[FS 2002] Vragen en mooiste screenshots Deel 43 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.649 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

tnx ND en rdluca, ben benieuwd ja ... :|

[ Voor 3% gewijzigd door bennierex op 04-12-2002 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bennierex schreef op 04 december 2002 @ 17:36:
tnx ND en rdluca, ben benieuwd ja ... :|
Waar solliciteer je dan, bij de kls? enne gefeliciteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Onder welke gauge zit de Autothrottle? Onder de autopilot, of is het logscher onder de throttles gauge?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op 04 december 2002 @ 17:14:
[...]

Met de A/P van de DF is weinig mis, de glide slope intercepten gaat bij sommigen niet helemaal perfect maar als je dat doorkrijgt is dat geen probleem om op te vangen. Ligt ook vaak aan het feit dat bij de install niet voor de optie HARD Glide Slope Capture wordt gekozen maar standaard voor de MEDIUM wordt gekozen.

Wat je beschrijft maak ik never mee en ik neem aan dat ik dezelfde DF versie als jij heb (FS2000+FS2002FinalUpgrade+ColdClimate patch+ AIRAC0212).
Dan doe je toch iets niet goed of is er iets niet in orde met de install van de DF.
Ik oefen nog wel even door :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 18:03:
[...]

Ik oefen nog wel even door :7
Wat was de wind tijdens je appraoch? Op dit moment zijn 19R en 22 in use. Dus als je met realweather vloog, hing ik misschien niet scheef voor rwy 27 vanwege de wind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ik had FSMeteo aan. Toen ik m'n take off deed (wanneer airborne) vroeg ik gelijk weer om te landen, werd mij 27 verteld. Zal wel aan de AFCAD liggen die KUT is van mij.

Vraag ik om gate C13 op EHAM, sta ik er meters vandaan.

Rico heb jij misschien een goede afcad voor EHAM van NL2000?

Exlude en Flatten toegevoegd en nog steeds een rallybaan. Had ik trouwens al eerder toegevoegd, voordat ik EHAM ging testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 18:17:
nee ik had FSMeteo aan. Toen ik m'n take off deed (wanneer airborne) vroeg ik gelijk weer om te landen, werd mij 27 verteld. Zal wel aan de AFCAD liggen die KUT is van mij.

Vraag ik om gate C13 op EHAM, sta ik er meters vandaan.

Rico heb jij misschien een goede afcad voor EHAM van NL2000?

Exlude en Flatten toegevoegd en nog steeds een rallybaan. Had ik trouwens al eerder toegevoegd, voordat ik EHAM ging testen.
Je vloog niet met realweather want je had FSMeteo aan B) :?

Ik dacht altijd dat FSMeteo juist voor realweather was, maar ik kan me vergissen. Begint er mij steeds meer op te lijken dat de wind ermee te maken heeft.

of had je FSMeteo aan zonder weather en zonder wind?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 17:39:
[...]

Waar solliciteer je dan, bij de kls? enne gefeliciteerd ;)
Nog nergens, heb alleen medische keuring gedaan. Als ik namelijk al afgekeurd zou worden, hoef ik ook niet bij een school aan te kloppen :)
Ik wil trouwens hierna naar de NLS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bennierex schreef op 04 December 2002 @ 18:37:
[...]

Nog nergens, heb alleen medische keuring gedaan. Als ik namelijk al afgekeurd zou worden, hoef ik ook niet bij een school aan te kloppen :)
Ik wil trouwens hierna naar de NLS.
Slimme zet, want een vriend van me was door de KLS selectie en was aangenomen MITS hij de medische keuring doorkwam (in dit geval zonder probleem). Dus je bespaart jezelf een hoop ellende en kilometers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:32
Afbeeldingslocatie: http://www.phoenix-simulation.co.uk/Images/dash/qantaslink.jpg

"DASH 8 LATEST NEWS (04-12-02)"

BEFORE Xmas is still a "very realistic estimation"
We're struggling with a few niggling little bugs and polishing the panel a bit more but we're getting through it quite quickly.

Oh Also....
the reason the POH isn't available yet is simply because we dont want to build up false hopes that the Dash will arrive a few days later

It IS coming together very niceley, we know you'll be impressed and many thanks for waiting patiently... it'll be worth it

Phoenix Simulation Software

Prettige kerstdagen _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Ensinker op 04-12-2002 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
ik ruikl inkoop :P

[ Voor 6% gewijzigd door nealzie op 04-12-2002 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Heb trouwens de Jeppesen Introduction Kit binnen, ziet er goed uit allemaal, voor niet zoveel geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op 04 December 2002 @ 18:35:
[...]

Je vloog niet met realweather want je had FSMeteo aan B) :?

Ik dacht altijd dat FSMeteo juist voor realweather was, maar ik kan me vergissen. Begint er mij steeds meer op te lijken dat de wind ermee te maken heeft.

of had je FSMeteo aan zonder weather en zonder wind?:D
Ohh..ik dacht dat je die real world weather uit FS bedoelde 8)7

Enne, WIE HEEFT EEN GOEDE AFCAD VOOR NL2000 EHAM? Rico misschien?

edit:
Hoe gaat het trouwens met de B727?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 19:01:
[...]

Ohh..ik dacht dat je die real world weather uit FS bedoelde 8)7

Enne, WIE HEEFT EEN GOEDE AFCAD VOOR NL2000 EHAM? Rico misschien?

edit:
Hoe gaat het trouwens met de B727?
Ik, en AVsim natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Gilly schreef op 04 december 2002 @ 18:52:
[afbeelding]

"DASH 8 LATEST NEWS (04-12-02)"

BEFORE Xmas is still a "very realistic estimation"
We're struggling with a few niggling little bugs and polishing the panel a bit more but we're getting through it quite quickly.

Oh Also....
the reason the POH isn't available yet is simply because we dont want to build up false hopes that the Dash will arrive a few days later

It IS coming together very niceley, we know you'll be impressed and many thanks for waiting patiently... it'll be worth it

Phoenix Simulation Software

Prettige kerstdagen _/-\o_
_/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey bennierex, hoe is jouw fp/s in FS2002 met alles max? Op eham bijvoorbeeld met veel AI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Vind ik opzich wel goed van PSS. Beter een compleet product wat later uitbrengen dan nu een halfgaar iets uitbrengen.

Niet dat ik de illusie heb dat de Dash gelijk 100% in orde is, want hetzelfde wat hierboven staat zeiden ze ook steeds voor het uitbrengen van de A320, en daar kwamen daarna nog 2 major updates overheen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 19:10:
Hey bennierex, hoe is jouw fp/s in FS2002 met alles max? Op eham bijvoorbeeld met veel AI?
Zolang ik niet al die 50 KLM planes in beeld heb gaat het goed (24-25fps locked met bijv PIC of DF737).... maar voor een totaalplaatje (spot plane) zo dat er veel vliegtuigen in beeld zijn gaat het zwaar hard omlaag; 10fps of lager :O
FS2004 zou van mij wel wat betere videokaart-support mogen hebben (dus dat je GPU ook wat te doen heeft :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey kun je maybe mij even contacten op msn? mark_groeneveld@hotmail.com
Ik wil weten hoe je dat flikt aangezien we bijna hetzelfde systeem hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 19:33:
hey kun je maybe mij even contacten op msn? mark_groeneveld@hotmail.com
Ik wil weten hoe je dat flikt aangezien we bijna hetzelfde systeem hebben...
offtopic:
Ik moet zo weg, maar ik contact je later op de avond wel ff als je d'r bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 14-06 16:12
nou maar hopen dat er op die Dash niet zo'n schmerige beveiliging zit als op de 727 :{

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Evilernie schreef op 04 December 2002 @ 20:01:
nou maar hopen dat er op die Dash niet zo'n schmerige beveiliging zit als op de 727 :{
Sommige dingen zijn het waard te kopen, keep in mind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

ND schreef op 04 December 2002 @ 17:47:
Onder welke gauge zit de Autothrottle? Onder de autopilot, of is het logscher onder de throttles gauge?
Welke plane :?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 19:53

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Gilly schreef op 04 December 2002 @ 18:56:
Heb trouwens de Jeppesen Introduction Kit binnen, ziet er goed uit allemaal, voor niet zoveel geld :)
Heb m ook net binnen, en ik ben er zeer content mee. Alleen... ik vlieg meestal op FL240-250, en dat betekent dat ik in sommige landen onder de Low Altitudes val en in anderen in de High Altitudes. Tot nu toe ging ik ervan uit dat FL240 gewoon High Alt was, maar hoe werkt dit nou? Betekent dat dat ik boven sommige landen de Low Alt routes moet gaan volgen en in anderen de High? Sluiten die een beetje aan, of wordt dat mijlen omvliegen? Hoe werkt dat in de praktijk?
Vragen waar ik nu geen antwoord op weet, misschien een van de flightplan-deskundigen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh ik heb EHAM (NL2000) Standalone, de Flatten+Exclude aan m'n scenery.cfg toegevoegd. Alleen ik rij nog steeds over gras volgens FS waar ik toch echt taxibanen zie. Echt kut..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Delphi32 schreef op 04 December 2002 @ 20:51:
[...]

Heb m ook net binnen, en ik ben er zeer content mee. Alleen... ik vlieg meestal op FL240-250, en dat betekent dat ik in sommige landen onder de Low Altitudes val en in anderen in de High Altitudes. Tot nu toe ging ik ervan uit dat FL240 gewoon High Alt was, maar hoe werkt dit nou? Betekent dat dat ik boven sommige landen de Low Alt routes moet gaan volgen en in anderen de High? Sluiten die een beetje aan, of wordt dat mijlen omvliegen? Hoe werkt dat in de praktijk?
Vragen waar ik nu geen antwoord op weet, misschien een van de flightplan-deskundigen hier?
FL245 is de grens tussen upper en lower airspace. Als je naar Schiphol ATC luistert herken je het ook:
Bij departure --> standaard naar FL060 en dan naar FL090/FL140 en FL240 --> zodra je van FL240 voor je cruizelevel van bijvoorbeeld FL350 wordt gecleared is dat ook meteen de handover van Lower Center naar Upper Center Control.

[ Voor 17% gewijzigd door rdluca op 04-12-2002 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Delphi32 schreef op 04 december 2002 @ 20:51:
[...]

Da klopt. Als het goed is liggen die high precies over de low heen; dus bijvoorbeeld airway A1 (low) = UA1 (high). Ligt er dus maar net aan in welke airspace je zit, op welke airway je vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Lama hangen :) Het geklooi is gecancelled :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023
Wanneer gaat PAI weer eens een pakketje releasen? :?
En gaan ze die Cargo package nog officieel uitbrengen??

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
McFlipp schreef op 04 December 2002 @ 21:50:
Wanneer gaat PAI weer eens een pakketje releasen? :?
En gaan ze die Cargo package nog officieel uitbrengen??
Er is wel een niet officeel NW pakket gereleasd, maar dat is zo'n hoop werk....zucht.

En geen EHAM in de FP's te vinden :?

Maar het wordt inderdaad is tijd dat ze met wat nieuws komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ensinker op 04-12-2002 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gilly schreef op 04 December 2002 @ 21:56:
[...]
Er is wel een niet officeel NW pakket gereleasd, maar dat is zo'n hoop werk....zucht.
En geen EHAM in de FP's te vinden :?
Maar het wordt inderdaad is tijd dat ze met wat nieuws komen.
Volgende release zal pas vlak voor de kerst zijn, staat ook op hun frontpage....de base-installer word vernieuwd...met dus alle releases daarin...daardoor wordt mijn bijdrage ook maar niet officieel....begin een beetje af te knappen op de lui binnen PAI...

EDIT: PS...hopelijk halen ze dan ook alle fouten uit de KLM release...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 22:37:
begin een beetje af te knappen op de lui binnen PAI...
Vertel :) Wat is er aan de hand?

Ik moet wel zeggen dat het niveau op dat forum van PAI wel erg laag is :/

[ Voor 1% gewijzigd door The_FrankO op 04-12-2002 23:01 . Reden: ik was hier niet ]

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_FrankO schreef op 04 december 2002 @ 23:00:
[...]
Verteel :) Wat is er aan de hand?
Ik moet wel zeggen dat het niveau op dat forum van PAI wel erg laag is :/
Ik krijg een beetje het slechte VA syndroom....al die prachtig klinkende nikszeggende namen (CEO dit en manager dat) en een baas die er eigenlijk geld aan wil verdienen (na een agressive take-over van de vorige, goed bedoelende gast)...daardoor komen er ook alleen spullen door van z'n 'vriendjes'...
Kan het niet bewijzen, maar ben niet de eerste die daar op stuk loopt...

Niveau laag? hmm...zitten toch een aantal mensen tussen die het Ai systeem zo goed als gekraakt hebben, ondanks dat alles in de sim hardcoded is...het wordt een beetje vertroebeld, doordat ze absoluut slechte moderaters hebben...ze laten gewoon iedereen overal posten, dus de beginnersvragen staan overal, en vaak ook nog eens precies onder de sticky posten met het antwoord op hun vraag...

Deze hebben ze al een tijdje, en ineens is er eenzelfde van FSpainter...FSpainter kan er niet aan doen, maar ik hoop dat ie meer polygons gebruikt... :)
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/h.tilroe/uploads/emb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 23:16:
[...]

Ik krijg een beetje het slechte VA syndroom....al die prachtig klinkende nikszeggende namen (CEO dit en manager dat) en een baas die er eigenlijk geld aan wil....
Eh.. Welke VA? :7

En ja, Interline heeft ook een twee CEO's, dat is meer een standaard naam waar de meeste mensen wel van weten wat er mee bedoeld wordt. En binnen onze VA hebben alle leden een behoorlijke inspraak (gelukkig komt men ook met ideën) :P

ILA is weer up again.. Elke move die je daar nu maakt wordt gelogd :)

En about the Dash; Can't wait :7 :8~

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
!! Verkeerde knop.. (Quote - Modify....)

[ Voor 96% gewijzigd door SanderTje! op 04-12-2002 23:44 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sander_ schreef op 04 december 2002 @ 23:41:
[...]
Eh.. Welke VA? :7
En ja, Interline heeft ook een twee CEO's, dat is meer een standaard naam waar de meeste mensen wel van weten wat er mee bedoeld wordt. En binnen onze VA hebben alle leden een behoorlijke inspraak (gelukkig komt men ook met ideën) :P
Ik zeg niet dat interline een slechte VA is...maar bedoel eerder zo'n klupje die worden opgezet door iemand die zo nodig zichzelf moet bewijzen...en dan krijg je van die fantasie namen zoals bij PAI, er is nog niks door hun uitgegeven waar je niet binnen 5 seconden een fout in vindt...maar ik zal mijn frustaties niet in het screenshot publiek gooien..! LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Laatst online: 14-09 19:53

Delphi32

Heading for the gates of Eden

rdluca schreef op 04 december 2002 @ 21:06:
FL245 is de grens tussen upper en lower airspace. Als je naar Schiphol ATC luistert herken je het ook:
Bij departure --> standaard naar FL060 en dan naar FL090/FL140 en FL240 --> zodra je van FL240 voor je cruizelevel van bijvoorbeeld FL350 wordt gecleared is dat ook meteen de handover van Lower Center naar Upper Center Control.
In Nederland is die grens (ff voor de zekerheid nakijken) trouwens volgens de Jeppesen kaart FL195. Maar het gaat me dus om het volgende: ik vlieg op FL250, in NL val ik dan onder de Jet airways. Ik ga naar Finland, dus ik passeer Zweden. Daar is de 'bovengrens' van de lower airways FL285, dus ik val ineens onder de Lower airways...
bennierex schreef op 04 December 2002 @ 21:16:
Da klopt. Als het goed is liggen die high precies over de low heen; dus bijvoorbeeld airway A1 (low) = UA1 (high). Ligt er dus maar net aan in welke airspace je zit, op welke airway je vliegt.
Kijk! Ze liggen dus over elkaar heen. Daar heb ik wat aan. Moet dat ook in je flightplan verwerkt worden dan? Dat je eerst op A1 zit en daarna op UA1 (afhankelijk van het land waarover je vliegt dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
Delphi32 schreef op 05 December 2002 @ 00:41:

[...]

Kijk! Ze liggen dus over elkaar heen. Daar heb ik wat aan. Moet dat ook in je flightplan verwerkt worden dan? Dat je eerst op A1 zit en daarna op UA1 (afhankelijk van het land waarover je vliegt dus)?
De route van hier naar Londen (om maar eens een makkelijk voorbeeld uit de buurt te noemen) is niet zoals velen denken REFSO UR1 LOGAN etcetera, maar is REFSO UR1 XAMAN R1 LOGAN enzovoort. Je mag namelijk niet hoger dan FL240 over die airway, en het is in de UK zo dat het vanaf FL 245 upper airspace is. In Nederland al vanaf FL 195. XAMAN is de grens tussen de EHAA- en EGTT-FIR.

Enigszins gerelateerd: Ik heb trouwens ook altijd moeite met onthouden of je nou voor het oosten of voor het westen een 'even' flight level moet hebben. Je kan namelijk 'Oost = oneven' onthouden, maar als je 'East = even' denkt gaat het fout en die denksprong is snel gemaakt. ;)

Verder heb je ook nog te maken met RVSM (reduced vertical separation minimums) - waarbij het niet meer zo is dat je boven een bepaalde flight level zo is dat je 2000 voet verticale separatie moet houden.
offtopic:
Ik kan zowel de maximale hoogte op UR1 als de semi-circular-regel onthouden doordat ze aan boord van het vliegtuig vanuit Londen altijd omroepen 'ladies and gentlemen we are now well underway over the north sea, we are cruising at 23000 feet' maximumhoogte en oost = oneven-regel in één. ;)

Hmm heb weer teveel Squawkbox gespeeld want ik kan geen smiles meer zonder puntkomma. :+

[ Voor 17% gewijzigd door rollebol op 05-12-2002 01:51 . Reden: cosmetica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.fssproject.com/images/fssproject.gif

Beste FS-ers,

Zojuist om 10:02 heeft FSSupport een wedergeboorte ondergaan en is gedoopt www.fssproject.com.

Veel plezier!

FSSupport Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 10:13:
[afbeelding]

Beste FS-ers,

Zojuist om 10:02 heeft FSSupport een wedergeboorte ondergaan en is gedoopt www.fssproject.com.

Veel plezier!

FSSupport Team
woohooo die rio scenery is idd erg mooi :D

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is weer een mooie CX744 V3 uit. Hij staat op de FP van avsim

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/zipshow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Delphi32 schreef op 05 december 2002 @ 00:41:
[...]

In Nederland is die grens (ff voor de zekerheid nakijken) trouwens volgens de Jeppesen kaart FL195. Maar het gaat me dus om het volgende: ik vlieg op FL250, in NL val ik dan onder de Jet airways. Ik ga naar Finland, dus ik passeer Zweden. Daar is de 'bovengrens' van de lower airways FL285, dus ik val ineens onder de Lower airways...

[...]

Bij mijn weten vul je alleen de naam in van de airway die je oppakt. Je hoeft daarna niet ook nog eens aan te geven op welk punt je van upper naar lower gaat of andersom. Ik ben er niet 100% zeker over, maar dat zal ik dan nog ff navragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
bennierex schreef op 05 December 2002 @ 10:52:
[...]

Bij mijn weten vul je alleen de naam in van de airway die je oppakt. Je hoeft daarna niet ook nog eens aan te geven op welk punt je van upper naar lower gaat of andersom. Ik ben er niet 100% zeker over, maar dat zal ik dan nog ff navragen :)
Eurocontrol IFPUV zegt:

code:
1
2
3
Error list : (description)
PROF: CANNOT CLIMB OR DESCEND. UR1 NOT AVAILABLE ON PORTION XAMAN LOGAN
ON FL RANGE F240..F000 (EHAM EGLL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 10:30:
Er is weer een mooie CX744 V3 uit. Hij staat op de FP van avsim

[afbeelding]
Ja is toch van Jetprecision? Die gasten maken wel mooie repaints vind ik! :)
Nu nog een goed panel voor de 744... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 vraagjes...welke airline heeft er callsign DYNASTY ??

2de is een vraagje over EHAM, je hebt twee grote taxibanen, zeg maar rondwegen op eham, de inner A en de outer B , maar hoe is de verdeling ook al weer voor binnenkomend en vertrekkend verkeer..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
McFlipp schreef op 05 december 2002 @ 11:57:
[...]

Ja is toch van Jetprecision? Die gasten maken wel mooie repaints vind ik! :)
Nu nog een goed panel voor de 744... *zucht*
Als het die van Hirata Takamitsu is, is het dus eentje van de Posky goeroes :9

We fucking need a 747-400 panel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 12:06:

2de is een vraagje over EHAM, je hebt twee grote taxibanen, zeg maar rondwegen op eham, de inner A en de outer B , maar hoe is de verdeling ook al weer voor binnenkomend en vertrekkend verkeer..??
China Airlines

Voor vraag 2: check de charts

[ Voor 5% gewijzigd door Floppie op 05-12-2002 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 12:06:

1. http://aerosite.net/logos.htm

2. denk aan onze snelwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rellehenk schreef op 05 december 2002 @ 12:10:
[...]
China Airlines
Voor vraag 2: check de charts
Ah, bedankt voor het antwoord...

voor vraag 2, ik heb alleen de normale bottlang, en daar staat het niet in....

EDIT :

Ah...oke...dat zijn die dingen waar je 120 kts mag..? niet??

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
bedoel je niet gewoon dit:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~harto740/chart.jpg
Dit is ARRIVAL.

Je hebt er ook een van departure.

[ Voor 26% gewijzigd door Floppie op 05-12-2002 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 12:18:
[...]

Ah, bedankt voor het antwoord...

voor vraag 2, ik heb alleen de normale bottlang, en daar staat het niet in....

EDIT :

Ah...oke...dat zijn die dingen waar je 120 kts mag..? niet??
120 kts. B) Als je auto er al blij mee is zou het kunnen dat de mannen van de KLPD minder vrolijk zijn als je ze met 120 kts passeert.

In ieder geval, met die snelheid zal je ongetwijfeld links rijden dus misschien krijg je dan ook nog een bekeuring voor het onnodig links rijden --> rechtsom taxiway A, linksom taxiway B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik heb nog een vraagje. stel je bent aan het dalen en je zit op je descent path en je paarse puntje zit precies in het midden.. allemaal heel mooie en aardig maar nu ga je van QNE (29.92) naar QNH en dan blijkt het ineens dat je veel hoger of lager zit.. iig niet meer op je descent path... hoe is dit op te lossen. hoe doen ze dit in het echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
jos_zwa schreef op 05 december 2002 @ 12:40:
ik heb nog een vraagje. stel je bent aan het dalen en je zit op je descent path en je paarse puntje zit precies in het midden.. allemaal heel mooie en aardig maar nu ga je van QNE (29.92) naar QNH en dan blijkt het ineens dat je veel hoger of lager zit.. iig niet meer op je descent path... hoe is dit op te lossen. hoe doen ze dit in het echt...
Op het moment dat je op je descend path zit, ben je allang transition level gepasseerd en heb je van van de ATC de QNH al opgekregen.
--> "KL1965 descend tot 4000ft QNH 1015"

edit:
aanvulling: VNAV volgen is leuk als je vanaf je cruize level een CDA kan maken. In het geval je met ATC vliegt wordt je eerder naar een lager FL gestuurd dan het punt dat je FMC als T/D heeft berekend.
Normaliter zit je in het geval van een HELEN/DENUT arrival bij FERDI al op FL220.

voorbeeld van een FP:
ROUTE N0453F360 XAPAS N726 BEJ UZ6 ELVAR UN979 RODAP UN873 ZMR/N0451F380 UN873 FERDI/N0406F220 UG110 DENUT DCT HSD DCT RIVER

[ Voor 28% gewijzigd door rdluca op 05-12-2002 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op 05 december 2002 @ 12:30:
[...]
120 kts. B) Als je auto er al blij mee is zou het kunnen dat de mannen van de KLPD minder vrolijk zijn als je ze met 120 kts passeert.

In ieder geval, met die snelheid zal je ongetwijfeld links rijden dus misschien krijg je dan ook nog een bekeuring voor het onnodig links rijden --> rechtsom taxiway A, linksom taxiway B.
ik snap het nu, nu nog proberen dat in de afcad voor elkaar te krijgen...

Wel lachen trouwens, ooit gebruikt als smoes om onder een bekeuring vandaan te komen, werd aangehouden op de deventerstraatweg, dat is de weg van teuge naar apeldoorn, ik ging 100, je mag er 80, en aan die toffee vertelt dat ik gewoon was om 100 aan te houden want dat doe je in je 172 ook....hij moest wel lachen...en geen prent!!...(hij was ook een vliegende toffee...het hielp ook wel dat hij m'n gezcht van het veld kende!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 12:59:
[...]

ik snap het nu, nu nog proberen dat in de afcad voor elkaar te krijgen...

Wel lachen trouwens, ooit gebruikt als smoes om onder een bekeuring vandaan te komen, werd aangehouden op de deventerstraatweg, dat is de weg van teuge naar apeldoorn, ik ging 100, je mag er 80, en aan die toffee vertelt dat ik gewoon was om 100 aan te houden want dat doe je in je 172 ook....hij moest wel lachen...en geen prent!!...(hij was ook een vliegende toffee...het hielp ook wel dat hij m'n gezcht van het veld kende!!)
Laat me raden, hij was niet te motor en had geen snor :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen waar de KLM's, Transavia's, Northwest's etc. staan op eham? Wil namelijk een goede afcad voor NL2000 gaan maken met overlays en radius :) Moet het natuurlijk wel goed zijn ;)

[ Voor 8% gewijzigd door The_FrankO op 05-12-2002 13:18 ]

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

rdluca schreef op 05 December 2002 @ 12:50:
[...]

Op het moment dat je op je descend path zit, ben je allang transition level gepasseerd en heb je van van de ATC de QNH al opgekregen.

edit:
aanvulling: VNAV volgen is leuk als je vanaf je cruize level een CDA kan maken. In het geval je met ATC vliegt wordt je eerder naar een lager FL gestuurd dan het punt dat je FMC als T/D heeft berekend.
Normaliter zit je in het geval van een HELEN/DENUT arrival bij FERDI al op FL220.

voorbeeld van een FP:
ROUTE N0453F360 XAPAS N726 BEJ UZ6 ELVAR UN979 RODAP UN873 ZMR/N0451F380 UN873 FERDI/N0406F220 UG110 DENUT DCT HSD DCT RIVER
thnx... ik maak zonder ATC dus altijd eigenlijk een CDA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

daarom vind ik het ook zo klote dat je met standaard ATC (offline dus) zo laat pas de ATIS kan luisteren van je airport waar je wilt gaan landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
* Floppie gaat nu z'n dreamfleet 737-400 ophalen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
jos_zwa schreef op 05 December 2002 @ 13:54:
daarom vind ik het ook zo klote dat je met standaard ATC (offline dus) zo laat pas de ATIS kan luisteren van je airport waar je wilt gaan landen.
Ja als je halverwege je STAR bent weet je ook altijd pas op welke baan je mag landen van de ATC :S Als het de baan is waar je toch al ging landen, geen probleem, is het andere wel een probleem :S :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
McFlipp schreef op 05 december 2002 @ 15:16:
[...]

Ja als je halverwege je STAR bent weet je ook altijd pas op welke baan je mag landen van de ATC :S Als het de baan is waar je toch al ging landen, geen probleem, is het andere wel een probleem :S :( |:(
boei? Offline bepaal ik gewoon mijn eigen routes...liever geen ATC dan een brakke

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ja idd. ik vlieg niet eens met ATC offline. maar ik wil wel gewoon het weer weten op de destination airport zeg maar.. maar dit is ook met fsmeteo op te lossen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik hoop dat dat echt veranders wordt in fs2004. je moet op alle banen kunnen landen aan de hand van het weer. en ze moeten je vervolgens ook op alle mogelijke manieren kunnen binnen spreken.. dus als je op de HELEN star zit krijg je nu altijd baan 6 ofzo.. ik wil wel eens helemaal omgeleid worden naar baan 19L ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

rdluca schreef op 05 december 2002 @ 12:50:
[...]

edit:

voorbeeld van een FP:
Da's toch helemaal niet zo erg? Dan druk je op je (M)CDU gewoon op "descent now" of iets in die geest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos_zwa schreef op 05 december 2002 @ 15:37:
ik hoop dat dat echt veranders wordt in fs2004. je moet op alle banen kunnen landen aan de hand van het weer. en ze moeten je vervolgens ook op alle mogelijke manieren kunnen binnen spreken.. dus als je op de HELEN star zit krijg je nu altijd baan 6 ofzo.. ik wil wel eens helemaal omgeleid worden naar baan 19L ofzo :D
dit zit zelfs al in fs2002, jammer genoeg vonden ze het bij MS niet stabiel genoeg om het aan te zetten (staat dus nu uitgeschakeld, maar de code schijnt er wel in te zitten)...wel eens afgevraagd, dat als je de offline ATC gebruikt, hoe ze jouw en de Ai planes dan naar de baan toe praten..? Er zitten in de sim bestaande hardpoints waar je naar gericht wordt. Je kunt ze zelfs zien in de sim (sommige zijn visueel)...ik hoop nog steeds dat Lee Swordy het kan kraken, zodat je ze zelf kunt verplaatsen en dus daarmee SID's en STAR's kunt maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Een sfeer picci from moi :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs6000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom net terug van EBBR-EGKK Gatwick...
Beetje rare vlucht gebruikte Excel 767-200 maar toen ik bij MAY was(IAF) en ik de A/P opdroeg om bij MAY naar 005° te draaien deed ie dat niet :(. Vervolgens zat ik veel hoger dan de chart aangaf T/D leek verkeerd gecalculeert. Natuurlijk kon er ook nog wel bij dat toen ik de A/P uitzette bleef hij bij HDG HOLD+ALT HOLD aanstaan en had grootse moeite die 762 naar beneden te krijgen :( Rampenvlucht :( weet iemand waar het aan kan liggen?

En een vraagje,
Kiezen jullie altijd een approach voor een specifieke runway? Of doe je het offline dmv approach charts? Want ik moest een RWY aangeven voor landen en dat kon alleen met een bepaalde RWY :( Ik dus selecteren kom ik daar wilde ik graag niet zo omvliegen en direct naar MAY heb daarna alle waypoints zitten verwijderen maar die FMC vertike het om naar MAY te vliegen??
Ben eigenlijk alleen de DF FMC gewend die me beter bevalt:)
Hoe kan ik gewoon de RWY op de EHSI krijgen zonder een approach te selecteren?
En gewoon naar mijn IAF vliegen :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 17:12 . Reden: m´n ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
jos_zwa schreef op 05 december 2002 @ 12:40:
Je 'paarse ruitje' representeert jouw positie ten opzichte van een radiosignaal-'bundel'. Dus als jij aan je altimeter-knop draait dan buig je niet dat radiosignaal ineens af. Of je op de glideslope zit hangt dus niet af van de luchtdruk-instelling.

Of FS moet het heel dom geimplementeerd hebben, maar dat lijkt me sterk. Ik verbaas me een beetje over het feit dat niet iemand anders hier al met dit antwoord op gereageerd heeft, misschien staat dat op de volgende pagina, want die heb ik nog niet gelezen. ;)

Bart, ik heb een leuke suggestie. Probeer eens je berichtjes zelf na ongeveer 10 minuten nog eens te lezen. Kijk dan of je het nog begrijpt, en of je eigenlijk wel een vraag stelt. Voor je laatste post kan ik alleen maar verwijzen naar mijn ondertitel.

[ Voor 14% gewijzigd door rollebol op 05-12-2002 17:31 . Reden: Bart_Verkennis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RICARDO -> Check je mail... je was het toch vergeten... >:) ondanks dat je zei dat je niet zo dom zou zijn... hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos_zwa schreef op 05 December 2002 @ 15:37:
Ik heb m.b.v. AFCAD alle banen (behalve 4/22) even lang gemaakt. Normaal gesproken kiest ATC voor de langste baan, maar als ze allemaal even lang zijn :P Van de week nog een paar keer op Schiphol geweest. Heb voor de landing 6, 27 en 18C gehad. Het werkt dus wel degelijk >:)

Nog ff een vraagje:
Ik heb dus de banen 1L/19R en 1R/19L veranderd in 18C/36C en 36R/18L. Het is nu keurig veranderd in de GPS en het opstartscherm, maar niet op de banen zelf |:( Weet iemand misschien hoe dit moet??? Zit het ingebakken in de scenery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 17:38:
[...]

Ik heb m.b.v. AFCAD alle banen (behalve 4/22) even lang gemaakt. Normaal gesproken kiest ATC voor de langste baan, maar als ze allemaal even lang zijn :P Van de week nog een paar keer op Schiphol geweest. Heb voor de landing 6, 27 en 18C gehad. Het werkt dus wel degelijk >:)

Nog ff een vraagje:
Ik heb dus de banen 1L/19R en 1R/19L veranderd in 18C/36C en 36R/18L. Het is nu keurig veranderd in de GPS en het opstartscherm, maar niet op de banen zelf |:( Weet iemand misschien hoe dit moet??? Zit het ingebakken in de scenery?
Ja dat zit inderdaad in de scenery, maar er is hoop.

Paint de files Tb-piros.bmp en Tb-piros_lm.bmp in \fs2002\lago\eham2002\texture\ in het geval van Lago.

Als je klaar bent, geef ze ook ff aan ikke, voor wat hoort wat he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Een vlucht richting Barcelona.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl41.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl42.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl43.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl44.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl45.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl46.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl47.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl48.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl49.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl50.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl51.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl52.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl53.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl54.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl55.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl56.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl57.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl58.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl59.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink/ehamlebl60.jpg

....

En toen eenmaal een dikke foutmelding en FS zat vast :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

:9~ Nice hoor! :)

Weet iemand of er een repaint is voor de Posky747V3 maar dan zonder dat "dirty-effect"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
ND schreef op 05 december 2002 @ 17:51:
:9~ Nice hoor! :)

Weet iemand of er een repaint is voor de Posky747V3 maar dan zonder dat "dirty-effect"?
Volgens mij die van Northwest. Dat vind ik ook meteen de lelijkste, maar goed ;)
Dan moet je denk ik wel diegene van de site nemen. Want misschien is er inmiddels al een andere versie op avsim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 17:03:
Beetje rare vlucht gebruikte Excel 767-200 maar toen ik bij MAY was(IAF) en ik de A/P opdroeg om bij MAY naar 005° te draaien deed ie dat niet :(. Vervolgens zat ik veel hoger dan de chart aangaf T/D leek verkeerd gecalculeert. Natuurlijk kon er ook nog wel bij dat toen ik de A/P uitzette bleef hij bij HDG HOLD+ALT HOLD aanstaan en had grootse moeite die 762 naar beneden te krijgen :( Rampenvlucht :( weet iemand waar het aan kan liggen?

En een vraagje,
Kiezen jullie altijd een approach voor een specifieke runway? Of doe je het offline dmv approach charts? Want ik moest een RWY aangeven voor landen en dat kon alleen met een bepaalde RWY :( Ik dus selecteren kom ik daar wilde ik graag niet zo omvliegen en direct naar MAY heb daarna alle waypoints zitten verwijderen maar die FMC vertike het om naar MAY te vliegen??
Waarom moet je nou IEDERE KEER een vraag stellen waar het woord approach chart in zit? :? :?

edit:
soms moet je er vrede mee hebben dat niet alles voor je is weggelegd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 17:03:

En een vraagje,
Euhm op de approach charts staan de approach voor de runway's hoor, ik weet niet wat het verschil is, en jij probeert volgens mij duidelijk te maken daarin een verschil is... En "zo omvliegen" je moet gewoon de STAR volgen tenzij de ATC je vectors geeft, dan gooi je hem van LNAV af en ga je verder op HDG. En als a/p uit, kan er nog hold bij alt en hdg staan, dat boeit dan toch niet, want de a/p is uit... :z

offtopic:
Fly High wat is je msn?

[ Voor 3% gewijzigd door McFlipp op 05-12-2002 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de IAF eigenlijk? :X En als je gewoon een arrival airport selecteert dan hoef je toch ook geen star te selecteren, dan maakt die zelf wat leuke punten en daar vlieg je dan overheen...

edit:
of die punten bestaan echt (dat weet ik niet)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 18:22:
wat is de IAF eigenlijk? :X En als je gewoon een arrival airport selecteert dan hoef je toch ook geen star te selecteren, dan maakt die zelf wat leuke punten en daar vlieg je dan overheen...

edit:
Initial Approach Fix, oftewel ARTIP, RIVER en SUGOL in ons landje. Wat het betekend spreekt denk ik voor zich, met een beetje logische redenatie :)

IKZELF selecteer in me FMC alvast OF de prefererende arrival runway OF de STAR zonder runway toewijzing. Tis maar net wat ik leuk vindt ;)

McFlipp--->tjek profile van moi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Onderweg naar EGCC, Manchester Airport

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs6100.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs6101.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs6102.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs6104.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 18:22:

edit:
Als ik jou was zou ik me is in IFR procedures etc gaan verdiepen.

http://www.dutchvacc.nl ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gilly schreef op 05 december 2002 @ 18:39:
[...]

Als ik jou was zou ik me is in IFR procedures etc gaan verdiepen.

http://www.dutchvacc.nl ofzo
wat ik zei was voor bart bedoeld. Ik weet de IFR procedures wel hoor (maar nog niet allemaal). En al die termen weet ik ook nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 18:41:
[...]

wat ik zei was voor bart bedoeld. Ik weet de IFR procedures wel hoor (maar nog niet allemaal). En al die termen weet ik ook nog niet..
Oke, dan was het voor bart, ken mij het schele :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gilly schreef op 05 december 2002 @ 17:44:
[...]

Ja dat zit inderdaad in de scenery, maar er is hoop.

Paint de files Tb-piros.bmp en Tb-piros_lm.bmp in \fs2002\lago\eham2002\texture\ in het geval van Lago.

Als je klaar bent, geef ze ook ff aan ikke, voor wat hoort wat he ;)
Haha, de AFCAD file kun je zo krijgen hoor! Gebruik alleen de default scenery voor Schiphol... Met AI planes haal ik zo'n 10 kbps. NL 2000 was om te huilen, 3 kbps (alleen Schiphol dan). :'(

Voor het repainten heb ik nu ff geen tijd, en ik heb ook geen idee hoe dat moet voor de default scenery. Maar ga het wel ff uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

en deel 2 :) landing manual (behalve snelheid, die heb ik pas op 400feet uitgeschakeld :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs6105.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs6106.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs6107.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs6108.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs6109.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs6110.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs6111.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nofri.djohor/ndfs6112.jpg

De laatste 3 pics volgen een andere keer (webspace ook :P) :)

[ Voor 46% gewijzigd door ND863 op 05-12-2002 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 19:27:
[...]

Haha, de AFCAD file kun je zo krijgen hoor! Gebruik alleen de default scenery voor Schiphol... Met AI planes haal ik zo'n 10 kbps. NL 2000 was om te huilen, 3 kbps (alleen Schiphol dan). :'(

Voor het repainten heb ik nu ff geen tijd, en ik heb ook geen idee hoe dat moet voor de default scenery. Maar ga het wel ff uitzoeken :)
3 kbps, zozo krijg je tegenwoordig een gratis internet abbo bij NL2000 :+ Heb jij soms de preview versie van V3 ofzo :+
Ik neem aan dat je FPS (Frames Per Second) bedoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 17:03:
:(. . ?

En een vraagje,
Kiezen jullie altijd een approach voor een specifieke runway? Of doe je het offline dmv approach charts? Want ik moest een RWY aangeven voor landen en dat kon alleen met een bepaalde RWY :( :)
?
Beetje rare vlucht gebruikte Excel 767-200 maar toen ik bij MAY was(IAF) en ik de A/P opdroeg om bij MAY naar 005° te draaien deed ie dat niet
dan doe je iets goed fout

Vervolgens zat ik veel hoger dan de chart aangaf T/D leek verkeerd gecalculeert
dan doe je wederom iets goed fout

Natuurlijk kon er ook nog wel bij dat toen ik de A/P uitzette bleef hij bij HDG HOLD+ALT HOLD aanstaan
je weet het antwoord al, maar voor de zekerheid: dan doe je iets fout

en had grootse moeite die 762 naar beneden te krijgen :( Rampenvlucht :( weet iemand waar het aan kan liggen
tuurlijk weet ik waaraan dat ligt: aan jou

maar die FMC vertike het om naar MAY te vliegen
correctie; vanwege je onkunde vertikte de FMC naar MAY te vliegen

Hoe kan ik gewoon de RWY op de EHSI krijgen zonder een approach te selecteren
de runway in de FMC selecteren, simpel

IkBen eigenlijk alleen de DF FMC gewend die me beter bevalt
die is idd simpeler, je weet wel; minder moeilijk

een beetje gezond verstand kan soms wonderen verrichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 05 december 2002 @ 19:58:
[...]

3 kbps, zozo krijg je tegenwoordig een gratis internet abbo bij NL2000 :+ Heb jij soms de preview versie van V3 ofzo :+
Ik neem aan dat je FPS (Frames Per Second) bedoelt :)
Jah, ben gewend om te denken in kbps 8)7 maar bedoelde idd FPS!! Maar eh, draait die scenery van Lago beter in verhouding tot NL2000? En zit daar de nieuwe baan al bij?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

weet iemand een linkie met up te date pics van de aanleg van de 6e baan op Schiphol? (overheid ken niet tellen, ik tel er toch echt 6 >:) :+ 22/4 geen baan??? er is toch asfalt? nummers erop? Ils erop? vliegtuigen maken er gebruik van? ja? echt? dan is et een baan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 20:08:
[...]

Jah, ben gewend om te denken in kbps 8)7 maar bedoelde idd FPS!! Maar eh, draait die scenery van Lago beter in verhouding tot NL2000? En zit daar de nieuwe baan al bij?
NL2000 draait inderdaad niet beter dan Lago.

NL2000V3 die ~feb03 uitkomt zit nieuwe baan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
ND schreef op 05 December 2002 @ 20:12:
weet iemand een linkie met up te date pics van de aanleg van de 6e baan op Schiphol? (overheid ken niet tellen, ik tel er toch echt 6 >:) :+ 22/4 geen baan??? er is toch asfalt? nummers erop? Ils erop? vliegtuigen maken er gebruik van? ja? echt? dan is et een baan :P)
ziet er niet bijzonder uit.

Gewoon een baan die helemaal klaar is met een groot verlicht kruis erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 18:10:
[...]

Waarom moet je nou IEDERE KEER een vraag stellen waar het woord approach chart in zit? :? :?

edit:
soms moet je er vrede mee hebben dat niet alles voor je is weggelegd
Approach chart _/-\o_ _/-\o_
Heb het al allemaal opgelost de merge deed het niet naar behoren :)
Wat heeft iedereen van de Sint gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 20:50:
[...]

Approach chart _/-\o_ _/-\o_
Heb het al allemaal opgelost de merge deed het niet naar behoren :)
Wat heeft iedereen van de Sint gekregen?
Jullie hebben allemaal 10 jaar meer levenservaring :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 20:53:
[...]

Ben blij dat je nu zelf merkt wat dat kan uitmaken >:)

Die edit knop is trouwens ook wel handig hoor, maar die ondekte ik ook pas toen ik 11 werd :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 20:53:
[...]

de sint moet nog komen hier

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Ik heb mezelf een 737-400 geschonken...
...en ik zou nu graag willen weten wat de beste merge-file is voor dreamfleet/ariane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rellehenk schreef op 05 December 2002 @ 20:56:
Ik heb mezelf een 737-400 geschonken...
...en ik zou nu graag willen weten wat de beste merge-file is voor dreamfleet/ariane
Why mergefile? Gewoon alias aangeven in panel en sound dir... werkt TOP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 21:09:
[...]

Werk dat wel TOP ?? Zover ik weet kun je dan op je COM/NAV panel niks handmatig wijzigen, als ik daar gelijk in heb, noem ik dat niet TOP. Als ik lieg, is het natuurlijk helemaal TOP

[ Voor 7% gewijzigd door Ensinker op 05-12-2002 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 21:09:
[...]

Enige wat een beetje raar werkt bij mij (Ariane 733 met alias) is dat de HDG niet voor de volle 100% werkt. Still working on it........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 21:11:
[...]

Enige wat een beetje raar werkt bij mij (Ariane 733 met alias) is dat de HDG niet voor de volle 100% werkt. Still working on it........
Gilly dat van jou klopt ook.........ff op AUTO zetten.....intunen......en terug op MANUAL :)

edit:
Ehmmmmm sorry......ik wou echt editten, maar heb volgens mij ineens het Bart syndroom

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 21:12 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.