Centraal HomeTheatre topic

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.209 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk: een HK AVR-500 in de aanbieding bij staffhorst voor 299 euro! Was 899 euro. Kom ik daar aanzetten om 8 uur: HK heeft zich niet aan de afspraak gehouden we hebben niks van ze ontvangen.Kutzooi.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook net een HT set aangeschaft

Sony STR-DB780 Reciever 380,-
Sony SA-VE535H Speakerset 430,-

Ik vind dit een zeer goede set voor (HT) en niet al te duur
Natuurlijk door deze Pascal Satalite speaker niet geschikt voor goede audio
maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 10:04:
Leuk: een HK AVR-500 in de aanbieding bij staffhorst voor 299 euro! Was 899 euro. Kom ik daar aanzetten om 8 uur: HK heeft zich niet aan de afspraak gehouden we hebben niks van ze ontvangen.Kutzooi.....
Je had ook moeten afspreken dat ze bellen als ie echt binnen is. Bij de winkel waar ik m'n subwoofer had gekocht deden ze dat ook. Was supernetjes, want ik bestelde zaterdag, toen belde hij dinsdag om te zeggen dat hij op voorraad was en eraan kwam (naar hun winkel waar ie vrijdag bezorgd zou worden) en hij belde vrijdag middag met het bericht dat ie binnen was. Daarna ging ik pas naar de winkel, want dan rij je niet voor niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was een artikel uit de uitverkoop. Je kon daar dus niet voor reserveren. En HK gaat helemaal niet meer leveren. Dus jammer maar helaas zeggen ze dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
pas je sig maar aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voert RAF ook niet die actie die staffhorst heeft??? Bel hun dan even, ze zitten in Hilversum. Het kan zijn dat hun wel een levering hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is al gebeld maar ook niet geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tele schreef op 01 January 2003 @ 17:08:

Ikzelf ben ook aan het rondkijken voor een reciever, en op papier springen de volgende er voor mij uit:

- Marantz SR4300/5300
- Onkyo TXSR600E
- Denon AVR-1803 (geen preout)
- Sony STR-DB780/1080

Verder moet ik eens gaan luisteren naar de Tannoy mx4m en de mission m73/m74. Zijn er nog bepaalde combinaties van speakers en reciever die eruit springen of juist niet?
Das toevallig ik heb op de Sony's na dezelfde keuze qua receivers op mijn lijstje staan.
Alleen wat wordt er bij de Denon AVR 1803 bedoelde met geen pre-out :?

En Tele weet je al welke speakers je er bij gaat nemen :?

Ik zou ook eens naar de combinatie Denon/Monitor Audio luisteren of Marantz/Monitor Audio.

Op deze site kan je een test lezen van de Monitor Audio Bronze-Serie in 5.1-Konfiguration.

Ik neem als front speakers uit de oude Monitor Audio serie het vlaggenschipmodel de Silver 9i. Deze kan ik voor een lage prijs (€675,- per stuk) krijgen. Als ik deze niet kan uitbreiden met dezelfde serie neem ik er de nieuwe Silver serie center en surround speakers bij. Ik neem alleen wel een subwoofer van een ander merk (Rel, Visionik, JM-Acoustic) omdat Monitor Audio niet echt super subwoofers heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pre-out is voor het aansluiten van een eventuele eindversterker. In principe hebben alle kanalen pre-out. Echter is het zo dat de frontkanalen vaak iets meer vermogen nodig hebben. Wat je dus vaak ziet zijn 2 mono eindversterkers voor de frontspeakers. Omdat anders misshcien de versterker het gevraagde vermogen niet kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 13:41:
Pre-out is voor het aansluiten van een eventuele eindversterker. In principe hebben alle kanalen pre-out. Echter is het zo dat de frontkanalen vaak iets meer vermogen nodig hebben. Wat je dus vaak ziet zijn 2 mono eindversterkers voor de frontspeakers. Omdat anders misshcien de versterker het gevraagde vermogen niet kan leveren.
Is dit een groot nadeel of iets wat niet echt nodig is :?

Ik zie mezelf namelijk niet echt meteen een eindversteker aanschaffen. Want dat lijkt me niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

mark_dabomb schreef op 02 januari 2003 @ 10:04:
Leuk: een HK AVR-500 in de aanbieding bij staffhorst voor 299 euro! Was 899 euro. Kom ik daar aanzetten om 8 uur: HK heeft zich niet aan de afspraak gehouden we hebben niks van ze ontvangen.Kutzooi.....[/quote]
Weet je hoe dat heet ? Een lokkertje :/ Klerelijers.
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 13:41:
Je hebt wel 2 eindblokken nodig voor de fronts anders heb je geen stereo 8)7 En dat geld dus ook voor de rear kanalen van Dolby Digital / DTS.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:46

-Stef-

Slainthe!

-Stef- schreef op 29 December 2002 @ 13:45:
[...]

Dat is nog eens interessant.

Ik heb nu in bestelling (volgende week komen ze als alles goed gaat) de Chario Syntar 200T, 200 en de Dialogue center. Zonder sub dus eerst nog. De SW-1 zou hier dan ook een mooie aanvulling op zijn. Laat ik Staffhorst de komende tijd dan ook maar in de gaten houden.
Voor de geinteresseerden:

SW-1 bij Staffhorst: van 499 euro voor 459 euro. Nou nou. :|

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 13:34:
[...]
En Tele weet je al welke speakers je er bij gaat nemen :?
Ik zou ook eens naar de combinatie Denon/Monitor Audio luisteren of Marantz/Monitor Audio.
Monitor Audio Bronze-Serie (Bronze 4, Bronze 2, Bronze Center, aktiver Subwoofer ASW-100): Hier kommt der Beweis, dass man auch für 1640 EUR auf hohem Niveau anspruchsvolle Mehrkanal-Klassik-DVDs genießen kann...
Inderdaad mooie speakers, maar de Tannoy MX4+MX2 zijn iets voordeliger. Ik dacht aan de volgende combinatie:

2x Tannoy MX4 maple, 2x Tannoy MX2, 1x Tannoy MXc. + Marantz SR 4300.
Alleen jammer dat die Marantz er alleen in goud en zwart is.. :)

Waar beluister jij trouwens Monitor speakers? Bij Echo in Goes of in Rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tele schreef op 02 januari 2003 @ 21:52:
[...]

[...]

Inderdaad mooie speakers, maar de Tannoy MX4+MX2 zijn iets voordeliger. Ik dacht aan de volgende combinatie:

2x Tannoy MX4 maple, 2x Tannoy MX2, 1x Tannoy MXc. + Marantz SR 4300.
Alleen jammer dat die Marantz er alleen in goud en zwart is.. :)

Waar beluister jij trouwens Monitor speakers? Bij Echo in Goes of in Rotterdam?
Ik heb ze bij Echo in Goes beluisterd :) je moet er bekend zijn :? Anders kende je deze zaak niet.
Ik vind het echt een mooie zaak waar ze goed spul verkopen met één van de beste uitleg en service die ik ooit heb meegemaakt. Ze proberen je daar tenminste te helpen naar een goed product te zoeken wat bij je past. Ze willen natuurlijk wat verkopen maar proberen wel dat je met een tevreden gevoel je spul koopt.
In Rotterdam ben ik nog niet geweest maar daar ga ik waarschijnlijk morgen kijken... ohw het is alweer vandaag ;) (je blijft echt aan GoT vastgekleefd zitten)

De keuze van die Tannoy MX serie is zeker niet slecht. Ze klinken voor dat geld echt uitstekend en er zijn in die klasse maar weinig speakers die zoveel waar voor hun geld bieden.

Heb je ook al eens gekeken naar de Denon 1803? Die is qua prijs vergelijkbaar met de Marantz 4300 en ik vind hem naar mijn mening beter klinken, maar das natuurlijk personlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaringen met de Sony DAV-S880 ????
ik weet dat losse componenten beter zijn maar dit design is perfect...
ik ga er alleen films mee kijken en heel af en toe (hooguit 5x per jaar) radio of audio cd's mee luisteren..
is dit dan een goede set??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Als je mooi design wil en geluid boeit je niet dan koop je toch lekker Sony, Pioneer, JVC or whatever ? Die maken qua geluid onderling niet zoveel uit; stel qua geluid allemaal niet zoveel voor. Ga is zelf luisteren en niet zitten vissen naar een bevestiging van je keuze.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 03 January 2003 @ 01:45:
Als je mooi design wil en geluid boeit je niet dan koop je toch lekker Sony, Pioneer, JVC or whatever ? Die maken qua geluid onderling niet zoveel uit; stel qua geluid allemaal niet zoveel voor. Ga is zelf luisteren en niet zitten vissen naar een bevestiging van je keuze.
:( Mijn Sony klinkt toch stukken beter dan Pioneer of JVC, ik vind zelfs beter dan de goedkopere Denon modellen. Dat is natuurlijk een kwestie van smaak maar je vergelijkt appels met peren. Tenzij je natuurlijk de versterkers als de 685 of lager bedoelt :P, daar kan ik dan weer niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 02 January 2003 @ 13:49:
mark_dabomb schreef op 02 januari 2003 @ 10:04:
Weet je hoe dat heet ? Een lokkertje :/ Klerelijers.

[...]

Je hebt wel 2 eindblokken nodig voor de fronts anders heb je geen stereo 8)7 En dat geld dus ook voor de rear kanalen van Dolby Digital / DTS.[/quote]

Klopt helemaal, ik bedoelde ook eigenlijk een gewone eindversterker maar zat ff met me gedachten ergens anders. En ik heb nog nooit iemand gezien die zijn pre-out gebruikt voor de rearkanalen. Dat lijkt me een beetje overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 09:55:
[...]

