Centraal HomeTheatre topic

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.214 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:19
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 21:29:
[...]

Maar jongens, denk alsjeblieft niet alleen maar ana jezelf!
Hier heb je absoluut gelijk in!
Genoeg politiek verantwoord gezeken, ik wil plaatjes zien!!!
en ook hier moet ik je weer gelijk geven, dit soort praat hoort op andere fora thuis, hier willen we hele mooie plaatjes zien van hele mooie HT's met hele mooie spullen waar sommigen van liggen te dromen en anderen als ze terugkomen van hun werk lekker in gaan zitten en van gaan genieten!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 16 January 2003 @ 21:27:
ik geef het toe , ben even te lui om dit alles door te lezen , dus wil ik jullie ff verwijzen naar Receiver + Center speaker ..maar dewelke? .. en als jullie misschien hier dan ff kunnen replyen .. hou het wel informatief , dan heeft de rest er nog wat aan :)
Voor onze luie vriend uit belgië:
Ja , de titel spreekt boekdelen hé !
Ik heb een aardige cent bij elkaar zitte sparen , en ga dus stilletjes aan op zoek gaan om mijn stereo naar surround te upgraden .. nu had ik volgende dingen in gedachten :

Receiver ( max : 500 € )
------------

Marantz Sr-4300 - 519 € ( een lekker beestje , heb hem gehoord , en ben ook wel fan van marantz , maar hij is een beetje over mijn budget ( alhoewel ik toch serieus twijfel ))
ONKYO TX-SR500E - 439 € ( hoor veel goeie dingen over Onkyo , en deze ligt wel rond mijn budget )
YAMAHA RXV-430rds - 339 € ( zelfde info als hierbove :) )
DENON AVR-1603 - 440 € ( weer zelfde info )

Nu heb ik er geen enkel ( buiten die marantz ) van kunnen beluisteren , omdat in België goede hifi winkels heel moeilijk te vinden zijn .. hoe is jullie ervaring met deze receivers , problemen , .. ? Of misschien andere voorstellen ?
Mijn eisen/info :
- Ik luister veel metal/rock/enzovoort .. ( af en toe een klassiek muziekje mag ook )
- Ben dus een fan van een lekker stereo geluid ;)
- Zit altijd :9~ bij een film met goede DTS ( al is het dan op onze sony HT ) maar ben dus ook fan van een goeie film
- moet dus rond 500 € liggen

( misschien interessant om te weten , hij zou in combinatie werken met 2*JBL rears en 2* Celestion fronts .. iets om rekening mee te houden? .. mag dus max 6.1 zijn , heb geen plaats voor 7.1 .. )

Qua center speaker zou ik absoluut niet weten naar wat te luisteren , aangezien ik nog niet echt een home theater getraind oortje heb .. de prijs van zo een dingetje mag rond de 250 € liggen maar liefst minder .. owjah , en liefst zwart , want men tv is namelijk zwart ..

En als laatste , liefst producten die je kan vinden in België :D
Uit het rijtje van receivers die je geeft zou ik voor de Marantz gaan (ook al vindt ik dat hij wel een paar "mankementen" heeft).
Ik vind het alleen geen compleet lijstje, je bent bij Yamaha de 530 en zelfs de 630 vergeten, die vallen beide nog binnen je budget en zijn wel een stukje uitgebreider.

Zal even op de Yamaha's in gaan, de 630 is de enige echte 6.1 van de 3, die heeft namelijk versterkers voor alle 6 de kanalen + een LFE uitgang (sub).

Reden dat ik de 430 niet zou nemen is omdat hij bijvoorbeeld maar 2 digitale ingangen heeft (zit je zo aan: DVD-Computer) en geen digitale uitgang. Heeft ook geen s-video ingang (voor mij niet echt boeiend).

De 530 ondersteund net als de 630, Component Video, erg handig als je kwalitatief goede video verbindingen zoekt (beste methode).

Hier kun je alle verschillen nog eens nalezen ;)

Prijzen bij Eurohopper (weet niet of ze in Belgie bezorgen)
RXV-630RDS 495,=
RXV-530RDS 400,=
RXV-430RDS 310,=

Als ik uit die moest kiezen zou ik zeker doorsparen voor de 630, 6.1 gaat toch wel de nieuwe standaard worden. :)

De Denon, ik zou toch weer doorsparen :P

Voor de 1803 wel te verstaan, en weer vanwege de 6.1 kwaliteten, Denon vindt ik erg mooie HT receivers maken.

Eurohopper: €520

De Onkyo is ook wel aardig, maar mist weer 6.1, nu is de vraag natuurlijk of jij dat nodig vindt, maar aangezien er 6.1 receivers binnen je budget vallen... ;)

Over het geluid kan ik kort zijn, moet je zelf gaan luisteren!
Maar veel mensen vinden de:

Marantz - Warm
Yamaha - Scherp, helder
Onkyo - Erg helder (waarheidsgetrouw?)
Denon - Ook warm

Dit is allemaal vrij vaag en persoonlijk, luisteren dus!

Heb nu geen zin meer om ook nog over de boxen in te weiden, maar aangezien een goede center vrij duur is, en het beste klinkt wanneer hij aangevuld wordt door luidsprekers uit dezelfde serie. Bedenk hoelang je nog met je huidige boxen wilt doen of eventueel ze ook nog wil vervangen.
Zo ja, koop dan een center waarvan je denkt dat je ook ooit nog eens de rest van de serie wil aanschaffen.

Weet je dit niet (vrij logisch) koop of maak (DIY :7 ) een wat simpelere center, todat je weer geld hebt om verder te gaan upgraden.

alstu :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:21

KrL

Foto foto..

Ben vandaag even bij Stassen wezen luisteren naar speakers.. Had vantevoren al helemaal in m'n hoofd wat ik wilde hebben.. Yamaha RX-V1300 receiver en Mission M74 als front, Mission M73 als rear en Mission M7C2 als center.. Had de Missions al geluisterd bij de diverse RAF vestigingen in de buurt en klonken erg goed, zeker voor het geld.. Pinpas al in de aanslag :)

Ben daar dus in een ruimte geplaats in hun Palazzo, een kast van een gebouw met heeel veel luisterruimtes.. Erg indrukwekkend.. Geluisterd naar een aantal speakers en een lijst ingevuld van wat in van de diverse speakers vond.. En vond Mission wederom erg goed klinken..
Vervolgens met de medewerker daar de lijst doorgelopen.. Hij stelde wat vragen over waarom in bepaalde speakers die en die eigenschap had toebedicht.. Zette nog even een nummer op van een CD die ik had meegenomen.. Zei: Doe nu je ogen eens dicht en bedenk waar het geluid vandaan komt.. Waar bevindt de zangeres zich ? Waar de piano ? etc..
Ben in ieder geval op een heel andere manier gaan luisteren.. Kwam er achter dat ik in eerste instantie (voor het doorlopen van de lijst) voornamelijk aan het wegstrepen was: Die klinkt te schel, die te laag, die mist iets etc.. Door het sluiten van m'n ogen en het inleven in de muziek ging er een wereld voor me open.. Bleek dat het geluid bij die Missions eigenlijk heel erg 'in' de speaker zat.. En dat het er bij andere speakers veel meer 'uit' kwam.. Maarja, dat was dan ook een reference speaker van over de 1000 euro t stuk (niet bepaald binnen m'n budget)..
Aan de hand van m'n reacties heeft hij uit een andere ruimte nog een paar speakers gehaald en die laten horen: Classic Research Sigma's.. Ook nog betaalbaar.. En moet zeggen dat ze toch net even iets beter klonken.. Helaas was het al bijna half tien (koopavond tot 9 uur) dus niet echt de tijd om nog meer vergelijkbare speakers bijeen te schrapen dus dat wordt binnenkort weer een ritje Venlo..
Wel nog bijna een uur staan praten over de diverse mogelijkheden en geschikte receivers.. Blijkt dat de Yamaha die ik op het oog heb wel geschikt is voor HT maar muzikaal wat minder is.. Eigenlijk te fel.. Kan volgens hem beter kijken naar Onkyo, die is wat neutraler..

Kortom bleef er erg weinig over van m'n overtuiging; als hij me gewoon had laten begaan was ik nu waarschijnlijk bezig m'n RX-V1300 te installeren met de Mission speakers.. Maar nu ga ik toch echt nog een keer terug om nog eens heel goed te luisteren en me heel goed voor te laten lichten.. En ook maar een paar versterkers te vergelijken waaronder zeker Onkyo..

Erg te spreken over Stassen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Dank je Play , je hebt me al heel wat verdergeholpen .. en ik ga voor de marantz gaan .. hij heeft alles wat ik wil en klinkt oh zo sweet :)
qua center speaker weetek nog niet , mss eentje van audiopro ofzo .. die staan er veel te koop laatste tijd ..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Tom:

7.1 is eigenlijk ook gewoon 6.1, dus wat dat betreft is voorlopig een 6.1 versterker zat. Echter 5.1 is nog steeds hardstikke goed, aangezien er (heel erg) weinig dvd's zijn die dat supporten. Dus daar hoef je geen rekening mee te houden.

Ik heb zelf naar die onkyo geluisterd toen ik mijn spullen ging kopen. Heb uiteindelijk de veel zwaardere (en duurdere) 900 gekocht, maar die 500 klonk ook erg goed. Heb heb er o.a. Rammstein mee geluisterd en het klink echt geweldig.

Het is in ieder geval een waar je zeker naar moet gaan luisteren :)
Als ik jou was zou ik zeker de keuze of je die marantz koop of niet laten afhangen van 20 euro boven budget :) Als ie het beste klinkt en net boven budget ligt, dan gewoon nemen, dan maar ff een weekendje niet stappen :)

Zoals play zei, voor de yamaha kan je beter de 630 overwegen.

edit: ik zie dat je al een keuze hebt gemaakt, goede keuze :)

[ Voor 5% gewijzigd door Scarp op 17-01-2003 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk zou ik ook Marantz kiezen, mijn 6200 lag ook boven me budget. Maar ja het was allemaal wat beter dan een 4200. Dus dan is de keus voor mij niet al te moeilijk (alhowel 1 zaterdag niet uitgaan?? :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 21:29:
[...]

Die kiddo's moeten ook niks met Lexicon's, alleen het geld waarmee de lexicon's betaalt zijn. Natuurlijk moet iedereen zo veel geld uitgeven als hij of zij wil. Maar denk ook eens aan de minder welvarenden onder ons. Natuurlijk mag je jezelf belonene voor de dngen die je hebt gedaan (arbeid) maar er treed wel een verzadiginsniveau op denk ik. En bij de één is dat wat eerder dan de ander zover. Maar jongens, denk alsjeblieft niet alleen maar ana jezelf!

Zeker. Dit soort discussie hoort hier niet. Wat geef jij trouwens uit aan de derde wereld per maand? De helft van je maandsalaris? Een kwart? Om nog meer off-topic te gaan: ik geloof niet eens in ontwikkelingssamenwerking. Help ze ECHT of NIET, maar stop niet onnodig veel geld in onzinnige projecten of tijdelijke oplossingen als hele bergen graan en rijst. Met de hoeveelheid belasting die ik betaal vind ik dat genoeg doe voor mijn medemens! En ik bepaal voor de rest lekker zelf wel hoeveel ik aan anderen denk! Zo, dat uit de weg... :)

En om dat gezeik over die auto uit de weg te ruimen: ik rij een Mazda MX-5 en omdat jullie plaatjes leuk vinden:

Afbeeldingslocatie: http://garmt.dvdfreak.nl/mx5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha zo dan is dat ook duidelijk welke auto je rijdt :) haha

Hmm ben echt ontzettend onder de indruk trouwens van je home-cinema set. Heb echt met open mond de plaatjes gekeken. Zelfs me vader was onder de indruk, en wil nu plots zijn speakers inruilen :D hmm als er maar iets beter voor in de plaats komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je houdt iig van mooie dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 21:29:
[...]

Die kiddo's moeten ook niks met Lexicon's, alleen het geld waarmee de lexicon's betaalt zijn. Natuurlijk moet iedereen zo veel geld uitgeven als hij of zij wil. Maar denk ook eens aan de minder welvarenden onder ons. Natuurlijk mag je jezelf belonene voor de dngen die je hebt gedaan (arbeid) maar er treed wel een verzadiginsniveau op denk ik. En bij de één is dat wat eerder dan de ander zover. Maar jongens, denk alsjeblieft niet alleen maar ana jezelf!

Wat nou denk niet aan jezelf ?! Waar slaat het op dat als je geld aan je hobby uitgeeft dat je dan alleen aan jezelf denkt ? Je stemt zeker ook SP, al je geld inleveren, en wij doen er wel iets onnuttigs mee. Ga weg hooor..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Dames :), nu kappen met deze discussie over geld aub en terug naar waar het hier over gaat, oftewel discussieren over HomeTheatre speakers, versterkers, etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een A/V Reciever te kopen, met Speakers en had het volgende in gedachten:

A/V Reciever: Onkyo TX-SR700E

Speakers:
Center: Mirage AVS-100
Front L/R, Rear L/R/Center: Mirage AVS-200
Subwoofer: Rel Quake II

wat vinden jullie van deze samenstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Billyboy:
Hmm, die Onkyo 700 stond nog niet in de folder vorige maand. Staat nu ineens op internet ook. Ik heb zelf de grotere 900 en die is echt waanzinnig :)
Die speakers ken ik niet. Rel Quake2 schijnt ook wel goed te zijn.

Heb je alles al eens beluisterd in een winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Rel Quake2 is zeker wel een nette sub, maar ik vraag me eigenlijk af of mensen verder kijken dan alleen Rel?? Het is namelijk een merk die naar mijn mening niet altijd even goed uitblinkt. En zeker als je dan kijkt wat je voor zo'n kast moet betalen vindt ik het toch waard om te vermelden dat er subs op de markt zijn die ook het geen kunnen leveren wat een Rel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 17:19

Adonias

Oe! Buttons :9

-Stef- schreef op 16 januari 2003 @ 17:27:
[...]

Ik moet uiteraard eerst de boel aansluiten maar de receiver heb ik bij Mediacheckpoint.de gekocht voor 830 euro. Pics van de Yamaha volgen maar ik heb net een frontje uit zijn sarcofaag gehaald. Walnoot pastte toch bij mijn vloer. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Aardig van Chario dat ze er gelijk spikes bij meegeven (en dat ik ze er gewoon in kan draaien).
chique tafeltje ;) Maareh.. 'k ben benieuwd naar de uiteindelijke setup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Laatst online: 08:21

KrL

Foto foto..

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 15:48:
Ik ben van plan om een A/V Reciever te kopen, met Speakers en had het volgende in gedachten:

A/V Reciever: Onkyo TX-SR700E

Speakers:
Center: Mirage AVS-100
Front L/R, Rear L/R/Center: Mirage AVS-200
Subwoofer: Rel Quake II

wat vinden jullie van deze samenstelling?
Ik heb de Onkyo TX-SR700E ook in overweging.. Maar ik vind hem eigenlijk in vergelijking met de TX-SR600E niet heel veel extra hebben voor die ruim 300 euro meer.. Iets meer vermogen (6*100 vs 6*80), pre-out, coax uit en zone ondersteuning.. That's about it..

Waarom zou jij voor de 700 kiezen t.o.v. de 600 ?

Ohja, en heb je ook naar de TX-DS797 gekeken ?
6*100W, 7.1 pre-in/out, THX, 3/4 optisch/coax ingangen en nog wat meuk..
948 euro bij guenstiger.de vs 849 voor de TX-SR700E..

Lijkt mij erg leuk, zit r aan te denken deze te kopen..

[ Voor 19% gewijzigd door KrL op 17-01-2003 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
JT schreef op 14 januari 2003 @ 19:24:
[...]

Zo een beetje elke amp heeft dat. Welke Yamaha had jij dan
rx520.
Wat ik ook deed in stereo had ik meer bas dan in 5.1
blijkbaar ging niet alle bas naar d efronts ook niet op "large" dus maar een subje gekocht en perfect.

[ Voor 19% gewijzigd door ErikRo op 18-01-2003 00:13 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

Dat lag misschien aan je LFE instellingen ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik hem hem ondertussen verkocht dus kan niks checken, maar dat zijn standaard dingen die je checkt bij problemen. dus denk het niet.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op mijn Yamaha is dat allemaal perfect in te stellen :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
KrL schreef op 17 January 2003 @ 22:16:
[...]
Ik heb de Onkyo TX-SR700E ook in overweging.. Maar ik vind hem eigenlijk in vergelijking met de TX-SR600E niet heel veel extra hebben voor die ruim 300 euro meer.. Iets meer vermogen (6*100 vs 6*80), pre-out, coax uit en zone ondersteuning.. That's about it..

Waarom zou jij voor de 700 kiezen t.o.v. de 600 ?

Ohja, en heb je ook naar de TX-DS797 gekeken ?
6*100W, 7.1 pre-in/out, THX, 3/4 optisch/coax ingangen en nog wat meuk..
948 euro bij guenstiger.de vs 849 voor de TX-SR700E..

Lijkt mij erg leuk, zit r aan te denken deze te kopen..
De 797 is een uitlopend model. Alle nieuwe modellen hebben de hele 100-tallen nummering (500, 600, 700, 900, etc. Binnenkort ook nog wel een 800 vermoed ik).
Inderdaad is de 797 ook nog een thx select certified, wat een paar extra processing dingen meebrengt, maar op zich geen doorslag gevende keuze is.
De 600 is 6 x 115 W bij 6 Ohm en de 700 is 6 x 130 W / 6 Ohm.
AB van de 700 is een lerende AB, dus je kan andere apparaten er makkelijk mee besturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
  • Laatst online: 21-02 20:37
Scarp schreef op 18 January 2003 @ 17:31:
[...]

De 797 is een uitlopend model. Alle nieuwe modellen hebben de hele 100-tallen nummering (500, 600, 700, 900, etc. Binnenkort ook nog wel een 800 vermoed ik).
Inderdaad is de 797 ook nog een thx select certified, wat een paar extra processing dingen meebrengt, maar op zich geen doorslag gevende keuze is.
De 600 is 6 x 115 W bij 6 Ohm en de 700 is 6 x 130 W / 6 Ohm.
AB van de 700 is een lerende AB, dus je kan andere apparaten er makkelijk mee besturen :)
Inderdaad, binnenkort een 800 :)

Onkyo TX-SR800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 11:18
Ik mis 1 heel belangrijk item in je setup, Garmtz.
Namelijk een koelkast.

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redheinz schreef op 19 januari 2003 @ 13:17:
Namelijk een koelkast.
Ieuw nee, die krengen kunnen nogal nare geluiden maken en als ze bijspringen heb je meteen een powerdip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:11

-Stef-

Slainthe!

Nu ik vrijwel alles binnen heb moet ik alleen nog 3 paar 2-kanaals analoge kabel hebben vanwege het eventuele SACD/DVD-A gebeuren. Omdat het luisteren hiernaar lang niet zo vaak zal gebeuren als naar CD/DVD (ik heb alleen nog maar R.W.'s In the Flesh op SACD) hoeven de kabels niet super te zijn. Vandaar dat ik denk dat onderstaande kabel op electronicaonline wel volstaat. Ik ben echter geen electronica-expert, dus kan iemand dit beamen of juist niet?

1,5 meter HQS-3611/1.5 € 6,70

Afbeeldingslocatie: http://www.electronicaonline.nl/Audio%20Kabels_bestanden/HQS-3611_1.5bl.jpg

O ja, de setup staat wegens tijdgebrek nog altijd niet. Mijn werk moet helaas voor mijn hobby gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door -Stef- op 19-01-2003 16:30 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 11:18
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 13:22:
[...]

Ieuw nee, die krengen kunnen nogal nare geluiden maken en als ze bijspringen heb je meteen een powerdip.
Zet je je koelkast op een andere groep. En bijgeluiden moet niet hoeven lijkt me. Maar misschien is de keuken om de hoek en dan heb je het niet echt nodig.

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Stef- schreef op 19 januari 2003 @ 16:28:
Nu ik vrijwel alles binnen heb moet ik alleen nog 3 paar 2-kanaals analoge kabel hebben vanwege het eventuele SACD/DVD-A gebeuren. Omdat het luisteren hiernaar lang niet zo vaak zal gebeuren als naar CD/DVD (ik heb alleen nog maar R.W.'s In the Flesh op SACD) hoeven de kabels niet super te zijn. Vandaar dat ik denk dat onderstaande kabel op electronicaonline wel volstaat. Ik ben echter geen electronica-expert, dus kan iemand dit beamen of juist niet?

1,5 meter HQS-3611/1.5 € 6,70

[afbeelding]

O ja, de setup staat wegens tijdgebrek nog altijd niet. Mijn werk moet helaas voor mijn hobby gaan.
Mwa, het is geen wereldkabel, maar voor de niet kabelfetisjist is het prima, ziet eruit als vergulde conectoren, dat is wel handig om corrosie tegen te gaan. Hij ziet er ook wel redelijk afgeschermd uit. Ook kun je voor 7 euro geen buil vallen. De meer gerespecteerde interlinks stijgen hoog boven de 50 euro uit. Gewoon doen dus.

Straks wel foto's posten he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Redheinz schreef op 19 januari 2003 @ 13:17:
Namelijk een koelkast.
Ook jij snapt het niet ;) Je bedoelt een bar :D :D

En, een popcornmachine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 16:46:
[...]
Mwa, het is geen wereldkabel, maar voor de niet kabelfetisjist is het prima, ziet eruit als vergulde conectoren, dat is wel handig om corrosie tegen te gaan. Hij ziet er ook wel redelijk afgeschermd uit. Ook kun je voor 7 euro geen buil vallen. De meer gerespecteerde interlinks stijgen hoog boven de 50 euro uit. Gewoon doen dus.

Straks wel foto's posten he ;)
Bedankt.

De overige kabels die ik gebruik zijn wel redelijk (VLS coax + LS en Profigold analoge interlink). Ik vind het zonde om nu voor die paar keer SACD 3x 40+ euro uit te geven. Hoewel 3 maart (03-03-03) natuurlijk PF's Dark Side of the Moon uitkomt. :9

Bovendien kan ik zo een mooi audiomeubel aanschaffen voor de foto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al ruim een maand de huidige combinatie:

Marantz 6300 receiver en DV6200

gekoppeld aan:

Tannoy 2xR3, RC voor de front
Tannoy MxSub
en SR en SL 2x Mx1 opgehangen aan Vogel's klemmen natuurlijk op +-80cm luister hoogte.

Ik heb een jaar rond gekeken/geluisterd en afgestemd op mijn budget, en ik moet zeggen ik heb er absoluut geen spijt van.
Voor muziek op de front zijn die R3's subliem.
Voor films past het allemaal perfect bij elkaar.

Ik ben nu verknocht aan Marantz en Tannoy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redheinz schreef op 19 January 2003 @ 13:17:
Namelijk een koelkast.
De foto's zijn gemaakt vanuit de keuken, dus de koelkast is niet veel verder weg dan 2 m... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 12:50

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Ik zie hier allemaal erg mooie specs van audio/video.
Mijn audio is redelijk in orde dus daar ga ik het ff niet over hebben. Ik wil namelijk binnenkort een beamer gaan aanschaffen (Philips LC7181 Garbo Matchline) en daar heb ik vandaag een hele mooie prijsopgaaf van binnengekregen. (Dus die gaat het worden)
Nu ben ik alleen nog opzoek naar een screen om het op te gaan projecteren. Heeft iemand tips mbt de aanschaf van een scherm, en de prijs waar ik ongeveer aan moet denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Op een ander forum last ik voor een goed scherm ergens tussen de 300 en 700 euro :)
Heb je ook meerdere lcd projectoren bekeken trouwens? Welke en waarom kies je voor die Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Laatst online: 10-09 12:50

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Scarp schreef op 19 januari 2003 @ 21:02:
Op een ander forum last ik voor een goed scherm ergens tussen de 300 en 700 euro :)
Heb je ook meerdere lcd projectoren bekeken trouwens? Welke en waarom kies je voor die Philips?
jah, ik heb zeker meerdere projectoren bekeken. En de Philips vond ik een heel mooi beeld opleveren. En nu is hij ook nog prijstechnisch aantrekkelijk voor mij. Ben alleen vergeten te informeren wat voor scherm die gast gebruikte icm die beamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:26

kingfriko

100 % BULLY

mmmm , lijkt mij ook wel wat die philips projector .
Was eigenlijk van plan om een Loewe breedbeeld tv aan te schaffen maar de prijs van deze beamer is wel aantrekkelijk .
Denk dat ik maar gewoon m`n philips breedbeeld tv houd en voor dit beamertje ga sparen .
Heb eens gekeken of hij in Duitsland misschien goedkoper zou zijn maar dat is niet het geval .
Ik zag wel dat er geen digitale ingang op zit ik weet niet of dit een probleem is in combinatie met een dvd speler ? (Heb weinig ervaring met beamers :) )

Edit : die schermen zijn wel behoorlijk prijzig :| , hoef niet perse een elektrische te zijn maar het is wel mooier natuurlijk .

[ Voor 45% gewijzigd door kingfriko op 19-01-2003 23:36 ]

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Naast de aanschafkosten van zo'n projector moet je ook rekening houden met vervanging van de lamp om de zoveel tijd. Bij philips hadden ze er 1 met 6000 uur, dat is wel vrij lang (zo'n 8 jaar bij 2 uur film per dag, het hele jaar door), maar veel hebben 2000 uur, dus kan je na zo'n 2 a 3 jaar een nieuwe lamp kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de lamp zou bijvoorbeeld 6000 kunnen halen......

