Centraal HomeTheatre topic

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.212 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:18
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 19:41:
Effe een vraagstukje tussendoor.... zou er nog een markt zijn voor 2 Jamo speakers ? Het gaat om 200 watt boxen, uit de proffessional serie, voor het laatst gemaakt in 1993.
Iemand enig idee wat ze kunnen opbrengen (of waar de kopers te vinden zijn...)?
In de AVH faq wordt uitgelegd hoeveel je nog ongeveer voor tweedehands audioapparatuur kan vragen. Ik dacht dat dat iets van 60 % van de nieuwprijs was, maar dat weet ik niet helemaal meer zeker.

Verder zou je eens advertenties kunnen zetten op de online vraag en aanbod sites, zoals bijvoorbeeld www.marktplaats.nl .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Ik heb nu mijn rears aan de muur bevestigd m.b.v. een Vogel's klem. Ik moet zeggen dat ik het niet echt een mooie aanblik vind. De speakers zijn wat groot maar het hangt. Twee vragen hierover. Onder de speakers zit een viertal voetjes. Betekent dat dat deze speakers beter kunen staan dan hangen (geluidstechnisch gezien)? En ivm met de vorige vraag: maakt het nog uit dat ze nu hangen gezien deze speakers onder een basuitgang hebben (zie foto)?. Als ze moeten staan dan heb ik wel hele hoge stand nodig of een hele dikke plank tegen de muur waar ze op kunnen staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fierst/03022820.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fierst/03022823.JPG

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:19
Misschien is een idee om de aanblik wat waardiger te maken, ipv de box te klemmen, een plankje ter grootte van de box te klemmen, dan kunnen ze daar mooi opstaan,
Ik heb geen ervaring met die Vogel stands, maar zou dit kunnen?

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:10
Je kan ze ook op stands zetten... ik heb ook in eerste instantie gedacht dat ik ze op moest hangen, maar nu staan mijn surrounds op stands. Ziet er mooier uit, en het klinkt ook beter.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Ja, ik zit er ook hard over te denken om ze op stands te plaatsen. Hmm, kan ik daar weer achteraan gaan. Ik was net blij dat die Vogels eindelijk hingen. :( Helaas zie ik alleen maar stands tot een meter hoog. Mijn rears hangen nu op 1,60m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Er is wat discussie over hoe hoog ze moeten... ik heb mijn B&W 303s op stands van 70cm staan, de tweeter zit dan op oorhoogte t.o.v. mijn luie stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk echt dat je ze moet neerzetten, maar dat kan je zelf het beste horen. Een baspoort dicht op een muur/vloer versterkt de bas. Nu zijn deze speakers zo gebouwd dat dat juist hoort.

Erg apart systeem trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Ik heb net even het standstopic doorgelezen en ben van mening dat de speakers idd op oorhoogte moeten komen. Een stand van 60 of 70cm zou dan volstaan.

Vreemd eigenlijk dat Dolby aangeeft dat de rears 60-90cm boven oorhoogte moeten komen. Ik heb daar nooit de achtergrond van begrepen.

In ieder geval ziet het er naar uit dat ik ook aan de Nexus ga. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Nexus is da shit ;)

Is een populaire stand op dit forum geloof ik.

In Duitsland zijn ze lekker goedkoop te krijgen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

s_roubos schreef op 28 February 2003 @ 19:26:
Nexus is da shit ;)

Is een populaire stand op dit forum geloof ik.

In Duitsland zijn ze lekker goedkoop te krijgen trouwens.
Ja, alleen wandel ik morgen wel even naar de Staffhorst want da's wel zo snel. Misschien dat ze daat ook wel te krijgen zijn, desnoods voor een paar tientjes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
-Stef- schreef op 28 February 2003 @ 14:44:
Ik heb nu mijn rears aan de muur bevestigd m.b.v. een Vogel's klem. Ik moet zeggen dat ik het niet echt een mooie aanblik vind. De speakers zijn wat groot maar het hangt. Twee vragen hierover. Onder de speakers zit een viertal voetjes. Betekent dat dat deze speakers beter kunen staan dan hangen (geluidstechnisch gezien)? En ivm met de vorige vraag: maakt het nog uit dat ze nu hangen gezien deze speakers onder een basuitgang hebben (zie foto)?. Als ze moeten staan dan heb ik wel hele hoge stand nodig of een hele dikke plank tegen de muur waar ze op kunnen staan.

[afbeelding]
[afbeelding]
speakerstands kun je op 100 cm hoogte krijgen, is op zich wel hoog genoeg als rears.
Ik denk wel dat het geluid beter zal zijn, maar de invloed van de rears is niet zo groot als de fronts. ;)

btw. zie ik daar dropveters? :+
ik neem aan dat je voor je fronts betere bekabeling hebt?
is anders wel zonde, betere bekabeling zou een grote verbetering zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

duncanvdlinden schreef op 28 februari 2003 @ 23:08:
[...]

speakerstands kun je op 100 cm hoogte krijgen, is op zich wel hoog genoeg als rears.
Ik denk wel dat het geluid beter zal zijn, maar de invloed van de rears is niet zo groot als de fronts. ;)

btw. zie ik daar dropveters? :+
ik neem aan dat je voor je fronts betere bekabeling hebt?
is anders wel zonde, betere bekabeling zou een grote verbetering zijn. :)
Die bekabeling is inderdaad nog altijd een noodbekabeling. Ik heb hier al een rol (29m) VLS kabel liggen die ik ga versnijden als ik de opstelling definitief heb. Na wat meten moet ik 2x een 70cm stand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Voor de geinteresseerden in de Nexus-serie: Staffhorst (RAF) verkoopt de Atacom Nexus serie ook. Vanochtend de Nexus 7 besteld voor 139 euro dus da's een mooie prijs.

Kunnen mijn rear's iig weer van de muur en op oorhoogte geplaatst worden. Dat lijkt mij altijd nog de beste opstelling. Waarom? Ik heb de Syntar 200 als rearspeaker in gebruik. Het zijn gewoon frontspeakers. Wanneer ik ze als fronts zou gebruiken zou ik ze op oorhoogte voor mij moeten plaatsen. Zo staan mijn Syntar 200T's nu dan ook. Het komt mij logisch voor dat wanneer je ze als rear gebruikt je deze net als je fronts, alleen dan achter je, plaatst. Ik begrijp dan nog steeds niet waarom je de rears boven je zou moeten plaatsen. Is in mijn optiek niet logisch. Maar ja ik ben geen geluidstechnicus maar jurist en beluisteraar.

[ Voor 67% gewijzigd door -Stef- op 01-03-2003 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Heb jij de zilveren of de zwarte? De zilveren zijn volgens mij wat duurder dan de zwarte. Als je vlak bij de grens woont is het de moeite waard om naar Duitsland te rijden, scheelt snel 30-40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

s_roubos schreef op 02 maart 2003 @ 10:36:
Heb jij de zilveren of de zwarte? De zilveren zijn volgens mij wat duurder dan de zwarte. Als je vlak bij de grens woont is het de moeite waard om naar Duitsland te rijden, scheelt snel 30-40 euro.
Zwart. Duitsland is voor mij teveel gedoe. Staffhorst Utrecht maar 500 meter. Daar betaal ik die extra 30 euro graag voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Gelijk heb je. Ik zit vaak in Nijmegen, en ze hadden ze op voorraad, dus dan komt het goed uit... combineren met een dagje Dusseldorf... en de brandstof zit toch bij de lease in, dus... ;)

Maar in andere gevallen ben je idd veel meer tijd en geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

De Nexus zijn binnen. Donderdagavond maar even afhalen. Tja, werk.

Uiteraard zit ik nog steeds te spelen met diverse instellingen van mijn setup. Ls-kabel ligt nog altijd niet maar goed. Eerst de stands maar plaatsen.

Maar even wat anders. Ik heb tussen mijn DVD-speler en mijn receiver zitten:
- VLS DigiLink coax kabel (type RF75X)
- Profigold analoge interlink (PGA 4201)
- 3x no-name analoge interlink.

De VLS en de Profigolds zijn toch aardige kabeltjes. Standaard laat ik de signalen over de VLS lopen wat een mooi geluid geeft maar als ik deze er nou uittrek en de Profigold dus aan het werk zet klinkt het geluid een stuk zachter en met minder diepte/breedte (minder ruimtelijk dus).

Is dit altijd zo tussen de digitale en de analoge kabel? Is dat het verschil in D/A converter tussen de dvdspeler en de receiver of ligt dit echt aan de kabel zelf?

Verder begrijp ik nog steeds niet hoe veel mensen zeggen verschil te horen in verschillende kabels of opstelling (met of zonder spikes). Als ik naar mijn setup luister en ik verzet de boel en luister 5 minuten na de eerste luistersessie naar de nieuwe setup kan ik echt niet meer vergelijken. Dat lukt me alleen wanneer ik zoals in luisterruimtes kan schakelen tussen verschillende componenten/kabels etc. De spikes heb ik gelijk onder mijn zuilen gedaan. In je eentje die dekseltjes er recht onder krijgen en dan vervolgens nog je zuil met beleid over een houten vloer schuiven was al een prestatie op zich. Die blijven er nu dus mooi onder.

O ja, wat mij ook wel eens opvalt is dat de monden op TV niet exact synchroon lopen met het geluid. Dus ook bij tv uitzendingen maar dat gebeurt standaard geloof ik al vaak niet. Heb al lopen pielen met de delays maar da's volgens mij alleen voor de surrounds. Iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door -Stef- op 04-03-2003 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Misschien wel een leuke tip voor de mensen hier, een nieuwe tannoy serie is uit!
de sensys serie.
Lijkt mij wel een goede betaalbare serie, denk ik.
ze staan als 1 serie hoger als mx-m in de tannoy produktenlijst (engelse).
er is nog niet veel over deze speakers bekend en ze worden nog niet in nederland verkocht.

Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/SENDC1GO_small.jpg
dc1

www.tannoy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ben niet zo gek op de Tannoy sound, maar qua design zijn ze in elk geval origineel. Kosda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

Vreemd, er zouden vervangers komen voor de Saturn serie maar hij staat veel lager :? FF prijzen afwachten dan maar...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

W0W spacy tannoy's ;) Die driver lijkt net een Vortex :p ... trouwens precies mini versie van hun supertweeters daarboven?

edit : heb nogeens naar de large detail pic gekeken .. nu weet ik wat het is .. Is hypnose apparaat .. het zegt "Buy us" "buy us" ... :p Wil die echt wel eens beluisteren als ze naar de lage landen komen:)

[ Voor 47% gewijzigd door TomSwinnen op 04-03-2003 23:40 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

-Stef- schreef op 04 March 2003 @ 22:28:
De Nexus zijn binnen. Donderdagavond maar even afhalen. Tja, werk.

Uiteraard zit ik nog steeds te spelen met diverse instellingen van mijn setup. Ls-kabel ligt nog altijd niet maar goed. Eerst de stands maar plaatsen.

Maar even wat anders. Ik heb tussen mijn DVD-speler en mijn receiver zitten:
- VLS DigiLink coax kabel (type RF75X)
- Profigold analoge interlink (PGA 4201)
- 3x no-name analoge interlink.

De VLS en de Profigolds zijn toch aardige kabeltjes. Standaard laat ik de signalen over de VLS lopen wat een mooi geluid geeft maar als ik deze er nou uittrek en de Profigold dus aan het werk zet klinkt het geluid een stuk zachter en met minder diepte/breedte (minder ruimtelijk dus).

Is dit altijd zo tussen de digitale en de analoge kabel? Is dat het verschil in D/A converter tussen de dvdspeler en de receiver of ligt dit echt aan de kabel zelf?

Verder begrijp ik nog steeds niet hoe veel mensen zeggen verschil te horen in verschillende kabels of opstelling (met of zonder spikes). Als ik naar mijn setup luister en ik verzet de boel en luister 5 minuten na de eerste luistersessie naar de nieuwe setup kan ik echt niet meer vergelijken. Dat lukt me alleen wanneer ik zoals in luisterruimtes kan schakelen tussen verschillende componenten/kabels etc. De spikes heb ik gelijk onder mijn zuilen gedaan. In je eentje die dekseltjes er recht onder krijgen en dan vervolgens nog je zuil met beleid over een houten vloer schuiven was al een prestatie op zich. Die blijven er nu dus mooi onder.

O ja, wat mij ook wel eens opvalt is dat de monden op TV niet exact synchroon lopen met het geluid. Dus ook bij tv uitzendingen maar dat gebeurt standaard geloof ik al vaak niet. Heb al lopen pielen met de delays maar da's volgens mij alleen voor de surrounds. Iemand een idee?
Is er dan niemand die mij kan vertellen of dit verschil aan geluid(sterkte) aan het verschil in kabel (digitaal/analoog) of aan iets anders ligt?

Op het rearspeaker-plaatsingsmysterie kreeg ik ook al geen respons. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Zo'n geluidsverschil heb ik ook. Als ik iets laat lopen via de analoge kabels of via de digital coax.... de analoge kabels zijn zachter.
Zou verschil van DAC kunnen zijn, maar ook gewoon andere verschillen.
Dat het geluid minder goed is bij analoog zou kunnen liggen aan de dac van de dvd speler die minder goed is, of aan de analoge interlinks, of gewoon hoe je versterker met die analoge signalen omgaat.
Op zich zou het zo'n beetje hetzelfde moeten zijn.

Heb je die delay alleen in surround mode of ook in gewone stereo mode? of in "direct source" mode? Als het goed is moet zo'n synch delay op alle speakers werken. Ook moet je goed de afstanden tot de luister positie instellen. Ook alle geluid niveau's goed instellen.

Normaal verwerkt de versterker alles snel genoeg zodat zo'n delay niet nodig is. Alleen als je bijvoorbeeld een scaler ofzo gebruikt die een paar frames nodig heeft dan krijg je dat. Ik vermoed iets mis met je instellingen

[ Voor 36% gewijzigd door Scarp op 06-03-2003 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Vogel stands stinken, of ze nu voor TV of hifi zijn. Ze zijn veel en veel te duur, en eisen ook nog eens teveel aandacht op. Kijk ook eens wat voor kolos je nodig hebt om een 55cm TV te dragen, dan verzin ik liever zelf iets met hout/beugels/klopboor.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Ehh, ja bedankt voor deze mededeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Ik ben op zoek naar de afspeel specs van de XV-DV77 / XV-DV88, maar kan ze nergens vinden. Ik wil weten welke formaten ze afspelen (DVD+R / DVD+RW / DVD-R / DVD-RW) ivm de aanschaf van een DVD brander.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
Ik ben nog op zoek naar een geschikte receiver en speakers voor m'n Sony NS305 DVD Speler en Sony KV32LS60 breedbeeld. Mijn voorkeur gaan uit naar de

Sony SA-VE 835D
Afbeeldingslocatie: http://www.pick2pay.nl/images/big/son_sa-ve835ed.gif
Sony STR DB1080 Receiver
Afbeeldingslocatie: http://www.pick2pay.nl/images/medium/son_str1080.jpg

Zou dit een goede aanvulling zijn of is er nog wat beters in dezelfde prijsklasse ?. Ik wil absoluut geen zwarte receiver hebben.

heeft iemand ervaring met de Kenwood KRF V9060 D ?. die is op zich niet duur voor wat ie allemaal te bieden heeft
6 x 100 W, THX certified with THX Surround EX 7.1-channel reproduction, Dolby Digital EX multi-channel decoding (6.1~7.1 ch), Dolby Digital / Dolby Surround Pro Logic II, DTS / DTS-ES multi-channel decoding, DTS-ES 6.1 / DTS / DTS-ES Discrete / DTS-ES Matrix / DTS Neo:6, SRS Labs Circle Surround II 6.1-ch. decoding, 6-channel power amplifiers built-in with possibility to drive the Surround Back or subwoofer speaker, 32-bit precision DSP chip, High resolution 32-bit D/A and A/D conversion Codec, High quality Audio 96-kHz/24-bit reproduction possibility (DVD), 5 DSP listening modes, Full Automatic Digital/Analogue source input detection & selection, Dual-room capability (1 source selection), 4 Digital in/out: Optical (2 in/1out), Coax. (2 in), Component Video capability (2 in/1out), S-Video capability (5 in/2 out); Composite Video (5 in/2 out) incl. Front AUX, Front-panel A/V input with S-Video, Digital AM/FM RDS tuner / 40 pre-sets, Aluminium front panel, All A/V brands preset/learning type IR. remote with LCD & Joystick (RC-R0815)

[ Voor 65% gewijzigd door KaMiKaZe op 20-03-2003 16:20 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Ditmaal een SCART vraag.

Het valt mij erg op dat mijn DVD's flets worden weergegeven. Daarmee bedoel ik dat het net is de contrast veel te laag staat. Dus zwart wordt grijs weergegeven en alle kleuren zijn zo te licht.

Vreemd want de Pioneer DV656-A wordt juist geprezen om o.a. zijn beeldkwaliteit. Zie bijvoorbeeld de test in Area-DVD. Nou zit er een no-name SCART kabel aan van destijds een 25 gulden meen ik. Zou dat de oorzaak zijn dat de kleuren vaal worden weergegeven?

Wat zijn goede SCART kabels overigens? Is Profigold ook in SCART een topper kwa prijs/kwaliteitverhouding (ik meen iets van 40 euro voor de SCART) of kan ik beter een SCART op electronicaonline.nl halen (die High-End SCART van 41 euro bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt als een te hoge brightness en daardoor verlies van contrast .... of dat aan je SCARTkabel ligt merk je snel genoeg. Leen gewoon even een fatsoenlijke kabel in de plaatselijke electronicawinkel of van een vriend(in).
Ligt het niet daaraan ... misschien andere scartingang (ext2 bv.) of instellingen van je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 20:31:
Klinkt als een te hoge brightness en daardoor verlies van contrast .... of dat aan je SCARTkabel ligt merk je snel genoeg. Leen gewoon even een fatsoenlijke kabel in de plaatselijke electronicawinkel of van een vriend(in).
Ligt het niet daaraan ... misschien andere scartingang (ext2 bv.) of instellingen van je tv.
Te hoge brightness is idd een betere beschrijving. Instellingen van de TV zijn goed (video en ether ontvangst is prima van beeld). Ik zal morgen of overmorgen eens een fatsoenlijke kabel aanschaffen (na de ext2 getest te hebben). Is anders toch een beetje te zot dat ik een goeie DVD-speler koop en er vervolgens een goedkope kabel aan hang. Dat verdient hij niet (en ik ook niet). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag gaat (indirect) over home cinema sets, vandaar dat ik hem hier stel.

Ik ben al een tijdje bezig met het kijken naar complete homecinema sets (van Sony, want die zijn in de aanbieiding en klonk ook nog eens aardig - beter dan andere sets van rond de 600 euro).

Vraag 1: zijn losse componenten echter beter (mooier geluid e.d.) dan een complete set zoals de Sony HTP3000? (niet noodzakelijk dezelfde prijsklasse, zie hieronder). Waarom? Alleen omdat je los betere boxen kan kopen, of is de kwaliteit over het algemeen gewoon slecht van standaard-sets?

Ik denk dat losse componenten beter zijn... dus ik ga maar verder. Indien: "ja, losse componenten zijn beter" = antwoord, dan: wat moet ik nu kopen?

Ik heb nu 2 gewone (2-weg) Sony speakers, maar dat is denk ik beter dan die kleine dingetjes die in een complete set zitten, dus die hou ik voorlopig. Mijn eerste prioriteit is het kopen van een goede receiver + dvd/cd speler. Nu is Sony geloof ik als beste getest (200 euro), maar het hoeft natuurlijk geen Sony te zijn.
Anyway, om een lang verhaal kort te maken: wat ik nu wil is een receiver kopen + dvd/cd-speler. Daarna ga ik in de komende jaren de bestaande boxen vervangen en meer boxen bijkopen (totdat ik een 5.1 set, of misschien wel 7.1 set heb).

Ik ben in een audio-zaak geweest en heel wat gehoord, en in boxen zitten echt verschillen, maar persoonlijk hoor ik echt het verschil niet tussen een receiver van 500 en 600 euro (beide aangesloten op dezelfde, goede/dure boxen). Dus de prijs moet niet te gek worden. Richtprijs: rond de 400 euro.

Vraag 2: welke receiever moet ik kopen? Yamaha had geloof ik een ESA prijs gekregen (ik weet niet wat het inhoudt), maar ik heb geen idee wat goed is...
Specs: naast audio moet ie ook video ingang/uitgang hebben + optische ingang (voor computer-audio aansluiting), want ik wil er dus ook dvd/cd speler op aansluiten om later als home cinema te gebruiken. Iig 5.1 geluid, maar 7.1 is ook leuk natuurlijk :)

Vraag 3: iemand verstand van dvd/cd-spelers? Die Sony klonk wel aardig (als beste getest, ik weet niet door wie of wat)... 200 euro.

Vraag 4: Niet direct noodzakelijk nu, maar voor welke boxen zou je me aanraden? Een beetje betaalbaar, maar ik ga er natuurlijk nog een jaartje of twee/drie overdoen om alle boxen te kopen... dus wel allemaal hetzelfde merk, maar niet een 5.1 set in-een-keer: eerste front, dan center, subwoofer, back-speakers etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Stef: Profigold of Ixos zijn goede scarts met een goede prijs/prestatie verhouding. Kan je niet echt de fout in mee gaan. Wil je nog beter dan kom je op Oehlbach, Qed en Monster terecht. Die zijn wel weer een stukje duurder.
Heb je overigens wel het signaal via RGB of SVideo gaan door je scart? Als je via composiet doet dan zie je dit onmiddelijk door trillend beeld en karteltjes overal.

Woutiewout:
1) Ja, in principe zijn losse componenten beter. Je bent flexibeler met eventuele upgrades (bv alleen de receiver of alleen de dvd speler) en over het algemeen zijn losse componenten iets beter van kwaliteit. Ook kan je dan merken kopen die gewoon iets beter zijn, marantz bv.

Wat je moet kopen weet ik niet. Je geeft aan dat je weinig tot geen verschil hoort. Ik raad je aan om dan nog eens te gaan luisteren. Neem je eigen muziek en dvd mee. Luister in een goede luisterkamer. Switch tussen de verschillende receivers. Je zal zeker verschil horen. Wat je lekker vindt klinken is je eigen keuze.

2) Yamaha is niet slecht. Heb ik zelf gehad. Over het algemeen iets minder muziekaal. Marantz heeft een goede receiver voor jou prijsklasse. Verder nog Onkyo, Pioneer, etc ... zoveel merken die apparaten voor die prijsklasse hebben.
7.1 lijkt me gezien je budget niet echt bereikbaar. Zou ik ook niet doen als ik jou was, beter een goede 5.1 systeem dan een half 7.1.
Bijna alle merken hebben wel de specificaties die je zoekt. Kijk eens op de websites van de verschillende fabrikanten.

3) Er zijn zoveel dvd spelers. Ligt er helemaal aan wat je wil en wat je eraan wilt uitgeven. Sony is best aardig. Qua vormgeving is het leuk om een dvd speler te kopen van hetzelfde merk als de receiver.

4) Voor een surround systeem het liefst alles van hetzelfde merk en van dezelfde serie. Dat matched meestal het best. Ideaal is alle 5 speakers hetzelfde, maar praktisch is dit meestal nooit. Ik zou zelf voor goede fronts gaan en een goede center met daarbij kleinere surrounds uit dezelfde serie. Sub is een must voor film, anders mis je gewoon veel. Dit kan zo'n beetje elk merk zijn.
Wat betaalbaar is ... ik zou het niet weten, ook weer zoveel merken en voorkeuren. Hier moet je wederom weer gaan luisteren en rustig de tijd ervoor nemen. Niet overhaast iets kopen en niet op je inlaten praten door verkopers.

[ Voor 72% gewijzigd door Scarp op 20-03-2003 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Scarp schreef op 20 March 2003 @ 22:08:
Stef: Profigold of Ixos zijn goede scarts met een goede prijs/prestatie verhouding. Kan je niet echt de fout in mee gaan. Wil je nog beter dan kom je op Oehlbach, Qed en Monster terecht. Die zijn wel weer een stukje duurder.
Heb je overigens wel het signaal via RGB of SVideo gaan door je scart? Als je via composiet doet dan zie je dit onmiddelijk door trillend beeld en karteltjes overal.
Ja staat op RGB ingesteld. Het beeld is strak en trillingsloos. Alleen de kleuren zijn te flets. Lees ik in die Area-DVD test dat pikzwart ook echt pikzwart is, nou bij mij dus duidelijk grijs. Ik was inmiddels ook al op de door jouw genoemde merken gekomen. De Dixons heeft de Profigold voor onder de 16 euro. Anders heeft Staffhorst genoeg Ixos in huis. Oehlbach is inderdaad vanaf zo'n 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:54
Ik wil dan ook maar een vraagje stellen, ik heb nu een Pioneer VSX409-RDS reciever, op zich bevalt ie qua geluid wel, alleen zit er geen Dolby Digital/ DTS decoder in. Mijn DVD speler (Goedkoop Cyberhome ding) heeft 5.1 uitgang, dus tot nu toe geen probleem.
Ik heb alleen tegenwoordig steeds vaker dat mijn DVD speler gekopieerde CD's (MP3, SVCD) niet goed pakt, en DVD's helemaal niet meer. Ik zat dus te denken over een nieuwe DVD speler.
Nou heb ik pas geleden een PS2 gekocht en daar draait alles perfect op maar er zit alleen een optische uitgang op.
Mijn conclusie is dus dat ik eerst een nieuwe versterker koop, dit heeft het voordeel dat ik mijn PS2 en mijn DVD kan gebruiken, tenminste als ik Optisch en 5.1 ingang heb.
Na zoeken op de Pioneer site (Pioneer is mij altijd bevallen) kom ik op 2 modellen uit: VXS-D511 en VSX-D711. het enige verschil wat ik kan zien is het vermogen (80 en 100 watt) en de afstandsbediening, deze is programmeerbaar op de 711. Dit maakt mij niet uit aangezien ik mijn Palm als afstandbediening gebruik.
Ik wil dus graag weten (na dit lange verhaal) wat er nog meer voor voordelen aan de 711 zitten. Ik zal vast niet de enige zijn die getwijfeld heeft tussen deze 2 recievers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 00:41

MaxxMark

HT is Tof!

Om het topic weer es op gang te krijgen:

Ik heb eindelijk speakers gekocht :D Afgelope zaterdag was het dan zo ver :) Na maanden tobben en puzzelen ben ik dan gegaan voor :

2x B&W 602s3 als front speakers
en
2x B&W 601s3 als surround speakers

En ik moet het volgende wel even kwijt. In de winkel (niet lachen: correct rotterdam, waar ze tot mijn grote verbazing _wel_ kennis van zaken hebben) heb ik even flink met mijn eigen muziek naar verschillende setjes zitten luisteren. Ik moet zeggen dat ik dat nooit van Correct had verwacht, dat ze nog best wel ok waren mbt dat soort dingen. Maargoed, ik vond dus dat je daar al veel verschil hoorde tussen vershcillende setjes. Heb wat geswitched tussen onderlinge B&W's en naar de Kef "eitjes" (op aanrade van een collega, maar waarvan ik eigenlijk al wist dat ze niet zouden "(geluids) kleuren" met mijn pioneer receiver) en naar wat mission speakers in dezelfde prijsklasse. Uiteindelijk toch maar voor de b&w's gegaan :)

Maargoed, thuis aangekomen merkte ik al dat het verschil eigenlijk _veel_ groter was in vergelijking met mijn oude speakers (oude diton celestion speakers van rond het jaar 1983 ;)) Waar ik me het meest over verbaasde is hoe laag de speakers eigenlijk kunnen. Twas weer een dure uitgave maar was het zeker waard :)

Nu nog een center er bij (word vast de B&W LSR60) en een sub (misschien een zelfbouw baksel)... :z

Nou ja dat wilde ik even kwijt :D

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxxMark schreef op 21 april 2003 @ 10:54:
Om het topic weer es op gang te krijgen:

Ik heb eindelijk speakers gekocht :D Afgelope zaterdag was het dan zo ver :) Na maanden tobben en puzzelen ben ik dan gegaan voor :

2x B&W 602s3 als front speakers
en
2x B&W 601s3 als surround speakers
Leuk setje ;)

Maar aan welke receiver heb je ze hangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Om het hele systeem dan maar te beschrijven:

TV: Sony KV28FX65

DVD-Speler: Pioneer DV444
http://www.pioneer-eur.co..._id=406&taxonomy_id=62-84

Receiver: Pioneer VSX-D511
http://www.pioneer-eur.co...id=1573&taxonomy_id=62-98

Fronts: 2x B&W 602s3
http://www.bwspeakers.com.../Label/Model%20DM602%20S3

Surrounds: 2x B&W 601s3
http://www.bwspeakers.com.../Label/Model%20DM601%20S3

Sub: geen nog :P
Center: geen nog :P

[ Voor 137% gewijzigd door MaxxMark op 21-04-2003 14:15 ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

Mad_Demon

de dokter

MaxxMark schreef op 21 April 2003 @ 14:04:
Om het hele systeem dan maar te beschrijven:

TV: Sony KV28FX65

DVD-Speler: Pioneer DV444
http://www.pioneer-eur.co..._id=406&taxonomy_id=62-84

Receiver: Pioneer VSX-D511
http://www.pioneer-eur.co...id=1573&taxonomy_id=62-98

Fronts: 2x B&W 602s3
http://www.bwspeakers.com.../Label/Model%20DM602%20S3

Surrounds: 2x B&W 601s3
http://www.bwspeakers.com.../Label/Model%20DM601%20S3

Sub: geen nog :P
Center: geen nog :P
Ik zit te overwegen om die reciever te gaan kopen :)
Klinkt ie een beetje goed? Heb je ook een fototje van de achterkant? :)
Nog minpuntjes?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Ik ben zeer tevree over de d511. Enige wat er over gezecht kan worden is dat ie wat hard/schel zou zijn, en dus niet goed "kleurt" (mbt geluid) met bv kef's. Maar mij is dat niet echt opgevallen. Verder vind ik het gewoon een goede receiver :) 5x80 watt is netjes om mee te beginnen. Ik zou voorlopig geen nieuwe willen (tenzij ik het uitgebreidere HT-Virus in mn kop krijg natuurlijk ;) ).

Minpuntjes kan ik niet echt vinden, misschien de onduidelijkheid van sommige dingen. Kheb helaas geen achterkantje van de versterker.

Plaatje wat ik op internet vond van de achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.tsn-cd.de/images/v19__031.gif
Niet echt duidelijk, maar meer kon ik niet vinden en heb zelf geen digi camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat B&W steeds meer in de gratie raakt. Helemaal mee eens! Luister ook es naar de CM4. Ik vond deze vooral in stereo lekkerder klinken dan de DM603 en ben er erg tevreden mee in combinatie met me Onkyo TX-DS787.

Ik wil er nog wel een sub bij hebben dus ben beniuewd hoe die ASW-650 bevalt bij mensen met een huiskamer van ongeveer 25 m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 17:34:
Ik zie dat B&W steeds meer in de gratie raakt. Helemaal mee eens! Luister ook es naar de CM4. Ik vond deze vooral in stereo lekkerder klinken dan de DM603 en ben er erg tevreden mee in combinatie met me Onkyo TX-DS787.
Wat heb je betaalt voor de TX DS787? (als ik vragen mag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Is ook bijna twee keer duurder die CM4... voor dat geld zijn er betere speakers dan de CM4 trouwens... JMLab Cobalt 816 is veel mooier IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets meer dan een jaar geleden 2400 gulden bij Polectro Plaza. Tot nu toe elke keer erg netjes geholpen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij adviseren over welke componenten / volledige set te kopen voor maximaal 800 euro. Ik stel de volgende ijsen:

- DVD/CD speler die ook MP3 kan afspelen
- Reciever met DTS/Prologic II decoder
- Moet mijn audigy 2 er digitaal op kunnen aansluiten

Ik was aan het twijfellen tussen de Philips LX8000SA en de Sony DAV-S550 welke alle 2 een stuk onder budget zitten en alles in 1 oplossingen zijn maar dan heb ik nog wat om een keer goed uit te gaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kijk is voor losse compos voor 800 euro. Kom je veel verder mee.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 28 april 2003 @ 02:01:
Kijk is voor losse compos voor 800 euro. Kom je veel verder mee.
Maar welke, ik ben niet thuis in dit wereldtje?

Hmm, we gaan het budget maar eens verhogen, en dan wil ik die DVD speler er nog even uitlaten. Dus alleen reciever, speakers en subwoofer voor 5.1 geluid.

Ik dacht aan deze reciever:
http://www.prodcat.panaso...=SA-HE200&CategoryId=2600

Wat dan 600 euro kost, nu nog een subwoofer en speakers, maar welke?

http://www.ritzav.com/images/sa-he200k_rear_panel.gif enne waar gaat de subwoofer in?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 13:16
Pieter,

Ik zat zelf meer te denken aan de Panasonic SA-HE100 ->

http://www.kieskeurig.nl/...anasonic%20SA%20HE100.htm

Het is een ouder model maar wat is nou precies het verschil?.

thx G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op 22 April 2003 @ 18:03:
[...]
Is ook bijna twee keer duurder die CM4... voor dat geld zijn er betere speakers dan de CM4 trouwens... JMLab Cobalt 816 is veel mooier IMHO.
De CM serie van B&W kan je ook beter vermijden. Wordt ook vaak van gezegd, dat ze zo'n beetje hetzelfde zijn als de 600 serie, maar met een slanker uiterlijk. Wil je echt beter dan iets uit de 600 serie ga dan naar CDM over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze naast elkaar beluisterd op een Rotel versterker en vond de CM veel sprankelender klinken en was het geluid ook veel "breder". Moet zeggen dat ik er leuke korting op kreeg en dat dus de doorslag was om toch CM te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 02:14:
[...]

Maar welke, ik ben niet thuis in dit wereldtje?

Hmm, we gaan het budget maar eens verhogen, en dan wil ik die DVD speler er nog even uitlaten. Dus alleen reciever, speakers en subwoofer voor 5.1 geluid.

Ik dacht aan deze reciever:
http://www.prodcat.panaso...=SA-HE200&CategoryId=2600

Wat dan 600 euro kost, nu nog een subwoofer en speakers, maar welke?

http://www.ritzav.com/images/sa-he200k_rear_panel.gif enne waar gaat de subwoofer in?
Kijk is bij merken als Yamaha, Denon enz. Van Yamaha heb je al een leuke receiver voor 400-450 euro, klinkt ook wel ff iets beter dan Panasonic ofzo. Dan je speakers; ik denk dat je voorlopig ff zonder actieve sub moet doen. Kijk bijvoorbeeld voor 2x Tannoy mX2 , 2x Tannoy mX1 en Tannoy mXC. Dan heb je erg leuk spul voor weinig geld wat veeeeeeeeeeeeeel beter klinkt dan die alles in 1 shit. Maar laat merken als Panasonic en Technics enzo er buiten, Sony kan nog wel, die maakt ook goede dingen.

Maak je geen zorgen over de sub; in vergelijking met zo een alles in 1 set mis je echt niet veel bas omdat die alles in 1 shit erg lichte subjes hebben. Je bent voor hoogstens 900 euro klaar dan. Vind je dit echt te duur dan kan je altijd nog een iets goedkopere receiver nemen van Sony.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan wordt het denk ik een (is toch 6.1 he?)

Reciever: Yamaha RX-V640RDS (@ € 599,00) (http://www.yamaha-audio.c...ormal_size/rx-v640rds.jpg)
Front center: Tannoy MXC-M (@ € 195,00) (http://www.tannoy.com/images/MXC_NG_large.jpg)
Front links: Tannoy MX1-M (@ € 95,00) (http://www.tannoy.com/images/ACF3AF.jpg)
Front rechts: Tannoy MX1-M (@ € 95,00) (http://www.tannoy.com/images/ACF3AF.jpg)
Rear center: Tannoy MXC-M (@ € 195,00) (http://www.tannoy.com/images/MXC_NG_large.jpg)
Rear links: Quadral QLX160 (@ € 189,00) (http://www.quadral.com/big/QLX_160.jpg)
Rear rechts: Quadral QLX160 (@ € 189,00) (http://www.quadral.com/big/QLX_160.jpg)
Active sub: JBL ATX 100 Sub (@ € 199,00) (http://international.jbl....roducts_large/ATX100S.jpg)

Totaal (alles in hout kleur): € 1756,00

Wie weet waar ik de onderelen goedkoper kan krijgen / betere onderdelen voor zelfde of lagere prijs of dat het niet goed werkt samen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hou het op 1 merk en type speakers. Deze speakers hebben hun eigen klankkarakter en daarmee heb je een veel beter op elkaar aansluitend geheel en spelen er niet spealers met verschillende klankkarakters door elkaar. Daarnaast, wat moet je met vloerstaanders voor rear als je de voor geen eens hebt :D

Center-rear kan je gewoon MX1 of MX2 nemen. Front zou ik MX2 nemen, kan wat meer aan. Subwoofer zou ik voor dat bedrag niet aan beginnen, of zelfbouw (zelfbouw geeft meer kwaliteit voor hetzelfde geld). Als je een sub uit de fabriek wil, spaar dan ff door naar minimaal 400 euro. Ik denk ook dat je subjes als deze snel over z'n nek krijgt.

Voor prijzen ff kijken bij Stassen, High Quality, RAF enzo.

[ Voor 13% gewijzigd door JT op 28-04-2003 16:28 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 16:20:
Nou dan wordt het denk ik een (is toch 6.1 he?)

Reciever: Yamaha RX-V640RDS (@ € 599,00) (http://www.yamaha-audio.c...ormal_size/rx-v640rds.jpg)
Front center: Tannoy MXC-M (@ € 195,00) (http://www.tannoy.com/images/MXC_NG_large.jpg)
Front links: Tannoy MX1-M (@ € 95,00) (http://www.tannoy.com/images/ACF3AF.jpg)
Front rechts: Tannoy MX1-M (@ € 95,00) (http://www.tannoy.com/images/ACF3AF.jpg)
Rear center: Tannoy MXC-M (@ € 195,00) (http://www.tannoy.com/images/MXC_NG_large.jpg)
Rear links: Quadral QLX160 (@ € 189,00) (http://www.quadral.com/big/QLX_160.jpg)
Rear rechts: Quadral QLX160 (@ € 189,00) (http://www.quadral.com/big/QLX_160.jpg)
Active sub: JBL ATX 100 Sub (@ € 199,00) (http://international.jbl....roducts_large/ATX100S.jpg)

Totaal (alles in hout kleur): € 1756,00

Wie weet waar ik de onderelen goedkoper kan krijgen / betere onderdelen voor zelfde of lagere prijs of dat het niet goed werkt samen?
Je zet achter dus grotere speakers neer dan voor?
Ik zou echt voor de MX2-M gaan, die klinken echt al (naar mijn mening) stukken beter dan die MX1-M.
Als versterker zou ik ook eens kijken naar Marantz die hebben ook wel goede mooie/goede receivers in die prijsklasse Marantz SR-4300 bijvoorbeeld en die matched (vind ik weer) heel goed met de Tannoy speakers. (ik heb zelf de MX3 op de SR-4300). Ik zou ook geen surround center nemen want er zijn volgens mij nog bijna geen films/muziekstukken die dat erin hebben zitten. Die kan je er altijd nog bijkopen.

