Centraal HomeTheatre topic

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.206 views sinds 30-01-2008

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:09

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

JT schreef op 19 december 2002 @ 20:35:
Kicken binnen 24 uur is niet gewenst :/ Daarbuiten, doe eerst is zelf wat research. Dat dit topic er is betekent niet dat je er zelf niks meer voor hoeft te doen.
Sorry, maar ik dacht dat je over het algemeen na een dik uur wel mag kicken om wat interessante reacties uit te lokken. Deze post wil niet zeggen dat ik er zelf niet voor wil doen. Niets is minder waar. Ik ben al heel wat uurtjes zoet geweest met het lezen en bekijken van sites en topics. Ik ben vooral op mediacheckpoint.com een hoop interessante sets tegen gekomen.
Alleen hoop ik op reacties van mensen die er ook echt ervaring mee hebben.

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24
tbusquet schreef op 19 december 2002 @ 10:15:
[...]

Klopt, NAD, Rotel en H/K gaan over het algemeen het beste met Mission, en andere "warme" engelse merken, zoals bijv. B&W. Minder geschikt vind ik persoonlijk Denon en Yamaha icm. de engelse speakers.

Eigenlijk vind ik Yamaha en Denon helemaal niet mooi kwa geluid, maar dit is uiteraard persoonlijk.
Over het algemeen hebben engelse speakers idd een heel warm geluid.
Wanneer je voor een warme klant qua versterking gaat kom je uit bij de volgende merken:
Merken die het meest muzikaal (en betaalbaar!) zijn qua a/v recievers zijn o.a.:
Arcam, NAD, Denon en marantz

Bij Acram is dat de avr100 (1150-1300 euro)
NAD - T752 (900-1000 euro) of de T762 (1100 - 1300 euro)
Denon 3802 (ongeveer 1150 euro)
Marantz (ben ik niet zo in thuis, maar ook niet zo weg van)

Al deze recievers hebben allemaal het vermogen om goede HT te leveren (denk met name aan de voeding) en zijn ook nog eens heel muzikaal. Ze hebben allemaal en warme klank.

Over het algemeen ervaren mensen bijvoorbeeld onkyo en yamaha niet als muzikaal en zijn dus eigenlijk alleen maar geschikt voor HT. Maar voor het geld van een onkyo kan je net zo goed een andere versterker kopen.

Met een heel warme speaker en goede bekabeling kan je, wanneer je naderhand toch een verkeerde keuze gemaakt hebt qua versterking toch nog een klein beetje goedmaken, maar je krijgt dan vaak toch net niet het gewetste resultaat.

Dit weer in tegenstelling tot de

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Tweak-Freak schreef op 19 december 2002 @ 20:51:
[...]

Sorry, maar ik dacht dat je over het algemeen na een dik uur wel mag kicken om wat interessante reacties uit te lokken.
Ok, dan weet je het nu :)
Deze post wil niet zeggen dat ik er zelf niet voor wil doen. Niets is minder waar. Ik ben al heel wat uurtjes zoet geweest met het lezen en bekijken van sites en topics. Ik ben vooral op mediacheckpoint.com een hoop interessante sets tegen gekomen.
Alleen hoop ik op reacties van mensen die er ook echt ervaring mee hebben.
Vertel dan is wat je hebt gevonden en welke apparaten je interesse trekken en wat je evt al hebt geluisterd :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Dit is wat me wel wat leek:

Pioneer VSX-D711-S / silber
Verstärkerteil
5 x 100 Watt Ausgangsleistung (DIN, 1 kHz, 8 Ohm)
Integrierter Decoder für: Dolby Digital, Dolby ProLogic II und DTS (Digital Theater Systems)
Afbeeldingslocatie: http://www.mediacheckpoint.de/isroot/mediacheckpoint/Produktbilder/08vsxd711s.jpg
met

Pioneer DV-454-S/silber DVD-Player
kompatibel mit CD, CD-R & CD-RW
Kompatibel mit DVD-R und DVD-RW (Video Mode)
Wiedergabe von MP3-Files auf CD-ROM
Afbeeldingslocatie: http://www.mediacheckpoint.de/isroot/mediacheckpoint/Produktbilder/08dv454s.jpg

Receiver kost 369 en dvd speler 190 bij mediacheckpoint.

Is 5x100 watt rms 8 ohm een overkill voor mn luidpsrekers en kan ik beter die van 5x80 watt nemen, of zal het toch de nodige extra kracht bij hogere volumes geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Watt waarde is in dit geval totaal niet belangrijk, de keuze tussen de 511 en 711 zal je vooral maken op het verschil in specs. Ga naar de Pioneer site, lees alles wat er te lezen valt over deze receivers, en bepaal dan of je de meerprijs van de 711 rechtvaardigd vindt.

Wel een mooi setje trouwens ;)

Voor de Wattgeile tweakers, dit stukje uit wekkelsfaq helpt jullie wel uit jullie dromen:
"Over vermogen worden overigens een heleboel vragen gesteld. Aangezien deze al ten uitentreure en uitstekend besproken zijn in ander topics, zal ik er niet diep op ingaan. Bij dit begrip is het goed om te bedenken, dat je gemiddeld gezien met het luisteren van muziek de 1 watt per speaker niet eens haalt. Verder is niet alleen het vermogen van belang voor pure SPL (hoe hard gaat het geluid gemeten in dB), maar ook de werkingsgraad van een speaker (hoe hard klinkt een speaker indien je er 1 watt doorheen gooit). Staar je daarom niet blind op vermogen:
1.je gebruikt bijna nooit volledig vermogen (of je bent asociaal );
2.de werkingsgraad van een speaker is bij pure SPL ook van belang.

Daarbij is het zo dat om het geluidsniveau 2x zo groot te maken (wat dan +3dB betekent) je ook (theoretisch) 2x zoveel vermogen in een speaker moet stoppen. Een beetje normale speaker haalt minstens 90 dB met 1 watt aan ingangvermogen. Als je weet dat 90 dB al ongeveer gelijk staat aan een zware vrachtwagen die van dichtbij langkomt, begrijp je dat 1 watt per speaker al een aardig geluidsniveau oplevert. Echter, op het moment dat de knop omgaat, zal om het geluid 2x zo hard te krijgen, de versterker ook 2x zoveel vermogen moeten leveren. Dit levert het volgende plaatje op: 1-2-4-8-16-32-64-128 etc. Om het geluid vanaf dat niveau wat bij 1 watt geproduceerd wordt 6x zo hard te maken, moet je al 64 watt per speaker hebben. Dan zit je op een zatte 108 dB. Dit geeft meteen waarom een 2x128 watt versterker maar relatief beter is dan een 2x64, behalve extra reserve. Je kan er maar lieftst 3 hele dB op vooruitgaan. Indien je nu PA speakers hebt en daarmee al een gevoeligheid van 100 dB/1watt hebt, begrijp je dat de gevoeligheid van een speaker minstens even belangrijk is als vermogen bij het behalen van SPL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Erm vermogen is dus juist extra belangrijk, want je hebt er veel van nodig om een klein beetje extra decibels te krijgen ;)

Achja, het vermogen zegt wel ietsiepietsie over een speaker of versterker natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweak-Freak schreef op 20 december 2002 @ 01:20:
Erm vermogen is dus juist extra belangrijk, want je hebt er veel van nodig om een klein beetje extra decibels te krijgen ;)

Achja, het vermogen zegt wel ietsiepietsie over een speaker of versterker natuurlijk...
Maar je weet nu wel dat die 20 watt verschil in de versterker niks uitmaakt, belangrijker is dus de gevoeligheid van je speaker.

Woofers die veel watt "nodig hebben" zijn vaak van die car-shit, dat soort woofers wil je echt niet hebben, wel hebben de meeste versterkers die veel watt "leveren"erg stabiele trappen dat zegt wel wat over de kwaliteit ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Je keuze is leuk :) Maareh, wattages zeggen niet zoveel...Als je x wat heb en het moet 2x zo hard gaan dan heb je x * 10 vermogen nodig. Dus om iets 2 keer zo hard te laten gaan als 50 watt heb je 500 watt nodig.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

JT schreef op 20 December 2002 @ 12:26:
Je keuze is leuk :) Maareh, wattages zeggen niet zoveel...Als je x wat heb en het moet 2x zo hard gaan dan heb je x * 10 vermogen nodig. Dus om iets 2 keer zo hard te laten gaan als 50 watt heb je 500 watt nodig.
isda ja?

ik dacht dat bij elke verdubbeling van wattage je maar 3dB extra krijgt?
maar ik ben geen expert op audio gebied dus

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
let absoluut niet op wattages....
zecht heel weinig, gewoon luisteren wat jij het mooiste vindt klinken icm speakers.
Marantz, onkyo, nad zijn wel aanraders als je voor goeie geluidskwaliteit wil gaan.
maar pioneer is ook niet slecht hoor, het is maar net wat je zelf mooi vindt. :)
kennwood, jvc, en nog wat merken zijn weer minder op hifi gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

beschuitfluiter schreef op 20 december 2002 @ 16:48:
[...]

isda ja?

