dat gebruik ik ook, maar tis wel erg handig om ook tegelijk een FSnav te exporteren om de flightplan te "valideren", want op lange vluchten kan FSbuild wel eens hele rare fixes ertussen gooien. Zo had ik eens een vlucht van 14000NM volgens de FMCrdluca schreef op 15 November 2002 @ 22:30:
[...]
Dan is FSBuild erg handig
http://ourworld.compuserv...ages/alstoer1/fsbuild.htm
TNX, daar ga ik is serieus na kijken om met de 747 te kunnen vliegen.rdluca schreef op 15 november 2002 @ 22:30:
[...]
Dan is FSBuild erg handig
http://ourworld.compuserv...ages/alstoer1/fsbuild.htm
Sorry ik wou jullie echt niet beledigen maar ik steek nu vrij veel tijd in het leren van dit spel terwijl ik het tot nu toe niet echt leuk vind en ik blijf mezelf maar voor houden dat het dat straks word. Probeer daarom beetje uit te vinden wat fs2002 voor jullie nou zo geweldig maakt. Als ik in het falcon 4.0 topic krijg heb ik precies hetzelfde idee het is geen spel maar gewoon iets wat je wilt leren en vet is als je het kan zeg maar. Dat klopt toch?Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 20:47:
[...]
Ik heb daar 1 antwoord op en ga d'r verder niet op in: Nee
edit:
glooffut ofnie, maar mooioe plaotjes schiette is ook een kunst hoor
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
No problemoeliminator007 schreef op 15 November 2002 @ 22:46:
[...]
Sorry ik wou jullie echt niet beledigen maar ik steek nu vrij veel tijd in het leren van dit spel terwijl ik het tot nu toe niet echt leuk vind en ik blijf mezelf maar voor houden dat het dat straks word. Probeer daarom beetje uit te vinden wat fs2002 voor jullie nou zo geweldig maakt. Als ik in het falcon 4.0 topic krijg heb ik precies hetzelfde idee het is geen spel maar gewoon iets wat je wilt leren en vet is als je het kan zeg maar. Dat klopt toch?
Tis volgens mij meer iets van je houd er vanaf het begin van, of je vind er weinig aan.
Voor beiden geldt, het wordt alleen maar erger. Of je gaat het steeds leuker vinden of je blijft het niets vinden en dan kan je beter stoppen voordat je het echt gaat haten.
Heeft volgens mij alles te maken met een voorliefde en interesse voor alles wat vliegt. De één heeft die wel en de ander weer niet.
Verwijderd
Je hep niemand beledigd heureliminator007 schreef op 15 November 2002 @ 22:46:
[...]
Sorry ik wou jullie echt niet beledigen maar ik steek nu vrij veel tijd in het leren van dit spel terwijl ik het tot nu toe niet echt leuk vind en ik blijf mezelf maar voor houden dat het dat straks word. Probeer daarom beetje uit te vinden wat fs2002 voor jullie nou zo geweldig maakt. Als ik in het falcon 4.0 topic krijg heb ik precies hetzelfde idee het is geen spel maar gewoon iets wat je wilt leren en vet is als je het kan zeg maar. Dat klopt toch?
Zoals Rico al zei, je houdt ervan of je moet er nix van hebben. Kan me best voorstellen dat je niet meer leuk vindt na een tijdje. Het wordt pas echt interessant wanneer je echte procedures kan/wil nabootsen. En vliegen volgens de echte regels mbt airways en overige restricties (250kts below Fl100 om maar een zijweg te noemen) kan het alleen nog maar leuker maken.
Tis maar net wat je zelf wil. Beetje ronddolen in een kist, of echt vliegen met een "doel", oftewel vliegen van A naar B as real as it gets.
suc6 zou ik mar zegge hè
1 zin : Trying to Fly As Real As it (can) Gets
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
weet iemand of het ook mogelijk is om een flight plan gewoon te maken in fsbuild en niet de converteren in een ander formaat ofzo...
ik heb hier een heel a4tje vol liggen met flightplans.. dus waypoint - airway -waypoint enz... ik wil dit invoeren in fsbuild en er dan een flightplan van laten maken die ik weer kan openen in de FMC van de PSS 747..
kan dit ? zo ja: hoe dan ? ik heb al van alles geprobeerd
ik heb hier een heel a4tje vol liggen met flightplans.. dus waypoint - airway -waypoint enz... ik wil dit invoeren in fsbuild en er dan een flightplan van laten maken die ik weer kan openen in de FMC van de PSS 747..
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
Volgens mij kan dat niet, maar ik gebruik het ook niet al te vaak. Zou mooi zijn als het kon.....Rico?jos_zwa schreef op 15 November 2002 @ 23:25:
weet iemand of het ook mogelijk is om een flight plan gewoon te maken in fsbuild en niet de converteren in een ander formaat ofzo...
Calabria Landing 
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Calabria01.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Calabria02.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Calabria03.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Calabria04.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Calabria05.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Calabria06.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Calabria07.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Calabria08.jpg[/img]
Dit was eens wat anders dan een gewone landing
JA moet nu anders aan komen vliegen
maar wel appart dat ze het zo aan geven door middel van die lichtbollen 
( ik weet het zat nog iets tehoog voor de Perfekte landing
)
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Calabria01.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Calabria02.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Calabria03.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Calabria04.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Calabria05.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Calabria06.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Calabria07.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Calabria08.jpg[/img]
Dit was eens wat anders dan een gewone landing
JA moet nu anders aan komen vliegen
( ik weet het zat nog iets tehoog voor de Perfekte landing
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Ja, da's het mooie van FS: je kan net zover gaan als je zelf maar wilt. Gewoon een beetje simpel sighseeing op de zondagmiddag in een Cessna met damage off? Okay! Superrealistisch een airliner rond de wereld manouvreren met online ATC en realistisch takkeweer? Okay! Je kan het (haast) zo gek niet bedenken of het kan.Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 23:04:
Het wordt pas echt interessant wanneer je echte procedures kan/wil nabootsen. En vliegen volgens de echte regels mbt airways en overige restricties (250kts below Fl100 om maar een zijweg te noemen) kan het alleen nog maar leuker maken.
Het mooie is verder dat er elke dag wel weer een of andere add-on uitkomt om de boel interessant te houden. Your wallet is the limit. Maar er is ook genoeg freeware zooi om FS uit te breiden.
Ik zelf beleef de meeste lol aan het leren van nieuwe dingen. De DF 737-400 onder de knie krijgen vond ik prachtig. Echt heerlijk. Daarna de PSS Airbus: nog mooier (
De laatste tijd vloog ik niet meer heel vaak: soms maar een keer per week, meestal met de Airbus. En soms als ik weer eens een leuk add-on plane te pakken had. Maar onlangs heb ik de VA Interline ontdekt (ook weer iets heel anders en heel leuk!) en nu zit ik weer helemaal in FS 2002! En ik vlieg enkel en alleen maar met de Airbus: ik heb 'm helemaal onder de knie en toch vind ik het niet saai!
Ik vlieg nog geeneens online, dus wat dat betreft kan ik nog maanden en maanden vooruit, als ik wil!
Die laatste drie woorden zijn wel heel belangrijk: 'als ik wil'. Je moet het namelijk wel leuk vinden. Simpel, voor de hand liggend maar zo is het wel. Als je niet van virtueel vliegen houdt, is FS niks voor je. Punt uit. Ik heb het vanaf mijn eerste stappen op de computer al leuk gevonden om te vliegen. Ik vind het leuk om die dingen onder de knie te krijgen. Ook gewoon het opstijgen en landen, de basisdingen, vond ik leuk.
Als ik jou zo hoor (Eliminator007) dan vraag ik me af of FS wat voor je is... Als je er vrij veel tijd in stopt maar je vind het nog niet leuk... tja, dan vraag ik me echt af of je het straks nog wel leuk gaat vinden.
Datgene wat je nu aan het doen bent, dat is nou PRECIES wat wij HEEL LEUK vinden: dingen leren en zo. Het is inderdaad vet als je het kan, maar da's niet alles: het leren op zich moet je ook leuk vinden. De meeste hier vinden dat prachtig. (Toch...?) Als je nu een vliegtuig vliegt en je vindt er geen moer aan dan vind je het ook niet leuk als je uiteindelijk weet hoe die werkt: hoogst waarschijnlijk vind je het dan nog saaier omdat je het allemaal al weet...! Als je begrijpt wat ik bedoel...
Volgens mij denk je ook, dat als je eenmaal alles onder de knie hebt, dat dan de lol pas gaat beginnen. Nou, dat is misschien wel gedeeltelijk zo: je kunt online gaan en zo, maar... de basis van het spel blijft hetzelfde: je vliegt. Dus dat wat je nu doet doe je straks ook. En als je dat nu al saai vindt...
Ik wil absoluut geen FS'er in spe ontmoedigen, maar ik wil je ook niet voor de gek houden. Als je er geen reet aan vindt, kap er dan mee: dan is dit gewoon je game niet. Simpel. Duidelijk. Maar als je nu nog steeds denkt: ja, maar ik wil toch dat vliegtuig onder de knie krijgen...: ga dan door! En begrijp dan heel goed dat dat gevoel verder willen komen nou juist de lol van FS is. Kijk niet te ver naar voren maar geniet van wat je nu doet.
Tjonge, het lijkt wel alsof ik een pastoraal gesprek over de dingen des levens aan het houden ben... Het betreft hier een spelletje, jongens! (Excuses als ik nu weer anderen tegen de schenen heb geschopt...
woohooo op www.fssupport.tk (de site van rateltje) staan een boel tutorials over de DF 737 (Rico's kist
) gemaakt door een echte 737 piloot
cold and dark startup appraoch enz.. enz...
lezen allemaal
Verwijderd
jos_zwa schreef op 15 November 2002 @ 23:57:
woohooo op www.fssupport.tk (de site van rateltje) staan een boel tutorials over de DF 737 (Rico's kist) gemaakt door een echte 737 piloot
cold and dark startup appraoch enz.. enz...
lezen allemaal
Even terug komen op mijn laaste foto's weet iemand waarom ze die Aanvlieg route
Zo gemaakt hebben met die lichten ?
Zo gemaakt hebben met die lichten ?
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Isola - Cipieres - Le Versoud (origineel was 't de bedoeling om naar St-Jean d'Arves te gaan, maar in het donker zijn de compleet onverlichte velden gewoon onzichtbaar, ook al vlieg je er recht overheen)
Altijd handig zo'n landingsbaan bergafwaarts..

