Thermaltake Aquarius II Cooling

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.060 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75962

uhm neej pas bij de 1000ste post!! en dat is deze!!...

wie wil er een goede: [WC] Thermaltake Aquarius II Cooling Deel II. bouwen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 22:42
Anoniem: 67410 schreef op 10 June 2003 @ 09:19:
[...]

hoe kan t je nou tegenvallen als je pompje lam is....? 8)7 Zou eerst maar ff wachten tot je er een goed pompje bij hebt. Bij mij werkt ie goed btw Houd mn xp 2100 @ 2,3 ghz mooi op 38 graden.

[...]
Hahaha, nee niet alleen het pompje! True, ik wil wc voor de stilte, maar daar valt dit even buiten: gewoon een lawaaierig pompje. Maar die wordt, zoals gezegd, vervangen.

Tot die tijd verbaas ik mij een beetje over de kwaliteit van het setje. Hij krijgt m'n proc (XP 2000+ Palmolino) maar max 5 graden koeler dan m'n Zalman CNPS6000-Cu koeler (en ja, ik heb de beugeltjes van het setje goed staan ;)): idle/stressed WC CPU 35/45 tegen 36/50 van de Zalman (kamertemperatuur ongeveer 20 graden)!

En ik ben dus erg benieuwd of het pompje (brak of niet) wel genoeg kracht heeft om het water rond te pompen door óók nog een VGA-blokje, en of de gebruikte diameter van de slangen (6mm binnenmaat) wel groot genoeg is :? WIe heeft hier wat ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:11
Probleem zal eerder bij het rad liggen want die meot het water afkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:29
deel 2 mss? :) (1003ste post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

elviver schreef op 10 June 2003 @ 10:28:
[...]

En ik ben dus erg benieuwd of het pompje (brak of niet) wel genoeg kracht heeft om het water rond te pompen door óók nog een VGA-blokje, en of de gebruikte diameter van de slangen (6mm binnenmaat) wel groot genoeg is :? WIe heeft hier wat ervaring mee?
Zie vorige bladzijde, daar stelde ik dezelfde vraag. Je kan er dus een extra blokje op aansluiten, de slangen zijn flexibel genoeg om op een 8mm aansluiting te passen en de radiotor kan het ook aan.
Sn0wblind schreef op 10 juni 2003 @ 17:27:
Probleem zal eerder bij het rad liggen want die meot het water afkoelen.
Er komt hier dus lucht door de rad die echt niet warm is ofzo en de fan draait ook nog is op maar 7volt, het zal dus niet zo snel aan de radiator liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42751

Anoniem: 42751 schreef op 09 June 2003 @ 16:34:
Waaraan schroef je die rad, pomp en reservoir dan?
Ik ga een Chieftec Dragon Maxi case kopen... Zijn hiervoor voorzieningen?
was in reply to:
ow ik vind juist dat die magneten aarig hun werk doen. ik hoor bij de crew van een lanparty [dus haast elke maand lans !! ] en die magneten hebben al mijn spullen toch goed op de plaats gehouden. het radje heb ik wel vast geschroeft want anders blijft mijn fan er niet aanhangen.
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Ik denk dat dit een typisch geval van creatief met de boormachine is. :Y)

Er zijn trouwens wel setjes waarmee je je pomp op rubbertjes zet, zodat eventuele trillingen van de pomp niet naar de kast worden doorgegeven. B)

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 07:26

dlmh

Lo-Fi

ilovetechno schreef op 09 June 2003 @ 20:00:
Weet iemand welk blokje hierop past met een Radeon 9800 pro?

Ga voor me CPU een prommie kopen denk ik
Om hier maar even over door te gaan: ik heb het setje op een P4 2.4GHz, 533FSB en deze blijft in de winter +/- 32/42 graden en nu in de warmere dagen +/- 36/43 graden (idle/load)
Ik heb de radiator/pomp buiten de kast geplaatst. Het originele plan was om de radiator aan de buitenkant op de plek van de exhaust-fan te plaatsen, maar doordat er toch nog behoorlijk wat warmte van m'n passief gekoelde Ti-4200 naar buiten kwam, heb ik deze gewoon los naast m'n kast gezet ;)
Dit bracht de temperaturen weer 3 graden naar beneden.

Nu zijn dit natuurlijk zéér acceptabele temperaturen, maar is dit setje dan vervolgens ook nog sterk genoeg om een GPU erbij te koelen. En indien mogelijk, wat voor GPU blokje moet ik nemen??? De gebruikte slangen in dit setje zijn (correct me if I'm wrong) 6mm en de meeste GPU blokjes (van respectabele merken) hebben 10mm.

Weet iemand (die misschien ook dit setje heeft) of er GPU koelers zijn met 6mm aansluitingen, of dat er hiervoor opzet stukjes (6mm->10mm) te krijgen zijn (die ook op dit setje passen??)

-edit-
Ben me aan het orienteren op een blokje van Asetek of Innovatek, waarbij de laatste in een test er niet zo goed vanaf kwam. Zie www.tweakstore.nl onder koeling voor beide blokjes. Prijs verschil is niet zo groot. Alleen ben benieuwd of één van beide op de Thermaltake set past.

