Centraal HomeTheatre topic

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.204 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:08
De afgelopen tijd komen steeds meer mensen op het idee om hun hifi setje uit te breiden. Tegenwoordig is het een maatschappelijke verplichting om dan maar meteen de hele bende op het gebied van home theatre te kopen. En dan het liefst zo voordelig mogelijk.
Maar wat is nu voordelig, wat klinkt een beetje goed, ofwel, wat moet ik kopen? Die vraag wordt hier regelmatig gesteld. En dat is opzich een foute vraag, want er is geen mens die kan bepalen welke luidsprekers jij mooi vindt klinken.
Veel topics zijn hierom dan ook gesloten. Echter omdat een start op het scherm nog wel eens fijn kan zijn willen we je de gelegenheid geven om hier dingen te vragen en je eventuele toekomstige thuistheater ter discussie te stellen. Echter zijn hier wel enkele regels aan verbonden:

- Het gaat hoofdzakelijk over luidsprekers en wat dat met zich meebrengt, gezien veel vragen gepaard gaan met bijv. receivers. Echter voor dingen als tv's, projectors, videorecorders, scartkabels, enz enz verwijs ik je naar de search of faq waar ook interessante topics staan opgesomd.

- We verwachten wel van je dat je zelf op zoek gaat. Simpel een reply neerzetten van "Ik heb 300,- euro wat moet ik halen morgen?" heeft geen enkel nut en niemand heeft dan ook zin je te helpen. Je doet er zeker verstandig aan om vooraf wat zaken langs te gaan om te kijken hoe en wat er op de markt speelt. Dit bevorderd de kwaliteit van de discussie en zodoende zal je ook niet alles klakkeloos aannemen van anderen.

- Smaak betreffende geluid is subjectief. Iedereen kan er dus anders over denken. Daarnaast beluisterd niet iedereen luidsprekers in dezelfde situatie of in dezelfde ruimte, wat het geluidsbeeld sterk kan vertekenen. Houd hier rekening mee. Ga niet beweren dat "die Jamo gewoon een vette bas heeft :7", maar verklaar je nader door de luisterruimte, versterker, audionummer, enz erbij te noemen en indien mogelijk nog in vergelijking met andere luidsprekers. Een simpele discussie over hoe een luidspreker klinkt is dus zinloos, echter een vergelijking (dit type klonk wat doffer dan dat andere type) kan zeker nut hebben.

- Als je reageert, zet dan wel iets zinvols neer. "Mission is cool" heeft niemand wat aan, en een enkele reply met "idd" is gewoon vervuiling. Waarom? Omdat het niet bepaald prettig is, wanneer je het topic doorbladerd als je naar iets op zoek bent, ca 100 nutteloze reply's door te moeten worstelen voordat je het eerste setje tegen komt. Dit nodigt gewoon niet uit de boel even te lezen en dan kan het gebeuren dat steeds dezelfde vragen zes keer gesteld worden. Let op!: deze berichten kunnen worden verwijderd. Het topic moet ook als bron van informatie dienen voor anderen en moet daarom leesbaar blijven.

- Wat wel gewenst is, zijn je eigen ervaringen van bijvoorbeeld luistersessies of gewoon je eigen (pas gekochte) hometheatre set. Je mag er best een stukkie over schrijven, welke onderdelen het zijn, hoe en waar je ze gekocht hebt, ook een foto mag best als je deze maar niet te groot maakt. Maar alleen wel van wat nieuwer apparatuur, daar je de zoekenden niet echt verder kunt helpen met je ouwe meuk ;)

- Er zijn dingen die hier niet thuis horen, bijvoorbeeld pc speakers, die kunnen naar 'het grote pc-speaker topic'. Of een hele discussie over het wel of niet nut hebben van goeie kabels, dat soort dingen lopen vaak uit de hand en hebben we trouwens al vaker langs zien komen. Ook niks toevoegende patsfoto's e.d. zijn niet gewenst.

Zo, als je dit allemaal hebt gelezen mag je gerust je post neerkwakken, veel plezier allen, ik hoop dat iedereen er wat wijzer van gaat worden :).
steekwoorden voor de search: home theatre cinema dolby digital dts thx front center surround sub subwoofer versterker receiver speaker luidspreker blaat

[ Voor 5% gewijzigd door ShittyOldMan op 16-12-2002 17:24 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hier een stukje over mijn ervaring van afgelopen week (maar ook lang daarvoor rondkijkend) van het kopen van mijn systeem.

Uiteindelijk dus echt gaan luisteren in een goede winkel (Audio Home Hifi studio's in Eindhoven). Paar eigen cd's en dvd's meegenomen.
Het belangrijkste wat ik vind is dat je een maximum budget moet stellen en daar proberen binnen te blijven. Niet zeggen van "oh, dan maar 500 euro meer", anders kan je bezig blijven.
Ik dus gaan luisteren in de kamer met speakers binnen mijn budget. Gewoon rustig op jezelf luisteren. Je eigen muziek opzetten, wisselen tussen speakers. Neem er de tijd voor. Na een poosje een beetje babbelen met de verkoper. Een goede zaak praat niet zo met je mee zoals bij sommige winkels gebeurt.
Uiteindelijk na ruim over een uur luisteren had ik een idee van welke richting ik op wilde. Globaal idee van de apparatuur. Folders meegekregen, prijslijsten mee naar huis. Toen rustig thuis daarin bladeren en beetje zoeken naar de mogelijkheden.
Toen na iets minder dan een week weer terug gegaan om te luisteren. Weer rustig de tijd nemen. Mezelf overtuigen dat dit was dat ik wilde. Uiteraard kan je nog naar andere winkels gaan, maar deze had op zich veel verschillende speakers staan om te luisteren.

Uiteindelijk de knoop doorgehakt en mijn systeem gekocht. Gisteravond opgehaald en geinstalleerd en het is werkelijk geweldig. Klinkt beter dan in de winkel, wat al voorspeld was door de verkoper. Zijn ervaring is dat het nagenoeg altijd beter thuis klinkt dan in de winkel (luisterkamer staat vol, etc).

Dus dingen die ik belangrijk vind:
- zoek een goede winkel met een redelijke prijs en met een goed assortiment zodat je verschillende speakers en versterkers kan vergelijken.
- neem rustig je tijd, je moet toch uiteindelijk zelf de beslissing nemen (en betalen meestal :)).
- Ga niet over 1 nacht ijs.
- Bepaal wat je belangrijkste luisterbron is. Luister je veel cd en af en toe dvd, ga dan niet superveel investeren in de surrounds, maar meer in goede front speakers.
- Hou je aan je maximum budget.

Overigens, 'k zal zodra ik een digicam heb wel eens foto's posten (niet perse in dit topic, d'r is een ander topic voor het posten van pics van je systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Mijn tips:

• Losse componenten zijn ALTIJD beter dan alles-in-1
• Neem je eigen muziek en films mee om te luisteren. Het gaat er tenslotte om dat wat jij luistert dat dat goed klinkt, niet dat hetgene wat de verkoper heeft goed klinkt.
• Ga er vanuit dat je over je budget heen gaat. Heb jij 2000 euro ingesteld, dan is het heel vaak het geval dat die 2100 of 2200 word.
• Goede interlinks zijn belangrijk, maar je hoeft ze ook niet te nemen van 200 euro per stuk. Zelf vind ik dat Vivanco leuke kabeltjes heeft (ongeveer 30 euro voor een paar korte, is lekker want zorgt niet voor een kabelzooi). Ook cambridge vind ik goed klinken.
• Speakerkabel mag ook wel iets in geinvesteerd worden, maar ook hier geld weer dat het geen 10 euro de meter hoeft te kosten.

MBT een subwoofer:
• Een subwoofer brengt een extra dimensie qua kracht en voelbaarheid. Over het algemeen is het een goede toevoeging op je front speakers voor muziek. Bepaal echter hoeveel geld je kwijt kan voor een sub. Een sub die ook met muziek goed is ben je toch echt minimaal 450-500 euro voor kwijt, en dan nog is dat nog niet zo super voor muziek.

• Het beste is zelfs om front speakers te nemen die al genoeg bas hebben voor muziek en je subwoofer zo af te stellen dat deze pas meebrult waar de front speakers niet meer komen. Dus wanneer jou speakers bijvoorbeeld op 45 hz op het -3db punt zit, dan zet je de kantelfrequentie op 50 hz ongeveer. Anders als je hem op 45 hz zet krijg je een gat omdat de bas op 45 hz uit je frontspeakers 3db zachter klinkt dan de rest.

