Thermaltake Aquarius II Cooling

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.171 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 15 april 2003 @ 19:49:
hmm ik schud net ff me reservoir heen en weer en ik zie in het water een aantal dingetjes lijkt wel stof, wat is dat? is hopelijk niet verontrustend? :)
bij mij zit er ook wel wat stof en andere zooi in volges mij....maar merk er niks van...

hij houd me xp 2100+ @ 2.32 ghz mooi 36 graden idle... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:19

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 19:52:
[...]

bij mij zit er ook wel wat stof en andere zooi in volges mij....maar merk er niks van...

hij houd me xp 2100+ @ 2.32 ghz mooi 36 graden idle... :+
mja bijmij is er verder ook niets aan het handje maar het leek zo eng in eens zit er wat in je water, ik vraag me af hoe dat er in komt?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaja.... tuurlijk heb ik de sticker erwel af gehaald... met folie bedoelde ik alu folie om de pomp afte schermen...

verder is er 100% geen lucht meer.. heb tijden tegen de slangetjes aanzitten tikken, dus dat is het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Henry Tower schreef op 26 November 2002 @ 23:08:
Heeft iemand de Klax Gold voor AMD?
dit gaat volgens mij over het thermaltake set.. voor overige vragen kun je beter in de topic van jupiler wezen, de grote waterkoelingsvragentopic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh??? waarom quote je in godnaam een vraag die gepost is op 26 november 2002??? 8)7 |:( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 20:01:
jaja.... tuurlijk heb ik de sticker erwel af gehaald... met folie bedoelde ik alu folie om de pomp afte schermen...

verder is er 100% geen lucht meer.. heb tijden tegen de slangetjes aanzitten tikken, dus dat is het niet...
vage shit....pompt ie t water wel rond?

had laatst ook iemand waarbij t cpu blok verstopt zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe.... gelukkig wel ja...

tenminste, het balletje huppelt mooi omhoog en naar beneden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook van een hoge kloksnelheid wordt je proc warm turbulence niet alleen van ee hoog voltage. En aangezien je hem flink heb OC'd ;) Amd heeft bij het maken van die 1700+ zich niet druk gemaakt over de temp die die veroorzaakt op 2200mhz. Als je hem wat kouder wil hebben zal je denk toch een grotere fan op je rad moeten monteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 20:24:
hehe.... gelukkig wel ja...

tenminste, het balletje huppelt mooi omhoog en naar beneden...
dan is dat inderdaad ook in orde. zeg weet je zeker dat je het blok niet verkeerd om er op hebt zitten? draai het eens om, doe ff wat meer koelpasta er op ofzo... want ik had teweinig koelpasta er op gedaan en toen werdt ie ook veelste warm...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkeerd om???? kan dat ook nog dan?

hmm, even nadenken (kijkt in case)

zoals ik het nu zie, zitten de slangen aan de bovenkant, and correct me if i am wrong, maar zo moet ie toch...

lijkt me niet dat er veel pasta tussen moet, tenminste, ik en volgens mij velen met mij, doen maar een korreltje erop... of is dit soms bij WC anders??? lijkt me niet toch

idd, ik weet dat ie van een hoge OC opwarmt, maar zoveel graden in luttele minuten terwijl ik monitor in het bios???

en een andere fan op rad. heb ik ook al overnagedacht, maar dan moet er ook weer een fanduct en alles op...

misschien een ander koelblokje die je wel kan vastschroeven.... dit is echt waardeloos met die clippies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 16:37

Hoos

Carpe Diem...

Heb sinds kort ook een TT AQ2, mijn bevindingen zijn allerminst positief!! :9~

Maar toch zit ik ook nog met hoge temps. NON OC CP2600 @ 40 c!! :(
@2800 52 c!

Ik heb een redelijke luchtcirculatie in mn kast, maar blijf toch een hoge temp houden ..
Ik heb hem vastgemaakt met de schroef methode en flink aangedraaid.

Geen beschermfolie, Thermal shit ertussen.
Kep allen de indruk dat er toch iets niet goed zit. :?

Heb het hele topic al doorgeneusd, en heb ook alle lucht er al uitgehaald.
Ik draai het btw op een Asus a7N8x met bios 1003 final..

Is het dat deze bios hoge temps weergeeft ?

Iemand anders ervaring mee ?

[ Voor 8% gewijzigd door Hoos op 15-04-2003 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 22:40:
verkeerd om???? kan dat ook nog dan?

hmm, even nadenken (kijkt in case)

zoals ik het nu zie, zitten de slangen aan de bovenkant, and correct me if i am wrong, maar zo moet ie toch...

lijkt me niet dat er veel pasta tussen moet, tenminste, ik en volgens mij velen met mij, doen maar een korreltje erop... of is dit soms bij WC anders??? lijkt me niet toch

idd, ik weet dat ie van een hoge OC opwarmt, maar zoveel graden in luttele minuten terwijl ik monitor in het bios???

en een andere fan op rad. heb ik ook al overnagedacht, maar dan moet er ook weer een fanduct en alles op...

misschien een ander koelblokje die je wel kan vastschroeven.... dit is echt waardeloos met die clippies...
hoe die moet zitten hangt van het socket af... bij mij zittie ook met de slangen aan de bovenkant... maar dat hangt puur van je socket af. Verder probeer gewoon een extra korreltje. bij mij hielp het echt ik dacht ook dat ik er genoeg op had gedaan, niet dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Hoos schreef op 15 April 2003 @ 22:53:
Heb sinds kort ook een TT AQ2, mijn bevindingen zijn allerminst positief!! :9~

Maar toch zit ik ook nog met hoge temps. NON OC CP2600 @ 40 c!! :(
@2800 52 c!

Ik heb een redelijke luchtcirculatie in mn kast, maar blijf toch een hoge temp houden ..
Ik heb hem vastgemaakt met de schroef methode en flink aangedraaid.

Geen beschermfolie, Thermal shit ertussen.
Kep allen de indruk dat er toch iets niet goed zit. :?

Heb het hele topic al doorgeneusd, en heb ook alle lucht er al uitgehaald.
Ik draai het btw op een Asus a7N8x met bios 1003 final..

Is het dat deze bios hoge temps weergeeft ?

Iemand anders ervaring mee ?
die asus temps kun je niet helemaal vertrouwen inderdaad, heb er verder niet veel ervaring mee, voel eens of je blok of water ook warm is... (de slangen voelen en het koelblok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij is de pomp ook zeer warm... niet heet, maar lauwig.... (vreemd woord)..

verder zijn mijn slangen ook redelijk aan de temperatuur....

zou het toch door die Zalmann cooler op mn GF4 komen dan?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

Misschien ook wel interessant als iedereen zijn temps wilt posten etc. Mijnes:

XP1700+ @ 190*11,5 (@ 1,800 Vcore)
Idle: 37
Stressed: 45

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

XP2400+ @ 172*14 (@1,85Vcore)
Idle: 39
Stressed: 47

ik heb geen fan meer op mn rad, aangezien mn rad recht voor (afstand = 0,5cm) mn 2*8cm front intakes van mn LianLi PC60 staat...

ook leuk:
XP2400+ @ 133*15 (@ 1,65Vcore)
Idle: 34
Stressed: 43

vind ik best redelijke temps :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cpu:
xp 2100+ @ 210 x 11 (1,80 vcore)
idle: 36/37 (tegen t eind van de middag 38)
stressed: 45

radiator temp:
idle: 24
stressed: 30

airflow:
radiator: gekoeld met windtunnel/blowhole die de koude lucht van voor ui de kast direct door de radiator blaast en dan via de zeikant weer naar buiten. (deze mod brengt mn rad temp 5 graden naar beneden)
case: 3 fans, waarvan 2 in me window die direct op het moederbord blazen, en dan nog 1 outtake om deze lucht af te voeren.

voor pics van de bovengenoemde fanduct: http://members.chello.nl/~j.eggen/case/blowhole.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoos

Hoos

Carpe Diem...

Het rare is dat mn slangen gewoon lauw zijn..

Ik wil mn schroeffies wel strakker draaien, maar ben ontzettend bang dat ik mn core crush.. Niet echt veel zin in.. 8)7

Ik heb de orginele fan op mn rad vervangen door een variabele coolermaster (toch dezelfde maat) en een volt mod erbij (incl switch aan mn front :Y) ) zodat ik em op 8 volt kan laten draaien.

Het rare is dat als ik alles op high zet (wat ook nog eens het volume van een stofzuiger enenaard) mn CPU temps niet droppen!! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoos schreef op 16 April 2003 @ 09:52:
Het rare is dat mn slangen gewoon lauw zijn..

Ik wil mn schroeffies wel strakker draaien, maar ben ontzettend bang dat ik mn core crush.. Niet echt veel zin in.. 8)7

Ik heb de orginele fan op mn rad vervangen door een variabele coolermaster (toch dezelfde maat) en een volt mod erbij (incl switch aan mn front :Y) ) zodat ik em op 8 volt kan laten draaien.

Het rare is dat als ik alles op high zet (wat ook nog eens het volume van een stofzuiger enenaard) mn CPU temps niet droppen!! :?
lijkt me sterk...als ik me fans allemaal op 7 volt zet word ie 43 idle...en dan allemaal op 12 volt dan daalt ie binnen 10 minuuten wel weer naar 36

denk dat je temp sensor brak is ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epjwpsvk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05-2024
Nou ik heb het hele topic doorgenomen en ik vind dit setje echt geweldig. Kost weinig en toch hele goede prestaties. Ik wil mijn pc zo stil mogelijk maken dus eerst de waterkoelingsset dan nog een nieuwe voeding en misschien dat ik ook mijn videokaart water gekoelt wil hebben. Moet ik nog effe kijken of dat goed zou werken met het aquarius setje.

AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VGA koeling wordt em denk ik niet.. niet met dit pompje...

ik denk dat je dan toch een wat zwaarder pompje moet hebben, die wat meer water kan verplaatsen, aangezien je dan nog een extra ''station'' erbij krijgt.....

heb er zelf ook overnagedacht, maar dan op mn NB, die ook pittig aan de temp is, maar heb er een hard hoofd in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoos

Hoos

Carpe Diem...

Ik had in eerste instantie het setje ook gekocht voor de beloofde stilte,
maar kwam erachter dan mn CPU fan niet alleen herrie maaktje, maar ook mn voeding!! en nog veel erger !! :( |:( |:(
Dusss gelijk maar een enermaxje van gemaakt. O-)

Het probleem is nu nog mn harde schijven.. (denk dat ik ze iop ga hangen met elastiekjes)

De originele fan is BTW een stukkie stiller dan mn coolermaster, dus ik denk dat ik em maar weer terug ga bouwen en dan een 120 mm fan ervoor (incl voltmod)

Het zou idd kunne dat mn sensor stuck is.. ;(
Maar hou krijg ik nu in hemelsnaam eerlijke temps? :?
Zat zelf eraan te denken om zo'n simpel binnen/buiten thermometertje van de blokker te halen.. buiten voor mn water / binenn voor mn core. :9
Of haalt zo'n ding het niet met max/min waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
hmm, mijn AMD Xp 1800+ is idle ongeveer 40 graden en stressed 47, me radiator is iets van 35 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:11

dlmh

Lo-Fi

Zat/zit zelf te twijfelen tussen de Coolriver voor P4 (met CPU/NB/VGA) of deze set. Ik heb een Point-of-View Ti-4680XP Turbo met RAM-chips en GPU van hoogste kwaliteit (man van X-Ray systems besteld deze kaarten op maat...) en de GPU heb ik gekoeld met de Zalman HP-80A. Idle, en zeker stressed wordt dit ding behoorlijk warm, zeker warmer dan op m'n oude Radeon 8500 (ook van Point-of-View). De Coolriver heeft dus ook een VGA blok erop zitten, maar ik zit er dan mee dat m'n CPU mogelijk ook een stuk warmer wordt....
Echter; in andere topics wordt duidelijk dat de Coolriver niet zo denderend is en de Aquarius blijkwaar zeker wel :9~
Heeft iemand ervaring met beide sets en/of weet het verschil met en zonder VGA koeler gemonteerd???

Bedoeling voor WC is voornamelijk de heerlijke stilte... heb nu een Zalman Cu-6500A (AlCu) en die houdt het geheel redelijk koel, ook op 7v. Echter ik heb een Vantec Nexus 201 Fan-controller (voor 4 fans) en deze begint te tikken als de fans op 7v draaien. Ik wil echter wel controle hebben over m'n fans, zodat tijdens gamen, etc. m'n pc'tje niet overhit raakt. Stressed wordt m'n P4 2.4B namelijk 56 graden op 7v (en dat vindt ik te warm eerlijk gezegd).

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Hoos schreef op 16 april 2003 @ 13:29:
Ik had in eerste instantie het setje ook gekocht voor de beloofde stilte,
maar kwam erachter dan mn CPU fan niet alleen herrie maaktje, maar ook mn voeding!! en nog veel erger !! :( |:( |:(
Dusss gelijk maar een enermaxje van gemaakt. O-)

Het probleem is nu nog mn harde schijven.. (denk dat ik ze iop ga hangen met elastiekjes)
Haha....jij hebt hetzelfde als ik had. Ik heb nu zo alles wel vervangen en ben nu lekker stil aan het draaien. Het laatste dat ik vervangen heb voor de stilte was mijn 120GXP. Heb daar een 180GXP voor gekocht en die is veeeel stiller. Nu ga ik ook maar zo'n Aquarius halen denk ik, want mijn PAL8045 met enermax fan @ laagste stand is wel stil, maar nu het warm begint te worden moeten de fans weer ietsje omhoog (zit op zolder). Ik zie bij jullie toch lagere temps, dusssss. Ik zou hem met de Alpha wel bij kunnen houden qua temps, maar dan moet ik weer mijn Delta 80HP erop gooien en daar heb ik niet echt zoveel zin in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoos

Hoos

Carpe Diem...

zimbab schreef op 16 April 2003 @ 13:51:
[...]

Haha....jij hebt hetzelfde als ik had. Ik heb nu zo alles wel vervangen en ben nu lekker stil aan het draaien. Het laatste dat ik vervangen heb voor de stilte was mijn 120GXP. Heb daar een 180GXP voor gekocht en die is veeeel stiller. Nu ga ik ook maar zo'n Aquarius halen denk ik, want mijn PAL8045 met enermax fan @ laagste stand is wel stil, maar nu het warm begint te worden moeten de fans weer ietsje omhoog (zit op zolder). Ik zie bij jullie toch lagere temps, dusssss. Ik zou hem met de Alpha wel bij kunnen houden qua temps, maar dan moet ik weer mijn Delta 80HP erop gooien en daar heb ik niet echt zoveel zin in. :P
Tis ook gewoon :9~ om water koeling te hebben!! Beetje knuselen/hobbieen!

