Thermaltake Aquarius II Cooling

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.170 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

zimbab schreef op 20 April 2003 @ 19:48:
Als het een beetje kan zou ik het dan meteen als outtake doen.....anders blaas je warme lucht je kast in in plaats van uit. Misschien dan maar de fans aan de achterkant als intake en de fans aan de voorkant als outtake.
Op de outtake plaatsen zit te weinig ruimte om de radiator vast te maken. De airflow omdraaien doe ik ook niet, ik heb die stoffilters die erin zitten erg hard nodig :p
Ik denk niet dat de rest van m'n pc onderdelen erg veel warmer zullen worden. Op de plaats van m'n videokaart en chipset zit immers ook nog een intake. M'n chipset wordt eerder koeler, omdat nu alle warme lucht van de heatsink ertegenaan komt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf ook te denken om de Aquarius II aan te schaffen, maar ik wilde even van jullie weten hoe betrouwbaar het is. Er zit toch voor flink wat geld in mij kast, en zie de boel dus niet graag lekken.

Laatste vraag: Hoeveel casefans moet je laten draaien als je deze waterkoelingsset neemt?? Standaard zitten er dus 5 in. Maar heb je die dan nog steeds nodig??

Vast bedankt ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 10:52:
Ik zit zelf ook te denken om de Aquarius II aan te schaffen, maar ik wilde even van jullie weten hoe betrouwbaar het is. Er zit toch voor flink wat geld in mij kast, en zie de boel dus niet graag lekken.

Laatste vraag: Hoeveel casefans moet je laten draaien als je deze waterkoelingsset neemt?? Standaard zitten er dus 5 in. Maar heb je die dan nog steeds nodig??

Vast bedankt ;)
ik draai nu met 3 casefans + 2 op me rad. 35 idle en 43 stressed met de fans op 7 volt (allemaal)
alle fans op 12 volt idle: 31 stressed:35

Het gaat hier om een xp 2100 + @ 2600+ (10 x 210 op standaard voltage) Heb ehm gisteren ff teruggeclocked indien ie vage errors gaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na deze topic helemaal door hebben gelezen, en de vele reviews op het net erover, heb ik besloten dat deze WC in mijn nieuwe pc (eind juni '03) zal komen!
Ik had evenwel nog een vraagje... Hoe zit het met het transport van een pc met deze WC in? Als ik bv. naar een LAN-party ga, moet ik dan het water eruit laten voor het vervoer met de wagen?
Hoe zit dit? Hoe doen jullie het? En is het dan mét of zonder het reservoir geïnstalleerd?

En tot slot, wat is nu eigenlijk de beste vloeistof om erin te gieten? In de FAQ las ik om gedestilleerd (is dit hetzelfde als gedemineraliseerd?) water te gebruiken, met wat WaterWetter erin... Is de coolant die bij deze WC zit ook een goeie WaterWetter?
Koelvloeistof voor in de wagen zou niet goed zijn?
En hoe vaak dient het water vervangen te worden?

Ik weet het, het is een hele boterham ;) Maar goed geïnformeerd zijn, is toch altijd positief, toch? ;) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 16:59

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb vorige keer me pc gewoon meegenomen zonder water eruit te halen enzo, hij doet het nu nog steeds. Dit Aquarius setje is in principe een gesloten systeem, mijn poseidon setje moest ik echter wel leeg laten lopen omdat het water bij het lopen een beetje uit het reservoir wegsijpelde. Dus geen probleem om je pc met aquarius 2 set mee te nemen, maar als je die back up receiver erop laat zitten(heb ik ook gedaan) moet je af en toe ff dat checken of het er niet overheen klotst.
Ik gebruik zelf demi water gekocht bij Trekpleister en ik gebruik de waterwetter die erbij zat, het werkt goed dus ik kan het je wel aanraden.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 11:52:
Na deze topic helemaal door hebben gelezen, en de vele reviews op het net erover, heb ik besloten dat deze WC in mijn nieuwe pc (eind juni '03) zal komen!
Ik had evenwel nog een vraagje... Hoe zit het met het transport van een pc met deze WC in? Als ik bv. naar een LAN-party ga, moet ik dan het water eruit laten voor het vervoer met de wagen?
Hoe zit dit? Hoe doen jullie het? En is het dan mét of zonder het reservoir geïnstalleerd?

En tot slot, wat is nu eigenlijk de beste vloeistof om erin te gieten? In de FAQ las ik om gedestilleerd (is dit hetzelfde als gedemineraliseerd?) water te gebruiken, met wat WaterWetter erin... Is de coolant die bij deze WC zit ook een goeie WaterWetter?
Koelvloeistof voor in de wagen zou niet goed zijn?
En hoe vaak dient het water vervangen te worden?

Ik weet het, het is een hele boterham ;) Maar goed geïnformeerd zijn, is toch altijd positief, toch? ;) Bedankt!
gewoon die backup receiver er af halen en een slangetje plaatsen op de pomp waar anders de backup kwam. Op die mannier kun je je pc gewoon mee nemen, hoe dat maakt niet uit. Laten staan? kan... Op de kant liggen in de kofferbak? kan ook! maakt niks uit. Ik ben met mijn pc van leeuwarden naar gulpen geweest, voor een lanparty. Nou dat is 2 min lopen van belgie af... (we reden dan ook in eens in belgie maar daar gaat het nu ff niet om :X 8)7 ) en me pc lag gewoon op zijn kant in de kofferbak... Kan dus gewoon :)

Wel goed je spulletje aansluiten he ;)

Ik had er eerst gewoon kraan water in met die groene stuff... Ik dacht dat gaat vast wel alg tegen... Noway dus. Ik zag op een gegevenmoment een heel kleinstukje alg zitten. Toen vond ik het leuk geweest en heb ik alles er uit gehaalt... Laten spoelen met azijn, toen er weer uit gehaalt en laten spoelen met demi water. Toen weer er uit gehaalt en toen demi water plus anti vries er in gekukelt... Werkt prima zo! mooi blauw kleurtje, alleen het water in mijn reservoir lijkt wel troebel... maar dat is het niet (in de slangen is het mooi blauw)

[ Voor 16% gewijzigd door DAMAGE op 21-04-2003 13:12 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 21 April 2003 @ 13:10:
[...]
(we reden dan ook in eens in belgie maar daar gaat het nu ff niet om :X 8)7 )

...

Toen weer er uit gehaalt en toen demi water plus anti vries er in gekukelt... Werkt prima zo! mooi blauw kleurtje
België is een mooooooooooi land :p Ik woon er :p:p (Sorry :p)

Wat is het voordeel van anti-vries? Die anti-vries, is dat datgene dat je in je reservoirtje giet voor de ruitensproeiers? Nee zeker? :D :D Ken niet zoveel van auto's enzo :p

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe betrouwbaar is dit setje nu wat betreft lekken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeer betrouwbaar....

het setje zelf is 100% waterdicht, of je moet de slangen niet goed vastmaken natuurlijk...

alleen de backup receiver is niet helemaal dicht, water kan onder de dop door naar buiten splashen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik zal er zeker een goede koop aan hebben?? Want dan bestel ik hem vandaag nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 14:04:
Dus ik zal er zeker een goede koop aan hebben?? Want dan bestel ik hem vandaag nog :)
mits je het setje goed aansluit enz dan heb je zeker een goedekoop.. hij koelt ook nog eens super... veel mensen zeggen dat hij niet goed genoeg is voor overclocken maar daar vind ik hem perfect voor... okay, er zijn setjes die je zelf maakt natuurlijk, dat zal altijd beter zijn... maar voor deze complete set sja je kunt er gewoon niet ontevreden over zijn want hij doet precies wat jij wilt... hij houd mijn oc-ed procje ook op idle 34 graden..

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 13:34:
[...]

België is een mooooooooooi land :p Ik woon er :p:p (Sorry :p)

Wat is het voordeel van anti-vries? Die anti-vries, is dat datgene dat je in je reservoirtje giet voor de ruitensproeiers? Nee zeker? :D :D Ken niet zoveel van auto's enzo :p
dat gooi je in je auto voor het coolen! dat meng je met demi water en anti vries, gewoon op de zelfde manier als in de auto, doe je dat nu in je pc... werkt prima. Bij de shell kun je het kopen en het heet daar Glyco Shell ofzo er zit tevens iets in dat het corroderen van dingen tegen gaat, nu heb je daar met dit setje geen last van maar toch.

De anti vries gooi je in je water omdat je geen ongewenste bewoners er in wilt hebben... Dat kan met demi water zo ie zo niet goed, maar toch

[ Voor 19% gewijzigd door DAMAGE op 21-04-2003 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn mening is gedestileerd water (of demi water) ism die coolant die je er bij krijgt ruim voldoende. Hier komen ook van ze levensdagen geen algen in te wonen en corroderen gaat het ook niet. Anti-vries is leuk als je rad buiten staat en het wil nog wel is vriezen in de winter :D

ps. anti vries gooi je niet in je auto om te 'coolen' hoor ;) dat gooi je erin om te zorgen dat je koelvloeistof/ruitenwisservloeistof niet bevriest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:11

dlmh

Lo-Fi

Kan je evt. ook nog een VGA blokje op dit setje aansluiten ??? (Met uiteraard een blokje met zelfde tube-dikte, etc.) Is de pomp daar sterk genoeg voor en heeft dit erg nadelige gevolgen voor de temp.???
Ik heb er nu namelijk een Zalman ZM-80 op m'n Ti-4680 zitten en dit geheel wordt behoorlijk warm (zeg maar heel erg). Hierdoor warmt m'n kast behoorlijk op en ik wil m'n kast 's nachts toch wel zonder fans aan hebben staan (moet kunnen met watercooling).

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Als je het setje nog niet hebt gekocht, zou ik dan maar voor de - Recom Coolriver (cpu, northbridge en vga koeling)
http://www.eynstein.nl/a/2660.html
135 euro

gaan, deze weet je zeker dat die het aankan..

enne.. heeft nvidia nieuwe videokaarten, (TI 4680) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

wdekreij schreef op 22 April 2003 @ 15:31:
Als je het setje nog niet hebt gekocht, zou ik dan maar voor de - Recom Coolriver (cpu, northbridge en vga koeling)
http://www.eynstein.nl/a/2660.html
135 euro

gaan, deze weet je zeker dat die het aankan..

enne.. heeft nvidia nieuwe videokaarten, (TI 4680) :D
Ik heb die Coolriver overwogen, maar vind ik niet echt practisch om in te bouwen. Bovendien zijn de kritieken over de TT Aq. een stuk lovender...
En die videokaart is een model van Point of View.. is een Ti-4200 met Ti-4600 PCB en 3.3ns geheugen :P

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
hmzz... ik sleep hem ook MET reservoir overal heen, nix gemerkt van lekken of zow. een vid kaart koeler wordt moeilijk omdat die slangen nogal een vage maat hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
je kan er van die koolance vga blokjes opzetten maar ik weet enit zeker of de radiator de warmte genoeg kan afvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 16:48
hmmzz, ik ben erg geintresseerd, ben wel helemaal gek geworden van alles doorlezen :P
stel dat ik nu ooit is een nieuw mobo met cpu koop (64bit) dan kan ik die watercooler weg gooien lijkt me........das wel zonde....

de meningen verschillen nog wel over wat je er in moet stoppen qua vloeistof.....maar volgens mij lees ik het meeste dewi en de troep die ze er bij leveren bij elkaar gooien

verder nog 1 puntje, ik zit hier op een zolder waar het in de zomer 30graden of meer kan worden binnen (zielig voor mij he :P )...dit betekend dat het water ook minstens die temp krijgt....zou dat problemen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
met een duurdere set niet maar met die thermaltake weet ik het zo net nog neit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
dat was een antwoord op welke vraag?

ff ander vraagje, ik zie een hoop reviews op internet waar ze niet zo lovend zijn en daar zeggen ze dat luchtkoeling beter is.....gekke is dat in dit topic mensen staan met een athlonXP1700@2100 en temps van 45graden...
dat haal je denk niet met een luchtkoelertje...dus dat bewijst dat in sommige gevallen deze aquarius2 dus wel beter is dan een luchtkoeler...
ik zit nl nog in de twijfels wat ik moet doen...

[ Voor 86% gewijzigd door mad_dog op 23-04-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

Niet twijfelen. Gewoon kopen. Zoals je zelf al zegt. Ik heb mijn 1700+ op 2,21Ghz lopen met een stressed temp van 45 graden met warm weer (afgelopen week).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 13:14
Mad_dog als je een blokje met een vervangbaar (lees plexiglazen oid) deksel kan je je blokje altijd blijven gebruiken als CPU cores plat blijven...gewoon een nieuw dekseltje maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
stlgamer schreef op 23 april 2003 @ 20:15:
Mad_dog als je een blokje met een vervangbaar (lees plexiglazen oid) deksel kan je je blokje altijd blijven gebruiken als CPU cores plat blijven...gewoon een nieuw dekseltje maken...
ja tuurlijk, maar dan kan dus de capaciteit niet voldoende zijn...maarja.....ik sta nu op het punt om te bestellen....damnz......zit alleen wel te denken, als je zon ding hebt moet je eigenlijk wel een raampje in je kast maken, naja, dat komt dan wel :Y)

nog 1 vraagje, wat doen jullie met die backup tank, hangen jullie die buiten je pc, of gooien jullie die geheel uit de kringloop

en jouw overclockte xp is zeker een barton? ik heb nl zon palominioding op 2000+, zeer ongunstig, een hele oude, wordt reteheet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Laatst online: 08:38
Ik heb ook zo'n palominioding op 2000+, alleen ik heb er tijdelijk om te testen een Papst 8412 NGL 80mm (12dB, 19CFM) erop gezet. Mijn temps zijn met zijkap open idle 45! :|

Hier komt nog een andere stille cooler voor in de plaats, die moet gaan zorgen dat ie toch iets minder warm wordt!

en die backup receiver heb ik er ook uitgehaal. Had hem er eerst wel opzitten, alleen ik vind het maar niks, zo'n bakje water achter op je kast. Het is verder toch niet echt nodig. Als ie bijgevult moet worden, dan sluit ik hem wel even aan, maar dat hoeft toch voorlopig niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Valkje op 23-04-2003 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Hier ook geen backup receiver meer. Is alleen maar lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 16:59

icecoolsniper

never run from a sniper!

Smarron schreef op 23 April 2003 @ 21:45:
Hier ook geen backup receiver meer. Is alleen maar lastig.
heb er geen last van, dat ding hangt toch maar achter op me kast en hij blokt geen luchtstromen van fans

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
jaja, maar om de lucht er uit te halen moet je toch de backup receiver aansluiten......dus die moet je er daarna weer afhalen....en dan komt er weer lucht in, of redeneer ik hier fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Aquarius II binnen gekregen. Ik heb deze gekocht bij Gistron. Maar helaas, bij het open maken van de doos viel mij al op dat alles niet nieuw was. Er waren al koelribben omgebogen en ook de pomp zag er van buiten niet schoon uit.

Maar heb de boel toch maar aangesloten. Alles verliep goed, maar toen begon de ellende :( Ik teste alles en kreeg me toch een herrie van die pomp. Het geluid kwam boven alles uit. Maar dat was niet alles :( De fan van het koelblok werkt niet :? Ik dacht in eerste instantie dat het aan mijn moederbord aansluiting lag, maar na een andere fan hierop te hebben aangesloten (die wel werkt) ligt het dus niet aan mijn moederbord aansluiting.

Al met al dus jammer genoeg meteen slechte ervaring met dit setje. Morgen ga ik meteen bellen dat ik mijn geld terug wil, en ga misschien wel naar een andere winkel, want ik vind dit niet kunnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
ja idd, slechte zaak van gistron zeg :o
dat is echt een heel erg iets...een n00b die aan dit begint zou zo ze pc slopen, damnz :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Vraagje: als je je radiator en pomp aan de buitenkant hangt, dan zou je case temp toch niet meer toenemen als je je CPU gaat belasten??? Want de warmte wordt dan aan de lucht buiten je case afgegeven en niet binnen.... of geeft het CPU-blok ook een hoop warmte af? (volgens mij wordt de warmte namelijk zo goed als compleet afgevoerd door het water...)
Iemand??? :) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets rechtzetten |:( Het gaat niet over Gistron (daar heb ik andere dingen besteld) maar over Wintelco. Mijn excuses.

Dat neemt niet weg, dat ik nog steeds best wel pissed ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
uhmmm...wat wou je met de slangen doen? allemaal naar buiten door een gemaakt gat? door een pic sleuf?
kan denk wel, ik heb er zelf geen 1, maar moet denk ik gewoon kunnen, alleen stabiel en mooi is anders......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 23:24:
Even iets rechtzetten |:( Het gaat niet over Gistron (daar heb ik andere dingen besteld) maar over Wintelco. Mijn excuses.

Dat neemt niet weg, dat ik nog steeds best wel pissed ben :(
aha, vandaar de goedkope paasactie van 109euro......hmmzz....nog ff nadenken voor ik tot bestelling overga bij die winkel, dan betaal ik maar 10euro extra....heb ik wel goed spul

/edit
wh00ps die dubbelpost |:(

[ Voor 4% gewijzigd door mad_dog op 23-04-2003 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Die slangen gaan via PCI naar buiten idd... ik heb 'n mooie constructie bedacht om het geheel goed vast te zetten aan de case, dus dat is geen probleem... en mooi ?? Tja... al die kabels en grote lompe apparaten in je case is ook niet mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, idd. Maar het moet toch niet kunnen dat ik dit soort spul krijg?? Ze hebben hun eigen het hardst, want ik heb het totale systeem al in elkaar gezet (nu ondertussen weer netjes in de doos), dus alle leidingen en veren zijn al geknipt etc. Niemand heeft er dus meer wat aan.
Ik wil verder ook niets meer met ze te maken hebben, en wil dan ook mijn geld terug :(

Sorry dat ik zo pissed doe, maar ik ben verdomme de hele avond bezig geweest met het opzetten en weer afbreken van de hele set. Daar wordt je echt niet vrolijk van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

SerialThrillaZ schreef op 23 April 2003 @ 23:27:
Die slangen gaan via PCI naar buiten idd... ik heb 'n mooie constructie bedacht om het geheel goed vast te zetten aan de case, dus dat is geen probleem... en mooi ?? Tja... al die kabels en grote lompe apparaten in je case is ook niet mooi
Hmm, opzich wel een idee. Hoe ga je het precies vastmaken? Gaat niet lukken met die magneten he ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 23:06:
Ik heb vandaag mijn Aquarius II binnen gekregen. Ik heb deze gekocht bij Gistron. Maar helaas, bij het open maken van de doos viel mij al op dat alles niet nieuw was. Er waren al koelribben omgebogen en ook de pomp zag er van buiten niet schoon uit.

Maar heb de boel toch maar aangesloten. Alles verliep goed, maar toen begon de ellende :( Ik teste alles en kreeg me toch een herrie van die pomp. Het geluid kwam boven alles uit. Maar dat was niet alles :( De fan van het koelblok werkt niet :? Ik dacht in eerste instantie dat het aan mijn moederbord aansluiting lag, maar na een andere fan hierop te hebben aangesloten (die wel werkt) ligt het dus niet aan mijn moederbord aansluiting.

Al met al dus jammer genoeg meteen slechte ervaring met dit setje. Morgen ga ik meteen bellen dat ik mijn geld terug wil, en ga misschien wel naar een andere winkel, want ik vind dit niet kunnen :(
shit hey dat is wel een trieste zaak inderdaad dat zulke dingen gebeuren... Misschien niet opzettelijk gebeurt natuurlijk... Niet gelijk met een kwaaie kop gaan bellen want dat helpt ook niet...

Ik heb hem bij alternate weg, en daar zaten ook wat dingetjes krom gebogen van het rad... ik had 2 setjes besteld en bij elke set was dit het zelfde, ook zo bij een set van een maatje van mij waar mee ik mijn battlefield site run, die heeft ook dit setje besteld en daar vernam ik ook van die kromgebogen stukjes. Dit maakt verder geen reet uit maar ik vond het ook wat raar idd..

Verder was bij mij dat flesje coolant gaan lekken. Bij het andere setje wat ik besteld had was dit echter niet het geval, maar goed, die coolant heb ik nu toch niet meer nodig omdat ik nu anti vries gebruik. Die coolant helpt je water niet te beschermen tegen alg trouwens.. vreemd maar waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Smarron schreef op 23 April 2003 @ 23:32:
[...]
Hmm, opzich wel een idee. Hoe ga je het precies vastmaken? Gaat niet lukken met die magneten he ?
Ik gebruik de plaats van de outtake fan om het te monteren. Heb goede schroeven gevonden met het juiste schroefdraad om het geheel stevig te bevestigen. De fan blijft aan de binnenkant van de case, en de radiator aan de buitenkant (met 4 lange schroeven bevestigd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SerialThrillaZ schreef op 24 April 2003 @ 11:03:
[...]
Ik gebruik de plaats van de outtake fan om het te monteren. Heb goede schroeven gevonden met het juiste schroefdraad om het geheel stevig te bevestigen. De fan blijft aan de binnenkant van de case, en de radiator aan de buitenkant (met 4 lange schroeven bevestigd).
Ziet er wel goed uit inderdaad... Misschien een fotootje? Want dit kan voor sommigen ook wel interessant zijn denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Fotootje komt eraan (zodra ik (morgen) setje binnen heb...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb topic effe doorgelezen en denk dat ik het ook maar ga bestellen in het weekend me XP 2100+ word nu als ie 2 dagen aanstaat lekker 70 Graden en maakt tering heriie en dit setje is lekker geodkoop geprijsd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 18-09 20:09
Hier nog ff een update van mijn temps met de thermaltake aquarius op een zolderkamer ;)

2400+@2200MHz met 1.8v

Prime95 aantal uren draaiende:
case 35c en cpu diode 48c.

Toch wel hoog. MAAR met de volcano 7+ was dit al de stressed temp tijdens een beetje 3dmark en een aantal weken terug toen het nog wat koeler was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wat is je idle temp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 19:39:
Ik heb topic effe doorgelezen en denk dat ik het ook maar ga bestellen in het weekend me XP 2100+ word nu als ie 2 dagen aanstaat lekker 70 Graden en maakt tering heriie en dit setje is lekker geodkoop geprijsd :)
wat voor cooler zit er op dan? en ist een oude of een nieuwe xp2100?
en hoe komt het dat ie pas na 2dagen zo heet is, heb je een kleine kast zonder airflow ofzow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

JEEEEHHH!!!! Hij's binnen.... vanavond lekker knutselen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
Gister is mn kast binnen gekomen (h600a), en meteen alles ff overgezet. Wilde ook mn rad aan de buitenkant hangen, alleen dat gaat een beetje moeilijk. je zit nl. met je zijkappen. Die kunnen dan (bij mij) niet meer open :| .

Ook deed mn pc het niet meer nadat ik alles had overgezet... dus ik een nieuw mobo gepakt en ff getest of die het wel deed met dezelfde proc. op luchtkoeling, en ja hoor dat deed het...ik mobo erin geschroefd, doet ie het weer niet.

Nou bleek dat ik de schroeven te hard had aangedraaid zo dat ie het niet meer deed... :?

ff wat losser gedraaid en nu doet ie het weer super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens, mag de reservoir ook beneden me chieftec kast geplaats worden? of moet die perse boven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Valkje schreef op 25 april 2003 @ 21:21:
Gister is mn kast binnen gekomen (h600a), en meteen alles ff overgezet. Wilde ook mn rad aan de buitenkant hangen, alleen dat gaat een beetje moeilijk. je zit nl. met je zijkappen. Die kunnen dan (bij mij) niet meer open :| .

Ook deed mn pc het niet meer nadat ik alles had overgezet... dus ik een nieuw mobo gepakt en ff getest of die het wel deed met dezelfde proc. op luchtkoeling, en ja hoor dat deed het...ik mobo erin geschroefd, doet ie het weer niet.

Nou bleek dat ik de schroeven te hard had aangedraaid zo dat ie het niet meer deed... :?

ik zou maar oppassen, mischien heb je ergens perongeluk sluiting gemaakt tegen je kast... dit kan een doodsoorzaak zijn voor je mobo dus pas er please op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 00:00:
trouwens, mag de reservoir ook beneden me chieftec kast geplaats worden? of moet die perse boven staan?
als je ff nadenkt dan zie je zelf ook dat dan de vloeistof naar je reservoir stroomt...lijkt me niet echt zinvol dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 17:50

Fritske

'Knowledge' is power

Na lang wikken en wegen heb ik toch het aquarius II setje gekocht. Ik ben eens benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Ik heb een XP1800+ die nu idle draait op 57 gragen met zijkant open. moet toch beter kunnen he met dit setje :)

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Valkje schreef op 25 April 2003 @ 21:21:

Ik heb exact hetzelfde meeghemaakt.

Irri bevestigings zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Valkje schreef op 25 April 2003 @ 21:21:

de schroeven om dat ding op je cpu te schroeven?
als dat zo is dan is het dus alsvolgt:
te los-slechte koeling
goed
te vast-mobo doet niet
veel te vast-cpu kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
cpu gaat enit kaduuk door het te vast aan draaien maar het mobo buigt gewoon compleet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Vrijdag binnen, vandaag (zondag) rustig de tijd genomen om het setje te verknutselen :)
Heb inderdaad m'n radiator dmv de 80mm fan op de plaats van m'n outtake fan gezet (aan de buitenkant) en m'n pomp dmv ty-wraps naast m'n PCI sloten. Casefans en fan op radiator aan fanbus gehangen met een schakelaar er tussen. Alles getest en: koeling doet het ook perfect zónder fans!!!! Scheelt 1 á 2 graden max., alleen het verschil in geluidsproductie hoor je niet. Ik hoor nu nog m'n HDD (Seagate Barracuda V... ook ERG stil) en m'n voeding iets (Enermax 353W), maar WAT EEN VERADEMING!!!!

Temps:
0 Volt : 36 idle / 42 stressed
5 Volt : 35 idle / 41 stressed
12 Volt : 34 idle / 40 stressed

Dus: 's nachts fans uit (ook al hoor je het verschil niet met 5V)

Ik ben tevreden en het is het geld ZEKER waard !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het setje ook, ik had eerst mijn 1800+ (palomino) op 52° idle draaien met een overclock naar 1667 mhz. Nu heb ik de aquarius II erop zitten nu is 'ie op standaard snelheid 38° idle en met een oc naar 1794 mhz (fsb 156 }) ) dan is 'ie 42° idle!

Dus zeker het aanschaffen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

jammer dat die palominos zo warm worden... mijn 1800+ draait op 1875 ofzo 35 idle nu... relaxed dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
SerialThrillaZ schreef op 27 April 2003 @ 20:40:
Vrijdag binnen, vandaag (zondag) rustig de tijd genomen om het setje te verknutselen :)....
Wat voor een kast heb jij? (zie het al: Lian-Li 0700 Midi-ATX)
:) ]Bij jou kan neem ik aan wel gewoon de zijkap dicht als die radiator vast zit aan de achterkant.

k heb net ook ff de fan uitgezet van mn rad. Temp was idle 44 nu zit ie op 53! Dus dat scheelt wel een hoop...maar wel weer lekker stil.

Zou jij mischien dat fotootje nog f kennen maken ervan?

[ Voor 5% gewijzigd door Valkje op 27-04-2003 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Valkje schreef op 27 April 2003 @ 23:11:
[...]

Wat voor een kast heb jij? (zie het al: Lian-Li 0700 Midi-ATX)
:) ]Bij jou kan neem ik aan wel gewoon de zijkap dicht als die radiator vast zit aan de achterkant.

k heb net ook ff de fan uitgezet van mn rad. Temp was idle 44 nu zit ie op 53! Dus dat scheelt wel een hoop...maar wel weer lekker stil.

Zou jij mischien dat fotootje nog f kennen maken ervan?
uhmzz idd een foto :P
maar volgens mij moet je wel oppassen met de fan uitzetten, als je hem dan paar dagen uit laat gaat t denk wel fout, ik heb er dan wel geen 1, maar t lijkt me dat het water steeds warmer wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De radiator van de Aquarius II lijkt mij nogal klein. Als je er nu een grotere (denk maar aan een goede van de sloop of een Black Ice II) op zou zetten, zou je er veel beter mee kunnen coolen, of zijn de diameter van de buis of de doorvoer van de pomp ook beperkende factoren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 23:24:
De radiator van de Aquarius II lijkt mij nogal klein. Als je er nu een grotere (denk maar aan een goede van de sloop of een Black Ice II) op zou zetten, zou je er veel beter mee kunnen coolen, of zijn de diameter van de buis of de doorvoer van de pomp ook beperkende factoren ?
deze radiator is precies goed, het blokje is ook klein, en de slangen zijn dun... zo kun je blijven complainen, ow ja de pomp pompt ook zowat niks... nee, dit spul past bij elkaar en hoort bij elkaar, waarom het zon goede prestatie levert is omdat het bij elkaar hoort en het voor elkaar gemaakt is, die radiator dus ook... ik denk niet dat het veel uit gaat maken als wanneer je er een ander op gooit, omdat de slangen dun zijn etc...

Je kunt het proberen. Het zal altijd wat uit maken, maar heel veel denk ik niet. Gooi er dan net als mij een sunon fan op ;) dat merk je zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 14-09 10:18
Ik heb er een smart case fan 2 op gegooid :9 dat gooit je temps ook aardig naar beneden op volle toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Moet ff een fatsoenlijke 'cam lenen, maar foto komt er zeker aan!!! Bij mij gaan de fans ook alleen 's nachts uit en overdag tijdens normaal gebruik op 5V en tijdens gamen, etc. op 12V (zelfs op 12V nog redelijk stil!!)
Heb wel nog die bracket van m'n Zalman koeler gebruikt om m'n passief gekoelde Ti-4200 en northbridge te koelen. Dacht dat het niet nodig was omdat die nooit zo heet werden, maar zonder wat directe luchtstroom eroverheen werden die echt superheet!!!!
Eerst werd m'n northbridge nml. (volgens Intel Active Monitor) bijna 43 graden en m'n kast 41!!! Met deze koeler (standaard op 5V), is dat 31 en 29 graden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
hoe kan je Northbridge nouw zo heet worden :O
dat is denk ik te warm hoor, maar goed dat je dr iets aangedaan hebt.....hier wordt ie dus never warmer dan 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Mogelijk omdat m'n Ti-4200 er direct onder zit die behoorlijk wat warmte genereert....
Maar goed... er zitten nu in totaal 7fans in (6x80mm en 1x92mm) en die hoor ik echt amper. Op het moment dat ik ze uitschakel, is het verschil nauwelijks te merken! Die 92mm fan op de bracket laat ik gewoon constant aan op 5V om het geheel toch nog een beetje in de perken te houden...
Ik zit er over te denken om m'n radiator van m'n outtake te halen en gewoon naast de kast te zetten... Er komt nog behoorlijk wat warme lucht uit de outtake natuurlijk en dat kan nooit gunstig zijn voor de temps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 28 april 2003 @ 02:24:
[...]

deze radiator is precies goed, het blokje is ook klein, en de slangen zijn dun... zo kun je blijven complainen, ow ja de pomp pompt ook zowat niks... nee, dit spul past bij elkaar en hoort bij elkaar, waarom het zon goede prestatie levert is omdat het bij elkaar hoort en het voor elkaar gemaakt is, die radiator dus ook... ik denk niet dat het veel uit gaat maken als wanneer je er een ander op gooit, omdat de slangen dun zijn etc...

Je kunt het proberen. Het zal altijd wat uit maken, maar heel veel denk ik niet. Gooi er dan net als mij een sunon fan op ;) dat merk je zeker!
Tuurlijk heeft het zin om een grotere radiator erop te zetten! Die bepaalt toch hoeveel warmte het setje kwijt kan? dat bepalen je slangen of je pompje echt niet hoor ;) goeie rad+goeie fan en dat ding koelt als een gek! ik ben nu bezig met een fanadapter maken om een 120mm fan (Titan 80CFM <30dba) op de rad te zetten. Andere radiator staat ook in de planning is alleen wat lastiger ivm goede aansluiting op slangen. Me resultaten post ik als het af is ;)

edit: alles op elkaar afgestemd? das ook geen leuke tweaker instelling :D ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 12:07:
[...]

Tuurlijk heeft het zin om een grotere radiator erop te zetten! Die bepaalt toch hoeveel warmte het setje kwijt kan? dat bepalen je slangen of je pompje echt niet hoor ;) goeie rad+goeie fan en dat ding koelt als een gek! ik ben nu bezig met een fanadapter maken om een 120mm fan (Titan 80CFM <30dba) op de rad te zetten. Andere radiator staat ook in de planning is alleen wat lastiger ivm goede aansluiting op slangen. Me resultaten post ik als het af is ;)
wat ik dus bedoelde te zeggen is dat dit alles opelkaar afgestemd is en dat daarom deze goede prestaties behaald worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Afbeeldingslocatie: http://www.gameweek.nl/~maddog/Case.jpg

owke hier een foto van mijn pctje, tegenwoordig zit er veel meer zooi in qua kaartjes en een dvd speler en rounded cables, etc...
het gaat om t idee :D
de pijlen geven de luchtstroom aan door mijn kast
nouw vroeg ik me af waar zet ik de radiator en fan neer
ik kan hem op plaats 1 zetten, lijkt me beste qua hitte
ik kan ook mijn onderste hdd bracket op plaats 1 zetten, en dan op plaats 2 de radiator zetten, moet de airflow dan hetzelfde blijven, of moet er dan aan de onderkant-voorkant, lucht naar buiten gaan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik ook maar zo'n setje halen omdt ik eersy een Zalman 6000Cu+ had maar die past niet meer i.v.m. niet mobo. Die koeler hielt me proc overgeclocked 34c idle en 39c stressed. Maar omdat ik hem genoodzaakt moest ruilen met een flut coolermaster die 52c idle en 60c stressed geeft niet echt blij ben ga ik denk ik maar gelijk voor de aquaruis II. Die zalman koeler was toen de tijd ook 45,- dus leg er 90 bij en je hebt nog beter en stiller en stoerder :p

edit:

ik heb dezlefde kast als jij mad_dog en ookal heb ik me setje dan doe ik hem op plaats 1 omdat daar toch nog zat ruimte is en daar is het lekker koel :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 23:06:

Solo 18, je hebt later gezegt dat je hem bij Wintelco had gekocht, maar nu vroeg ik me dus af hoe je dit hebt opgelost aangezien ik ook van plan ben bij hun dr 1 te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat meerdere mensen die de Aquarius II bij hun hebben besteld, dezelfde problemen hadden. Het schijnt dat er gewoon een complete serie met defecte setjes aan Wintelco geleverd is. Ze hebben hierover al contact opgenomen met de leverancier (Thermaltake), wat hiervan de uitkomst is weet ik niet.

Maar wat mij aangaat: ik stuur alles terug en krijg daarbij mijn geld terug. Aangezien iedereen toch positief over dit setje ga ik hem wellicht bij een ander bedrijf kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
mja, als dat echt zo is dan bestel ik lekker bij een ander bedrijf...betaal ik wel wat meer...maar zit je wel beter..
ik had het al opgemerkt, maar ik zit er toch nog steeds over te denken: is het nouw echt niet mogelijk om het de cycle uit te breiden, en dan je gf4 er aan te hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd, bespaar jezelf het gezeik met een niet werkend setje want het is echt frusterend. Ik ga in dit geval wel naar maXpert. Staat ook goed aangeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik had mijn 1e setje bij MaXpert vandaan. Deze was ook defect. Het waterblokje zat gewoon verstopt!

Heb hem de volgende dag ingeruild voor een goede. Niks aan te doen, kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Ik heb vandaag mijn setje binnengekregen. Ook bij Wintelco gekocht. Ziet er nieuw uit (hoop / denk ik). De blz. van het boekje dat erbij zit 'plakte' nog een beetje aan elkaar, dus nieuw denk ik.

Ik zie alleen een paar koelribben gebogen. kan dit kwaad?

Ik heb ook gelezen dat je het koelblok een beetje moet opschuren. Hoe zit dat nu? moet dat of niet?

offtopic:
nog even een klein ander vraagje. Ik heb ook een sunbeam window kit erbij gekocht, alleen zit daar de washer niet bij die nodig is om het raampie af te teken op de kast.

Weet iemand misschien wat voor maat deze washer heeft zodat ik in mijn eigen asortie kan kijken.

[ Voor 61% gewijzigd door Fritske op 29-04-2003 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Smarron schreef op 28 april 2003 @ 18:43:
Ik had mijn 1e setje bij MaXpert vandaan. Deze was ook defect. Het waterblokje zat gewoon verstopt!

Heb hem de volgende dag ingeruild voor een goede. Niks aan te doen, kan gebeuren.
nouw vraag ik me als zeer geintreseerde ubern00b af hoe je daar dan op tijd achterkomt. Ik denk dus als ie verstopt zit dat er geen water doorheen stroomt (8>
maar tegen de tijd dat ik daar achter ben is me cpu denk al doorgefikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

mad_dog schreef op 29 April 2003 @ 11:02:
nouw vraag ik me als zeer geintreseerde ubern00b af hoe je daar dan op tijd achterkomt. Ik denk dus als ie verstopt zit dat er geen water doorheen stroomt (8>
maar tegen de tijd dat ik daar achter ben is me cpu denk al doorgefikt :+
Maak je geen zorgen. Als je de gebruiksaanwijzing goed doorneemt, wordt het setje eerst aangesloten en dan de stroom erop gezet, zonder cpu erin. Dan gaat het pompje tekeer en zou als het goed is een goede doorstroom komen. Die kwam er bij mij niet eens. Toen ben ik alles nagegaan en later bleek dat ik niet door het waterblokje kon blazen. Dit alles nog steeds zonder cpu ..

De volgende dag teruggegaan en in de winkel een nieuw blokje getest door erin te blazen, dat ging perfect! Dus het blokje was gewoon verstopt.

Ik had hem later weer ingebouwd, maar de stroom van het pompje er vergeten op te zetten. De cpu werd na 10 minuten idle ongeveer 45 graden. Dus wees niet bang dat je cpu kapot gaat ofzo. Dat blokje heeft van zichzelf al een goede koeling aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na net een setje besteld te hebben bij MaXpert, kreeg ik een belletje van de verkoper dat ie uitverkocht was *zucht* ;) (gaat hard met die kleredingen). Nu kreeg ik een verhaal te horen dat er trouwens een bug in de pomp zou zitten dat ie vaak vastloopt en dat Thermaltake een groot aantal heeft teruggeroepen en het ontwerp gaat nakijken. Hoewel de verkoper dit verhaal vertelde had hij nog maar 1 klant met dit probleem gehad. Mijn vraag: hebben mijn medetweakers dit al ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand deze set al eens in een wat kleinere kast gebouwd? Ik heb zelf namelijk een Cooler Master ATC-210, dus ik kan geen fan voorin plaatsen (zagen is ook geen optie omdat m'n power- en resetknoppen daar zitten, ik wil sowieso niets aan mn kast veranderen). Er zitten outtake fans aan de bovenkant en de achterkant van de kast.

Denken jullie dat het zinnig is om de radiator zodanig aan de bovenste fan vast te schroeven zodat de warmte daar wordt weggezogen? De pomp zou dan voorin kunnen staan waar normaal gesproken de harddisks hangen.

Iemand enig idee of dit gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Ik heb mijn setje ingebouwd. Wat een geluidsverschil zeg. Ik had eerst een Delta HP fan, en nu dit...... ;)

Ik ben nu al tevreden. Ik weet mijn temps nog niet, maar ik denk dat dat wel zal meevallen qua verschil met me gewone fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 14:56:
Na net een setje besteld te hebben bij MaXpert, kreeg ik een belletje van de verkoper dat ie uitverkocht was *zucht* ;) (gaat hard met die kleredingen). Nu kreeg ik een verhaal te horen dat er trouwens een bug in de pomp zou zitten dat ie vaak vastloopt en dat Thermaltake een groot aantal heeft teruggeroepen en het ontwerp gaat nakijken. Hoewel de verkoper dit verhaal vertelde had hij nog maar 1 klant met dit probleem gehad. Mijn vraag: hebben mijn medetweakers dit al ondervonden?
Ghehe, check mijn post boven jouw post, waarschijnlijk was ik diegene die met een defect setje terugkwam bij MaXpert :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Fritske schreef op 30 April 2003 @ 09:03:
Ik heb mijn setje ingebouwd. Wat een geluidsverschil zeg. Ik had eerst een Delta HP fan, en nu dit...... ;)

Ik ben nu al tevreden. Ik weet mijn temps nog niet, maar ik denk dat dat wel zal meevallen qua verschil met me gewone fan.
wat waren je oude temps en wat is het nu geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:58
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 08:49:
Heeft iemand deze set al eens in een wat kleinere kast gebouwd? Ik heb zelf namelijk een Cooler Master ATC-210, dus ik kan geen fan voorin plaatsen (zagen is ook geen optie omdat m'n power- en resetknoppen daar zitten, ik wil sowieso niets aan mn kast veranderen). Er zitten outtake fans aan de bovenkant en de achterkant van de kast.

Denken jullie dat het zinnig is om de radiator zodanig aan de bovenste fan vast te schroeven zodat de warmte daar wordt weggezogen? De pomp zou dan voorin kunnen staan waar normaal gesproken de harddisks hangen.

Iemand enig idee of dit gaat werken?
Hier ben ik ook benieuwd naar!! Heeft iemand mischien pics van ATC 210 icm Aquarius 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

mad_dog schreef op 30 April 2003 @ 14:43:
[...]

wat waren je oude temps en wat is het nu geworden?
Mijn oude temps volgens MBM waren rond de 60 graden, nu zit ik rond de 50 graden. Ik moet wel nog ff een casecooler aansluiten, want het wordt nu wat warmer met de kast dicht.

Ik heb een XP1800+ (palimo) niet OC-ed. Dit zit op een Asus A7V266-e. Naar het schijnt is de temp sensor van dit mobo niet echt om over naar huis te schrijven. (dacht ik eens ergens gelezen te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Fritske schreef op 30 April 2003 @ 19:49:
[...]

Mijn oude temps volgens MBM waren rond de 60 graden, nu zit ik rond de 50 graden. Ik moet wel nog ff een casecooler aansluiten, want het wordt nu wat warmer met de kast dicht.

......
mmmm, best hoog 50 graden? artic silver 3 gebruikt? en hoe heb je hem bevestigd?
/edit
met hoe heb je hem bevestigd bedoel ik het volgende: je kan dat "ding" op je cpu op 2 manieren bevestigeren, en de ene manier was wel goed en de andere niet ofzow.....ik ben weer lekker duidelijk bezig, ik ga denk ik is een pizzatje bakken :Y)

[ Voor 27% gewijzigd door mad_dog op 30-04-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Zou het een probleem opleveren als ik de radiator boven in de kast plaats? De pomp moet dan wel een stuk harder pompen lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het mij vraagt is het nog altijd het slimste om de radiator onder in je kast te zetten liefst voor (of achter maar net hoe je het bekijkt) een intake fan. als je je rad hoger zet dan je mobo(etc.) dan stroomt alle warme lucht hiervan regelrecht door je rad en dat komt niet te goede van je cpu temp ;) Hoe lager hoe kouder :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Dat begrijp ik ook. Maar door middel van een extra fan. wil zorgen dat de warmte afvoer iets beter gaat. Ik snap dat het beter is het rad onder te plaatsen maar daar is gewoon geen plaats voor. Dus mijn vraag is of het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok heb nu ook Aquarius II werkend :) Zat wel een lek in dat reserviortje :/ Maarjah heb em maar ff gelijmd. Ook btje jammer was dat toen ik die magneetjes uit doosje haalde ze allemaal op elkaar vlogen en toen ik ze probeerde van elkaar af te halen zijn er 2 gebroken :O

Maarjah na dit fantastische begin heb ik eerste ff paar uur getestdraaid en werkt allemaal ok. Alleen toen ik heel het zaakje in me comp zetten en aanzetten stroomde het water wel naar de radiator toen maar het kwam er niet meer uit... net of die niet genoeg power had. Ik d8 dat radiator op de veoding wel kon maar hij had er toch moeite mee. Toen heb ik hem ff naar beneden gehaald zodat die wel doorstroomde en weer boven gezet en toen bleef die stomen dus nu staat die alsnog op de voeding :) (gelijk antwoord op je vraag ilovetechno :))

Nog vraagjes...

- Zal wel domme vraag zijn maar ik vraag het toch :p Maakt het uit met welke richting het water door de radiator en koelblok gaat? In het boekje staan er duidelijke pijltjes bij hoe je het moet doen maar andersom maakt toch niet uit :?

- Als de pomp teveel water hebt dumpt die het in het reservior via de bovenkant en als die te weinig heb komt er water van het reservior naar de pomp via de onderste aansluiting, maar werkt die princiepe ook nog als je hem op zn zijkant legt? Neej zkr ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 18:56

jbbrans

In theorie hoeft je pomp juist iets minder te werken.
Het water wat omhoog gaat moet ook weer naar beneden, dus de opvoer hoogte is (als de slangen gevuld zijn) 0.
Daarbij wil warmte omhoog, dus het water uit het cpu blok wil uit zichzelf al naar boven en het afgekoelde water uit de rad, wil naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 14:23:
(gelijk antwoord op je vraag ilovetechno :))
Perfect.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
  • Laatst online: 18-09 15:35
Ik zou ook graag mijn zalman cnps6000alcu willen vervangen door zo een Thermaltake Aquarius aangezien mijn zalman het zelfs op full speed het moeilijk heeft om mijn cpu koel te krijgen.

Nu de radiator krijg ik wel voorin onder mijn hd, maar waar ik het pompje moet plaatsen weet ik niet, aangezien achteraan nog een sb live en netwerkkaartje zitten geraak ik nooit aan 10cm hoogte zonder tegen een van die pci kaartjes weg te nemen :(
Mag het pompje ook liggen? of eventueel buiten de case of in het helemaal in midden(als ik alle kabeltjes eens fatsoenlijk hang).
Zijn er nog mensen die het in een kleine case hebben geinstalled en daar foto's van hebben of tips??

Ik heb alvast een fototje van mijn huidige case (wel slechte kwaliteit van de foto, is maar snel met mijn gsm getrokke :p en moet is mijn kabeltjes fatsoenlijk hange)
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/xentar/case.jpg

http://www.zelan.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:46
Ik had een pompje dat dood was. Misschien dat dit ook wijst op een mogelijke technische fout? Setje gaat iig terug naar leverancier (had snel ergens ander pompje gescored)

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb vandaag zo'n aquarius apparaat besteld, dodag verw8 ik um thuis.

Nu heb ik ff een vraagje, is het mogelijk om het waterblok te vervangen? Bijv. een dangerden.

Als ik het hele waterkoelinggebeuren een beetje snap (ben nu 1 dag aan het lezen / seminOOb ) zou dat de koelprestaties toch redelijk moeten verbeteren.

Heeft iemand misschien zun waterblok al vervangen? graag je bevindingen dan.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
xentar schreef op 05 May 2003 @ 20:10:
Ik zou ook graag mijn zalman cnps6000alcu......... koel te krijgen.

Nu de radiator krijg ik wel voorin onder mijn hd, maar waar ik het pompje moet plaatsen weet ik niet, aangezien achteraan nog een sb live en netwerkkaartje zitten geraak ik nooit aan 10cm hoogte zonder tegen een van die pci kaartjes weg te nemen :(
Je kan je pomp gewoon tussen je zijkap en kaarten neerzetten. Ik had
eerst ook een kleine kast, en dat gaat best. Het
word alleen wel wat warm in de kast zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whizz666 schreef op 05 May 2003 @ 20:26:
Ik heb vandaag zo'n aquarius apparaat besteld, dodag verw8 ik um thuis.

Nu heb ik ff een vraagje, is het mogelijk om het waterblok te vervangen? Bijv. een dangerden.

Als ik het hele waterkoelinggebeuren een beetje snap (ben nu 1 dag aan het lezen / seminOOb ) zou dat de koelprestaties toch redelijk moeten verbeteren.

Heeft iemand misschien zun waterblok al vervangen? graag je bevindingen dan.
Dit vraag ik mij ook af. Ik denk dat het wel kan als je een verloopje heb van 6mm naar het gewenste aantal mm van je nieuwe koelblok. Aquarius slangen zijn toch 6mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 22:21:
[...]

Dit vraag ik mij ook af. Ik denk dat het wel kan als je een verloopje heb van 6mm naar het gewenste aantal mm van je nieuwe koelblok. Aquarius slangen zijn toch 6mm?
Volgens mij wel, al lees ik net in een review 7 mm maar dat klopt niet d8 ik.

Niemand nog zo crea geweest om het waterblok te vervangen?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al aan de orde was gekomen maar volgens maxpert was er een probleem met de radiatoren en zijn ze daar terug gestuurd ze wetenook niet wanneer ze wel weer te koop komen... :'( :'( [net nu ik geld had] waar hebben jullie hem gekocht?? bij maxpert was hij : 118€ maarja daar staat nu op de site:
Thermaltake A1604 Aquarius II+ Liquid Cooling
UITVERKOCHT!!

das ook dus niet lief.

edit: ook op de site van http://www.wintelco.nl/index.htm kan ik um niet meer vinden... :'(

edit2: bij alternate kan ik um ook niet vinden.

ben ik nou verkeerd aan het zoeken of hebben jullie nu dus allemaal een kut :X radiator??

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 16:14:
Ik weet niet of het al aan de orde was gekomen maar volgens maxpert was er een probleem met de radiatoren en zijn ze daar terug gestuurd ze wetenook niet wanneer ze wel weer te koop komen... :'( :'( [net nu ik geld had] waar hebben jullie hem gekocht?? bij maxpert was hij : 118€ maarja daar staat nu op de site:
Thermaltake A1604 Aquarius II+ Liquid Cooling
UITVERKOCHT!!

das ook dus niet lief.

edit: ook op de site van http://www.wintelco.nl/index.htm kan ik um niet meer vinden... :'(

edit2: bij alternate kan ik um ook niet vinden.

ben ik nou verkeerd aan het zoeken of hebben jullie nu dus allemaal een kut :X radiator??
Beter zoeken jongen :)
http://www2.alternate.nl/html/nodes_info/hjlt22.html

Ik vind me temp wel btje tegen vallen nu. 43C zit ik al idle op. Toch ff alles nog na checken :/

Heb blok wat strakker gedraaid en nu 40.5C idle maar vind ik nog hoog. Nog iemand die XP2000+ heb icm Aquarius II? Ik heb me blok vast zitten met die 4 gaten om cpu dat was toch beste om te doen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
Ik heb ook die 2000+.

Bij mij word ie nu 43 idle.
Het cpu blokje heb ik ook vastgemaakt met die pennen. Alleen
je moet oppassen dat je hem niet te strak vastdraaid, bij mij startte
mn pc niet meer op. Dus ff wat losser gedraaid en deed het weer.

Later startte ie weer niet op. ff die schroefjes een
halve slag losser gedraaid en dat doet ie het weer... :|
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.