Thermaltake Aquarius II Cooling

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.169 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:13
tempratuur zit bij mij wel goed ik heb dus ook dat setje en 2 papst fan's op dat rad gezet. Idle is mijn pentium 4 2.66@3.12 33 graden max is 38 graden. Dus zo slecht is het setje niet. En de rad dus ook niet.

Ik kan me niet echt voorstellen dat die radiator 'kut' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Het pompje van mijn Aquarius heeft het vanmorgen begeven, dus maar ff terug naar de winkel. Daar was de eerste reactie "ah, een pompje van Thermaltake, daar zit dacht ik geen garantie op, effe aan de chef vragen" waarop mn mond tot op de grond toe open viel (geen garantie op een net twee maanden oud product??). Na enig overleg achter de schermen werd alsnog gekeken of de het set op voorraad was, helaas bleek dit niet het geval. De pomp is nu terug naar Thermaltake voor vervanging....
wordt vervolgd..

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:51
Joh dat schiet ook niet op!!! Maar weet je ook waarom
ze geen garantie wilden geven.
Lijkt mij dat je normaal een jaar garantie op moet krijgen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Valkje schreef op 07 May 2003 @ 01:33:
Joh dat schiet ook niet op!!! Maar weet je ook waarom
ze geen garantie wilden geven.
Lijkt mij dat je normaal een jaar garantie op moet krijgen!!!
Nope, vandaar dat mn mond open viel van verbazing, vond het opzich wel jammer dat ze toch maar garantie verleenden, ik had de smoes wel willen horen waarmee ze onder de garantie uit zouden denken te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zer0 schreef op 07 May 2003 @ 01:38:
[...]

Nope, vandaar dat mn mond open viel van verbazing, vond het opzich wel jammer dat ze toch maar garantie verleenden, ik had de smoes wel willen horen waarmee ze onder de garantie uit zouden denken te komen...
Welke mongole winkels was dat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 dagen deze waterkoeling en ben zeer tevreden.

Athlon XP 2000+
Cpu temp idle = 25 graden
Cpu temp stress = 28 graden

Het enige nadeel was de socket klem die ik moest gebruiken omdat mijn mobo geen 4 gaten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik had dus verkeerd gekeken. het setje was dus nog wel verkrijgbaar bij alternate. alleen staat er: AquariusII 4000 (Socket 478) voor socket 478 . Is dit nu ook voor socket A of moet ik daar nu een ander setje voor bestellen?? het setje kost hier ook 129€ ipv op maxpert 118€.

Bij de link die ik kreeg van... ff terug bladeren : G4s daar stond: nu ook voor Socket A beschikbaar. maar als ik dus zelf bij alternate zoek staat er: nu ook voor Socket 478 beschikbaar. Rare gasten...

G4s link: http://www2.alternate.nl/html/nodes_info/hjlt22.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:39

Smarron

The bend

Er bestaat maar 1 set van en je kunt hem op zowel een Pentium als op een AMD bevestigen. Er zitten een clip bij door de AMD en schroeven voor de Pentium.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe moet je de koelvloeistof nu het beste mengen met het demi water :? Ik heb ook wel klant en klaar spul gevonden via iemand hier op GOT: http://www.oc-shop.nl/web...p=tubing&nav=watercooling maar dat spul is kost wel € 25 euro :|

Ziet er zeer mooi uit moet ik zeggen :9~ (hier staat zijn case: Bijna al mijn spullen binnen/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al eerder heb laten vallen in deze topic, ben ik ook van plan de Thermaltake Aquarius WC te nemen in mijn volgende PC... De aanschaf van die PC zal plaatsvinden begin juli van dit jaar... Maar wat ik me afvraag: Zou die cooling dan nog wel voldoende zijn voor de CPU's die dan zowat standaard zijn? Want nu zijn dan die 800FSB's er... Wie weet wat er tegen de zomer min of meer standaard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 19:04:
Zoals ik al eerder heb laten vallen in deze topic, ben ik ook van plan de Thermaltake Aquarius WC te nemen in mijn volgende PC... De aanschaf van die PC zal plaatsvinden begin juli van dit jaar... Maar wat ik me afvraag: Zou die cooling dan nog wel voldoende zijn voor de CPU's die dan zowat standaard zijn? Want nu zijn dan die 800FSB's er... Wie weet wat er tegen de zomer min of meer standaard is...
Dat moet volgens mij geen enkel probleem zijn. Je gaat een Pentium eronder hangen?

Ik heb een AMD XP1700+ ge-oced naar 2,2Ghz (XP2700+ rating ongeveer) en mijn temps zitten idle net onder de 40 en stressed net boven de 40 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga um nu bestellen.. bij alternate. :P

edit: ik heb ut toch nog niet gedaan, ik bel ze morgen we. misschien is het een doos waarbij die klemmen voor amd niet bij zitten ofzo. want ik wil niet weer 13.50 betalen voor dat verzenden...

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 07:19:

Athlon XP 2000+

Het enige nadeel was de socket klem die ik moest gebruiken omdat mijn mobo geen 4 gaten had.
Zou jij mij even wat info willen geven. Die temps zou ik ook wel willen met me XP2000+ :)

- Wat voor koelpasta?
- Waar staat alles?
- Info over water
- Hoeveel case koeler e.d. en op hoeveel volt
- Welke core en voltage
- Welk moederbord

Mijn XP2000+ word namelijk bijna 2x zo warm als die van jouw zeg maar...

