Kijk eens aan, ook hier is extended ontdekt!
Even wat aanvullende info:
Dat ze bij de helpdesk beweren dat GPRS-toestellen met een monochroom scherm niet worden toegelaten op extended klopt. Ze worden WEL toegelaten op extended access, oftewel internetten over de GPRSmodem. Simpelweg ondersteunen ze de settings niet voor deze handy's om te wappen over GPRS, daar moet je zelf achter zien te komen...en daar zijn we slim genoeg voor

.
I-mode bricks zijn specifiek gemaakt voor KPN / Docomo en werken niet met WAP, maar een aangepast HTML-protocol. Extended op je NEC of Toshiba kun je dus (volgens mij) vergeten

.
Dataverkeer gegenereerd over de WAP-portal (apn wap) wordt niet naar gekeken en is dus onbeperkt voor die 6€

.
Dataverkeer gegenereerd over de INTERNET-portal (apn internet) wordt WEL naar gekeken. Ook de e-mail client van een toestel maakt hier gebruik van

.
Verschil tussen e-mail over extended (instellen; log in op hun site, kies wappen, kies wap menu, kies mijn services, kies externe e-mail>stel in) en de e-mail client is dat je met de eerste GEEN attachments kunt verzenden (is wap, weetjenog) en met de laatste WEL. Ook biedt de e-mail client soms meer opties (automatisch e-mail checken met de SE t68i bijvoorbeeld). Problematisch is vaak dat de e-mail provider toegang via GPRS (nog) niet ondersteund (maar m'n planet doet het prima

).
Waar ik wel mee zat te klunzen was hun stappenplan voor het configureren van de e-mail client van de 7650 (log in op hun website, kies extended, kies instellen, kies je toestel). Moet je bij toegangspunt internet selecteren, maar die kun je nog niet selecteren

je moet hem namelijk eerst aanmaken en hoe je dat moet doen wordt pas een paar stappen later uitgelegd

.
Heb geen Linuxknowlegde, dus ben benieuwd of iemand het voor elkaar krijgt internet te converten naar wap onder win. Later.