Niet dat ik weet...ik weet wel dat een verdubbeling van de bronnen een versterking van 3dB oplevert. Du 2 speakers gaan 3dB harder dan 1. Maar aan de hand van deze theorie zou jij ook wel gelijk kunnen hebben.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
ff een klein (offtopic) vraagje: is de YamahaPioneer VSX-D409 het zelfde als de VSX409? Ik kan dat laatste type nl. niet vinden op de site.

[ Voor 5% gewijzigd door Azrael op 21-12-2002 00:58 . Reden: /me stupid |:( - alcoholpercentage ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ff gegoogled op "VSX D409" en ik kom dan Pioneer VSX D409 tegen, dus daarom kom je 'm niet op de site van yamaha tegen :)
http://www.epinions.com/content_26583404164

[ Voor 59% gewijzigd door Scarp op 21-12-2002 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Scarp schreef op 21 december 2002 @ 00:45:
ff gegoogled op "VSX D409" en ik kom dan Pioneer VSX D409 tegen.
http://www.epinions.com/content_26583404164
Ja die vind ik ook op de site ja, zonder D alleen niet, vroeg me af of dat dan misschien betekent dat het een ouder model is zonder DTS.

Zag m hier staan nl: http://www.hificorner.nl/obj/obj0009963

edit: bij nader inzien denk ik dat dit wel gewoon het model is :)

[ Voor 10% gewijzigd door Azrael op 21-12-2002 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Azrael schreef op 21 december 2002 @ 00:41:
ff een klein (offtopic) vraagje: is de Yamaha VSX-D409 het zelfde als de VSX409? Ik kan dat laatste type nl. niet vinden op de site.

Azrael schreef op 21 december 2002 @ 00:48:

[...]

Ja die vind ik ook op de site ja, zonder D alleen niet, vroeg me af of dat dan misschien betekent dat het een ouder model is zonder DTS.

Bedoelde je nou toch pioneer dan? Je zei yamaha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Scarp schreef op 21 december 2002 @ 00:52:
[...]

[...]

Bedoelde je nou toch pioneer dan? Je zei yamaha :)
OMG |:(

Okee, ik bedoelde dus Pioneer ja, had zelf wel goed gegoogled :P

Sjonge, 't is al laat zullen we maar zeggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Dit zou de 409 (zonder "D") moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B00005PJYI.03.LZZZZZZZ.jpg
Wat ik er via google van kan zien is dat ie 80W is... terwijl de "D" versie 100W zou zijn.
* Scarp kijkt ff goed naar het type aanduiding op dat plaatje ... zie ik daar nou D409 staan? :|

[ Voor 24% gewijzigd door Scarp op 21-12-2002 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Scarp schreef op 21 december 2002 @ 00:57:
Dit zou de 409 (zonder "D") moeten zijn:
[afbeelding]
Wat ik er via google van kan zien is dat ie 80W is... terwijl de "D" versie 100W zou zijn.
* Scarp kijkt ff goed naar het type aanduiding op dat plaatje ... zie ik daar nou D409 staan? :|
lol :P

Nouja, bedankt voor het meedenken :)

Misschien wordt ie alleen in Amerika D409 genoemd ofzo, maar het zal weinig uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:08
beschuitfluiter schreef op 20 December 2002 @ 16:48:
[...]

isda ja?

Dat klopt, maar het wil zo zijn dat de mens pas een toename van 10dB ervaart als een verdubbeling van het geluid. Het verschil tussen 140W en 160W bijvoorbeeld is ook totaal onbelangrijk.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
hmm...een verschil tussen de theoretische verdubbeling en de door ons waargenomen verdubbeling ... zoiets kom je wel vaker tegen. Het menselijk brein speelt soms spelletjes met ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Nou ik heb zojuist het setje besteld. Het is toch de 711 geworden ipv de 511.

Nu ben ik een beetje voor speakers aan het kijken die ik over een tijdje wil kopen.

Omdat de prijzen van pioneer ook wat betreft speakers ontzetend aangenaam zijn dacht ik aan het volgende:

Pioneer S-W-150S aktiver Subwoofer
The perfect addition to any home cinema system, this modern light wood-tone 150 watt active subwoofer produces the deepest-of-deep bass possible for thrilling DVD effects. EUR 235.00
Subwoofer DIN music power 150 Watt
Subwoofer frequency range 30 - 200 Hz

Subwoofer dimensions (WxHxD) 280 x 480 x 495 mm

Subwoofer weight 19,70 kg

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/speakers/pioneer/1025531980590s_w1150s_detailpage.jpg

En daarbij 2 rears en een midrange de je terugziet in de volgende set:

S-V510
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/speakers/pioneer/1011872095156sv510_detailpage.jpg

Alleen ik zie nergens losse rears en centers van pioneer. In de set zitten zoals je ziet ook de

S-H510V
Music power DIN 100 Watt
30 - 35.000 Hz
(1m/W) 90 dB/W
8 ohm

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/speakers/pioneer/1013001019611sh510v_detailpage.jpg

Deze kan ik voor 160 euro de stuk bestellen, maar dat vind ik voorlopig nog niet nodig, omdat ik best tevreden ben over mn philips leader speakers.

Nu is de vraag:Wat vinden jullie van deze speaker combinatie? Is de sub mischien een beetje overdreven? Ennuh: Weet iemand waar je losse rears en centers van pioneer kunt kopen? ze staan niet op mediacheckpoint.

[ Voor 6% gewijzigd door Tweak-Freak op 21-12-2002 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Speakers zou ik als ik jouw was een speakermerk nemen.
Besteden wat meer aandacht aan de klank.
Maarja dit is natuurlijk heel persoonlijk, misschien vindt je pioneer wel velen malen mooier klinken als een speakermerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
tweak-freak ... foutje in 1 van de pics :)
h voor ttp vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Is aangepast. Verder nog nuttige info? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Je koopt die speakers zonder te luisteren? Of heb je ook ernaar geluisterd in een winkel? Lijkt me wel verstandig ... ondanks dat het niet een superdure set is, altijd gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Ik heb ooit allerlei stereo/front pioneer speakers beluisterd (voordat ik mn philips speakers kocht) hier bij een B&O winkel, maar vond het moeilijk aan de hand daarvan te bepalen hoe het in mn eigen huis zou klinken. Ik vond op zich de duurdere modellen een zeer mooie sound hebben. Ook best veel midden ondanks het feit dat er geen mid range speakers in de duurdere vloerstanders van pioneer zitten.

Erg lastig allemaal. Heeft er hier iemand ervaring met pioneer speakers?

[ Voor 7% gewijzigd door Tweak-Freak op 21-12-2002 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

En oja: Ik weet dus niet hoe de verschillende centers en surrounds/rears van pioneer klinken, en daar gaat het me nu vooral om.

Ben gisteravond bij wat zaken geweest (vogelzang, bcc) maar daar was het niet geod mogelijk om rears en centers uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, na een foutje van mij nu hier nog een keer, met alles erbij, sorry.

Ik weet het nu niet meer. Ben al een paar dagen intensief aan het zoeken naar een goeie home theatre set. Ben best wel bereid om iets meer geld uit te geven voor een set, maar het moet niet uit de kluiten lopen. Ik heb al een heleboel spelers gezien, ben nu me ook een beetje aan het orienteren op de receivers, maar goed, wat ik al heb gevonden:

Pioneer HC51S Home Theatre Set, alles in een. (DVD speler: DV-454-S, Receiver:VSX-C100-S, Speakers: S-V40 met een actieve subwoofer)
Afbeeldingslocatie: http://www.megapool.nl/data/products/large/430251.jpg plaatje nog niet groter kunnen vinden

Ik heb deze set beluisterd in de winkel, en hij klinkt wel erg lekker moet ik zeggen. De prijs is 798 euro, maar dan zitten er 2 originele speakerstandaards bij en kan ik nog voor 100 euro aan dvd's uitzoeken in de winkel (o.a. Band of Brothers 6 DVD ). Vindt het een hele mooie set en klinkt goed, maar is toch een hoop geld en je kan het maar 1 keer uitgeven.

Pioneer DCS303 Home Theatre Set, alles in een.
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/homecinemasystems/pioneer/1033127550885dcs_303_detailpage.jpg
Heb deze ook beluisterd in de winkel en ik vond deze eigenlijk een beetje blikkerig klinken in vergelijking met de hierboven beschreven. Deze heeft wel wat meer vermogen, maar weer een passieve subwoofer. De prijs van deze set is 595 euro.

