€107 @ www.tweakstore.nlVerwijderd schreef op 31 May 2003 @ 12:14:
de Thermaltake Aquarius II Liquid Cooling set kost bij wallabie 135€in andere winkels zal die prijs wel niet veel verschillen
kheb hem ook bij tweakstore voor 107 euro gehaald.
135 euro is juist erg duur hoor
135 euro is juist erg duur hoor
Verwijderd
Tevreden over die shop?amd187 schreef op 31 May 2003 @ 12:34:
kheb hem ook bij tweakstore voor 107 euro gehaald.
Johan, de eigenaar van tweakstore, belde me gisteren op om te zeggen dat de betaling binnen is, en dat de producten normaal hier dinsdag moeten arriveren...
Ik woon namelijk in België...
Op dit moment mag ik al niet klagen over de service ervan...
ja, ik ben zeer tevreden.
ik had hem namelijk eerst bij alternate besteld, maar daar was ie uitverkocht.
dat hoorde ik maandag rond 1 uur over de mail van hun.
gelijk gecancelled, en bij tweakstore besteld.
en had het de volgende dag in huis
je kan bij die shop ook de status van je bestelling opvragen, wat ik altijd zeer fijn vind bij online shops.
ik had hem namelijk eerst bij alternate besteld, maar daar was ie uitverkocht.
dat hoorde ik maandag rond 1 uur over de mail van hun.
gelijk gecancelled, en bij tweakstore besteld.
en had het de volgende dag in huis
je kan bij die shop ook de status van je bestelling opvragen, wat ik altijd zeer fijn vind bij online shops.
Verwijderd
mijn status staat nog altijd op 'Wordt behandeld'amd187 schreef op 31 May 2003 @ 13:48:
Kzit te twijfelen tussen de Aquarius II en de Zalman 7000Cu (luchtkoeler).
Kun je met die goedkope WC van Thermaltake beter/slechter OCen dan die dure Luchtkoeler van Zalman?
Ik heb de Intel 3GHz 800FSB
Kun je met die goedkope WC van Thermaltake beter/slechter OCen dan die dure Luchtkoeler van Zalman?
Verwijderd
Ga er maar van uit dat de Aquarius II beter cooled maar volgens mij is de Aquarius II nog altijd duurder als die Zalman hoorMaster Tweaker schreef op 01 June 2003 @ 10:04:
mocht je de Aquarius nemen, (super ding!) dan wil i kgraag van je horen hoe hij die proc koelt want ik wil binnenkort nml ook zon proc gaan aanschaffen met een leuk bordjeMaster Tweaker schreef op 01 juni 2003 @ 10:04:
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
tsja, ik ben eingelijk niet zo tevreden, AMD XP 1800+ @ 1533 (dus geen oc) loopt op 47 graden momenteel, de temp in de kast(Xaser III, alle fan's aan gang) is 35 graden momenteel.
Ik weet 100% zeker dat er geen lucht meer in de leidingen zit. Toen het wat warmer was van de week zat ie zo op 53 graden
Ik heb expres die beugel met de gaatjes door het moederbord gebruikt voor beter contact met de CPU
Ik weet 100% zeker dat er geen lucht meer in de leidingen zit. Toen het wat warmer was van de week zat ie zo op 53 graden
Ik heb expres die beugel met de gaatjes door het moederbord gebruikt voor beter contact met de CPU
Ik heb um ook.. Zie sig.DAMAGE schreef op 01 juni 2003 @ 17:12:
[...]
mocht je de Aquarius nemen, (super ding!) dan wil i kgraag van je horen hoe hij die proc koelt want ik wil binnenkort nml ook zon proc gaan aanschaffen met een leuk bordje
draai nu @ 3.9 op 42 graden idle.
Verder kan ik ook op @3.0 draaien met 32 graden
Moet je dit setje eigenlijk handmatig aanzetten of is het net zoals bijj die Asatek set dat hij vanzelf aanspringt?
Verwijderd
Bestaan er wc setjes die je handmatig moet aanzetteDumbAss schreef op 02 June 2003 @ 10:24:
Moet je dit setje eigenlijk handmatig aanzetten of is het net zoals bijj die Asatek set dat hij vanzelf aanspringt?
Misschien moet je hem dan op een andere fan-connector aansluiten, als er tenminste meerdere op je mobo zitten.
Wanbeleid is ook beleid.
hmmm.... best interessant!
ik zit alleen met het volgende:
ik ben bang dat als ik de bevestiging voor mn p4 cpu cooler er af haal iets fout doe,
of is deze er makkelijk af te halen.
ik zit alleen met het volgende:
ik ben bang dat als ik de bevestiging voor mn p4 cpu cooler er af haal iets fout doe,
of is deze er makkelijk af te halen.
PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966
Er zijn gevallen bekend van zeer eigenwijze koelers die zeer verknocht zijn aan de procs, maar met gedoseerd tioegepast wrikken is ook dat op te lossen. Een vaker hier op GOT langsgekomen probleem is bij voorbeeld de ALDI-pc. Je zou je kast even open kunnen maken en proberen heo vast je koeler op de proc zit en daarna alsnog beslissen of je al dan niet overstapt op waterkoeling.
Wanbeleid is ook beleid.
Volgens mij moet je bij die zware waterkoelingssets het pompje op een stopcontact aansluiten. Zodoende moet je bij sommige sets de pomp handmatig aanzetten.Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 11:34:
[...]
Bestaan er wc setjes die je handmatig moet aanzetteAquarius II iig niet die gaat automatisch aan omdat je hem gewoon op je mobo/voeding aansluit.
Even een vraagje, ik wil dus ook zeer graag dit setje aanschaffen, mede omdat het mijn eerste setje zal zijn en deze (volgens de reviews en dit topic) zeer gemakkelijk te installeren is, goed koelt en stil is!
Nu wil ik eigenlijk geen half werk doen en dus ook meteen mijn vidkaart stil koelen (de fan begint wat te ratelen
). Ik zat te twijfelen tussen de Zalman ZM80a-HP of een waterblokje, maar welk waterblokje kan ik hier op aansluiten i.v.m. de slangen? Liefst ééntje bij www.tweakstore.nl vandaan, omdat het setje zelf daar het goedkoopste is en ik dan alles in één kan bestellen
Nu wil ik eigenlijk geen half werk doen en dus ook meteen mijn vidkaart stil koelen (de fan begint wat te ratelen
Ik betwijfel of het pomje dat bij deze set zit een extra koelblok aan kan, maar het is te proberen. Ik zou zelf in dit geval voor een iets duurdere set gaan met een wat zwaardere pomp die een groter debiet levert. Of de koeler eventuele extra warmte aan kan is ook maar de vraag. De hele set is helemaal op elkaar afgestemd (volgens Thermaltake).
Wanbeleid is ook beleid.
Ik kies voor dit setje omdat het nog betaalbaar is en goede prestaties levert. Ik heb de vraag of er een vga blokje hier tussen gezet kan worden al meerdere keren voorbij zien komen en hoor dan ook mensen beweren dat dit setje het zeker wel aan kan, maar heb nog geen geschikt blokje gevonden. Vandaar mijn vraag
Verwijderd
Bestaan volgens mij niet? Dan moet je een blokje met 6/7mm aansluiting nou die heb ik nog nergens gezien..JaY- schreef op 02 juni 2003 @ 23:03:
Ik kies voor dit setje omdat het nog betaalbaar is en goede prestaties levert. Ik heb de vraag of er een vga blokje hier tussen gezet kan worden al meerdere keren voorbij zien komen en hoor dan ook mensen beweren dat dit setje het zeker wel aan kan, maar heb nog geen geschikt blokje gevonden. Vandaar mijn vraag
er bestaan toch zeker wel converters? of is dat erg brak vanwege de waterflow?
Met andere woorden: dit setje is dus zeer incompatible met andere onderdelen?Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 23:16:
[...]
Bestaan volgens mij niet? Dan moet je een blokje met 6/7mm aansluiting nou die heb ik nog nergens gezien..
je zou bij aquacomputer een blok met een Plug n cool systeem kunnen kopen, deze kunnen met slangmaten 6=8mm overweg
Of ja kan bij de IA een blokje bestellen en dan 6mm slangpilaartjes bijkopen (is wat ik toch gedaan heb
)
Helaas is mijn duits niet zo geweldig (zeg maar bagger418O2 schreef op 03 June 2003 @ 12:42:
je zou bij aquacomputer een blok met een Plug n cool systeem kunnen kopen, deze kunnen met slangmaten 6=8mm overweg
Kijk, iemand die het dus al gedaan heeft! Wat zijn je temps en in welke volgorde heb je alles aangesloten?xentar schreef op 03 June 2003 @ 12:59:
Of ja kan bij de IA een blokje bestellen en dan 6mm slangpilaartjes bijkopen (is wat ik toch gedaan heb)
Ik heb het besteld, verwacht het rond 20 juni.
Het beste is volgens mij: pomp -> cpu -> nb -> rad -> pomp. Mijn temps bij dit weer zijn 35/40. Als het blokje er tussen zit zal ik het hier wel laten weten (tegen dan deel II zeker
)
Dan ga ik proberen de mps onder 12,5 vast te krijgen en zo de fsb wat te pushen. Als hij dat dan gekoeld krijgt, zal een grafische kaart + cpu met dit setje ook wel gaan denk ik.
Het beste is volgens mij: pomp -> cpu -> nb -> rad -> pomp. Mijn temps bij dit weer zijn 35/40. Als het blokje er tussen zit zal ik het hier wel laten weten (tegen dan deel II zeker
Dan ga ik proberen de mps onder 12,5 vast te krijgen en zo de fsb wat te pushen. Als hij dat dan gekoeld krijgt, zal een grafische kaart + cpu met dit setje ook wel gaan denk ik.
Verwijderd
Ik kreeg de volgende mail, nadat ik gemaild had dat de prijs wel erg hoog was
Beste Jeroen,
de prijs is bij ons ook verlaagt van € 189,00 naar € 119,00 dit zal morgen bij onze webshop update mee veranderen.
m.v.gr.
J.Engelen
De Regenboog webshop
ik ga hem dus halen, want € 107 euro + € 12,50 verzend is ook +/- € 120,00
beter op de hoek halen dan bij een of andere internet-shop
Beste Jeroen,
de prijs is bij ons ook verlaagt van € 189,00 naar € 119,00 dit zal morgen bij onze webshop update mee veranderen.
m.v.gr.
J.Engelen
De Regenboog webshop
ik ga hem dus halen, want € 107 euro + € 12,50 verzend is ook +/- € 120,00
beter op de hoek halen dan bij een of andere internet-shop
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 14:13 ]
Verwijderd
uhm leuk hoor dat warme weer. alleen nu kan ik niet meer trots zijn op me temps
, ik had eerst temps van tegen de 30 en van [soms] 40.
Niet Leif!!
als ik er een tweede radiator bij plaats word het dan nog kouder??
waarschijnlijk niet neeVerwijderd schreef op 03 June 2003 @ 15:46:
uhm leuk hoor dat warme weer. alleen nu kan ik niet meer trots zijn op me temps, ik had eerst temps van tegen de 30 en van [soms] 40.