De Sanyo Z1 als voorbeeld. Lampduur 3000 uur. Je krijgt 1 jaar / 1000 uur garantie op de lamp. 8)7

Scherm:
Inderdaad vanaf zo'n 300 euro, kan nog wat goedkoper.
Je kan los doek kopen en dit op een (zelfgemaakt) frame spannen en dan nog een zwarte rand eromheen maken voor goede afbakening van het projectiebeeld.
Op www.htforum.nl zit een Belg, genaamd Thommy, die goed projectiedoek verkoopt (gain 1.33). Het kost 48e / m2.
Mijn internet explorer crasht hier telkens :/ dus ik kan even niet de directe link geven. Als je een scherm wil maken, moet je ook even de thread 'zelf scherm maken' onder DIY lezen. En met de maten natuurlijk marges houden :)

Neem in ieder geval geen dia-scherm, want die hebben een veel te hoge gain (weerkaatsingsfactor), waardoor je snel last van hotspotting (kan/zal) krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag wel dat er geen digitale ingang op zit ik weet niet of dit een probleem is in combinatie met een dvd speler ? (Heb weinig ervaring met beamers)
Wat zitten er wel voor ingangen op? VGA? Component? S-video? Composiet?

Het beste qua beeld is aansluiten via VGA en dan aansturen met een HTPC op de native resolutie van de panelen. Nadelen van de HTPC zijn toch wel het gebruiksgemak en de (soms) mindere audiokwaliteit en eventuele herrie. Al deze punten vallen wel aardig op te lossen, maar toch ...

Je kan bijvoorbeeld ook de Philips 963SA aansluiten via component. Met een hack heb je ook PAL PS op de Philips. Het is een speler van onder de 500e, welke ook nog SACD speelt en upsampling biedt (96 / 192 kHz).

Als je nu een gewone stand alone dvdspeler hebt, kan je die ook wel aansluiten (s-video), maar dan ligt het totaal aan de deinterlacer/scaler in de projector hoe je beeld eruit gaat zien en deze zijn vaak van niet al te beste kwaliteit.
Extern deinterlacen / scalen is een betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:26

kingfriko

100 % BULLY

VGA , Component en S-Video zitten er wel op ja .
Deze philips heeft ook een lamp met 6000 uur .
Ik zit nou toch weer te twijfelen tussen deze beamer en een 82 cm Loewe breedbeeld (ben er nog niet helemaal uit welk type)
Kijk op zich niet zo heel veel dvd , wel divx en films via de schotel dus daarvoor zou ik hem wel gebruiken . Mijn huiskamer is ook niet zo heel groot .
Ik ga binnenkort eerst maar eens wat verschillende Loewe breedbeeld modellen bekijken .

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
hehe ik geloofde eerst niet zo in dat analoge kabels beter kunnen zijn als de digitale optische. maareh k'heb nu 2 dikke kabels er tussen zitten en het klinkt echt veel beter, nog gedetaaileerder en minder dof. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 11:26:
[...]
Je kan bijvoorbeeld ook de Philips 963SA aansluiten via component. Met een hack heb je ook PAL PS op de Philips. Het is een speler van onder de 500e, welke ook nog SACD speelt en upsampling biedt (96 / 192 kHz).
[...]
Die kost 400 euro bij de personeelswinkel van philips. Moet je alleen wel werken bij Philips :) (en hij was moeilijk leverbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 12:50

FutureCow

(C) FutureCow

ik denk ik reageer ook maar heb een heel stuk van het begin gelezen maar kwam eigenlijk niets tegen van wat ik heb. mijn versterker is een Sony STR DE 475 (heb nie zoveel geld) en heb daar 2 Mission M72 boxen als front bij. En als ik meer geld heb komen daar de Mission 7 serie rear en center + sub nog bij. Ik vind zelf dat er geweldig geluid uit komt. Maar hebben jullie nog tips voor wat ik nu heb wat ik misschien anders moet doen of kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij iets zinnigs vertellen over die INFINITY ALPHA set?
(Die set van rond de 899 euro)

is deze bijvoorbeeld goed te combineren met de YAMAHA 730 receiver? of blaas ik daar de boel mee op?

of is een dergelijke set helemaal af te raden voor een toch wel muziekfreak en gaan we voor pilaren icm rearspeakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 20 januari 2003 @ 19:30:
[...]

Die kost 400 euro bij de personeelswinkel van philips. Moet je alleen wel werken bij Philips :) (en hij was moeilijk leverbaar)
Ja, maar daar ik niet werkie ;)
Heb hem nu wel voor iets meer dan 400 euro online gevonden, in Nederland zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[tikkie off topic]
Ik heb enige onduidelijkheid over de aansluitmogelijkheden van Pioneer 511 receiver / Pioneer 454 DvD / TV....

Ik heb de video met scart en de DVD met een scart aangesloten op de TV.
De DVD is verder met een digitale coax en 3 x tulp (audio / video) aan de receiver verbonden.
De TV heeft vervolgens nog een verbinding met audio-out (2 x tulp) naar de receiver.

Volgens de handleiding moet er nu echter ook nog (als ik het goed begrijp) een video aansluiting (gele tulp) van TV naar receiver gemaakt worden...
Is dit nu echt nog nodig ? Alles lijkt het namenlijk wel te doen, dus waar dient die video (monitor) aansluiting dan eigenlijk voor.
[...]

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 17:50 . Reden: aanpassen tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 17:50:
Volgens de handleiding moet er nu echter ook nog (als ik het goed begrijp) een video aansluiting (gele tulp) van TV naar receiver gemaakt worden...
Is dit nu echt nog nodig ? Alles lijkt het namenlijk wel te doen, dus waar dient die video (monitor) aansluiting dan eigenlijk voor.
[...]
Dat is normaal gesproken voor de on-screen instellingen, kan alleen nergens op de Pioneer site vinden of de 511 daar over beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 20:01:
Kan iemand mij iets zinnigs vertellen over die INFINITY ALPHA set?
(Die set van rond de 899 euro)

is deze bijvoorbeeld goed te combineren met de YAMAHA 730 receiver? of blaas ik daar de boel mee op?

of is een dergelijke set helemaal af te raden voor een toch wel muziekfreak en gaan we voor pilaren icm rearspeakers?
Die set ziet er opzich wel redelijk muzikaal uit. Toch blijf je last hebben wan de kleine fronts, ik ben nog geen sub-sat set tegen gekomen die me overtuigde kwa midden gebied.

Voor films zal deze set het erg goed doen en waarschijnlijk niet veel onder doen voor een set met 2 grote fronts. Maar voor muziek blijf je beter af zijn met 2 goede fronts. Dit hoeven niet perse floorstanders te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 18:14:
[...]
Dat is normaal gesproken voor de on-screen instellingen, kan alleen nergens op de Pioneer site vinden of de 511 daar over beschikt.
Onscreen instellingen van de DVD werken iig prima... (via de scart misschien ?). Maar jij vermoedt dus dat er ook nog via de monitor aansluiting onscreen spul voor de receiver is... ? Waar moet ik dan aan denken ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 20:00:
[...]

Onscreen instellingen van de DVD werken iig prima... (via de scart misschien ?). Maar jij vermoedt dus dat er ook nog via de monitor aansluiting onscreen spul voor de receiver is... ? Waar moet ik dan aan denken ?
Probeer het eens zou ik zeggen, je zou dan bv een volume balk kunnen krijgen. Soms kan je ook de versterker instellen via een on-sreen menu. Kan niet zeggen of dat bij jou ook kan.

Staat er in de handleiding niks over het nut van die video verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 20:05:
[...]
Probeer het eens zou ik zeggen, je zou dan bv een volume balk kunnen krijgen. Soms kan je ook de versterker instellen via een on-sreen menu. Kan niet zeggen of dat bij jou ook kan.

Staat er in de handleiding niks over het nut van die video verbinding?
Mwoh... er wordt wel verwezen naar opname mogelijkheden, zoals met een cassettedeck, waar je dan mbv een monitor functie kan overschakelen van bron naar kopie.
Maar voor de beeldweergave (waar ikzelf aan zat te denken) doet het dus geen dienst ? (... ipv deze video aansluiting kan je ook nog de svhs aansluiting gebruiken... voor dezelfde, mij niet duidelijke, functie...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me aan het oriënteren op een minimaal 6.1 receiver.

Het liefst blijf ik rond de 800 euro, aangezien daar genoeg moois voor te krijgen is.

Ik denk dan aan bijvoorbeeld een Yamaha RX-V1300RDS of een Marantz-5/6300
Totdat ik vandaag een beetje op inet rondwandelde en m'n oog viel op een Vincent SV 382.
Deze is ook volledig 6.1 en valt binnen m'n budget.

Op zich hoor ik heel wienig over Vincent, tis alijd Nad, Marantz enz. Toch kan ik me herinneren dat Vincent ook heel muzikaal schijnt te zijn. Een stuk meer als bv de Yamaha.
Nu mijn vraag, kan iemand me wat meer over Vincent vertellen en dan in het bijzonder over deze AV receiver waarvan zelfs wordt geclaimd dat hij Klasse A is...

Afbeeldingslocatie: http://www.vincent-tac.de/sv382_bg.jpg

en een linkje: http://www.vincent-tac.de/sv382.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 20:22:

Het liefst blijf ik rond de 800 euro, aangezien daar genoeg moois voor te krijgen is.

Totdat ik vandaag een beetje op inet rondwandelde en m'n oog viel op een Vincent SV 382.
Je kan ook nog voor de Sony STR DB1080 QS gaan. Ik heb de voorganger.. de 1070 en dit zijn beide ook 6.1 receivers. Is zelfs nog goedkoper dan deze 2 als je ze uit duitsland haalt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 14:10
Je moet ff op forum.hifi.nl zoeken, daar is deze amp besproken.

Hij is idd klasse A in een zeer beperkt deel van zijn vermogen. Eerder een nadeel dan een voordeel bij een AV amp zou ik zeggen, hij zal er niet beter door klinken maar de betrouwbaarheid zal er wel onder lijden.

Verder is hij in Duitsland zeer goed te krijgen. Tenslotte: de afstandsbediening ziet en voelt erg cheap aan (slechte plasticerige afwerking).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
s_roubos schreef op 21 januari 2003 @ 20:30:

Verder is hij in Duitsland zeer goed te krijgen. Tenslotte: de afstandsbediening ziet en voelt erg cheap aan (slechte plasticerige afwerking).
die indruk kreeg ik ook toen ik m' zag op de foto.
maar de receiver zelf ziet er niet verkeerd uit! weer is wat anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 20:16:
[...]

Mwoh... er wordt wel verwezen naar opname mogelijkheden, zoals met een cassettedeck, waar je dan mbv een monitor functie kan overschakelen van bron naar kopie.
Maar voor de beeldweergave (waar ikzelf aan zat te denken) doet het dus geen dienst ? (... ipv deze video aansluiting kan je ook nog de svhs aansluiting gebruiken... voor dezelfde, mij niet duidelijke, functie...).
Ik zit me hetzelfde af te vragen of het klopt dat je een videokabel nodig hebt tussen TV en receiver voor het geluid.
Ik heb net de Pioneer 711 gekocht, maar hoewel ik wel de audio tussen tv en receiver heb geconnect, krijg ik geen geluid uit mn tv via de boxen. De rest doet het prima btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Cook schreef op 21 January 2003 @ 21:15:
[...]

Ik zit me hetzelfde af te vragen of het klopt dat je een videokabel nodig hebt tussen TV en receiver voor het geluid.
Ik heb net de Pioneer 711 gekocht, maar hoewel ik wel de audio tussen tv en receiver heb geconnect, krijg ik geen geluid uit mn tv via de boxen. De rest doet het prima btw.
Heb je wel de DvD via scart aangesloten op de TV... want de audio-tulp vanuit de tv naar receiver is een tv-out... dus om je tv via de receiver te laten klinken (volgens mij...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Das nou net de bedoeling ;) Ik heb inderdaad alles verder goed aangesloten, scart etc.. mooi beeld en geluid. Maar nu nog ff het geluid van tv via receiver. Ik zal het eens testen met een videokabeltje eraan als ik die thuis kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 23:08
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 20:22:

Op zich hoor ik heel wienig over Vincent, tis alijd Nad, Marantz enz. Toch kan ik me herinneren dat Vincent ook heel muzikaal schijnt te zijn. Een stuk meer als bv de Yamaha.
Nu mijn vraag, kan iemand me wat meer over Vincent vertellen en dan in het bijzonder over deze AV receiver waarvan zelfs wordt geclaimd dat hij Klasse A is...

[afbeelding]

en een linkje: http://www.vincent-tac.de/sv382.htm
Ben een complete leek in hifi en dergelijke, maar ben ook van plan om binnenkort me er eens in te vediepen. Nu misschien een domme vraag maar ... wat is nu een receiver van een 'Klasse A' merk?

Heb je dan ook een Klasse B ofzoiets en waaraan herken je dan zo een receiver?(behalve aan de prijs dan waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

jos707 schreef op 21 januari 2003 @ 22:28:
[...]

Ben een complete leek in hifi en dergelijke, maar ben ook van plan om binnenkort me er eens in te vediepen. Nu misschien een domme vraag maar ... wat is nu een receiver van een 'Klasse A' merk?

Heb je dan ook een Klasse B ofzoiets en waaraan herken je dan zo een receiver?(behalve aan de prijs dan waarschijnlijk)
Laat daar nou net een draadje over lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s_roubos schreef op 21 januari 2003 @ 20:30:
Je moet ff op forum.hifi.nl zoeken, daar is deze amp besproken.

Hij is idd klasse A in een zeer beperkt deel van zijn vermogen. Eerder een nadeel dan een voordeel bij een AV amp zou ik zeggen, hij zal er niet beter door klinken maar de betrouwbaarheid zal er wel onder lijden.

Heb net ff gekeken, en daar zijn ze er eigenlijk enorm positief over, zouden veel goede componenten gebruiken maar toch een lage prijs te kunnen aanhouden omdat ze het in china in elkaar zetten (lage lonen) condensatoren, elco's trafo's, het zou allemaal topkwaliteit zijn. Ook het feit dat een deel van z'n vermogen Klasse a is zou erg positief zijn. Ik weet dat het een stuk minder efficient is gezien het in en uitgangs vermogen, maar toch wordt het wel als een pluspunt gezien.

Een plastieke AB kan me echt totaal niet interreseren, als het geluid en HT chip maar ok zijn. ;)

Ga toch maar eens een keer luisteren naar de Vincent, ben nu toch een beetje van Marantz afgestapt gezien het zwakke baspotentieel en het absurd aantal draaibewegingen je moet maken om het geluid wat harder te laten klinken.

Weet uiteraard nog niet hoe de Vincent in de praktijk werkt, maar hij heeft wel m'n aandacht getrokken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 17:19

Adonias

Oe! Buttons :9

Vincent is idd een "prima merk". FF een keertje luisteren, dan weet je het zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Cook schreef op 21 January 2003 @ 22:18:
Das nou net de bedoeling ;) Ik heb inderdaad alles verder goed aangesloten, scart etc.. mooi beeld en geluid. Maar nu nog ff het geluid van tv via receiver. Ik zal het eens testen met een videokabeltje eraan als ik die thuis kan vinden.
Als je de receiver op "TV" selecteerd, moet ie het doen via de tulp stekker.... hier iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoelang ong de "standaard" kabels van de speakers zijn bij een All-in-one setje? mijn ouders willen er 1tje kopen maar ze hebben een vrij grote woonkamer en voor de rear speakers heb ik ong 11 meter nodig.. om het goed weg te werken. en is het makkelijk om deze evt te verlengen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 12:36:
weet iemand hoelang ong de "standaard" kabels van de speakers zijn bij een All-in-one setje? mijn ouders willen er 1tje kopen maar ze hebben een vrij grote woonkamer en voor de rear speakers heb ik ong 11 meter nodig.. om het goed weg te werken. en is het makkelijk om deze evt te verlengen??
Dat kan denk ik niemand je vertellen.

Wel kan ik zeggen dat speaker kabels enorm simpel te verlengen zijn, gewoon uiteinden in elkaar draaien (wel + en - apart) en dan een tapje om de aparte aders.

(nee dit is geen audiofiel verantwoorde methode :P )

Je kan ook gewoon een dunne, lang genoege speakerkabel kopen. Maak je niet druk over diktes, niet interressant bij zo'n setje, kabel met 0,75mm^2 doorsnede wil do the trick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gisteren bij staffhorst geweest om naar kef Q5 en Q7 te luisteren, zegt die verkoper dat mijn philips FR994 (5x100 watt) deze speakers niet kan aansturen en dat de bass slecht zal worden weergegeven. tevens pobeerde hij mij meteen een aanbiedings pioneer versterker aan te bieden.

ff jullie mening, kan mijn versterker die speakers echt niet aan sturen of wil die man mij gewoon meer proberen te verkopen???

Het lijkt mij namelijk een beetje overdreven wat hij beweert, tevens wilde hij mij als alternatief de dali suit 2.5 en 1.5 aanbieden die ook op=op uitverkoop artikelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
het kan natuurlijk wel zo zijn dat die pioneer meer uit die speakers kan halen, maar dat jouw amp het niet aan zou kunnen vind ik overdreven. is het misschien een mogelijkheid dat je een keer je amp meeneemt om te luisteren? dan weet je het namelijk zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 13:09:
[...]
Dat kan denk ik niemand je vertellen.

Wel kan ik zeggen dat speaker kabels enorm simpel te verlengen zijn, gewoon uiteinden in elkaar draaien (wel + en - apart) en dan een tapje om de aparte aders.

(nee dit is geen audiofiel verantwoorde methode :P )

Je kan ook gewoon een dunne, lang genoege speakerkabel kopen. Maak je niet druk over diktes, niet interressant bij zo'n setje, kabel met 0,75mm^2 doorsnede wil do the trick ;)
Die aan elkaar knoop methode had ik bij mijn vorige systeem ook. 1 kabel was net 2 meter te kort en ik had nog eenzelfde soort kabel over, dus die eraan vast geknoopt. Inderdaad niet audiofiel verantwoord, maar werk effectief :)
(ik hoorde het verschil niet op dat systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet naar staffhorst denk ik, zijn eikels van de bovenste plank, ben er nu drie keer geweest, eerste keer met een vriend die heeft een QS set (versterker, cd speler, minidisc) liepen zijn set totaal de grond in te stampen, was allemaal prut, vervolgens zelf gegaan voor speakers, die speakers die ik wilde hebben Mordaunt Shorts 500 serie bestonden niet volgens hun, de website van MS loog volgens de verkoper. en ik werd niet serieus genomen. vervolgens weer gegaan om die Kef's maar eens te beluisteren, toen bovenstaand verhaal gehoord. ze hadden de philips niet want was bagger, toen heb ik gevraagd of ik hem mee kon nemen, was niet mogelijk.

Ze kijken eerst naar jeleeftijd, schatten je inkomen, en helpen je vervolgens niet. eikels. maar weet iemand een andere GOEDE zaak in de buurt van Utrecht waar je kunt beluisteren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik ben gisteren bij staffhorst geweest om naar kef Q5 en Q7 te luisteren, zegt die verkoper dat mijn philips FR994 (5x100 watt) deze speakers niet kan aansturen en dat de bass slecht zal worden weergegeven. tevens pobeerde hij mij meteen een aanbiedings pioneer versterker aan te bieden.

ff jullie mening, kan mijn versterker die speakers echt niet aan sturen of wil die man mij gewoon meer proberen te verkopen???

Het lijkt mij namelijk een beetje overdreven wat hij beweert, tevens wilde hij mij als alternatief de dali suit 2.5 en 1.5 aanbieden die ook op=op uitverkoop artikelen zijn.
Moet je op zolder gaan kijken, daar krijg je eerste klas service. Maar dan moet je wel in de markt zijn voor high-end :)

Die Dali's zijn trouwens IMHO beter dan Qs van KEF... maar da's persoonlijk.

Wat die Philips betreft... tja, ik denk dat dat een beetje onzin is. Hoewel Philips niet echt bekend staat om hun AV amps, kan ik me niet voorstellen dat ze de Qtjes niet trekken. Hoewel m.n. de Q7 toch echt wel beter verdient dan die Philips, dus in die zin hebben ze gelijk.

Goede zaken in Utrecht: Hifi Studio Wilbert bij het Janskerkhof is erg goed, maar verkoopt alleen maar high-end. Wel leuk om eens binnen te lopen.

En dan valt het stil... ik weet er niet meer, maar hou me aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vandaag na men school bij Correct (Consumer Electronics, Bergweg 110) in Rotterdam wezen kijken. Hebben een aardig assortiment audio/video apparatuur van ondere andere Denon, Marantz, Sony, Harman Kardon en Yamaha staan. Ook was het speaker assortiment wel aardig. B&W, KEF, Mission, Tannoy. Alleen ik miste toch wel mijn zo geliefde Monitor Audio's :9~ :9~ :9~ (die ik waarschijnlek ga kopen)

Alleen wat hebben ze daar een bagger service/verkopers :( En ze zijn naar mijn mening nog eigenwijs ook.

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen tussen de volgende opstellingen:
Receiver: Denon 3802/3803 of Marantz 7300
Speakers: Monitor Audio Silver 9i of New Silver S8 of B&W 604 S3

Ze hadden daar de Denon 3802 en Marantz 7300 staan. Ook hadden ze de B&W 604 S3 staan.
Ik vroeg of het mogelijk was om deze combinaties te vergelijken. Dit was niet mogelijk (maar we zijn wel goedkoop zegt ie er achteraan). De twee verkopers vonden het ook niet nodig. Ik vertelde dat het wel degelijk uitmaakte. Omdat iedere receiver de speakers anders aanstuurt en dus een andere combinatie van geluid oplevert.
Hij vertelde dat wanneer je de speakers en receiver dan weer thuis zou beluisteren er een andere akoestiek zou ontstaan doordat de ruimte thuis anders is dan de ruimte waar je hebt geluisterd. Verder lulde ze zich er nog wat uit en het kwam er op neer dat je geen combinaties kan beluisteren die jij in je gedachten heb.

Ik weet één ding zeker. Ik ga daar nooit meer heen. Betaal ik liever wat meer terwijl ik een uurtje rustig mag luisteren dan wanneer ik de speakers vanaf een sony dvd-speler en Sony receiver moet beluisteren en mijn receiver op het uiterlijk moet uitkiezen of moet beluisteren met een surroundset met van die kleine speakertjes en een subwoofer die bij elkaar nog geen €400,- kosten.

Zijn er nog meer mensen met deze ervaringen bij Correct :?
En wat vinden jullie nu van zo'n grote zaak :?

Als ik het het zo van Krl begrijp gaat het er bij Stassen heel wat beter aan toe. En bij Correct hebben ze genoeg ruimtes waarvan ze er één als luisterruimte tot luisterruimte kunnen ombouwen. Dan mikken ze maar die ruimte met al die Bose speakertje leeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Cook schreef op 21 januari 2003 @ 22:18:
...nog effe... soms schakelen de speakers van de tv zich uit als er een setje externe boxen wordt aangesloten. Misschien geldt dit ook voor aansluiting aan externe bron, als dus een receiver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 20:32:
Ben vandaag na men school bij Correct (Consumer Electronics, Bergweg 110) in Rotterdam wezen kijken. Hebben een aardig assortiment audio/video apparatuur van ondere andere Denon, Marantz, Sony, Harman Kardon en Yamaha staan. Ook was het speaker assortiment wel aardig. B&W, KEF, Mission, Tannoy. Alleen ik miste toch wel mijn zo geliefde Monitor Audio's :9~ :9~ :9~ (die ik waarschijnlek ga kopen)

Alleen wat hebben ze daar een bagger service/verkopers :( En ze zijn naar mijn mening nog eigenwijs ook.

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen tussen de volgende opstellingen:
Receiver: Denon 3802/3803 of Marantz 7300
Speakers: Monitor Audio Silver 9i of New Silver S8 of B&W 604 S3

Ze hadden daar de Denon 3802 en Marantz 7300 staan. Ook hadden ze de B&W 604 S3 staan.
Ik vroeg of het mogelijk was om deze combinaties te vergelijken. Dit was niet mogelijk (maar we zijn wel goedkoop zegt ie er achteraan). De twee verkopers vonden het ook niet nodig. Ik vertelde dat het wel degelijk uitmaakte. Omdat iedere receiver de speakers anders aanstuurt en dus een andere combinatie van geluid oplevert.
Hij vertelde dat wanneer je de speakers en receiver dan weer thuis zou beluisteren er een andere akoestiek zou ontstaan doordat de ruimte thuis anders is dan de ruimte waar je hebt geluisterd. Verder lulde ze zich er nog wat uit en het kwam er op neer dat je geen combinaties kan beluisteren die jij in je gedachten heb.

Ik weet één ding zeker. Ik ga daar nooit meer heen. Betaal ik liever wat meer terwijl ik een uurtje rustig mag luisteren dan wanneer ik de speakers vanaf een sony dvd-speler en Sony receiver moet beluisteren en mijn receiver op het uiterlijk moet uitkiezen of moet beluisteren met een surroundset met van die kleine speakertjes en een subwoofer die bij elkaar nog geen €400,- kosten.

Als ik het het zo van Krl begrijp gaat het er bij Stassen heel wat beter aan toe. En bij Correct hebben ze genoeg ruimtes waarvan ze er één als luisterruimte tot luisterruimte kunnen ombouwen. Dan mikken ze maar die ruimte met al die Bose speakertje leeg :P
Tsja, het is echt een massa-zoveel-mogelijk-verkopen winkel.
Ik vroeg afgelopen zaterdag ook om een combinatie van een Marantz versterker en de B&W 604's en KEF Q5, was niet mogelijk, ook niet op afspraak.
Het is echt een winkel waar je heen gaat als je al precies weet wat je wilt kopen, het advies is nml ook slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb van Stassen anders ook rare dingen gehoord...

Mijn advies is naar een officiele dealer te gaan. Ik heb goede ervaringen met Hobo Hifi, de high-end afdeling van Staffhorst en Mijn Hifi in Nijmegen. Zaken met deskundig personeel, tijd om alles voor je neer te zetten (al dan niet op afspraak), kopje koffie erbij... zeer aangenaam.

Je betaalt iets meer --> krijg je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik ben me alvast aan het orienteren voor een beamer als uitbreiding voor m'n ht ;)
weet iemand ofdat er goedkoop 2e hands beamers te koop zijn met een redelijke kwaliteit?

dit zijn mijn eisen:
-ik wil een beeld gaan projecteren van ongeveer 2m bij 2m ofzo dus niet al te groot te zijn.
-ik wil hem het liefst (als het kan voor een klein prijsje!) ook kunnen gebruiken in een niet al te verduisterde kamer, zeg maar schemerig.
-kwaliteit van het beeld hoeft niet al te mooi te zijn, niet barslecht natuurlijk! :) (ik ben 55cm sony 50hz crt gewend)
-ik zit te denken aan een prijsvan zo'n 400 euro.

zijn er alternatieven in die prijsklasse?

is een lcd beamer wat met led techniek?, schijnt heel goedkoop te zijn ook om de lampen te vervangen. ik zag laatst een fujix mini lcd projector staan op marktplaats voor beeld van 2x2, voor een hele lage prijs van 135 euro ofzo, is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

s_roubos schreef op 22 januari 2003 @ 20:57:
Ik heb van Stassen anders ook rare dingen gehoord...

Mijn advies is naar een officiele dealer te gaan. Ik heb goede ervaringen met Hobo Hifi, de high-end afdeling van Staffhorst en Mijn Hifi in Nijmegen. Zaken met deskundig personeel, tijd om alles voor je neer te zetten (al dan niet op afspraak), kopje koffie erbij... zeer aangenaam.

Je betaalt iets meer --> krijg je ook wat.
Als je meer betaalt dan doe je het verkeerd :o Je kan altijd korting vragen als je een set koopt, vooral wanneer het behoorlijk wa geld kost. Als ze geen korting geven ofzo, dan ben ik weg.

Daarnaast heb ik slechte ervaringen met de TD van Raf, eigenlijk dezelfde winkel als stafhorst. Een HK cd speler van m'n opa was kapoet -> kostte de man 100 euro voor een nieuw loopwerk. Was buiten de garantie, maar de winkel waar ik kom heb je dat niet; dan krijg je een antwoord als in 'Nu al ? Dat hoort helemaal niet, fixen we ff voor je' en kort daarna kan je hem ophalen zonder dat het je wat kost.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
JT schreef op 23 januari 2003 @ 12:25:
[...]
Daarnaast heb ik slechte ervaringen met de TD van Raf, eigenlijk dezelfde winkel als stafhorst. Een HK cd speler van m'n opa was kapoet -> kostte de man 100 euro voor een nieuw loopwerk. Was buiten de garantie, maar de winkel waar ik kom heb je dat niet; dan krijg je een antwoord als in 'Nu al ? Dat hoort helemaal niet, fixen we ff voor je' en kort daarna kan je hem ophalen zonder dat het je wat kost.
en nu ben ik wel benieuwd naar welke winkel jij gaat (als je geen reclame wil maken stuur me dan een mailtje) want ik kom nu wel steeds bij Raf Hilversum maar ik heb de indruk dat ze niet graag helpen, ookal heb ik nu voor bijna 2000 euro aan spullen bij hen gekocht het afgelopen jaar (gaan ze me vragen waarom ik interresse heb in de specificaties van een receiver :? , misschien omdat ik hem wil kopen? |:( ).

ik koop het daar dan eigenlijk ook alleen maar omdat omdat ze in de buurt zitten en niet omdat ze een goede service hebben.

btw. ik ben 19, redelijk lang (1,93) en normaal gekleed

[ Voor 4% gewijzigd door Leipo op 23-01-2003 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Dan gooi ik ook nog even wat geupdate pics online voor jullie. * tbusquet is volledig platzak nu, dus zal wel een hele tijd gaan duren voordat er weer eens een update komt.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htup002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htup003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htup004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htup005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htup006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htup007.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htup008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htup009.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htup010.jpg

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn echt mooi zo'n rotel set....

Zit een heeeel klein beetje te denken aan de 1066 die jij ook hebt staan.

Maar is toch wel veel geld, zo'n Vincent is toch een stuk betaalbaarder :)

edit: vond je het trouwens nodig om deze post in 2 topics te zetten? ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
damn tbus ... mooie set, alleen doe wat iemand mij ook aanraadde, pak 96% puur alcohol en maak je versterker enzow eens schoon :)
Die 604 klinken goed he? Ik ben niet tevreden bij mij met de positionering, dus ga de spikes er weer afhalen en ze ook eens op van die rubber tegels zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 20:32:

Eén keer iets grofs meegemaakt bij RAF, thuis even de zaak gebeld en gevraagd wie de manager van dat onderdeel van de zaak was. Toen een stevige klachtenemail opgesteld, met een beschrijving van de verkoper. De dag er na een excuusmail en geen problemen meer gehad daarna. Ik heb die betreffende verkoper trouwens nog maar 1 keer gezien en daarna nooit meer.
Maw klagen helpt (soms) maar wel bij de juiste persoon en altijd schriftelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Leipo schreef op 23 januari 2003 @ 17:41:
[...]

en nu ben ik wel benieuwd naar welke winkel jij gaat (als je geen reclame wil maken stuur me dan een mailtje) want ik kom nu wel steeds bij Raf Hilversum maar ik heb de indruk dat ze niet graag helpen, ookal heb ik nu voor bijna 2000 euro aan spullen bij hen gekocht het afgelopen jaar (gaan ze me vragen waarom ik interresse heb in de specificaties van een receiver :? , misschien omdat ik hem wil kopen? |:( ).

ik koop het daar dan eigenlijk ook alleen maar omdat omdat ze in de buurt zitten en niet omdat ze een goede service hebben.

btw. ik ben 19, redelijk lang (1,93) en normaal gekleed
High Quality in Amsterdam. Muiderstraat.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Scarp schreef op 23 January 2003 @ 19:43:
damn tbus ... mooie set, alleen doe wat iemand mij ook aanraadde, pak 96% puur alcohol en maak je versterker enzow eens schoon :)
Die 604 klinken goed he? Ik ben niet tevreden bij mij met de positionering, dus ga de spikes er weer afhalen en ze ook eens op van die rubber tegels zetten :)
Dat zie je alleen maar door de flits.. normaal zie je echt niets, zijn gewoon schoon.

En ik ga liever mijn amps niet te lijf met alcohol.. laat plastic nl. wit uitslaan. Dat lijkt me niet zon plan. Rubbertegels werken perfect, en zijn niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
tbusquet schreef op 23 januari 2003 @ 18:22:
Dan gooi ik ook nog even wat geupdate pics online voor jullie. * tbusquet is volledig platzak nu, dus zal wel een hele tijd gaan duren voordat er weer eens een update komt.
Dude vette shit! Maare maak is een beetje schoon ofzo! :)

Vind ik altijd jammer, als hele mooie apparatuur vies is door stof en allemaal vingers :(
Maar rezpect verder!

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie schreef op 23 januari 2003 @ 23:34:
[...]

Dude vette shit! Maare maak is een beetje schoon ofzo! :)

Vind ik altijd jammer, als hele mooie apparatuur vies is door stof en allemaal vingers :(
Maar rezpect verder!
Ach, dat spul is er om te GEBRUIKEN! :) En bovendien, met het licht uit zie je die vingerafdrukken toch niet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Als je meer betaalt dan doe je het verkeerd Je kan altijd korting vragen als je een set koopt, vooral wanneer het behoorlijk wa geld kost. Als ze geen korting geven ofzo, dan ben ik weg.

Ik krijg ook wel korting bij mijn dealer maar ik bedoel eigenlijk dat je bij een officiele reseller zelden de prijzen haalt die je b.v. in Duitsland ziet. Is ook logisch, aangezien die winkels hun waar niet van de Nederlandse importeur krijgen.

Ik wil ook even een zeer heldere distinctie maken tussen de normale hifi-afdeling van Staffhorst Utrecht en de high-end afdeling. Normaal: dozenschuiven en zelfbediening. High-end (zit op zolder): Kopje koffie, deskundige begeleiding en super service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ff paar vraagjes:

Ik ben stilletjesaan aan het upgraden van stereo naar multichannel (6.1) nu had ik mijn oog al laten vallen op volgende dingen :
( dingen die ik nog moet hebben dus )

Centerspeakers ( voor én achter ) :
- Eltax Evolution
- JBL TLX-103

Receiver :
- Marantz SR-4300 ( geen ervaringen meer van nodig , die keuze staat al vast )

En een nieuwe cd-speler
- Marantz CD-53

Wat vinden jullie van die dingen?

Voor de rest ben ik goed gesteld zoals het nu is ..

Aja , en nog een vraagje .. mijn fronts zijn Celestion 9's hé , maar nu zit ik met een klein probleem , dat zijn géén zuilen , maar ook geen bookshelf speakers .. is een ambetante kruising tussen beiden .. nu heb ik een paar mooie ijzeren stands hier staan .. zou ik nu best mijn Celestion's ofwel de hoogte in zette , of op de grond late staan ?
En nog een rappe opmerking .. Hoe komt het eigenlijk dat ik zo héééél weinig tweakers zie die Celestion speakers hebben .. ;) ?

Zow ! :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
eehm neem een center speaker naar je front en achter speakers. dat is zeer bellangrijk voor mooi ht gebruik. afwijkende achterspeakers zijn zeer irritant en een afwijkende center valt ook te veel op. dus als je nog de rest van je speakers wil uitbreiden naar een bepaalt soort speaker zou ik daar nu alvast je center op aanpassen. dus luister ook is wat fronts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 24 January 2003 @ 02:29:
Ff paar vraagjes: Aja , en nog een vraagje .. mijn fronts zijn Celestion 9's hé , maar nu zit ik met een klein probleem , dat zijn géén zuilen , maar ook geen bookshelf speakers .. is een ambetante kruising tussen beiden .. nu heb ik een paar mooie ijzeren stands hier staan .. zou ik nu best mijn Celestion's ofwel de hoogte in zette , of op de grond late staan ?
En nog een rappe opmerking .. Hoe komt het eigenlijk dat ik zo héééél weinig tweakers zie die Celestion speakers hebben .. ;) ?

Zow ! :)
Zou het aanraden om ze op de stands te zetten, zoals je zegt, het zijn geen zuilen, eigenlijk alleen zuilen zijn er voor geschikt om ze op de grond te plaatsen.

Nu mis je wel wat van de hoog effecten. Het beste zou zijn als de tweeters op oorhoogte zitten wanneer je op je "favoriete luisterplek" zit.

Wat zijn dit mooie speakers zeg, echt heel apart:
De AVF 302:

Afbeeldingslocatie: http://www.celestion.com/products/soundstyle/images/AVF302_Beechwood_top_wh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Scarp schreef op 22 January 2003 @ 15:50:
[...]

Die aan elkaar knoop methode had ik bij mijn vorige systeem ook. 1 kabel was net 2 meter te kort en ik had nog eenzelfde soort kabel over, dus die eraan vast geknoopt. Inderdaad niet audiofiel verantwoord, maar werk effectief :)
(ik hoorde het verschil niet op dat systeem).
Tja, audiofielen laten zich naar mijn gevoel meer door hun gevoel beinvloeden dan door wetenschap.
Toen ik op de MTS zat (alweer een tijdje geleden) hebben we een keer een boel kabels getest en daar hebben we voor de gein ook dure speakerskabels en een standaard 1.5mm2 stroomdraad bij gedaan.
En ik kon weinig verschil zien in de signalen die we er door gooiden en dan gingen we waarschijnlijk nog een stuk hoger dan de signalen die ooit door een speakerdraad zullen gaan.
De electronicadocent van ons had trouwens ook normaal stroomdraad tussen zijn speakers en de versterker liggen en ik kan er ook met mijn verstand niet bij waarom een goed gescheiden 1.5mm2 stroomdraad slechter zou zijn dan het beste speakerkabel (mits stroomdraad een massieve kern heeft, gevlochten zou ik nog kunnen begrijpen)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 23:55:
[...]

Ach, dat spul is er om te GEBRUIKEN! :) En bovendien, met het licht uit zie je die vingerafdrukken toch niet... :)
Sterker nog, je ziet het alleen maar door de flits die ik gebruikt heb. Normaal met alle lichten vol aan zien ze er hartstikke schoon uit, geen vinger of vuiltje te ontdekken, en het is echt onbegonnen werk om alles super schoon te houden, kwa stof zie je op zwart echt alles, daar doe je niets aan, behalve af en toe eens een beetje afstoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op 24 January 2003 @ 10:06:
[...]

Tja, audiofielen laten zich naar mijn gevoel meer door hun gevoel beinvloeden dan door wetenschap.
Toen ik op de MTS zat (alweer een tijdje geleden) hebben we een keer een boel kabels getest en daar hebben we voor de gein ook dure speakerskabels en een standaard 1.5mm2 stroomdraad bij gedaan.
En ik kon weinig verschil zien in de signalen die we er door gooiden en dan gingen we waarschijnlijk nog een stuk hoger dan de signalen die ooit door een speakerdraad zullen gaan.
De electronicadocent van ons had trouwens ook normaal stroomdraad tussen zijn speakers en de versterker liggen en ik kan er ook met mijn verstand niet bij waarom een goed gescheiden 1.5mm2 stroomdraad slechter zou zijn dan het beste speakerkabel (mits stroomdraad een massieve kern heeft, gevlochten zou ik nog kunnen begrijpen)
Ow ow, kijk uit voordat er een speakerkabel discussie begint, dan zijn mensen weer dagen zoet met de voors en tegens.
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik voor mijn oude rears geen geluidsverschil hoorde door het aan elkaar knopen omdat het nou ook niet een systeem was waarbij dat echt veel uitmaakte.
Voor mijn huidige systeem zou ik het niet doen, omdat ik het dan zonde vindt. Het heeft wat geld gekost en dan gewoon ook de kabels goed doen, ook al is het effect maar alleen psychologisch :)

Trouwens, als je twee signalen na elkaar op een oscilloscoop zet om te vergelijken dan zie je weinig verschil. Zet ze op elkaar tegelijkertijd en je zal misschien kleine verschillen zien. Kleine verschillen kunnen grote invloeden hebben (hoor ik daar chaos theorie? :P). Ook maken verschillende frequenties die je door een kabel jaagt uit.

Anway... dit was allemaal weer offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
blaat. wat brabbel ik soms :|

[ Voor 94% gewijzigd door Scarp op 26-01-2003 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

duncanvdlinden schreef op 24 januari 2003 @ 08:15:
eehm neem een center speaker naar je front en achter speakers. dat is zeer bellangrijk voor mooi ht gebruik. afwijkende achterspeakers zijn zeer irritant en een afwijkende center valt ook te veel op. dus als je nog de rest van je speakers wil uitbreiden naar een bepaalt soort speaker zou ik daar nu alvast je center op aanpassen. dus luister ook is wat fronts :)
naar het schijnt is die TLX 103 eentje die zeer easy te integreren valt in een HT .. en dan nog , mijn rears zijn van de zelfde serie ( TLX 121 ) ..
Die eltax evolution zou dan als rearcenter worden gebruikt ..
En no way dat ik mijn Celestions opgeef om vanalles van hetzelfde te kopen .. atleast , not yet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 24 January 2003 @ 10:32:
blaat. wat brabbel is soms :|
Nee hoor, klinkt allemaal zeer zinnig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

*schopje*
Niemand die iets te vertellen heeft over die Marantz Cd-53 .. zou dat wel moeten weten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
vraagje....
wie kent er misschien ergens in de buurt van nottingham engeland goedkope audioketen?
die voor een leuke prijs een tannoy subwoofer of andere verkoopt?

ik ga er over 2 maanden daar heen op vakantie en denk er over om wat te kopen in engeland ;)
de prijzen zijn daar ZO VEEL goedkoper!
1 of andere winkel dat ver ligt van nottingham verkoopt b.v. een Tannoy mxsub10-m voor 150 pond! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Vraag eens op www.avforums.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Tbusquet:

Je pre amp al geupdated? Is visueel al een aanrader. Aan de rechterkant van het scherm, waar normaliter de rec inpunt staat, staat nu het volume.

Updaten is zo gepiept. Btw, er is ook alweer een beta versie te krijgen 1.49

[ Voor 78% gewijzigd door blue eyes op 25-01-2003 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Ik heb eindelijk een deel van mijn nieuwste speeltje aangesloten maar als ik een DVD afspeel zie ik op mijn tv aan de bovenkant een streep waar de zwarte balk loopt (de streep is de onderkant van de balk). Dus een wit/grijs doorgetrokken streep. Onder is wel goed. TV en DVD-speler is met een SCART kabel verbonden.

Iemand een idee hoe ik dit wegkrijg?

[ Voor 8% gewijzigd door -Stef- op 25-01-2003 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Blue Eyes schreef op 25 January 2003 @ 21:16:
Tbusquet:

Je pre amp al geupdated? Is visueel al een aanrader. Aan de rechterkant van het scherm, waar normaliter de rec inpunt staat, staat nu het volume.

Updaten is zo gepiept. Btw, er is ook alweer een beta versie te krijgen 1.49
Nee, bij mijn weten niet :s

Leg me dat eens uit als je wilt.. Ik weet dat de software te updaten is, maar dan moet je weer een speciale kabel kopen, en speciaal software bij Rotel bestellen toch ?

Leg me er eens wat meer over uit als je wilt !

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.