je kunt zelfs gratis mailen en mail ontvangen.. daar ben ik nu vrolijk mee bezigfrankvanhoesel schreef op 10 March 2003 @ 19:09:
[...]
Maar kun je dus vanaf een MMS telefoon via D*E & NowMMS een MMS sturen naar een andere MMS telefoon ook op D*E ?
Dan kun je dus gewoon gratis communiceren via deze methode ? Lijkt me niet echt de bedoeling.
Verwijderd
Mijn excusesThe_Fes schreef op 10 March 2003 @ 19:20:
[...]
uhm niet de mms instellingen hoor.. dat ondersteunen ze pas vanaf 2e kwartaal.. de gprs instellingen heb ik al wel hoor
Ik surf wel degelijk over html-pagina's, als je bij extended naar google gaat kun je een url invoeren die dan door de wmlparser gaat. Zo kan ik 't hele web bereiken.
Ja hier ben ik ook wel beniewd naar. Als je dit via gprs laat verzenden dus je extended lijkt het gratis alleen denk niet dat dutchtone zo stom is... of welThe_Fes schreef op 10 March 2003 @ 18:38:
ben wel nog steeds beniewd of ik ook gratis kan smsen als ik instel dat ik ze via gprs wil versturen
Wappen doe je via hun proxy, sms'n niet, surfen via je laptop ook niet
Verwijderd
Het kan aan mij liggen maar het lijkt wel of d* de downloadsnelheid van wap heeft vergroot naar 3 kb/s. Ik download opeens veel sneller dan normaal (3x).
De downloadsnelheid over GPRS is sterk afhankelijk van je bereik en de drukte op het netwerk, als je dus in een stad woont zal deze snelheid wel lager liggen dan in een rsutig dorp. Ik merk dit zelf nogal of ik thuis zit in m'n 800 inwoners tellende dorpje of op school in een 20.000 mensen grote stad
Ikke ook!!!The_Fes schreef op 10 March 2003 @ 18:38:
ben wel nog steeds beniewd of ik ook gratis kan smsen als ik instel dat ik ze via gprs wil versturen
Als dat kan trouwens kun je dus ook gratis chatten met iemand, toch?
Maar mailen is iid geval wel al gratis?
[ Voor 22% gewijzigd door Master__R op 10-03-2003 22:02 ]
Verwijderd
sms gaat via een sms service centrum. mms is bereikbaar via http://mms.mmscentrum.nl/mmsid?phonenumber ofzo. Alleen de link wordt verstuurd via sms. Nowmms bied dit smsje gratis aan in ruil voor wat reclame.
verstuur maar een mms via nowmms naar een phone die geen mms heeft en lees het maar eens. dan zie hoe een mmsje in elkaar zit.
verstuur maar een mms via nowmms naar een phone die geen mms heeft en lees het maar eens. dan zie hoe een mmsje in elkaar zit.
Verwijderd
Mijn extended doet het niet meer ??
Ik kreeg momenteel met geen mogelijkheid verbinding op mijn 6610
Ik kreeg momenteel met geen mogelijkheid verbinding op mijn 6610
iemand met een T68i die het voor elkaar krijgt om via GPRS te sms'en ?
ik krijg namelijk een melding dat het niet gelukt is.
en ik lees hier dat het wel moet kunnen.
misschien dat het alleen goed werkt met Nokia ?
Waarschijnlijk versturen de mensen met een Nokia de sms onbewust niet via gprs, maar gewoon op de normale manier. Volgens mij pakt een Nokia automatisch de instelling die wel werken en pakt de T68i wat ie opgedragen krijgt, maar dat werkt dan alleen niet.... dus moet je zelf de instellingen terugzetten naar normaal....Chaser2600 schreef op 10 maart 2003 @ 23:00:
iemand met een T68i die het voor elkaar krijgt om via GPRS te sms'en ?
Ik kan met mijn T68i in ieder geval ook geen sms sturen via gprs.
Verwijderd
Ja, ik kan Emailen op mijn T68i. In het Topic over T68i (deel 2) staat er veel meer informatie over. Ergens rond pagina 9 geloof ik.
Ik heb het zo ingesteld van Planet:
Inkomende server: pop.planet.nl
Uitgaande server: smtp.wanadoo.nl
Die van Wanadoo gebruik ik omdat deze niet geblokkeerd wordt en de gewone Planet wel. Verder werkt alles er mee.
Je moet een GPRS verbinding installeren speciaal voor Email, hoe je deze maakt kun je vinden op de site van je GSM/GPRS verbinding. Bij mij kon ik op de site van Dutchtone na inloggen alles installeren
Ik heb het zo ingesteld van Planet:
Inkomende server: pop.planet.nl
Uitgaande server: smtp.wanadoo.nl
Die van Wanadoo gebruik ik omdat deze niet geblokkeerd wordt en de gewone Planet wel. Verder werkt alles er mee.
Je moet een GPRS verbinding installeren speciaal voor Email, hoe je deze maakt kun je vinden op de site van je GSM/GPRS verbinding. Bij mij kon ik op de site van Dutchtone na inloggen alles installeren
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 19:46 ]
Verwijderd
Net mijn ipaq via irda en gprs aan het internet gehangen, en wat icq berichten gestuurd.
Hoe kan ik nu zien hoeveel ik van mijn data heb gebruikt !
Ligt aan het toestel (GSM) wat je hebt...enneh...daar zit meestal ook een handleiding bijVerwijderd schreef op 14 March 2003 @ 11:50:
Net mijn ipaq via irda en gprs aan het internet gehangen, en wat icq berichten gestuurd.
Dan zal het in de handleing staan denk ikVerwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 13:53:
nokia 6610 heb ik ..
gaan die 6 euros van extended gewoon van je belbundel af?
Dus als je dutchtone 30 heb dat dat zeg maar Dutchtone 24 + extended wordt?
Verwijderd
Yep, die 6euro gaan van je bel bundel af
edit..
Heb vandaag mijn Nokia 7650 terug gebracht naar de winkel en een P800 besteld, die Nokia 7650 werkt toch niet zo makkelijk als die P800 met extended.
Alleen 3 weken levertijd
edit..
Heb vandaag mijn Nokia 7650 terug gebracht naar de winkel en een P800 besteld, die Nokia 7650 werkt toch niet zo makkelijk als die P800 met extended.
Alleen 3 weken levertijd
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 17:09 ]
Je belbundel wel ja. Het zit er inderdaad in.marteltor schreef op 14 March 2003 @ 16:23:
gaan die 6 euros van extended gewoon van je belbundel af?
Verwijderd
Hmm, chatten is best wel leuk via extended 
Is het mogelijk om bijvoorbeeld die site op de achtergrond te laten draaien terwijl je met je telefoon bezig bent? Of om de gprs verbinding online te laten zonder dat je aan het wappen bent?
(nokia 6610)
Is het mogelijk om bijvoorbeeld die site op de achtergrond te laten draaien terwijl je met je telefoon bezig bent? Of om de gprs verbinding online te laten zonder dat je aan het wappen bent?
(nokia 6610)
Kom er net achter dat het in het buitenland dus gewoon helemaal niet werkt... Dat sukt behoorlijk, ik gebruik GPRS vrij veel. Handig van Dutchtone
.
Komt nog wel.epoman schreef op 14 March 2003 @ 18:17:
Kom er net achter dat het in het buitenland dus gewoon helemaal niet werkt... Dat sukt behoorlijk, ik gebruik GPRS vrij veel. Handig van Dutchtone.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Goed... ik was al een tijdje op zoek naar een nieuwe mobiele telefoon, liefst met digitale camera en mogelijkheden tot het versturen van e-mail. Na dit topic en een hele zooi reviews van verschillende telefoons doorgelezen te hebben heb ik besloten een Nokia 7650 te kopen met een D* Allin 30 abbonnement, en mijn abbo na aanschaf te laten uitbreiden naar D* Extended. 
Ik heb vooralsnog geen ervaring met dingen als MMS, WAP of andere vormen van mobiele communicatie anders dan gewoon bellen en SMS-en, en dit wordt dus mijn "eerste".
Nu gebruik ik als mijn huidige e-mail adres gewoon dat van mijn ADSL provider, bijvoorbeeld tsuru@blaat.nl, maar begrijp ik het nou goed dat als ik mijn pop3.blaat.nl en smtp.blaat.nl servers instel op de website van D* Extended, en gewoon mijn username en password instel in mijn mobieltje dat ik dan voor die 6 euro die dan van mijn belbundel afgaat ik onbeperkt (en dus eigenlijk gratis) op mijn Nokia op mijn huidige e-mail adres e-mail kan ontvangen en versturen? Dat zou namelijk geweldig zijn!
Is dat e-mail via WAP trouwens met of zonder attachments?
Ik heb vooralsnog geen ervaring met dingen als MMS, WAP of andere vormen van mobiele communicatie anders dan gewoon bellen en SMS-en, en dit wordt dus mijn "eerste".
Nu gebruik ik als mijn huidige e-mail adres gewoon dat van mijn ADSL provider, bijvoorbeeld tsuru@blaat.nl, maar begrijp ik het nou goed dat als ik mijn pop3.blaat.nl en smtp.blaat.nl servers instel op de website van D* Extended, en gewoon mijn username en password instel in mijn mobieltje dat ik dan voor die 6 euro die dan van mijn belbundel afgaat ik onbeperkt (en dus eigenlijk gratis) op mijn Nokia op mijn huidige e-mail adres e-mail kan ontvangen en versturen? Dat zou namelijk geweldig zijn!
[ Voor 6% gewijzigd door Tsuru op 14-03-2003 20:35 ]
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
ik geloof dat dat idd zo is en dat het dus geweldig is. Hier ben ik niet zeker van, want ik ben nog maar een zielepiet met een nokia 3210 waarmee je kan bellen en sms''en. Maar als ik het goed begrepen heb werkt het idd zo.Tsuru schreef op 14 maart 2003 @ 20:31:
*tekst*
op mijn Nokia op mijn huidige e-mail adres e-mail kan ontvangen en versturen? Dat zou namelijk geweldig zijn!
En die attachments werken wel geloof ik, maar een max van 300 kb.
[ Voor 46% gewijzigd door marteltor op 14-03-2003 20:38 ]
Die 7650 gaat dus mijn huidige prepaid 3210 van 2,5 jaar oud vervangen...marteltor schreef op 14 maart 2003 @ 20:37:
[...]
ik geloof dat dat idd zo is en dat het dus geweldig is. Hier ben ik niet zeker van, want ik ben nog maar een zielepiet met een nokia 3210 waarmee je kan bellen en sms''en. Maar als ik het goed begrepen heb werkt het idd zo.
En die attachments werken wel geloof ik, maar een max van 300 kb.
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
mijnes is uit januari 2001Tsuru schreef op 14 March 2003 @ 20:39:
[...]
Die 7650 gaat dus mijn huidige prepaid 3210 van 2,5 jaar oud vervangen...
De mijne is ietsjes ouder nog... september 2000...marteltor schreef op 14 maart 2003 @ 20:40:
[...]
mijnes is ook uit januari 2001Die CJP actie (100 piek totaal, dan kreeg je een 3210+f50,- beltegoed)
Destijds f300,- bij de Primafoon.
je kan trouwens ook nog ff naar de 7250 kijken, is ook een mooie.Tsuru schreef op 14 maart 2003 @ 20:43:
[...]
De mijne is ietsjes ouder nog... september 2000...
Destijds f300,- bij de Primafoon.![]()
eigenlijk is dit waar we het nu over hebben meer wat voor het topic: [nieuwe telefoon] maar welke?
Misschien wel, maar ach...marteltor schreef op 14 March 2003 @ 20:46:
[...]
je kan trouwens ook nog ff naar de 7250 kijken, is ook een mooie.
eigenlijk is dit waar we het nu over hebben meer wat voor het topic: [nieuwe telefoon] maar welke?
Die 7250 vind ik een prachtig ding, maar het schermpje schijnt een stuk slechter te zijn en bovendien kan de (onbeschermde) camera maar tot 352x288x24...
De 7650 doet het op dat gebied stukken beter met 640x480x24 en bovendien is de camera beschermd als je hem niet gebruikt.
En met hetzelfde abbo is hij precies even duur.
[ Voor 5% gewijzigd door Tsuru op 14-03-2003 20:52 ]
ok,
dus als ik het goed begrijp, heb je met 6euro
-2mb data verkeer per maand
-onbeperkt emailen.
ik vraag me nu nog af, is dit gewoon net zo eits als vadafone live en i-mode alleen nu een variant van dutchtone.
hoe kan het dat dit dan zoveel goedkoper is
-onbeperkt emailen.
ik vraag me nu nog af, is dit gewoon net zo eits als vadafone live en i-mode alleen nu een variant van dutchtone.
Ik geloof dat Vodafone Live op dit moment als enige volledig GPRS/MMS ondersteunt, D* gedeeltelijk en KPN helemaal niet...DE_Michiel schreef op 14 maart 2003 @ 21:08:
ok,
-onbeperkt emailen.
Maar al die spelletjes en ringtones en shit is leuk natuurlijk, maar de "feature" dat je vrijwel kostenloos je bestaande pop-mail adres volledig kan blijven benutten via je mobiel heeft mij echt doen besluiten om KPN en Vodafone links te laten liggen en voor D* te kiezen.
[ Voor 20% gewijzigd door Tsuru op 14-03-2003 21:16 ]
volgens mij kan je onbeperkt emailen, onbeperkt naar bepaalde sites, en voor 2 mb de rest van het internet afstruinen. of heb ik dit mis?DE_Michiel schreef op 14 maart 2003 @ 21:08:
ok,
-onbeperkt emailen.
bekijk dit maar eens:
http://www.dutchtone.nl/c...nsten/extended/index.html
daar staat achter email Extended * wat betekend: "onbeperkt toegang tot Extended voor € 6,- per maand"
[ Voor 17% gewijzigd door marteltor op 14-03-2003 21:24 ]
heb het topic doorgelzen en denk dat ik dit ga aanschaffen met een allin 30 aboo met de noka 7650 voor maar 99euro dan, en nog 52.50 aansluit kosten.
en dan ongestoord wappen
toch wel beter dan vodafone en i mode
alleen is het berijk wel goed in heel nederland ?
en dan ongestoord wappen
151.50 euro? waar dan?DE_Michiel schreef op 14 March 2003 @ 21:59:
heb het topic doorgelzen en denk dat ik dit ga aanschaffen met een allin 30 aboo met de noka 7650 voor maar 99euro dan, en nog 52.50 aansluit kosten.
en dan ongestoord wappentoch wel beter dan vodafone en i mode
GSMplaza.nl verkoopt ze voor 184 euro...
extended plus heeft meer dingen in het pakket. check dit: http://www.dutchtone.nl/c...nsten/extended/index.htmlDE_Michiel schreef op 14 March 2003 @ 22:00:
en wat is het verschil tussen extended en extended + ?
belcompany icm 2 jarig allin 30Tsuru schreef op 14 March 2003 @ 22:04:
[...]
151.50 euro? waar dan?
GSMplaza.nl verkoopt ze voor 184 euro...
is het makkelijk om bijv. met die nola 7650 te switchen tussen wap ==> wap en html==>wap of wel tussen gratis en die 2mb of doet die dat automatich. En is heb je met het gratis wap ook gewoon kleuren plaatje en zoals op de reclame zo een routeplanner ?
en op de nokia is ook streaming van bijv. bbc mogelijk, is dit wap of html ?
[ Voor 15% gewijzigd door Mich op 14-03-2003 23:09 ]
Verwijderd
Dat zie je verkeerd!DE_Michiel schreef op 14 March 2003 @ 21:08:
ok,
-onbeperkt emailen.
Je hebt ONBEPERKT dataverkeer per maand via WAP (niet internet)
en je hebt 2 MB data verkeer voor NORMALE pop3 e-mail accounts, of andere internet websites.
Wappen via GPRS is onbeperkt, "gewone" websites of mail adressen bekijken heb je 2MB rij.
Het switchen is vrij simpel, echter in de praktijk kotm het vaak voor dat je de gsm moet herstarten(aan/uit) anders reageert ie niet goed meer (eigen ervaring)is het makkelijk om bijv. met die nola 7650 te switchen tussen wap ==> wap en html==>wap of wel tussen gratis en die 2mb of doet die dat automatich. En is heb je met het gratis wap ook gewoon kleuren plaatje en zoals op de reclame zo een routeplanner ?
Je kunt met wap ook plaatjes bekijken, mits deze verwerkt zijn op de wap pagina, ga je echter naar een "normale" (html, php, asp) pagina moet je een aparte browser installeren, dit valt echter NIET onder de gratis bundel, dan ga je per kb afrekenen als je meer als 2mb bekijkt.
Streaming is niet mogelijk met de Nokia 7650 zover ik weet.
Maar kan ik nou wel of niet mijn gewone e-mail adres via WAP gebruiken of gaat dat hoe dan ook van die 2MB GPRS af?Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 01:17:
[...]
Dat zie je verkeerd!
Je hebt ONBEPERKT dataverkeer per maand via WAP (niet internet)
en je hebt 2 MB data verkeer voor NORMALE pop3 e-mail accounts, of andere internet websites.
Wappen via GPRS is onbeperkt, "gewone" websites of mail adressen bekijken heb je 2MB rij.
[...]
Verwijderd
Als je je email leest en verstuurd via een wap-portal, dan gaat het niet van je 2mb af. Gebruik je in bv de t68i de optie berichten-> email en maak je dus gebruik van je 2mb bundel
Ah kijk dat is duidelijk...Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 09:05:
Als je je email leest en verstuurd via een wap-portal, dan gaat het niet van je 2mb af. Gebruik je in bv de t68i de optie berichten-> email en maak je dus gebruik van je 2mb bundel
Dus via de 2MB GPRS kan er gewoon gepopmaild worden met attachments tot 300kb, en via WAP moet het dus via de portal van D* en zonder attachments, maar is het "gratis".
En als ik dan over die 2MB heen ga, word die 0.003 euro per kb die ik dan moet betalen dan net zoals als het andere van mijn belbundel afgehaald, of krijg ik dan een extra rekening?
[ Voor 2% gewijzigd door Tsuru op 15-03-2003 09:20 . Reden: typo ]
Verwijderd
Gaat allemaal gewoon van je belbundel af. Is je belbundel 'op', dan komt het er natuurlijk bovenop.
dat is mooi 
ik heb namelijk bijna een jaar met 50 piek beltegoed gedaan, en nu neem ik dutchtone 30
(was toch gratis als ik na 6 maanden overstap op dutchtone20). Dus ik kan heel wat klooien voordat ik bij zou moeten betalen.
Maar als ik het dus goed begrijp is alles wat je op die portal doet gratis (met uitzonderingen van een paar dingen die onder plus vallen en bijv beltonen). (dus emailen via de portal is gratis onbeperkt).
op de dutchtone site staat dit:
ik heb namelijk bijna een jaar met 50 piek beltegoed gedaan, en nu neem ik dutchtone 30
Maar als ik het dus goed begrijp is alles wat je op die portal doet gratis (met uitzonderingen van een paar dingen die onder plus vallen en bijv beltonen). (dus emailen via de portal is gratis onbeperkt).
op de dutchtone site staat dit:
Via welke techniek zou dit werken? Wap via gprs?Als je Extended activeert kun je ook gebruikmaken van Extended Access. Met deze dienst kun je je mobiele telefoon als modem gebruiken, zodat je met je PDA of Laptop kunt internetten. Je kunt tot 2 MB downloaden, daarna betaal je €3,- per MB.
[ Voor 66% gewijzigd door marteltor op 15-03-2003 09:58 ]
Verwijderd
Nee, dan wordt je telefoon een GPRS modem als ik mij niet vergis.
die je via irda aan je laptop of pda hangt
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 10:21 ]
ja als ik die tekst moet geloven oook ja, maar ik dacht mensen te horen zeggen dat ze dat dus zonder pda of laptop deden.Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 10:21:
Nee, dan wordt je telefoon een GPRS modem als ik mij niet vergis.
Met een HTML browser misschien?marteltor schreef op 15 March 2003 @ 10:59:
[...]
ja als ik die tekst moet geloven oook ja, maar ik dacht mensen te horen zeggen dat ze dat dus zonder pda of laptop deden.
Verwijderd
NeenTsuru schreef op 15 March 2003 @ 09:18:
[...]
Ah kijk dat is duidelijk...
Dus via de 2MB GPRS kan er gewoon gepopmaild worden met attachments tot 300kb, en via WAP moet het dus via de portal van D* en zonder attachments, maar is het "gratis".
En als ik dan over die 2MB heen ga, word die 0.003 euro per kb die ik dan moet betalen dan net zoals als het andere van mijn belbundel afgehaald, of krijg ik dan een extra rekening?
Nog eens uitleggen.
WAP is een manier van internetten.
GPRS is een manier van verbinden.
Je kunt dus WAPPEN via GSM, hier betaal je per seconde dat je online bent
Je kunt ook WAPPEN via GPRS, hier betaal je per ontvangen en verstuurde byte.
Extended is dus: WAPPEN via GPRS onbeperkt(flatfree)
ECHTER!!!!
JE kunt alleen maar WAP pagina's bekijken!!! geen "normale" pagaina's.
BV www.startpagina.nl kun je NIET bekijken via Extended, wel wap.pagina.nl!
Er zijn echter een paar toestellen waarmee dit NOG wel gaat, dit kan binnenkort ook niet meer volgens dutchtone, dit was een "foutje" van hun en ze waren er mee bezig om dat ook uit te zetten. Het was immers een wap verbinding geen internet! Een losse webviewer installeren werkt ook niet daar DutchTone dit filtert!
KUn je dan helemaal geen internetpagina's bekijken?
Jawel, je kunt ook via DutchTone via het INTERNET gprs inloggen. Je maakt dan een andere gateway aan.
Maar maak je van deze gateway gebruikt valt dit NIET meer onder je flatfree, de eerste 2MB vallen wel nog in je bundel maar daarboven moet je gaan betalen!
E-maillen met je EIGEN mail box valt dus onder het laatste!
Mailen via Extended is gratis, dit is echter een ANDER mail adres, moet je aanvragen bij DutchTone.
Kort:
-Eigen E-mail adres gebruiken is NIET gratis, dutchtone extended mail adres(aanvragen bij DutchTone) wel.
-Alleen WAP pagina's via gprs bekijken valt in de flatfree bundel
-Gewone internet pagina's via wap-gprs vallen buiten de bundel
-Bij ericson i68 en p800 is er een uitzondering, zei kunnen NOG TIJDELIJK wel gewoon internetten en e-mailen via extended(bron: dutchtone). Nokia en andere merken NIET.
Fijn.
Het is ook altijd zo lekker duidelijk als vijf verschillende mensen vijf verschillende dingen tegen je zeggen.
Maar bedankt iig!
ok bedankt
dus het is onbeperkt wappen via gprs. Ook wel fijn!
Verwijderd
je kan gewoon je eigen email account instellen voor dutchtone extended mailen via de portal
ik heb namelijk mijn xs4all account daar staan en kan daarmee mail ontvangen en versturen onbeperkt.
ik heb namelijk mijn xs4all account daar staan en kan daarmee mail ontvangen en versturen onbeperkt.
Weten jullie wat? Ik zie het wel zodra ik hem binnen heb... 
Inderdaad
, ik heb zojuist icm Dutchtone Allin 20 een SE T68i bestelt bij 2call (voor 35,- 1 jaar). Dan zie ik het allemaal wel
Verwijderd
Zou iemand met werkende instellingen voor D* extended voor de p800 deze even kunnen posten?? Tot vanochtend werkte alles maar nu werkt helemaal niks meer, ik kan niet wappen/internetten/mailen....
ik heb al de oude posts nagelezen maar ik kom er gewoon niet meer ui, snap er zelf echt nix meer van
ik heb al de oude posts nagelezen maar ik kom er gewoon niet meer ui, snap er zelf echt nix meer van
Zoals ik ook al op my-symbian postte ligt het er denk ik gewoon uit, hier werkt het ook niet meer, Dutchtone kan wel zeggen dat het niet aan de server ligt maar dan ben ik toch geneigd hen niet te geloven...
Zijn er meer mensen die ook niet meer kunnen wappen met Extended?
(mijn nick op my-symbian is dus Gertje
)
Zijn er meer mensen die ook niet meer kunnen wappen met Extended?
(mijn nick op my-symbian is dus Gertje
Verwijderd
@ gertje/Ares: ik weet ook niet waar het aan ligt, maar ik kan gewoon niet meer wappen/mailen/internetten, maakt niet uit welke instellingen ik gebruik........heb al een uur met D* aan de telefoon gehangen maar zij kunnen niet echt helpen omdat "de p800 geen goedgekeurde extended telefoon is"
Zijn er ook problemen met de ondersteunde toestellen? (Nokia 7650 en T68i)
Ik heb me aangemeld voor een Dutchtone abbo (ik post het hier maar ff), maar ik zie NERGENS dat je 18 jaar of ouder moet zijn. Ik heb namelijk mijn echte leeftijd enz. ingevuld bij een aankoop. Krijg ik het nu mee of niet (op de site van 2call.nl staat ook niks)
Ook niet in de Algemene Voorwaarden van Dutchtone
[ Voor 10% gewijzigd door Ad Hox op 16-03-2003 22:30 ]
zal je snel horen denk ikAd Hox schreef op 16 March 2003 @ 22:29:
Ik heb me aangemeld voor een Dutchtone abbo (ik post het hier maar ff), maar ik zie NERGENS dat je 18 jaar of ouder moet zijn. Ik heb namelijk mijn echte leeftijd enz. ingevuld bij een aankoop. Krijg ik het nu mee of niet (op de site van 2call.nl staat ook niks)
Verwijderd
Dat moet buiten je Extended om, dus via Extended Acces / Internet en valt dus buiten je flatfee verbinding. Alles wat via Extended Acces / Internet moet gaat van je 2 Mb af. Na je 2 Mb betaal je € 3,- per Mb. Je rekent af per Kb....DE_Michiel schreef op 16 March 2003 @ 21:09:
dat chatten via msn op de nokia 7650 val dat onder die 2mb of onder wap ?
Verwijderd
er moeten hier toch mensen zijn die D* Extended gebruiken op de p800. Kunnen die misschien ff posten welke instellingen zij gebruiken voor het wappen/internetten(opera browser/of p800 browser)/emailen?????? Ik heb al de instellingen gebruikt van de D* site, en de SE site maar ik krijg het gewoon niet meer aan de praat.........help me?!?!
Verwijderd
Je moet wel een extended abo hebben eerst, het is natuurlijk niet een kwestie van instellen....
Maargoed dat zul je wel hebben, het kan zijn dat DutchTone inmiddels hun filtering heeft aangepast wat ik eerder al heb vermeld.
Je kan via dat extended alleen maar WAP sites bekijken, gewonen internet sites en E-mail accounts gaan niet.
Kun je nu ook geen WAP website bekijken? zoals: wap.dutchtone.nl ?
Als je die wel kunt bekijken dan werkt je extended dus normaal
Wap op de Nokia 7650 werkt nu (0.38u) normaal
Maargoed dat zul je wel hebben, het kan zijn dat DutchTone inmiddels hun filtering heeft aangepast wat ik eerder al heb vermeld.
Je kan via dat extended alleen maar WAP sites bekijken, gewonen internet sites en E-mail accounts gaan niet.
Kun je nu ook geen WAP website bekijken? zoals: wap.dutchtone.nl ?
Als je die wel kunt bekijken dan werkt je extended dus normaal
Wap op de Nokia 7650 werkt nu (0.38u) normaal
Verwijderd
D*E op de p800 werkt nog steeds super. Dus aan de aan de d*E ligt het niet. Heb je de instellingen laten toesturen vanaf de site van d*? Heb je wel bij wap accounts het vinkje bij wap accounts-> 2 tweede tabblad (preferred) en dan use wap account AAN gegevinkt. Als dat uitstaat dan werkt het niet
Ook moet je in het zelfde scherm een verbinding selecteren waar over je de wap informatie wilt ontvangen neem hiervoor dus je grps account die je gebruikt voor wap/intetnet. lees anders deel 3 nog ff van de sep800 hier op got, daar heb ik nog wat instellingen gepost(6 schermen)
B3rt: Het is echt heel vaag. ik moest laatst mijn p800 opnieuw instellen(opgebeld naar d* en gevraagd of ze de intellingen stuurden naar mijn phone t68i anders slikken ze het niet) en toen kon ik wel wapsites bekijken maar geen internetpagina's en toen ik een paar instellingen had aangepast zoals hierboven beschreven, kon ik WEL op gewoon internetten.
Ook moet je in het zelfde scherm een verbinding selecteren waar over je de wap informatie wilt ontvangen neem hiervoor dus je grps account die je gebruikt voor wap/intetnet. lees anders deel 3 nog ff van de sep800 hier op got, daar heb ik nog wat instellingen gepost(6 schermen)
B3rt: Het is echt heel vaag. ik moest laatst mijn p800 opnieuw instellen(opgebeld naar d* en gevraagd of ze de intellingen stuurden naar mijn phone t68i anders slikken ze het niet) en toen kon ik wel wapsites bekijken maar geen internetpagina's en toen ik een paar instellingen had aangepast zoals hierboven beschreven, kon ik WEL op gewoon internetten.
Verwijderd
Ik heb een D8 extended abbo, en ik had alles goed ingesteld dus ik kon gewoon alles wat mogelijk was tot gisteren, nu werkt niks meer. Heb het met alle instellingen geprobeerd. Maar k kan zelfs niet meer gewoon wappen. Ik heb het ook al geprobeerd met de instellingen op die 6 schermen, ook daar lukt niks mee. ALs ik verbinding probeer te maken dan verdwijnt het werledbolletje elke keer na 8 sec. Aan mn abbo kan het niet lichen want ik kan wel gewoon met m t68i wappen met extended. iig bedankt voor de hulp.
Bij mij werkt ie gewoon (De Meern, 7210, Dutchtone Extended)
Verwijderd
Ja echt vreemd, maar een feit is dat alleen de ericsson dit kan via extended wapB3rt: Het is echt heel vaag. ik moest laatst mijn p800 opnieuw instellen(opgebeld naar d* en gevraagd of ze de intellingen stuurden naar mijn phone t68i anders slikken ze het niet) en toen kon ik wel wapsites bekijken maar geen internetpagina's en toen ik een paar instellingen had aangepast zoals hierboven beschreven, kon ik WEL op gewoon internetten.
Met alle andere toestellen zoals mijn Nokia 7650 is het niet mogelijk om gewone internet pagina's te bekijken via flatfree extended. DutchTone weet dit, want ik heb ze gebeld om te vragen waarom ik dat niet kan met mijn 7650. Daar kreeg ik mooi te horen dat het een gat in hun software was en dat ze het gat nog gingen dichten.
Maargoed, ik ben inmiddels terug gegaan naar mijn dealer en heb een P800 besteld (helaas 3 weken levertijd) en mijn 7650 terug gegeven. Ik had teveel problemen met dit toestel.
Ik hoop dat als mijn P800 binnenkomt het gat ook nog niet gedicht is bij DutchTone.
Verwijderd
Ik heb net een SMS van Dutchtone ontvangen, met daarin de mededeling dat het vanaf nu mogelijk is om je Extended verbruik zowel op internet als met je gsm te bekijken. Gelijk even een kijkje genomen via Extended. Je kan eenvoudig je Extended Acces dataverbruik bekijken en er word weergegeven hoeveel kb je nog over hebt van je 2 Mb.
wat voor problemen had je dan zo al, ik wil deze vrijdag gaan kopenVerwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 15:25:
Ik heb net een SMS van Dutchtone ontvangen, met daarin de mededeling dat het vanaf nu mogelijk is om je Extended verbruik zowel op internet als met je gsm te bekijken. Gelijk even een kijkje genomen via Extended. Je kan eenvoudig je Extended Acces dataverbruik bekijken en er word weergegeven hoeveel kb je nog over hebt van je 2 Mb.
Verwijderd
waar zie jij dat dan ?Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 15:25:
Verwijderd
Ik heb geen problemen met mijn 7650. Ik neem aan dat je een bericht te laag gequote hebtDE_Michiel schreef op 17 March 2003 @ 15:50:
[...]
wat voor problemen had je dan zo al, ik wil deze vrijdag gaan kopen
inloggen op de site en dan klikken op "gebruiken van extended"Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 16:04:
[...]
Dutchtone Extended en dan onder "Persoonlijke diensten".
Extended gebruiksoverzicht
Je wilt natuurlijk precies weten tot wanneer je Extended Plus abonnementen nog geldig zijn. Of hoeveel van de MB's je hebt gebruikt voor Extended Access. Al deze informatie en meer vind je bij het Extended gebruiksoverzicht. Je kunt deze informatie ook vinden op je mobiele telefoon onder 'persoonlijke diensten'.
2e pogingVerwijderd schreef op 17 March 2003 @ 12:46:
[...]
Ja echt vreemd, maar een feit is dat alleen de ericsson dit kan via extended wap
Met alle andere toestellen zoals mijn Nokia 7650 is het niet mogelijk om gewone internet pagina's te bekijken via flatfree extended. DutchTone weet dit, want ik heb ze gebeld om te vragen waarom ik dat niet kan met mijn 7650. Daar kreeg ik mooi te horen dat het een gat in hun software was en dat ze het gat nog gingen dichten.
Maargoed, ik ben inmiddels terug gegaan naar mijn dealer en heb een P800 besteld (helaas 3 weken levertijd) en mijn 7650 terug gegeven. Ik had teveel problemen met dit toestel.
Ik hoop dat als mijn P800 binnenkomt het gat ook nog niet gedicht is bij DutchTone.
wat is er niet goed aan je 7650 ik wil hem ook gaan halen vrijdag
Je moet voor D* minstens 16 jaar zijn, ben je dat dan krijg je het gewoon mee.
Extended werkt weer gewoon op m'n p800, ik heb gisteren slechts 1 site geprobeerd, kan ook aan die site hebben gelegen, vandaag ging ie iig weer als een trein!
Extended werkt weer gewoon op m'n p800, ik heb gisteren slechts 1 site geprobeerd, kan ook aan die site hebben gelegen, vandaag ging ie iig weer als een trein!
Er staat op de website ook nerges dat je 16 moet zijn, ik ben 15, denk niet dat ik het meekrijg
Verwijderd
Allemaal software problemen.DE_Michiel schreef op 17 March 2003 @ 16:07:
[...]
2e poging![]()
![]()
wat is er niet goed aan je 7650 ik wil hem ook gaan halen vrijdag
-Applicatie's die niet starten wegens te weinig geheugen.
-Geen mogelijkheid om gewone internet pagina's te kunnen bekijken, moet je losse webviewer installeren die weer software problemen veroorzaakt dan, ook moet je dan een andere gateway gebruiken waardoor je niet meer surft in je flatfree bundel, dus betalen boven de 2mb.
-Veel te weinig intern geheugen (maar 4 mb) die ook niet is uit te breiden, hierdoor kun je maar een beperkt aantal applicaties installeren.
-Sommige "gewone" wap pagina's kan ik niet bekijken, neem ik een ander standaard wap toestel dan werkt het wel.. Neem je een andere 7650 kom je er ook niet op.
Van dat soort problemen dus...
Teveel problemen voor dat geld vind ik, dan geef ik liever (nog) wat meer geld uit en neem een toestel waarmee ik deze problemen (als het goed is) niet mee heb.
Ik ben zelf een behoorlijke gadjet freak, ik wil graag altijd de nieuwste dingen maar dan moeten ze wel goed werken en dat doet naar mijn mening deze 7650 niet.
ok was net naar een belcompany winkel geweest, en woei wat is die nokia een koelkast
maarja die p800 is nog groter, dus vooruit.
maar volgens de verkoper viel AL het grps gebruik in die 2 mb. ik heb maar niet gezecht dat het niet zo is, maar vind het wel raar dat iedereen wat anders zecht.
hoorde trouwesn dat die geen aansluitkosten heb dutchtone bij belcompany dus voor 99eurotjes ben ik klaar, gelukkig vrijdag studiegeld
maar volgens de verkoper viel AL het grps gebruik in die 2 mb. ik heb maar niet gezecht dat het niet zo is, maar vind het wel raar dat iedereen wat anders zecht.
hoorde trouwesn dat die geen aansluitkosten heb dutchtone bij belcompany dus voor 99eurotjes ben ik klaar, gelukkig vrijdag studiegeld
je haalt een p800? als studentDE_Michiel schreef op 18 March 2003 @ 15:13:
ok was net naar een belcompany winkel geweest, en woei wat is die nokia een koelkastmaarja die p800 is nog groter, dus vooruit.
ik ben vandaag ook ff langs telecomshop gegaan, maar geen 5100 te bekennen. Ik zag wel die 6100: ik dacht dat de achterkant er nog niet op zat, maar zo dun is ie gewoon
overigens leek het mij logisch dat _al_ het gprs gebruik in je 2 mb valt (of er na betalen), behalve de dutchtone extended sites. Hier op got wordt gezegd dat _alle_ wap pagina''s via gprs gratis zijn en dat 'internet via gprs' wel geld/2mb kost.
ps. het is zegt, niet zecht
[ Voor 4% gewijzigd door marteltor op 18-03-2003 16:06 ]
Verwijderd
En wat op got wordt gezecht (marteltor schreef op 18 March 2003 @ 16:02:
[...]
overigens leek het mij logisch dat _al_ het gprs gebruik in je 2 mb valt (of er na betalen), behalve de dutchtone extended sites. Hier op got wordt gezegd dat _alle_ wap pagina''s via gprs gratis zijn en dat 'internet via gprs' wel geld/2mb kost.
ik had al op quote gedrukt om op je spelfout te reageren

Ik kreeg net een keurig mailtje van 2call dat je idd 18 moet zijn voor een Dutchtone abbonement en dat ik m op de naam van mn ouders moest zetten. Wat zijn die gasten snel zeg!
Hm, ik heb al uren zitten irc'n met de gedachte dat 't me mb's koste, maar ik was prongelijk niet via GPRS ingebelt
.
dus je hebt uren zitten bellen?jep schreef op 18 March 2003 @ 22:27:
Hm, ik heb al uren zitten irc'n met de gedachte dat 't me mb's koste, maar ik was prongelijk niet via GPRS ingebelt.
Ja.
Maareh. Extended was wel down vanmiddag. Mijn klasgenoot had even naar dutchtone gephoned, en de extended gateway lag even op zijn gat.
Maareh. Extended was wel down vanmiddag. Mijn klasgenoot had even naar dutchtone gephoned, en de extended gateway lag even op zijn gat.
neuj je lees het verkeerd, had gekeken voor de 7650, en vond hem groot, maar de p800 is nog grotermarteltor schreef op 18 maart 2003 @ 16:02:
[...]
je haalt een p800? als studentarme studentjes toch
ik ben vandaag ook ff langs telecomshop gegaan, maar geen 5100 te bekennen. Ik zag wel die 6100: ik dacht dat de achterkant er nog niet op zat, maar zo dun is ie gewoonik ga denk ik voor een 6610 of 5100, dan gaat er al een wereld voor me open wat betreft formaat (nu een 3210).
ps. het is zegt, niet zecht
en heb nu ook nog een 3210
ik ookDE_Michiel schreef op 18 maart 2003 @ 23:32:
[...]
neuj je lees het verkeerd, had gekeken voor de 7650, en vond hem groot, maar de p800 is nog groter
en heb nu ook nog een 3210
3210 roels!
*zucht* Ik heb een 7650 met D* Extended enneh..'k heb al 2 rekeningen gehad!! En heb nog NOOIT extra betaald voor mijn GPRS WAP verkeer (behalve GPRS Internet.....'k zal 10 Kb over me 2 MB heen)!!DE_Michiel schreef op 18 March 2003 @ 15:13:
ok was net naar een belcompany winkel geweest, en woei wat is die nokia een koelkastmaarja die p800 is nog groter, dus vooruit.
Moet ik anders ff een rekening inscannen en hier plaatsen
ALLE WAPsites...dus ook die niet gewoon via Extended bereikbaar zijn zitten bij de €6,- onbeperkt in!
Dit topic is gesloten.