![]()
Niet Leif!!
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
in overleg met de [DOC]forummod heb ik vandaag het volgende [rml][ WC] Het grote WaterkoelingPerformance Topic.[/rml] topic geopend.
Ik hoop dat alle waterkoelers onder ons de moeite zullen nemen het topic in te vullen.
Ik hoop dat alle waterkoelers onder ons de moeite zullen nemen het topic in te vullen.
bij mij bewegen de balletjes in de pomp niet.
iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
btw, af en toe raatlet mn pomp ook?
Verwijderd
Morgen zal ik de leverancier ff bellen over jou probleem en post ik het hier....jnijs schreef op 04 juni 2003 @ 17:39:
mzzl
Jeroen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 19:44 ]
Verwijderd
Ik heb sinds kort ook ineens last van dat die ratteltjnijs schreef op 04 juni 2003 @ 17:39:

net ff getest, als ik mn pomp ietsje naar achteren kantel wordt het ratelen minder.jnijs schreef op 04 June 2003 @ 17:39:
He Jeroen van de tweakstore! Heb daar vanmiddag m'n setje besteld, hopelijk is ie morgen binnen en dan post ik ervaringen/temps etcVerwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 19:41:
Morgen zal ik de leverancier ff bellen over jou probleem en post ik het hier....
mzzl
Jeroen
hmm ik heb nog steeds geen last van raar gedoe met mijn pomp... wat vreemd eigenlijk dat sommige mensen hier last van blijven houden
hmmm bij mij brand het lampje nu ook erg slecht... bijna niet
hmmm bij mij brand het lampje nu ook erg slecht... bijna niet
[ Voor 21% gewijzigd door DAMAGE op 04-06-2003 21:49 ]
hm... Jeroen is van Tweakstore?
heb m gister bij je besteld!
kreeg m vandaag binnen!
snel geregeld!
btw. als de pomp langer draait wordt het ratelen minder.... vreemd?
kreeg m vandaag binnen!
snel geregeld!
De balletjes in mijn pomp bewegen ook helemaal niet (nu staat het waterniveau wel op LOW en moet ik dus eens bijtanken
)
In speedfan kan je toch zien op hoeveel RPM je pompje draait (varieert bij mij van 1500-1600) dus er zit duidelijk druk op de slangetjes. Van ratelen heb ik nog geen last gehad.
Ander vraagje: waar hebben jullie de radiator geplaatst? Bij mij staat hij voorlopig nog vooraan bij de intake, maar ik denk er namelijk over om een soort fanductje(ofzo iets) te bouwen om die warme lucht niet door de case te laten blazen. Iemand zoiets al geprobeerd? (en met pics uiteraard
) Het rad als outtake gebruiken lijkt me niet zo handig, want dan komt er alleen warme lucht vanuit de case erdoor en dat zal wel niet goed koelen vrees ik.
In speedfan kan je toch zien op hoeveel RPM je pompje draait (varieert bij mij van 1500-1600) dus er zit duidelijk druk op de slangetjes. Van ratelen heb ik nog geen last gehad.
Ander vraagje: waar hebben jullie de radiator geplaatst? Bij mij staat hij voorlopig nog vooraan bij de intake, maar ik denk er namelijk over om een soort fanductje(ofzo iets) te bouwen om die warme lucht niet door de case te laten blazen. Iemand zoiets al geprobeerd? (en met pics uiteraard
mijn pomp ging dus ook ratelen, dag later wastie dood, (wel nog 2 dagen gedraaid met dood water
@ 90 graden, palo core
) maar iig, ik ben dus al de 2e van de 3 personen die ik ken die zon aquarius set hebben wiens pomp verrot gaat, oftewel
dood aan die set, ik ga lekker voor aqua-computer.de, en ik hoop dat jullie die ratels hebben nog wel in de garantie periode zitten, ik val er namelijk net buiten
. iig zo snel mogelijk mee naar je leverancier.....
succes!
dood aan die set, ik ga lekker voor aqua-computer.de, en ik hoop dat jullie die ratels hebben nog wel in de garantie periode zitten, ik val er namelijk net buiten
succes!
vergeet altijd wat:jnijs schreef op 04 juni 2003 @ 21:52:
hm... Jeroen is van Tweakstore?
kreeg m vandaag binnen!
snel geregeld!
dit keer dit dus:
met standaard p4 2.53 ghz koeler: Idle: 38-39 stressed: 50-52
met Thermaltake: Idle: 32-33 stressed: 40-41
heb trouwens wel de fan op de rad op 7v draaien nu.
de ratels zijn nu weer weg want het water was in eens bijna op et low level... weird man dat dat water zo snel al op is... et ledje is wel bijna niet te zien maar dat komt denk ik door het heel donker kleurige water dat ik heb (zit vrijveel anti vries bij)
Verwijderd
Ik heb de Graph o matic van innovatek er tussen zitten. zijn 8mm aansluitingen weliswaar maar de siliconenslang is flexibel genoeg om over de pilaren te schuiven.JaY- schreef op 02 juni 2003 @ 23:03:
Ergens halverwege dit topic heb ik mijn temps gepost met vga blokje ertussen.
Weet niet meer precies wat de waarden toen waren, maar nu met dit warme weer is de proc. 44 Idle en 47-48 Stressed. Kamer temp is 28 C.
Waarden zullen verschillen met mijn vorige post om dat ik nu 2 papst fans als in- en outtake heb ipv cheap ass fans.
Proc. loopt nu op 1500 Mhz. (Standaard voltage) en Core van VGA kaart loopt op 350 momenteel.
