Geen nare woorden over Hilversum, daar hebik gevlogenEvilernie schreef op 13 November 2002 @ 10:57:
[...]
in de zweefvliegerij doen we niet anders dan basisbeen en rugwindbeen. Maar dat Hilversum is ook wel een erg vaag, klein kutvliegveldje hoor
Je hebt duidelijk geen "gevoel" in je vliegtuig, maak eens heel veel touch and go's achter elkaar, en het gaat daarna al een stuk beter....Je kunt flaren op een paar manieren :jos_zwa schreef op 13 November 2002 @ 12:33:
andere mogen natuurlijk ook beschrijven hoe zei landen met de df737
1)Landflare (zo noem ik em maar
2)zweef-flare (ook zelf benoemd
Met de 747 land ik altijd op manier nummero 2, met de DF737 soms 1 soms 2, (maar nooit 3
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Ik doe ook meestal de zweef-flareND schreef op 13 November 2002 @ 16:15:
[...]
Je hebt duidelijk geen "gevoel" in je vliegtuig, maak eens heel veel touch and go's achter elkaar, en het gaat daarna al een stuk beter....Je kunt flaren op een paar manieren :
1)Landflare (zo noem ik em maar) Gas dicht, wanneer je dnekt dat et moet hangt dus van je hoogte af (ik ga niet 500ft boven de treshhold mijn gas dihtgooien als ik al op Vref zit
maar dan heb je ook een mislukte landing
). Op het moment dat je gas dicht doet, geef je wat "back pressure" op je flightstick, en deze aanhouden zodat je nose up telkens vermeerderd. Dit vereist precisie wil je zacht landen @ Touchdown, want op het moment dat je touchdownt moet je vertical speed klein zijn.
2)zweef-flare (ook zelf benoemd) Gas dicht, wel op et goeie moment natuurlijk, de snelheid laten dalen, (wel boven stallspeed houden
) vervolgens is het de bedoeling dat je NET BOVEN DE BAAN horizontaal gaat vliegen (VS 0) Je snelheid neemt af, en je zult lift verliezen --> Touchdown, hoe lager je boven de grond zweeft, hoe zachter de landing
Met de 747 land ik altijd op manier nummero 2, met de DF737 soms 1 soms 2, (maar nooit 3![]()
) hangt er beetje af van de situatie
Vind ik het "zachst" werken
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Verwijderd
Waar had je die reis naar orlando geboekt als ik het vragen mag??Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 14:28:
Yes, back again! week in Orlando geweest!! Nu weer terug, paar 2 dagen werken en dan weer op vakantie naar de Canarische Weilanden! Gevlogen met Continental! BESTE US airline die er is (vokgens mij) Lekker veel ruimte en goede stewardessen! Perfect gewoon, ook de binnenlandse vlucht naar El Paso was perfect! Kutweer hier trouwens..
Zaterdag weer lekker in de 767, is en blijft mij favoriet
Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 16:11:
[...]
Geen nare woorden over Hilversum, daar hebik gevlogen
tampert, kriminalpolizei
Vind ik ook, de landflare gebruik ik alleen voor short landings, omdat je dan eerder touchdownt, en je hebt er echt precieze timing voor nodigMcFlipp schreef op 13 november 2002 @ 16:26:
[...]
Ik doe ook meestal de zweef-flare
Komt er nog iemand op IVAO vliegen want er is niemand
Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje
Dat landen wist Ik niet maar op stijgen wel ..bennierex schreef op 13 november 2002 @ 13:42:
[...]
Als je het goed doet gaat het ding nagenoeg verticaal omhoog
Als je dan weer voorzichtig gas terug neemt tot zo'n 55KIAS, kun je ook weer op exact dezelfde plek landen.
Het is dan net een Harrier
Maar zal zo even kijken wat hij doet bij het landen
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
hehehe, die twin otter is echt krankzinnig 

full flaps tijdens take-off en dan nog tijdens rollen vol stick/stuur naar voren en zo kan je blijven rijden

full flaps tijdens take-off en dan nog tijdens rollen vol stick/stuur naar voren en zo kan je blijven rijden
tampert, kriminalpolizei
heeeeee die kist was de sleepkist van het veld in zwitserland waar ik deze zomer ben geweestBlackhole schreef op 12 november 2002 @ 22:48:
Hier weer een mooie Freeware plane de Robin 400
Hier alvast de DL link (7mb)
http://www.simviation.com/files/1props/DR400v1.zip
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROBINDR400REGENT01.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROBINDR400REGENT02.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROBINDR400REGENT03.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROBINDR400REGENT04.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROBINDR400REGENT5.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROBINDR400REGENT6.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROBINDR400REGENT7.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROBINDR400REGENT8.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROBINDR400REGENT9.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROBINDR400REGENT10.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROBINDR400REGENT11.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/ROBINDR400REGENT12.jpg ]afbeelding[/url]]
Zo dit was het weer even zoHet is een lekkere plane om mee te vliegen .
(Handleiding zit er bij )
Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!
hoe lager boven de grond hoe beter het grondeffect hoe eerder je bij de andere kant van de baan bentND schreef op 13 November 2002 @ 16:15:
[...]
Je hebt duidelijk geen "gevoel" in je vliegtuig, maak eens heel veel touch and go's achter elkaar, en het gaat daarna al een stuk beter....Je kunt flaren op een paar manieren :
1)Landflare (zo noem ik em maar) Gas dicht, wanneer je dnekt dat et moet hangt dus van je hoogte af (ik ga niet 500ft boven de treshhold mijn gas dihtgooien als ik al op Vref zit
). Op het moment dat je gas dicht doet, geef je wat "back pressure" op je flightstick, en deze aanhouden zodat je nose up telkens vermeerderd. Dit vereist precisie wil je zacht landen @ Touchdown, want op het moment dat je touchdownt moet je vertical speed klein zijn.
2)zweef-flare (ook zelf benoemd) Gas dicht, wel op et goeie moment natuurlijk, de snelheid laten dalen, (wel boven stallspeed houden
) vervolgens is het de bedoeling dat je NET BOVEN DE BAAN horizontaal gaat vliegen (VS 0) Je snelheid neemt af, en je zult lift verliezen --> Touchdown, hoe lager je boven de grond zweeft, hoe zachter de landing
Met de 747 land ik altijd op manier nummero 2, met de DF737 soms 1 soms 2, (maar nooit 3![]()
) hangt er beetje af van de situatie
in het echt mag dit natuurlijk nooit krijg je nl. chockcoolingMcFlipp schreef op 13 November 2002 @ 16:26:
[...]
Ik doe ook meestal de zweef-flare
maja is idd zachtste
Verwijderd
of je doet soms ff spoilers uit zodat je weinig lift meer hebt dan 'val' je naar beneden en op het juiste moment doe je ze weer in..
dat mag dus helemaal niet, never extract spoilers onder 3000 ft.Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 17:20:
of je doet soms ff spoilers uit zodat je weinig lift meer hebt dan 'val' je naar beneden en op het juiste moment doe je ze weer in..
tampert, kriminalpolizei
zeker nog niet in een 777 gevlogenVerwijderd schreef op 13 november 2002 @ 14:28:
Yes, back again! week in Orlando geweest!! Nu weer terug, paar 2 dagen werken en dan weer op vakantie naar de Canarische Weilanden! Gevlogen met Continental! BESTE US airline die er is (vokgens mij) Lekker veel ruimte en goede stewardessen! Perfect gewoon, ook de binnenlandse vlucht naar El Paso was perfect! Kutweer hier trouwens..
zou een beetje jammer zijn als je hard naar beneden valt of in een stall terecht komt. Geen tijd om te corrigeren.Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 17:30:
spoilers niet onder 3000ft? Kan iemand mij vertellen waarom dat niet mag?
Lijkt mij.
Dan doe je het fout, en heb je snelheid teveel tijdens het zweevenHyp3rman schreef op 13 November 2002 @ 17:11:
[...]
hoe lager boven de grond hoe beter het grondeffect hoe eerder je bij de andere kant van de baan bent
expect pics from moi!
thnx voor je uitleg ND
ik ga maar eens touch en go's maken denk ik
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
PS.Onderstaande pics/landing is een variant van mijn zweef-flare, genaamd de Kai Tak version
Kzat beetje naast de baan, en moest mijn vliegtuig corrigeren, en bleef dus wat hoger boven de baan, om ervoor te zorgen dat Engine Nummerro 1 niet de grond raakt 

exclude @ VHHH moet ik nog toevoegen, en nu snap ik beetje (lees : iets meer dan hiervoor
) meer over dat checkerboard

exclude @ VHHH moet ik nog toevoegen, en nu snap ik beetje (lees : iets meer dan hiervoor

ik ga ff met ratelman touch en go's oefenen op de zweef-flare manier
Verwijderd
Bull! In het echt gebruiken ze spoilers om de descent stijler te maken.Evilernie schreef op 13 november 2002 @ 17:22:
[...]
dat mag dus helemaal niet, never extract spoilers onder 3000 ft.
heheND schreef op 13 november 2002 @ 17:37:
[...]
Dan doe je het fout, en heb je snelheid teveel tijdens het zweevenIk zweef altijd max 2 sec boven de baan
expect pics from moi!
Gewoon in het vervolg zeggenHyp3rman schreef op 13 november 2002 @ 18:27:
[...]
heheik heb er andere ervaringe mee vooral bij het zweefvliegen (irl) das zo kut denk je tiefus ding aan de grond ffs.. maarja dan stap je uit 3 landingsvelden te ver.. en dan breng je m terug blabla staat mr. instruct0r je aan te kijken, en voel je de bui al hangen. standaard zin: "wat vond je er zelf van" (AAAAAAARRRRRRRGGGGGHHHHHHHHhh)
Maar zal het de volgende keer niet meer doen
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Wat bedoel je precies met "goede" stewardessen?Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 14:28:
Prefereer zelf trouwens United boven Continental, maar das ieders eigen mening tuurlijk.
Vrijdag lekker naar KEWR
Ja boven de 3000ftVerwijderd schreef op 13 november 2002 @ 18:25:
[...]
Bull! In het echt gebruiken ze spoilers om de descent stijler te maken.

Verwijderd
Hmm...ik geef eerlijk toe dat ik niet veel FS vlieg, meestal alleen ontwikkel ik alleen voor FS, maar als ik dit zo lees, haal je twee dingen door elkaar. Jouw zogenaamde zweefflare is zo als het zou moeten met dit als aanvulling, dat zodra je horizontaal vliegt je niet zomaar niks gaat doen en wachten tot ie vanzelf settelt op de baan, maar juist zodra je horizontaal vliegt en je ziet dat je weer gaat zakken, je dan het stuur naar je toe haalt, zodanig dat je heel rustig neerkomt. Dus visueel....ook bij ILS landingen...en dit is natuurlijk alleen bij 'normale' landingen, niet bij doellandingen...ND schreef op 13 november 2002 @ 16:15:
[...]
Dat stuur naar je toe halen is wel het moeilijkste wat er is, omdat het inschatten is wat je moet doen...met je eerste manier heb ik niet zo veel op, want dat is eigenlijk een beetje hetzelfde, maar dan dat je blijkbaar een vaste hoeveelheid het stuur naar je toe haalt??
tis wel engels, maar een linkje naar een artikel dat ik hier ooit over geschreven heb...
http://tcafs.digitalrice.com/landing.htm
Als je goed zweeft, en dus heeeeeeeeeel dicht bij de grond, dan hoef je in principe niet meer back pressure geven, omdat als de snelheid verminderd dit ook geleidelijk gaat, dus je vertical speed naar beneden zal in het begin ook niet zo groot zijn. Wat ik wil zeggen is dat de verhouding vertical speed/hoogte hier veel gunstiger is, waardoor je toch een zachte landing te maken.Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 18:53:
[...]
Hmm...ik geef eerlijk toe dat ik niet veel FS vlieg, meestal alleen ontwikkel ik alleen voor FS, maar als ik dit zo lees, haal je twee dingen door elkaar. Jouw zogenaamde zweefflare is zo als het zou moeten met dit als aanvulling, dat zodra je horizontaal vliegt je niet zomaar niks gaat doen en wachten tot ie vanzelf settelt op de baan, maar juist zodra je horizontaal vliegt en je ziet dat je weer gaat zakken, je dan het stuur naar je toe haalt, zodanig dat je heel rustig neerkomt. Dus visueel....ook bij ILS landingen...en dit is natuurlijk alleen bij 'normale' landingen, niet bij doellandingen...
Dat stuur naar je toe halen is wel het moeilijkste wat er is, omdat het inschatten is wat je moet doen...met je eerste manier heb ik niet zo veel op, want dat is eigenlijk een beetje hetzelfde, maar dan dat je blijkbaar een vaste hoeveelheid het stuur naar je toe haalt??
tis wel engels, maar een linkje naar een artikel dat ik hier ooit over geschreven heb...
http://tcafs.digitalrice.com/landing.htm
En hoe krijg je hem dan 10cm boven de grond? Oefening baart kunst

