/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Hoe weet je dat dan? En waarom dan niet? (ik lijk wel een klein kind zo
P.Duh! lekker puh!
Lekker sogges nieuws ff lezen (Op nieuws.nl staan nu soms ook kleine kleuren plaatjes).
En als ik me verveel of bezopen uit het cafe op de fiets naar huis zit, lekker chatten met lot genoten
Is dit als reactie op mijn post?pduh schreef op 28 januari 2003 @ 14:16:
"jep"
Hoe weet je dat dan? En waarom dan niet? (ik lijk wel een klein kind zo)
Ik twijfelde of de GD67 wel te gebruiken was icm Extended door deze post:
Aangezien de phone wel een kleuren scherm bezit etc...b0n3 schreef op 22 January 2003 @ 22:55:
Voor mij zijn ze het persoonlijk aan het uitzoeken ik heb een Panasonic GD67
Die jongen heeft me al drie keer gebelt en hebben al uur gesproken ofzo wel chille Gozer en die zoek iig voor mij alles uit maar waarschijnlijk kan ik niet in kleur wappen
Maarja iig wel GPRS-en!!!
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Maar ik heb ook IM+ geinstaleerd en nog wat andere progies die via GPRS werken, maar die doen het allemaal niet
Anoniem: 33167
Dutchtone heeft 2 WAP gateways. Misschien moet je de ander (niet-gratis) gateway proberenDanielson schreef op 28 januari 2003 @ 16:11:
Ik heb een nokia 7650 met dutchtone extended maar het wappen werkt prima via GPRS.
Maar ik heb ook IM+ geinstaleerd en nog wat andere progies die via GPRS werken, maar die doen het allemaal nietweet iemand waar dat aan kan liggen?
Ik gebruik nu die gewone van die instellingen die ze me hebben gestuurd, wat is die andere dan? En wat kost dat extra?Anoniem: 33167 schreef op 28 januari 2003 @ 16:34:
[...]
Dutchtone heeft 2 WAP gateways. Misschien moet je de ander (niet-gratis) gateway proberen
[rml]CT in "[ GPRS] Dutchtone Extended!"[/rml]Danielson schreef op 28 januari 2003 @ 17:08:
[...]
Ik gebruik nu die gewone van die instellingen die ze me hebben gestuurd, wat is die andere dan? En wat kost dat extra?
Dat is duidelijk maar wat zijn de instellingen voor INTERNET-WAP dan?
Even de klantenservice de instellingen laten SMS-enDanielson schreef op 28 januari 2003 @ 17:14:
[...]
Als ik vraag naar de INTERNET-WAP instellingen begrijpen ze me danAnoniem: 33167 schreef op 28 January 2003 @ 17:15:
[...]
Even de klantenservice de instellingen laten SMS-en
Nee, maar misschien is de technische dienst er nog.Danielson schreef op 28 January 2003 @ 17:18:
[...]
Als ik vraag naar de INTERNET-WAP instellingen begrijpen ze me dan
Volgens mij hoef je alleen de gateway te wijzigen. Wat is je huidige gateway?
Mij werd ooit iets verteld als "internet" voor internet en "wap" voor wap.
Nee, dat was een reactie op enkele posts daarboven van jep.KnoppenSpook schreef op 28 January 2003 @ 15:19:
[...]
Is dit als reactie op mijn post?
Ik twijfelde of de GD67 wel te gebruiken was icm Extended door deze post:
[...]
Aangezien de phone wel een kleuren scherm bezit etc...
Ik heb een mailtje gestuurd naar D* en ze zeiden dat de Toshiba nog niet kon "extenden" (ja, het is een werkwoord!)
Mijn vraag was hier of het wel kon aangezien het een GPRS toestel is met een kleurenscherm maar blijkbaar weet niemand dit (en zegt D* dat het niet kan dus kan ik het sowiezo niet krijgen)
P.Duh! lekker puh!
Nu vind ik het op zich helemaal niet zo'n probleem dat je die 2mb niet mee kunt nemen (die maak ik toch wel opGugger schreef op 25 November 2002 @ 10:23:
Maar als je nu over die 2mb heengaat he, gaat die 3 euro/mb dan wel gewoon van je belbundel af of moet je die weer extra betalen...
De instellingen van INTERNET-WAP zijn identiek aan WAP-WAP.Danielson schreef op 28 January 2003 @ 17:14:
[...]
Maar je moet alle woorden 'wap' vervangen met 'internet'
Dus login naam en APN is 'internet' ipv 'wap'
Anoniem: 36388
Je betaald per KB. Je krijgt als je je sessie afsluit waarbij je meer dan 1.5 mb in totaal hebt genereerd een waarschuuwings smsje. Daarna betaal je dus per kb iets van 0.003 euro. Dus 1000 kb is 3 euro.epoman schreef op 14 February 2003 @ 01:39:
[...]