Klopt helemaal, ik bedoelde ook eigenlijk een gewone eindversterker maar zat ff met me gedachten ergens anders. En ik heb nog nooit iemand gezien die zijn pre-out gebruikt voor de rearkanalen. Dat lijkt me een beetje overbodig?
Ik gebruik pre-outs voor mijn rear-kanalen, ow wacht ff, ik heb alleen maar pre-outs ;) :P

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je verder geen versterker in je....aha.....je hebt alleen maar een voorversterker met decoders er in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 14:32
Wat vinden jullie dan van de Pioneer DCS-303 ...
ik heb zelf al een "echte" set bestaande uit losse componenten, maar dit is voor mijn ouders...
€ 599,- bij mediamarkt

Specs vd Pioneer DCS-303Afbeeldingslocatie: http://kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/444e9c433f41f9b4c1256b680042e78a/95eeedb209442cbfc1256c30003346a9/Foto/0.7C!OpenElement&FieldElemFormat=jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Reveal! op 03-01-2003 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reveal! schreef op 03 januari 2003 @ 10:10:
Wat vinden jullie dan van de Pioneer DCS-303 ...
ik heb zelf al een "echte" set bestaande uit losse componenten, maar dit is voor mijn ouders...
€ 599,- bij mediamarkt

[url=ttp://kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/thuisbioscoopmerk/95EEEDB209442CBFC1256C30003346A9]Specs vd Pioneer DCS-303[afbeelding][/url]
De specs link is bij mij dood.

Als het voor je ouders is die gewoon lekker een simpel HTtje willen voor in de huiskamer en al een andere set hebben voor hifi is dit prima.

Als jij zelf al een echte set hebt kan jij hun toch ook wel dat advies geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 14:32
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 10:27:
[...]

De specs link is bij mij dood.

Als het voor je ouders is die gewoon lekker een simpel HTtje willen voor in de huiskamer en al een andere set hebben voor hifi is dit prima.

Als jij zelf al een echte set hebt kan jij hun toch ook wel dat advies geven :P
link aangepast....
Mja ik heb geen id hoe deze complete setjes klinken ... daar ben ik nooit voor gaan luisteren ... dus vandaar dacht misschien dat mensen hier al wel zo'n setje hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik heb dv77 van pioneer gehoord in home cinema gebruik, en vondt het met een filmpie goed klinken. muziek was alleen niet om aan te horen, blikkerig zooitje. miste ook dynamiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reveal! schreef op 03 January 2003 @ 10:32:
[...]

link aangepast....
Mja ik heb geen id hoe deze complete setjes klinken ... daar ben ik nooit voor gaan luisteren ... dus vandaar dacht misschien dat mensen hier al wel zo'n setje hebben :)
Ik heb de Philips MX1060 gehad, voor film vond ik hem best fijntjes klinken. Voor muziek .. zelfde als Duncan... het brult en bonkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ff vraagje tussendoor,

ik zit net te kijken op www.IMDB.com, best filmsdatabase op het net!
en zie daar bij sommige films als soundmix SDDS staan :?
wat is dit voor soundmix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op 03 January 2003 @ 11:24:
ff vraagje tussendoor,

ik zit net te kijken op www.IMDB.com, best filmsdatabase op het net!
en zie daar bij sommige films als soundmix SDDS staan :?
wat is dit voor soundmix?
SDDS betekent Sony Dynamic Digital Sound. Het wordt eigenlijk alleen maar gebruikt in bioscopen en niet in HT's. Het is 8-kanaals discreet: front-left, center-left, center, center-right, front, right, surround-left, surround-right, LFE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 kanaals versterkers zijn er nu ook al. Yamaha heeft er al 1 op de markt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:56
8 kanaals versterkers bestaan al langer :), wat betreft SDDS, dit is enkel in de bioscopen te vinden en stamt af van het oude six-track waarbij magneetstrips werden gebruikt op films. Zo kreeg je (in het begin dan) 5 speakers achter het scherm en een surround. Verder niet heel spectaculair qua surroundeffecten hoor, maar voor grote schermen had je door die 5 speakers geen gaten in het geluid. Later is dit systeem veranderd naar 3 fronts, 2 rears en een LFE (inderdaad, de analoge voorloper van dolby digital), maar voor grote schermen vond Sony op den duur dar 5 frontspeakers toch wel leuk was en introduceerde vlak na DD en DTS hun eigen SDDS. Omdat het enkel leuk is voor grote schermen zul je het niet thuis vinden. Een tijd terug heeft Yamaha wel wat receivers uitgebracht met twee extra front effect kanaaltjes, maar volgens mij is dat ook allemaal verleden tijd.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 12:32:
[...]

SDDS betekent Sony Dynamic Digital Sound. Het wordt eigenlijk alleen maar gebruikt in bioscopen en niet in HT's. Het is 8-kanaals discreet: front-left, center-left, center, center-right, front, right, surround-left, surround-right, LFE.
dus je hebt voor 6 speakers staan?

is het niet front-L+R, front-center-L+R, surround-L+R, rear-center-L+R, en de LFE?

ik weet het niet, maar dit lijkt me logischer

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beschuitfluiter schreef op 03 januari 2003 @ 13:56:
[...]

dus je hebt voor 6 speakers staan?

is het niet front-L+R, front-center-L+R, surround-L+R, rear-center-L+R, en de LFE?

ik weet het niet, maar dit lijkt me logischer
Negative. 5 fullrange fronts (front-left, front-right, en nog 3... je kan er 1 center van maken en 2 mid-fronts ofzo... hoe je het zelf wil noemen). Sub is in principe ook de frontstage, dus dan 6 speakers voor en 2 achter (surround). Maar we praten over een bioscoop en die werken met iets meer surroundspeakers.
We hebben dus NIET te maken met een backrearchannel zoals bij DTS ES en DD EX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 15:29:
[...]

Negative. 5 fullrange fronts (front-left, front-right, en nog 3... je kan er 1 center van maken en 2 mid-fronts ofzo... hoe je het zelf wil noemen). Sub is in principe ook de frontstage, dus dan 6 speakers voor en 2 achter (surround). Maar we praten over een bioscoop en die werken met iets meer surroundspeakers.
We hebben dus NIET te maken met een backrearchannel zoals bij DTS ES en DD EX.
okay, weet ik dat ook weer :)
thnx

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik ben me aan het orienteren voor een ht en nu zit ik zelf te denken aan een marantz sr7200 av receiver een dv4200 of dv6200 dvd speler (zie mijn topic hier ergens :) ) en b&w boxen (nog niet helemaal uit). Ik hoor voornamelijk goede verhalen over marantz dus ik zou graag willen weten of hier iemand is met een vergelijkbare set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een tijdje naar een Marantz sr 6200 Receiver zitten luisteren met hetzelfde paar boxen als ik zelf heb (Infinity Reference 51 MK-II), en was toch niet helemaal overtuigd.

Het geluid was erg warm en mooi, maar vond toch dat hij wat "power" en bas tekort kwam. M'n oren zijn nu al jaren verprutst door een Sony DPL receiver (str-de415), maar die versterker trok de speakers duidelijk beter :? . Vind hetzelf ook een raar verhaal, maar ik miste echt stukken bas.
Zou ook duidelijk een subje icm met deze speakers en een marantz versterker gebruiken.
Vraag me echt af waarom de equializer niet wat verder het basbereik kan trekken.

Ga nu toch wat meer naar een Yamaha RX-V1300(of 1200)RDS neigen, iemand daar al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:46

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 16:35:
Ga nu toch wat meer naar een Yamaha RX-V1300(of 1200)RDS neigen, iemand daar al ervaringen mee?
Jazeker. De RX-V1300 past perfect in de bijbehorende doos. Ik verbaas me er nog elke dag over. :)

Geintje, ik post mijn ervaringen wel wanneer ik hem eindelijk heb aangesloten. Ik verwacht dat het niet echt lang meer kan duren voordat mijn boxjes er zijn.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest deze even hier naartoe verhuizen:

Hi,

Ik heb een kamer van 6x3m, een pioneer vsx 711 5x100watt receiver en dvd speler 454. Ik wilde wat vragen stellen die het aankopen van luidsprekers makkelijker voor me zullen maken.

Ik ben bij Home Audio hifi studio's geweest in de Hoogstraat in Eindhoven, maar vond dat de verkopers wel erg positief waren over wazt zel zelf hadden liggen en vooral erg negatief over wat ze niet verkochten. Zelfs over merken zoals Canton. Ik vond een paar mission speakers erg goed klinken, maar m'n vriendin vond ze niet mooi. Daarbij is het een model dat vervangen is door Mission. Het werd door de verkoper steeds benadrukt dat bij speakers(fronts) met veel laag een subwoofer overbodig is en dat het superbelangrijk is dat rears, fronts en center bij elkaar passen. Als rears kon je volgens hem het beste hetzelfde nemen als de fronts en ook de center moet het liefst zoveel mogelijk erop lijken. Ik ga vanavond nog naar een andere zaak die wel Canton en Quadral heeft maar verder ga ik niet meer luisteren.

Mn vriendin wil dat het geen houtkleur heeft of zwart is (zilver dus) en het liefst moet het ook vrij slank zijn. Je houd dan weinig meer over. Ik dacht aan de volgende 2 mogelijkheden:

set 1: CANTON

fronts:
Type Karat M 60 DC
Ontwerp Principe Drieweg, basreflexsysteem
Nominale / muziekbelastbaarheid 150/250 Watt
Rendement SPL (1 watt/1m) 87 dB
Frequentiebereik 22...30.000 Hz
Crossoverfrequentie 180/3.200 Hz
Lagetonenchassis 220 mm, cellulose/grafiet
Middentonenchassis 160 mm, alumimium
Hogetonenchassis 25 mm, alumimium-mangaan
Nominale impedantie 4...8 Ohm
Afmetingen (BxHxD) 17 x 105 x 38 cm
Gewicht 23.4 kg
Afbeeldingslocatie: http://www.canton.de/www/images/prod/karatm60dc.jpg

rears:
Type Karat M 10 DC op 65cm standaards
Ontwerp Principe Tweeweg, basreflexsysteem
Nominale / muziekbelastbaarheid 60/100 Watt
Rendement SPL (1 watt/1m) 85 dB
Frequentiebereik 33...30.000 Hz
Crossoverfrequentie 3.000 Hz
Lagetonenchassis 160 mm, alumimium
Afmetingen (BxHxD) 17 x 29 x 29.3 cm
Gewicht 6.4 kg
Afbeeldingslocatie: http://www.canton.de/www/images/prod/karatm10dc.jpg

center:
Type Karat CM 7 DC
Ontwerp Principe Tweeweg, basreflexsysteem
Nominale / muziekbelastbaarheid 85/140 Watt
Rendement SPL (1 watt/1m) 87.5 dB
Frequentiebereik 32...30.000 Hz
Crossoverfrequentie 3.000 Hz
Lagetonenchassis 2 x 160 mm, aluminium
Afmetingen (BxHxD) 46 x 17 x 35 cm
Gewicht 10.7 kg
Afbeeldingslocatie: http://www.canton.de/www/images/prod/karatcm7dc.jpg

sub: nog onbekend

set 2: QUADRAL

fronts:
Ascent 650
Type: 3-way Bass reflex
Nominal/music power (W): 120/200
Frequency response (Hz): 30...24.000
Crossover frequency (Hz): 600/2.800
Efficiency (dB/1W/1m): 87
Impedance (Ohms): 4...8
Speakers:
Tweeter 25 mm dome
midrange 135 mm Ø
Woofer 135 mm Ø
Cabinet size (H x W x D) in mm 914 x 160 x 190
Afbeeldingslocatie: http://www.quadral.de/big/ascent650.jpg

rears:
opnieuw de ascent 650's.

center:
Type: 3-way
Design principle: Bass reflex
Nominal/music power (W): 115/200
Frequency response (Hz): 35...24.000
Crossover frequency (Hz): 600/2.500
Efficiency (dB/1W/1m): 87
Impedance (Ohms): 4...8
Speakers:
Tweeter 25 mm dome
Midrange 135 mm Ø
Woofer 135 mm Ø
Cabinet size (H x W x D) in mm 165 x 550 x 225
Afbeeldingslocatie: http://www.quadral.de/big/ascentbase.jpg

sub: nog onbekend. Mag 200 tot 400 euro kosten ongeveer. Wordt waarschijnlijk een Canton.

De prijs van set 1 zonder de sub is ongeveer hetzelfde als van set 2 MET sub. Verschil is dat de Canton fronts heel erg vet zijn voor stereo muziek en een subwoofer voor muziek niet echt nodig is,omdat de fronts tot 22hz gaan. Er zitten wel een stuk minder goede rears bij. Bij de Quadral set is allees 100% optimaal op elkaar afgestemd (exact zelfde drivers), maar de fronts gaan niet zo diep als de Cantons. Gelukkig Quadralpakket goedkoper en dus minder erg dat er een geode sub bijmoet voor zowel muziek als film. Voor de sub ga ik 280-485 euro (canton as 25, 40 of 50 of 200 SC) uitgeven.

Ik ben zojuist naar Remkes B&O geweest en heb naar quadral 650's en Canton m80's geluisterd. Beide formidabele speakers! Helaas dus geen vergelijking kunnen maken met de m60's van Canton :(

De quadrals zijn ongelofelijk scherp en helder, en voor een formaat ook erg dynamisch en vol (je moet het horen). Toch missen ze de warmte en ruimtelijkheid van de canton m80's/ Neit zo gek, want die laatste zijn ook veel duurder. De vraag is of de m60's ook zoveel beter zijn dan de quadral's.... Deze zijn net wat kleiner dan de 80's en hebben een midrange minder en minder vermogen...

Verder werde me duidelijk dat je met dikke speakers die ongelofelijk laag gaan nog steeds een sub nodig hebt voor films, en verder bleek dat voor films (zelfs met DTS actiefilms) zuilluidsprekers als rears eigenlijk niet heel veel beter is. Hier kan ik dus goed quadral 250's voor nemen zodat mogelijkheid 2 nog wat goedkoper wordt.

Met muziek luisteren bleek dat multichannel stereo wel een leuke optie is. DUs uit 4, 5 of 6 kanalen muziek luisteren zondar dat er met dolby aan geknoied wordt. DIt si erg leuk met set 2, omdat je dan mooi die zuilluidspreker 650 ook als rear hebt staan. Daarbij is het ook nog harstikke mooi en net wat beter dan de 250's wanneer je DTS gebruikt.

Wat is jullie advies aan mij? Ennuh: Denken jullie dat het mogelijk is om centers, fronts en rears van Quadral en Canton te combineren om de kosten te drukken en/of het vermogen van de rears en center om te schoeven? Ze ontlopen elkaar niet veel qua klankbeeld (allebei het heldere Duitse). Of is dit af te raden?

Hartelijk bedankt voor jullie tijd en reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Stef- schreef op 03 januari 2003 @ 18:49:
[...]

Jazeker. De RX-V1300 past perfect in de bijbehorende doos. Ik verbaas me er nog elke dag over. :)

Geintje, ik post mijn ervaringen wel wanneer ik hem eindelijk heb aangesloten. Ik verwacht dat het niet echt lang meer kan duren voordat mijn boxjes er zijn.
Hmm ja, das alvast een positief punt ;)

Nu ik weer naar die Marantz heb zitten luisteren vind ik het eigenlijk wel een enorme misser. Ik weet dat veel audiofielen van mening zijn dat het extra kleuren van je geluid nooit goed is, maar gewoon een simpele bass extensie moet gewoon aanwezig zijn. Elke goedkope sony/pioneer\jvc whatever heeft dat ook. Daarom neig ik nu wat meer naar de Yamaha, heeft gewoon 2 goede draaiknoppen voor treble en bas, is zo imho veel beter af te stellen naar je persoonlijke voorkeuren op dat moment.

Ook vind ik bij de marantz dat je wel heel veel aan de volume knop moet draaien om wat volume te minderen of juist te verhogen. Zeker 3 slagen. Weet niet of dit aan de speakers ligt, maar is niet echt gebruiksvriendelijk.

Begrijp me goed, de Marantz is echt een prachtding, maar je moet gewoon super kritisch zijn wil je iets kopen waar je zonder vervelende gevoelens 5 jaar mee wil spelen. Zeker als je de alternatieven kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Heb je hem ook al met andere speakers gehoord :?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Opzich grappig, want je schrijft hier precies zoals ik er over denk :). Ik heb hier tweemaal de Ascent 250 staan, en het is denk ik de meest heldere speaker die ik ooit gehoord heb (geldt voor de hele serie), erg leuk dingetje, maar afhankelijk van de muziekkeuze kan het wat kil gaan klinken. Maar buiten dat een hele mooie serie.
Als rears kon je volgens hem het beste hetzelfde nemen als de fronts en ook de center moet het liefst zoveel mogelijk erop lijken. Ik ga vanavond nog naar een andere zaak die wel Canton en Quadral heeft maar verder ga ik niet meer luisteren.
Hier heeft de verkoper zeker gelijk in, maar dit is wel in de ultieme situatie. Helaas heb je zoals velen van ons gewoon te maken met een budget en kun je mijn inziens veel beter wat extra centen investeren in de fronts en er wat afdoen van de rears. Zover ik weet ligt de klank van de ascent 250 dicht in de buurt van de grotere modellen, alleen zijn de grotere wat voller. Dit volle geluid heb je echter veel minder hard nodig in de rears dan in de fronts, het laagste geluid kun je daarnaast gewoon doorgeven aan de sub dus dat mis je ook niet direct.
Dan zou je bijv de 850 als front kunnen nemen en zoals je zelf al voorstelt de 250 als rears.

Je komt dan een beetje op hetzelfde idee uit als de Canton set. En die ziet er ook zeer gelikt uit moet ik zeggen :9. Nu ken ik die frontspeaker niet, maar het 'idee van de bouw' wel een beetje (woofer aan de zijkant), wat vaak een vol geluid geeft. Nu zeg ik het puur op gevoel hoor, maar ik denk dat die Canton fronts een voller en wat warmer geluid geven bij stereo muziek dan de Ascent serie. Maar ik weet niet in hoeverre dat opweegt tegen die heerlijke helderheid :) van de Ascents (even uitgaande dat je geen sub gebruikt bij stereo muziek).