Many TNX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 20:20:
ik ga um nu bestellen.. bij alternate. :P

edit: ik heb ut toch nog niet gedaan, ik bel ze morgen we. misschien is het een doos waarbij die klemmen voor amd niet bij zitten ofzo. want ik wil niet weer 13.50 betalen voor dat verzenden...
ALLES ZIT ERBIJ, ZOWEL VOOR AMD ALS VOOR PENTIUM.

Er staat voor beiden zelfs installatieprocedure in de gebruikershandleiding. Maak je daar dus echt geen zorgen om.

Zie ook hier: http://www.thermaltake.co...AquariusII/aquariusII.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is hij nog ergens anders te bestellen dan bij alternate?? daar is hiij best duur namelijk 129 euro en ook 13.5 euro verzendkosten. [is ver fietsen om hem daar op te halen.] [ridderkerk]
want om nou 145 euro voor dat setje te betalen vind ik best veel. als ik hem bij maxpert haal hoef ik er maar 118 euro voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik me toch wel een beetje zorgen over maak... Ik ben van plan een Intel CPU aan te schaffen, dus moet je werken met van die ijzeren vijzen door je moederbord... Maar heeft elk mobo wel van die gaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 13:18:
Waar ik me toch wel een beetje zorgen over maak... Ik ben van plan een Intel CPU aan te schaffen, dus moet je werken met van die ijzeren vijzen door je moederbord... Maar heeft elk mobo wel van die gaten?
meeste nieuwe borden hebben dat. Intel ook. Die plastic houder voor de heatsink moet je er dan even er af halen (dan moet je mobo uit je pc) en dan zie je de gaten wel verschijnen

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem besteld via www.tweakstore.nl!!! :D wat moet ik nog meer halen om hem werkend te krijgen?? ikwil mijn nb en gva ook watercoolen waar moet ik dan rekening mee houden als ik daar een blokje voor koop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:51
Je hoeft verder niks aan te schaffen om het setje werkend te krijgen!!!
Zoals al eerder gezegd zit alles er al bij... 8)7

Ik 'krijg' binnenkort mn 120mm fan.
Zou het wat zijn als ik een gat in de bodem
van mn kast maak,
mn fan erin zet, en naar buiten/beneden
laat blazen met mn rad erboven (in mn kast)???

[ Voor 45% gewijzigd door Valkje op 08-05-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:30
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 07:19:

Athlon XP 2000+

Jouw temp. sensor klopt voor geen meter of je zit met een dikke jas aan achter je computer in een koelcel maar die temps kan je dus echt niet halen zelfs met een hele goede waterkoelingsset!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 15:03:
ik heb hem besteld via www.tweakstore.nl!!! :D wat moet ik nog meer halen om hem werkend te krijgen?? ikwil mijn nb en gva ook watercoolen waar moet ik dan rekening mee houden als ik daar een blokje voor koop??
Ik zou het niet doen. Het setje is gemaakt om 1 processor te koelen. Met VGA en evt. NB erbij zouden de temps wel eens hoger zullen worden dan je zou willen. Koop voor je VGA gewoon een passief koelblok en voor je NB een klein koelertje, die hoor je toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:35
Hoe is de kwaliteit van de bijhorende koelpasta eigenlijk? Ik ben van plan om deze middag zo een setje te gaan halen en als die koelpaste niet goed is dan pak ik ineens wat artic silver mee...

http://www.zelan.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:09
xentar schreef op 09 mei 2003 @ 08:06:
Hoe is de kwaliteit van de bijhorende koelpasta eigenlijk? Ik ben van plan om deze middag zo een setje te gaan halen en als die koelpaste niet goed is dan pak ik ineens wat artic silver mee...
Gewoon standaard wit.. Artic silver is stukken beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
Ok, dan koop ineens maar wat goede koelprut! ;)

temp CPU nu: 45°/53° met een zalman CNPS6000 AlCu @ 4000 rpm
specs: 2400+ @2166 (13 x 166) op Asus A7N8X (rev 1.04)
Hercules 9500pro
1x512 DDR pc2700

Deze namiddag zal ik de nieuwe temps met de aquarius 2 posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbynaish schreef op 08 mei 2003 @ 21:29:
[...]

Jouw temp. sensor klopt voor geen meter of je zit met een dikke jas aan achter je computer in een koelcel maar die temps kan je dus echt niet halen zelfs met een hele goede waterkoelingsset!
kan wel als ik mijn 1700+ met lucht cool haal ik ook die temps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn setje nu binnen, maar wat kan ik er het beste ingooien?? Dat spul wat er bij zit gewoon mengen met demi-water?? Maar die verhouding in het boekje snap ik niet helemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop dat je snel andwoord krijgt van iemand want als ik zo thuis kom heb ik hem als het goed is ook binne..!!!!! :P en is corrensie <- ?? anti-roest, middel ook echt nodig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Volgens mij is demi-water met koelvloeistof het beste, maar aangezien ik dat niet zeker weet

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is hier geen faq voor?? ff kijken... :p

staat alleen:

Vloeistoffen

Als vloeistof gebruik je het best gedistilleerd/gedemineraliseerd water, met een scheut waterwetter of CorrosieProtect van Klaxx bijvoorbeeld. Tegenwoordig is er ook een kant en klaar product dat zeer goed werkt: Engine Ice. Deze vloeistof hoeft niet vermengd te worden en beschermt meteen de componenten. Autokoelvloeistof koelt minder goed. Dit komt omdat auto's ook moeten werken bij extreem lage temperaturen en er dus een middel inzit tegen het bevriezen. Dit gaat ten koste van de koelprestaties. Gewoon kraanwater is af te raden gezien alle toevoegingen die daarin zitten. Daarbij zit er in leidingwater veel kalk en geleidt het beter dan demi-water met wat koper-ionen.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 14:00:
ik hoop dat je snel andwoord krijgt van iemand want als ik zo thuis kom heb ik hem als het goed is ook binne..!!!!! :P en is corrensie <- ?? anti-roest, middel ook echt nodig??
Kun je pics maken :p aangezien ik miss ok wc wil aanschaffe maar ik denk dat ik dan toch liever een dangerden setje ofzo aanschaf :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staan zat pic in dit topic

maar ik zal de mijne ook posten... :p

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was trouwens vergeten dat ik Engine Ice besteld had 8)7 Dat krijg ik morgen binnen, dus probleem is al opgelost. Wel jammer dat ik hem dan nu niet kan inbouwen, maar ja die ene dag moet nog wel lukken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
xentar schreef op 09 May 2003 @ 09:13:
Ok, dan koop ineens maar wat goede koelprut! ;)

temp CPU nu: 45°/53° met een zalman CNPS6000 AlCu @ 4000 rpm
specs: 2400+ @2166 (13 x 166) op Asus A7N8X (rev 1.04)
Hercules 9500pro
1x512 DDR pc2700

Deze namiddag zal ik de nieuwe temps met de aquarius 2 posten!
temp CPU nu: 32°/39°!!! evenveel als mijn mobo ongeveer!
Alleen is mijn reservoirtje er al aan :( een klein barstje in de onderkant waardoor er steeds een druppel onderaan kwam hangen. Was wel ff schrikke toen ik achteraan mijn pc ging kijken en er druppeltjes lagen ;) Maar zonder reservoir gaat ook uiteraard.
Nog even mijn zalman fan op silent mode op mijn mobo laten blazen en t is dik in orde met de temps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb setje nu een paar dagen en het koelt als een trein. Temps nu: 35/42 Temps luchtkoeling: 47/54
Geen slechte waarden als ik het vergelijk met de resultaten die hier behaald worden met dit setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nu nog zo Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/mods/WaterCooling/Wc3.JPG
maar ik ga het veranderen. Me comp ligt nu helemaal weer uitelkaar en heb vandaag weer zooi onderdelen gehad waaronder een 120m fan die me radiator gaat koelen. Ook heb ik ff een zalman heatsinkje op me nb gezet want sinds me waterkoeling was dat het meest herriemakende fannetje.

Ik zal wel weer nieuwe pics maken als het af is. Ik ga iig de radiator slopen en aan de bovenkant van me kast monteren op een of andere manier met daarboven dus die 120mm fan die de warme lucht via de bovenkant uit de kast blaast. Ok heb ik groene zooi voor in me water alleen de UV lampjes waren niet op voorraad dus dat zal je nog niet al te goed zien :)

(voor meer ouwe pics http://www.xs4all.nl/~lauwtje/mods/WaterCooling/)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb um nu ook.. [plastic zooi..] maar nog niet met me cpu eraan hangen. moet eerst me kast nog verder modden. [zie specs]

ik heb nu de fan aan de voorkant van mijn kast hangen. [als je de specs gezien hebt] onder die 12 cmfan dus. en het radje hang aan de binnenkant erachter. pics komen later.. eerst afmodden... !! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is die temp sensor van de Abit NF7-S echt brak want ik heb nu een 120mm fan op me radiator en nieuw vers gedestilleerd water en nu is de CPU temp 50.5 graden @ 1.725v idle!! Als ik me radiotor en cpu blok voel dan voelt die nooit zo heet aan. Echt vaag...

Weet iemand trouwens een ander reservoirtje als dat standaard dingetje wanti k vind hem lelijk en hij is al 2x lek gegaan dus wil iets anders :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:50
Kijk bij www.aquacomputer.de, die hebben een hele mooie reservoir. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu me reservoir aangesloten tussen mijn cpu-blokje en me radiator.. heb nu dus een fontijntje in mijn pc. anders doet dat ding ook nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 09:32:
ik heb nu me reservoir aangesloten tussen mijn cpu-blokje en me radiator.. heb nu dus een fontijntje in mijn pc. anders doet dat ding ook nix.
Ik heb hem als buffer gemonteerd, maar dat werkt ook niet echt. Het water in het pompje staat nu bijna op minimum, terwijl ik een paar weken terug nu de lucht eruit gelaten heb.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
oke dan, ik heb um ook eindelijk binnen en geinstald, wat een relaxt setje zeg.

installeren was zo gepiept en alles werkte gelijk. temps zijn ongeveer 14 graden gedaald tov mijn zalman.

xp2400+@2430 mhz (13.5x180) temp is idle 41 graden, dat wastie eerst al bij default snelheid.
na een half uurtje stressen kruiptie langzaam naar de 48 graden.
geluidsnivo is acceptabel maar ik ga wel mijn zalman fan op de rad zetten.

whizz is hier blij mee :9

Ps, nooit geweten dat mun videokaart zo'n klereherrie maakt.
hier nog ff een shotje van mun kast

[ Voor 19% gewijzigd door Bornin op 14-05-2003 23:36 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 20:31:
Volgens mij is die temp sensor van de Abit NF7-S echt brak want ik heb nu een 120mm fan op me radiator en nieuw vers gedestilleerd water en nu is de CPU temp 50.5 graden @ 1.725v idle!! Als ik me radiotor en cpu blok voel dan voelt die nooit zo heet aan. Echt vaag...

