I take that as a compliment

Gewoon, vlakje getekend, schaduw over gebrushed, volgend vlakje getekend etc. Daarna gezichtje getekend enzo en dat erover ge-multiplied. Verder moet je gewoon goed oog voor schaduw hebben, en waar schaduw moet zitten. Zelf zie ik het vrij handig, maar evt kun je een echt blokje als voorbeeld gebruiken, of evt een 3d proggel.
Hier even mijn shadingmethode in een notedop
Gezichten e.d. zijn natuurlijk complexer, gebruik dan vaak twee van die schaduw dingen die ik later merge, maar essentie is hetzelfde. Melkpakje is natuurlijk mega easy, was denk ik 15 min werk, met meeste werk in trippy achtergrond effectje

Dark Blue schreef op 24 December 2002 @ 22:41:
- DarkX:
Als tip; je kunt op de gezichten of op stukken van de torens heel sterk inzoomen, en dan teken je gewoon vrij grof alle details in... zoom je dan weer uit naar normaal formaat, dan heb je ook niet zo hoeven priegelen op de details... aangezien jij vaak sowieso al blurry tekent. This might help?
Eh. What is psies je punt? Je vind het te blurry/te weinig details? Torens zijn bewust vaag gedaan, vond ze er wel stoer uitzien zo semi-abstract. Het is natuurlijk een impressie van de poster, als ik het EXACT nateken is het mijns inziens verspeelde moeite, kan ik net zogoed de originele plaat gebruiken
Ik vond wat ik toch noch toe heb wel vrij okay uitzien. Inzoomen op de gezichten e.d. doe ik uiteraard, i'm flattered if ya think dat ik ze zo uit de losse pols teken. Kan an sich wel, maar dan krijg ik ze nooit herkenbaar. Dat er details missen is bewust, ik probeer met 1 of 2 schaduwlagen toch een zo herkenbaar mogelijk gezicht te krijgen, en dat is redelijk gelukt. Mijn eerdere bleef ik priegelen op detailschaduwtjes, wat dat betrefd vind ik dit wel een verbetering, nu krijg ik in een uurtje werk al wat herkenbaars ipv alleen een stukje oog
Maar als ik begrijp je post volges mij niet geheel, toelichting gewenst
Ben nu trouwens behoorlijk aan't kloten op Arwen, een mooi vrouwengezicht als dat van Liv herkenbaar neerzetten is veel moeilijker als een ouwe tovenaar merk ik

Geen handige vouwtjes enzo als houvast.
Hier btw originele plaat:
[
Voor 13% gewijzigd door
DarkX op 25-12-2002 01:05
]