Centraal HomeTheatre topic

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.237 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
ikmattie schreef op 12 januari 2003 @ 18:03:
Ik ben net even bij Correct in R'dam wezen luisteren naar de stereopreformance van de KEF-'eitjes' (met Subwoofer), viel me een beetje tegen ivm met de Q5's...
De beste keus voor mij zal dus waarschijnlijk zijn om 3 losse KEF-eitjes (a 140 euro) icm met 2 losse KEF Q-5's (a 375 euro) te nemen, zonder subwoofer (gelijk een mooi projectje om mijn vakantiegeld aan te spenderen....)
waarom niet 3x q1?
kost 3x 25 euro meer, is dus niet zo heel beel duurder ;)
die kun je bestellen bij eurohopper, en je hoeft ze in principe niet te beluisteren.
de klank van de q1 past veel beter bij de q7 dat kan ik je zo al vertellen zonder dat ik ze gehoort hebt.
de bovenste unit van de q7 is exact dezelfde als in de q7 vandaar. ;)
en grotere klankkast dus voller van klank :)

Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/products/qseries/images/qseries1_image_small.jpg
kef q1
Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/products/qseries/images/qseries5_image_small.jpg
kef q5

kef heeft btw ook nieuwe surround speakers van de qserie, de q8s.
ik vindt ze er alleen niet uitzien!
maarja smaken verschillen, ze zijn wel goedkoop denk ik, en ze hebben dezelfde tweeter als de rest van de q range :P

Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/products/qseries/images/qseries8s_image_small.jpg
kef q8s

[ Voor 6% gewijzigd door duncanvdlinden op 12-01-2003 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 20:37
Ik zou die Q8's wel eens willen horen, op het oog lijken het van die goedkope walkman speakertjes van vroeger :)

OOh en dat zijn geen q7's maar q5's op het bovenstaande plaatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
luister ze dan wel als surrounds in een surround setup :p
anders zijn ze niet om aan te horen denk ik ;)
t' is vrij bellangrijk dat je de overgang tussen de rears en front center niet naar een andere klank overgaat zeg maar. dan klinkt het niet als 1 geheel.
het effect is er dan gewoon bijna uit.
het is gewoon super irritant als de rear speakers met een andere klank de front speakers verpesten.

ik denk dat de kef eitjes best is kunnen tegenvallen icm met de q front speakers.
dan ben je misschien beter af met q speakers

[ Voor 14% gewijzigd door duncanvdlinden op 12-01-2003 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd duncan, echt zonde om van die eitjes erbij te kopen die je ook nog eens slecht vindt klinken. Die q1's zullen je set veel beter aanvullen! echt super zonde om van die eitjes erbij te zetten.

Als center zou ik trouwens ook gewoon eentje nemen uit de q range, kost wel wat meer, maar klinkt ook veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
GreenGras schreef op 12 January 2003 @ 21:25:
Ik kan die KEF eitjes van harte aanbevelen; maar dan het liefst voor de achterkanalen. Voor de center bleken ze te weinig body te hebben, zeker bij de zwaardere mannenstemmen kwamen ze naar mijn mening net iets tekort. jaar.
Grappig wilde ik juist zeggen, dat metalige hoorde ik vooral via de center bij stemmen. Die Q1 vind ik zelf weer lelijk met die bobbel op de bovenkant.

Wat trouwens ook een hoge waf heeft, maar wel iets duurder. Zijn 5 x deB&W 601s3, mooi geluid, een mooi uiterlijk en vooral gelijkwaardige boxen rondom en ook qua muziek nog eens beter dan de eitjes.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
GreenGras schreef op 12 January 2003 @ 21:25:
Toen mijn vriendin die monsters echter zag moest ik verplicht (shame) naar een "interieur-verantwoord" alternatief zoeken en dan zijn die KEF's een superoplossing! De totale set met subwoofer is trouwens vorig jaar in What!Hifi (meest toonaangevende engelse hifi-magazine) verkozen tot beste set van het jaar.
Goh wat flauw :)
WhatHifi, zou ik ook maar niet al teveel geloven, die hebben soms verassende uitkomsten.

[ Voor 3% gewijzigd door ErikRo op 12-01-2003 22:43 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 22:27:
idd duncan, echt zonde om van die eitjes erbij te kopen die je ook nog eens slecht vindt klinken. Die q1's zullen je set veel beter aanvullen! echt super zonde om van die eitjes erbij te zetten.

Als center zou ik trouwens ook gewoon eentje nemen uit de q range, kost wel wat meer, maar klinkt ook veel beter.
die center is idd heel mooi :9~
kost wel wat, 325 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.transtec.nl/AUDIOWEB/KEF/KEFQ9C.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit misschien iets?

SONY Home Theatre pakket "HT-PS3000" met DVD/cd-speler, receiver, subwoofer en 5 satellietspeakers. Een kit die alles biedt wat u nodig heeft voor uw eigen Home Theatre, zodat u de echte bioscoopbeleving kunt ervaren in uw eigen woonkamer. Productkenmerken: slank model DVD/cd-speler met DVD-Video, Video-CD, Audio-CD, CD-R/RW & MP3 afspeelmogelijkheid. Ook weergave van DVD-R/RW is mogelijk. Precision Drive 2. Block Noise Reduction. Playback Dial. Multi-Channel 5.1. Vermogen Surround: 5x 80 Watt. Dolby ProLogic/Dolby Digital/DTS. Digital Cinema Sound EX. FM/AM-tuner met RDS, 30 voorinstellingen. Ingangen/uitgangen: receiver: 2x audio-in, 1x audio-uit, 3x video-in, 1x video-uit, 1x monitor (beeld), 1x optisch en coaxiaal Digital In, hoofdtelefoon; DVD/cd-speler: 2x Scart, 1x coaxiaal Digital Audio Out. Afm. DVD/cd-speler: ca. B43 x H6 x D26 cm; receiver: ca. B43 x H15 x D30 cm; satellietspeakers: 8 x 14 x 12 cm; subwoofer: 27 x 33 x 41 cm. Met gratis 5 DVD-films.

Kost E 599,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 00:15:
blah blah opsomming van een setje
Michael, misschien handig als je eerst een luistert in een winkel naar zo'n setje (beter nog een aantal setjes) en dan hier komt met een paar suggesties en je ervaringen. Lees ook de rest van dit topic eens door, want volgens mij zijn er al een paar keer posts geweest met zulk soort setjes. Lees ook de eerste post eens door, naar mijn weten is het niet de bedoeling om te posten van "is dit iets?" en dan een opsomming van features te geven.
Geef ook je budget aan en wat je eigenlijk allemaal wil en nodig hebt.
duncanvdlinden schreef op 12 januari 2003 @ 23:25:
[...]
kost wel wat, 325 euro

[afbeelding]
Het is persoonlijk, maar ik vind 'm niet echt mooi :)

[ Voor 21% gewijzigd door Scarp op 13-01-2003 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 17:02
Scarp schreef op 13 January 2003 @ 08:35:
[...]

Het is persoonlijk, maar ik vind 'm niet echt mooi :)
Ik vind hem op zich best mooi, past mooi in de lijn, nadeel van al die centers op de markt vind ik de grootte van die apparaten, die passen dus mooi niet in mijn metalen + glazen AV-meubel, of mijn versterker en DVD-speler moeten verhuizen.
De eitjes daarentegen passen er prima in, qua design en grootte!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Klopt, veel center zijn mega grote dingen. Mijn B&W LCR600S3 is ook zo'n joekel. Past gelukkig wel op mijn tv.
Als alles qua design bij elkaar past dan is dat altijd het mooist. Misschien dat die kef center met een grille ervoor er iets mooier uitziet, zo zonder vindt ik het niet echt mooi. Maar smaken verschillen. Trouwens Mijn B&W's vindt ik zonder grille ook niet echt supermooi, maar met dat ervoor zien ze er mooi uit en past het mijn interieur.
Naast geluidskwaliteit is design en kleur en vormgeving ook een factor voor de speaker keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Scarp schreef op 13 January 2003 @ 08:52:

Naast geluidskwaliteit is design en kleur en vormgeving ook een factor voor de speaker keuze :)
De zgn WAF dus.... ;)
Women's Acceptance Factor

Deze telt heel hard mee in de beslissing welke speakers er gaan komen

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
ikmattie schreef op 13 januari 2003 @ 09:10:
[...]
De zgn WAF dus.... ;)
Women's Acceptance Factor

Deze telt heel hard mee in de beslissing welke speakers er gaan komen
Deze heeft een WAF van 0 (ruim 2 meter hoog en 800 kg) :)
Afbeeldingslocatie: http://www.martinlogan.com/art/spgal_statement1_zoom.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Scarp schreef op 13 januari 2003 @ 09:48:
[...]

Deze heeft een WAF van 0 (ruim 2 meter hoog en 800 kg) :)
[afbeelding]
Mooie surround speakertjes...

Wakosta?

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Zo'n 100.000 euro per paar. In het duitse blad "Audio" van januari (zoveel jarig bestaan uitgave van dat blad) stond een review. Samen met een speaker van Infinity die 140.000 per paar kostte en ook een beetje groot zijn.
Kijk de foto's van ene Garmtz (van htforum) eens, die heeft kleinere versies van die Martin Logan's (http://garmt.dvdfreak.nl/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Damn,

das een fijne HT....
Scarp schreef op 13 januari 2003 @ 10:14:
Zo'n 100.000 euro per paar. In het duitse blad "Audio" van januari (zoveel jarig bestaan uitgave van dat blad) stond een review. Samen met een speaker van Infinity die 140.000 per paar kostte en ook een beetje groot zijn.
Kijk de foto's van ene Garmtz (van htforum) eens, die heeft kleinere versies van die Martin Logan's (http://garmt.dvdfreak.nl/)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 09:09
ikmattie schreef op 13 januari 2003 @ 10:18:
Damn,

das een fijne HT....

[...]
Ja, dat is tot nu toe toch wel de extreemste HT die ik gezien heb (uit Nederland)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
duncanvdlinden schreef op 12 January 2003 @ 23:25:
[...]

kost wel wat, 325 euro

[afbeelding]
Dat is dus echt niet duur voor een goede center. Veel mensen onderschatten de centerspeaker echt enorm. Ik kan je vertellen dat mijn center meer heeft gekost, en vaker vervangen is dan mijn fronts.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
mja maar wel 2x zo duur als de q1, die ongeveer het zelfde geluid zal weergeven maar dan niet echt netjes staat op je tv.

maareh ik heb hier 2x cinch interlinks van audioquest nog op zolder liggen, kom ik er net achter dat die dingen behoorlijk duur zijn.
de pluggen liggen los dus ik ga ff de soldeerbout er bij pakken :p
de kabels zijn ongeveer 8mm per kabel!! dik en er zitten gouden (zal wel bladgoud zijn :p ) pluggen op.

iemand enig idee wat ze nog waard zijn? gewoon uit nieuwschierigheid :P

er zitten 3 strengen in, met een nylon draadjes erdoor.
de kabels zijn blauw :)

[ Voor 7% gewijzigd door duncanvdlinden op 13-01-2003 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tele schreef op 11 January 2003 @ 22:50:
Ben inmiddels wezen kijken en heb geluisterd naar de Marantz SR 4300 / 6200. Op het moment komen deze heel dicht bij elkaar met de prijs. Is er een reden om juist de 4300 te nemen ipv de 6200, welke bv. ook OSD heeft?
Waarom ga je niet voor de 6300?!? Die heeft alles wat de 4300 heeft en beter/meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 17:39:
[...]

Waarom ga je niet voor de 6300?!? Die heeft alles wat de 4300 heeft en beter/meer.
Uiteraard, net als de prijs, die is ook meer dan de 4300. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 17:43:
[...]
Uiteraard, net als de prijs, die is ook meer dan de 4300. ;)
Precies, ik vind dit gek genoeg eerlijk gezegd, anders blijf je bezig tm de 9200 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar speakers voor mijn HT. Ik heb een Philips FR994 in combinatie met de DVD763SA.

Op dit moment heb ik het standaard sub-sat probleem, bijna geen midden. Daarom wil ik andere speakers, ben een beetje aan het luisteren geslagen. O.A. bij staffhorst. (Wat een slechte verkopers zeg. ze zien dat je rond de 20 bent en nemen je niet meer serieus, ander verhaal) heb daar met iemand meegeluisterd die aan het vergelijken was tussen

Dali suite 2.5
Kef Q5
Mordaunt-Short MS908

Dit zijn op de laatste na dan ook de speakers waaruit ik wil gaan kiezen, Echter die MS908's klinken niet vol genoeg, te weinig laag naar mijn mening. Echter heb ik een aantal reviews gelezen:

http://www.home-entertain...D=1180&ArticleID=1191

http://www.audioreview.co...2/PRD_125755_1594crx.aspx

Hier komen deze speakers goed uit. het verschil met de MS908 is dat de MS502 een actieve 150w sub heeft (in ieder speaker)
Maar ik kan deze speakers nergens beluisteren. Bij Staffhorst blijven ze volhouden dat ze niet bestaan, en dat ze ze dus ook niet kunnen bestellen om op te stellen in de luisterruimte (yeah sure).

Mijn vraag. Heeft iemand deze speakers staan, ervaring mee. of weet je waar ze te beluisteren zijn (liefst natuurlijk in combi met mijn versterker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3AdTr1P
  • Laatst online: 14-02-2020

H3AdTr1P

Slot-A Crew

Heb deze 2 speeltjes overlaatst gekregen van m'n suiker-schoon-opa

Afbeeldingslocatie: http://audio.modu.net/pro/00001/pic/00000412.jpg

Celestion CSW mk II
75watt active sub

Afbeeldingslocatie: http://audio.modu.net/pro/00001/pic/00000411.jpg

Celestion Centre 2
100watt

(verbeter me als specs niet juist zijn plz)

Nu heb ik hier al een tijdje zitten lezen ivm deze systemen , en nu gaat 't bij mij ook weer kriebelen natuurlijk :)

Voorlopig gebruik ik deze sub samen met 2 wat ouwere boxen op m'n Philips Receiver (model ken ik niet vanbuiten, ben niet thuis atm). Allesinds 't gaat hier om een oudere stereo receiver.

Nu is dus de bedoeling om geleidelijkaan wat dingen bij te kopen.

Volgens mij investeer ik best eerst in wat nieuwere speakers (om nadien als fronts te dienen). Nu stootte ik dit weekend op een aanbieding in carrefour (be). 99 euro voor 2 stuks.

Afbeeldingslocatie: http://www.eltax.com/pics/products/db/products/millennium150-stor.jpg
http://www.eltax.com/com/...n=Millennium&id=55&type=1

Natuurlijk is het niet m'n bedoeling om dadelijk zo maar iets aan te schaffen , daarmee dat ik sommigen van jullie hun mening er es over te horen.

A pretty girl has a 99,99999% chance of being a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 20:15:

Maar ik kan deze speakers nergens beluisteren. Bij Staffhorst blijven ze volhouden dat ze niet bestaan, en dat ze ze dus ook niet kunnen bestellen om op te stellen in de luisterruimte (yeah sure).

Mijn vraag. Heeft iemand deze speakers staan, ervaring mee. of weet je waar ze te beluisteren zijn (liefst natuurlijk in combi met mijn versterker).
Is het net zo dat die speakers uit de 500 serie niet los verkocht worden?
Dus alleen in de volledige set met sub en surrounds? (beaucoup de Euro's)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ff een vraagje...

ik wil een optische toslink kabel tussen mijn terratec aureon fun geluidskaart en m'n marantz 4200 receiver aanleggen.
alleen moet ie 5m zijn, nu zit ik te twijfelen tussen 3 kabels:
Deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.electronicaonline.nl/Audio%20Kabels_bestanden/CABLE-620.jpg
deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.electronicaonline.nl/Audio%20Kabels_bestanden/CABLE-623.jpg
of deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.electronicaonline.nl/Audio%20Kabels_bestanden/HQS-4623_1.5.jpg

prijzen zijn

11.50 5m
17.10 5m
19.80 5m

welke kan ik het beste kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op 13 januari 2003 @ 21:20:
ff een vraagje...

welke kan ik het beste kiezen?
De middelste lijkt me een mooie kabel, kan ook tegen een stootje in tegenstelling tot die goedkoopste, die wel een hele dunne ommanteling heeft.

Van http://www.electronicaonline.nl/ is het type CABLE-623/5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat je niet leiden door hoe je denkt dat ze gaan klinken, je zal het verschil namelijk niet horen, kies er eentje waarop je vooral let op de stevigheid en als je het belangrijk vindt, de looks. Gouden connectors oid, is absolute onzin, werkt namelijk met licht.

Interressante prijzen, waar heb je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 22:15:
[...]
Interressante prijzen, waar heb je die vandaan?
Pssst ;)
Van http://www.electronicaonline.nl/ is het type CABLE-623/5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
is idd van electronica online,
deze is ook erg interessant voor het geld ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.electronicaonline.nl/Audio%20Kabels_bestanden/HQG-4623_1.5.jpg
22 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
duncanvdlinden schreef op 13 januari 2003 @ 22:52:

[afbeelding]
22 euro
Die gebruik ik ook :)
Prima kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 13 January 2003 @ 10:14:
Heej, da's mijn Home Theater... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 10:29:
[...]

Welkom op GOT!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb jij een keer de lotto gewonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 11:53:
[...]

Heb jij een keer de lotto gewonnen?
Nee... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
[...]

Hehe ik vroeg me al af wanneer jij eens een keer een kijkje kwam nemen hier.
Jouw HT is echt geniaal, vraag me af wat je daar nou ooit nog aan gaat upgraden?
(dat is toch eigenlijk de lol ervan :))

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een popcorn machine en liter bekers cola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
En echte bioscoopstoelen!
Hier dus

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reply op Ikmattie,

Volgens mij gaan die MS502's ook per set (2 stuks) los van de rest, maar dat weet ik niet zeker, ik hoop het wel want de hele set kost E 2600 + en ik wil dan toch in delen gaan aanschaffen,

Maar heb je ervaring met deze speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 17:04:
reply op Ikmattie,

Volgens mij gaan die MS502's ook per set (2 stuks) los van de rest, maar dat weet ik niet zeker, ik hoop het wel want de hele set kost E 2600 + en ik wil dan toch in delen gaan aanschaffen,

Maar heb je ervaring met deze speakers?
Helaas geen ervaring mee, heb wel met hunkerende oogjes naar die set staan kijken, maar toen ik de prijs zag was dat al snel afgelopen....
Mijn budget reikt helaas niet zo ver

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
m-s ms908 heeft ook active woofers en kost 399 bij www.allec.nl
het is bijna dezelfde speaker, de 502 heeft OA een THX kenmerk, lekker boeiend dus.
en er is wel goedkoper te krijgen als bij allec, als ik de prijs zo ziet van het premiere set, heb ik namelijk ergen anders goedkoper gezien.

Afbeeldingslocatie: http://www.allec.nl/images/ms908_sml.gif

MS 908
95x18x35cm
35-22Khz
90Db
4-weg
200 watt
8 ohm

[ Voor 3% gewijzigd door duncanvdlinden op 14-01-2003 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt het dus niet beluisterd..... waar heb je ze zien staan???

iemand ervaring met de volgende config:

KEF Q 7 (2 x)
KEF Q 1 (2 x)
KEF Q 9c

hoe is deze set met Films, dus zonder sub, ga je een sub bijzonder missen of zal dit wel meevallen?

die MS908 heeft geen actieve sub

BTW iemand ervaring met cinemalink van Philips, ik heb twee units die beide Cinemalink compatible zijn, heb er een kabeltje tussen zitten, maar zodra ik op cinema link druk geeft het LCD aan dat dit niet beschikbaar is?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 15:54

JT

VETAK y0

duncanvdlinden schreef op 14 januari 2003 @ 17:38:
m-s ms908 heeft ook active woofers en kost 399 bij www.allec.nl
het is bijna dezelfde speaker, de 502 heeft OA een THX kenmerk, lekker boeiend dus.
en er is wel goedkoper te krijgen als bij allec, als ik de prijs zo ziet van het premiere set, heb ik namelijk ergen anders goedkoper gezien.

[afbeelding]

MS 908
95x18x35cm
35-22Khz
90Db
4-weg
200 watt
8 ohm
Zo goedkoop zijn ze niet :X

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 17:40:
je hebt het dus niet beluisterd..... waar heb je ze zien staan???

iemand ervaring met de volgende config:

KEF Q 7 (2 x)
KEF Q 1 (2 x)
KEF Q 9c

hoe is deze set met Films, dus zonder sub, ga je een sub bijzonder missen of zal dit wel meevallen?
prachtig , maar de sub ga je zeker missen tenzij de versterker een optie heeft om het subwoofer kanaal (uit 5.1) naar de fronts te sturen, de mijne yamaha had dat dus niet. Het blijft wel minder dan een echte sw natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 15:54

JT

VETAK y0

ErikRo schreef op 14 January 2003 @ 19:13:
[...]

prachtig , maar de sub ga je zeker missen tenzij de versterker een optie heeft om het subwoofer kanaal (uit 5.1) naar de fronts te sturen, de mijne yamaha had dat dus niet. Het blijft wel minder dan een echte sw natuurlijk.
Zo een beetje elke amp heeft dat. Welke Yamaha had jij dan

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 19:47:
Voor mijn volgende HT project ga ik wel wat geld neertellen ben alleen nog niet uit wat ik ga nemen vooral qua boxen niet. Ik wil nodig weten hoe duur die Kef QX serie moet kosten.
Jouw antwoord
Scarp schreef op 04 December 2002 @ 21:13:
[...]

Die kosten vast niet zo super duur >:)
Ik heb er bij de aanschaf van mijn systeem naar geluistert. Vond ze wel mooi klinken in eerste instantie, maar gaven toch een niet goed geluid over het hele frequentie bereik. Goede laag, goede hoog, maar niets in het midden. Maar dat is persoonlijk :)
Waarop mijn antwoord volgde...
Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 13:14:
Scarp stuur een mailje naar mij wil je... Ik wil wel eens weten waar jij die Kef QX serie heb kunnen luisteren want ik heb ze nog nergens gezien. Het is al moeilijk genoeg om de Q serie te vinden laat staan de QX serie.
en nu je weer antwoord met...
Scarp schreef op 29 december 2002 @ 17:15:
[...]

uh? kheb die helemaal niet geluisterd hoor :) Misschien verwar je me met iemand anders?
Nou noem mij maar gek maar in het begin noem ik de Kef QX serie die jij heb beluisterd....volgens jouw reply waarna je daarna niks meer van weet

/me is confused :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op 13 januari 2003 @ 22:52:

[afbeelding]
22 euro
Dit vindt ik wel de mooiste kabel, maar hij is maar 1,5m de andere die jij aanwees zijn allemaal 5m, weet niet of je het nodig hebt, maar wel iets om op te letten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 19:26:
[...]
Jouw antwoord
[...]
Waarop mijn antwoord volgde...
[...]
en nu je weer antwoord met...
[...]
Nou noem mij maar gek maar in het begin noem ik de Kef QX serie die jij heb beluisterd....volgens jouw reply waarna je daarna niks meer van weet

/me is confused :? :? :?
damn... multi quote.
Sorry, maar inderdaad heb ik die kef's zitten luisteren bij de winkel waar ik uiteindelijk B&W's heb gekocht :) Ik zou niet weten welk type eigenlijk, maar waren wel kef's. Dat was bij Audio Home Hifi in Eindhoven. Geen idee welke ze precies hebben staan. Bel ze eens op om te vragen zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 19:58:
[...]
Dit vindt ik wel de mooiste kabel, maar hij is maar 1,5m de andere die jij aanwees zijn allemaal 5m, weet niet of je het nodig hebt, maar wel iets om op te letten. ;)
Ik moet een 5m kabel hebben vanaf m'n pc, ik denk dat het de 3e van 5m wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
is deze toslink kabel 20 euro waard? is een 5m lange...

Afbeeldingslocatie: http://www.electronicaonline.nl/Audio%20Kabels_bestanden/HQS-4623_1.5.jpg
Is btw een High Quality :?

[ Voor 10% gewijzigd door duncanvdlinden op 15-01-2003 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
H3AdTr1P schreef op 13 January 2003 @ 20:27:

Nu is dus de bedoeling om geleidelijkaan wat dingen bij te kopen.

Volgens mij investeer ik best eerst in wat nieuwere speakers (om nadien als fronts te dienen). Nu stootte ik dit weekend op een aanbieding in carrefour (be). 99 euro voor 2 stuks.

[afbeelding]
http://www.eltax.com/com/...n=Millennium&id=55&type=1

Natuurlijk is het niet m'n bedoeling om dadelijk zo maar iets aan te schaffen , daarmee dat ik sommigen van jullie hun mening er es over te horen.
IMHO is het MEUK :D

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op 15 January 2003 @ 15:43:
is deze toslink kabel 20 euro waard? is een 5m lange...

[afbeelding]
Is btw een High Quality :?
Vergeleken met die andere kabels lijkt deze iets betere metalen connectors te hebben enzo, vandaar "High Quality" :)
20 euro voor 5 meter is niet onredelijk volgens mij :) Sommige optische kabels kosten dat per cm :P Zonder een discussie in te gaan of er geluidsverschillen zijn tussen verschillende optische kabels, denk ik dat het alleen al een psychologisch verschil zal zijn tov een kabel van 10 euro ofzo :) Waarschijnlijk is deze ook iets steviger qua materiaal wat om het plastic zit. Goede connectoren zijn ook niet wegegooid geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:03

-Stef-

Slainthe!

-Stef- schreef op 03 January 2003 @ 18:49:
[...]
Ik verwacht dat het niet echt lang meer kan duren voordat mijn boxjes er zijn.
Inmiddels alweer 15 januari. Gisteren lag er een UPS kaartje op de mat dat ze langs geweest waren maar dat er niemand thuis was. Nou was er de hele dag speciaal iemand thuis gebleven dus da's nonsense. Het kaartje meldde dat ze dan vandaag langskomen. Wederom speciaal iemand thuis gehouden maar inmiddels is het 17.30 uur en nog altijd NIETS. :( Uiteraard gebeld maar verder dan dat hij wel ter bezorging er uit is gegaan vanochtend kwamen ze niet. Maar dat had ik ook al op internet gezien.

Morgen dan maar hopen dat ze voor 14.30 komen. Tot dan is er iemand thuis. :X

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Als een UPS centrale niet te ver weg is, dan gewoon afspraak maken om je pakje op te halen. Dat kan dan meestal na 6 uur 's avonds. Indien je nog moet betalen (rembours), dan wel gepast geld meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Ik ben al een tijdje op zoek naar nieuwe speakers voor bij mijn Yamaha RXV-630 receiver. Als fronts staan de KEF q5's al een tijdje bovenaan mijn verlanglijstje. Nu heb ik ook al de Q55's zien staan op internet, maar ben ze nog nooit tegengekomen in de winkel. Qua uiterlijk verschillen ze niet zo heel veel met elkaar: (de Q-5 is wel wat mooier, maar ja, ook duurder)
Afbeeldingslocatie: http://www.1388.com/news/product_news/08-11-00/a_pdt_kef552_1.jpg, de Q55
Afbeeldingslocatie: http://www.eadhome.nl/images/home_theatre/speakers/Q51.jpg, de Q5.

Ook qua specs ontlopen ze elkaar niet veel, echter wel in prijs, scheelt zo'n 150 euro (in de 'normale' HIFI-zaken).
Heeft iemand ze wel eens naast elkaar geluisterd?
Ik wil ze misschien wel een keer gaan luisteren, maar dan moet ik waarschijnlijk wel ff naar Venlo, en als ze niks zijn, kan ik me dat ritje misschien besparen....

ps: de Q5 is volgens mij de opvolger van de Q55.