Weet iemand trouwens een ander reservoirtje als dat standaard dingetje wanti k vind hem lelijk en hij is al 2x lek gegaan dus wil iets anders :>
Dat die Sensor brak is is wel duidelijk onderhand. ;)
Check ook het NF7-S topic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
Heeft er iemand al geprobeerd om de fan om te draaien en m zo door de radiator te laten blazen?? Want nu blaast hij alle warme lucht recht op mijn intake, niet echt een voorbeeld van goede airflow vrees ik :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xentar schreef op 14 mei 2003 @ 08:12:
Heeft er iemand al geprobeerd om de fan om te draaien en m zo door de radiator te laten blazen?? Want nu blaast hij alle warme lucht recht op mijn intake, niet echt een voorbeeld van goede airflow vrees ik :s
ja ook gedaan maar dan komen de temps iets hoger 3 a4 graden en dat die warme lucht me kast is stroom merk je toch nix van. die lucht die eruit komt is niet zo warm dat de rest van mijn componenten daaronder leiden

ik heb um nu zo:

[img=600]URL http://members.lycos.nl/saushenk/P1010080.JPG[/img]
Klik hier voor het grote plaatje

[img=600]URL http://members.lycos.nl/saushenk/P1010005.JPG[/img]

[img=600]URL http://members.lycos.nl/saushenk/P1010003.JPG[/img]

[img=600]URL http://members.lycos.nl/saushenk/P1010078.JPG[/img]

[img=600]URL http://members.lycos.nl/saushenk/P1010026.JPG[/img]

Bij de laatste foto had ik maar meteen iets kapot gemaakt. ik wilde het plaatje recht buigen maar hij brak door midden :(!!

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 13:18:
Weet er iemand of er op het nieuwste MSI-mobo 875P Neo-FIS2R die gaten voorzien zijn?
Dit is een foto van dat mobo: Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/motherboards/msi/neo-fis2r/mb.jpg
maar hierop zie ik toch geen gaten... Of zitten die onder dat zwarte 'bakje' voor de gewone luchtcooler?
Op de foto's bij de reviews van de TT Aquarius II WC heb ik toch gezien dat die gaten vlak naast de socket zaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
Dat is natuurlijk het voordeel van een grote chieftecs en een kleine waterkoelingset: je kan het overal kwijt. Ik zelf heb zo een cheap sweex kastje (met handvat) met 2 hds, 2cdroms, floppy, sb live drive en ik heb dus minder mogelijkheden om mijn radiator te plaatsen. Het volgende wat ik koop is al zeker een ruimere case!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 09:28:
[...]

ik heb um nu zo:

[..]

[[url=URL http://members.lycos.nl/saushenk/P1010078.JPG]afbeelding[/url]]
Handig die fingerguard daar!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 15:32:
[...]

Weet er iemand of er op het nieuwste MSI-mobo 875P Neo-FIS2R die gaten voorzien zijn?
Dit is een foto van dat mobo: [afbeelding]
maar hierop zie ik toch geen gaten... Of zitten die onder dat zwarte 'bakje' voor de gewone luchtcooler?
Op de foto's bij de reviews van de TT Aquarius II WC heb ik toch gezien dat die gaten vlak naast de socket zaten?
Er wordt gebruik gemaakt van dezelfde gaten waarmee de standaard houder vast zit. Daar zitten op de foto de witte pennetjes in.
En de houder die TT meeleverd heeft meerdere gaatjes, zodal je op een mobo waar de gaten dichter bij de socket zitten (of de socket groter is) ook uit de voeten kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
ziet er allemaal wel leuk uit idd , ze zullen binnekort wel komen met set nummer 3 van thermaltake voor de extreme overclockers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 16:16:
[...]

Handig die fingerguard daar!! ;)
ja vet wel dan kon je niet tussen de... uhm

neej hij hangt daarom ondat je van die gaten krijgt waar de schroeven in moeten als je de fan weghaald en die zitten nu weer dicht dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey SauSHenk!, je kast ziet er nu nog voller uit :) maar wel vettt!! Ik kom hem soon ff in het echt bekijken.. go zo door! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarmee meten jullie de temps?? Want de temps in mijn bios geven andere waarden aan dan die van Speedfan en AsusProbe :?

Mijn XP 2100+ is in de bios idle 37 graden, en bij speedfan 44 graden. Welke is juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel gave kast SauS HenK, ook gave pix. Trouwens traanplaat is ook wel geinig.. nu nog leren omgaan met pc..

hehe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
het duurde even maar hier een plaatsje van mijn case met de aquarius.

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/whizztfe/DCP_0850.JPG

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

whizz666 schreef op 14 mei 2003 @ 23:45:

[afbeelding]
Nog eens ... Link doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Smarron schreef op 14 May 2003 @ 23:46:
[...]
Nog eens ... Link doet het niet.
das vreemd, bij mij wel.

ik heb er trouwens een fannetje op 7 volt opgezet en dat scheelt bijna nix in prestatie maar wel in Decibellen :)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Als ik de link copy+paste doet het plaatje het wel, heel weird. Maar goed.

Wat zijn je temps verder en je kloksnelheden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Smarron schreef op 14 May 2003 @ 23:57:
Als ik de link copy+paste doet het plaatje het wel, heel weird. Maar goed.

Wat zijn je temps verder en je kloksnelheden ?
volgens mij ligt het probleem bij yahoo, zal wel goedkomen.

ik zit nu op 14x170=2380 Mhz bij een idle temp van 41 graden.
kan nog wel ietsje harder maar dan wordt mijn sys een btje onstabiel.
na een half uurtje stressen kom ik ongeveer op 48 a 49 graden uit.

met deze settings kan ik zonder problemen gamen en daar gaat het mij om. 8)

ik heb trouwens een xp2400+ op een asus mobo

[ Voor 12% gewijzigd door Bornin op 15-05-2003 00:03 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit artikel http://www.overclockers.com/articles731/ wordt aangeraden om de veren die ervoor zorgen dat de silicone slangen niet buigen niet te gebruiken. Nou is mijn vraag of er mensen zijn die deze veren idd niet hebben gebruikt. Volgens hetzelfde artikel zou gebruik van de veren in de slangen ertoe leiden dat het systeem een grotere weerstand krijgt en dus slechtere prestaties levert. Kan iemand mij dit bevestigen?

Ook vraag ik mij af of de onderkant van het CPU blokje ook kan worden gepolijst met de dremel met zo'n polijstschijfje? In de faq staat echter dat je moet polijsten met heel fijn schuurpapier en een beetje water. Is dat veiliger dan, of beter? Of is de dremel+polijstschijfje ook ok?!

Thankx.

[edit vraagje erbij]

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
Ik heb de veren in mijn slangetjes gedaan, zo ben toch zeker dat er geen slangetjes gaan knikken, want dan heb je wel een probleem vrees ik. Maar ik denk niet dat er prestatie winst gaat zijn zonder veren.

Het koelblok zelf is al heel glad, dus weet niet waarom je dit nog eens extra wilt polijsten?

Ik heb nog een vraagje: is er al iemand die geprobeerd heeft om een extra koelblok voor vga of nb er tussen te zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
xentar schreef op 15 May 2003 @ 12:45:
Ik heb de veren in mijn slangetjes gedaan, zo ben toch zeker dat er geen slangetjes gaan knikken, want dan heb je wel een probleem vrees ik. Maar ik denk niet dat er prestatie winst gaat zijn zonder veren.

Het koelblok zelf is al heel glad, dus weet niet waarom je dit nog eens extra wilt polijsten?

Ik heb nog een vraagje: is er al iemand die geprobeerd heeft om een extra koelblok voor vga of nb er tussen te zetten??
Ik heb het waterblokje dus wel even opgeschuurd met een schuurpapiertje korrel 1200, dan wordttie toch wat gladder = meer opppervlakte =betere koeling.

een ding is zeker, het schaadt niet.

Ik ben ook wel benieuwd of er iemand al geprobeert heeft om zijn gpu te koelen, mij valt namelijk nu pas op dat die best wel herrie maakt.

Die veren kun je er beter maar in doen, je wil niet weten wat er gebeurt als zo'n slang gaat knikken, volgens mij staat er trouwens op de site van TT dat de veren zorgen voor een betere flow.

[ Voor 13% gewijzigd door Bornin op 15-05-2003 13:00 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

xentar schreef op 15 mei 2003 @ 12:45:
[knip]
dat zou ik ook wel willen weten, ik wil dit setje namelijk gaan kopen om alleen m'n NB, SB en VGA te koelen, maar vraag me af of dit setje daar geschikt voor is.

offtopic:
m'n CPU is al met m'n prommy gekoeld, dus daarvoor heb ik niks meer nodig.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger666 schreef op 14 May 2003 @ 02:12:
[...]

Dat die Sensor brak is is wel duidelijk onderhand. ;)
Check ook het NF7-S topic :D
Ah ok maar hoeveel scheelt het dan ongeveer met het echt? Zal wel niemand weten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen veren in mijn slangen omdat ik dat mooier vind :) Ik zie ook geen mogelijkheid dat de slangen gaan knikken.

Verder vroeg ik me af of het in prestaties zou uitmaken of ik voor mijn XP 2100+ de klemmetjes gebruik om het koelblok aan te brengen (heb ik nu) of de boel aansluit via de gaten in mijn moederbord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 09:28:
[...]

ja ook gedaan maar dan komen de temps iets hoger 3 a4 graden en dat die warme lucht me kast is stroom merk je toch nix van. die lucht die eruit komt is niet zo warm dat de rest van mijn componenten daaronder leiden

ik heb um nu zo:

[[url=URL http://members.lycos.nl/saushenk/P1010080.JPG]afbeelding[/url]]

[[url=URL http://members.lycos.nl/saushenk/P1010005.JPG]afbeelding[/url]]

[[url=URL http://members.lycos.nl/saushenk/P1010003.JPG]afbeelding[/url]]

[[url=URL http://members.lycos.nl/saushenk/P1010078.JPG]afbeelding[/url]]

[[url=URL http://members.lycos.nl/saushenk/P1010026.JPG]afbeelding[/url]]