[ Voor 12% gewijzigd door dlmh op 11-06-2003 01:10 ]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30809

Kun je ook een andere koelvloeistof in zo'n waterchiller gieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quote's van ander... :P

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
SRS schreef op 09 June 2003 @ 16:34:
Waaraan schroef je die rad, pomp en reservoir dan?
Ik ga een Chieftec Dragon Maxi case kopen... Zijn hiervoor voorzieningen?

--------------------------------------------------------------------------------

was in reply to:

quote:
ow ik vind juist dat die magneten aarig hun werk doen. ik hoor bij de crew van een lanparty [dus haast elke maand lans !! ] en die magneten hebben al mijn spullen toch goed op de plaats gehouden. het radje heb ik wel vast geschroeft want anders blijft mijn fan er niet aanhangen.

Niemand een idee?

Ik denk dat dit een typisch geval van creatief met de boormachine is.
HenK is altijd creatief met de boormachine. Ik ga nu ff kijken of ik nog pics heb geupload. om er ff een te posten van hoe ikhet heb vast gezet. [ben nu op stage dus ik kan geen pics uploaden. :'( ]

*edit: geen pics. lycos doet vreemd... :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 75962 op 11-06-2003 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75962 schreef op 11 juni 2003 @ 09:16:
[...]
HenK is altijd creatief met de boormachine. Ik ga nu ff kijken of ik nog pics heb geupload. om er ff een te posten van hoe ikhet heb vast gezet. [ben nu op stage dus ik kan geen pics uploaden. :'( ]

*edit: geen pics. lycos doet vreemd... :'(
Upload dan aub wat pics als je terug bent ;) thanks!

De pomp en het backup-reservoir, daar zou ik wel iets op vinden om dat vast te maken... Maar de radiator, daar heb ik echt geen ideeën voor...

Dus, ideeën (liefst aangevuld met foto's ook) om de radiator vast te maken, zijn méééér dan welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ff het verhaal verwijdert. :P

*Edit: ipv "klik hier voor groter plaatje" even een naam neergezet. :p
*Edit: heb het radje vast gezet door de kast eigenlijk door de fan en het radje te laten lopen.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 75962 op 11-06-2003 09:53 . Reden: Aanpassingen. :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:46

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Is deze set ook uit te breiden / aan te passen? Zou ik later een andere radiator kunnen kopen, of mijn GF4 er mee kunnen koelen?
Ik vind het een leuke set, en denk er over na om het aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pink Panther
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-04 12:15
Ik geb nu diverse foto's gezien betreffend emontage van deze set.
Wat mij opvalt is dat er een aantal zijn die de radiator op zijn kant ingebouwd hebben. Is het niet zo dat het warm water altijd boven ingevoerd moet worden en het koud water onderuit moet komen om een zo optimaal mogelijke performance te halen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75962 schreef op 11 juni 2003 @ 09:47:
[...]

Heb ff het verhaal verwijdert. :P

*Edit: ipv "klik hier voor groter plaatje" even een naam neergezet. :p
*Edit: heb het radje vast gezet door de kast eigenlijk door de fan en het radje te laten lopen.
Graag nog wat meer foto's en ideeën om de radiator vast te maken...
Want zoals HenK het heeft gedaan, zo is het in mijn (toekomste) case (Chieftec Dragon Maxi) niet mogelijk...

BTW, een nevenvraagje: Hoeveel liter watermengsel (demiwater+waterwetter) moet er ongeveer in het setje in?

En HenK, ik zie dat jij het backupreservoir zelfs mee in de omloop hebt geplaatst... Dus het water loopt sowieso altijd via de backup... Eigenlijk heb je hem dus niet echt als backup gebruikt, maar soit ;) Maar wat ik me afvroeg, verbetert dit de koeling? Zijn zo je temperaturen ook lager? Want dit lijkt me wel interessant!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uhm.. niet echt verschil denkik. ik wilde dat ding alleenmaar erbij betrekken. :d

ene RSR: soit???

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 75962 op 11-06-2003 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 20:57

Smarron

The bend

Anoniem: 75962 schreef op 11 June 2003 @ 11:12:
uhm.. niet echt verschil denkik. ik wilde dat ding alleenmaar erbij betrekken. :d

ene RSR: soit???
Who cares denk ik :z

Waar moeten we een nieuw topic aanvragen? Misschien kunnen we er zelf een mooie van maken?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de bedoeling is dat iemand die tijd te veel heeft een mooie maakt.

maar ik kan ook wel een opening maken die een beetje cheapo is. heb niet zo veel tijd. moet ook nog dingen doen [images maken, veel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Nog een vraagje borrelt naar boven, is het 100% universeel? Ik heb nl niet 4 van die gaten rond mij CPU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 20:57

Smarron

The bend

Anoniem: 75962 schreef op 11 June 2003 @ 11:21:
de bedoeling is dat iemand die tijd te veel heeft een mooie maakt.

maar ik kan ook wel een opening maken die een beetje cheapo is. heb niet zo veel tijd. moet ook nog dingen doen [images maken, veel ]
Ik wil het wel doen, toch vrij vandaag.

Maar de vorige keer dat ik zo'n vervolgtopic opende had ik meteen mail in mijn inbox ... |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Smarron op 11-06-2003 11:36 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en nu alle vragen naar Deel twee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel