[GPRS] Dutchtone Extended / Orange Share

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 2.588 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

De 9210 heeft geen GPRS dus ook geen Share...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik las op orange.nl dat MMS tot februari 2004 gratis is. Ergens anders (waar weet ik niet meer) stond ook dat SMS gratis is. Is dit nou waar of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 14:19
SMS is niet gratis.. er zijn wel abonnementen waarbij sms'en tot februari gratis is; die zijn oa te vinden bij gsm.nl

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
Krypt schreef op 16 november 2003 @ 23:26:
SMS is niet gratis.. er zijn wel abonnementen waarbij sms'en tot februari gratis is; die zijn oa te vinden bij gsm.nl
Okay, thanks. Dan zit ik iig niet in die actie, want ik heb nog een dubbele bundel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86363

Sms is inderdaad gratis bij Orange Free, maar alleen als je nú een abbonement afsluit. Beetje verwarrend in de reclames :) Zie:
  1. Gratis sms geldt voor alle Orange Free abonnementen die tussen 10 november 2003 en 4 Januari 2004 geactiveerd worden. Deze klanten kunnen gratis sms'en tot en met 31 januari 2004.
  2. Gratis mms geldt voor alle Orange klanten (prepaid en abonnement) tussen 4 november 2003 en 31 januari 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97464

DIT IS DE ACTIE VAN ORANGE:

nieuw contract: geen aansluitkosten + gratis SMS'en en MMS'en tot 31 januari 2004 + €15 extra beltegoed
(deze actie geldt voor alle nieuwe activaties van 10 november t/m 31 december 2003)

Verlengingen: gratis SMS'en van 4 december 2003 tot 29 februari 2004
(deze actie geldt voor alle verlengingen van 10 november t/m 29 december 2003)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Laatst online: 22-05-2024
1) Weet iemand waar je meer informatie kan vinden over irc'en op de siemens S55 ? Ik kan nergens info vinden, alleen mensen die zeggen dat het werkt.
Ch!pY-J schreef op 04 augustus 2003 @ 09:03:
[...]

En tja, als ik es niks/weinig te doen heb tijdens m'n werk (beveliging), dan ga ik wappen. Natuurlijk is het verre van het internet thuis, maar goed, consessies moet je maken.

En wat betreft dat mailen, ik vind het wel relaxed. M'n gemaakte foto's meteen uploaden. M'n vriendin stuurt me ipv een sms een mailtje. Voor haar is het gratis en het mailtje kan veel meer text bevatten. Voor mij is het goedkoper mailen dan sms-en omdat het toch alleen maar txt-only is. Voor straks als mijn school weer begint is het ook wel relaxed om elkaar te mailen ipv te sms-en of te bellen.

Deze maand is de eerste maand dat ik binnen de 2mb data bundel blijf (eindelijk!). Verder vind ik de service super relaxed omdat het wappen onbeperkt is. Dus onbeperkt gratis ringtones downloaden, foto's online bekijken, nieuws lezen, online spelletjes spelen (dus niet de java games op je foon zelf), online msn-en..., enz...

Maar goed, als je niks in bovenstaande ziet kan ik dat op zich wel begrijpen.
2) Heeft niemand een wapurl waar ik dit kan zien ? ik kon alleen ringtones en wallpapers tegen betaling vinden op de share homepage.

3) Ik probeer terug te lezen maar de berichten zijn wel erg oud dus ik weet niet of er nieuwe aanpassingen zijn gekomen sinds ongeveer augustus...
Bijvoorbeeld dat email gedoe, moet je dan gewoon naar 0612345678@orange.nl sturen en je krijg een mail in inbox binnen ? (is nog niet gelukt)...

[ Voor 85% gewijzigd door Choller op 18-11-2003 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Choller schreef op 18 november 2003 @ 14:04:
2) Heeft niemand een wapurl waar ik dit kan zien ? ik kon alleen ringtones en wallpapers tegen betaling vinden op de share homepage.
In het Share menu staat het meeste gewoon? :?
3) Ik probeer terug te lezen maar de berichten zijn wel erg oud dus ik weet niet of er nieuwe aanpassingen zijn gekomen sinds ongeveer augustus...
Bijvoorbeeld dat email gedoe, moet je dan gewoon naar 0612345678@orange.nl sturen en je krijg een mail in inbox binnen ? (is nog niet gelukt)...
Standaard werkt dat inderdaad niet op die manier, maar als je inlogd op hun website kun je zelf je e-mail alias wijzigen. Als je dat dus zelf wijzigd in je nummer komt je e-mail gewoon binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1) Weet iemand waar je meer informatie kan vinden over irc'en op de siemens S55 ? Ik kan nergens info vinden, alleen mensen die zeggen dat het werkt.
Virca is onder andere geschikt voor de S55. Volgens het S55 topic schijnt dat inderdaad te werken :) Werkt helaas niet op de nieuwste nokia's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

[...]

1)Zo te zien ben je al actief in het S55 topic. Dit is meer een vraag voor daar! Het schijnt in een ver verleden dat idd iemand heeft kunnen irc-en met de S55, maar dat is terug te vinden in deel 1 of deel 2 van het topic. Tip: gebruik de GoT Search

2) Wap url's naar ringtones zijn er wel, alleen die oude die ik heb zijn inmiddels al weer down helaas :(. Gebruik daarvoor in de plaats de google wap search (http://www.google.com/wml?hl=nl selecteer "het web" en kies voor optie mobiele web, zoek vervolgens naar wap sites, eventueel ringtones)

3) Login op mijn Orange. Je hebt 2 manieren van mailen.
• 1e gaat via sms en kost je ook daadwerkelijk knaken: email2sms ofzoiets
Je krijgt dan een email adres met 06jenummer@Orange.nl (suf dus!)
• 2e krijg je een echte pop3/imap box, die te bereiken is via mijn orange/share portal, imap/pop3 client thuis/op je phone
Voor die tweede optie inclusief instellingen wil ik je wederom graag verwijzen naar het S55 topic. In deel 2 of deel 3 heb ik daar zeer complete posts over geschreven.

maw, GoT search (tm) is zo gek nog niet en sinds een paar weken sterk verbeterd! Dit heb ik nl allemaal gevonden op GoT!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ch!pY-J schreef op 19 november 2003 @ 11:17:
3) Login op mijn Orange. Je hebt 2 manieren van mailen.
• 1e gaat via sms en kost je ook daadwerkelijk knaken: email2sms ofzoiets
Je krijgt dan een email adres met 06jenummer@Orange.nl (suf dus!)
• 2e krijg je een echte pop3/imap box, die te bereiken is via mijn orange/share portal, imap/pop3 client thuis/op je phone
Voor die tweede optie inclusief instellingen wil ik je wederom graag verwijzen naar het S55 topic. In deel 2 of deel 3 heb ik daar zeer complete posts over geschreven.
Ook van die 2e optie, pop3 dus, krijg je een sms als je een e-mail ontvangt. Afzender en onderwerp, niet het bericht inderdaad. Overigens kun daarvan ook gewoon zelf het e-mail adres bepalen, dus ook 06jenummer@orange.nl kan een pop box zijn :)

En btw, die link naar Virca (irc voor de S55) heb ik toch hierboven al gegeven? :Y)

• Choller
  • Laatst online: 22-05-2024
Ch!pY-J schreef op 19 november 2003 @ 11:17:
[...]

1)Zo te zien ben je al actief in het S55 topic. Dit is meer een vraag voor daar! Het schijnt in een ver verleden dat idd iemand heeft kunnen irc-en met de S55, maar dat is terug te vinden in deel 1 of deel 2 van het topic. Tip: gebruik de GoT Search

maw, GoT search (tm) is zo gek nog niet en sinds een paar weken sterk verbeterd! Dit heb ik nl allemaal gevonden op GoT!
Zo te zien heb je blijkbaar niet gezien dat ik mijn irc probleempje daar al 2 keer gepost had zonder antwoord. Vandaar dat ik het hier probeerde. En natuurlijk heb ik de search gebruikt, je kan wel veel vinden maar niet dit probleempje (staat ook niet op de virca site zoals ik dat al heb aangegeven in de S55 topic).

Aub niet altijd van uitgaan dat iemand de search(tm) niet gebruikt.

Choller schreef op 27 november 2003 @ 16:25:
(staat ook niet op de virca site zoals ik dat al heb aangegeven in de S55 topic).
Wat staat niet op de Virca site? Er staat namelijk wel:
Reported to work on the following models:
Siemens SL45, M50, M55, S55, C55, S57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-07 02:00
T is een beetje stil op dit topic, maar toch probeer ik het hier wegens weinig succes elders... Ik heb een P900 met Share. Zowel onder WAP-accounts als Internetaccounts staat bij mij alleen Share ingevoerd als account. Dit n.a.v. de instellingen die ik voor een P800 heb gekregen. Nu draait WAP wel, en kan onder de standaardinternetbrowser wel diverse www. pagina's openen, maar de Opera-browser wil niks doen. Ik krijg na enige tijd leeg scherm de melding: Could not locate remote server. Dit kan dus liggen aan mijn settings (Opera werkt niet met WAP), maar ik zou bij god niet weten hoe ik een aparte Internet-APN met de werkende Share-settings draaiend moet krijgen... Iemand enig idee of zit ik helemaal verkeerd in mijn gedachtegang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb idd ook wel eens die foutmelding gehad, maar dat was omdat ik een server wilde bereiken via https. Dat https word blijkbaar niet ondersteund door wap en dus ook gefilterd door de Orange proxy... Deze proxy geeft dan volgens mij die foutmelding.

Overigens heb ik ontdekt dat je alle poorten kan gebruiken via de share proxy, de enige eis is wel, dat het via het http protocol verloopt....

Misschien is jouw probleem, dat Opera als browser niet ondersteund word. In theorie kan die proxy dus kijken welke browser er gebruikt word, als dat een ander is dan die van de telefoons die ondersteund worden, geeft hij die foutmelding...

Hopelijk is mijn gissen allemaal een beetje duidelijk, maar ja, 100% zeker weten doe ik het niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Ben even logisch wezen denken en heb mijn (bijna afgelopen) vodafone live simmetje erin gerost en de GPRS-instellingen er in geklopt. Dat draait opera als een zonnetje. Het probleem zit volgens mij dus echt in de share-instellingen. Weet iemand of je voor internet (dus niet voor WAP) een gebruikersnaam en wachtwoord moet gebruiken? (Standaard staat dat op Gebruikersnaam: 0628000000 en een wachtwoord genaamd: ********) Als adres staat "wap" ingevoerd. Dit vervangen door "internet" blijkt niet afdoende. Er zal ergens toch wel een P800 of P900 gebruiker rondlopen die hier antwoord op kan geven? Dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
internet met een kleine letter i blijkt de oorzaak te zijn van vier uur ge-emmer en gepiel.. gmmmrrrmmbbbl.... maar hij doet het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Iemand nog meer dezelfe Share problemen als mij:

Mail lezen op mobiel en orange.nl kan niet meer. (foutmelding:onjuist emailadres)
MMS lukt nog steeds niet, krijg wel een melding dat het verzonden is maar daar blijft het dan bij.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:16
Hee ik begreep dat orange nu ook iets had om je pc via grps te besturen, weet iemand hier iets meer van en waar ik moet wezen om dat aan te vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
bedoel je niet gprs gebruiken met je pc/notebook?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ik hier de enige die problemen heeft met Orange mail?
Ik heb net zon mooi email adres en nu werkt het niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36388

Het orange email adres is een pop3 mail account, je bent dus niet gebonden aan share. Er zijn ook andere alternatieven via wap om je mail op te halen.Bijv mail2wap.com. Hiermee kun je gewoon via share je mail ophalen en direct versturen. En als je een wat geavanceerdere telefoon hebt dan kun je www.mail2pda.com of www.mail2web.com gebruiken.

Als je je orange mail nu zo insteld dat je een smsje krijgt als je een mailtje ontvangt(gratis), dan hoef je alleen maar die wap site te bezoeken als je een smsje van orange ontangt.

In het smsje dat je krijgt staat wie het verstuurd heeft en er zijn 90 karakters voor het onderwerp. Op die manier kun je het berichtje dat je wil sturen gewoon in het onderwerp zetten.90 Karakters zijn vaak voldoende om een boodschap door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ik heb zojuist mijn pocketpc geupdate naar windows mobile 2003, maar de orange applicatie werkt daar niet op...

heeft iemand een idee wat de orange gprs instellingen dan zijn?

edit: got it!

zo deed ik het:

nieuwe verbinding maken,

via generic irda, verzin zelf een leuke naam (inspiratie nodig? ik noemde het 'gprs' =P)

(of kapitein blauwtand of weet ik veel hoe je het doet, natuurlijk)

next, nummer *99***5# (dat was het nr dat hij altijd pakte bij mij, normaal gebruikt met 1 op het laatst, dat is het nr van het gprs profiel in je foon iig, in mijn foon maakte dat programma ooit es nieuwe settings met de naam GPRS 5)

next: username: 0628000000, password: je 06nr zonder 06, weet niet of t echtr van belang is dit las ik ooit ergens

advanced: baud rate 57600, uncheck wait for dailtone maar dat maakt niet uit geloof ik, extra dial string blabla:

+cgdcont=1,"IP","internet"

dat internet is volgens mij je APN, dus neem je daar "wap" heb je die gratis verbinding met beperkte mogelijkheden

verder alles standaard houden, finish, klaar

[ Voor 74% gewijzigd door Punksmurf op 06-12-2003 16:38 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36388 schreef op 03 december 2003 @ 08:49:
Het orange email adres is een pop3 mail account, je bent dus niet gebonden aan share. Er zijn ook andere alternatieven via wap om je mail op te halen.Bijv mail2wap.com. Hiermee kun je gewoon via share je mail ophalen en direct versturen. En als je een wat geavanceerdere telefoon hebt dan kun je www.mail2pda.com of www.mail2web.com gebruiken.

Als je je orange mail nu zo insteld dat je een smsje krijgt als je een mailtje ontvangt(gratis), dan hoef je alleen maar die wap site te bezoeken als je een smsje van orange ontangt.

In het smsje dat je krijgt staat wie het verstuurd heeft en er zijn 90 karakters voor het onderwerp. Op die manier kun je het berichtje dat je wil sturen gewoon in het onderwerp zetten.90 Karakters zijn vaak voldoende om een boodschap door te geven.
Jah dit snap ik zelf ook wel wat je hier vertelt. Probleem is dat de Orange Email server nu al 7 dagen niet doet!

Bij Orange zijn ze bezig naar het probleem te kijken (naja dat zeggen ze)
Ik heb zow het idee dat ik de enige ben met een @orange.nl adres want anders hadden ze toch al veel meer klachten moeten krijgen?

Voor de rest vind ik orange share wel tof alleen blijft het splash screen soms hangen bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-07 23:30

aKra

Intentionally left blank.

Vraagje voor de huidige gebruikers, dat "Chat" is dat gewoon IRC of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aKra schreef op 07 december 2003 @ 16:54:
Vraagje voor de huidige gebruikers, dat "Chat" is dat gewoon IRC of?
Nope, dat is een zeer suffe methode om met andere Share mensen te praten. Er zijn iets van 4 boxen waar je in kunt, en daar zitten de meest onzinnige mensen in waar je echt niet mee wilt praten. Maargoed, dat is mijn ervaring :Y) Verwacht er iig niet te veel, of liever helemaal niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Hmmm... Wel grappig als je je echt verveeld! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
mja, dan zijn er altijd nog wel spelletjes op je gsm die beter zijn B)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Klopt, binnenkort P900 en ik begreep dat er een racespelletje op zat :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
zit ook bij de p800
en anders kan je dat ook nog wel ergens kopen of downloaden
voor m'n t300 is t er ook
*binnenkort z600... geen geld voor p800/900 :(, maja k heb ook al een losse ppc :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 55212 schreef op 07 december 2003 @ 16:04:

Jah dit snap ik zelf ook wel wat je hier vertelt. Probleem is dat de Orange Email server nu al 7 dagen niet doet!

Bij Orange zijn ze bezig naar het probleem te kijken (naja dat zeggen ze)
Ik heb zow het idee dat ik de enige ben met een @orange.nl adres want anders hadden ze toch al veel meer klachten moeten krijgen?

Voor de rest vind ik orange share wel tof alleen blijft het splash screen soms hangen bij mij :(
Ik heb net ff getest, maar ik stuur zonder problemen een mailtje naar m'n [nick]@orange.nl adres. Krijg zonder problemen het waarschuwings sms. Kan het zonder problemen via internet vanuit pop ophalen, via IMAP als via m'n S55 via Share...

Ook het verzenden vanaf het toestel via Share gaat zonder problemen. Dus ik denk dat het probleem specifiek bij jou ligt, of een bepaalde groep mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212 schreef op 07 december 2003 @ 16:04:
Bij mij ook ja, gebruik je de 6610 (staat in je sig)? Dan gaat hij namelijk weer verder als je op Opties > Afbeelding bekijken > Terug drukt. Die knoppen zitten naast elkaar dus het is de moeite niet :) Opnieuw laden kan natuurlijk ook, maar dit werkt bij mij meestal het beste.

Ik heb overigens ook geen problemen met de mail op @orange.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Als ik mail naar mijn alias krijg ik hem ook direct op mijn telefoon te zien, alleen op internet staat dat het gratis is maar dan paar regels verder staat weer e-mail@sms dat het € .22 per ontvangen SMS kost... :X

En er staat zowieso "voorlopig gratis" bij, krijg ik dan een e-mail/telefoontje/sms'je wanneer het niet meer gratis is of zie ik dat pas op de rekening? :X

(Overigens dat geshare van ze werkt niet zo heel lekker, ook heel duidelijk wanneer je nou je bundeltje op Internet of aan het sharen bent :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alles wat je vanuit het wap menu valt onder Share en is dus 'gratis'. Alleen het gebruik van een e-mail client *op je telefoon zelf* (dus niet via) Share valt onder internet access; evenals internet via een laptop. Lijkt mij vrij duidelijk :Y)

Overigens is e-mail@sms iets anders dan de sms notificatie van een nieuwe e-mail op je @orange adres. Dat laatste is gewoon gratis (anders had het me al aardig wat gekost) en dat eerste betaal je inderdaad gewoon.

• aKra

aKra

Okay... Dus als ik naar wap.tweakers.net surf is het ook nog gratis? Neem aan van niet :X

Anoniem: 50624

Alleen sites die je vanaf het hoofdmenu van de wapportal kan bereiken, neem aan dat wap.tweakers.net daar niet bij zit.

• aKra

aKra

Hmmm... En dit is dan wel via GPRS, dus de snelheid van GPRS?

Want ik heb nu op me P900 een GPRS account ingesteld en kan Internetten, ook naar het WAP menu'tje gaan van Orange, maar ik heb toch echt het idee/gevoel dat ik dan jammer genoeg Internet via mijn tikken! :(

Anoniem: 63813

aKra schreef op 11 december 2003 @ 11:20:
Okay... Dus als ik naar wap.tweakers.net surf is het ook nog gratis? Neem aan van niet :X
blijf het zeggen: JA DAT IS GRATIS! alles wat WAP is is gratis, niet wap= van je 2mb bundel

• aKra

aKra

Anoniem: 63813 schreef op 11 december 2003 @ 13:02:
[...]

blijf het zeggen: JA DAT IS GRATIS! alles wat WAP is is gratis, niet wap= van je 2mb bundel
:X

Dus als ik met WAP inbel kost het me niks? 8)7

• epoman
  • Niet online
aKra schreef op 11 december 2003 @ 13:07:
[...]

:X

Dus als ik met WAP inbel kost het me niks? 8)7
Is dat een retorische vraag? Alles wat je via je (Orange Share/D* Extended) GPRS wap-profiel naar je telefoon weet te krijgen, wordt niet berekend. Daar betaal je die €6 voor. Alles wat je op een andere manier naar je telefoon haalt kost wel geld, inbellen dus ook. Inbellen is geen GPRS-wap, dus niet gratis. Nu helder?

[ Voor 44% gewijzigd door epoman op 11-12-2003 13:30 ]

• aKra

aKra

Nog niet helemaal, maar die klantenservice is ook effe helder:

"Ja meneer, Orange Share is gratis..."
Wat kan ik dan exact met Share doen?
"Gratis Sharen meneer"
Geweldig, en als ik dus nu een website intik kan ik dus gratis die bekijken...
"Ja zeker meneer"
Dus ook als ik een andere site binnehaal via GPRS?
"Alles is Share meneer!"
Dus ook als ik een hele film download via me laptop?
"Zoals ik al zei alles via GPRS is gratis via Share"
Hmmm... En dit moet ik geloven?
"Ik zei toch al dat alles gratis is, dus geloof het maar"
Wat is je naam?
"Doet dat er wat toe?"
Nou, dan ga ik een film downloaden en dan zullen we nog wel zien hoe gratis het is...
"Heeft u mijn naam toch niet voor nodig?"
Zeker wel... Straks kost het me nog geld, terwijl je zei dat het gratis was!
"Ik zei dat het gratis was"
Ik geloof dat niet!
"Dag meneer"
Dagggg...

:X >:)

• The Legend
  • Laatst online: 18:17

The Legend

*Plop*

ROFL :D je moet doorvragen naar mensen die boven 'm zitten ;)

Ik ben toch malle pietje niet!

Je hóeft het natuurlijk niet te geloven, maar ik kan je verzekeren dat alles via GPRS op je telefoon gratis is. Dus ook wap.tweakers.net. Als je dat niet gelooft moet je maar eens even een paar minuten naar wap.tweakers.net surfen en daarna op de orange site inloggen en op de Share pagina kijken. Daar is dan niets veranderd omdat het dus niets extra's heeft gekost :) Doe je iets vanaf je laptop of pda kost het wel geld. Leuk voor die orange medewerker, maar die zit wel een klein beetje fout :P Als je even via je laptop (via GPRS) een site opent zul je dit meteen zien op de orange site.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 86363 op 11-12-2003 17:28 ]

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

pfff, ik zie hier alweer een discussie langskomen over wat nu wel gratis is en wat niet... Het is en blijft moeilijk. Ook in mijn omgeving moet ik het nog steeds regelmatig uitleggen....

Sommigen vinden het zelfs bizar dat ik kan e-mailen, vooral als ik in het buitenland zit, alsof ik ff in een internet cafe gedoken ben en giga internet verslaafd ben :) :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
tja het wordt geloof ik eens tijd voor een faq want deze vragen komen elke 2 pagina's terug :s
wat is er gebeurd met het leesvermogen van mensen?

@ stukje van aKra, tja, die orange helpdeskmedewerkers zijn altijd erg aardig, maar ze beweren allemaal wat anders en weten geen zak van wat orange nou precies doet :/

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 10:22

Jimbolino

troep.com

heb ook eindelijk mijn orange binnen:
ff share aangevraagd bij de klantenservice (wel wazig dat dat niet gewoon op een site kan ofzo)

maar ik vraag dus aan die gast van de klantenservice: wat nou als ik nou naar een site ga buiten het share-menu, zegt ie: dan gaat het van je 2mb per maand af...
ze zijn weer lekker duidelijk bij de klantenservice

jammer dat http://msn.everywhere-msn.com/wap het niet doet, of erg sloom is...

ook wel grappig dat ik met mijn M55 ook gewoon normale html pagina's kan bezoeken, het past natuurlijk amper op het kleine schermpje, maar zelfs tabellen enz. propt ie er allemaal op

Ik sta ook nog steeds op 0mb, mooie FUP gebruiken ze bij orange: gewoon 6 euro per maand, en lekker onbeperkt...

Nu nog ff kijken hoe het met een datakabel werkt...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
tuurlijk werk het met een datakabel (mits dat werkt met je telefoon, daar ga ik maar vanuit dan he ;) ) alleen als je dan nog steeds voor niets wil internetten moet je voor een browser zorgen die gebruik kan maken van een wap gateway (apache klondike geloof ik) en zorgen dat je de 'wap' apn gebruikt, en niet de 'internet' apn

als je de 'internet' apn gebruikt, kan je echt alles bezoeken, maar dat gaat van je 2mb af en daarna mag je netjes €3 per mb op tafel leggen.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals hierboven al gezegd is zou een mini-faq wel handig zijn voor de vaak terugkerende vragen. Ik heb daarom net maar weer even een overzichtje in elkaar gezet met de (volgens mij) belangrijkste dingen erin. Veel dingen zijn afkomstig van het afgesloten gedeelte van de Orange website; voor de overzichtelijkheid heb ik dat hier ook maar (openbaar dus) gezet zodat ook mensen die nadenken over Share de info hebben. Het is nog maar een opzetje, dus commentaar is altijd welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19036/full.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19034/full.gif
Wat is Share?
Met Share heb je snel en gemakkelijk toegang tot informatie en entertainmentdiensten, zoals het downloaden van Ringtones, het opvragen van de weersinformatie, het versturen van e-mails.

Als je wilt weten welke pagina's er allemaal binnen het Share menu zitten kun je kijken op het overzicht op de Orange website. Uiteraard kun je met Share ook alle normale WAP pagina's kostenloos bekijken.
Van welke techniek maakt Share gebruik?
General Packet Radio Service (GPRS) is een uitbreiding op bestaande GSM netwerken die het mogelijk maakt deze netwerken meer te laten functioneren zoals het internet. Belangrijkste verschil met de huidige GSM netwerken is dat data in pakketjes opgedeeld en verstuurd wordt. Dit geeft een efficiënter gebruik van de bestaande netwerk capaciteit.

Belangrijkste verandering bij invoering van GPRS is de wijze waarop informatie verstuurd wordt. Normaal GSM is "circuit switched" en GPRS is "packet switched". Circuit switchend houdt in dat voor ieder gesprek een apart kanaal (stukje netwerk capaciteit) wordt gereserveerd. Dit kanaal blijft beschikbaar totdat het gesprek beëindigd is. Bij GPRS wordt informatie in pakketjes opgedeeld die ieder apart over het netwerk gestuurd worden. Aan de ontvangende kant worden deze paketjes weer samengevoegd tot een betekenisvol stuk informatie. Doordat pakketjes van verschillende gesprekken door elkaar worden verstuurd wordt de netwerk capaciteit beter gebruikt. In een analogie met een taxi wordt bij circuit switched maar een klant per taxi vervoerd terwijl bij GPRS de taxi's gedeeld worden tussen meerdere klanten.

Een andere vergelijking die veel gebruikt wordt is die van de snelweg waarbij in het geval van circuit switched de hele snelweg voor een auto wordt gereserveerd, terwijl bij GPRS de snelweg door vele auto's gedeeld wordt en auto's via op- en afritten de snelweg kunnen betreden of verlaten. De belangrijkste implicaties hiervan zijn: efficiënter gebruik van netwerk capaciteit; mogelijk hogere data snelheid door gezamenlijke gebruik van meer netwerk capaciteit; altijd on-line zijn en alleen betalen voor daadwerkelijk verstuurde data.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19039/full.gif Bron: GPRSWorld.nl
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19039/full.gif What is General Packet Radio Service?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19039/full.gif GPRS Begrippenlijst
Wat is het verschil tussen GPRS en WAP?
GPRS is een netwerk technologie, WAP staat voor "Wireless Application Protocol" en is een wijze om informatie te verpakken, te versturen en te bekijken. Een belangrijke GPRS dienst zal WAP zijn, waarbij de snelheid van WAP aanzienlijk beter zal zijn dan bij de GSM netwerken het geval was.

Wat zijn de voordelen van Share?
  • Onbeperkt toegang tot Share voor een vast bedrag van € 6 per maand.
  • Alle kosten worden verrekend met je bundel of beltegoed.
  • Er is een ruime keuze aan toestellen waarmee je Share kunt gebruiken.
  • Waarschuwing en kostenoverzicht vooraf op je telefoon, bij speciale diensten waar wel extra voor betaald moet worden (Share extra).
Kan ik Orange Share in het buitenland gebruiken?
Je kunt in België, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Noorwegen en Denemarken gebruik maken van Share. De kosten van Share in het buitenland zijn anders dan in Nederland. Onbeperkt gebruik van Share diensten voor € 6 per maand en 2 MB gratis internetten, geldt er niet. Het gebruik van alle diensten van Share in het buitenland kost € 15 per MB en wordt verrekend per 25 KB.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19039/full.gif Orange GPRS in het buitenland... (GoT)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19039/full.gif Tarieven buitenland Orange Free
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19039/full.gif Tarieven buitenland Orange Smart
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19039/full.gif Tarieven buitenland Orange Ready
Hoe weet ik hoeveel KB's of MB's ik heb verbruikt?
Met Share heb je voor € 6 per maand onbeperkt toegang tot informatie en entertainmant diensten. Het maakt dus voor jou niet uit hoeveel KB's je gebruikt. Maak je gebruik van Internet Access of de e-mail client van je mobiele telefoon, dan betaal je wel per KB. Je kunt je persoonlijke gebruikskosten op de Orange website bekijken.
Heb ik een speciale telefoon nodig voor Share?
Als je gebruik wilt maken van Share heb je een GPRS mobiele telefoon nodig.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19039/full.gif Klik hier voor een overzicht van alle Share telefoons.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19039/full.gif [rml][ GPRS & MMS] Prepay?[/rml] (GoT)
En de Orange SPV dan?
De meeste informatie uit deze mini FAQ gaat ook op voor de SPV, maar de meeste informatie vind je in deze topics:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19039/full.gif Orange SPV Smartphone (GoT)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19039/full.gif [rml]Orange SPV Smartphone [ Deel 2][/rml] (GoT)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19039/full.gif [rml]Orange SPV Smartphone [ Deel 3][/rml] (GoT)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19039/full.gif [rml]Orange SPV Smartphone [ Deel 4][/rml] (GoT)

Kan ik Share ergens uitproberen?
Je kunt Share natuurlijk uitproberen in een winkel, maar op de Orange website staat ook een emulator. Echt een goede indruk geeft dat niet, maar je krijgt een klein beetje een idee. Vaak zijn de WAP site's buiten het Orange menu nog interressanter.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19039/full.gif Orange Share emulator.
Zijn er kosten verbonden aan het bezoeken van site's buiten het Share menu?
Nee, bijna alle pagina's die je kunt bezoeken op je telefoon zelf vallen binnen Share. Daarom zijn er dus ook geen kosten aan verbonden. Je kunt ervan uitgaan dat alle WAP pagina's gratis te bezoeken zijn. De enige uitzondering is het ophaal van je mail via een e-mail programma in je telefoon. Dat dataverkeer valt namelijk onder Internet Access, waarover je hieronder meer informatie vind.

Bovenstaand stukje gaat alleen op voor de openbare site's binnen het Share menu. Zoals in het overzicht te zien is moet je voor een aantal diensten extra betalen. Je moet dan echter altijd akkoord gaan met de betaling; je betaalt dus nooit per ongeluk veel te veel.
Wat is Internet Access en hoe kan ik dit gebruiken?
Je kunt je mobiele telefoon gebruiken als modem. Dit betekent dat je via je mobiele telefoon kunt internetten op je PDA of laptop. Sommige mobiele telefoons bieden de mogelijkheid om je eigen e-mail (bijv. Wanadoo) uit te lezen, en om e-mail met attachments te versturen. De software die dit mogelijk maakt wordt ook wel e-mail client genoemd. Als je deze e-mail versie wilt gebruiken heb je ook Internet Access nodig. (Je hebt dus geen Internet Access nodig om de e-mail in het Share menu te gebruiken). Voordat je aan de slag kunt moet je eerst de juiste instellingen downloaden van de Orange website. Denk er ook aan dat je een programma nodig hebt van de Orange website. Dit word niet duidelijk vermeld, maar zonder dit programma kun je geen gebruik maken van GPRS op een laptop.
Wat betaal ik als GPRS via een laptop of PDA gebruik?
Ook dat valt onder Internet Access. Iedere maand zijn de eerste twee Mb dus gratis; daarna betaal je drie euro per Mb.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19039/full.gif Mail versturen via GSM (met GPRS) (GoT)
Wat kost Internet Access?
Met Share heb je meteen toegang tot de speciale dienst Internet Access. Dat betekent dat je elke maand automatisch 2MB krijgt voor het gebruik van Internet Access. Je mag dus 2 MB aan internetverkeer genereren op je PDA of laptop. Ga je daarover heen, dan betaal je vervolgens € 3,- per MB. Dit is ongeveer € 0,003 per KB.
Als ik de 2MB niet opmaak kan ik deze dan meenemen naar de volgende maand(en)?
Nee, je krijgt iedere maand 2MB gratis. Als je daar geen gebruik van maakt gaat het niet mee naar de volgende maand. Dat in tegenstelling tot het beltegoed.
Wat moet ik doen om Share stop te zetten?
Een telefoontje naar de klantenservice (1200) is genoeg.
Wat kan ik met Orange e-mail?
Met Orange E-mail kun je via www.orange.nl en via je telefoon e-mail berichten versturen en ontvangen. Omdat e-mail iets persoonlijks is, kun je zelf een e-mail adres kiezen. Daarnaast heb je de mogelijkheid om e-mailberichten van je andere e-mail accounts op te halen. Verder kun je gratis een sms’je ontvangen wanneer je een e-mail bericht hebt ontvangen in je Orange e-mail.

Hoe kan ik e-mailen met het e-mail programma op mijn telefoon?
Heb je een telefoon met een e-mail programma (bijvoorbeeld een Nokia 7650 of een Sony Ericsson T68i), dan kun je dit programma zo instellen dat je berichten kunt verzenden en ontvangen via Orange e-mail.

Zo doe je dat:
  • Gebruik als serveradres om berichten te ontvangen: pop.orange.nl of imap.orange.nl.
  • Voor verzenden gebruik je: smtp.orange.nl.
  • Verder kun je je alias (de naam voor het @-teken in je Orange e-mailadres) als gebruikersnaam gebruiken.
  • Het wachtwoord is hetzelfde wachtwoord als voor ’mijn Orange’ op www.orange.nl.
Kun je op je telefoon niet wappen en heb je ook geen e-mail programma op je telefoon, dan kun je alleen sms’jes ontvangen wanneer je mail ontvangt. Je kunt naar mijn Orange om e-mail berichten te lezen en te schrijven.
Wat kost deze e-mail service?
De service zelf is gratis, net als het gebruik via web en je pc (afgezien natuurlijk van telefoontikken). Ook als Orange je waarschuwt via sms is dat gratis. Je betaalt wél voor het gebruik van e-mail via je mobiele telefoon. Gebruik je e-mail via wap, dan betaal je de normale kosten voor het gebruik van wap. Gebruik je het via Share dan zit het gebruik van e-mail in het pakket, je betaalt hier dus niets extra voor.

Hoe zit het met MMS van Orange?

Mms werkt net zoals sms. Zoals je een sms'je intypt, kun je ook een mms'je samenstellen. Je kunt er alleen ook nog geluiden, plaatjes en foto's aan toevoegen. Als je telefoon tenminste geschikt is voor mms.

Je stuurt het mms-bericht vanaf je mobiele telefoon naar een andere mobiele telefoon. Als de ontvanger een mms-gebruiker is, kan hij jouw mms'je gewoon op zijn telefoon bekijken. Is hij geen mms-gebruiker, dan sturen wij hem een sms'je met daarin een internetadres, een berichtcode en een wachtwoord. Hiermee kan hij op dat internetadres het mms'je bekijken of lezen. Je kunt als Orange klant dus een mms sturen naar al je vrienden. De ontvanger hoeft geen Orange klant te zijn.

Je mms'je mag van Orange maximaal 100 KB zijn. Houd er wel rekening mee dat niet alle providers mms'jes van 100 KB ondersteunen. Als de ontvanger van jouw mms'je bij een andere provider zit, kan het zo zijn dat hij jouw mms'je niet kan ontvangen, omdat zijn provider bijvoorbeeld mms'jes kan ontvangen tot 50KB.

Sinds november is het ook bij Orange mogelijk om MMS versturen en ontvangen. Je zult wel eerst met de klantenservice moeten bellen om MMS te activeren; je kunt er dan tot februari gratis gebruik van maken. Voor meer informatie kun je kijken in een andere topic dat op dit moment actief is:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19039/full.gif Eindelijk... Orange MMS (GoT)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19039/full.gif http://www.orange.nl/mms
Waar vind ik meer informatie?
In alle replies op dit topic is natuurlijk de meeste informatie al te vinden, en hopelijk ook in deze mini FAQ. Daarnaast staat de meeste informatie natuurlijk op Orange.nl.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 86363 op 15-12-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Uit het stukje: Wat is Internet Access en hoe kan ik dit gebruiken?
Voordat je aan de slag kunt moet je eerst de juiste instellingen downloaden van de Orange website. Denk er ook aan dat je een programma nodig hebt van de Orange website. Dit word niet duidelijk vermeld, maar zonder dit programma kun je geen gebruik maken van GPRS op een laptop.
Dat is niet helemaal waar, het wordt er alleen gemakkelijker door gemaakt. De instellingen voor de verbinding kun je ook zelf goed zetten. Met mijn Palm is het in ieder geval gelukt zonder het programma van de Orange-site.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 20:54
Sterker nog, dat programma is er niet voor Linux en het werkt perfect, internetten via bluetooth via GPRS :)

Gewoon even googlen, dan vind je zo genoeg informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
Even een reactie op de mensen waarvan hun @orange.nl mailadres het niet doet:
einde van de sessie
Om veiligheidsredenen is de verbinding met je account automatisch verbroken.
Dit krijg ik al sinds het begin van mijn inschrijving bij Orange / MijnOrange..

Erg gek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Bij mij deed hij het gewoon? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
Wat is Internet Access en hoe kan ik dit gebruiken?
Je kunt je mobiele telefoon gebruiken als modem. Dit betekent dat je via je mobiele telefoon kunt internetten op je PDA of laptop. Sommige mobiele telefoons bieden de mogelijkheid om je eigen e-mail (bijv. Wanadoo) uit te lezen, en om e-mail met attachments te versturen. De software die dit mogelijk maakt wordt ook wel e-mail client genoemd. Als je deze e-mail versie wilt gebruiken heb je ook Internet Access nodig. (Je hebt dus geen Internet Access nodig om de e-mail in het Share menu te gebruiken). Voordat je aan de slag kunt moet je eerst de juiste instellingen downloaden van de Orange website. Denk er ook aan dat je een programma nodig hebt van de Orange website. Dit word niet duidelijk vermeld, maar zonder dit programma kun je geen gebruik maken van GPRS op een laptop.
Waar de $@&@( is dat proggie te vinden dan? Nu is zoiezo mijn driver voor mn S55 een beetje brak. Want in principe levert de S55 ook een programma mee voor GPRS, maar dat werkt helemaal niet. Waar op de orange.nl site is dat proggie te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geertb schreef op 16 december 2003 @ 09:28:
Waar de $@&@( is dat proggie te vinden dan? Nu is zoiezo mijn driver voor mn S55 een beetje brak. Want in principe levert de S55 ook een programma mee voor GPRS, maar dat werkt helemaal niet. Waar op de orange.nl site is dat proggie te vinden?
Voor Windows 95, 98, ME, NT4, 2000 of XP: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
Anoniem: 86363 schreef op 16 december 2003 @ 13:23:
[...]
Voor Windows 95, 98, ME, NT4, 2000 of XP: klik
Thanks very much, ik kon het echt nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geertb schreef op 16 december 2003 @ 13:29:
Thanks very much, ik kon het echt nergens vinden
Ze hebben het idd een beetje onhandig geplaatst. Je kunt het vinden met Share > wat is Share > Internet Access als je ingelogd bent. http://www.orange.nl/mijn...sshare/internetaccess.php dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Dat proggie is inderdaad super relaxed. Voor mij zag ik het op het juiste moment (zit net in een verhuizing). Het duurde ff voordat ik het werkende had (BT problems), maar gelukkig doet hij het probleemloos. Ik vraag me alleen af. Als ik mijn GPRS usage opvraag via het Share menu (via Phone), danwel via mijn Orange (internet/PC), zie ik mijn verbruik niet meer stijgen. Ik heb al verscheidene GPRS sessies gehad op m'n PC van rond de 1 mb met als APN internet, maar ik zie het verbruik niet stijgen. Ook al verstuur & ontvang ik mailtjes op m'n telefoon waar deze teller normaal wel op reageerde. Ook page refreshes werken niet (zowel op PC als op Phone). Zelfs een waarschuwings SMS dat ik boven de 1,5 mb zit heb ik nog niet gehad... Ligt het GPRS data facturerings systeem bij Orange op z'n g*t? Heeft iemand dezelfde problemen? Of betekend het dat ik gewoon gratis kan GPRS-en op m'n PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
voor zover ik weet moet je er gewoon voor betalen, als je de volledige functionaliteit gebruikt (dit heet dus internet acces en niet share, eigenlijk), wat dus het geval is als je dat (imho juist zeer vervelende programmatje, iig op de ppc) gebruikt...

als jij dat wel gratis kan, dan ben ik strontjaloers :P

maar het is al eerder gebleken dat het wel eens lang duurt voor t geupdate wordt (zie eerder in het topic).

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Bij mij werd het in het begin heel snel geupdate. Zeker als je de verschillende apn's (wap & internet) een paar keer achter mekaar wisselt. Vandaag echter, gaf die wap pagina zelfs een foutmelding. Die pagina ligt dus echt onderuit. Nu maar hopen dat GPRS ook niet geteld word >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
zou helemaal mooi zijn als dat voor het buitenland gold... aangezien we straks op vakantie gaan >:)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Met Orange Share krijg ik ineens geen toegang meer tot 'pop.orange.nl', het is me wel overigens 1 x gelukt... Weet iemand wat hoe en waar? :P

Edit:

DNS Server error om precies te zijn, maar die staan op "automagisch ophalen". :X

[ Voor 28% gewijzigd door aKra op 29-12-2003 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Lol, het lijkt erop dat de data teller van Share internet acces op z'n gat heeft gelegen. Momenteel is er weer wat bijgekomen. Ben ik ff blij dat ze mijn dataverbruik van vorige week er niet bij geteld hebben. Ik heb zeker 4-5 mb zitten ver-internetten op m'n PC :), volgens mijn verbruik gegevens zit ik momenteel nog maar aan de 700kb, binnen m'n bundel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 20:05
Via de website van Orange kun je via "mijn share" groups SMSjes versturen.

Weet iemand of dit ook via WAP/Share via je telefoon kan of gaat komen :?

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Voor zover ik weet niet. Tenminste, volgens mij kun je via je agenda (wap -> Share portal) ook sms-jes versturen, maar dan meer in de vorm van agenda puntjes. Bovendien krijg je ze niet in de tarieven als op de "Mijn Orange" portal.

[ Voor 5% gewijzigd door jules op 03-01-2004 10:16 . Reden: typ foutje ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb een I-mode telefoon, een Nec 223i, en een M55 (beide Imode/KPN)

Nu is het gelukt om op de m55 te sharen, maar ik wil graag op de 223i sharen, kan dit ? Of is dit echt onmogelijk ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
Die gprs meter doet toch wel beetje vreemd. Staat nu nogsteeds op 109kb, terwijl ik vandaag ook wat heb zitten internetten over gprs met mn laptopje.. Naja tzal wel, hopelijk staatie niet straks opeens heel erg hoog ;)
Met Orange Share krijg ik ineens geen toegang meer tot 'pop.orange.nl', het is me wel overigens 1 x gelukt... Weet iemand wat hoe en waar?
Het is mij nog nooit gelukt. Ook als ik webmail pak op Mijn Orange weigert die. Ofwel lijkt alsof er geen login&pass op de mailserver voor mij staan ingesteld. Maar eens bellen over van de week, want de smtp van orange gebruiken is wel zo fijn

[ Voor 49% gewijzigd door geertb op 10-01-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

geertb schreef op 10 januari 2004 @ 20:50:
Die gprs meter doet toch wel beetje vreemd. Staat nu nogsteeds op 109kb, terwijl ik vandaag ook wat heb zitten internetten over gprs met mn laptopje.. Naja tzal wel, hopelijk staatie niet straks opeens heel erg hoog ;)
Ik heb gemerkt dat ie, als je van sessie veranderd, hij zich dan update. Dus ipv apn wap het apn internet gebruiken, of andersom.
Daarnaast heb ik ook gemerkt dat hij voor/rond de kerst op z'n gat lag... Ik heb rond die periode erg veel data verkeer veroorzaakt via m'n pc. Maar ik zie het nergens terug :) Volgens mij lag rond die periode het billing systeem op z'n gat :)
Het is mij nog nooit gelukt. Ook als ik webmail pak op Mijn Orange weigert die. Ofwel lijkt alsof er geen login&pass op de mailserver voor mij staan ingesteld. Maar eens bellen over van de week, want de smtp van orange gebruiken is wel zo fijn
Tsja, er zijn verschillende dingen waar het aan kan liggen:
• Heb je wel daadwerkelijk de juiste e-mail optie aangevraagt?
• Heb je wel ingesteld welk profiel er gebruikt moet worden bij het checken van je mail.
• Heeft het profiel de juiste instellingen?
• Daarnaast kan het ook zijn dat de servers van Orange eruit liggen....

Als je een door Orange ondersteund toestel hebt voor Share, dan zou ik maar eens met de klantenservice bellen. Als jij die service wil gebruiken, moeten ze die telefoon ook voor je kunnen instellen :) Ik geloof dat ik je al eens eerder in het S55 topic langs heb zien komen, maar ik word niet echt wijzer van je precieze probleem. Ik begrijp dat het niet werkt, maar waar het nu precies aan ligt kan ik niet achterhalen.... Helaas is de S55 daar ook niet zo'n ster in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
Ch!pY-J schreef op 11 januari 2004 @ 21:42:
[...]

Ik heb gemerkt dat ie, als je van sessie veranderd, hij zich dan update. Dus ipv apn wap het apn internet gebruiken, of andersom.
Daarnaast heb ik ook gemerkt dat hij voor/rond de kerst op z'n gat lag... Ik heb rond die periode erg veel data verkeer veroorzaakt via m'n pc. Maar ik zie het nergens terug :) Volgens mij lag rond die periode het billing systeem op z'n gat :)
Ik zag het inderdaad vandaag :-)
[...]

Tsja, er zijn verschillende dingen waar het aan kan liggen:
• Heb je wel daadwerkelijk de juiste e-mail optie aangevraagt?
• Heb je wel ingesteld welk profiel er gebruikt moet worden bij het checken van je mail.
• Heeft het profiel de juiste instellingen?
• Daarnaast kan het ook zijn dat de servers van Orange eruit liggen....

Als je een door Orange ondersteund toestel hebt voor Share, dan zou ik maar eens met de klantenservice bellen. Als jij die service wil gebruiken, moeten ze die telefoon ook voor je kunnen instellen :) Ik geloof dat ik je al eens eerder in het S55 topic langs heb zien komen, maar ik word niet echt wijzer van je precieze probleem. Ik begrijp dat het niet werkt, maar waar het nu precies aan ligt kan ik niet achterhalen.... Helaas is de S55 daar ook niet zo'n ster in :/
Hmm.. Mja, als je dus gaat naar e-mail in je 'Mijn Orange', en ik zet daar en ik klik op 'meteen e-mailen' krijg ik

code:
1
2
3
4
einde van de sessie 

Om veiligheidsredenen is de verbinding met je account automatisch verbroken.

Omdat dat al fout gaat, accepteert 'ie de rest ook al niet. Want de instellingen zijn wel goed :-)

Maar even bellen van de week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Maar welke e-mail gebruik je dan?
Je hebt onder "Mijn Orange" zeker 2 verschillende opties van e-mail:

Onder het kopje SMS: email@SMS met als mail adres [je nummer]@sms.orange.nl.
Onder het kopje Tools: e-mail met als mail adres [nickname]@orange.nl.

Alleen dat laatste mail adres werkt icm met een pop/IMAP client!
Probeer het anders eerst op je PC uit ofdat het werkt... Hoef je niet iedere keer in je telefoon te prutsen. Op je PC werkt hij namelijk met dezelfde instellingen als op je phone!

NB, je nick/e-mail moet wel geregistreerd/geactiveerd zijn bij Orange, anders werkt het natuulijk niet!

[ Voor 10% gewijzigd door jules op 11-01-2004 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
Ch!pY-J schreef op 11 januari 2004 @ 23:55:
Maar welke e-mail gebruik je dan?
Je hebt onder "Mijn Orange" zeker 2 verschillende opties van e-mail:

Onder het kopje SMS: email@SMS met als mail adres [je nummer]@sms.orange.nl.
Onder het kopje Tools: e-mail met als mail adres [nickname]@orange.nl.

Alleen dat laatste mail adres werkt icm met een pop/IMAP client!
Probeer het anders eerst op je PC uit ofdat het werkt... Hoef je niet iedere keer in je telefoon te prutsen. Op je PC werkt hij namelijk met dezelfde instellingen als op je phone!

NB, je nick/e-mail moet wel geregistreerd/geactiveerd zijn bij Orange, anders werkt het natuulijk niet!
Tools, e-mail, e-mail instellingen

code:
1
2
3
4
5
6
7
verander je alias
Geef hieronder je nieuwe alias op.

huidige alias
  gbooster 
huidig e-mailadres
  gbooster@orange.nl

Dat staat dus naar mijn mening goed.

Vervolgens staat onder Tools, e- mail, onder het knopje e-mail instellingen een functie meteen e-mailen. Als je die aanklikt krijg je normaliter de webmail. Deze start dus niet.
Daar krijg ik dus die einde v.d. sessie melding.

Als ik 'm met mn pc binnen wil halen, loginnaam gbooster en wachtwoord met hoofdletters (dat moet volgens orange) krijg ik dus een foute loginnaam of wachtwoord. Ook m'n nummer gebruiken of wachtwoord *niet* met hoofdletters werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Dit is inderdaad wel heel vreemd!

Heb je op je pc zowel IMAP als POP3 geprobeerd?
Probeer het in ieder geval eerst op je PC werkende te krijgen, want op je foon zijn er nog veel meer mogelijkheden waardoor het niet kan werken.

Welke browser gebruik je? IE onder windows geeft bij Orange als het goed is geen problemen. Heb ooit eens meegemaakt dat IE 5.0 onder mac OS 9.1 flink veel problemen gaf met telebankieren via de rabobank.

Helpt misschien niet je mail adres deactiveren en vervolgens weer activeren?

Mocht dit allemaal niet werken, dan ben ik ook ten einde raad... Succes dan met bellen naar orange ;) (tip, bel meteen naar de Share helpdesk, want volgens mij zijn dat de wizzards met betrekking tot het internet gebeuren bij Orange...)

[ Voor 19% gewijzigd door jules op 12-01-2004 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
Ch!pY-J schreef op 12 januari 2004 @ 12:29:
Dit is inderdaad wel heel vreemd!

Heb je op je pc zowel IMAP als POP3 geprobeerd?
Probeer het in ieder geval eerst op je PC werkende te krijgen, want op je foon zijn er nog veel meer mogelijkheden waardoor het niet kan werken.

Welke browser gebruik je? IE onder windows geeft bij Orange als het goed is geen problemen. Heb ooit eens meegemaakt dat IE 5.0 onder mac OS 9.1 flink veel problemen gaf met telebankieren via de rabobank.

Helpt misschien niet je mail adres deactiveren en vervolgens weer activeren?

Mocht dit allemaal niet werken, dan ben ik ook ten einde raad... Succes dan met bellen naar orange ;) (tip, bel meteen naar de Share helpdesk, want volgens mij zijn dat de wizzards met betrekking tot het internet gebeuren bij Orange...)
Zowel in IE, alsin Mozilla. Ik ga nog even deactiveren en een ander adres activeren ;)

Zo niet, ga ik inderdaad bellen, wat ik dus al verwachtte. In iedergeval bedankt voor je tips :)

Edit: Zelfde webmail probleem. POP3/IMAP ga ik nog wel even testen vanavond, en anders van de week Share Helldesk inderdaad maar even bellen

[ Voor 7% gewijzigd door geertb op 12-01-2004 19:39 . Reden: Toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

offtopic:
Nog een tip, activeer je gewenst mail account voordat iemand anders hem weg kaapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:03
Weet iemand de instellingen om te GPRSen via mijn notebok met share en een nokia 6310i?

Het lukt mij niet met de instellingen die hier al staan.
En de Orange site geeft ook geen informatie alsmede google.

Wie heeft het draaiende?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
bij orange kan je zo'n progje downloaden, staat ook in de faq die ergens in dit topic staat

edit: faq

[ Voor 36% gewijzigd door Punksmurf op 15-01-2004 19:00 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Beetje zoeken en gij zult vinden: [rml]Riff in "[ GPRS] Dutchtone Extended / Orange Share"[/rml]

Toevallig nog geen 20 posts hiervoor ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103093

Help! Ik ben sinds kort bezitter van een SE T610 toestel icm Orange Free 20. Share geactiveerd. Heb inmiddels alles naar behoren werken (Share, email lezen, outlook synchroniseren via bluetooth en XTNDconnet PC voor Sony Ericsson, MMSen, etc) Het enige wat ik maar niet werkend kan krijgen is met mijn laptop (ACER TM 803LCI) via Bluetooth connectie een GPRS verbinding maken met internet. Kan wel Internetten via gewone inbel verbinding met Zonnet account, maar dit is een gewone GSM verbinding (traag en duur). Heb het Internet Access programma van de Orange site gedownload, maar dit werkt bij mij niet. Maakt wel Bluetooth connectie, en gaat bellen, maar ik krijg vervolgens een foutmelding "geen GPRS telfoon gevonden". En dat terwijl tijdens Share GPRS gewoon actief is (wereldbolletje boven in scherm). Als ik vervolgens op de oude manier (via Bluetooth seriele poort) een connectie probeer te maken tussen laptop en telefoon, dan werkt dit niet meer. Ook na het de-installeren van het Internet Access programma blijft de Bluetooth connectie onwerkzaam. Systeemherstel naar eerdere configuratie (WXP professional) herstelt dit gelukkig wel, maar ik krijg bij analyse van probleem (vindt automatisch plaats tijdens systeemherstel) de mededeling dat er mogelijk een probleem is geweest met een driver van een modem of netwerk kaart. Wie helpt mij. Kan ik eventueel zelf handmatig instellingen veranderen? De Orange helpdesk was tot dusver onvoldoende behulpzaam, en kwam er ook niet uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07 16:03
Hmmz ik heb het idee dat BT of in Windows niet niet optimaal is of bij de SE telefoons, bij mij werkte het ook op een gegeven moment niet icm een T68i, dus toen de bluetooth usb stick even opnieuw in de pc gedrukt na een reboot en toen werkte het..

Oftewel zorg ervoor dat je BT setup ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Idd, BT is bij mij icm met m'n S55 ook niet altijd 100%. Maar een restart doet meestal wonderen.

* jules using win xp prof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-05 19:18
errr, ff een über n00b vraag...
ik heb nu sinds een weekje een telefoon (echt waar, nooit behoeft aan gehad), en een orange free 20 abbo. Met dat orange share als ik dan naar wap.tweakers.net zou gaan, valt dat dan onder share of Internet Access?

ik heb al wat rond gelezen in dit topic maar nergens een passend antwoord kunnen vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

X-Rey schreef op 18 januari 2004 @ 17:32:
errr, ff een über n00b vraag...
ik heb nu sinds een weekje een telefoon (echt waar, nooit behoeft aan gehad), en een orange free 20 abbo. Met dat orange share als ik dan naar wap.tweakers.net zou gaan, valt dat dan onder share of Internet Access?

ik heb al wat rond gelezen in dit topic maar nergens een passend antwoord kunnen vinden :X
Inderdaad een n00b vraag: het is al tich keren behandeld in dit topic!

Stel ik aan jou de volgende vraag:
Gebruik je de interne browser? Gebruik je een java client als browser, of wil je via je laptop -> GSM naar wap.tweakers.net gaan?

Met het antwoord op mijn vraag kun je het antwoord vinden in dit topic!

Lezen, lezen, lezen is ook een vak!
Lees anders eerst de Mini-FAQ

heb ik toch weer antwoord gegeven... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:11
ik kreeg net een sms dat orange share voortaan orange world gaat heten! :D
'kijk op www.orange.nl voor meer info', ik kan die info nergens vinden :?

dutchtone extended --> orange share --> orange world
ze weten ook niet wat ze nou willen he :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-07 07:32

sjaak

un giorno credi

marteltor schreef op 19 januari 2004 @ 12:16:
ik kreeg net een sms dat orange share voortaan orange world gaat heten! :D
'kijk op www.orange.nl voor meer info', ik kan die info nergens vinden :?

dutchtone extended --> orange share --> orange world
ze weten ook niet wat ze nou willen he :?
Ik kreeg um ook idd en snap er ook de ballen van, Share is toch een goed gekozen naam waar ook redelijk wat reclame voor gemaakt is. :? Vage mensen daaro. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
kreeg net ook een sms je, wat is dit nou weer? Willen ze bij Orange voorkomen dat mensen hun abo opzeggen ivm met naamswijziging door het zo klein mogelijk te houden? Ik heb ook heel www.orange.nl afgekeken maar niks gevonden... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
en orange share heet ook nog steeds orange share op m'n mobiel (de site dus eh)
Je zocht naar "orange world". We hebben GEEN pagina('s) gevonden.

tips

* zorg dat je zoekterm juist gespeld is
* probeer andere trefwoorden
* zoek in andere delen van de site
zoek in andere delen van de site.. zoekt de zoekfunctie dan niet over de hele site ofzo.. :? echt handig |:(

[ Voor 69% gewijzigd door Punksmurf op 19-01-2004 17:36 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:11
het is best apart, want ik zat net te wappen op de orange share portal, en toen ik bij nieuws onderaan keek stond er iets als: terug naar orange world.
Druk je erop dan komt er te staan dat je bij orange share bent :D
Maar zou het nou alleen een naams verandering zijn om in de pas te lopen met de rest van de wereld?

edit: over opzeggen; dat lijkt me niet. Het is slechts een aanvullende dienst die gewijzigd wordt, er hangt me iets bij dat je dan niet mag opzeggen...

edit2: stom van me, je moet natuurlijk op planet.nl zijn als je info wil over de veranderde dienst van orange! 8)7 http://www.planet.nl/plan...ontentid=413111/sc=3c7355
Het zogeheten Orange World, het aanbod van nieuwe diensten aan consumenten via het Wap-portaal, komt niet eerder dan in het eerste kwartaal van 2004 naar Nederland. Eerst is volgende week Engeland aan de beurt.

Mobiele bellers kunnen op het telefoonmenu mobiele internetpagina's over, bijvoorbeeld, voetbal, weer of cinema bovenaan de menustructuur plaatsen. Uit ervaringen op de Engelse markt zou blijken dat de omzet per klant daardoor met enkele tientallen procenten stijgt. Orange World kent geen I-Mode-achtige abonnementsstructuur
Een internationaal merkenteam onder de naam Orange World coördineert de nieuwe creatieve stap. Lowe in Zwitserland en mogelijk het Franse BETC Euro RSCG zouden benaderd zijn. Een zegsman van Orange benadrukt dat het niet gaat om een pitch voor een wereldwijd bureau. ‘De lokale bureaus blijven verantwoordelijk voor de communicatie, maar waar nodig zullen we een meer algemene campagne laten lopen.’
volgens mij veranderd er dus niks behalve de naam

[ Voor 85% gewijzigd door marteltor op 19-01-2004 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 08-07 12:51

Korakal

Up up up!

Vanwege de naamswisseling is het nu een goed moment voor een nieuw topic mét een goeie startpost *D
[rml][ GPRS] Orange World[/rml]
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.