[FS 2002] Vragen en mooiste screenshots Deel 43 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.650 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:32
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 21:11:
[...]

Gilly dat van jou klopt ook.........ff op AUTO zetten.....intunen......en terug op MANUAL :)
Ja tuurlijk heb ik gelijk, maar dan werkt het dus niet TOP.

Ik heb die ene merge gedaan die te vinden is op AVsim, waarmee je een donker panel krijgt, als je dan vervolgens het panel.cfg over gooit uit de flight one 737 bla bla dir, dan werkt het naar mijn mening MEER TOP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Ik ga eens wat rommelen.

Ik keek net op de site van Ariane, maar met die merge werkt autoland niet meer.

ik vind dit niet echt top:
Autoland is not supported by this merge. Full VNAV and LNAV operation is available, with the exception of "step" climb. The Ariane airfile is very "hot". The plane tends to climb way too fast. Because of this, VNAV tends to want to climb the plane extremely steeply at first and will ignore step climb limits in the FMC. You might consider using the V/S button to manage your rate of climb at first and then engaging VNAV at a higher altitude, say above 10,000. Hopefully, down the road we can improve on these matters in an upgraded version to this merge.

[ Voor 225% gewijzigd door Floppie op 05-12-2002 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt ook gewoon aliassen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga bijna huilen........................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 21:34:
Ik ga bijna huilen........................
Inderdaad ja, jemig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een leuk verhaaltje (real story) in een vliegtuig:

"Ook maar gehoord, hoor:

Bij een Avro RJ85 heb je links naast de gashandels de airbrake-handel zitten, das die paraplu aan de staart die we er meestal op zo'n 100 ft voor de landing bij trekken.

Capt.( altijd de Capt.denk daaraan !)roept nieuwe stes naar voor en zegt: "Een van de wc's spoelt niet zo goed door, kan jij om het half uur even naar de cockpit komen en deze handel(wijst op airbrake handel) 1x overhalen want daar hebben wij geen tijd voor, en bovendien is dat een onderdeel van de cabine.."

Nah, klinkt toch reuze aannemelijk?

Affijn, lieve meid half uur na take-off, klop klop,binnen, sleurt airbrakehandel uit en weer in (Note AVRO-Regional Aircraft;nee,da's nie eng of gevaarlijk,'t aerodynamisch effect is, met zo'n snelle heen en weer beweging te verwaarlozen en 't remt ook niet echt af als je 'm tot 1/3 van z'n travel trekt en meteen weer in doet..)

Stes weg,'na half uur, klopklop ,binnen, trek, schuif, dicht, stes weer weg..
Gaat de hele vlucht zo door en alles top, cockpit lacht in zn vuistje..

En ocharm, next day..
Cockpit bemanning zit net een beetje lekker in de klim (heb je in een RJ85 ruim de tijd voor je krant en je bakkie) klop klop, binnen, stes komt binnen en trekt tot ontsteltenis van Co en Capt.
DE AIBRAKE UIT!!!
Dreun op dr fikken en een schreeuwende Capt.,"BEN JIJ HELEMAAL BESODEMIETERD, IDIOOT@#$%^!!!!"
Stes: "Maar wat heb ik dan fout gedaan????"

Met als gevolg een wit weggetrokken, snotterende stewardess en een shakende, bijna hart aanval krijgende Capt...

Van je collega's moet je het hebben..."

***Gaan jullie bijna huilen van mijn post? :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 21:33:
je kunt ook gewoon aliassen.. :)
Shit he!!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Gilly schreef op 05 december 2002 @ 17:47:
Een vlucht richting Barcelona.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl42.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl58.jpg

En toen eenmaal een dikke foutmelding en FS zat vast :( :( :(
die zijn echt super geil !!! :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan echt hoor! ;) ;) ;)

ik begrijp jullie probleem niet helemaal maar goed jullie zijn natuurlijk zo slim en jullie weten alles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 21:41:
kan echt hoor! ;) ;) ;)

ik begrijp jullie probleem niet helemaal maar goed jullie zijn natuurlijk zo slim en jullie weten alles..
Ik denk het, jij zegt het....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 17:03:
Kom net terug van EBBR-EGKK Gatwick...
Beetje rare vlucht gebruikte Excel 767-200 maar toen ik bij MAY was(IAF) en ik de A/P opdroeg om bij MAY naar 005° te draaien deed ie dat niet :(. Vervolgens zat ik veel hoger dan de chart aangaf T/D leek verkeerd gecalculeert. Natuurlijk kon er ook nog wel bij dat toen ik de A/P uitzette bleef hij bij HDG HOLD+ALT HOLD aanstaan en had grootse moeite die 762 naar beneden te krijgen :( Rampenvlucht :( weet iemand waar het aan kan liggen?

En een vraagje,
Kiezen jullie altijd een approach voor een specifieke runway? Of doe je het offline dmv approach charts? Want ik moest een RWY aangeven voor landen en dat kon alleen met een bepaalde RWY :( Ik dus selecteren kom ik daar wilde ik graag niet zo omvliegen en direct naar MAY heb daarna alle waypoints zitten verwijderen maar die FMC vertike het om naar MAY te vliegen??
Ben eigenlijk alleen de DF FMC gewend die me beter bevalt:)
Hoe kan ik gewoon de RWY op de EHSI krijgen zonder een approach te selecteren?
En gewoon naar mijn IAF vliegen :)
Nog ff op Bart terug komen want heb al de nodige reactie gekregen via msn:

"Beetje rare vlucht gebruikte Excel 767-200 maar toen ik bij MAY was(IAF) en ik de A/P opdroeg om bij MAY naar 005° te draaien deed ie dat niet"

Wat wil je dat we hierop antwoorden? Vertel eens hoe je de A/P opdroeg naar HDG 005 te gaan. Welke knoppen gebruikte je bijvoorbeeld of doe er eens een pic bij. Als de A/P iets niet doet dan is dat meestal op de MCP terug te vinden. Als je daar met geen woord over rept of geen pic van de MCP laat zien, hoe kunnen we je dan helpen.

"Vervolgens zat ik veel hoger dan de chart aangaf T/D leek verkeerd gecalculeert."

Zoals ik vanmiddag al vertelde: als je de T/D van de FMC aanhoudt vanaf CRZ dan krijg je een CDA. Zeker niet in alle STARS zitten de hoogterestricties ingebakken en veel STARS zijn STARS en geen APPROACHES. Een STAR is een hulp voor de ATC, dat het verkeer via vaste banen binnenkomt maar is niet als APPROACH bedoelt. Whats in a name.

Als je in real life of op VATSIM vanuit het zuiden een HELEN of DENUT arrival vliegt dan zit je bij FERDI al rond FL220. Volgens de FMC zit je dan nog hoger zitten omdat die de descend berekent maar geen rekening met de ATC houdt.
De chart is een hulp, net zo als de FMC, jij vliegt dat ding dus jij bent ten alle tijde verantwoordelijk voor je plane en pax. Zit je voor je gevoel te hoog dat meldt je de ATC dat je omlaag wil. Draagt de ATC je op met een bepaalde v/s en speed te dalen en dat lukt je niet: zeg het dan de ATC, vlieg jij dat ding of doet de ATC het?

Lees ook eens de vragen en antwoorden van anderen in dit topic, ook ik leer veel van de anderen door gewoon alles te lezen en niet alleen de plaatjes te bekijken en op het moment dat het niet lukt wat losse lege kreten te posten als vraag.

“Natuurlijk kon er ook nog wel bij dat toen ik de A/P uitzette bleef hij bij HDG HOLD+ALT HOLD aanstaan en had grootse moeite die 762 naar beneden te krijgen”

Hoe heb je de A/P uitgezet, ook de F/D en A/T uitgezet?? Een pic kan soms veel uitsluitsel geven.

“Kiezen jullie altijd een approach voor een specifieke runway?

Wat is dit nu weer voor een vraag :? Nee hoor, als ik op EHAM vlieg, kies ik de approach voor 06 en land op 19R.

“Kiezen jullie altijd een approach voor een specifieke runway? Of doe je het offline dmv approach charts?”

Ik heb lang op een antwoord zitten broeden maar deze vraag gaat me boven mijn pet.

“Want ik moest een RWY aangeven voor landen en dat kon alleen met een bepaalde RWY :( Ik dus selecteren kom ik daar wilde ik graag niet zo omvliegen en direct naar MAY heb daarna alle waypoints zitten verwijderen maar die FMC vertike het om naar MAY te vliegen??”

De onduidelijkheid van deze vraag is waarschijnlijk ook de oorzaak dat de FMC het allemaal niet meer kan volgen.

“Ben eigenlijk alleen de DF FMC gewend die me beter bevalt:)”

Gelul!. De DF FMC werkt hetzelfde als de PIC FMC. Als je die van de DF echt kent moet je geen moeite met de PIC hebben. OK, hij is wat uitgebreider maar als je de volgorde aanhoudt die je bij de DF ook moet aanhouden kom je die extra functies geeneens tegen. Je kent de DF FMC dus ook niet.

“En gewoon naar mijn IAF vliegen”

Gewoon er naartoe vliegen. Jij vliegt en niemand anders. Doet de FMC niet wat jij wilt dan doe je het zonder. In real life ga je de passagiers toch ook niet vertellen dat ze weliswaar boven Schiphol zijn aangekomen maar de landing nog wel een uurtje kan gaan duren omdat de FMC ff niet wil en je een uurtje vruchteloos gaat zitten rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik benoem Rdluca tot Sinterklaas van de avond...... :> _/-\o_

Hoop dat het duidelijk is waar hij heen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog eens ff op de Sintcadeau's terug te komen. Ga mezelf waarschijnlijk de Ariane 737 en LAGO EHAM cadeau doen :9 . Hoop alleen dat ze de 737-300 in Transavia livery uitbrengen... Dan m'n Dreamfleet paneltje erbij en vertrekken van LAGO EHAM O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Als je in real life of op VATSIM vanuit het zuiden een HELEN of DENUT arrival vliegt dan zit je bij FERDI al rond FL220. Volgens de FMC zit je dan nog hoger zitten omdat die de descend berekent maar geen rekening met de ATC houdt.
De chart is een hulp, net zo als de FMC, jij vliegt dat ding dus jij bent ten alle tijde verantwoordelijk voor je plane en pax. Zit je voor je gevoel te hoog dat meldt je de ATC dat je omlaag wil. Draagt de ATC je op met een bepaalde v/s en speed te dalen en dat lukt je niet: zeg het dan de ATC, vlieg jij dat ding of doet de ATC het?

Rico --> Ik heb een aantal keren in de lucht gezeten, als pax uiteraad en voor mijn gevoel gaat de daling in real life altijd als een CDA ??
Ik heb in iedergeval nooit het gevoel dat hij in 3 of 4 stappen daalt.

Klopt dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gilly schreef op 05 December 2002 @ 21:52:

Rico --> Ik heb een aantal keren in de lucht gezeten, als pax uiteraad en voor mijn gevoel gaat de daling in real life altijd als een CDA ??

Klopt dat??
Mag ik ook op deze post reply-en? :)

het enige wat ik echt voel tijdens de daling is de "eerste fase". Die verandering is het meest voelbaar (wet van traagheid he ;) )
Zodra je voor een FL wordt gecleared, zal je die bijna nooit vliegen. Je wordt altijd wel "doorgecleared" tot lager, zodat je dus praktisch vanaf je CRZ in 1 ruk naar benee gaat. Ik wil nogmaals de nadruk leggen op "bijna", voordat er weer een rel uitbreekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 21:57:
[...]

Mag ik ook op deze post reply-en? :)

het enige wat ik echt voel tijdens de daling is de "eerste fase". Die verandering is het meest voelbaar (wet van traagheid he ;) )
Zodra je voor een FL wordt gecleared, zal je die bijna nooit vliegen. Je wordt altijd wel "doorgecleared" tot lager, zodat je dus praktisch vanaf je CRZ in 1 ruk naar benee gaat. Ik wil nogmaals de nadruk leggen op "bijna", voordat er weer een rel uitbreekt ;)
Ja mag altijd reagerewn he ;) gatver

een T/D en een CDA die daar uit voort komt is de meest economische wijze van dalen, zover ik weet en ja dat is niet veel ;)

Waarom zou een piloot op het moment dat die in zicht komt niet gecleard kunnen worden voor de daling, mits hij zich aan de opgelegde FL op bepaalde waypoints houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 21:41:
kan echt hoor! ;) ;) ;)

als je nou een aantal posts terugleest.. zie je dat daar EXACT hetzelfde is gezegd als wat jij zegt en dat daar de discussie over ging... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gilly schreef op 05 december 2002 @ 22:00:
[...]

Ja mag altijd reagerewn he ;) gatver

een T/D en een CDA die daar uit voort komt is de meest economische wijze van dalen, zover ik weet en ja dat is niet veel ;)

Waarom zou een piloot op het moment dat die in zicht komt niet gecleard kunnen worden voor de daling, mits hij zich aan de opgelegde FL op bepaalde waypoints houdt.
edit
*bezig met reproductie van een post*

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 22:04:
[...]

De ATC staat volgens mij altijd BOVEN de approach chart op het gebied van prioriteit
Ik bedoelde waarom laat de ATC de piloot niet dalen vanaf T/D en het hem zeg maar lekker zelf laat uitzoeken, mits hij zich aan de opgelegde STAR restricties houdt.

Ik vloog laatst vanaf LMML op Vatsim en moest boven France al naar FL190 van de ATC aldaar en toen moest ik nog een uurtje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Gilly schreef op 05 December 2002 @ 21:52:

Klopt dat??
Das ook wel de bedoeling. Als het niet te druk is zal de ATC proberen je in een vloeinde lijn te laten dalen en voordat je je nieuwe FL bereikt, proberen ze je al weer lager te sturen zodat je niet hoeft te levelen en gewoon kan blijven dalen. Als je druk verkeer is wordt dit al moelijker.

Alleen als pax. heb je soms niet echt door wat er allemaal gebeurd. Keb zelf vaak genoeg dat ik zit te lezen en uit het raam kijk en ineens zie dat we met een bocht bezig zijn terwijl ik daar helemaal niets van merkte. Zelfde met dalen. Soms ben je al met dalen bezig terwijl ik dat niet echt.

De keren dat ik een approach in de cockpit heb meegemaakt bestond het dalen vooral uit regelmatig de vertical speed bijstellen omdat we onder of boven traffic moesten uitkomen. De ATC zegt ook vaak "descend to FL070 to be level at RIVER" bijvoorbeeld. Gedurende de daling was het dan dmv van de verticaal speed goed uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gilly schreef op 05 december 2002 @ 22:07:
[...]

Ik bedoelde waarom laat de ATC de piloot niet dalen vanaf T/D en het hem zeg maar lekker zelf laat uitzoeken, mits hij zich aan de opgelegde STAR restricties houdt.

Ik vloog laatst vanaf LMML op Vatsim en moest boven France al naar FL190 van de ATC aldaar en toen moest ik nog een uurtje :?
Ah das een stuk duidelijker. De reden lijkt mij om "ruimte-technische" redenen. Je hebt in de omgeving tuurlijk inbound en outbound traffic en als iedereen zijn chartje ff vliegt kunnen er dingen goed fout gaan denk ik. De ATC blijft nodig bij de approach voor de seperatie van kisten door speed, hdg's en alt's.

Heb ik het goed begrepen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
rdluca schreef op 05 december 2002 @ 22:08:
[...]

Das ook wel de bedoeling. Als het niet te druk is zal de ATC proberen je in een vloeinde lijn te laten dalen en voordat je je nieuwe FL bereikt, proberen ze je al weer lager te sturen zodat je niet hoeft te levelen en gewoon kan blijven dalen. Als je druk verkeer is wordt dit al moelijker.

Alleen als pax. heb je soms niet echt door wat er allemaal gebeurd. Keb zelf vaak genoeg dat ik zit te lezen en uit het raam kijk en ineens zie dat we met een bocht bezig zijn terwijl ik daar helemaal niets van merkte. Zelfde met dalen. Soms ben je al met dalen bezig terwijl ik dat niet echt.

De keren dat ik een approach in de cockpit heb meegemaakt bestond het dalen vooral uit regelmatig de vertical speed bijstellen omdat we onder of boven traffic moesten uitkomen. De ATC zegt ook vaak "descend to FL070 to be level at RIVER" bijvoorbeeld. Gedurende de daling was het dan dmv van de verticaal speed goed uitkomen.
Ja dat laatste herken ik, dalen naar FL190 redelijk ruim van te voren en dan op een gegeven moment opdracht krijgen om river op FL70 te passeren.

Maar dalen in een vliegtuig kun je natuurlijk als pax zijnde goed merken door het motor geluid en daar basseerde ik het ook op.

Fly Stoned --> Ja helemaal goed. :)

Het dalen is me nu duidelijk, tnx fly en rico

[ Voor 5% gewijzigd door Ensinker op 05-12-2002 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Hey Fly High, is het nou

1. Techno I love ??
2. Love Techno I ??
3. I love Techno ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gilly schreef op 05 December 2002 @ 22:22:
Hey Fly High, is het nou

1. Techno I love ??
2. Love Techno I ??
3. I love Techno ??
1. Mogelijk
2. Ik ben allochtoon
3. Dat issem

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Gilly schreef op 05 december 2002 @ 22:11:
[...]

Ja dat laatste herken ik, dalen naar FL190 redelijk ruim van te voren en dan op een gegeven moment opdracht krijgen om river op FL70 te passeren.

Maar dalen in een vliegtuig kun je natuurlijk als pax zijnde goed merken door het motor geluid en daar basseerde ik het ook op.

Fly Stoned --> Ja helemaal goed. :)

Het dalen is me nu duidelijk, tnx fly en rico
Tis zoals FlyHigh net perfect uitlegde, je merkt idd. als je begint met dalen.
Van de zomer in de 737-800 naar LFMN. Dat ding maakte tijdens de vlucht zoveel kabaal dat ik rechtovereind schoot toen die begon met dalen. Het werd ineens zo stil dacht ik dacht dat de motoren uitvielen.

Alleen blijf je voor je gevoel constant dalen maar merk je niet dat de verticaal speed soms constant wijzigt. Van -2000 naar -1500 of -1000 v/s merk je in de cokcpit duidelijk, al zal dat waarschijnlijk zijn omdat je het weet en ziet gebeuren. Als pax. probeer ik daar altijd op te letten maar dat is ontzettend moeilijk om te volgen vind ik.
Pas als de flaps uitgaan wordt je een beetje uit die roes geschud en dan kan je het wel aardig goed volgen.

De terugvlucht: 2 oude chicks naast me die in Nice waren gaan shoppen B) , tijdens take off zat ik relaxed onderuit te kijken. Tijdens de approach op EHAM 23:30 (HELEN --> 19R) zat ik strak geconcentreerd de hele approach te volgen en probeerde ik alle handelingen te voorspellen of te herkennen. Die chicks kregen medelijden met mij want ze dachten dat ik stijf van angst stond. Kreeg drinken, kauwgom en zuurtjes aangeboden zodat ik het wat minder zwaar zou hebben ;)

Het was voor mij puur genieten :9

[ Voor 18% gewijzigd door rdluca op 05-12-2002 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Hmz als je naar FL190 word gestuurd dan zou ik zms aan de ATC een re-route vragen, OF hoger (zo spoedig mogelijk) of een andere route, zoalng het maar sneller is. Ik bedoel, als je van FL330 o.i.d afkomt en je moet naar FL190 zou dat economisch niet erg zuinig zijn, en er is een kans dat je dan niet eens je bestemming haalt met de fuel aan boord :) Best wel lullig als pax dat je op je ticket leest "Destination : Amsterdam" en je van de Capt hoort "Welcome in Brussel" :)

De Airways in de lucht, moet de ATC en piloot zich daar perse aan houden? Of geld dit alleen voor airways over de ocean? (anders zouden "directs to's...." alleen weggelegd zijn voor Approaches)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op 05 December 2002 @ 22:32:
Hmz als je naar FL190 word gestuurd dan zou ik zms aan de ATC een re-route vragen, OF hoger (zo spoedig mogelijk) of een andere route, zoalng het maar sneller is. Ik bedoel, als je van FL330 o.i.d afkomt en je moet naar FL190 zou dat economisch niet erg zuinig zijn, en er is een kans dat je dan niet eens je bestemming haalt met de fuel aan boord :) Best wel lullig als pax dat je op je ticket leest "Destination : Amsterdam" en je van de Capt hoort "Welcome in Brussel" :)

De Airways in de lucht, moet de ATC en piloot zich daar perse aan houden? Of geld dit alleen voor airways over de ocean? (anders zouden "directs to's...." alleen weggelegd zijn voor Approaches)
Om het simpel te houden:
Zolang er geen contact is, moeten beide partijen zich aan de regels/restricties houden. Zodra contact is gelegd is in eerste instantie de ATC de baas en wanneer de piloot daar niet aan kan comply-en, suggereerd hij iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
ND schreef op 05 december 2002 @ 22:32:

Je hebt, zolang je niet bij RyanAir of Easyjet vliegt, toch wel voor een 45-60min extra fuell aan boord dus je kan wel wat hebben.

In de States zijn DCT's in je flightplan toegestaan maar in Europe mogen in de flightplans geen DCT's staan (Op enkele uitzonderingen na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
New! Schiphol 5th Main Runway 'Polderbaan' Addon for NL2000 V2.1

ftp://205.252.89.41/dynam...64baefdaf95/eham5p-nl.zip

AFCADje maken :9

[ Voor 11% gewijzigd door Ensinker op 05-12-2002 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Gilly schreef op 05 December 2002 @ 22:45:

_/-\o_

Leuk, eindelijk wat meer variatie mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gilly schreef op 05 december 2002 @ 22:45:

AFCADje maken :9
Zijn daar de runway benamingen al veranderd?

- New runway (36L/18R) taken into service
- Runway 01L/19R redesignated Rwy 36C/18C
- Runway 01R/19L redesignated Rwy 36R/18L
- Continuous Descend Approach (CDA) for Rwy 06 cancelled
- New RNAV procedures (transitions) to be used during nighttime hours only for Rwy 18R and Rwy 06, replacing the current CDA-approach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 22:39:
[...]

Om het simpel te houden:
Zolang er geen contact is, moeten beide partijen zich aan de regels/restricties houden. Zodra contact is gelegd is in eerste instantie de ATC de baas en wanneer de piloot daar niet aan kan comply-en, suggereerd hij iets anders.
Dus de ATC heeft echt het VOLLEDIGE luchtruim de macht.

Tis maar dat het op vatsim nooit zo druk is als IRL, dan vraag ik altijd zo vaak mogelijk een direct to aan, scheelt weer bochten (comfortabeler voor de passagiers :))

Dat de HDG soms et niet doet met de DF Ariane, is dat dat AP aan staat, en FD aan, en je HDG select aan, en dat je FD de goede kant op gaat, maar dat je a/c niet wilt banken/bocht maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op 05 december 2002 @ 22:49:
[...]

Tis maar dat het op vatsim nooit zo druk is als IRL, dan vraag ik altijd zo vaak mogelijk een direct to aan, scheelt weer bochten (comfortabeler voor de passagiers :))

Dat de HDG soms et niet doet met de DF Ariane, is dat dat AP aan staat, en FD aan, en je HDG select aan, en dat je FD de goede kant op gaat, maar dat je a/c niet wilt banken/bocht maken?
Stel ik vlieg op 020 degrees en wil linksaf naar 330. Dan draai ik me knopke naar links en begint ie te draaien, maar zodra ik de HDG op <360 zet, dan stabilised ie weer :?
Disengages werkte ook niet. Oftewel HDG off en met handje insturen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
ND schreef op 05 December 2002 @ 22:49:
[...]

Ik heb gemerkt dat bij sommige Ariane's er geen

[autopilot]
use_no_default_pitch=1
use_no_default_bank=1

in de aircraft.cfg staat. In dat geval doet alleen LNAV het maar zodra je die uitschakeld kan je HDG niet gebruiken. Erin proppen dus als het er nog niet staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op 05 December 2002 @ 22:53:
[...]

[autopilot]
use_no_default_pitch=1
use_no_default_bank=1

in de aircraft.cfg staat. In dat geval doet alleen VNAV het maar zodra je die uitschakeld kan je HDG niet gebruiken. Erin proppen dus als het er nog niet staat.
Dat is altijd het eerste war ik op check bij een plane >:)
Om eerlijk te zijn....ik gebruik nooit de VNAV functie. Vindt de SPD mode gewoon leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

[...]

[autopilot]
use_no_default_pitch=1
use_no_default_bank=1

in de aircraft.cfg staat. In dat geval doet alleen LNAV het maar zodra je die uitschakeld kan je HDG niet gebruiken. Erin proppen dus als het er nog niet staat.
Thanks voor de tip! :)

VNAV sucked :7 (YESFI! :P) wat is er nou zo leuk aan vnav? :? :7 als het CDA gunstig is......maar dat is ie niet als ie in den beginnen van de descent al met vs-3000 gaat dalen 8)7 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 22:55:
[...]

Dat is altijd het eerste war ik op check bij een plane >:)
Om eerlijk te zijn....ik gebruik nooit de VNAV functie. Vindt de SPD mode gewoon leuker :)
Ja, stom van me, ik bedoel natuurlijk LNAV.

VNAV gebruik ik boven FL260.

Na take off eerste stukkie met handje, dan op SPD + V/S. Boven FL100 verder op Level Change(SPD=300) en rond FL260 zet ik VNAV aan.
De descend gaat via SPD + V/S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Kan je IRL ook manual de HDG vliegen, en dat de AP wel de hoogte regelt? (wat in FS standaard geblokt is, maar wel uit te schakelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op 05 december 2002 @ 23:07:
Kan je IRL ook manual de HDG vliegen, en dat de AP wel de hoogte regelt? (wat in FS standaard geblokt is, maar wel uit te schakelen)
Zodra AP engaged is, heeft de piloot nimmer nooit nie never de controls. Dit is bij de DF vermeld, dat het irl ook zo is, maar dat het niet geïmplementeerd is om de "fungehalte" hoger te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 14-06 16:12
in airbus heet VNAV anders :+

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

[autopilot]
use_no_default_pitch=1
use_no_default_bank=1

Dit brengt mij tot de volgende vraag :)

Welke aircraft.cfg + *.air file (van een bepaalde airliner) kan ik het beste gebruiken? Ik wil namelijk alle textures in 1 map doen. Anders heb ik zoveel mappen in mijn aircraft dir :/

En leuk van die 6e baan voor nl2000 :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Daarom is Airbus ook zo goed.

Je hoort altijd dat Vnav en Lnav niet werken, nooit managed NAV mode, Managed speed of Managed vertical guidance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff wat piccas tusse al die letters pleuren hoor ;)

EHAM-LFRS, Nantes, Atlantique
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMLFRS0

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMLFRS1

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMLFRS2

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMLFRS3

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMLFRS4

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMLFRS5

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMLFRS6

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMLFRS7

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMLFRS8

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMLFRS9

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/EHAMLFRS10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

ff een snelle vraag kort door de bocht :)

Wie o wie van de simmers had een goede begrijpbare handleiding voor het vliegen via STARS en SIDS etc? Ik zag 'm niet op pagina 1 staan, dus eh... :?

Ik zit er nl aan te denken binnenkort een DF 737 te kopen en wil alvast wat leesvoer (zodat ik jullie niet keer op keer hoef lastig te vallen hehe >:) )

[ Voor 3% gewijzigd door Tallguy op 05-12-2002 23:46 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tai-Pan schreef op 05 December 2002 @ 23:45:
ff een snelle vraag kort door de bocht :)

Wie o wie van de simmers had een goede begrijpbare handleiding voor het vliegen via STARS en SIDS etc? Ik zag 'm niet op pagina 1 staan, dus eh... :?

Ik zit er nl aan te denken binnenkort een DF 737 te kopen en wil alvast wat leesvoer (zodat ik jullie niet keer op keer hoef lastig te vallen hehe >:) )
Ik zou zeggen kijk eens op deze site, misschien zit er wat tussen:
www.fssproject.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

kee, ik heb ondertussen al genoeg gelezen op GoT dat als je 1 FMC aardig begrijpt (de rode draad in het verhaal) je theoretisch :) alle FMS' moet kunnen snappen. Dus ook als op de fssproject site geen DF FMC wordt uitgelegd, toch?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 23:09:
[...]

Zodra AP engaged is, heeft de piloot nimmer nooit nie never de controls. Dit is bij de DF vermeld, dat het irl ook zo is, maar dat het niet geïmplementeerd is om de "fungehalte" hoger te houden.
In de 737-ens (vast ook nog wel in andere pleens, maar weet zo niet welke allemaal) kun je IRL de autopilot in CWS-mode (Control Wheel Steering) zettten. Dit is een soort semi-mode, waarin de piloot nog wel het vliegtuig vliegt, maar de autopilot voor bepaalde dingen zorgt als het vasthouden van een attitude bijvoorbeeld. Volgens mij slaat het stuk uit de DF manual daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Net even de nieuwe baan geprobeerd :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/eham+baan.jpg

Is overigens ook te gebruiken voor onze LAGO vrienden :) Is er alleen wel een kleine overgang in gras kleur.

owja wist je dat het in NL heeft gesneeuwd :? 7(8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 21:09:
[...]

