Thermaltake Aquarius II Cooling

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.168 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 15:24:
saus henk hoeveel pci sloten heb je nodig om er een 80 mmin te beuken...is wel leet gedaan...en hoe heb je die 80 mm boven je northbridge gekregen?
Blaat, als je goed kijkt zijn er 3 pci sloten voor nodig. ik gebruikte ze toch niet dus dit kon wel vond ik.

De 80mm fan op mijn NB, is de oude [lees vervangen] CPU cooler van mijn pa's pc. daarvan heb ik het koelblok zo gezaagd dat mijn potjes op mijn mobo daar geen last van hebben. ik heb toen een ijzerdraad door het koelblok getrokken en door het mobo. deze heb ik beschermt van aanraken met electronen door er een rubber randje om te doen. aan de achterkant heb ik een ijzerplaatje geplaatst [met rubber eronder] om het geheel wat stevig heid te geven.

dit was best wel offtopic :P

Mijn temps van mijn Aquarius II zijn:

Idle: 28
Stressed: 33
Zonder fan op het radje : 36
Kast: 23
Kamer: 19

Dit zijn wel de temps als ik mijn cpu op 1470Mhz zet. Op 2100Mhz heb ik het nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik heb een Pentium 4 3.0/800Mhz @ 3.6 op 42C idle stabiel draaien (na 3 uur gamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 14:51

Macabre

Euhh...

tsja ben best wel benieuwd wat de temps zijn als je deze set op je zwaar overclockte AMD XP zet.... nog niet echt veel tegengekomen in dit topic...

Wil ook overstappen naar WC...en deze set lijkt me wel goed voor mij...

Alleen zou deze set mijn AMD AthlonXP 2400+ @ 195x11 koel houden op 1.85 volt ?
Met luchtkoeling heb ik nu een stressed temp van 55 graden... dus zou deze set mijn cpu onder de 50 graden stressed kunnen houden ?

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al van enkelen gehoord dat die fan op de radiator niet zo goed zou zijn...
wat is er dan precies mee? teveel lawaai? niet genoeg CFM?

daarom wil ik er misschien wel een andere fan opsteken (als ik het setje heb begin juli :P)
ik dacht aan een papst... welk model raden jullie aan?
of een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macabre schreef op 19 May 2003 @ 16:02:
tsja ben best wel benieuwd wat de temps zijn als je deze set op je zwaar overclockte AMD XP zet.... nog niet echt veel tegengekomen in dit topic...

Met luchtkoeling heb ik nu een stressed temp van 55 graden... dus zou deze set mijn cpu onder de 50 graden stressed kunnen houden ?
Mijn temps van mijn Aquarius II zijn:

Idle: 28
Stressed: 33
Zonder fan op het radje : 36
Kast: 23
Kamer: 19

Dit zijn wel de temps als ik mijn cpu op 1470Mhz zet. Op 2100Mhz heb ik het nog niet getest.

Heb ik net gepost!!!!! en ja 2100 = 2600+ dus...!!! en van 1470 [1700+] naar 2100 zal geen 20 graden verschil zijn.

Owja de NB cooler zelf is eigenlijk van het radiatortje. maar die was te zwak. en de fan die op die "eigenlijke" cpu fan zat die zit nu op mijn gva. 8000 toeren fannetje!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:39

Smarron

The bend

Macabre schreef op 19 May 2003 @ 16:02:

AMD XP1700+ @ 2,2Ghz.

Temps CPU:
Idle: 35
Stressed: 42

Temps Case:
Idle: 29
Stressed: 31
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 16:28:
ik heb al van enkelen gehoord dat die fan op de radiator niet zo goed zou zijn...

daarom wil ik er misschien wel een andere fan opsteken (als ik het setje heb begin juli :P)
of een ander merk?
Ik vind de fan te luidruchtig, heb er nu een Papst voorhangen. En ik heb een fancontroller. De fan doet nu ergens anders in de kast dienst.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Nu online
Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 16:28:

of een ander merk?
Hij is 29DB.. Een papst 12DB ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 08:55:
Ik heb nog geen tijd gehad om uitgebreid te benchen, ik hoop daar vandaag aan toe te komen.

Hier nog ff wat temps:

Idle: 42 C (15 uur Idle in windows)
Stressed : 45 C (drie uur 3Dmark)
Case temp: 31 C
Kamer temp: 24 C

Ga vandaag de vieokaart en proc. wat overklokken, post temps later!
Dat klinkt niet slecht dilirium, ben benieuwd naar je temps bij oc.
Heb je die vga cooler nu tussen de pomp en cpu waterblok?
vraag 2, wat is dat precies voor blokje op je V-kaart en waar koop ik die?

Ik heb namelijk net mijn pc ff opgestart zonder videokaart en mén, wat een rust.
Die moet dus ook H2O gekoeld worden :P

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macabre schreef op 19 mei 2003 @ 16:02:

xp 2100 @ 2,3 ghz is wel redelijk toch?
- 37 idle
- 43 stressed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Laatst online: 20-06 14:51

Macabre

Euhh...

hmmm op welke vCore vrieserik85 ??? Ook wel belangrijk te weten denk ik :)
Zit nu ff te kijken wat mijn temp idle is.....51 graden :( idle dus met een Coolermaster low noise heatpipe cooler...

[ Voor 45% gewijzigd door Macabre op 19-05-2003 18:59 ]

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Macabre schreef op 19 mei 2003 @ 18:58:
Zit nu ff te kijken wat mijn temp idle is.....51 graden :( idle dus met een Coolermaster low noise heatpipe cooler...
Ik heb zelf mijn XP1700+ op 2,21Ghz lopen op 1,8Vcore. Temps zie boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Macabre schreef op 19 May 2003 @ 18:58:
die heatpipe moet je eruit slopen en er een waterblokje omheen bouwen

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizz666 schreef op 19 May 2003 @ 17:57:
[...]

Dat klinkt niet slecht dilirium, ben benieuwd naar je temps bij oc.
Heb je die vga cooler nu tussen de pomp en cpu waterblok?
vraag 2, wat is dat precies voor blokje op je V-kaart en waar koop ik die?