Ga misschien strax nog naar een wat uitgebreidere WC set.. (I know... Ik kan het niet laten... ) die alles gekoeld heeft (CPU/NB/SB/VGA/HD) >:)

I :r @ my air-cooler !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Hoos schreef op 16 April 2003 @ 15:02:

Tis ook gewoon :9~ om water koeling te hebben!! Beetje knuselen/hobbieen!
Nou....het maakt mij helemaal niks uit of het nou lucht of waterkoeling is, als het maar goed koelt en lekker stil is. Bovendien wil ik niet knutselen en dit is ook typisch een setje voor mensen die niet willen knutselen. Grootste voordeel vind ik wel de prijs.
Ga misschien strax nog naar een wat uitgebreidere WC set.. (I know... Ik kan het niet laten... ) die alles gekoeld heeft (CPU/NB/SB/VGA/HD) >:)
Wat is die SB? Ik hoop niet dat het de South-bridge is.......hehehe.....heeft namelijk totaal geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Ik denk datie de northbridge bedoelt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Nee, want die heeft ie er ook al bij staan (staat ervoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoos

Hoos

Carpe Diem...

zimbab schreef op 16 April 2003 @ 15:35:
[...]

Nou....het maakt mij helemaal niks uit of het nou lucht of waterkoeling is, als het maar goed koelt en lekker stil is. Bovendien wil ik niet kuntselen en dit is ook typisch een setje voor mensen die niet willen knutselen. Grootste voordeel vind ik wel de prijs.

[...]

Wat is die SB? Ik hoop niet dat het de South-bridge is.......hehehe.....heeft namelijk totaal geen nut.
Over het setje> Klopt... Maar je moet ergens mee beginnen om te kijken hoe en wat toch ? Beetje met fans gaan kloten /fanducts misschien/kijken of radiator plaats/flow/hoogte invloed heeft .. Dat je gewoon de basics ff doorhebt.
En daarna er eentje zelf gaan bouwen

Vind het leuker ok naar te kijken door mn raampie :*)

over de SB > Hey.... dat is nieuw voor mij :| Kun je dat ook toelichten waarom niet ?

Zou je je mem ook kunnen WC en ???

Volgens mij kun je toch beter alle vitale dingen koelen ? of niet ?

[ Voor 3% gewijzigd door Hoos op 16-04-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

In je South-bridge zitten alleen zaken als je on-board sound, IDE-controller en USB-controllers enzo. Die krijgen het niet zo warm en als je gaat overklokken heeft dat invloed op de Northbridge (want FSB omhoog) maar niet op de SB. Is ook niet voor niets dat mobo's met een heatsink (en soms +fan) op de NB komen en niks op de SB.

En tuurlijk kan je je mem waterkoelen.....moet je misschien alleen zelf een blok voor draaien....ik weet niet of ze bestaan. Maar ook hier.....dat heeft gewoonweg geen zin. Scheelt hooguit een paar MHz'en (is verscheidene malen getest) en je mem aan de limiet drijven doe je toch niet en als je het wel doet kun je altijd nog sneller geheugen kopen. Je cpu of je mobo zal eerder de bottleneck zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door zimbab op 16-04-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoos

Hoos

Carpe Diem...

Okay..... Thx... Weet ik dat ook weer.. (kan niet alles weten he.. ) *feeling stupid right now*
Over het geheugen > Kep nu spijt dat ik toch niet wat meer hem neergeteld voor de snellere versie.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
zimbab schreef op 16 april 2003 @ 15:35:

Daar kun je je wel eens in vergissen. Het hangt er ook vanaf wat je met je mobo doet... op de Epox 8RDA+ (nForce 2 mobo) bijvoorbeeld, wordt de SB echt flink heet, zeker als je op 200 MHz FSB draait. Voor overklokkers heeft het dus zeker nut om deze ook te waterkoelen. Anders moet je er namelijk een 40x40 mm fannetje op zetten, net als op de NB.

Overklokkers hebben er dus baat bij zoveel mogelijk (CPU,NB,SB,GPU, DDR, eventueel zelfs hardisks of zelfs de voeding :Y) ). Als je niet overklokt maar alleen je pc stil wil maken, is alleen de CPU of CPU+GPU voldoende. Maar daar heb je ook oplossingen voor met luchtkoeling (lees: Zalman).

[ Voor 24% gewijzigd door Aham brahmasmi op 16-04-2003 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Aham brahmasmi schreef op 16 April 2003 @ 17:20:
[...]
Daar kun je je wel eens in vergissen. Het hangt er ook vanaf wat je met je mobo doet... op de Epox 8RDA+ (nForce 2 mobo) bijvoorbeeld, wordt de SB echt flink heet, zeker als je op 200 MHz FSB draait. Voor overklokkers heeft het dus zeker nut om deze ook te waterkoelen. Anders moet je er namelijk een 40x40 mm fannetje op zetten, net als op de NB.
Nou.....het kan best zijn dat hij warm wordt, maar dat komt niet door OC'en en kan dus blijkbaar ook geen kwaad anders hadden ze van Epox er wel een heatsinkje ofzo opgezet. Kijk hier maar eens wat er allemaal in de SB van nForce 2 zit.
Overklokkers hebben er dus baat bij zoveel mogelijk (CPU,NB,SB,GPU, DDR, eventueel zelfs hardisks of zelfs de voeding :Y) ). Als je niet overklokt maar alleen je pc stil wil maken, is alleen de CPU of CPU+GPU voldoende. Maar daar heb je ook oplossingen voor met luchtkoeling (lees: Zalman).
CPU: OK
NB: OK
SB: onzin
GPU: OK
DDR: kan, maar marginale winst en bovendien is sneller geheugen kopen waarschijnlijk bijna even duur en veel sneller.

En de HDD en voeding koelen heeft geen zak invloed op je OC-resultaten en is dus voor OC'ers in principe op dat criterium niet interessant. Voor mensen die een betrouwbare HDD willen en een stille voeding wel....dus wel mooi voor mensen die hun PC stil willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

Misschien heb je gelijk, maar mijn SB wordt wel degelijk heet! Ik heb geen enkele PCI-slot in gebruik, alleen mijn onboard sound en 2 HDD's. Ik heb een Epox ...

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij ook niet echt nuttig om de SB water te koelen, maar je hebt gelijk dat die dingen soms flink warm worden. bij A7N8X(del) wordt die ook flink warm maar heb je denk genoeg aan een klein heatsinkje! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

okay, ik heb er nu genoeg van... morgen ga ik demi water halen, en mijn kraan water er uit halen... ik ben toch een beetje bang voor de kalk, en terrecht ;) vertel me nu niet dat het dom is dat ik het er eerst in heb gehad, ik heb alleen een vraag waar van ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden.

Het volgende ga ik morgen doen :

* Paar flessen demi water halen
* het oude water er uit laten pompen
* Nieuw water er in, even laten circuleren, er er vervolgens weer uit laten pompen
* hier boven beschreven nog 1x herhalen
* dan het nieuwe demi water er in doen.

Zou dit voldoende zijn om de eventueele kalk dat in het water zit en misschien zelfs al ergens anders zit er uit te halen?

en wat zou ik anders ff moeten doen?

Kan niet echt kalk bekennen ofzo, maar ik wil het gewoon ff doen just for the safe.

Overigens heb ik ook nog maar echt een KLEIN beetje groene troep over, een mini bodempie... is dit inprinciepe genoeg? en waar voor dient het eigen'lijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 08:29
Als je het met azijn spoelt voor een uur of 2 weet je zeker dat de kalk er uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Eskimootje schreef op 17 April 2003 @ 01:13:
Als je het met azijn spoelt voor een uur of 2 weet je zeker dat de kalk er uit is.
zal morgen aan de slag. er zit ook wat troebele shit in me water... zal wel alg zijn ofzo, boeit ook niet, morgen gaat de hele zooi er uit... en zal ik ff wat antivries ofzo er in doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoos

Hoos

Carpe Diem...

Groene tjets is een soort coolant...

Denk alleen niet dat een klein beetje genoeg is..

Denk dat antivries niet echt bevordelijk is voor je WC setup.. (misschien koelvloeistof beter..)

Demi is TOP!! :Y) (geen gezeik met alg enzo )

Volgens mij slaat de kalk/tjets ook eerder aan in je blok/rad dan in je pompie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoos schreef op 17 April 2003 @ 11:37:

Denk dat antivries niet echt bevordelijk is voor je WC setup.. (misschien koelvloeistof beter..)

duhh pomp is van plastic, overige zooi van metalen (koper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zimbab..ook van Epox vinden ze blijkbaar dat de SB wel wat koeling kan gebruiken...op de RGA+ zit nu een koeler op de SB.....

hier een thermal image

Afbeeldingslocatie: http://homepage.ntlworld.com/bubo/Southbridge/southbridge_thermal.jpg

van de SB van de 8RDA+..wordt toch aardig heet...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SB cooling dmv WC lijkt me wel een beetje overkill..

ok, hij zal wel wat warm worden, maar een passief heatsinkje of een ouwe cooler erop is meer dan voldoende..

daarnaast, wegen de kosten voor nog een extra chipsetblokje op tegen de prestatiewinst die je eruit haalt? denk het eigenlijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mooie Zalman NB32-J besteld voor op mijn SB. Lekker stil (duh!) en kan nooit kwaad dacht ik zo. :) Ik ga ook eentje op mijn NB zetten en dan op een of andere manier zorgen dan mijn 80mm Papst voor wat airflow zorgt in de buurt van mijn NB. Dat wordt knutselen geblazen.

Hmm, zo'n Aquarius II cooling, is dat een beetje te installeren ook al ben je een volkomen n00b op het gebied van watercooling???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 12:16:
Ik heb een mooie Zalman NB32-J besteld voor op mijn SB. Lekker stil (duh!) en kan nooit kwaad dacht ik zo. :) Ik ga ook eentje op mijn NB zetten en dan op een of andere manier zorgen dan mijn 80mm Papst voor wat airflow zorgt in de buurt van mijn NB. Dat wordt knutselen geblazen.

Hmm, zo'n Aquarius II cooling, is dat een beetje te installeren ook al ben je een volkomen n00b op het gebied van watercooling???
een perfect kitje voor de beginner op het gebied van watercooling...! is heel simpel teinstalleren en er kan niks fout gaan...

trouwens he kan er ook legeonella (zo goed geschreven?) in je kitje onstaan? ik wil niet dat ik straks vermoord wordt door mijn eigen watercooling :o Ik ga zo azijn door me setje laten lopen... en ik ga zo ff wat demi water kopen en het daar mee vullen en uitspoelen zeg maar... et kan toch niet zo zijn dar er nu al legeonella in zit? :)

ow ja nog een edit hoe kan ik er voor zorgen dat ik het water er netjes uit krijg en zonder anteveel te morsen? ik denk gewoon aan het einde van het circuit het slangetje er af halen en dan gewoon alles er uit laten pompen?

[ Voor 11% gewijzigd door DAMAGE op 17-04-2003 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Hoos schreef op 17 april 2003 @ 11:37:

in koelvloeistof zit ook antivries... antivries gebruiken heel veel mensen en volgens dabit kan het best (las ik in een topic)

is het zo dat je met demi water ook geen alg vorming krijgt dan ? ik las in een ander topic dat sommige mensen ook met demi water alg kregen

[ Voor 12% gewijzigd door DAMAGE op 17-04-2003 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het er niet uit laten pompen als ik jou was ;) aangezien je pomp dan droog komt te staan en dat is niet echt goed voor die dingen. denk dat je hem beter gewoon langzaam leeg kan laten lopen! zet het setje hoog neer (heb je wat meer speling als je buisjes moet leeggieten) en gooi eerst het reservoir leeg. Hierdoor staat er al wat minder druk op het water en dan haal je gewoon een slang naar keuze los wat jij het makkelijkst vind als je goed denkt aan de druk die er op het water staat. Als je hem gemonteerd leeg haalt moet je er aan denken dat er waarschijnlijk nog water in het blok zit wat dus ook hoger dan de rest van je set zit. Ook niet zo slim om eerst een slang van je blok te halen natuurlijk omdat dan je mobo flink nat word :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon ff je boekje doorlezen (Real men don't use instructions) maar toch B)

idd, je pompje hoog neer zetten, dan ik geloof 2e of 3e slangetje losmaken, en dan in een bakje laten lopen...

slangen haal je leeg door er gewoon ff doorheen te blazen...

hmm, maar ik wordt steeds hopelozer met dit kitje...

leuk, en easy to install, maar voor cooling bij een OC zeker niet geschikt...

komt waarschijnlijk omdat ik alleen hem kan bevestigen met het clipje....

nou, komt binnenkort mooi een ander blokje op :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 16:10:
gewoon ff je boekje doorlezen (Real men don't use instructions) maar toch B)

idd, je pompje hoog neer zetten, dan ik geloof 2e of 3e slangetje losmaken, en dan in een bakje laten lopen...

slangen haal je leeg door er gewoon ff doorheen te blazen...

hmm, maar ik wordt steeds hopelozer met dit kitje...

leuk, en easy to install, maar voor cooling bij een OC zeker niet geschikt...

komt waarschijnlijk omdat ik alleen hem kan bevestigen met het clipje....

nou, komt binnenkort mooi een ander blokje op :9~
hij is echt niet slecht voor oc....houd men xp 2100+ @ 2,32 ghz mooi op 36 idle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 11:54:
@zimbab..ook van Epox vinden ze blijkbaar dat de SB wel wat koeling kan gebruiken...op de RGA+ zit nu een koeler op de SB.....

hier een thermal image

[afbeelding]

van de SB van de 8RDA+..wordt toch aardig heet...
Ik zei ook dat het best zo kan zijn dat ie warm wordt, maar volgens mij heeft het geen invloed op je OC resultaten en wordt ie ook niet warmer door het OC'en dan ie al is. In die zin is het dus onzin om het extra te gaan koelen, want het heeft geen invloed op de resultaten. Volgens mij dan he, maar ik denk het wel aardig zeker te weten. En anders zou Epox (dé OC-borden-fabrikant bij uitstek) er zelf wel een heatsinkje op zetten als het de prestaties zou beperken. Wat ze nu dus blijkbaar doen, maar dat heeft volgens mij nog niks met het OC'en te maken, maar meer met voorzorg (of de zomer :) ).

ff een piccie van hun oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebg.com/reviews/Epox/8rga+/Pict/image017.jpg

Is toch ook wel ff andere koek dan WC of luchtkoeling....gewoon een erg cheap-ass passief blokje.....dat versterkt mijn vermoeden dat het gewoon voorzorg is.

[ Voor 21% gewijzigd door zimbab op 17-04-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 15:28:
Zou het er niet uit laten pompen als ik jou was ;) aangezien je pomp dan droog komt te staan en dat is niet echt goed voor die dingen. denk dat je hem beter gewoon langzaam leeg kan laten lopen! zet het setje hoog neer (heb je wat meer speling als je buisjes moet leeggieten) en gooi eerst het reservoir leeg. Hierdoor staat er al wat minder druk op het water en dan haal je gewoon een slang naar keuze los wat jij het makkelijkst vind als je goed denkt aan de druk die er op het water staat. Als je hem gemonteerd leeg haalt moet je er aan denken dat er waarschijnlijk nog water in het blok zit wat dus ook hoger dan de rest van je set zit. Ook niet zo slim om eerst een slang van je blok te halen natuurlijk omdat dan je mobo flink nat word :+
nee ik haal gewoon het hele setje uit me systeem weg en ga dan buiten alles er uit latne lopen... eventueel zou ik power op het pompje kunnen zetten om het er uit te laten pompen toch? da moet toch niet zo veel uit maken? ik doe het dan zo :

ik laat alles intakt, en gewoon het einde van het circuit, dus zeg maar waar het het res. weer in moet lopen, die slang haal ik er uit zodat het water er gewoon uit loopt, en dan pompt ie et zootje dus leeg, is dit echt zo slecht voor je pomp? dan doe ik het natuurlijk niet. en er in blazen lijkt me een niet goed idee omdat et natuurlijk vies en waarschijnlijk vol bacterien zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 17 April 2003 @ 17:40:
[...]

nee ik haal gewoon het hele setje uit me systeem weg en ga dan buiten alles er uit latne lopen... eventueel zou ik power op het pompje kunnen zetten om het er uit te laten pompen toch? da moet toch niet zo veel uit maken? ik doe het dan zo :

ik laat alles intakt, en gewoon het einde van het circuit, dus zeg maar waar het het res. weer in moet lopen, die slang haal ik er uit zodat het water er gewoon uit loopt, en dan pompt ie et zootje dus leeg, is dit echt zo slecht voor je pomp? dan doe ik het natuurlijk niet. en er in blazen lijkt me een niet goed idee omdat et natuurlijk vies en waarschijnlijk vol bacterien zit..
op een gegeven moment pompt ie dus lucht..en dat lijkt me niet zo goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Nah... heb het setje besteld en heb alvast bij de Gamma 'Gedestilleerd water' gehaald (wat volgens de informatie-corner niet hetzelfde is als 'gedemineraliseerd water' terwijl op de verpakking toch echt 'gedemineraliseerd en zonder chloor' staat.. maar goed.. zal wel weer aan mij liggen :P)
Ben benieuwd hoe het setje zich de zomer gaat doorslaan...

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na even heel deze topic door te lezen, en enkele reviews, ben ik van plan deze WC ook in mijn nieuwe pc te steken (die ik zal aanschaffen eind juni '03). 'k Ga een Chieftec Maxi Tower case nemen, dus plaats genoeg.

Maar ik had evenwel een vraagje... Is het nog nodig van extra coolers aan te brengen bij zulke WC?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 19:55:
Na even heel deze topic door te lezen, en enkele reviews, ben ik van plan deze WC ook in mijn nieuwe pc te steken (die ik zal aanschaffen eind juni '03). 'k Ga een Chieftec Maxi Tower case nemen, dus plaats genoeg.

Maar ik had evenwel een vraagje... Is het nog nodig van extra coolers aan te brengen bij zulke WC?
Casefans bedoel je? Ja dat zou ik wel doen.....in de Chieftech is het ten eerste heel makkelijk te plaatsen en bovendien hoeft het niet lawaaiig te zijn. Je moet ook de warme lucht uit je kast blazen en over je HDD's heen blazen is ook wel aan te raden....goed voor de betrouwbaarheid van die moderne krengen. Ik heb 4 fans (enermax) van 8 cm in mijn kast (Chieftech) zitten en nog 1 in mijn voeding (chieftech-voeding) en het is heerlijk rustig bij mij.....staan ze wel op hun zachtst bijna........

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 17-04-2003 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op 17 April 2003 @ 20:15:
[...]
Casefans bedoel je?
Ja inderdaad, sorry... Ik bedoelde dus inderdaad casefans.

1 fan bovenaan achteraan in de case (intake) + opzij in het side panel zou ik al zeker doen... Maar waar plaats ik dan nog de fan voor outtake? Normaal steek je die daar vooraan, maar daar steekt dan die radiator van de WC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 20:23:
[...]

Ja inderdaad, sorry... Ik bedoelde dus inderdaad casefans.

1 fan bovenaan achteraan in de case (intake) + opzij in het side panel zou ik al zeker doen... Maar waar plaats ik dan nog de fan voor outtake? Normaal steek je die daar vooraan, maar daar steekt dan die radiator van de WC...
intake bovenin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woops, vergist, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 20:46:
[...]

Woops, vergist, sorry
ik d8 al 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is echt niet slecht voor oc....houd men xp 2100+ @ 2,32 ghz mooi op 36 idle
hoe kan dat nou dan????

mijn XP1700@2300 mhz wordt nu 55 graden weer. heb het blokje er vandaag afgehad, nieuwe pasta aangebracht, maar mocht niet helpen dus.

ik snap er echt geen fuck van....

- heb een chieftec bigtower, de pomp hangt rechtonderin vlakbij de PCI sloten.
- De Rad zit geklikt in een fanbox voorin de case (lees hulsel van ouwe fan daarachter) zit een papfst fan @12V op (hij blaast over de rad heen naar binnen, maar andersom heeft ook geen nut.
- reservoir is niet in gebruik
- zit genoeg water in (met scheutje van die wetter die erbij zat)

dat clipje wil ook niet veel strakker, want anders springt ie zo weer los (k*tsysteem BTW)

had zon draaiclip besteld bij perfectsystems om en toch aan te kunnen draaien, maar ja, dat past weer niet he, aangezien de rand van het blok over de rand van de socket valt :(

wat een scheitkitje dit man... leek wel leuk, maar ik ben toch van mening dat ik een dikke miskoop heb gedaan..

'iemand een TT aquarius 2 setje kopen???''

EDIT://///

ow jah, zie nu net dat het blauwe lampje van de pomp ook niet meer brandt... hij pompt volgens mij nog wel, want het balletje stuiterd nog wel....

hebben meer mensen hier last van???

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wah wat maakt dat pomptje een sjit herrie.. gelukkig heb ik hem niet gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 23:03:
Herrie??? Hoezo??? Iedereen zegt dat ie zo stil is... Kan het niet zo zijn dat er iets mis is met je pomp?? Of dat die balletje ergens tegenaan tikken????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:36
Mijn pompje hoor je ook af en toe, maar dat is een balletje dat je hoort tikken tegen de zijkant.

Ik heb op mn rad nu een papst fan gezet (12dB) alleen nu heb ik een beetje hoge temp.
Met zijkap dicht idle: 56 en met kap open idle: 47. :|

Denk dat ik maar een grotere kast koop (AOpen H600a) en ff
die standaard rad fan van TT, op 7v. laat draaien, kijken of dat wil helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 23:03:
maar goed dat die gozer oid waar je het gehoord hebt niet goed heeft geinstalleert en dat jij daar conclusies uit gaat trekken!!!!

