Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 6.707 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

DarkX schreef op 30 december 2002 @ 18:04:
Argh, zo irritant, soms zit ik echt uren te prutsen en is er uiteindelijk nauwelijks iets veranderd |:(

ah wel, werk van vandaag:
Progress overzicht Kate natekenen plaatjes zijn klikbaar

Origineel
[afbeelding]
Wip 1
[afbeelding]
Wip 2
[afbeelding]
Wip 3
[afbeelding]
Wip 4
[afbeelding]
Snel backgroundje aan
de hand van Wip 3:

[afbeelding]
RC1 Nog wat details, maar alles is iig al ingetekend :)
[afbeelding]

edit:
Hmm, die is een stuk minder cute snow :)
* ReseTTim vind dit echt prachtig gelukt.. toppie :) :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 21:28:
En deze komt net uit de wacom.. coloured version volgt..

[afbeelding]
Snowblind, Ik had je een emailtje gestuurd maar helaas nog niets terug mogen ontvangen :) Een vriend van mij kan erg goed tekenen en die vroeg zich af wel programma je gebruikt ism je tablet om de cartooneske (zoals je icoon) tekening te verkrijgen..bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Goed, hier dan maar de laatste versie die ik iig nog dit jaar ga maken van Kate, tevens op een heel aardige resolutie mochten mensen em nog ergens neer willen planten :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/katethumb.gif

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

new to thís topic, maar ik volgde deze draad al een tijdje... echt impressed hoe jullie dat met de wacom (cs) kunnen doen... ik ben (helaas) nog meer van het papier en potlood tijdperk (nouja.. voorlopig!)
@nozzman: echt een coole stijl, ik wou dat ik zo'n vrije stijl van tekenen had... kan zelf alleen van dat realistische (alles moet echt lijken enzo)

hier dan eindelijk (ik kon niet uppen) een final van mij (gemaakt voor het keuzevak Portrettekenen toen ik nog studeerde). Tis een natekening van de NOA-advertentie zo'n 2-2,5 jaar gelee. Werkelijk formaat: A4, 80 grms, schets: HB, verfijning/schaduw: 2B,4B, gebruik gemaakt van wrijving met de vinger (waar 4B zo geschikt voor is!)

Afbeeldingslocatie: http://www.veedub.nl/images/scan_veedub_noa.gif

wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexopheus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08-2024
Ziet het er goed uit, ze lijkt overings wel erg high met die ogen zo wijd.
Verder goed gelukt lijkt me

Wat niet kan is nog nooit gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

Hey Nozzman
ken je nie eens een tekening van Paaseiland maken?
lijk me wel koel en dat kan ook wel in jou steil :D

(i like ur stuff! :) )

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:23
ff het eerste gedeelte gezien, vooral veel werk van nozzman :) grappig dat pointilistische schaduw dattie gebruikt, rare style idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Siris schreef op 02 January 2003 @ 17:31:
Hey Nozzman
ken je nie eens een tekening van Paaseiland maken?
lijk me wel koel en dat kan ook wel in jou steil :D

(i like ur stuff! :) )
Paaseiland? :? Waarom in godesnaam paaseiland? Dat zijn al misvormde hoofden! Moet ik ze ook nog door de mangel halen. Hehehe. Mijn site is 1 groot paaseiland. Ga daar maar naartoe ;)

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een creatie uit mijn handen:

Afbeeldingslocatie: http://www.iguana-design.nl/mirror.jpg

Geinspireerd door deze tekst:

I look into the mirror
See myself, I'm over me
I need space for my desires
Have to dive into my fantasies
I know as soon as I'll arrive
Everything is possible
Cause no one has to hide
Beyond the invisible

Close your eyes
Just feel and realize
It is real and not a dream
I'm in you and you're in me
It is time
To break the chains of life
If you follow you will see
What's beyond reality

~Enigma~

Ik weet dat er een aantal foutjes in geslopen zijn maar er zit al vreselijk veel tijd in (grootste project in PS tot nu toe)! Dus wees een beetje aardig ;).

Oke eventjes wat weetjes:
- Filesize: 137 MB
- Layers: meer dan 200
- Geen referentie
- Tijd: Aantal weken
- Original image size: 1860*1920
- Ergste onderdeel: perspectief
- Leukste onderdeel: bos

En bij deze wil ik mophor nog even bedanken voor alle uitleg en advies :).
En nog enkele details:
Afbeeldingslocatie: http://www.iguana-design.nl/detailsmirror.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Iguana: geweldig. Ik ben zelf geen vakman maar vind het contrast tussen de wat passieve (slaapwandelende?) dame aan onze kant van de spiegel en de wat uitdagender 'boself' (droom/ spiegelbeeld) erg goed gelukt (nu maar hopen dat dat de bedoeling was).
En van de foutjes vind ik alleen de schaduw (de lichtbron lijkt de spiegel, dus de schduw van de arm hoort niet voor het meisje op de grond te vallen) storend.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Echt supermooi gewoon. Maar dat mens in de spiegel had je toch al een keer gemaakt? In een van je eerdere werken heb ik die namelijk al een keer gezien.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wcduck schreef op 04 januari 2003 @ 11:26:
Echt supermooi gewoon. Maar dat mens in de spiegel had je toch al een keer gemaakt? In een van je eerdere werken heb ik die namelijk al een keer gezien.
Ja klopt, heb je goed onthouden! :). Ik heb het ook als kerstkaart gebruikt. Ik had toen deze plaat al zo goed als af, en daar het een en ander uit gebruikt voor mijn kerstkaart. Heb er toen ook bijvermeld dat het een onderdeel zou zijn van een grotere plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

weer eens wat anders, een illustrator bestand:

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/gallery/still/meisje.jpg

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iguana In 1 woord: AMAZING.

een mega mooi staaltje klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Prachtig, Iguana! vooral de ogen van dat boselfje, erg mooie uitstraling :)
Maar leg nou eens uit, hoe heb je die vloer zo strak gekregen?

Xangadix: heb je hem nagetekend of overgetrokken? Ik denk het eerste he... ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Dark Blue op 04-01-2003 18:09 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-06-2024

YRX

Nog een millenniumbug gezien?

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 21:20:
Nou Iguana, ik was al fan, maar nu helemaal. _/-\o_

Leuk dat je zo van één prent een aantal kleinere platen kunt maken die ook stuk voor stuk het bekijken waard zijn.

[zeikmodus]
Haar rechtervoet zie je nu een beetje van bovenaf, je zou meer zijkant moeten zien. Ik doe je dit dus niet na hoor! :D
[/zeikmodus]

Nee, ik ben niet dyslectisch dus typefouten kan je me rustig aanrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Gave plaat Iguana! Even mierenneuken :)

Ik heb het idee dat het perspectief van die stenen hoofd niet echt klopt icm met de spiegel, het is net of ze naar (voor de hoofden) rechts gekeerd zijn.

Uhm. Dan wordt het trouwens snel moeilijk :) Naar mijn smaak had de houding van de vrouw wat expressiever gemogen, ze komt op een of andere manier wat houterig over. Misschien wat meer rijkend ipv zo'n "ik geef een onzichtbare koninging een handje" houding :)

Exit gemierenneuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie allemaal voor de reacties! :) En inderdaad al die puntjes die jullie op noemen zijn ook dingen waar ik mee geworsteld heb (en nog een aantal andere). En er zitten in die dingen gewoon al een hoop verbeteringen tov eerdere versies, maar inderdaad is het nog steeds niet goed.

Dark Blue, je vroeg hoe ik de vloer zo gekregen heb. Ik heb dit met een trukje gedaan:
Eerst de vloer van bovenaf getekend in vierkanten vlakken met daarin een zwart vlak. Daarna heb ik dit in de werkplaat lopen draaien net zolang tot de lijnen richting perspectief lopen. En dan denk je dat je het goed gedaan hebt, en dan kom je erachter dat de andere lijnen ook nog naar een verdwijnpunt moeten lopen (waar je even geen rekening mee gehouden had 8)7). Dus mag je al het draai en bijstel werk weer helemaal over nieuw doen. (dus misschien dat gewoon tekenen veel sneller was gegaan).

DarkX, ik weet wat je bedoeld met het hoofd aan de spiegelrand. Maar ik kon gewoon niet beredeneerd krijgen wat je dan wel precies te zien zou moeten krijgen. Heb je misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~majic/majic.jpg

Met dank aan een maat van me ...ik had snowblind's tekeningen gezien...en de maat van me beetje gepushed om t zelfde te proberen :-) ...Is voor een corp website (clan) voor t spel EVE - iedereen die in de corp zit krijgt een eigen "caricatuur" .

T origineel :
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~majic/majic3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op 04 January 2003 @ 23:24:
Dank jullie allemaal voor de reacties! :) En inderdaad al die puntjes die jullie op noemen zijn ook dingen waar ik mee geworsteld heb (en nog een aantal andere). En er zitten in die dingen gewoon al een hoop verbeteringen tov eerdere versies, maar inderdaad is het nog steeds niet goed.

Dark Blue, je vroeg hoe ik de vloer zo gekregen heb. Ik heb dit met een trukje gedaan:
Eerst de vloer van bovenaf getekend in vierkanten vlakken met daarin een zwart vlak. Daarna heb ik dit in de werkplaat lopen draaien net zolang tot de lijnen richting perspectief lopen. En dan denk je dat je het goed gedaan hebt, en dan kom je erachter dat de andere lijnen ook nog naar een verdwijnpunt moeten lopen (waar je even geen rekening mee gehouden had 8)7). Dus mag je al het draai en bijstel werk weer helemaal over nieuw doen. (dus misschien dat gewoon tekenen veel sneller was gegaan).

DarkX, ik weet wat je bedoeld met het hoofd aan de spiegelrand. Maar ik kon gewoon niet beredeneerd krijgen wat je dan wel precies te zien zou moeten krijgen. Heb je misschien een idee?
Je moet iets meer van de eh. Rechterkant van het gezicht laten zien. Je hebt nu van die en profile gezichten, terwijl het meer très-en-quatre (of hoe heet da ook alweer?) gezichten moeten zijn, beetje zoals op de ouwe pasfoto's zegmaar. Hier ff heeeel snel schetsje voor het idee, klopt volges mij nog niet geheel, maar geeft misschien idee hoe je meer die richting weergeeft :)

Als het niet lukt wil ik nog wel es wat gedetaileerder tekenen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/statue.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majic schreef op 05 januari 2003 @ 00:16:
[afbeelding]

Met dank aan een maat van me ...ik had snowblind's tekeningen gezien...en de maat van me beetje gepushed om t zelfde te proberen :-) ...Is voor een corp website (clan) voor t spel EVE - iedereen die in de corp zit krijgt een eigen "caricatuur" .

T origineel :
[afbeelding]
haha.. Netjes !@ Heeft ie goed gedaan. Ziet er tof uit.. Doet me een beetje denken aan John Cage van Mortal Kombat :*) . Goede stijl, ziet er snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshia
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 19:50
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 21:20:

[afbeelding]
Erg mooie creatie :)

Het lijkt alleen of de dame voor de spiegel maar 1 been heeft of dat haar linkervoet eraf is gehakt :o
misschien kan je een hiel erbij maken of alleen een stukje daarvan, zodat het niet lijkt alsof ze omvalt :?

Voor de rest vind ik het net als je andere creaties erg mooi gemaakt :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Laatst online: 01:11
Ik geloof het zelf bijna niet :P maar ik heb iets gecreerd wat hier wel een plaatsje waardig is! :)
Het is nog een WIP, zal nog wel even duren voordat ie af is. Ik ben nu aan het tekenen met potlood, daarna ga ik 'm inkten, gummen, scannen, bijwerken en inkleuren in photoshop (dat laatste doe 'k dan voor het eerst... word lastig)

Dit is 'm dan: http://www.phrea.com/~webcrap/capedude3.jpg

Vooral de onderkant moet ik nog aan werken... de benen enzo. Armen wil ik ook nog wat strakker, maar ik moet maar eens voorbeeldjes gaan zoeken (batman/superman ;)) om dat echt goed te krijgen.

Ik vind zelf dat ik helemaal niet kan tekenen, maar met een beetje hulp van de http://www.polykarbon.com/ tutorials (Het idee is van mij zelf, maar de opbouw van het mannetje en het gezicht etc. heb ik daar vandaan) krijg ik er toch zoiets uit! en 't is nog niet eens (nog lang niet :P) af. 'K krijg de smaak te pakken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Zo na 10 jaar ofzo maar weer eens een schetsje gemaakt want dat tekenen is toch wel erg cool..... dat ik het zo lang geleden voor het laatst eigenlijk gedaan heb is toch wel erg zonde.

* IschaGast tips zijn altijd welkom *D

Afbeeldingslocatie: http://www.izzii.nl/tweakers/smileyman.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

majic schreef op 05 January 2003 @ 00:16:
[afbeelding]

T origineel :
[afbeelding]
Ehmm... volgens mij kloppen de platen nu niet meer?
izzii schreef op 06 January 2003 @ 15:17:
Zo na 10 jaar ofzo maar weer eens een schetsje gemaakt want dat tekenen is toch wel erg cool..... dat ik het zo lang geleden voor het laatst eigenlijk gedaan heb is toch wel erg zonde.

* Dark Blue tips zijn altijd welkom *D

[afbeelding]
Hij heeft een rij tanden waar je een lineaal langs kan leggen... zou het leuker zijn om die met de mond mee te laten lopen?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Dark Blue schreef op 06 January 2003 @ 19:26:
[...]

Ehmm... volgens mij kloppen de platen nu niet meer?

[...]

Hij heeft een rij tanden waar je een lineaal langs kan leggen... zou het leuker zijn om die met de mond mee te laten lopen?
Oh *shit* ....dank dat je me daar even op wees...ik had per abuis een ouder "majic.jpg" tje er over heen gegooid .....niet er bij stilstaand dat die majic nog ergens gelinked was....thanks :) is nu weer gefixxed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
nieuwe WIP:

http://www.phrea.com/~webcrap/capedude5.jpg

Ja ik weet het, z'n romp is te lang :( heb ik in het begin al fout gedaan.. helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zow.. de vakantie is voor mij voorbij, rest mij nog even om de mensen de beste wensen te wensen :D en meteen weer iets nieuws te posten.. ik heb dan ook weer eens niet stil gezeten.. eehm, let me know what y'all think about it.. het was een cadeautje voor een vriendin die al tijden een tekening wilde hebben..

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~berrieschoots/berrie_01.jpg

de gehele tekening is gemaakt en gekleurd met een 0.5 mm HB drukpotlood ( van de hema geloof ik :*) )

edit:
kweet dat zijn ene hand een beetje minder is.. maarja.. ik haat gummen, en weet ook dat ik het anders toch zou verknallen.. en dat is de rest het niet waard

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 09:13 . Reden: handje.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 09:11:
zow.. de vakantie is voor mij voorbij, rest mij nog even om de mensen de beste wensen te wensen :D en meteen weer iets nieuws te posten.. ik heb dan ook weer eens niet stil gezeten.. eehm, let me know what y'all think about it.. het was een cadeautje voor een vriendin die al tijden een tekening wilde hebben..

[afbeelding]

de gehele tekening is gemaakt en gekleurd met een 0.5 mm HB drukpotlood ( van de hema geloof ik :*) )

edit:
kweet dat zijn ene hand een beetje minder is.. maarja.. ik haat gummen, en weet ook dat ik het anders toch zou verknallen.. en dat is de rest het niet waard
izzii: kijk nog eens goed naar deze tekening, dan weet je wat je nog met de jouwe zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IschaGast
Inderdaad echt heel cool gedaan man!!!!

Zal er eens naar gaan kijken en nog veel gaan oefenen *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

izzii schreef op 07 januari 2003 @ 09:33:
Inderdaad echt heel cool gedaan man!!!!

Zal er eens naar gaan kijken en nog veel gaan oefenen *D
thanxz, als je op mijn nick zoekt, kom je in deze post nog wel wat meer spul tegen.. je mag het van mij best gebruiken om van te leren.. haha, klinkt wel kewl.. maar keep up the work.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IschaGast
Ik heb al die dingen gezien en echt respect........ moet gewoon gaan kijken, doen doen en nog eens doen en daar gaan we nu maar eens mee beginnen ;)

Je bent immers nooit te laat om te leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Laatst online: 16-04 09:55
Wow relaxt ezchaos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow.. wat een complimenten.. nice.. thanxz! aangezien ik eindelijk weer een beetje op mijn oude niveau bezig ben ( zie bovenstaande tekening..) heb ik ook besloten om de pen echt weer eens wat vaker te gaan gebruiken.. ben in ieder geval een digitale portfolio aan het maken met al mijn werk.. weet niet wanneer die online gaat komen, maar dat laat ik nog wel horen.. hier bij deze weer een afbeelding uit mijn stagedoos.. vind hem niet zo, maar toch wel weer waard om te showen..

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/sketches_03.jpg

offtopic:
ik weet ook dat de klok niet rond is, maar dat was ook de bedoeling.. artistieke vrijheid :9

dit was een gewoon fineliner projectje.. works every time, en je hebt die mooie volle zwarte lijntekeningen.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IschaGast
Doet mij denken aan die public enemy gast met die megaklok om zijn nek!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

izzii schreef op 07 januari 2003 @ 13:16:
Doet mij denken aan die public enemy gast met die megaklok om zijn nek!!!
daar komt het idee van die klok wel vandaan.. was net een beetje in die muziek verzeild, maar ik weet niet of hij er ook nog op lijkt.. haha, zou leuik zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Flava Flave roels :P En nee hij lijkt er niet op...

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeligan schreef op 07 januari 2003 @ 15:49:
Flava Flave roels :P En nee hij lijkt er niet op...
offtopic:
flava flav.. dat was em idd.. maar goed, als ik hem nu een muts had gegeven, dan had het alweer een stuk beter geleken :D, ik zal morgen weer wat nieuws posten.. tot die tijd.. thanxz voor de complimenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met photoshop maar weer een oude schets nagetekend, want anders zit ik hier op stage mijn tijd al helemaal te verdoen :O :O :O

Afbeeldingslocatie: http://rschoof.demon.nl/art/pics/gangsta.png

Die schets moest eigenlijk een schilderij worden voor een vriend van me, maar daar heb ik dus nooit meer tijd voor... ;( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje op dezelfde tour als mijn Space_Mouse.

Afbeeldingslocatie: http://www.bdisoke.nl/beta/guard1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bdisoke.nl/beta/candle-man.jpg

en nog een schets, alletwee voor een evt. nieuw animatie projectje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Laatst online: 00:24
voor de teken-fans: er is nu op ned3 een documentaire over peter pontiac

Edit: herhaling zaterdag a.s om 13.35 op nederland 3

[ Voor 28% gewijzigd door Emcee op 09-01-2003 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 17:22:
Beetje op dezelfde tour als mijn Space_Mouse.
hmmf, ik vind jou space_mouse alleen wel veel cooler :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand van wie dit plaatje is? wie het gemaakt heeft etc...

Ik heb het "gekregen" via een vriend maar die had hem heel lang op zijn pc staan en weet niet hoe ie er aan komt.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ftps/badboySmall.jpg

Ik zou het namelijk wel willen gebruiken in een flash animatie, ik kleur hem dan eerst wel in.
Het liefts heb ik dan wel toestemming, vandaar deze vraag...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 09:32:
Weet iemand van wie dit plaatje is? wie het gemaakt heeft etc...

Ik heb het "gekregen" via een vriend maar die had hem heel lang op zijn pc staan en weet niet hoe ie er aan komt.

[afbeelding]

Ik zou het namelijk wel willen gebruiken in een flash animatie, ik kleur hem dan eerst wel in.
Het liefts heb ik dan wel toestemming, vandaar deze vraag...
Als ik jou was ( weet niet of je het al gedaan hebt) zou ik deze post ook even op de andere artforums plaatsen.. weet uit eigen ervaring hoe frustrerend het is als mensen je werk gebruiken zonder dat je daar toestemming hebt gegeven.. wel tof dat je er in ieder geval moeite voor doet..

BTw, het is wel een vet plaatje.. strakke stijl.. beetje manga idee.. is vast wel weer iets om door mijn werk heen te plakken.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, tnx, ik heb ook al gezocht op google, bij images en de titel geprobeerd, kwam op niets uit.
Volgens mij staat er Elstak '01 maar dan vind je via google alleen maar een dj die zo heet...
Kan je een ander forum noemen waar ik deze vraag kan posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ooit wel eens gehoord over deviantart.com .. weet niet of het ook een forum heeft, maar je kun het altijd proberen.. verder kun je denk ik via de bekende *.pagina.nl's wel forums vinden.. tja, en anders kun je altijd nog proberen die tekening een soort van eigen look te geven.. dat het niet een exacte kopie van zijn/haar werk wordt.. weet die vriend van je niet meer waar het vandaan komt?! succes ermee.. en anders heb je het geprobeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat je eens rond kan gaan vragen op http://forums.sijun.com, daar gaat het vrijwel alleen over tekenen. En anders kan je nog eens kijken op http://www.cgtalk.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke tnx, ik ga daar nog even kijken, en nee ik heb (had) nog nooit gehoord van deviantart, en ik wil er dus meer een tekenfiguur van maken ipv een potlood schets.

(kben van plan om te kijken of ik hem een beetje op de maat van de muziek (gewoon de bass) met z;n hoofd kan laten knikken en misschien zijn voet ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt echt een hele goede kans als je ff een postje plaatst op http://forum.web-con.nl want daar heb ik hem volgens mij voorbij zien schieten, en die kerel zit daar ook. Ik kan alleen niks garanderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wexx op web-con had dit als een icon.

Ik heb hem even gemeeld en hij vertelde dat hij het figuurtje uit een Spaans stripboek heeft nagetekend.

Dus je kan het figuurtje nu helemaal niet meer gebruiken >:) .

Ik zou gewoon in dezelfde stijl iets maken, je hebt immers een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrZed
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

* MrZed wil scanner installeren.. en ook patsen met z'n werk hier.. :+

Ik hoop dat het topic niet doodbloed en dat als het doodbloed, er een deel 3 komt!

nog steeds een nickchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
doodbloeden.. nah.. dat kan niet.. er zijn toch nog zat mensen die nog overweg kunnen met papier en een pen.. of een pen en een wacomtabletje.. komt goed!.. hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.boomspeed.com/stinkdier/excerpt.jpg

uit me sketchbook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral die baby/kinder gezichtjes zijn leuk gedaan! Nagetekend of helemaal uit je hoofd gedaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 15:04:
Vooral die baby/kinder gezichtjes zijn leuk gedaan! Nagetekend of helemaal uit je hoofd gedaan? :)
baby's nagetekend. rechterpagina aan de hand van foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/capedudefinal1.jpg

Met de hand getekend (potlood daarna fineliner) op de computer geprobeerd de lijntjes mooi te maken door beetje te gummen etc. DAT DOE IK DUS ECHT NOOIT MEER :( heeft me uren gekost en zie het resultaat, klote lijntjes.. :/ volgende keer dus alles overtrekken op een nieuwe layer, klotewerk met de muis.. :(
Anyways, beetje met de airbrush ingekleurd en schaduwen gegeven (+ een maan erbij) ook dat is niet perfect.

Er zitten veel fouten in... (waar ik te laat achter kwam) het had gewoon beter moeten worden... maarja, voor een eerste poging om zoiets te maken ben ik er wel tevreden over :) volgende keer beter.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daggie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 20:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtuv schreef op 10 januari 2003 @ 16:15:
[afbeelding]

Met de hand getekend (potlood daarna fineliner) op de computer geprobeerd de lijntjes mooi te maken door beetje te gummen etc. DAT DOE IK DUS ECHT NOOIT MEER :( heeft me uren gekost en zie het resultaat, klote lijntjes.. :/ volgende keer dus alles overtrekken op een nieuwe layer, klotewerk met de muis.. :(
Anyways, beetje met de airbrush ingekleurd en schaduwen gegeven (+ een maan erbij) ook dat is niet perfect.

Er zitten veel fouten in... (waar ik te laat achter kwam) het had gewoon beter moeten worden... maarja, voor een eerste poging om zoiets te maken ben ik er wel tevreden over :) volgende keer beter.. :P
voor een eerste poging is het best netjes hoor.. kan me herinneren dat ik het af en toe in PS7 ook aarig vernaggelde.. daarna ben ik op een andere manier gaan werken.. ik scande de tekening en opende die in Illustrator.. de lijnen trok ik daarin over ( vind ik mooier als overtrekken in PS) en daarna gebeurde het inkleuren wel in PS.. en als dat niet mooi aan de randen aansluit dan gooi je gewoon die oningekleurde als laag over de je ingekleurde heen.. bij mij zag alles er dan weer piekfijn uit.. als voorbeeld een tekening die ik al eerder hier poste..

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/sander.jpg

offtopic:
dat leverde mij weer een fles blue curacao op ;)

deze resultaten kan het geven.. proberen waard toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 16:42:
[...]

voor een eerste poging is het best netjes hoor.. kan me herinneren dat ik het af en toe in PS7 ook aarig vernaggelde.. daarna ben ik op een andere manier gaan werken.. ik scande de tekening en opende die in Illustrator.. de lijnen trok ik daarin over ( vind ik mooier als overtrekken in PS) en daarna gebeurde het inkleuren wel in PS.. en als dat niet mooi aan de randen aansluit dan gooi je gewoon die oningekleurde als laag over de je ingekleurde heen.. bij mij zag alles er dan weer piekfijn uit.. als voorbeeld een tekening die ik al eerder hier poste..

[afbeelding]

offtopic:
dat leverde mij weer een fles blue curacao op ;)

deze resultaten kan het geven.. proberen waard toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Aangezien ik 1 avondje hard doorgewerkt heb krijg jullie es niet 400 wips te zien tussendoor, maar laat ik es een progress verhaaltje neertiepen, moet ik nl beetje leren als ik nog ooit opdrachtjes krijg :)

Van de week nog een avondje lopen tekenen, ben bezig met een soort mascotte/logo dingetje voor een soortement gaming site (niet van mij). Idee was dus soort UT geripte warrior mascotte met vlag. Vond ik nix, jammer voor hun, teveel gezien, en gamen is meer dan UT :) Maar wil toch in veilige clichés houden, maar verbreed het iets.

Eerste schets:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/sketch.gif

De opzet. Vaandel met logo, links een Aragorn/Legolas achtige medieval ranger figuur, hier met boog, maar evt met zwaar, moet ik nog zien. Rechts een Trinity/Lara Croft/'babe uit Blade Runner game waarvan ik naam kwijt ben' achtig cyberpunkish futuristische warrior babe. Probeer zo dus zowel historic/fantasy en modern/futuristic EN man en vrouw neer te zetten, wat al gelijk met veel meer games overeen stemt.

Ben doorgegaan met die babe te tekenen.

Uitgewerkte schets:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/fightress_sketch2.jpg

Wist nog niet goed wat voor stijl uitwerking zou worden, en hoe het op de site zou passen, dus ben es totaal andere weg ingeslagen als wat men meestal van me gewend is. Ben weer es gaan vectoren :P Lekker makkelijker inpasbaar en shit, en op moderne gamesite kan het zeker vet uitzien imo. Probeer er toch beetje eigen stijl in te leggen, met zo min mogelijk shading (dwz geen 30 laagjes shading zoals bijv xanadix tijdje terug postte), beetje richting shellshading evt.

Is bijna af:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/fightress_rc1.gif

Comments are welcomed :)

ow, anatomische incorrectheid enzo ben ik me van bewust, is nadeel van snel werken :) Maar aan andere kant, geeft wel weer eigen stijl. Gun is trouwens duidelijk niet af.

edit:
Wow, ik vond dat ik al een behoorlijke sl*t getekend had, maar hieronder is toch wel een tikkeltje erger :) Lijkt me niet makkelijk kruipen met die uiers ;) Verder mooi getekend, daar nie van.

[ Voor 12% gewijzigd door DarkX op 10-01-2003 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://aard.xtreme-power.nl/photo/other/cm1.jpg
me zijkant van me pc :)
Hand getekend :P

Afbeeldingslocatie: http://aard.xtreme-power.nl/photo/other/cm2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

j0w ik was vandaag aan het graven en ik kwam wat dingen tegen waarvan ik wel dacht dat ik ze hier ff kon laten zien :)

Afbeeldingslocatie: http://ba2001.tmfweb.nl/PICS/1.gif

Deze is al denk ik van 22-01-2001 best al wel oud dus hij is een beetje gelig maar dat komt door me scanner en dat is al ik de boel een beetje goed instel wel weg te krijgen. Dingen waar ik nog flink aan moet werken is de vorm van het lichaam (blijft toch altijd lastig) en de dynamiteit van het haar het ik teken het meestal heel stylistish alsof wanneer hij op de kop zou hangen z'n haar nog steeds zo blijven staan :p

Afbeeldingslocatie: http://ba2001.tmfweb.nl/PICS/2.gif

Deze is wel vrij recent eerst met de hand ff getekend en daarna met een layer helemaal 'overgetrokken' in psp irritant werk is dat en het duurt veel te lang.. het is een eigenlijk onderdeel van een logo waarvan ik in de toekomst nog een keer gebruik van wil gaan maken.

Afbeeldingslocatie: http://ba2001.tmfweb.nl/PICS/3.jpg

En als laatste het oudste stuk van de 3 deze heb ik dacht ik ergens mei 2000 gemaakt voor school was voor uiteraard voor teken en ik dacht ook dat ik het gebruikt heb bij me examen project. De bedoeling was vrij sim-pel ontwerp 'iets' ja wat dan nouwja in dit geval heb ik dan maar gekozen voor een reclame voor een computerspel die je wel eens tegenkomt in een gamesblad. Let astublieft niet op dat middelste mannetje met dat dubbele zwaard van het liefst zou ik die er gewoon uitknippen want die ziet erg gewoon niet uit. De naam Omikron II is gewoon een willekeurige naam het heeft absoluut niks met Omikron the Nomad Soul te maken, ik vond het gewoon een wrede naam :)

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

DarK_M schreef op 10 januari 2003 @ 20:57:
[afbeelding]

Deze is wel vrij recent eerst met de hand ff getekend en daarna met een layer helemaal 'overgetrokken' in psp irritant werk is dat en het duurt veel te lang.. het is een eigenlijk onderdeel van een logo waarvan ik in de toekomst nog een keer gebruik van wil gaan maken.
No offence, maar is zoiets niet VEEEL handiger in Illustrator te doen? Lijkt mij eerder vector werk dan iets voor een paint/foto proggel als psp

edit:

*kuch* fileshareproggels *kuch* ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DarkX op 10-01-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Ja dat is misschien wel zo maar dan moet je die wel hebben ;(
In psp gaat het best wel shitty gewoon lijtjes trekken daarom is die ook zo hoekig op sommige plekken maar hij wordt toch nog wel wat verder verkleind (hij is nu 50%) dan valt het wel mee, maar je kan inderdaad beter een ander programma gaan gebruiken want in psp valt absoluut niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Het klinkt misschien vreemd, maar voor je basis-vectortekening (die je later gaat verfraaiien in PS of zo) is de tekenfunctie van OpenOffice.org naar mijn mening best geschikt als je geen echt vectorprog tot je beschikking hebt. En 't is gratis. Deze tekenfunctionaliteit is in ieder geval veel krachtiger dan zijn collega in MS Office. Misschien heb je daar wat aan?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Een basisvectortekening die je verfraaid in photoshop? En dat in een officeproggel?

Zit daar dan een illustrator achtig programma in? En waarom wil je vectorafbeeldingen in photoshop maken? Of bedoel je dat je em daarna nog wil bijpixelen oid?

* DarkX is confused :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Voor het overtrekken van lijnen gebruik ik als ik zin heb in een vectorachig programma OO.o, omdat ik niets beters heb. Vervolgens kun je zo'n tekening gebruiken om op te knappen ins een ander pakket. Mijn post was een pogin tot antwoord op DarkM die (terecht) vindt dat het overtrekken van lijntjes in PSP vaak niet lekker gaat.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer nette werken jongens. Ik hoop volgende week weer tijd te hebben voor wat nieuw werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lo pplz! :)
ik volg het topic al een tijdje en vond het tijd om ook is wat van mezelf te posten.
(heb eindelijk een scanner gekocht 8))

Afbeeldingslocatie: http://www.hollowinteractive.com/images/Dev/cambridge/priv/pissingH2O.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.hollowinteractive.com/images/Dev/cambridge/priv/bear-the-load.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.hollowinteractive.com/images/Dev/cambridge/priv/pay-the-prise.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.hollowinteractive.com/images/Dev/cambridge/priv/Scan1Color.gif

hope you all like it
Laterz 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexopheus
  • Laatst online: 20-08-2024
COOOOL echt mijn stijl.

Wat niet kan is nog nooit gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

DarkX schreef op 10 januari 2003 @ 21:13:
[...]
edit:

*kuch* fileshareproggels *kuch* ;)
Hm ja nu je het zegt lijkt m'n logootje vrij veel op dat mannetje van Napster :( fuck dat was absoluut niet de bedoeling het was meer de bedoeling om een karakter te maken waaraan duidelijk te zien was dat die blind was, niet kon praten en niet kon horen en hoe laat je zien dat iemand niks kan horen? Door hem een stel doppen op z'n oren te proppen :) Het is eigenlijk een evaluatie van een ander karaktertje dat al veel ouder is misschien al wel gemaakt voordat Napster bekend werd

/edit
Hoewel.. het is maar net hoe je het bekijkt
Napster logo
Afbeeldingslocatie: http://www.baz.ch/_images/napster-logo.jpg

/me Dark_M gaat druk op zoek naar een eerdere versie
Afbeeldingslocatie: http://ba2001.tmfweb.nl/PICS/4.gif
Brakke versie maar toch terug gevonden :)
/me Dark_M gaat nu op zoek naar de originele tekeningen en is de komende dagen nog wel even bezig :p

[ Voor 8% gewijzigd door Dark_M op 12-01-2003 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is vast al langsgekomen: wat is wacom precies?? mooie drawings trouwens... /me zoekt zijn scanner weer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Laatst online: 04-09 07:58
Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 14:51:
is vast al langsgekomen: wat is wacom precies?? mooie drawings trouwens... * d33n zoekt zijn scanner weer op...
Wacom is een producent van tekentabletten... kijk eens op www.wacom.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
DarK_M schreef op 12 januari 2003 @ 13:39:
[...]

Hm ja nu je het zegt lijkt m'n logootje vrij veel op dat mannetje van Napster :( fuck dat was absoluut niet de bedoeling het was meer de bedoeling om een karakter te maken waaraan duidelijk te zien was dat die blind was, niet kon praten en niet kon horen en hoe laat je zien dat iemand niks kan horen? Door hem een stel doppen op z'n oren te proppen :) Het is eigenlijk een evaluatie van een ander karaktertje dat al veel ouder is misschien al wel gemaakt voordat Napster bekend werd

/edit
Hoewel.. het is maar net hoe je het bekijkt
Napster logo
[afbeelding]

/me Dark_M gaat druk op zoek naar een eerdere versie
[afbeelding]
Brakke versie maar toch terug gevonden :)
/me Dark_M gaat nu op zoek naar de originele tekeningen en is de komende dagen nog wel even bezig :p
pssst ;) de "*kuch* fileshareproggels *kuch* ;)" slaat volgens mij op Illustrator..
Ik vind je logotje iig niet gejat van 't napster ding hoor.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://picserver.games-on.nl/img/games-on-graf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.games-on.nl/img/uzi-draw.jpg

/me kijkt naar zijn plaatjes en naar de rest van het topique en voelt zich inferieur :P

maar: tog weer een nuttige bijdrage geleverd (en daar gaat het om)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/gallery/still/suicide1.jpg

een schets voor een strippagina waar ik aan werk (zo'n 10-jaren plan weetjewel :) )

er zijn ook weer verse beertjes:
( http://www.xangadix.net/gallery/still/beertje/ )

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/gallery/still/beertje/beertje72.jpg

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
'k kreeg ze net in de mailbox ja, ze zijn weer fijn Xagandix :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtuv schreef op 12 januari 2003 @ 18:47:
'k kreeg ze net in de mailbox ja, ze zijn weer fijn Xagandix :D
eej en de mijne dan in de post daarboven :P :D

edit:

beertje is trouwens wel dikke 0wnatsj ja!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Xtuv schreef op 12 January 2003 @ 15:13:
[...]

pssst ;) de "*kuch* fileshareproggels *kuch* ;)" slaat volgens mij op Illustrator..
Ik vind je logotje iig niet gejat van 't napster ding hoor.. :)
*kuch* fileshareproggels *kuch* ;) gaat wat langzaam over een 64kb lijntje ;(

ff weer ontopic :) Beertje ruleerd best ff lekker grof zo af en toe })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat gestoei met me nieuwe wacom kwam er dit uit de bus

Afbeeldingslocatie: http://picserver.games-on.nl/img/mystic6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 19:02:
[...]
eej en de mijne dan in de post daarboven :P :D
Sorry, die zijn ook heel mooi hoor! :>
ik heb daar ook een hekel aan, als zomaar je werk overgeslagen word.. :( :D

Ik heb net weer een schets in Illustrator over zitten trekken:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/relaxwip.jpg
Morgen ofzo inkleuren.. :)

tazzzmaniac: Damn!! netjes :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Xtuv op 12-01-2003 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 20:32:

[afbeelding]
Whoa! Mooi gebruik van computer. Lekkere dynamiek erin. Topplaat!

Ik maar weer een cartoon dan.

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/ha-ha/images/edities/55.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whahaha,
treffend als altijd.
Complimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Oeh, dan wil ik ook ff aandacht opeisen voor mijn tekening stukje terug :P

fileshareproggels sloeg trouwens idd op illustrator downen :) Anders moet je maar zorgen dat je vrienden hebt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
DarkX schreef op 12 January 2003 @ 22:46:
Oeh, dan wil ik ook ff aandacht opeisen voor mijn tekening stukje terug :P

fileshareproggels sloeg trouwens idd op illustrator downen :) Anders moet je maar zorgen dat je vrienden hebt >:)
Jou cell shaded plaatje is erg gaaf :)
Ik ben ook een beetje op zoek naar tutorials hierover, dus als je toevallig nog wat hebt liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 20:32:
[afbeelding]
Weet je zeker dat je die wacom nog maar net hebt? oftwel dit ziet er echt heel erg goed uit :)
DarkX schreef op 12 januari 2003 @ 22:46:
:'( waaa dat vind ik niet aardig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Xtuv schreef op 13 januari 2003 @ 00:22:
[...]

Jou cell shaded plaatje is erg gaaf :)
Ik ben ook een beetje op zoek naar tutorials hierover, dus als je toevallig nog wat hebt liggen :)
Whehehe, dat was me totaaal niet opgevallen :) Denk dat het kwam omdat shellshader zo lekker allitereerd :)

Maar ik moet zeggen dat ik geen tutors oid heb. Heb gewoon die schets gemaakt, die in vlakken overgetrokken met de pen tool (zie hier, je eigen topique >:)), en daarna op de plekken waar ik in de schets gearceerd had donkere vlakjes getekend die ik met masks op pathfinder functies passend maak, dat mag je zelf weten. Maar ik weet niet of ik de gangbare methode gebruik, ik heb alles geleerd door zelf aanprutsen dus het kan zijn dat ik methodes gebruik die voor andere mensen totaal onlogisch zijn :)

[ Voor 48% gewijzigd door DarkX op 13-01-2003 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is mijn creatie (PS7 + wacom intuos2)...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/gmartina1/jollo.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 20:32:

[afbeelding]
dude, dit is echt goed!

Mooi sfeertje gecreeerd... Uuuhm, produceer meer van dit werk aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hier een handgetekend portretje gemaakt door mezelf ergens in '97:

Afbeeldingslocatie: http://www.ping.be/satcp/test/christine97.jpg

Originele grootte komt overeen met een klein A4'tje. Ik heb nog wel heel wat tekeningen, maar enkele weken na het inscannen van bovenstaande tekening heeft m'n scanner een "downhill" op de trap gemaakt (uitgegleden :) ).

De tekening is niet helemaal perfect (en ook nooit helemaal afgemaakt), maar omdat ik het (voor mezelf) wel aardig gelukt vind, heb ik er maar meteen ook m'n icon van gemaakt :)

Ik zie hier overigens veel Wacom-geproduceerd materiaal passeren. Ik denk momenteel eigenlijk ook aan de aanschaf van zulk een tablet maar heb er totaal geen ervaring mee. Uit andere threads kan ik afleiden dat Wacom 'the way to go' is, maar zou een Graphire2 voldoen, of raden jullie aan ineens voor de toch wel heel wat duurdere Intuos2 te gaan? Ik teken vrij veel (op papier dan weliswaar) maar maak vrijwel uitsluitend pentekeningen en potloodschetsen. Inkleuren en dergelijke amuseer ik me niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Laatst online: 05-10-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.monstar.nl/test/naamloos.gif
Who's the real artist now!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XangadiX schreef op 12 januari 2003 @ 18:38:
[afbeelding]

een schets voor een strippagina waar ik aan werk (zo'n 10-jaren plan weetjewel :) )
Wow Die is mooi zeg!!!! _/-\o_
heb jij ook al zo'n 10 jaren plan strip/project :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi gemaakt hoor! :)
SatCP schreef op 13 January 2003 @ 18:03:
Ik zie hier overigens veel Wacom-geproduceerd materiaal passeren. Ik denk momenteel eigenlijk ook aan de aanschaf van zulk een tablet maar heb er totaal geen ervaring mee. Uit andere threads kan ik afleiden dat Wacom 'the way to go' is, maar zou een Graphire2 voldoen, of raden jullie aan ineens voor de toch wel heel wat duurdere Intuos2 te gaan? Ik teken vrij veel (op papier dan weliswaar) maar maak vrijwel uitsluitend pentekeningen en potloodschetsen. Inkleuren en dergelijke amuseer ik me niet mee.
Ik heb een Graphire 2 en vindt hem prima functioneren. Zie voor mezelf dan ook geen reden om een duurdere aan te schaffen. Ik moet wel zeggen dat ik hem waarschijnlijk op een wat andere manier gebruik dan jij. Bij mij is het voornamelijk inkleuren en smudge werk! (zoals al wat in dit topic voorbij gekomen is) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

DarkX schreef op 10 January 2003 @ 17:18:
...en gamen is meer dan UT :)...
He rustig he met die uitspraken :P !!!

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Roeligan schreef op 14 January 2003 @ 08:32:
[...]

He rustig he met die uitspraken :P !!!
Tja, met zo'n ondertitle kun je weinig anders he :)

Persoonlijk vind ik het maar een stompzinnig genre wat ik slecht zelden beoefen om wat overtollige aggresiviteit te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had zin om iets harigs te tekenen:
Afbeeldingslocatie: http://www.iguana-design.nl/guineapig.jpg

Dit is een van de cavia's die ik ooit gehad heb. Dit beestje is alweer een jaartje of 8 dood. Moest het dus doen met mijn geheugen en een foto met daarop een cavia op postzegelformaat! :)

Hmm... :/ sommige haren komen hier wat lelijker erop door kwaliteit van de jpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Eventjes de tekeningen van de afgelopen 14 dagen eens goed bekeken. Er zit heel wat prachtig materiaal bij:

Klik op de naam van poster om het bericht te zien waarop ik antwoord.

Iguana: Prachtig gedaan. Dat gezicht, heb je dat ook volledig uit het hoofd gedaan of heb je jezelf geïnspireerd op foto's? Alleszins meesterlijk mooi gedaan. Gezichten vind ik nog steeds het moeilijkste bij tekenen.

XangadiX: Ook heel artistiek. Ik hou niet zo van de tekenstijl, maar het is erg realistisch gedaan.

ezchaoz: Klasse! Ik ben nogal liefhebber van potloodtekeningen. Hoewel ik zelf realistisch probeer te tekenen vind ik je cartoonstijl figuurtje erg geslaagd.

GRRR: Potloodschetsen, mmmmh :). Die kindergezichtjes, zeer mooi gedaan. Je zou geboortekaartjes moeten gaan tekenen. Zo'n gezichtjes passen daar heel mooi op :)

XangadiX: Strips, ik denk dat iedereen daar al wel eens aan begonnen is. ik heb zelf ook tonnen schetsen voor strips, maar telkens als je een eindje ver bent dan krijg je nieuwe ideeën voor een nog betere strip. En zo raakt er niets af :)
Vooral dat laatste prentje van je strip vind ik erg mooi door de harde schaduw. En dat voor wat ruwe schetsen, knap!

tazzzmaniac: Als je zoiets kan tekenen vlak na de aankoop van een tekentablet, wow. Ik dacht dat het maanden zou duren eer je wat fatsoenlijk kon tekenen op zo'n ding na de overstap van papier. Ik ga mezelf er ook maar eens eentje cadeau doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om maar weer 's een pic te posten:
Afbeeldingslocatie: http://rschoof.demon.nl/art/pics/beaver.png

Commentaar graag :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 22:29:
Om maar weer 's een pic te posten:
[afbeelding]

Commentaar graag :7
Ik vind het achtergrond kadertje er niet echt bij passen..
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.