[GPRS] Dutchtone Extended / Orange Share

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.533 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Nu beschikbaar op www.dutchtone.nl/extended!
Je moet wel inloggen via de site en dus Dutchtone klant zijn....

[ Voor 91% gewijzigd door koen op 30-11-2002 19:56 . Reden: on request info removed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 17:03
Begrijp ik het goed; en kun je voor €6 onbeperkt emailen etc :?
Of is dat een tijdelijke actie ofzo...?

Is dit btw op basis van GPRS, zodat je er ook gewoon mee kan surfen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
-edit-

[ Voor 100% gewijzigd door koen op 30-11-2002 19:57 . Reden: on request info removed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Wow, als het onbeperkt is heb ik toch even spijt dat ik naar vodafone ben overgestapt...

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Cutebritney schreef op 24 November 2002 @ 17:41:
Begrijp ik het goed; en kun je voor €6 onbeperkt emailen etc :?
Of is dat een tijdelijke actie ofzo...?

Is dit btw op basis van GPRS, zodat je er ook gewoon mee kan surfen ?
Ja, het is onbeperkt.
Dit is dus het flatfree gprs van Orange (dutchtone = Orange) wat ook al in frankrijk (en engeland :?) wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

okay maar kun je er nou precies mee? ikz ou echt niet weten wat ik met dat gprs aanmoet?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 19:39
Is dus niet echt flatfee, je kan alleen ongelimiteerd gebruik maken van de Dutchtone diensten, niet van het hele internet, dan ga je ook per MB betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15528

Pc123 schreef op 24 november 2002 @ 18:16:
Is dus niet echt flatfee, je kan alleen ongelimiteerd gebruik maken van de Dutchtone diensten, niet van het hele internet, dan ga je ook per MB betalen.
Idd maar je krijgt voor die 6 euro als ik het goed lees gewoon 2 mb aan traffic en als je daar overheen gaat betaal je 3 euro per mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208

Het is toch niet flatfee? Of is het flatfee zolang je die diensten van Dutchtone gebruikt, en als je bv gewoon echte dingen daarbuiten wil doen, dat je dan per kb betaald gewoon?

hierzo
Dat betekent dat je elke maand automatisch 2MB krijgt voor het gebruik van Extended Access. Je mag dus 2MB openen op je PDA of laptop. Ga je daarover heen, dan betaal je vervolgens € 3,- per MB. Dit is ongeveer € 0,003 per kB.
Bij o2 heb je goedkoper GPRS, EUR 1,5 per MB. Daar krijg je dan wel weer veel minder/geen korting op je toestel. En dat heeft Dutchtone nog wel.

GPRS is imho wel handig. Het is ie makkelijker dan i-mode, omdat je gewoon toegang hebt tot het hele internet ipv alleen een klein gedeelte waar je bij i-mode dan ook vaak nog extra voor moet betalen. Je hebt natuurlijk het probleem van een ietsjes kleinere resolutie :+. Dit kan dan alleen als er een browser op je telefoon zit of als je je telefoon als modem gebruikt en dan via je pda het net op knalt.

Als je alleen je telefoon hebt, zeg, een Nokia 6310, dan kun je bijvoorbeeld wappen via GPRS, wat veel sneller is. Of je mail lezen. Die nieuwere telefoons hebben ook echt inboxen enzo. Ook is het goedkoper omdat je betaald voor de data die je verstuurd en niet voor de tijd dat je ingelogd bent.

Het idee is nu dat je foto's kan maken en dat je die dan naar iemand kan sturen via MMS, maar ik weet niet of Dutchtone nu ook meteen MMS aanbied. Zowiezo is het maken van foto's niet echt iets wat meteen iedereen wil. Maargoed, vijf jaar geleden werd je ook voor gek versleten als je voor 160 karakters EUR 22 ging betalen om een korte boodschap op te sturen. Dan kon je net zo goed bellen :).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 208 op 24-11-2002 18:38 . Reden: meer info ineens gelezen :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208 schreef op 24 november 2002 @ 18:33:
Het is toch niet flatfee? Of is het flatfee zolang je die diensten van Dutchtone gebruikt, en als je bv gewoon echte dingen daarbuiten wil doen, dat je dan per kb betaald gewoon?

hierzo

[...]

Bij o2 heb je goedkoper GPRS, EUR 1,5 per MB. Daar krijg je dan wel weer veel minder/geen korting op je toestel. En dat heeft Dutchtone nog wel.

GPRS is imho wel handig. Het is ie makkelijker dan i-mode, omdat je gewoon toegang hebt tot het hele internet ipv alleen een klein gedeelte waar je bij i-mode dan ook vaak nog extra voor moet betalen. Je hebt natuurlijk het probleem van een ietsjes kleinere resolutie :+. Dit kan dan alleen als er een browser op je telefoon zit of als je je telefoon als modem gebruikt en dan via je pda het net op knalt.

Als je alleen je telefoon hebt, zeg, een Nokia 6310, dan kun je bijvoorbeeld wappen via GPRS, wat veel sneller is. Of je mail lezen. Die nieuwere telefoons hebben ook echt inboxen enzo. Ook is het goedkoper omdat je betaald voor de data die je verstuurd en niet voor de tijd dat je ingelogd bent.

Het idee is nu dat je foto's kan maken en dat je die dan naar iemand kan sturen via MMS, maar ik weet niet of Dutchtone nu ook meteen MMS aanbied. Zowiezo is het maken van foto's niet echt iets wat meteen iedereen wil. Maargoed, vijf jaar geleden werd je ook voor gek versleten als je voor 160 karakters EUR 22 ging betalen om een korte boodschap op te sturen. Dan kon je net zo goed bellen :).
Jawel, het is wel flat-fee, alleen beperkt. Het is flat-fee als je gebruik maakt van de services van dutchtne (dutchtone extended) alleen wil je buiten het dutchtone netwerk gprssen of je mail ophalen dan gaan die 2 mb in. Ga je daar overheen betaal je 3 mb per mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 21:20

Peentje

MAC / Windows i don't care

ik heb een ericcson t200 ook met dat GPRS maar waar om kan mijn phone dat niet?

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Peentje schreef op 24 november 2002 @ 18:39:
ik heb een ericcson t200 ook met dat GPRS maar waar om kan mijn phone dat niet?
Heb je alles op je telefoon wel goed ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-05 14:37

sds

very nice, moet ik toch maar eens een nieuw telefoontje aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
sds schreef op 24 november 2002 @ 18:53:
very nice, moet ik toch maar eens een nieuw telefoontje aanschaffen :)
-edit-

[ Voor 37% gewijzigd door koen op 30-11-2002 19:58 . Reden: on request info removed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Laatst online: 25-04 21:20

Peentje

MAC / Windows i don't care

nope kheb em net aangeschaft (bruut ding trouwens) maar hier boven staat dat hij alleen voor de t68I is en die neukia!