Ik heb namelijk net mijn pc ff opgestart zonder videokaart en mén, wat een rust.
Die moet dus ook H2O gekoeld worden :P
Ik heb de vga cooler tussen de cpu en de radiator geplaatst. Leek me verstandig om de grootste hittebron (de CPU) al eerste in de kring op te nemen. De kring is dus als volgt: Pomp ---->CPU ---->VGA ---->Rad. ---->Pomp
De cooler die ik gebruik is de Graph o cool (GF4) van Innovatek, deze heb ik voor 33 euri gekocht bij freezinghardware.

De eerste graph o cool schijnt niet bijster goed te zijn (Kwam ik achteraf achter) omdat er geen kanalen in het blok gefreesd zijn met als gevolg dat er bijna geen turbulentie ontstaat. Hierdoor koelt het blokje relatief slecht.
Weet niet of dit hetzelfde geval is bij de Gf4 versie.

Merkte wel op dat de bovenkant van de kaart, aan de achterkkant van het PCB dus, nog steeds gloeiend heet wordt. Hier heb ik dus voor de zekerheid een 60 mm fan opgeplakt. Draait op 7V.

Heb vandaag helaas nog geen tijd gehad om te oc'en. Moest onverwacht weg. :/

Temps volgen zo spoedig mogelijk.....

Tussenstand:
CPU loopt nu op 1500 Mhz stabiel. Bij een hogere frequentie crashed windows. :'(
De temp is na een uurtje CPU burn opgelopen tot 50 graden.
Na drie rondjes 3DMark was de temp 45 graden.

Ga morgen ook de video kaart wat hoger klokken (De core althans, mem wordt zowieso niet watergekoeld dus dat heeft ook geen invloed op de temp.)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-08 11:00
Ik heb mij ook maar een chipset blokje besteld om mijn northbridge te koelen. Volgens mij (maar wie ben ik als noob) is de sterkte van de pomp niet het belangrijkste in dit setje, maar eerder het kleine rad dat genoeg warmte moet afnemen van het water. Indien de temperatuursstijging toch te groot is, kan ik nog altijd uitkijken naar een groter rad of misschien het reservoirtje wat isoleren en het opnemen in de keten of zo. (zijn maar ideetjes, ik weet niet of ze ook zouden werken)

Hoe kan je nu best die dunne slangen verbinden met slangpilaren die bedoelt zijn voor +/- 10mm slangen? Gaan die klemmetjes volstaan??

http://www.zelan.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een blokje koopt met van die schroefsluitingen zoals innovatek ze toepast dan lijkt het me geen probleem. De siliconenslangen zijn wel flexibel genoeg.
Anders zou je ook Tie-wraps kunnen gebruiken om de slanegn op de slangpilaren te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeey ik heb wat dingen gelezen enzo over watercooling ik wil namelijk een ook een tt aqua 2kopen maar ik heb nog wel wat vragen,
a) het water? demi water met antivries ofzo had er wat over gelezen maakt dat allemaal nou zoveel uit? wat is demi water eigenlijk? Gedestileerd water ofzo? ennuh antivries waarom? om de algen te voorkomen was het enige wat ik gezien heb
b) proc blokje? Deze moet ik "oppoetsen" ergens mee heb ik gelezen alleen kon niet echt duidelijk worden waarmee etc en hoeveel
c) nb cooler? kan ik de cyclus ook uitrbeiden en er een nb cooler achter de proc hangen? kan de pomp dat aan?

sorry voor deze noob vragen hoop toch dat jullie ff de antwoorden willen geven

ps ik heb nu een xp1700 @ 2,31ghz die stressed 60graden is moet toch wel wat dalen lijkt me zo :P vcore = 1,775

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 00:40:
Eeey ik heb wat dingen gelezen enzo over watercooling ik wil namelijk een ook een tt aqua 2kopen maar ik heb nog wel wat vragen,
a) het water? demi water met antivries ofzo had er wat over gelezen maakt dat allemaal nou zoveel uit? wat is demi water eigenlijk? Gedestileerd water ofzo? ennuh antivries waarom? om de algen te voorkomen was het enige wat ik gezien heb
b) proc blokje? Deze moet ik "oppoetsen" ergens mee heb ik gelezen alleen kon niet echt duidelijk worden waarmee etc en hoeveel
c) nb cooler? kan ik de cyclus ook uitrbeiden en er een nb cooler achter de proc hangen? kan de pomp dat aan?

ps ik heb nu een xp1700 @ 2,31ghz die stressed 60graden is moet toch wel wat dalen lijkt me zo :P vcore = 1,775
Dan heb je nu in ieder geval een zeer brakke koeler !!! Mijn XP1700+ @ 2,21Ghz me een vcore van 1,8 draait stressed op 43 graden met dit uiterst goede setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
weet er iemand toevallig een waterblok voor een hercules 9000pro?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brakke cooler? het is gewoon een volcano9 ennuh heb hem zo langzaam staan draaien vind het zelf niet echt gek, maaruh ipv mn cooler af te zeiken :P heb je geen antwoord op mn vragen?

edit/ heb hem nu ff 10min @ max toeren draaien en is nu nog 45graden

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 00:40:

alle antwoorden van je vragen staat vast wel ergens in dit topic beschreven. maar aangezien de meeste tweakers lui zijn. :P leg ik het je wel uit. k?? [waaaah]

a) er zit een klein potje groen anti algen spul bij het setje meng dat met "normaal" kraanwater en stop het erin. meer heb je niet nodig. dit staat allemaal uitgelegt in het boekje wat er bij zit.

b)blokje hoef je niet optepoetsen. het blokje koelt al zeker goed. als je het dan toch om de graden gaat moetje dat wel doen. maar veel zal het niet schelen.

c)we zijn druk aan het discusseren of er wel of niet een nb uitbreiding aanvast kan. volg het topic om hierop antwoord te krijgen. volgens mij word het al getest. :P

nette oc trouwens. :p ik kom niet boven de 2.15ghz met mijn 1700+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Thanks voor je reply :D (ben idd lui :))

de oc vond ik zelf ook al nice worden maar ik hoop toch net ff iets hoger te komen met water en dat hij nog wat graden daalt.

Dat oppoetsen waarmee doe je zo iets? Met speciaal schuurpapier lijkt me? En zeer fijn waarschijnlijk (tuurlijk ga ik poetsen als ik er graden vanaf kan halen je doet het goed of maar helemaal niet)

Een nb erbij zou niet veel uit moeten maken voor de warmte het water word er een paar graden warmer van lijkt me een groter probleem lijkt me of de pomp het wel aankan. Het kost nogal veel kracht om het water door dat blokje te pompen

EDIT/
is het niet "beter" om gewoon je videokaart te gaan koelen bv je 9700 met een "DangerDen Radeon Blok" je nb kan je namelijk ook al goed genoeg gaan koelen met een passief bokje met daarop een fan

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk ff een paar paginas terug daar staat een pic van mijn nb. gewoon een proc koeler erop geplakt. het wc cooler van je nb of gva gaat misschien wel maar het pompje is niet zo sterk. het straaltje dat overal doorheen gaat is ook maar magertjes. het poleisen van je blokje staat vast wel ergens in een faq. volgens mij moet je dat doen met heel fijn schuurpapier met water ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 09:10:
[...]
a) er zit een klein potje groen anti algen spul bij het setje meng dat met "normaal" kraanwater en stop het erin. meer heb je niet nodig. dit staat allemaal uitgelegt in het boekje wat er bij zit.
Ik heb er toch maar geminiraliseerd water bijgedaan ipv kraanwater, dan heb je toch al zeker geen last van kalk en voor € 1,5 heb je 5l in de brico ;)
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 10:35:
kijk ff een paar paginas terug daar staat een pic van mijn nb. gewoon een proc koeler erop geplakt. het wc cooler van je nb of gva gaat misschien wel maar het pompje is niet zo sterk. het straaltje dat overal doorheen gaat is ook maar magertjes.
Idd zoals je op je eigen foto's ziet waar je het water in het reservoirtje laat lopen. Maar ik heb maar een klein kastje, en nogal kortje buisjes, dus het water moet al niet zo hoog worden gepompt als bij jouw. En eens door de cpu, moet het naar beneden door het nb blokje (ik heb er trouwens een besteld via de IA samen met aangepaste pilaartjes) en vervolgens verder naar beneden richting rad. Dus in principe moet het pompje alleen maar water tot in het cpu blokje pompen en vervolgens zou de natuur zijn werk moeten doen, niet??

Ik gisteren trouwens mijn blokje zo vast als ik kon gehangen met de klemmetjes en cpu-temps(gemeten met speedfan) daalde naar 31 idle en 34 full load 8) ... Volgens asus probe en in t bios was cpu 31 en motherboard 35 8)7
Indien die temp van het mobo gemeten wordt aan de NB wil ik dit wel geloven aangezien die bijna niet meer aan te raken is. Half juni hangt er zeker een blokje tussen en zal ik zeker temps laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:51
Hier een mooie tutorial over het lappen van de heatsink!

http://www.casejunkies.co....php?upn=030001&hl_id=234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het pompje hoeft helemaal niet het water erdoor heen te pompen maar er alleen druk achter te zetten. want als het goed is zitten de slangen en de koelblokjes al vol met water en staat er dus druk op. als het goed is dan zou ik zeggen dat het wel moet lukken. succes er mee. :P
dank u heel handig!!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huhmzz allemaal heel appart maar toch weet ik niet, is het niet beter om zelf een set in elkaar te zetten, zat hieraan te denken

Eheim 1046 Pomp (300l/h) (is deze sterk genoeg of toch de 1048?)
DangerDen Maze3 AMD
en een radiator weet ik niet :( weet iemand een radiator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 13:45:
Huhmzz allemaal heel appart maar toch weet ik niet, is het niet beter om zelf een set in elkaar te zetten, zat hieraan te denken

Eheim 1046 Pomp (300l/h) (is deze sterk genoeg of toch de 1048?)
DangerDen Maze3 AMD
en een radiator weet ik niet :( weet iemand een radiator?
Dat kan je best hier vragen ;)

Alleen cpu koelen is met dit setje gemakkelijk te doen, kijk maar naar alle temps die hier gepost worden...

Of dit setje uit te breiden is, is momenteel de vraag... Volgens mij kan het met 1 extra blokje (voor vga of nb) nog gaan, maar meer toch niet. Ik ga het in ieder geval proberen!
idd heel handig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 09:10:
[...]

alle antwoorden van je vragen staat vast wel ergens in dit topic beschreven. maar aangezien de meeste tweakers lui zijn. :P leg ik het je wel uit. k?? [waaaah]

b)blokje hoef je niet optepoetsen. het blokje koelt al zeker goed. als je het dan toch om de graden gaat moetje dat wel doen. maar veel zal het niet schelen.

c)we zijn druk aan het discusseren of er wel of niet een nb uitbreiding aanvast kan. volg het topic om hierop antwoord te krijgen. volgens mij word het al getest. :P

nette oc trouwens. :p ik kom niet boven de 2.15ghz met mijn 1700+
sorry hoor maar die groene poep zooi die bij het setje zit helpt echt niet tegen algen... sterker nog, ik had er ook kraan water in plus die groene zut.. na een paar weken vond ik het water vies worden etc. Ik zag wat viezigs in het reservoir zitten en vertrouwde het voor geen cent. Anti vries en Demi water gehaalt, en dat er in gedaan.

Tijdens het cleanen van het setje met onderandere azijn, kwam ik in het oude water nog al wat kleine algen groei tegen... Hmmm dacht ik mooi dat ik nu me water ververs...