Ik snap wat jij wilt duidelijk maken, dat geval zou ik toepassen als je hoger dan 20cm met je wielen van de grond verwijderd bent en/of teveel speed hebt, dan zou het kunnen.
nou ik heb net even met rateltje touch en go's gedaan op eham maar ik vind de PIC veel lekkerder landen dan een DF
en daar blijf ik bij.. de PSS 747 flare zelf
das nog makkelijker.. daar KAN de landing bijna gewoon niet meer mislukken
Verwijderd
Ik ga is een keer proberen als ik met de main wheels op de grond sta, de stick naar achter getrokken te houden. Staat in dat verhaal, lijkt me opeens heel logisch dat ze dat doen
Verwijderd
Ehh...mag ik het met het principe wat je vertelt oneens zijn...?ND schreef op 13 november 2002 @ 19:06:
[...]
Als je goed zweeft, en dus heeeeeeeeeel dicht bij de grond, dan hoef je in principe niet meer back pressure geven, omdat als de snelheid verminderd dit ook geleidelijk gaat, dus je vertical speed naar beneden zal in het begin ook niet zo groot zijn. Wat ik wil zeggen is dat de verhouding vertical speed/hoogte hier veel gunstiger is, waardoor je toch een zachte landing te maken.
En hoe krijg je hem dan 10cm boven de grond? Oefening baart kunstIk heb met de 747 ook velen touch an go's/landings gemaakt, waardoor ik nu heel dicht bij de grond kan zweven met de optimale snelheid
![]()
Ik snap wat jij wilt duidelijk maken, dat geval zou ik toepassen als je hoger dan 20cm met je wielen van de grond verwijderd bent en/of teveel speed hebt, dan zou het kunnen.
De verhouding vertical speed/hoogte is compleet verkeerd...een vliegtuig vliegt door lift, en daalt dus ook door liftvermindering...en niet door snelheidsvermindering (zonder stall!) (wat ik in jouw verklaring 'denk' af te lezen...correct me if I'm wrong)
Door de yoke naar je toe te halen vergroot je de liftfactor, en of je VS/hoogte verhouding nou groot of klein is, boeit me niks...het gaat erom die lift te controleren eventueel in het grondeffect, maar in ieder geval tijdens de flare.
Als je uitgaat van jouw principe kun je dus of erg lang flaren of erg kort (afhankelijk van je snelheid), met andere woorden het wordt niet voorspelbaar, en dat is toch iets wat ik wel graag zou willen...nu is FS niet 100% goed geprgrammeerd, X-plane is beter in dat opzicht...maar je kunt het wel een beetje nadoen...
Verwijderd
als je de spoilers uit doet krijg je ook liftvermindering..dit mag dus niet onder de 3000 ft?
Verwijderd
ik zou niet weten waarom niet, maar ik weet ook dat dit voorschrift per maatschappij anders kan zijn...het officiele B767 handboek heeft er in ieder geval niet over (althans heb het niet kunnen vinden)...en amerikanen zouden het zeker vermelden als er ook maar een schrijntje van een lawsuit in zou zitten....Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 19:24:
als je de spoilers uit doet krijg je ook liftvermindering..dit mag dus niet onder de 3000 ft?
Tuurlijk mag je er mee oneens zijn 
Maar heb je nooit gelezen "Speed = lift" (je word er overall mee doodgegooid
)
In jouw principe kun je ook heel lang, of heel kort over doen, bij jouw komen er mogelijk 2 probz :
1)Je gaat zweven, en vervolgens geef je steeds meer backpressure ---> Je blijft in de lucht......
2)je kun steeds meer backpressure geven, met als gevolg dat je aan het eind van de runway pas touchdownt, of dat je een tailstrike krijgt (te hoog en teweinig snelheid --> snelheid = lift)
Mijn variant is eik (min of meer) een versnelde versie van jouw flare, ik ga al heel dicht boven de grond hangen, om vervolgens te touch downen. Ik denk dat jij hoogstwaarschijnlijk eerder horizontaal wil vliegen dan ik. M.a.w : Mijn landing manier is het laatste stukje van jouw manier
Maar heb je nooit gelezen "Speed = lift" (je word er overall mee doodgegooid
In jouw principe kun je ook heel lang, of heel kort over doen, bij jouw komen er mogelijk 2 probz :
1)Je gaat zweven, en vervolgens geef je steeds meer backpressure ---> Je blijft in de lucht......
2)je kun steeds meer backpressure geven, met als gevolg dat je aan het eind van de runway pas touchdownt, of dat je een tailstrike krijgt (te hoog en teweinig snelheid --> snelheid = lift)
Mijn variant is eik (min of meer) een versnelde versie van jouw flare, ik ga al heel dicht boven de grond hangen, om vervolgens te touch downen. Ik denk dat jij hoogstwaarschijnlijk eerder horizontaal wil vliegen dan ik. M.a.w : Mijn landing manier is het laatste stukje van jouw manier
Verwijderd
Ik zat eens een hele vlucht opput flightdeck naar Stockholm. Voor seperation moesten we onze speed hoog houden tijdens de approach. We moesten 160kts IAS aanhouden tot 1500ft. Vanaf dat punt gingen de slats/spoilers vrolijk omhoog hoor, om te slowen.Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 19:24:
ND, wat bedoel je met horizontaal vliegen? Daar is geen regel voor wat je hoek MOET zijn. De ene kist daalt met pitch up (747) en de ander weer pitch down (F50). Tis ook maar net hoe en waar je wil landen. (gewicht is ook nogges een factor)
ben ik nu de enige die zit te geilen op al die nieuwe 747-400 posky g-max planes die dit weekend uitkomen of ligt het aan mij ? 

