Centraal HomeTheatre topic

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.211 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ik lees hier veel dat merken zoals panasonic/technics, jvc, pioneer niet goed zijn, en rotel, marantz, naim, arcam en dat soort merken wel.
Ik heb zelf een technics stereo amp, en dat ding klinkt super (en ik ben wat muziek betreft echt kritisch).
Ik heb dus eens wat prijzen opgezocht, en ik moet zeggen (niet dat ik iemand op de tenen wil trappen, integendeel) dat ik merken zoals rotel belachelijk duur vind.
Zeg E1500,- voor een amp vind ik niet echt goedkoop, daar moet ik nml veel te lang voor werken (en zo slecht verdien ik toch niet).

Ben ik de enige die dit vind :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, geluid is subjectief.Stel dat ze bij jou een mooie NAIM, Classé, Rotel pre/power, NAD Silverline of wat dan ook (dit zijn erg gevarieerde voorbeelden) neerzetten op een paar goede speakers. Ik weet zeker dat je dan het verschil wel hoort. Misschien vind je dit al wel heel goed en dan moet je ook zeker niks anders kopen. Maar Technics vergelijken met NAIM? (zal Boekster leuk vinden ;)) Lijkt me toch een beetje vergezocht.

Ik heb zelf ook een Pioneer versterker staan waar ik op zich tevreden mee ben maar na het horen van andere merken die kwalitatief beter zijn ben ik toch aan het sparen voor een nieuwe versterker. Zo kan je misschien wel aan de gang blijven, maar dat is het leuke aan de HiFi of HT hobby! Nogmaals, als jij tevreden bent met je technics vooral niks anders kopen....

En Pioneer slecht? Luister jij maar is naar een VS-AX10 of een VSX-D2011 dan zul je wel merken dat Pioneer helemaal niet zo slecht is... De VS-AX10 is zelfs tot beste Home Cinema receiver uitgeroepen doo What-HiFi?En het is geen eens een engels merk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 09:02:
Luister je ook veel stereo, gewone muziek bv. ? Of is het puur voor surround ?

Als je ook voor stereo gaat zou ik die Sony maar eens goed beluisteren, want ik vond de stereo weergave alles behalve goed. Kijk ook eens naar de Marantz SR5300 of 6300, die vallen ook in diezelfde prijsklasse en vind ik persoonlijk een heel stuk beter klinken dan die Sony of Pioneer :)
Mja, ik kijk gewoon veel films en speel wel vaak mp3'z via mijn Home Theatre pc af. Dus ik ga wel ff goed luisteren ja, maar als ik mijn mp3'z afluister gaat dit ook over 5.1 geluid, via mijn SB Audigy, dus nee, ik gebruik niet veel stereo mode. Maar ik zal voor de zekerheid wel ff meerdere merken gaan beluisteren. Vooral de Marantz lijkt me wel interresant, dit merk ligt me namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:01

JT

VETAK y0

dawg schreef op 07 May 2003 @ 09:59:
ik lees hier veel dat merken zoals panasonic/technics, jvc, pioneer niet goed zijn, en rotel, marantz, naim, arcam en dat soort merken wel.
Ik heb zelf een technics stereo amp, en dat ding klinkt super (en ik ben wat muziek betreft echt kritisch).
Ik heb dus eens wat prijzen opgezocht, en ik moet zeggen (niet dat ik iemand op de tenen wil trappen, integendeel) dat ik merken zoals rotel belachelijk duur vind.
Zeg E1500,- voor een amp vind ik niet echt goedkoop, daar moet ik nml veel te lang voor werken (en zo slecht verdien ik toch niet).

Ben ik de enige die dit vind :?
Pioneer is zelfs erg goed met home cinema amps. Maar als ik dat zeg, dan bedoel ik vergeleken met andere merken voor hetzelfde geld.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 09:02:
Luister je ook veel stereo, gewone muziek bv. ? Of is het puur voor surround ?

Als je ook voor stereo gaat zou ik die Sony maar eens goed beluisteren, want ik vond de stereo weergave alles behalve goed. Kijk ook eens naar de Marantz SR5300 of 6300, die vallen ook in diezelfde prijsklasse en vind ik persoonlijk een heel stuk beter klinken dan die Sony of Pioneer :)
Smaken verschillen blijkbaar. Ik heb heel veel receivers geluisterd. o.a. Marantz, Pioneer, HK, Denon, NAD, Yamaha, Sony (ES & QS), Onkyo, Technics, Arcam etc.

Heb niet geluisterd naar Naim, Krell etc. (is me te duur)

Uiteindelijk de Sony STR-DB1080QS gekocht. De Arcam was welliswaar beter maar meer dan twee keer de prijs. De sony laat heel veel detail horen waar anderen het af lieten weten. Er zijn wel andere vertserkers die "warmer" klinken

Voor een goed geluid komt op de eerste plaats de kwaliteit van je luidsprekers. Zelfs goede luidsprekers hebben vaak nog 5% vervorming.
Op de 2e plaats komt de kwaliteit van je luidsprekers
Op de 3e plaats komt de kwaliteit van je luidsprekers

Daarna pas de receiver, waarmee ik zeker niet wil zeggen dat het onbelangrijk is maar alles in z'n perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die Tannoy Sensys :9~ eind Maart al gezien _/-\o_ en gehoord :9~ _/-\o_ op de Hifi-show in de Doelen.

Uit het meegenomen prijslijstje, met de adviesprijzen van Tannoy:

Leverbaar in esdoorn (maple) vinyl kast met zwart doek.
Met levertijd ook leverbaar in rosewood en zwart vinyl.

Sensys 1 € 249,-
Sensys 2 € 399,-
Sensys C € 349,-
Sensys R € 199,-
Sensys DC1 € 399,-
Sensys DC2 € 599,-
Sensys DCC € 499,-

De uitvoeringen met DC zijn Dual Concentric met bovenop een supertweeter. Die anderen zijn dus niet Dual Concentric en zonder de supertweeter.

Ik blijf er nog maar even over dromen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Welke 5.1 speakerset is te adviseren voor aan een Kenwood KRF-V6060D-S receiver? (5x110Watt)

Gaat voornamelijk om sat-TV geluid via de optische ingang . En niet duur (paar 100 euro) of evt. tweedehands.

DVD's speel ik zeer zelden, misschien wat vaker als door nieuwe coderingen alle filmkanalen op zwart gaan ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Bigfoot op 15-05-2003 10:25 . Reden: toevoeging: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de RX-V640RDS besteld van Yamaha. Ik heb geluisterd naar verschillende receivers waaronder Marantz, en Denon. De Yamaha vond ik simpelweg het beste klinken. Dit soort keuzes zijn heel erg persoonlijk zo blijkt maar weer. Ik ging er van te voren namelijk van uit dat het OF een Marantz OF een Denon zou worden.

Tevens ook een setje 603 S3's besteld :D. De sub en center komen volgende maand (back speakers had ik al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
En de prijs voor de meest vage set gaat naar...*tromgeroffel*

De mijne?

Receiver: Denon 3802 in 't Goud

http://www.eadhome.nl/pro...eivers/denon_avr3802.html

DVD Speler:

http://ic.dealtime.com/xPO-Sony_DVP_NS700P~FD-87

Kabels:

Oehlbach XXL
Monster cable

Speakertjes :)

De center: Sony SS-LAC505ED (De witte dan)

http://images-eu.amazon.c...00005QBSR.03.LZZZZZZZ.jpg

De frontjes: Magnepan SMGA (wit doek met chromen zijkantjes)

http://www.magnepan.com/1-800-474-1646/mmg.html

(Ja okee geen SMG's maar ze lijken er wel op 8))

De rears: Minipods :)

http://store4.yimg.com/I/br1_1736_589400

Het is een beetje een rare combinatie van verschillende merken maar het klinkt super. (Zo lang je geen muziek cd's op surround zet, maar da's met alle HT's zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Ik lees hier voornl. adviezen over setjes van rond de 1000 euro. Is er niks aan te bevelen voor enkele 100en euro's? Gaat voornl. voor het TV geluid, via digitale satelliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Bigfoot schreef op 15 mei 2003 @ 13:48:
Ik lees hier voornl. adviezen over setjes van rond de 1000 euro. Is er niks aan te bevelen voor enkele 100en euro's? Gaat voornl. voor het TV geluid, via digitale satelliet.
Hoe bedoel je dit? Je wil het geluid van de tv over je versterker laten lopen?

Anders heb je dit soort setjes voor een redelijke prijs.

Sony:

http://www.mediacheckpoin...roduct/View/4042362100147

Sony deel 2:

http://www.mediacheckpoin...roduct/View/4042362100185

Pioneer:

http://www.mediacheckpoin...roduct/View/4042362100192

Denon:

http://www.mediacheckpoin...roduct/View/4042362100178

[ Voor 48% gewijzigd door Danster op 15-05-2003 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 11:00:
Nogmaals, geluid is subjectief.Stel dat ze bij jou een mooie NAIM, Classé, Rotel pre/power, NAD Silverline of wat dan ook (dit zijn erg gevarieerde voorbeelden) neerzetten op een paar goede speakers. Ik weet zeker dat je dan het verschil wel hoort. Misschien vind je dit al wel heel goed en dan moet je ook zeker niks anders kopen. Maar Technics vergelijken met NAIM? (zal Boekster leuk vinden ;)) Lijkt me toch een beetje vergezocht.

Ik heb zelf ook een Pioneer versterker staan waar ik op zich tevreden mee ben maar na het horen van andere merken die kwalitatief beter zijn ben ik toch aan het sparen voor een nieuwe versterker. Zo kan je misschien wel aan de gang blijven, maar dat is het leuke aan de HiFi of HT hobby! Nogmaals, als jij tevreden bent met je technics vooral niks anders kopen....

En Pioneer slecht? Luister jij maar is naar een VS-AX10 of een VSX-D2011 dan zul je wel merken dat Pioneer helemaal niet zo slecht is... De VS-AX10 is zelfs tot beste Home Cinema receiver uitgeroepen doo What-HiFi?En het is geen eens een engels merk ;)
Met goede speakers ga je met elk ander component verschil horen. Ik weet niet precies hoe de klank van Technics is, maar hij zal niet in de buurt zitten van Naim. Nadeel is dat de meeste mensen het niet kennen. Ik ken het ook pas sinds kort, maar alles wat ik na de Naim set heb gehoord klinkt toch minder op een of andere manier. En luister nooit verder dan je budget je toestaat ;) . Dan krijg je spijt, want dan wil je meer.

Pioneer is mooi spul, en erg goed voor het geld. Ik zou zelf voor HT zeker Pioneer niet overslaan. Het is niet duur, mooi spul, goede aansturing. Een waardig tegenstander voor de duurdere alternatieven. Naim zou ik niet eens kijken voor HT. Ze hebben het wel, maar ongelofelijk duur, en HT is mij insziens niet o kritisch als muziek. Andere mensen zullen hier anders over denken en die geven er toch een hoop aan uit, en dat is het leukste van de hobby inderdaad. Iedereen doet het op zijn manier.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Danster schreef op 15 mei 2003 @ 13:52:
[...]

Hoe bedoel je dit? Je wil het geluid van de tv over je versterker laten lopen?

Anders heb je dit soort setjes voor een redelijke prijs.
Ik heb al een receiver (zie eerdere post) en DVD speler. Op de receiver sluit ik de sat receiver aan (optisch).

Dus alleen speakers nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Bigfoot schreef op 15 May 2003 @ 14:15:
[...]
Dus alleen speakers nodig!
En hoeveel wil je er dan aan uitgeven? als je in de 100 blijft heb je nog steeds een gat van 0 naar 999 euro.

Dus noem een streefbedrag en dan kijken we wel ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Paar 100 euro zei ik toch, dus 200-300 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Voor een volledige HT set?

boy oh boy..had net een leuke set met 4x DM303 en 1x LCR-3 voor 749..ff opnieuw zoeken dus :)

Zoiets dan?

http://www.mediacheckpoin...roduct/View/5025232283172

[ Voor 37% gewijzigd door Danster op 15-05-2003 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Jee , das lang geleden dat ik dit forum nog bezocht heb .. nuja direct een klein vraagje in de groep gooien .. :

Is het verschil tussen de Marantz SR-4300 en SR-5300 groot of miniem? Ik weet sowieso dat ik volgende week één van deze twee ga kopen .. maar ik kan ééécht niet kiezen .. ik hou me nog wat centen over als ik de 4300 koop , ga ik voor de 5300 ben ik helemaal platzak .. kan iemand mij overtuigen ? :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Die minime extra opties op de 5300 zouden het voor mij niet waard zijn. Hij is wat meer gericht op video inputs dan de 4300. Die 10W extra zou ik al helemaal geen boodschap aan hebben. Er zijn nog wel wat kleine verschillen, maar ook die zijn niet de moeite waard in mijn ogen. Lekker dat beetje geld in je zak houden dus :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TomSwinnen: Kleine tip (moet nu niet te veel maar gaan geven anders is ie zo op voordat ik er één heb) is de Marantz 4300 bij correct. Kost €299 in de zwarte uitvoering en 100 meer in de 'gouden' uitvoering. Heb je nog genoeg geld over om bijvoorbeeld een leuke Koda eindbak te kopen (140 euro). En nee, deze is niet slecht, en zeer zeker niet voor het geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

@ mark : swel leuk , maar dan moet ik helemaal naar nederland rijden .. ik dacht hem via internet over te laten komen naar België .. tenzij er iemand zo vriendelijk wilt zijn in Correct eentje te gaan halen voor mij en die dan op te sturen ? :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je correct even een belletje geven, volgens mij sturen ze ook gewoon op. En ook vast wel naar België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot schreef op 15 mei 2003 @ 14:34:
Paar 100 euro zei ik toch, dus 200-300 ;)
Een paar Tannoy MX-2 voor, een paar MX-R als achter en een MX-C als center. kan je misschien nog hier en daar vinden voor weggeefprijzen omdat ze van een oude serie zijn. Ik heb die MX-2's laatst voor 125 pleuro's het stuk gezien.

Maar zou je niet voor stereo gaan mat dat budget, kan je altijd nog uitbreiden en heb je beter geluid, iig voor dat bedrag.

Kijk anders ook eens op hifi.nl of hear.nl, daar kan je leuke 2e hands dingen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 17:37:
Moet je correct even een belletje geven, volgens mij sturen ze ook gewoon op. En ook vast wel naar België.
Tel. nr ? Ik heb ff net geen Nederlandse goudengids in mijn bezit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Maar goed dat hij wel online staat, die Gouden Gids ;) .
Tel : +3110 4618618

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

thx ... het was het antwoordapparaat .. zondag zijn het koopdagen ofzow .. dan rij ik gewoon ff lekker naar holland :)

[ Voor 16% gewijzigd door TomSwinnen op 15-05-2003 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjonge, en dan te bedenken dat je op de grootste databank op aarde zit te surfen... http://www.goudengids.nl/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 17:40:
[...]

Een paar Tannoy MX-2 voor, een paar MX-R als achter en een MX-C als center. kan je misschien nog hier en daar vinden voor weggeefprijzen omdat ze van een oude serie zijn. Ik heb die MX-2's laatst voor 125 pleuro's het stuk gezien.

Maar zou je niet voor stereo gaan mat dat budget, kan je altijd nog uitbreiden en heb je beter geluid, iig voor dat bedrag.

Kijk anders ook eens op hifi.nl of hear.nl, daar kan je leuke 2e hands dingen vinden.
Nee ben op zoek naar 5.1 Hoeft niet zo duur te zijn is voor de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
nou heb ik dus nog een Sony receiver type STR-DE445, en daar wil ik dus een andere voor in de plaats zetten, nu heb ik de Harman/Kardon AVR-3550 gezien http://international.harm...3550/230&language=ENGLISH

En die leek me wel wat omdat deze ook muzikaal wel goed zou zijn (luister 80% van de tijd dat de radio aanstaat naar muziek).
Ik zag ook nog de welbekende Yamaha RX-V530RDS maar die schijnt muzikaal weer een stuk minder te zijn.

Prijsklasse niet hoger dan 600 euro iig.

Ik bezit nu redelijk nieuwe speakers: Infinity Primus 300 + Infinity HPS-250 Sub en als achter speakers wat oude Sony shit (die oude Sony shit wordt ook vervangen).

Nu is mijn vraag wat raden jullie mij aan? Of zijn er nog alternatieven in die prijsklasse?
let wel dat ik niet meer dan 5 kanalen hoef te hebben. Ik zoek ook iets met lekkere bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 19:23:
Tsjonge, en dan te bedenken dat je op de grootste databank op aarde zit te surfen... http://www.goudengids.nl/ ?
Weetek wel , maar weet ik nou welke Correct dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Lennieboy83 schreef op 15 May 2003 @ 21:02:
nou heb ik dus nog een Sony receiver type STR-DE445, en daar wil ik dus een andere voor in de plaats zetten, nu heb ik de Harman/Kardon AVR-3550 gezien http://international.harm...3550/230&language=ENGLISH

En die leek me wel wat omdat deze ook muzikaal wel goed zou zijn (luister 80% van de tijd dat de radio aanstaat naar muziek).
Ik zag ook nog de welbekende Yamaha RX-V530RDS maar die schijnt muzikaal weer een stuk minder te zijn.

Prijsklasse niet hoger dan 600 euro iig.

Ik bezit nu redelijk nieuwe speakers: Infinity Primus 300 + Infinity HPS-250 Sub en als achter speakers wat oude Sony shit (die oude Sony shit wordt ook vervangen).

Nu is mijn vraag wat raden jullie mij aan? Of zijn er nog alternatieven in die prijsklasse?
let wel dat ik niet meer dan 5 kanalen hoef te hebben. Ik zoek ook iets met lekkere bas.
Marantz heeft redelijk wat Bas, klink warm, is alleen wel 6.1. De SR4300. Niet dat je dan de 6.1 perse moet gebruiken ;) . Maar Denon zou misschien ook nog wel kunnen. Een AVR-1803 bijvoorbeeld. Voor een paar Eurotjes meer heb je echter een NAD T-742, en ik enk dat dat al gauw een van de mooiste apparaten is die je kunt krijgen in die klasse, muzikaal gezien dan.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 17:37:
Correct bezorgd zelf in principe alleen in zuid-holland en klein stukje erbuiten. Daarbuiten gaat het via DHL, maar niet naar Belgie.
Heb ik laatst nog een klant voor moeten bellen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Boekster schreef op 15 May 2003 @ 22:02:
[...]

Marantz heeft redelijk wat Bas, klink warm, is alleen wel 6.1. De SR4300. Niet dat je dan de 6.1 perse moet gebruiken ;) . Maar Denon zou misschien ook nog wel kunnen. Een AVR-1803 bijvoorbeeld. Voor een paar Eurotjes meer heb je echter een NAD T-742, en ik enk dat dat al gauw een van de mooiste apparaten is die je kunt krijgen in die klasse, muzikaal gezien dan.
Ik zat idd ook al bij de NAD te kijken omdat deze ook al aangeprezen werd als goed produkt voor muziek, waar worden deze receivers eigenlijk gemaakt (waar komt het merk vandaan)?

Waarschijnlijk ga ik dan toch maar over mn budget heen ;)

Ik luister veel naar dance/trance/house/etc. en ik hou nu eenmaal van bass :)

Ik wil ook nog graag weten of mijn speakers er perfekt bij zullen passen eigenlijk, zoals al eerder ik heb de Infinity Primus 300, waarin een textiel-dome + Glassfiber woofers inzitten, die vrij rustig klinken tov de JBLs met hun titanium tweeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:04
Ik zat idd ook al bij de NAD te kijken omdat deze ook al aangeprezen werd als goed produkt voor muziek, waar worden deze receivers eigenlijk gemaakt (waar komt het merk vandaan)?
NAD is Engels (Canadees???) en wordt gemaakt in China.

Marantz is ook goed in stereo en wat makkelijker te matchen met speakers, ik vind NAD over het algemeen wat scherp in het hoog. Met analytische luidsprekers die niet al te warm zijn KAN dat verkeerd uitpakken...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Maar ik zei ook dat ik de Harman/Kardon type AVR-3550 had gezien, ik weet niet wat ik hiervan moet denken aan muziek kwaliteit, net zoals de Yamaha RX-V530RDS, kunnen jullie daar ook wat over vertellen ivm mn speakers en de muziek-kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Yamaha is scherp, niet zo muzikaal als NAD of Marantz. Als je speakers zelf al vrij scherp in het hoog zijn kun je beter niet kijken naar Yamaha. Harman Kordon heb ik nooit gehoord. Nad eerlijk gezegd ook nog niet (misschien de C370 een keer luisteren). Marantz vond ik zelf goed klinken, zij het wat veel laag. Muzikaal was hij echter wel. Klonk heel fijn in stereo. Als je weinig waarde hecht aan veel surround functies, maar gewoon de belangrijkste (DD, DTS, PLII) dan is de Marantz of NAD waarschijnlijk geschikter.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Circle Surround 2 op Marantz is ook een aanrader om stereo geluid om te zetten naar surround, gebruik ik hier thuis met mn SR6300 en dat klinkt echt heel goed.
Dr. Strangelove schreef op 16 May 2003 @ 00:03:
Marantz is ook goed in stereo en wat makkelijker te matchen met speakers, ik vind NAD over het algemeen wat scherp in het hoog. Met analytische luidsprekers die niet al te warm zijn KAN dat verkeerd uitpakken...
Analytische luidsprekers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Lennieboy83 schreef op 16 mei 2003 @ 00:08:
Maar ik zei ook dat ik de Harman/Kardon type AVR-3550 had gezien, ik weet niet wat ik hiervan moet denken aan muziek kwaliteit, net zoals de Yamaha RX-V530RDS, kunnen jullie daar ook wat over vertellen ivm mn speakers en de muziek-kwaliteit?
De HK is ontzettend goed in het weergeven van het laag. Beter dan de Yamaha.

De speakercombinatie?
Perfect, Infinity en JBL zijn de "huismerken" van HK dus dat zit wel goed, maar luister gewoon eens.

HK en B&W vindt ik in mijn ogen veel te veel bas geven (heb hem beluisterd met een set DM601's. Ik zou dan ook eerder gaan voor een set neutrale speakers.

Over NAD. Ik heb mijn 3802 vergeleken en de NAD T762. De NAD komt er op
enkele vlakken beter uit dan de 3802 (Voornl. stereo)
Echter heb ik gekozen voor de 3802 omdat ik er een heeeeele goede deal mee kon krijgen.
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Analytische luidsprekers ?
Als in luidsprekers die de naakte waarheid laten horen. M.a.w. als je er een slechte bron achter hangt, merk je dat erg goed. Als je een slecht opgenomen CD speelt, dan zal die niet zo fijn klinken. 't is vaak meer een vloek dan een zegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:46

-Stef-

Slainthe!

Boekster schreef op 16 May 2003 @ 00:16:
Yamaha is scherp, niet zo muzikaal als NAD of Marantz.
Beetje kort door de bocht. Uit mijn Yamaha RX-V1300 komt helemaal geen scherp geluid. Dit geluid is anders (warmer) dan het geluid dat de 4xx, 5xx en6xx produceren.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 07:52:
Circle Surround 2 op Marantz is ook een aanrader om stereo geluid om te zetten naar surround, gebruik ik hier thuis met mn SR6300 en dat klinkt echt heel goed.

[...]
Ik vind het grootste gedeelte van de muziek bloedje irritant klinken in enige vorm van surround. Mijn SR7200 stond dan ook altijd op Auto. Ik kon gewoon niet lang luisteren naar 6-channel en al helemaal niet niet circle surround. Veel te vermoeiend.
-Stef- schreef op 16 May 2003 @ 13:14:
[...]

Beetje kort door de bocht. Uit mijn Yamaha RX-V1300 komt helemaal geen scherp geluid. Dit geluid is anders (warmer) dan het geluid dat de 4xx, 5xx en6xx produceren.
Dus wel in de prijsklasse waar we het nu over hebben ;) .
Maar ik geef je gelijk dat het niet helemaal waar is. De duurdere modellen hebben het inderdaad minder. Ik heb zelf de DSP-AZ2 gehoord en daar viel het me reuze mee inderdaad. Maar scherper dan andere merken zoals Marantz of nat, dat weet ik bijna wel zeker.
Dr. Strangelove schreef op 16 May 2003 @ 08:58:
[...]

Als in luidsprekers die de naakte waarheid laten horen. M.a.w. als je er een slechte bron achter hangt, merk je dat erg goed. Als je een slecht opgenomen CD speelt, dan zal die niet zo fijn klinken. 't is vaak meer een vloek dan een zegen...
Klopt. Het zijn wel fijne speakers als je met een upgrade bezig bent. Ze zullen je dankbaar zijn voor alles wat je extra doet. Zwaardere versterker, betere CD-speler, alles is marginaal beter dan op minder analytische speakers. Nadeel is zoals DR. Strangelove terecht zegt, dat je misschien niet meer zo kunt genieten van je favoriete CD's, omdat de opname slecht is.

[ Voor 56% gewijzigd door Boekster op 16-05-2003 13:21 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Zo, na lang aarzelen en dubben en lezen van bladzijde na bladzijde heb ik dan gsteren ook maar besloten om een versterker te gaan halen. Tuner erin was niet van belang als het maar een 5.1 versterker was met dts dd etc. etc. en genoeg in en uitgangen.
Enkele zaken afgelopen en na wat versterkers beluisterd te hebben ben ik overstag gegaan en heb een Marantz sr4200 gekocht. voor 399 euro. Mijn budget was 450 euro maar voor die prijs stonden wel een paar aardige pioneers/kenwoods en yamaha's maar toch besloten voor de marantz te gaan. Klonk vooral met volume wat hoger zuiverder ofzo.
Het is de bedoeling om langzaam maar zeker een mooi ht in elkaar te knutselen.
Maar goed, nu is de vraag wat nu? De speakers hoor ik je zeggen. Dat klopt!
Maar waar te beginnen? En wat als eerste aan te schaffen? Koop ik als laatste een sub of als eerste? Wat is belangrijker voor het betere "ht gevoel" Koop ik eerst de front speakers, de center speaker, de sub, de achter speakers en zo ja welke merken worden aangeraden in combinatie met een marantz.
Ik houd zelf wel van een beetje "oempf" (bas dus :-)) Maar het is niet van groot belang. Ik zelf ben van mening dat de sub als laatste ooit wel eens komt. Wat is jullie ervaring?

Ik wil ongeveer 150 euro per speaker uitgeven

Nu ben ik dit tegengekomen: http://www.tannoy.nl/Prijslijsten/Tannoy.PDF

als ik nu dit combineer:
2x mx2-m voor voorlinks en voorrechts (zijn dit wel frontspeakers?) = 2x 150
= 300
2 x mx- r m voor achterlinks en achter rechts (zijn dit wel rear speakers) = 2x 90 euro
= 180
1x mx-cm (is dit wel een center speaker) van 199 euro.

totaal 300+200+180 = 680 euro. Heb ik aleen geen sub.
Klopt dit een beetje en heb ik dan iets wat wel aardig "klinkt"

[ Voor 17% gewijzigd door OcNewB op 16-05-2003 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik heb zelf exact het set wat jij in gedachte heb. de Marantz sr4200 + Mx2-m, Mx1-m, Mx-c.
Ik ben heel erg tevreden met het set alleen kan de mx2-m in een kleine kamer wel mager klinken ben ik bang. Zelf heb ik een een kleine kamer en heb genoeg aan de mx2-m. Ik zoek zelf een subje een beetje voor muziek weergave, maar het meest voor DD/DTS weergave.
Klank vindt ik iig erg mooi.

De prijzen die jij geeft zijn de adviesprijzen en wordt bij veel winkels veel goedkoper verkocht.

www.highquality.nl heeft btw de Revolution serie in de aanbieding staan een stapje hoger als de MX-Mserie voor een heel mooi prijsje!
http://www.highquality.nl/flyer1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door duncanvdlinden op 16-05-2003 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
duncanvdlinden schreef op 16 May 2003 @ 17:14:
Ik heb zelf exact het set wat jij in gedachte heb. de Marantz sr4200 + Mx2-m, Mx1-m, Mx-c.
Ik ben heel erg tevreden met het set alleen kan de mx2-m in een kleine kamer wel mager klinken ben ik bang. Zelf heb ik een een kleine kamer en heb genoeg aan de mx2-m. Ik zoek zelf een subje een beetje voor muziek weergave, maar het meest voor DD/DTS weergave.
Klank vindt ik iig erg mooi.