Beetje triest om op die manier te gaan redeneren. Hier werkt het systeem perfect en ik heb een sunon fan op mijn rad geplaatst, ik hoor geen reet echt niet... en het is super cool! 34 idle voor een 1800+ @ 1875 mhz check me specs maar...
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 22:23:
[...]

hoe kan dat nou dan????

mijn XP1700@2300 mhz wordt nu 55 graden weer. heb het blokje er vandaag afgehad, nieuwe pasta aangebracht, maar mocht niet helpen dus.

ik snap er echt geen fuck van....

- heb een chieftec bigtower, de pomp hangt rechtonderin vlakbij de PCI sloten.
- De Rad zit geklikt in een fanbox voorin de case (lees hulsel van ouwe fan daarachter) zit een papfst fan @12V op (hij blaast over de rad heen naar binnen, maar andersom heeft ook geen nut.
- reservoir is niet in gebruik
- zit genoeg water in (met scheutje van die wetter die erbij zat)

dat clipje wil ook niet veel strakker, want anders springt ie zo weer los (k*tsysteem BTW)

had zon draaiclip besteld bij perfectsystems om en toch aan te kunnen draaien, maar ja, dat past weer niet he, aangezien de rand van het blok over de rand van de socket valt :(

wat een scheitkitje dit man... leek wel leuk, maar ik ben toch van mening dat ik een dikke miskoop heb gedaan..

'iemand een TT aquarius 2 setje kopen???''

EDIT://///

ow jah, zie nu net dat het blauwe lampje van de pomp ook niet meer brandt... hij pompt volgens mij nog wel, want het balletje stuiterd nog wel....

hebben meer mensen hier last van???
Ik denk dat jij echt iets niet goed doet en ik zou eigenlijk bijgod niet weten wat je fout doet anders had ik je super graag geholpen... Ik heb nml het setje in mijn pc hangen al een tijdje zoals je weet, maar ik vind hem geweldig draaien en de temps zoals hier boven zijn ook super... ik snap niet wat je fout doet... weet je echt zeker dat je niet iets verkeerd doet? heb je niet bijvoorbeeld het water voor de IN perongeluk omgewisselt met de OUT? dat zou allicht wat verklaren!

het lampje moet braden dude...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik krijg nu ook last van het warme weer. Ik zit er serieus aan te denken om ook dit setje te halen voor m'n AMD. Ik heb in ieder geval al gezien dat het goed in een Xaser III kast past :)
Klopt het trouwens dat je het waterblok zowel met een clip aan de socket, als met schroeven vast kunt maken?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Ik heb m'n set nog niet binnen, maar heb wel ideeen over hoe ik de set ga assembleren: aan de buitenkant. Ik wil de radiator op de plek van de outtake fan vastzetten en de pomp naast de PCI sloten (zie pic)

Afbeeldingslocatie: http://massive.ath.cx/pictures/wc_layout.JPG

Mijn enige zorg is dat de pomp nu misschien te veel het water naar boven moeten pompen... iemand dit ook al geprobeerd en/of tips ???

[ Voor 6% gewijzigd door dlmh op 18-04-2003 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus, zoals eerder gezegd, van plan eind juni een nieuwe pc aan te schaffen en hierin ook de Thermaltake Aquarius II WC in te monteren.

Mijn huidige keuze van moederbord ligt op een Gigabyte 8sq800 Ultra.
Ik was hiervan daarnet nog even wat foto's aan het bekijken, en ik merk dat er rond de CPU Socket een plastieken houdertje is om de cooler op de monteren.

Maar nu was mijn vraag, zit dit houdertje niet in de weg voor de WC?

Om alles wat te verduidelijken, heb ik 2 fotootjes (clickable thumbnails) hieronder geplaatst:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/scheers/8sq800ultra1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/scheers/8sq800ultra2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 10:48:
Ik ben dus, zoals eerder gezegd, van plan eind juni een nieuwe pc aan te schaffen en hierin ook de Thermaltake Aquarius II WC in te monteren.

Mijn huidige keuze van moederbord ligt op een Gigabyte 8sq800 Ultra.
Ik was hiervan daarnet nog even wat foto's aan het bekijken, en ik merk dat er rond de CPU Socket een plastieken houdertje is om de cooler op de monteren.

Maar nu was mijn vraag, zit dit houdertje niet in de weg voor de WC?

Om alles wat te verduidelijken, heb ik 2 fotootjes (clickable thumbnails) hieronder geplaatst:

[afbeelding]

[afbeelding]
Die plastic houder is de standaard P4-socket en is makkelijk te verwijedere... daar hoef je je geen zorgen om te maken ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in het boekje staat ook omschreven hoe de houder erafmoet (zitten van die pennetjes doorheen) en hij moet er wel af iig..

//Damage:

ja joh, moet je weten hoe ik me voel... snap er ook niks van.... heb alles gechecked en gedubbel checked..

slangen zitten er wel goed op 100% zeker.... links intake, rechts out naar de rad.

jah, en over dat lampje van de pomp, dat snap ik dus ook niet.... ik dacht even kijken of alles nog goed werkt, ja hoor, kijk naar de pomp, heej, waar is dat leuke lampje gebleven???

ik neem aan dat ie nog wel pompt, want ik hoor em een beetje pruttelen, en het balletje gaat ook op en neer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SerialThrillaZ schreef op 18 April 2003 @ 11:18:
[...]
Die plastic houder is de standaard P4-socket en is makkelijk te verwijedere... daar hoef je je geen zorgen om te maken ... :)
Oké ;-) Bedankt!

Wat ik nog graag zou weten: Waar plaats ik best nog fans in mijn case?
Want WC lost het "probleem" van broodnodige airflow niet op hé... Dus, waar kan ik best fans plaatsen, en hoeveel? En waar ingaand, en waar uitgaand?
Misschien verduidelijkt met fotootje of tekening ofzo? Altijd handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, maar airflow is in principe ook niet meer je allerbelangrijkste zorg met WC.... aangezien die niet veel zal veranderen aan de temp van je WC blok..

je moet iig onderin de case een fan plaatsen die lucht naar binnen zuigt (koude lucht)

en bovenin een fan die de warme lucht weer uit de kast zuigt... (warme lucht stijgt immers)

edit:

rechtstreeks uit de faq:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/faq/faq-case3.gif

3. Dit is een goed voorbeeld van een goede opstelling van de fans. De fan rechtsonder zuigt koude lucht aan van laag bij de grond en blaast die de kast binnen. De inmiddels warm geworden lucht stijgt op en wordt door de fan linksboven weggezogen uit de kast. Zo is er een positieve luchtstroom

Frequently Asked Questions DOC (laatste update 27-03-03)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 11:37:
nee, maar airflow is in principe ook niet meer je allerbelangrijkste zorg met WC.... aangezien die niet veel zal veranderen aan de temp van je WC blok..

je moet iig onderin de case een fan plaatsen die lucht naar binnen zuigt (koude lucht)

en bovenin een fan die de warme lucht weer uit de kast zuigt... (warme lucht stijgt immers)
Je zegt dat airflow niet meer zo belangrijk is... Maar HD's, RAM, VGA-kaart, ... moeten toch nog allemaal wat frisse lucht krijgen hé?

Aan die opstelling had ik inderdaad gedacht... Maar euh, die fan vooraan, op die plaats zit toch nu de radiator met fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we hebben het nu over airflow T.o.v je CPU cooling, maar idd, een beetje lucht kan geen kwaad..

nou, dan maak je toch een fan in je zijpaneel bijvoorbeeld...

want ga je OC'en of niet? je ram zal wel wat temperatuur opbouwen, maar niet zoveel dat ie er door vastslaat (tenzij goed geOC'ed natuurlijk)

je kan dan altijd nog een intake fan in je zijpaneel maken, en bovenin ervoor zorgen dat er een fan zit die de lucht weer uit de kast haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 12:04:
we hebben het nu over airflow T.o.v je CPU cooling, maar idd, een beetje lucht kan geen kwaad..

nou, dan maak je toch een fan in je zijpaneel bijvoorbeeld...

want ga je OC'en of niet? je ram zal wel wat temperatuur opbouwen, maar niet zoveel dat ie er door vastslaat (tenzij goed geOC'ed natuurlijk)

je kan dan altijd nog een intake fan in je zijpaneel maken, en bovenin ervoor zorgen dat er een fan zit die de lucht weer uit de kast haalt
Ik ga inderdaad toch wel een beetje OC'en ja ;)

Mijn case zal een Chieftec worden, met een side-panel window... Ik was al van plan er eentje te nemen met ingebouwde fan...
Dus die fan in het zijpaneel + een fan bovenaan achteraan in de kast, zou voldoende moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

ff voor de vermelding....je kan aan de voorkant van de Chieftec 3 casefans kwijt en aan de achterkant ook 3. Ik zou 1 intake nemen die dan ook over je HDD's blaast en 2 outtakes en ze dan allemaal lekker zacht laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Maar kan het koelblok nou ook aan de socket vast met een clip, of alleen door de gaten van het moederbord :?
Ik wil vanmiddag dat setje misschien halen, maar m'n mobo heeft niet van die gaten naast de socket...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

// Zimbab...

bij mij (bigtower model) kunnen er voor 2 in.. eentje vlak voor een HD bay, en eentje helemaal onderin..

verder kan ik er achterin 2 plaatsen... dus voor de duidelijkheid, niet alle chieftecs kunnen zoveel fans dragen..

//MadMarky:

er zitten clipjes bij om hem op de socket vast te klikken.... dus geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ow....ik heb er een uit de Dragon serie en dan heb ik in beide HDD-cages plaats voor een 8cm en onder de twee HDD-cages ook nog plaats voor een. Achterin naast de CPU-socket plaats voor twee 8cm-exemplaren en boven mijn voeding nog plaats voor een 9cm. Zes in totaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Turb : wat voor water heb je gebruikt, en hoeveel van die groene zut? gewoon demi water? probeer anders je set opnieuw tevullen met water... eventueel mooi schoonspoelen. mijn set staat nu schoon te spoelen met azijn... straks komt er demi water met anti vries in...

ik snap ook niet heb je mischien ergens een van die spiraaltjes verkeerd aangesloten zodat het veel water blokt? dat kan ook, check dat eens na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor water??? moest em gewoon vol zeiken toch :+

neej, gewooon demi water bij de BP weg, beetje van die blauwe rommel erdoor...

is al een paar keer doorgespoeld, en wat ik ook beetje vreemd vindt, het water verdampt bij moi wel heel snel..

heb em gisteren goed vol gegooid (niet helemaal) maar nu is ie alweer net boven het LOW streepje..

en bovenin het pompje slaat echt veel waterdamp tegen de buitenkant aan, net alsof het gewoon verdampt ofzo...

en nee, er ligt geen plasje ofzo in mn case.... heb ik al gecontroleerd, dus lek is ie ook niet ofzo...

maar hij draait nu net een maandje ofzo, zou toch niet zo moeten zijn dat ik hem nu al moet schoonspoelen met azijn bijv.

net nog weer ff het blokje opnieuw geplaatst, wat een ellende die clipjes joh... heb op mn NB een zalmann blokje zitten met daarop een 40 mm fan, en dat zit dus mooi in de weg he (8RDA+)

heb het clipje al moeten verbuigen om hem vast te maken... kan hem ook niet echt strak zetten, zoals in boekje staat (3e en 5e bekje ) daar zitten de clips op.. kan em niet strakker zetten, anders springt ie de hele tijd uit elkaar... vindt dat ze daar wel wat meer aandacht aan hadden mogen schenken, want dit is echt bagger ;(

en die spiraaltjes, die zitten tot ongeveer een paar CM voor de aansluiting dus niet in de aansluiting ofzo, hij blokkeerd het niet ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 15:56:
wat voor water??? moest em gewoon vol zeiken toch :+

neej, gewooon demi water bij de BP weg, beetje van die blauwe rommel erdoor...

is al een paar keer doorgespoeld, en wat ik ook beetje vreemd vindt, het water verdampt bij moi wel heel snel..

heb em gisteren goed vol gegooid (niet helemaal) maar nu is ie alweer net boven het LOW streepje..

en bovenin het pompje slaat echt veel waterdamp tegen de buitenkant aan, net alsof het gewoon verdampt ofzo...

en nee, er ligt geen plasje ofzo in mn case.... heb ik al gecontroleerd, dus lek is ie ook niet ofzo...

maar hij draait nu net een maandje ofzo, zou toch niet zo moeten zijn dat ik hem nu al moet schoonspoelen met azijn bijv.

net nog weer ff het blokje opnieuw geplaatst, wat een ellende die clipjes joh... heb op mn NB een zalmann blokje zitten met daarop een 40 mm fan, en dat zit dus mooi in de weg he (8RDA+)

heb het clipje al moeten verbuigen om hem vast te maken... kan hem ook niet echt strak zetten, zoals in boekje staat (3e en 5e bekje ) daar zitten de clips op.. kan em niet strakker zetten, anders springt ie de hele tijd uit elkaar... vindt dat ze daar wel wat meer aandacht aan hadden mogen schenken, want dit is echt bagger ;(

en die spiraaltjes, die zitten tot ongeveer een paar CM voor de aansluiting dus niet in de aansluiting ofzo, hij blokkeerd het niet ofzo...
doe ehm dan ook vast met die schroeven..

je eerste reactie zal dan zijn: "Jammer mn mosfets zitten in de weg...."

als je nou es een platsic plaatje pakt van een halfe centimeter en die op je koelblok doet...dan past het wel op een epox 8rda.

heb ik ook namelijk:

Afbeeldingslocatie: http://lordhades.tweakdsl.nl/fuss/Pict0063.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doe ehm dan ook vast met die schroeven..

je eerste reactie zal dan zijn: "Jammer mn mosfets zitten in de weg...."

als je nou es een platsic plaatje pakt van een halfe centimeter en die op je koelblok doet...dan past het wel op een epox 8rda.
jah, dat zou ik idd als eerste zeggen ja :+

maar idd, heb me verder niet meer verdiept in die plaat, omdat het dus niet paste..

zal eens kijken of ik iets heb wat er tussen kan

edit://

ziet er trouwens netjes bij jou uit in je case... lijkt niet echt op de rotzooi die bij mij overal hangt....

moet toch ook maar eens aan de slag met die cable mesh handel...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

sjonge jonge er zit meer tijd in dat verversen dan ik dacht... ik heb eerst al het oude water er uit laten lopen, met die groene zut er in... echter blijft er veel van die groene zut aan me slangen hangen, is dat normaal ? (kleurstof net als in antivries?) verder heb ik em daarna schoonlaten spoelen een tijd met azijn. toen de azijn er weer uit laten lopen. Omdat niet alles er uit gelopen is ben ik nu aan het extra spoelen met wat demi water... daarna haal ik dat water er ook weer uit, en pleur ik het demi water plus die anti vries er in...