Als laatste heb ik ook nog de volgende set beluisterd: DVD speler: DV350,
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/dvdplayer/pioneer/1025547226259dv_350_s_detailpage.jpg
Receiver: Pioneer 511 Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/1025282053116vsx_d511_s_detailpage.jpg
en Speakers: Jamo A210 (zien er een beetje futoristisch uit)Afbeeldingslocatie: http://www.applesoundshop.co.uk/acatalog/05700.gif link: http://www.applesoundshop...e_Cinema_Packages_29.html . Op zich ook een mooie set, klinkt ook wel goed, maar deze is nog eens 100 euro duurder als de tweede, dus de prijs van deze is 899 euro.

Dan is er nog de Sony DAVS550.
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/resources/image/117704davs550_.jpg
Deze komt zeer goed uit de test van de Whats-Hifi, maar de een zegt, deze is meer voor muziek cd's en de ander vindt hem ook goed geschikt voor video (DVD). Ik ga hem gebruiken om voornamenlijk video (DVD) te kijken en in mindere mate als radio/mp3/cd speler. Deze kost 789 euro.

Wat is volgens jullie het "beste", ik bedoel, waar krijg je het meest voor je geld? Want ik wil niet een "verkeerde" keuze maken, gaat toch om een hoop geld.

Wat voor mij een vereiste is is het volgende: Dolby Pro Logic I en II, Dolby Digital, DTS, MP3, (S)Video-CD, CD-r, CD-rw en DVD (plus of min weet ik nog niet)r/rw.

links fabrikanten:
Pioneer: http://www.pioneer.nl
Jamo: http://www.jamo.com/consu...ucts_add.php3?id=A+210ADD (komen dan nog wel 2 rear speakers bij)
Sony: http://www.sony.nl

Ik hoop dat ik nu genoeg info heb gegeven.
Welke zouden jullie mij aanraden en waarom? Kom met goeie argumenten, niet van, "ik zou die nemen, ziet er mooi uit en klinkt wel lekker" maar een beetje replies waar ik wat aan heb.

Ik zou hem nog graag voor de kerst willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Tweak-Freak schreef op 21 December 2002 @ 16:37:
En oja: Ik weet dus niet hoe de verschillende centers en surrounds/rears van pioneer klinken, en daar gaat het me nu vooral om.

Ben gisteravond bij wat zaken geweest (vogelzang, bcc) maar daar was het niet geod mogelijk om rears en centers uit te proberen.
AudioHome Hifi Studios aan de Hoogstraat (in Eindhoven) kan ik je aanraden, daar heb ik ook al m'n spullen gekocht. Ze hebben ook wel wat goedkoper spul. Geen pioneer speakers overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door Scarp op 21-12-2002 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
__Ted__: Die Pioneer vond je blikkerig klinken, dus zou ik die sowieso niet kopen. Als ie niet lekker klinkt dan niet kopen.
Persoonlijk lijken me losse componenten het best. Mocht er dan iets stuk zijn dan kan je altijd een deel vervangen ipv het geheel. Ook kan je later nog eens upgraden naar betere componenten als je wilt. Dus veel flexibeler ben je dan.
Een aktieve sub klinkt meestal wel heel goed. Pioneer maakt goede dvd speler en ook niet onaardige recievers. Dan nog speakers erbij ... die jamo's ken ik niet. Probeer eens een winkel te vinden waar je ze kan beluisteren. Volgens mij ben je eigenlijk met die 1e set best goed uit. Losse componenten... pioneer is niet slecht en je geeft al aan dat je het goed vind klinken :) Als bonus nog wat dvd's erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik ben tot de conclusie gekomen dat muziek luisteren met 5.1 niet mooi is.
door 2 goeie speakers klinkt 10x beter en luistert minder vermoeiend!
dus als je graag muziek luistert zou ik absoluut geen satelietjes kopen, die zijn leuk voor de film icm de sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

duncanvdlinden schreef op 21 december 2002 @ 23:46:
dus als je graag muziek luistert zou ik absoluut geen satelietjes kopen, die zijn leuk voor de film icm de sub.
Daarom moet je naast je surround set, altijd gewoon een stereo versterker hebben 8)
Ik vind het ook niet klinken uit m'n setje, en heb gewoon een Denon Stereo versterker hier staan..........!!!

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-08 23:53
Je kan toch ook toch gewoon de A/B switch gebruiken om te switchen tussen 5.1 (S+S) en Stereo.

Ik heb trouwens ook nooit kunnen wennen aan 5.1 voor muziek. Het idee dat de zanger voor je staat de gitaristen links en drummer achter je (voelt toch wat onnatuurlijk aan :) )

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op 22 december 2002 @ 01:15:
Je kan toch ook toch gewoon de A/B switch gebruiken om te switchen tussen 5.1 (S+S) en Stereo.

Ik heb trouwens ook nooit kunnen wennen aan 5.1 voor muziek. Het idee dat de zanger voor je staat de gitaristen links en drummer achter je (voelt toch wat onnatuurlijk aan :) )
5.1 voor muziek kan wel mooi zijn. Inderdaad, ik hoef ook niet tussen de artiesten te zitten, maar wat wel mooi is, is bijvoorbeeld een live concertregistratie waarbij je in het publiek staat/zit. De achterste speakers worden dan alleen gebruikt om de acoustiek van de zaal enigszins te reproduceren. Het rare is dat je dan de achterste speakers pas mist als ze ineens uit worden gezet. Veel sacd's doen dit bijvoorbeeld uitstekend. Die Sony DAV-sets spelen o.a. SACD af en zijn daarom uitstekend geschikt voor 5.1 geluid. Helaas is sacd nog niet echt doorgebroken (dsd opnameapparatuur voor studio's is erg kostbaar), maar uiteindelijk verwacht ik op de wat langere termijn wel succes voor dit mooie muziekformaat.

En __Ted__, wat betreft dvd-spelers zou ik de DVD963SA van Philips zeker niet vergeten! Zowel dvd's als cd's worden prachtig afgespeeld (cd's worden geupsampled naar 24bits/192khz waardoor minder afrondingsfouten optreden tijdens D/A-omzetting). Bovendien is het een zeer goede sacd-speler. Kost iets meer dan 400 euro.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op 21 December 2002 @ 23:46:
Ja, ben ik het mee eens indien je stereo muziek luisteren over 5.1 bedoeld. Dus via Dolby ProLogic II ofzo. Dat klinkt voor geen meter. Het is stereo geluid dus gewoon stereo afspelen. Volgens mij moet je alles afspelen zoals het bedoeld is en niet kunstmatig trucjes met processing proberen uit te halen.
Echter een bron die met 5.1 is opgenomen zoals een live concert klinkt erg goed. Daar hebben ze uiteraard de speakers zo gebruikt dat het niet te vermoeiend is :)

De verkoper van de winkel waar ik m'n set heb gekocht vertelde me dat je van te voren moet kijken hoeveel je gewoon stereo muziek en hoeveel je surround (films, etc) luistert en daar je set op aanpassen. Luister je 90% stereo muziek koop dan een goede front speakers waar je muziek goed op vindt klinken, bouw daaromheen dan je surround set voor films enzo. Een goede a/v reciever zou ook goed stereo moeten kunnen aansturen, dus daar moet je ook even aandacht aan besteden.

Dus volgens mij moet je goed bekijken wat je wilt en wat je luistert/kijkt. Veel stereo muziek? Neem dan goede fronts en koop er wat kleinere surrounds bij voor die paar films die je kijkt. Kijk je nagenoeg altijd films op dvd, koop dan een set die daarvoor is afgestemd.

AgentSmith: zonder een hele sacd discussie te beginnen. Ik denk dat het erg langzaam zal gaan met sacd. 75% (zo niet meer) van de mensen hebben thuis van die kleine minisetjes of kleine geluidssystemen staan en die boeit het echt niet of de muziek nou veel hogere geluidskwaliteit heeft. Dus een formaat met alleen betere geluidskwaliteit tov cd zal het supermoeilijk krijgen. De paar mensen die goede geluidssystemen thuis hebben staan zullen de verbeterde kwaliteit waarderen en het er wel voor uitgeven. De vele mensen die mp3's goed vinden klinken boeit het volgens mij ook niet dat sacd beter klinkt.
Maar misschien heb ik het verkeerd en zitten we over 3 jaar allemaal met sacd of dvd-audio of met wat voor ander formaat dan ook :)

[ Voor 20% gewijzigd door Scarp op 22-12-2002 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:19
5.1 muziek klinkt wel goed, mits goed opgenomen. Ga geen muziek dat als stereo is opgenomen in 5.1 luisteren. 5.1 luisteren doe je met sacd of dvd-a. Dat is een voorwaarde, dat zijn formaten die op 5.1 zijn opgenomen.