horizontaal vliegen bedoel ik dus niet naar boven, ook niet naar beneden, dus level flightVerwijderd schreef op 13 november 2002 @ 19:34:
[...]
Ik zat eens een hele vlucht opput flightdeck naar Stockholm. Voor seperation moesten we onze speed hoog houden tijdens de approach. We moesten 160kts IAS aanhouden tot 1500ft. Vanaf dat punt gingen de slats/spoilers vrolijk omhoog hoor, om te slowen.
ND, wat bedoel je met horizontaal vliegen? Daar is geen regel voor wat je hoek MOET zijn. De ene kist daalt met pitch up (747) en de ander weer pitch down (F50). Tis ook maar net hoe en waar je wil landen. (gewicht is ook nogges een factor)
Verwijderd
ikke dat schnappND schreef op 13 November 2002 @ 19:39:
[...]
horizontaal vliegen bedoel ik dus niet naar boven, ook niet naar beneden, dus level flight
Verwijderd
Wow, zit net beetje te zoeken naar informatie over de MiG-21, zie ik dit opeens voor MFS2k2, geweldig man 
http://www.aerol39.com/mig21/
http://www.aerol39.com/mig21/
Verwijderd
Effe een vraagje over dat ILS, intercepten en radio e.d. instellen lukt, alleen moet je nadat je ILS hebt geintercept nog wat instellen aan snelheid en hoogte? Voordat ik ILS heb staat 't op 165 en 2200ft (B747).
snelheid minderen ofcourse. naar 140 knots b.v. en flaps open
speedbrakes armen autobrakes op 2 als je dat nog niet gedaan had... eeenneuuh owja gear uit
Verwijderd
hehehehe. Beter teveel uitleg dan te weinig iddjos_zwa schreef op 13 November 2002 @ 21:21:
snelheid minderen ofcourse. naar 140 knots b.v. en flaps openspeedbrakes armen autobrakes op 2 als je dat nog niet gedaan had... eeenneuuh owja gear uit
maar das allemaal al gedaan enzo. Maar die altitude hoef je dus niet meer aan te passen nadat je in dat groene zit? Dat gaat vanzelf?
Verwijderd
Zo! Net m'n eerste Interline vlucht volbracht! Een korte (EHAM-EBBR), maar toch leuk.
Leuk idee om voor een VA te vliegen: ook al lijkt alles eigenlijk gewoon hetzelfde als voorheen, je hebt nu opeens een doel. En het idee dat je deel uitmaakt van een groter geheel werkt erg motiverend. Heel leuk! Leuker als ik dacht!
Ik heb overigens nu pas voor het eerst (
) het complete flightplan (nou ja, 't was wel een hele korte...) met de hand in de MCDU ingevoerd (in de PSS A320, natuurlijk). Voorheen laadde ik altijd een FS flightplan (pure luiheid van mijn kant
). Maar die plans komen niet bepaald overeen met de plans van Interline, dus ik dacht: hoog tijd om het zelf maar te doen. Werkt supersimpel in de MCDU met Via/Go To en zo.
O ja, de tijden die je in moet vullen:
Ten eerste: je moet dus gewoon afronden op het kwartier? Naar boven of naar beneden...?
Ten tweede: ik heb nu getimed van Takeoff clearance totdat m'n wielen de grond raakten. (Deze vlucht was dus gooed voor een half uur). Is dat goed? Of moet ik alle taxi-tijd en zo ook mee rekenen? Zal wel niet, anders ben je binnen no time Master Pilot...
Leuk idee om voor een VA te vliegen: ook al lijkt alles eigenlijk gewoon hetzelfde als voorheen, je hebt nu opeens een doel. En het idee dat je deel uitmaakt van een groter geheel werkt erg motiverend. Heel leuk! Leuker als ik dacht!
Ik heb overigens nu pas voor het eerst (
Ten eerste: je moet dus gewoon afronden op het kwartier? Naar boven of naar beneden...?
Ten tweede: ik heb nu getimed van Takeoff clearance totdat m'n wielen de grond raakten. (Deze vlucht was dus gooed voor een half uur). Is dat goed? Of moet ik alle taxi-tijd en zo ook mee rekenen? Zal wel niet, anders ben je binnen no time Master Pilot...
Dat lijkt te werken idd y deed niet veel maar ben druk aan het lezen in de uitgebreide on ground pdf die erbij zat. 180 pagina's of zo maar vind het eerlijk gezegd beter dan die lessen in het spel. Die instructeur stem is alleen zo onzuiver ok ik snap het moet radio nabootsen maar is echt irritant als je nie hoort wat je moet doen. Na uur lessen denk ik ok nu snap ik het laten we een 747 pakken maar dat valt tegen... Krijg dat ding geland ok maar ja met standaard settings kun je trotle uitgooien en flink stuiteren en dan nog is tie geland ...
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Ik rond altijd af naar het kwartier waar ik het dichts bij zit zeg maar (14:24 wordt 14:30, 14:18 wordt 14:15).Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 21:59:
Zo! Net m'n eerste Interline vlucht volbracht! Een korte (EHAM-EBBR), maar toch leuk.
Ik heb overigens nu pas voor het eerst () het complete flightplan (nou ja, 't was wel een hele korte...) met de hand in de MCDU ingevoerd (in de PSS A320, natuurlijk). Voorheen laadde ik altijd een FS flightplan (pure luiheid van mijn kant
). Maar die plans komen niet bepaald overeen met de plans van Interline, dus ik dacht: hoog tijd om het zelf maar te doen. Werkt supersimpel in de MCDU met Via/Go To en zo.
En ik reken vanaf dat ik begin met IFR clearance te vragen aan de ATC, totdat ik te horen krijg: "Flightplan closed"
Verwijderd
pics van multiplayer vlucht van nofri en mij ff snel van VHHH naar VHHX...ik zag nofri alleen niet
(niet door de slechte weersomstandigheden hoor)

En weer een rondje alpen, met een DHC3
Takeoff van St-Etienne en Dévoluy

Het eerste slachtoffer: Isère, op de Alpe d'Huez

Na een paar pogingen dan toch netjes neergezet..