Moet goed gaan toch? :) dan is al de zooi er wel uit en heb ik een mooi schoon setje weer... ik doe er zo ook ff artic silver III op, want ik had er van dat witte \prut op....

edit : er zat inderdaad wat alg in,een heel klein beetje... echt een mini stukje :)

Nu zit er demi water in dus schoon te spoelen nog... straks gooi ik er demi water en anti vries in, zou het algen probleem dan uit de weg moeten zijn? en als er bijvoorbeeld ergens in het rad een stukje is blijven zitten wat ik dus niet kan zien, gaat dat dan ook dood? ik denk het wel he?

iig bedankt voor de info :P

[ Voor 23% gewijzigd door DAMAGE op 18-04-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Heeft iemand de radiator aan de buitenkant bevestigd (op de plaats van de outtakefan onder de voeding). Ben namelijk benieuwd of dit wel goed vast zit en/of dit wel kan??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

SerialThrillaZ schreef op 18 April 2003 @ 17:13:
Heeft iemand de radiator aan de buitenkant bevestigd (op de plaats van de outtakefan onder de voeding). Ben namelijk benieuwd of dit wel goed vast zit en/of dit wel kan??? :?
nee ik zou niet weten hoe ik dat zou kunnen doen... ik heb et rad onder in das denk ik wat beter voor de temp ook... heb em zo gemod zodat ie in zon paars ding past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

DAMAGE schreef op 18 April 2003 @ 17:14:
[...]

nee ik zou niet weten hoe ik dat zou kunnen doen... ik heb et rad onder in das denk ik wat beter voor de temp ook... heb em zo gemod zodat ie in zon paars ding past ;)
De 80mm fan zit op de radiator bevestigd en je kan de vier schroefgaten van de fan gebruik om deze op de kast te bevestigen.

zeg maar zo:

Afbeeldingslocatie: http://massive.ath.cx/pictures/wc_layout.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

SerialThrillaZ schreef op 18 April 2003 @ 17:16:
[...]

De 80mm fan zit op de radiator bevestigd en je kan de vier schroefgaten van de fan gebruik om deze op de kast te bevestigen.

zeg maar zo:

[afbeelding]
zou als je het zo ziet prima kunnen, eventueel als je daar toe de mogelijkheid ziet, de slangen naar het res enz wat in korten ofzo... ik denk dat het qua pompen niet veel uit maakt hoor... probeer het gewoon, als het pompje et tezwaar krijgt zul je dat allicht horen (gebrom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

DAMAGE schreef op 18 april 2003 @ 17:26:
[...]

zou als je het zo ziet prima kunnen, eventueel als je daar toe de mogelijkheid ziet, de slangen naar het res enz wat in korten ofzo... ik denk dat het qua pompen niet veel uit maakt hoor... probeer het gewoon, als het pompje et tezwaar krijgt zul je dat allicht horen (gebrom)
Owkee... nu alleen nog wachten tot het setje binnen is..._/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maakt bij jullie de pomp ook wel redelijk wat herrie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 18:07:
maakt bij jullie de pomp ook wel redelijk wat herrie?
nee dat deed ie vanmiddag wel ffies toen ik nieuw water in deed, dat kwam omdat er belletjes bij het pompje zaten... die zijn er nu uit en ik hoor niks meer... ik ben ook EINDELIJK!!! klaar met het refixen van me watercooling. nu ga ik ff me case cleanen en dan het spulletje er weer in bouwen... pffff wat een werk zeg sjonge jonge...

Maar goed nu er anti vries in zit en demi water komt er iig geen foute shit meer in me watercooling, toch? :)

goed ik ga ff bezig! brb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 18 April 2003 @ 18:28:
[...]
Maar goed nu er anti vries in zit en demi water komt er iig geen foute shit meer in me watercooling, toch? :)
Die anti-vries, is dat beter dan de coolant die erbij is geleverd?
Is het gewoon anti-vries zoals je in de wagen giet? En in welke verhoudingen? Hoeveel % water en hoeveel % anti-vries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 18:44:
[...]

Die anti-vries, is dat beter dan de coolant die erbij is geleverd?
Is het gewoon anti-vries zoals je in de wagen giet? En in welke verhoudingen? Hoeveel % water en hoeveel % anti-vries?
als je er van uit gaat dat je een hoeveelheid water die je hebt 100% is dan moet je ong 15% anti vries er in pleuren... of het beter is weet ik niet, ik denk het wel want er komen iig geen beesten meer in je water! met demi water kan dat zo ie zo niet maar goed... tis wel een goed gevoel dat het er in zit :)

btw ik ben eindelijk klaar gelukkig :) systeem draait weer als een tiet en is 33 graden idle... ! zeker dikke temp daling... bij het opstarten was ie 26 graden maar das logisch natuurlijk :)

[ Voor 14% gewijzigd door DAMAGE op 18-04-2003 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu die kut pomp in een zefgemaakte meacano cube gedaan met geluidsdempend materiaal....en nu hoor ik werkelijk niks meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 20:56:
ik heb nu die kut pomp in een zefgemaakte meacano cube gedaan met geluidsdempend materiaal....en nu hoor ik werkelijk niks meer :)
ik zou me eerder zorgen maken waarom die dat geluid maakte, ik hoor helemaal niks, ik zou dus maar ff kijken wat er loos is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 18 April 2003 @ 21:42:
[...]

ik zou me eerder zorgen maken waarom die dat geluid maakte, ik hoor helemaal niks, ik zou dus maar ff kijken wat er loos is
is niks loos maakt alleen wat herrie...(misschien is er dan toch wat loos 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 21:42:
[...]

is niks loos maakt alleen wat herrie...(misschien is er dan toch wat loos 8)7 )
beetje vreemd dattie herrie maakt, hier maakt hij geen herrie... Bij Artec maakte hij eerst ook herrie ik heb toen voor gesteld aan hem om het zootje te verversen en nu issie weer stil. Kijk eens in je reservoir of er niks loos is als belletjes ofzo? of is er misschien iets anders? misschien maakt die van jou wel gewoon een beetje herrie... kan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 18 april 2003 @ 21:48:
[...]

beetje vreemd dattie herrie maakt, hier maakt hij geen herrie... Bij Artec maakte hij eerst ook herrie ik heb toen voor gesteld aan hem om het zootje te verversen en nu issie weer stil. Kijk eens in je reservoir of er niks loos is als belletjes ofzo? of is er misschien iets anders? misschien maakt die van jou wel gewoon een beetje herrie... kan ook :)
ik zal es kijken....moet ik wel weer eerst me hele mecano constructie mollen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk veel mensen die hun reservoir (als ze hem er nog op hebben zitten) mee hebben genomen in de stroomkring? En zo ja werkt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik wil dit setje vanmiddag in m'n XaserIII gaan bouwen. Ongeveer zoals op de site staat, al wil ik wel proberen om het onderde hdd-rack te verwijderen. Op die manier kan ik de fan op de radiator meteen als intake gebruiken :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Als het een beetje kan zou ik het dan meteen als outtake doen.....anders blaas je warme lucht je kast in in plaats van uit. Misschien dan maar de fans aan de achterkant als intake en de fans aan de voorkant als outtake.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.