• DE manier om je sub te plaatsen is om de sub op de luisterplaats te zetten. Zet een nummer op waarvan jij weet hoe de bas moet klinken. Ga vervolgens door je kamer lopen en daar waar de bas hetbest klinkt moet je sub staan.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de infinity reference 82 mkII speakers.
nu heb ik als center en achter speakers satelietjes van jbl (scs75) en ik zou nu graag mijn achter en mijn center speakers vervangen voor iets wat beter bij mijn voor speakers past qua klank.
is er iemand die de zelfden voor speakers heeft en zegt
deze vind ik er zelf echt goed bij passen ??

alvast bedankt

adam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Speakers uit dezelfde serie :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een slotje hoop ik nu een betere bron van informatie te zijn / worden ;) .

Afegelopen dagen aan het zoeken geweest naar surround set voor Pioneer DvD DV454 met Pioneer Receiver D511...

Al gauw in de gaten dat je er met 300.- niet komt (... blijf je hangen bij speakers van merken als Sony, Phillips, Pioneer etc. ).
Deze geven natuurijk wel redelijk of voldoende geluid, maar voor relatief een klein beetje meer zit je toch bij wat professioneler spul, blijkt dan.

Tot nu toe geluisterd naar (in winkel met een opstelling waarin weing muur...);

- Pioneer speakers SW110S (550.-) (zeker niet onaardig maar niet spectaculair voor die centen)
- JBL SCS 138 (349.-) (mooi, helder, fris geluid)
- JBL SCS 178 (499.-) (mooi, helder maar toch warm, geluid voldoende in detail te horen.)

Echter, in een andere winkel nog gewezen op een set van Mordaunt. Naar mijn mening mooi om te zien en volgens de verkoper veel meer kwaliteit in deze prijsklasse, en tevens als zeer goed getest door HI-Fi choice (zie link).
Ik ga waarschijnlijk deze week nog luisteren, en tevens naar een set van Magnat (ong. 350.- dacht ik)

- Mordant Short "Premiere'' (599.-)

Product; http://www.mordaunt-short.co.uk/products/premiere.asp (ook in zwart...)
Review ; http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=1795

Zijn er mensen die al ervaring hebben met een van bovengenoemden sets, of een goed alternatief hebben in dit segment... laat het weten!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 23:25 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Mordaunt short zijn zeker leuke speakers. Heb er laatst ook even naar zitten luisteren (ook naar de grotere vloerstaander). 599 euro voor center, 4 surround/fronts en een sub is zeker niet slecht. Maar je zou toch ook eens kijken of het niet mogelijk is om grotere fronts te nemen. Ligt natuurlijk aan je budget, maar spendeer ietjes meer aan een goede vloerstaander als front en je haalt er meer uit. Ook voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmm.... effe ter info en verduidelijking, want de zoektocht bestaat uit 2 delen eigenlijk....

1. Deze nieuwe set is voor mijn schoonvader en die heeft bij zijn huidige (en dus ter vevangen set...) 2 x 35 watt Wharfedale boxen.
Dus in dat geval wel verstandig om voor de gehele Mourdant set te gaan (vermoed ik)

2. Ten tweede... ikzelf heb (toevaliggerwijs) ook 2 x Warfdale (front), die zijn 100 watt met een bijzonder goed laag. Mankeert dus niet zoveel aan (vind ik).

Dus voor mijzelf zou het een optie zijn om mijn (huidige) Sony rear en centre speaker te vervangen voor de Mourdant rear/centre, en de Wharfedale (front) te behouden.

Echter, nu lees ik wel eens dat het niet vertsandig is om 2 merken speakers op te stellen.... maar om nu mijn Wharfedale te vervangen, zodat ik de complete Mourdant set kan neerzetten, maar dat lijkt mij wat zonde van de 2 Wharfedale's.

Wat is wijsheid voor 1. en 2. ??!! :?

PS... nu ik dit net gepost heb, bedenk ik mij dat ik misschien es naar Wharfedale surround moet kijken |:( (... alle info blijft welkom hoor...) ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 20:38 . Reden: aanvulling / wijziging... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik denk dat dat Mordaunt setje de beste in z'n klasse is.

Wharfdale + Wharfdale is toch hetzelfde merk ? Kan toch :D Maar het beste is om de speakers van hetzelfde merk EN serie te nemen, deze speakers hebben dezelfde klankkleur en drivers.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 30 november 2002 @ 19:58:
Wharfdale + Wharfdale is toch hetzelfde merk ? Kan toch :D
Ik heb mijn tekst wat aangepast... in de hoop dat het verhaal wat duidelijker te volgen is. Was idd niet zo helder uitgelegd vond ik bij teruglezen.

Hopenlijk nu beter...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Mjah, het beste kan je je eigen wharfdales combineren met andere wharfdales. Anders word het een keuze:
1.) Beetje geluidsveld-homogeniteit inleveren maar wel de kwaliteit van je fronts houden;
2.) Fronts inruilen waardoor je wellicht een iets minder geluid hebt maar wel een homogener geluidsveld

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk ... ben al driftig aan het spitten op het net... Kijk nu voor mijzelf naar Wharfedale rear speakers. Ben voorlopig wel effe zoet. Wordt weer naar de winkel hollen ;) .

Schoonpa raad ik aan om maar een geheel nieuwe set aan te schaffen... waarmee ik weer terug ben bij het topic... en mijn eerdere verhaal (welke speakers voor welk budget... voorlopig uitgaand van de Mourdant.... wordt vervolgd).

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 21:25 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 09:09
Kan je niet de oude wharfdale's van je schoonvader krijgen als rears?
Hoef je alleen nog maar een center te kopen, eventueel...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twopack schreef op 30 November 2002 @ 21:54:
Kan je niet de oude wharfdale's van je schoonvader krijgen als rears?
Hoef je alleen nog maar een center te kopen, eventueel...
Mwoh... misschien, maar ze zijn nogal groot voor rear... Ik heb inmiddels wel een aardig setje gevonden (denk ik...);

- Whardedale WH2 Surround
http://www.hificorner.co.uk/wharfedale.htm

... alleen, het zijn di-pole speakers... Wat houdt dat nu weer in ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dipole zorgt ervoor dat je geluid niet te positioneel is...over het algemeen is dat wat fijner :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:39
<copy paste>

Ik heb op het moment niet genoeg geld om een complete geluid installatie in een keer te kopen. Dus vroeg ik mij af in welke volgorde je de onderdelen het beste kan kopen. Ik zit namelijk te overwegen om alvast de reciever met een linker en rechter box te halen.

Na dit gedaan te hebben, hoe kan ik dan het beste de set uitbreiden??
ik dacht aan deze volgorde:
1) subwoofer
2) center speaker
3) 2 achter speakers
4) surround center speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Stefmeister schreef op 02 december 2002 @ 11:54:
<copy paste>

Ik heb op het moment niet genoeg geld om een complete geluid installatie in een keer te kopen. Dus vroeg ik mij af in welke volgorde je de onderdelen het beste kan kopen. Ik zit namelijk te overwegen om alvast de reciever met een linker en rechter box te halen.

Na dit gedaan te hebben, hoe kan ik dan het beste de set uitbreiden??
ik dacht aan deze volgorde:
1) subwoofer
2) center speaker
3) 2 achter speakers
4) surround center speaker
Zoals eerder genoemd in dit topic. Probeer speakers uit dezelfde serie te kopen. Die zijn meestal meer op elkaar ingespeeld en geeft een goed geluidsbeeld. Investeer in de fronts, want daar word het meeste geluid uitgehaald. Als je goede fronts hebt dan is in eerste instantie een subwoofer niet nodig, dus zou je kunnen overwegen om eerst uit te breiden met een goede center (essentieel voor dialoog) en dan 2 surrounds (dat zijn die aan de zijkant, hier komen de effecten enzo uit). Dan een subwoofer. De 1 of 2 rear speakers hoef je alleen te kopen als je versterker dit ook werkelijk kan versterken en decoderen. Koop je nu een 5.1 versterker dan heb je die achterste niet nodig. Koop je nu een 6.1 dan is inderdaad het mogelijk een achter speaker neer te zetten, zet in dat geval een center neer die vergelijkbaar of kleiner is als de front center. Indien je een 7.1 versterker koopt dan kan je 2 rear speakers neerzetten.
Als je wilt kan je ook op een 6.1 systeem 2 rears neerzetten, dit ligt eraan hoe groot het geluidsgebied achter is.

Oftewel mijn volgorde zou zijn:
- versterker plus 2 goede fronts (vloerstaanders)
- center + 2 surrounds (kleiner dan de 2 fronts)
- Subwoofer.
Nu heb je een 5.1 systeem compleet wat voldoet. Heb je geld over en een 6.1/7.1 versterker gekocht neem dan 1 of 2 rear speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
Bedankt, nu nog een mooie speaker familie vinden ;)
Wat ik wel al zie is dat een subwoofer meestal niet uit dezelfde serrie is als bijvoorbeeld de andere boxen. Dit maakt neem ik aan niet veel uit aangezien die toch alleen de lage tonen voor zijn rekening neemt of heb ik het mis?

Heeft iemand ervaring met de JBL LX serrie? kwa prijs is deze wel intressant voor me. Ik ga ze deze week denk ik even beluisteren.

[ Voor 90% gewijzigd door Stefmeister op 02-12-2002 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Stefmeister schreef op 02 december 2002 @ 13:11:
Bedankt, nu nog een mooie speaker familie vinden ;)
Wat ik wel al zie is dat een subwoofer meestal niet uit dezelfde serrie is als bijvoorbeeld de andere boxen. Dit maakt neem ik aan niet veel uit aangezien die toch alleen de lage tonen voor zijn rekening neemt of heb ik het mis?

Heeft iemand ervaring met de JBL LX serrie? kwa prijs is deze wel intressant voor me. Ik ga ze deze week denk ik even beluisteren.
Ik raad je aan om een aantal verschillende speakers te beluisteren. Ik heb zelf ook veel zitten lezen en kijken voordat ik ging luisteren. Had eerst dynaudio in gedachte, maar kwam uiteindelijk met b&w thuis :)
Makkelijkste is een winkel met een grote verscheidenheid aan speakers, waar je rustig op je gemak kan luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:49

ChUcKiE

Dus........

Ik wil indien mogelijk een low-budget all-in-one home cinema setje.

Nu heb ik de MUSTEK V 600 RZ (180W) gezien, die voor onder de 300 euro verkrijgbaar is.

Voor mij heeft dit apparaat alle benodigde functies, voldoende in-uitgangen, MP3 afspeelfunctie etc.

Ik kom dit ding alleen niet in de winkel tegen.

Heeft iemand dit apparaat in de 180W uitvoering? Wat zijn je ervaringen ermee? Voldoet het systeem aan je verwachtingen?

Zo ziet het systeempje eruit?

Afbeeldingslocatie: http://www.mustek.de/eng_/img/produkte/dvd600rz180.jpg

Iemand eventueel tips voor dergelijke systeempjes? Welke kunnen nog meer in aanmerking komen?

[ Voor 10% gewijzigd door ChUcKiE op 02-12-2002 15:28 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
180W? Is neem ik aan de totale opgetelde aantal watt. Dus 180 / 5 = 36w per kanaal ofzo. Anyway... 300 euro is niet veel geld, maar ik denk dat je er dan ook geen supersysteem van hoeft te verwachten. Zal vergelijkbaar zijn met soorgelijke systemen van sony, jvc, panasonic, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze verkopen we bij de electrozaak waar i werk en een geluid dat eruit komt1! WOW!

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-land.ch/images/sony_dav_s800.jpg

SONY DAV-S880
HIFI SYSTEM DVD

Vermogen 5x100 watt
1x100 Watt versterker voor subwoofer
S-Master Full Digital versterker
Dolby Digital en DTS decoder
Digital Cinema Sound
Dolby pro Logic II
Weergave DVD-CD(RW)-MP3-Video CD
Tuner met 30 presets en RDS
DVD/CD en SACD tekst
Progressive Scan / Video out
Lichtgevende afstandsbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Wat kost dat sony setje?

ps. zou je pics kunnen resizen :)

gebruik de [img] tag ervoor.... staat wel in de faq :)

[ Voor 33% gewijzigd door Scarp op 02-12-2002 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry voor de grootte maar ik kan nergens plaatjes posten als ik ze eerst op 'n pc resize... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Scarp schreef op 02 december 2002 @ 12:49:
[...]

Investeer in de fronts, want daar word het meeste geluid uitgehaald. Als je goede fronts hebt dan is in eerste instantie een subwoofer niet nodig, dus zou je kunnen overwegen om eerst uit te breiden met een goede center (essentieel voor dialoog) en dan 2 surrounds (dat zijn die aan de zijkant, hier komen de effecten enzo uit).
Je moet in alles investeren. Veel muziek en dialoog komt uit de center dus deze is belangrijk. Effecten, maar nog belangrijker, sfeergeluid, komt ook uit de rears. Dus het is allemaal even belangrijk vind ik, alleen ook allemaal op een andere manier.
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 17:36:
deze verkopen we bij de electrozaak waar i werk en een geluid dat eruit komt1! WOW!

[afbeelding]

SONY DAV-S880
HIFI SYSTEM DVD

Vermogen 5x100 watt
Digital Cinema Sound
Dolby pro Logic II
DVD/CD en SACD tekst
Bout set. Wat ik zou doen:
Pioneer 511
Pioneer DV350
Mordaunt Short Premiere
Dan heb je veeeel beter geluid voor even veel of minder geld. Helemaal met muziek is die set een rampenplan: laag midden ho maar, ook geen hoog en een heel dun geluid...tis maar wat je mooi vind :/ En doe ff de volende img tag:
code:
1
[img=512,384]<url>[/img]

Edit: misschien moet je de horizontale reso toch ff veranderen naar 640 ofzo :o

[ Voor 7% gewijzigd door JT op 02-12-2002 19:11 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 02 December 2002 @ 17:59:
[...]
Wat ik zou doen:
Pioneer 511
Pioneer DV350
Mordaunt Short Premiere
Dan heb je veeeel beter geluid voor even veel of minder geld. Helemaal met muziek is die set een rampenplan: laag midden ho maar, ook geen hoog en een heel dun geluid...tis maar wat je mooi vind :/
Verheugd te lezen dat ik gesteund wordt in mijn keuze... jammer van de 350 ipv de 454 ;)

Effe over de front speakers van de Mordaunt Short... zijn deze eigenlijk wel voldoende voor 'just' stereo cd spul (dus zonder de hele kamer van een surround walm te voorzien) of is het dan wijzer hiervoor toch een wat 'volwassener' (volwaardiger ?) front-set voor aan te schaffen... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Um, neem gewoon de 454. De 454 heeft alleen een optishe uitgang erbij ipv alleen een coaxiale en ziet er wat anders uit. Dat is alles waar je meer voor betaalt.

Maar die Mordaunt doet het voor een sub/sat setje heel aardig met muziek.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 19:57:
[...]
Verheugd te lezen dat ik gesteund wordt in mijn keuze... jammer van de 350 ipv de 454 ;)

Effe over de front speakers van de Mordaunt Short... zijn deze eigenlijk wel voldoende voor 'just' stereo cd spul (dus zonder de hele kamer van een surround walm te voorzien) of is het dan wijzer hiervoor toch een wat 'volwassener' (volwaardiger ?) front-set voor aan te schaffen... ?
Die vloerstaanders van mordaunt short klonken best goed en waren ook niet verschrikkelijk duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 02 December 2002 @ 20:02:
[...]

Die vloerstaanders van mordaunt short klonken best goed en waren ook niet verschrikkelijk duur :)
Over welke ''short'' heb jij het, de premiere (.. maar da's geen vloerstaander...) ?, want er zijn er anders nogal wat.... http://www.mordaunt-short.co.uk/products/index.asp ... welke is het / welke prijs ? (500 serie, 900 serie, ...).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Hmm...zal wel van de 900 serie zijn geweest. 906 of 904. Die 902 stond er ook (leuk als rear). Ik weet niet meer welke prijs die 90x was, maar onder 400 dacht ik (per stuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 17:36:

[afbeelding]

SONY DAV-S880
HIFI SYSTEM DVD

Vermogen 5x100 watt
Digital Cinema Sound
Dolby pro Logic II
DVD/CD en SACD tekst
[mierenneukmodus]
dat plaatje is niet de s880, maar de voorloper ervan, de s800..
[/mierenneukmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:31

JWO

wat misschien niet veel mensen weten is dat panasonic ook best leuke home cinema receivers heeft, inwendig zijn dit gewoon receivers van technics (die 2 zijn immers samen)

voor al voor de kleine beurs is dit zeer leuk spul..

zitten ook mooie afstandsbedieningen bij, deze kunnen zo'n beetje alle merken DVD, CD, Video spelers en tv's bedienen.

met de zwaardere modellen moet je wel rekening houden met de warmte ontwikkeling, deze zijn actief gekoeld bij een hoge volume stand.

paar voorbeelden

SA-HE7

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/producten/images/SA-HE7.jpg

leverbaar in zilver

Home Cinema Receiver
1. Ingebouwde Dolby Digital decoder
2. Home Theater Mode: 5x 80watt gelijkwaardig hoog uitgangsvermogen
3. Sound Field Control (Hall, Club, Live, Theater, Simulated Surround)

Geavanceerde functies
Dolby Surround Pro Logic

Hoogwaardig circuit en kwaliteits onderdelen
Geavanceerd Class H+ versterkercircuit
96kHz/24-bit Audio D/A Omzetter

Bediening
Onafhankelijke Subwoofer Level bediening
Luidsprekerinstellingen (Large, Small, None (m.u.v. front) voor elk kanaal)
2 Channel Down Mixing

Tuner
RDS
Direct toegang tot 10-stations (via afstandsbediening)

Achterzijde
3-Video en 3-Audio ingangen
3 Digitale ingangen (2 Optisch, 1 Coaxiaal)
Subwoofer uitgang voor uitgebreide Bass reproductie

Verkoopprijs: € 324,00 (heb hem gezien voor 275,-)

SA-HE90

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/producten/images/SA-HE90.jpg

leverbaar in zwart en zilver

Home Cinema Receiver
1. Hoge geluidskwaliteit, geschikt voor DVD-Audio (S/R > 100dB, Vermogensbereik: tot 70kHz)
2. Ingebouwde Dolby Digital / DTS Decoder
3. Home Theater Mode: 5x 100watt gelijkwaardig hoog uitgangsvermogen

Geavanceerde functies
Dolby Surround Pro Logic II
Sound Field Control (Hall, Club, Live, Theater, Simulated Surround, Party Mode)

MOS-FET Uitgangsvermogenstraject (Hoge S/R en breed frequentiebereik)

Bediening
2 Channel Down Mixing
Lage impedantie belasting hantering

Tuner
RDS

Achterzijde
3 S-Video ingangen/1 S-Video uitgangen
3-Video en 3-Audio ingangen
4 Digitale ingangen (3 Optisch, 1 Coaxiaal)
6-ch Audio ingang
Front Audio/Video ingang
Grote luidsprekeraansluitingen (speaker A)

Verkoopprijs: € 374,00 (in de winkel ong. 349,-)

SA-HE100

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/producten/images/SA-HE100.jpg

leverbaar in zwart

Home Cinema Receiver
1. Hoge geluidskwaliteit, geschikt voor DVD-Audio (S/R > 100dB, Vermogensbereik: tot 70kHz)
2. Ingebouwde Dolby Digital EX / DTS-ES Decoder
3. Enhanced Surround (6.1ch weergave van vrijwel alle bronnen)

Geavanceerde functies
Dolby Surround Pro Logic II
Sound Field Control (Hall, Club, Live, Theater, Simulated Surround, Party Mode)

6x 100watt gelijkwaardig hoog uitgangsvermogen
MOS-FET Uitgangsvermogenstraject (Hoge S/R en breed frequentiebereik)

Bediening
2 Channel Down Mixing
Lage impedantie belasting hantering
Universele afstandsbediening

Tuner
RDS

Achterzijde
3 S-Video ingangen/1 S-Video uitgangen
3-Video en 4-Audio ingangen
4 Digitale ingangen (3 Optisch, 1 Coaxiaal) / 1 Digitale uitgang (Optisch)
6-ch Audio ingang
Front Audio/Video ingang
Grote luidsprekeraansluitingen (speaker A)

Verkoopprijs: € 509,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JWO schreef op 02 December 2002 @ 22:40:
wat misschien niet veel mensen weten is dat [....tekst ... afbeedlingen...]
Volgens mij is het niet de bedoeling om hier een inventarisatie van een merk of product neer te zetten, zonder enige relevante vraag hierbij of een antwoord ergens op! Verwijzen naar de pagina van de fabrikant kan dan ook volstaan.

En ten tweede, ik meen dat dit topic meer toegespitst is op luidsprekerspul...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

Eindelijk iemand die er ook zo over denkt als mij :)

Ik heb namelijk een paar maand naar verschillende recievers zitten luisteren en bekijken etc. Ben dus in winkel hie rbij mij int dorp geweest en daar mocht ik naar elke reciever luisteren wat me hartje begeerde :P Dus ik zag een Leuke Rotel staan en besloot die ff te testen dus zij alles aanknopen dvdtje erin en voila DAMn wat een mooi suiver geluid! Echt een topper , afgezien van prijskaartje. Maare oke toen even een Marantz waar ik de type niet eens meer van weet ging opzich ook wel maar geluid was veel te "wollig" deed me eiglijk veel denken aan Cyrus ( Mission)

Toen zag ik die Panasonic staan de HE-90 in zilver mwa errug goedkoop even testen :) En beviel prima makkelijk bedienbaar en leuk om naar te kijken , geluid is ook niet over te klagen. Ik was niet helemaal tevreden dus wou hem eventjes thuis testen, dat mocht dus ik naar huis en zij bezorgen hem ff :) even mee gespeeld enzow. Wat me wel opviel is dat het geluid in mijn kamer veel anders was dan in dat ruimte van hun , die van hun was iets groter ( langer) In mijn kamer klonk het echt perfect! Dus heb ik de Panasonic HE-90 maar gekocht voor 345 euro :)

Zelfde dag nog even een Profigold Optische kabeltje voor tussen me AMP en Cyberhome 302. Ging allemaal ook wel goed ..... dacht ik :X

Die cyberhome was gewoon butt en butt ugly dus ik opzoek naar een Nieuwe DVD-speler :) En Verrek ik meteen op www.panasonic.nl kijken , wat zag ik daar ? de RV-32 en ook nog betaalbaar! Meteen revieuws zoeken en iedereen is er blij mee alleen maar goeie woordjes etc! Dus die ook maar gekocht :) Eerst even Getest natuurlijk voor VCD , SVCD en MP3 werkte allemaal uitstekend :) koste maar 229 euro

Nu heb ik dus een Panasonic HE-90 , een Panasonic RV-32 met Magnat Motion 33 ( center en rs/ls) en frontspeakers waar ik mezelf liever niet overuitlaat :P

Dit is connected by Profigold Optical , Profigold SVHS -> SVHS , Profigold SVHS -> SCART en een Profigold 3.5mm stereo -> 2x tulp ;)

En als TV een JVC 72cm Breedbeeld 100% Flat :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

JWO schreef op 02 December 2002 @ 22:40:

SA-HE7
Verkoopprijs: € 324,00 (heb hem gezien voor 275,-)

SA-HE90
Verkoopprijs: € 374,00 (in de winkel ong. 349,-)

SA-HE100
Verkoopprijs: € 509,00
Mwah, passt u mij dan maar een Pioneer voor dat geld...

[ Voor 87% gewijzigd door ShittyOldMan op 03-12-2002 11:37 . Reden: (ff wat korter :P ) ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dioot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 21:08
JT schreef op 02 December 2002 @ 23:27:
Mwah, passt u mij dan maar een Pioneer voor dat geld...
Of bijvoorbeeld een Marantz :9~, Denon, Onkyo of Yamaha ofzo. De goedkope modellen van deze merken zijn echt niet duurder dan die Panasonic's die hierboven genoemd worden en volgens mij klinken die een stuk mooier.
Ik heb ooit eens zo'n 'class H+' versterker van technics mogen horen in een DPL receiver en daar werd ik niet echt blij van :(.
Maar smaken verschillen en als jij een Panasonic mooier vindt moet je die vooral kopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
Even over een reciever, is dat DTS EX echt de meerprijs waard? en maakt het veel uit tov een DIGITAL ES systeem. En dit op zijn beurt weer met een normaal 5.1 systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

even een vlugge vraag waar ik nog niet echt een goed antwoord op heb gehad:
Yamaha RX-V530rds vs RX-V630rds, is de 630 zijn geld waard of is het verschil zo minimaal dat de 530 betere prijs/kwaliteit is?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dioot schreef op 03 december 2002 @ 01:38:
[...]

Of bijvoorbeeld een Marantz :9~, Denon, Onkyo of Yamaha ofzo. De goedkope modellen van deze merken zijn echt niet duurder dan die Panasonic's die hierboven genoemd worden en volgens mij klinken die een stuk mooier.
Ik heb ooit eens zo'n 'class H+' versterker van technics mogen horen in een DPL receiver en daar werd ik niet echt blij van :(.
Maar smaken verschillen en als jij een Panasonic mooier vindt moet je die vooral kopen :).
Marantz en consorten heb je niet voor 345 euro, de Pioneer wel, op die prijs doelde ik wat meer.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 18:16:
Na een slotje hoop ik nu een betere bron van informatie te zijn / worden ;) .

Afegelopen dagen aan het zoeken geweest naar surround set voor Pioneer DvD DV454 met Pioneer Receiver D511...

Al gauw in de gaten dat je er met 300.- niet komt (... blijf je hangen bij speakers van merken als Sony, Phillips, Pioneer etc. ).
Deze geven natuurijk wel redelijk of voldoende geluid, maar voor relatief een klein beetje meer zit je toch bij wat professioneler spul, blijkt dan.

Tot nu toe geluisterd naar (in winkel met een opstelling waarin weing muur...);

- Pioneer speakers SW110S (550.-) (zeker niet onaardig maar niet spectaculair voor die centen)
- JBL SCS 138 (349.-) (mooi, helder, fris geluid)
- JBL SCS 178 (499.-) (mooi, helder maar toch warm, geluid voldoende in detail te horen.)

Echter, in een andere winkel nog gewezen op een set van Mordaunt. Naar mijn mening mooi om te zien en volgens de verkoper veel meer kwaliteit in deze prijsklasse, en tevens als zeer goed getest door HI-Fi choice (zie link).
Ik ga waarschijnlijk deze week nog luisteren, en tevens naar een set van Magnat (ong. 350.- dacht ik)

- Mordant ''Short Premiere'' (599.-)

Product; http://www.mordaunt-short.co.uk/products/premiere.asp (ook in zwart...)
Review ; http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=1795

Zijn er mensen die al ervaring hebben met een van bovengenoemden sets, of een goed alternatief hebben in dit segment... laat het weten!
Ik heb zelf de MS902 (http://www.mordaunt-short.co.uk/products/902.html), 4 x de 902 en 1 x 905C. Net een slag groter dan die premiere bende. Het geluid is suuuper. Ook in stereo. Ik stond er echt van te kijken hoeveel (mooi) geluid uit er 2 toch relatief kleine speakers kan komen.

Ze zijn trouwens aangesloten op een Sony STR-DB830 DD/DTS 5x100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Stefmeister schreef op 03 december 2002 @ 09:20:
Even over een reciever, is dat DTS EX echt de meerprijs waard? en maakt het veel uit tov een DIGITAL ES systeem. En dit op zijn beurt weer met een normaal 5.1 systeem.
Je haalt het hele zooitje door elkaar. De meest gebruikte formaten zijn:

1. Dolby Digital 2.0
2. Dolby Digital 5.1
3. DTS 5.1

dan zijn er nog enkele dvd's (vooral special editions en ge-remasterde versies van wat oudere films) met:

4. DTS 6.1 ES (matrix of discrete)
5. DTS 5.1 ES (matrixed)
6. Dolby Digital 5.1 EX

Ik vind het opzich best wel meerwaarde hebben, maar niet voor iedereen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mijn tip voor homecinema om het systeem niet helemaal te baseren op goeie componenten voor alleen maar beeld. Als je buiten je home cinema een apart hifiset hebt staan is het wellicht anders. Muziek vraagt meer detaillering van je speakers terwijl het bij een film niet zoveel uit maakt als muziek .

Als je gaat luisteren naar een home theatre,. neem dan beide een goeie dvd en een goeie sound mee, en een cd die je zelf goed vind om te testen (deze cd moet laten zien wat zo een speaker allemaal kan weergeven buiten volume en bass power :9 )eventueel een surround muziek dvd.

Voor losse DVD componenten zou ik ook even kijken of hij mogelijkheid heeft voor DVD-A(udio)

als mensen hier natuurlijk baat bij hebben.. persoonlijk ben ik geen surround audio liefhebber, maar ik kan me voorstellen dat er wel mensen zijn die dat vinden. Dus vind je dat? :P kijk hier dan ook even naar

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Vergeet niet dat de adviesprijs van 599 voor het Mordaunt-short setje Excl. de SUB is!
Incl. sub komt het geheel op 945.- uit mijn hoofd. Heb daar ooit eens naar geinformeerd bij een HiFi toko in Leiden.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Majestic schreef op 03 december 2002 @ 11:24:
Vergeet niet dat de adviesprijs van 599 voor het Mordaunt-short setje Excl. de SUB is!
Incl. sub komt het geheel op 945.- uit mijn hoofd. Heb daar ooit eens naar geinformeerd bij een HiFi toko in Leiden.
Is nog een nette prijs voor een complete set luidsprekers. En die MS' zijn best lekkere speakers..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

beschuitfluiter schreef op 03 December 2002 @ 09:25:
Yamaha RX-V530rds vs RX-V630rds, is de 630 zijn geld waard of is het verschil zo minimaal dat de 530 betere prijs/kwaliteit is?
uhm kick?

iemand iets zinnigs over mijn vraagje te zeggen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf te denken om een receiver en dvd uit de homecinema-lijn van NAD te kopen (www.nadelectronics.com). Iemand hier bekend met dit merk?

Merk boxen heb ik nog niet besloten. Totale budget is ongeveer 3000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Ik heb zelf niet geluisterd naar NAD, maar die zien er erg strak uit en schijnen mooi te klinken. Voor 3000 euro heb je een behoorlijk leuke set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32

Stewie!

Keen must die!

Het valt me op dat er nogal een grote verdeeldheid is onder de tweakers. De ene vindt JBL beter, de andere Mordant, de andere komt met sony boxjes, etc.

Nu vroeg ik me af, welk merk boxen is nu het best/mooist voor een redelijke prijs? En welk merk boxen levert de beste subwoofers?

En wat vinden jullie van 5x de Mordaunt-Short MS902, icm de Mordaunt-Short MS905 center en een goede subwoofer (aanraders?)?

Of is de Mordaunt-Short Premiere beter (http://www.vogelzang.nl/nieuw/product.php?artnr=13253)? En is deze laatste speakerset wel uit te breiden naar een 6.1 set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

DaMorpheus schreef op 03 December 2002 @ 14:57:
Het valt me op dat er nogal een grote verdeeldheid is onder de tweakers. De ene vindt JBL beter, de andere Mordant, de andere komt met sony boxjes, etc.
Kwestie van smaak, alhoewel de audiofielen en audio hobbyisten het hier toch wel unaniem met elkaar eens zijn dat Sony en Bose rommel is :o :D
Nu vroeg ik me af, welk merk boxen is nu het best/mooist voor een redelijke prijs? En welk merk boxen levert de beste subwoofers?
Zoals gezegd, kwestie van smaak.
En wat vinden jullie van 5x de Mordaunt-Short MS902, icm de Mordaunt-Short MS905 center en een goede subwoofer (aanraders?)?

Of is de Mordaunt-Short Premiere beter (http://www.vogelzang.nl/nieuw/product.php?artnr=13253)? En is deze laatste speakerset wel uit te breiden naar een 6.1 set?
Het bovenste is beter, echter ook duurder en groter. Wederom een kwestie van wat jij wilt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 03 December 2002 @ 14:48:
Ik heb zelf niet geluisterd naar NAD, maar die zien er erg strak uit en schijnen mooi te klinken. Voor 3000 euro heb je een behoorlijk leuke set :)
NAD is heel erg mooi, DVD-speler en Receiver zijn samen zo'n 1500 euro. Dan hou ik nog 1500 euro over voor boxen. Maar daarin heb ik me nog niet verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Laatst online: 11-01-2024
beschuitfluiter schreef op 03 december 2002 @ 09:25:
Ik heb de 630 en als je hem in Duitsland koopt is hij zeker zijn geld waard. Hij heeft ook een supertest in What*Hifi gewonnen, als dat je wat zegt.

Verschil met de 530 zit hem o.a. in het vermogen, 630=6.1 en 530=5.1, aansluitingen, a/b speaker selectie....kijk anders even op yamaha.com ofzo waar ze staan met al hun specificaties, daar kan je zo de verschillen bekijken.

Ik vind de extra rear center/surround speaker zeker een voordeel. Je krijgt een ruimtelijker gevoel en ook als je niet op de ideale positie in je kamer zit ervaar je het surroundgeluid beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoW zit ik hier een hele MS discussie te missen :P ... Ik als MS fanaat.
Afijn ik heb zelf de 500 serie compleet die dus THX is, en deze wordt overal aangekaart als beste uit zijn klasse. Bovendien krijgt de Première nu ook lovende recenties.

Een paar maanden terug als je het hier over Mordaunt-Short had kreeg je overal ???? te zien.

leuk om te zien dat er al meer mensen naar geluisterd hebben en mijn mening blijkbaar delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 15:42:
WoW zit ik hier een hele MS discussie te missen :P ... Ik als MS fanaat.
Afijn ik heb zelf de 500 serie compleet die dus THX is, en deze wordt overal aangekaart als beste uit zijn klasse. Bovendien krijgt de Première nu ook lovende recenties.

Een paar maanden terug als je het hier over Mordaunt-Short had kreeg je overal ???? te zien.

leuk om te zien dat er al meer mensen naar geluisterd hebben en mijn mening blijkbaar delen.
Mwah, ik ken het al enkele jaren hoor :o In welke stad woon je ? Wil die set wel is komen beluisteren :o

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 15:42:
Wat ben jij voor die set kwijt geweest ? En dit lijkt mij een betere optie tov de premiere gezien de frontspeakers die waarschijnlijk beter zijn voor de '' gewone'' stereo dan de premiere front... (toch ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Swoosh schreef op 03 December 2002 @ 15:34:
[...]

Ik heb de 630 en als je hem in Duitsland koopt is hij zeker zijn geld waard. Hij heeft ook een supertest in What*Hifi gewonnen, als dat je wat zegt.

Verschil met de 530 zit hem o.a. in het vermogen, 630=6.1 en 530=5.1, aansluitingen, a/b speaker selectie....kijk anders even op yamaha.com ofzo waar ze staan met al hun specificaties, daar kan je zo de verschillen bekijken.

Ik vind de extra rear center/surround speaker zeker een voordeel. Je krijgt een ruimtelijker gevoel en ook als je niet op de ideale positie in je kamer zit ervaar je het surroundgeluid beter.
ik wilde hem bij mediacheckpoint te halen, daar wassie 440 euro dacht ik...
de 530 is daar 345.

Ik wilde een van deze 2 icm een toshiba sd-220E DVD-speler kopen... heeft daar iemand ervaring mee toevalig icm yamaha...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 16:30:
[...]

Wat ben jij voor die set kwijt geweest ? En dit lijkt mij een betere optie tov de premiere gezien de frontspeakers die waarschijnlijk beter zijn voor de '' gewone'' stereo dan de premiere front... (toch ?).
Nou de set kost in NL 2699,- Euro. Dit is dus wel heel wat duurder dan de Première die dus de low end van MS vertegenwoordigd ( die dus ook al van extreem hoge kwaliteit is)

Omdat ik deze bij mijn vaste dealer heb gekocht waar ik vroeger ook al een oude MS set vandaan heb gehaald en talloze spullen kreeg ik daar een leuke korting op;)

Helaas word er niet zo veel gestunt met die prijzen van MS speakers althans niet van de 500 serie omdat deze als pure set wordt verkocht door Marantz NL en er zal wel geen extreem hoge marge op zitten, maar je zou overal wel een bepaald percentage af moeten kunnen snoepen + 25 meter speakerkabel of zo. Het is tenslotte een fiks bedrag.

Nou ik kan je wel vertellen dat het Extreem goed klinkt maar dat kan je zelf ook wel raden, ik heb het setje 10 minuten beluisterd bij mijn dealer toen ze daar stonden ( was op marantz sr 14 ) en was meteen om , moest het hebben ;).

Fiks over mijn budget maar je leeft maar 1 x niet waar ? Ze wordne nu aangestuurd door een harman kardon avr 7000 ook niet de slechtste.

Ik heb niet echt superveel ruimte op mijn slaapkamer dus ze komen hier niet 100% tot hun recht maar het klinkt toch echt wel machtig.

De grootste kwaliteit die deze speakers dus hebben vind ik nog de Subwoofers die in de fronts zitten. Met film knallen deze alsof het een lieve lust is, krachtige lage bass, zeker gezein de grootte van de woofers 10".

Met muziek verandert dit en klinken de subs zeer aangenaam en "vlot" zodat je niet het idee hebt dat je naar een speaker luistert die te veel bass heeft, maar een speaker die gewoon mooi laag komt, zonder dat dit buiten proporties is.

What hi fi beschreef de front speakers van de set als speakers die goed mee konden komen met pure stereo speakers van +- 1000 pond dus zeg maar 1600 euro. Dan heb je dus voor 1000 euro de center en de rears die in feite ook een veel betere prijs/kwaliteitsverhouding hebben.

Waar woon jij zelf eigenlijk ? JT ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik woon in Purmerend

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's dan wel een stukkie om want ik woon in Ede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hmmm...kom eraan, lukt wel met m'n bergschoenen :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
beschuitfluiter schreef op 03 december 2002 @ 16:45:
[...]

ik wilde hem bij mediacheckpoint te halen, daar wassie 440 euro dacht ik...
de 530 is daar 345.

Ik wilde een van deze 2 icm een toshiba sd-220E DVD-speler kopen... heeft daar iemand ervaring mee toevalig icm yamaha...
Ja ikke :) En de combo bevalt me prima.
Mediacheckpoint, daar heb ik de 630 ook vandaan. Ging prima, goede prijs, lekker snel.

[ Voor 6% gewijzigd door ShittyOldMan op 03-12-2002 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Swoosh schreef op 03 December 2002 @ 20:12:
[...]

Mediacheckpoint, daar heb ik de 630 ook vandaan. Ging prima, goede prijs, lekker snel.
Maar nu ontopic en het over speakers hebben!! :D
kheb net mijn pioneer receiver verkocht, alleen hebben ze bij mediacheckpoint de 630 nie meer :(

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 15:08
wegens onduidelijkheden begintekst aangepast door onderstaande tekst toe te voegen, tevens wat offtopic reacties verwijderd

- Het gaat hoofdzakelijk over luidsprekers en wat dat met zich meebrengt, gezien veel vragen gepaard gaan met bijv. receivers. Echter voor dingen als tv's, projectors, videorecorders, scartkabels, enz enz verwijs ik je naar de search of faq waar ook interessante topics staan opgesomd.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:41

MaxxMark

HT is Tof!

Vanwege de relevantie met het artikel wil ik even het volgende zeggen.
Zelf heb ik me vaak zat geergered aan het feit dat er nergens een goede vergelijkende site is voor verschillende HT artikelen. Versterkers ging meestal nog wel, deze kan je onderandere nog vinden op www.kieskeurig.nl, daar staan verschillende versterkers (en dvd spelers) naast elkaar en kan je ze makkelijk naast elkaar houden qua prijs.

Voor speakers is dit al een stuk lastiger. Zelf ben ik nog steeds druk naar prijzen specificaties en dergelijken. Meestal kom je uit op dingen als audioreview.com en op het doorspitten van vele fora (http://gathering.tweakers.net www.dvd-forum.nl / www.dvd.nl/forum www.htforum.nl enz enz)

Om die rede heb ik al tijden het idee om zelf een HT Pricewatch op te zetten en ben daar sinds kort mee begonnen. Maar elke site staat en valt met bekend heid en de bereidheid van mensen om aan een dergelijk project mee te werken.

Daarom zou ik in eerste instantie wat feedback willen over de noodzakelijkheid er van en de vraag er naar, want zeg nou zelf, iedereen kijkt toch ook om de haverklap in de tweakers pricewatch? :)

Wel wil ik nog even kwijt dat er geen intenties achter deze oproep zitten behalve die om een dergelijke site op te kunnen zetten om mensen te helpen met zoeken naar de 'goedkoopste' producten.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, ik vind het zeker een goed idee en als je hulp nodig hebt wil ik ook wel een handje helpen !

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:41

MaxxMark

HT is Tof!

shithey! vergeet ik zowaar de url!!! :)

http://fightingfury.gamepoint.net/htpricewatch/index.php

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

ik zal als ik tijd heb wel het een en ander toevoegen vanavond

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

shit... heb ik mijn pioneer receiver verkocht en wil ik bij mediacheckpoint de yamaha rx-v630rds bestellen... hebben ze die niet meer :'( dju!!!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, ach, ik heb enkele duizenden gulden geinvesteerd in een home cinema set, die ik nu weer kan verkopen omdat mijn nieuwe kamer te klein is en een muur helemaal volgebouwd straat ;( Over een jaar is dat weer over hoor, maar dan wil ik ook weer wat nieuws.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
JT schreef op 04 december 2002 @ 14:58:
Ja, ach, ik heb enkele duizenden gulden geinvesteerd in een home cinema set, die ik nu weer kan verkopen omdat mijn nieuwe kamer te klein is en een muur helemaal volgebouwd straat ;( Over een jaar is dat weer over hoor, maar dan wil ik ook weer wat nieuws.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
JT schreef op 04 december 2002 @ 16:43:
[...]

Wat snap je niet ?
wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

ja ik snap het ook niet helemaal... is dat een pats-post ofzo?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verhuisd -> kleinere kamer. Maar we wonen hier tijdelijk, volgend jaar gaan m'n ouders hier weg en ik ga volgend jaar op kamers.
beschuitfluiter schreef op 04 december 2002 @ 16:55:
[...]

ja ik snap het ook niet helemaal... is dat een pats-post ofzo?
Patsen slaat nergens op, HT met tv kost nou eenmaal enkele duizenden guldens als je iets goeds wil hebben. Dit heb ik ook over 3 jaar bij elkaar gespaard. Toch niks om me te patsen :? De enige reden waarom ik dit zeg is omdat het zuurder is naarmate je er meer hebt geinvesteerd ;(

[ Voor 71% gewijzigd door JT op 04-12-2002 17:06 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
ik heb zelf dit setje als 17 jarige bij elkaar gespaart.

dvd-speler:
-Panasonic Rv32 Silver

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/producten/images/DVD-RV32.jpg

-[specs]-
1. Super Hi Speed Scan: in 5 stappen tot 200x sneller spoelen met voortgangsindicator
2. ABCD functies voor een verhoogde Home Cinema beleving
(Advanced Surround/Bass Plus/Cinema Mode/Dialogue Enhancer/One Touch Cinema Memory)
3. Hoogwaardige 192kHz/24-bit Audio D/A Omzetter

DVD-Video, DVD-R, CD, CD-R/RW, MP3 en Video CD weergave
Picture Control (Helderheid, Kleur, Contrast)
Super Hi Speed Scan
ABCD functies voor een verhoogde Home Cinema beleving
Quick Replay (+/- 8 sec. terugspoelen en weergave hervatten)
Positie geheugen (5 laatst weergegeven discs)
Sleep Timer
Hoogwaardige 192kHz/24-bit Audio D/A Omzetter
MP3 weergave met Audio Navigatie Menu
Scart aansluiting (RGB)

Receiver:
-marantz SR4200

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_sr4200_med.gif

-[specs]-
AV RECEIVER
In line with the DVD format this receiver has both Dolby Digital and DTS decoding power build in. The SR4200 combines home cinema with high quality stereo via an extensive variety of inputs. It is capable of downconverting multichannel digital sources and makes the signal available in stereo via the digital output.

FEATURES
70W x 5 (8 Ohm)
Dolby Digital(AC-3) 5.1, DTS 5.1, Dolby Pro Logic, Pro Logic II (Movie, Music)
inputs for up to 7 sources, including DVD player and CD recorder
choice of optical and coaxial digital inputs for best cable connections and set-up
30 presets on both wavebands for instant recall of favourite stations
remote handset controls an entire Marantz AV system, with ability to control other brand as well via the preprogrammed remote control codes

Front speakers:
-Tannoy Mx2-M

Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/MX2_NG_small.jpg

Center speaker:
-Tannoy MxC-M

Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/MXC_NG_small.jpg

Rear Speakers:
-Tannoy Mx1-M

Lijkt op de Mx2

Ik vindt dit echt superz klinken. :9~
Het gedetaileerde van de Tannoy speakers met een krachtige bas van de Marantz Receiver.
Een aanradertje voor iemand met een mager budget.
Ik ben er erg blij mee :) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat koste dat setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ongeveer 1200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn volgende HT project ga ik wel wat geld neertellen ben alleen nog niet uit wat ik ga nemen vooral qua boxen niet. Ik wil nodig weten hoe duur die Kef QX serie moet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk deel nemen de speakers in beslag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 19:47:
Voor mijn volgende HT project ga ik wel wat geld neertellen ben alleen nog niet uit wat ik ga nemen vooral qua boxen niet. Ik wil nodig weten hoe duur die Kef QX serie moet kosten.
Die kosten vast niet zo super duur >:)
Ik heb er bij de aanschaf van mijn systeem naar geluistert. Vond ze wel mooi klinken in eerste instantie, maar gaven toch een niet goed geluid over het hele frequentie bereik. Goede laag, goede hoog, maar niets in het midden. Maar dat is persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 04 december 2002 @ 14:58:
Ach ja een Morduant-Short Declaration 500 systeem is altijd leuk als upgrade ? ... ;)

ff zonder lol ik wil ook altijd weer upgraden en doen maar ik denk dat ik kwa speakers nog wel een lange tijd bij de MS zal blijven, kwa versterker zal er nog wel wat wijzigen. Ik ben wel blij met hoe de Harman kardon avr 7000 presteert op deze set, maar ik weet dat het nog VEEL beter kan :)

Wil best graag een Pioneer VSX-A10 hebben THX ultra 2 etc erg goede recenties maar ja dat geld altijd he .. om gek van te worden ... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

:D :D Kijk je naar de VSX 2011 ofzo ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Swoosh schreef op 03 december 2002 @ 20:12:
[...]

die toshiba, die kan ik toch wel gewoon zo aansluiten dat alles goed werkt he?
dus dat ik 6.1 geluid enzo krijg?
want met al die aansluitingen daar heb ik echt weinig verstand van

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ff tussendoor....

ik vraag mij wel is af hoe groot het verschil is tussen een goedkoop optisch kabeltje en een duure. zelf heb ik een goedkope van 10 euro.

is ongeveer 2mm dik
op mijn setup:

-marantz sr4200
-panasonic rv32 Dvd speler
-Tannoy mx-m speakers (2, 2, 1, 1, c)
-2x 4mm koperen speaker kabel

Is mijn optische kabeltje voldoende?

edit:
ff wat verschrikkelijke taalfoutjes er uit hehaalt

[ Voor 10% gewijzigd door duncanvdlinden op 05-12-2002 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
duncanvdlinden schreef op 05 December 2002 @ 11:56:
ff tussendoor....

ik vraag mij wel is af hou groot het verschil is tussen een goedkoop optisch kabeltje en een duurder. zelf heb ik een goedkope van 10 euro.
is ongeveer 2mm dik
op mijn setup:
-marantz sr4200
-panasonic rv32 Dvd speler
-Tannoy mx-m speakers (2, 2, 1, 1, c)
-2x 4mm koperen speaker kabel

Is mijn oprtische kabeltje voldoende?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
tnx dan hou ik het nog maar ff bij mijn kabeltje van 10 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 05 December 2002 @ 10:39:
:D :D Kijk je naar de VSX 2011 ofzo ?
Hmm ja dat lijkt me ook wel een leuke optie op zich, maar in hoeverre evenaart ie de kwaliteit van zijn grote broer ? ;) Ik heb er nog nergens reviews oid van gezien.

Wat trouwens wel apart is is dus dat ik in feite een marantz liefhebber ben en dan voornamelijk de sr 9200 die dus uitblinkt in stereo, maar niet het beste is wat je kan krijgen op het gebied van surround ( in die prijsklasses) Harman kardon is ook erg gestegen op mijn waarderingslijstje en is enorm goed met de avr 7000.

Maar nu hoorde ik van de eigenaar van www.allec.nl dat de 7500/8500 van Harman Kardon ongehoord goed zijn. De 7500 zou kwa stereo gelijk staan aan de sr9200 of deze zelfs verslaan ( voor zo'n 1500 euro) en in surround zij hij hem zeker verslaan. De 8500 zou voor 2500 euro een rotel VOOR/EINDVERSTERKER combo (RSP1066/RMB1095 200 watt per kanaal aan 8 ohm) zelfs kunnen verslaan op het gebied van surround !!!

( Het enige nadeel van die Harman Kardon's is dat ze standaard 5.1 worden geleverd en je dus altijd een extra stereo versterker nodig hebt om 7.1 geluid te verkrijgen, maar misschien is dit hun kracht wel, niet proberen om 7 versterkers in een behuizing te stouwen, maar ipv daarvan 5 kwaliteitsversterkers te gebruiken en dus nergens op inleveren ? )

Hij was helemaal lyrisch over deze nieuwe apparaten. Hij origaniseert een luistertest in januari ergens en dan ga ik er ff heen om te luisteren. Hij heeft de mordaunt-short declaration 500 daar ook opgesteld staan dus dan kan ik eindelijk gaan luisteren welke versterker/receiver mijn setje tot de max pusht :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remulus
  • Laatst online: 25-08 21:08
Wat vinden jullie dan van dit setje:
Afbeeldingslocatie: http://193.121.210.231/JvcCons/products/images/th-v70r.jpg

De TH-V70R DVD Digital Cinema systeem ik zit er namelijk over te denken
om deze aan te schaffen.

URL: http://193.121.210.231/Jv...-V70R&Country=Nld&Lang=Nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 14:34:
[...]

Hmm ja dat lijkt me ook wel een leuke optie op zich, maar in hoeverre evenaart ie de kwaliteit van zijn grote broer ? ;) Ik heb er nog nergens reviews oid van gezien.
Hint: hij is iets goedkoper :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

remulus schreef op 05 december 2002 @ 14:40:
Wat vinden jullie dan van dit setje:
[afbeelding]

De TH-V70R DVD Digital Cinema systeem ik zit er namelijk over te denken
om deze aan te schaffen.

URL: http://193.121.210.231/Jv...-V70R&Country=Nld&Lang=Nl
Doe dat maar niet :X Koop losse componenten voor dat geld :) Ik vind deze nou niet bepaald goed klinken.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dit hem gaat worden;
- Whardedale WH2 Surround (199.-)
http://www.hificorner.co.uk/wharfedale.htm

Center speaker;
Power handling: 120 watts
Sensitivity: 89 dB
Impedance: 6 ohms
Magnetically shielded? Yes
HxWxD (mm): 128 x 420 x 150
Frequency response: 80 - 20,000 Hz
Connections: 4mm gold-plated banana plug/binding posts.
Bass port? Rear ported
Drivers: Treble: 28mm dome tweeter
Mid/bass: 2 x 100mm polypropylene cones

Rear speakers;
Features Sold in Pairs
2-Way x 2 Wide Dispersion Satellite Speaker
Twin 1" Dome Tweeters (Ferrofluid Cooled)
Twin 4" Long Throw Polymer Woofers
Power Handling: 120 Watts RMS
Frequency Response: 65Hz - 20kHz
Efficiency: 88dB (1 Watt / 1 Meter)
5 Year Warranty

Kan iemand mij vertellen , aan de hand van bovenstaande specificaties (... ben idd nog niet erg thuis in deze materie) of dit wat is, of dat het verstandiger is iets anders te nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
je kunt het beste reviews gaan lezen op het internet en dan een shortlist maken.
dan beluister je de speakers in een hifi zaak.
dit kan ook gewoon stereo omdat de klank het zelfde is binnen een produkt range.
In de prijsklasse van jouw zijn er nog een heleboel andere speakers te koop
met ieder een eigen klank. je kunt moeilijk oordelen op uiterlijk specs.
dus zelf luisteren is het beste advies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
beschuitfluiter schreef op 05 december 2002 @ 11:04:
[...]

die toshiba, die kan ik toch wel gewoon zo aansluiten dat alles goed werkt he?
dus dat ik 6.1 geluid enzo krijg?
want met al die aansluitingen daar heb ik echt weinig verstand van
Ja hoor, met een optisch kabeltje van dvdspeler naar receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op 05 december 2002 @ 16:32:
Je kunt moeilijk oordelen op uiterlijk specs.
dus zelf luisteren is het beste advies. :)
Luisteren blijft uiteraard het beste (en gaat ook gebeuren), maar ik dacht dat je misschien aan de technische specificaties (als 89 dB, 6 ohms, Frequency response: 80 - 20,000 etc. ) iets kon bepalen (... net zoals bijvoorbeeld bij een receiver of DvD speler, waar je soms ook al aan de hand van technische specificaties kan bepalen dat iets goed of minder goed is in kwaliteit) een bepaalde mate van kwaliteit kon aflezen... vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Swoosh schreef op 05 December 2002 @ 16:47:
[...]

Ja hoor, met een optisch kabeltje van dvdspeler naar receiver.
sweet... ik ga die meuk over een week of 2 bestellen denk ik...

net kapotte band gekregen en het profiel van me voorbanden zit tegen de 2mm aan dus ik heb op dit moment nog wel andere dure uitgaven :'(

maarja over 2 weken beur ik weer en dan hoop ik snel weer vet DVD's te kunnen kijken, want die Mustek speler van de conrad heeft het zo goed als begeven :(

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 16:48:
[...]
Luisteren blijft uiteraard het beste (en gaat ook gebeuren), maar ik dacht dat je misschien aan de technische specificaties (als 89 dB, 6 ohms, Frequency response: 80 - 20,000 etc. ) iets kon bepalen (... net zoals bijvoorbeeld bij een receiver of DvD speler, waar je soms ook al aan de hand van technische specificaties kan bepalen dat iets goed of minder goed is in kwaliteit) een bepaalde mate van kwaliteit kon aflezen... vandaar.
Voornamelijk features kan je uit de specs halen, dus welke formaten het apparaat ondersteund, of ie 5.1, 6.1 of 7.1 versterking heeft etc.
Echter dan nog zeggen specs niet alles, en zal je toch wel moeten luisteren.
Qua speakers is het nog lastiger om erg op basis van specs te beslissen. Zelfs met dezelfde specs zal het geluid nog anders zijn.
Uiteraard kan je altijd eerst een voorselectie maken qua prijsklasse, en features die je wilt. Daarna met je lijstje gaan luisteren, maar toch ook andere apparaten die niet op je lijstje voorkwamen een kans geven.
tbusquet schreef op 23 januari 2003 @ 21:12:
[...]
Dat zie je alleen maar door de flits.. normaal zie je echt niets, zijn gewoon schoon.

En ik ga liever mijn amps niet te lijf met alcohol.. laat plastic nl. wit uitslaan. Dat lijkt me niet zon plan. Rubbertegels werken perfect, en zijn niet duur.
Zijn je amp behuizingen van plastic? Bij mij van metaal :)

[ Voor 17% gewijzigd door Scarp op 24-01-2003 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 09:58
Ik ga er maar voor, Naast mijn huidige sub ga ik een nieuwe bouwen speciaal voor films. Hij wordt geladen met een JBL 2245H 18" speaker :) en hij komt in een 250 liter gesloten kast.

Ik moest dit gewoon even vermelden.

[ Voor 3% gewijzigd door Big-Foot op 06-12-2002 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat snap ik :D 250 liter en 18" voor films, oei oei oei, knalluh ! wh000000m wh000000m :o

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 09:16

vanDaal

-ismeereentje

Van mijn ouders had ik laatst twee Mission 731 Pro's gekregen (zie hier voor een foto). Deze boxen (8 Ohm) heb ik toen geprobeerd aan te sluiten op een stokoud Panasonic midisetje (6 Ohm), maar ik geloof dat ie dat niet aankon, aangezien het LCD-panel daarna ging flikkeren. Het leek op iets van overbelasting.

Maar goed, aangezien ik het zonde vind om die boxen werkeloos te laten staan, wil ik waarschijnlijk wat extra's aanschaffen om een Home Theatre te bouwen met de volgende onderdelen:
  • 2 extra boxen (+/- 120 euro of +/- 275 euro, zie onder)
  • versterker (+/- 500 euro)
  • DVD-speler (+/- 200 euro)
  • (subwoofer)
Is deze verdeling een beetje redelijk?

Boxen
Eerst een algemene vraag. Kan ik mijn huidige Mission speakers het best als rear of als front speakers gebruiken? Ik zie namelijk de volgende opties:
  • De 731's als front speakers gebruiken en rear speakers kopen uit dezelfde prijsklasse.
  • De 731's als rear speakers gebruiken en iets duurdere front speakers kopen.
Als het tweede mogelijk is (ik neem aan van wel), dan neig ik daar meer naar.

Uitgaande van optie twee, is mijn vraag welke speakers ik dan het beste als front speakers kan nemen. Nu lees ik hier en daar dat hetzelfde merk dan de voorkeur krijgt. Kent iemand goede Mission speakers (max 300 euro per stuk) die goed aansluiten bij de 731's? Welke modellen van Mission uit deze klasse zijn sowieso aan te raden? Of is het bijvoorbeeld ook nog een optie om speakers van een ander merk toe te voegen?

Versterker
Nu het volgens mij nogal onmogelijk is om een Mission versterker erbij te zetten ;), moet ik op zoek naar een ander merk. Ik zoek dus een versterker die goed klinkt bij deze eventuele Mission set. Heeft iemand een ervaring daarmee?
Zelf lijkt me de Yahama RX-V630rds wel wat. Maar zou die goed klinken met die Mission boxen?

Mijn voorkeur gaat trouwens voornamelijk uit naar de performance op home theatre gebied en de audiokwaliteit van de set vind ik wel belangrijk, maar niet super.

Overigens heb ik over de overige onderdelen geen vragen :). Ik ben benieuwd wat voor reacties ik krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik zou optie 2 doen en welke amp er het best bij past hangt af van jouw smaak.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.