..om vervolgens weer verder te gaan

En pic nummero 1000
Landing op Grenoble Le Versoud

die we na een korte pauze verlaten

Albertville

En het einddoel.. La Rosière

En dan nog iets.. Sinds kort ontbreekt bij mij een groot deel van de europesche data op de flightmap (en ook gps), ter illustratie:

Iemand enig idee hoe dit te fixen? 't is vrij irritant als je een veldje opzoekt bv
Takeoff van St-Etienne en Dévoluy

Het eerste slachtoffer: Isère, op de Alpe d'Huez

Na een paar pogingen dan toch netjes neergezet..

..om vervolgens weer verder te gaan

En pic nummero 1000
Landing op Grenoble Le Versoud

die we na een korte pauze verlaten

Albertville

En het einddoel.. La Rosière

En dan nog iets.. Sinds kort ontbreekt bij mij een groot deel van de europesche data op de flightmap (en ook gps), ter illustratie:

Iemand enig idee hoe dit te fixen? 't is vrij irritant als je een veldje opzoekt bv
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Zeer vrij. evenals de vorige post van je 
Doet het wel goed die terramesh bij jou
DankudankuThe_FrankO schreef op 13 November 2002 @ 22:45:
Zeer vrij. evenals de vorige post van je
Sinds ik er 512 mb bijgeprikt heb loopt het een stuk beter, dus blijkbaar is memory ook een redelijk grote factor
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
die remote airports zijn wel cool
tampert, kriminalpolizei
Die fout die jij hebt van die airports heb ik ook gehad. Weet niet hoe ik eraan kom. Ik was toen al bezig met een 4mat aan het voorbereiden dus het maakte voor mij nietzoveel uit 
Maar ik denk dat het met afcad te maken heeft.
Maar ik denk dat het met afcad te maken heeft.
hellogoodbye, de vliegtijd IRL is volgens mij take-off tot landing, dus vanaf het moment dat de gashendels opengaan voor take off tot het moment dat de wielen de grond raken. Correct me if I'm wrong!!!
P.S. Rico je hebt een icon!!!!
P.S. Rico je hebt een icon!!!!
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
Vliegtijd is verdeeld, de meeste airlines gebruiken het zoals je zegt, in ieder geval voor de salarisstrook...maar in je logboekje is het motor aan en motor uit...
idd, voor ILA log ik altijd van takeoff tot landing en dan in zulu-tijd.Tourniquet schreef op 13 November 2002 @ 23:27:
hellogoodbye, de vliegtijd IRL is volgens mij take-off tot landing, dus vanaf het moment dat de gashendels opengaan voor take off tot het moment dat de wielen de grond raken. Correct me if I'm wrong!!!
P.S. Rico je hebt een icon!!!!![]()
![]()
![]()
Weet iemand waar in FS de backup gear extension zit?
Net nu ik hem nodig bleek te hebben, kon ik dat ding dus nergens vinden...
Ach en als iemand kan bevestigen dat de Transition Altitude in FS dus niet werkt.. ik heb op FL180 keurig volgens voorschrift mn altimeter naar 29.92 gezet, wordt mn flightplan gecanceld omdat ik 500 ft te hoog zou zitten... en nee, er zijn tussendoor GEEN baro-settings doorgebriefd.
Kortom, mn vlucht van gister was de eerste waar ik echt van heb lopen balen. Ongeveer alles ging mis
Net nu ik hem nodig bleek te hebben, kon ik dat ding dus nergens vinden...
Ach en als iemand kan bevestigen dat de Transition Altitude in FS dus niet werkt.. ik heb op FL180 keurig volgens voorschrift mn altimeter naar 29.92 gezet, wordt mn flightplan gecanceld omdat ik 500 ft te hoog zou zitten... en nee, er zijn tussendoor GEEN baro-settings doorgebriefd.
Kortom, mn vlucht van gister was de eerste waar ik echt van heb lopen balen. Ongeveer alles ging mis
De nieuwe Martinair livery:

Ik vind em er ranzig uit zien.....

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Verwijderd
Moooi, dan deed ik het dus goed!bennierex schreef op 13 november 2002 @ 23:44:
[...]
idd, voor ILA log ik altijd van takeoff tot landing en dan in zulu-tijd.
Tja, ben er niet helemaal 100% tevree mee maar echt scherper dan dit is die niet te krijgen. Iemand tips?
En proefkonijnen gezocht. Ben zelf een beetje huiverig hem te installen aangezien ik nog geen ervaringen ermee heb kunnen vinden:
DirectX 9.0
rdluca schreef op 14 november 2002 @ 09:41:
[...]
Tja, ben er niet helemaal 100% tevree mee maar echt scherper dan dit is die niet te krijgen. Iemand tips?
En proefkonijnen gezocht. Ben zelf een beetje huiverig hem te installen aangezien ik nog geen ervaringen ermee heb kunnen vinden:
DirectX 9.0
Ik install hem niet, als je eenmaal ervaring hebt met het uninstallen van DirectX draai je geen time limited beta's meer...EXPIRATION
This pre-release version expires on March 19, 2003. Users must install a final version of DirectX 9.0 prior to that date to ensure continued proper operation of their system.
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
ja. dat heet de glideslope je zak er vanzelf langs naar beneden. lang leven de autopilotVerwijderd schreef op 13 november 2002 @ 21:30:
[...]
hehehehe. Beter teveel uitleg dan te weinig idd
maar das allemaal al gedaan enzo. Maar die altitude hoef je dus niet meer aan te passen nadat je in dat groene zit? Dat gaat vanzelf?
Wat voor ai planes heb jij daar nou staan?weststar schreef op 14 november 2002 @ 09:02:
De nieuwe Martinair livery:
[afbeelding]
Is volgens mij geen PAI. die klm 767 van PAI is zo lelijk

die klm 767 die daar staat lijkt me zeker wel een posky, ook met dat APU klepje dat openstaat.The_FrankO schreef op 14 november 2002 @ 12:03:
[...]
Wat voor ai planes heb jij daar nou staan?
tampert, kriminalpolizei
achappey schreef op 14 november 2002 @ 10:10:
[...]
[...]
Ik install hem niet, als je eenmaal ervaring hebt met het uninstallen van DirectX draai je geen time limited beta's meer...
Daarom vroeg ik ook proefkonijnen
fs2002 draait bij mij als een zonnetje dus ik ga de gok niet aan
Dat had ik nog niet gezien maar ik dacht wel dat het een posky wasEvilernie schreef op 14 November 2002 @ 12:08:
die klm 767 die daar staat lijkt me zeker wel een posky, ook met dat APU klepje dat openstaat.
Hij heeft er wel meer staan zie ik. Misschien een tip voor weststar: Ik zie dat je niet echt een super syteem hebt dus kun je beter www.projectai.com nemen voor ai traffic. Dit scheelt heel veel in je fps
Verwijderd
Over Dx-en gesproken........hoe zijn de prestaties nou van 8.2 tov 8.1?
Ben benieuwd, omdat ik wel verhalen heb gehoord over performance verbetering enzo.
Ben benieuwd, omdat ik wel verhalen heb gehoord over performance verbetering enzo.
Volgens mij ben ik er zeker op vooruit gegaan met 8.2Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 12:20:
Over Dx-en gesproken........hoe zijn de prestaties nou van 8.2 tov 8.1?
welke zit standaard in xp ? 8.1 ?
Verwijderd
Standaard zit 8.1 idd in windhoos gebakken.jos_zwa schreef op 14 november 2002 @ 12:29:
welke zit standaard in xp ? 8.1 ?
Ik ga het ook maar eens proberen en hopen dat er geen stabilliteits problemen komen, want me comp loopt nu als een tiet
offtopic:
Microsoft heeft DirectX 8.2 voor downloaden ter beschikking gesteld. Eigenlijk betreft de enige update de DirectPlay bestanden die verantwoordelijk zijn voor het online gamen. Dit zou nu soepeler moeten verlopen. Maar de overige bestanden zijn niet geupdate, dus verwacht geen dramatische stijgingen in prestaties.
Microsoft heeft DirectX 8.2 voor downloaden ter beschikking gesteld. Eigenlijk betreft de enige update de DirectPlay bestanden die verantwoordelijk zijn voor het online gamen. Dit zou nu soepeler moeten verlopen. Maar de overige bestanden zijn niet geupdate, dus verwacht geen dramatische stijgingen in prestaties.
doe jij eerst maar
dan hoor ik het wel
ik heb trouwens nog steeds problems met het flaren van de DF.. ik kan het gewoon opeens niet meer... ben het verleerd ofzo
maar ja blijven oefenen.. ik trek hem zo mooi voorzichtig 3 graden omhoog maar blijf gewoon boven de runway zweven
Mijne liep met 8.1 als een cup-A maar met 8.2 als een cup-B. Wat mij betreft een aanrader, alleen ben er nog niet mee op VATSIM geweest dus daar kan ik niets over vertellen.Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 12:32:
[...]
Standaard zit 8.1 idd in windhoos gebakken.
Ik ga het ook maar eens proberen en hopen dat er geen stabilliteits problemen komen, want me comp loopt nu als een tiet
Idd is een poskyThe_FrankO schreef op 14 november 2002 @ 12:03:
[...]
Wat voor ai planes heb jij daar nou staan?
Heb eerst de PAI packages geinstalleerd, waarna ik hun vliegtuigen vervangen heb met wat mooiere
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Succes met je FPSweststar schreef op 14 November 2002 @ 12:53:
[...]
Idd is een posky
Heb eerst de PAI packages geinstalleerd, waarna ik hun vliegtuigen vervangen heb met wat mooiere
hahaha ja, da's nog ff het volgende punt..
Ach je blijft je systeem EN fs tweaken he
Draai nu 8 fps op schiphol... da's wel te doen
Ja zonder aa dat ziet er niet uitweststar schreef op 14 november 2002 @ 13:14:
[...]
hahaha ja, da's nog ff het volgende punt..
Ach je blijft je systeem EN fs tweaken he
Draai nu 8 fps op schiphol... da's wel te doen

ik denk dat ik toch maar weer aan de nl2003 ga , dan neem ik die lelijke groundtextures maar voor lief.....Mijn FPS op schiphol is echt dramatisch laag
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Kan iemand me ff vertellen wat Flight Commander ook al weer is...? Dat prog dat rdluca steeds gebruikt? Een link naar een of andere officiële site is ook goed. Ik heb gegoogled, maar dat leverde niets bruikbaars op.
eehm heb aa wel aanstaan hoor.... zoel in windows al in fs
Haal je dan nog wel je gas d'raf (dus naar idle) ?jos_zwa schreef op 14 November 2002 @ 12:39:
ik heb trouwens nog steeds problems met het flaren van de DF.. ik kan het gewoon opeens niet meer... ben het verleerd ofzomaar ja blijven oefenen.. ik trek hem zo mooi voorzichtig 3 graden omhoog maar blijf gewoon boven de runway zweven
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 13:21:
Kan iemand me ff vertellen wat Flight Commander ook al weer is...? Dat prog dat rdluca steeds gebruikt? Een link naar een of andere officiële site is ook goed. Ik heb gegoogled, maar dat leverde niets bruikbaars op.

Flight Deck Companion
AVSIM review
FSplanet review
SimFlight review
duhbennierex schreef op 14 november 2002 @ 13:44:
[...]
Haal je dan nog wel je gas d'raf (dus naar idle) ?

dat FDC had ik eerst ook tot ik per ongeluk die map wiste..
geintje hoor
Verwijderd
Wat mooie pics vanme F50. Ben bezig met een tourtje door oostenrijk. Neustadt-Graz-Klagenfurt voorlopig.

nice.
heb jij misschien directe links naar dat f50 panel en plane?
ik zoek al een tijdje, maar voor het panel vond ik alleen maar dooie links, en een mooie f50 ook nog niet gevonden...
heb jij misschien directe links naar dat f50 panel en plane?
ik zoek al een tijdje, maar voor het panel vond ik alleen maar dooie links, en een mooie f50 ook nog niet gevonden...
Verwijderd
Dit zijn de files die ik gebruik
ef50v30.zip
f50apu.zip
klmF50.zip
ef50v30.zip
f50apu.zip
klmF50.zip
edit:
laatste 2 heb ik denk van flightsim, op avsim kan ik ze nl niet vinden
laatste 2 heb ik denk van flightsim, op avsim kan ik ze nl niet vinden
Is dat het panel van dat F50 project?
Verwijderd
the one and onlybennierex schreef op 14 november 2002 @ 14:57:
Is dat het panel van dat F50 project?
Verwijderd
ff tussendoor:
I.v.m. mijn nieuwe baan (croupier op een cruiseschip
) moet ik na ongeveer een jaar trouwe dienst, afstand doen van mijn 'vertrouwde cockpit'
Flightsim 2002 op een laptop schiet niet echt op..
Daarom verkoop ik mijn controller:
http://www.tweakers.net/aanbod/72010
Dit is een plaatje:

Iemand interresse?
weg=weg
I.v.m. mijn nieuwe baan (croupier op een cruiseschip
Flightsim 2002 op een laptop schiet niet echt op..

Dit is een plaatje:

Iemand interresse?
weg=weg
w000t, dat is zeker niet duur, maar ik heb het geld op dit moment ergens anders voor nodigVerwijderd schreef op 14 november 2002 @ 15:28:
ff tussendoor:
I.v.m. mijn nieuwe baan (croupier op een cruiseschip) moet ik na ongeveer een jaar trouwe dienst, afstand doen van mijn 'vertrouwde cockpit'
Flightsim 2002 op een laptop schiet niet echt op..![]()
Dit is een plaatje:
[afbeelding]
Iemand interresse?
weg=weg
tampert, kriminalpolizei
Dit topic is gesloten.