Mkee, die had ik zelf ook al in gedachten, alleen dan de SR4200. Is die ook in champagne te verkrijgen en heeft die ook pre-outs?
Wauw, allemaal riesengeile sets. Ik zit alleen met het volgende probleem, "het gezag" hier in huis heeft verordoneerd dat als er dan al zo'n waanzinnig duur en compleet nutteloos
systeem moet komen dát het het kleinste van het kleinste moet zijn. Zelfs mijn infinity studioline 75 boxjes zijn veeeeeel te groot. Bose accoustimas of sony pascal is zeg maar de max qua grootte.
Ze wil nog steeds eigenlijk alleen maar de Pioneer, omdat deze zo klein is. Ze had het idee om de speler maar in een la te frotten zodat je alleen maar de display ziet. Dat leek mij gezien de kabelbossen aan de achterzijde geen goed idee.
NS-DV77

Ondertussen neig ik eerder naar de

SD-AT50DVH van Sharp, alhoewel ik ook nog steeds zeer gecharmeerd ben van

de Pioneer DCS-303. Deze krijgt op kieskeurig.nl een aantal goede recenties, alhoewel er geklaagd wordt over de koelfan (overlclockers ??). De sharp wordt daar naar mijn mening te summier besproken.
Ze wil nog steeds eigenlijk alleen maar de Pioneer, omdat deze zo klein is. Ze had het idee om de speler maar in een la te frotten zodat je alleen maar de display ziet. Dat leek mij gezien de kabelbossen aan de achterzijde geen goed idee.
NS-DV77

Ondertussen neig ik eerder naar de

SD-AT50DVH van Sharp, alhoewel ik ook nog steeds zeer gecharmeerd ben van

de Pioneer DCS-303. Deze krijgt op kieskeurig.nl een aantal goede recenties, alhoewel er geklaagd wordt over de koelfan (overlclockers ??). De sharp wordt daar naar mijn mening te summier besproken.
heeft ook pre-outs, het verschil met de 4300 is, dat de sacd kan weergeven, dus hoge frequenties, aluminium front plaat heeft, 6X80 ipv 5X70 watt heeft (dus 6.1).
dat over die hoge frequenties is alleen niet heel duidelijk hoorbaar, mits je hele dure boxen hebt.
als je dit niet nodig hebt is een sr4200 natuurlijk voldoende, is in de aanbieding bij correct maar dan moet je volgens mij wel snel zijn
dat over die hoge frequenties is alleen niet heel duidelijk hoorbaar, mits je hele dure boxen hebt.
als je dit niet nodig hebt is een sr4200 natuurlijk voldoende, is in de aanbieding bij correct maar dan moet je volgens mij wel snel zijn
Verwijderd
Marantz maakt heele mooie receivers, wordt ook mijn keus. Pas wel op bij de 4200, hij heeft namelijk weleens last van ploppen. Lees dit topic door voordat je er 1 koopt:
marantz SR-????/
Ik vindt het niet zo'n probleem en het zou me niet van die keuze afhouden. Wel vindt ik de extra opties van de 4300 belangrijk, daardoor gaat mijn voorkeur naar de 4300. Trouwens, de hele x200 serie van Marantz is in de aanbieding bij Correct, Daaruit zou ik voor de 6200 gaan, die is 499 euro, echt een koopje.
marantz SR-????/
Ik vindt het niet zo'n probleem en het zou me niet van die keuze afhouden. Wel vindt ik de extra opties van de 4300 belangrijk, daardoor gaat mijn voorkeur naar de 4300. Trouwens, de hele x200 serie van Marantz is in de aanbieding bij Correct, Daaruit zou ik voor de 6200 gaan, die is 499 euro, echt een koopje.
Prepare for kutgeluid bij muziek....uit die kleine dingen krijg je nooit behoorlijk geluid met muziek. Kijk dan nog of ze deze willen, of nee, zeg dat jij door satellieten te nemen een compromis moet maken en dat zij dat dan ook maar moeten doen:zeef schreef op 28 December 2002 @ 12:49:
het het kleinste van het kleinste moet zijn. Zelfs mijn infinity studioline 75 boxjes zijn veeeeeel te groot.
KEF KHT2005

Sorry voor de lay-out verneukende pic maar als ik hem kleiner word dan word het een rafel plaatje.
[ Voor 11% gewijzigd door JT op 28-12-2002 14:03 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
zwaardere versterkers, aansluitmogelijkheden. dus zal ook krachtiger klinken 
4200 kost 379 euro bij correct!
4200 kost 379 euro bij correct!
[ Voor 18% gewijzigd door duncanvdlinden op 28-12-2002 14:04 ]
Verwijderd
379 is natuurlijk niet duur!Ik neem aan dat de 4200 ook in champagne kleur is te kopen? en als hij pre-outs voor alle kanalen heeft kan ik altijd nog uitbreiden met het oog op extra vermogen (ik draai nu met Magnat Project 4 front's en er staan nog 2 rears van Mission (die platte)) Ik zal er even over nadenken wat ik doe en als ik hem koop horen jullie het wel! Bedankt iig!
Wat kost de 5200 nu bij correct (die is nog iets beter voor de toekomst)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 14:51 ]
Verwijderd
Heb nu toch een sub er bij, en toch wel wat duurder dan me beoogde max van 500 euro. Maar ja het klinkt toch stukken beter, het is geworden de
En het betreft het model HPS-250. Prijs wat ze vroegen was 1199 euro, en was nu voor 999. Dit lag totaal boven me budget dus vroeg of er wat af kon aangezien ze er nog 1 hadden, hij ging tot 700 en ik wilde hem voor 600 dus na veel onderhandelen mocht ik hem meenemen voor 600 euro.
Specs:
Omlaag gerichte 12" Inch Woofer
250 Watt RMS
28 Hz-120 Hz (is ook nog instelbaar via knop)
50 kOhm
300 mm Luidspreker
460 x 381 x 511 mm H x B x D
20 kg
Dus het systeem van me ziet er nu als volgt uit:"
Versterker: Marantz SR-6200
Cd-Speler: Marantz CD-5000
Speakers: JBL L4
Sub-Woofer: Infinity HPS-250
Foto's volgen binnekort

Specs:
Omlaag gerichte 12" Inch Woofer
250 Watt RMS
28 Hz-120 Hz (is ook nog instelbaar via knop)
50 kOhm
300 mm Luidspreker
460 x 381 x 511 mm H x B x D
20 kg
Dus het systeem van me ziet er nu als volgt uit:"
Versterker: Marantz SR-6200
Cd-Speler: Marantz CD-5000
Speakers: JBL L4
Sub-Woofer: Infinity HPS-250
Foto's volgen binnekort
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 14:56 . Reden: merk vergeten :D ]
Damn, wat zijn die prijzen voor receivers tegenwoordig laag zeg.
Dan te bedenken dat ik zo'n 3 jaar geleden zo'n 1500 gulden heb neergelegd voor
mijn JVC RX-888RBK

Wat saaie specs:
Output Power
At Stereo operation:
Front channels: 100 watts per channel
At Surround operation:
Front channels: 70 watts per channel
Center channel: 70 watts, min. RMS
Rear channels: 70 watts per channel
Boxen:
2x Rear en Front
Jamo 100 Watt continue, type weet ik zo 123 niet
Front
2x Magnat Concept 1200, 220 Watt continue
DVD Speler, voorheen Toshiba 210e, nu een xbox
TV- Sony Trinitron 28FX65 a 72 cm Breedbeeld
Vraag me af, hoeveel films ondersteunen nou 7.1 surround? Zijn dat alleen die startrek series of zijn er ook andere films te huur die dit hebben?
Dan te bedenken dat ik zo'n 3 jaar geleden zo'n 1500 gulden heb neergelegd voor
mijn JVC RX-888RBK

Wat saaie specs:
Output Power
At Stereo operation:
Front channels: 100 watts per channel
At Surround operation:
Front channels: 70 watts per channel
Center channel: 70 watts, min. RMS
Rear channels: 70 watts per channel
Boxen:
2x Rear en Front
Jamo 100 Watt continue, type weet ik zo 123 niet
Front
2x Magnat Concept 1200, 220 Watt continue
DVD Speler, voorheen Toshiba 210e, nu een xbox
TV- Sony Trinitron 28FX65 a 72 cm Breedbeeld
Vraag me af, hoeveel films ondersteunen nou 7.1 surround? Zijn dat alleen die startrek series of zijn er ook andere films te huur die dit hebben?
Verwijderd
Die prijzen zijn allemaal te vinden in het Marantz topic, beetje lui dat je dat niet doorleest, staat heel veel nuttige info in. Kan de prijs wel voorkouwen, maar dan heb je nog niks gelezen. Zeker als je nu serieus naar een Marantz kijkt is dat echt verplichte kost.Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 14:50:
379 is natuurlijk niet duur!Ik neem aan dat de 4200 ook in champagne kleur is te kopen? en als hij pre-outs voor alle kanalen heeft kan ik altijd nog uitbreiden met het oog op extra vermogen (ik draai nu met Magnat Project 4 front's en er staan nog 2 rears van Mission (die platte)) Ik zal er even over nadenken wat ik doe en als ik hem koop horen jullie het wel! Bedankt iig!
Als je trouwens op de toekomst voorbereid wilt zijn, kijk dan naar de 4300, is namelijk voorbereid op SuperAudio en DTS-ES en DD-EX, de x200 serie heeft oudere proccesors die die formaten niet ondersteunen.
Kan trouwens alvast verklappen dat de 6200 een betere koop is dan de 5200, want is maar 20 euro goedkoper, (verklap ik het toch
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 15:00 ]
Verwijderd
haha, ja sorry ben ff heel erg druk met het opzettten van eigen bedrijf en dit komt er nog ff bij. Wil er wel één hebben voor ze uitverkocht zijn.
Verwijderd
hahaha, als je er 1 wilt hebben moet je wel snel zijn. De 6200 van Marantz is nogal gewild nu, en dat is niet verwonderlijk natuurlijk.
argh ik zat juist zo te kijken naar die pioneer D711-S omdat hij goed bij die DV454 past en omdat hij goedkoop is... Die marantz receivers beginnen vergelijkbaar betaalbaar te worden alleen daar heb je geen zilvere in he?
Verwijderd
nee je hebt ze in het zwart en in de champagne kleur. Opzich vind ik champagne mooier, maar heb zelf een zwarte nu vanwege dat ik allemaal zwarte componenten had.
prijzen van de marantz'en x200 staan ook hier http://htpricewatch.gamepoint.net/
je kunt ze alleen in het zwart en champagne kopen
voor wat foto's zie mijn sig.
je kunt ze alleen in het zwart en champagne kopen
voor wat foto's zie mijn sig.
ik wil wel een sub kopen maar moet nog ff sparen, ik denk dat ik begin februari wel genoeg heb.
Maar ik ga wel alvast op zoek, Tannoy mxsub10 lijkt mij wel interessant of een Rel Quake.
asw subs wil ik ook wel eens beluisteren.
Maar ik ga wel alvast op zoek, Tannoy mxsub10 lijkt mij wel interessant of een Rel Quake.
asw subs wil ik ook wel eens beluisteren.
Verwijderd
Tannoy mxSub heeft me vader nu. Opzich erg nette sub maar heb sinds vandaag een bakbeest van Infinity erbij. Heb hem naast een Quake van Rel gezet, maar vond de Infinity Strakker. Heb ook mede nu infinity gekozen omdat die wat beter aansluit op me huidige JBL speakers. Aangezien Infinity en JBL van de zelfde maatschappij zijn (Harman Company).
Ben nu alleen me sub aan het fijn stellen. Heb maar een kamertje van 5 x 4
Verwijderd
Thermo die problemen zijn alleen bij de eerste series geweest. Je moet dit voorleggen aan de verkoper. Marantz heeft trouwens bij hun latere x200 series die opgelost en de doos voorzien van groene sticker. Mocht je toch een x200 hebben met het probleem dan valt dit onder de garantie.
mjah ik hou niet van terug gaan ik koop me spullen liefst direct goed natuurlijk. Daarom twijfel ik ook over mij spullen ergens ver weg te gaan halen goedkoop of gewoon waar ik nu altijd me spullen altijd haal.. die halen en brengen altijd alles mooi aan huis...
Zoals Wickedgame al zei; het probleem is allang opgelost.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Als jij er van op de hoogte bent, en het probleem voorlegt aan de verkoper dan zal hij heus wel aangeven of hun sets dat nog hebben. Heb het bij correct toen ook gevraagd, en hun garandeerde me dat ik een probleemloze AV zou krijgen. En moet ook zeggen heb nog geen enkel probleem gevonden.
Het beste lijkt me gewoon om me nu niet te gaan haasten en toch nog maar eens het luisterhok in te gaan dan....
( Als speakers had ik naast een stel magnats ook de Tannoy MXAV4 set als optie, ik geloof niet dat er hier al mensen zijn die daar ervaring mee hebben toch? )
( Als speakers had ik naast een stel magnats ook de Tannoy MXAV4 set als optie, ik geloof niet dat er hier al mensen zijn die daar ervaring mee hebben toch? )
heb je de rel quake ook naast de tannoy mxsub gezet?Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 15:30:
Tannoy mxSub heeft me vader nu. Opzich erg nette sub maar heb sinds vandaag een bakbeest van Infinity erbij. Heb hem naast een Quake van Rel gezet, maar vond de Infinity Strakker. Heb ook mede nu infinity gekozen omdat die wat beter aansluit op me huidige JBL speakers. Aangezien Infinity en JBL van de zelfde maatschappij zijn (Harman Company).
ik hoor van sommige mensen hier dat de tannoy mxsub wat power mist?
vindt jij dat ook?
Verwijderd
De Tannoy mist naast de Rel idd wat power. Als het tussen Tannoy en Rel moest gaan zou ik Rel doen. Wat denk ik een goed alternatief is voor jou is de Chario SW-1 die heeft een hele nette diep bass, maar is niet een zware dreun sub. Hij komt vanaf 2 januari in de aanbieding bij Raf en Staffhorst.. althans dat zeggen ze. Nu is die sub 459 euro bij die winkel ketens. Vind de Chario vergeleken met de Tannoy Volwassener en een stuk zwaarder.
Mijn pa heeft 2 tannoy mx4's voor staan, mxcenter, mx1's achter.Thermo schreef op 28 december 2002 @ 15:48:
Het beste lijkt me gewoon om me nu niet te gaan haasten en toch nog maar eens het luisterhok in te gaan dan....
is volgensmij de zelfde combo als mxav4 set.
iig die 2 mx4 zuilen klinken erg mooi strak en hebben een hele mooie diepe bas.
ook gedetaileerd en sprankelend hoog!
bovendien zijn ze veel makkelijker aanstuurbaar als de rest van de range dus dat doet het geluid ook ten goede.
Maar wat kost dat mxav4 set eigenlijk?
Verwijderd
Nu zal je je afvragen waarom me vader dan toch de mxSub heeft genomen. Wel hierom. Wij hebben als Front 2 Magnat Project 10 zuilen staan met daarin al 2 Subs zitten. Dus er was al redelijk wat laag aanwezig. En er moest alleen nog iets bij wat het laag ietsje meer aanwezigheid moest geven. Dat vonden we in de Tannoy. We hebben wel een rel er naast gehad maar het werd dan weer te zwaar.
Ik denk dat dat meer komt door de plaatsing en afstelling van de sub dan door de sub zelf Wicked. Zal denk niet aan de REL liggen
Ecodan warmtepomp
die set "zou" officieel voor net onder de 500 pond ergens te koop moeten zijn.. nu nog eff in euro's ergens vinden.
Ik hou wel van een beetje een diepe bas dus ik denk dat ik maar is naar een REL gaat luisteren! moet wel een nette bas zijn, maar dat verw8 ik wel van rel.Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 15:55:
Nu zal je je afvragen waarom me vader dan toch de mxSub heeft genomen. Wel hierom. Wij hebben als Front 2 Magnat Project 10 zuilen staan met daarin al 2 Subs zitten. Dus er was al redelijk wat laag aanwezig. En er moest alleen nog iets bij wat het laag ietsje meer aanwezigheid moest geven. Dat vonden we in de Tannoy. We hebben wel een rel er naast gehad maar het werd dan weer te zwaar.
de Chario is me nu nog wat te duur omdat ik zo 300-400 euro in mijn gedachten hebt. ik kan de REL quakeII tegen inkoopsprijs krijgen dus dat is ook weer een voordeel
Verwijderd
Die dingen tellen zeker mee. Afstelling is nogal een gedoe. Zit nu nog steeds te knoeien met mijn sub. Heb ongeveer 7 cd's hier liggen met verschillende muziek. En het blijft beetje fijn tunen. Maar kom in de richting. Wat ik wel een goeie cd vind is Enya om de sub te tunen met de rest van de speakers. Die muziek heeft veel laag en hoog
Aan die REL lag het ook niet zo zeer denk ik, maar ja je moet keuzes maken.
Pleur de sub neer op je luisterplaats, zet muziek op waarvan je weet hoe de bas moet klinken, loop door je kamer en daar waar die het best klinkt moet je hem plaatsenVerwijderd schreef op 28 December 2002 @ 15:59:
Die dingen tellen zeker mee. Afstelling is nogal een gedoe. Zit nu nog steeds te knoeien met mijn sub. Heb ongeveer 7 cd's hier liggen met verschillende muziek. En het blijft beetje fijn tunen. Maar kom in de richting. Wat ik wel een goeie cd vind is Enya om de sub te tunen met de rest van de speakers. Die muziek heeft veel laag en hoog![]()
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Hmm eens proberen, sleep sleep met 20 kg
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 16:05 ]
MIETJUH !!!!
* JT is een echte bikkel, heeft in z'n eentje deze sub opgetild en verplaatst

Heb je niet een plankie op wieletjes ofzo ?
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
20kg lijkt niet veel maar bij een beetje grote afmeting zoals die infinity is blijft het klote pakken.
Kijk maar is hoe groot die REL is en wat voor afmetingen, dus ff op het linkje klikken
Ecodan warmtepomp
En je rug pijnigenVerwijderd schreef op 28 December 2002 @ 16:11:
hmm blijft wel leuk die Rel maar voor zo 1 moet je diep in je buidel tasten....
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Tja heb zelfbouw overwogen. Maar kreeg deze aanbieding nu en tja heb het toch maar gedaan.
zelfbouw wordt het ook niet voor mij, ben daar niet zo handig in.
Verwijderd
Heb net in me eentje een sub van 40kg met de afmetingen, 75x55x45 de trap af getild.Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 16:10:
20kg lijkt niet veel maar bij een beetje grote afmeting zoals die infinity is blijft het klote pakken.
ja heb nu wel last van me rug

Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 16:17:
Tja heb zelfbouw overwogen. Maar kreeg deze aanbieding nu en tja heb het toch maar gedaan.
Echt jammer jongens, geeft zoveel voldoening, kost weinig en super goed aan je eigen wensen af te stemmen. Wisten jullie trouwens ook dat je bij Speaker en Co complete houtpaketten kan halen? ook kunnen ze hem daar voor je afwerken, niet dat dan nog zelfbouw is of gewoon helemaal voor je bouwen, niet dat het dan nog zelfbouw isduncanvdlinden schreef op 28 December 2002 @ 16:56:
zelfbouw wordt het ook niet voor mij, ben daar niet zo handig in.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 17:31 ]
Daarom heb ik wieltjes onder m'n zelfbouw sub van H/W/D 60cm/47cm/70cm 38mm MDF gezet, die wil je niet hoeven sjouwen, met driver en amp.Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 17:26:
[...]
Heb net in me eentje een sub van 40kg met de afmetingen, 75x55x45 de trap af getild.
ja heb nu wel last van me rug, maar hij staat er nu wel
BTW, dit merk http://www.velodyne.com komt ook nog wel 's goed uit de reviews, misschien dat daar nog wat leuks tussenzit voor sub-zoekkende?
[ Voor 37% gewijzigd door _XipHiaS_ op 28-12-2002 17:38 ]
Verwijderd
Ja ik weet van die gehele paketten af. Heb ze ook wel gezien, en heb het ook wel overlegt met me pa. Maar ja stel ik koop iets, en het bevalt me toch slechter dan de sub die ik had willen hebben, dan baal je weer... Dat risico zat ik een beetje mee. Ik geloof ook best dat die paketten best goed zijn daar twijfel ik niet aan, maar ik moet het gewoon horen hoe iets gedraagt. Ik heb ook 2 luistermodellen gehad in me kamer om uit te testen, en graag zou ik dat ook daarmee hebben gehad...
Ik ben op zoek naar een set speakers voor gebruik icm met mijn Yamaha RX-V430 Receiver. Hierbij gaat mijn voorkeur uit naar JBL, aangezien ik met deze combinatie al eens zeer goed geluid heb gehoord. Bij wat zoeken zag ik op www.jbl.nl de ATX 30 zuilspeaker staan voor slechts 139,-/stuk. Heeft iemand ervaring met deze speakers, of de serie waarin hij valt(ATX serie) ?
Het gaat om deze speaker:
http://international.jbl....SerId=ATX&language=GERMAN
Het gaat om deze speaker:
http://international.jbl....SerId=ATX&language=GERMAN
[ Voor 16% gewijzigd door Compacto op 28-12-2002 18:17 ]
Verwijderd
Even een vraagje, waar zit Polectro? Want dan ga ik daar zeker morgen ff heenrennen om een SR5200 te halen!
Lekker beizg, de link op de HTpricewatch werkte ff niet lekker..... Sorry, niet te snel posten volgende keer
Lekker beizg, de link op de HTpricewatch werkte ff niet lekker..... Sorry, niet te snel posten volgende keer
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 21:29 . Reden: te snel willen zijn :D ]
Verwijderd
Wie kan mij zeggen of de prijzen van de marants SR-5200 en SR-4200 in de HTprcewatch kloppen?Ik zag namelijk ook een Onkyo TX-DS898 voor iets meer dan 400 staan bij hifi regler. Blijkt dat hij daar1649 kost. Is al verbeterd. NU is er een SR-5200 in de aanbieding bij Polectro in A'dam. Wie kan mij zeggen of deze prijs klopt?
Verwijderd
Beste tweakers. Heeft er iemand ervaring met deze 500-speakerset van Panasonic? Locale hi-fi boer heeft ze niet, en googelen naar reviews geeft geen resultaten. Plaatje: 

als het waar is wordt ik gekVerwijderd schreef op 29 December 2002 @ 09:42:
Wie kan mij zeggen of de prijzen van de marants SR-5200 en SR-4200 in de HTprcewatch kloppen?Ik zag namelijk ook een Onkyo TX-DS898 voor iets meer dan 400 staan bij hifi regler. Blijkt dat hij daar1649 kost. Is al verbeterd. NU is er een SR-5200 in de aanbieding bij Polectro in A'dam. Wie kan mij zeggen of deze prijs klopt?

ik heb vorige maand een sr4200 voor 399 gehaald
sr5200 345 euro, ik wil het niet geloven
Verwijderd
Precies, maar wat ik al zei, de pricewatch is volgens mij niet echt betrouwbaar. Jamemr dat ik niet kan bellen aangezienze dicht zijn (ze nemen iig niet op). Kan iemand achterhalen wie de prijs heeft gepost danwel geedit. En is het misschen een idee om de pricewatch een beetje af te schermen, nu kan iedereen zomaar alles invoeren en veranderen.
Ook opvallend: Sr-4200 en SR-5200 even duur.....
Ook opvallend: Sr-4200 en SR-5200 even duur.....
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 12:35 ]
Verwijderd
De enigste prijzen waarvan ik weet dat ze kloppen is van Correct voor de SR- 4200 , SR-5200 en SR-6200 En die zijn al uiterst scherp geprijst.
/offtopic
Voor prijzen in duitsland is www.guenstiger.de vrij accuraat. In nederland zijn er bar weinig online shops. Degene die er zijn zijn op 1 hand te tellen en kan je net zo goed zelf langs. Verder worden vaak toch de richtprijzen van de fabrikanten aangehouden en daar je kan meestal dan wel een korting op bedingen als je slim bent en dan heb je dezelfde prijs als bijvoorbeeld correct (waar dan waarschijnlijk niet veel meer te onderhandelen valt).
/offtopic end
Voor prijzen in duitsland is www.guenstiger.de vrij accuraat. In nederland zijn er bar weinig online shops. Degene die er zijn zijn op 1 hand te tellen en kan je net zo goed zelf langs. Verder worden vaak toch de richtprijzen van de fabrikanten aangehouden en daar je kan meestal dan wel een korting op bedingen als je slim bent en dan heb je dezelfde prijs als bijvoorbeeld correct (waar dan waarschijnlijk niet veel meer te onderhandelen valt).
/offtopic end
[ Voor 3% gewijzigd door Scarp op 29-12-2002 13:13 ]
Verwijderd
Scarp stuur een mailje naar mij wil je... Ik wil wel eens weten waar jij die Kef QX serie heb kunnen luisteren want ik heb ze nog nergens gezien. Het is al moeilijk genoeg om de Q serie te vinden laat staan de QX serie.
Ben afgelopen zaterdag bij Polectro langsgeweest. De prijzen van de SR-4200 en SR-5200 zijn daar idd evenhoog (heb namelijk zelf de pricewatch ingevuld) alleen is de SR-5200 enkel in het zwart te krijgen (vond ik iig oerlelijk en heb 'm daarom niet gekocht). Het is wel een opruimactie dus op=op. Op zaterdagochtend stond er dus nog een iig 1 SR-5200 op de planken.
Dat is nog eens interessant.Verwijderd schreef op 28 December 2002 @ 15:53:
Wat denk ik een goed alternatief is voor jou is de Chario SW-1 die heeft een hele nette diep bass, maar is niet een zware dreun sub. Hij komt vanaf 2 januari in de aanbieding bij Raf en Staffhorst.. althans dat zeggen ze. Nu is die sub 459 euro bij die winkel ketens. Vind de Chario vergeleken met de Tannoy Volwassener en een stuk zwaarder.
Ik heb nu in bestelling (volgende week komen ze als alles goed gaat) de Chario Syntar 200T, 200 en de Dialogue center. Zonder sub dus eerst nog. De SW-1 zou hier dan ook een mooie aanvulling op zijn. Laat ik Staffhorst de komende tijd dan ook maar in de gaten houden.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Muziek klinkt goed uit die KEF set , veeeeeeel beter als uit de 4 JBL tlx10`s die ik hiervoor had . En die waren iets groterJT schreef op 28 december 2002 @ 14:01:
[...]
Prepare for kutgeluid bij muziek....uit die kleine dingen krijg je nooit behoorlijk geluid met muziek. Kijk dan nog of ze deze willen, of nee, zeg dat jij door satellieten te nemen een compromis moet maken en dat zij dat dan ook maar moeten doen:
[/sub]
kingfriko
Daarom. Ik ben niet zo kapot van hun muziek performance, maar hij is wel beter dan welk satellietsetje dan ook, in zijn prijsklasse, eronder maar misschien ook nog wel ietsjes erbovenkingfriko schreef op 29 december 2002 @ 13:47:
[...]
Muziek klinkt goed uit die KEF set , veeeeeeel beter als uit de 4 JBL tlx10`s die ik hiervoor had . En die waren iets groter
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Heb zelf verschillende speaker packages geluisterd waaronder de Sony Pascal, Infinity Modulus en Kef KHT-2005.
Vooral de Infinity en Kef sets presteren heel goed. Persoonlijk Prefereer ik de Kef wat meer omdat die wat neutraler is dan de Infinity. Ik vind de Infinity wat aggressief en vond het wat missen bij het midden naar hoog gedeelte, maar de sub gedeelte is weer wat beter dan bij de Kef.
Vooral de Infinity en Kef sets presteren heel goed. Persoonlijk Prefereer ik de Kef wat meer omdat die wat neutraler is dan de Infinity. Ik vind de Infinity wat aggressief en vond het wat missen bij het midden naar hoog gedeelte, maar de sub gedeelte is weer wat beter dan bij de Kef.
Verwijderd
Okee, sorry voor valse bschuldigingen. Champagne is voor mij een pre! DUs helaas, hij zal er toch wel niet meer staan als ik maandag zou komen.bramzel schreef op 29 December 2002 @ 13:30:
Ben afgelopen zaterdag bij Polectro langsgeweest. De prijzen van de SR-4200 en SR-5200 zijn daar idd evenhoog (heb namelijk zelf de pricewatch ingevuld) alleen is de SR-5200 enkel in het zwart te krijgen (vond ik iig oerlelijk en heb 'm daarom niet gekocht). Het is wel een opruimactie dus op=op. Op zaterdagochtend stond er dus nog een iig 1 SR-5200 op de planken.
Geeft niks. In de advertentie van hun in de krant stond de SR-5200 ook voor een andere prijs. Maar volgens mij was het de laatste in de winkel en deze zat zo onder de krassen dat ze 'm maar wat goedkoper hebben gemaakt.Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 14:23:
[...]
Okee, sorry voor valse bschuldigingen. Champagne is voor mij een pre! DUs helaas, hij zal er toch wel niet meer staan als ik maandag zou komen.
Die champagne kleur vind ik ook echt veel mooier! Zit alleen nog steeds te twijfelen tussen de SR-4200 en de SR-4300.... Die laatste was daar trouwens 448,- Euro.
Eigenlijk ging ik daar kijken voor de Pioneer DV-444 dvd-speler voor m'n ouders. Ik heb 'm zelf ook en voor een prijs van 145 Euro kan je 'm eigenlijk niet laten staan! Maar ja, ze hadden er nog een over; ook vol met krassen... afdingen lukte ook al niet dus hebben we uiteindelijk gekozen voor de Pioneer DV-350. Doet het goed alleen merk ik wel dat niet overweg kan met Princo DVD's.
Ik heb de kefs zonder sub gehoort naast een paar 601's van b&w's, het verschil was erg hoorbaar. maar was zeker niet slecht voor satelietjes. ze klonken niet TE blikkerig zeg maar. Maar je moet die kefjes ook met sub beluisteren voor de basweergave.kingfriko schreef op 29 December 2002 @ 13:47:
[...]
Muziek klinkt goed uit die KEF set , veeeeeeel beter als uit de 4 JBL tlx10`s die ik hiervoor had . En die waren iets groter
met sub heb ik nooit gehoort
uh? kheb die helemaal niet geluisterd hoorVerwijderd schreef op 29 december 2002 @ 13:14:
Scarp stuur een mailje naar mij wil je... Ik wil wel eens weten waar jij die Kef QX serie heb kunnen luisteren want ik heb ze nog nergens gezien. Het is al moeilijk genoeg om de Q serie te vinden laat staan de QX serie.
Voor die prijs had ik de 5200 echt niet laten staan!!bramzel schreef op 29 december 2002 @ 13:30:
Dan maar zwart.
de 5200 klinkt dynamischer/krachtiger als de 4200 en heeft 6.1.
Verwijderd
De 5200 bij Polectro, is die gekrast? Ik meen zoiets gelezen te hebben...(ergens op de helft in een post van bramzel. Nou, als dat het geval is hoef ik hem dus niet. Maar als dit niet het geval is..... LD Ga ik morgen wel ffnaar A'dam
Verwijderd
Ik ben vamiddag wezen kijken voor een nieuwe receiver met speakers.
Deze breid ik in de toekomst steeds verder uit tot een compleet HT.
De reciever daar was ik al snel uit dat wordt de Denon 1803 ik vond hem persoonlijk mooier qua klank dan een Marantz 6200. Dit was vooral in het laag wat bij de Denon wat strakker bleef op hoog volume. Verder had ik ook nog een Yamaha en Harman Kardon beluisterd. Alleen die kunnen naar mijn mening niet voldoen aan Denon en Marantz.
Ik heb geluisterd naar 3 paar speakers:
- Kef Q5 zijn € 525,- per stuk (op deze Nederlandse site zijn ze € 375,- per stuk)

Voor meer info over Kef kijk hier
- Visionik Evolution E602 zijn € 449,- per stuk (kan goedkoper, alleen waar?).

Voor meer info over Visionik kijk hier
- Monitor Audio Silver S6 voor € 499,- per stuk (kan goedkoper, alleen waar?).

Voor meer info over Monitor Audio kijk hier
Ik hoor van heel veel mensen dat de Kef Q serie erg goed klinkt. Alleen toen de verkoper zei "ze zijn zeker goed, alleen ik heb wat beters" toen ben ik inderdaad van gedachte veranderd.
De laatste twee genoemde modellen zijn voor die prijs echt toppers ook de B&W 600 serie kan er niet in mee gaan. Ik raad je aan om deze speakers eens te gaan beluisteren. De hoge tonen zijn net als bij de Kef Q serie en de B&W gewoon goed. Alleen waar de Kef en de B&W het bij het laag laten zitten en een soort bonk geluid gaan maken. Daar gaan de Visionik en Monitor Audio nog een stukje verder (lager).
Ik vind ook dat de Visionik en Monitor Audio een rustiger en vollere klank hebben als de Kef speakers. De Kef duwt als het ware de lage tonen met druk naar buiten waardoor er een wat dreunerig geluid ontstaat.
Ik heb ze in Duitsland nog niet op een site kunnen vinden dus als iemand ze op een (goedkope) Duitse site weet te vinden wil die dan even de url posten.
Hebben jullie nog alternatieven van speakers en/of receivers waarvan je zegt, ja die moet je ook maar eens beluisteren want dat kan wel eens een optie zijn
Mijn budget voor een receiver ligt rond de € 600,- en voor de speakers rond de € 500,- per stuk.
Deze breid ik in de toekomst steeds verder uit tot een compleet HT.
De reciever daar was ik al snel uit dat wordt de Denon 1803 ik vond hem persoonlijk mooier qua klank dan een Marantz 6200. Dit was vooral in het laag wat bij de Denon wat strakker bleef op hoog volume. Verder had ik ook nog een Yamaha en Harman Kardon beluisterd. Alleen die kunnen naar mijn mening niet voldoen aan Denon en Marantz.
Ik heb geluisterd naar 3 paar speakers:
- Kef Q5 zijn € 525,- per stuk (op deze Nederlandse site zijn ze € 375,- per stuk)

Voor meer info over Kef kijk hier
- Visionik Evolution E602 zijn € 449,- per stuk (kan goedkoper, alleen waar?).

Voor meer info over Visionik kijk hier
- Monitor Audio Silver S6 voor € 499,- per stuk (kan goedkoper, alleen waar?).

Voor meer info over Monitor Audio kijk hier
Ik hoor van heel veel mensen dat de Kef Q serie erg goed klinkt. Alleen toen de verkoper zei "ze zijn zeker goed, alleen ik heb wat beters" toen ben ik inderdaad van gedachte veranderd.
De laatste twee genoemde modellen zijn voor die prijs echt toppers ook de B&W 600 serie kan er niet in mee gaan. Ik raad je aan om deze speakers eens te gaan beluisteren. De hoge tonen zijn net als bij de Kef Q serie en de B&W gewoon goed. Alleen waar de Kef en de B&W het bij het laag laten zitten en een soort bonk geluid gaan maken. Daar gaan de Visionik en Monitor Audio nog een stukje verder (lager).
Ik vind ook dat de Visionik en Monitor Audio een rustiger en vollere klank hebben als de Kef speakers. De Kef duwt als het ware de lage tonen met druk naar buiten waardoor er een wat dreunerig geluid ontstaat.
Ik heb ze in Duitsland nog niet op een site kunnen vinden dus als iemand ze op een (goedkope) Duitse site weet te vinden wil die dan even de url posten.
Hebben jullie nog alternatieven van speakers en/of receivers waarvan je zegt, ja die moet je ook maar eens beluisteren want dat kan wel eens een optie zijn
Mijn budget voor een receiver ligt rond de € 600,- en voor de speakers rond de € 500,- per stuk.
Tannoy Saturn
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Ja klopt was ik er vergten bij te vermelden dat ik die ook wilde gaan beluisteren.
Tannoy Saturn 6 (misschien kan ik de Saturn 8 wel betalen):

Voor meer info over Tannoy kijk hier
Alleen deze hadden ze op dit moment niet in de zaak staan
Heb er nu een folder van voor me liggen. Ben erg benieuwd naar de klank. Ik heb het idee dat ze wat op de Kef speakers lijken.
Ik vind dat de Tannoy's wel een mooi uiterlijk hebben en de kleurcombinaties er goed uit zien. Maarja klank gaat voor het uiterlijk.
Heb je ze wel eens gehoord JT (of iemand anders)
Zo ja wat vond je er van
Ik ga nu eerst maar eens effe

ik zou gewoon lekker allemaal kleinere speakrtjes voor HT nemen..
en paar grote floorstanders voor de audio.. lekker allebei apart
edit : "WOEI!!! : 5000e POST!"
en paar grote floorstanders voor de audio.. lekker allebei apart
edit : "WOEI!!! : 5000e POST!"

[ Voor 15% gewijzigd door gitaarwerk op 30-12-2002 01:47 ]
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Ik heb ze kort gehoord...and i fell in love. Het eerste wat ik dacht was 'damn, komen die dingen diep !' kom ik thuis blijven ze tot 35 te gaan ofzo. Maar de bas was ook mooi strak en voor de rest zat het met de klank ook wel zeker goed.Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 01:46:
[...]
Ja klopt was ik er vergten bij te vermelden dat ik die ook wilde gaan beluisteren.
[afbeelding]
Heb er nu een folder van voor me liggen. Ben erg benieuwd naar de klank. Ik heb het idee dat ze wat op de Kef speakers lijken.
Ik vind dat de Tannoy's wel een mooi uiterlijk hebben en de kleurcombinaties er goed uit zien. Maarja klank gaat voor het uiterlijk.
Heb je ze wel eens gehoord JT (of iemand anders)![]()
Zo ja wat vond je er van
Ik ga nu eerst maar eens effewant anders blijf ik (weer) doorlezen en zoeken op dit forum
Ecodan warmtepomp
M'n pa heeft de mx4 en vindt dat ook een bijzonder mooie speaker, is ook uiterst betaalbaar!.Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 01:46:
[...]
[afbeelding]
Heb je ze wel eens gehoord JT (of iemand anders)![]()
Zo ja wat vond je er van
Ik ga nu eerst maar eens effewant anders blijf ik (weer) doorlezen en zoeken op dit forum
misschien moet je die ook is gaan beluisteren met een marantz of denon
je moet trouwens niet de adviesprijs van tannoy betalen, er zijn zat winkels die tannoy speakers voor de helft van de adviesprijs verkopen 
sorry, edit had ook gekunt
sorry, edit had ook gekunt

[ Voor 55% gewijzigd door duncanvdlinden op 30-12-2002 12:05 ]
advies gevraagd.....
Ik ben op zoek naar een subwoofer,
en heb er 2 op m'n verlanglijstje staan namelijk,
-rel quakeII.
-Tannoy mxsub10.
de rel kost me iets meer maar als het ie veel beter is heb ik het er wel voor over.
Ik wil hem gaan gebruiken voor aamvulling op stereo muziek en uiteraard ook voor wat voelbare (wel nette) bas tijdens een fimpie.
m'n kamer is niet al te groot 4x3m.
Welke van de 2 is een mooie keus?
betere keus in de prijsklasse 300-400 euro?
uiteraard ga ik zelf luisteren maar ben benieuwd naar jullie ervaringen
owja mijn setup,
Receiver: Marantz sr4200.
speakers: Tannoy mx2, mx1 , mxc.]

Ik ben op zoek naar een subwoofer,
en heb er 2 op m'n verlanglijstje staan namelijk,
-rel quakeII.
-Tannoy mxsub10.
de rel kost me iets meer maar als het ie veel beter is heb ik het er wel voor over.
Ik wil hem gaan gebruiken voor aamvulling op stereo muziek en uiteraard ook voor wat voelbare (wel nette) bas tijdens een fimpie.
m'n kamer is niet al te groot 4x3m.
Welke van de 2 is een mooie keus?
betere keus in de prijsklasse 300-400 euro?
uiteraard ga ik zelf luisteren maar ben benieuwd naar jullie ervaringen
owja mijn setup,
Receiver: Marantz sr4200.
speakers: Tannoy mx2, mx1 , mxc.]

[ Voor 10% gewijzigd door duncanvdlinden op 30-12-2002 13:21 ]
Verwijderd
Dit is echt al zo vaak gevraagd, dit zijn ongeveer de 2 meest besproken subs van Got, daaruit kwam dat de Rel de betere was, dankzij zijn kracht, de Tannoy kwam dus wat tekort.duncanvdlinden schreef op 30 december 2002 @ 13:19:
advies gevraagd...
Let op, dit zijn puur Subjectieve waarnemingen, heb je dus niet zo heel veel aan.
Probeer gewoon een zaak te vinden waar je ze allebei naast elkaar op je eigen kamer mag luisteren. Er zijn vast wel zaken die dit willen doen. Een dagje luisteren en de keuze is simpel.
nu had je de edit knop toch wel kunnen gebruiken
Ik ben gewoon benieuwd wat anderen er van vinden,
gewoon nieuwsgierigheid
gewoon nieuwsgierigheid
Verwijderd
Hmmm ik snap eigenlijk niet waarom ik nog reageerde 
En duncan , ben je soms posts aan het sparen
never mind
En duncan , ben je soms posts aan het sparen
never mind
[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 17:01 ]
Ja, maar je hebt het nou al 10x gevraagd ofzo en je moet kopen wat jouw oren het mooist vindenduncanvdlinden schreef op 30 december 2002 @ 16:56:
Ik ben gewoon benieuwd wat anderen er van vinden,
gewoon nieuwsgierigheid

Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Euhm Duncan heb jij mij topic ooit gelezen (Beste subwoofer!?) ofzoiets. Haal daar je conclusies beetje uit. Zelf zou ik voor de Quake gaan. Maar ja heb nu me Infinity al
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 17:18 ]
Thanx ik zal ff kijken in dat topic
Verwijderd
Dag people, wat vinden jullie van de HK AVR-500? Ik kan hem morgen kopen voor een gering bedrag en zit er sterk over na te denken om het te doen. Wat zijn jullie ervaringen met HK opgebied van AV receivers?
mja hk's hebben een andere klank als marantz, het is maar net wat je aanspreekt.
wel hebben hk's een zware/goede voeding waardoor moeilijk aanstuurbare speakers wat beter met deze receiver overweg kunnen.
wel hebben hk's een zware/goede voeding waardoor moeilijk aanstuurbare speakers wat beter met deze receiver overweg kunnen.
Verwijderd
Mkee, ik zal zien of ik nog ff kan luisteren. Maar in principe zijn mijn speakers niet moeilijk aanstuurbaar maar wat reserve kan nooit kwaad. Heb ik nog één vraagje, wat betekent dit:
High Instantaneous
Current Capability (HCC) ±35 Amps
Lijkt me niet dat er 35 versterkers inzitten
En kan ik de subwooer die ik heb staan (van een oud ALtec Lansing speakersetje) via de subwoofer uit aansturen? Ik heb een verbindingskabel van minijack male(dat wat ook op walkmans zit zeg maar) naar weer een minijack male. De subwoofer is actief.
High Instantaneous
Lijkt me niet dat er 35 versterkers inzitten
En kan ik de subwooer die ik heb staan (van een oud ALtec Lansing speakersetje) via de subwoofer uit aansturen? Ik heb een verbindingskabel van minijack male(dat wat ook op walkmans zit zeg maar) naar weer een minijack male. De subwoofer is actief.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 17:00 . Reden: Toevoeging ]
Hier twee links om gemakkelijk recievers te kunnen vergelijken:
(Note: de Sony STR-DB780 heet in Amerika: Sony ES STR-DA1ES, de STRDB1080 heet STR-DA2ES.)
Valuecanuck reciever buyers guide
Hometheaterforum comparisation chart
Ikzelf ben ook aan het rondkijken voor een reciever, en op papier springen de volgende er voor mij uit:
- Marantz SR4300/5300
- Onkyo TXSR600E
- Denon AVR-1803 (geen preout)
- Sony STR-DB780/1080
Verder moet ik eens gaan luisteren naar de Tannoy mx4m en de mission m73/m74. Zijn er nog bepaalde combinaties van speakers en reciever die eruit springen of juist niet?
(Note: de Sony STR-DB780 heet in Amerika: Sony ES STR-DA1ES, de STRDB1080 heet STR-DA2ES.)
Valuecanuck reciever buyers guide
Hometheaterforum comparisation chart
Ikzelf ben ook aan het rondkijken voor een reciever, en op papier springen de volgende er voor mij uit:
- Marantz SR4300/5300
- Onkyo TXSR600E
- Denon AVR-1803 (geen preout)
- Sony STR-DB780/1080
Verder moet ik eens gaan luisteren naar de Tannoy mx4m en de mission m73/m74. Zijn er nog bepaalde combinaties van speakers en reciever die eruit springen of juist niet?
Dit betekent dat de interne stroomvoorziening van de versterker waar alle kanalen uit gevoed worden een maximale capaciteit heeft van 35 ampere.Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 16:52:
Heb ik nog één vraagje, wat betekent dit:
High Instantaneous
Verwijderd
Ja das vrij hoog. Dat zorgt dus dat ze moeilijk aanstuurbare speakers kunnen aansturen. Als je de specificaties van HK's en concurrenten vergelijkt, dan valt altijd op dat HK een laag vermogen levert, dit is misleidend wat ze leveren veel ampere, wat eigenlijk veeel belangrijker is.Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 17:13:
Okee, en is dat goed?
Verwijderd
Ah, okee, dat is fijn om te weten. Heb ik nog een vraagje, ik heb gehoord dat de dempingsfactor ook belangrijk is. Deze staat echter niet in de handleiding bij de specificaties. Heeft iemand enig idee waar ik deze kan vinden? Ik stuur rearspeakers op 6 ohm aan en fronts op 4 ohm.
Ik weet dan wel weer dat de dempingsfactor de verhouding tussen de uitgangsimpendantie van een versterker en de impendantie van een luidspreker bij een bepaalde frequentie is maar kan het dus niet vinden in de manual.
Ik weet dan wel weer dat de dempingsfactor de verhouding tussen de uitgangsimpendantie van een versterker en de impendantie van een luidspreker bij een bepaalde frequentie is maar kan het dus niet vinden in de manual.
Ik ben op zoek naar een mooie ,goede en compacte set, ik heb net het hele topic doorgelezen
maar ik vind de meeste qua design ouderwets ogen (soms zelfs lelijk
).
Zelf zit ik nu te twijfelen tussen:
Sony HTP 4000

Vermogen:
Subwoofer 100 Watt
Center speaker 100 Watt
Satelliet speakers 4 x 100 Watt
Functies:
Afspeelmogelijkheden CD, CD-R, CD-RW, DVD, MP3, Video-CD
CD-wisselaar nee
Tuner ja
RDS ja
Aantal voorkeursposities 30
Home theater functies:
Decoder Dolby Digital, Dolby ProLogic, Dolby ProLogic II, DTS Digital Surround
Virtual Surround ja
Aantal surround modes 9
Input / Output:
Audio in/uit 2 / 1
Video in/uit 3 / 1
S-Video nee
Digitale uitgang optisch, coax
Scart ingangen 1
Algemeen:
Afstandsbediening ja
Gewicht 9,3 kg
Afmetingen (B x D x H) 43 x 30 x 20
en de Sony DAV-S550:

Vermogen:
Subwoofer 100 Watt
Center speaker 80 Watt
Satelliet speakers 4 x 80 Watt
Functies:
Afspeelmogelijkheden CD, CD-R, CD-RW, DVD, MP3, SACD, Video-CD
CD-wisselaar nee
Tuner ja
RDS ja
Home theater functies:
Decoder Dolby Digital, Dolby ProLogic II, DTS Digital Surround
Virtual Surround
Aantal surround modes onbekend
Input / Output:
Audio in/uit 2 / 1
Video in/uit 2 / 1
S-Video ja
Digitale uitgang optisch
Scart ingangen nee
Algemeen:
Afstandsbediening ja
Gewicht 3,8 kg
Afmetingen (B x D x H) 36 x 32 x 6
Heeft iemand ervaring met een van deze setjes?
maar ik vind de meeste qua design ouderwets ogen (soms zelfs lelijk
Zelf zit ik nu te twijfelen tussen:
Sony HTP 4000

Vermogen:
Subwoofer 100 Watt
Center speaker 100 Watt
Satelliet speakers 4 x 100 Watt
Functies:
Afspeelmogelijkheden CD, CD-R, CD-RW, DVD, MP3, Video-CD
CD-wisselaar nee
Tuner ja
RDS ja
Home theater functies:
Decoder Dolby Digital, Dolby ProLogic, Dolby ProLogic II, DTS Digital Surround
Virtual Surround ja
Aantal surround modes 9
Input / Output:
Audio in/uit 2 / 1
Video in/uit 3 / 1
S-Video nee
Digitale uitgang optisch, coax
Scart ingangen 1
Algemeen:
Afstandsbediening ja
Gewicht 9,3 kg
Afmetingen (B x D x H) 43 x 30 x 20
en de Sony DAV-S550:

Vermogen:
Subwoofer 100 Watt
Center speaker 80 Watt
Satelliet speakers 4 x 80 Watt
Functies:
Afspeelmogelijkheden CD, CD-R, CD-RW, DVD, MP3, SACD, Video-CD
CD-wisselaar nee
Tuner ja
RDS ja
Home theater functies:
Decoder Dolby Digital, Dolby ProLogic II, DTS Digital Surround
Virtual Surround
Aantal surround modes onbekend
Input / Output:
Audio in/uit 2 / 1
Video in/uit 2 / 1
S-Video ja
Digitale uitgang optisch
Scart ingangen nee
Algemeen:
Afstandsbediening ja
Gewicht 3,8 kg
Afmetingen (B x D x H) 36 x 32 x 6
Heeft iemand ervaring met een van deze setjes?
Das toevallig EvoX, dat zijn ook precies de setjes waar ik naar zit te kijken. Ik nijg naar de DAV-S550 want die is wel errug mooi