Een mogelijkheid is om de Canton set te nemen, eventueel die duurdere die je gehoord/vergeleken hebt, en dan een subwoofer er misschien later bij te nemen en bij films voorlopig te forwarden naar de fronts toe. Voor de Ascent set heb je voor films wel een sub nodig, althans, het is gewenst.
omdat de fronts tot 22hz gaan.
* ShittyOldMan pakt z'n Canton boekie er even bij B)
Ik zou niet al teveel naar die specs kijken, het is eigenlijk ook niet zo dat die speakers niet onder de 22Hz komen, maar op dat punt ligt het geluidsniveau een X aantal decibellen lager dan het gemiddelde van de rest van de curve. Wat ik er alleen niet uit kan ontdekken is hoeveel dB dat is. Maar als ik die hele serie zo'n beetje bekijken en de rest van hun productaanbod ook (qua specs) weet ik toch wel bijna zeker dat het niet -3dB is (over het algemeen gebruikelijk denk ik zo), eerder -6dB of zelfs -9dB. Dit omdat bijv. die kleine M10 met enkel een 16cm woofertje 'tot 33Hz zou gaan', dit geldt ook voor meerdere speakers welke een verdacht frequentiebereik hebben :P. Maargoed, dit is verder niet zo erg, je moet het namelijk toch horen voordat je er een oordeel over kunt vellen.

Wat betreft het vermogen van de rears zit je verder wel goed denk ik, zowel met de Canton als de Quadral set. Een groter probleem wordt de uitwijking van de woofer welke ook niet al te groot kan zijn, maar zolang je ze als rears gebruikt en het laag doorstuurt naar de sub of fronts zit je wel goed.
Denken jullie dat het mogelijk is om centers, fronts en rears van Quadral en Canton te combineren om de kosten te drukken en/of het vermogen van de rears en center om te schoeven? Ze ontlopen elkaar niet veel qua klankbeeld (allebei het heldere Duitse). Of is dit af te raden?
Wat betreft het combineren denk ik dat je met een setup uit dezelfde lijn toch het beste zit. Daarnaast heb je een mooie eenheid als set zijnde. Qua vermogen zal het niet veel uitmaken, qua kosten is het aan jou.

Hoop dat je er wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor je reply! Hier heb ik wat aan.

Ennuh, mijn verhaal is natuurlijk anders nu dan die eerdere van vanavond, omdat ertussen de luistersessie bij remkes zat. Daar heb ik meteen al mn vragen gesteld die ook al in de eerste verzie van mijn verhaal.

Maargoed: Wat vind je van multichannel muziek luisteren? Dat vind ik namelijk het belangrijkste argument (naast de prijs) voor het kiezen van de quadrals...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Multichannel kan best leuk klinken, maar mijn ervaring is dat het niet persé fullrange hoeft te zijn. Met kleinere rears schep je ook al een duidelijke ambiance of ruimtelijke sfeer wat het meest merkbaar is aan het multichannel. De lage tonen zijn veel moeilijker te lokaliseren, maar daarnaast als deze lage tonen van alle kanten zouden komen zouden ze elkaar nog eens kunnen uitdoven (geldt ook voor stereo, het buiken en knopen verhaal van vroeger op school :), maar daar merk ik persoonlijk minder van). Maargoed, kort samengevat denk ik dat je met kleinere rears ook prima van multichannel kunt genieten. Maar dat is uiteindelijk gewoon even testen in de winkel ofzo (indien mogelijk). Mocht het nou niks zijn, multichannel met kleinere rears, dan moet je je wel eerst gaan afvragen hoeveel je daar voor op wilt geven: Hoe belangrijk is het voor je ten opzichte van de andere opties. Dat kan ik zo niet voor je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik vindt het maar nix multichannel muziek, ik vindt het vermoeiend luisteren en het klopt niet.
muziekinstrunten door de rears? klopt niet als je er recht voor staat.
eigenlijk alleen maar het publiek maar dan luisterer ik nog steeds liever gewoon stereo.
het kan misschien aan de dvd's liggen maar deze heb ik multichannel beluistert:
-eagles dvd dts
-eric clapten ???
-roy olgenson - the black and white (hoe schrijf je dat :? )

overigens op de installatie van m'n pa (tannoy mx4, mx1, mxc, panasonic HE90 receiver)
stereo klonk gewoon mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op 04 januari 2003 @ 11:52:
ik vindt het maar nix multichannel muziek, ik vindt het vermoeiend luisteren en het klopt niet.
muziekinstrunten door de rears? klopt niet als je er recht voor staat.
eigenlijk alleen maar het publiek maar dan luisterer ik nog steeds liever gewoon stereo.
het kan misschien aan de dvd's liggen maar deze heb ik multichannel beluistert:
-eagles dvd dts
-eric clapten ???
-roy olgenson - the black and white (hoe schrijf je dat :? )

overigens op de installatie van m'n pa (tannoy mx4, mx1, mxc, panasonic HE90 receiver)
stereo klonk gewoon mooier.
Rammstein dvd heeft ook multi-channel muziek. De rears worden voornamelijk gebruikt voor atmosfeer (publiek etc), zodat je het gevoel hebt er midden in te staan. Af en toe wat geintjes met de rears (zoals een geluidje dat helemaal om je heen beweegt). Dus voor live is het best aardig. Voor gewoon studio muziek betwijfel ik het. Volgende week komt m'n dvd-audio van queen binnen, eens kijken hoe die klinkt (hmm, zat daar multi-channel op? naja.. boeie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erm, als je dolby music gebruikt of een decoder instelling van de receiver zelf (hall enzo) dan klinkt het idd zeer vermoeiend. Geld ook voor slecht opgenomen 5.1 muziek. Ik heb gisteren 5.1 opnamen geluisterd bij remkes en dat klonk echt wel zeeeer goed (maarja dat was live en geen studio!). Geen instrumenten uit de rears ofzo, maar wel het ruimtelijke van een concertzaal, zonder galm of teveel hoog.

Maar gewoon multichannel stereo is niet veel anders dan gewoon stereo luisteren, alleen dan met stereo geluid uit de rears erbij (en eventueel ook nog andere kanalen, maar dat vind ik niets).

Quadral acent850 nemen ipv 650 lijkt me niet zo leuke optie als Canton. Deze heeft namelijk dezelfde drivers als de 650, maar is alleen iets langer en heeft een midrange extra. Die extra midrange heb je volgens mij niet nodig want de door mij beluisterde 650's waren al heel compleet in het midden.

Dus het worden denk ik canton m60's of m80's als fronts. Maar dan nog even over combineren. Behalve dat de Quadral's goedkoper zijn en heel goed klonken als rears bij de canton's (bij Remkes geluisterd), hebben ze een aantal voordelen. Even een vergelijking:

.................. Canton m10 dc............quadral 250
vermogen: 60/100 ................. 100/150 (mn receiver is ook 5x100wattt rms)
rend./gev.: 85db ................. 86db (dus makkelijker aan te sturen, meer volume)
dipole: NEE .................. JA (klinkt dus ruimtelijker)
woofer: 160mm ................. 135mm (vreemd, zo klein en toch meer power)
tweeter: 1x25mm ................. 1x25mm front en 1x13mm back
hoogte: 29mm .................. 33mm
breedte: 17mm .................. 16,5mm
diepte: 29.5mm .................... 22.5mm (canton heeft dus toch wel wat meer inhoud)
frequentieb.: 33-30k ..................45-24k (ik weet niet of dit zo interessant is)
prijs: 270,- .................. 239,- (dus een paar van q is 62,- goedkoper)

En bij de centers zie je ook zoiets:
................ Canton cm7 dc ...........quadral ascent base
vermogen: 85/140 ................115/200 (mn receiver is ook 5x100wattt rms)
rend./gev.: 87,5db ............... 87db (de canton is dus wel net wat gevoeliger)
woofer: 2x160mm.............. 2X135mm (vreemd, zo klein en toch meer power)
tweeter: 25mm .................. 25mm
hoogte: 17mm .................... 16,5mm
breedte: 46mm ...................... 55mm
diepte: 35mm ................... 22,5mm (canton is sieper, maar minder breed)
frequentieb.: 32-30k ................... 35-24k (ik weet niet of dit zo interessant is)
Prijs: 290,- ................ 319,- (dus een canton is 29,- goedkoper)

Dus:
1 Canton fronts, Canton center, Canton rears
2 Canton fronts, Canton center, Quadral rears
3 Canton fronts, Quadral center, Quadral rears

Nogmaals: QUa klanbeeld ontlopen de 2 lijnen elkaar niet veel. Allebei het typisch Duitse heldere. Maar Quadral is scherper en Canton warmer en ruimtelijker met fronts (m80 vergeleken met 650). Dat ruimtelijke zal qua rears juist sterker zijn bij de quadrals verwacht ik, omdat deze dipole zijn.
Het totaal moet goed zijn voor multichannel stereo en home theater. Ik hou van veeeel volume met muziek. Maareh, is het qua center ook belangrijk om dat extra vermogen te hebben dat de Quadral biedt? Of zou optie 2 het beste zijn? Is wel het goedkoopste :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 14:18 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Dipool speakers geven een difuus geluidsbeeld dus kan je minder precies horen waar het geluid vandaan komt en dat is de bedoeling bij surround speakers. Zit je ook gelijk goed mbt thx (welke dipool surrounds eist) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha. EN wat zou je met de center doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Scarp schreef op 04 January 2003 @ 14:02:
[...]

Rammstein dvd heeft ook multi-channel muziek. De rears worden voornamelijk gebruikt voor atmosfeer (publiek etc), zodat je het gevoel hebt er midden in te staan. Af en toe wat geintjes met de rears (zoals een geluidje dat helemaal om je heen beweegt). Dus voor live is het best aardig. Voor gewoon studio muziek betwijfel ik het. Volgende week komt m'n dvd-audio van queen binnen, eens kijken hoe die klinkt (hmm, zat daar multi-channel op? naja.. boeie).
ik heb een dvd van queen in de winkel zien liggen met THX certificaat.
misschien die queen van jouw ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
duncanvdlinden schreef op 04 januari 2003 @ 15:08:
[...]

ik heb een dvd van queen in de winkel zien liggen met THX certificaat.
misschien die queen van jouw ook wel :)
Weet je dat héél zeker? Ik zou niet weten welke dat dan is.... maargoed, 't zou kunnen.

Ik heb de dvd-audio "Queen a Night at the Opera" en die is echt heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
[message=16621200,noline]ivosp schreef op 04 January 2003 @ 14:19message]:
Aha. EN wat zou je met de center doen?
Degene die je het lekkerst vond klinken :) Ik denk zelf hetzelfde merk als de fronts. Ik heb ze niet geluisterd dus zou nie weten.
Flint123 schreef op 04 January 2003 @ 15:14:
[...]
Weet je dat héél zeker? Ik zou niet weten welke dat dan is.... maargoed, 't zou kunnen.
Ik heb de dvd-audio "Queen a Night at the Opera" en die is echt heel goed.
Inderdaad, die is het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus die 30 watt RMS extra vind je geen overtuigend argument om voor de quadral te kizen?

[quote]Scarp schreef op 04 January 2003 @ 15:18:
[...]

Degene die je het lekkerst vond klinken :) Ik denk zelf hetzelfde merk als de fronts. Ik heb ze niet geluisterd dus zou nie weten.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Quadral acent850 nemen ipv 650 lijkt me niet zo leuke optie als Canton. Deze heeft namelijk dezelfde drivers als de 650, maar is alleen iets langer en heeft een midrange extra. Die extra midrange heb je volgens mij niet nodig want de door mij beluisterde 650's waren al heel compleet in het midden.
Zoiets dacht ik al, het extra ruimtelijke van de Cantons telt zwaarder mee dan de helderheid van de Quadrals (gezien de Cantons ook helder genoeg zijn) als ik het zo begrijp. (ik zou dat ook doen btw :))

.................. Canton m10 dc............quadral 250
vermogen: 60/100 ................. 100/150 (mn receiver is ook 5x100wattt rms)
Naar dat vermogen hoef je niet te kijken. Over het algemeen zit het zo: lage tonen hoor je minder goed dus deze worden er harder ingemixt. Met als resultaat dat je voor het laag meer vermogen nodig hebt. Dat vermogen boven de 50W zul je dan ook eerder halen met een zware basdreun dan een hoge toon. Nu kan de spoel dit vermogen best aan, maar de uitwijking is echt veeel te groot voor de 250, dus in praktijk zul je die 100W nooit halen.
rend./gev.: 85db ................. 86db (dus makkelijker aan te sturen, meer volume)
Is waar, maar scheelt maar _erg_ weinig.
dipole: NEE .................. JA (klinkt dus ruimtelijker)
De quadrals zijn wel dipole, maar bedenk wel dat dit niet het gebruikelijke dipole is wat bijv. THX voorschrijft. Het is enkel een (kleine) tweeter aan de achterkant van de speaker. Dit hoge geluid reflecteert al lastig en in sommige situaties (gordijn) al helemaal niet.
woofer: 160mm ................. 135mm (vreemd, zo klein en toch meer power)
tweeter: 1x25mm ................. 1x25mm front en 1x13mm back
hoogte: 29mm .................. 33mm
breedte: 17mm .................. 16,5mm
diepte: 29.5mm .................... 22.5mm (canton heeft dus toch wel wat meer inhoud)
frequentieb.: 33-30k ..................45-24k (ik weet niet of dit zo interessant is)
prijs: 270,- .................. 239,- (dus een paar van q is 62,- goedkoper)

En bij de centers zie je ook zoiets:
................ Canton cm7 dc ...........quadral ascent base
vermogen: 85/140 ................115/200 (mn receiver is ook 5x100wattt rms)
rend./gev.: 87,5db ............... 87db (de canton is dus wel net wat gevoeliger)
woofer: 2x160mm.............. 2X135mm (vreemd, zo klein en toch meer power)
tweeter: 25mm .................. 25mm
hoogte: 17mm .................... 16,5mm
breedte: 46mm ...................... 55mm
diepte: 35mm ................... 22,5mm (canton is sieper, maar minder breed)
frequentieb.: 32-30k ................... 35-24k (ik weet niet of dit zo interessant is)
Prijs: 290,- ................ 319,- (dus een canton is 29,- goedkoper)
Het zijn verder wat kleine verschillen, maar omdat ze zo klein zijn zou ik _persoonlijk_ voor de canton rears gaan en al helemaal zeker voor de canton center. En of het dan de m60 of m80 zou moeten worden weet ik niet, die zou je zelf dan even moeten vergelijken. Ik zou persoonlijk dus voor optie 1 gaan.
Technisch gezien zou het niet uitmaken welke je kiest, het zal dus uiteindelijk neerkomen op wat jij het mooiste vindt klinken :).

[ Voor 1% gewijzigd door ShittyOldMan op 04-01-2003 15:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik zou eigenlijk die m60's weleens naast die m80's en 650's willen horen, maar ik geen geen enkele zaak die ze alledrie heeft staan (m60 zie ik uberhaupt nergens luisterbaar). Van de m80's weet ik tenminste dat ze prachtig klinken (mooiste geluid dat ik tot nu toe gehoord heb). Zelfde geldt een beetje voor die 250's van quadral: die heb ik geluisterd en klinken erg goed en ruimtelijk. De vraag is of de canton m10's dat ook zullen doen...

Ennuh: Denk jij dat er uiteindelijk mischien zelf wel meer volume uit de m10's zal komen dan uit de 250's, omdat deze een 160mm woofer hebben ipv 135 en dus waarschijnlijk een grotere uitslag kunnen realiseren?

En zou de ontbrekende 2e midrange bij de m60 ervoor zorgen dat hij het ruimtelijke van de m80 mist? Of zal het em daarin niet zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Tja, ik zou eigenlijk die m60's weleens naast die m80's en 650's willen horen, maar ik geen geen enkele zaak die ze alledrie heeft staan (m60 zie ik uberhaupt nergens luisterbaar). Van de m80's weet ik tenminste dat ze prachtig klinken (mooiste geluid dat ik tot nu toe gehoord heb). Zelfde geldt een beetje voor die 250's van quadral: die heb ik geluisterd en klinken erg goed en ruimtelijk. De vraag is of de canton m10's dat ook zullen doen...
Misschien even bellen met Stassen of zij iets hebben staan (niet alles staat online namelijk). De m60 mist een midrange dus het kan zijn dat het middengebied minder nadrukkelijk aanwezig is, tevens is de woofer wat kleiner. Maar dit is slechts speculeren van hoe het klinkt, ik ken de verschillen niet behalve enkel die op papier en daarop komt de m80 er beter uit.
Ennuh: Denk jij dat er uiteindelijk mischien zelf wel meer volume uit de m10's zal komen dan uit de 250's, omdat deze een 160mm woofer hebben ipv 135 en dus waarschijnlijk een grotere uitslag kunnen realiseren?
Dit is ook enkel een speculatie van mij, het is ook maar net hoe de woofer zich gedraagt. Maar in voorgaand bericht bedoelde ik meer te zeggen dat je niet op het maximale vermogen hoeft te letten.

Misschien interessant om deze review eens te lezen?

(er bestaan trouwens ook nog andere modellen, de m30, 50 en 70)

[ Voor 4% gewijzigd door ShittyOldMan op 04-01-2003 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke review.

Wat een prijzen zeg trouwens. Gelukkig is het spul hier in europa veel geodkoper. We leuk om te zien dat het zich kan meten met duur (Amerikaans) spul en zo goed bevonden wordt!

Over de m30: die zijn te duur als rears en ik wil vloerstaanders als fronts. De 50 en 70 speakers staan niet op internet (www.canton.de of .com) en ik zie ze ook niet in winkels in Ned of Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ennuh: Stel dat ik die Canton's koop. Dan heb ik voorlopig ff geen geld voor die sub. Hoe zorg ik dat mn fronts dan zo goed mogelijk die taak overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Als het goed is kun je in de reciever het LFE kanaal door sturen naar de fronts, maar ik weet niet of dat overal kan, dat zou je zelf even moeten onderzoeken? Als het niet kan, misschien in de decoder van je dvd speler? Dat zou ik zo niet weten verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Volgens mij heb je echt een boutreceiver van extratech ofzo wanneer je je LFE kanaal niet over je fronts kan sturen :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 00:29:
[...]
Ik heb ze bij Echo in Goes beluisterd :) je moet er bekend zijn :? Anders kende je deze zaak niet.
Ik weet dat het er zit maar ben er nog niet binnen gestapt. :)
De keuze van die Tannoy MX serie is zeker niet slecht. Ze klinken voor dat geld echt uitstekend en er zijn in die klasse maar weinig speakers die zoveel waar voor hun geld bieden.
Dat idee had ik er ook bij ja, en zelfs de kleur vind ik mooi ;)
Heb je ook al eens gekeken naar de Denon 1803? Die is qua prijs vergelijkbaar met de Marantz 4300 en ik vind hem naar mijn mening beter klinken, maar das natuurlijk personlijk.
Ik kan op het moment nog niet helemaal kiezen tussen de 4300 en de 1803, de 1803 heeft ook profielen met surround instellingen die aan de verschillende bronnen toegekend kunnen worden, best leuke mogelijkheid.

Hmmzz de Denon 1803 heeft in Amerika een dimmer knopje voor het display, in Nederland heeft hetzelfde knopje de functie PTY... Niet zo'n beste beurt voor Denon dus..