Nu vind ik het op zich helemaal niet zo'n probleem dat je die 2mb niet mee kunt nemen (die maak ik toch wel op), maar hoe zit het als je er overheen gaat? Als je nou bijvoorbeeld 2.01 MB download, gaat er dan direct 3 euro van je bundel af en is het slim om dus nog 0.98 MB te downloaden, of betaal je per kB wanneer je over die 2 heengaat?
dat betaal je toch naar gelang de groote van de data, maar bij extended zou dat dus dan gratis zijn omdat je die bij extended in de bundel valt ?
Anoniem: 32251
Als D* MMS zou ondersteunen wel jaChaser2600 schreef op 19 februari 2003 @ 13:43:
ennuh hoe zit het met mms ?
dat betaal je toch naar gelang de groote van de data, maar bij extended zou dat dus dan gratis zijn omdat je die bij extended in de bundel valt ?
kunnen ze mak'luk zeggen, in 't 2e kwartaal is er geen Dutchtone meerjep schreef op 19 February 2003 @ 15:44:
Dat komt in 't 2e kwartaal, aldus dutchtone.
Anoniem: 18257
Ik heb d*E net een week en ik heb nu al meer dan 6 mb aan data genereerd via GPRS. En ik heb nog niets ontvangen qua waarschuwings smsjes ofzo. Het enige nadeel is wel dat ik niet echt boven de 2 kb/s kom. Maar je kan ook niet alles verw88 voor die 6 euro.
Ik hoop alleen dat ik niet achteraf, aan het einde van de maand, een rekening gepresenteerd krijg...
Jamaar ga je dan naar wap.URL.DOMEIN? of echt naar www.URL.DOMEIN ?Anoniem: 36388 schreef op 20 februari 2003 @ 00:04:
Ik heb een P800 telefoon met ingebouwde html browser. Ik kan het H E L E internet afzoeken, midi ringtones downloaden, jpg plaatjes downloaden programma's downloaden enz. Allemaal Via het WAP profiel.
Want als je echt gaat internetten op html pagina's selecteert dat ding misschien wel het internet profiel?
Op me t300 hebik ook gewoon jpg/gif zooi en midi's enzo.. dat valt allemaal onder wap gewoon
[ Voor 3% gewijzigd door CT op 20-02-2003 10:26 ]
Maar ik zit eigenlijk nog tussen Ben en D* in, heb nr behoud gedaan en dat wordt pas 14 maart overgezet dus ik zal nog even moeten wachten totdat D* de "eigennaar" van het nr is en niet Ben denk ik.
Ik heb ze een mailtje verstuurt ter bevestiging van mij gedachts
Ik moet wel toegeven dat ik met de klanten service heb gebeld. Maar ze verzekerde mij dat ik als ik via het wap profiel download, dat het dan NIX extra kost. Ik heb het uitgeprobeerd door WAP in INTERNET te veranderen. En ik heb ook een browser van opera voor de p800. Met WAP doet i ut niet en met INTERNET doet i het wel. dus daar leidt ik uit af dat ik toch via het WAP zit te surfen als mijn adres op WAP staat.CT schreef op 20 februari 2003 @ 10:26:
[...]
Jamaar ga je dan naar wap.URL.DOMEIN? of echt naar www.URL.DOMEIN ?
Want als je echt gaat internetten op html pagina's selecteert dat ding misschien wel het internet profiel?
Op me t300 hebik ook gewoon jpg/gif zooi en midi's enzo.. dat valt allemaal onder wap gewoonwant je kan met het wap profiel gewoon niet op html pagina's komen (al gestest via gprs->infra rood-> notebook-> iexplorer) krijg je een time out.
Als ik ipv WAP alleen W invul dan verbreekt i de verbinding. En als ik weer WAP invul dan doet i het weer. Ik heb verder ook geen username en paswoord ingevuld. En ik zit nu al aan de 8.5 mb data. Misschien is dat wel de reden dat er geen 'vreemde' en niet erkende telefoons aangesloten mogen worden op extended.
Bij het afsluiten deden ze niet moeilijk, ze schreven erbij dat het voor eigen risico was. Dus als het niet mogelijk was met mijn telefoon, dan zou ik die 6 euro dus kwijt zijn. Op deze manier is GPRS goedkoper dan elke andere provider
Ik kan dus op mijn p800 browser intikken http://www.nu.nl en ik krijg het complete nieuws overzicht. Sterker nog ik krijg precies dezelfde pagina te zien als op mijn pc!
De reden dat je met je pc en notebook geen html pagina's kan opvragen, is omdat ze met een proxy server werken. Bij mobiel(wap) internet is het heel gebruikelijk om dit te doen. Ik kan bijvoorbeeld geen normale google op mijn p800 krijgen. Ik moet naar. www.google-watch.org/cgi-bin/proxy.htm om volledige google results te krijgen. Alles wat je intikt wat te maken heeft met www.google.XX dat wordt omgeleid naar www.google.com?wml..nogwat, ook het ip nummer. Op deze manier krijg je dus de wap versie van google.
Dit klinkt wel heel goed
Thx!
Yah is goed, zodra ik mijn rekening binnen heb zal ik hier een screenshot van mijn data usage posten met daarbij de rekening.Ares schreef op 20 februari 2003 @ 22:02:
Ik zit te wachten op de p800, wil hem ook in combinatie met D* Extended gaan gebruiken, als je de rekening binnen hebt zou je dan even willen posten of het je echt niks ectra heeft gekost?
Dit klinkt wel heel goed
Thx!
DUS kort samenvattend:Anoniem: 36388 schreef op 20 February 2003 @ 19:39:
[...]
Ik kan dus op mijn p800 browser intikken http://www.nu.nl en ik krijg het complete nieuws overzicht. Sterker nog ik krijg precies dezelfde pagina te zien als op mijn pc!
... Ik kan bijvoorbeeld geen normale google op mijn p800 krijgen. Ik moet naar. www.google-watch.org/cgi-bin/proxy.htm om volledige google results te krijgen.
- jij kan wel www.google-watch.org/cgi-bin/proxy.htm bezoeken via het WAP profiel op je P800 ?
- Jij kan ook www.nu.nl ontvangen met de P800 VIA het wap profiel?
Ik kan via wap www.nu.nl niet bereiken, 'k ga zo even een html browser installen op me telefoon...als ik MRWimLex moet geloven zou je dan nu.nl wel moeten kunnen bereiken!
De standaard browser van de 7650 is nl. een WAP browser..geen HTML webbrowser
[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 21-02-2003 09:57 ]
Yapp. Het is allemaal mogelijk ik zit al over de 12 mb aan genereerde data. Ik heb gewoon het geluk dat mijn geintergreerde wap browser ook html ondersteund.CT schreef op 21 February 2003 @ 09:31:
[...]
DUS kort samenvattend:
- jij kan wel www.google-watch.org/cgi-bin/proxy.htm bezoeken via het WAP profiel op je P800 ?
- Jij kan ook www.nu.nl ontvangen met de P800 VIA het wap profiel?
En d* blokt echt helamaal niets(qua http) behalve files groter dan 0.3 mb en ze hebben een snelheidsrestricitie van 2 kb/s. Met apn Internet is dit gewoon het maximum van de gprs verbinding en geen restricties op grootte en kun je dus ook mail, ftp enz doen.
Dus met apn wap kan ik gewoon powerpoint, pdf, word documenten binnen halen en bekijken op mijn telefoon. En ik ik heb een handige site gevonden voor het binnenhalen en versturen van je mail. www.mail2pda.com.
Anoniem: 49791
Techinfo:
7650, D*E, MSI Bluetooth USB adapter, WinXP, nieuwste drivers...
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 49791 op 22-02-2003 13:56 ]
Anoniem: 36681
Nu lees ik hier dat men kan internetten via het extended netwerk met een html browser.
Klopt dit, zoja welke browser moet ik dan hebben?
Ook vind ik het jammer dat icq/msn/irc niet werkt via het extended pakket, wel via het "normale" internet maar dan moet je betalen voor kb's als je meer als 2mb gebruikt, denk dat je zo aan die 2mb zit als je msn/icq/irc hebt draaien.
Maargoed iemand een tip voor die webbrowser?
Ik wil graag "normale" websites via extended willen kijken
Eigenlijk kun je BT zo configureren dat het werkt alsof je met een kabel werkt. Mits de telefoon een seriele BT connectie ondersteund. Op deze manier kun je je telefoon over een commport op je pc laten communiceren.Anoniem: 49791 schreef op 22 February 2003 @ 13:55:
Is het al iemand gelukt om z'n telefoon (in mijn geval 7650) met D*E via Bluetooth op de laptop aan te sluiten? Bij mij geeft dat tooltje van de D* site alleen de mogelijkheid voor serieele kabel verbinding, Bluetooth is ge-disabled...
Techinfo:
7650, D*E, MSI Bluetooth USB adapter, WinXP, nieuwste drivers...
Dus je moet je nokia op traceable zetten. Op deze manier kan je pc discoveren welke functies je phone heeft. je krijgt een rijtje mogelijkheden. Als hierbij serial connection zit dan zit je goed.
Vervolgens moet je dan je phone connecten, en je BT in je pc op een bepaalde commport zetten . bijv comm3.
Nu heb je een seriele BT connectie en je kunt dan nu het tooltje van D* gebruiken net alsof je over een kabeltje communiceerd.
Ik heb er namelijk 2 geinstalleerd en met beide is het NIET mogelijk om via extended te internetten naar normale websites. Dit zou wel gaan volgens een persoon hier in deze topic.
Krijg het ook niet voor elkaar....wel als ik een 'gewone' intenet verbinding maak..maar ja..dat kost geldAnoniem: 36681 schreef op 24 February 2003 @ 01:11:
Hoe zit dat nu met die webbrowser?
Ik heb er namelijk 2 geinstalleerd en met beide is het NIET mogelijk om via extended te internetten naar normale websites. Dit zou wel gaan volgens een persoon hier in deze topic.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 49791 op 25-02-2003 14:24 ]
Anoniem: 4663
Ik krijg het niet voor elkaar met mijn Extended verbinding. De browser knalt er dan zelfs helemaal uit (Software fault)...Anoniem: 49791 schreef op 25 februari 2003 @ 12:56:
Werkt prima hier hoor, met Extended Wap, en WebViewer 2.0 voor Symbian os. Doris webbrowser werkt bij mij inderdaad ook niet.
zelfde probleem, 1 of andere error
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 36681 op 25-02-2003 18:05 ]
Anoniem: 79854
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 79854 op 28-02-2003 19:34 ]
Ik zit nu al aan de 23 mb aan verstuurde data via grps. Zonder d*E zou me dat echt veel $$ hebben gekost.
vergelijkinkje:
D*E GPRS abbo = 6€ + 23 x 0.00€ /mb ==> 6€ (gaat af van je belbundel)
02 GPRS abbo = 0€ + 23x1.50€ /mb = 34.50€==> 34.50€
T-Mobile GPRS abbo = 15€ + 23x 1.00€ /mb = 23 €==> 38€
KPN GPRS abbo = 45€ + 23x0.00€ /mb - 2 x 1.80€ ==> 41.40€
Vodafone GPRS abbo = 45€ + 20x 0.00€ /mb + 3 x 2.25€ ==> 51.75€
D*Ea GPRS abbo = 6€ + 21x 3.00€/mb = 63 € ==> 69€
D*Ea = Dutchtone extended access, Dat is als je met je pc of met je pda(die dus niet via het wap profiel kunnen internetten) data genereerd.
Of dutchtone dus zo goedkoop is dat moet je zelf beslissen, hang af van je gebruik. Met een Pc/pda is O2 het goedkoopst.
Bij D*E zitten er dus wel beperkingen. zoals lage data doorvoer en max 300 kb per bestand en alleen toegang tot http://xxx.xxx.xxx locaties.
Anoniem: 79854
- Kan ik met Dutchtone Extended onbeperkt het hele wap af 'wappen', zonder dat er iets van mijn 2MB af gaat? (Dus ik kan voor 6,- onbeperkt wappen?).
- Wordt er verbinding gemaakt via een inbel verbinding of via GPRS?
- Kan ik mijn e-mail van mijn eigen domein (@tommey.nl) ook ophalen via WAP?
- Zit er op een SonyEriccson T68i een HTML browser, zodat ik HTML pagina's kan openen via het wap?
Vriendelijk bedankt voor jullie antwoord!
[ Voor 3% gewijzigd door Ad Hox op 04-03-2003 19:15 ]
Anoniem: 48970
Op de T68i zit alleen maar een WAP-browser... Dus HTML pagina's lukt dus niet.
En als ik gebruik maak van GPRS gaat dit wel van mijn 2MB af.
-Ja, je kan voor 6 euro het hele internet afwappenAd Hox schreef op 04 March 2003 @ 19:14:
Ik heb nu het hele topic doorgelezen en nu zijn me nog een aantal dingen onduidelijk.
- Kan ik met Dutchtone Extended onbeperkt het hele wap af 'wappen', zonder dat er iets van mijn 2MB af gaat? (Dus ik kan voor 6,- onbeperkt wappen?).
- Wordt er verbinding gemaakt via een inbel verbinding of via GPRS?
- Kan ik mijn e-mail van mijn eigen domein (@tommey.nl) ook ophalen via WAP?
- Zit er op een SonyEriccson T68i een HTML browser, zodat ik HTML pagina's kan openen via het wap?
Vriendelijk bedankt voor jullie antwoord!
-Verbinding is via GPRS.
-Als je je server goed hebt geconfigureerd, dan wel. Gaat wel van 2 mb af.
-Nee, op de T68i zit GEEN html browser alleen maar wap. Dus je moet een via een proxy de pagina's omvormen naar wap. Dit kan via de wmlproxy van google(is dus ook gratis) of je eigen wap server.
Je kan wel gratis mms berichten versturen en ontangen met D*E!
via www.nowmms.com (althans ik kan het op mijn p800 via d*E)
Zowel het versturen als het ontvangen van de data gaat via het wap profiel dus gratis
FF voor de duidelijkheid. Dutchtone Extended is GPRS.
Een vriend zei: 'Zij kunnen NIET het verschil zien tussen e-mail checken, laptopinternet en gewoon GPRSen, dus zou het ophalen van je e-mail ook onbeperkt moeten zijn'
[ Voor 42% gewijzigd door Ad Hox op 04-03-2003 19:47 ]
Neej dat is het ook niet.Ad Hox schreef op 04 maart 2003 @ 19:47:
Bedankt, ik snapte er echt niks van maar nu word het duidelijk. Je kan dus niet onbeperkt GPRS'en, maar wel onbeperkt Wappen (via GPRS)?
Dutchtone werkt met 2 GPRS diensten
Dienst 1: WAPdienst
Dienst 2: INTERNETdienst
Dienst 1 is internet maar alleen trager. En een beperking van 300 kb per file die je kan binnen halen. Dus ik kan www.nu.nl maar ook wap.niews.nl ofzo bekijken. En er kan geen gebruik worden gemaakt van poorten(simpel gezegt alles wat je in je internet explorer adresbalk kan intikken kun je via dienst 1 ook bereiken).(je hebt dus geen eigen ip adres)
Dienst 2 is internet zonder beperkingen, dus alles wat je normaal ook kan doen met internet. Mail, icq, msn enz.(bijvoorbeeld via infrarood met je laptop). Bij dienst 2 heb je dus wel een eigen ip adres.
Je kan dus onbeperkt gebruik maken van dienst 1 zonder dat extra hoeft te betalen.
dienst 2 kost 0.003 eurocent per kb. waarvan de eerste 2048 kb gratis is.
Het is dus een beetje verwarrend gekozen dat WAP van dutchtone. want je kan namelijk nog veel meer dan alleen wap.
Dat kunnen ze ook niet zien, maar ze sluiten gewoon de mogelijkheid af om het te doen. Dus ze hebben gewoon alle poorten afgesloten behalve voor de proxy server. Je moet ook in je telefoon de dienst instellen. Dit heet een APN. Bij het apn stel je in wat voor soort verbinding je wilt. dus je tikt in op je telefoon WAP voor dienst 1 en INTERNET voor dienst2.Ad Hox schreef op 04 March 2003 @ 19:34:
...
edit:
Een vriend zei: 'Zij kunnen NIET het verschil zien tussen e-mail checken, laptopinternet en gewoon GPRSen, dus zou het ophalen van je e-mail ook onbeperkt moeten zijn'
Bij d* controleren ze dit en schakelen dan vervolgens de proxy server uit en zetten alle poorten open, zodat je gewoon gebruik kunt maken van internet.(als je dus INTERNET intikt in bij je APN)
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 36388 op 04-03-2003 19:56 ]
[ Voor 32% gewijzigd door Ad Hox op 04-03-2003 19:52 ]
GPRS = verbinding
Zijn 2 verschillende dingen.
Je kunt dus WAPPEN via de "gsm" verbinding, hier betaal je per seconde
Je kunt ook WAPPEN via de "gprs" verbinding, hier betaal je via BYTE die je verbruikt.
Dutchtone heeft echter FLATFREE extended via GPRS
Dit houd in dat je voor 6 euro in de maand ONBEPERKT kunt wappen mits je gebruikt maakt van de GPRS verbinding.
Ga je naar niet WAP sites, dus "gewone" internetsite, dan betaal je wel per KB, je zult dan ook een ander inbelpunt(gateway) moeten gebruiken.
De eerste 2 mb's vallen nog in je extended bundel van 6euro, Internet(dus niet wappen) je meer als 2MB via GPRS dan kom je dus bij te betalen.
Hang je een PDA of Laptop aan je gsm dan valt dit niet in de extended bundel.
Verschil tussen "wap" en "normale" sites is heel simpel.
Kun je de site via een normale pc bekijken is het voor 99% zeker een "gewone" website, kun je dit alleen met een gsm of wap emulator bekijken gaat het om een "wap" site.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 36681 op 04-03-2003 19:55 ]
Dit is dus niet zo.Anoniem: 36681 schreef op 04 March 2003 @ 19:52:
....
Dit houd in dat je voor 6 euro in de maand ONBEPERKT kunt wappen mits je gebruikt maakt van de GPRS verbinding.
Ga je naar niet WAP sites, dus "gewone" internetsite, dan betaal je wel per KB, je zult dan ook een ander inbelpunt(gateway) moeten gebruiken.
....
Je kunt ook naar NIET wap sites toe. Maar je telefoon moet het ondersteunen.
www.weetikveelwat.nl/images/foto.jpg kun je gewoon op je t68i openen. heeft helemaal niets met wapsite te maken. En ook www.nogietsanders/site/index.html kan ook gewoon via het wap profiel worden opgevraagd. Je telfoon kan er nix mee met html(die van mij dus wel . en misschien andere ook wel).
Het gaat dus NIET van je 2 mb af.
Ik kan het hele internet afsurfen!
Klopt maar een JPG is ook geen pagina!Anoniem: 36388 schreef op 04 March 2003 @ 20:01:
[...]
Dit is dus niet zo.
Je kunt ook naar NIET wap sites toe. Maar je telefoon moet het ondersteunen.
www.weetikveelwat.nl/images/foto.jpg kun je gewoon op je t68i openen. heeft helemaal niets met wapsite te maken. En ook www.nogietsanders/site/index.html kan ook gewoon via het wap profiel worden opgevraagd. Je telfoon kan er nix mee met html(die van mij dus wel . en misschien andere ook wel).
Met Extended kun je niet naar gewone internet sites.
Ik heb zelf een eigen grote website, deze kun je dus niet benaderen met Extended, ook al ondersteund je gsm wel htm. Via "internet" gprs(wat je dus betaald) kun je deze weer wel benaderen.
Je moet als je het "echte" internet op wilt een andere gateway instellen en gebruiken dan kun je er dus wel op, maar als je dat doet dan is het niet meer "flatfree" en gaat het dus van je 2MB af......
@ MRwimlex
op mijn p800 in configuratiescherm > verbindingen > internet-accounts
staat "Extended instellen" weergegeven als het enige account.
Als ik dan ga naar bewerken > geadvanceerd staat gebruikersnaam en wachtwoord vereist aangevinkt en tevens zijn deze velden ingevuld. Bij adres staat wap.
In 1 van je vorige posts meldde je dat je deze hebt leeggemaakt, waarom heb je dat gedaan? Hij doet het met de standaard-instellingen die dutchtone heeft gesmsed toch ook prima?
GigaByte X48-Ds5, Q6600 @3250mhz, Ati 3870, 4x1024mb DDR2, 2x Samsung F1 1 tb hd
Wat ik bedoelde met jpg. is dat het totaal niet uitmaakt wat je bekijkt. Dat je je eigen internet pagina niet kan bekijken op je telefoon via extended ligt aan niet aan extended maar aan je telefoon. Vraag maar een jpg plaatje op van je eigen website. Dit lukt. Maar waarom zou een html pagina dan niet lukken??? Dit is omdat je phone het niet ondersteunt.Anoniem: 36681 schreef op 04 maart 2003 @ 20:28:
[...]
Klopt maar een JPG is ook geen pagina!
Met Extended kun je niet naar gewone internet sites.
Ik heb zelf een eigen grote website, deze kun je dus niet benaderen met Extended, ook al ondersteund je gsm wel htm. Via "internet" gprs(wat je dus betaald) kun je deze weer wel benaderen.
Je moet als je het "echte" internet op wilt een andere gateway instellen en gebruiken dan kun je er dus wel op, maar als je dat doet dan is het niet meer "flatfree" en gaat het dus van je 2MB af......
De reden dat ik mijn user en pass veranderde.. ik wilde gewoon kijken of het uitmaaktje maar het maakt dus helemaal niets uit. Er zat geen reden achter
Gelukkig is de rest gratis, zou dure grap worden (8,5 MB in anderhalve week).
[ Voor 34% gewijzigd door epoman op 05-03-2003 00:58 ]
Ik heb een nokia 7650 en hierop is een html browser (webviewer) geinstalleerd.Anoniem: 36388 schreef op 04 March 2003 @ 22:52:
[...]
Wat ik bedoelde met jpg. is dat het totaal niet uitmaakt wat je bekijkt. Dat je je eigen internet pagina niet kan bekijken op je telefoon via extended ligt aan niet aan extended maar aan je telefoon. Vraag maar een jpg plaatje op van je eigen website. Dit lukt. Maar waarom zou een html pagina dan niet lukken??? Dit is omdat je phone het niet ondersteunt.
De reden dat ik mijn user en pass veranderde.. ik wilde gewoon kijken of het uitmaaktje maar het maakt dus helemaal niets uit. Er zat geen reden achter
Zodra ik met DutchTone extended ga wappen via gprs werkt deze browser dus nergens, geen enkele pagina is te bezichtigen. Echter maak ik verbinding via internet (ik verander het toegangs punt van wap naar internet) dan kan ik wel overal komen, echter dan maak je geen gebruik meer van het flatfree abo, na 2mb krijg je gewoon de rekening van DutchTone....
Dit kan ik ook bevestigen (heb ook een N7650).....alleen vaag dat als je een P800 van sony/ericsson hebt dat je dan wel kunt html-browsen via WAPAnoniem: 36681 schreef op 05 March 2003 @ 06:00:
[...]
Ik heb een nokia 7650 en hierop is een html browser (webviewer) geinstalleerd.
Zodra ik met DutchTone extended ga wappen via gprs werkt deze browser dus nergens, geen enkele pagina is te bezichtigen. Echter maak ik verbinding via internet (ik verander het toegangs punt van wap naar internet) dan kan ik wel overal komen, echter dan maak je geen gebruik meer van het flatfree abo, na 2mb krijg je gewoon de rekening van DutchTone....
Heb DutchTone gebeld en ze om uitleg gevraagd hierover.
Het zit zo: Je kunt via het Extended wap protocol GEEN "normale" internet websites bekijken, ook niet met een webbrowser. Dat is ook wat ik vertelde, zodra je normale internet pagina's gaat bekijken is het niet meer flatfree!
ECHTER!!
De sony/ericsson heeft een ingebouwde web browser die over wap gaat waarmee dit wel nog kan, dit alleen niet voor lang meer!
DutchTone was aan het onderzoeken om ook dit uit te schakelen!!
Ze waren op de hoogte van hun "lek" zoals zei het zeggen en het werd met 100% zekerheid ook gedicht, hierdoor is het dan met de sony/ericcson ook niet meer mogelijk onbeperkt via je Extended pakket te internetten. DutchTone verklaarde dat het WAPPEN gratis was en bleef echter normale internet pagina's binnen de 2mb bundel vallen en daarboven mag je gaan betalen.
Slecht nieuws dus voor de Sony/Ericcson eigenaars................
Maar dat zal echt niet makkelijk gaan. De p800 browser vraagt zijn informatie net zo op als dat een wap browser het doet. Dus www.url.nl/images/pix.jpg wordt bij jouw B3rt, op je 7650 net zo opgevraagt als bij mij. Ik heb alleen als bijkomend voordeel dat mijn browser ook html files snapt en niet alleen wap files. Dus het enige wat ik extra kan is html files lezen(lees normaal internet bekijken )
dan vraag ik me af HOE ze dit gaan doen. Dan moeten ze dus ALLE content gaan scannen op html pagina's en die filteren of alleen pagina's met een wap header doorlaten.
dus als ik een wap pagina opvraag waarin wordt uitgeled hoe een html pagina wordt opgebouwd, dan komt dat niet door want daar vind d* een html header in... lijkt me niet echt de bedoeling. En als iemand een afwijkende wml header heeft dan wordt i ook gefilterd. Ook niet echt de bedoeling.
Het leuke van de browser in de p800 is dat je ook gewoon onder een wml pagina een gewone html pagina kan plakken. (ook zonder header informatie). En ik kan hem ook tussen een wap pagina plakken. Op deze manier is het echt heel erg simpel om een eigen php proxy servertje te schrijvenen zelf je eigen wap/html pagina's te maken
Maar eerst zien of ze het p800 probleem kunnen oplossen en dan kijk ik wel verder. Maar vooralsnog is mijn rekening nog steeds gewoon 30 euro in de maand. Alleen er stond wel 7 mb aan gprs . Maar dit lag meer dan 3 keer zo hoog. Ik zit er niet mee.
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
ca 2 tot 3 uur. Je moet wel je toestel uit/aan zetten om het te kunnen activeren.
MRwimlex:
In heb ook een html browser erin zitten (los geinstalleerd) maar deze werkt gewoonweg niet via de wap-extended verbinding. Via de wap-internet verbinding doet ie het wel gewoon.
Dus het filteren kan wel! Want dit doen ze dus blijkbaar al, anders had ik ook gewone html pagina's kunnen bekijken via extended wap.
Wat DutchTone vertelde was dat de nieuwe Ericcson een wep browser had die vrij nieuw is, deze browser kon buiten hun filter software om werken nog. Deze filter software waren ze dus al aan het aanpassen aldus DutchTone. Wanneer dat de aanpassing klaar was was nog niet bekend. Geniet er nog maar van zolang het kan!
Ik ben in iedergeavl jaloers op jullie (bij wie het werkt) en very pissed op DutchTone en Nokia dat het met dit toestel niet kan..
btw die gasten zijn 24/7 bereikbaar, lol, je zal er nu maar moeten zitten
[ Voor 31% gewijzigd door AP3X op 09-03-2003 03:26 ]
Ok dank jeAnoniem: 36388 schreef op 09 maart 2003 @ 10:41:
ik kan alleen maar de ingebouwde browser gebruiken deze kan overweg met het aanvragen van documenten via wap. De opera browser kan dit niet. Maar ik mis niet zo heel erg veel. ik moet wat meer scrollen, dat ik is ook het ergste niet. Als er frames worden gebruikt dan ga ik naar google en ik typ de internet pagina in en ik weet welke frames er zijn. Vervolgens kan ik dan de losse pagina's normaal opvragen.
Ze houden bij hoeveel megabyte je gebruikt per sessie. Als je dissconnect van de dutchtone server, wordt er berkend hoeveel mb je hebt gebruikt. komt dit boven de 1.5 mb uit dan krijg je hier melding van.
kom je boven de 2 mb dan ga je per kb betalen. (0.003 euro cent).
Ik kan mijn mailbox op de p800 niet gebruiken. Ik heb iets van 300 berichten in mijn inbox staan. Ik houd ervan om dingen terug te kunnen lezen. Al deze berichten passen geeneens in mijn phone. Ik gebruik www.mail2pda.com hiermee kan ik gewoon bij mijn 300 berichten en kan ik ook gewoon attachments downloaden(tot 300 kb).
Wat je kunt doen, is via extended home en daar dan je emailadres laten forwarden.
Anoniem: 45950
Dat lijkt me nietAd Hox schreef op 09 March 2003 @ 13:52:
Ow! Dat is mooi, en geldt dit ook in het buitenland? Onbeperkt wappen voor 6 p/m?
* Anoniem: 45950 krijgt hoogstwaarschijnlijk morgen zn 6610 met d* allin 30 binnen
Wel toevallig dat ik d* besteld heb, want ik zie deze optie bij dutchtone net pas
Gelijk morgen ff aanvragen dan, heb ik ook wat te doen op school
Heeft iemand hier ervaring met gsmplaza.nl ? Ik heb ze donderdag alles gefaxt wat ze nodig hadden om mijn abo voor elkaar te maken. Als ik niets van ze hoor, betekent het dan dat het abo goedgekeurd is? - het is weekend, dus ze mailen of bellen heeft geen zin
Dutchtone allin30Ad Hox schreef op 09 March 2003 @ 19:18:
Vind het wel duur op GSMplaza, ga liever naar GSMNederland.nl of GSMWeb.nl
Geen aansluitkosten
Nokia 6610 voor 54 euro
Die ben ik nog nergens tegen gekomen?
Ik heb via 2call.nl een 6610 met D* allin30 voor 27 euro inclusief verzenden (aangetekend, extra verzekerd)Anoniem: 45950 schreef op 09 March 2003 @ 19:55:
[...]
Dutchtone allin30
Geen aansluitkosten
Nokia 6610 voor 54 euro
Die ben ik nog nergens tegen gekomen?
En supersnelle service. Contract geprint, ingevuld, en gefaxed. Volgende dag postbode aan de deur
Anoniem: 37722
Het opvallendste vond ik dat het gewoon van je belbundel afgehaald wordt
Hoe weet ik hoeveel kb's ik heb verbruikt?
Met Extended heb je voor € 6 per maand toegang tot informatie en entertainmant diensten van Extended. Het maakt dus voor jou niets uit hoeveel kb's je gebruikt. Maak je gebruik van Extended Access of de E-mail client van je mobiele telefoon, dan betaal je wel per kb.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 37722 op 09-03-2003 23:15 ]
Maar goed, ik wilde dus naar wap.tweakers.net gaan alleen krijg ik dan de melding Ongeldig formaat oid, weet niet de preziese foutmelding meer. Andere wap sites die ik tot nu toe heb geprobeerd werken wel goed.
Hmm, ik kan hem nergens vinden op 2call?reclamedoos schreef op 09 maart 2003 @ 22:45:
[...]
Ik heb via 2call.nl een 6610 met D* allin30 voor 27 euro inclusief verzenden (aangetekend, extra verzekerd)
En supersnelle service. Contract geprint, ingevuld, en gefaxed. Volgende dag postbode aan de deur
Ik zie een allin30 (1 jaar) + 6610 voor 45 euro?
Of was dit al een oudere actie.
Voor de duidelijkheid, ik spreek over een 1 jarig abo in mijn bericht.
Als ik er geen hol aan vind en nooit gebruik (lijkt me wel leuk/makkelijk voor polyfone beltonen enzo (is dit downloaden dan ook gratis??) wil ik wel op kunnen zeggen.
Weet iemand hoe dat zit?
Dan ga ik nu ook ff aanvragen!
Nog goeie wap sites?
PS: Nu moet ik mijn instelling zetten op wap ipv internet toch om "gratis" te kunnen wappen?
En met GPRS betaal je dus ook geen telefoontikken? (dus net zoiets als adsl
[ Voor 29% gewijzigd door Master__R op 10-03-2003 15:26 ]
Nu heb ik alleen een vraagje. Bij de berichtopties voor SMS is er namelijk de optie om sms te sturen via GPRS. Ik heb het getest en die smsjes komen wel aan, maar gaat dit dan ook van je Extended af? (ofwel: het kost niets?) of rekenen ze hiervoor gewoon de smskosten en is het enige voordeel dat het versturen iets sneller gaat?
[edit]
Nog een vraagje. Ik had eerst zo'n leuk G'tje linksboven dat aangaf dat er een GPRS verbinding was, maar nu is deze opeens verdwenen, OOK als ik gewoon aan het wappen ben via gprs
[ Voor 26% gewijzigd door Terranca op 10-03-2003 18:44 ]
[ Voor 90% gewijzigd door TheFes op 10-03-2003 19:19 ]
Je moet dutchtone even bellen, en dan sturen zij je een sms met alle instellingen...The_Fes schreef op 10 maart 2003 @ 18:38:
[...]
hoe moeten dan precies de instellingen staan? want ik kom er niet helemaal uit.. heb een 6610, maar wat moet ik bij GPRS toeganspunt invullen..
dat had je ook al tig keer kunnen lezen in dit topic
Maar kun je dus vanaf een MMS telefoon via D*E & NowMMS een MMS sturen naar een andere MMS telefoon ook op D*E ?Je kan wel gratis mms berichten versturen en ontangen met D*E!
via www.nowmms.com (althans ik kan het op mijn p800 via d*E)
Zowel het versturen als het ontvangen van de data gaat via het wap profiel dus gratis
Dan kun je dus gewoon gratis communiceren via deze methode ? Lijkt me niet echt de bedoeling.
uhm niet de mms instellingen hoor.. dat ondersteunen ze pas vanaf 2e kwartaal.. de gprs instellingen heb ik al wel hoorAnoniem: 45950 schreef op 10 March 2003 @ 19:03:
[...]
Je moet dutchtone even bellen, en dan sturen zij je een sms met alle instellingen...
offtopic:
dat had je ook al tig keer kunnen lezen in dit topic
Dit topic is gesloten.