Hoewel, er zitten ook slechte recordings bij, en de plaatsing van de speakers komt ontzettend nauwkeurig. Het is zelfs zo dat 5.1 voor film mooi klinkt, plaatsing maakt wat minder uit, en dat het met dvd-a/sacd niet klinkt.

Heb zelf dvd-a (denon dvd3800) en het klinkt echt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ook een dts surround opname van de eagles vindt ik surround irritant klinken.
het klopt gewoon niet dat er muziek instrumenten uit de achterspeakers komen.
ik heb gisteren samen met m'n pa uitgebreid geluistert naar zijn setup, tannoy mx4 voor, tannoy mxc midden, tannoy mx1 achter, panasonic ha90 receiver.
en het luisterde gewoon veel beter als we hem terug hadden gezet naar stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Fleshi schreef op 17 December 2002 @ 23:28:
Ik ben van plan een dolby surround set te kopen. Ik zat te denken aan de YAMAHA RX-V430RDS receiver is dit iets??? En welke speakers zouden jullie er bij kopen ik zelf zat te denken aan de JBL SCS138 voor €339 is dit iets?? Of raden jullie iets anders aan voor ongeveer €300,-

Namelijk van plan rond €650,- uit te geven en dit setje blijft daar in de buurt
Ik heb mijn yamaha rx520 kunnen weggooien, vanwege een hinderlijke ruis op de achterkanalen waar de yamaha niets aan wilde doen.
Bleek na wat rondvragen niet de enige te zijn, er waren meerdere typen.
Persoonlijk zou ik nooit meer yamaha kopen, zoveel geld vragen voor iets wat niet doet wat het hoort te doen. En het vervolgens niet verhelpen. Maar goed mocht je toch yamaha willen, zorg dat je verdomd goed naar de achterkanalen luistert, voor de aanschaf.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Azrael schreef op 21 december 2002 @ 00:48:
[...]

edit: bij nader inzien denk ik dat dit wel gewoon het model is :)
koop aub dit brasding niet, komt echt een rukgeluid uit, heel blikkerig.
heb de mijne na 4 maanden weer vlug verkocht

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
beschuitfluiter schreef op 22 December 2002 @ 12:56:
[...]

koop aub dit brasding niet, komt echt een rukgeluid uit, heel blikkerig.
heb de mijne na 4 maanden weer vlug verkocht
Was het ook al niet van plan na de specs te hebben gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
weet iemand of er iets te doen is aan de basweergave met surround opnames?
als ik de the eagles dvd stereo (PCM) beluistert heb ik meer bas, surround (DTS) heb ik minder bas.

het setup:
-Panasonic He90
-Tannoy mx4 (front)
-Tannoy mxc-m (center)
-Tannoy mx1-m (rear)

receiver instellingen:
size:
front: large
center: large
surround: large
sub-w: none

alles speakers staan op 0 db ingesteld.

hoe krijg ik meer bas in een surround opname?
stereo is de basweergave perfect, the eagles DVD (pcm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
duncanvdlinden schreef op 22 december 2002 @ 14:09:
weet iemand of er iets te doen is aan de basweergave met surround opnames?
als ik de the eagles dvd stereo (PCM) beluistert heb ik meer bas, surround (DTS) heb ik minder bas.

het setup:
-Panasonic He90
-Tannoy mx4 (front)
-Tannoy mxc-m (center)
-Tannoy mx1-m (rear)

receiver instellingen:
size:
front: large
center: large
surround: large
sub-w: none

alles speakers staan op 0 db ingesteld.

hoe krijg ik meer bas in een surround opname?
stereo is de basweergave perfect, the eagles DVD (pcm).
Ik had hetzelfde maar dan met films. DTS stuurt zijn bas naar het aparte subwoofer kanaal. De fronts op smal of big zetten hielp allemaal niets, dus ik heb uiteindelijk een subwoofer gekocht. Daarna klonk het allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
dus bij dd opnames heb je wel meer bas?
ff testen maar.

zou wel jammer zijn want meer bas heeft m'n pa niet nodig, dus dan zou hij een subwoofer moeten kopen voor een dts opname. Is misschien wel een beetje overdreven.
is er echt niks aan te doen met DTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 16:43:
Ik zou hem nog graag voor de kerst willen kopen.
Waarom koop je niet eerst een mooie receiver + 2 speakers voor de kerst?
ik weet niet waar je t' voor gaat gebruiken maar voor muziek kun je beter geen jamo satelietjes + sub kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
DD of DTS maakt niet uit gaat allebei richting 5.1
Alleen bij stereo (al dan niet pcm) worden de volledige signalen naar de 2 speakers gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ja idd, ik hoor t' nu duidelijk het verschil 5.1 in basweergave en stereo.
erg jammer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op 22 december 2002 @ 16:48:
[...]

Waarom koop je niet eerst een mooie receiver + 2 speakers voor de kerst?
ik weet niet waar je t' voor gaat gebruiken maar voor muziek kun je beter geen jamo satelietjes + sub kopen.
het gaat voornamelijk om dvd films te kijken. Kwam ook nog een anderse set tegen van Jamo, de E310PDD
Afbeeldingslocatie: http://www.wasahifi.fi/laite/jamo/E310PDD_small_2.jpg
complete set met subwoofer e.d. en geen sateliten.
Is dit wat, ik ga ze morgen even beluisteren. Begrijp me goed, ik ben niet een audiofiel, maar wil wel goed geluid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
wat d8 je van deze?

Afbeeldingslocatie: http://www.homecinemaheaven.com/images/speakers/packs/premiere.gif
mourdaunt-short (is van marantz) premiere

staan erg hoog aangeschreven in reviews.
kosten iets van 500 euro d8 ik
op marktplaats staat dit set ook 2ehands te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
bij 5.1 de boxen op small zetten, en bij de instellingen van je receiver aangeven waar de kantelfrequentie ligt. Stel dit in ruim boven je minimum van je boxen. Als dit voor je boxen bij 40 Hz is, stel dan zeker je sub in op mini. 80 Hz. Nog een voordeel: als je je fronts ook instelt op small, geeft dit een ontlasting van je versterker, dit komt ten goede aan de totale aansturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
duncanvdlinden schreef op 22 December 2002 @ 19:12:
wat d8 je van deze?

[afbeelding]
mourdaunt-short (is van marantz) premiere

staan erg hoog aangeschreven in reviews.
kosten iets van 500 euro d8 ik
op marktplaats staat dit set ook 2ehands te koop.
he, dat ziet er goed uit, zal ik ook es naar gaan kijkenluisteren als ik m'n spul ga aanschaffen :)

Lastig, een complete set is vaak wel goedkoper en er komt ook nog goed geluid uit; maar je kan dan ook eerst alleen (betere) frontspeakers kopen maar dan ben je weer duurder uit..

Hoe zijn die qua 'geluidskleur'?

[ Voor 4% gewijzigd door Azrael op 22-12-2002 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

600 euro en dan is het ZONDER sub ! Wist ik eerst ook niet en das best jammer. Tis nog steeds een goede set dan hoor, maar voor 600 euro was het echt een kraker geweest.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
JT schreef op 22 december 2002 @ 19:39:
600 euro en dan is het ZONDER sub ! Wist ik eerst ook niet en das best jammer. Tis nog steeds een goede set dan hoor, maar voor 600 euro was het echt een kraker geweest.
ah, dan wordt al een heel stuk duurder..
Ja, die prijs op homecinemaheaven is ook in ponden :o

Je koopt zo'n set toch niet zonder sub :?

Celestion heeft trouwens ook mooie 5.1 setjes voor zo'n 500 euro :)

[ Voor 8% gewijzigd door Azrael op 22-12-2002 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 17:19

Adonias

Oe! Buttons :9

Algemeen vraagje.... waarom heb je wel dvd-spelers met interne DTS en AC3 (DD) decoder en een 5.1 analoge en digitale uitgang voor onder de €150, maar geen apart decoderkastje met 1 of 2 analoge 5.1 ingangen, en een aantal optische en digitale ingangen (en natuurlijk een 5.1 analoge uitgang voor naar de versterker) voor ongeveer die prijs?

(sorry.. wel erg lange zin geworden :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
als het bestaat zou je geen dts kunnen gebruiken.
tenzij het kastje het omzet naar een anlog 5.1 signaal,
maar dan heb je geen dts kwaliteit.

en nog iets,
een receiver met alleen een analoge 5.1 input zijn pro-logic receivers en die hebben geen full range (noem je dat zo :?) achterkanalen.
ze klinken iig veel minder (doffer) als de voorkanalen.

[ Voor 43% gewijzigd door duncanvdlinden op 22-12-2002 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Azrael schreef op 22 December 2002 @ 19:47:
[...]

ah, dan wordt al een heel stuk duurder..
Ja, die prijs op homecinemaheaven is ook in ponden :o

Je koopt zo'n set toch niet zonder sub :?

Celestion heeft trouwens ook mooie 5.1 setjes voor zo'n 500 euro :)
Hij wordt om precies te zijn 279 euro duurder MET sub.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 09:09
duncanvdlinden schreef op 22 december 2002 @ 21:06:

en nog iets,
een receiver met alleen een analoge 5.1 input zijn pro-logic receivers en die hebben geen full range (noem je dat zo :?) achterkanalen.
Damn, daar zeg je me wat..... ik heb dus een Dolby Digital voorbereide receiver, de Denon AVR-1100 en ik gebruik de decoder van mijn DVD-speler.
ik keek net ff in mijn gebruiksaanwijzing en er staat inderdaad:
SURROUND (ACHTER/REAR)
55W + 55W (1 kHz, 8 ohm 0.9 % T.H.D.)

dat zou dus betekenen dat ie inderdaad slechts tot 1000 Hz gaat op de rears, zou mooi klote zijn.

Maar na ff zoeken op internet vond ik dit:
http://www.usa.denon.com/catalog/pdfs/avr1100.pdf

en daarin staat weer:
surround 55W + 55W
(8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, T.H.D. 0.08 %)

wat moet ik daar nou mee??
Kan ik dit meten ofzo??

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
je kunt het zelf wel duidelijk horen.
als je wat gerommel hoort, heb je maar tot 1khz.
hoor je gewoon normale tonen heb je tot de 20khz ;)

maar misschien heb je alleen tot 1khz met pro logic mode en met dolby digitaal tot 20khz. vandaar dat ie dolby digitaal voorbereidt is :)

[ Voor 34% gewijzigd door duncanvdlinden op 22-12-2002 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 09 December 2002 @ 19:08:
Ik doe waarschijnlijk gewoon de b&w ASW 650 bij mijn set. Past qua kleur het beste erbij en dan is alles van 1 merk.
Je heb naar mijn mening echt een super mooie set speakers ben er zelf ook voor aan het kijken. Waar heb je ze gehaald en voor hoeveel :?

En wat is jouw mening over je kabels van Oelhbach :? Ik vind dit opzich ook mooie kabels maar twijfel tussen dit merk en Monster kabels. Wat denk jij :?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 22:19

-Sander-

///M Powerrrrrr

Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 22:35:
[...]

Je heb naar mijn mening echt een super mooie set speakers ben er zelf ook voor aan het kijken. Waar heb je ze gehaald en voor hoeveel :?

En wat is jouw mening over je kabels van Oelhbach :? Ik vind dit opzich ook mooie kabels maar twijfel tussen dit merk en Monster kabels. Wat denk jij :?
Huh, zelfde icon als Toverstaf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Alfa_33 schreef op 22 December 2002 @ 23:16:
[...]

hmz, ik dacht eigenlijk dat het Toverstaf was, niet eens naar de nick gekeken..

Maar ff veranderen dan he :o

/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
duncanvdlinden schreef op 22 December 2002 @ 21:58:
je kunt het zelf wel duidelijk horen.
als je wat gerommel hoort, heb je maar tot 1khz.
hoor je gewoon normale tonen heb je tot de 20khz ;)

maar misschien heb je alleen tot 1khz met pro logic mode en met dolby digitaal tot 20khz. vandaar dat ie dolby digitaal voorbereidt is :)
Een iets muzikalere huisgenoot heeft even geluisterd en die dacht wel dat de tonen boven de 1 kHz erin zaten :) Gelukkig maar anders had ik alsnog een nieuwe versterker moeten halen :P

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfa_33 schreef op 22 December 2002 @ 23:16:
[...]

Ohw :+ ik heb dit icoon al een jaar (als het nie langer is)

Dan moet ik maar eens voor een andere gaan kijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
twopack schreef op 23 December 2002 @ 00:03:
[...]

Een iets muzikalere huisgenoot heeft even geluisterd en die dacht wel dat de tonen boven de 1 kHz erin zaten :) Gelukkig maar anders had ik alsnog een nieuwe versterker moeten halen :P
je kunt het zelf echt wel horen, het verschil is zeer groot :)
verschil tussen gerommel en zuiverer tonen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twopack schreef op 22 December 2002 @ 21:50:
[...]

Damn, daar zeg je me wat..... ik heb dus een Dolby Digital voorbereide receiver, de Denon AVR-1100 en ik gebruik de decoder van mijn DVD-speler.
ik keek net ff in mijn gebruiksaanwijzing en er staat inderdaad:
SURROUND (ACHTER/REAR)
55W + 55W (1 kHz, 8 ohm 0.9 % T.H.D.)

dat zou dus betekenen dat ie inderdaad slechts tot 1000 Hz gaat op de rears, zou mooi klote zijn.

Maar na ff zoeken op internet vond ik dit:
http://www.usa.denon.com/catalog/pdfs/avr1100.pdf

en daarin staat weer:
surround 55W + 55W
(8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, T.H.D. 0.08 %)

wat moet ik daar nou mee??
Kan ik dit meten ofzo??
Hahaha stelletje grapjassen, jullie blijven mij aan het lachen maken :+

Datgene wat daar staat is dus 55 watt bij 8 ohm met 0.9 % totale harmonische vervorming gemeten bij 1 khz !!! Dit heeft niets te maken met het frequentiebereik.

Datgene wat daaronder staat spreekt dat weer tegen, maar volgens mij mag je de onderste waarden wel aanhouden. Bij een pro logic recever gaan de achterkanalen nog altijd nog tot 7 khz, en een dolby digital receiver, zij het een voorbereide gaat altijd van 20 hz tot 20 khz, dus geen zorgen maken het kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
ik wilde het niet zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 22:35:
[...]

Dank je :)
Ik heb mijn spullen gekocht bij AudioHome Hifi Studios in Eindhoven en de prijs zeg ik niet. Prijzen voor alle componenten zijn wel op te vragen in de winkel.
Ik heb wel nog bijna 10% korting gekregen.

Ik vind zelf Oehlbach kabels erg goed. Heb er een aantal van en er komen er nog een paar (bij mediacheckpoint.de gekocht). Zijn volgens mij goede kabels voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ook de 1010, 2x4mm?
is die ook zo goed, die heb ik namelijk (gratis) gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 12:11:
[...]

Hahaha stelletje grapjassen, jullie blijven mij aan het lachen maken :+
Nou dat is dus onzin, want bij de fronts staat dit:
FRONTS
55W + 55W (20 Hz - 20 kHz, 8 ohm 0.8 % T.H.D.)

Snap alleen ook niet waarom het bij de rears dan weer anders staat :?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

twopack schreef op 23 December 2002 @ 21:34:
[...]

Nou dat is dus onzin, want bij de fronts staat dit:
FRONTS
55W + 55W (20 Hz - 20 kHz, 8 ohm 0.8 % T.H.D.)

Snap alleen ook niet waarom het bij de rears dan weer anders staat :?
Of foutje, of de rears zijn gewoon anders opgemeten, omdat de rears met DPL maar van 100hz tot 5khz gaan :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Deze http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/679343 ging op slot, dus hoop ik hier wat mensen aan te treffen die me 1 en ander over de daar gelinkte JBL's kan vertellen.

Het gaat om deze boxjes:
2x dit type:Afbeeldingslocatie: http://www.jbl.com/home/synthesis/images/products/small/HT4V.gif
En 1tje in het midden Afbeeldingslocatie: http://www.jbl.com/home/synthesis/images/products/small/HT4H.gif

http://www.jbl.com/home/products/series.asp?SerId=HTE

Heeft iemand ervaring met dit setje? Of suggesties? Deze receiver gaat ze aansturen
Afbeeldingslocatie: http://denon.jp/asia/PRODUCTS/homepro/images/AVR-3801.jpg
De Denon 3801.

[ Voor 21% gewijzigd door _XipHiaS_ op 27-12-2002 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik vindt ze wel een goedkoop uiterlijk hebben met die plastic port in het midden.
ik heb zo'n goedkope boombox op zolder staan en die heeft dat ook, voor de hoge tonen. :(
ik weet niet of dat ook de functie bij die jbl's is :?

ik zou met jouw receiver voor iets mooiers kijken als die jbl's.
plank speakers van b.v. Tannoy, B&W, Chario, Kef, mission, Mourdaunt short (marantz) geven ook een betere stereo performance.

mission heeft ook een heel mooi setje met een subwoofer en plankspeakertjes voor een hele voordelige prijs, volgens een paar revieuws spelen ze de sub/sats speakertjes er zo uit!
ik zag ze laatst op een duitse site in de aanbieding staan :) ik wil ze wel opzoeken als je er bellang bij hebt?

kef kht2005 eitjes + sub klinken ook heel mooi voor HT, stereo iets minder, maar je kunt natuurlijk altijd de sub als kleine aanvulling gebruiken. staat voor 800 euro wel te koop.

Mourdaunt short permiere is ook een hele mooi ht set die stereo ook heel goed presteerd, kost ook rond de 800 euro.

http://www.allec.nl/ms.htm
bovendien zien die m-s er ook veel mooier uit als de JBL's vindt ik :P

[ Voor 13% gewijzigd door duncanvdlinden op 27-12-2002 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op 27 december 2002 @ 16:01:
ik vindt ze wel een goedkoop uiterlijk hebben met die plastic port in het midden.
ik heb zo'n goedkope boombox op zolder staan en die heeft dat ook, voor de hoge tonen. :(

plank speakers van b.v. Tannoy, B&W, Chario, Kef, mission, Mourdaunt short (marantz) geven ook een betere stereo performance.

mission heeft ook een heel mooi setje met een subwoofer en plankspeakertjes voor een hele voordelige prijs, volgens een paar revieuws spelen ze de sub/sats speakertjes er zo uit!
ik zag ze laatst op een duitse site in de aanbieding staan :) ik wil ze wel opzoeken als je er bellang bij hebt?

kef kht2005 eitjes + sub klinken ook heel mooi voor HT, stereo iets minder, maar je kunt natuurlijk altijd de sub als kleine aanvulling gebruiken. staat voor 800 euro wel te koop.

Mourdaunt short permiere is ook een hele mooi ht set die stereo ook heel goed presteerd, kost ook rond de 800 euro.

http://www.allec.nl/ms.htm
bovendien zien die m-s er ook veel mooier uit als de JBL's vindt ik :P
Ja klopt, het uiterlijk van die dingen is wat minder, maar als ze 'n goede performance neerzetten vind ik dat niet zo'n ramp.

Inderdaad lijken ze veel op van die elcheapo bonk-en-boem speakers, maarja, da's misschien omdat de firma bonk-en-boem op de grote jongens wil lijken :D.

Als je kijkt naar de echte theater setups dan hebben ze zo ongeveer allemaal zo'n "grote mond" :D En omdat ze ook nog 'n THX certificaat hebben, wilde ik wat meer over de set weten.

[ Voor 6% gewijzigd door _XipHiaS_ op 27-12-2002 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

duncanvdlinden schreef op 27 December 2002 @ 16:01:
Dan zal je de meeste PA wel kut vinden :D :+

Dat heet een horn-tweeter.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
JT schreef op 27 December 2002 @ 17:20:
[...]

Dan zal je de meeste PA wel kut vinden :D :+

Dat heet een horn-tweeter.
Precies, maar ik ben toch nog ff naar de B&W's aan 't kijken gegaan, en omdat meerdere deze boxjes gebruiken denk ik dat deze vraag ook ff beter beantwoord kan worden: Als ik de B&W DM602 S3 als main speakers zou gebruiken (of 'n slag groter) wat zou dan het mooiste klinken? 'N zelfde als centerspeaker, dus 'n 3e 602, of gewoon de LCR600 S3? Misschien beetje vreemde vraag, maar ik heb in principe ruimte om zo'n DM602 S3 in het midden te plaatsen, en heb dan misschien 'n nog beter geluidsbeeld voor. Of komt dit het dialoog niet ten goede? Iemand hier al mee geëxperimenteerd?

[ Voor 9% gewijzigd door _XipHiaS_ op 27-12-2002 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Gewoon een echte center als center gebruiken en niet een gewone speaker daarvoor gebruiken. Dus de lcr60 of 600 (is behoorlijk groot).
Als je de 602's als main speakers wilt gebruiken zou je ook eens kunnen kijken naar de 602.5, dat zijn de vloerstaande versies van de 602. Hoef je er niets onder te zetten (stands bevoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:08
duncanvdlinden schreef op 27 december 2002 @ 16:01:
Mja, dat is wel een beetje simpel gedacht, binnen het productaanbod van een bepaalde fabrikant kan het geluid zo erg verschillen dat je zeker niet kunt zeggen dat 'een merk Y beter/slechter klinkt dan een merk X', of een andere soort stereoweergave heeft. Daarvoor zul je echt twee speakers met elkaar moeten vergelijken. Het komt echter wel voor dat bij een bepaalde fabrikant over een gedeelte van het aanbod enkele klankeigenschappen vaker terugkomen. Zo schijnt het bij b&w te zijn dat ze nog wel eens een opdringerig / fel hoog kunnen hebben bijvoorbeeld, maar uiteindelijk zul je toch zelf moeten testen wat voor effect dit heeft (positief of negatief) en of het niet gewoon deels een vooroordeel is. Het is in ieder geval niet een conclusie die je zomaar kunt trekken.
_XipHiaS_ schreef op 27 december 2002 @ 17:48:
Precies, maar ik ben toch nog ff naar de B&W's aan 't kijken gegaan, en omdat meerdere deze boxjes gebruiken denk ik dat deze vraag ook ff beter beantwoord kan worden: Als ik de B&W DM602 S3 als main speakers zou gebruiken (of 'n slag groter) wat zou dan het mooiste klinken? "N zelfde als centerspeaker, dus 'n 3e 602, of gewoon de LCR600 S3? Misschien beetje vreemde vraag, maar ik heb in principe ruimte om zo'n DM602 S3 in het midden te plaatsen, en heb dan misschien 'n nog beter geluidsbeeld voor. Of komt dit de dialogen niet ten goede? Iemand hier al mee geëxperimenteerd?
Het beste is wanneer het centergeluid dezelfde klankeigenschappen heeft als de andere twee frontkanalen. Dit krijg je het allerbeste door gewoon dezelfde speaker neer te zetten. Maar het is een beetje afhankelijk van de situatie of dit mogelijk is, ook met het oog op de toekomst. Een gewone frontspeaker is veelal niet magnetisch afgeschermd waar een centerspeaker dit wel is. Kan problemen geven met tv's. Daarnaast moet er wel plek voor zijn, over het algemeen is een center zo gemaakt dat deze makkelijk te plaatsen is.
Voor het geluid zou ik zelf eerder nog een 602 erbij plaatsen als center, maar het kan zijn dat een die lcr600 praktisch handiger is.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zit ook al een behoorlijke tijd te kijken naar een goeie set, maar bij een goeie set kom ik bijna altijd boven mijn budget :o

Ik heb nu een Pioneer dv454 als dvd speler, en ik zat zelf te denken aan een D711-S van pioneer als versterker.

Ik heb een paar magnat speakers aangehoord en was daar zeer over te spreken, alleen over de prijs nog niet helemaal natuurlijk :) Maar ik had het idee om eerst 2 fronts te halen , ik kan altijd nog rear's en center halen toch?

En is het bij magnat eigenlijk een aanrader om alle speakers uit de zelfde serie te pakken of kan je verschillende series combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Thermo schreef op 27 December 2002 @ 19:56:
Ik zit ook al een behoorlijke tijd te kijken naar een goeie set, maar bij een goeie set kom ik bijna altijd boven mijn budget :o

Ik heb nu een Pioneer dv454 als dvd speler, en ik zat zelf te denken aan een D711-S van pioneer als versterker.

Ik heb een paar magnat speakers aangehoord en was daar zeer over te spreken, alleen over de prijs nog niet helemaal natuurlijk :) Maar ik had het idee om eerst 2 fronts te halen , ik kan altijd nog rear's en center halen toch?

En is het bij magnat eigenlijk een aanrader om alle speakers uit de zelfde serie te pakken of kan je verschillende series combineren?
Ik ben er ook voorlopig nog niet uit merk ik, en ik wil toch ff 'n net lijstje hebben met speakers binnen het budget en specs, alvorens te gaan luisteren.

Zo is ook de JBL S-Center II nog 'n kanshebber uit de Studio reeks. Misschien voor anderen ook interessant, of de Nortridge series die ietsjes kleiner/goedkoper is.

En dan is het nog meestal: Waar te luisteren. Zo vond ik behoorlijk wat goede reviews van het merk Acoustic Research, maar heb geen id waar die dingen in nederland te koop zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door _XipHiaS_ op 27-12-2002 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24
_XipHiaS_ schreef op 27 december 2002 @ 14:05:
Deze http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/679343 ging op slot, dus hoop ik hier wat mensen aan te treffen die me 1 en ander over de daar gelinkte JBL's kan vertellen.

Het gaat om deze boxjes:
2x dit type:[afbeelding]
En 1tje in het midden [afbeelding]

http://www.jbl.com/home/products/series.asp?SerId=HTE

Heeft iemand ervaring met dit setje? Of suggesties? Deze receiver gaat ze aansturen
[afbeelding]
De Denon 3801.
Kan wel het een en ander ervan zeggen. Ik heb ze nooit gehoord, maar ik zou toch ff op zoek gaan naar andere boxjes als ik jou was. Deze kosten namelijk ongeveer 1300/1450 euro per stuk.

Mocht je dat er dan toch voor over hebben dan zou ik toch niet die jbl's nemen, maar een ander merk kopen, maar das een kwestie van smaak he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Scarp schreef op 27 december 2002 @ 17:57:
Gewoon een echte center als center gebruiken en niet een gewone speaker daarvoor gebruiken. Dus de lcr60 of 600 (is behoorlijk groot).
Als je de 602's als main speakers wilt gebruiken zou je ook eens kunnen kijken naar de 602.5, dat zijn de vloerstaande versies van de 602. Hoef je er niets onder te zetten (stands bevoorbeeld).
ZOu je kunnen doen. Ik heb beide geluisterd maar vond persoonlijk de 602.5 echt een heel ander geluid, veel voller, zwaarder. In de eerste instantie mooi, maar na een tijdje vermoeiend, bonkerig. Dus ik denk dat ik toch voor de 602 + standaard ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
ErikRo schreef op 27 December 2002 @ 21:24:
[...]
ZOu je kunnen doen. Ik heb beide geluisterd maar vond persoonlijk de 602.5 echt een heel ander geluid, veel voller, zwaarder. In de eerste instantie mooi, maar na een tijdje vermoeiend, bonkerig. Dus ik denk dat ik toch voor de 602 + standaard ga.
Ik heb ze als surrounds, daar klinken ze prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Welke heb je als surrrounds de 602 of de 602.5?
Ik ben er ook niet helemaal uit, misschien was de muziek wat te zwaar die ik meenam daarom wil ik nog eens met iets zachters en meer instrumentaals testen.

edit: nu ik jouw icoontje zie vermoed dat je de 602 als rear gebruikt :)
btw hoe vind je ze (de 602) als fronts, zowel muzikaal als film

[ Voor 27% gewijzigd door ErikRo op 27-12-2002 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marantz 6200 dvd speler

Marantz 6300 receiver

Tannay 2xR3 en RC MxSub en 2xMX1

En ik zou het voor geen goud willen ruilen :), zo mooi...zo mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
ErikRo schreef op 27 December 2002 @ 21:46:
Welke heb je als surrrounds de 602 of de 602.5?
Ik ben er ook niet helemaal uit, misschien was de muziek wat te zwaar die ik meenam daarom wil ik nog eens met iets zachters en meer instrumentaals testen.

edit: nu ik jouw icoontje zie vermoed dat je de 602 als rear gebruikt :)
btw hoe vind je ze (de 602) als fronts, zowel muzikaal als film
Als je naar m'n site gaat (zie sig) dan staan daar m'n specificaties voor m'n systeem. 602.5's als surrounds, 601's als rears en 604's als fronts.
Aangezien muziek nagenoeg alleen stereo is gaat dus de muziek door de 604's en worden de 602.5's en 601's alleen voor films gebruikt. Voor die doeleinden klinken ze prima (de hele set is rond de reciever en fronts gekozen). Bij het luisteren naar speakers heb ik ook de 602 en 603 als main geluisterd, maar vind zelf de 604 het best (uiteraard ook de duurste). De 602 is op zich wat iel vergeleken met de 604, maar dat is ook wel logisch :)

Maar je moet kopen wat jezelf het best vind klinken. Als je de 602's beter vind klinken als 602.5 dan zou ik voor de 602 gaan. Je kan ze ook als fronts gebruiken. Als het in je budget past zou ik toch ook eens naar de 603 gaan luisteren als fronts en dan 601's als surround nemen. Als je toch meer muziek luistert dan film dan moeten de fronts gewoon het best klinken.

[ Voor 3% gewijzigd door Scarp op 27-12-2002 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermo schreef op 27 december 2002 @ 19:56:

offtopic: Hee Therm we gingen toch nog een keer op drinktocht met Vinbor?

Die pioneer ziet er leuk uit voor 365 euro.
Gezien je muziekstijl zijn magnats wel oke :). Je kunt alle speakers combineren maar of het goed klinkt... Speakers uit dezelfde serie passen natuurlijk altijd goed bij elkaar.
Ik zou wel denken aan een subje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 23:05:
[...]

offtopic: Hee Therm we gingen toch nog een keer op drinktocht met Vinbor?

Die pioneer ziet er leuk uit voor 365 euro.
Gezien je muziekstijl zijn magnats wel oke :). Je kunt alle speakers combineren maar of het goed klinkt... Speakers uit dezelfde serie passen natuurlijk altijd goed bij elkaar.
Ik zou wel denken aan een subje.
Drinken beetje laat want dat hebben we heel de week gedaan en nu gaat ie richting london ... :)

Mjah tis niet alleen voor me muziekstijl he, en met dat in gedachte had ik idd ook een sub op het oog maar dat was nog niet direct een prioriteit... Maar ik ben idd op zoek naar boxen die regelmatig een techno dreuntje wel kunnen hebben ja :)

Je komt er zooo moeilijk uit, maar ik hoop dus dat die pioneer versterker niet te "min" is voor die magnat speakers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermo schreef op 27 December 2002 @ 23:23:
[...]

Drinken beetje laat want dat hebben we heel de week gedaan en nu gaat ie richting london ... :)

Mjah tis niet alleen voor me muziekstijl he, en met dat in gedachte had ik idd ook een sub op het oog maar dat was nog niet direct een prioriteit... Maar ik ben idd op zoek naar boxen die regelmatig een techno dreuntje wel kunnen hebben ja :)

Je komt er zooo moeilijk uit, maar ik hoop dus dat die pioneer versterker niet te "min" is voor die magnat speakers..
Wees daar maar niet bang voor, je keek toch naar de 711? Nou die trekt het echt wel. ;)

Die magnat's zullen zeker wel kunnen beuken ja, de vraag is natuurlijk of je daar over een jaar ook nog tevreden mee bent. Staan namelijk niet echt bekend voor een prachtige uitgebalanceerde weergave van andere muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wat aan het rondkijken voor home-cinema-setjes...

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Pioneer HTD-5. Deze heb ik gevonden op een aantal online winkels (zie kieskeurig en dan prijzen vergelijken), maar bij "offline" winkels (Mediamarkt, Radio Modern, Megapool) heb ik hem nog niet kunnen vinden. Wat nog vreemder is, is dat hij ook op de Pioneer site niet te vinden is... Daar staat wel de Pioneer HTD-50, die er wel op lijkt, maar niet hetzelfde is.

Ik heb een mailtje gestuurd naar diga4u, een van de winkels die hem verkopen, en van hun krijg ik een mailtje terug dat het hetzelfde apparaat is... maar als je de foto's naast elkaar houdt, zie je dat dat niet zo is...
Plaatje op site diga4u
Afbeeldingslocatie: http://www.diga4u.nl/product_images/072/large/htd5.jpg
en het plaatje op de site van Pioneer:
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/homecinemasystems/pioneer/1033127514111htd_50_detailpage.jpg

De redenen dat ik dit wel een aardig setje vind:
  • Prijs (rond 650 Euro)
  • 5x wisselaar
  • Ietsje grotere boxen dan bij de meeste setjes
  • Goed merk
  • Mooi uiterlijk
Dit alles geldt overigens ook voor de HTD-50, maar die vind ik met dat schuine frontje net wat minder mooi.

Kent iemand de HTD-5? Wat zijn de precieze specs? (M.n.: speelt hij MP3?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
mjah tis niet alleen dat ik beuk draai zeg maar :P

En ze moeten natuurlijk ook me films goed kunnen hebben.... Maar daar twijfel ik niet zo over.

Ik ga nog maar eens luisteren denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:16

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik ben ook heel erg op zoek naar een surround set.
Nou heb ik van een kennis het advies gekregen om zelfbouw te nemen. Hij heeft daar ervaring mee en gaat me dus ook helpen bouwen.