[ Voor 9% gewijzigd door Tele op 04-01-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mzz, dat zit dus wel goed met mijn pioneer vsx 711 mag ik aannemen...

Nou ik sta op het punt om de m80's met de Canton center bestellen. Nog even de laatste twijfel overkomen... :)

Ik denk dat de helderheid van de ascents me op den duur wel eens zou kunnen gaan irriteren en daarbij ben ik het liefst niet aangeschreven op een sub voor muziek....

Die rears beslis ik over een tijdje wel over. Gebruik voorlopig nog wel ff philips leader serie. Sub komt ook wel een keer.
JT schreef op 04 januari 2003 @ 17:08:
Volgens mij heb je echt een boutreceiver van extratech ofzo wanneer je je LFE kanaal niet over je fronts kan sturen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 09:09
JT schreef op 04 januari 2003 @ 17:08:
Nou dat valt tegen want mijn Denon kan het ook niet (is ook alleen DD ready maar toch)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Mzz, dat zit dus wel goed met mijn pioneer vsx 711 mag ik aannemen...
Check het nog maar wel even voor de zekerheid, ik dacht ook dat er een sub pre-out op m'n marantz (dpl) setje zat maar dat was dus mooi niet zo |:( :o, liever geen verassing achteraf dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de m80's nu bij de leverancier waar ik ook mn receiver en dvd speler heb gekocht krijgen voor 1099,- , terwijl ze bij Remkes 899,- (adviesprijs 850,-) per stuk kosten. Ennuh, de center voor 224 (advies prijs 360,-).

Niet verkeerd dacht ik zo...

Weer een vraagje, nu over subs. ZIjn er mensen die een subfilter weleens lager dan 50HZ zetten? Ik zie namelijk dat dat alleen bij duurdere modellen mogelijk is. Ik dacht dat het mischien wel nodig is bij de m80's, omdat deze zelf al vrij laag gaag en daarbij niet gestoord moeten worden door de sub.

Of mischien kan ik beter kijken voor een cheap-ass movie-sub die niet voor muziekgeschikt is, omdat ik voor muziek toch geen sub nodig heb met die cantons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Voor muziek hoef je de sub verder niet te gebruiken, dus die crossover op 50Hz hoef je je ook niet druk om te maken, gewoon helemaal uit zetten dat ding :). Bij films moet je gewoon enkel het LFE kanaal daar naartoe sturen (fronts dus op large zetten), met de crossover op de normale stand of op max stand ofzo, het LFE kanaal zorgt er zelf al voor dat er alleen maar laag uit komt.

Die aanbieding is zeker niet verkeerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bestel zodra ik erachter ben hoe het zit met mn receiverinstellingen.

Wat is dat nu precies met large en small? Blijkt er uit onderstaande of mijn receiver het heeft?

A/V Receiver

Introducing an A/V receiver that offers a virtual surround back channel for newly introduced 6.1 formats for overwhelming surround sound. This receiver also has a Pro Logic II decoder so you can experience the enveloping surround sound even with stereo sources, like CD, tape, VCD and even TV programs. Thanks to the 96 KHz/24-bit DAC you can now appreciate a rich, subtle, more sophisticated sound. The set-up operation is done quickly and easily and all is controlled by a new pre-programmed large remote control. Furthermore, there is an extra A/V input behind the sophisticated front door panel convenient for connecting camcorder, game console, etc.

Key features VSX-D711-S
5 x 100 W Continuous Power Output DIN

High-quality A/V receiver with built-in DTS / Dolby Digital decoders

Pro Logic II (MOVIE & MUSIC) and Original Surround modes

Virtual Surround Back for reproducing 6.1 channel sources

SACD / DVD-Audio standard original sound technology

AM / FM Tuner with RDS function

Suitable for connecting many visual sources

Power Output VSX-D711-S
RMS Power (1kHz, 10%THD, 8 Ohm/ch) 120 W

Stereo (DIN) 2 x 100 W (8Ohm, 1% THD, 1 kHz)

Surround Front 2 x 100 W/ch (8Ohm, 1% THD, 1 kHz)

Surround Centre 100 W (8Ohm, 1% THD, 1 kHz)

Rear (Surround) 2 x 100 W/ch (8Ohm, 1% THD, 1 kHz)

Surround Sound VSX-D711-S
Dolby Digital Yes

DTS Yes

Dolby Pro Logic Yes

Dolby Pro Logic II Yes

Surround Modes Advanced MUSIC,Advanced MOVIE, Expanded Theater, Virtual Surround Back

5/6/7-channel stereo Yes

Construction VSX-D711-S
Direct Construction Yes

Amplifier Design VSX-D711-S
Accurate Imaging System Yes

Pioneer Hybrid Amplification Yes

Audio Features VSX-D711-S
Digital Signal Processor Yes

D/A Converter 96 kHz / 24-bit

A/D Converter 96 kHz / 24-bit

Midnight Listening Mode Yes

SOURCE DIRECT Yes

Bass/Treble Tone Controls Yes

Loudness Yes

Conveniences VSX-D711-S
FL Dimmer Yes

Remote Control VSX-D711-S
Remote Control type Preset

Source Control: DVD, Satellite Tuner, MCD, DTV

Tuner Features VSX-D711-S
RDS (Radio Data System) Yes

Random Preset Stations 30

Terminals VSX-D711-S
Multi-Channel Input 5.1 ch (DVD)

Digital Input 3 (assign)

Digital Coaxial input 2

Digital Optical input 1

Digital Output (Optical) 1

Audio/Video Inputs 4/4

Audio/Video Output 1A / 1AV+1V

S-Video Input/Output 4/2

Preamp Output Yes (C/SW)

A/V Input on Front Yes

SR (System Remote) Terminal Yes (Out)

Speaker A/B Independent

Large Speaker Terminals Yes (All)

Amplifier Specifications VSX-D711-S
Rated Power Output 100 W + 100 W 40 - 20 kHz, 0.2%, 8 Ohm

Input (Sensitivity/Imp.): LINE 200 mV / 47 kOhm

Frequency Response: LINE 5 - 100.000 Hz, +0 dB, -3 dB

Signal-to-Noise Ratio: LINE 88 / 64 dB

FM Tuner Specifications VSX-D711-S
Usable Sensitivity (Mono) 15,2 dBf, IHF (1,6 µV / 75 Ohm)

Sensitivity Mono (26 dB S/N, 75 Ohm) 1,1 µV

Sensitivity Stereo (46 dB S/N, 75 Ohm) 50 µV

Signal-to-Noise Ratio Mono (DIN) 62 dB

Signal-to-Noise Ratio Stereo (DIN) 58 dB

Stereo Separation (1 kHz) 40 dB

Video Specifications VSX-D711-S
Input (Sensitivity/Impedance) 1 V p-p / 75 Ohm

Miscellaneous VSX-D711-S
Power Requirements AC 220 - 230 V (UK230 V), 50 / 60 Hz

Power Consumption 250 Watt

Power Consumption in standby mode 1 W

Dimensions (W x H x D) 420 x 158 x 401 mm

Weight 10,0 kg

Reden dat ik het moet vragen is dat ik de gekochte receiver en dvd speler nog steeds niet binnen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:19
vaak is het zo dat je juist de crossover wat hoger moet zetten, de meeste speakers gaan, al doen de specs dat wel geloven, niet zo laag. Daarnaast is het een instabiel laag , een reden om bijv. de crossover op 60 hz te zetten, zodat je het instabiele signaal onder de 50 en iets daarboven naar de sub stuurt ipv naar je fronts.

Over sub en stereo. De meeste mensen zetten de sub uit met muziek, maar met een sub kan het iets toevoegen, alhoewel het geheel wel goed afgesteld moet zijn. Ik denk dat wel of geen sub puur van je fronts afhangt.

Wel een mooie keus die cantons, vind ze erg mooi eruitzien, schijnen echte HT speakers te zijn. Gewoon kopen, en foto's aub, wil ze nog weleens zien!

Heb zelf altijd een canton center gehad, en heb nog steeds een canton sub.

[ Voor 22% gewijzigd door blue eyes op 04-01-2003 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Small instelling is dat alles onder een ingestelde frequentie naar de sub wordt gestuurd. Large instelling voor een speaker is dat ie al het geluid wat er is naar zich toegestuurd krijgt. Elke goede reciever kan dit instellen. Voor films wel belangrijk, meestal zet je dan alle speakers op small, zodat al het lage (bas) door de sub wordt afgehandeld. Een standaard crossover frequentie is bv 80 Hz, alles onder 80 Hz gaat naar de sub, alles erboven naar de speakers. Voor HT doe je dus altijd alles op small en laat bas over aan de sub. Voor muziek kan je de sub instellen op je -6 dB frequentie van je fronts, zodat je sub alleen het lage voor z'n rekening neemt, wat je fronts niet meer kunnen (zo staat het in ieder geval in de handleiding van m'n B&W ASW 650).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor de uitleg.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 20:37
Aaarrrggghhhh!!!

Ik kan geen keuze maken tussen deze twee receivers :

1. Pioneer VSX-D2011-S
Afbeeldingslocatie: Http://www.pioneer.nl/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/1035906159890vsx_d2011_s_detailpage.jpg

meer info over deze receiver

2. Onkyo TX-SR700E
Afbeeldingslocatie: http://www.onkyo.net/uk/cms/prodimg/hometh/txsr700es.jpg

meer info over deze receiver

De pioneer is iets duurder maar dat is te verwaarlozen.