Verwijderd
De vraag is... welk blokje voor vga heb je dan? En waar hebje die gekocht? EN past die goed en werkt het goedVerwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 22:12:
[...]
Ik heb de Graph o matic van innovatek er tussen zitten. zijn 8mm aansluitingen weliswaar maar de siliconenslang is flexibel genoeg om over de pilaren te schuiven.
Ergens halverwege dit topic heb ik mijn temps gepost met vga blokje ertussen.
Weet niet meer precies wat de waarden toen waren, maar nu met dit warme weer is de proc. 44 Idle en 47-48 Stressed. Kamer temp is 28 C.
Waarden zullen verschillen met mijn vorige post om dat ik nu 2 papst fans als in- en outtake heb ipv cheap ass fans.
Proc. loopt nu op 1500 Mhz. (Standaard voltage) en Core van VGA kaart loopt op 350 momenteel.
Verwijderd
Zoals in mijn post staat; De Graph O Matic van Innovatek. Bij tweakstore gekocht, en de 6mm slang past prima over de 8mm aansluiting.
Voor zover ik kan zien werkt het blokje prima. Het blok zit iig strakker op de GPU dan de originele HSF, wat een brak ding zeg, kan me niet voorstellen dat die goed koelde.
En er zat naar mijn mening ook veel te veel "geitensperma" tussen de core en de heatsink.
Wel wordt de achterkant van de kaart gloeiend heet, maar dat werd ie met luchtkoeling ook geloof ik.
Voor zover ik kan zien werkt het blokje prima. Het blok zit iig strakker op de GPU dan de originele HSF, wat een brak ding zeg, kan me niet voorstellen dat die goed koelde.
En er zat naar mijn mening ook veel te veel "geitensperma" tussen de core en de heatsink.
Wel wordt de achterkant van de kaart gloeiend heet, maar dat werd ie met luchtkoeling ook geloof ik.
heb jij je pov 4200xp GPU met waterkoeling op 350mhz?? zonder voltage mod??
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
It's all out of my hands now and into the mighty hands of PeterPost.JaY- schreef op 04 June 2003 @ 21:34:
[...]
He Jeroen van de tweakstore! Heb daar vanmiddag m'n setje besteld, hopelijk is ie morgen binnen en dan post ik ervaringen/temps etc
Verwijderd
Ratelen is echt zo'n geluid waar ik van wakker ligt....en helemaal als het van m'n waterpomp is.........jnijs schreef op 04 juni 2003 @ 22:02:
[...]
vergeet altijd wat:
dit keer dit dus:
met standaard p4 2.53 ghz koeler: Idle: 38-39 stressed: 50-52
met Thermaltake: Idle: 32-33 stressed: 40-41
heb trouwens wel de fan op de rad op 7v draaien nu.
Ik had vanmiddag al de leverancier (offtopic: aardige dame trouwens
Zei vertelde mij dat er ceramiek in is verwerkt en dat is redelijk kwetsbaar...dus euh als nou het ledtje niet zo heftig brand dan is het niet raadzaam om het pompje de zelfde behandeling te geven als een oude televisie ( die doet het meestal wel weer na een fikse dreun ).
Verwijderd
Nee sorry, typefoutje. Loopt op 305 Mhz.PASware schreef op 05 June 2003 @ 00:54:
heb jij je pov 4200xp GPU met waterkoeling op 350mhz?? zonder voltage mod??
mja bijmij ratelt ie niet meer heb water bijmoeten vullen en nu issie weer okay. ledje zie je bijna niet branden maar dat komt door het blauwe water denk ik of niet? (zit echt veel anti vries in)Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 02:44:
[...]
Ratelen is echt zo'n geluid waar ik van wakker ligt....en helemaal als het van m'n waterpomp is.........
Ik had vanmiddag al de leverancier (offtopic: aardige dame trouwens) gesproken over de pompjes.
Zei vertelde mij dat er ceramiek in is verwerkt en dat is redelijk kwetsbaar...dus euh als nou het ledtje niet zo heftig brand dan is het niet raadzaam om het pompje de zelfde behandeling te geven als een oude televisie ( die doet het meestal wel weer na een fikse dreun ).
Verwijderd
Ik heb zojuist met de TD van mijn leverancier gesproken en deze vertelde het volgende.
Omdat in het mechanisme van de pomp ceramiek verwerkt is kan dit tijdens transport beschadingen.( ceramiek is kwetsbaar)
Dit komt sporadisch voor maar toch......
Als je pomp blijven rateld dan zou dit een teken kunnen zijn dat er dus wat ceramiek in de pomp is beschadigd.
In dit geval kunnen de pompjes zo worden terug gestuurd en worden deze vervangen. ( ff een rmatje aanvragen op de site ).
Ik heb begrepen dat dit probleem voornamelijk ontstaat door transport hierdoor heb ik besloten dat ik van ieder set het pompje afzonderlijk een extra jasje geeft.
Omdat in het mechanisme van de pomp ceramiek verwerkt is kan dit tijdens transport beschadingen.( ceramiek is kwetsbaar)
Als je pomp blijven rateld dan zou dit een teken kunnen zijn dat er dus wat ceramiek in de pomp is beschadigd.
In dit geval kunnen de pompjes zo worden terug gestuurd en worden deze vervangen. ( ff een rmatje aanvragen op de site ).
