Home-theatre af ! incl. foto's

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 7.293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Nou hard voor gewerkt :P :P :P (geen flame mag ik zeggen hahahahahaha)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Baklap schreef op 26 November 2002 @ 12:57:
Nou hard voor gewerkt :P :P :P (geen flame mag ik zeggen hahahahahaha)
Vuile rotzak, hele dag internetten IS hard werken, als jij nou eens wat leuke klusjes voor me verzint ;)

Ik ga je doodvermoorden ! :P

(zit tegenover me, die Baklap ! )

[ Voor 11% gewijzigd door tbusquet op 26-11-2002 13:59 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

ok zal ff kijken wat er nog geveegd moet worden HAHAHAHHA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Baklap schreef op 26 November 2002 @ 13:59:
ok zal ff kijken wat er nog geveegd moet worden HAHAHAHHA
Je kont !

Maar nou kappen met mijn topic vervuilen,.. :P

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Je weet toch dat dat wel goed zit ;) maar ok back on-topic.... wat kost dat nou :P Sorry.. ik kom DEZE week kijken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Baklap schreef op 26 november 2002 @ 14:01:
Je weet toch dat dat wel goed zit ;) maar ok back on-topic.... wat kost dat nou :P Sorry.. ik kom DEZE week kijken !
Je MAG niet eens meer komen, en wanneer krijg ik die DVD's die ik je bijna een jaar geleden uitgeleend heb weer eens terug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

DVD's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Afbeeldingslocatie: http://online.mirabilis.com/scripts/online.dll?icq=83855382&img=5 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, het aantal posts zegt niet echt iets over kennis van zaken; kijk voor de gein eens hoeveel onzin hier wordt gepost door veel posters....

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 09:58
Maar vindt je dat een reden om zo onnodig te flamen. Ik persoonlijk niet en zo dacht Jag er terecht ook over.

En ik kan je vertellen dat Tbusquet deze topic echt niet opende om te patsen maar gewoon puur om dat hij trots is op zijn prestatie.

Dat sommige mensen het zien als patsen is eerder hun probleem maar dan nog hoef je dat niet zo flamerig over te brengen.

Ik krijg eerder het idee dat jalousie mee speelt in dit verhaal dan dat je het niet kan uitstaan dat Tbusquets showt met zijn materiaal. En laten we eerlijk zijn als we het allemaal zo goed voor elkaar hadden dan wilden we dat allemaal aan de buiten wereld laten zien.

[ Voor 72% gewijzigd door Big-Foot op 26-11-2002 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he tbusguet,
ik vin het eigenlijk best wel meevallen, op je scherm ben ik wel vet jaloers maar het lijkt mij dat die 2 front speakers dus egt nie genoeg geluid geven! en volgens mij heb je tog egt verkeerde info gehad van die dolby gasten want zo horen die speakers tog egt niet te hangen, die moeten juist naar je toe gewezen zijn man, draai die maar een kwart slag, en tlijkt mij dus ook dat je geen vershil hoort tussen je midden achter speaker en de 2 andere want die hangen zoooo dicht op mekaar......

kzal binnenkort ff pics van mijn kamer make,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 09:09
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 19:10:
he tbusguet,
ik vin het eigenlijk best wel meevallen, op je scherm ben ik wel vet jaloers maar het lijkt mij dat die 2 front speakers dus egt nie genoeg geluid geven! en volgens mij heb je tog egt verkeerde info gehad van die dolby gasten want zo horen die speakers tog egt niet te hangen, die moeten juist naar je toe gewezen zijn man, draai die maar een kwart slag, en tlijkt mij dus ook dat je geen vershil hoort tussen je midden achter speaker en de 2 andere want die hangen zoooo dicht op mekaar......

damn wat een nederlands....
het lijkt mij dat die frontspeakers echt wel genoeg geluid geven :P
ennuh...
Afbeeldingslocatie: http://www.dolby.com/graphics/ht/HomeTheaterGuide_0110_fig08.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Volgens www.dolby.com:
Afbeeldingslocatie: http://www.dolby.com/graphics/ht/co_br_0110_ListenersGuideEX02.jpg
Kijk hier eens:
http://www.dolby.com/ht/Guide.HomeTheater.0110.html

[ Voor 26% gewijzigd door Scarp op 26-11-2002 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mooie setup! Ik ben nog steeds onder de indruk van de screenshots.

Als je nu echt heel eerlijk bent, vind je dan dat die extra achterspeaker iets toevoegd? Het lijkt mij namelijk dat die drie speakers achter nu veel te dicht op elkaar hangen om echt zin te hebben. Ik kan me voorstellen dat als je net een half maandsalaris uit hebt gegeven aan een nieuwe surround decoder je je min of meer verplicht voelt om ook alle kanalen te gaan benutten.

En wat vind je vriendin ervan? Verklaart ze je niet voor gek? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik kan je vertellen dat Tbusquet deze topic echt niet opende om te patsen maar gewoon puur om dat hij trots is op zijn prestatie.
De prestatie zijnde? Dat hij werkt voor zijn geld?
Ik krijg eerder het idee dat jalousie mee speelt in dit verhaal
LEZEN is ook een vak, ik zei namelijk: "Vind die setup op zich wel redelijk; de apparatuur is cool"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 19:54:
[...]

De prestatie zijnde? Dat hij werkt voor zijn geld?

[...]

LEZEN is ook een vak, ik zei namelijk: "Vind die setup op zich wel redelijk; de apparatuur is cool"
jij zou ook nog foto's posten.....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Laatst online: 07-09 09:58
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 19:54:

Lezen mag dan een vak zijn, fatsoenlijk reageren is dat ook en daar verdien jij zeker geen 10 mee.

Voor de rest ben ik wel ongeveer klaar met je. Als je me verder nog wat hebt te vertellen doe je dat maar op IRC of ICQ dit topic wil ik graag schoon houden.

[ Voor 6% gewijzigd door Big-Foot op 26-11-2002 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twopack schreef op 26 November 2002 @ 19:35:
[...]

damn wat een nederlands....
het lijkt mij dat die frontspeakers echt wel genoeg geluid geven :P
ennuh...
[afbeelding]
hoezo wa een nederlands?? >:)

erm, oke jullie hebben gelijk misschien horen die speakers wel zo te hangen maar tog geloof ik niet dat die 2 frontspeakers egt een lekker vol geluid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 07:52:
[...]

erm, oke -evt. een komma- jullie hebben gelijk -komma- misschien horen die speakers wel zo te hangen. tog geloof ik niet dat die 2 (twee) frontspeakers egt een lekker vol geluid geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Nikel schreef op 26 November 2002 @ 19:50:
Mooie setup! Ik ben nog steeds onder de indruk van de screenshots.

Als je nu echt heel eerlijk bent, vind je dan dat die extra achterspeaker iets toevoegd? Het lijkt mij namelijk dat die drie speakers achter nu veel te dicht op elkaar hangen om echt zin te hebben. Ik kan me voorstellen dat als je net een half maandsalaris uit hebt gegeven aan een nieuwe surround decoder je je min of meer verplicht voelt om ook alle kanalen te gaan benutten.

En wat vind je vriendin ervan? Verklaart ze je niet voor gek? :)
Dankje Nikel ! De extra surround voegt zeker wel iets toe voor DVD's die DTS-ES of DD-EX ge-encodeert zijn. Als je bijv. een vliegtuig recht van achter aan hoort komen, komt deze dus uit de luidspreker recht boven je, dat maakt het verhaal wat realistischer. Je hebt opzich wel gelijk dat ik de extra speaker aangeschaft heb om mijn nieuwe versterker de optie ervoor had. Maar tevens ben ik dan meteen op de toekomst voorbereid als ik wat meer ruimte heb om de back-center verder naar achteren te plaatsen. Bovendien heb ik een goede deal met een vriend van me kunnen maken om een setje 601's te kopen (worden alleen per set verkocht) en die te splitsen. Dus hebben we allebei een leuke backcenter. Bij gewone 5.1 bronnen kan ik ook de back-center aanzetten. Maar dit doe ik bewust niet, omdat ik van mening ben dat je de track zo weer moet geven zoals de maker dit op de dvd bedoeld heeft.

Oww, en mijn vriedin kijkt nergens meer van op :P Die is gewend dat ik als grootste hobbie audio en video heb. Toen ze voor het eerst bij mij binnen kwam (ca. 3/1/2 jaar geleden) was ze zwaar onder de indruk van mijn toenmalige 72cm 4:3 televisie, maar na 2 weken was ze er al aan gewend. Hetzelfde geld bijv. voor zo'n scherm, het went behoorlijk snel.
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 17:39:
Nou ja, het aantal posts zegt niet echt iets over kennis van zaken; kijk voor de gein eens hoeveel onzin hier wordt gepost door veel posters....
Waarom kom je dan nog in vredesnaam hier ? Als je het zo moeilijk hebt hier, raad ik je toch echt aan om eens elders te gaan kijken. Tevens vind ik het ten eerste jammer dat je zo reageert op mij. En wat ik nog teleurstellender vind is dat je geen enkele reactie geeft op de punten, door mij aangegeven in een bovenstaande post.
Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 07:52:
[...]

erm, oke jullie hebben gelijk misschien horen die speakers wel zo te hangen maar tog geloof ik niet dat die 2 frontspeakers egt een lekker vol geluid geven.
Kom maar luisteren als je het niet geloofd, heb je wel eens 602's gehoord dan ?
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 19:10:
he tbusguet,

Kan je dat even uitleggen, het verhaal dat de frontspeakers niet genoeg geluid geven ? Bedoel je dat ze niet genoeg SPL kunnen produceren ? Bedoel je dat ze niet het volledige door het menselijke gehoorde frequentie gebied kunnen beslaan ? Concludeer je doordat ze niet zo groot zijn, ze niet voldoende vermogen kunnen verwerken ? In alle gevallen moet ik je teleurstellen, mensen die de 602 B&W hebben zullen je kunnen vertellen dat deze speaker genoeg geluid kan produceren voor de gemmidelde ruimte. Ik snap dus ook niet waarop je deze bewering baseerd.

Dolby specificeert het zo, daar kan ik voor de rest niets aan doen. De speakers hangen dus boven me, naar mijn oren gericht. En je hoort zeker weten een groot verschil tussen links, midden en rechts, wel eens van plaatsing van geluid gehoord ?

Even een andere opmerking, een taalcursus zou denk ik niet aan je verspild zijn, en ik ben benieuwd hoe geweldig jij het wel niet opgesteld hebt, laat maar zien die foto's. Bovendien kan ik heel erg goed tegen goede onderbouwde kritiek, maar blaat alsjeblieft niet als een kip zonder kop in de ruimte.

[ Voor 45% gewijzigd door tbusquet op 27-11-2002 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Wel handig om die muren zo te hebben, dan kan je de speakers daaraan hangen (alhoewel je achtermuur ietsje naar achter zou moeten). Ikzelf zet denk ik de surround speakers op oorhoogte (worden b&w 602.5s3 speakers) aangezien ik ze aan de zijkant niet echt zo hoog kan ophangen. Of hele hoge stands maar dat past niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Scarp schreef op 27 November 2002 @ 10:14:
Wel handig om die muren zo te hebben, dan kan je de speakers daaraan hangen (alhoewel je achtermuur ietsje naar achter zou moeten). Ikzelf zet denk ik de surround speakers op oorhoogte (worden b&w 602.5s3 speakers) aangezien ik ze aan de zijkant niet echt zo hoog kan ophangen. Of hele hoge stands maar dat past niet echt.
Iedereen heeft helaas limitaties aan de ruimte waar je in speelt, vaak omdat de meeste mensen helaas niet de luxe voor een compleet aparte ruimte hebben.
602.5 zijn leuke speakers btw. :) mooie vloerstaanders.. gebaseerd op 601.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, nu is er genoeg gezeikt en ge-ooohht en ge-aaahht. Tijd voor wat discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
tbusquet schreef op 27 November 2002 @ 10:22:
[...]
Iedereen heeft helaas limitaties aan de ruimte waar je in speelt, vaak omdat de meeste mensen helaas niet de luxe voor een compleet aparte ruimte hebben.
602.5 zijn leuke speakers btw. :) mooie vloerstaanders.. gebaseerd op 601.. :)
Ja, inderdaad mooie speakers.
Ik denk dat ik 604s3 voorspeakers koop en dan als surrounds 602.5s3's neem als surround. Ben alleen aan het twijfelen of ik de nr900 of 700 van onkyo koop. In het laatste geval doe ik de kleine center van b&w achter, anders doe ik 2 602.5's als achter speakers.
Zaterdag nog maar eens langs de winkel op te luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Scarp schreef op 27 november 2002 @ 10:53:
[...]

Ja, inderdaad mooie speakers.
Ik denk dat ik 604s3 voorspeakers koop en dan als surrounds 602.5s3's neem als surround. Ben alleen aan het twijfelen of ik de nr900 of 700 van onkyo koop. In het laatste geval doe ik de kleine center van b&w achter, anders doe ik 2 602.5's als achter speakers.
Zaterdag nog maar eens langs de winkel op te luisteren :)
Dat is een fijne keuze, maar LCR60 kost ongeveer net zoveel als de 602.5, geloof ik tenminste.

Wat moet je neertellen voor een 604 tegenwoordig ?

[ Voor 7% gewijzigd door tbusquet op 27-11-2002 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet je neertellen voor een 604 tegenwoordig ?
Adviesprijs is zo'n beetje 650 euro per stuk... in principe zal je ze wel een stukje voordeliger kunnen krijgen (bij een goede winkel :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 11:12:
[...]

Adviesprijs is zo'n beetje 650 euro per stuk... in principe zal je ze wel een stukje voordeliger kunnen krijgen (bij een goede winkel :P )
Dat is nog te doen dan. En in Nederland kosten ze overal hetzelfde zul je gaan merken. Ik zou je Duitsland aanraden ;)

Ga zelf ook eens kijken naar 604's lijkt me fijne volgende upgrade. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door tbusquet op 27-11-2002 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
669 euro voor de 604 (adviesprijs b&w).
Indien ik de 6.1 versterker neem dan doe ik de LCR 60 als achter speaker.
De lcr600 komt sowieso als voorcenter.
Ik vrees alleen dat met 4 602.5's m'n kamer een beetje vol wordt :)

In duitsland zijn de meeste dingen inderdaad goedkoper. Ik moet dus ook eerst nog ff over de prijs onderhandelen met de winkel hier. Voordeel van deze winkel is dat ze thuis komen bezorgen, neerzetten, stukje instellen, alles testen. Is er iets niet goed dan kan er gelijk vervanging komen. Ik vind dat toch wel een beetje geld waard.

Die 604's zijn echt bakbeesten. 30 kg per stuk. Enorme hoeveelheid laag wat erin zit en er bij dvd's goed uitkomt. In eerste instantie koop ik ze zonder sub. Kan altijd nog een sub erbij doen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Laatst online: 11-09 09:36

Rico

Wie dit leest is gek....

Dure apparatuur maar geen normaal huis....het is maar waar je prioriteiten liggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Ik denk dat ik ook voor de 604 ga, heb net bijzonder goede aanbieding gehad van mijn leverancier.

Iemand interesse in een setje 602 ? Voor 375 euro mag je ze op komen halen. Mensen die interesse hebben in mijn 602's gaarna even een mailtje sturen om problemen op dit forum te voorkomen. tabusquet@chello.nl

[ Voor 32% gewijzigd door tbusquet op 27-11-2002 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
lama

[ Voor 99% gewijzigd door Scarp op 27-11-2002 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Laatst online: 11-09 09:36

Rico

Wie dit leest is gek....

Maar het staat op een slaapkamer dan? Of staat er een bed in de woonkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oki, ik zal zometeen wel even foto's gaan scannen van hier beneden en boven op mijn kamer.
ik zal voortaan ook gewoon nederlands voor jullie praten want jullie blijken er nogal moeite mee te hebben om dat te begrijpen of niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Kap eens ff met dat gezeik man.. een harstikke leuk topic wordt helemaal verneukt door dat gezeik over taal en weet ik veel wat.

News flash : De ruimte is niet groter, de speakers hangen goed en geloof mij er komt genoeg prut uit die speakers om je dagen te herinneren (wel eens van Qfactor gehoord ?)

Oja.. ONtopic plz... pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
tbusquet schreef op 27 november 2002 @ 12:01:
Ik denk dat ik ook voor de 604 ga, heb net bijzonder goede aanbieding gehad van mijn leverancier.

Iemand interesse in een setje 602 ? Voor 375 euro mag je ze op komen halen. Mensen die interesse hebben in mijn 602's gaarna even een mailtje sturen om problemen op dit forum te voorkomen. tabusquet@chello.nl
hehe, jij beslist ook snel, nou ja kom maar op met die nieuwe foto's :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
twopack schreef op 27 november 2002 @ 14:25:
[...]

hehe, jij beslist ook snel, nou ja kom maar op met die nieuwe foto's :)
Ja, kreeg zo'n goede aanbieding, kon het niet laten :D

Maar er komen geen nieuwe foto's, ben dat gezeik van sommige mensen meer dan zat, dan roepen ze helemaal dat ik loop te patsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
tbusquet schreef op 27 november 2002 @ 14:31:
[...]

Maar er komen geen nieuwe foto's, ben dat gezeik van sommige mensen meer dan zat, dan roepen ze helemaal dat ik loop te patsen..
Jammer, ik vind het wel leuk om te kijken naar opstellingen van anderen om daarmee ideeen op te doen. Dat niet iedereen hetzelfde kan betalen maakt mij niet uit. Je hebt altijd baas boven baas (tijd terug een foto van iemand z'n huiskamer met Martin Logan's van 100.000 per paar gezien).

* Scarp gaat vanmiddag terug naar de winkel om opnieuw naar de 604's te luisteren :)

[ Voor 9% gewijzigd door Scarp op 27-11-2002 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Please strx ook nieuwe foto's. Je setup is gewoon echt super voor een kamer als deze. Ik zit met 12 m^2 en heb 5.0, maar dit slaat echt alles!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Naja, idd ik zit best prettig met mijn 20m2 en alle spulletjes die ik altijd al graag wilde hebben maar nooit kon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baklap schreef op 27 November 2002 @ 12:58:
Kap eens ff met dat gezeik man.. een harstikke leuk topic wordt helemaal verneukt door dat gezeik over taal en weet ik veel wat.

Oja.. ONtopic plz... pfff
vin ik ook, WTF maakt het nou uit of ik nou egt of echt typ, jesus wa een gelul.

scanner heeft nog niet zn best gedaan... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
tbusquet, heb je de baspoort aan de achterkant van die 601 en 602 (die aan de muur hangen) dicht gedaan met die schuimpluggen? Meestal wordt aangeraden speakers minimaal een halve meter van de muur te zetten (kan alleen niet als je ze aan de muur hangt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Scarp schreef op 27 November 2002 @ 15:19:
tbusquet, heb je de baspoort aan de achterkant van die 601 en 602 (die aan de muur hangen) dicht gedaan met die schuimpluggen? Meestal wordt aangeraden speakers minimaal een halve meter van de muur te zetten (kan alleen niet als je ze aan de muur hangt).
601 en 602 hebben de basspoort aan de voorkant zitten, dus dat is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
tbusquet schreef op 27 november 2002 @ 14:31:
[...]

Jammer, denk dat het overgrote deel van de mensen het toch gewoon cool vindt om foto's van zo'n setup te bekijken. Waarvan het merendeel denk ik nog niet eens reageert in dit topic. Je kan ook altijd zien in dit soort topics dat veel mensen reageren die normaal nooit in AVH komen.
Jammer dat een paar het dan verneuken voor de rest :(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 11-09 14:15

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Het blijft gewoon een geile setup :P

Maar nu kun je pas echt goed zien dat je het ook nog eens in een redelijk kleine kamer gepropt is..

* Sjaak_Afhaak wil een keer film komen kijken..

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 17:04
Gelieve het geflame/gezeik/spellingspolice achterwege te laten.

Thijs, als die 604's binnen zijn eis ik nieuwe pics ;) :o

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Ik heb zojuist gekocht:
2x 604
2x 602.5 als achter speakers
2x 601 als surround
1x onkyo nr900.
* Scarp maakt een huppeldansje.

Die 604's klinken echt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

is tbusquet nu de enige die een HT en foto's heeft?
( ik heb alleen een beamer , en een paar speakers hangen, veel te weinig om hier te posten, maar als mensen geintreseerd zijn, wil ik alsnog posten)

kom op fellow GOT-ers, posten met die foto's!
enne..
Damn! wat een opstellingen, ondanks de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
D'r is een topic voor posten van je opstelling.
Daar kan je meer in posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

D'r is een topic voor posten van je opstelling.
Daar kan je meer in posten.
waar dan?

Waarom heeft iedereen het erover dat de surround speakers zo dicht erachter hangen?
Door deze opstellingen hoor je niet exact waar het geluid vandaan komt, je hoort het wel, maar kan het niet plaatsen.
En dat is nou juiste de bedoeling!
Dit maakt het zo mooi.
De front speakers staan volgens mij zeer goed opgesteld.
Mooi in het "midden", onder het scherm, nu hoor je wat je op het scherm ziet.
Een vrachtwagen links,hoor je links.

(post hieronder, thx)

[ Voor 5% gewijzigd door weeraanmelden op 27-11-2002 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Scarp schreef op 27 November 2002 @ 18:22:
Ik heb zojuist gekocht:
2x 604
2x 602.5 als achter speakers
2x 601 als surround
1x onkyo nr900.
* Scarp maakt een huppeldansje.

Die 604's klinken echt goed :)
Goed man !!! Maar hadden ze de LCR600 niet meer op vooraad ? Nu krijg jij straks ook steeds de vraag.. " Wat kost dat nou ? "

Die Onkyo is ook wel erg mooi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
weeraanmelden schreef op 27 November 2002 @ 18:35:
[...]

waar dan?

Waarom heeft iedereen het erover dat de surround speakers zo dicht erachter hangen?
Door deze opstellingen hoor je niet exact waar het geluid vandaan komt, je hoort het wel, maar kan het niet plaatsen.
En dat is nou juiste de bedoeling!
Dit maakt het zo mooi.
De front speakers staan volgens mij zeer goed opgesteld.
Mooi in het "midden", onder het scherm, nu hoor je wat je op het scherm ziet.
Een vrachtwagen links,hoor je links.

(post hieronder, thx)
Juist ! Jij hebt het begrepen, de surrounds hangen erg fijn juist waar ze nu hangen, alleen de back-center zou een stuk naar achteren mogen, dat kan helaas alleen niet. Front speakers en center zou ik in een grotere ruimte precies zo opstellen. Links staat helemaal aan de linkerkant van het scherm.. midden precies in het midden, en rechts helemaal aan de rechterkant van het scherm. Dit werkt dan ook perfect.

En ik ben wel erg geintereseerd in je HT. Foto's van anderen zijn altijd leuk !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
tbusquet schreef op 27 November 2002 @ 18:43:
[...]
Goed man !!! Maar hadden ze de LCR600 niet meer op vooraad ? Nu krijg jij straks ook steeds de vraag.. " Wat kost dat nou ? "

Die Onkyo is ook wel erg mooi !
Die was ik vergeten te noemen... de lcr600 zit er ook bij :)
Ach, kwa geld .... voor die onkyo heb ik de "duitsland" prijs gekregen ... ik noemde hem dat ie daar goedkoper was en hij heeft 'm mij verkocht voor die prijs. Speakers uiteindelijk wel voor "normale" prijs, maar in totaal wel korting.
Anyway... voor mij is het een hobby en zoiets wilde ik altijd al hebben, nu kan het dus doe ik het lekker :)
Het kan altijd duurder, bv. martin logan's van een ton per paar... of een krell van een halve ton.... maar jah :P

Overigens zoals je in de vorige post het over had.... geluid van de surrounds hoort "diffuus" te zijn, dus eigenlijk niet direct op je zit positie richten.

[ Voor 13% gewijzigd door Scarp op 27-11-2002 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Scarp schreef op 27 November 2002 @ 19:59:
[...]

Die was ik vergeten te noemen... de lcr600 zit er ook bij :)
Ach, kwa geld .... voor die onkyo heb ik de "duitsland" prijs gekregen ... ik noemde hem dat ie daar goedkoper was en hij heeft 'm mij verkocht voor die prijs. Speakers uiteindelijk wel voor "normale" prijs, maar in totaal wel korting.
Anyway... voor mij is het een hobby en zoiets wilde ik altijd al hebben, nu kan het dus doe ik het lekker :)
Het kan altijd duurder, bv. martin logan's van een ton per paar... of een krell van een halve ton.... maar jah :P

Overigens zoals je in de vorige post het over had.... geluid van de surrounds hoort "diffuus" te zijn, dus eigenlijk niet direct op je zit positie richten.
Errug lekker setje hoor ! Lijkt kwa speakers wel erg op de mijne straks ;) Ik ben benieuwd wanneer ik mijn 604-tjes krijg. En ik ben het volledig met je eens hoor, je koopt gewoon uiteindelijk de set die je altijd al wilde, en dan ben je daar ontzettend blij mee, en dat is gewoon erg lekker. En zoals je al zegt, dit is je hobby, jij kiest ervoor om daar veel geld aan uit te geven, zoals een ander misschien aan een auto doet. Als je een auto van een halve ton koopt kijkt niemand je raar aan, maar als je datzelfde bedrag in een HT-set zou steken word je volledig voor gek verklaard. En het kan altijd duurder, maar als je eenmaal in een hogere klasse kwa audio bevind, is de winst die je krijgt door het uitgeven van extra geld behoorlijk gering in verhouding tot het totale verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door tbusquet op 27-11-2002 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thee bus, wanneer koop je een keer echte speakers? 8)
Ooit ga je voor een ander merk, en dan gaat het doek pas los :D
Sorry, ik zal niet meer B&W anti flamen ;)
Veel plezier ermee, en ik kom vast wel een keertje langs.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 08:19
@tbusquet: waarom vind je de vraag "wat kost dat nou?" zo beledigend? Persoonlijk ben ik vooral geinteresseerd in de prijs van de lcr600, omdat ik eigenlijk van mijn mbquart center af wil, en ik hoop dat de lcr600 goed bij mijn b&w dm2's past. Als jij een goed adres heb waar ze b & w speakers voor weinig geld leveren en goede service bieden, dan help je je mede-tweakers als je vermeldt waar dat is. Die flame-opmerkingen dat je een patser bent, die kun je gerust negeren. Over het algemeen komen die van mensen die niet begrijpen dat een hobbie geld mag kosten. Ik krijg die reacties ook nog al eens op mijn hobbiehok (met een HT systeem (niet zo goed als de jouwe, maar daar ga ik nog wel een keer overheen! ;) ) en relatief prijzig gitaarspul). Wat ze doorgaans vergeten is dat ik al 9 jaar niet op vakantie ben geweest. En dan blijft er dus wat geld over voor de hobbies... Kwestie van prioriteiten dus. Goed dan nu de hoofdvraag: quanta costa? ;)

Edit: oh btw, ik wil pics zien als je die 604's hebt. :9~ :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Munchkin op 28-11-2002 08:37 ]

• tbusquet
Prince_of_Darkness schreef op 28 november 2002 @ 08:33:
@tbusquet: waarom vind je de vraag "wat kost dat nou?" zo beledigend? Persoonlijk ben ik vooral geinteresseerd in de prijs van de lcr600, omdat ik eigenlijk van mijn mbquart center af wil, en ik hoop dat de lcr600 goed bij mijn b&w dm2's past. Als jij een goed adres heb waar ze b & w speakers voor weinig geld leveren en goede service bieden, dan help je je mede-tweakers als je vermeldt waar dat is. Die flame-opmerkingen dat je een patser bent, die kun je gerust negeren. Over het algemeen komen die van mensen die niet begrijpen dat een hobbie geld mag kosten. Ik krijg die reacties ook nog al eens op mijn hobbiehok (met een HT systeem (niet zo goed als de jouwe, maar daar ga ik nog wel een keer overheen! ;) ) en relatief prijzig gitaarspul). Wat ze doorgaans vergeten is dat ik al 9 jaar niet op vakantie ben geweest. En dan blijft er dus wat geld over voor de hobbies... Kwestie van prioriteiten dus. Goed dan nu de hoofdvraag: quanta costa? ;)

Ik wil idd best vermelden wat een component kost als iemand er interesse in heeft, maar ik vind het zo totaal overbodig om te vermelden wat mijn complete set kost. Maar goed, ik heb pas geleden de LCR600 gekocht, en daar mijn LCR60 op ingeruild. Ik moest toen ca. 325 euro bij betalen. En de listprijs van de LCR600 was geloof ik 550 euro. Maar onze vriend die net een hele set B&W heeft gekocht samen met die mooie Onkyo kan je ws. de meer recentelijke prijs vertellen.. ?

Ik weet dat www.audioklang.de B&W exporteert, en naar wat ik verneem hebben ze behoorlijk gustige prijzen, vergeet niet dat je officieel geen B&W mag importeren uit Duitsland, dit valt nl. onder de grijze markt. Maar ik neem aan dat het geen problemen op zal leveren.

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Damn man. Dit komt in mijn stoutste dromen nog niet voor. Heb tijdje geleden met pijn en moeite een mooi surroundsysteem bijmekaar gespaard waar ik zelf heeeeel tevreden over ben. MAar dit is echt VET. ( denk dat ik maar wat meer ga werken :-) ).

[ Voor 16% gewijzigd door DeoDupke op 28-11-2002 10:00 . Reden: stonds iets stouts ]

No worries m8

• Kr3Kr
  • Laatst online: 22-07 09:57

Kr3Kr

Melpomene

DeoDupke schreef op 28 November 2002 @ 09:49:
Eej maar ff over die DVDspeler. DIe heb je regiovrij laten maken of niet? wat kost dat en waar?
ik weet niet of ze hier op tweakers daar zo blij mee zijn: dit is namelijk illegaal ;)

Gregor van Egdom Krekr

• DeoDupke
Kr3Kr schreef op 28 november 2002 @ 09:54:
[...]

ik weet niet of ze hier op tweakers daar zo blij mee zijn: dit is namelijk illegaal ;)
Keb het maar weggehaald maarjah nou kan iedereen het nou in jou post lezen!

No worries m8

• tbusquet
DeoDupke schreef op 28 November 2002 @ 10:01:
[...]

Keb het maar weggehaald maarjah nou kan iedereen het nou in jou post lezen!
Regiovrij maken van spelers is NIET illegaal !

www.jvb.nl kan je verder helpen met het regiovrij maken van je dvdspeler, tevens verkopen ze reeds regiovrij gemaakt dvdspelers met garantie.

• DeoDupke
oh, dus ze hebben het alleen gedaan om het moeilijker te maken. Net als die SIMlocks ( of is dat sinds een tijdje toch illegaal)?

No worries m8

• tbusquet
DeoDupke schreef op 28 November 2002 @ 10:11:
oh, dus ze hebben het alleen gedaan om het moeilijker te maken. Net als die SIMlocks ( of is dat sinds een tijdje toch illegaal)?
Ehh ik weet niet of simlocks illegaal zijn. Ik weet wel dat je geen regiovrije dvdspelers mag exporteren of importeren (bij mijn weten) maar het is je goed-recht om een speler te modificeren zoals jij dat wilt. En het is dus ook niet officieel verboden.

• Cliffie
  • Laatst online: 11-09 15:04

Cliffie

Trompetslet

tbusquet schreef op 28 November 2002 @ 10:35:
[...]

Ehh ik weet niet of simlocks illegaal zijn. Ik weet wel dat je geen regiovrije dvdspelers mag exporteren of importeren (bij mijn weten) maar het is je goed-recht om een speler te modificeren zoals jij dat wilt. En het is dus ook niet officieel verboden.
<offtopic>

sjek je mail eventjes tbusquet :)

</offtopic>

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Mmm.. die RSP1066 das toch een 6.1 voorversterker en geen 7.1?? En daar achter heb je een 6 kanaals eindversterker.. is dat niet een beetje jammer?? Ik bedoel dan gooi je toch een 6.1 set terug naar een 5.1 set of zit ik nou helemaal verkeerd?? En de speakers zou ik denk ik op oorhoogte gooien en niet zo hoog als nu, alhoewel dat denk ik eerder met ruimtegebrek te maken heeft ;)

Verder: Strak hur! Als ik het geld had wist ik het wel!

SysSpec

• Scarp
  • Niet online
tbusquet schreef op 28 november 2002 @ 09:20:
[...]

Ik wil idd best vermelden wat een component kost als iemand er interesse in heeft, maar ik vind het zo totaal overbodig om te vermelden wat mijn complete set kost. Maar goed, ik heb pas geleden de LCR600 gekocht, en daar mijn LCR60 op ingeruild. Ik moest toen ca. 325 euro bij betalen. En de listprijs van de LCR600 was geloof ik 550 euro. Maar onze vriend die net een hele set B&W heeft gekocht samen met die mooie Onkyo kan je ws. de meer recentelijke prijs vertellen.. ?

Ik weet dat www.audioklang.de B&W exporteert, en naar wat ik verneem hebben ze behoorlijk gustige prijzen, vergeet niet dat je officieel geen B&W mag importeren uit Duitsland, dit valt nl. onder de grijze markt. Maar ik neem aan dat het geen problemen op zal leveren.
519 voor de LCR600 is de adviesprijs (en dus de meeste winkelprijzen) van B&W.
Uiteraard kan je altijd proberen te onderhandelen. Bij mij hielp het noemen van lagere prijzen in duitsland wel (behoorlijk :)).

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 17:04
lak schreef op 28 November 2002 @ 11:47:
Mmm.. die RSP1066 das toch een 6.1 voorversterker en geen 7.1?? En daar achter heb je een 6 kanaals eindversterker.. is dat niet een beetje jammer?? Ik bedoel dan gooi je toch een 6.1 set terug naar een 5.1 set of zit ik nou helemaal verkeerd??
Je zit inderdaad verkeerd ;), want de sub laat je niet versterken door de eindversterker maar door z'n eigen. Voor 6.1 kun je dan prima weg met een 6 kanaals amp.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Scarp schreef op 28 november 2002 @ 11:51:
[...]

519 voor de LCR600 is de adviesprijs (en dus de meeste winkelprijzen) van B&W.
Uiteraard kan je altijd proberen te onderhandelen. Bij mij hielp het noemen van lagere prijzen in duitsland wel (behoorlijk :)).
Scarp, bij welke winkel heb jij je B&W spulletjes dan eigenlijk gehaald? Klinkt als een goede zaak om te gaan luisteren en eventueel te kopen. Heb je toevallig de prijzen van deze onderdelen ook, mijn idee is namelijk om bijna dezelfde set te gaan kopen.

• Scarp
  • Niet online
Cliffie schreef op 28 November 2002 @ 12:24:
[...]
Scarp, bij welke winkel heb jij je B&W spulletjes dan eigenlijk gehaald? Klinkt als een goede zaak om te gaan luisteren en eventueel te kopen. Heb je toevallig de prijzen van deze onderdelen ook, mijn idee is namelijk om bijna dezelfde set te gaan kopen.
Audio Home in Eindhoven. Ze hebben 3 luister ruimtes, elk met een verschillende prijsklasse. Ik heb nog maar in de goedkoopste kamer geluisterd :) Best een hoop aantal speakers stonden er opgesteld. Kef, b&w, mordaunt short, etc. Ze hebben wat onkyo, denon en marantz spul staan om op te luisteren. Gigantische marantz plasmascherm om op te kijken voor dvd's :)
Overigens luisteren op afspraak :)

In principe hanteren ze de gewone prijzen zoals aangegeven door b&w, alleen omdat ik aangaf dat die onkyo versterker in duitsland goedkoper was wilde hij mij daar wel korting op geven, maar ik vermoed dat als je een beetje slim onderhandeld dat je bij de meeste winkels wel kortingen kan krijgen.

Voordeel voor mij is dat ik in Eindhoven woon, dus dichtbij :)
prijzen weet ik zo niet allemaal uit m'n hoofd. Stassen en dat soort winkels zullen niet veel goedkoper of duurder zijn vermoed ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Scarp op 28-11-2002 12:48 ]

• tbusquet
lak schreef op 28 november 2002 @ 11:47:
Mmm.. die RSP1066 das toch een 6.1 voorversterker en geen 7.1?? En daar achter heb je een 6 kanaals eindversterker.. is dat niet een beetje jammer?? Ik bedoel dan gooi je toch een 6.1 set terug naar een 5.1 set of zit ik nou helemaal verkeerd?? En de speakers zou ik denk ik op oorhoogte gooien en niet zo hoog als nu, alhoewel dat denk ik eerder met ruimtegebrek te maken heeft ;)

Verder: Strak hur! Als ik het geld had wist ik het wel!
www.rotel.com 7.1 dus.

6.1 gebruik ik er maar van, 6 kanalen via eindversterker, en 1 actieve sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Prince_of_Darkness schreef op 28 November 2002 @ 08:33:

Ok, ok, ok, ok, okkeeeee....

Je wilt pics, je krijgt pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/photoItem/604_Black_Spec.jpg

:D :P :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Scarp schreef op 28 november 2002 @ 12:46:
[...]

Audio Home in Eindhoven. Ze hebben 3 luister ruimtes, elk met een verschillende prijsklasse. Ik heb nog maar in de goedkoopste kamer geluisterd :) Best een hoop aantal speakers stonden er opgesteld. Kef, b&w, mordaunt short, etc. Ze hebben wat onkyo, denon en marantz spul staan om op te luisteren. Gigantische marantz plasmascherm om op te kijken voor dvd's :)
Overigens luisteren op afspraak :)
Nou wil ik ook foto's zien van dat lekkere setje van jou hoor !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

tbusquet schreef op 27 November 2002 @ 18:46:
[...]

En ik ben wel erg geintereseerd in je HT. Foto's van anderen zijn altijd leuk !!
Nou, zoals ik als een schreef, mijn ht is niet zo bijzonder.
Het mooiste is de beamer ( philips Hopper SV20 impact) maar ,door omstandigheden , kan ik op dit moment niet verder investeren in mijn hobby.
Ik heb alleen nog stereo sound, en geen surround.
En nog helemaal geen prof. doek.

Maar, zaterdag maak ik wel foto's
(belofte maakt schuld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
tbusquet schreef op 29 november 2002 @ 12:05:
[...]

Ok, ok, ok, ok, okkeeeee....

Je wilt pics, je krijgt pics:

[afbeelding]

:D :P :O
pics, dat zijn toch geen pics, echte zelfgemaakte pics in je kamer willen we zien. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
tbusquet schreef op 29 november 2002 @ 12:06:
[...]
Nou wil ik ook foto's zien van dat lekkere setje van jou hoor !!!!
Hij is er !!!!
Erg goed systeem.
'k heb geen digicam, maar ik denk dat ik die ook nog ga kopen. Zodra ik er 1 heb post ik wel pics :)

Die 604's gaan erg diep. Sommige muziek had bas waar ik nog nooit bas had gehoord en dat zonder sub. Mn vorige (kleine) yamaha sub verbleekt bij deze twee voorspeakers. Ik heb die yamaha dan ook niet aangesloten. Over een poosje misschien kijken naar subs als ik geld en het nodig vind. Eerst ff zonder.

Openings scene Lord Of the Rings, ontploffing Sauron => Diepe doorgaande bas. Perfect hoorbaar :)

* Scarp is blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vindt de buurman ervan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Heb 'm nog niet gehoord. Komt nog wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

LOL :) wat is het nadeel van audiofreak zijn? De buren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Slaapt het niet eng met spul boven je hoofd :?
Vind ik wel, was op vakantie => 2 weken lang met de airco apparaat boven je hoofd slapen !!ENG :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:41

MaxxMark

HT is Tof!

Kzou toch nog even toe willen voegen dat ik het juist erg cool vind als andere mensen pic's van hun HT showen. Ik vind het zelf niet patserig overkomen (ook niet als er prijzen bij gezet zouden zijn), ben zelf ook benieuwd naar wat je voor de verschillende componenten kwijt was..

Met dit soort topics komen ook discussies los over verscheidene zaken ( in dit geval over positionering van je speakers ) wat weer resulteerd in verschillende theorieen/meningen/feiten die het inzicht weer verbreden. Uiteindelijk neem je (of eigenlijk andere ht-ers) dat soort dingen altijd in overweging als zij hun eigen HT gaan inrichten.

Zelf heb ik ook een in mijn ogen minder goede opstelling van mijn speakers, en hoewel mn rears hoger staan dan mn oren en niet naar mn oren gericht zijn, is het wel zo dat er nog steeds een goed en degelijk surround beeld gecreerd word. En ook al is dit niet perfect, het is goed genoeg om van een film te genieten! :)

En dit wilde ik dus nog even kwijt :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
MaxxMark, er is nu ook een discussie topic of Home Theatre, daar zou je zo'n vraag ook kunnen zetten (misschien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 20:15

timovd

Voorsprong door techniek

Hoeveel speakers(subwoofer) heb je gebruikt? Hoe staan deze verdeeld(rechter/linker kanaal)?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
tbus... 'k heb pics !
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/r.o.janssen/front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/r.o.janssen/rearleft.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/r.o.janssen/rearright.jpg
Nog meer op http://members.brabant.chello.nl/r.o.janssen/home.html

[ Voor 15% gewijzigd door Scarp op 01-12-2002 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die mid-achter speaker nou echt de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 15:39:
[...]
D'r staat er nog 1 (aan de andere kant, staat op de website).
Maar ja.... ik vind van wel. Ik wilde deze versterker en dan kan je net zogoed 200 euro erbij gooien om dan ook de speakers ervoor erbij te kopen.
Net als de topic starter vind ik het toch wel wat toevoegen. Er zijn alleen weinig dvd's die er goed gebruik van maken, maar jah. Laten we hopen op nog betere tijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 15:39:
[...]