De prijzen die jij geeft zijn de adviesprijzen en wordt bij veel winkels veel goedkoper verkocht.

www.highquality.nl heeft btw de Revolution serie in de aanbieding staan een stapje hoger als de MX-Mserie voor een heel mooi prijsje!
http://www.highquality.nl/flyer1.jpg
bedankt voor de tip! Ik zal eens gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik wil ongeveer 150 euro per speaker uitgeven

Nu ben ik dit tegengekomen: http://www.tannoy.nl/Prijslijsten/Tannoy.PDF

als ik nu dit combineer:
2x mx2-m voor voorlinks en voorrechts (zijn dit wel frontspeakers?) = 2x 150
= 300
2 x mx- r m voor achterlinks en achter rechts (zijn dit wel rear speakers) = 2x 90 euro
= 180
1x mx-cm (is dit wel een center speaker) van 199 euro.

totaal 300+200+180 = 680 euro. Heb ik aleen geen sub.
Klopt dit een beetje en heb ik dan iets wat wel aardig "klinkt"
Ik vind het heel simpel in deze prijsklasse. B&W DM303. 4 maal 159 euro (je krijgt ze echt wel voor minder dan 150 mee) met een bijbehorende LCR center. Ietsje duurder dan de Tannoy set, maar IMHO wel mooier geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
[quote]Dr. Strangelove schreef op 16 May 2003 @ 18:23:
[...]

Ik vind het heel simpel in deze prijsklasse. B&W DM303. 4 maal 159 euro (je krijgt ze echt wel voor minder dan 150 mee) met een bijbehorende LCR center. Ietsje duurder dan de Tannoy set, maar IMHO wel mooier geluid.[/quote
*foutje*

[ Voor 7% gewijzigd door OcNewB op 16-05-2003 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Dr. Strangelove schreef op 16 May 2003 @ 18:23:
[...]

Ik vind het heel simpel in deze prijsklasse. B&W DM303. 4 maal 159 euro (je krijgt ze echt wel voor minder dan 150 mee) met een bijbehorende LCR center. Ietsje duurder dan de Tannoy set, maar IMHO wel mooier geluid.
Geheel subjectief B&W klinkt voor de 1 beter en voor de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Daarom schrijf ik ook IMHO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Danster schreef op 16 May 2003 @ 08:03:
[...]

De HK is ontzettend goed in het weergeven van het laag. Beter dan de Yamaha.

De speakercombinatie?
Perfect, Infinity en JBL zijn de "huismerken" van HK dus dat zit wel goed, maar luister gewoon eens.

HK en B&W vindt ik in mijn ogen veel te veel bas geven (heb hem beluisterd met een set DM601's. Ik zou dan ook eerder gaan voor een set neutrale speakers.

Over NAD. Ik heb mijn 3802 vergeleken en de NAD T762. De NAD komt er op
enkele vlakken beter uit dan de 3802 (Voornl. stereo)
Echter heb ik gekozen voor de 3802 omdat ik er een heeeeele goede deal mee kon krijgen.
:*)
Hm dus voor mij zit dat wel goed :) dan ga ik voor een HK, want die is ook niet zo megaduur en heeft een hoog continu vermogen op 0,0* % Harmonische vervorming, alleen ik heb de gebruiksaanwijzing gedownload van de HK 3550, en daar staat in dat als je de bas over de sub wilt horen dat je de main speakers op small moet zetten maar daar ben ik het niet mee eens, die kan je toch ook gewoon op large zetten ookal wil je het laag over de sub hebben?

En nog iets: nml de impedantie moet 8 Ohm zijn terwijl ik 6 Ohm speakers heb (Infinity Primus 300) kan dat prima of kan dan de boel beschadigen van binnen :?
Ik heb de Faq gelezen maar ben er nog steeds niet tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Nope, main speakers op Large betekend dat het niet naar de sub gaat.

Verder, kijk niet naar cijfertjes, specificaties, maar luister!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Blue Eyes schreef op 16 May 2003 @ 21:39:

Ok ok >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Als ik vier van die Tannoy R1's zou nemen voor een 5.1 surround setje, is dat een aanrader (99,- euro per stuk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Blue Eyes schreef op 16 May 2003 @ 21:39:

En als je je sub nou op both hebt staan? Dan gaan de lege tonen dus zowel door je mains als door je sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Gaat dat op voor de HK? Ik dacht dat dat alleen op de Yamaha zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Lennieboy83 schreef op 16 May 2003 @ 23:01:
Gaat dat op voor de HK? Ik dacht dat dat alleen op de Yamaha zat.
Is dat zo? Ik heb inderdaad een Yamaha maar ik dacht dat meerdere receivers dat konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn marantz kan het ook. Maar ik merk er weinig verschil tussen. Misschien omdat mijn fronts niet zo diep gaan (602 S3) en mijn sub wel een redelijk stevig beestje is (yamaha yst-sw800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asclepius
  • Laatst online: 12-09 16:18
Ik heb zelf een Sony, daar ka je je speakers ook als large en small zetten. Als je je versterker op small zet merk je inderdaad dat er minder lage tonen worden geproduceerd door de 5.0 speakers. In de handleiding wordt bij deze versterker echter aangeraden de functie "small"alleen bij kleine satelietspeakerstjes te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Ik heb zelf de TI-5000, een super speaker. Ik heb er Rotel eindversterkers aanhangen, maar zelf hiermee zet ik de speakers op small. Waarom? Het geluid is gewoon mooier. De versterker ontlast je, de versterker kan meer aandacht aan de tonen boven de crosslevel geven. De sub doet waarvoor hij gemaakt is, de tonen onder de crosslevel weergeven. Gewoon spelen met de opties, test alle instellingen, hoe beter de sub hoe hoger je de crosslevel kan instellen. Ik heb hem zelf op 60hz staan.

Daarnaast ook al staat er dat een box tot bijv. 30 hz kan, dit in de praktijk niet gehaald wordt, en als het gehaald wordt het een minder geluid is, veel minder, dan een sub weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Ik heb mn Infinity HPS-250 meestal op 90 hz als cut-off staan, klinkt het beste met mn huidige receiver (Sony STR-DE445).

Weet iemand wat voor woofer er in de HPS sub zit (niet hoeveel centimeter, maar dan bedoel ik materiaal)? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, staat nml niet in de handleiding, en ook niet op de online website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Een vraagje tussendoor,

Ik heb na een kabelbreuk in de connectors van m'n audioquest kabels de boel weer gesoldeert en aangesloten. Maar heb het niet zo heel goed kunnen solderen.
Nu vraag ik mij af wat er kan gebeuren als de kabels sluiting maken.
Is het schadelijk voor mijn apperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb het wel eens gehad op goedkope speakertjes, hoorde daarna weinig verschil. Maar waarom ga je niet even aan de slag met wat isoleertape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot schreef op 16 May 2003 @ 22:57:
Als ik vier van die Tannoy R1's zou nemen voor een 5.1 surround setje, is dat een aanrader (99,- euro per stuk)?
Ik zou zeggen doen, erg mooie speakers voor weinig geld. 8)
Bedenk wel dat ze in de aanbieding zijn omdat deze lijn eruit gaat dus ik zou iig ook gelijk de center erbij kopen voordat dat niet meer lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:22
goeden nacht allemaal.
Ik ben sinds vandaag de trotse bezitter van een marantz sr 4200 receiver. nu moet ik nog speakers aanschaffen. er is al veel over gezegd maar dan moet ik 39 pagina's doorlezen dus tya..... maar mijn vraag wat is kwalitatief (dus niet gaan zeggen van moet je zelf gaan luisteren) goede 5.1 set voor plus minus 400 euro. ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. ik zie door de bomen het bos niet meer.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Is wat te weinig IMHO... maar iedereen legt de lat ergens anders. Natuurlijk kan je genoeg krijgen voor dat geld, maar ik zou nog even doorsparen tot je zo'n 700-800 euro hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 03:04:
[...]

Ik zou zeggen doen, erg mooie speakers voor weinig geld. 8)
Bedenk wel dat ze in de aanbieding zijn omdat deze lijn eruit gaat dus ik zou iig ook gelijk de center erbij kopen voordat dat niet meer lukt.
Ook is het zo dat de r1's nou niet zo erg laag gaan, maar als satelieten (ja zo heet dat nou eenmaal) zijn ze zeker top voor het geld. en dan niet vergelijken met een melkpak sateliet he :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Dr. Strangelove schreef op 18 mei 2003 @ 09:35:
Is wat te weinig IMHO... maar iedereen legt de lat ergens anders. Natuurlijk kan je genoeg krijgen voor dat geld, maar ik zou nog even doorsparen tot je zo'n 700-800 euro hebt.
Idd .. voor 700 € heb je héél mooie instapsetjes van JBL , Tannoy of Mondaunt Short ofzo ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Of B&W... 300 serie is erg betaalbaar en erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asclepius
  • Laatst online: 12-09 16:18
Je zou misschien ook eens kunnen kijken naar de Mission M70 serie. De Mission M70 en M71 zij nog best betaalbaar als je een niet te groot budget hebt. Maarja, het blijft een kwestie van zelf luisteren :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag aan jullie allemaal. Het is zo dat me broer (silence_W) op got naam een reciever heeft gekocht voor 357 namelijk deze Onkyo TX-SR 500E
www.dynamicaudio.co.jp/audio/atc/photo/avamp/tx-sa500.jpg . Nou willen wij 2 paar boxen halen voor een begin toen zaten wij te denken over de B&W DM-309 of Mordaunt short 908 met de extra woofer aan de zijkant. We hebben samen de B&W gehoord met de Onkyo reciever en dat klonk wel lekker maar jammer genoeg konden wij die mordaunt short niet luisteren met de Onkyo reciever omdat ze de 908 niet hadden. Me vraag was heeft iemand op deze forum een Onkyo TX-SR 500E met de combinatie van 2 zuilen mordaunt short 908? ik zou graag willen weten hoe jullie over die speakers denken want me broer(Silence_W) die kan die speakers voor een leuke prijs krijgen.Ik heb hier nog een pic hoe de speakers uit zien http://www.mordauntshort.com/news/gallery/908_72dpi.jpg Ik en me broer zijn samen naar verschillende winkels geweest maar we komen maar niet uit. ik hoop dat jullie ons kunnen helpen :).

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik wil ook graag een HT set kopen nou heb ik een mooie gezien van Philhps
Hier een plaatje: http://www.p4c.philips.com/mprdata/020806/0208060341_ihr.jpg
En hier effe de specs staan alleen maar in een pdf je : http://www.p4c.philips.com/mprdata/020307/0203070012_pss.pdf
Is dit iets om mee te beginnen ?

[ Voor 11% gewijzigd door Bartjeee op 18-05-2003 18:26 . Reden: Prijs is al bekend ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjeee schreef op 18 May 2003 @ 13:16:
En hier effe de specs staan alleen maar in een pdf je : http://www.p4c.philips.com/mprdata/020307/0203070012_pss.pdf
Ik kon ook nergens een prijs vinden weten jullie mischien een richt prijs ?
google!

in oostenrijk: http://www.preissuchmaschine.at/product_309518.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
ik zat zelf een beetje te denken aan de JBL SCS 178, voor rond de 440 euro. niet van die kleine satalieten en ziet er goed uit. eerst ging mijn oog uit naar Jamo E310 PDD maar dat is volgens mij niet zo'n verstandige keus. maar is dat een beetje een verstandige combinatie een marantz sr 4200 + de JBL SCS 178? zowel voor muziek en film?

edit:

ik zie nu ook de Wharfedale Moviestar 60+ iemand daar ervaring mee?

[ Voor 12% gewijzigd door chrissis op 18-05-2003 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
chrissis schreef op 18 May 2003 @ 03:56:
goeden nacht allemaal.
Ik ben sinds vandaag de trotse bezitter van een marantz sr 4200 receiver. nu moet ik nog speakers aanschaffen. er is al veel over gezegd maar dan moet ik 39 pagina's doorlezen dus tya..... maar mijn vraag wat is kwalitatief (dus niet gaan zeggen van moet je zelf gaan luisteren) goede 5.1 set voor plus minus 400 euro. ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. ik zie door de bomen het bos niet meer.......
Hallo chrissie, toevallig heb ik 2 dagen geleden ook de sr4200 gekocht. Hij was 399 (wat heb jij betaald : altijd interessant)
Ik ben van plan om tannoy's te gaan halen. Als speakersets. 2x de r2 als front, 2x de r1 als links en rechts achter, dan een centerspeaker en ooit als ik geld over heb een sub. Voor 400 euro heb je een beetje minimaal.
En je doet je versterker daar geen recht mee!
Tannoys worden zelf door marantz aangeraden "huismerk" (dacht ik). Maar je moet bedenken dat een (goede) actieve sub al zo meer dan 300 euro kost. Als je dan ook nog speakers etc. erbij wilt hebben dan red je het echt niet met 400 euro. Als ik jou was zou ik doorsparen om daarmee ook recht te doen aan je versterker. Heb je trouwens de goude of de zwarte uitvoering? Hij oogt mooi klassiek he die versterker!? _/-\o_
Nou ja succes. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Ik heb de zwarte sr4200 voor 300 euro bij de mediamarkt gekocht. mijn oog ging eerst uit naar de pioneer 511 maar toen zag ik deze staan en deze was maar 4 tientjes duurder. dus ik dacht die is van mij! mijn broer heeft hem van de winter voor 550 gekocht. maar ik ben er cker blij mee..... een goed begin is het halve werk.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Ik heb van de week een martantz sr4200 versterker gekocht. (zie vorige post)Maar nu moet ik nog een leuk speaker setje er bij hebben. Ik heb niet echt heel veel geld te besteden dus viel mijn oog op deze set: Jamo E310PDD luidsprekerset. Ik zal hem grotendeels voor films gebruiken en een beetje voor muziek. Is deze set iets?

hieronder de specs en een afbeelding van de set:

Jamo E310PDD Homecinema Luidsprekersysteem bestaand uit:

2 frontluidsprekers E310

System: 2 Way Closed
Woofer (inch/mm): 4 / 102
Midrange (inch/mm) :
Tweeter (inch/mm): 1 / 25 Dome
Power, long/short term (Watt): 70/100
Sensitivity (dB - 2,8V / 1m): 88
Frequency range (Hz): 75-20000
Impedance (Ohm): 8
Total volume (liters): 6,500000
Weight (kg/lb): 2.50 / 5.51
Dimensions HxWxD (mm/in): 234.00x150.00x184.00/9.21x5.91x7.24

1 center luidspreker E3CEN
System: 2 Way Closed;shielded
Woofer (inch/mm): 2 x 4 / 102
Tweeter (inch/mm): 1 / 25 Dome
Sensitivity (dB - 2,8V / 1m): 90
Cross-over frequency (Hz): 3000
Total volume (liters): 11,200000
Weight (kg/lb): 5.00 / 11.02
Dimensions HxWxD (mm/in): 150.00x405.00x184.00 / 5.91x15.94x7.24

2 surround luidsprekers E3sur
System: 2 Way Closed
Woofer (inch/mm): 4 / 102
Tweeter (inch/mm): ¾ / 19 Polydome
Sensitivity (dB - 2,8V / 1m): 88
Cross-over frequency (Hz): 3000
Total volume (liters): 6,500000
Weight (kg/lb): 2.50 / 5.51
Dimensions HxWxD (mm/in): 234.00x150.00x184.00 / 9.21x5.91x7.24

Actieve Subwoofer E3SUB
System: Electronic Subwoofer BR
Woofer (inch/mm): 8 / 203
Midrange (inch/mm): -
Tweeter (inch/mm): -
Limiter: Yes
Dimensions HxWxD (mm/in): 310.00x300.00x300.00 / 12.20x11.81x11.81
Total volume (liters): 27,900000
Weight (kg/lb): 6.60 / 14.55
Amplifier, rated output (W): 70
Frequency range (Hz): 45-150
Upper cutoff frequency (Hz): 70-150
Maximum SPL (dB): 96
Impedance (Ohm): 10K
Mains voltage (V): 230

Afbeeldingslocatie: http://www.consumax.nl/catalog/images/e310pdd.jpg

de set kost circa 300 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Heb je dat setje al eens beluisterd?
Het lijkt me een scheve verhouding ... een mooie Marantz receiver en een speakersetje die goedkoper is dan de receiver. Ik vrees echt dat je receiver hier niet mooi op uit zal komen, terwijl die receiver tot veel in staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
nee nog niet ik ga van de week een aantal setjes beluisteren. misschien is het idd beter om eerst bijv 2 front speakers te kopen van tannoy en dan weer eens verder te kijken. maar ja misschien was dit een leuk setje. maar het zal waarscheinijk wel een duurkoop zijn. wat had jij in gedachten scarp? voor speakers..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrissis schreef op 19 May 2003 @ 13:16:
Ik heb van de week een martantz sr4200 versterker gekocht. (zie vorige post)Maar nu moet ik nog een leuk speaker setje er bij hebben. Ik heb niet echt heel veel geld te besteden dus viel mijn oog op deze set: Jamo E310PDD luidsprekerset. Ik zal hem grotendeels voor films gebruiken en een beetje voor muziek. Is deze set iets?

Bla Bla Bla
............................

[afbeelding]

de set kost circa 300 euro
Ten eerste: ga eens luisteren naar die set, en vraag of ze hem willen laten spelen op een dan wel SR4200 of 4300 van Marantz.

Persoonlijk heb ik het totaal niet op kant en klare setjes, het probleem wat ik er altijd bij heb is dat of de rears niet goed naar voren komen tegenover de fronts. En welke instelling ik in de versterker doorvoer, het wordt er niet beter van. De sub is een tweede punt in de set waar ik 9 van de 10 keer niet van te spreken ben. Het behaalt niet het beoogde resultaat, naar mijn mening.

Dus als ik jou was zou ik het gewoon stap voor stap opzetten. En daarbij kan je dan gaan denken aan speakers als de Tannoy Mx series. die je voor een prijs van 59 euro per stuk kan halen (prijs kan anders zijn maar in die trend moet je het zoeken) Dan koop je eerst 2 fronts en 2 rears en een center. En kijk je later voor een sub als je wat meer geld hebt.

[off-topic] Ik moet ook maar eens op zoek naar rears en een center [/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bartjeee schreef op 18 May 2003 @ 13:16:
Weet er niemand antwoord ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 14:49:
[...]

Dus als ik jou was zou ik het gewoon stap voor stap opzetten. En daarbij kan je dan gaan denken aan speakers als de Tannoy Mx series. die je voor een prijs van 59 euro per stuk kan halen (prijs kan anders zijn maar in die trend moet je het zoeken) Dan koop je eerst 2 fronts en 2 rears en een center. En kijk je later voor een sub als je wat meer geld hebt.

[off-topic] Ik moet ook maar eens op zoek naar rears en een center [/off-topic]
hmzzz dan mag jij mij vertellen waar jij die voor circa 60 euro kan vinden. de goedkoopste die ik namelijk kan vinden is voor 100 euro per stuk.....
vind ik wel een aardig verschil...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjeee schreef op 19 May 2003 @ 21:29:
[...]

Weet er niemand antwoord ;(
Misschien moet je je vraag wat specifieker stellen... er zijn zoveel post in de aard van 'is dit iets ?' en daar komt meestal geen zinvolle reactie op :)

Wil je specifiek dit setje kopen of is dat gewoon het eerste wast je tegenkomt ? En wat is je budget, want dat is toch altijd de bepalende factor. En ook of je een alles-in-een setje wil, of losse onderdelen die je dan eventuele beetje bij beetje koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrissis schreef op 19 May 2003 @ 23:38:
[...]
hmzzz dan mag jij mij vertellen waar jij die voor circa 60 euro kan vinden. de goedkoopste die ik namelijk kan vinden is voor 100 euro per stuk.....
vind ik wel een aardig verschil...........
http://htpricewatch.gamepoint.net/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Wat vinden jullie van het speakermerk Dali? Ik heb deze volgens mij nog niet voorbij zien komen maar ik heb dus thuis een surround set van Dali i.c.m. een REL sub.
Info: www.dali.dk

Het zijn meer design speakers maar ze klinken wel erg goed! Weet de specs ff niet en op de site van dali is het model al verdwenen. Speaker setje is ongeveer 5 jaar oud nu denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door C00KW4US op 20-05-2003 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Mooie speakers... heb lang de Suite 2.5 overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Wat is een goede keuze in dit geval?
De Yamaha RX-V540RDS
De Marantz SR-4300

Of is er nog een ander goed alternatief? Dus is rond de 400 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 13:13:
ik heb een vraag aan jullie allemaal. Het is zo dat me broer (silence_W) op got naam een reciever heeft gekocht voor 357 namelijk deze Onkyo TX-SR 500E
www.dynamicaudio.co.jp/audio/atc/photo/avamp/tx-sa500.jpg . Nou willen wij 2 paar boxen halen voor een begin toen zaten wij te denken over de B&W DM-309 of Mordaunt short 908 met de extra woofer aan de zijkant. We hebben samen de B&W gehoord met de Onkyo reciever en dat klonk wel lekker maar jammer genoeg konden wij die mordaunt short niet luisteren met de Onkyo reciever omdat ze de 908 niet hadden. Me vraag was heeft iemand op deze forum een Onkyo TX-SR 500E met de combinatie van 2 zuilen mordaunt short 908? ik zou graag willen weten hoe jullie over die speakers denken want me broer(Silence_W) die kan die speakers voor een leuke prijs krijgen.Ik heb hier nog een pic hoe de speakers uit zien http://www.mordauntshort.com/news/gallery/908_72dpi.jpg Ik en me broer zijn samen naar verschillende winkels geweest maar we komen maar niet uit. ik hoop dat jullie ons kunnen helpen :).

Alvast bedankt.
Ik wil niet lullig doen maar kan iemand mij helpen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
De Yamaha RX-V540RDS
De Marantz SR-4300
Niet de Marantz, Dali vind ik al heel erg warm klinken van nature, met een Marantz erachter versterk je dat alleen maar. De Yamaha ken ik niet, maar b.v. een NAD 742 zou erg goed matchen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Dr. Strangelove schreef op 20 May 2003 @ 15:39:
[...]

Niet de Marantz, Dali vind ik al heel erg warm klinken van nature, met een Marantz erachter versterk je dat alleen maar. De Yamaha ken ik niet, maar b.v. een NAD 742 zou erg goed matchen denk ik.
Heb even naar die nad gekeken. Is ook een stuk duurder dan die marantz en yamaha. Maar het lijkt er op dat die nad qua specs iets minder is dan die andere 2 receivers. Minder vermogen, geen 6.1 enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Zo ik heb net twee tannoy revolution r-2's gekocht. Nieuwwaarde rond de 380 euro/stuk nu voor 199 euro per stuk. bij zwolsman of highquality of iets dergelijks.
Onder rembours en overmorgen al in huis!
Wat denken jullie gaan deze twee een beetje klinken in combinatie met mijn sr4200 marantz? Ik denk het wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

OcNewB schreef op 20 mei 2003 @ 17:56:
Zo ik heb net twee tannoy revolution r-2's gekocht. Nieuwwaarde rond de 380 euro/stuk nu voor 199 euro per stuk. bij zwolsman of highquality of iets dergelijks.
Onder rembours en overmorgen al in huis!
Wat denken jullie gaan deze twee een beetje klinken in combinatie met mijn sr4200 marantz? Ik denk het wel :-)
Heb je ze niet beluisterd vantevoren dan? Het mag met 199 euro stuk dan misschien geen top-of-the-range zijn maar het is toch niet nix :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

C00KW4US schreef op 20 mei 2003 @ 13:36:
Wat is een goede keuze in dit geval?
De Yamaha RX-V540RDS
De Marantz SR-4300

Of is er nog een ander goed alternatief? Dus is rond de 400 euro
Ik overweeg zelf ook de Yamaha te bestellen. Heb er helaas nog geen goede reviews over kunnen vinden. Qua functionaliteit (HT) biedt deze receiver vrij veel. Ik vraag me af of dit te koste gaat van het (stereo) geluid. Anders geformuleerd: Is dit een pure HT versterker of is het een goede allrounder?

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Bold statement: een goede AV amp is net zo goed in stereo als een stereo amp van de helft van het geld.

Laat de discussie nog maar eens losbarsten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Hehehe....je bent er wel druk mee he? Maar ik denk dat ieder weldenkend mens dat wel moet kunnen inzien......of zijn er hier veel die dat niet inzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Ik heb vandaag mn nieuwe receiver besteld, het is een Harman/kardon AVR-2550
Geworden :)
Ik heb naar 3 apparaten geluisterd die ik wel wat vond, de Harman/Kardon AVR-2550, Yamaha RX-V530RDS en tenslotte de NAD T742.
De Yamaha vond ik echt niks op het gebied van stereo, dus die viel al gelijk af wat ik ook al dacht, toen de HK en die klonk echt goed :) (al het laag en hoog goed in balans en warm geluid, en het bleef op hogere volumes goed in balans allemaal), toen de NAD T742 die klonk bijna hetzelfde eigenlijk als de HK maar iets meer hoog en een stuk minder aansluitingen, ik ben nogal een fanaat van lage tonen :) en ben dus uiteindelijk gegaan voor HK AVR-2550 :)

Ik gebruik deze receiver icm Infinity speakers (Primus 300 & HPS-250 Sub) die dus ook door Harman gemaakt worden, het klinkt zuiver met muziek én films, zoals het hoort.

Fotootje: Afbeeldingslocatie: http://www.netgangster-online.nl/Fotootjes/AVR2550.gif

Ook nog iets te zeggen over de Watts: hier moet je dus echt niet naar kijken, deze receiver gaat echt snoeihard :) (zonder vervorming) 2x50 Watt stereo 2ch 0,07% THV, waar andere merken het vaak op 0,7% of nog hoger meten, de voeding speelt ook een grote rol, dat was zeker wel te merken :) er zit een zeer stabiele voeding in die 25 amps kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
hmzzzzz kan ze daar niet vinden, help me eens... (of ik ben scheel) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Razorfist schreef op 20 mei 2003 @ 17:58:
[...]

Heb je ze niet beluisterd vantevoren dan? Het mag met 199 euro stuk dan misschien geen top-of-the-range zijn maar het is toch niet nix :P
Mijn pa heeft ze ook maar die heeft ze een jaar geleden voor 349/stuk gekocht, dus ik weet wel hoe ze klinken... en dat is niet verkeerd! :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Dr. Strangelove schreef op 20 mei 2003 @ 19:12:
Bold statement: een goede AV amp is net zo goed in stereo als een stereo amp van de helft van het geld.

Laat de discussie nog maar eens losbarsten :)
Ik zal niet ontkennen dat je een punt maakt, maar het helpt mensen die zoeken naar een receiver, die zowel dienst doet als AV als Muziek amp, geen steek verder. :X Het is onvermijdelijk dat je met een 'combo' op beide gebieden inlevert. De vraag is nu alleen bij welke amp beide aspecten op acceptabel nivo zijn. Wat mij betreft weegt stereo iets zwaarder dan de AV kwaliteit, als de nodige functionaliteit maar is ingebakken.
De bak die DarkEye net heeft gekocht vind ik trouwens ook erg mooi, zowel qua sound als qua looks. :Y)

edit:
waar heb m trouwens besteld, en voor hoeveel?

[ Voor 5% gewijzigd door C4M1 op 20-05-2003 21:10 ]

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik zal niet ontkennen dat je een punt maakt, maar het helpt mensen die zoeken naar een receiver, die zowel dienst doet als AV als Muziek amp, geen steek verder.
't is alleen maar informatief bedoeld hoor... veel mensen denken tegenwoordig dat de stereo amp zijn beste tijd gehad heeft. Think again. Als je serieus met stereo bezig bent, valt een AV amp bijna altijd tegen.

Wat niet wegneemt dat er gelukkig ook merken zijn die behoorlijk presteren met hun AV amps, Marantz en NAD voorop. Maar als ik b.v. het niveau van een NAD 320BEE wil halen met een AV amp, dan zit ik in een prijsklasse te kijken waar je van schrikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Wat zijn nou goede speakers voor de combo met de Marantz SR7300 en dan bedoeld voor dvd en muziek (vooral rock/punk/metal = breed spcetrum).
Voor dvd natuurlijk 5.1 (meer is denk ik niet echt nodig).
Ik zat te denken aan 3 wegspeakers, en dan zonder sub, of is dat af te raden?
Ik heb niet echt veel kaas van dit gegeten, maar ik begreep uit de topics dan de SR7300 een goede reciever is, en de specs zien er ook erg lekker uit.

Ps. ik weet dat het heel erg afhankelijk is van de omgeving en de persoon. Dus eigenlijk meer tips en ideeen voor goede speakers voor DVD en muziek.

[ Voor 15% gewijzigd door nhimf op 21-05-2003 10:54 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.