Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.082 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Ik heb ook nog een vraagje.. Ik heb hier een beamer met alleen video ingangen. Nu hangt aan ingang 1 de dvdspeler en ingang 2 de computer. De dvd speler is verbonden met een s-video kabel en de computer met een coax kabel.

Als ik nu met de dvdspeler een film ga zien wordt het complete lcd schermpje gebruikt. Maar bij de computer zit er een rand omheen.. Nu vind ik dat zonde omdat dit pixel verlies is. En omdat ik het beeld op het scherm heb afgestelt met een beeld van de dvd speler.

Vroeger toen ik nog de S3 viper2 had kon ik met een progje het beeld vergroten zodat het beeld op de TV groter werd en de randen weg was.. Bestaat zoiets ook voor een nvidia ti4200 videokaartje ?. Of zijn er andere trucjes om het beeld naar de beamer te vergroten zodat ik die randen kwijt ben.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Duck-Twacy schreef op 27 juli 2003 @ 15:32:
[...]

Ik heb een Sony (data) projector geleend (VPL-CS4) van een vriend en een 30 jaar oud dia projectiescherm van mij ouders.

Ga het vanavond, zodra het een beetje donker, is eens uittesten.
Eh, beeld was een beetje groenig. Zal wel aan de projector afstelling liggen

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het ook want groen beeld kan bijna niet door het scherm komen lijkt me zo. Het beeld zou daardoor hooguit wat minder scherp kunnen zijn. Ik denk zelf dat ik maar 2 dia-projectieschermen langs elkaar tegen de muur plak o.i.d. Of wellicht kan ik ergens anders reflecterend scherm vandaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op 25 juli 2003 @ 16:27:
Je helpt ons wat meer als je erbij zegt wat voor in-uitgang je op speler en beamer gebruikt, en als je je menu's checkt of alles goed staat...
Vandaag maar weer het beamertje mee naar huis om te proberen..... Wat heb ik gedaan : DVD naar Beamer via S-vhs. Schakelaar op dvd speler uiteraard op S-vhs gezet. In het beeld krijg ik weer het menu (strepend van de NAD) met de melding van de beamer : S-video wijzig ingang op bron. De beamer zegt inderdaad dat er wat op de dvd speler gewijzigt dient te worden. Zelfde melding krijg ik via composiet. Ik heb de manual van de dvd-speler doorgespit maar nergens iets over het wijzigen van het bron signaal. Ik nam ook eigenlijk aan dat dit automatisch ging......

Iemand nog een idee hoe dit werkende te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Even over het kopen van een tweedehands beamer voor 1000 euro: niet aan beginnen.

Ik heb op de duitse sites de InFocus X1 voorbij zien komen voor 1199,- de Sanyo Z1 voor 1399,- de Panasonic PT-AE100 voor 1399,- de Panasonic PT-AE300 voor 1740,- en de Sharp XV-Z90E voor 1899,-

Dit soort prijzen laten heel duidelijk zien dat je tegenwoordig voor het geld van een breedbeeld TV ook een heel behoorlijke (nieuwe!) projector kunt overwegen. Let wel: De prijzen van projectoren zijn het afgelopen jaar met zo'n 30% gezakt, het zou mij persoonlijk niets verbazen als dit nog wel even doorzet. Daar komt nog eens bij dat de beide Panasonics native breedbeeld zijn en de PT-AE300 naast component, composite, s-video en SCART zelfs over een DVI-ingang beschikt. Maar ook de goedkoopste, de InFocus, doet het hartstikke goed in diverse tests... zou het échte hometheater tijdperk dan echt voor ALLE consumenten aanbreken? Ik heb zo'n gevoel van wel...

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15
is idd goed nieuws. Zelf heb ik toch maar besloten eerst een goede BB TV aan te schaffen ter vervanging van mijn oude TV. In een volgend huis zal ik zeker rekening houden met gebruik van een beamer...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreenGras schreef op 29 July 2003 @ 23:44:
Even over het kopen van een tweedehands beamer voor 1000 euro: niet aan beginnen.

Ik heb op de duitse sites de InFocus X1 voorbij zien komen voor 1199,- de Sanyo Z1 voor 1399,- de Panasonic PT-AE100 voor 1399,- de Panasonic PT-AE300 voor 1740,- en de Sharp XV-Z90E voor 1899,-
Je kunt voor die prijzen ook wel nieuwe beamers kopen, maar dan heb je (meestal) native 800x600 projectors of in elk geval zéker geen goede. Tweedehands kun je voor dat geld wél goede (XGA) krijgen. Dus wat je zegt klopt niet helemaal denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
2e hands zakken de prijzen ook erg sterk, er zijn mij al een aantal beamers voor 600 euro aangeboden, oa een Sharp XV-Z1E video projector voor 600E, 800 branduren.
maar ik vindt het wel fijn dat de prijzen dalen, kan ik mij straks een mooie beamer veroorloven!!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
duncanvdlinden schreef op 09 August 2003 @ 22:46:
2e hands zakken de prijzen ook erg sterk, er zijn mij al een aantal beamers voor 600 euro aangeboden, oa een Sharp XV-Z1E video projector voor 600E, 800 branduren.
maar ik vindt het wel fijn dat de prijzen dalen, kan ik mij straks een mooie beamer veroorloven!!! :9
Die Z1e van Sharp moet je echt links laten liggen, dat is echt een hele slechte projector !

En de prijzen zoals ze hier boven staan voor de moderne projectoren zijn NIEUW prijzen ! Gewoon zoeken naar een voordelig adres. Ik heb toen de Sanyo Z1 echt net uit was 2000 nieuw betaald. Nu een paar maanden later zijn de prijzen echt stukken gedaald, dus dat zijn echt kloppende nieuw prijzen !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Ik heb een tijd terug de PLV Z1 van sanyo gekocht, prima kwaliteit voor je geld.
Deze kost NU nog maar €1399
De Infocus X1 zou ik trouwens iedereen afraden die gevoelig is voor het rainbow effect (zeer storend)

Verwijderd

Ja en dat weet je dus niet van te voren. En als jij er ongevoelig voor bent, misschien stoort je vriendin/vrienden zich eraan... :(
Als je er trouwens ook even bij wil vermelden waar je dat ding gezien hebt voor 1399, want hier: pricewatch: Sanyo PLV-Z1 is hij 1600.

In Duitsland gezien zeker?

Zelfs op deze Duitse pricewatch-achtige site is hij niet goedkoper dan 1429. Desondanks zeker de moeite waard om het ding bij de buren te kopen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 11:23 ]

• JvS
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

tbusquet schreef op 13 augustus 2003 @ 11:20:
[...]

Die Z1e van Sharp moet je echt links laten liggen, dat is echt een hele slechte projector !

En de prijzen zoals ze hier boven staan voor de moderne projectoren zijn NIEUW prijzen ! Gewoon zoeken naar een voordelig adres. Ik heb toen de Sanyo Z1 echt net uit was 2000 nieuw betaald. Nu een paar maanden later zijn de prijzen echt stukken gedaald, dus dat zijn echt kloppende nieuw prijzen !
zou binnenkort eens mogen komen kijken naar die beamer bij jou? Ik begin zelf ook erg kriebels te krijgen namelijk en ga de komende maanden een beetje meer werken om er een te kunnen kopen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

DasHMauL schreef op 13 August 2003 @ 13:46:
Ik heb een tijd terug de PLV Z1 van sanyo gekocht, prima kwaliteit voor je geld.
De Infocus X1 zou ik trouwens iedereen afraden die gevoelig is voor het rainbow effect (zeer storend)
Niet iedereen is gevoelig voor het rainbow effect. Ik kijk ook af en toe naar een DLP projector en ik heb er weinig tot geen last van.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, maar films kijk je niet in je eentje.. Als ik er zelf geen last van heb, is er een redelijke kans dat mensen die met mij kijken er wel last van hebben en als het zo erg is, dat je er helemaal gek van wordt, dan is dat niet relaxed. Film kijken doe ik het liefst met anderen erbij en als je dan de projector niet kan gebruiken omdat anderen dat regenboogeffect vervelend vinden, sja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
DasHMauL schreef op 13 augustus 2003 @ 13:46:
He, waar zie jij dat, 1399?