Ik heb begrepen dat dit probleem voornamelijk ontstaat door transport hierdoor heb ik besloten dat ik van ieder set het pompje afzonderlijk een extra jasje geeft.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 14:21 ]
Verwijderd
Teveel antivries is niet goed voor de koeleigenschappen van je water.DAMAGE schreef op 05 June 2003 @ 13:28:
[...]
mja bijmij ratelt ie niet meer heb water bijmoeten vullen en nu issie weer okay. ledje zie je bijna niet branden maar dat komt door het blauwe water denk ik of niet? (zit echt veel anti vries in)
Beste is een speciale additive toe te voegen zoals Redline Waterwetter of Innovatek ( word ook wel eens klax genoemd) protect.
Deze vloeistoffen bevordenen zelf die eigenschappen terwijl antivries die juist tegen gaat.
kijk maar eens naar dit artikel
ik heb vanochtend nog maar eens een poging gedaan, heb heel rustig het pomptje heen en weer bewogen, (zag dat er lucht tussen de bladen van het pompje zat). moet zeggen dat het nu een stuk minder is geworden. heeeel zelden hoor ik m nog. toch nog terug sturen?Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 14:20:
Ik heb zojuist met de TD van mijn leverancier gesproken en deze vertelde het volgende.
btw. ik hoop wel dat ik dan alleen het pompje hoef terug te sturen!
dat lucht bij de bladen heb ik alleen als ik em refill zeg maar of helemaal leeg haal en dan refill... dit gaat na een tijdje weg, je moet het wel in de gaten houden want het is niet goed voor je pomp als dat te lang daar blijft zittenjnijs schreef op 05 June 2003 @ 15:31:
[...]
ik heb vanochtend nog maar eens een poging gedaan, heb heel rustig het pomptje heen en weer bewogen, (zag dat er lucht tussen de bladen van het pompje zat). moet zeggen dat het nu een stuk minder is geworden. heeeel zelden hoor ik m nog. toch nog terug sturen?
Verwijderd
Het is wat jij wilt.... je kan het nog aan kijken ( maar hou wel je temperatuur in de gaten...zet desnoods ff een wat lager temperatuur limiet in de bios of MBM).jnijs schreef op 05 juni 2003 @ 15:31:
[...]
ik heb vanochtend nog maar eens een poging gedaan, heb heel rustig het pomptje heen en weer bewogen, (zag dat er lucht tussen de bladen van het pompje zat). moet zeggen dat het nu een stuk minder is geworden. heeeel zelden hoor ik m nog. toch nog terug sturen?
Als je het allemaal een beetje te spannend vindt kan natuurlijk een rmatje aanvragen.
Ik ruil dan gewoon het pompje om met 1 van mijn voorraad en zoek het verder wel uit met de leverancier.
Wat belangrijk is met elk WC systeem dat je hem goed ontlucht.....
Zelfs al denk je dat alle lucht er uit is kan er nog steeds lucht zitten in je radi.( dit komt ook voor bij radiatoren van Black Ice.)
Dus in het begin even goed je water level kontroleren en van tijd tot tijd ff met de vingers tegen de radi. aan tikken....
iig vast bedanktVerwijderd schreef op 05 June 2003 @ 17:27:
[...]
Het is wat jij wilt.... je kan het nog aan kijken ( maar hou wel je temperatuur in de gaten...zet desnoods ff een wat lager temperatuur limiet in de bios of MBM).
Als je het allemaal een beetje te spannend vindt kan natuurlijk een rmatje aanvragen.
Ik ruil dan gewoon het pompje om met 1 van mijn voorraad en zoek het verder wel uit met de leverancier.
Wat belangrijk is met elk WC systeem dat je hem goed ontlucht.....
Zelfs al denk je dat alle lucht er uit is kan er nog steeds lucht zitten in je radi.( dit komt ook voor bij radiatoren van Black Ice.)
Dus in het begin even goed je water level kontroleren en van tijd tot tijd ff met de vingers tegen de radi. aan tikken....
op http://www.xs4all.nl/~nijsj/pc/pomp.WAV staat een voorbeeldje van het geluid wat mijn pomp maakt. (makkelijk zo'n digi cam
[ Voor 6% gewijzigd door Hedster op 05-06-2003 18:18 ]
Verwijderd
Klink niet echt lekker........ Ik stuur morgen een nieuw pompje naar je toe.....als jij die brakke nou terug stuurt zodra je de nieuwe binnen heb..( zal zaterdag zijn ) dan kan ik die weer retouren naar de Leverancier. en zit jij in de tussentijd niet zonder WC.
Verwijderd
Hmz nee zo'n geluid maakt mijn pompje geluk nietjnijs schreef op 05 June 2003 @ 18:17:
op http://www.xs4all.nl/~nijsj/pc/pomp.WAV staat een voorbeeldje van het geluid wat mijn pomp maakt. (makkelijk zo'n digi cam

Het lijkt mijn dieseltje wel.jnijs schreef op 05 June 2003 @ 18:17:
Strakke actie van jaapielekkerdan trouwens.
Wanbeleid is ook beleid.
Helaas wel zonder WC, pompje gaat ene keer wel andere keer niet aan.
heb net de pomp er tussenuit gehaald.
en in een andere pc gezet, maar helaas.
ik vind dit echt een toffe actie van je !!!!!
Hardstikke bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!
heb net de pomp er tussenuit gehaald.
en in een andere pc gezet, maar helaas.
ik vind dit echt een toffe actie van je !!!!!
Hardstikke bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb je mijn gegevens nog??Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 18:42:
[...]
Hmz nee zo'n geluid maakt mijn pompje geluk nietIk heb het geluid van de balletjes die tegen de zijkant trillen, iets minder irritant maar dan nog
In het begin was dit niet...
klant nr: 135
als je meer nodig hebt. moet je het even posten en kan ik morgen ff bellen
PeterPost was wat laat vandaag, maar hij is binnen en zit ondertussen al in de pcVerwijderd schreef op 05 June 2003 @ 02:36:
It's all out of my hands now and into the mighty hands of PeterPost.
Ik heb alleen het idee dat het pompje af en toe wat tikt..... ik vermoed dat dat die balletjes zijn. Het pompje een beetje scheef houden enzo hielp nog niet echt. Met de kast dicht hinderd het niet zo veel, maar met de kast open is het toch wel irritant....
Moet nog wel even kwijt dat de installatie echt uiterst duidelijk en simpel is! Het is mijn eerste set en dus ook de eerste keer dat ik zoiets inbouw, maar ik ben zeer tevreden!
[ Voor 14% gewijzigd door JaY- op 05-06-2003 20:15 ]
Verwijderd
Vandaag binnen en nu al draaiend ?JaY- schreef op 05 June 2003 @ 20:07:
[...]
PeterPost was wat laat vandaag, maar hij is binnen en zit ondertussen al in de pcZit nu op ongeveer 42 idle met kast dicht en fan @ rad @ 7v non-oc'ed. Vind ik toch al wel aardig, omdat ik bij het kopen van het setje graag wat stilte wilde en wist dat het geen superdeluxe koelprestaties zou leveren. Voldoende voor mij dus
Ik heb alleen het idee dat het pompje af en toe wat tikt..... ik vermoed dat dat die balletjes zijn. Het pompje een beetje scheef houden enzo hielp nog niet echt. Met de kast dicht hinderd het niet zo veel, maar met de kast open is het toch wel irritant....
Moet nog wel even kwijt dat de installatie echt uiterst duidelijk en simpel is! Het is mijn eerste set en dus ook de eerste keer dat ik zoiets inbouw, maar ik ben zeer tevreden!
Ik neem aan dat je wel ff een tijdje heb staan proefdraaien??
checken op lekkage bij waterkoeling is absoluut geen overbodige luxe.....een mobo heeft geen zwem diploma ( althans de mijne niet )
Tja die balletjes, die balletjes.....wat moet ik er op zeggen
Mja, installatie ging vrij vlot en daarna getest. Ik heb zoveel pijn in m'n vingers van die klemmetjes voor die slangen nu, dat ik wel het vertrouwen heb dat die goed zittenVerwijderd schreef op 05 June 2003 @ 20:27:
Vandaag binnen en nu al draaiend ?
Ik neem aan dat je wel ff een tijdje heb staan proefdraaien??
checken op lekkage bij waterkoeling is absoluut geen overbodige luxe.....een mobo heeft geen zwem diploma ( althans de mijne niet )![]()
Tja die balletjes, die balletjes.....wat moet ik er op zeggen
Verder staat de kast gewoon weer open voor het geval dat.
Verwijderd
Hey jaapielekkerdan... Ik veronderstel dat je Jeroen bent?Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 20:02:
Is al ingepak en staat al klaar voor morgen
Ik ben Tim Scheers, heb van gisteren m'n watercoolingsetje ook aangekregen ;-)
Ik heb gemerkt dat 1 van de magneetjes in twee stukken is gebroken... Zat zo in het doosje... Wel vervelend...
ow, als we dan toch bezig zijn met magneetjes sturen
die van mij was ook stuk (1tje).
kun je er dan ook 1 naar mij sturen?
dan verschuift m'n rad tenminste niet elke keer als je een slang aanraakt
ik heb klantnummer 92
factuur is van 26-5-2003
(sorry voor het offtopic geblaat trouwens, dit hoor ik eigenlijk via tweakstore zelf te vragen en niet op een forum)
kun je er dan ook 1 naar mij sturen?
dan verschuift m'n rad tenminste niet elke keer als je een slang aanraakt
ik heb klantnummer 92
factuur is van 26-5-2003
(sorry voor het offtopic geblaat trouwens, dit hoor ik eigenlijk via tweakstore zelf te vragen en niet op een forum)
Verwijderd
Geregeld...........
Verdere garantie verhalen enzo ff via msn of email..............want amd187 heeft daar gelijk in.
Verdere garantie verhalen enzo ff via msn of email..............want amd187 heeft daar gelijk in.
Ik heb ook zo'n setje gekocht gisteren, ook een rammelend pompje.. Ik was al ernstig aan het twijfelen aan dit setje, en ben terug gegaan naar de winkel. Daar zouden ze, als er een nieuw setje binnenkomt, het pompje omwisselen. Maar desalniettemin ben ik blij te horen dat ik niet de enige ben die zo'n wazig geluid heeft.
jaapielekkerdan: ik probeer je via MSN te bereiken, ik neem aan dat ik het adres dat op de site staat moet hebben en niet zoals het in je got-profiel staat?
jaapielekkerdan: ik probeer je via MSN te bereiken, ik neem aan dat ik het adres dat op de site staat moet hebben en niet zoals het in je got-profiel staat?
Verwijderd
Was ff lekker een avondje vrij......heerlijk.....ja ik heb hem al aangepast in m'n profiel....moet i.d.d die van de site zijn.
Ik heb gehoord dat Thermaltake bezig is met een ander pompje....maar wanneer dat allemaal zal gebeuren is een raadsel
Ik heb gehoord dat Thermaltake bezig is met een ander pompje....maar wanneer dat allemaal zal gebeuren is een raadsel
Jaapielekkerdan,
ik had net op de site van tpg post gezien dat ze geen pakketten leveren in 't weekend.
ik zal dus tot dinsdag moeten w88 op mn nieuwe pomp (en jij op mijn oude).
ik had net op de site van tpg post gezien dat ze geen pakketten leveren in 't weekend.
ik zal dus tot dinsdag moeten w88 op mn nieuwe pomp (en jij op mijn oude).
Verwijderd
Toch nog even een vraagje ivm dit setje (ik heb het ondertussen hier thuis al wel staan, maar heb maar pas binnen 2-3 weken m'n nieuwe pc waarin ik het ga inbouwen).
Zijn die magneten nu écht sterk genoeg om rad, pomp en backup-reservoir vast te houden? Ook als je je case in de wagen legt enzo om naar LAN's te gaan?
Zijn die magneten nu écht sterk genoeg om rad, pomp en backup-reservoir vast te houden? Ook als je je case in de wagen legt enzo om naar LAN's te gaan?
Nee waarschijnlijk niet. Ze houden de zaken redelijk op de plaats als de pc gewoon op zijn plek staat, maar de boel kan vrij makkelijk schuiven en loslaten.
Als je van plan bent met je pc te gaan slepen zou ik de spullen maar vastschroeven aan de kast.
(Je kunt van zowel de pomp als dat extra reservoir vrij makkelijk de beugel losmaken, waarna je die aan de kast kunt vastmaken.
Als je van plan bent met je pc te gaan slepen zou ik de spullen maar vastschroeven aan de kast.
(Je kunt van zowel de pomp als dat extra reservoir vrij makkelijk de beugel losmaken, waarna je die aan de kast kunt vastmaken.
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Verwijderd
ow ik vind juist dat die magneten aarig hun werk doen. ik hoor bij de crew van een lanparty [dus haast elke maand lans !! :P] en die magneten hebben al mijn spullen toch goed op de plaats gehouden. het radje heb ik wel vast geschroeft want anders blijft mijn fan er niet aanhangen.
Verwijderd
Waaraan schroef je die rad, pomp en reservoir dan?
Ik ga een Chieftec Dragon Maxi case kopen... Zijn hiervoor voorzieningen?
Ik ga een Chieftec Dragon Maxi case kopen... Zijn hiervoor voorzieningen?
Verwijderd
Iemand die ik ken heeft ook zo'n set maar hij krijgt zijn temperatuur niet lager als 40 graden.
heeft iemand tips voor hem om z'n temperatuur lager te krijgen???
Hij heeft een amd xp 1700 processor en alles zit een een standaard miditower kast.
(Als je meer specs nodig hebt moet je het maar zeggen)
Hij heeft alles geinstalleerd zoals het in het boekje stond.
alvast bedankt
groeten mark
Hij heeft een amd xp 1700 processor en alles zit een een standaard miditower kast.
alvast bedankt
groeten mark
Misschien zit het koelblok niet helemaal goed op de proc of heeft de temperatuursensor die hij gebruikt een kleine afwijking. Een extra case-fan (achter) wil ook nog wel eens helpen. Als je casetemperatuur 30 graden is moet je echter niet verwachten dat je proc temperatuur hieronder komt. 
en groeten hoeft hier op GOT niet.
en groeten hoeft hier op GOT niet.
Wanbeleid is ook beleid.
Ik denk dat het cpublok niet vast genoeg zit dan. Hoe heb je m vastgemaakt? Ga eens naar het bios en duw dan eens op het blokje, als je temperatuur dan daalt, zit hij niet goed vast!Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 16:56:
Iemand die ik ken heeft ook zo'n set maar hij krijgt zijn temperatuur niet lager als 40 graden.
alvast bedankt
groeten mark
Verwijderd
ik heb het net tegen hem gezegd en hij heeft het geprobeerd maar de temperatuur blijft hetzelfde. iemand een idee wat het dan kan zijn?
alvast bedankt
mark
alvast bedankt
mark
Verwijderd
Zit hij niet goed vast dan als hij niet overgeclocked boven de 40 graden komt?
Ik heb een 2100+ AIUHB 0302 DUT en die komt std op 43 graden stressed.
Zit het blok dan goed of niet niet goed?
Ik heb een 2100+ AIUHB 0302 DUT en die komt std op 43 graden stressed.
Zit het blok dan goed of niet niet goed?
Nee, er is een kans dat hij niet goed vast zit als je niet beneden de 40 graden komt. 
Jullie hebben toch wel koelpasta gebruikt tussen het waterblok en de proc? Dat scheelt ook weer een aantal graden.
Jullie hebben toch wel koelpasta gebruikt tussen het waterblok en de proc? Dat scheelt ook weer een aantal graden.
[ Voor 39% gewijzigd door agent327 op 09-06-2003 18:35 ]
Wanbeleid is ook beleid.
Goed vast..... hoe strak hebben jullie die beugeltjes zitten dan? Volgens de handleiding moeten ze op 3 en 4 aan de ene en 5 en 6 aan de andere kant, zo heb ik ze dus ook zitten en kom op 39 idle met kast open, kan dus ook lager
Hang dan achterin je kast, zo hoog mogelijk, een extra fan die de lucht van binnen de kast naar buiten blaast. De temperatuur van de lucht binnen in je kast is ook van invloed op de koelcapaciteit van je waterkoeler. Hoe warmer de lucht in je kast, hoe warmer je koelwater blijft en hoe minder ver je proc dus gekoeld kan worden.
Maar heb je er nou wel of niet die koelpasta tussen zitten? Die vergroot namelijk het contactoppervlak tussen de proc en het koelblok en verbetert op die manier het koelend vermogen.
Maar heb je er nou wel of niet die koelpasta tussen zitten? Die vergroot namelijk het contactoppervlak tussen de proc en het koelblok en verbetert op die manier het koelend vermogen.
Wanbeleid is ook beleid.
Verwijderd
hij heeft er koelpasta tussengedaan en de beugeltjes zitten ook volgens de handleiding.
hoe hoog moet de temperatuur normaal zijn?? want rond de 40 graden lijkt mij wel erg hoog voor waterkoeling.
maakt het ook uit of de kast open of dicht is? hij heeft hem nu open staan.
hoe hoog moet de temperatuur normaal zijn?? want rond de 40 graden lijkt mij wel erg hoog voor waterkoeling.
Verwijderd
Ik heb hem vast zitten met de beugels en boutjes door de gaten rond de socket.JaY- schreef op 09 juni 2003 @ 19:01:
Goed vast..... hoe strak hebben jullie die beugeltjes zitten dan? Volgens de handleiding moeten ze op 3 en 4 aan de ene en 5 en 6 aan de andere kant, zo heb ik ze dus ook zitten en kom op 39 idle met kast open, kan dus ook lager
Weet iemand welk blokje hierop past met een Radeon 9800 pro?
Ga voor me CPU een prommie kopen denk ik
Ga voor me CPU een prommie kopen denk ik
Verwijderd
ja kan je blokje ook gewoon met die "H" vast zetten. heb ik ook gedaan. wel eerst ff in gezaagd anders paste het niet.
je kan dus allebij de manieren gebruiken of je nou een amd of intel hebt.
is wel vreemd, boven de 40 graden. ik heb een 1700+ @ 2600+ en die [was] 28 graden. nu is het weer wat warmer en is de temp zoon 32 graden.
is wel vreemd, boven de 40 graden. ik heb een 1700+ @ 2600+ en die [was] 28 graden. nu is het weer wat warmer en is de temp zoon 32 graden.
idd erg typisch, iemand die wel die beugeltjes gebruikt en ze strakker heeft zitten? Heb ff geen tijd om m'n mobo er compleet uit te halen voor die "H" klem.
En offcourse heb ik pasta er tussen zitten, voorlopig nog die bij het setje zat, heb ook nog wel AS3 liggen.
En offcourse heb ik pasta er tussen zitten, voorlopig nog die bij het setje zat, heb ook nog wel AS3 liggen.
[ Voor 31% gewijzigd door JaY- op 09-06-2003 20:38 ]
Ik kan van hieruit niet zien wat hij aan casefans heeft hangen, maar als hij met zijn kast open een lagere temperatuur bereikt dan dicht zou ik daar toch maar eens over nadenken.Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 19:20:
hij heeft er koelpasta tussengedaan en de beugeltjes zitten ook volgens de handleiding.
Wanbeleid is ook beleid.
Verwijderd
Wat werkt nou het beste (voor socket-a) ?
De H klem die aan de gaten zit?
Of de clip die gewoon aan de socket zit?
De H klem die aan de gaten zit?
Of de clip die gewoon aan de socket zit?
Verwijderd
denk dat het niet uitmaakt, vond alleen die H wat stoerder staan. en met die klemmen moest ik eerst mijn hele mobo eruit halen voordat ik hem vast kon zetten.
Verwijderd
Je kan het beste de H-klem gebruiken denk ik. Ik vond de beugeltjes die erbij zitten erg brak. Ze zullen ongetwijfeld het blok op zijn plaats houden maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen en de h-beugel gebruikt. Qua temp. kon ik geen verschil ontdekken iig
nou vind ik die temp van rond de 40C errug cool! Ik heb hier
met SpeedFan een temp van 51C na 2 uur film kijken...
En ik heb ook die 'H' ervoor gebruikt
met SpeedFan een temp van 51C na 2 uur film kijken...

Waarschijnlijk heb je een slechte airflow dan, probeer is wat extra casefans op te hangen of je kast open te zetten. Bij mij helpt dat iig zo'n 6-7 gradenValkje schreef op 10 juni 2003 @ 00:08:
nou vind ik die temp van rond de 40C errug cool! Ik heb hier
met SpeedFan een temp van 51C na 2 uur film kijken...![]()
ik heb de beugel... en zit hier met mn 2400+@2800+@1,775V op 45C en mn bak staat 'pas' 6 uur aan
Die temp mag van mij wel lager... ik heb koelpasta ertussen zitten (klein beetje) en ik heb 3 casefans (LianLi PC60: 1x outtake, 2x intake), en de 2 intakefanse blazen de koude lucht meteen over de rad...
Launching containers into space
Ik vraag me af.. Ik heb dit setje, en het valt me een beetje tegen omdat ik een rammelpompje heb (gaat vervangen worden door de winkel). Maar de winkel verzekerde me dat ik met een extra slang er wel een VGA-cooler erBIJ zou kunnen hangen. Wat is jullie mening hierover? Ik hoorde van jaapielekkerdan dat dat sowiezo niet kan met dit setje: te zwak ??
offtopic:
En als idd niet mogelijk: wie wil er nog zo'n setje 2e hands kopen
Verwijderd
hoe kan t je nou tegenvallen als je pompje lam is....?elviver schreef op 10 June 2003 @ 00:49:
Ik vraag me af.. Ik heb dit setje, en het valt me een beetje tegen omdat ik een rammelpompje heb (gaat vervangen worden door de winkel). Maar de winkel verzekerde me dat ik met een extra slang er wel een VGA-cooler erBIJ zou kunnen hangen. Wat is jullie mening hierover? Ik hoorde van jaapielekkerdan dat dat sowiezo niet kan met dit setje: te zwak ??
offtopic:

En wordt het niet eens tijd voor thermaltake Aquarius II cooling deel 2?
Dit topic is gesloten.