[ Voor 5% gewijzigd door ikmattie op 15-01-2003 18:24 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Scarp schreef op 15 januari 2003 @ 18:10:
Als een UPS centrale niet te ver weg is, dan gewoon afspraak maken om je pakje op te halen. Dat kan dan meestal na 6 uur 's avonds. Indien je nog moet betalen (rembours), dan wel gepast geld meenemen :)
Tja, is in Utrecht UPS wel ver voor mij gezien ik geen auto heb. "Pakje" zijn 4 pakketten. De fronts wegen al 20 kg per stuk. Verder nog 2 rears om mijn nek en een center op mijn rug zie ik niet zitten. :) Als ze zeggen vandaag te komen dat moeten ze dat gewoon doen. Dit is mijn zoveelste klacht al over deze dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 15 januari 2003 @ 16:33:
[...]

Vergeleken met die andere kabels lijkt deze iets betere metalen connectors te hebben enzo, vandaar "High Quality" :)
20 euro voor 5 meter is niet onredelijk volgens mij :) Sommige optische kabels kosten dat per cm :P Zonder een discussie in te gaan of er geluidsverschillen zijn tussen verschillende optische kabels, denk ik dat het alleen al een psychologisch verschil zal zijn tov een kabel van 10 euro ofzo :) Waarschijnlijk is deze ook iets steviger qua materiaal wat om het plastic zit. Goede connectoren zijn ook niet wegegooid geld :)
Bij optische kabels spelen de connectoren een ondergeschikte rol, het materiaal zal geen invloed hebben op het geluid. De kabel werkt tenslotte met lichttechniek, daarbij is het vooral (alleen) van belang dat de kabel goed voor de ontvanger zit. Je kan ervan uitgaan dat dat bij elke kabel is.

Gouden connectoren hebben geen toegevoegde waarde behalve dat het er duur uitziet.

Volgens mij zit de winst van die duurdere kabels vooral in de stevigheid van de kabel. Je zal niet de enige zijn met een geknakte optische kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
mja maar wat maakt die dikkere kabels dan steviger dat ze minder snel knakken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 19:23:
[...]
Bij optische kabels spelen de connectoren een ondergeschikte rol, het materiaal zal geen invloed hebben op het geluid. De kabel werkt tenslotte met lichttechniek, daarbij is het vooral (alleen) van belang dat de kabel goed voor de ontvanger zit. Je kan ervan uitgaan dat dat bij elke kabel is.

Gouden connectoren hebben geen toegevoegde waarde behalve dat het er duur uitziet.

Volgens mij zit de winst van die duurdere kabels vooral in de stevigheid van de kabel. Je zal niet de enige zijn met een geknakte optische kabel ;)
Mjah, met een goede stevige connector die goed aan de kabel vast zit loop je minder kans op kapot gaan enzow :)
'k heb zelf een optische kabel van oehlbach (xxl series nogwat, de duurste van dat merk), dikke stevige kabel met goede stevige connectoren. Of het geluids verschil maakt weet ik niet. Ik heb geen directe 1 op 1 geluidstest gedaan, maar dat maakt me niet uit. Is een mooie goede kabel en die gaat heel wat jaartjes mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op 15 January 2003 @ 19:35:
mja maar wat maakt die dikkere kabels dan steviger dat ze minder snel knakken? :)
Alles wat om de kern zit verstevigd de kabel weer, wat dat is is heel erg verschillend, meestal iets van een geweven corset.

Dat is geen overbodige luxe, die dunste kabel gaat namelijk vrij snel kapot, zeker bij 5m is er een reëele kans dat hij een keer ergens achter blijft haken ofzo, dan ben je wel blij dat je een wat sterkere kabel hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twopack schreef op 14 January 2003 @ 12:01:
[...]

Hehe ik vroeg me al af wanneer jij eens een keer een kijkje kwam nemen hier.
Jouw HT is echt geniaal, vraag me af wat je daar nou ooit nog aan gaat upgraden?
(dat is toch eigenlijk de lol ervan :))
Nou, komen toch echt een andere scaler, andere subwooferversterker, andere DVD-speler en een ander LD-transport aan hoor... :)

Met deze hobby ben je echt nooit klaar, geloof me... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar garmtz, ff één vraagje: waar haal jij al dat geld vandaan? Als ik zie wat je daar hebt staan, alleen die Lexicon kost al een fortuin (ik geloof rond de 8000 euro?correct me if I'm wrong) en daarnaast nog die MartinLogans. Ik denk dat veel mensen wel graag willen weten hoe je dat allemaal betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Scarp schreef op 15 januari 2003 @ 19:44:
[...]

Mjah, met een goede stevige connector die goed aan de kabel vast zit loop je minder kans op kapot gaan enzow :)
'k heb zelf een optische kabel van oehlbach (xxl series nogwat, de duurste van dat merk), dikke stevige kabel met goede stevige connectoren. Of het geluids verschil maakt weet ik niet. Ik heb geen directe 1 op 1 geluidstest gedaan, maar dat maakt me niet uit. Is een mooie goede kabel en die gaat heel wat jaartjes mee :)
dan koop ik een dikke kabel!

Nadat ik die HT van gamtz heb gezien heb ik maar troep staan :D
wat is eigenlijk logic7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:53
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 08:20:
Maar garmtz, ff één vraagje: waar haal jij al dat geld vandaan? Als ik zie wat je daar hebt staan, alleen die Lexicon kost al een fortuin (ik geloof rond de 8000 euro?correct me if I'm wrong)
Misschien als je in een audiozaak werkt ja (en dan waarschijnlijk ben je nog meer kwijt), maar volgens mij is ligt de normale prijs rond de 11000 euro ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 08:20:
Maar garmtz, ff één vraagje: waar haal jij al dat geld vandaan? Als ik zie wat je daar hebt staan, alleen die Lexicon kost al een fortuin (ik geloof rond de 8000 euro?correct me if I'm wrong) en daarnaast nog die MartinLogans. Ik denk dat veel mensen wel graag willen weten hoe je dat allemaal betaald hebt?
NOFI, maar ik vind het vragen naar wat zoiets heeft gekocht toch redelijk asociaal. Wat maakt het uit hoeveel het heeft gekost? Als je het precies wilt weten moet je eens goed zoeken naar de prijzen van zijn componenten.
Echter in de loop der jaren kan je zoiets best opbouwen, door 2e hands te kopen, je oude spullen verkopen en weer iets beters (= duurder) te kopen, etc.
Die set van garmtz is een voorbeeld van wat je zou kunnen bereiken. Het lijkt me in ieder geval erg gaaf klinken en die crt projector lijkt me erg mooi beeld zien. Met wat goed sparen en slim zijn kan je zoiets wel bereiken. Of je zo ver wilt gaan met een hobby is een tweede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-10-2024
Mwoah, ik heb maar een goedkoop setje...

En dan ook nog van de *kuch* Neckermann :r *kuch*...

Maar ik moet zeggen, als je geen geld hebt, zoals ik dan is het perfect. Zit alles op van DD tot MP3 en SVCD. En dat voor 279 pleuro.

Ik weet niet precies het typenummer maar hij is van Palladium. En begin nu maar met me uitlachen...

Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[effe off topic... een beetje..]
In de opstellingen in de winkel zie je de DVD speler lekker op de versterker staan. Nu ik net mijn Pioneer DV-511 receiver binnen heb, en ik zie zo het "rooster voor de ventilatie en frisse lucht", vraag ik mij af of het wel verstandig is om mij DVD speler hier op te zetten. Er lijkt mij dan maar weing warmte te kunnen ontsnappen.

Dus DVD onder de receiver of maakt bovenop niet uit ?
[....]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Scarp schreef op 16 January 2003 @ 15:56:
[...]

NOFI, maar ik vind het vragen naar wat zoiets heeft gekocht toch redelijk asociaal. Wat maakt het uit hoeveel het heeft gekost? Als je het precies wilt weten moet je eens goed zoeken naar de prijzen van zijn componenten.
Nou zoiets vind ik totaal niet asociaal. Wat ik wel asociaal vind is dat hij vraagt hoe hij aan dat geld komt. Zo van, zeker een drugsdealer ofzo he? Vast met zwart werken verkregen. Daar hoef je geen verantwoording over afleggen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 16:34:
[effe off topic... een beetje..]
In de opstellingen in de winkel zie je de DVD speler lekker op de versterker staan. Nu ik net mijn Pioneer DV-511 receiver binnen heb, en ik zie zo het "rooster voor de ventilatie en frisse lucht", vraag ik mij af of het wel verstandig is om mij DVD speler hier op te zetten. Er lijkt mij dan maar weing warmte te kunnen ontsnappen.

Dus DVD onder de receiver of maakt bovenop niet uit ?
[....]
Op een recievers met roosters aan de bovenkant zou ik absoluut geen dvd speler zetten. Voel maar eens hoeveel warmte daar uit vrij komt, meestal toch best wat. Dus echt goed is het niet van die winkels, maar daar hebben ze vaak de ruimte niet. Alhoewel een goede winkel wel alles goed heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 16 January 2003 @ 15:56:
[...]

Echter in de loop der jaren kan je zoiets best opbouwen, door 2e hands te kopen, je oude spullen verkopen en weer iets beters (= duurder) te kopen, etc.
Die set van garmtz is een voorbeeld van wat je zou kunnen bereiken. Het lijkt me in ieder geval erg gaaf klinken en die crt projector lijkt me erg mooi beeld zien. Met wat goed sparen en slim zijn kan je zoiets wel bereiken. Of je zo ver wilt gaan met een hobby is een tweede :)
Je hebt gelijk, het is miscshien redelijk asociaal. Maar toch denk ik dat je niet veel van deze produkten zomaar even tweedehands zult vinden (die lexicon als voorbeeld). Maar óf je moet een hele goede baan hebben óf je moet een dikke erfenis hebben gehad o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Eindelijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fierst/03011602.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fierst/03011606.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fierst/03011637.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 16 January 2003 @ 16:51:
[...]
Op een recievers met roosters aan de bovenkant zou ik absoluut geen dvd speler zetten. Voel maar eens hoeveel warmte daar uit vrij komt, meestal toch best wat. Dus echt goed is het niet van die winkels, maar daar hebben ze vaak de ruimte niet. Alhoewel een goede winkel wel alles goed heeft staan.
Dus het plankje erboven van de kast moet er ook niet te krap boven hangen ?
Op de DVD mag deze 9 kg wegende receiver wel staan ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er zeker lekker uit Stef! Wat heb je betaald voor die Yamaha receiver? Ben namelijk ook zeer geinteresseerd in dat model! Kan je ff wat meer pic's maken en posten van de receiver? Of mail me: mark.prinsen@hccnet.nl

Uitgebreide review idee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 17:10:
Ziet er zeker lekker uit Stef! Wat heb je betaald voor die Yamaha receiver? Ben namelijk ook zeer geinteresseerd in dat model! Kan je ff wat meer pic's maken en posten van de receiver? Of mail me: mark.prinsen@hccnet.nl

Uitgebreide review idee? :P
Ik moet uiteraard eerst de boel aansluiten maar de receiver heb ik bij Mediacheckpoint.de gekocht voor 830 euro. Pics van de Yamaha volgen maar ik heb net een frontje uit zijn sarcofaag gehaald. Walnoot pastte toch bij mijn vloer. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fierst/03011601_1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fierst/03011602_2.JPG

Aardig van Chario dat ze er gelijk spikes bij meegeven (en dat ik ze er gewoon in kan draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
post ie plaatjes van dozen... |:(
:P

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

twopack schreef op 16 januari 2003 @ 17:27:
[...]

post ie plaatjes van dozen... |:(
:P
Het inleidende werk, ook wel voorspel genoemd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang gaat het duren voor alle plaatjes van de aangesloten HT op GoT staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Scarp schreef op 16 januari 2003 @ 15:56:
[...]

Mijn idee EXACT !! Iedereen begon bij mij al te mekkeren wat mijn set wel niet kostte.. en of ik gek was etc. Nou het is mijn hobby, wat het kost.. het gaat je geen reet aan.. Als iets wilt kopen, en je bent opzoek naar een goede prijs, dan wil ik met alle liefde (via mail of icq of MSN) je vertellen waar ik het gekocht heb, en wat ik ervoor betaald heb, maar ik ga niet op een forum zetten, kijk mijn set, kost xxxxxxxxxx pleuro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Leuk setje Stef ! Niets mis mee ;) :D

Mis ik een sub ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

tbusquet schreef op 16 januari 2003 @ 18:09:
[...]

Leuk setje Stef ! Niets mis mee ;) :D

Mis ik een sub ?
Klopt ja. Eerst maar eens zonder sub. Die kan ik er altijd nog bij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 17:00:
[...]

Dus het plankje erboven van de kast moet er ook niet te krap boven hangen ?
Op de DVD mag deze 9 kg wegende receiver wel staan ?
Voor mijn reciever heb ik aan Onkyo gevraagd of de ruimte die ik ervoor heb voldoende is. Volgens hun is 10 cm voldoende. Aan de zijkant bij mijn reciever zitten geen roosters, dus is het niet erg als het daar wat krap zit. Zie voor een plaatje van krap mijn reciever zit op de link in m'n sig.
Of je de reciever op de dvd speler mag zetten dat weet ik niet, dat ligt aan je dvd speler, heeft ie roosters aan de bovenkant, dan niet. Wordt ie bij normaal gebruik niet warm, dan zal het geen probleem zijn. Mijn dvd speler wordt redelijk warm, dus riskeer ik het maar niet.

-stef-: leuk spul :) Ben benieuwd hoe het er uitgaat zien straks. Overigens zitten bij goede speakers standaard al spikes. Bij B&W speakers zitten spikes en hebben de speakers al de inschoefpunten :)

[ Voor 12% gewijzigd door Scarp op 16-01-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Scarp schreef op 16 January 2003 @ 18:36:
-stef-: leuk spul :) Ben benieuwd hoe het er uitgaat zien straks. Overigens zitten bij goede speakers standaard al spikes. Bij B&W speakers zitten spikes en hebben de speakers al de inschoefpunten :)
Dankje. Het duurt even maar dan heb je ook wat. Overigens hebben de Chario's ook al deze inschoefpunten. Zelfs de onderzettertjes zitten erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
-Stef- schreef op 16 januari 2003 @ 18:49:
[...]

Dankje. Het duurt even maar dan heb je ook wat. Overigens hebben de Chario's ook al deze inschoefpunten. Zelfs de onderzettertjes zitten erbij. :)
Oe... die kreeg ik er van B&W niet bij, maar de winkel gaf ze er gratis bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tbusquet schreef op 16 januari 2003 @ 18:08:
[...]

Mijn idee EXACT !! Iedereen begon bij mij al te mekkeren wat mijn set wel niet kostte.. en of ik gek was etc. Nou het is mijn hobby, wat het kost.. het gaat je geen reet aan.. Als iets wilt kopen, en je bent opzoek naar een goede prijs, dan wil ik met alle liefde (via mail of icq of MSN) je vertellen waar ik het gekocht heb, en wat ik ervoor betaald heb, maar ik ga niet op een forum zetten, kijk mijn set, kost xxxxxxxxxx pleuro..
Ik vraag me zoiezo af waarom mensen vragen naar prijzen. Kan je altijd nog beter zelf achter komen, internet is een vrij uitgebreid medium mensen :Y)

Ten tweede vragen hoe aan het geld komt?

Vervolgens komen er een paar posts met dat hij het wel 2e hands gekocht kan hebben, of dat ie wel in een audio zaak moet werken.
Is het dan tegenwoordig niet meer mogelijk om gewoon veel geld te verdienen met een goede baan? Je kan toch gewoon een hoog maandsalaris hebben omdat je manager bent ofzo? (ik noem maar wat)

Zo'n set kost echt niet meer dan een flinke BMW, vraag jij ook aan elke BMW eigenaar wat z'n BMW kostte en hoe hij aan het geld kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 20:07:
[...]
Ik vraag me zoiezo af waarom mensen vragen naar prijzen. Kan je altijd nog beter zelf achter komen, internet is een vrij uitgebreid medium mensen :Y)

Ten tweede vragen hoe aan het geld komt?

Vervolgens komen er een paar posts met dat hij het wel 2e hands gekocht kan hebben, of dat ie wel in een audio zaak moet werken.
Is het dan tegenwoordig niet meer mogelijk om gewoon veel geld te verdienen met een goede baan? Je kan toch gewoon een hoog maandsalaris hebben omdat je manager bent ofzo? (ik noem maar wat)

Zo'n set kost echt niet meer dan een flinke BMW, vraag jij ook aan elke BMW eigenaar wat z'n BMW kostte en hoe hij aan het geld kwam?
Goede post Play... _/-\o_

Ik vind het vragen naar prijzen altijd vervelend, omdat het gewoon gevraagd wordt uit sensatiezucht. Nu kun je zeggen dat ik mijn set post als sensatiezucht, maargoed, dat vind ik toch anders, het is namelijk mijn hobby en kennis delen, die prijs van die set interesseert me niet, want dan ben je na een tijdje gewoon toch weer vergeten... Alle prijzen zijn inderdaad redelijk makkelijk op Internet te vinden, of je kunt er voor bellen naar een importeur als je ECHT geinteresseerd bent. Voor de Lexicon: http://www.tmaudio.nl

Het hebben van een mooie geluidsinstallatie is inderdaad sociaal niet geaccepteerd. Er wordt gelijk gevraagd hoe je dan wel aan dat geld komt. Ik ben geen F***ING crimineel! Een auto "mag" inderdaad wel, wat ik nogal krom vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Laatst online: 16:00
Ach Garmt,

de een heeft een dikke auto, maar een slechte stereo, de ander een dikke stereo, maar weer een auto die niet compleet is :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
Blue Eyes schreef op 16 January 2003 @ 20:40:
Ach Garmt,

de een heeft een dikke auto, maar een slechte stereo, de ander een dikke stereo, maar weer een auto die niet compleet is :D :D :D
en sommige mensen hebben allebei niet :P :D

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
of beide wel ;)

ligt eraan wat je voor je zelf als eis stelt, en nog belangrijker, waar je tevreden mee bent. Voorbeeld: Mijn eerste wekkerradio, daar was ik in verhouding blijer mee dan mijn huidige, 1000 maal beter en duurdere set. Ik bedoel maar. We zijn verwend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Er zijn ook mensen die zetten 50 mille aan geluidsapparatuur in een oud golfje. Persoonlijk snap ik dat niet. Geluid van je auto verpest het een beetje. Heb ik dat liever thuis :) Maar ieder z'n eigen plezier en moet zelf doen met z'n geld wat ie leuk vind.
Zow, discussie gesloten. Garmtz heeft een mooie set en voor prijzen bel je maar importeurs of zoek je op internet :)

Overigens, garmtz, heb je ook bezoekuren? :P Lijkt me onwijs klinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp me niet verkeerd mannen. Alleen ik ken genoeg mensen die echt best veel geld verdienen maar het er niet voor over hebben. Wat zet jullie er toe om echt ales top van de top te hebben? Is een set van laten we zeggen de helft van de prijs niet goed genoeg? Op zich wel natuurlijk maar wat is nou de reden om nóg meer geld te investeren voor net dat tikkeltje zuiverder midden? Ik zou er persoonlijk het geld niet voor over hebben maar ik verdien dan ook niet zoveel geld.

En Play, die vergelijking met een BMW gaat hier niet echt op, je ziet veel vaker een dure BMW rijden dan een persoon met een complete bovenverdieping vol met High-en Home cinema audio. Auto's zijn wat maar maatschappelijk geaccepteerd, HT is nog niet bij de grote massa bekend. Jammer genoeg.

Ik geniet momenteel ook van mijn Pioneer-VSX711 en vind dat ook weer een hele vooruitgang t.o.v. mijn oude pioneer stereoversterker van 15jaar oud (gekregen van opa). Maar zo kan je denk ik altijd wel blijven doorgaan. Er zullen altijd wel nieuwe spullen uitkomen die net iets meer aansluitingen hebben of net dat beetje meer vermogen waardoor het laag er iets mooier uitkomt. Maar is dat het geld waard? Dat blijft de grote vraag.

Ik vind persoonlijk tot een niveau van l.w.z. 15.000 euro totaal wel. Ga je daarboven zitten zijn de verschillen zo miniem. Oké, uitoznderingen daargelaten van HT's boven de 150.000 euro maar bijvoorbeeld een VSA-AX10 van Pioneer of een Denon AVC - A1 SE zijn beide prachtversterkers.

Er zijn denk ik weinig mensen die het verschil echt horen (of waard vinden) tussen deze en een Lexicon pre met high-en power combinaties. Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Jullie vinden het mooier klinken en daar gaat het jullie om. En natuurlijk begrijp ik dat ook wel, maar kunnen jullie geen nuttigere dingen met het geld doen? Er zijn zat mensen in de derde wereld die niet eens een normale radio laat staan eten hebben. Denk daar ook eens aan als je weer is een filmpje zit te kijken.

Nogmaals, ik vind jullie HT's ook allemaal helemaal top en ben van plan om ook zelf een mooie gebalanceerde HT aan te schaffen maar zo extreem ver wil ik niet gaan. De prijs weegt niet meer op tegen de kwaliteit die voor mij waarneembaar is....

En dan heb ik nog een ander vraagje: Waarom investeren jullie zoveel als je als die films ook gewoon in de bios kan zien? Natuurlijk zitten er dan mensen om je heen, natuurlijk zit je niet in de sweetspot, natuurlijk zit je thuis comfortabeler, natuurlijk kan je ook zelf popcorn maken en natuurlijk heb je zelf ook superieure beeldkwaliteit. Hmz, lama, genoeg argumenten om mezelf te overtuigen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Scarp schreef op 16 January 2003 @ 20:48:
Er zijn ook mensen die zetten 50 mille aan geluidsapparatuur in een oud golfje. Persoonlijk snap ik dat niet. Geluid van je auto verpest het een beetje. Heb ik dat liever thuis :) Maar ieder z'n eigen plezier en moet zelf doen met z'n geld wat ie leuk vind.
Zow, discussie gesloten. Garmtz heeft een mooie set en voor prijzen bel je maar importeurs of zoek je op internet :)

Overigens, garmtz, heb je ook bezoekuren? :P Lijkt me onwijs klinken :)
Scarp: Ik weet wat voor auto Garmt rijd, ik denk alleen dat Garmt het grapje zal begrijpen. Ik deel je mening wel hoor, daar niet van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Ik ben het niet met je eens...
Ik zelf heb niet veel geld te makken, maar kan me goed voorstellen dat mensen die dat wel hebben en de HT tot hun hobby hebben verheven hier heel veel geld aan uit kunnen geven! (ik zou het graag kunnen)
Een auto is idd misschien geen supervoorbeeld, vooral omdat dit algemeen geaccepteerd wordt dat mensen hier veel geld aan uitgeven. Maar neem een ander (misschien stom) voorbeeld als iemand die als hobby vogels kijken heeft, die reizen heel de wereld af om een bepaalde vogel te kunnen zien, ook dat kost geld, maar zijn ze daarom geschift?
Ik vind dat je voor je hobby zoveel moet uitgeven als dat je zelf wilt, dat je hier misschien andere dingen voor moet laten is jouw keus, als dit niet hoeft heb je geluk en een goede baan waarschijnlijk!

En over die kindertjes in de 3e wereld, pffff, dit hoor je nou altijd....
Wat moeten ze daar nou met die Martin Logans en die Lexicon? Sorry, liet me even gaan...
Hoeveel geef jij (of als je niet vaak uitgaat: de gemiddelde tweaker) uit aan uit eten en stappen int weekend (of in de week)? reken maar eens uit! daar kun je hele stammen van te eten geven...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On Parole
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 00:31
Scarp schreef op 16 January 2003 @ 18:51:
[...]

Oe... die kreeg ik er van B&W niet bij, maar de winkel gaf ze er gratis bij :)
Niet in het piepschuim in de doos ? Volgens de handleiding van de 603's zitten ze er standaard bij, ik dacht eerst dat ik ze er niet bij in had zitten. Ze bleken echter in het onderste piepschuimen blok te zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door On Parole op 16-01-2003 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Ik vind dat wel een punt, ik ben van mening dat als je het goed hebt, geniet ervan! Maar denk ook om de anderen, geef ook wat weg! Maar het mag geen reden zijn om zelf er niet van te gaan genieten.

Er zijn genoeg goede doelen die je kan sponsoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 20:50:En Play, die vergelijking met een BMW gaat hier niet echt op, je ziet veel vaker een dure BMW rijden dan een persoon met een complete bovenverdieping vol met High-en Home cinema audio. Auto's zijn wat maar maatschappelijk geaccepteerd, HT is nog niet bij de grote massa bekend. Jammer genoeg.
Ik neem aan dat je ook niet bij elk huis naar binnen kijkt of je zoms een HT ziet staan :+, terwijl de parkeerplaatsen bij een huis vrij bezichtigbaar zijn ;)

Bovendien doelde ik op vragen in de trend van "Hoe kom je aan dat geld" dan draait het puur om hoe hij aan zo'n geldbedrag komt ongeacht hoe hij het besteed heeft. Dan gaat de vergelijking met de BMW dus zeker wel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

ik geef het toe , ben even te lui om dit alles door te lezen , dus wil ik jullie ff verwijzen naar Receiver + Center speaker ..maar dewelke? .. en als jullie misschien hier dan ff kunnen replyen .. hou het wel informatief , dan heeft de rest er nog wat aan :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Blue Eyes schreef op 16 januari 2003 @ 21:01:
[...]
Scarp: Ik weet wat voor auto Garmt rijd, ik denk alleen dat Garmt het grapje zal begrijpen. Ik deel je mening wel hoor, daar niet van!
Ow, heeft ie een golf? :P Wist ik niet.
On Parole schreef op 16 januari 2003 @ 21:18:
[...]
Niet in het piepschuim in de doos ? Volgens de handleiding van de 603's zitten ze er standaard bij, ik dacht eerst dat ik ze er niet bij in had zitten. Ze bleken echter in het onderste piepschuimen blok te zitten.
Spikes wel, maar geen onderzettertjes. Echter had ik die van de winkel gekregen, dus geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikmattie schreef op 16 January 2003 @ 21:07:
[...]

Ik ben het niet met je eens...
Ik zelf heb niet veel geld te makken, maar kan me goed voorstellen dat mensen die dat wel hebben en de HT tot hun hobby hebben verheven hier heel veel geld aan uit kunnen geven! (ik zou het graag kunnen)
Een auto is idd misschien geen supervoorbeeld, vooral omdat dit algemeen geaccepteerd wordt dat mensen hier veel geld aan uitgeven. Maar neem een ander (misschien stom) voorbeeld als iemand die als hobby vogels kijken heeft, die reizen heel de wereld af om een bepaalde vogel te kunnen zien, ook dat kost geld, maar zijn ze daarom geschift?
Ik vind dat je voor je hobby zoveel moet uitgeven als dat je zelf wilt, dat je hier misschien andere dingen voor moet laten is jouw keus, als dit niet hoeft heb je geluk en een goede baan waarschijnlijk!

En over die kindertjes in de 3e wereld, pffff, dit hoor je nou altijd....
Wat moeten ze daar nou met die Martin Logans en die Lexicon? Sorry, liet me even gaan...
Hoeveel geef jij (of als je niet vaak uitgaat: de gemiddelde tweaker) uit aan uit eten en stappen int weekend (of in de week)? reken maar eens uit! daar kun je hele stammen van te eten geven...
Die kiddo's moeten ook niks met Lexicon's, alleen het geld waarmee de lexicon's betaalt zijn. Natuurlijk moet iedereen zo veel geld uitgeven als hij of zij wil. Maar denk ook eens aan de minder welvarenden onder ons. Natuurlijk mag je jezelf belonene voor de dngen die je hebt gedaan (arbeid) maar er treed wel een verzadiginsniveau op denk ik. En bij de één is dat wat eerder dan de ander zover. Maar jongens, denk alsjeblieft niet alleen maar ana jezelf!

Genoeg politiek verantwoord gezeken, ik wil plaatjes zien!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On Parole
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 00:31
Scarp schreef op 16 January 2003 @ 21:27:

Spikes wel, maar geen onderzettertjes. Echter had ik die van de winkel gekregen, dus geen probleem :)
Te gehaast gelezen ... en bovendien een paar euro's doen het ook goed :)

[ Voor 35% gewijzigd door On Parole op 16-01-2003 21:32 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.