Dit heb ik geadviseerd gekregen:
REAR
VIFA SURROUND-1
2-weg gesloten systeem Laag M13SG-09/08 (Vifa )
Afmetingen 28 x 18.1 x 13 cm Hoog D26SG-05/06 (Vifa )
Houtpakket 18 mm MDF € 29,50
Speakerset met filterkit € 125,-

CENTER
VIFA CARAT CENTER
3-weg basreflex systeem Hoog D27SG-15/06 (Vifa )
Afmetingen 55 x 18 x 35 cm Laag P17SJ00 (2x Vifa )
Belastbaarheid 120 Watt
Speakerset met filter € 276,50 Baffle 120 x 19cm € 18,50

FRONT
VIFA CARAT SHIELDED
3-weg basreflex systeem Hoog D26SG-05/06
Afmetingen 106 x 22.5 x 30.5 cm Midden P17SJ-00-08
Houtpakket 22 mm MDF € 65,- Laag P17SJ-00-08
Speakerset met filter € 281,- Kastvolume 44 liter

SUB
CINEMA SUB 1
Actieve subwoofer bandpass principe Versterker HS-80
Afmetingen 35 x 35 x 35 cm Woofer MDS-08 (Intertechniek)
Belastbaarheid 100 Watt demping
prijs € 250,-
houtpakket € 50,-

Totaal zou dit uitkomen op zo'n 1700 euro. Alles van speakerland.

Nu heb ik er dus kompleet geen verstand van, dus is dit wat? Gaat dit beter klinken als een kant en klaar surround setje in dezelfde prijsklasse?

Ik heb al een JVC XVS-42 DVD speler en moet er nog een receiver bijkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Danfoss op 28-12-2002 00:12 ]

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik weet het niet Danfoss, heb je twee linkerhanden? :+

[ Voor 19% gewijzigd door ErikRo op 28-12-2002 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Scarp schreef op 27 December 2002 @ 23:02:
[...]

Als je naar m'n site gaat (zie sig) dan staan daar m'n specificaties voor m'n systeem. 602.5's als surrounds, 601's als rears en 604's als fronts.
Aangezien muziek nagenoeg alleen stereo is gaat dus de muziek door de 604's en worden de 602.5's en 601's alleen voor films gebruikt. Voor die doeleinden klinken ze prima (de hele set is rond de reciever en fronts gekozen). Bij het luisteren naar speakers heb ik ook de 602 en 603 als main geluisterd, maar vind zelf de 604 het best (uiteraard ook de duurste). De 602 is op zich wat iel vergeleken met de 604, maar dat is ook wel logisch :)

Maar je moet kopen wat jezelf het best vind klinken. Als je de 602's beter vind klinken als 602.5 dan zou ik voor de 602 gaan. Je kan ze ook als fronts gebruiken. Als het in je budget past zou ik toch ook eens naar de 603 gaan luisteren als fronts en dan 601's als surround nemen. Als je toch meer muziek luistert dan film dan moeten de fronts gewoon het best klinken.
Scarp, Ik begin toch wel een beetje jaloers op je te worden. dat is een heel mooi setje wat je daar staat.

btw een eventueel te iel geluid bij stereo, verwacht ik op te lossen mbv mijn REL subwoofer, door de laagste tonen richting de SW te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ErikRo schreef op 28 December 2002 @ 00:35:
[...]

Scarp, Ik begin toch wel een beetje jaloers op je te worden. dat is een heel mooi setje wat je daar staat.

btw een eventueel te iel geluid bij stereo, verwacht ik op te lossen mbv mijn REL subwoofer, door de laagste tonen richting de SW te sturen.
vraagje aan scarp :),
is dat echt zo dat je sub beter past bij de rest qua klank?
heb je dat uitgebreid getest ofzo?
ik wil namelijk zelf ook een sub kopen en zit er over te denken om een tannoy mxsub10 te kopen omdat de rest van m'n speakers ook uit de mx-m serie komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:16

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

ErikRo schreef op 28 december 2002 @ 00:23:
Ik weet het niet Danfoss, heb je twee linkerhanden? :+
Nee, 1 linker en 1 rechter :)

Het bouwen is het probleem niet, ik vroeg me alleen af of zoiets nou echt beter klinkt als een komplete alles-in-een set van ongeveer dezelfde prijs.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
ErikRo schreef op 28 December 2002 @ 00:35:
[...]

Ja, je kan een sub gebruiken om het zwakkere laag bereik van die 602's op te peppen. Als je alles goed instelt (volume, crossover frequenties, etc) dan zou dat wel aardig moeten werken. Dus wat dat betreft heb je een leuk setje dan :)
Volgens mij had tbusquet ook eerst 602's als fronts (inmiddels ook 604's).

Overigens, het is inderdaad een mooie set. Ik ben er ook trots op. Kost een paar centen en ik doe zoiets ook niet vaak, maar film kijken en muziek luisteren doe ik graag en heb het ervoor over. Voorlopig is dit voldoende (en er is geen geld meer :P)
duncanvdlinden schreef op 28 december 2002 @ 00:46:
[...]
vraagje aan scarp :),
is dat echt zo dat je sub beter past bij de rest qua klank?
heb je dat uitgebreid getest ofzo?
ik wil namelijk zelf ook een sub kopen en zit er over te denken om een tannoy mxsub10 te kopen omdat de rest van m'n speakers ook uit de mx-m serie komt :)
Uhm, nee niet uitgebreid getest. Volgens mij maakt het niet echt uit. Klankkleur of zoals in m'n sig "baskleur" hoor je niet echt. Hooguit dat ie meer past qua sterkte en wattage binnen je set of qua bereik. Bijvoorbeeld een 1000W subwoofer (zoals het topmodel van B&W, getest in het duitse blad Audiovision van januari samen met 4 B&W 802, wat samen een set van 16 mille maakt, maar een waanzinnig geluid produceert. Veel studios gebruiken trouwens ook die speakers voor een surround werk) hoef ik bij mijn set niet te zetten, dat is overkill vergeleken met de speakers. Voor mij was ook de reden dat ie qua kleur en vormgeving er perfect bij pastte en je hebt dan een hele set van 1 merk. Maar er had net zo goed een REL bijgekund.

Anyway, belangrijkste reden voor mijn keuze was om alles gewoon binnen 1 serie te houden en eigenlijk een beetje advies van de fabrikant volgen (die uiteraard willen dat je bij hun koopt :)).

[ Voor 8% gewijzigd door Scarp op 28-12-2002 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2002 @ 23:48:
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Pioneer HTD-5. De redenen dat ik dit wel een aardig setje vind:
  • Prijs (rond 650 Euro)
  • 5x wisselaar
  • Ietsje grotere boxen dan bij de meeste setjes
  • Goed merk
  • Mooi uiterlijk
Kent iemand de HTD-5? Wat zijn de precieze specs? (M.n.: speelt hij MP3?)
Specs; http://www.servicecentertexel.nl/p1613.html (... zijn trouwens gelijk aan die van de HTD-50...).

En hier ook nog wat; http://www.techtronics.co...ti-region-dvd-system.html

Ik kan geen MP3 afspeelmogelijkheid ontdekken... helaas.

Volgens de kieskeurig specs heeft ie geen Dolby Prologic II. Is misschien toch wel belangrijk om rekening mee te houden. En het apparaat geeft 60 watt.... genoeg voor je ?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 10:36 . Reden: aanvulling / wijziging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 10:21:
[...]En het apparaat geeft 60 watt.... genoeg voor je ?
Dat zegt op zich niet zoveel over het geuid, het is gewoon, net als bij andere setjes belangrijk dat je goed gaat luisteren. Als je ook kort op een hoog volume luistert, dan weet je of het met de belastbaarheid ook goed zit. Het enige waar je dan rekening mee moet houden is dat het wattage verteld dat de versterker die erin zit niet super sterk is. Dus als je later bijvoorbeeld, zware laag ohmige speakers erop wil aansluiten dan kan dat nog wel eens een probleem geven.

Voor meer info over wattages: Wekkel in "Waar zelfbouw?"(4e alinea)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 17:19

Adonias

Oe! Buttons :9

duncanvdlinden schreef op 22 December 2002 @ 21:06:

en nog iets,
Die van mij heeft wel full range achterkanalen. Het gaat nl om de Harman Kardon AVI 250THX

Enne, DTS gaat toch echt wel analoog door de eindversterker, en dat is precies wat zo'n 5.1 analoge ingang op mijn verstereker doet: Analoog signaal versterken en naar buiten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk op zoek naar een aardige DTS-versterker. Als het in het budget past misschien wel de hele 6.1 of 7.1 functies erbij. ER is echter één belangrijke eis. Front, rear en sub moeten pre-outs hebben zodat ik daar later nog in uit kan breiden. Daarnaast het liefst champagne of zilverkleur. Tweedehands maakt me niet uit, max budget 400 Euro. Ik weet het, niet zo veel maar misschien dat jullie nog ideeen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Marantz sr4300, super apparaat voor 450 euro!
ondersteund alle 6.1 formaten, s-acd, en heeft preouts :)
en natuurlijk het mooie marantz geluidje.
http://htpricewatch.gamepoint.net

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_sr4300_med.gif

[ Voor 17% gewijzigd door duncanvdlinden op 28-12-2002 12:41 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.