Nogmaals, kraanwater + groene zut is niet goed... gewoon demi water er in en anti vries... klaar ben je... Niets meer niet minder...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog nergens last van. in het "boekje" staat dat het tegen algen groei was. jij buisjes worden er wel lelijk groen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 14:28:
ik heb nog nergens last van. in het "boekje" staat dat het tegen algen groei was. jij buisjes worden er wel lelijk groen van.
dat klopt inderdaad.... die aanslag blijft inderdaad hangen..... maar ik zou er maar niet op vertrouwen dat het tegen algengroei is want ik constateerde het hier echt :(

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm.. ik ga dan ook opzoek naar beter. dat lichtgevent spul bij xxlcases enzo is dat ook algen werend??

edit:
Klax Corrosie Protect zorgt ervoor dat geen van de onderdelen in je waterkoelingset aangetast worden door corrosie (roest). Dit concentraat is biologisch verantwoord en eenvoudig toe te passen. Verder zorgt het voor een super mooi effect, wanneer je er een Coldcathode Light UV op laat schijnen! De aanbevolen mengverhouding is 1:40(concentraat : gedestilleerd water).

staat nix van in...

wat moet ik dan erbij gebruiken??

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 14:54:
uhm.. ik ga dan ook opzoek naar beter. dat lichtgevent spul bij xxlcases enzo is dat ook algen werend??

edit:
Klax Corrosie Protect zorgt ervoor dat geen van de onderdelen in je waterkoelingset aangetast worden door corrosie (roest). Dit concentraat is biologisch verantwoord en eenvoudig toe te passen. Verder zorgt het voor een super mooi effect, wanneer je er een Coldcathode Light UV op laat schijnen! De aanbevolen mengverhouding is 1:40(concentraat : gedestilleerd water).

staat nix van in...

wat moet ik dan erbij gebruiken??
velen zeggen dat het inderdaad algen groei tegen gaat... ik durf het zo niet te zeggen maar ik denk van wel want het is nog al very chemisch :) allen corrosie kan eigenlijk nooit echt tegen gegaan worden alleen vertraagd... en het thermal take setje is geloof ik tegen corrosie protected... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar het geeft ligt en dat is vet... dan zou ik er dus ook nog een goedje bij moeten doen dat het algen groei tegen gaat. anti vries en demi ofzo. :P

edit: hoe krijgik die groene zut uit me slangen??? flink spoelen??

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huhmzzz weer wat vragen
demiwater waarom zou je daar nog antivries in doen?
heb gehoord dat demiwater geen stroom geleid? omdat er geen mineralen inzitten? (vond ik echt raar klinken)
ennuh als je demiwater en antivries mixed kan je er dan nog klax corrosie protect bij gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat was dus ook mijn vraag hierboven. :P

@ damage : weet jij dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 15:29:
Huhmzzz weer wat vragen
demiwater waarom zou je daar nog antivries in doen?
heb gehoord dat demiwater geen stroom geleid? omdat er geen mineralen inzitten? (vond ik echt raar klinken)
ennuh als je demiwater en antivries mixed kan je er dan nog klax corrosie protect bij gooien?
demi water geleid wel. Alleen heel weinig.. Hier is op GoT al 20x een discussie over geweest en het blijft een welles niettes verhaaltje. Het lijkt me daarom ook niet leuk om mij tegen te gaan spreken. Als iemand denk dat het niet geleid mooi dan denkt ie dat maar maar het feit blijft dat het dus wel geleid, plus nog dat als je het in je watercoolertje hebt gegooid dan neemt het water zo veel ionen op dat het dus echt wel geleid (de ionen van het koper).

Ik heb Demi water ook niet omdat het niet geleid (want dat doet et dus wel) maar omdat er dus geen mineralen meer inzitten. Zitten die er dan niet meer in? nee dat zitten ze niet. Gedemineraliseerd water, het woord zegt het al.

Als je er anti vries in gooit dan gaat het zo ie zo al corrosie tegen want dat spul zit in anti vries. Omdat dit spul zo chemisch als een ik weet niet wat is, komen er ook nog eens geen algen in je water...

Goede uitleg of niet? laat het maar weten :)

EDIT : omdat er geen mineralen in zitten in demi water, komen er geen algen in, maar omdat er wel weer mineralen in komen door het koper, kan er wel algen in komen. daarom : anti vries... (ook nog een reden om het te kopen)

plus het is mooi blauw :)

[ Voor 9% gewijzigd door DAMAGE op 21-05-2003 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus gedemineraliseerd water met als toeving antivries en klax [voor het mooie groene licht]??

hoe blauw is mooi blauw?? is het zo blauw dat het opvalt of dat je alleen zit dat het blauw kleurig is.??

Mooie uitleg!!:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 15:40:
dus gedemineraliseerd water met als toeving antivries en klax [voor het mooie groene licht]??

hoe blauw is mooi blauw?? is het zo blauw dat het opvalt of dat je alleen zit dat het blauw kleurig is.??

Mooie uitleg!!:P
hoe blauw het wordt ligt aan je zelf hoeveel je van dat spul der in mietert... alleen je hoeft er niet heel veel in te doen... anti vries opzich zelf lijkt bijna wel zwart, zo donker blauw is het... maar als je er dus water bij doet en het verdunt wordt het water mooi blauw. Hoe blauw het wordt nogmaals, dat maak je helemaal zelf uit.

Maar op de fles staat wel in welke verhouding je het beste je spul kunt mixen.

Anti vries kun je kopen bij de shell en demi water kun je daar ook halen...
Ik zal wel even een foto maken van mijn flesjes ...

anti vries heet bij de shell : Glyco shell ofzo.....

Nog even een EDITJE:

ik weet niet of dat klaxx er dan nog bij kan, of in hoeverre dat anti vries spul het effect ervan beinvloed... dat zou je gewoon moeten testen. Lees van tevoren of je het wel met andere chemicaliën kunt mixen... je weet maar nooit :)

[ Voor 13% gewijzigd door DAMAGE op 21-05-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je ook pics van je pc inside??

mijn kabels waren al blauw omdat ik neon in me kast heb hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Voltmod closeupje
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~plugit/oc.casemod/voltmod/voltmod1_.jpg
Nog met luchtcooler, en let niet op de troep/stof

Watercooling setup overview
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~plugit/oc.casemod/watercooling/watercooling002_.jpg
Nog met oude water en groene zut let ook niet op de troep hehe :)

Sorry voor het verneuken van de layout ik ga even kijken wat ik er aan kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie nix blauws. heb je het er al inzitten??

en waarom doe je die bovenste dingen van je pomp met elkaar verbinden. doe er gewoon die rubbertjes op die er al opzaten toen je um kocht. [die zwarte dingen.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar is anti-vries hetzelfde als koelvloeistof (voor wagen uiteraard)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
DAMAGE schreef op 21 mei 2003 @ 15:53:

Nog met oude water en groene zut let ook niet op de troep hehe :)
Het is dus nog met het groene spul van thermaltake erin blijkbaar ;) Straks als ik thuis kom toch eens op inspectie gaan naar algen! Heb er gewoon demiwater + groen spul inzitten. Thuis staat nog wel wat antivries, beetje bijdoen voor alle zekerheid dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 16:11:
ik zie nix blauws. heb je het er al inzitten??

en waarom doe je die bovenste dingen van je pomp met elkaar verbinden. doe er gewoon die rubbertjes op die er al opzaten toen je um kocht. [die zwarte dingen.]
daar komt druk op te staan, nu kan het water een stukje het slangetje inlopen...

en dat was zoals ik al zei voor dat ik dat blauwe er in had... dat zit er nu wel in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 16:49:
Misschien een domme vraag, maar is anti-vries hetzelfde als koelvloeistof (voor wagen uiteraard)?
Zonet even aan m'n garagist gevraagd (moest daar toch zijn...)...
Hij zei dat koelvloeistof geconcentreerder is...
In koelvloeistof zit geen anti-vries...
Hij zei dus dat ik het beste koelvloeistof kon nemen, aangezien anti-vries niet echt noodzakelijk was in een PC hé ;-) 't Is net de bedoeling dat hij wél koud wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha nee ik zou idd ook dan koel vloeistof nemen dan geleid je water de warmte waarschijnlijk nog beter. Kan je er niet pure koel vloeistof indoen? werkt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 18:40:
haha nee ik zou idd ook dan koel vloeistof nemen dan geleid je water de warmte waarschijnlijk nog beter. Kan je er niet pure koel vloeistof indoen? werkt dat niet?
ik denk dat dat wel een wat té sterk goedje is om onverdund te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet :P in je auto zit het toch ook in een plastic bakkie hoezo zou dat in je pc dan niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dit is een 1700+ @ 2400+ met een vcore van 1.75

[img=600]URL http://members.lycos.nl/saushenk/P1010016.JPG[/img]
Klik hier voor het grote plaatje

en toch zo lekker koud.. hoe doe ik het toch

na 3 uur spelen is hij bijna 35 graden.

dit is na uurtje windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ziet er gaaf uit :P maar dat kan harder he :D eerst deed i wel 2600+

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm.. had hem daarvoor nog hoger. maar dat doet hij niet zo vlug meer. dan raakt hij best wel uit ballans.. :'( 2600+ moet wel weer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

euhm ik zag net nog wat opmerkingen over dat anti vries niet goed is etc... ik wil niet vervelend zijn maar SRS wat de man in de garage zei is best wel dom... heeft er geen verstand van en ten tweede koelvloeistof mag je niet eens verdunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarom vroeg ik ook al kan je dat niet gewoon "puur" gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 21 May 2003 @ 23:54:
euhm ik zag net nog wat opmerkingen over dat anti vries niet goed is etc... ik wil niet vervelend zijn maar SRS wat de man in de garage zei is best wel dom... heeft er geen verstand van en ten tweede koelvloeistof mag je niet eens verdunnen....
Ah... mh, mja ik ken er niets van... Daarom dat ik hem raad vroeg...
Aah, maar ik neem dus best anti-vries, samen met demi water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je nou bij dat demi water en anti-vries nog van dat klax gedoe gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:55

SambalBij

We're all MAD here

Mooi setje. Compleet en makkelijk te installeren.
Voor een watercooling beginner (zoals ik) is dit lijkt me een erg leuke starterset.
Mocht het WC bevallen dan schuif je het setje door naar de tweede PC en gaat er in de hoofdpc een 'echte' set.
Performance is prima hier, beter dan de standaard cooler die er op de CPU zat, ondanks het relatief zwakke pompje en de kleine rad.

Ik heb hem geinstalleerd precies zoals in de handleiding (rad vooraan onderin de kast) en haal de deze temps:

Intel P4 1600@2138
Stressed: 41C (Seti@home)
Idle: 36C
Case: 31C

Met de Intel stock cooler kwam hij stressed tegen of net over de 50C, beetje afhankelijk van de omgevingstemperatuur.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 20:29

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Koelvloeistof = anti-vries gemengd met water. Op een fles koelvloeistof staat dat het koelsysteem beschermt is tot -35 graden. Als je hier water bij gaat doen -wat overigens wel mag- zal het systeem niet meer beschermt zijn tot de -35 graden maar bijvoorbeeld -20 graden. Dit is afhankelijk van de hoeveelheid water wat er bijgevoegd is. Anti-vries wordt over het algemeen gebruikt om het systeem te beschermen tegen extreme kou en wordt nooit puur gebruikt. Ik hoop dat het zo duidelijk is.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondagskindje schreef op 23 May 2003 @ 20:02:
Koelvloeistof = anti-vries gemengd met water
dat is dus niet waar, je kan het los kopen, of koelvloestof of anti-vries. Ga maar kijken bij de bp ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Anti-vries is geconcentreerder dan koelvloeistof.
Ik mag dan wel een vrouw zijn, maar wel 1 met een automonteursdiploma :+

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ok, heel toevallig gisteren 2 flessen zooi gehaald.

1 fles antivries en 1 fles demi-water. Wat moet ik er nou indouwen enzo :? Het wordt mij allemaal een beetje onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie dit artikel op AMDMB

http://www.amdmb.com/arti...hp?ArticleID=196&PageID=1

Hier staat alles over koelvloeistoffen en wat je beter wel en niet kunt gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Recommendations

The best bet for water cooling projects that will not get below 0°C is distilled water. You may also add a viscosity-reducing additive or water wetter. Follow the label directions for any additive. The normal dosage of water wetters is 2-3%. Note that if you have mixed metals present, you should have an anti-corrosion additive. Some water wetter products have anti-corrosion additives while others do not.

The fluid should be clear (color irrelevant). A cloudy appearance, visible particulates in the water, or a decrease in system performance warrant investigation. If the fluid gets cloudy or has stuff floating around in it, it is past time for replacement. If system performance is decreasing, check your radiator for dust build-up before changing your fluid.

If you wish to cool at temperatures below 0°C, the fluid of choice is a blend of methanol and water. Windshield washer fluid is a suitable blend, though some brands may include unnecessary and undesirable additives like detergents. A pure blend of 33% methanol and 67% water will work well to at least –20°C. Regardless of your material selection, think carefully about both the material’s heat transfer capabilities and the safety of its use. All materials used in a typical cooling system have chemical compounds that will attack them. Polymers (tubing, pump components, etc.) may tolerate very high concentrations of some chemicals, yet fail under weak concentrations of others. Direct contact or extended exposure to certain chemical vapors may pose health risks. If you’re not certain of what you’re doing, learn more before proceeding.
Dus gewoon gedistilleerd water :? Ik word er niet echt wijzer van. Wat hebben we dan aan antivries ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anti vries kan je gebruiken als je echt geen anti corrosie middel kan vinden ( 1 op 4 ) maar het komt de koeleigenschappen niet ten goede.

Je kan er ook methanol door heen knallen maar dat kan nog lastiger zijn om te vinden.( in glassex zit die zooi maar ook zeep enzo )

Waterwetter ofzo is gewoon het beste want dat verbeterd zelfs de eigenschappen van je gedestilleerd water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Zondagskindje schreef op 24 mei 2003 @ 10:32:
Anti-vries is geconcentreerder dan koelvloeistof.
Ik mag dan wel een vrouw zijn, maar wel 1 met een automonteursdiploma :+
onder koelvloeistof versta ik die dikke variant... hoe heet dat ook al weer.. naja in iedergeval. maar die mag je dus echt niet verdunnen hoor... voor zo ver ik weet, en dat is ook al eens getest dat is zwaar slecht... koelt erg slecht in een watercooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik ken maar 1 soort koelvloeistof... en die is echt niet dik.
Maar als je mij niet gelooft, waarom ga je morgen niet een aantal autobedrijven/shops af.
Ik weet haast wel zeker dat ze het zelfde antwoord geven als wat ik je gegeven hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 23:50:
Waterwetter ofzo is gewoon het beste want dat verbeterd zelfs de eigenschappen van je gedestilleerd water.
Dan bestel ik dat wel...
In welke verhouding dien ik het te gieten bij gedemineraliseerd water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Laatst online: 06:53

justifire

Shut up and squat !!

Zou dit setje een 172 watt pelt kunnen koelen?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk nu zijn me temps goed! :) Eerst warmen me temps zelfs idle al dikke 50c :/ Maar sinds bios update van me Abit NF7-S 2.0 heb ik eindelijk goeie temps omdat ze dat nu gefixt hebben. 1x 120mm fan die aan een zalman hangt op 5v en daartussen nog eens een 12v-->9.5v convertje (super stil dus), op me radiator dan is me cpu 39C Idle en 42.5 stressed, best netjes dus. Als ik me 4 casefans aan heb op 12v en 120mm op 12v dan is die 30C idle en 34C stressed maarjah ik wil liever stil en iets warmer dus :).

Is btw met een XP2200+@9x200@1,575v. Ik heb die 120mm aan bovenkant van me kast hangen met daaronder netjes me radiator, pics volgen nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

justifire schreef op 25 mei 2003 @ 19:34:
Nope, en al helemaal niet met de standaard fan.
Maar daarvoor heb je toch je prometeia? ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:28
ik denk dat hij bedoelt dat hij zijn NB wil koelen (of GFX natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit setje kan volgensmij echt alleen een cpu koeler aan een nb of een vid kaart erbij kan ej wel proberen maar zal het zeker niet ten goede komen en het rad is ook niet echt groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

ik ben helemaal niet tevreden over dit setje.
Het ledje van mijn inmiddels 2e pompje -in 4 weken tijd- is overleden.
Het pompje werkt volgens mij nog wel, want de balletjes bewegen.
Maar ik ben nu toch wel het vertrouwen kwijt.
Ik zit er over na te denken om een ander coolingsetje te kopen.
Wat voor 1 precies weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Laatst online: 06:53

justifire

Shut up and squat !!

418O2 schreef op 26 May 2003 @ 11:31:
ik denk dat hij bedoelt dat hij zijn NB wil koelen (of GFX natuurlijk)
yep word voor me FX5900 als ik hem binnenheb :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar je hebt toch twee proms?? of voor een andere pc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

dikke onzin dat je er geen nb bij kan proppen.... dikke onzin is dat gewoon. je hebt toch even veel slang? qua pomp kracht is het te doen dat weet ik zeker.... qua temps ook... en anders pleur je net als mij een sunon op je rad... scheelt aanzienlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

DAMAGE schreef op 27 May 2003 @ 00:52:
dikke onzin dat je er geen nb bij kan proppen.... dikke onzin is dat gewoon. je hebt toch even veel slang? qua pomp kracht is het te doen dat weet ik zeker.... qua temps ook... en anders pleur je net als mij een sunon op je rad... scheelt aanzienlijk
Dat setje is op maat gemaakt lijkt mij. Als er nog meer wordt gekoeld, zullen de temps echt wel oplopen. Chipset kan misschien nog wel, maar met een vdd boven de 1,6volt zou ik het toch niet meer aandurven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan er wel degelijk een GPU mee koelen. Nb waarschijnlijk ook nog wel.
Heb helaas nog geen tijd gehad om temps te posten, ben ook nog aan het testen.
Heb twee nieuwe case fans geplaatst zodat de case temp op ong. 26 graden zit (was 32 C).

Heb de Proc. nu stabiel op 1500 Mhz lopen, nog niet verder geprobeerd en de GPU draait nu op 300 Mhz.

Temps:

Idle 40 a 41
Stressed 47 a 48

Wat me opviel is dat de casetemp een enorme invloed heeft op de uiteindelijke temperatuur van je proc. Zal met de kleine rad te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 16:12

amd187

Ondertitel

ik heb dit setje ook net in me pc zitten.

en ik moet zeggen, ik ben er wel te spreken over (ook al is dit mijn eerste watercooling set)
ik heb alles nog zoals het er bij zat (geen andere fan op de rad of wat dan ook), en hij houd mijn AMD 2700+ netjes op 40 graden idle, en 45 graden stressed (uurtje 3dmark), bij een systeem temp van 25 graden.
waar ik wel een hekel aan had, waren die rot klemmen.
die zijn echt zwaar iritant om met je vingers te klemmen, me duim doet nu vreselijk pijn :)
voor de rest was het setje zeer gemakkelijk te installeren, ook voor de n00bs onder ons ;)
waar ik wel even van stond te kijken was dat m'n water pas na een minuut of 5 op gang was.
het leek wel of de pomp even verstopt was, ook de back-up receiver had moeite met het water naar de pomp te laten lopen.
maar ik denk dat dat door de lucht kwam wat omgezet moest worden in water in de slangen.

voor de rest een zeer leuk setje, en het aanraden zeker waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amd187 schreef op 27 May 2003 @ 15:06:

en ik moet zeggen, ik ben er wel te spreken over (ook al is dit mijn eerste watercooling set)
ik heb alles nog zoals het er bij zat (geen andere fan op de rad of wat dan ook), en hij houd mijn AMD 2700+ netjes op 40 graden idle, en 45 graden stressed (uurtje 3dmark), bij een systeem temp van 25 graden.
waar ik wel een hekel aan had, waren die rot klemmen.
die zijn echt zwaar iritant om met je vingers te klemmen, me duim doet nu vreselijk pijn :)
voor de rest was het setje zeer gemakkelijk te installeren, ook voor de n00bs onder ons ;)
waar ik wel even van stond te kijken was dat m'n water pas na een minuut of 5 op gang was.
het leek wel of de pomp even verstopt was, ook de back-up receiver had moeite met het water naar de pomp te laten lopen.
maar ik denk dat dat door de lucht kwam wat omgezet moest worden in water in de slangen.

Die klemmen is idd zo ja. Ze werken wel maar.... auw :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amd187 schreef op 27 May 2003 @ 15:06:

[...]

Ik heb hem zonet besteld bij www.tweakstore.nl.
Wel spijtig dat ik 12 euro verzendingskosten + 7,26 euro extra overschrijvingskosten dien te betalen aangezien ik in België woon... Maar ja, zelfs dan is het setje nóg goedkoper dan hier bij ons in de winkels!
Ik heb er ook maar ineens een fles WaterWetter bij gekocht! Weet er iemand in welke verhouding ik dit best bij m'n demi-water giet? En nevenvraagje: hebben je slange dan een mooie rode kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op 25 mei 2003 @ 19:34:
Nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187

amd187

Ondertitel

ok, ik kom nog even terug op mijn bevindingen.
ik had de radiator helemaal voor in de kast gedaan (chieftec dragon midi tower) precies voor de case fan opening (althans dat dacht ik, want hij stond er niet recht voor wat resulteerde in half de flow).
nu staat hij wat naar achter en heb ik er nog een (stille) extra fan voor gedaan op de plek waar nog een case fan kan.
nu zijn mijn temps 36 graden idle, en 40 graden stressed (2700+@ standaard, na intensief gamen).
beetje meer airflow doet dus wonderen voor deze set.
mischien is het al gezegd in het topic, maar ik dacht ik laat het toch even weten, want ik was er zeer blij mee :)

edit: systeem temp is ook gedaald naar 22 graden :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door amd187 op 27-05-2003 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:55

SambalBij

We're all MAD here

Ik moet zeggen, hij koelt hier echt prima.
Ik heb mijn P4 1.6 Northwood nog wat verder omhoog geclocked, en draai nu volkomen stabiel op 2561MHz, met een stressed (uurtje BF1942) temp van 50C (casetemp 37C, kamertemperatuur momenteel 25C)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Operations schreef op 27 May 2003 @ 22:18:
Ik moet zeggen, hij koelt hier echt prima.
Ik heb mijn P4 1.6 Northwood nog wat verder omhoog geclocked, en draai nu volkomen stabiel op 2561MHz, met een stressed (uurtje BF1942) temp van 50C (casetemp 37C, kamertemperatuur momenteel 25C)
dat mag je inderdaad wel super netjes noemen bijna een gig ge overclocked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het eerst nog zo Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/mods/WaterCooling/Wc3.JPG

Maar heb nu de radiator verandert (pics zijn al weer oud morgen krijg ik nog wat zooi binnen en dan maak ik weer nieuwe)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/mods/WaterCooling/nieuw/3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/mods/WaterCooling/nieuw/2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/mods/WaterCooling/nieuw/4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/mods/WaterCooling/nieuw/5.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 23:06:
Ik had het eerst nog zo [afbeelding]

Maar heb nu de radiator verandert (pics zijn al weer oud morgen krijg ik nog wat zooi binnen en dan maak ik weer nieuwe)

[afbeelding]
En hoeveel scheelt dit in temperatuur??

Ik ben namelijk ook van plan om mijn rad boven in te maken, met of een 120 mm of 80 mm fan!

[edit]
t zal bij jou wel niet zo heel veel uitmaken, omdat je rad al bovenin stond

[ Voor 8% gewijzigd door Valkje op 28-05-2003 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valkje schreef op 28 May 2003 @ 14:40:
[...]

En hoeveel scheelt dit in temperatuur??

Ik ben namelijk ook van plan om mijn rad boven in te maken, met of een 120 mm of 80 mm fan!

[edit]
t zal bij jou wel niet zo heel veel uitmaken, omdat je rad al bovenin stond
Dat weet ik helaas niet precies want ik heb er ook een nieuwe bios update ingeknalt die de temps eindelijk goed gefixt heeft, maar ik denk dat het wel paargraadjes scheelt omdat er nu een 120mm op staat gericht en de warmte kan er ook beter uit via de bovenkant ipv de achterkant. Ook is die 120mm @ 4v veel stiller als die standaard 80mm dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

Mijn pompje maakt herrie. De fan is stil genoeg, maar die pomp ratelt tegenwoordig. Eerst deed 'ie dat niet. Ik heb hem al op rubber gezet omdat ik dacht dat het gewoon resonantie was met de kast, maar dat was het niet. Als je hem iets kantelt houdt het lawaai op, erg vaag. Meer mensen met dit probleem?

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 14:50:
[...]

Dat weet ik helaas niet precies want ik heb er ook een nieuwe bios update ingeknalt die de temps eindelijk goed gefixt heeft, maar ik denk dat het wel paargraadjes scheelt omdat er nu een 120mm op staat gericht en de warmte kan er ook beter uit via de bovenkant ipv de achterkant. Ook is die 120mm @ 4v veel stiller als die standaard 80mm dus :)
Oww dus die erboven hangt blaast naar boven en de fan die er links van staat die blaast naar binnen toe? :?

@ Svenergy

Ik heb dat ook soms. Dat is waarschijnlijk een balletje, dat tegen de zijnkant aan tikt. Ik heb er niks aan gedaan omdat het maar af en toe voorkomt.

Mischien lucht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valkje schreef op 28 mei 2003 @ 15:38:
[...]

Oww dus die erboven hangt blaast naar boven en de fan die er links van staat die blaast naar binnen toe? :?

@ Svenergy

Ik heb dat ook soms. Dat is waarschijnlijk een balletje, dat tegen de zijnkant aan tikt. Ik heb er niks aan gedaan omdat het maar af en toe voorkomt.

Mischien lucht??
Nee ze blazen allebei naar buiten toen maar de lucht gaat veel beter door dat open gat met fangrill aan de bovenkant dan door dat "roostertje" aan de achterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Svenergy schreef op 28 mei 2003 @ 15:32:
Mijn pompje maakt herrie. De fan is stil genoeg, maar die pomp ratelt tegenwoordig. Eerst deed 'ie dat niet. Ik heb hem al op rubber gezet omdat ik dacht dat het gewoon resonantie was met de kast, maar dat was het niet. Als je hem iets kantelt houdt het lawaai op, erg vaag. Meer mensen met dit probleem?
Zijn het niet toevallig de balletjes die het geluid maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
Valkje schreef op 28 mei 2003 @ 15:38:
[...]

@ Svenergy

Mischien lucht??
edit: bedoel, michien komt het door lcuhtbelletjes.

[oeps...verkeerde knopje] 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Valkje op 28-05-2003 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 12:46
Hmmz.. nu het warme weer weer in aantocht is icm zolderkamer ;) begin ik toch wel te merken dat het setje het moeilijker krijgt met zware overclocks. Nog altijd beter dan luchtkoeling dat wel MAAR omdat de radiator in de kast zit en ook de warme lucht de kast in blaast is de kast temp behoorlijk gestegen.

Case temp: ong. 40c
CPU diode stress temp: 46c tot 50c

Ik had nu het idee (mogelijk al eerder uitgevoerd door een mede gotter). Als ik de fan omdraai zodat de fan de lucht uit de radiator zuigt en dus naar buiten blaast vooraan ga ik wat merken aan de cpu temp? Omhoog, omlaag of gelijk? De kast temp zal gaan dalen lijkt mij omdat er echt bloedhete lucht uit de radiator komt en lekker richting me videokaart blaast :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187

amd187

Ondertitel

ik zou maar eens kijken of je wat aan je airflow kan doen, want 40 graden is wel errrug hoog.
ik zit hier ook op de zolder met een omgevings temp van 27 graden.
in mijn kast is het momenteel 23 graden.
mijn radiator staat bijna voorin onderin mijn kast, en krijgt koele lucht aangezogen van buiten de kast doormiddel van 2 fans achter elkaar geplaatst.
verder heb ik achterin me pc 2 enermax fans zitten die op laagste stand staan te draaien, in de zijkant (raam) zit ook een enermax die lucht in de kast blaast, wederom op de laagste stand.
voorin de kast ook nog een enermax voor mijn HDD's, ook deze staat op laagste stand.
en dan voorin de kast dus die 2 fans nog.
ik heb een chieftec dragon alluminium kast.
enige wat bij mij warm word is de videokaart en de voeding, de HDD's en de radiator voelen niet eens warm aan.
cpu temp is nu met dit warme weer 44 stressed, 40 idle.
kast schommeld tussen 22 en 23.
het kan door je overclock komen, maar ik vind het toch errug hoog :)
voor verdere specs, check sig/vorige posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

Valkje schreef op 28 May 2003 @ 15:38:
[...]

@ Svenergy

Mischien lucht??
Balletje zou kunnen. Als het lucht zou zijn, waar zou die lucht zich dan moeten bevinden? Ik snap het niet precies. Ik heb geen backup receiver eraan hangen, het is een gesloten systeem. Pompje zit bijna tot de rand gevuld met demi water.

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Svenergy schreef op 28 May 2003 @ 15:32:
Zo begon het bij mijn pompje(s) ook.
Eerst ratelen, ledje knipperen, ledje niet meer willen branden en vervolgens pompje kapot.
Ik wil je niet ongerust maken, maar ik heb binnen 4 weken 2 pompjes versleten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Laatst online: 09:13
Ken het gevoel net is het pompje van me server kapot gegaan was er gelukkig net op tijd bij, want heb nu best wel een dikke blaar ofzo op me vinger. Koelblok was uber heet. Dus maar weer een spire op gezet Ik hoop dat ik snel een nieuwe krijg opgestuurd. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

hmm das klote inderdaad.. hier functioneert hij prima ... ik draai nu al euh.... nou... dik 3 maand misschien 4 maand er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

DAMAGE schreef op 31 May 2003 @ 01:43:
hmm das klote inderdaad.. hier functioneert hij prima ... ik draai nu al euh.... nou... dik 3 maand misschien 4 maand er mee?
Wij gaan er tenminste goed mee om :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Thermaltake Aquarius II Liquid Cooling set kost bij wallabie 135€ _/-\o_ in andere winkels zal die prijs wel niet veel verschillen :9~
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.