[GPRS] Dutchtone Extended / Orange Share

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.635 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mailen en mms versturen blijft voor mij een probleem op de s55. Ik bel zelf met Orange en heb share geactiveerd. Ik kom via GPRS ook gewoon op de portal. Maar bij het versturen of ontvangen van mms krijg ik nog steeds fouten. In de S55 topic heb ik gelezen dat het allemaal wel prima moet werken. Wat ik me dan afvraag is wat ik fout doe. Als ik een test mms van nowmms probeer te lezen of te versturen krijg ik een transmissiefout, maar hij haalt de mms wel binnen. Kan iemand bij wie het wel werkt mij eens uitleggen hoe het nu wel moet? Deze post staat nu ook in een ander topic, maar wie weet krijg ik zo meer respons.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

er staat op de website dat chat gratis is, maar is dit ook bij chat via MSN? of bedoelen ze juist MSN?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcre8r schreef op 15 May 2003 @ 13:55:
er staat op de website dat chat gratis is, maar is dit ook bij chat via MSN? of bedoelen ze juist MSN?
Alles dat via de Share verbinding loopt is gratis (WAP gateway), alles dat via Share Acces verloopt kost je dataverkeer....

Alleen WAP is dus gratis.. MSN verbind niet via wap en is dus niet gratis....

Lees het topic eens door....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 14:21:
[...]

Alles dat via de Share verbinding loopt is gratis (WAP gateway), alles dat via Share Acces verloopt kost je dataverkeer....

Alleen WAP is dus gratis.. MSN verbind niet via wap en is dus niet gratis....

Lees het topic eens door....
Top, ik heb eroverheen gelezen, telt dat ook?

Maargoed, het gaat dus van die 2 MB af maar hoeveel mb verlies je met online zijn en verzenden enz enz?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcre8r schreef op 15 mei 2003 @ 14:56:
[...]

Top, ik heb eroverheen gelezen, telt dat ook?

Maargoed, het gaat dus van die 2 MB af maar hoeveel mb verlies je met online zijn en verzenden enz enz?
Pfff... probeer zelf ook eens oplossingen te bedenken ;)

- Bekijk je verbruiksoverzicht online (Via WAP of op je pc) en noteer je verbruik
- MSN een tijdje
- Bekijk je verbruiksoverzicht en vergelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Heeft er iemand ervaring met ICQ via wap icm met Orange Share?

http://web.icq.com/help/faq/1,,1736,00.html

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 09:27
En wat is da URL voor MSN WAP dan?
Btw mijn GPRS verbinding valt nog steeds dagelijks wel eens weg, aan/uit is vereist om er weer mee te kunnen werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
Solosmots schreef op 19 May 2003 @ 20:07:
En wat is da URL voor MSN WAP dan?
Btw mijn GPRS verbinding valt nog steeds dagelijks wel eens weg, aan/uit is vereist om er weer mee te kunnen werken..
ik heb share nu 2 dagen, en heb het ook 1 dag gehad. Ik dacht ff dat het aan m`n telefoon lag :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Ook T68i? Want anders wil het aanmelden gewoon niet lekker als er wel weer bereik is. Want dan is m'n GPRS balk wel vol, maar werken, nee hoor. Aan/uit en dan wel weer werken dus.
Sja of die T68i heeft er gewoon problemen mee.. Dan maar es de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Nokia 6610, en nog steeds maar 1x gehad. Overigens hoefde ik hem niet aan of uit te zetten, het lag dus waarschijnlijk aan een timeout ofzo waarbij ik te ongeduldig was (gok ik).

Overigens kun je bij orange.nl bij 'mijn share' de instellingen voor het menu persoonlijk veranderen. Daar kun je onder je favorieten een heleboel sites toevoegen. MAar een hele boel werken niet eens! cdnow, DFT, rabobank & teletekst bijv doen het niet :? (the financial times ofzo wel).

En nog een vraag (zijn toch bezig :P)...Bij de wap site van studentzone (onder fun&games) kun je wallpapers bekijken. Alleen kan ik die ook opslaan?! Als ik bijv op de naam van zo een plaatje klik krijg ik het plaatje te zien, met erboven staand: 'wallpaper'. Druk ik dan menu (van de telefoon), dan staat er nergens iets als opslaan oid. Wel staat er afbeelding bekijken tussen. Druk ik daarop, dan kan ik alleen nog maar terug (en dus niet naar menu van de telefoon...dan moet ik eerst terug).

En een kleine afsluiter; als ik op m`n chello webspace een spelletje zet, dus een .jar en een .jad bestand, dan moet ik die toch kunnen downloaden door adres openen te kiezen en daar de url van de .jar in te vullen? (of toch de .jad?)

[ Voor 20% gewijzigd door marteltor op 20-05-2003 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jad file nemen, alleen moet je MIDlet-Jar-URL wel goed laten verwijzen naar de jar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
mmm net weer wat aparts...ik probeer een plaatje te downloaden van http://www.unwired.gr/log...?realmini=&imin=0&imax=16
dit deed ik door met share te connecten en toen bij 'ga naar adres' de url van het plaatje in te voeren. Dit lukte 2 x, daarna krijg ik wel te zien dat ie gedownload is, maar dat ie hem niet kan openen! :? en ik heb zeker genoeg ruimte vrij (200 kb ofzo!)

(als je zoiets dus op deze manier download kost het toch niks?)

en ik probeerde het met de jad file nu (waarin ik MIDlet-Jar-URL: had laten verwijzen naar juiste adres (wat eerst een club nokia adres was)), maar toch een onbekend bestandsformaat melding... :?

[ Voor 42% gewijzigd door marteltor op 21-05-2003 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de msn server?

Ik heb nl een midlet gedownload die QSM heet, en t schijnt ook een soort msn te zijn.

kent iemand deze midlet, en weet iemand of t werkt op mijn 6610?

Btw, ik heb hem even op mijn webspace gehost: http://members.home.nl/koz/QSM.jar / .jad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
ok dit is mischien een domme vraag hoor, maar ik vind dit topic nogal een warboel :p

op de orange site staat het volgende:
Ontvang nieuws, weer en verkeersinformatie. E-mailen en chatten overal en altijd. Foto's delen met wie je maar wilt. Internetten met je laptop, PDA of direct met je SPV
dus dit is gewoon gratis ? als ik dus me pda op mijn mobiel aansluit en het mobiel dan als gprs modem gebruik, dat is dus ook inbegrepen in share ? of gaat dat via die 2mb ???

[edit] hmmm staat een beetje raar op die site, maar dit gaat dus wel van die 2mb af hoor ik net van iemand :( ...... jammer......

[ Voor 13% gewijzigd door The_eYe op 25-05-2003 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:01
Zeg mensen, kunnen we nou al MMS-en via Orange Share? En dan gewoon via Orange zelf dus niet via NowMMS?

Ik was net wel aan het klooien met instellingen (GPRS intellingen ook bij MMS instellingen gezet) en toen kreeg ik geen foutmelding meer bij het versturen. Hij kwam alleen niet aan. (naar O2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

heb ook al een tijdje Share, maar begrijp nog steeds niet waarom mensen vragen wat er nou wel en niet included is:

Mail via phone software (Orange of ander): niet onbeperkt: tot 2 mb gratis
al het wap verkeer via je browser is gratis en onbeperkt.
Voor de rest ligt het aan het soort verkeer wat je genereerd, via welke account het verloopt, en dat is weer afhankelijk via welke poorten je nodig hebt...

heb daarover nog een vraagje:

Ik kan wappen, geen probleem, plaatjes downloaden enzo, ringtonez (www.dewin.org/mobile/wap), mail downloaden via pop, mail versturen.
Maar zo gauw ik een spelletje wil downloaden, doet ie niks meer... geen verbinding enz...

heb trouwens een S55....

Wie helpt mij?

[EDIT]

Vaag, nu kan ik opeens totaal niet meer wappen, als ik probeer te connecten krijg ik "GPRS uitgeschakeld", terwijl in het hoofdvenster wel "|GPRS|" staat...

[EDIT 2]was een beetje ongeduldig, maar Orange heeft momenteel een landelijke storing met Orange. Het zal in de loop van vanmiddag, vanavond of morgen opgelost worden zei de klantenservice medewerkster...

[EDIT 3] Storing met share rond 17.00u verholpen, kan weer wappen via gprs. Hmz, kan ook opeens apz downloaden! hehe! Eindelijk!

[ Voor 32% gewijzigd door jules op 02-06-2003 00:06 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaringen met Share en Prepay?
Want ik zit eraan te denken gewoon een simmetje te halen en dan te gprssen via dat simmetje. En hoe zit het dan als je beltegoed op is ? stopt gprs dan gewoon ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Kan het al via prepay dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solosmots schreef op 12 June 2003 @ 14:24:
Kan het al via prepay dan ?
Het volgende staat op de orange site:
Voor het onbeperkte gebruik van Share betaal je een vast bedrag van € 6 per maand uit je beltegoed of bundel.
Lijkt me dat je dan wel prepay kan gebruiken, maar ik kan niet naar de FAQ omdat je daarvoor in moet loggen en ik heb geen nr van orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Laatst online: 16-07 22:16

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 14:31:
[...]

Het volgende staat op de orange site:

[...]

Lijkt me dat je dan wel prepay kan gebruiken, maar ik kan niet naar de FAQ omdat je daarvoor in moet loggen en ik heb geen nr van orange.
hier even de FAQ over share (heb wel een orange abo en kan dus inloggen)

ik heb gekozen voor orange ready (wat volgens mij prepay is) maar de faq is volgens mij het zelfde als bij smart e.d.
Wat is Share?
Met Share heb je snel en gemakkelijk toegang tot informatie en entertainmentdiensten, zoals het downloaden van Ringtones, het opvragen van de weersinformatie, het versturen van e-mails, het bijhouden van je agenda en adresboek, games en nog veel meer. Hier vind je meer informatie over Share

Van welke techniek maakt Share gebruik?
Share maakt gebruik van GPRS, dit staat voor General Packet Radio Service (GPRS) en is een uitbreiding op de bestaande GSM netwerken. GPRS maakt het mogelijk om gegevens te verpakken in pakketjes en deze over het netwerk te versturen.

Wat zijn de voordelen van Share?

Onbeperkt toegang tot Share voor een vast bedrag van € 6 per maand.
Alle kosten worden verrekend met je bundel of beltegoed.
Er is een ruime keuze aan toestellen waarmee je Share kunt gebruiken.
Waarschuwing en kostenoverzicht vooraf op je telefoon, bij speciale diensten waar wel extra voor betaald moet worden (Share extra).

Kan ik Orange Share in het buitenland gebruiken?
Technisch gezien zou het kunnen. De kosten voor het gebruik van Share in het buitenland zijn echter zo hoog dat wij hebben besloten eerst goede afspraken te maken met internationale aanbieders voordat wij Share in het buitenland aanbieden.

Heb ik een speciale telefoon nodig voor Share?
Als je gebruik wilt maken van Share heb je een GPRS mobiele telefoon nodig. Je hebt verder met Orange Free, Orange Smart en Orange Ready, nadat je dit geactiveerd hebt, binnen 10 minuten toegang tot Share.
bekijk alle telefoons

Krijg ik een nieuw nummer als ik Share activeer?
Nee, als je al een Orange telefoonnummer hebt, krijg je geen nieuw nummer. Share is namelijk een uitbreiding op Orange Free, Orange Smart en Orange Ready.

Hoe beëindig ik een abonnement van Share extra?
Alle Share extra abonnementen worden na 30 dagen automatisch beëindigd.

Hoe weet ik hoeveel kb's of MB's ik heb verbruikt?
Met Share heb je voor € 6 per maand onbeperkt toegang tot informatie en entertainmant diensten. Het maakt dus voor jou niet uit hoeveel kb's je gebruikt. Maak je gebruik van Internet Access of de e-mail client van je mobiele telefoon, dan betaal je wel per kb. Je kunt je persoonlijke gebruikskosten hier bekijken.

Hoe stel ik de juiste instellingen in voor Share?
Als je wilt, sturen wij de juiste instellingen naar je mobiele telefoon.

En zo accepteer je de instellingen:

Ericsson T68i

Je mobiele telefoon toont de melding dat er nieuwe instellingen zijn ontvangen. Je ontvangt tevens een bericht om deze te installeren.
Indien er nog een vrije positie is om de aangevraagde wap-instellingen op te slaan, bevestig met 'Yes'.
Selecteer vervolgens 'Nieuw profiel'. In totaal heeft je mobiele telefoon 5 posities om de instellingen (profiel) te bewaren. Zijn alle 5 posities bezet, dan zal je mobiele telefoon de bovenste positie selecteren. Je ontvangt tevens een bericht met de vraag of je deze wilt vervangen. Ga je akkoord met deze keuze, bevestig dan met 'Yes'. Ga je niet akkoord, kies met de joystick de instelling (profiel) dat je wilt vervangen en bevestig je keuze.
Je moet nu nog de instellingen activeren. Ga naar het wap-menu en selecteer de optie 'Kies profiel'.
Selecteer wap settings' of 'Share settings' en bevestig je keuze.

Sony Ericsson T300

Je mobiele telefoon toont de melding dat er nieuwe instellingen zijn ontvangen en of je deze wil installeren, druk hiervoor op 'Yes'.
Indien er nog geen instellingen in de telefoon staan, dan is dit nu de standaardverbinding voor WAP. Indien er een instelling in de telefoon staan met dezelfde naam dan wordt deze overschreven. Indien er instellingen met een andere naam in de telefoon staan selecteer dan 'Nieuw profiel'.
Druk nu op 'Yes' indien nodig.
In totaal heeft je mobiele telefoon 5 posities om de instellingen (profiel) te bewaren. Zijn alle 5 posities bezet, dan zal je mobiele telefoon de bovenste positie selecteren. Je ontvangt tevens een bericht met de vraag of je deze wilt vervangen. Ga je akkoord met deze keuze, bevestig dan met 'Yes'. Ga je niet akkoord, kies met de joystick de instelling (profiel) dat je wilt vervangen en bevestig je keuze.
Je moet nu nog de instellingen activeren. Ga naar het wap-menu en selecteer de optie 'Kies wap-profiel'.
Selecteer 'wap instellen' of 'Share instell.' en bevestig je keuze.

Nokia 7650

Je mobiele telefoon toont de melding dat er een nieuw bericht is ontvangen.
Druk op 'Tonen' en het bericht wordt geopend.
Kies eerst voor 'Opties' en dan voor 'Alles opslaan'.
De telefoon zal de instellingen in het ontvangen bericht opslaan onder de naam 'WAP GPRS Settings', of 'WAP GSM Settings', al naar gelang je eerdere keuze.
Vervolgens komt de vraag 'Instellen als standaard toegangspunt'. Kies 'Ja'.

Nokia 7210 en 6610

Je mobiele telefoon toont de melding dat er nieuwe instellingen zijn ontvangen. Je ontvangt tevens een bericht om deze te installeren. Druk de toets onder bekijken in.
Selecteer nu opslaan.
Druk de toets onder kiezen in.
Druk de toets onder 'OK' in.
De instellingen zijn opgeslagen en nu zal dit de standaardverbinding zijn om gebruik te maken van Share. Indien alle 5 de sets bezet zijn, krijg je een melding met de vraag of je een set wil vervangen. Selecteer de juiste set en bevestig.

Wat is Internet Access en hoe kan ik dit gebruiken?
Je kunt je mobiele telefoon gebruiken als modem. Dit betekent dat je via je mobiele telefoon kunt internetten op je PDA of laptop. Sommige mobiele telefoons bieden de mogelijkheid om je eigen e-mail (bijv. Wanadoo) uit te lezen, en om e-mail met attachments te versturen. De software die dit mogelijk maakt wordt ook wel e-mail client genoemd*. Als je deze e-mail versie wilt gebruiken heb je ook Internet Access nodig. (Je hebt dus geen Internet Access nodig om de e-mail in het Share menu te gebruiken).

Voordat je aan de slag kunt moet je de volgende instellingen downloaden op je PDA of laptop.
Geef mij de instellingen
* Let op: deze e-mail client werkt alleen bij e-mail adressen die zogenaamde pop3 accounts zijn (dus niet bij bijvoobeeld bedrijfs e-mail of Hotmail).

Wat kost Internet Access?
Met Share heb je meteen toegang tot de speciale dienst Internet Access. Dat betekent dat je elke maand automatisch 2MB krijgt voor het gebruik van Internet Access. Je mag dus 2 MB aan internetverkeer genereren op je PDA of laptop. Ga je daarover heen, dan betaal je vervolgens € 3,- per MB. Dit is ongeveer € 0,003 per kB.

Wat moet ik doen om Share stop te zetten?
Maak je gebruik van Orange Smart of Orange Ready en heb je Share laten activeren? Dan wordt de eerste keer dat je gebruik maakt van Share direct € 6 van je beltegoed afgeschreven. Je krijgt dan voor de duur van een kalendermaand toegang. Als je na deze maand opnieuw toegang vraagt tot Share betaal je € 6 en krijg je weer voor een maand toegang.

Wat zijn de tarieven van Share?
Heel eenvoudig. Wanneer je Share activeert op je mobiele telefoon, schrijven wij € 6,- van je beltegoed af. Met deze € 6,- kun je ongelimiteerd gebruikmaken van de informatie en entertainmentdiensten van Share. Een dienst die binnen Share extra valt, betaal je alleen als je er gebruik van maakt en je akkoord gaat met de kosten.

Share extra abonnementen worden na 30 dagen automatisch beëindigd.

Is je vraag nog niet beantwoord, laat het dan onze klantenservice weten. Bel 1200 (standdaardtarief) met je mobiele telefoon, of bel 06 28501255 met een vaste lijn.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cosmoOo schreef op 12 June 2003 @ 15:32:
[...]

hier even de FAQ over share (heb wel een orange abo en kan dus inloggen)

ik heb gekozen voor orange ready (wat volgens mij prepay is) maar de faq is volgens mij het zelfde als bij smart e.d.

[...]
Bedankt! Nu nog twijfelen tussen een simmetje en mijn t68 houden of een SPV met een abo Hmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ok..dus geen email / msn /internet
haha..
weet je.. ik ga gewoon op mijn sever een mailclient draaien die op te vragen is met WAP .. lol..is het gratis :D

ik denk dat er best wel wap sites al zijn

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf 18 juni zijn de Siemens S55 en SL55 en de Nokia 6800 officieel geschikt voor Share.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu ook mogelijk om met de p800 de orange share site te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Gitaarwerk schreef op 12 June 2003 @ 23:29:
ok..dus geen email / msn /internet
haha..
weet je.. ik ga gewoon op mijn sever een mailclient draaien die op te vragen is met WAP .. lol..is het gratis :D

ik denk dat er best wel wap sites al zijn
Nergens voor nodig! Van Orange krijg je een mail adres, momenteel krijg je een gratis waarschuwings sms-je als er een mailtje is binnengekomen op dat adres. Via de Orange wap site kun je je mail box bedienen. Tevens kun je dit adres ook instellen in je eigen mail programma op je computer. Als je nu denk dat je een mail adres krijgt waarin je nummer vermelt staat heb je het fout, je kunt je eigen nickname kiezen!

Voor andere pop mail boxen kun je gebruik maken van: http://www.ziso.nl/wapmail/
Alleen het inloggen is iedere keer bout, je pop server en login gegevens moeten iedere keer ingevult worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ch!pY-J schreef op 20 juni 2003 @ 20:52:
[...]
Voor andere pop mail boxen kun je gebruik maken van: http://www.ziso.nl/wapmail/
Alleen het inloggen is iedere keer bout, je pop server en login gegevens moeten iedere keer ingevult worden :(
Mwha.. ik houd et liever betrouwbaar.. binnenkort toch op dedicated colocated server met secure pop3.. bouw ik zelf wel ff applicatie voor wapemail.. hij is toch alleen voor mijzelf :)

maar ik ga het stiekum toch ff bekijken :Y)
tnx :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Gitaarwerk schreef op 20 June 2003 @ 21:06:
[...]

Mwha.. ik houd et liever betrouwbaar.. binnenkort toch op dedicated colocated server met secure pop3.. bouw ik zelf wel ff applicatie voor wapemail.. hij is toch alleen voor mijzelf :)

maar ik ga het stiekum toch ff bekijken :Y)
tnx :*
dedicated colocated? huh, was dat dan?

Maar goed, over die wap site, heb zelf nog geen spam ontvangen op mijn mail adres, volgens mij wel redelijk betrouwbaar hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28
Orange netwerk down ofzo vandaag? Heb al de hele middag dat m'n SPV naar een netwerk loop te zoeken en af en toe komt er in beeld: "netwerk geweigerd, zoeken..." ofzo? Hebben er meer last van toevallig? Ik zit in de regio Zeeland (zeeuws vlaanderen) en had tot gisteren altijd normale dekking hier.. :(

[ Voor 20% gewijzigd door blakez op 28-06-2003 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

nja.. beetje krom geformuleerd.. gewoon colocated hosting :)
nee blakez.. ik had et gister en eergister ook.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Ch!pY-J schreef op 20 June 2003 @ 20:52:
[...]

Nergens voor nodig! Van Orange krijg je een mail adres, momenteel krijg je een gratis waarschuwings sms-je als er een mailtje is binnengekomen op dat adres. Via de Orange wap site kun je je mail box bedienen. Tevens kun je dit adres ook instellen in je eigen mail programma op je computer. Als je nu denk dat je een mail adres krijgt waarin je nummer vermelt staat heb je het fout, je kunt je eigen nickname kiezen!
ik heb daar een probleem mee. mail komt wel aan en snel ook en de sms komt ook heel snel aan. ga ik dan via de orange share portal naar mijn mailbox en open ik dat mailtje dan kan ik alleen het onderwerp en de afzender zien. het bericht zelf kan ik niet lezen! |:(
heb een samsung s300. iemand die hier iets op weet of ervaring mee heeft?

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 21:35:
[...]

Ik heb inderdaad gebeld en ze waren het vergeten te activeren 8)7
Dan vind ik het niet gek® waarom het niet werkte.
CT schreef op 01 April 2003 @ 22:30:
jja dat had ik ook. Moest ook 2x bellen, waren ze het ook vergeten :P bestwel gaar personeel .. als ze dat allemaal zo snel vergeten.
En hier nog eentje, gisteren gebeld om share te activeren, vandaag nog maar eens gebeld want het werkte nog steeds niet, uw activatie is niet helemaal afgemaakt, ik zal het even voor u afmaken... 2 minuten daarna werkte het, hallo hé zo moeilijk kan het toch niet zijn om het in 1 keer goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pretorian_ schreef op 29 June 2003 @ 16:41:
[...]

ik heb daar een probleem mee. mail komt wel aan en snel ook en de sms komt ook heel snel aan. ga ik dan via de orange share portal naar mijn mailbox en open ik dat mailtje dan kan ik alleen het onderwerp en de afzender zien. het bericht zelf kan ik niet lezen! |:(
heb een samsung s300. iemand die hier iets op weet of ervaring mee heeft?
Je kan op het onderwerp klikken om het hele bericht te zien. Of heb je dat al gedaan op dat moment?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 15:15
Vreemde zaak,

Ik zit hier te internetten via Share en mijn notebook.
Gaat de hele dag lekker goed, echt uren online.

Na een uurtje wil ik weer internetten ik bel in via *99# zoals ik al vele uren daarvoor had gedaan.
Icoontje komt dat ik ingelogt ben, en vervolgens niets meer.
Krijg alleen uitgaand verkeer en geen binnen komend ( teller blijft steken op 226)
Ga ik via mijn telefoon en WAP sharen, dan werkt het wel gewoon.

Iemand een idee?
Orange weet het ook niet

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik heb op men SPV een aantal verbindingen..
Internet GPRS, Internet GSM, Share, WAP, Beveiligd-WAP netwerk, Pass-trough connection

waarom wertk alleen SHARE niet?? ik snap niet waarom die er tussen zit als die het toch niet doet.

btw, het binnenhalen van pop3 email van orange account kost net zo hard je KB's .. het is wel niet zo duur,.. maar kan net zo goed een ander nemen dan :)

[ Voor 26% gewijzigd door gitaarwerk op 16-07-2003 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Orange zei gisteravond dus dat het het netwerk in mijn regio aan het updaten waren, en dat het daardoor niet mogelijk was.

Vandaag probeerde ik het dus in een nieuwe regio, met hetzelfde resultaat: NIETS!

Kan iemand in Flevoland eens proberen of share via het internet werkt ( dus gewoon internetten via share?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

bij mij in ieder geval niet, ik zit regio rotterdamn (zuid holland :P )
volgens mij is internet gewoon via GPRS enzo.. ik weet geneens waar die share verbinding het wel doet.. de MB's worden netjes van het share account afgetrokken verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede avond :P

Eurhm zit nu al een tijdje in france en blijf er voorlopig ook nog ff voor een maandje maare ik vroeg me af waarom ik met mijne motorola t720 niet meer op wap kan heb een orange abbo (voorheen een dutchtone allin 30euro)? Hij zegt dan geen netwerk kan vinden voor wap ene WERKT Share ook met mijne gsm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Nu ik niet meer met share kan werken via GPRS, zit ik maar weer gewoon te internetten via mijn internet provider!

Wat berekend Orange voor kosten naar het databellen naar een vaste lijn ( 020 nummer, dus geen internet nummer ).

22cent zoals mobiel of 11cent zoals naar vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger_Ventura schreef op 17 juli 2003 @ 21:11:
22cent zoals mobiel of 11cent zoals naar vast?
€ 0,11 naar vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Wat een b#ttfuckers bij Orange zeg!

Kijken of mijn share al werkt.
NIET.

Gisteren had ik mijn 02 GPRS account verwijderd ( waar die dus op inbelde via GPRS, naar bleek, maar dat zou het toch niet kunnen zijn )
Nu bekijk ik de APN server en daar staat WAP, die maak ik leeg en bel weer in: NIETS

Vervolgens verander ik dit in INTERNET, en bel weer in met *99# en WERKT!

Die lijers bij Orange hebben me dus gewoon zitten voorliegen dat ze updates aan de masten in mijn regio deden, zelfs toen ik van regio verhuisde zeiden ze dat ze ook net daar bezig waren.

Slechte zaak, want ze kwamen zeer overtuigend over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Ik weet niet of het al eerder gepost is, maar ik was benieuwd of andere mensen er ook last van hebben.

Op de Share-site van WeerOnline kom je via 'postcode' bij de lokale voorspelling. Onderaan die pagina staan allemaal linkjes, zoals die naar de voorspelling van de komende twee dagen, de wind, trend etc.

Bij mij werken al die links dus niet, en dat vind ik zwaar vervelend. Ben ik de enige die daar mee zit, of werkt het bij meer mensen niet (heb een 7650)? Dat is namelijk de informatie die ik het meest nodig heb... :(

Orange kon er zelf niets zinnigs over zeggen, ik was volgens de klantenservice de eerste die er klachten over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

AtHomer schreef op 29 juni 2003 @ 20:19:
[...]

Je kan op het onderwerp klikken om het hele bericht te zien. Of heb je dat al gedaan op dat moment?
ja dat heb ik dan al gedaan. weet iemand hoe het komt?

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

AAC

epoman schreef op 18 juli 2003 @ 14:11:
Ik weet niet of het al eerder gepost is, maar ik was benieuwd of andere mensen er ook last van hebben.

Op de Share-site van WeerOnline kom je via 'postcode' bij de lokale voorspelling. Onderaan die pagina staan allemaal linkjes, zoals die naar de voorspelling van de komende twee dagen, de wind, trend etc.

Bij mij werken al die links dus niet, en dat vind ik zwaar vervelend. Ben ik de enige die daar mee zit, of werkt het bij meer mensen niet (heb een 7650)? Dat is namelijk de informatie die ik het meest nodig heb... :(

Orange kon er zelf niets zinnigs over zeggen, ik was volgens de klantenservice de eerste die er klachten over had.
Bij mij werken die links wel goed (sonyericsson T300) maar ik heb wel altijd dat sommige plaatjes niet worden geladen, bijvoorbeeld bij de knudde strips dan laat ie 2 plaatjes en het middelste plaatje wordt niet geladen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
AAC schreef op 18 July 2003 @ 22:55:
[...]

Bij mij werken die links wel goed (sonyericsson T300) maar ik heb wel altijd dat sommige plaatjes niet worden geladen, bijvoorbeeld bij de knudde strips dan laat ie 2 plaatjes en het middelste plaatje wordt niet geladen :?
Damn, zou het dan toch aan die nokia liggen? Heb nog geen last gehad van plaatjes die niet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN adverteert weer met ICQ via i-mode... is zoiets ook al mogelijk met share op een nokia6610?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 09:48
Er is vast wel een MIDP Jabber-client te vinden :)

Ja dus, 't kost je alleen bergen met geld: 't moet allemaal via Internet, kan niet via de (gratis) Share dienst.

Ik kan op mijn 3650 ook 't journaal (RealMedia) bekijken.. maar dat kost me €9 per keer aan bandbreedte (als 't niet meer is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

AAC

epoman schreef op 19 July 2003 @ 12:11:
[...]

Damn, zou het dan toch aan die nokia liggen? Heb nog geen last gehad van plaatjes die niet laden.
kdacht laat ik die plaatjes nog 'ns proberen, en nu doen ze het opeens wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag Orange Share aangevraagd voor m'n Nokia 6610. Het smsje binnengekregen met de juiste instellingen, een half uur gewacht en het toestel uit/aan gezet. Helado pinacolado, geen GPRS voor deze jongen. Helpdesk Orange gebeld, "ze gingen het systeem resetten" en ik moest het nog maar eens proberen. Mijn Nokiaatje geeft de foutmelding, na het verbinden met GPRS, "Meldt U aaan bij GPRS". Zou het aan Orange liggen of aan m'n toestel? Iemand hetzelfde probleem en/of suggesties?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

epoman schreef op 18 July 2003 @ 14:11:

mja, ook ik heb er af en toe last van. Ik heb een Siemens S55 (denk niet dat dat er iets mee te maken heeft). Ik vind het wel grappig om de regenval van heel nederland te bekijken. Maar regelmatig doet dat het niet. Als ik eerst het weer van de regio opvraag, via postcode, en het daarna probeer, doet hij het wel altijd.
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 21:40:
Vanmiddag Orange Share aangevraagd voor m'n Nokia 6610. Het smsje binnengekregen met de juiste instellingen, een half uur gewacht en het toestel uit/aan gezet. Helado pinacolado, geen GPRS voor deze jongen. Helpdesk Orange gebeld, "ze gingen het systeem resetten" en ik moest het nog maar eens proberen. Mijn Nokiaatje geeft de foutmelding, na het verbinden met GPRS, "Meldt U aaan bij GPRS". Zou het aan Orange liggen of aan m'n toestel? Iemand hetzelfde probleem en/of suggesties?
Ik heb Share aangevraagd in de Orange shop voor m'n S55. Op dat moment werd Share nog niet ondersteund voor de S55. Ik moest hem ook na een half uur uitzetten en hem 45 min uit laten, vervolgens weer aanzetten. Maar omdat de door de Orange Shop medewerker ingestelde instellingen niet werkte, heb ik de S55 topic nog es goed doorgespit. Deze instellingen heb ik toen overgenomen, maar nog steeds geen werkende Share. Toen een mede GoT-er ge msn-et. Die heeft me stap voor stap door de instellingen geleid. Alles bleek goed te staan, hij rade me aan om toch nog maar es met de klantenservice te bellen. Maar ik moest niet zeggen dat ik de S55 had. Na dat telefoontje moest m'n foon ff uit en weer aan. Daarna deed hij het goed!

Misschien moet je toch nog maar een keertje bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Laatst online: 07-06 19:33
hoe kom ik achter de instellingen van MMS vor Orange op mijn Siemens S55???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Bartez schreef op 26 July 2003 @ 13:22:
hoe kom ik achter de instellingen van MMS vor Orange op mijn Siemens S55???
Leuk dat je het er ook in de S55 thread over had, maar in de faq staat toch duidelijk dat je niet mag crossposten! Gelukkig heb je zelf al de juiste weg bewandeld en Orange zelf opgebeld. Hmz, helaas, het einde van het jaar gaat inderdaad wel heel erg lang duren. Een maand geleden stond nog op de site dat het van de zomer zou komen. Nu maar flink gaan klagen bij Orange, misschien dat ze het eerder toestaan op het netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
ja sorry voor de crosspost.....foutje....

voor het eind van het jaar duurt inderdaad wel erg lang....ik heb btw ook regelmatrig last van een OFFLINE telefoon....telefoon staat gewoon aan, maar als er naar mij gebeld word, krijgt die persoon direct de voicemail....erg suf.....weet iemand waar dat aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
je kunt via de e-mail naar je telefoon SMS-en......is dat ook gratis als je SHARE hebt?

door middel van: jenaam.gsm@sms.orange.nl

en nog iets....is het fotoboek ook voor een andere persoon online te bekijken?

[ Voor 24% gewijzigd door Bartez op 29-07-2003 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sms.orange.nl is niet gratis. Het is een GIN dienst en kost dus het nodige per bericht. Volgens de prijslijst kost het € 0,22 per ontvangen SMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

www.xmbox.com
Hier kan je ook een wap email krijgen die je ook via pop3 kan bereiken.
(Hij ligt er allen (wap pagina) nu even uit ivm updates aan software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 01:42:
@sms.orange.nl is niet gratis. Het is een GIN dienst en kost dus het nodige per bericht. Volgens de prijslijst kost het € 0,22 per ontvangen SMS.
wel genaaid dat ze dat nergens op de site van share hebben staan.....zou toch verwachten dat het er dan bij-inbegrepen zou zitten......zal orange eens bellen hoe het nu echt zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartez schreef op 29 July 2003 @ 11:39:
wel genaaid dat ze dat nergens op de site van share hebben staan.....zou toch verwachten dat het er dan bij-inbegrepen zou zitten......zal orange eens bellen hoe het nu echt zit...
Die SMS die je krijgt als je op je @orange.nl adres een mail krijgt is gratis. Als je SMS@Email gebruikt kost dat € 0,22 per bericht. Dat staat niet bij Share omdat dat geen onderdeel van Share is, maar een aparte dienst. Dat tarief staat ook gewoon op de prijslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 20:06

Gulli

100% Unwiderstehlich

ik heb het topic een beetje lopen doorspitten maar ik zit nog steeds met een probleem. Ik ben een trotse bezitter van de P800 (met name voor het internet ;)) maar ik snap niet helemaal hoe dat nou zit met het gebruik van wap voor GPRS. Ik heb het installatie smsje gekregen en mijn gewone wap doet het nu, alleen als ik profiel GPRS kies komt hij met een internal error (ik dacht 261). Als ik bijvoorbeeld naar www.tweakers.net wil duurt t een tijd voor hij de error geeft; The WEB server could not be found. Check the location and try again 519.
Heeft iemand de precieze instellingen voor de p800 want zoals ik al zei ik kom er niet meer uit. Alleen wappen gaat best duur worden ben ik bang... ;(

Connaisseur des femmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gulli schreef op 30 July 2003 @ 10:24:
ik heb het topic een beetje lopen doorspitten maar ik zit nog steeds met een probleem. Ik ben een trotse bezitter van de P800 (met name voor het internet ;)) maar ik snap niet helemaal hoe dat nou zit met het gebruik van wap voor GPRS. Ik heb het installatie smsje gekregen en mijn gewone wap doet het nu, alleen als ik profiel GPRS kies komt hij met een internal error (ik dacht 261). Als ik bijvoorbeeld naar www.tweakers.net wil duurt t een tijd voor hij de error geeft; The WEB server could not be found. Check the location and try again 519.
Heeft iemand de precieze instellingen voor de p800 want zoals ik al zei ik kom er niet meer uit. Alleen wappen gaat best duur worden ben ik bang... ;(
Je moet het APN adres veranderen in "internet" in plaats van "wap". Of een tweede profiel aanmaken. Dus nog 1 met "internet" als APN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treenaks
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 11:05:
[...]

Je moet het APN adres veranderen in "internet" in plaats van "wap". Of een tweede profiel aanmaken. Dus nog 1 met "internet" als APN.
Ik hoef sinds een week ofzo voor "web"pagina's niet meer van APN te switchen (wap -> internet).. ik kan gewoon alle websites via Share opvragen op mn Nokia 3650 met de interne browser.

Jammergenoeg zijn echte webpagina's erg traag in vergelijking met WML.

Voor Realplayer en smtp/imap-mail moet ik nu alleen nog schakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 20:06

Gulli

100% Unwiderstehlich

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 11:05:
[...]

_/-\o_ woei!! als ik had geweten dat het zo makkelijk was :P tnx m8

Connaisseur des femmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie

T-Junkie

Via een nummer portatie ben ik weer bij Orange terugekomen. En heb vanmiddag share geactiveerd en de instel-sms gestuurd via www.orange.nl
De klantenservice zei, dat ik mijn t68i na een halfuurtje even aan en uit moest doen en heb dat gedaan.. Alleen nu krijg ik de foutmelding:
"gprs is mislukt"
"gprs parameters niet ondersteund"

Ik heb nog terug gebeld naar klantenservice en die zei dat het wel goed was doorgkomen en geactiveerd, maar hij doet het nu 12uur later nog steeds niet. (Ga nog een keertje bellen morgen)
Of weet iemand hier een oplossing voor dit probleem!?
Ik heb al wel geprobeerd om het apn te veranderen, maar dat maakt niks uit. Ik had hiervoor wel de instellingen van kpn-gprs in mijn mobiel staan en daar heeft mn t68i gewoon mee gewerkt. Deze heb ik nu gewist en nu staat alleen share erin. (Maar deze werkt dus niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:55
Ben je van KPN naar Orange gegaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie

T-Junkie

inmiddels werkt is hij wel goed geactiveerd! Ik zie ook @share staan, als ik t volumeknopje omlaag doe tijdens een gprs-sessie... Het laden van de pagina's duurt wel lang, maar op mijn kamer heb ik slecht bereik, dus daar kan het aan liggen.
Blijkbaar had het gewoon tijd nodig.

En jah, ik ben van kpn naar orange gegaan, Ik had bij kpn als en van de eerste een imode toestel via een aanbieding (werkte toen nog bij belcompany). Maar de tarieven zijn verhoogd en vind het erg onduidelijk. En bij orange krijg je een smsje als je tegoed op is en later een waarschuwings smsje als je een bepaald tarief hebt overschreden. (zelfde geld voor gprs gebruik) En ik hoop dat dit helpt mijn rekening een beetje in te dammen. :) En daarnaast gaat nu alles vanuit de bundel en dat was bij kpn nog niet helemaal zo.
Qua bereik ben ik natuurlijk wel iets achteruit gegaan, maar helpt ook de rekening in toom te houden ;)
Kpn heeft 900 netwerk wat een kleiner bereik (vanaf de mast) heeft, maar beter door muren gaat. En Orange heeft een 1800 netwerk en daardoor heeft het een groter bereik en capaciteit. Maar dringt t slechter door muren heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie

T-Junkie

De share-afdeling van de klantenservice kon mij vertellen dat in het najaar ook door Orange MMS wordt ondersteund! Ze had een interne mailing ontvangen. De reden dat ze het zo laat pas introduceren is dat ze willen dat het geod werkt en naar alle providers.

Hellaas is nowmms overleden :( ( http://www.nowmms.com/ )
Je kan nog wel de software downloaden als je zelf een sms-mms gateway wil opzetten. ( http://www.nowsms.com/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
T-Junkie schreef op 31 juli 2003 @ 15:48:
Kpn heeft 900 netwerk wat een kleiner bereik (vanaf de mast) heeft, maar beter door muren gaat. En Orange heeft een 1800 netwerk en daardoor heeft het een groter bereik en capaciteit. Maar dringt t slechter door muren heen.
Groter bereik? Hoe kom je daarbij? Hoe hoger de frequentie, hoe groter de bandbreedte hoe korter de afstand... penetratie vermogen is idd lager..
Wat is het verschil tussen GSM 900 en GSM 1800?
In Europa bestaan twee GSM-netwerken: GSM 900 en GSM 1800. Het verschil is de frequentie van de radiosignalen. De antennes van een GSM 1800 netwerk bereiken een kleiner gebied. Maar de capaciteit per antenne is groter, zodat u ook in dichtbevolkte gebieden een goed bereik houdt. Wij maken gebruik van GSM 1800.
Bron: Orange.nl
Wat is het verschil tussen een GSM 900 en een GSM 1800 netwerk?
GSM 1800 werkt op een twee maal hoger frequentie dan de GSM 900. Het is gebleken dat het signaal van het GSM 1800 netwerk moeilijker gebouwen binnendringt, waar een GSM 900 netwerk dit probleem niet heeft. GSM 900 heeft een groter bereik en GSM 1800 heeft meer capaciteit. Welk netwerk operator u moet gaan nemen is dan ook een persoonlijke keuze. Als u tevreden bent over de ontvangst van uw telefoon, zou u kunnen overwegen om een goedkoper abonnement van dezelfde operator te nemen.
Bron: Verhagentelecom.nl

[ Voor 4% gewijzigd door Krypt op 31-07-2003 16:18 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt dit op de Nokia 3650: http://www.icq.com/wireless/wap/

En als het werkt valt het dan onder Share of onder de 2 MB?

Voordat iemand weer begint te jengelen: Ja, ik heb eerst gezocht en nee, ik kon het niet vinden en ja, ik ben een rund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
wat vinden jullie nu eigenlijk van share.....ik laat het er namelijk meteen weer vanaf halen....het enge wat leuk en eventueel handig is is de e-mail.....maar als ik iets van nieuws wil kijken kan ik bijna overal nog eens 1,50 euro extra gaan betalen voor een maand.....ja daaaaagg......als ik op internet zit, dan hoef ik toch ook niet extra te dokken om op nieuwspagina;s etc te komen.....oftewel...voor mijn gevoel kan ik echt helemaal niks ermee, daarnaast vraag ik me af of ik vanuit portugal mbv e-mail, foto's kan verzenden naar het thuisfront....

hoe denken jullie erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Bartez schreef op 04 August 2003 @ 08:26:
wat vinden jullie nu eigenlijk van share.....ik laat het er namelijk meteen weer vanaf halen....het enge wat leuk en eventueel handig is is de e-mail.....maar als ik iets van nieuws wil kijken kan ik bijna overal nog eens 1,50 euro extra gaan betalen voor een maand.....ja daaaaagg......als ik op internet zit, dan hoef ik toch ook niet extra te dokken om op nieuwspagina;s etc te komen.....oftewel...voor mijn gevoel kan ik echt helemaal niks ermee, daarnaast vraag ik me af of ik vanuit portugal mbv e-mail, foto's kan verzenden naar het thuisfront....

hoe denken jullie erover?
Ik vind Share wel relaxed. Je moet alleen de echte services weten te vinden en te gebruiken. idd is er een heleboel betaalde meuk, maar daar ga ik ook niet mee in zee. Trouwens, wat is die Euro 1,50 nou in de maand als je 24 uur per dag vers nieuws bij je draagt? De ANP site is wel gratis trouwens, die gebruik ik altijd en staat in mijn grote lijstje van favorieten.

En tja, als ik es niks/weinig te doen heb tijdens m'n werk (beveliging), dan ga ik wappen. Natuurlijk is het verre van het internet thuis, maar goed, consessies moet je maken.

En wat betreft dat mailen, ik vind het wel relaxed. M'n gemaakte foto's meteen uploaden. M'n vriendin stuurt me ipv een sms een mailtje. Voor haar is het gratis en het mailtje kan veel meer text bevatten. Voor mij is het goedkoper mailen dan sms-en omdat het toch alleen maar txt-only is. Voor straks als mijn school weer begint is het ook wel relaxed om elkaar te mailen ipv te sms-en of te bellen.

Deze maand is de eerste maand dat ik binnen de 2mb data bundel blijf (eindelijk!). Verder vind ik de service super relaxed omdat het wappen onbeperkt is. Dus onbeperkt gratis ringtones downloaden, foto's online bekijken, nieuws lezen, online spelletjes spelen (dus niet de java games op je foon zelf), online msn-en..., enz...

Maar goed, als je niks in bovenstaande ziet kan ik dat op zich wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
ik vind dat melen wel relaxed....alleen werkt dat ook in het buitenland.....???
dat vraag ik me dus af.....zonder dat ik me blauw betaal......verder geeft share niet echt een meerwaarde voor mij.....alles wat ik wil weten lees ik op internet, wat ik namelijk zo'n 18uur per dag tot mijn beschikking heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Bartez schreef op 04 August 2003 @ 09:47:
dat vraag ik me dus af.....zonder dat ik me blauw betaal......verder geeft share niet echt een meerwaarde voor mij.....alles wat ik wil weten lees ik op internet, wat ik namelijk zo'n 18uur per dag tot mijn beschikking heb :D
Tja, als GPRS beschikbaar is, dan kan je dus ook mailen, maar de data is wel wat duurder dan hier in Nederland. Trouwens, als je de wap instellingen goed weet in te stellen, kun je ook gewoon inbellen ipv GPRS-en. Het werkt langzamer, maar het werkt!

Ik heb het eens getest om een lege mailbox te checken.
Via GPRS verbinding duurde het 15 sec...
Via W@P verbinding duurde het 1min 15 sec...

Via W@P is het dan nog net iets goedkoper dan via sms... Tenminste, dit is ook afhankelijk van wat voor abbo je hebt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
de heldesk zegt dat het wappen en e-mailen gewoon moet lukken in het buitenland....als er maar +31 voor staat in de instellingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

Bartez schreef op 04 August 2003 @ 09:47:
dat vraag ik me dus af.....zonder dat ik me blauw betaal......[...]
Het wordt officieel nog niet ondersteund in het buitenland, maar ik was laatst in Frankrijk en België en daar werkte het gewoon met dezelfde setttings als in Nederland. Na een mailtje met de helpdesk van Orange bleek dat het ook nog eens gratis (zowel wap als internet) was omdat ze het nog niet konden factureren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf 27 augustus werkt het officieel in het buitenland en gaat het dus ook geld kosten. Dan kunnen jullie daar alvast rekening mee houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:P
wel klote dat nog steeds Share niet kan worden worden gebruikt bij mij.. is het inmiddels wel al opgelost??

uiteraard bel je zeker nog gewoon in?? ik heb nooit echt een beschrijving van die share verbinding gehad, en wat je nou tov gprs ermee kan doen, en wat de onbeperkt gratis sites zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treenaks
Ik kan sinds vanochtend niet meer van share gebruik maken in Alphen aan den Rijn.

Mn telefoon roept dat "GPRS is not available".. terwijl ik toch echt gisteravond nog van share gebruik kon maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Laatst online: 16:13
ok heb een vraagje mijn mail werkt niet, moet ik voor gebruikersnaam nou men 06 nummer invullen of men gedeelte van voor het @, en als wachtwoord gewoon het wachtwoord waarmee je ook op de site inlogt.

[ Voor 15% gewijzigd door Mich op 07-08-2003 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treenaks
Gedeelte voor de "@", en je password met alleen maar hoofdletters.

En je kan pas mail sturen als je eerst even op de pop3- of imapserver bent ingelogd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
Yannick schreef op 05 August 2003 @ 13:43:
[...]

Het wordt officieel nog niet ondersteund in het buitenland, maar ik was laatst in Frankrijk en België en daar werkte het gewoon met dezelfde setttings als in Nederland. Na een mailtje met de helpdesk van Orange bleek dat het ook nog eens gratis (zowel wap als internet) was omdat ze het nog niet konden factureren!
tegen mij zeiden ze dat het nog in een testfase was en nog niet gegarandeerd maar iig wel gratis, wat ook achter blijkt te zijn *jeej*
t enige vervelende is dat mijn telefoon (se t300) steeds naar een ander netwerk dan orange france springt als daar net effe beter ontvangst is, en zo dus mijn gprs sessie vern**kt. volgens mijn telefoon zou ik ook bij bouygtel (of hoe dat heet) (frankrijk) gprs moeten kunnen gebruiken, maar als ik dan wil gprs-en krijg ik 'gprs mislukt'. bij sfr (frankrijk) is het niet beschikbaar. in belgië heb ik zonder porblemen van mobi* gebruik kunnen maken.

ik hoop dat het buitenland-gprs niet ontzettend duur zal worden maar waarschijnlijk zal dat wel ... gezien het feit dat bellen in het buitenland ook al onmogelijk duur is :(

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Laatst online: 16:13
misschien is dit al eerder langs geweest. maar als ik een vriend van me naar mij laat emailen ipv sms-en, en hij zet in het subject zijn tekst. Dan krijg ik een gratis notificatie mail, met daarin het onderwerp, en gelijk dus de tekst die hij wou zeggen :P

dus gratis sturen voor hem en gratis ontvangen voor mij. maarja ophalen is ook niet erg, 1kb per bericht. kan je heel wat mails onvangen op 2mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
idd en via de wapsite van orange kan je ook gratis je mail lezen
dus dan laat je te telefoon alleen mail checken, als je nieuwe hebt ga je m lezen op de orange site

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1

Ik heb een @orange.nl email adres op mijn telefoon. Als ik mijn mailbox binnen wil halen en ik gebruik share dan is dat toch gratis? Waarom gebruiken dan sommige mensen dat @sms.orange.nl adres?

2
Is er ergens ook een site gewoon op het normale internet waar een lijstje staat met allemaal adressen die je kan bekijken via share en die gratis/nuttig zijn?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2003 @ 13:11:
1

Ik heb een @orange.nl email adres op mijn telefoon. Als ik mijn mailbox binnen wil halen en ik gebruik share dan is dat toch gratis? Waarom gebruiken dan sommige mensen dat @sms.orange.nl adres?

2
Is er ergens ook een site gewoon op het normale internet waar een lijstje staat met allemaal adressen die je kan bekijken via share en die gratis/nuttig zijn?
Het ligt er aan welke telefoon je hebt. Je kunt met share alles binnen halen tot 300.000 bytes. Er zijn al een heel hoop sites die je kunt bezoeken met een wap telefoon.

Alles wat je doet, als je profiel op wap staat, is gratis. Dus ook het ophalen van je post via een webbased service(zoals orange).

Je kunt, als je met je telefoon via orange naar www.google.com gaat, alle sites bezoeken die maar wilt, ze worden vertaald naar wml. Op deze manier kun je ze ook op phone bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een Sony Ericsson t68i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
als je je mail ophaalt met de client in je telefoon betaal je €3 / mb, maar de 1e 2mb (per maand) zijn gratis
dan gebruik je namelijk niet de wap-apn, maar die voor internet
let op, dat je voor wap wel gebruikt maakt van de wap-apn en niet die voor internet, want anders betaal je ook voor je wap verkeer

en voor je vraagt hoe dat zit, je hebt een wapprofiel in je telefoon staan, en bij apn staat dan 'wap' ingevuld of 'internet'. als je maar 1 zo'n profiel hebt, kan je het beste nog zo'n profiel erin zetten. de ene dus met 'wap' en de andere met 'internet'. Die met 'wap' gebruik je dan voor wappen (bij wap instellingen kan je dan kiezen welk profiel je wilt gebruiken) en die andere voor internet (bijvoorbeeld email op je telefoon). dat kan je ook ergens instellen, bij dataverkeer oid.

staat ws nog wel ergens in dit topic beter uitgelegd.

[ Voor 6% gewijzigd door Punksmurf op 08-08-2003 18:39 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Een nieuw truukje voor als je op vakantie gaat of je toestel is in reparatie en je hebt geen vervanger:

Laat Share deactiveren voor die periode, scheelt je een paar cent.... Heb ik ook gedaan gedurende de reparatie van mijn foon...

[edit]
Ow ja, nog iets, als je op vakantie gaat en je wilt daar gaan GPRS-en met Share, ik werd vandaag gewaarschuwd door een medewerker van Share dat ze het billing systeem nog aan het testen zijn. m.a.w. het zou kunnen zijn dat ze voor een enkele mb zomaar 25 Euro vragen, dus meer dan dat je gewend bent. Oftewel, hij waarschuwde voor een mogelijk gigantische rekening....

[ Voor 45% gewijzigd door jules op 15-08-2003 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
vandaar...! ik d8 dat ik een misrekening had gemaakt oid in mijn verbruik
zal de rekening nog eens nakijken :/

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Punksmurf schreef op 15 augustus 2003 @ 23:57:
vandaar...! ik d8 dat ik een misrekening had gemaakt oid in mijn verbruik
zal de rekening nog eens nakijken :/
Is hij echt gigantisch hoog uitgevallen dan? Ben wel benieuwd, ik was namelijk wel van plan om tijdens mijn vakantie wat fotootjes te maken en in een e-mailtje naar huis te sturen met wat begeleidende teksten... Maar als dat rete duur is, dan heb ik daar niet zo'n behoefte aan. Ik zal dan wel niet reteveel data verbruiken, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
nou ik had gerekend op iets buiten mijn 2mb te vallen en de teller in mijn telefoon vond dat ook (al weet ik het niet preceis meer) maar ik kreeg een rekening voor 4 mb ofzo... ik dacht dat er hier wat fout was gegaan en check nu niet meer mijn mail met mijn telefoon en gebruik dus amper wat van internet access.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Punksmurf schreef op 16 August 2003 @ 10:29:
nou ik had gerekend op iets buiten mijn 2mb te vallen en de teller in mijn telefoon vond dat ook (al weet ik het niet preceis meer) maar ik kreeg een rekening voor 4 mb ofzo... ik dacht dat er hier wat fout was gegaan en check nu niet meer mijn mail met mijn telefoon en gebruik dus amper wat van internet access.
Hmz, dat klinkt me toch enigszins bekend in de oren. Ikzelf heb het wat extremer meegemaakt. Zelf ben ik ook nog een beetje onderzoekende.
Grotere mailtjes versturen en die dan terugzoeken op de uitgebreide online rekening. Maar helaas heb ik nog geen extreme afwijkingen gezien die ik precies kan bewijzen.

Is het trouwens niet zo dat al het gewap dan onder internet access valt ipv alleen alles buiten wap (dus downloaden games, mailen via mailclient enz...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 21:22:
Helaas heb ik op dit moment geen toestel om te testen. Maar met een beetje geluk is de msn client van wapag, http://msn.wapag.com, nu ook geschikt voor mensen met een toestel die enkel xHTML basic ondersteunt.

Als het toch ergens mis gaat, dan hoor ik het graag
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 22:13:
de 7210 ondersteunt helaas ook geen xHTML maar alleen WML. Misschien komt dat ook ooit nog eens als er meer geïnteresseerden zijn
Zou je het voor de 7210/6610 compatible willen maken? _/-\o_ Ik weet zeker dat er gebruik van gemaakt wordt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
zijn er nog meer mensen die last hebben van wegvallende verbindingen terwijl het bereik helemaal goed is??

als ik dan gebeld wordt krijgt die persoon direct de voicemail....ipv dat de telefoon overgaat...erg irritant....telefoon staat dus gewoon aan op dat moment...

ben benieuwd of er meer mensen last van hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartez schreef op 16 August 2003 @ 13:12:
zijn er nog meer mensen die last hebben van wegvallende verbindingen terwijl het bereik helemaal goed is??
Sinds wanneer heb je dit? Ik kan (in iedergeval) sinds een paar uur geen gebruik van meer maken van Share terwijl het wel aanstaat en ik ook goed bereik heb. De volgende melding krijg ik:

Fout binnen GPRS Netwerk

Nu kan ik nog niet testen of m'n T68i kan MSNen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
ik heb er last van sinds de naamswijziging van dutchtone naar orange.....soms wel last....soms ook niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 14:24:
[...]

Sinds wanneer heb je dit? Ik kan (in iedergeval) sinds een paar uur geen gebruik van meer maken van Share terwijl het wel aanstaat en ik ook goed bereik heb. De volgende melding krijg ik:

Fout binnen GPRS Netwerk

Vrijdag heb ik dus mijn toestel terug gekregen van reparatie, 's middags maar weer Share laten activeren. Maar hoe dan ook, ik kreeg het niet aan de praat. Zelfs de Share Helpdesk stond voor een raadsel! Het zou naar een hoger gelegen afdeling doorgestuurd worden.

Zaterdag morgen deed Share het opeens weer. Echter, na een paar minuten was de lol weer snel voorbij. De verbinding bleek wel heel erg instabiel te zijn.

Vanmorgen (zondag) nog steeds een heel instabiele verbinding. Met het GSM signaal vrijwel volle ontvangst, maar toch dat het GPRS netwerk er opeens uitknalt en dat er opnieuw ingebeld moest worden. Vervolgens een paar minuten de foutmelding krijgen dat de server niet bereikbaar is of een network error. En na die periode dus weer heel eventjes kunnen wappen.
Meteen maar even de Share helpdesk gebeld. Schijnt dat sinds gisteren (zaterdag) er een storing is in de GPRS server. Naar mijn mening is die er al sinds vrijdag omdat ik toen al geen verbinding kreeg... Vandaag had hij al gemaakt moeten zijn, maar hij bleek er dus nog steeds in te zitten. Naar alle waarschijnlijkheid zou de storing morgen afgelopen zijn...

Deze storing schijnt iig wel de eerste echte grote te zijn, dat het GPRS netwerk daadwerkelijk uitvalt...

Ik ben benieuwd!

[ Voor 4% gewijzigd door jules op 17-08-2003 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ja dat was balen... kon ik gister toen ik in de file stond geen verkeersinfo opvragen :( en ik was niet zo slim geweest het frontje van de radio mee te nemen |:(
nou ja, file wordt er niet korter van natuurlijk :P

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 21:22:
[...]

Helaas heb ik op dit moment geen toestel om te testen. Maar met een beetje geluk is de msn client van wapag, http://msn.wapag.com, nu ook geschikt voor mensen met een toestel die enkel xHTML basic ondersteunt.

Als het toch ergens mis gaat, dan hoor ik het graag
ik zag deze net een stukje terug gequote, ik heb het een tijdje terug in de vakantie weer geprobeerd met mijn SE T300 en het werkt nu wel!
ik moest alleen soms wel 5 x een bericht versturen voor ik geen serverfout kreeg, maar ik zat in frankrijk dus t zou daar aan gelegen kunnen hebben (ook het probleem met wisselen van netwerk, wat ik hierboven al zei)
in nederland nog niet geprobeerd.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Trouwens, www.wapag.com heeft een hele relaxte service! Als je je daar op aanmeld, heb je ook een soort van startpagina. Je kan automatisch ingelogd worden met MSN, hoef je niet steeds weer opnieuw in te loggen als je uitgelogd word. Bovendien kun je ook berichtjes laten e-mailen, kan ook handig zijn....

Bovendien zijn kun je hier ook gratis ringtones downloaden en nog veel meer... Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 August 2003 @ 14:24:
[...]

Fout binnen GPRS Netwerk

Ok, GPRS doet het weer :) Ik zie op http://msn.wapag.com wel het inlogscherm om gebruik te maken van MSN alleen als ik op de knop 'login' klik zegt mn telefoon dat het een ongeldige URL is. Heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb de Siemens S55 met FW 16. Dat is een toestel dat vanaf FW 16 ook I-mode pagina's kan bekijken. Het is immers één van de nieuwste I-mode toestellen van KPN.

Trouwens, als eerste moet je met je PC naar die www.wapag.com gaan en jezelf registreren. Vervolgens moet je die link die aangeboden word in je e-mail instellen als favoriet op je telefoon. Daar is dan je persoonlijke wap/I-mode startpagina! Vervolgens kun je gaan instellen wat je wil zien (via PC instellen!).

Ik weet niet wat voor toestel jij hebt?

Trouwens, momenteel werkt Share bij mij nog steeds maar sporadisch. Het is gewoon niet prettig om het ene moment naar alle tevredenheid te wappen en daarna waar 5 minuten lang fout meldingen te krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door jules op 17-08-2003 17:29 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.