Centraal HomeTheatre topic

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.210 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:22
Ik heb van de week een martantz sr4200 versterker gekocht. (zie vorige post)Maar nu moet ik nog een leuk speaker setje er bij hebben. Ik heb niet echt heel veel geld te besteden dus viel mijn oog op deze set: Jamo E310PDD luidsprekerset. Ik zal hem grotendeels voor films gebruiken en een beetje voor muziek. Is deze set iets?

hieronder de specs en een afbeelding van de set:

Jamo E310PDD Homecinema Luidsprekersysteem bestaand uit:

2 frontluidsprekers E310

System: 2 Way Closed
Woofer (inch/mm): 4 / 102
Midrange (inch/mm) :
Tweeter (inch/mm): 1 / 25 Dome
Power, long/short term (Watt): 70/100
Sensitivity (dB - 2,8V / 1m): 88
Frequency range (Hz): 75-20000
Impedance (Ohm): 8
Total volume (liters): 6,500000
Weight (kg/lb): 2.50 / 5.51
Dimensions HxWxD (mm/in): 234.00x150.00x184.00/9.21x5.91x7.24

1 center luidspreker E3CEN
System: 2 Way Closed;shielded
Woofer (inch/mm): 2 x 4 / 102
Tweeter (inch/mm): 1 / 25 Dome
Sensitivity (dB - 2,8V / 1m): 90
Cross-over frequency (Hz): 3000
Total volume (liters): 11,200000
Weight (kg/lb): 5.00 / 11.02
Dimensions HxWxD (mm/in): 150.00x405.00x184.00 / 5.91x15.94x7.24

2 surround luidsprekers E3sur
System: 2 Way Closed
Woofer (inch/mm): 4 / 102
Tweeter (inch/mm): ¾ / 19 Polydome
Sensitivity (dB - 2,8V / 1m): 88
Cross-over frequency (Hz): 3000
Total volume (liters): 6,500000
Weight (kg/lb): 2.50 / 5.51
Dimensions HxWxD (mm/in): 234.00x150.00x184.00 / 9.21x5.91x7.24

Actieve Subwoofer E3SUB
System: Electronic Subwoofer BR
Woofer (inch/mm): 8 / 203
Midrange (inch/mm): -
Tweeter (inch/mm): -
Limiter: Yes
Dimensions HxWxD (mm/in): 310.00x300.00x300.00 / 12.20x11.81x11.81
Total volume (liters): 27,900000
Weight (kg/lb): 6.60 / 14.55
Amplifier, rated output (W): 70
Frequency range (Hz): 45-150
Upper cutoff frequency (Hz): 70-150
Maximum SPL (dB): 96
Impedance (Ohm): 10K
Mains voltage (V): 230

Afbeeldingslocatie: http://www.consumax.nl/catalog/images/e310pdd.jpg

de set kost circa 300 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Heb je dat setje al eens beluisterd?
Het lijkt me een scheve verhouding ... een mooie Marantz receiver en een speakersetje die goedkoper is dan de receiver. Ik vrees echt dat je receiver hier niet mooi op uit zal komen, terwijl die receiver tot veel in staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
nee nog niet ik ga van de week een aantal setjes beluisteren. misschien is het idd beter om eerst bijv 2 front speakers te kopen van tannoy en dan weer eens verder te kijken. maar ja misschien was dit een leuk setje. maar het zal waarscheinijk wel een duurkoop zijn. wat had jij in gedachten scarp? voor speakers..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrissis schreef op 19 May 2003 @ 13:16:
Ik heb van de week een martantz sr4200 versterker gekocht. (zie vorige post)Maar nu moet ik nog een leuk speaker setje er bij hebben. Ik heb niet echt heel veel geld te besteden dus viel mijn oog op deze set: Jamo E310PDD luidsprekerset. Ik zal hem grotendeels voor films gebruiken en een beetje voor muziek. Is deze set iets?

Bla Bla Bla
............................

[afbeelding]

de set kost circa 300 euro
Ten eerste: ga eens luisteren naar die set, en vraag of ze hem willen laten spelen op een dan wel SR4200 of 4300 van Marantz.

Persoonlijk heb ik het totaal niet op kant en klare setjes, het probleem wat ik er altijd bij heb is dat of de rears niet goed naar voren komen tegenover de fronts. En welke instelling ik in de versterker doorvoer, het wordt er niet beter van. De sub is een tweede punt in de set waar ik 9 van de 10 keer niet van te spreken ben. Het behaalt niet het beoogde resultaat, naar mijn mening.

Dus als ik jou was zou ik het gewoon stap voor stap opzetten. En daarbij kan je dan gaan denken aan speakers als de Tannoy Mx series. die je voor een prijs van 59 euro per stuk kan halen (prijs kan anders zijn maar in die trend moet je het zoeken) Dan koop je eerst 2 fronts en 2 rears en een center. En kijk je later voor een sub als je wat meer geld hebt.

[off-topic] Ik moet ook maar eens op zoek naar rears en een center [/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bartjeee schreef op 18 May 2003 @ 13:16:
Ik wil ook graag een HT set kopen nou heb ik een mooie gezien van Philhps
Hier een plaatje: http://www.p4c.philips.com/mprdata/020806/0208060341_ihr.jpg
En hier effe de specs staan alleen maar in een pdf je : http://www.p4c.philips.com/mprdata/020307/0203070012_pss.pdf
Is dit iets om mee te beginnen ?
Weet er niemand antwoord ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 14:49:
[...]

Dus als ik jou was zou ik het gewoon stap voor stap opzetten. En daarbij kan je dan gaan denken aan speakers als de Tannoy Mx series. die je voor een prijs van 59 euro per stuk kan halen (prijs kan anders zijn maar in die trend moet je het zoeken) Dan koop je eerst 2 fronts en 2 rears en een center. En kijk je later voor een sub als je wat meer geld hebt.

[off-topic] Ik moet ook maar eens op zoek naar rears en een center [/off-topic]
hmzzz dan mag jij mij vertellen waar jij die voor circa 60 euro kan vinden. de goedkoopste die ik namelijk kan vinden is voor 100 euro per stuk.....
vind ik wel een aardig verschil...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjeee schreef op 19 May 2003 @ 21:29:
[...]

Weet er niemand antwoord ;(
Misschien moet je je vraag wat specifieker stellen... er zijn zoveel post in de aard van 'is dit iets ?' en daar komt meestal geen zinvolle reactie op :)

Wil je specifiek dit setje kopen of is dat gewoon het eerste wast je tegenkomt ? En wat is je budget, want dat is toch altijd de bepalende factor. En ook of je een alles-in-een setje wil, of losse onderdelen die je dan eventuele beetje bij beetje koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrissis schreef op 19 May 2003 @ 23:38:
[...]
hmzzz dan mag jij mij vertellen waar jij die voor circa 60 euro kan vinden. de goedkoopste die ik namelijk kan vinden is voor 100 euro per stuk.....
vind ik wel een aardig verschil...........
http://htpricewatch.gamepoint.net/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Wat vinden jullie van het speakermerk Dali? Ik heb deze volgens mij nog niet voorbij zien komen maar ik heb dus thuis een surround set van Dali i.c.m. een REL sub.
Info: www.dali.dk

Het zijn meer design speakers maar ze klinken wel erg goed! Weet de specs ff niet en op de site van dali is het model al verdwenen. Speaker setje is ongeveer 5 jaar oud nu denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door C00KW4US op 20-05-2003 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15
Mooie speakers... heb lang de Suite 2.5 overwogen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Wat is een goede keuze in dit geval?
De Yamaha RX-V540RDS
De Marantz SR-4300

Of is er nog een ander goed alternatief? Dus is rond de 400 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 13:13:
ik heb een vraag aan jullie allemaal. Het is zo dat me broer (silence_W) op got naam een reciever heeft gekocht voor 357 namelijk deze Onkyo TX-SR 500E
www.dynamicaudio.co.jp/audio/atc/photo/avamp/tx-sa500.jpg . Nou willen wij 2 paar boxen halen voor een begin toen zaten wij te denken over de B&W DM-309 of Mordaunt short 908 met de extra woofer aan de zijkant. We hebben samen de B&W gehoord met de Onkyo reciever en dat klonk wel lekker maar jammer genoeg konden wij die mordaunt short niet luisteren met de Onkyo reciever omdat ze de 908 niet hadden. Me vraag was heeft iemand op deze forum een Onkyo TX-SR 500E met de combinatie van 2 zuilen mordaunt short 908? ik zou graag willen weten hoe jullie over die speakers denken want me broer(Silence_W) die kan die speakers voor een leuke prijs krijgen.Ik heb hier nog een pic hoe de speakers uit zien http://www.mordauntshort.com/news/gallery/908_72dpi.jpg Ik en me broer zijn samen naar verschillende winkels geweest maar we komen maar niet uit. ik hoop dat jullie ons kunnen helpen :).

Alvast bedankt.
Ik wil niet lullig doen maar kan iemand mij helpen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
De Yamaha RX-V540RDS
De Marantz SR-4300
Niet de Marantz, Dali vind ik al heel erg warm klinken van nature, met een Marantz erachter versterk je dat alleen maar. De Yamaha ken ik niet, maar b.v. een NAD 742 zou erg goed matchen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Dr. Strangelove schreef op 20 May 2003 @ 15:39:
[...]

Niet de Marantz, Dali vind ik al heel erg warm klinken van nature, met een Marantz erachter versterk je dat alleen maar. De Yamaha ken ik niet, maar b.v. een NAD 742 zou erg goed matchen denk ik.
Heb even naar die nad gekeken. Is ook een stuk duurder dan die marantz en yamaha. Maar het lijkt er op dat die nad qua specs iets minder is dan die andere 2 receivers. Minder vermogen, geen 6.1 enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Zo ik heb net twee tannoy revolution r-2's gekocht. Nieuwwaarde rond de 380 euro/stuk nu voor 199 euro per stuk. bij zwolsman of highquality of iets dergelijks.
Onder rembours en overmorgen al in huis!
Wat denken jullie gaan deze twee een beetje klinken in combinatie met mijn sr4200 marantz? Ik denk het wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

OcNewB schreef op 20 mei 2003 @ 17:56:
Zo ik heb net twee tannoy revolution r-2's gekocht. Nieuwwaarde rond de 380 euro/stuk nu voor 199 euro per stuk. bij zwolsman of highquality of iets dergelijks.
Wat denken jullie gaan deze twee een beetje klinken in combinatie met mijn sr4200 marantz? Ik denk het wel :-)
Heb je ze niet beluisterd vantevoren dan? Het mag met 199 euro stuk dan misschien geen top-of-the-range zijn maar het is toch niet nix :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

C00KW4US schreef op 20 mei 2003 @ 13:36:
Wat is een goede keuze in dit geval?
De Yamaha RX-V540RDS
De Marantz SR-4300

Of is er nog een ander goed alternatief? Dus is rond de 400 euro
Ik overweeg zelf ook de Yamaha te bestellen. Heb er helaas nog geen goede reviews over kunnen vinden. Qua functionaliteit (HT) biedt deze receiver vrij veel. Ik vraag me af of dit te koste gaat van het (stereo) geluid. Anders geformuleerd: Is dit een pure HT versterker of is het een goede allrounder?

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Bold statement: een goede AV amp is net zo goed in stereo als een stereo amp van de helft van het geld.

Laat de discussie nog maar eens losbarsten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Hehehe....je bent er wel druk mee he? Maar ik denk dat ieder weldenkend mens dat wel moet kunnen inzien......of zijn er hier veel die dat niet inzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb vandaag mn nieuwe receiver besteld, het is een Harman/kardon AVR-2550
Geworden :)
Ik heb naar 3 apparaten geluisterd die ik wel wat vond, de Harman/Kardon AVR-2550, Yamaha RX-V530RDS en tenslotte de NAD T742.
De Yamaha vond ik echt niks op het gebied van stereo, dus die viel al gelijk af wat ik ook al dacht, toen de HK en die klonk echt goed :) (al het laag en hoog goed in balans en warm geluid, en het bleef op hogere volumes goed in balans allemaal), toen de NAD T742 die klonk bijna hetzelfde eigenlijk als de HK maar iets meer hoog en een stuk minder aansluitingen, ik ben nogal een fanaat van lage tonen :) en ben dus uiteindelijk gegaan voor HK AVR-2550 :)

Ik gebruik deze receiver icm Infinity speakers (Primus 300 & HPS-250 Sub) die dus ook door Harman gemaakt worden, het klinkt zuiver met muziek én films, zoals het hoort.

Fotootje: Afbeeldingslocatie: http://www.netgangster-online.nl/Fotootjes/AVR2550.gif

Ook nog iets te zeggen over de Watts: hier moet je dus echt niet naar kijken, deze receiver gaat echt snoeihard :) (zonder vervorming) 2x50 Watt stereo 2ch 0,07% THV, waar andere merken het vaak op 0,7% of nog hoger meten, de voeding speelt ook een grote rol, dat was zeker wel te merken :) er zit een zeer stabiele voeding in die 25 amps kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
hmzzzzz kan ze daar niet vinden, help me eens... (of ik ben scheel) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Razorfist schreef op 20 mei 2003 @ 17:58:
[...]

Heb je ze niet beluisterd vantevoren dan? Het mag met 199 euro stuk dan misschien geen top-of-the-range zijn maar het is toch niet nix :P
Mijn pa heeft ze ook maar die heeft ze een jaar geleden voor 349/stuk gekocht, dus ik weet wel hoe ze klinken... en dat is niet verkeerd! :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Dr. Strangelove schreef op 20 mei 2003 @ 19:12:
Bold statement: een goede AV amp is net zo goed in stereo als een stereo amp van de helft van het geld.

Laat de discussie nog maar eens losbarsten :)
Ik zal niet ontkennen dat je een punt maakt, maar het helpt mensen die zoeken naar een receiver, die zowel dienst doet als AV als Muziek amp, geen steek verder. :X Het is onvermijdelijk dat je met een 'combo' op beide gebieden inlevert. De vraag is nu alleen bij welke amp beide aspecten op acceptabel nivo zijn. Wat mij betreft weegt stereo iets zwaarder dan de AV kwaliteit, als de nodige functionaliteit maar is ingebakken.
De bak die DarkEye net heeft gekocht vind ik trouwens ook erg mooi, zowel qua sound als qua looks. :Y)

edit:
waar heb m trouwens besteld, en voor hoeveel?

[ Voor 5% gewijzigd door C4M1 op 20-05-2003 21:10 ]

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik zal niet ontkennen dat je een punt maakt, maar het helpt mensen die zoeken naar een receiver, die zowel dienst doet als AV als Muziek amp, geen steek verder.
't is alleen maar informatief bedoeld hoor... veel mensen denken tegenwoordig dat de stereo amp zijn beste tijd gehad heeft. Think again. Als je serieus met stereo bezig bent, valt een AV amp bijna altijd tegen.

Wat niet wegneemt dat er gelukkig ook merken zijn die behoorlijk presteren met hun AV amps, Marantz en NAD voorop. Maar als ik b.v. het niveau van een NAD 320BEE wil halen met een AV amp, dan zit ik in een prijsklasse te kijken waar je van schrikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Wat zijn nou goede speakers voor de combo met de Marantz SR7300 en dan bedoeld voor dvd en muziek (vooral rock/punk/metal = breed spcetrum).
Voor dvd natuurlijk 5.1 (meer is denk ik niet echt nodig).
Ik zat te denken aan 3 wegspeakers, en dan zonder sub, of is dat af te raden?
Ik heb niet echt veel kaas van dit gegeten, maar ik begreep uit de topics dan de SR7300 een goede reciever is, en de specs zien er ook erg lekker uit.

Ps. ik weet dat het heel erg afhankelijk is van de omgeving en de persoon. Dus eigenlijk meer tips en ideeen voor goede speakers voor DVD en muziek.

[ Voor 15% gewijzigd door nhimf op 21-05-2003 10:54 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 21:51

TdV

OcNewB schreef op 20 May 2003 @ 17:56:
Ze zijn super (vind ik); ik heb ze bij vink hifi in groningen voor 350 euro het paar gekocht; zeker met marantz erg goed geluid (ik heb harman/kardon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op 20 May 2003 @ 22:19:
[...]
't is alleen maar informatief bedoeld hoor... veel mensen denken tegenwoordig dat de stereo amp zijn beste tijd gehad heeft. Think again. Als je serieus met stereo bezig bent, valt een AV amp bijna altijd tegen.

Wat niet wegneemt dat er gelukkig ook merken zijn die behoorlijk presteren met hun AV amps, Marantz en NAD voorop. Maar als ik b.v. het niveau van een NAD 320BEE wil halen met een AV amp, dan zit ik in een prijsklasse te kijken waar je van schrikt.
Ik probeer zelf een combinatie hiertussen te krijgen, oftewel een Surround pre-amp en met een stereo poweramp. De pre-amp doet bij analoge signalen bijna niets anders dan doorsluisen van de input signalen. Met digitale bronnen doet ie een omzetting uiteraard. De gewone stereo amp stuurt mijn fronts altijd aan. Bij surround bronnen hoef ik alleen m'n 5 kanaals poweramp erbij aan te doen om de center en surrounds mee te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
TdV schreef op 21 May 2003 @ 10:52:
[...]

Ze zijn super (vind ik); ik heb ze bij vink hifi in groningen voor 350 euro het paar gekocht; zeker met marantz erg goed geluid (ik heb harman/kardon).
Ik zie ze in die winkel staan bij de aanbiedingen voor 249 euro per stuk. Dus dat is 500 per 2? Hoe heb je in godsnaam daar maar 350 voor betaald???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je je fronts niet gaan bi-ampen scarp ? Bv. 4 kanalen van de 1075 naar de fronts 1 naar de center en dan de 1070 voor de surrounds bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Melvin, ik ben van plan dit nog te proberen. Echter heb ik eerst een setje splitter nodig om de uitgang van m'n pre-amp te splitsen, dan twee sets van interlinks naar de 1075 en vanaf daar weer twee setjes kabels naar elke speaker.
Monster heeft hele mooie splitters, alleen nu is het nog zaak om ze te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me ff helpen..
Ik zou namelijk een stereo installatie(tv) willen en dat later uitbreiden naar eventueel surround ofzo..
ik wil er ook niet te veel geld aan hangen..kwil gewoon stijlvolle speakers naast men TV

kan iemand me iets samenstellen?
khad gedacht aan deze Tannoy MX-3 speakers, of toch zeker een model gelijk deze..

wat ik nodig heb?: versterker, dvd-speler, 2 stereo speakers..??

kan iemand me ff iets degelijk kwalteit/prijs verhoudings samensteken?

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het hangt er vanaf wat je wil uitgeven... zoals gezegd vind ik het kwalitatief beter om voor aparte stereo en AV amp te gaan, maar dat is vaak omslachtig en ik ben waarschijnlijk wat kritischer dan de meesten. Dus ik zou zeggen, koop een AV amp van €400 die goed is met stereo (b.v. Marantz SR4300), een paar floorstanders (Cresta 3 is erg netjes voor rond de €200 p.s., net als de Wharfedale Diamond 8.3). DVD speler is wat moeilijker... een DVD speler van onder de €250 klinkt vreselijk met CDs. Voor wat meer kan je de Philips 963SA krijgen (rond de €400), die voor dat geld absoluut geniaal is met CDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 13:40:
kan iemand me ff helpen..
Ik zou namelijk een stereo installatie(tv) willen en dat later uitbreiden naar eventueel surround ofzo..
ik wil er ook niet te veel geld aan hangen..kwil gewoon stijlvolle speakers naast men TV

kan iemand me iets samenstellen?
khad gedacht aan deze Tannoy MX-3 speakers, of toch zeker een model gelijk deze..

kan iemand me ff iets degelijk kwalteit/prijs verhoudings samensteken?

thx!
is het niet handiger om naar een winkel te fietsen en ff te infomeren wat ze hebben en tegen welke prijs ze dat kunnen leveren en dan kan je gelijk horen of het lekker klinkt :)
De Tannoy's zijn mooie speakers als je het mij vraagt. de SR 4300 die Dr. Strangelove ook noemt is inderdaad een goede keuze, die heb je geloof ik voor 300 euro zelfs al (zag ik pas in een topic waar een slotje op zat :))

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Dr. Strangelove schreef op 21 May 2003 @ 13:50:
[...]

Het hangt er vanaf wat je wil uitgeven... zoals gezegd vind ik het kwalitatief beter om voor aparte stereo en AV amp te gaan, maar dat is vaak omslachtig en ik ben waarschijnlijk wat kritischer dan de meesten. Dus ik zou zeggen, koop een AV amp van €400 die goed is met stereo (b.v. Marantz SR4300), een paar floorstanders (Cresta 3 is erg netjes voor rond de €200 p.s., net als de Wharfedale Diamond 8.3). DVD speler is wat moeilijker... een DVD speler van onder de €250 klinkt vreselijk met CDs. Voor wat meer kan je de Philips 963SA krijgen (rond de €400), die voor dat geld absoluut geniaal is met CDs.
vergeet de Harman/Kardon AVR-2550/3550 niet ;) die ook heel erg goed in muziek, en heeft ook DD & DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Moet er niet een nieuw topic geopend worden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Heeft er iemand ervaring met de H/K AVR 1500? Is dit dezelfde amp als de 1550 of ben ik verkeerd ingelicht?
edit:
nevermind, net op ebay.de een veiling verloren met 1 euro (bod stond 10 sec voor het einde op 201, ik bood 212,bleek dus te weinig) |:(

[ Voor 42% gewijzigd door C4M1 op 23-05-2003 00:52 ]

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:46

-Stef-

Slainthe!

Even een vraag over DPL-II. Wanneer ik TV kijken met de AV-receiver op DPL-II dan hoor ik bij sommige zenders een soort flutter uit mijn rears komen. Het is dus een flutterachtig (anders kan ik het ook niet omschrijven) geluidje dat zacht op de achtergrond te horen is wanneer je dicht bij de rear luistert. Dit is alleen met (sommige) TV zenders. Herkent iemand dit? Ligt dat aan de uitzending of aan de DPL-II decoder? Verder vind ik dat DPL-II best goed zijn werk verricht. :)

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik soms ook last van Stef, volgens mij is het gewoon de decoder die zn werk niet kan doen omdat de kwaliteit van het signaal te zwak/slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 15:33
Hoi,

Mijn paps heeft (na lang aandringen) besloten dat er ook maar eens een home cinema set moest komen. Hij heeft me als bugdet 700 € meegegeven (en dat wordt ook echt niet meer). Ik weet dat je voor dat geld niet het beste van het beste hebt, maar dat hoeft ook niet. Het is voor huis tuin en keuken gebruik. Maar voor die 700€ wil ik natuurlijk wel het beste dat ik kan krijgen.
Mijn vraag aan jullie is "Hebben jullie enige tips?". Want ik heb er echt geen verstand van. Wat ik wel heb bepaald is het volgende:

- 2 componenten (dvd & receiver)
- Het moet een degelijk ding zijn zonder rare vormgeving en lichtjes etc...
- dvd speler moet VCd, SVCD en mp3 ondersteunen. (en de gebruikelijke dingen dan)
- Mijn tv(duh!), pc (geluid en beeld) en mijn koptelefoon moeten erop aangesloten kunnen worden.

Kunnen jullie me een beetje op weg helpen met deze omschrijvingen? Tips waar ik op moet letten zijn ook welkom.

Ik heb zelf ook al gekeken en ik kwam de volgenden tegen:

Sony HTP-3000

Sony HTP-4000

JVC QP-112AL

* Post komt uit Tips voor aanschaf Home Cinema set?!

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok ik hoop dat dit het goede topic is, Ik zit nu met een xbox en een breedbeeld tv, maar zoals je waarschijnlijk weet is het geluid wat uit zo'n tv komt niet super. Nu zit ik te twijfelen, ik wil namelijk graag nieuwe boxen + sub voor mijn cd speler en als het kan ook voor de tv/dvd's en als het daarnaast nog mogelijk is ook voor de xbox :). Nu loopt iedereen die 5.1 sets te prijzen en het klinkt allemaal wel leuk met dvd's en spellen. Maar hoe is dat bij een normale audio cd? Ik denk dat dat toch hetgeen is wat ik het meeste zal draaien.
Zou ik nu dus voor een normale set 2 boxen + sub gaan of toch voor een decoder + 5 boxen en sub?
Ohw en als iemand nog tips heeft voor een goede en goedkope set :) (heb maar een klein kamertje binnenkort en zal waarschijnlijk ook buren krijgen dus het gaat echt om de geluidskwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Die alles in 1 shit klinkt absoluut klote met muziek. Koop gewoon losse compos, das veel mooier :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ah ja dus gewoon wat boxen met een subwoofer en dan laten we dat digitale gedoe achterwege?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Je HOEFT het niet achterwege te halen...een Marantz (dat is GEEN marquant he) amp met Dolby Digital en DTS is nu in de aanbieding voor 300 euro. Die samen met 2 Tannoy mX2 of Mission M71 ofzo is een leuk begin en dan kan je langzaam uitbreiden.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 November 2002 @ 15:11:
ik heb de infinity reference 82 mkII speakers.
nu heb ik als center en achter speakers satelietjes van jbl (scs75) en ik zou nu graag mijn achter en mijn center speakers vervangen voor iets wat beter bij mijn voor speakers past qua klank.
is er iemand die de zelfden voor speakers heeft en zegt
deze vind ik er zelf echt goed bij passen ??

alvast bedankt

adam
JBL komt uit dezelfde fabriek als infinity. Hou het gewoon zo want de bijpassende speakers klinken toch anders dan de 82 mkII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 25 May 2003 @ 13:33:
Je HOEFT het niet achterwege te halen...een Marantz (dat is GEEN marquant he) amp met Dolby Digital en DTS is nu in de aanbieding voor 300 euro. Die samen met 2 Tannoy mX2 of Mission M71 ofzo is een leuk begin en dan kan je langzaam uitbreiden.
Sorry als het al gezegd is, hoewel ik topic bij probeer te houden is het wellicht al eens ter sprake geweest maar, er vanuitgaande dat je het over een Marantz SR-4200 hebt, waar is die aanbieding? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe receiver, tot een maximum van rond de 400 euro. Deze hoeft niet met alle geweld de laatste Dolby codecs te ondersteunen, als er maar dolby digital en dts opzit. Ik zag vandaag op een Duitse website een Denon avr-1603 staan voor 340 euro incl. verzendkosten. Is die 40 euro, en het eventuele gedoe met garantie, het verschil (voor zover dat er is) met de Marantz SR-4200 waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm, nog beter het betreft een een Marantz SR-4300 (alleen zwart geloof ik)

Deze aanbieding geld bij Correct en de prijs is dus €299.

Ik had dit vorige week al ergens gehoord op het forum, maar gisteren viel het correct krantje op de deurmat met deze aanbieding erin.

Edit: Ze hebben ook de Marantz SR-2100 voor €199 is dat wat? (Stereo receiver)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 16:00:
Ehm, nog beter het betreft een een Marantz SR-4300 (alleen zwart geloof ik)

Deze aanbieding geld bij Correct en de prijs is dus €299.

Ik had dit vorige week al ergens gehoord op het forum, maar gisteren viel het correct krantje op de deurmat met deze aanbieding erin.
Mijn dank is groot, voor de snelle reactie! Ik meen dat Correct door heel Nederland bezorgd dus ik bel er morgen wel naar toe. Een SR-4300 voor 300 euro is niet iets om over te twijfelen :) Btw, er komen in eerste instantie als front-speakers Magnat Motion 20 speakers aan, ik zat te denken aan Tannoy rears. Als het geheel klaar is zo spoedig mogelijk fotos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is idd een erg mooie deal, het is een top apparaat, zeker voor die prijs.

Waarschijnlijk verkoopt de zwarte versie niet zo goed, mooie kans om dan zo'n mooi apparaat voor deze prijs in huis te halen. :)

Je kan er trouwens ook de goedkoopste DD/DTS oplossing halen die ik heb gezien. Een Yamaha RPU200 voor €99 euro. Dat is dus een DD/DTS receiver die je met een usb kabel op je computer kan zetten, geen geluidskaart nodig dus.

http://www.yamaha-audio.co.uk/pdfs/specsheets/RPU200.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 16:11:
Het is idd een erg mooie deal, het is een top apparaat, zeker voor die prijs.

Waarschijnlijk verkoopt de zwarte versie niet zo goed, mooie kans om dan zo'n mooi apparaat voor deze prijs in huis te halen. :)

Je kan er trouwens ook de goedkoopste DD/DTS oplossing halen die ik heb gezien. Een Yamaha RPU200 voor €99 euro. Dat is dus een DD/DTS receiver die je met een usb kabel op je computer kan zetten, geen geluidskaart nodig dus.

http://www.yamaha-audio.co.uk/pdfs/specsheets/RPU200.pdf
Ik heb die Yamaha apparaten al eerder eens bekeken, ze zijn ook bij Correct in de aanbieding geweest enige tijd geleden. Maar ik heb besloten om een goede receiver te kopen, ook omdat die Yamaha receivers niet echt 'veel' watt leveren. Ik hoef ook geen w00x achtige taferelen ;), maar het lijkt me dat een fikse 'reserve' het geluid wel wat ten goede kan komen. En daarnaast, de prijs is niet zo'n enorm probleem, jarig zijn en slagen voor middelbare school tegelijk is goed voor de financien.

Zou je misschien kans zien dat foldertje met die Marantz SR-4300 in te scannen? Wij zijn niet geabonneerd op een krant waarin Correct adverteerd, en ik woon vlak onder Groningen dus eventjes er heen rijden is ook geen optie. Correct heeft ook nog steeds het voordeel van internet niet ingezien, ze hebben naar mijn weten geen internet pagina. Alvast bedankt in ieder geval.

edit : Nee die SR-2100 is stereo, en ik ben op zoek naar een 5.1 receiver met in ieder geval dolby digital en dts ondersteuning. De nieuwere formaten, 6.1:neo etc. etc. zijn echter geen vereiste, zo veel films kijk ik nu ook weer niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat over de Yamaha en SR-2100 was in het algemeen, ik snap best dat als jij een DTS receiver zoekt dat je dan niet een stereo ding overweegt ;)

Ik kan het helaas niet voor je inscannen, maar de advertentie is ook niet zo bijzonder, wat verkoop praat en dan de prijs. Verder dat hij in zwart is uitgevoerd en dan een plaatje erbij.

Ze hebben wel een heus email adres verkoopATcorrect.net daar kun je wel info vinden over het bestellen enz, in het krantje kan ik daar niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

ik zou graag mijn dvd speler een cyber home ald 5 http://www.cyberhome-euro...AD-L%20528%20Englisch.pdf

op mijn pc geluids installatie van creative de dtt2200 http://nl.europe.creative.com/support/manuals/welcome.asp taal > luidsprekers >desktop theather 5.1 dtt2200 user guide

ik wou graag weten of het aansluiten mogelijk is
indien het mogelijk is wat ik dan zou moeten kopen/doen

ik wil dit doen omdat ik een geluidsetje heb geen zin heb om nieuwe speakers te kopen/geld aan nieuwe speakers uitgeven uitgeven

als je vragen of opmerkingen hebt zijn deze natuurlijk welkom

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Play, nogmaals bedankt voor de tip, ik heb zojuist een Marantz SR-4300 in het zwart besteld voor 299 euro, incl verzendkosten, die morgen af wordt geleverd. Ik schiet dan ook wel ff wat pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24
Bigfoot schreef op 15 mei 2003 @ 10:07:
Welke 5.1 speakerset is te adviseren voor aan een Kenwood KRF-V6060D-S receiver? (5x110Watt)

Gaat voornamelijk om sat-TV geluid via de optische ingang . En niet duur (paar 100 euro) of evt. tweedehands.

DVD's speel ik zeer zelden, misschien wat vaker als door nieuwe coderingen alle filmkanalen op zwart gaan ;)
Als ik voor de front speakers Tannoy MX2-M 's neem, is dat een goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als jij ze mooi vindt klinken wel. Echtwaar zelfs in een centraal topic kunnen we dat niet voor je beslissen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
JvS schreef op 26 mei 2003 @ 11:14:
Als jij ze mooi vindt klinken wel. Echtwaar zelfs in een centraal topic kunnen we dat niet voor je beslissen
Klinkt misschien een beetje lullig maar ik ben niet van plan om allerlei zaken af te gaan en te luisteren. Wil een goed setje voor aan de receiver voor TV en DVD geluid. Veder mag het niet te veel kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 09:33:
Play, nogmaals bedankt voor de tip, ik heb zojuist een Marantz SR-4300 in het zwart besteld voor 299 euro, incl verzendkosten, die morgen af wordt geleverd. Ik schiet dan ook wel ff wat pics.
Ik heb net ook een telefonisch besteld :9~ . Zeer vriendelijke mensen bij Correct. Het wordt hier idd gewoon gebracht zonder extra kosten. Ze mogen dan wel geen website hebben maar dit stukje service hebben ze uitstekend voor elkaar. :Y)

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dan ben je echt verkeerd bezig, als het je zo weinig interesseert, moet je gewoon de eerste de beste kopen van een a-merk. Er is altijd iemand te vinden die die goed vindt. Als je speakers wil hebben die jij mooi vindt, dan ga je gewoon naar de hifi winkel (1tje is al goed) en ga je daar even een uurtje luisteren.

Maar als je dat echt niet wil: Ja die mx serie is goed, nee ik vind ze niet mooi klinken, nee daar moet je je niets van aantrekken, want daarnaast zijn nog zat andere mensen die ze wel mooi vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Je hebt wel gelijk, JvS, alleen in het weekend heb ik altijd weinig tijd, en als ik met twee kleine kids in de hifizaak aan kom zetten heb je ook al snel geen aandacht meer voor de geluidskwaliteit.

Wat vind je niet mooi klinken van de Mx dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geen idee, het was al een lange tijd geleden, maar ik zou ze gewoon kopen als ik jou was, want bij elke speaker ga je wel iemand vinden die ze niet zo mooi vindt klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4M1 schreef op 26 May 2003 @ 11:42:
[...]

Ik heb net ook een telefonisch besteld :9~ . Zeer vriendelijke mensen bij Correct. Het wordt hier idd gewoon gebracht zonder extra kosten. Ze mogen dan wel geen website hebben maar dit stukje service hebben ze uitstekend voor elkaar. :Y)
Precies, de service is super van wat ik tot nu toe heb meegemaakt. Ik heb er minstens een jaar geleden een keer een bestelling gedaan, ze hadden mijn adres gegevens nog steeds. Binnen 5 minuten was alles dan ook geregeld. Ik belde vanochtend om half tien al maar zeer vriendelijke mensen, geen verzendkosten terwijl het 1 dag later al met DHL voor de deur staat. Dus dat is af te zien, hopelijk komen ze 'm niet brengen als ik net aan het centraal examen wiskunde zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nog eens onrustig examens maken...zou hij er al zijn ;)

Correct is wel een aardige zaak ja, in ieder geval erg uitgebreid assortiment, in de koopjeskelder soms mooie verassingen en de service is ook erg goed. Wat minder, personeel is soms erg slecht op de hoogte van hun eigen apparatuur en ze hebben niet de beste luisterruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Heet iemand trouwens ervaring met Eltax? Ze bieden een complete 5.1 set aan voor EUR 299,- zie http://www.box-office.nl/pages/box_5pag.html

Edit: is excl. subwoofer trouwens, die kost extra.

[ Voor 17% gewijzigd door Bigfoot op 26-05-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Zo mensen, eindelijk is het voor elkaar. Mijn ht set begint eindelijk vorm te krijgen. Wat er tot nu toe is aangeschaft. Marantz sr4200, 2x tannoy r2. Verder heb ik nog wat oudere boxen staan van mijn vorige setjes (set 1 en set 2).
Goed, ik alles aansluiten.
Tannoy's linksvoor en rechtsvoor. Een oude box van set 1 als centerspeaker, 2 oude boxen van set 2 als linksachter en rechtsachter geen subwoofer :-( komt nog wel eens.
Alles op de marantz. Goed, hierna optische kabel tussen dvd speler en receiver. Alles nog een keer nagelopen star wars episode 1 podrace opgezocht op de dvd en GOGOGO.
Mijn god wat superrrr! Mijn mond viel open! Dit had ik al veel eerder moeten gaan doen. Wat een vette sound, alsof je echt in de bios zit. Ik weet dat het vanaf nu alleen maar beter gaat worden. Want nu gaan we ook serieuze achterspeakers kopen om die oude boxen te vervangen).

Dus wat gaat er nu gebeuren/aangeschaft worden
Twee tannoy achter speakers (boekenplank modellen) mx1 of mx2
1x center speaker.
Ooit een sub als ik (veel) geld over heb.

KLeine vraag, wat is de meerwaarde van een goede centerspeaker? Ik bedoel, er komt vrijwel alleen maar dialoog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Laatst online: 09-09 22:54
Misschien leuk voor mensen die een beginners setje zoeken. Bij de Makro wordt nu een surround speaker set aangeboden van Eltax ik geloof voor rond de 200 euro. Weet niet meer precies. Het leuke is dat het niet om satteliet speakertjes gaat maar om front zuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot schreef op 26 May 2003 @ 13:00:
Heet iemand trouwens ervaring met Eltax? Ze bieden een complete 5.1 set aan voor EUR 299,- zie http://www.box-office.nl/pages/box_5pag.html

Edit: is excl. subwoofer trouwens, die kost extra.
Tja je krijgt waarvoor je betaald, als het goed klinkt heb je voor weinig een toch redelijke set bij elkaar gesprokkeld. ;)

Even voor de duidelijkhied, dit is geen 5.1 set, zoals jezelf al zag zit er geen sub bij. Ook vind ik de rears toch net ff een maatje te klein om te dienen als rears in een DD/DTS installatie. Meer een Complete DPL set dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
In de makro folder van komende 2 weken staat het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.makro.nl/folder/Images/GIF/1076933.gif

surround systeem ‘Eltax Jupiter‘. •Vermogen speakers: 2x80 watt front, 2x60 watt rear, 1x60 watt center •2-weg Bassreflex •2 jaar garantie
139.- (165.41 incl.)
Subwoofer ‘Eltax Atomic A8.2‘. •Maximaal vermogen 120 watt
99.- (117.81 incl.)

Zou dit veel minder klinken dan de Symphony die via de eerder genoemde site aangeboden wordt voor 299,- + 199,- ?

[ Voor 14% gewijzigd door Bigfoot op 26-05-2003 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
Bigfoot schreef op 26 mei 2003 @ 13:46:
In de makro folder van komende 2 weken staat het volgende:

[afbeelding]

surround systeem ‘Eltax Jupiter‘. •Vermogen speakers: 2x80 watt front, 2x60 watt rear, 1x60 watt center •2-weg Bassreflex •2 jaar garantie
139.- (165.41 incl.)
Subwoofer ‘Eltax Atomic A8.2‘. •Maximaal vermogen 120 watt
99.- (117.81 incl.)

Zou dit veel minder klinken dan de Symphony die via de eerder genoemde site aangeboden wordt voor 299,- + 199,- ?
Is dit een mooie set?
Ziet er leuk uit///

ZOu wel een hele complete verbetering zijn dan mijn standaard home cinema speakers....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Eltax Evolution 5.2 lijkt me ook een mooi setje trouwens, met ingebouwde subwoofers aan de zijkant van de fronts.... ca. 265 euro in Duitsland.

Afbeeldingslocatie: http://www.eltax.com/pics/products/db/products/evolutionpowertower-stor.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 13-09 12:58

Mad_Demon

de dokter

Wow, Eltax maakt zo te zien niet eens zulke hele slechte dingen

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien...

Dat is het het volgens mij net, ze maken produkten die er best goed uitzien, mooie drivers enz, maar ik hoor nog wel eens verhalen dat het met de kwaliteit wat minder is gesteld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Zou zo'n ingebouwde subwoofer net zo goed zijn als een losse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot schreef op 26 May 2003 @ 15:14:
Zou zo'n ingebouwde subwoofer net zo goed zijn als een losse?
hangt er vanaf waarmee je hem vergelijkt natuurlijk, maar je zit nu wel de hele tijd te vragen of iets goed is maar ga gewoon es kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop nu gewoon ECHTE speakers...koop een setje B&W's, Tannoys, of een ander gerenomeerd merk dan weet je zeker dat je goed spul koopt ook al boeit de geluidskwaliteit je nie zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 15:20:
[...]

hangt er vanaf waarmee je hem vergelijkt natuurlijk, maar je zit nu wel de hele tijd te vragen of iets goed is maar ga gewoon es kijken.
Met hetzelfde merk en dan een losse subwoofer uiteraard.

En 5 Tannoy speakers voor 250 euro moet ik nog tegenkomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 15:29:
Koop nu gewoon ECHTE speakers...koop een setje B&W's, Tannoys, of een ander gerenomeerd merk dan weet je zeker dat je goed spul koopt ook al boeit de geluidskwaliteit je nie zo!
Heerlijk die ungefundeerde uitspraken. Een echt merk, zal vragen bij de fabrikant of ze een echt merk zijn.

Als de geluidskwaliteit je niet boiet kan je het beste een portable stereo kopen ofzo, bespaar je een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 15:37:
[...]

Als de geluidskwaliteit je niet boiet kan je het beste een portable stereo kopen ofzo, bespaar je een hoop geld.
Tuurlijk boeit geluidskwaliteit me wel, ik wel alleen ca. 300 euro uitgeven voor een surround set rond mijn TV, voor geluid van sat-tv (soms een DVD). Ik heb al een Kenwood KRF-6060 surround receiver (5*100watt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je weet wat er bedoeld wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk boeit geluidskwaliteit me wel
Dan moet je gewoon gaan luisteren !

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot schreef op 26 mei 2003 @ 15:40:
[...]

Tuurlijk boeit geluidskwaliteit me wel, ik wel alleen ca. 300 euro uitgeven voor een surround set rond mijn TV, voor geluid van sat-tv (soms een DVD). Ik heb al een Kenwood KRF-6060 surround receiver (5*100watt).
Ik doelde ook niet op jou, maar puur op de post van MrOrange.

O en dat hij moet gaan luisteren is al 100 keer gezegd door users en moderators, dus laten we het daar ff bij houden dan? ;)

Ik denk persoonlijk dat de Eltax, zeker in die Makro aanbieding, een hele hoop bied voor weinig. Wel ben ik een beetje huiverig omdat de prijs zo laag is, dat kan bijna niet iets zijn denk ik dan. Maar aan de andere kant kun je er ook niet echt een buil aan vallen voor 139 euro.

Haal anders eerst die set en als het bevalt een keer een actieve subwoofer erbij, eventueel ook van Eltax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Ik heb even gekeken op de site van Eltax en ze hebben een enorme keuze. De prijzen liggen ook erg laag, en verder hebben ze goede reviews in vakbladen.

Luisteren ben ik dan ook zeker van plan.

Ik vraag me nog wel af of een 5.1 setje met kleine rears en fronts in principe de kwaliteit kan benaderen van grotere luidsprekers......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe niet, er zijn best goede satalieten, maar meestal is er echt een gemis aan middentonen. De bas word verzorgt door een subwoofer en is meestal wel in orde maar om fatsoenlijke middentonen weer te geven zijn de satalieten meestal veel te klein.

Dat is ook de reden dat ze bij muziek zo belabberd klinken, juist dan worden de middentonen benadrukt en heb je minder aan een groot baspotentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Deze van Eltax ziet er ook leuk uit, is alleen wat duurder, 500 euro incl. subwoofer....

Afbeeldingslocatie: http://ebay1.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_43a1a131cedb7e0d43f8dc88d84d53b0/i-1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Bigfoot vergeet niet dat je verschillende tweeters/woofers hebt, zo bestaan er tweeters van zijde, titanium of gewoon een conus, deze klinken allen heel anders, dus dan zit je al, dan krijgen we de woofers, kartonnen, ijzeren(zie je nauwelijks maar bestaan wel), fiber, plastic en nog wel meer denk ik ;)

Vergeet ook niet het verschil in geluid met of zonder basreflex ;)

Denk je zo dat je kan raden (zonder geluisterd te hebben) welke speaker perfekt is voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Klopt het volgende?
In je systeem is de prioriteit van hoog-laag:
Speakers - Bron - Kabels - Versterker
Ik vraag me bovendien af wat een goede kosten verhouding is tussen deze schakels.
Hierbij ben ik geinteresseerd in zowel stereo als av (6.1) setup.

Verder vroeg ik me af of er iemand advies kan geven:
Ik krijg morgen een Marantz SR 4300 binnen. Qua speakers heb ik het volgende staan. 2x JBL TLX 5000, 2x Infinity SM 65. Ik wil gaan uitbreiden naar een 6.1 setup. Waar kan ik het beste als eerste in investeren? Mijn budget is momenteel tot een paar honderd euro beperkt. Ik vind het niet erg om stapje voor stapje te upgraden.

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

?????? Je kabels een hogere prioriteit dan je versterker? Dacht het niet...... Voor de rest is er niet echt een regel voor.

[ Voor 7% gewijzigd door zimbab op 27-05-2003 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

?????? Je kabels een hogere prioriteit dan je versterker?
Ik las dat laatst ergens in een veel te lang topic, kan het helaas niet terug vinden.
Wat die verhouding betreft: een vriend van mij had het laatst over [Versterker : 2 Boxen : Bekabeling] als [1:1:1]. Het leek mij op het oog wat veel voor de bekabeling, vandaar dat ik het vraag. Als je een 6.1 set neerzet zal die verhouding ook weer anders zijn lijkt me, meer speakers, meer bekabeling.

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Als ik het zo lees hier kan ik dus beter mijn surround receiver van 400 euro inruilen voor een flinke rol topkabel en een half opgeblazen receiver van de Aldi...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Mijn regeltje: alle componenten evenduur, waarbij een enkele speaker als een component wordt gezien. Bij 6.1 zou ik minder uitgeven aan de surrounds. Veel hifigoeroe's zeggen 10% van het budget voor kabels, bij mij zit het op 7-8%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Mijn regeltje: alle componenten evenduur, waarbij een enkele speaker als een component wordt gezien. Bij 6.1 zou ik minder uitgeven aan de surrounds. Veel hifigoeroe's zeggen 10% van het budget voor kabels, bij mij zit het op 7-8%.
Daar kan ik wat mee Dr. Strangelove. :Y) Die vriend van mij heeft een versterker van 275, boxen voor 750, bekabeling 250. Is 25% van budget, leek mij ook al belachelijk... 8)7
Voor mijn SR4300 zal ik dus kunnen kijken naar een subwoofer van rond de 300 euro, center front & center rear a 150, en uiteindelijk voor 100 a 150 euro bekabeling?
Als ik het zo lees hier kan ik dus beter mijn surround receiver van 400 euro inruilen voor een flinke rol topkabel en een half opgeblazen receiver van de Aldi......
Ik houd je niet tegen... :Z

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Bij HT zit het budget voor kabels hoger dan voor Hifi. Die 10% is een hifi budget, voor HT kan je daar dus wel een paar procent optellen.
Bij mij zitten er 6 analoge (mono) cinch interlinks van dvd naar pre-amp voor dvd-audio/sacd, 1 digital coax van dvd naar pre-amp, 2 mono cinch interlinks voor gewoon analoog stereo. Daarnaast heb ik nog eens 8 kabels van pre-amp naar power-amps lopen. En nog een lange interlink van pre-amp naar subwoofer. Dan nog eens een hoop meters speaker kabel. Ik heb nu 5.1, dus voor de rears valt het nu wel mee, maar daar had ik eerst 4 speakers. Dan heb ik ook nog eens mijn cd-wisselaar, tv en settopbox aan de pre-amp, dus nog een paar kabels.

Al met al, best een hoop kabels en een redelijk budget die boven de 10% zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Niet online
BTW: je kan een DVD speler met digitale uit toch gewoon met 1 kabel op je receiver aansluiten? Of moeten er dan voor je stereo alsnog 2 extra kabels worden getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Dvd-audio en sacd worden niet digitaal uitgegeven, dus moet je altijd nog analoog aansluiten. Voor multichannel heb ik dat aangesloten en omdat ik nog kabels overhad ook stereo. Maar in principe kan je ook gewoon alleen multichannel analoog aansluiten.

Voor dts, dd, etc hoeft het niet, die gaan gewoon digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Niet online
dus als ik het begrijp heb ik als ik alleen stereo en dts geluid gebruik allenn een digitale interlink nodig? Scheelt namelijk weer in de kosten. DVD-audio en SACD ga ik niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Wat vinden jullie trouwens van de Quadral Surround 3100 speaker set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Hou nou eens op zeg...ik bied graag hulp maar dit gaat te ver :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot schreef op 27 May 2003 @ 22:21:
Wat vinden jullie trouwens van de Quadral Surround 3100 speaker set?
Jij moet eens gaan luisteren...
Lennieboy83 schreef op 27 May 2003 @ 22:40:
Hou nou eens op zeg...ik bied graag hulp maar dit gaat te ver :(
.....en jij moet je niet zo aangesproken voelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit serieus te denken aan dit setje:

pioneer s-v70-II surround set
pioneer vsx-d811 a/v versterker/receiver
pioneer dv-464 DVD speler

Alleen over die DVD speler ben ik dus nog niet helemaal uit. Hij is iets goedkoper dan de dv-454 (170 ipv 200 euroos) en heeft bovendien een jpeg viewer. Wat vinden jullie?
Edit: het liefst hou ik alles hetzelfde merk maar dat is geen MUST. Budget voor de DVD speler is 150-350 euroos....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 11:16:
Ik zit serieus te denken aan dit setje:

pioneer s-v70-II surround set
pioneer vsx-d811 a/v versterker/receiver
pioneer dv-464 DVD speler

Alleen over die DVD speler ben ik dus nog niet helemaal uit. Hij is iets goedkoper dan de dv-454 (170 ipv 200 euroos) en heeft bovendien een jpeg viewer. Wat vinden jullie?
Edit: het liefst hou ik alles hetzelfde merk maar dat is geen MUST. Budget voor de DVD speler is 150-350 euroos....
Ik zou zeggen, koop er fatsoenlijke speakers bij en niet zon 13 in een dozijn surround setje met sattellites en een mini sub..
Je versterker heeft veel potentie, dan moet je die ook gebruiken.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
dus als ik het begrijp heb ik als ik alleen stereo en dts geluid gebruik allenn een digitale interlink nodig? Scheelt namelijk weer in de kosten. DVD-audio en SACD ga ik niet gebruiken.
Ja, ik heb itt Scarp geen 6 kanaals ingang op mijn AV amp, dus DD/DTS gaat via een digitale interlink. Profigold maakt een hele mooie die ook nog eens betaalbaar is (PGD481, 32 euro).

Als je SACD multichannel gaat aansluiten en daar goede interlinks voor gebruikt dan ga je wel meer betalen natuurlijk. Hetzelfde geldt voor het gebruik van een pre-power MCH combi itt tot een geintegreerde AV amp...

Wat betreft kabels voor surrounds: ik ben blijkbaar de enige persoon op deze wereld die moeite heeft het verschil te horen tussen kabels op een rear-effects speaker. Op mijn fronts hoor ik het, maar ook alleen bij stereo. Daar heb ik dus kabels aan liggen van €40 de meter, aan de surrounds (heb nog geen center) liggen Ixos kabels van €5 de meter en dat vind ik meer dan zat. Ik hoorde al geen verschil met Gamma dropveter, dus...

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-05-2003 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is inmiddels over de 1000 posts heen en uitgegroeid tot een groot "wat moet ik kopen" festijn, wat eigenlijk niet echt (echt niet) de bedoeling is. Kopen doe je door zelf te luisteren.

Ik ga even intern overleggen hoe en wat, tot die tijd salut! Geen deel twee openen ofzo dus :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.