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Net een D* sim besteld :) ik wist wel dat ik het goed gedaan had :z

Als ik het goed begrijp hoef je ook geen nieuwe sim hiervoor ?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:33
Jammer dat dat weer zoveel geld kost bij Dutchtone dat GPRS gebeuren.

Had eigenlijk gehoopt dat ik lekker kon GPRSen voor weinig met een abbo'tje.
Zo'n belbundel komt dan goed van pas!
1 euro de MB komt in de richting, maar 3 euro is toch weer aardig aan de prijs.
Gelukkig kan je het wel meenemen.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:16
Maar als je nu over die 2mb heengaat he, gaat die 3 euro/mb dan wel gewoon van je belbundel af of moet je die weer extra betalen...

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1734

Stinger_Ventura schreef op 24 November 2002 @ 22:31:
Jammer dat dat weer zoveel geld kost bij Dutchtone dat GPRS gebeuren.

Had eigenlijk gehoopt dat ik lekker kon GPRSen voor weinig met een abbo'tje.
Zo'n belbundel komt dan goed van pas!
1 euro de MB komt in de richting, maar 3 euro is toch weer aardig aan de prijs.
Gelukkig kan je het wel meenemen.
Toevallig heb ik mee gedaan aan dit onderzoek :)

Als je wapt ringtones downloadt of dat soort zaken doet gaat er dus nix van die 2MB af pas als je je telefoon aan je laptop hangt wordt het van die 2MB af getrokken (klinkt vaag maar zo is het mij uitgelgt). Daar buiten heb je dus nog een aantal zaken zoals voetbal international waarbij je updates etc krijgt voor dat soort diensten betaal je een vast maandbedrag max is geloof ik 4 euro?

Ook handig is de online agenda, iets vergelijkbaars zit natuurlijk in je telefoon maar het handige hiervan is dus dat je met je normale keyboard dingen kan inkloppen. Je krijgt een waarschuwings sms als je een vergadering hebt oid. Die sms is trouwens kosteloos.

Nee ik werk niet bij dutchtone

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1734 op 25-11-2002 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 12:33
BzrK,

Maar kan je nou die GPRS MB's mee nemen naar de volgende maand?
Ik heb nl. alleen een D30 euro abbo genomen om in het buiteland te bellen (handige belbundels die je gewoon kan blijven sparen), en ik wil best 6 euro per maand betalen als ik ook die 2 mb per maand kan houden.
Dan telt dat gewoon op totdat ik het werkelijk gebruik.

Want dan sluit ik ook zo'n extended ding af.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op 25 November 2002 @ 17:25:
BzrK,

Ik heb nl. alleen een D30 euro abbo genomen om in het buiteland te bellen (handige belbundels die je gewoon kan blijven sparen), en ik wil best 6 euro per maand betalen als ik ook die 2 mb per maand kan houden.

-edit-

[ Voor 46% gewijzigd door koen op 30-11-2002 19:58 . Reden: on request info removed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
-edit-

[ Voor 96% gewijzigd door koen op 30-11-2002 19:58 . Reden: on request info removed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Laatst online: 08-05 21:55
Wie heeft dit al afgesloten? Bij de klantenservice zeggen ze nl. dat het nog niet ingevoerd is en dat het ook nog niet bekend is wanneer dit ingevoerd wordt :?

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

hmmm.. ik wil wel meedoen, ik hoop dat ze ter zijnertijd met een mooie aanbieding van een toestel komen... ik heb een M35i maar daar is de batt. steeds van leeg :r

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48970

xychix schreef op 27 november 2002 @ 19:49:
hmmm.. ik wil wel meedoen, ik hoop dat ze ter zijnertijd met een mooie aanbieding van een toestel komen... ik heb een M35i maar daar is de batt. steeds van leeg :r
plus je kan niet met een M35i GPRS-en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
heb net van dutchtone gehoord dat de officiele launch op 16 december is!! (nou maar hopen dat ik voor die tijd kan inloggen!! )

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:07
Ik wist dat ik er goed aan deed om mn abbo te verlengen :)

Nu nog een leuke 7650 kopen ... whee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1734

Stinger_Ventura schreef op 25 November 2002 @ 17:25:
BzrK,

Hmm shit kan ik me niet meer herineren eerlijk gezegd. Ik mocht geen info materiaal etc meenemen omdat ze er toen nog mee bezig waren..... ff afw88 dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33167

Kan iemand misschien de instellingen hier plaatsen?

Ik kan me namelijk niet registreren, vermoedelijk omdat ik het oudere Business 120 abonnement heb.

De klantenservice zegt ermee bezig te zijn, maar dat betwijfel ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozin
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Het duurt nog wel even voordat er een echte 'flatrate GPRS' beschikbaar is denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een schopje...

De stand van zaken op dit moment:

- Dutchtone zou maandag al met GPRS komen, volgens de klantenservice is het (alweer?) uitgesteld. Hopelijk komen ze er dit jaar nog mee.
- De GPRS instellingen zijn al bekend:

Session mode: Permanent
Security: Off
Data bearer: GPRS
GPRS connection: When needed
GPRS access point: wap
IP address: 10.250.255.188
Authentication: Normal
Username: 0628000000
Password: geen idee :?

Het AP voor internet toegang weet ik niet (ze begrijpen mijn vraag niet bij Dutchtone).

En, er zijn meerdere klanten die niet kunnen inloggen op de Dutchtone website, dit probleem is al sinds januari 2002 bekend, en ze zijn nog bezig aan een oplossing :)

Hopelijk dit jaar nog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En nog een schopje.

GPRS is sinds vandaag officieel ingevoerd bij Dutchtone, echter... Het is niet toegestaan op het Business 120 abonnement :(

Net als Netwerkgarantie, dat geldt ook niet op de Business abonnementen (damn wat een misleidende reclame op TV).

Voor mij is het dus Exit Dutchtone...
Daar gaat het mooie tarief van 9 eurocent per minuut naar mobiel :(

Maargoed, de Allin houders kunnen vanaf vandaag GPRS laten activeren :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 33167 op 21-12-2002 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Anoniem: 33167 schreef op 21 december 2002 @ 11:09:

Net als Netwerkgarantie, dat geldt ook niet op de Business abonnementen (damn wat een misleidende reclame op TV).

[ Voor 35% gewijzigd door koen op 25-12-2002 14:00 . Reden: quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koen schreef op 21 december 2002 @ 11:30:
[...]

misleidende tv-reclame :?

"U als Allin abonnee...... bladiebladiebla....."

zeggen ze ergens business120 abonnee, dacht 't niet,
dus selectief luisteren is nog geen misleidende reclame :+
Oops, ik bedoelde de radio :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
Hoe kan je je aanmelden/ info zoeken op de website als je je niet kan registreren, echt hopeloos is dat :'(

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Sander0105 schreef op 23 december 2002 @ 00:07:
Hoe kan je je aanmelden/ info zoeken op de website als je je niet kan registreren, echt hopeloos is dat :'(

[ Voor 36% gewijzigd door koen op 25-12-2002 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:11
mm.. hij doet het hoor !>.extended
ik zit nu ffe op knudde te wappen.. lachen, die wallpapers !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32251

superjoost schreef op 23 december 2002 @ 22:52:
mm.. hij doet het hoor !>.extended
ik zit nu ffe op knudde te wappen.. lachen, die wallpapers !
Ze hebben het voor mij geactiveerd, maar wat voor instellingen heb jij gebruikt? Als ik met mijn 6510 naar een wappage wil gaan, zegt hij direct 'GPRS-verbinding niet beschikbaar', zonder dat hij een poging doet te connecten. Kun jij me misschien een beetje op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien iemand enig idee waarom Dutchtone geen GPRS wilt activeren op hun Business 120 abonnement?

Ik heb niet voor niets een zakelijk abonnement genomen, en ik ga er vanuit dat de zakelijke klanten eerder gebruik zullen maken van GPRS dan de particuliere klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72984

Anoniem: 33167 schreef op 24 December 2002 @ 16:12:
Misschien iemand enig idee waarom Dutchtone geen GPRS wilt activeren op hun Business 120 abonnement?

Ik heb niet voor niets een zakelijk abonnement genomen, en ik ga er vanuit dat de zakelijke klanten eerder gebruik zullen maken van GPRS dan de particuliere klanten.
*enig idee heeft* :+

Dutchtone gooit het beste en voordeligste abonnement wat ze ooit gehad hebben er binnen nu en één maand uit! :( per januari moet je verplicht overstappen op een Allin abonnement naar keuze, standaard is dat geloof ik Allin € 30, maar hoger of lager mag ook.......

ik ben al benaderd door de klantenservice voor een aanbieding i.c.m. Allin €60 met Nokia 7650 en extended pakket, maar gezien een verdubbeling van de beltarieven heb ik die tele-adviestante voor gek verklaard en aangegeven niet akkoord te gaan! Zij zei toen dat ik geen keus had, waarop ik heb aangegeven dat wanneer het daadwerkelijk ging gebeuren (25/01/2003) voor mij, ik mijn nummer porteer naar een andere aanbieder..... :(

en dan vandaag wel zo'n leuke kerstkaart sturen, waarin ze je fijne feestdagen wensen. asociaal bezig dutchtone......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33527

Denk dat ze dat niet meer doen bij buss. 120, omdat deze eruit gaat bij D*! Ik heb em ook, en ben er heel blij mee, maar ga nu wat anders zoeken, anders maken ze er een All-In 40 van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Laatst online: 23-03 19:13
Ik heb sinds een paar dagen Extended, en het is echt fantastisch! Ik heb het aan de medewerker van de klantenservice gevraagd hoe het zat met die flatfree. Het blijkt nu dat dat geldt voor het hele mobiele internet. Dus behalve de content van Dutchtone zelf kun je alle WAP sites bezoeken die er zijn. Nu kun je eindelijk snel en zonder op de klok te kijken eens wappen. Die 2 MB is echt puur voor datacommunicatie. Dus als je je mobiel als modem gebruikt met een laptop of pda.

Als je alle GPRS tarieven nu vergelijkt zijn Dutchtone en O2 de goedkoopste. Maar als je alleen maar loopt te internetten en geen datafunctionaliteit gebruikt is Dutchtone de goedkopere.

En het mooie is: die 6 Euro abonnementskosten gaan gewoon van je belbundel af. Dus je betaalt niets extra per maand (of je moet boven je bundel uitkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 72984 schreef op 24 december 2002 @ 18:03:
[...]

ik ben al benaderd door de klantenservice voor een aanbieding i.c.m. Allin €60 met Nokia 7650 en extended pakket, maar gezien een verdubbeling van de beltarieven heb ik die tele-adviestante voor gek verklaard en aangegeven niet akkoord te gaan!
Dat valt wel mee met verdubbeling. Bij Business zijn de eerste 120 minuten 50 gulden, omgerekend 22,69 euro. De volgende 120 minuten zijn 30 gulden. Dus voor de eerste 240 minuten betaal je 80 gulden = 36,30 euro. Dat is omgerekend per minuut €0,15. Bij een Allin 60 abonnement betaal je (als je alleen naar andere netwerken) belt €0,18 per minuut, anders €0,09.

Bij 360 minuten betaal je totaal 22,69 + 13,61 + 10,89 = 47,19 euro (omgerekend, €0,13 per minuut).

Dus die verdubbeling van de tarieven is alleen maar als je echt heel veel belt, en dan ook nog alleen naar nummers van andere netwerken. Dit komt doordat bij een Business abonnement de eerste 240 minuten relatief duur zijn.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Fuck m'n Siemens S45i ondersteunt geen GPRS :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 08-05 11:56

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

S45i ondersteund wel GPRS, als hij het niet out-of-the-box doet kan je een gratis firmware-upgrade bij Siemens downloaden, hierzo

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haas schreef op 31 December 2002 @ 10:20:
[...]

Dat valt wel mee met verdubbeling. Bij Business zijn de eerste 120 minuten 50 gulden, omgerekend 22,69 euro. De volgende 120 minuten zijn 30 gulden. Dus voor de eerste 240 minuten betaal je 80 gulden = 36,30 euro. Dat is omgerekend per minuut €0,15. Bij een Allin 60 abonnement betaal je (als je alleen naar andere netwerken) belt €0,18 per minuut, anders €0,09.

Bij 360 minuten betaal je totaal 22,69 + 13,61 + 10,89 = 47,19 euro (omgerekend, €0,13 per minuut).

Dus die verdubbeling van de tarieven is alleen maar als je echt heel veel belt, en dan ook nog alleen naar nummers van andere netwerken. Dit komt doordat bij een Business abonnement de eerste 240 minuten relatief duur zijn.
Mensen nemen het Business abonnement juist omdat ze extreem veel bellen. De gemiddelde Business beller verbelt maandelijks meer dan 150 euro lijkt me. Al die mensen (inclusief ik) zijn duurder uit met die nieuwe abonnementen.

Een uiterst domme zet van Dutchtone om hun beste klanten weg te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72984

Anoniem: 33167 schreef op 31 december 2002 @ 11:06:
[...]
Mensen nemen het Business abonnement juist omdat ze extreem veel bellen. De gemiddelde Business beller verbelt maandelijks meer dan 150 euro lijkt me. Al die mensen (inclusief ik) zijn duurder uit met die nieuwe abonnementen.

Een uiterst domme zet van Dutchtone om hun beste klanten weg te doen...
Jah, dat was ook de reden dat ik dat abonnement aanhield! Niet omdat ik zo graag een nieuw toestel wilde of een aantal maanden korting, nee..... ik wilde goedkoop kunnen bellen! Oké, eerste 120 minuten kosten € 0,19, maar die minuten waren snel weg, vervolgens 120 minuten bellen voor €0,11 p/m en daarna dus onbeperkt voor €0,09.... *)

Ik bel heel veel mobiel (uurtje of 40 in de maand :/ ) en denk dat maar weinig vrienden, collega's en anderen Dutchtone hebben, als je kijkt naar het marktaandeel. Dus i.p.v. die €0,09 p/m ga ik dus nu €0,18 p/m betalen en dat lijkt mij een verdubbeling.

Plus nog eens het starttarief wat je er fijn bij krijgt bij een Allin € 60 en natuurlijk die belachelijke roaming tarieven voor alle consumenten. Ik kan nog eens naar Duitsland en daar voor €0,63 Nederland bellen met E-plus, terwijl een Allin abonnee daar €1,20 voor betaalt (standaard tarief voor West Europa).....

Dus per 25/01/2003 is het voor mij bye, bye Dutchtone. Belachelijk trouwens ook dat ze bestaande klanten niks mogen bieden ter compensatie voor deze verplichte omzetting. De meeste Business 120 klanten zijn toch wel de creme-de-la-creme voor een operator, maar Dutchtone hecht daar dus totaal geen waarde aan. Volgens mevrouw van de klantenservice is het budget op om "geld weg te geven". Net of ik er om vraag om wat te krijgen, nee ik wil gewoon dit abonnement behouden :( Ik hoop voor Dutchtone dat Orange wel nieuwe zakelijke abonnementen gaat introduceren op de NL markt, anders weer een gemiste kans, die ze ver achter brengt op de concurrentie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
B_O_S_S schreef op 31 December 2002 @ 10:33:
S45i ondersteund wel GPRS, als hij het niet out-of-the-box doet kan je een gratis firmware-upgrade bij Siemens downloaden, hierzo
Thanx man.

Weet iemand ook of dit geld voor de NOkia 8310.

Ik kan op de site van Nokia niks over vinden. Kan ik mijn vriendin ook blijmaken :)

edit: Oopsa, too fast
8310 Phone Features

Tri-dimensional design concept, multicolor covers
Integrated FM radio
WAP 1.2.1
HSCSD (High-Speed Circuit-Switched Data)
GPRS (General Packet Radio Services)

[ Voor 23% gewijzigd door Choller op 31-12-2002 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Nu online

Mark_640

In my memory

_Jona_ schreef op 31 December 2002 @ 00:15:
Ik heb het aan de medewerker van de klantenservice gevraagd hoe het zat met die flatfree. Het blijkt nu dat dat geldt voor het hele mobiele internet. Dus behalve de content van Dutchtone zelf kun je alle WAP sites bezoeken die er zijn. Nu kun je eindelijk snel en zonder op de klok te kijken eens wappen. Die 2 MB is echt puur voor datacommunicatie. Dus als je je mobiel als modem gebruikt met een laptop of pda.
Dat is natuurlijk heel mooi, en daar was ik ook al naar opzoek geweest, maar ik kan het op de site van dutchtone nergens vinden... Nu ben ik misschien een beetje sceptisch, maar ik zou dat toch graag bevestigd zien.. ;)

Heb je misschien een betere bron dan iemand van de klantenservice??

Dan heb ik nog 1 klein nadeel ontdekt aan het email gedeelte van Extended...

Je kunt daar als je je account aanmaakt kiezen uit een lijst providers, maar je kunt ook een andere mailserver invullen...

Nu heb ik zelf een mailserver draaien onder een DynDNS.org account...

Nu zijn ze dus bij dutchtone zo slim dat ze alleen je mailserver willen weten, en je accountnaam, maar niet je email-adres...
Met het gevolg dat als ik nu een mail verstuur vanaf m'n foon het verkeerde emailadres wordt gebruikt, want dutchtone maakt er dan zelf mark@dyndns.org ipv mark@mijndomein.nl van... :(

[ Voor 1% gewijzigd door Mark_640 op 02-01-2003 09:59 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
_Jona_ schreef op 31 december 2002 @ 00:15:
...
Ik heb het aan de medewerker van de klantenservice gevraagd hoe het zat met die flatfree. Het blijkt nu dat dat geldt voor het hele mobiele internet. Dus behalve de content van Dutchtone zelf kun je alle WAP sites bezoeken die er zijn. Nu kun je eindelijk snel en zonder op de klok te kijken eens wappen. Die 2 MB is echt puur voor datacommunicatie. Dus als je je mobiel als modem gebruikt met een laptop of pda.
...
Ik gebruik wap (en schaam me er niet eens voor), dus ik ben zeer geïnteresseerd in D* Extended. Maar wat ik nou graag wil weten: als ik een gprs-foon gebruik om op dat ding te POP-mailen, valt dat dan binnen die 6 euro, of gaat dat van die 2MB af? Ik gebruik m'n pop3 accounts onderweg nogal veel, nu gewoon inbellen, wil dat via GPRS gaan doen.

Maakt Dutchtone onderscheid tussen het ophalen van (pop3) email op je telefoon of op je laptop/pda met diezelfde telefoon als modem? Leek mij namelijk wel ongeveer hetzelfde, of vergis ik me hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

E-mailen via de ingebouwde pop3 client van bijvoorbeeld de Motorola T720, Sonyericsson T68i en T300 valt onder de 2 MB dataverkeer. E-mailen via de extended portal valt onder de onbeperkte toegang.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MI5
  • Laatst online: 16:53

MI5

Kan ik de Toshiba Ts21i ook gebruiken voor Dutchtone Extended?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Laatst online: 02-05 21:13

sjaak

un giorno credi

D* extended werkt wel leuk, hoop iig wel dat die 6 euro voor onbeperkt verkeer is, dan is het goed te doen. Wat ik me afvraag, op een T68 kan je het menu knopje onder Yes ingedrukt houden en dat gaat ie verbinding maken, lijkt net alsof ie belt, wat doet ie dan eik? Als de verbinding er is staat er rechts in het schermpje een wereldbolletje. Is dat een dataverbinding of iets van gprs?

[ Voor 19% gewijzigd door sjaak op 02-01-2003 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Laatst online: 02-05 21:13

sjaak

un giorno credi

Met Extended kun je veel méér, zonder dat het je meer kost. Je betaalt maandelijks een vast bedrag van € 6,-. Dat wordt automatisch verrekend met je Allin abonnement of Allin prepay tegoed. Je weet dus altijd precies waar je aan toe bent. Maximale mogelijkheden, minimale zorgen!

Extended
Voor een vast bedrag van € 6,- per maand van je Allin abonnement of Allin prepay tegoed heb je ongelimiteerd toegang tot Extended, en je eigen favoriete sites.
bekijk het Extended menu

Extended Plus

Je kunt ook gebruikmaken van bepaalde diensten, bijvoorbeeld de nieuwste ringtones of exclusieve nieuwsartikelen.
Voor deze sites moet je iets extra's betalen. Natuurlijk waarschuwen wij je van tevoren met een berichtje op je mobiele telefoon.
Als je je foto's wilt versturen vanuit je fotoalbum of iemand uitnodigen via je persoonlijke agenda dan betaal je ook iets extra's.

foto's versturen € 0,68

uitnodigingen versturen € 0,22 (Allin)
€ 0,23 (Allin prepay)

Extended Access

Als je Extended activeert kun je ook gebruikmaken van Extended Access. Met deze dienst kun je je mobiele telefoon als modem gebruiken, zodat je met je PDA of Laptop kunt internetten. Je kunt tot 2 MB downloaden, daarna betaal je €3,- per MB.
Dus extended is gewoon 6 euro, en that's it, extended access (je gebruikt je telefoon als modem) betaal je boven de 2 MB. Naja, mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Hoe weet ik hoeveel kb's ik heb verbruikt?
Met Extended heb je voor € 6 per maand toegang tot informatie en entertainmant diensten van Extended. Het maakt dus voor jou niets uit hoeveel kb's je gebruikt. Maak je gebruik van Extended Access of de E-mail client van je mobiele telefoon, dan betaal je wel per kb.
Voor emailen vanaf je mobiel moet je per kb betalen. Aangezien het mobiele internet kostenvrij is wordt je schijnbaar dus pas belast wanneer je het 'normale' internet op gaat bv voor je email (dan wel via de telefoon of via een pda/laptop).

Ik had het trouwens specifiek aan de medewerker van Dutchtone gevraagd, namelijk of andere wap sites en oa mijn eigen wap site ook flatfree bereikbaar waren. En dat kreeg ik bevestigd.

Het dataverkeer van wappen valt trouwens reuze mee. Ik heb sinds kerst behoorlijk wat afgewapt - voornamelijk achtergrondjes en belgeluiden voor mijn T68 - en ik zit pas aan de 1,33 MB. Gezien dat het pas nieuw is en ik het dus bovengemiddeld gebruik valt dat flatfree wel mee. Waarschijnlijk nemen ze aan dat een normale gebruiker per maand ongeveer 1 a 2 MB verbruikt via wap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
micha schreef op 02 January 2003 @ 15:18:
D* extended werkt wel leuk, hoop iig wel dat die 6 euro voor onbeperkt verkeer is, dan is het goed te doen. Wat ik me afvraag, op een T68 kan je het menu knopje onder Yes ingedrukt houden en dat gaat ie verbinding maken, lijkt net alsof ie belt, wat doet ie dan eik? Als de verbinding er is staat er rechts in het schermpje een wereldbolletje. Is dat een dataverbinding of iets van gprs?
Waarschijnlijk probeert de T68 dan contact te maken met je homepage via je als standaard ingestelde profiel. Een soort sneltoets naar mobiel internet net zoals de T65 die heeft maar dan multifunctioneler als optionbutton. Dat wereldbolletje betekent trouwens dat er een actieve GPRS sessie is. Je bent dan nog ingelogt. In principe kun je continu ingelogt blijven omdat er geen data wordt verzonden als je de telefoon niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, via mijn palm kan ik dus mooi GPRS-en, maar op mijn telefoon werkt het nog steeds niet. Ik ff gebeld met dutchtone, zei die kerel dat ik niet tot de portal werd toegelaten omdat ik geen telefoon met kleurenscherm had |:( Ik WIL niet eens gebruik maken van die kleurenscherm-pagina's. Nee ok, maar hij had wel een mooie aanbieding met een T68i/7650 voor me. Sjees, wat een naaistreek zeg, handig van Dutchtone... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:24

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Kan je alleenmaar Extended gebruiken met die 3 nokia's of die t68i of t300 ? Dus niet voor de siemens telefoontjes ofzo?

Ik kan hier helemaal NIKS over vinden op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 08-05 11:56

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Met de Siemens S45 en andere telefoontjes van Siemens die GPRS ondersteunen (zie www.my-siemens.com) moet je gewoon Dutchtone Extended kunnen gebruiken. In principe (95% zeker zelfs) met élke GPRS-compatible-telefoon, zolang je maar weet hoe hem in te stellen.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

B_O_S_S schreef op 06 januari 2003 @ 09:27:
Met de Siemens S45 en andere telefoontjes van Siemens die GPRS ondersteunen (zie www.my-siemens.com) moet je gewoon Dutchtone Extended kunnen gebruiken. In principe (95% zeker zelfs) met élke GPRS-compatible-telefoon, zolang je maar weet hoe hem in te stellen.
Die conclusie trok ik dus ook, maar
[...] Ik ff gebeld met dutchtone, zei die kerel dat ik niet tot de portal werd toegelaten omdat ik geen telefoon met kleurenscherm had [...]
Bijna alle siemens (en andere gprs telefoontjes) zijn z/w.
Dus kan iemand het bevestigen? Kan je wel een z/w telefoon gebruiken met extended of alleen kleuren gsms? (dus wel de t720 bijv.) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluezy
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

2 weken geleden gebeld met dutchtone
Mijn aanmelding voor extended werd niet in behandeling genomen omdat de t720 nog niet ondersteund wordt. Voorlopig alleen de toestellen die op de site staan. Op termijn zou het aantal toestellen wel uitgebreid worden

I'm partial to your abracadabra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56522

Hmm.. ik heb een Nokia 6310i, en ik heb gewoon extended aangevraagd.. geen probleem. Ik wap er nu zeer tevreden mee:-P. MSN op mobiel is grappig:-)

Ik denk dat je gewoon even moet pushen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluezy
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

motorola t720 wordt nu op de site van dutchtone aangeboden
Opnieuw gebeld met dutchtone om me aan te melden maar volgens de helpdesk kon ik me nog niet aanmelden omdat het nog niet werkt met de t720.
Ze zullen nu terugbellen wanneer het wel mogelijk is

I'm partial to your abracadabra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Nou ik heb nu Extended en ik moet zeggen werkt erg fijn.
Wie heeft er een lijstje leuke wap adresen :P :?

eMail via de externe client valt idd onder de 2mb.
Maar gewoon themes en ringtones en plaatjes downloaden van een niet-dutchtone site kost niks :) Alleen dutchtone rekent er zo'n beetje geld voor.
Dus dat flatfee bevalt mij wel, op me servertje thuis al wat wap diensten geinstalleerd en die kan ik nu gewoon bereiken via me foon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Lachen met Dutchtone:
http://images.totengraber.com/images/vaag.gif

Gaan de extra kosten voor dataverkeer nu wel of niet uit de belbundel? Vind het toch wel erg prettig als ik de mail op de foon zelf heb staan...

[ Voor 4% gewijzigd door epoman op 15-01-2003 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Uh ja, alle gaat gewoon uit je bundel, dus ook extra kosten voor dataverkeer.
Tja op me T300 heb ik mail ookal met de cliet ingesteld, dat emailen via de site is redelijk vaag. Vooral als het zo'n mailing list is, moet je eerst 10pagina's email adressen doorspitten voordat je het bericht ziet.

Ik ga even rekenen hoeveel je kan mail-ophalen voor 2MB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36388

Dus als ik het goed begrijp dan kan ik dus met d* extended het hele wap universum voor 6 euro naar mijn phone halen. Dus ook mijn **EIGEN** wap server??? of alleen door d* aangestelde/geselecteerde sites?? Op deze manier kan ik mijn pc html(www.google.com, www.fok.nl) laten parsen naar wml bestanden die ik vervolgens op mijn telefoon laad(soort van wapalizer van galon)?Of is dit niet mogelijk met D*E. Als dit mogelijk is, dan heeft d* een nieuwe klant erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

NOU je kan gewoon ALLES dat in de wap-scope ligt gratis usen,
En ook google idd. En wat jij zegt had ik niet aan gedacht, von de wml die google uitpoepte nogal onbegonnen wap werk, ik zal idd rotzooien zodat ik gewoon got & fokforum kan parsen via wml :) Maar ik heb zelfs op me home servertje irc portals naar wap draaien en das allemaal gratis, als het maar WAP is :) Dus welkom bij d* :P

[edit]
Of je daat google parsen naar wml?
Maar je kan via wap.google.com gewoon met google al heel internet naar je wap-browser parsen :P

[weer edit]
Hoe parse je dan zelf via je server html naar wml? Zijn daar tools voor?
En is er (net zoals dat ik dus voor irc had gevonden) ook voor MSN zo'n wap-portal? Want de enige die ik tot nutoe heb gevonden is mister-i/wap maar die kost poen :( en ICQ en Yahoo zijn wel gewoon gratis over wap :P

[ Voor 39% gewijzigd door CT op 16-01-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet nog niet hoe ik het moet gaan doen. Maar ik weet wel dat je via php een pagina kan openen. deze pagina moet je analyseren. vervolgens alle tags omzetten naar wml(lastiger gedaan dan gezecht bijv <table> is HEEL anders) en de doormiddel van gd de jpg plaatjes omzetten naar wbmp. dan is het dus opnieuw geparsed en dan kun je het wegschrijven als een wml bestand dat je opvraagt via je telefoon. vervolgens moeten je als je iets aanklikt op je telefoon (op de wap page die dus door je pc geproduceerd is) weer een verzoek sturen naar jouw servertje en die haalt dan weer een pagina op enz. enz. Zo kun je natuurlijk nog meer toepassingen bedenken.
Het is wat lastiger om te chatten via wap omdat je niet automatisch refreshed. dit moet je zelf doen. Of je moet een java programma schrijven dat dit automatisch doet via het wml en via je jouw server. Maar ik zie dat mister-i via een refresh/send knop werkt .
Ik wil zelf een SE p800 gaan aanschaffen en ik hoop dat het anders kan dan wat ik hierboven beschreven heb. Want het is een hele omweg om html -> wml te doen. Beter kun je alle data die je verstuurd(dus ook binaire data, kijk bijvoorbeeld naar email-> alleen maar text) naar je phone omzetten naar een wap pagina. en vervolgens een programmaatje op je phone die het zelfde doet maar dan omgekeerd(het programmaatje op je phone is dan een server/parser geworden die de content aan de verschillende applicaties kan leveren). Zo misbruik je als het ware wap protocol om alle data te verzenden en te ontvangen . Het is dan wel iets langzamer maar het werkt denk ik uitstekend. Dit is wel meer uitzoekwerk(api's van ericsson) en het zal dan alleen geschikt zijn voor de p800(tenzij geport naar naar bijv 7650). Dus voor 6 euro ligt het hele internet voor mij klaar op mijn mobiel. Nu nog die phone en dat programmaatje :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:19

Boss

+1 Overgewaardeerd

Nou, ik heb ook met dutchtone gebeld en de site heel grondig gelezen. En ik begreep ervan dat je toch echt vast zit aan de door dutchtone beschikbaar gestelde content. Voor wappen naar je eigen sites gaat het 2MB bundeltje tellen. Als dat op is ga je betalen uit je bel bundel.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via de emulator op de d* site kun je wel gewoon naar andere sites via de google site gaan via de google wml proxy. Kan dit ook op de telefoon voor nix. Dus zonder dat het van de 2 mb afgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Zeurpieten,
Ik zit bij dutchtone! En heb uitgebreid met de helpdesk in conclaaf gelegen over dat data-verkeer. En ze heeft me toen duidelijk vertelt dat alles dat je via WAP doet (dus of het nu de dutchtone site is of een site die je met je home-linux server host) gewoon binnen die 6Euro per maand valt en niet van je 2MB afgaat!!!

En ik gebruik het nual weken en nee het gaat inderdaad niet van je 2mb af! Zelfs niet als je ringtones of backgrounds via wap van andere sites download. De enige site die voor ringtones en backgrounds geld vraagt is die van dutchtone :P Maar daar download je dan natuurlijk gewoon niks (staat ook duidelijk op de site van ze vermeld).

Verder heb je twee WAP profielen, een WAP-WAP profiel en een INTERNET-WAP profiel. Alles dat je doet via je INTERNE-WAP profiel gaat van je 2MB af. Bijvoorbeeld me Sony Ericsson E-Mail POP3 ingebouwde client gebruikt de INTERNET-WAP en ja dat gaat dan wel van me 2MB af. Maar me WAP-browser gebruikt WAP-WAP profiel, en als ik dan via de D* site (of TUTCH of whatever) met me WAP browser me email ophaal, nee dat gaat niet van me 2MB af.

En bij die 6Euro krijg je ook 2MB dataverkeer voor je INTERNET-WAP profiel gratis.

Duidelijk? :P

Ps. Met het WAP-WAP profiel kan je ook alleenmaar WML dingen bekijken (er zal wel een soort beveiliging op zitten) en met het INTERNET-WAP profiel kan je alle poorten en protocollen op internet bereiken. Dat profiel gebruik je dus ook als jij je telefoon aan je PDA aansluit. Maar sluit jij je telefoon aan op je PDA en je gebruikt het WAP-WAP profiel, dan is het volgens mij net zo gratis als dat je wapped op je mobiel.

[ Voor 16% gewijzigd door CT op 20-01-2003 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 19:31
een paar vragen aan de helpdeskmedewerker :p (CT).

1. Chat staat op de D* site, betekend dat dat ik via wap (of iets dergelijks) kan msnen ?? dus binnen die 6 euro .. ?? (dat zou mij zeer gelegen komen en dan ging ik gelijk extended activeren).

2. Kan het ook met een Thosiba ts21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Maeslant schreef op 20 januari 2003 @ 19:55:
een paar vragen aan de helpdeskmedewerker :p (CT).

1. Chat staat op de D* site, betekend dat dat ik via wap (of iets dergelijks) kan msnen ?? dus binnen die 6 euro .. ?? (dat zou mij zeer gelegen komen en dan ging ik gelijk extended activeren).

2. Kan het ook met een Thosiba ts21
1. Ja, er is een wap-chat-site van d*, dus met z'n allen in de chat en maar ouwehoeren met elkaar (oldschool chatten à la ilse)

2. Geen idee, i-mode in NL is een verbouwde versie van wap, maar die zal wel weer niet ondersteund worden door dat ding. Stel je voor dat mensen i-mode niet leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 19:31
epoman schreef op 20 januari 2003 @ 22:02:
[...]

1. Ja, er is een wap-chat-site van d*, dus met z'n allen in de chat en maar ouwehoeren met elkaar (oldschool chatten à la ilse)

2. Geen idee, i-mode in NL is een verbouwde versie van wap, maar die zal wel weer niet ondersteund worden door dat ding. Stel je voor dat mensen i-mode niet leuk vinden.
1.

Ik bedoel wel met mijn contacts van msn he, dat ik bv ff in de trein inlog en ff kan chatte .. :p

Dus niet een chat, dat anderen daar moeten inloggen. Maar gewoon hun achter de pc met msn en ik achter mn telefoon

[ Voor 11% gewijzigd door Maeslant op 20-01-2003 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:19

Boss

+1 Overgewaardeerd

De dutchtone chat is een gewone chat, geen msn. Dat had ik al gevonden. CT, bedankt voor de info!

Toch nog een vraagje, denk dat ik het wel weet, maar ik ben niet zo heel thuis in die dingen: Als ik nou via een PDA gebruik maak van WAP met een WAP browser op mn pda, dan is dat toch WAP-WAP? Of hangt dat helemaal af van hoe ik het instel?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Boss schreef op 20 January 2003 @ 23:32:
De dutchtone chat is een gewone chat, geen msn. Dat had ik al gevonden. CT, bedankt voor de info!

Toch nog een vraagje, denk dat ik het wel weet, maar ik ben niet zo heel thuis in die dingen: Als ik nou via een PDA gebruik maak van WAP met een WAP browser op mn pda, dan is dat toch WAP-WAP? Of hangt dat helemaal af van hoe ik het instel?
* Hmja dat WAP-WAP ga ik nog testen met me pda/notebook, en even kijken of dat idd ook gratis is.

* En over MSN Messenger, er is wel een (dus gratis in binnen je 6euro) (wap.yahoo.com ofzo)Yahoo! en een ICQ (weet de url even niet) messenger via WAP, ook wel een MSN MEssenger maar die kost 1 euro per maand... (http://www.mister-i.com) ik heb nog geen gratis gevonden :( Ik ben trouwens wel al bezig zelf een msn->wap portal te schrijven.. geen id wanneer die af is.

Ps. Er is wel al een IRC->wAP portal die ik gebruik :P Krijg je dus Chat ala (inderdaad) Ilse op je mobieltje :P
Moet je wel een Linux bak hebben en irssi erop zetten en dan deze module installeren :P

Ps2. Ik heb een T300 en die wap browser doet ook xHTML kwam ik achter, en ik kan die sites ook gewoon bekijken via WAP-WAP profiel. Maar wat ik hier verder mee opschiet ben ik nog aan het onderzoeken :P

[ Voor 23% gewijzigd door CT op 21-01-2003 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:53

WouterG

Dit is geen ondertitel

Die muts bij Duchtone blijft zeuren dat mijn S45 geen GPRS ondersteunt. Ze zei dat ze zelfs naar Siemens had gebeld om het te vragen en hun antwoord was nee. Mag nu geen extended van die muts. Nu snap ik het helemaal niet meer. Ondersteund mijn siemens s45 geen gprs?
Het zou kunnen dat dutchtone mijn telefoon niet ondersteunt maar kweet toch 100% zeker dat er mensen zijn die met de s45 kunnen gprssen.

Wazige lui daar. Heeft u even geduld? 20 minuten later: bedankt voor het wachten blablabla. Weet ze iets niet, gaat ze het vragen. Doet ze daar 15 minuten over. Precies 3 kwartier aan de lijn gehangen voor noppes. Nouwja, handsfree rulez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Vriend van me heeft s45 met gprs extended van dutchtone :P
Enige waar je NIET op kan is de dutchtone site ZELF de rest van wap wel :P (omdat die kleur is e.d.)
Maar hij zij dat'ie gewoon een GPRS foon had, niet echt het type enzo (gelogen!! :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:53

WouterG

Dit is geen ondertitel

CT schreef op 22 januari 2003 @ 18:02:
Vriend van me heeft s45 met gprs extended van dutchtone :P
Enige waar je NIET op kan is de dutchtone site ZELF de rest van wap wel :P (omdat die kleur is e.d.)
Maar hij zij dat'ie gewoon een GPRS foon had, niet echt het type enzo (gelogen!! :P )
Ik was ook van plan om het type telefoon voor me te houden maar die phonemiep was beter geinformeerd als ik wist. En hoe ik ook zeur, ik mag geen gprs van haar. Morgen nog maar eens proberen, misschien zit er dan een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Voor de S45 moet je:

IP_ADDRESS=
DNS_PRIMARY=
DNS_SECONDARY=
USERNAME=0628000000
PASSWORD=
AskUsername=0
APN=wap

Instellen.. en de WAP loopt via: poort 9201 op ip 010.250.255.188

Heb je straks nodig omdat Dutchtone je niet de instellingen kan sturen met behulp van de PUSH-in gedoe (heeft de s45 niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63864

Voor mij zijn ze het persoonlijk aan het uitzoeken ik heb een Panasonic GD67
Die jongen heeft me al drie keer gebelt en hebben al uur gesproken ofzo wel chille Gozer en die zoek iig voor mij alles uit maar waarschijnlijk kan ik niet in kleur wappen :(

Maarja iig wel GPRS-en!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32251 schreef op 03 January 2003 @ 00:06:
Nou, via mijn palm kan ik dus mooi GPRS-en, maar op mijn telefoon werkt het nog steeds niet. Ik ff gebeld met dutchtone, zei die kerel dat ik niet tot de portal werd toegelaten omdat ik geen telefoon met kleurenscherm had |:( Ik WIL niet eens gebruik maken van die kleurenscherm-pagina's. Nee ok, maar hij had wel een mooie aanbieding met een T68i/7650 voor me. Sjees, wat een naaistreek zeg, handig van Dutchtone... :(
Nu werkt het dus wel :D

Krijg eerst een pagina te zien waar ze zeggen dat ik geen kleurenscherm heb etc, maar daarna kun je gewoon skippen en verdergaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:17

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Hmmmz... Wel veel 'probleempjes' overal te lezen.

Bij mij werkte alles in één keer gewoon naar behoren. Ik kan zelfs gewoon via IR op mijn flaptop internetten en Emailen :D Alles ging meteen goed... (T68 i.c.m. Vaio)

* Bastiaan had zoiets van 'laat ik er es iets POSITIEFS tussen zetten'...

[ Voor 10% gewijzigd door Bastiaan op 23-01-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Bij mij werkt ook alles naar behoren, ben nog geen rare dingen tegengekomen... Ik is nu nog best tevreden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Dit klinkt allemaal heel erg goed, ik zou dus gewoon op m'n Linux servertje op m'n ADSL verbinding een wap-site kunnen draaien.
En daar dan een portal van maken voor allerlei diesten (die alleen ik kan benaderen natuurlijk ;))
zoals al m'n pop3 mail accounts etc, en die binnen de 6 euro van Dutchtone benaderen, cool!!

<idee modus>
Iemand al een eigen WML viewer geschreven die gewone websites laat zien.
Je hebt een WML site op je servertje staan (is dat dan gelijk WAP :?). Deze wordt gegeneerd door een PHP filetje. Dat PHP filetje laat je een link ophalen via je kabel/ADSL verbinding, die data embed je in je WML file, in een textarea achtig iets oid. Op je PocketPC/Palm schrijf je een programmatje, die wapt, en via wap dat filetje opent, na het goeie url gepost te hebben, en laat vervolgens de gewone HTML zien. Klik je op een link, Zorgt het progje op je PDA ervoor dat de boel weer opgehaald wordt.

Op deze manier moet je toch gewoon kunnen internetten, via GPRS voor 6 eurotjes in de maand?

Zou het kunnen?

</idee modus>

[ Voor 54% gewijzigd door KnoppenSpook op 24-01-2003 14:03 . Reden: master idee toegevoegd ]

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70835

Kijk eens aan, ook hier is extended ontdekt!
Even wat aanvullende info:
Dat ze bij de helpdesk beweren dat GPRS-toestellen met een monochroom scherm niet worden toegelaten op extended klopt. Ze worden WEL toegelaten op extended access, oftewel internetten over de GPRSmodem. Simpelweg ondersteunen ze de settings niet voor deze handy's om te wappen over GPRS, daar moet je zelf achter zien te komen...en daar zijn we slim genoeg voor ;) .
I-mode bricks zijn specifiek gemaakt voor KPN / Docomo en werken niet met WAP, maar een aangepast HTML-protocol. Extended op je NEC of Toshiba kun je dus (volgens mij) vergeten :(.
Dataverkeer gegenereerd over de WAP-portal (apn wap) wordt niet naar gekeken en is dus onbeperkt voor die 6€ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ .
Dataverkeer gegenereerd over de INTERNET-portal (apn internet) wordt WEL naar gekeken. Ook de e-mail client van een toestel maakt hier gebruik van :( :( :(.
Verschil tussen e-mail over extended (instellen; log in op hun site, kies wappen, kies wap menu, kies mijn services, kies externe e-mail>stel in) en de e-mail client is dat je met de eerste GEEN attachments kunt verzenden (is wap, weetjenog) en met de laatste WEL. Ook biedt de e-mail client soms meer opties (automatisch e-mail checken met de SE t68i bijvoorbeeld). Problematisch is vaak dat de e-mail provider toegang via GPRS (nog) niet ondersteund (maar m'n planet doet het prima :) ).
Waar ik wel mee zat te klunzen was hun stappenplan voor het configureren van de e-mail client van de 7650 (log in op hun website, kies extended, kies instellen, kies je toestel). Moet je bij toegangspunt internet selecteren, maar die kun je nog niet selecteren :? je moet hem namelijk eerst aanmaken en hoe je dat moet doen wordt pas een paar stappen later uitgelegd |:( |:( |:( .
Heb geen Linuxknowlegde, dus ben benieuwd of iemand het voor elkaar krijgt internet te converten naar wap onder win. Later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

ik heb dit op me server draaien, werkt al redelijk lekker.
Ik hoop alleen dat ze binnekort ook 100% forms ondersteunen, dan kan je gewoon echt 100% internetten op je GSMMetje :P

ps. Ik heb het al voorelkaar gekregen via APN-wap te internetten op me Palm :P (wel natuurlijk alleen wap sites.. maar wel gratis zoals op je foon, maar dan op je palm = meer overzicht :P )

[ Voor 32% gewijzigd door CT op 25-01-2003 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Laatst online: 30-03 22:35

jep

Anoniem: 70835 schreef op 25 januari 2003 @ 00:39:
Dataverkeer gegenereerd over de INTERNET-portal (apn internet) wordt WEL naar gekeken. Ook de e-mail client van een toestel maakt hier gebruik van :( :( :(.
Ik heb net gephoned met dutchtone helpdesk (vanmiddag), om te vragen of ik over het hele wap-internet kan surfen, onbeperkt. Dit is inderdaad het geval. Wel wees mevrouw mij erop dat het aanvragen van games of ringtones wél geld kan kosten, maar da's natuurlijk logisch.

Lekker doorwappen dus, net als ik. Ben al ver over de 2-meg maar nog geen waarschuwings-sms die ik zou krijgen bij de 1.5mb. ;) Prima dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjoost
  • Laatst online: 07:11
bij mij doet het extended het niet meer. iemand dezelfde ervaring ? Het is al sinds een paar dagen zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47263

Heeft iemand al Extended op een Nokia 3510i ?
die gozer van de helpdesk van D* zegt dat het nog niet werkt, iets van verkeerde weergave ofzoiets, zou eind januari verholpen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Anoniem: 63864 schreef op 22 January 2003 @ 22:55:
Voor mij zijn ze het persoonlijk aan het uitzoeken ik heb een Panasonic GD67
Die jongen heeft me al drie keer gebelt en hebben al uur gesproken ofzo wel chille Gozer en die zoek iig voor mij alles uit maar waarschijnlijk kan ik niet in kleur wappen :(

Maarja iig wel GPRS-en!!! :)
Dat telefoontje heeft toch wel een kleuren schermpje?
Ik zat te denken om de GD67 te halen met Dutchtone, maar werkt Extended dan wel? Weet je al iets meer?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Laatst online: 23-12-2024
Weet iemand of dat al werkt met de Toshiba imode?
Dat is wel een GPRS toestel met een kleurenscherm.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Laatst online: 30-03 22:35

jep

Nee, dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53396

Wat voor snelheden kan je halen met GRPS via IR connecten met je laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53396 schreef op 28 januari 2003 @ 13:17:
Wat voor snelheden kan je halen met GRPS via IR connecten met je laptop ?
Hangt van je toestel af.

Met de 6310i haal ik rond de 3,5 kb/s down. Upsnelheid heb ik nooit gemeten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53396

ik heb een 6610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die heeft 4 down en 1 up toch?

Max is dus 4,8 kb/s. Reken de overhead mee, en 3,5 kb/s is een redelijk realistische benadering van je downloadsnelheid in de praktijk.

(6310i heeft ook 4 down en 1 up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 07-05 23:04

Smarron

The bend

Anoniem: 33167 schreef op 28 januari 2003 @ 13:24:
Hangt van je toestel af.

Met de 6310i haal ik rond de 3,5 kb/s down. Upsnelheid heb ik nooit gemeten :?
Dat GPRS moet je dus wel eerst activeren ofzo bij de provider ? :?

Ik snap er weinig van, sorry.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smarron schreef op 28 January 2003 @ 13:31:
[...]
Dat GPRS moet je dus wel eerst activeren ofzo bij de provider ? :?

Ik snap er weinig van, sorry.
Klantenservice bellen en zeggen dat je GPRS wilt :Y)
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.