[ Voor 16% gewijzigd door Captain Pervert op 17-08-2003 22:37 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik vond na even zoeken deze site:

http://www.lagu.de/shop/index.html

Sanyo PLV Z1 voor 1345 euro. Heb zelf geen ervaring met die winkel.

Zelf ben ik een tevreden eigenaar van een Panasonic PTL-300U.
Na 5 maanden nog steeds aan het genieten. Destijds voor 1800 euro kunnen krijgen, was een mazzeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Super, thanks.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
JvS schreef op 14 augustus 2003 @ 11:30:
[...]

zou binnenkort eens mogen komen kijken naar die beamer bij jou? Ik begin zelf ook erg kriebels te krijgen namelijk en ga de komende maanden een beetje meer werken om er een te kunnen kopen :).
Als je lief bent en een kratje bier meeneemt :P Tuurlijk mag je eens komen kijken is immers alweer een hele tijd geleden.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben mitshubishi nog niet tegengekomen in dit topic, terwijl die toch interessante beamers maken. De SL2U en de XLX1U, respectievelijk 800x600 en 1024x768
Die hebben allebij een contrast ratio van 600:1. Dat zijn de enige 2 die ik tegen ben gekomen voor minder dan €2000 met zo'n hoge contrast ratio.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Ares408 schreef op 19 August 2003 @ 10:17:
Ik ben mitshubishi nog niet tegengekomen in dit topic, terwijl die toch interessante beamers maken. De SL2U en de XLX1U, respectievelijk 800x600 en 1024x768
Die hebben allebij een contrast ratio van 600:1. Dat zijn de enige 2 die ik tegen ben gekomen voor minder dan €2000 met zo'n hoge contrast ratio.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Sanyo Z1 heeft C/R van 800:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Nog een goedkope link naar de Sanyo Z1:

http://www.beamer-freund.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een eigenaar van een JVC 81 cm breedbeeld tv maar ik baal van de fysieke afmetingen van dat ding. Dus maar op zoek naar een beamer als permanente vervanger voor de TV.

Ik heb een kamer van 6mtr breed met best veel lichtinval van de zijkant. Gebruik een goeie VCR als ontvanger en uiteraard een dvd speler.

Heeft iemand enig advies over een goeie beamer of anders waar ik dan op moet letten bij de keuze? Uiteraard is prijs een parameter.

Dank
Eddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 12:02:
Ik ben een eigenaar van een JVC 81 cm breedbeeld tv maar ik baal van de fysieke afmetingen van dat ding. Dus maar op zoek naar een beamer als permanente vervanger voor de TV.

Ik heb een kamer van 6mtr breed met best veel lichtinval van de zijkant. Gebruik een goeie VCR als ontvanger en uiteraard een dvd speler.

Heeft iemand enig advies over een goeie beamer of anders waar ik dan op moet letten bij de keuze? Uiteraard is prijs een parameter.

Dank
Eddy
Als je een projector als permanente vervanging voor je tv wilt nemen dan moet je er wel zeker van zijn dat je iedere keer als je tv wilt kijken je kamer wilt verduisteren/ kan verduisteren. Want dat verduisteren is meestal toch wel nodig wil je een mooi beeld krijgen.

En je projectorlamp, die nou niet echt goedkoop is, gaat natuurlijk een stuk sneller 'op' als je ook tv kijkt op de projector.

Hoe het beeld eruit zal zien ligt voornamelijk aan hoe goed de verwerkingschip in de projector is. Van het tv-beeld moet je overigens niet al te veel verwachten...VHS kwaliteit zo ongeveer. Helaas hebben we hier in Nederland nog geen HDTV...dat schijnt echt prachtig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja we lopen idd jaren achter hier. Hoe lang zou het nog duren voordat we Anamorfisch uitgezonden breedbeeld uitzendingen in HDTV 720 lijnen progressive scan krijgen toegediend via de glasvezel met standaard een AC3 surround geluidsstream?

Maar tot die tijd kun je ook een combinatie nemen van een kleine tv waar je het nieuws ed op kijkt en een beamer waar je de belangrijkere dingen op kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Ik lees in alle reviews dingen over HDTV en wist niet wat het was. Goh, want we hebben het hier nog niet. Nou is dat mysterie ook weer opgelost...

En nu even iets anders: wat schatten jullie, hoe groot ik mijn scherm kan maken?

Ik heb hier pics:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/arnaud/scherm1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/arnaud/scherm2.jpg

De eerste foto is genomen van achter de bank, de tweede vanaf de deur.. De kamer is 3.25m (de wand met de posters) bij 4. De afstand van de bank (kijkafstand) tot de muur is 3 meter. De poster met de atoombom is 140x100m (ter orientatie).

Ik wil een scherm van 2 meter, dan zou de hoogte (16:9) 112,5 cm worden.

Is dit een goed idee? Ik heb ooit ergens gelezen dat je op minimaal 1.5x de breedte moet zitten. Ik/we zit(ten) op 3m afstand dus dat is wel goed. Toch, zeker bij het bekijken van veel HT-setups, denk ik dat ik nogal overdrijf met die 2m, maar veel minder wil ik ook niet (moet wel een wow-factor hebben :D). 1.80m vind ik ook prima. Nog mooier zou zijn om het scherm zo groot te maken als de beide posters bij elkaar (140 atoombom + 20cm tussenruimte + 60cm Arnie), dat is dus 2.20m en vrijwel wandvullend :)

[ Voor 8% gewijzigd door Captain Pervert op 20-08-2003 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 meter breed is echt wel relaxed. Zeker als je ook extra brede films een beetje met hoogte wilt bekijken. Ik heb zelf een dakkappel ter breedte van m'n kamer. Meestal projecteer ik dan ter grote van het dakkapel. Het beeld is dan +/- 3 meter breed. We zitten dan op 3 a 4 meter afstand en dat vind ik nog goed te doen. Om de wowfactor te vergroten moet je gewoon zo breed mogelijk projecteren zonder dat je last krijgt van slecht contrast of barndoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 21:48:
2 meter breed is echt wel relaxed. Zeker als je ook extra brede films een beetje met hoogte wilt bekijken. Ik heb zelf een dakkappel ter breedte van m'n kamer. Meestal projecteer ik dan ter grote van het dakkapel. Het beeld is dan +/- 3 meter breed. We zitten dan op 3 a 4 meter afstand en dat vind ik nog goed te doen. Om de wowfactor te vergroten moet je gewoon zo breed mogelijk projecteren zonder dat je last krijgt van slecht contrast of barndoor.
Maar te breed projecteren kan ook weer leiden tot vermoeiend kijken. Er wordt wel eens gezegd dat de ideale kijkhoek tussen de 31 en 35 graden ligt, maar goed, je kan beter kijken wat je zelf fijn vind kijken. Dat verschilt per persoon.

Als je ook nog enigszins met je speakerplaatsing rekening wil houden (als ze naast 't scherm moeten komen), wordt het lastiger :)

• Captain Pervert
Ach ja ik beam eerst wel wat op de muur om te kiek'n, en knutsel dan eventueel(MDF/laken met latten) wel wat in elkaar of haal een Projecta scherm... Mogelijkheden te over.

Ik maak me alleen zorgen over de bevestiging aan het plafond; nergens een balk te vinden. 't Is 1 cm zachte pleisterwerk, dan 3cm riet (jawel dames en heren, peperduur studentenkot bouwjaar 1931, met riet in de muren en plafonds :r) en daarboven een dakplaat. Ik kon tenauwernood een lamp ophangen met een schroef van 7 cm ofzo |:(

Maar dat is allemaal niet jullie zorg, ik hoop alleen dat ik drie kilo aan dat zaadplafond vast krijg.

[ Voor 14% gewijzigd door Captain Pervert op 21-08-2003 00:27 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

bekende situatie, qua studentenhok, al kost de mijne maar 185 euro 8-). Ik heb gipsplaten aan het plafond. de beamer zal ik op een plankje aan de muur zetten, maar het scherm wordt nog een tour. Ik (al heb ik geen concrete koop plannen, CP waar betaal jij het van :?) zit te denken aan iets wat ik gewoon neerzet en wat ik weg kan halen en achterstevoren tegen de muur aan kan zetten (met een poster erop ofzo).

Een licht doek maken is niet zo'n probleem. Beamers kan je op een plankje aan de muur zetten :).

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 21-08-2003 00:32 ]

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 17:19

Adonias

Oe! Buttons :9

Zo... mijn CRT beamer 's schoongemaakt.... ontzettend zeg, wat 15 jaar (ofzo) in de Moulin Rouge van Amsterdam kan doen met zo'n aparaat... maar het beeld is een stuk beter... Totdat lcdbeamers goedkoper worden houdt ik hem :)

Ik denk dat het wat prijzen van beamers betreft richting het idee van de printer gaat: Op de beamer wordt practisch geen winst of zelfs verlies geleden. De winst wordt dan gehaald uit "consumerables", zoals de inktpatronen in printers...

Wordt wat... strakkies een supertoffe beamer voor 500 euro nieuw :).... mja.. zul je zien dat ze er lampen indoen van 1000 branduren.... Toch wel appart dat alle beamers zo rond de 2000 a 3000 branduren zitten, behalve philips... die hebben lampen die 5000 a 6000 uur meegaan....

[ Voor 10% gewijzigd door Adonias op 21-08-2003 01:10 ]

• Captain Pervert
JvS >>

True. Maaaarrrrr. De afstand van het plankje aan de muur (de muur achter de bank) tot de projectiemuur is 4 meter. Om een scherm van tussen de 1.80 en 2.20 te krijgen moet de beamer er anderhalve meter vanaf hangen ofzo. Als ik hem op een plankje zet - wat ook mijn bedoeling was tot ik achter die projectieafstand kwam - dan is de minimale breedte 3 meter ofzo. En daar stel je met die lens niet veel aan bij. Ik zal de precieze gegevens even uitzoeken van de PLV-Z1, want ik geloof dat jouw interesse ook die kant op gaat. :)

En ik betaal het van een bijbaan @ Edah, en als ik redelijk minimaal leef (geen kroketten uit de muur, meer indrinken en minder in de kroeg uitgeven, niet buiten abonnementspecs bellen, en last but nog least: niet fietsen zonder licht :D), ong. 400 euro per maand sparen. Da's drie maanden vanaf nu en wat ik dan tekort kom leen ik wel bij een wazige kennis ofzo, want vier maanden is gewoon te lang wachten als je na drie maanden de cash bijna bijeen geschraapt hebt :D). Tsja en ben net twee weken naar Turkije geweest. Niet met vriendin (sightseeën en relaxen en dus goedkoop) maar met vrienden (uitgaan en ontbrakken bij het zwembad) dus e.e.a. heeft ertoe geleid dat ik de afgelopen paar dagen bij mijn ouders en een vriendin heb gegeten omdat ik zelf geen et... Nou ja you get the picture. :X

Nou tot zover mijn financiële crisissituatie. Maar ach, ik heb een (rieten :D) dak boven mijn hoofd, waar maak ik me druk om. Al die luxe.

Zo ondertussen even gezocht, kijk kijk:

http://www.sanyo.de/produ...odukt.asp?P_ID=77&ptyp=10

Klik op Entfernungsrechner en zie. Bij vier meter wordt het scherm 2.50 ~ 3.08 meter, dus een plankje is geen optie. Weliswaar is het minder erg dan ik dacht (een of ander Panasonic ding moest nog veel dichterbij). Het ding moet ergens boven de bank hangen (3 meter afstand)... Nou ja paps verzint er vast wel wat op... :Y)

Verwijderd

Een rieten dak.. vet... goed voor de acoustiek man! :*)
Je zou van MDF een leuk scherm kunnen maken dat bv een beetje zweeft.
Je monteert bv 2 balken van elk 500mm onder elkaar en je maakt van mdf de gewenste schermafmeting. Je freest de randen een beetje mooi af (recht of rond wat je zelf wilt). Je schilderd het binnenste licht grijs en de randen maak je zwart. Dat ziet er volgens mij vrij sjiek uit. Omdat het scherm nu een beetje van de muur komt kun je, dmv een dunne plaat aan de zijkant van het scherm te klemmen, gemakkelijk masken. Ik zal wel eens iets tekenen in acad als ik zin heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben aan het overwegen om een pt ae 200 te kopen van panasonic

700 ansi, c/r 700:1, WVGA 858 bij 484, 28 db (low power mode)

aangezien mn kamer volledig te verduisteren is en ik m voornamelijk voor films ga gebruiken heeft ie mn sterke interesse

ik kan m voor 1400 euro nieuw krijgen, in duitsland is ie goedkoper te krijgen ong. 1100,-

hier in nederland krijg ik prijsopgaves van 1600-1700 euro bij andere winkels.

ik ben nog niet echt op de hoogte van goeie alternatieven, dus als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.

hij heeft trouwens ook een (overbodig imo) sd slot, vergeleken met de ae 100, maar die was duurder omdat dit een actie was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Op ebay worden Panasonics PT-LC70 aangeboden voor onder de 1000 euro. Niet duur natuurlijk alleen kan ik nergens de contrast ratio vinden. Ik vraag me dus af hoe goed de aanbieding is, of liever, hoe goed de projector is. Iemand die ervaring heeft met het model of de c/r weet? Google heeft niets opgeleverd (wel de officiele brochure, maar daar staat de c/r ook niet in).

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Verwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 13:11:
ben aan het overwegen om een pt ae 200 te kopen van panasonic

700 ansi, c/r 700:1, WVGA 858 bij 484, 28 db (low power mode)

aangezien mn kamer volledig te verduisteren is en ik m voornamelijk voor films ga gebruiken heeft ie mn sterke interesse

ik kan m voor 1400 euro nieuw krijgen, in duitsland is ie goedkoper te krijgen ong. 1100,-

hier in nederland krijg ik prijsopgaves van 1600-1700 euro bij andere winkels.

ik ben nog niet echt op de hoogte van goeie alternatieven, dus als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.

hij heeft trouwens ook een (overbodig imo) sd slot, vergeleken met de ae 100, maar die was duurder omdat dit een actie was..
AE200 is aardig apparaat, bijna gelijk aan de AE300 alleen een lagere resolutie (te laag als je het mij vraagt). Je kunt dus beter voor de Sanyo Z1 of de AE300 gaan, deze zijn kwa specs bijna identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Verbal Kint schreef op 06 oktober 2003 @ 14:59:
Op ebay worden Panasonics PT-LC70 aangeboden voor onder de 1000 euro. Niet duur natuurlijk alleen kan ik nergens de contrast ratio vinden. Ik vraag me dus af hoe goed de aanbieding is, of liever, hoe goed de projector is. Iemand die ervaring heeft met het model of de c/r weet? Google heeft niets opgeleverd (wel de officiele brochure, maar daar staat de c/r ook niet in).
www.projectorcentral.com al gezocht ?

http://www.projectorcentral.com/Panasonic-PT-LC70U.htm

Staat inderdaad geen c/r bij. Maar ik vind 1000 euro nog best veel voor een 2de handsje. Beetje meer en je hebt een nieuw toestel, of je kijkt naar een goedkopere 2de hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

tbusquet schreef op 06 October 2003 @ 15:12:
www.projectorcentral.com al gezocht ?

http://www.projectorcentral.com/Panasonic-PT-LC70U.htm

Staat inderdaad geen c/r bij. Maar ik vind 1000 euro nog best veel voor een 2de handsje. Beetje meer en je hebt een nieuw toestel, of je kijkt naar een goedkopere 2de hands.
Die links had ik idd ook al gezien. Ze zijn niet tweedehands, maar left-overs. Prijs is ruim onder 1000 euro, ongeveer 850. Dan heb je dus een gloednieuwe lamp en twee jaar garantie, maar ja die ontbrekende c/r zit me niet lekker.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tbusquet schreef op 06 October 2003 @ 15:10:
[...]

AE200 is aardig apparaat, bijna gelijk aan de AE300 alleen een lagere resolutie (te laag als je het mij vraagt). Je kunt dus beter voor de Sanyo Z1 of de AE300 gaan, deze zijn kwa specs bijna identiek.
beide zijn kwa specs inderdaad wat interessanter, de ae300 is echter denk ik niet in een vergelijkbare aanbieding te krijgen als dat ik de ae200 kan krijgen
(gewoon in een 'normale' winkel, wat mijn voorkeur heeft tov van internetwinkels).

de sanyo is ook interessant zeker gezien de gelijke prijs, ik denk alleen niet dat die hier in de omgeving (N-limburg, brabant) te bekijken is.

van de ae300 kon ik zogauw geen prijs vinden, enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die ae300 staat op duitse sites voor ong. 1800 euro.

ik wou zelf eigenlijk niet verder gaan als 1200 euro, ik was eerst voor een 2e hansje aan het kijken.

verder als 1400 wil ik eigenlijk niet gaan.

hier staat nog een review waar de 300 zijdelings wordt vergeleken met de sanyo.

deze is beter in de zwartwaardes schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingers
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07-2024
nauw voor 1500 kun je een hele mooie nieuwe projector kopen,namelijk de pas geïntroduceerde epson tw10.dit is een 16:9 projector die net zo goed of zelfs iets beter is dan de sanyo plz1.kijk hier maar eens op voor een mini review: http://www.htforum.nl/yab...on=display;threadid=10273

ooit komt er een einde aan het eind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb echter nog geen progressive dvd speler, en na de projector is het geld een beetje op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
fingers schreef op 06 October 2003 @ 19:35:
nauw voor 1500 kun je een hele mooie nieuwe projector kopen,namelijk de pas geïntroduceerde epson tw10.dit is een 16:9 projector die net zo goed of zelfs iets beter is dan de sanyo plz1.kijk hier maar eens op voor een mini review: http://www.htforum.nl/yab...on=display;threadid=10273
Paneel resolutie is lager dan die van de Z1 en C/R is ook lager. Z1 is dan ook een no-brainer wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Verwijderd schreef op 07 oktober 2003 @ 09:02:
ik heb echter nog geen progressive dvd speler, en na de projector is het geld een beetje op :)
Daarom moet je ook gewoon je computer gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tbusquet schreef op 07 oktober 2003 @ 13:24:
[...]

Daarom moet je ook gewoon je computer gebruiken ;)
icm met de externe geluidskaart (met dd/dts) die ik nog van plan ben een keer aan te schaffen voor mn laptop is dat inderdaad een mogelijkheid, alleen moet ik dan composite out gebruiken bij gebrek aan s-vhs..

de specs van de epson zijn ook minder zoals je al aangeeft, dus voorlopig richt ik me op de Z1 en de ae-200. beide rond de 1400 euro. de eerste beter in zwart waardes, de tweede sterker kwa kleuren en een langere levensduur van de lamp

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 10-09 20:46
Ok ik zit nu ook zwaar over een beamer te denken...

Zit alleen mee dat ik dat ding niet midden in m'n kamer wil hangen.
Dat betekend dat afstand beamer --> scherm zo'n 5 meter is...

Ruimte voor projectie is 230cm x 130 cm ongeveer (alles daarbinnen is ook goed natuurljk)

Maar is dat met zo'n afstand wel te doen? of krijg je dan altijd grotere projectie?

Zit zelf aan de Sanyo PLZ 1 te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over een uurtje ga ik eindelijk naar de panasonic kijken, hopelijk hebben ze de Z1 ook staan want die heeft persoonlijk ook steeds meer mijn voorkeur gekregen de laatste tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Hebben jullie de Z2 al gezien? Die is echt te gek (op papier althans). Reso 1280x720 en een C/R van 1200:1. Adviesprijs zo'n 2000 euro, dus hopelijk na een maandje of 3 (als er meer concurrentie tussen de winkels is) wel een eurotje of 1600-1700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een beamer die ik ook voor dagelijks tv kijken kan gebruiken? Kan dit al met een beamer.. Mijn scherm hoeft dan ook niet groter te zijn dan 32"... Is dit mogelijk!?
En welke zou ik dan moeten nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
zimbab schreef op 18 October 2003 @ 09:17:
Hebben jullie de Z2 al gezien? Die is echt te gek (op papier althans). Reso 1280x720 en een C/R van 1200:1. Adviesprijs zo'n 2000 euro, dus hopelijk na een maandje of 3 (als er meer concurrentie tussen de winkels is) wel een eurotje of 1600-1700.
Hij is eind november te krijgen.
hier is ie te bestellen voor €1.541,00 ex BTW (€1833,79 inc BTW).

Als ie nog iets verder daalt ie het wel top ding voor top prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met de toshiba tdp mt100.

Hij kost ongeveer evenveel als de sanyo z1, maar de contrast ratio is een stuk hoger, evenals de ansi lumen en de lamp gaat 2 keer zo lang mee.

Waarom heeft tbusquet dan toch die sanyo z1 gekocht, het lijkt me dat hij heeft uitgezocht welke de beste wa voor die prijs.

Is er iets met de toshiba mt100 of had je hem gewoon over het hoofd gezien.(of hij werd nog niet verkocht toen dat kan natuurlijk ook)

Ik ben namelijk van plan om die toshiba te kopen, en wil niet later teleurgesteld zijn.(ja ik heb me al rot gezocht bij google maar er staat bar weinig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Toshiba TDP MT100:
http://www.beamerdiscount.nl/Toshiba-TDP-MT100-details.html

Sanyo PLV Z1:
http://www.beamerdiscount.nl/Sanyo-PLV-Z1-details.html

Sanyo PLV Z2:
http://www.beamerdiscount.nl/Sanyo-PLV-Z2-details.html

(Die Z2 erbij gezet, omdat ie wel flink goede prijs/kwaliteit verhouding heeft!)

[ Voor 17% gewijzigd door Arnold op 18-10-2003 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe wat moet ik daarmee.

daar kan ik geen reacties lezen of reviews.
Ik heb dat al meerdere malen bekeken maar ze kunnen natuurlijk wel van alles daar schrijven.
Maar Ik zou willen weten wrm ik zou juist wel die toshiba of die sanyo zou moeten kopen.

Ik heb trouens goedkopere winkel: www.demion.nl, ligt ook vlakbij kan ik het gewoon ophalen.

http://www.demion.nl/ice....empl1.html&d_prid=BT100&d voor de toshiba

http://www.demion.nl/ice....mpl1.html&d_prid=BS488234 voor de sanyo

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
ik had mail gestuurd naar thuisbioscoop.nl of ik keertje die Sanjo PLV Z1 kon bezichtigen... maar ze blijken alleen door de weeks van 9 tot 5 open te zijn...
beetje slecht als je thuisbioscoop dingen verkoopt, zo kunnen mensen die werken dus nooit langskomen....

Weet er iemand een winkel die WEL op zaterdag open is om beamers te kijken (vooral die Sanyo dan dus...)

heb er al 1 gevonden: http://www.beamerland.nl

[ Voor 7% gewijzigd door Arnold op 24-10-2003 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Iemand ervaring met Epson beamers?

Ik vind een Epson EMP TW10 wel erg intressant, kost ook maar 1100 euro.
specs:

854x480
16:9 (4:3 mogelijk)
levenduur: 3000 uur bij Bioscoop/zwart, 2000 uur bij Bioscoop/Woonkamer/Dynamisch (is een instelling)
1000 ANSI lumen
700:1

alle specs:
http://www.epson.nl/produ.../EMP-TW10_Brochure_NL.pdf

dat is wel iets lagere resolutie en contrast dan de Sanyo, maar iets meer ANSI en wel wat meer branduren van de lamp (ook niet geheel onbelangrijk!)
En net weer wat goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

:( Ik ben afgelopen weekend naar de VAD in Veldhoven geweest en ben me echt rot geschrokken, de prijzen van projectoren zakken nu echt schandalig hard gewoon! Ik heb zelf zo'n 3 maanden de Panasonic PT-AE300 en kocht hem destijds voor 1745,- euro. Deze projector is native 960x540 en heeft 800 Ansi Lumens, op dat moment echt ongeveer het beste waar-voor-je-geld produkt naast de Sanyo PLV-Z1.

En dan sta je daar bij Epson in de demo ruimte... De nieuwe TW200 te bewonderen... En dan vertelt de presentator doodleuk dat de adviesprijs 2200,- euro is! Echt te bizar gewoon, een projector met een native breedbeeld resolutie van 1280x720 pixels, 1300 ANSI lumen, 800:1 contrast en 3 jaar garantie!!! De voorganger hiervan (TW100) kostte 4500,- en dus het dubbele! Dat is een halvering in prijs binnen 6 maanden, belachelijk gewoon! En dan te weten dat die adviesprijs dezelfde is als mijn Panasonic 6 maanden geleden was, die Epson gaat dus hoogstwaarschijnlijk nog zakken ook |:( En dan te weten dat de Sanyo PLV-Z2 en de Panasonic PT-AE500 met dezelfde specificaties ook rond de 2200,- zullen gaan kosten... Best zuur eigenlijk.

Gelukkig kan ik mezelf nog ietwat troosten met de wetenschap dat er daadwerkelijk mensen zijn die meer dan 4000,- uitgeven voor een Plasma scherm dat na 5 jaar "op" is en nooit de kwaliteit van een projector / normale TV zal behalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus niemand heeft informatie over de toshiba mt100.

jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

GreenGras schreef op 24 October 2003 @ 23:01:
:( Ik ben afgelopen weekend naar de VAD in Veldhoven geweest en ben me echt rot geschrokken, de prijzen van projectoren zakken nu echt schandalig hard gewoon! Ik heb zelf zo'n 3 maanden de Panasonic PT-AE300 en kocht hem destijds voor 1745,- euro. Deze projector is native 960x540 en heeft 800 Ansi Lumens, op dat moment echt ongeveer het beste waar-voor-je-geld produkt naast de Sanyo PLV-Z1.

En dan sta je daar bij Epson in de demo ruimte... De nieuwe TW200 te bewonderen... En dan vertelt de presentator doodleuk dat de adviesprijs 2200,- euro is! Echt te bizar gewoon, een projector met een native breedbeeld resolutie van 1280x720 pixels, 1300 ANSI lumen, 800:1 contrast en 3 jaar garantie!!! De voorganger hiervan (TW100) kostte 4500,- en dus het dubbele! Dat is een halvering in prijs binnen 6 maanden, belachelijk gewoon! En dan te weten dat die adviesprijs dezelfde is als mijn Panasonic 6 maanden geleden was, die Epson gaat dus hoogstwaarschijnlijk nog zakken ook |:( En dan te weten dat de Sanyo PLV-Z2 en de Panasonic PT-AE500 met dezelfde specificaties ook rond de 2200,- zullen gaan kosten... Best zuur eigenlijk.

Gelukkig kan ik mezelf nog ietwat troosten met de wetenschap dat er daadwerkelijk mensen zijn die meer dan 4000,- uitgeven voor een Plasma scherm dat na 5 jaar "op" is en nooit de kwaliteit van een projector / normale TV zal behalen. ;)
Ik ben ook van plan om een projector te kopen en zit nu te twijfelen tussen de Sanyo Z2 en de Epson TW200. Wacht eerst op meer reviews
Ik zit nu meer in de richting van de Epson te kijken.
Wat vond jij van het beeldkwaliteit vergeleken met je Panasonic?

Wat voor scherm kan je het beste gebruiken bij een 16:9 projector?? een 16:9 scherm of een 4:3???

[ Voor 4% gewijzigd door ken op 25-10-2003 22:24 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras

GreenGras

Audiofiel

Hoi Ken!

Je kunt het beste voor een 16:9 scherm kiezen bij een 16:9 projector. Ik heb de Epson op de VAD gezien en de ruimte daar was niet ideaal (niet volledig verduisterd, hoop volk binnen) en ik kan dus niet duidelijk aangeven wat er beter of slechter is dan bij mijn Panasonic. Neem van me aan dat die Epson ongetwijfeld beter zal zijn dan mijn Pana, er zit gewoon weer net wat nieuwere techniek in. Voor een vlugge maar eerlijke review van de Epson kun je kijken op www.htforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

GreenGras schreef op 26 October 2003 @ 19:39:
Hoi Ken!

Je kunt het beste voor een 16:9 scherm kiezen bij een 16:9 projector. Ik heb de Epson op de VAD gezien en de ruimte daar was niet ideaal (niet volledig verduisterd, hoop volk binnen) en ik kan dus niet duidelijk aangeven wat er beter of slechter is dan bij mijn Panasonic. Neem van me aan dat die Epson ongetwijfeld beter zal zijn dan mijn Pana, er zit gewoon weer net wat nieuwere techniek in. Voor een vlugge maar eerlijke review van de Epson kun je kijken op www.htforum.nl
thanx voor de info
Denk dat ik deze toch helaas moet laten schieten omdat deze geen DVI ondersteund (ook geen ander digitaal uitgang)
Ga nu denk ik voor de Sanyo Z2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-Spotter schreef op 24 October 2003 @ 21:33:
Iemand ervaring met Epson beamers?

Ik vind een Epson EMP TW10 wel erg intressant, kost ook maar 1100 euro.
specs:

854x480
16:9 (4:3 mogelijk)
levenduur: 3000 uur bij Bioscoop/zwart, 2000 uur bij Bioscoop/Woonkamer/Dynamisch (is een instelling)
1000 ANSI lumen
700:1

alle specs:
http://www.epson.nl/produ.../EMP-TW10_Brochure_NL.pdf

dat is wel iets lagere resolutie en contrast dan de Sanyo, maar iets meer ANSI en wel wat meer branduren van de lamp (ook niet geheel onbelangrijk!)
En net weer wat goedkoper...
Vorige week flink aantal beamers bekeken bij Adformedia, waaronder Sanyo Z2(!), Z1, Infocus X1, Optoma Theme Scene, Benq, Mitsubishi, Epson.
DLP is voor mij geen optie (ook niet de snellere/duurdere), maar dit moet je zelf bekijken.
Epson EMP - TW10 is wat mij betreft overall topper van allemaal (segment: 1275-3500 euro).

- Sanyo Z2 heeft mooiste/scherpste beeld, maar ondertiteling is rafelig (storend!), progressive speler zou hier waarschijnlijk uitkomst bieden trouwens, niet getest. Geluid vind ik (net als Z1) onacceptabel voor Home Cinema.

- TW10 heeft zelfs op normale DVD-speler als enige super 'smooth' ondertiteling! Wel iets minder scherp beeld, maar alleen als ze naast elkaar staan (TW10/Z2). Je gaat helemaal 'freaking' uit je dak als je even de zoom gebruikt!!!! Tuurlijk zie je raster van dichtbij, maar toch is het monsterlijk!

Deze moet je echt een keer gaan bekijken.
Z1 was (zelfs na lang instellingen aanpassen) geen optie meer!
Deze beamer gaat de X1 met vlag en wimpel verslaan, let maar op!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
tja mijn grootste probleem is dat ik alleen op zaterdag kan gaan kijken...
en dat voor zover ik weet alleen beamerland.nl dan open is...

Maar als jij al zegt dat zo'n TW10 erg ok is wordt het voor mij ook duidelijk de afweging Z1 of TW10 (Z2 is te duur gewoon nog).
maar als ik er merk dat prijzen weer omlaag gaan is het misschien slim weer even te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 14:44:
[...]

Vorige week flink aantal beamers bekeken bij Adformedia, waaronder Sanyo Z2(!), Z1, Infocus X1, Optoma Theme Scene, Benq, Mitsubishi, Epson.
DLP is voor mij geen optie (ook niet de snellere/duurdere), maar dit moet je zelf bekijken.
Epson EMP - TW10 is wat mij betreft overall topper van allemaal (segment: 1275-3500 euro).

- Sanyo Z2 heeft mooiste/scherpste beeld, maar ondertiteling is rafelig (storend!), progressive speler zou hier waarschijnlijk uitkomst bieden trouwens, niet getest. Geluid vind ik (net als Z1) onacceptabel voor Home Cinema.

- TW10 heeft zelfs op normale DVD-speler als enige super 'smooth' ondertiteling! Wel iets minder scherp beeld, maar alleen als ze naast elkaar staan (TW10/Z2). Je gaat helemaal 'freaking' uit je dak als je even de zoom gebruikt!!!! Tuurlijk zie je raster van dichtbij, maar toch is het monsterlijk!

Deze moet je echt een keer gaan bekijken.
Z1 was (zelfs na lang instellingen aanpassen) geen optie meer!
Deze beamer gaat de X1 met vlag en wimpel verslaan, let maar op!
Geluid heeft toch niet veel met de beamer te maken, of zie ik het verkeerd?
Wat is eigenlijk een progressive speler??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Hij zal wel de herrie van de fan bedoelen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

zimbab schreef op 27 oktober 2003 @ 21:59:
Hij zal wel de herrie van de fan bedoelen neem ik aan.
tuurlijk :) niet aan gedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Tja, wat zijn eigenlijk de stilste beamers in de budget klasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat als je een butget beamer wil, je niet moet gaan kijken naar welke stil is.
Er is als best weinig keus dan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 1,5 week geleden een panasonic aangeschaft voor 1400 euro,
die produceert 28 dB (in low lamp mode dan wel).

lijkt me te kwalificeren als zowel budget en stil, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 19:03:
ik heb 1,5 week geleden een panasonic aangeschaft voor 1400 euro,
die produceert 28 dB (in low lamp mode dan wel).

lijkt me te kwalificeren als zowel budget en stil, toch?
misschien wel handig te vermelden om welke type het gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pt ae 200
(was al eerder vermeld volgens mij zodoende ontbrak dat even..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluid: sorry, inderdaad van de fan. Die Epson is echt fluisterstil (ook al staat er <35db in de specs, hij is ruim stiller als bv de Sanyo)

Progressive: zie punt 7 op de eerste pagina (1ste posting)
Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

mensen ervaring met de philips bcool xg1??

is een dlp projector

2000:1, 1700 lumens

Is hier dat regenboog effect ook goed op te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Ben vandaag bij beamerland.nl langsgeweest.

Heel erg goede zaak, nemen echt de tijd voor je, horen je wensen/mogelijkheden aan en gaan zo kijken wat het beste bij je past qua projector scherm enzo.
Heel goed verkoopverhaal gehoord, eigenlijk alle info die in dit topic staat is aan de orde geweest.
Mensen die een beamer overwegen moeten daar zeker eens langsgaan, en niet komen met "ik wil deze" maar eens goed laten informeren!

Zo kwam ik erachter dat omdat onze beste plaats van de projector op 5meter afstand is, een Sanyo PLV-Z1/PLV-Z2 (hadden ze ook staan!) niet echt handig is met een beeldformaat van 1m80/2m, want dat haalt ie niet op 5 meter, maar maar op 3 meter. En ik ga geen beamer midden in de kamer hangen!

Een hele goede keus voor mijn situatie is dan is de Sharp XV-Z 90. met verstelbare zoomlens! 5 wiel DLP projector, gaf gewoon erg goed beeld totaal geen last van Regenboog effect meer (had ik bij die infocus duidelijk wel last van!) maar wel flink duurder deze Sharp...
tja.. in Duitsland is die aardig goedkoper te krijgen en denk dat dat dus mijn optie wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Wat vondje van de Z1/Z2?? Is de Z2 nu echt veel beter dan de Z1??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
ken schreef op 03 november 2003 @ 13:46:
Wat vondje van de Z1/Z2?? Is de Z2 nu echt veel beter dan de Z1??
Hij was natuurlijk scherper, maar niet genoeg eigenlijk om het prijsverschil te verantwoorden.
Wel als je je pc wilt aansluiten is de hogere resolutie van de Z2 erg fijn.

Op dit moment met huidige prijzen zou ik zelf voor een Z1 gaan, zeker als je alleen home cinema zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mogelijkheid om bij mijn pc-prive project een beamer te bestellen, helaas kunnen er bij de leverancier slechts drie merken beamers geleverd worden:
-Philips
-Hewlett Packard
-Iiyama

Nou heb ik van elk merk een beamer uitgezocht, welke van de drie bied volgens jullie de beste (prijs)/kwaliteit?:

Hewlett Packard VP6110
http://www.hp-expo.com/nl...ojectors/l1595a_tech.html
Techniek: DLP
ANSI Lumen: 1500
Contrast: 1000:1
Resolutie: 800x600 SVGA
Beeldverhouding: 4:3

Philips Garbo Matchline
http://www.consumer.phili...RS_SU&productId=LC7181_40
Techniek: LCD
ANSI Lumen: 1000
Contrast: 500:1
Resolutie: 858x484 SVGA
Beeldverhouding: 16:9

Iiyama LPX100
http://www.iiyama.nl/1024.../content_projectoren.html
Techniek: LCD
ANSI Lumen: 1000
Contrast: 350:1
Resolutie: 1024x768 XGA
Beeldverhouding: 4:3

De beamer zal hoofdzakelijk worden gebruikt om films te bekijken en af en toe een spelletje op te spelen...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
die HP heeft hoog contrast, maar als je een redelijk donkere kamer hebt zou ik voor die Philips gaan.

Probeer ze anders eens ergens te bekijken?

[ Voor 19% gewijzigd door Arnold op 03-11-2003 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je koopt toch geen beamer om hem vervolgens met een pruts dvd-speler aan te sturen? Ik vind het dus ook vreemd dat ze in die winkel niet gewoon een pc als bron gebruiken, of voor mensen die geen pc kunnen bedienen een goede dvd-speler met een goede scaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwam dr gister achter dat het eigenlijk wel handig is om mn 16:9 projector te voeden met een 16:9 signaal ipv een 4:3 signaal vanaf mn dvd speler :+

kheb een 4:3 tv, zodoende was ik ut even vergeten... ik vond al dat er iets raars was met de verhoudingen :D

wat me wel opviel is dat als ik mn dvd instelde op rgb (ipv s-video) ik dan beter beeld had, terwijl mn projector in beide gevallen via s-video aangesloten was.
ik verwachte eigenlijk op s-video een beter beeld te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Omdat er een vrouwlijk persoon nog steeds tegen beamer in kamer is heb ik impressie gemaakt hoe het er dan ongeveer uit komt te zien:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/jvisser10/scherm_omlaag.jpg

gelijk ook duidelijk waarom die plant wegmoet ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Arnold op 06-11-2003 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Hoe zit het met het geluid dat die beamers produceren, de ruis van de koeling dus. Letten jullie daarop, of is elke moderne - en niet te zware - beamer stil genoeg voor Home Cinema? Ik ben al een hele tijd aan het rondkijken naar allerlei producten, maar vrijwel nooit staat de geluidsproductie van zo'n ding erbij vermeld.

Zo'n Sharp xv-z90e bijvoorbeeld, zou 29dB noise produceren, en ik hou 30dB zo'n beetje als "ideaal" aan.

Vraag 2: is een DLP-projector zoals deze Sharp ook geschikt als computerprojector? Deze Sharp kan een eigen resolutie van 800x600 aan, hoe zit het met een resolutieweergave van 1024x768 (dmv "Polling" of zoiets dacht ik?)

[ Voor 50% gewijzigd door Stefke op 09-11-2003 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat in de laatste tientallen replies het alleen maar over 16:9 projectors gaat. Die hebben toch een meerwaarde voor thuis. Breedbeeld geeft pas echt een bioscoopgevoel, en 4:3 is meer voor beamers die ook voor presentaties te gebruiken zijn maar dat is hier toch niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hybride
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08-2021
3:4 'minderwaarde' voor DVD-video weergave? Ik heb hier de Sharp Z90E draaien en deze projecteerd pico bello op 16:9!

Wat betreft de vraag of je met de Sharp computerbeelden kunt weergeven. Ik draai er dvd (component), tv (VGA) en xbox op! De xbox kan ook component uitgeven, werkt perfect. Ik zie geen reden waarom pc weergave niet zou werken. In de 1024x768 wordt het beeld door de projector gecomprimeerd naar 800x 600.

Ik prijs daarmee de Sharp Z90 de hemel niet in, maar het 4:3 / 16:9 verhaal zegt niet zo bar veel over de kwaliteit van je geprojecteerde gewone DVD film.

[ Voor 16% gewijzigd door hybride op 09-11-2003 21:51 ]

p4p800 deluxe / twinmos dual 3200 / S-ata raid 2x seagate 7200,7 / fx5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
hybride schreef op 09 november 2003 @ 21:46:
In de 1024x768 wordt het beeld door de projector gecomprimeerd naar 800x 600.
Zie je dan maar 800x600 van de eigenlijk 1024x768 desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

stefijn schreef op 09 november 2003 @ 22:05:
[...]

Zie je dan maar 800x600 van de eigenlijk 1024x768 desktop?
Nee.....daarom zegt ie ook dat het gecomprimeerd wordt, wat zoveel wilt zeggen als dat het kleiner wordt gemaakt, maar nog wel alles er op staat. Als er NIET gecomprimeerd zou worden zou je inderdaad stukken missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals op TV dus.

Maar hoe zit het met een 16:9 beamer? Hoe zie je dan je desktop? Gescaled en uitgerekt, gechopped of in het midden met links en rechts zwarte vlakken. Oh wacht eens, ik las ooit op www.projectorcentral.com dat je dat in kan stellen... :z
Uitrekken, boven en onder eraf choppen of helemaal maar dan links en rechts nix... Kan je deze effecten ook combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hybride
Een 16:9 beamer kan vertikaal minder pixels hebben dan een 4:3 Als je dus naast film ook PC wilt projecteren let er dan op of de vertikale resolutie van een 16:9 beamer voldoende toereikend is voor je.

Voorbeeld Sharp Z90 800 x 600 (4:3)
Sharp Z200 1024 x 576 (16:9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 12:26:
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met de toshiba tdp mt100.

Hij kost ongeveer evenveel als de sanyo z1, maar de contrast ratio is een stuk hoger, evenals de ansi lumen en de lamp gaat 2 keer zo lang mee.

Waarom heeft tbusquet dan toch die sanyo z1 gekocht, het lijkt me dat hij heeft uitgezocht welke de beste wa voor die prijs.

Is er iets met de toshiba mt100 of had je hem gewoon over het hoofd gezien.(of hij werd nog niet verkocht toen dat kan natuurlijk ook)

Ik ben namelijk van plan om die toshiba te kopen, en wil niet later teleurgesteld zijn.(ja ik heb me al rot gezocht bij google maar er staat bar weinig)
Bij mijn weten is de Toshiba gelijk aan de Infocus X1. Nadeel van die machine vind ik persoonlijk dat het een DLP is, dus regenbogen, en een duidelijke dealbreaker voor mij is dat het een 800x600 4:3 projector is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het probleem niet zo met 4:3 :? Ik heb hier een 4:3 staan, maar bij breedbeeldfilms heb je er dan gewoon balken boven en onder, netzoals bij een 16:9 film op een 4:3 tv. Dat is toch geen probleem want er blijft meer dan genoeg beeld over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 19:32:
Ik snap het probleem niet zo met 4:3 :? Ik heb hier een 4:3 staan, maar bij breedbeeldfilms heb je er dan gewoon balken boven en onder, netzoals bij een 16:9 film op een 4:3 tv. Dat is toch geen probleem want er blijft meer dan genoeg beeld over. :)
Ja, maar dat betekent dat je een heel gedeelte van je 4:3 paneel onbenut laat, dus je hebt minder pixels tot je beschikking bij 16:9 materiaal. En aangezien ik alleen maar 1.77:1 of 2.35:1 materiaal kijk zou ik bij een 4:3 projector een groot deel van het paneel nooit gebruiken. Bovendien kan de projector geen echt zwart produceren, waardoor je altijd aangewezen bent op masking, ik mask zowiezo wel, maar voor veel mensen is dit geen optie aangezien oprolbare masking-schermen meer kosten dan een complete projector.

Je kunt het een beetje vergelijken met een 4:3 tv waarop je alleen maar breedbeeld materiaal bekijkt. En dan is het ook nog eens zo dat je veel onbenutte pixels krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door tbusquet op 10-11-2003 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hybride
Bij DVD weergave geeft een 4:3 paneel net zoveel detail als een 16:9 paneel, omdat DVD (mpeg2) een resolutie heeft van 720 bij 576. 800x600 pixels is dus voldoende. Dat er boven en onder pixels onbenut blijven is, m.i, enkel een probleem wanneer je een beamer met een slecht zwartniveau hebt. Vaak is dat zo met LCD beamers. Als je enkel maar films kijkt is daarbij een optie om de lensopening onder en boven af te plakken met een stukje tape o.i.d.

Persoonlijk vind ik de contrastwaarde, zwartwaarde en de hoeveelheid ansilumen belangrijker dan de paneelgrootte bij het bepalen van de beamer keuze.

16:9 wordt, m.i., pas interessant als je een grote ruimte hebt en ruim in de breedte kan projecteren en daarbij ook voldoende kijkafstand in acht kan nemen.

Na wat rondzwervingen had de Sharp Z90E (DLP met 6 speed kleurenwiel) op dit moment voor mij de beste cijfers (voor huiskamergebruik). Zwart is nagenoeg zwart. Als je daarbij nog een grijs scherm gebruikt zie je ook geen restlicht meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punt is echter wel dat er tegenwoordig steeds meer 21:9 dvd's op de markt zijn, waarbij je dus een nog groter gedeelte van je 4:3 projector niet gebruikt.

je kunt je beeld dan wel gaan vergroten maar dan verlies je in kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
hybride schreef op 10 november 2003 @ 22:38:
Bij DVD weergave geeft een 4:3 paneel net zoveel detail als een 16:9 paneel, omdat DVD (mpeg2) een resolutie heeft van 720 bij 576. 800x600 pixels is dus voldoende. Dat er boven en onder pixels onbenut blijven is, m.i, enkel een probleem wanneer je een beamer met een slecht zwartniveau hebt. Vaak is dat zo met LCD beamers. Als je enkel maar films kijkt is daarbij een optie om de lensopening onder en boven af te plakken met een stukje tape o.i.d.
zwart.
Ahum, zo werkt het dus gewoon niet ! Ten eerste kun je een PAL resolutie (pas 720x576 als het gedigitaliseerd is!) niet vergelijken met een pixel-grid van een LCD/DLP projector. Ten tweede, moet je eens over het volgende nadenken, je maakt een foto met een 1,2Mpix camera en een foto met een 5Mpix camera, beide foto's scale je terug naar 640x480. Welke foto gaat meer detail bevatten ?

Een rekensommetje misschien om het nog wat duidelijker te maken ?

Als bijv. een Z1 neemt, die heeft een resolutie van 960x540, als je 16:9 materiaal bekijkt benut je dus het volledige aantal pixels.

Als je een Z90 neemt met een resolutie van 800x600 en je gaat hier een 16:9 film op kijken kom je op een gebruikte resolutie van 800x466 !

Bovendien zouden fabrikanten allang gestopt zijn met het produceren van LCD-panelen met hogere resolutie als het waar zou zijn wat je zegt.

En als je buiten het native aspect van je paneel gaat projecteren ga je altijd minder pixels benutten !

Geen enkele digitale projector van dit moment is in staat om 100% zwart te projecteren.

Masken aan de kant van de lens is bij de meeste projectoren absoluut niet mogelijk, aangezien je nooit een rechte lijn zo dicht bij de lens zult kunnen masken.

[ Voor 11% gewijzigd door tbusquet op 11-11-2003 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Goed... ik ga dus een Z90e aanschaffen, omdat dit de enige oplossing is in mijn situatie.
(5 meter van scherm af moet projector komen, midden in de kamer is geen optie.
Z90e was enige met handmatige zoomlens, die vanaf 5 meter nog goed beeld kon projecteren.
naja.. klaar dat weet ik dan, verder geeft dat ding verdomd goed beeld, heb hem naast de Sanyo gehad, en verschil zie je dus echt niet he! Ga eerst kijken ipv met waarden te strooien.

Maar goed. Ik moet dat ding dus aan het plafond bevestigen en neem aan dat er geen bevestinging bijzit? Wat zijn goede bevestigings"dingen", en waar haal ik die niet al te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hybride
Ik ben het met je eens dat door scaling er verschil kan ontstaan in beeldscherpte en dat als je buiten het native aspect van je paneel gaat projecteren, je minder pixels benut, maar waarom kun je resolutie niet vergelijken met de pixelgrid? We praten hier toch over het oplossend vermogen? Je zegt dat als je een Z1 neemt, die een resolutie heeft van 960x540, als je 16:9 materiaal bekijkt benut je dus het volledige aantal pixels. Je benut wel het volledige aantal pixels van de beamer, maar je krijgt toch nooit meer detailinformatie dan dat de informatiebron geeft en dat is bij DVD maximaal 720 gedefinieerde punten van een bepaalde kleur in een horizontale lijn.

Je hebt vermoedelijk wel minder last van het 'visgraat effect', omdat de lijnen zijn opgebouwd uit meer pixels van de beamer. Een effect wat bij DLP beamers toch al een stuk minder is.

Mijn maximale projectie breedte thuis is 1,75 m. Als ik de zoom instel dat deze breedte volledig wordt gedekt door de 800 pixels van de beamer hoef ik niets aan detail te missen van welke dvd-formaat dan ook. Pas wanneer ik veel breder zou willen gaan projecteren dan zou ik profijt hebben van een paneel met meer pixels. Dit alles met dvd als bron natuurlijk. Als we het over HDTV gaat hebben wordt het een ander verhaal.

G-spotter: in de voet van de Z90 zitten schroefgaten van ik dacht m4. Hier kan je handig gebruik van maken om de beamer op te hangen. Standaardzit er niets bij om op te hangen.

[ Voor 56% gewijzigd door hybride op 12-11-2003 09:40 ]

• Arnold
Ik heb de Sharp XV Z90 aangeschaft.
Als levertijd meezit kan ik hem eind volgende week halen B)

• hybride
G-Spotter gefeliciteerd met de aanschaf! De Sharp is een fijne beamer voor home cinema. Kijk voor 'de verborgen menu's ' van de Sharp maar eens op mijn website als je zover bent. Er is op het gebied van contrast nog iets te winnen via het service menu door het DLP gamma anders in te stellen.

www.ongeduld.nl/hybride/diy

[ Voor 81% gewijzigd door hybride op 13-11-2003 14:43 ]

• ken

ken

Vandaag een Sanyo Z1 aangeschaft :)
Wat is het toch een mooi projector. Ga er nu maar snel mee spelen :)

Heb mijn projector op mijn PS2 aangesloten via component video (blauw,groen,rood kabel), Ik krijg alleen geen beeld
via de normale videokabel (geel) krijg ik wel kleur
Weet iemand hoe dit kan komen??

[edit]opgelost (via ps2 menu)[edit]

[ Voor 56% gewijzigd door ken op 13-11-2003 16:04 ]

• ken

ken

Kan ik deze kabel ook gebruiken voor PC --> Projector??
Is aan 1 kant component aansluiting en aan andere kant 15 pol HD

Dit is de kabel

Afbeeldingslocatie: http://grobi.tv/images/Uploaded/komponente.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
G-Spotter schreef op 11 november 2003 @ 23:03:

naja.. klaar dat weet ik dan, verder geeft dat ding verdomd goed beeld, heb hem naast de Sanyo gehad, en verschil zie je dus echt niet he! Ga eerst kijken ipv met waarden te strooien.
Weet niet of je het tegen mij hebt ? Maar ik denk dat ik wel weet waar ik het over heb. Heb inmiddels al een hele zooi projectoren gehad en gezien. Maar als jij blij bent met je aankoop is dat geweldig, maar ga niet de wijsneus uithangen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
ken schreef op 13 november 2003 @ 23:22:
Kan ik deze kabel ook gebruiken voor PC --> Projector??
Is aan 1 kant component aansluiting en aan andere kant 15 pol HD

Dit is de kabel

[afbeelding]
Nee in principe kan dat niet zomaar. Tenzij je VGA kaart component kan uitsturen. Anders moet je een transcoder gebruiken van VGA naar component. Je kunt het beste gewoon een lange VGA kabel kopen (van goede kwaliteit, goedkope kabels geven echt beduidend minder beeld met storingen etc.).

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.