Ik zag hem voor €643 excl.
Ik zag hem voor €643 excl.
[ Voor 15% gewijzigd door sjolmers op 01-01-2003 18:25 ]
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Verwijderd
Ik zeg HTP 4000, veel meer mogelijkheden tot uitbreiden, kan waarschijnlijk veel beter overweg met andere speakers, betere aansluitmogelijkheden.
Moet er wel bij zeggen dat ik eigenlijk een afkeer van die all-in-one solutions heb. Met de HTP 4000 zit je wel op de goede weg. Ik weet niet wat hij kost, maar als hij bv 600 a 700 euro kostte zou ik gewoon gaan kijken naar echte componenten van andere merken, waarschijnlijk vindt jij die er lelijk uitzien, maar ze zijn 100x beter als zo'n setje. Verwacht ook niks van die luidsprekers, bas en treble zijn wel redelijk, maar middentonen zijn echt om te huilen, ik vindt ze totaal ongeschikt voor muziek.
Verbreed je kijk wat bij een correct ofzo, en dan zie je ook dat een budget setje van Yamaha of Pioneer heel goed te betalen is.
Als je toch bij sony wilt blijven, kijk dan eens naar de QS receivers, die zijn redelijk goed voor het geld, de 780 is er al vanaf een 350 a 400 ofzo. Dan nog een DVD speler, iets van 150 ofzo, en je hebt nog ongeveer 200 euro over, verdubbel dat bedrag en ga shoppen voor boxen, het is geen vetpot, maar je kunt er zeker wat leuiks voor vinden. Als je dat bij elkaar heb, dan heb je echt een veel beter setje dan al die dvd-versterker in 1 oplossingen, klinkt echt 1000x beter, en ben je zeker beter op de toekomst voorbereid
succes
Moet er wel bij zeggen dat ik eigenlijk een afkeer van die all-in-one solutions heb. Met de HTP 4000 zit je wel op de goede weg. Ik weet niet wat hij kost, maar als hij bv 600 a 700 euro kostte zou ik gewoon gaan kijken naar echte componenten van andere merken, waarschijnlijk vindt jij die er lelijk uitzien, maar ze zijn 100x beter als zo'n setje. Verwacht ook niks van die luidsprekers, bas en treble zijn wel redelijk, maar middentonen zijn echt om te huilen, ik vindt ze totaal ongeschikt voor muziek.
Verbreed je kijk wat bij een correct ofzo, en dan zie je ook dat een budget setje van Yamaha of Pioneer heel goed te betalen is.
Als je toch bij sony wilt blijven, kijk dan eens naar de QS receivers, die zijn redelijk goed voor het geld, de 780 is er al vanaf een 350 a 400 ofzo. Dan nog een DVD speler, iets van 150 ofzo, en je hebt nog ongeveer 200 euro over, verdubbel dat bedrag en ga shoppen voor boxen, het is geen vetpot, maar je kunt er zeker wat leuiks voor vinden. Als je dat bij elkaar heb, dan heb je echt een veel beter setje dan al die dvd-versterker in 1 oplossingen, klinkt echt 1000x beter, en ben je zeker beter op de toekomst voorbereid
succes
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 18:40 ]
Piek ampere maakt uit hoe dynamisch een versterker kan klinken. Bij sommige weegaven tijdens films ofzo moet een verterker ineens heel veel stroom kunnen leveren.Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 17:13:
Okee, en is dat goed?
Daarom is de stroom die een versterker op piek niveau kan leveren heel belangrijk.
Nu is 35A aan de redelijke kant, maar je kan wel de meeste lichtere vloerstaande speakers goed aansturen. Wil je echt grote vloerstaanders dan zul je een eindversterker bijvoorbeeld tussen de fronts moeten hangen, klinkt ook gelijk een stuk voller. Maar zorg er iig voor dat je niet te "zware" speakers eraan hangt, anders kan je versterker gaan clippen en dat is weer heel slecht voor je speakers.
Hoe hoger het dynamisch vermogen hoe minder snel ze zullen gaan clippen.
Verwijderd
Dat had ik al begrepen maar toch bedankt voor de heldere uitleg! Het is ook meer een begin van mijn HT-setup en er zullen in de toekomst zeker nog 2 monoblokken komen voor de fronts.
Verwijderd
sorry ik ben een N00B op dit gebied..
ik heb al een leuk stereo setje.. gewoon voor muziek.
deze ondersteunt geen 5.1 etc alleen stereo..
nou wil ik graag een home cinema set hebben..
ik heb al een breedbeeld tv met een philips 723 dvd speler..
ik heb bij mijn neef thuis een JVC 6.1 all-in set gezien.. zag er erg gelikt uit..
maar heeft het nou echt zin om 6.1 te hebben ipv 5.1?? 99% van de films zijn toch 5.1?
ik heb een sony systeem gezien http://www.sony.nl/view.x...2856&prod=27028&loc=en_NL en dat leek me wel wat..
ik wil het alleen hebben om films te kijken.. zou dit een goed systeem zijn?? ik wil graag een all-in-one set hebben want ik heb er al weinig verstand van en heb niet zoveel zin om alles uit te gaan zoeken en te testen..
ik heb al een leuk stereo setje.. gewoon voor muziek.
deze ondersteunt geen 5.1 etc alleen stereo..
nou wil ik graag een home cinema set hebben..
ik heb al een breedbeeld tv met een philips 723 dvd speler..
ik heb bij mijn neef thuis een JVC 6.1 all-in set gezien.. zag er erg gelikt uit..
maar heeft het nou echt zin om 6.1 te hebben ipv 5.1?? 99% van de films zijn toch 5.1?
ik heb een sony systeem gezien http://www.sony.nl/view.x...2856&prod=27028&loc=en_NL en dat leek me wel wat..
ik wil het alleen hebben om films te kijken.. zou dit een goed systeem zijn?? ik wil graag een all-in-one set hebben want ik heb er al weinig verstand van en heb niet zoveel zin om alles uit te gaan zoeken en te testen..
Het heeft meer zin om losse componenten te kopen ipv een alles-in-1
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
misschien wel.. maar daar heb ik niet zoveel zin in..JT schreef op 01 januari 2003 @ 22:09:
Het heeft meer zin om losse componenten te kopen ipv een alles-in-1
ik stel niet zulde hoge eisen aan geluid. het moet gewoon goed klinken. en ik heb daar maximaal 1000 euro voor over.. als ik dit in losse componenten stop. zit ik volgens mij op hetzelfde niveau als een "goede" all-in-one set.
Voor 1000 euro heb je een losse componenten set die een stuk beter is. Je hebt al een dvd speler zei je, dus alleen nog goede speakers, een subwoofer en een reciever. Voor 1000 euro kan je heel wat leuks kopen wat ver boven de kwaliteit van zo'n alles-in-een set gaat. Je kan dan zelf de componenten nemen die je het beste vindt klinken.Verwijderd schreef op 01 January 2003 @ 22:13:
[...]
misschien wel.. maar daar heb ik niet zoveel zin in..
ik stel niet zulde hoge eisen aan geluid. het moet gewoon goed klinken. en ik heb daar maximaal 1000 euro voor over.. als ik dit in losse componenten stop. zit ik volgens mij op hetzelfde niveau als een "goede" all-in-one set.
Overigens om op je 5.1/6.1 vraag terug te komen. In principe is een 5.1 voldoende en inderdaad er zijn bar weinig 6.1 dvd's (en dvd-audio of sacd ondersteunen uberhaupt geen 6.1). Pas bij de duurdere systemen zit 6.1 of 7.1 er al in. Voor jou budget kan je het best een 5.1 systeem kopen, zodat je het maximale kan uitgeven voor een versterker en speakers (en subwoofer).
[ Voor 22% gewijzigd door Scarp op 01-01-2003 22:19 ]
Verwijderd
ik lees steeds dat er een goede winkel in eindhoven is. weet iemand hier het adres / internet site van? ik ga dan denk ik daar eens kijken.
Audio Home Hifi Studio's is een goede in Eindhoven. Ik heb hier mijn hele set gekocht. Als je wilt luisteren kan je beter vantevoren opbellen voor een afspraak.Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 22:21:
ik lees steeds dat er een goede winkel in eindhoven is. weet iemand hier het adres / internet site van? ik ga dan denk ik daar eens kijken.
Gegevens: Hoogstraat 3, Eindhoven, 5611 JP; Tel: ( ) [31] 040 244 69 52; Fax: ( ) [31] 040 246 31 54.
Ze zijn een officiele b&w dealer trouwens (en ook onkyo). Hebben nad, denon, onkyo en marantz staan voor zover ik me kan herinneren.
Ten 1e klinkt losse compo's beter ten tweede kan je makkelijker uitbreidenVerwijderd schreef op 01 January 2003 @ 22:13:
[...]
misschien wel.. maar daar heb ik niet zoveel zin in..
Ecodan warmtepomp
Dit topic is gesloten.