De front-speakers worden in ieder geval deze jongens :

Kef Q5's :9

Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/products/qseries/images/qseries5_image_small.jpg

Welke receiver zouden jullie kiezen en waarom ? (van bovenstaande 2)

Ooh en nog wat, ik ben op zoek naar goede maar redelijk goedkope center/sub woofer/suround speakers. De kef speakers uit dezelfde serie zijn mij iets te duur.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

ff 1 ding: ken beide NIET qua geluid. Maar persoonlijk vind ik die Onkyo stinklelijk. Ik zou je iig niet om de tuin laten lijden door mensen die zeggen dat Pioneer matig is; dat ist namelijk niet, tis gewoon goed.

Ik denk dat je het best ff de subwoofer achterwege kan laten en voor dat geld center en rear speakers uit dezelfde serie haalt. Geeft het beste resultaat omdat alle speakers hetzelfde klankkarakter hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door JT op 09-01-2003 23:49 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zowel pioneer als onkyo zijn wel ok :)
onkyo hebben een mooi eind gedeelte zitten. .pre's zijn weer wat minder..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Puur mijn mening met geen enkele objectieve onderbouwing: Ga voor de Pioneer. Ik heb een aantal positieve recencies hierover gelezen en hij ziet er gewoon goed uit.

Gister de VSX 711 en 811 + een aantal Denons en Marantzen beluisterd, maar de Pioneers deden hier absoluut niet voor onder.
(Ik heb zelf gister de VSX 711 besteld, omdat ik de mogelijkheden van 6.1 niet hoef en uiteraard het kostenplaatje ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik zal eerder kijken naar de mogelijkheden...
beide merken doen niet onder voor een middenmoot :Y)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
TheGreatCornholio schreef op 09 januari 2003 @ 23:29:
Ooh en nog wat, ik ben op zoek naar goede maar redelijk goedkope center/sub woofer/suround speakers. De kef speakers uit dezelfde serie zijn mij iets te duur.

Bij voorbaat dank.
zou ik wel de zelfde kef serie nemen, desnoods zet je een q1 als center neer.
q1 kost iig 198 bij www.highquality.nl, maar je kunt denk ik goedkoper krijgen.
het is gewoon bellangrijk dat de klanken bij elkaar passen en dat los je t' beste op met q1 surrounds, ander is het echt zonde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheGreatCornholio schreef op 09 January 2003 @ 23:29:De front-speakers worden in ieder geval deze jongens :

Kef Q5's :9

[afbeelding]

Welke receiver zouden jullie kiezen en waarom ? (van bovenstaande 2)

Bij voorbaat dank.
Voordat je de Kef Q5's aanschaft zou ik als ik jou was eens heel even naar de Monitor Audio New Silver S6 luisteren. Ik wil dan wel eesn weten wat je mening is over deze speakers.

De Kef Q serie kan je trouwens goedkoop aanschaffen via deze Nederlandse website. Hier kost de Q1 maar € 165,-

En voor de receiver zou ik zeker te weten voor de Pioneer kiezen. Dat apparaat is echt een monster en heeft zeer veel features. Verder is de kwaliteit veel beter als de budget series van Pioneer en is het uiterlijk naar mijn mening vergeleken met de Onkyo ook niet verkeerd

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 00:28:
[...]
Voordat je de Kef Q5's aanschaft zou ik als ik jou was eens heel even naar de Monitor Audio New Silver S6 luisteren. Ik wil dan wel eesn weten wat je mening is over deze speakers.

De Kef Q serie kan je trouwens goedkoop aanschaffen via deze Nederlandse website. Hier kost de Q1 maar € 165,-

En voor de receiver zou ik zeker te weten voor de Pioneer kiezen. Dat apparaat is echt een monster en heeft zeer veel features. Verder is de kwaliteit veel beter als de budget series van Pioneer en is het uiterlijk naar mijn mening vergeleken met de Onkyo ook niet verkeerd
Weet jij waar ik deze speakers kan beluisteren ?
Ik moet er wel bij zeggen dat ik verliefd ben op die KEF's ;)
Zowel qua geluid als looks zijn ze om te zoenen ! :+

Ik denk dat ik het al weet qua receiver, de pioneer gaat het worden.
Hij is alleen zo nieuw dat er nog geen fatsoenlijke review van verschenen is( tenminste niet dat ik weet)

Over de rest v/d speakers moet ik eens heel goed gaan nadenken, waarschijnlijk nog even doorsparen :| (ben ik niet zo goed in)

TRouwens, eurohopper is akelig goedkoop!

bedankt voor jullie reakties!

[ Voor 6% gewijzigd door TheGreatCornholio op 10-01-2003 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Zie http://www.transtec.nl/AUDIOWEB/main.htm . Dat is de distributeur van KEF speakers in nederland en daar staat een lijst van verkooppunten. Volgens mij hebben de meeste goede audiozaken die speakers wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 12-09 23:02
Heel misschien is het een idee om als center en surround speakers de HTS- 2001 te nemen?
Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/products/hometheatre/images/hts2001_small_image.jpg.
Zijn ook op het Uni-Q principe gebaseerd en hebben volgens mij wel zo'n beetje dezelfde klankkleur (iemand hier ervaring mee??)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
ikmattie schreef op 10 januari 2003 @ 10:11:
Heel misschien is het een idee om als center en surround speakers de HTS- 2001 te nemen?
[afbeelding].
Zijn ook op het Uni-Q principe gebaseerd en hebben volgens mij wel zo'n beetje dezelfde klankkleur (iemand hier ervaring mee??)
Heb ik inderdaad ook aan zitten denken, naast 2 Q5's een KHT2005 set erbij nemen.

JA, misschien is dit wel wat ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
TheGreatCornholio schreef op 10 January 2003 @ 10:41:
[...]
Heb ik inderdaad ook aan zitten denken, naast 2 Q5's een KHT2005 set erbij nemen.

JA, misschien is dit wel wat ! :)
Exact waar ik ook aan zit te denken!
Evt zijn die speakers ook los te kopen!
En niet eens zo heel erg duur! (http://htpricewatch.gamepoint.net/)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 18:04

kingfriko

100 % BULLY

Het scheelt niet veel , maar hier kostten de losse speakers 139 euro :
http://www.abetterprice.nl/showgroep.asp?index=2&groep=3
Hele set kost 955 euro .
Edit : ik zie net dat ze bij dat andere adres 799,- kostten :O foutje .
Dat is trouwens wel erg goedkoop , zou dan zeker voor de hele set gaan .

[ Voor 35% gewijzigd door kingfriko op 11-01-2003 14:44 ]

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
kingfriko schreef op 11 January 2003 @ 14:41:
Het scheelt niet veel , maar hier kostten de losse speakers 139 euro :
http://www.abetterprice.nl/showgroep.asp?index=2&groep=3
Hele set kost 955 euro .
Edit : ik zie net dat ze bij dat andere adres 799,- kostten :O foutje .
Dat is trouwens wel erg goedkoop , zou dan zeker voor de hele set gaan .
kef q1 kost los 165 euro dus vindt ik die 30 euro nou niet zo heel groot verschil.
als je het hele set neemt scheelt het wel een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheGreatCornholio schreef op 10 januari 2003 @ 00:49:
[...]

Weet jij waar ik deze speakers kan beluisteren ?
Ik moet er wel bij zeggen dat ik verliefd ben op die KEF's ;)
Zowel qua geluid als looks zijn ze om te zoenen ! :+

Ik denk dat ik het al weet qua receiver, de pioneer gaat het worden.
Hij is alleen zo nieuw dat er nog geen fatsoenlijke review van verschenen is( tenminste niet dat ik weet)

Over de rest v/d speakers moet ik eens heel goed gaan nadenken, waarschijnlijk nog even doorsparen :| (ben ik niet zo goed in)

TRouwens, eurohopper is akelig goedkoop!

bedankt voor jullie reakties!
Ik heb ze in Middelburg bij Echo Audio beluisterd. Ik heb daar ook de Kef Q5 beluisterd. Ik had precies dezelfde gedachten over de Kef Q5 en zeker over het uiterlijk :9~ Alleen toen ik die Monitor Audio New Silver S6 hoorde was ik echt verkocht! Het laag is echt zow geweldig voor dat geld _/-\o_ (€500,- per stuk en de Kef Q5 kost daar €525,- per stuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Ben inmiddels wezen kijken en heb geluisterd naar de Marantz SR 4300 / 6200. Op het moment komen deze heel dicht bij elkaar met de prijs. Is er een reden om juist de 4300 te nemen ipv de 6200, welke bv. ook OSD heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Op basis van specs zou ik de 4300 kiezen (dts-es, dd-es, etc). Maar ik weet niet hoe ze beide klinken, dus dat moet je luisteren.

edit: alhoewel, bij nadere bestudering ... naja... kweet ut ook nie :) Kies wat je het best vind klinken :)

[ Voor 100% gewijzigd door Scarp op 11-01-2003 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Scarp schreef op 11 januari 2003 @ 22:54:
edit: alhoewel, bij nadere bestudering ... naja... kweet ut ook nie :) Kies wat je het best vind klinken :)
Dat is het juist, hoor bar weinig verschil tussen die twee, het gaat hoofdzakelijk om de mogelijkheden.. :)

Specs SR-4300

Specs SR-6200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik denk dat je het verschil wel moet kunen horen tussen de 2, anders heb ik de verkeerde versterker gekocht :X k'heb een sr4200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op 12 January 2003 @ 12:04:
ik denk dat je het verschil wel moet kunen horen tussen de 2, anders heb ik de verkeerde versterker gekocht :X k'heb een sr4200.
Ik zal me de volgende keer wat minder inhouden en die volumeknop een eind ronddraaien ;) misschien dat het verschil dan beter duidelijk wordt. Waartussen heb jij dan gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Scarp schreef op 11 januari 2003 @ 22:54:
Op basis van specs zou ik de 4300 kiezen (dts-es, dd-es, etc). Maar ik weet niet hoe ze beide klinken, dus dat moet je luisteren.

offtopic:
Scarp, klopt het email adres dat in je profiel staat?

top, check je mail :P

[ Voor 3% gewijzigd door Azrael op 12-01-2003 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Azrael schreef op 12 January 2003 @ 14:38:
[...]

offtopic:
Scarp, klopt het email adres dat in je profiel staat?
yup :) Lang leve de gebruikersinstelbare aliassen bij sjellow :)

[ Voor 14% gewijzigd door Scarp op 12-01-2003 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit iets voor de laatste keer? Hopelijk krijg ik nu wel normaal antwoord op deze vraag!