Why mergefile? Gewoon alias aangeven in panel en sound dir... werkt TOP!!
bij mij dus niet.. de flaps werken niet goed.. je hoort FLAPS 10 SET! en het metertje geeft 2 aan ofzo :S en je kan de INactive NAV1 en NAV@ frequentie niet veranderen... je moet hem dan op auto zetten en door de gele streep kijken en dan de frequentie instellen

ik heb zelf al een goede merge.. de british airways die is echt perfect gewoon...

alleen aliassen werkt b.v. bij de AFG kisten al helemaal niet.,, het flaren gaat dan gewoon niet goed met gevolg dat je boven de runway blijft zweven.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
jos_zwa schreef op 06 December 2002 @ 09:49:
[...]

alleen aliassen werkt b.v. bij de AFG kisten al helemaal niet.,, het flaren gaat dan gewoon niet goed met gevolg dat je boven de runway blijft zweven.
NOFI maar hoe kan een alias/merge hier verantwoordelijk voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
ff de animo peilen omdat die een maand geleden precies 0,0 was:

Ik had het gisteren met The_FrankO over het maken van afcads voor EHAM NL2000. Helemaal nu de zesde baan erbij is gekomen die we kunnen gebruiken zijn er wat meer mogelijkheden.

Wat we kunnen doen is aan een stuk of 6 overlays werken: Cargo, US/Asian wide bodys, B-pier/B-apron, C pier, D+E-pier, en F+G-pier.
Als er genoeg mensen zijn kunnen we met wat extra werk ook per afcad de planes en flightplans erbij maken zodat daarmee EHAM ineens realistischer wordt.

Lijkt me leuk om te doen mits er genoeg mensen zijn die mee willen werken.

Wie biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou best een kleine bijdrage willen leveren, maar ik heb me nooit echt verdiept in het AI gebeuren en overlays e.d. Het werken aan de FP's lijkt me wel een leuke taak, aangezien ik de timetable zowat uit me kop ken ;)
Het wordt voor mij sowieso tijd om weer eens NL2000 te checken want me goeie ouwe GF2MX kon dat toen niet echt aan, hoewel het er wel vetter uitzag dan de vertrouwde LAGO EHAM

Wordt al dit werk dan ook compatible met de V3 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Ja erg goed en leuk plan.

Heb de komende maand ook tijd zat. (uren opmaken :9 )

Wat me dan wel leuk lijkt is om als het allemaal af is een totaal EHAM AI pakket te maken en die ook op AVsim te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

rdluca schreef op 06 december 2002 @ 10:02:
[...]

NOFI maar hoe kan een alias/merge hier verantwoordelijk voor zijn?
sorry was idd verkeerd gezegd. ligt aan de AFG kisten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik ben net terug uit Oslo. helaas veel bewolking dus kon niet veel van de terramesh bergjes zien :( Wel een schitterende vlucht gehad. Een eele app gedaan en geland op baan 27 :D

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/6.jpg

hier deed ik het weer even uit om een mooi shotje te maken :D

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.introweb.nl/~joszwa/got/22.jpg

Wat vliegt die ariane klm toch heerlijk :P

[ Voor 3% gewijzigd door jos_zwa op 06-12-2002 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
jos_zwa schreef op 06 december 2002 @ 11:03:
[...]

sorry was idd verkeerd gezegd. ligt aan de AFG kisten
tis altijd ff wennen, de AFG in combinatie met DF panel. Alle V-refs die de FMC berekent zijn gebaseerd op de -400. De -700 en -800 hebben krachtiger motoren en de vleugels hebben ook een groter liftvermogen dan een -300/-400. Zelf reken ik bij iedere V-ref die de FMC geeft zeker 20 knots extra. Dat benadert de -700/-800 voor me gevoel meer en vliegt wat mij betreft erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 10:33:
Ik zou best een kleine bijdrage willen leveren, maar ik heb me nooit echt verdiept in het AI gebeuren en overlays e.d. Het werken aan de FP's lijkt me wel een leuke taak, aangezien ik de timetable zowat uit me kop ken ;)
Het wordt voor mij sowieso tijd om weer eens NL2000 te checken want me goeie ouwe GF2MX kon dat toen niet echt aan, hoewel het er wel vetter uitzag dan de vertrouwde LAGO EHAM

Wordt al dit werk dan ook compatible met de V3 versie?
Gilly schreef op 06 December 2002 @ 10:42:
Ja erg goed en leuk plan.

Heb de komende maand ook tijd zat. (uren opmaken :9 )

Wat me dan wel leuk lijkt is om als het allemaal af is een totaal EHAM-AI pakket te maken en die ook op AVsim te zetten.
Compatible met V3 is afwachten. Zal eraan liggen of EHAM iets is verplaatst t.o.v. V2. Ze zullen er vast wel een afcad bij leveren dus die kunnen we dan als basis gebruiken. Dan is het per overlay de niet gebruikte gates eruit halen en de juiste runways activeren.

Een totaal EHAM AI package voor GoT maken is idd. mijn bedoeling. Aangezien we dan gebruik zullen maken van PAI en FSPainter models/repaints zullen we wel eerst hun toestemming moeten vragen als we het ook op AVSIM willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
De bedoeling was een lange vlucht :(

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pebbie/ehamgcts0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pebbie/ehamgcts1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pebbie/ehamgcts2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pebbie/ehamgcts3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pebbie/ehamgcts4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pebbie/ehamgcts5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pebbie/ehamgcts6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pebbie/ehamgcts7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pebbie/ehamgcts8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pebbie/ehamgcts9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pebbie/ehamgcts10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pebbie/ehamgcts11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pebbie/ehamgcts12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pebbie/ehamgcts13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pebbie/ehamgcts14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pebbie/ehamgcts15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pebbie/ehamgcts16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pebbie/ehamgcts17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pebbie/ehamgcts18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pebbie/ehamgcts19.jpg

Neus wiel kwam dus niet omhoog :( Ik dacht dan ff landen en met een andere kist opnieuw, maar blijkbaar fuctioneerde dat hele wiel niet meer.

[Game Over]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
B)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/B7572arms.jpg

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Hij is mooi rico :7

Hier wat pic's van een geslaagd vertrek richting de zon.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts25.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts28.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts30.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts31.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts32.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts33.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts34.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts35.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts36.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts37.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts38.jpg

Echt kicke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
PAI heeft nieuwe modellen voor de 737 serie uitgebracht :)

Alle oude textures zijn te gebruiken met dit model op de 733 na ;(
732
733
734
735
736
737
738
739

De 737-600 en 737-900 zijn helemaal nieuw :) De 737-700, 737-800 en 737-900 zijn ook met winglets :) is in het zelfde bestand :)

[edit]
gave wielen gilly :) Zie ook dat je de 6e baan erbij hebt B)

[ Voor 10% gewijzigd door The_FrankO op 06-12-2002 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Rico:

Ik wil wel meedoen, ik weet vrij aardig welke kisten waar staan (zeg eigenlijk maar gewoon goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
The_FrankO schreef op 06 December 2002 @ 12:45:

[edit]
gave wielen gilly :) Zie ook dat je de 6e baan erbij hebt B)
Ja die vergroomde wielen slaat idd helemaal nergens op 8)7 , maarja

Ja 5e Baan erbij, ben ff bezig geweest om de afcad daarvoor om te bouwen, maar dat valt nog niet mee met ILS enzo en daarbij mis ik wat runway info :? Jammer dat die gegevens er niet bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

The_FrankO schreef:
PAI heeft nieuwe modellen voor de 737 serie uitgebracht :)
Polygoon-armer dan de eerste versies neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
DroogKloot schreef op 06 December 2002 @ 13:03:

Polygoon-armer dan de eerste versies neem ik aan?
Heb net gekeken. Ongelooflijk dat hij dit durft uittegeven als ai vliegtuig terwijl er al een hele goede 737 serie was voor ai. (beste van allemaal)

De polygons count is 3 keer zoveel geworden (ik overdrijf niet)

Kan maar 1 ding zeggen dat ik dit erg dom vind. Zeker voor een 737 waarmee het hele airport zowat vol staat :/

Afrader dus om te installeren. Voor de modellen waar nog geen eerdere versie van waren kun je ze wel voorzichtig gebruiken.

Ze zien er erg goed uit maarja dat is niet echt nodig voor ai. Liever betere fps :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 10:24
Hier een TRIP naar KATL :)

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/TRIPtoKATL01.jpg[/img]

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/TRIPtoKATL02.jpg[/img]

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/TRIPtoKATL03.jpg[/img]

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/TRIPtoKATL04.jpg[/img]

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/TRIPtoKATL05.jpg[/img]

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/TRIPtoKATL06.jpg[/img]

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/TRIPtoKATL07.jpg[/img]

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/TRIPtoKATL08.jpg[/img]

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/TRIPtoKATL09.jpg[/img]

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/TRIPtoKATL10.jpg[/img]

[/img]file was successfully uploaded to

http://www.theforumisdown...les/1102/TRIPtoKATL11.jpg [/img]

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/TRIPtoKATL12.jpg[/img]

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/TRIPtoKATL13.jpg[/img]

Even gelijk een vraagje hoe komen jullie an baan 5 ?

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
rdluca schreef op 06 December 2002 @ 10:22:
ff de animo peilen omdat die een maand geleden precies 0,0 was:

Ik had het gisteren met The_FrankO over het maken van afcads voor EHAM NL2000. Helemaal nu de zesde baan erbij is gekomen die we kunnen gebruiken zijn er wat meer mogelijkheden.

Wat we kunnen doen is aan een stuk of 6 overlays werken: Cargo, US/Asian wide bodys, B-pier/B-apron, C pier, D+E-pier, en F+G-pier.
Als er genoeg mensen zijn kunnen we met wat extra werk ook per afcad de planes en flightplans erbij maken zodat daarmee EHAM ineens realistischer wordt.

Lijkt me leuk om te doen mits er genoeg mensen zijn die mee willen werken.

Wie biedt?
Ik wil zeker mee werken! Ik weet nog niet zo veel van afcad enzo, maar ik zit vaak een beetje dom te surfen en dan kan ik natuurlijk beter wat werk verrichten :)
En als het goed is weet ik ook weer een hoop meer over de ai na dit project, en dat lijkt me wel leuk! :)
Dus voor taken enzo moeten we ff op msn/irc bespreken denk ik.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Blackhole schreef op 06 december 2002 @ 13:36:
Hier een TRIP naar KATL :)

...Knip...

Even gelijk een vraagje hoe komen jullie an baan 5 ?
www.avsim.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts39.jpg

FL380, M0.81, 837nm, destination GCTS 1526utc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Mooie piccas! :9~

Is de Ariane Merge file van AVSIM beter als die van Ariane zelf? (of zijn ze hetzelfde?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, ik d8 dat het er nooit van zou komen maar ik heb eindelijk mn eerste vlucht voor ILA gemaakt :)

EHAM-LOWW ILA1468 FLIGHTTIME 01:37

Afbeeldingslocatie: http://www.leonbrouwer.nl/got/el1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.leonbrouwer.nl/got/el2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.leonbrouwer.nl/got/el3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.leonbrouwer.nl/got/el4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.leonbrouwer.nl/got/el5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.leonbrouwer.nl/got/el6.jpg

Sander, be proud O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
nice pics iedereen :9~

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

> Gilly schreef:
> Ja die vergroomde wielen slaat idd helemaal nergens op , maarja

Check het alphachannel van die texture, bijna zeker weten dat de repainter op de plek van de wielen een zwarte plek gemaakt heeft ipv een lichtgrijze...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 16:17:
> Gilly schreef:
> Ja die vergroomde wielen slaat idd helemaal nergens op , maarja

Check het alphachannel van die texture, bijna zeker weten dat de repainter op de plek van de wielen een zwarte plek gemaakt heeft ipv een lichtgrijze...
Ja ach, ik heb die repaint onderweg ff goed bekeken en het is een typisch geval van "Prullenbak" maar toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Hier deel II van mijn vlucht.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts40.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts41.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts42.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts43.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts44.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts45.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts46.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts47.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts48.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts49.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts50.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts51.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts52.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts53.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts54.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts55.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts56.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts57.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamgcts58.jpg

Een erg geslaagde landing moet ik zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn 2 nieuwe auto-installers van PAI:

Aloha Airlines
F Air (??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
die mytravel heeft chromen wielen...ziet er niet uit....verder wel chill

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 16:45:
Er zijn 2 nieuwe auto-installers van PAI:

Aloha Airlines
F Air (??)
Even netjes voor je gemaakt :)
Afbeeldingslocatie: http://www.projectai.com/im/images/FFR.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.projectai.com/im/images/aloha.jpg

bedankt voor de tip

En gilly mooie pic's :)

edit:
klik voor download natuurlijk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door The_FrankO op 06-12-2002 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rico -> Weet je al iets van welke afcads met overlays?? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Rico:

Ik wil ook helpen

M_A_P: F Air= Fisher Air, een chatermaatschappij uit Tjechië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 15:07:
Hehe, ik d8 dat het er nooit van zou komen maar ik heb eindelijk mn eerste vlucht voor ILA gemaakt :)

EHAM-LOWW ILA1468 FLIGHTTIME 01:37

Sander, be proud O-)
Sander is proud :Y)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie voor de info..ik zou trouwens ook wel willen helpen rico, ik weet alleen niet overal genoeg vanaf denk ik maar we zien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Dallas - Los Angeles

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr007.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr009.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr011.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr012.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr013.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr014.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr015.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr016.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr017.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr018.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr019.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr020.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr021.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/mjtobi/Pics/fsscr022.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOWW-LFMN

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/DC9IBE0

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/DC9IBE1

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/DC9IBE2

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/DC9IBE3

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/DC9IBE4

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/DC9IBE5

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/DC9IBE6

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/DC9IBE7

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/DC9IBE8

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/DC9IBE9

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/DC9IBE10

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/DC9IBE11

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/DC9IBE12

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/DC9IBE13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/vmeijer2/fs2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Gaaf foto werk boys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
FF het "Potertje" gepakt en omdat ik toch op Tenerife ben ben ik ff iets noordelijker gaan kieken, weg uit de vakantie drukte.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/rondjetenerife24.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

mooie pics iedereen

(om de stilte te verbreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wou ff zeggen dat ik dit topic nog steeds TOP vind om door te lezen. Dus iedereen ga zo door !! :)

Ik doe constant inspiratie op en je blijft ook lekker op de hoogte van alles... BTW RDLuca nog bedankt voor je tip van de jeppesen IFR beginners charts.. Die ga ik binnenkort 's halen bij de lhsop..

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Trouwens, ik heb Airport 2002 sinds kort.. zijn er al mensen die met de bijgeleverde plane zijn gaan vliegen ?? (die waar je door het vliegteen heen kan wandelen tijdens de vlucht)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
FF vraagje over de DC-9

Ik loop een beetje te kloten om die kist auto op snelheid te houden. Dat rode punt op de tacho meter kan ik wel verzetten en hij lijkt daat ook wel naar te luisteren, maar dat puntje is maar tot 322knots terug te zetten.

Rode puntje=Speed Bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Wilde schreef op 06 december 2002 @ 21:33:
Wou ff zeggen dat ik dit topic nog steeds TOP vind om door te lezen. Dus iedereen ga zo door !! :)

Ik doe constant inspiratie op en je blijft ook lekker op de hoogte van alles... BTW RDLuca nog bedankt voor je tip van de jeppesen IFR beginners charts.. Die ga ik binnenkort 's halen bij de lhsop..
niet alles is top, maar daar moet je volgens mij het wat meer voor volgen. Maar wel leuk dat je het zo leuk vind, positive energie voor ons.

En ik moet em ook maar eens bestellen, die kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Wilde schreef op 06 December 2002 @ 21:33:

Hey Wilde, je bent ouwer dan 20 dus je mag gewoon lekker meedoen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Gilly schreef op 06 december 2002 @ 21:41:
[...]

Hey Wilde, je bent ouwer dan 20 dus je mag gewoon lekker meedoen hoor :)
ah, ik niet??

* Spotter gaat ervandoor :9

Lago Georender 3 is uit, wie o wie heeft em al? (geen request, ik wil em wel, maar ik koop em wel ofzo :9 )

[ Voor 24% gewijzigd door Spotter op 06-12-2002 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

Het is dan wel geen screenshot, maar check deze pic eens! :)

http://www.airliners.net/open.file/297468/L/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
bennierex schreef op 06 december 2002 @ 22:02:
Het is dan wel geen screenshot, maar check deze pic eens! :)

http://www.airliners.net/open.file/297468/L/
Ja gaaf, voor kerst komt PSS ermee :9

Afbeeldingslocatie: http://www.phoenix-simulation.co.uk/Images/dash/flybe3.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Ensinker op 06-12-2002 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz is wel een gaaf dingetje. Ook zo'n must-have?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
OK op veler verzoek 8) hier een serie screens van mijn vlucht EHAM naar KORD(Chicago o' Hare). Airport 2002V1 scenery

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.vrooijen/fsscr001.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.vrooijen/fsscr002.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.vrooijen/fsscr003.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.vrooijen/fsscr004.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.vrooijen/fsscr005.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.vrooijen/fsscr006.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.vrooijen/fsscr007.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.vrooijen/fsscr008.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.vrooijen/fsscr009.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.vrooijen/fsscr010.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.vrooijen/fsscr011.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.vrooijen/fsscr012.JPG