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangepast:

Nou dan wordt het denk ik een (is toch 5.0 he?)

Front links: Tannoy MX4-M (@ € 289,00) (http://www.tannoy.com/images/MX4_NG_large.jpg)
Front rechts: Tannoy MX4-M (@ € 289,00) (http://www.tannoy.com/images/MX4_NG_large.jpg)
Rear links: Tannoy MX2-M (@ € 195,00) (http://www.tannoy.com/images/MX2_NG_large.jpg)
Rear rechts: Tannoy MX2-M (@ € 195,00) (http://www.tannoy.com/images/MX2_NG_large.jpg)

Totaal (alles in hout kleur): € 1728,00

Hoe moet ik alles opstellen op mijn kamer?:
Afbeeldingslocatie: http://foto.duifje.net/plat.jpg
Afbeeldingslocatie: http://foto.duifje.net/doorsnee.jpg

En die reciever levert bij 8ohm 115 watt per channel, kunnen die boxjes dat wel aan? En minimaal:

Min. RMS Output Power (8 ohms, 20–20,000 Hz, 0.06% THD)
Main Channels 85W + 85W
Centre Channel 85W +
Rear Channels 85W + 85W
Rear Centre Channel 85 W

En wie weet een goeie sub voor erbij, ik wil minstens 150Watt, prijs rond de 500 euro.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 17:00:
Aangepast: .......

Natuurlijk zal deze set helemaal niet slecht klinken, maar het is de vraag of het ook klinkt zoals jij mooi vindt. Ieder z'n eigen smaak!

Door de vele merken in recievers en speakers zijn er nog tientallen combinaties te verzinnen die allemaal rond die prijs zitten. Ga gewoon eens bij verschillende zaken luisteren om uit te vinden wat je zelf nu eigenlijk goed vindt klinken, en stem daar je keuze op af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Front links: Tannoy MX4-M (@ € 289,00) (http://www.tannoy.com/images/MX4_NG_large.jpg)
Front rechts: Tannoy MX4-M (@ € 289,00) (http://www.tannoy.com/images/MX4_NG_large.jpg)
Ik zou als ik jou was eens kijken of je de MX3 en de MX4 ergens kan "naast elkaar" kan beluisteren want ik vond de MX4 niet mooier klinken dan een MX3 (het scheelt toch 100 euro bijna). Maar ik heb ze niet op dezelfde versterker/in dezelfde ruimte geluisterd dus erg veel kon ik er niet over zeggen.
Ik heb de MX3 en ik vind ze lekker klinken maar ik denk dat als je een grote kamer hebt dat je dan wel een sub of iets dergelijks nodig hebt.

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurge schreef op 29 april 2003 @ 14:02:
[...]

Ik zou als ik jou was eens kijken of je de MX3 en de MX4 ergens kan "naast elkaar" kan beluisteren want ik vond de MX4 niet mooier klinken dan een MX3 (het scheelt toch 100 euro bijna). Maar ik heb ze niet op dezelfde versterker/in dezelfde ruimte geluisterd dus erg veel kon ik er niet over zeggen.
Ik heb de MX3 en ik vind ze lekker klinken maar ik denk dat als je een grote kamer hebt dat je dan wel een sub of iets dergelijks nodig hebt.
Heb een redelijk kleine zolderkamer, dus er is weinig oppervlakte en het dak loopt ook nog eens schuin af. Iemand moet me eerst een goeie sub adviseren ;). Thnxs voor de info over die tannoy speakers, ben je er tevreden mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

REL, B&W, maar zoek is in de rondte; bijvoorbeeld www.audioreview.com

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 16:21:
[...]
Thnxs voor de info over die tannoy speakers, ben je er tevreden mee?
no problem...
Ik ben er zeker tevreden mee ja. Ik vind ze echt heel lekker klinken en de meesten (iedereen) die ik langskrijg deelt die mening met mij :)

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie wint het volgens jullie als ik zeg Tannoy R3 vs Tannoy MX4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 00:58:
Wie wint het volgens jullie als ik zeg Tannoy R3 vs Tannoy MX4?
Jouw oor. Kom op, beetje inzet mag wel, ga is luisteren ofzo.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 16:21:
[...]
Heb een redelijk kleine zolderkamer, dus er is weinig oppervlakte en het dak loopt ook nog eens schuin af. Iemand moet me eerst een goeie sub adviseren ;). Thnxs voor de info over die tannoy speakers, ben je er tevreden mee?
Of zelfbouw sub met deze jongen :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.adireaudio.com/diy_audio/drivers/adire/TumultSide.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 30 April 2003 @ 10:43:
[...]

Of zelfbouw sub met deze jongen :) :
[afbeelding]
ehm wat snap je niet aan KLEINE zolderkamer :P

Dit is in mijn ogen de bruutste Hifi Sub driver te koop. Adire Tumult, met uit me hoofd een p-p van 7cm. Dat verwerkt in een 15" membraam en je zolderkamer weet niet wat hij overkomt. Veeeeels te vette overkill om maar een conclusie te trekken.

Een shiva zou veel beter passen, dat is eigenlijk al teveel voor een kleine kamer, maar in een gesloten behuizing is hij vrij muzikaal en zal je ook nog eens voorzien van de nodige SPL's.

Als je serieus aan zelfbouw denkt dan kan ik je nog wel een paar voorbeelden geven/helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 30 April 2003 @ 01:35:
[...]

Jouw oor. Kom op, beetje inzet mag wel, ga is luisteren ofzo.
Waar? Ik woon in maastricht ;) dat is een gat tenzuide van waar jij (waarschijnlijk) woont :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 12:34:[...]Waar? Ik woon in maastricht ;) dat is een gat tenzuide van waar jij (waarschijnlijk) woont :P.
1 Bang & Olufsen Avenue Ceramique 94 6221KV Maastricht
2 Doggen, Ruud, Havenstr 14 6211GJ Maastricht
3 Expert Maastricht Brusselsepoort 81 6216CG Maastricht
4 It's F de Veyestr 3 6221AB Maastricht
5 Kohnen Kersenmarkt 5-7 6211GP Maastricht
6 Lemmens Rechtstr 19a 6221EE Maastricht
7 Maxwell BV Hoenderstr 7a 6211EL Maastricht
8 Megapool Markt 11-13 6211CJ Maastricht
9 Megapool Scharnerwg 66-70 6224JH Maastricht
10 Tillmanns Terra Cottapln 20 6216BJ Maastricht
11 Videosun BV, Hifi Brusselsewg 375 6217GX Maastricht
12 Vogelzang Het Bat 2 6211EX Maastricht
13 Weerts Clavecymbelstr 5862 6217CV Maastricht
14 Weerts BV Dorpstr 1 6227BK Maastricht
15 Zeguers Brusselsepoort 10 6216CE Maastricht
Bij vogelzang moet het wel lukken denk ik, van de rest weet ik niet of ze tannoy hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tele schreef op 30 april 2003 @ 12:45:
[...]

[...]

Bij vogelzang moet het wel lukken denk ik, van de rest weet ik niet of ze tannoy hebben. :P
Nu is het mijn beurt om te quoten :P
Vogelzang Maastricht vanaf heden gesloten
Vogelzang Maastricht is reeds twee jaar lang niet of nauwelijks bereikbaar door het
Markt - Maasproject. Gedurende deze periode heeft Vogelzang in nauw overleg met de gemeente tevergeefs gezocht naar een alternatieve locatie. De vooruitzichten betreffende onze bereikbaarheid voor de komende twee jaar zijn eveneens slecht.
Deze situatie in combinatie met slechte economische omstandigheden is een van de belangrijkste redenen voor niet renderende verkoopresultaten. Hierdoor heeft de directie van Vogelzang besloten om alle activiteiten van deze vestiging per 24 maart aanstaande over te hevelen naar de vestiging te Heerlen. De medewerkers van Vogelzang Maastricht zullen een onderkomen vinden in Heerlen. Openstaande reserveringen en reparaties zullen vanuit Heerlen worden afgehandeld. Deze klanten zijn inmiddels persoonlijk telefonisch op de hoogte gesteld. Met deze beslissing wil Vogelzang de krachten van beide filialen bundelen om de klant nog beter van dienst te kunnen zijn.
en bij de rest kun je of niet luistere of ze hebben geen tannoy, en ja ik heb al rond gekeken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Vogelzang is een beetje een asociale keten. Had ik een afspraak gemaakt om te komen luisteren, sta ik die dag voor de deur en blijkt het filiaal gesloten te zijn en hebben ze alles verhuisd naar Heerlen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hmmm.......Tannoy mX4 zal meer van hetzelfde zijn, wel wat beter maar ongeveer hetzelfde. De R3 is een serie hoger, ook kwalitatief...maar toch raad ik je aan dan een keer naar een stad te gaan waar ze een goede zaak hebben.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FAQ
  • Niet online

FAQ

Heeft er iemand ervaring met de Pioneer VSX-C300?

Afbeeldingslocatie: http://www.dvdirect.net/ice/images/admin/pioneer%20vsx-c300.jpg

Het is een 5 x 30 watt versterkertje dat uiterlijk perfect bij de Pioneer DV-444 dvd-speler past. Ben benieuwd of iemand hem hier in gebruik heeft en welke boxen hij (of zij..) erop aangesloten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Schijnt het best aardig te doen; gebruik hem echter wel met speakers met een hoge gevoeligheid en sluit er een sub op aan. Dan hoeft die amp de bas niet voor z'n rekening te nemen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FAQ
  • Niet online

FAQ

JT schreef op 30 april 2003 @ 17:59:
Schijnt het best aardig te doen; gebruik hem echter wel met speakers met een hoge gevoeligheid en sluit er een sub op aan. Dan hoeft die amp de bas niet voor z'n rekening te nemen.
Met welke speakers heb jij de versterker gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb hem niet gehoord, anders zeg ik niet 'schijnt' :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FAQ
  • Niet online

FAQ

JT schreef op 30 April 2003 @ 18:27:
Ik heb hem niet gehoord, anders zeg ik niet 'schijnt' :P
Okay, toch bedankt, dan wacht ik even op iemand die hem wel zelf gehoord heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door FAQ op 30-04-2003 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 10:52:
[...]
ehm wat snap je niet aan KLEINE zolderkamer :P

Dit is in mijn ogen de bruutste Hifi Sub driver te koop. Adire Tumult, met uit me hoofd een p-p van 7cm. Dat verwerkt in een 15" membraam en je zolderkamer weet niet wat hij overkomt. Veeeeels te vette overkill om maar een conclusie te trekken.

Een shiva zou veel beter passen, dat is eigenlijk al teveel voor een kleine kamer, maar in een gesloten behuizing is hij vrij muzikaal en zal je ook nog eens voorzien van de nodige SPL's.

Als je serieus aan zelfbouw denkt dan kan ik je nog wel een paar voorbeelden geven/helpen.
Toch wreed om je zolderdak heen en weer zien te gaan door de geluidsdruk van een sub :)
Ik ken wel iemand die die Tumult heeft en er een sub van gaat bouwen. Als ie klaar is wil ik zeker eens bij hem gaan luisteren. Helaas was dat ding van hem beschadigt bij transport vanuit duitsland. Overigens kost alleen die woofer al zo'n 750 euro :) Dan moet er nog een kast en versterker en nog wat electronica bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf heb ook al een tijdje een leuk Home Cinema setje staan, alles is van Pioneer.
Zo heb ik een:
Pioneer VSX 409RDS Audio/Video MultiChannel Receiver
Pioneer DV 350 dvd player
Pioneer PD 207 Compact Disc Player
Pioneer GR 209 Graphic Equalizer
Pioneer MJD 508 Minidisc Recorder
PC System (Athlon 800Mhz, Geforce 2 GTS, Creative Audigy 2)

Pioneer SW 39 Acoustic Speakers {2front speakers}
Pioneer SW 80S Subwoofer
Pioneer SCR 30 Acoustic Speakers {1 Center Speaker and 2 rear speakers}

Ik ben erg tevreden met mijn setje. Alleen zou ik mijn speakerset nog wel eens willen opwaarderen. Nu is alles zo'n 80watt. Opzich wel redelijk te doen. Maar ik mis toch net dat lekkere gevoel van Rock muziek als ik een dvd'tje aan het kijken ben.
Mijn pc system is nu helemaal oke. Alleen zou ie nog een ander kleur. Hij is nu namelijk wit, en de rest van mijn componenten zijn zwart.. Dus dat moet nog even veranderen :)

Voor de rest ben ik erg tevreden met mijn systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Scarp schreef op 30 April 2003 @ 19:25:
[...]

Toch wreed om je zolderdak heen en weer zien te gaan door de geluidsdruk van een sub :)
Ik ken wel iemand die die Tumult heeft en er een sub van gaat bouwen. Als ie klaar is wil ik zeker eens bij hem gaan luisteren. Helaas was dat ding van hem beschadigt bij transport vanuit duitsland. Overigens kost alleen die woofer al zo'n 750 euro :) Dan moet er nog een kast en versterker en nog wat electronica bij.
Voor die prijs ruil je hem dan toch om voor een gaaf exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen probleem een 6.1 reciever (140w p/kanaal) een tijdje met alleen maar 2 120watt boxen te gebruiken en een paar maanden later pas de center en rear speakers erbij te kopen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 02:02:
Het is geen probleem een 6.1 reciever (140w p/kanaal) een tijdje met alleen maar 2 120watt boxen te gebruiken en een paar maanden later pas de center en rear speakers erbij te kopen of wel?
Nee hoor. Ben zelf begonnen met 2 fronts en een receiver en heb die stilaan uitgebouwd tot een volledige 5.1 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zijn er speciale eisen aan mijn stopkontact want mijn zolder is dus niet geaard dus dacht ik ff aarde draadje aan de verwarming te hangen. Kan dat of moet ik alles speciaal gaan aarden? En kan de reciever in dezelfde groep als mijn PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 02:02:
140 is het dynamisch vermogen; je moet letten op het vermogen bij MAXIMAAL 0,1 % THD, liever nog iets bij de 0,01 ofzo.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 01 May 2003 @ 12:38:
[...]

140 is het dynamisch vermogen; je moet letten op het vermogen bij MAXIMAAL 0,1 % THD, liever nog iets bij de 0,01 ofzo.
Dat snap ik niet helemaal, hier zijn de specs:
http://www.yamaha-audio.co.uk/pdfs/specsheets/RXV740RDS.pdf

Wat is daar precies het gevolg van? En is het nou een probleem als de stopkontakten niet geaard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Net wat ik je zeg, je moet naar het vermogen kijken bij gelijk aan of minder dan 0,1% THD. Het staat letterlijk in die PDF hoeveel dat is. Wat dat voor gevolg heeft ? Ach, ietsje minder vermogen, maar nog steeds genoeg.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de Kiss DP-500 DVD en Divx en Xvid etc speler, is de kwaliteit redekijk genoeg voor home cinema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dat kan alleen jij bepalen... stom antwoord misschien, maar ik vind de beeldkwaliteit van goedkope DVD spelers om te janken, tenzij ze component outs hebben, dan is het meestal nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op 02 May 2003 @ 18:00:
Dat kan alleen jij bepalen... stom antwoord misschien, maar ik vind de beeldkwaliteit van goedkope DVD spelers om te janken, tenzij ze component outs hebben, dan is het meestal nog wel te doen.
Component outs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 12:26:
En zijn er speciale eisen aan mijn stopkontact want mijn zolder is dus niet geaard dus dacht ik ff aarde draadje aan de verwarming te hangen. Kan dat of moet ik alles speciaal gaan aarden? En kan de reciever in dezelfde groep als mijn PC?
Makkelijk

Rekensommetje, goed onthouden, kan je voortaan zelf bekijken of het gaat lukken.

Stop zegt ik kap ermee bij 16 ampère, dat vermenigvuldig je met voltage, in dit geval 220 (ga er voor de veiligheid maar uit dat het 220 is) dus 16x220, kom je uit op 3520Watt per stop. Ga gemakshalve uit van 3000watt.

Je pc zal hoogstens 500watt ofzo trekken, inclusief randapparatuur nooit meer als 1 kW, dus genoeg plek over voor een receiver. Kan niet vinden hoeveel hij verstookt, maar meer als een watt of 800(maximaal) zal het niet zijn. Het kan dus.

140W is trouwens volgens de DIN specificatie. Rms bij 0,06% THD geeft hij 90 watt per kanaal, best een hoop dus. Heb je nog weinig aan, maar hij heeft geloof ik ook wel een goede stroomvoorraad, dat is dus dynamisch vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amerikaanse standaard, wordt nu ook in europa doorgevoerd, geeft de beste beeldweergave, beter als scart. Aangezien jouw receiver ermee is volgehangen zou je wel moeten weten wat het inhoud niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 19:55:
[...]
Amerikaanse standaard, wordt nu ook in europa doorgevoerd, geeft de beste beeldweergave, beter als scart. Aangezien jouw receiver ermee is volgehangen zou je wel moeten weten wat het inhoud niet? ;)
Gewoon s-video plug, audio links, rechts en coax en digitale uitgang? ja dat zit ook op die DVD speler :P. Enne goedkoop? valt met 350 euro wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee Component als in RGB. dat zijn de blauw, groene en rode (cinch) plugjes achter op je versterker. Dit is dus een medium om videosignalen te transporteren.

Waarvan de 740 dus 2 in-setjes heeft. Lees de specsheet er maar nog even op na. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
...je TV of display moet dan wel component ins hebben natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 23:41:
Nee Component als in RGB. dat zijn de blauw, groene en rode (cinch) plugjes achter op je versterker. Dit is dus een medium om videosignalen te transporteren.

Waarvan de 740 dus 2 in-setjes heeft. Lees de specsheet er maar nog even op na. ;)
Zijn er al DVD speler met die eigenschap dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Heel veel. Maar nogmaals, je DVD speler en versterker kunnen wel component in/outs hebben, als je display het niet ondersteunt heb je er niks aan en moet je toch weer met SCART gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
  • Laatst online: 09:25
Sinds een tijdje hebben wij thuis een DVD speler en een nieuwe TV. En we zijn nu op zoek naar een nieuwe versterker + boxen, aangezien de huidige wel erg oud zijn en kapot beginnen te gaan. Op de DVD zit een digitale COAX uitgang, dus in de versterker moet iig het volgende zitten:

• digitale coax in
• tulp aansluiting voor de radio
• nog een tulp om de tv aan de sluiten

en verder niet te duur... mijn ouders hebben niet echt een budget, maar ze zijn zeker niet van plan er duizenden euro's aan uit te geven. Het liefste 5.1 geluid, aangezien de DVD dat ook kan leveren...

Ikzelf heb wel wat research gedaan, maar het is me allemaal een beetje vaag wat ik nu het beste moet nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:10

JWO

ach gewoon een simpele 5.1 receiver, met DD en DTS, voor goedkopere merken kijk eens naar poineer, panasonic, yamaha die hebben leuke instap modellen

kwa speakers, wat wil je? fullrange of een sataliet systeem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
  • Laatst online: 09:25
euh.. tja... das ook lastig :) Het liefste zo klein mogelijk, makkelijk weg te stoppen, maar toch goed geluid (geen gekraak dus ;) ) Verder zijn we geen audiofielen dus wat simpels is goed. zijn er geen 5.1 versterkers met boxen erbij? alles in 1 dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 19:57:
Ik zelf heb ook al een tijdje een leuk Home Cinema setje staan, alles is van Pioneer.
Zo heb ik een:
Pioneer VSX 409RDS Audio/Video MultiChannel Receiver
Pioneer DV 350 dvd player
Pioneer PD 207 Compact Disc Player
Pioneer GR 209 Graphic Equalizer
Pioneer MJD 508 Minidisc Recorder
PC System (Athlon 800Mhz, Geforce 2 GTS, Creative Audigy 2)

Pioneer SW 39 Acoustic Speakers {2front speakers}
Pioneer SW 80S Subwoofer
Pioneer SCR 30 Acoustic Speakers {1 Center Speaker and 2 rear speakers}

Ik ben erg tevreden met mijn setje. Alleen zou ik mijn speakerset nog wel eens willen opwaarderen. Nu is alles zo'n 80watt. Opzich wel redelijk te doen. Maar ik mis toch net dat lekkere gevoel van Rock muziek als ik een dvd'tje aan het kijken ben.
Mijn pc system is nu helemaal oke. Alleen zou ie nog een ander kleur. Hij is nu namelijk wit, en de rest van mijn componenten zijn zwart.. Dus dat moet nog even veranderen :)

Voor de rest ben ik erg tevreden met mijn systeem :)
mag ik je één tip geven?
loose de pioneer versterker, die heb ik ook gehad en mijn god, wat een ballengeluid komt daar uit.

Je speakers lijken me op zich goed, probeer eens een fatsoenlijke amp op die dingen en kijk dan eens verder...

Ik heb toendertijd ook die pioneer icm infinity's gekocht en dacht ook dat het aan de speakers lag,
heb toen toch een yamaha gekocht en echt een wereld van verschil!!!

tis maar dat je het weet ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
euh.. tja... das ook lastig Het liefste zo klein mogelijk, makkelijk weg te stoppen, maar toch goed geluid (geen gekraak dus ) Verder zijn we geen audiofielen dus wat simpels is goed. zijn er geen 5.1 versterkers met boxen erbij? alles in 1 dus..
Smits Arnhem heeft een mooie aanbieding, Marantz SR4300 met MS boxen, kijk maar bij de aanbiedingen op www.smitsarnhem.nl

Maar het altijd goedkoper. Elke AV receiver heeft de in en uitgangen die jij zoekt, dus dat is geen probleem. En boxen zijn er ook zat te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beschuitfluiter schreef op 03 mei 2003 @ 13:34:
[...]

mag ik je één tip geven?
loose de pioneer versterker, die heb ik ook gehad en mijn god, wat een ballengeluid komt daar uit.

Je speakers lijken me op zich goed, probeer eens een fatsoenlijke amp op die dingen en kijk dan eens verder...

Ik heb toendertijd ook die pioneer icm infinity's gekocht en dacht ook dat het aan de speakers lag,
heb toen toch een yamaha gekocht en echt een wereld van verschil!!!

tis maar dat je het weet ;)
Ik ben ook van plan om dat ding te lozen, dit iig voor DD/DTS, en ja. Het geluid is niet erg optimaal. Ik denk dat ik maar voor de Sony STR-DB1080 of de Pioneer VSX-811, maar ik denk dat het de 1080 wordt. DIt omdat hiervoor veel betere referenties over staan. Ik ga natuurlijk eerst luisteren in de winkel.. Daarbij wil ik ook een goede sub gaan aanschaffen. Daar moet ik me nog even goed over laten informeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luister je ook veel stereo, gewone muziek bv. ? Of is het puur voor surround ?

Als je ook voor stereo gaat zou ik die Sony maar eens goed beluisteren, want ik vond de stereo weergave alles behalve goed. Kijk ook eens naar de Marantz SR5300 of 6300, die vallen ook in diezelfde prijsklasse en vind ik persoonlijk een heel stuk beter klinken dan die Sony of Pioneer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 30 April 2003 @ 13:46:
Hmmm.......Tannoy mX4 zal meer van hetzelfde zijn, wel wat beter maar ongeveer hetzelfde. De R3 is een serie hoger, ook kwalitatief...maar toch raad ik je aan dan een keer naar een stad te gaan waar ze een goede zaak hebben.
In Echt ligt een zaak die Tannoy speakers verkoopt.
Daar heb ik de R1, R2, R3 en de center gehoord.
Die gast kan je zelfs het verschil tussen de R2 en R3 duidelijk laten horen.

Vervolgens heb ik de speakers in Duitsland gehaald, niet echt netjes maar ik ga geen 350 euro extra uitgeven alleen vanwege een luister sessie.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.