Bij de laatste foto had ik maar meteen iets kapot gemaakt. ik wilde het plaatje recht buigen maar hij brak door midden :(!!
sorry, maar als ik het goed bekijk heb je de backup receiver in het setje mee laten lopen. Dus ook het water daar uit stroomt mee... Heel leuk bedacht, maar als je goed ziet boven in spuit et water echt tegen het plastic aan, en volgens mij wek je juist op die manier de grootste luchtbellen op... of niet?

edit als ik zo lees zie ik hier mensen praten over dat de veren de water flow zou moeten belemeren. Dit is niet waar... er gaat maar een heel klein pis straaltje door die dunne slangetjes en dat wordt echt niet belemerd door die spiraaltjes... zou een mooie boel zijn, dat heeft thermal take vast wel eens uit geprobeert. dat dunne pis straaltje gaat inprinciepe gewoon door de spiraaltjes heen... ik zou zeggen, test het uit als je het zeker wilt weten en het tegendeel wilt bewijzen, zou ik erg tof vinden :)

[ Voor 14% gewijzigd door DAMAGE op 15-05-2003 19:23 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toevallig de set gedraaid met en zonder veren in de slangen en kon idd geen verschil zien, behalve dat ik met de veren in de slangen wel luchtbelletjes had en nu niet. Verder heb ik dan ook alleen gekozen voor de slangen zonder veren, omdat ik die veren in mijn slangen gewoon lelijk vind :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 15 May 2003 @ 19:17:
[...]

sorry, maar als ik het goed bekijk heb je de backup receiver in het setje mee laten lopen. Dus ook het water daar uit stroomt mee... Heel leuk bedacht, maar als je goed ziet boven in spuit et water echt tegen het plastic aan, en volgens mij wek je juist op die manier de grootste luchtbellen op... of niet?

edit als ik zo lees zie ik hier mensen praten over dat de veren de water flow zou moeten belemeren. Dit is niet waar... er gaat maar een heel klein pis straaltje door die dunne slangetjes en dat wordt echt niet belemerd door die spiraaltjes... zou een mooie boel zijn, dat heeft thermal take vast wel eens uit geprobeert. dat dunne pis straaltje gaat inprinciepe gewoon door de spiraaltjes heen... ik zou zeggen, test het uit als je het zeker wilt weten en het tegendeel wilt bewijzen, zou ik erg tof vinden :)
Das idd wel lachuh dan heb je een waterval :D Alleen er zullen idd ook wel meer belletjes komen.
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 19:47:
Ik heb toevallig de set gedraaid met en zonder veren in de slangen en kon idd geen verschil zien, behalve dat ik met de veren in de slangen wel luchtbelletjes had en nu niet. Verder heb ik dan ook alleen gekozen voor de slangen zonder veren, omdat ik die veren in mijn slangen gewoon lelijk vind :*)
same here

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 19:47:
wrong. belletjes blijven achter de veren haken, echter, zonder veren kunnen die belletjes nergens achter haken dus stromen die dood leuk in je water mee om er vervolgens in het reservoir weer uit te gaan... dat kan je inprinciepe wel als een voordeel zien ja! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand een antwoord op deze vraag:
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 18:56:

Verder vroeg ik me af of het in prestaties zou uitmaken of ik voor mijn XP 2100+ de klemmetjes gebruik om het koelblok aan te brengen (heb ik nu) of de boel aansluit via de gaten in mijn moederbord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 15 May 2003 @ 19:17:
[...]

neej er komen geen luchtbellen mee. omdat het onderste slangetje alleen water mee pakt en net niet bij de lucht kan. als ik dit probleem helemaal van de kaart wil vegen doe ik er gewoon meer water bij..
wel toen ik het setje voor de eerste 5 keer aanzette bleven er luchtbellen achter die veren hangen. ook heb ik al een lek gehad door dat ik een van die veren had afgeknipt om in het slangetje te passen en dat het scherpe puntje door het slangetje kwam en dus lek ging... maar het is goed afgelopen.
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 20:21:
[...]

Das idd wel lachuh dan heb je een waterval :D Alleen er zullen idd ook wel meer belletjes komen.
ben ik nou de enigste op got die zoon watervalletje met zun aquarius het gebouwd?? leek mij de leukste oplossing om het back_up_ding toch te gebruiken... je hoort nu ook het water een beetje en je ziet het bewegen. ook als ik er nu zooi bij moet gooien..
-antivries
-glow_spul
ofzo dan mengt het van zelf en hoef ik niet heel die zooi opnieuw bij te vullen..

edit: 2e quote

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

whizz666 schreef op 14 May 2003 @ 23:45:

[afbeelding]
Geocities laat geen doorlinking toe .. Zet de pic op de webspace van je provider oid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizz666 schreef op 14 mei 2003 @ 23:45:

[afbeelding]
Ik heb ff die pic voor hem upgeload. < als je dat zo schrijft.

[img=600]URL http://members.lycos.nl/saushenk/DCP_0850.jpg[/img]
< NIET MIJN KAST MAAR DIE VAN: "whizz666"!!

mijn temps zijn trouwens: 30 a 32 graden idle en na 2uur postal spelen 36 a 38 graden. :P
met mijn oude lucht cooler: sibak triple haalde ik de zelfde temps alleen dan 10 graden hoger.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 09:47:
[...]

Ik heb ff die pic voor hem upgeload. < als je dat zo schrijft.