Hij heeft 2 surround speakers, 2 speakers aan de zijkant, 2 fronts en een center :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Hoe groot is eigenlijk die kamer? Helaas zit ik hier met een gat in de zijkant van de kamer zeg maar, das wel jammer, maar ja, het is niet anders :D

Ziet er leuk uit zo, wil ook zoiets gaan kopen dus, alleen dan 2 rears, ipv centerrear + 2 zijspeakertjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Ruim 5 a 6 meter van de tv naar de muur aan de andere kant. Breedte is ook zo'n 5 meter. Handige vierkante kamer scheelt wel. Jammer genoeg staat alleen de rechtersurround een beetje in het looppad.

Thefirstikke: 2 fronts, 1 center, 2 surrounds (dat zijn de zijkanten) en 2 rears :)
Daarbij moet over een tijd nog een sub

[ Voor 26% gewijzigd door Scarp op 01-12-2002 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Cliffie schreef op 01 december 2002 @ 15:49:
Hoe groot is eigenlijk die kamer? Helaas zit ik hier met een gat in de zijkant van de kamer zeg maar, das wel jammer, maar ja, het is niet anders :D

Ziet er leuk uit zo, wil ook zoiets gaan kopen dus, alleen dan 2 rears, ipv centerrear + 2 zijspeakertjes :)
Kerel heeft WEL 2 rears hoor! Check de foto's maar eens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/r.o.janssen/Rear.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Had ik net een tekeningetje in elkaar gegooid :+

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvreede/speakers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Thefirstikke schreef op 01 december 2002 @ 16:06:
Had ik net een tekeningetje in elkaar gegooid :+

[afbeelding]
Klopt niet. De bank staat verder naar voren. De surrounds wijzen naar de achterkant van de bank (zoals op www.dolby.com wordt aanbevolen). Daardoor zitten de surrounds niet recht naar je oren te wijzen. Eigenlijk moeten ze een meter boven je oren, maar dat is niet praktisch hier. Stel zwevende speakers ziet er niet uit hier.

Achterbank staat ook precies goed zodat je als je in het midden zit, precies in het centrum van de speakers zit. Op jou tekening staat ie scheef :)

[ Voor 12% gewijzigd door Scarp op 01-12-2002 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Thefirstikke schreef op 01 December 2002 @ 15:55:
[...]

Kerel heeft WEL 2 rears hoor! Check de foto's maar eens goed.
Ik zie het nu ja :) Rustig maar hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Scarp schreef op 01 december 2002 @ 16:16:
[...]

Klopt niet. De bank staat verder naar voren. De surrounds wijzen naar de achterkant van de bank (zoals op www.dolby.com wordt aanbevolen). Daardoor zitten de surrounds niet recht naar je oren te wijzen. Eigenlijk moeten ze een meter boven je oren, maar dat is niet praktisch hier. Stel zwevende speakers ziet er niet uit hier.

Achterbank staat ook precies goed zodat je als je in het midden zit, precies in het centrum van de speakers zit. Op jou tekening staat ie scheef :)
Dan moet je wel tussen de 2 zitkussens van je bank inzitten ;)

Ook beetje jammer dat de houtkleur van de speakers net anders is dan je vloer ;) Ik zit er zelf dan ook over te denken om de zwarte uitvoering te nemen. Dat past in het algemeen toch makkelijker bij het interieur :) Heb hier ook parketvloertje namelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Cliffie op 01-12-2002 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Scarp schreef op 01 December 2002 @ 16:16:
[...]

Het ging ook maar om het idee :P Ik heb verder niet gekeken naar de exacte opstelling ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Cliffie schreef op 01 December 2002 @ 16:46:
[...]
Dan moet je wel tussen de 2 zitkussens van je bank inzitten ;)
Ook beetje jammer dat de houtkleur van de speakers net anders is dan je vloer ;) Ik zit er zelf dan ook over te denken om de zwarte uitvoering te nemen. Dat past in het algemeen toch makkelijker bij het interieur :) Heb hier ook parketvloertje namelijk.
Nah. Je hoeft er niet tussen te zitten (zit niet slecht trouwens). Fronts staan ietjes anders scheef, zodat er een groter luistergebied is.
Zwart vond ik te donker. Deze kleur past beter bij het tv meubel (=berk) en nog een paar kastjes. Vloer zat er hier al in, zonde om vanwege de kleur weg te doen. Ik vind dit een prima kleurtje :)

Thx anyway voor de tekening thefirstikke :)

[ Voor 3% gewijzigd door Scarp op 01-12-2002 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:36

-Stef-

Slainthe!

Het blijftr toch een monsterlijk gezicht zo'n center op de TV. Laat staan zo'n grijze die lekker afsteekt. Ziet er verder goed uit.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
-Stef- schreef op 01 December 2002 @ 17:14:
[...]

Het blijftr toch een monsterlijk gezicht zo'n center op de TV. Laat staan zo'n grijze die lekker afsteekt. Ziet er verder goed uit.
Dat is zonder de kap. Met kap is ie zwart net als de tv. Voor de foto's heb ik die kappen eraf gehaald
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~r.o.janssen/IM000017.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door Scarp op 01-12-2002 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 22-07 09:57

Kr3Kr

Melpomene

Scarp, wat kosten die 604's ongeveer?
want mijn ouders' audio installatie was ook aan vervanging toe dacht ik.
nog een plaatjes voor de liefhebbers:
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/DM604_S3/detail_large_one.jpg

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Kr3Kr schreef op 01 december 2002 @ 17:50:
Scarp, wat kosten die 604's ongeveer?
want mijn ouders' audio installatie was ook aan vervanging toe dacht ik.
nog een plaatjes voor de liefhebbers:
[afbeelding]
B&W DM 604S3 is 669 euro per stuk.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste