Begrijp me niet verkeerd mannen. Alleen ik ken genoeg mensen die echt best veel geld verdienen maar het er niet voor over hebben. Wat zet jullie er toe om echt ales top van de top te hebben? Is een set van laten we zeggen de helft van de prijs niet goed genoeg? Op zich wel natuurlijk maar wat is nou de reden om nóg meer geld te investeren voor net dat tikkeltje zuiverder midden? Ik zou er persoonlijk het geld niet voor over hebben maar ik verdien dan ook niet zoveel geld.
En Play, die vergelijking met een BMW gaat hier niet echt op, je ziet veel vaker een dure BMW rijden dan een persoon met een complete bovenverdieping vol met High-en Home cinema audio. Auto's zijn wat maar maatschappelijk geaccepteerd, HT is nog niet bij de grote massa bekend. Jammer genoeg.
Ik geniet momenteel ook van mijn Pioneer-VSX711 en vind dat ook weer een hele vooruitgang t.o.v. mijn oude pioneer stereoversterker van 15jaar oud (gekregen van opa). Maar zo kan je denk ik altijd wel blijven doorgaan. Er zullen altijd wel nieuwe spullen uitkomen die net iets meer aansluitingen hebben of net dat beetje meer vermogen waardoor het laag er iets mooier uitkomt. Maar is dat het geld waard? Dat blijft de grote vraag.
Ik vind persoonlijk tot een niveau van l.w.z. 15.000 euro totaal wel. Ga je daarboven zitten zijn de verschillen zo miniem. Oké, uitoznderingen daargelaten van HT's boven de 150.000 euro maar bijvoorbeeld een VSA-AX10 van Pioneer of een Denon AVC - A1 SE zijn beide prachtversterkers.
Er zijn denk ik weinig mensen die het verschil echt horen (of waard vinden) tussen deze en een Lexicon pre met high-en power combinaties. Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Jullie vinden het mooier klinken en daar gaat het jullie om. En natuurlijk begrijp ik dat ook wel, maar kunnen jullie geen nuttigere dingen met het geld doen? Er zijn zat mensen in de derde wereld die niet eens een normale radio laat staan eten hebben. Denk daar ook eens aan als je weer is een filmpje zit te kijken.
Nogmaals, ik vind jullie HT's ook allemaal helemaal top en ben van plan om ook zelf een mooie gebalanceerde HT aan te schaffen maar zo extreem ver wil ik niet gaan. De prijs weegt niet meer op tegen de kwaliteit die voor mij waarneembaar is....
En dan heb ik nog een ander vraagje: Waarom investeren jullie zoveel als je als die films ook gewoon in de bios kan zien? Natuurlijk zitten er dan mensen om je heen, natuurlijk zit je niet in de sweetspot, natuurlijk zit je thuis comfortabeler, natuurlijk kan je ook zelf popcorn maken en natuurlijk heb je zelf ook superieure beeldkwaliteit. Hmz, lama, genoeg argumenten om mezelf te overtuigen