[[url=URL http://members.lycos.nl/saushenk/DCP_0850.jpg]afbeelding[/url]]
< NIET MIJN KAST MAAR DIE VAN: "whizz666"!!

mijn temps zijn trouwens: 30 a 32 graden idle en na 2uur postal spelen 36 a 38 graden. :P
met mijn oude lucht cooler: sibak triple haalde ik de zelfde temps alleen dan 10 graden hoger.
whizz666
Wat zijn de specs van je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SauS HenK: Hoe haal je zulke lage temps met een XP 2400?? Met mijn XP 2100+ zit ik op 44 graden idle op dit moment. Hoe heb je het koelblok bevestigd?? En met welke progje meet je de temps??

Vast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bios/ usdm/ speedfan/ mbm/ en directe temp meter

edit: nu heb ik hem weer standaart staan omdat ik nu ff geen tijd heb om te ocen. want ik ben met studie bezig. nu staat hij dus op 1700+ en draait hij idle zoon 30 graden. soms eronder. stressed gaat hij tot 35 graden.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze opstelling die jij hebt gebruikt (radiator bovenaan) spreekt mij het meeste aan. Ik ga ook een Maxi tower van Chieftec kopen.

Maar ik vraag me wel af of dit geen kwaad kan, die radiator vlak boven de voeding? Geeft dit geen problemen ivm warmte?

Hoe is de radiator bevestigd trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 11:09:
[...]

Deze opstelling die jij hebt gebruikt (radiator bovenaan) spreekt mij het meeste aan. Ik ga ook een Maxi tower van Chieftec kopen.

Maar ik vraag me wel af of dit geen kwaad kan, die radiator vlak boven de voeding? Geeft dit geen problemen ivm warmte?

@ g4s: heb je nu 2 fans op je rad staan?? een 9.2 fan en die tt fan?? daar van gaat het als het goed is niet beter woeien [waaien/koelen]. en is het niet practiser dat je het andersom zet. dus dat die 9.2 fan de lucht naar buiten blaast??

misschien ook wel leuk om je rad tussen de 2 fans te zetten..

..::als er trouwens 2 fans zijn::.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 11:09:
[...]

Dit was ff tijdelijke opstelling en de radiator zat dus nog niet echt vast (alleen magneetjes) En de voeding word idd aan de bovenkant warm zoals ik al zei was dit tijdelijk en hieronder volgen de pics zoals het nu is waarbij de warmte van de voeding geen rol meer speelt.
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 11:15:
[...]

@ g4s: heb je nu 2 fans op je rad staan?? een 9.2 fan en die tt fan?? daar van gaat het als het goed is niet beter woeien [waaien/koelen]. en is het niet practiser dat je het andersom zet. dus dat die 9.2 fan de lucht naar buiten blaast??

misschien ook wel leuk om je rad tussen de 2 fans te zetten..

..::als er trouwens 2 fans zijn::.. :P
die TT fan zoog/zuigde de warmte door naar buiten en die 92mm hielp daar dus mee de warmte naar buiten te krijgen dus het stond al zoals jij zei :)

Pics zoals het nu is volgens strax..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zijn trouwens verdomt sterke magneetjes.. bijmij zaten ze allemaal aan elkaar vast en toen kreeg ik ze met moeite los. hij houd nu wel mijn radje en waterpompje in de lucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al de hele tijd aan het denken hoe ik alles best monteer...
Ik ben van plan een Chieftec Dragon DA-01 Black Maxi case te nemen... Ik ga er een intake fan instoppen, en helemaal vanboven vanachter komt een outtake... Ook is er nog een side-fan in het sidepanel (met plexi window)...

Hoe raden jullie aan om alles te monteren? De pomp zal sowieso onderaan vanachter in de case komen... Maar waar de rad en het backup-res?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk naar de pics in dit topic dat is wat wij nou hebben. zoek zelf je beste stelling. je backup-reservoir moet je iig hoger plaatsen dan de rest. zodat het water naar beneden stroomt. je hoeft niet perse het backup_ding eraan te laten. dit is alleen nodig om hem bij te vullen. je kan um ook gebruiken om als fontijntje te dienen, zoals ik heb gedaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
gfo schreef op 16 mei 2003 @ 10:53:
[...]

whizz666
Wat zijn de specs van je systeem?
Asus A7V333-X
xp2400+@2380 MHz 41 graden Idle 47/48 stressed
512 MB samsung pc2700
120Gb maxtor 7200Rpm
Hercules 3D 9000Pro

geluidskaart/toetsenplank/muisding etc. ;)

edit:
Saushenk, bedankt voor het uploaden van mijn foto maar het plaatje staat nog steeds op de vorige pagina :o

[ Voor 21% gewijzigd door Bornin op 16-05-2003 14:46 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizz666 schreef op 16 May 2003 @ 14:30:
[...]

edit:
Saushenk, bedankt voor het uploaden van mijn foto maar het plaatje staat nog steeds op de vorige pagina :o
offtopic:
alleen jij kan um zien dus, want niemand ander kan jou pic zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 16:32:
[...]

offtopic:
alleen jij kan um zien dus, want niemand ander kan jou pic zien.
offtopic:
Ik kan hem toch zien :?

Nog altijd niemand die een NB of VGA waterblok heeft geprobeerd?? Ik heb al wat gezocht, maar bij de meesten die het hebben uitgebreid blijft er niets meer van het setje zelf over: ander pomp, rad enz...
En mijn NB wordt de laatste tijd echt loeiheet, kan mijn vingers er maar een paar sec ophouden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er nu een cpu koeler op zitten en zit te twijfelen of ik niet een watercooling nb ding erop plak maar ik denk dat dit setje daar te zwak voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik zou dit setje niet gaan uitbreiden, daar is het echt niet geschikt voor.
- De pomp is te zwak, er komt maar zo'n klein pisstraaltje uit
- De radiator kan de warmte niet kwijt, heb ik nu al last van, terwijl ik alleen m'n cpu koel
- De standaard fan op de radiator vind ik persoonlijk ook veel te zwak. Hij is wel stil, maar ik hou m'n (flink overclockte) cpu er niet koel mee. Ik heb er nu een 32dB papst op zitten.

't Is een prima setje om een doorsnee cpu mee te koelen, maar veel gekker moet 't niet worden.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 11:34:
Pics zoals het nu is volgens strax..
Je moet je wel aan je belofte houden he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

MadMarky schreef op 16 May 2003 @ 20:10:
Ik zou dit setje niet gaan uitbreiden, daar is het echt niet geschikt voor.
- De pomp is te zwak, er komt maar zo'n klein pisstraaltje uit
- De radiator kan de warmte niet kwijt, heb ik nu al last van, terwijl ik alleen m'n cpu koel
- De standaard fan op de radiator vind ik persoonlijk ook veel te zwak. Hij is wel stil, maar ik hou m'n (flink overclockte) cpu er niet koel mee. Ik heb er nu een 32dB papst op zitten.

't Is een prima setje om een doorsnee cpu mee te koelen, maar veel gekker moet 't niet worden.
Okay, Thanx 4 the info, dan ga ik maar ff kijken naar een ander setje of stel er zelf een samen.
Want ik neem aan dat als je geen CPU & VGA of NB kan koelen, dat alleen VGA, NB & SB dan ook te veel gevraagd is.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn Graph o cool er tussen gezet en tot dusver lijkt het geen invloed te hebben op de temperatuur.
Draait nu al een uur op 37 graden in de bios. Was voorheen 36 graden.
Zal strax wat benchmarks draaien en post de temps dan wel opnieuw.

Zag tot mijn grote schrik (Lees vreugde, weer een excuus om te upgraden) dat er een hoekje van Athlon was afgebroken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 13:46:
Ik heb net mijn Graph o cool er tussen gezet en tot dusver lijkt het geen invloed te hebben op de temperatuur.

Zag tot mijn grote schrik (Lees vreugde, weer een excuus om te upgraden) dat er een hoekje van Athlon was afgebroken. :'(
doe dat, ik ben ook erg benieuwd :9 :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Bornin op 17-05-2003 18:32 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat hebben jullie voor een hoge temps allemaal ik had gister de pc 3 dagen aan staan en maar 36 graden. als ik zoals hierboven een uur me pc aan heb staan zit ik nog onder de 30.. :P ik post maandag [als ik snel i-net heb] wel wat pic hoe het nu zit want ik heb nu me: Proc WC + NB Proc Cooling + SB NB Cooling + GVA Proc Cooling!!! :P ziet er wel zwaar heftig uit. maakt wel weer herrie. heb nu ook nog een extra fannetje op me wc blokje zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dan, ik post toch nog ff een voor proefje. Ga vooral voor het grotere plaatje daar kan je zien wat en hoe..

[img=600]URL http://members.lycos.nl/saushenk/P1010013.JPG[/img]

Proc is nu dus met de aquarius gekoelt en nog een extra fannetje erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 22:59:
Oke dan, ik post toch nog ff een voor proefje. Ga vooral voor het grotere plaatje daar kan je zien wat en hoe..

[[url=URL http://members.lycos.nl/saushenk/P1010013.JPG]afbeelding[/url]]

Proc is nu dus met de aquarius gekoelt en nog een extra fannetje erop.
Waarom heb je dat extra fannetje erop gedaan :?
Dat heeft verder toch geen extra nut :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm... 1 10e graad verschil :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

saus henk hoeveel pci sloten heb je nodig om er een 80 mmin te beuken...is wel leet gedaan...en hoe heb je die 80 mm boven je northbridge gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:50
Ik heb mij ook maar zo'n setje aangeschaft, maar het onderste balletje maakt een irritant trillend geluid, hij komt steeds tegen de behuizing van het pompje aan.
Heeft iemand er ook last van en is er ook wat tegen te doen? ;(

Word er gek van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

_AcS_ schreef op 18 May 2003 @ 23:35:
Ik heb mij ook maar zo'n setje aangeschaft, maar het onderste balletje maakt een irritant trillend geluid, hij komt steeds tegen de behuizing van het pompje aan.
Heeft iemand er ook last van en is er ook wat tegen te doen? ;(

Word er gek van 8)7
nee daar heb ik geen last van... lucht er uit halen wil helpen..... bij mij draaien ze alleen rond.... en de flow is perfect hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 13:46:

Post je temps eens plz!!! Ben super nieuwsgierig hiernaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen tijd gehad om uitgebreid te benchen, ik hoop daar vandaag aan toe te komen.

Hier nog ff wat temps:

Idle: 42 C (15 uur Idle in windows)
Stressed : 45 C (drie uur 3Dmark)
Case temp: 31 C
Kamer temp: 24 C

Ga vandaag de vieokaart en proc. wat overklokken, post temps later!
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.