PALLADIUM systeem
379,00 EUR

PALLADIUM Home Cinema systeem. Het beeld en geluid van de bioscoop gewoon in uw huiskamer, het kan met deze complete en zéér powerfulle set, die alles bevat om uw thuisbioscoopgenoegen perfect te maken. De set bestaat uit: een DVD-speler en 5.1 kanaalsversterker met ingebouwde DTS / Dolby Digital decorder, 4 satellietspeakers, een centerspeaker en actieve subwoofer. Productkenmerken: DVD-speler geschikt voor weergave van DVD-Video, Audio-CD, Video-CD, CD-R/RW en MP3. Met On Screen Display en SlowMotion-weergave. RDS tuner voor AM/FM, 40 voorkeuzezenders en zendernaamherkenning. Aansluitingen: 1x coaxiaal en 1x optisch digitale uitgang, 1x Scart, 1x Video S-VHS uitgang, 2x AV-In, 1x coaxiaal digitale ingang en hoofdtelefoonaansluiting. Telkens 2 identieke front-/surroundspeakers en 1 centerspeaker met een vermogen van elk 60/30 Watt muziek/normbelasting. Vermogen van de actieve subwoofer: 180/90 Watt muziek/sinusvermogen. Versterker: 5x 180 Watt + 500 Watt subwoofer. Dus totaal 1400 Watt vermogen (!!) en da's wel héél krachtig. Afm. DVD-speler: B43 x H7 x D36 cm; satelliet- en centerspeakers: B9 x H15 x D11 cm; subwoofer: B20 x H34 x D31 cm. Met afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Nee, is niks. Kijk eens rond voor een pioneer of sony setje. Lijkt me een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Ik ben net even bij Correct in R'dam wezen luisteren naar de stereopreformance van de KEF-'eitjes' (met Subwoofer), viel me een beetje tegen ivm met de Q5's...
De beste keus voor mij zal dus waarschijnlijk zijn om 3 losse KEF-eitjes (a 140 euro) icm met 2 losse KEF Q-5's (a 375 euro) te nemen, zonder subwoofer (gelijk een mooi projectje om mijn vakantiegeld aan te spenderen....)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ik vond ze ook tegenvallen, er leek wel een soort metaalachtige klank in te zitten. Maar ze zijn wel erg mooi en klein, handig voor de waf :)
De Q7 klinkt trouwens ook erg mooi.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
ErikRo schreef op 12 januari 2003 @ 20:20:
Ik vond ze ook tegenvallen, er leek wel een soort metaalachtige klank in te zitten. Maar ze zijn wel erg mooi en klein, handig voor de waf :)
De Q7 klinkt trouwens ook erg mooi.
De WAF-score van de KEF-eitje is idd errug hoog!
Maar ook de Q-serie vallen bij de W erg goed... ;)

Q-7 klinkt heel goed, maar valt een beetje buiten het budget :'(

De metaalklank vond ik wel meevallen, maar het was net of ik ergens in het middengebied een hoop mistte ivm de Q-5's
Ik heb ook nog de 603's van B&W geluisterd, en die vond ik ronduit tegenvallen ivm de KEF's (zelfs met de eitjes, maar dit is puur persoonlijk)

[ Voor 3% gewijzigd door ikmattie op 12-01-2003 20:49 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
ikmattie schreef op 12 January 2003 @ 20:39:
[...]

De WAF-score van de KEF-eitje is idd errug hoog!
Maar ook de Q-serie vallen bij de W erg goed... ;)

Q-7 klinkt heel goed, maar valt een beetje buiten het budget :'(

De metaalklank vond ik wel meevallen, maar het was net of ik ergens in het middengebied een hoop mistte ivm de Q-5's
Ik heb ook nog de 603's van B&W geluisterd, en die vond ik ronduit tegenvallen ivm de KEF's (zelfs met de eitjes, maar dit is puur persoonlijk)
JA, dat is ook mijn ervaring ! Die Q5's klonken in mijn oren een stuk beter.

Ik had 3 cd's bij me om te luisteren n.l. Steely Dan - The Royal scam, geen vreemde reaktie. Daarna Audioslave, begon ie al zenuwachtig om zich heen te kijken. Als laatste een stukje van Pantera's Vulgair display of power, toen dacht die(wat oudere) verkoper dat ik van een andere planeet kwam. :) ja dat was best grappig !

[ Voor 14% gewijzigd door TheGreatCornholio op 12-01-2003 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
TheGreatCornholio schreef op 12 January 2003 @ 21:02:
[...]

JA, dat is ook mijn ervaring ! Die Q5's klonken in mijn oren een stuk beter.

Ik had 3 cd's bij me om te luisteren n.l. Steely Dan - The Royal scam, geen vreemde reaktie. Daarna Audioslave, begon ie al zenuwachtig om zich heen te kijken. Als laatste een stukje van Pantera's Vulgair display of power, toen dacht die(wat oudere) verkoper dat ik van een andere planeet kwam. :) ja dat was best grappig !
Ik heb het wat dat betreft wat rustiger aan gedaan >:), bij mij gingen Muse en Radiohead in de CD-speler...
Heerlijke mix van laag-midden-hoog....

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
ikmattie schreef op 12 January 2003 @ 21:12:
[...]

Ik heb het wat dat betreft wat rustiger aan gedaan >:), bij mij gingen Muse en Radiohead in de CD-speler...
Heerlijke mix van laag-midden-hoog....
Het vreemde is dat ik verschillende mensen heb horen zeggen dat KEF speakers het best tot hun recht komen bij klassieke muziek! 8)7

Dat bewijst maar weer eens dat je ZELF moet gaan luisteren naar speakers/receivers ect. en niet alleen maar op reviews af moet gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 17:09:
Is dit iets voor de laatste keer? Hopelijk krijg ik nu wel normaal antwoord op deze vraag!

PALLADIUM systeem
379,00 EUR

PALLADIUM Home Cinema systeem. Het beeld en geluid van de bioscoop gewoon in uw huiskamer, het kan met deze complete en zéér powerfulle set, die alles bevat om uw thuisbioscoopgenoegen perfect te maken. De set bestaat uit: een DVD-speler en 5.1 kanaalsversterker met ingebouwde DTS / Dolby Digital decorder, 4 satellietspeakers, een centerspeaker en actieve subwoofer. Productkenmerken: DVD-speler geschikt voor weergave van DVD-Video, Audio-CD, Video-CD, CD-R/RW en MP3. Met On Screen Display en SlowMotion-weergave. RDS tuner voor AM/FM, 40 voorkeuzezenders en zendernaamherkenning. Aansluitingen: 1x coaxiaal en 1x optisch digitale uitgang, 1x Scart, 1x Video S-VHS uitgang, 2x AV-In, 1x coaxiaal digitale ingang en hoofdtelefoonaansluiting. Telkens 2 identieke front-/surroundspeakers en 1 centerspeaker met een vermogen van elk 60/30 Watt muziek/normbelasting. Vermogen van de actieve subwoofer: 180/90 Watt muziek/sinusvermogen. Versterker: 5x 180 Watt + 500 Watt subwoofer. Dus totaal 1400 Watt vermogen (!!) en da's wel héél krachtig. Afm. DVD-speler: B43 x H7 x D36 cm; satelliet- en centerspeakers: B9 x H15 x D11 cm; subwoofer: B20 x H34 x D31 cm. Met afstandsbediening.
kan niks zijn alleen al speakers van 30 watt en een versterker van 180 watt per kanaal????
kan je inderdaad beter voor bijv een pioneer setje kijken zoals scarp al adviseerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Ik kan die KEF eitjes van harte aanbevelen; maar dan het liefst voor de achterkanalen. Voor de center bleken ze te weinig body te hebben, zeker bij de zwaardere mannenstemmen kwamen ze naar mijn mening net iets tekort. Verder ben ik er heel tevreden over maar had ik natuurlijk liever een stel B&W's als rears gebruikt. Toen mijn vriendin die monsters echter zag moest ik verplicht (shame) naar een "interieur-verantwoord" alternatief zoeken en dan zijn die KEF's een superoplossing! De totale set met subwoofer is trouwens vorig jaar in What!Hifi (meest toonaangevende engelse hifi-magazine) verkozen tot beste set van het jaar.

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

GreenGras schreef op 12 januari 2003 @ 21:25:
What!Hifi (meest toonaangevende engelse hifi-magazine)
Ben ik het niet echt mee eens :P Daarnaast vind ik de eitjes mooi voor home cinema maar voor muziek vind ik ze wat minder.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.