Approach op Cipieres..

Een windvlaag blies me weg, dus maar een rondje gemaakt

Poging 2, 10 kts zijwind, looking good

En ze staat

Zonsondergang

Le Versoud.. ook al geen verlichte baan..

Altijd handig zo'n landingsbaan bergafwaarts..

Approach op Cipieres..

Een windvlaag blies me weg, dus maar een rondje gemaakt

Poging 2, 10 kts zijwind, looking good

En ze staat

Zonsondergang

Le Versoud.. ook al geen verlichte baan..

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Als iedereen zo liev wilt zijn om die quote van die foute post van Ward weg tehalen. En ward zelf zijn post ook even edit is er niet aan de hand en zien we dit als een foutje.
Zo nu weer over fs
Zo nu weer over fs
Warez request...oppassen geblazenVerwijderd schreef op 16 november 2002 @ 00:16:
weggehaald

mooie pics iedereen
@Bart_Fairknowledge : Nee, bij GA werkt dat niet. Alles is static
[ Voor 0% gewijzigd door Evilernie933 op 16-11-2002 00:27 . Reden: wr ]
tampert, kriminalpolizei
niet veel, maar alle begin is een beginVerwijderd schreef op 16 november 2002 @ 00:33:
[...]
Hee op Fairknowledge heb ik het copyright Trendsetter![]()
![]()
Heb je al je vertaalwerk gedaan?
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Zeker bij ieder woord het woordenboek nodig
edit:
mmm dit werkt demotiverend, ik moet een betere fssupport pappa zijn
Mooi! Leuk he, een beetje toeren van en naar de onbekendere vliegveldenMajor Carnage schreef op 16 november 2002 @ 00:23:
Isola - Cipieres - Le Versoud (origineel was 't de bedoeling om naar St-Jean d'Arves te gaan, maar in het donker zijn de compleet onverlichte velden gewoon onzichtbaar, ook al vlieg je er recht overheen)
Ik vraag me wel af waarom je op die laatste shots (approach) geen landing lights aan had. Zitten die gewoon niet op die oude kist? Benieuwd of dat ding überhaupt een IFR rating heeft
En verder zou ik graag in overweging willen geven of het misschien een goed idee is om voortaan in de openingspost een statement op te nemen, dat we hier, net als op GoT in z'n algemeenheid, niet houden van warez requests. Wellicht dat daardoor de hoeveelheid 'domme' posts naar beneden kan brengen.. laatste tijd is het redelijk vaak raak
idd... alleen ook jammer dat de nieuwe mensen vaak niet de openingspost lezen

Hij heeft wel landingslichten alleen die zie je amperDelphi32 schreef op 16 november 2002 @ 00:37:
[...]
Mooi! Leuk he, een beetje toeren van en naar de onbekendere vliegvelden
Ik vraag me wel af waarom je op die laatste shots (approach) geen landing lights aan had. Zitten die gewoon niet op die oude kist? Benieuwd of dat ding überhaupt een IFR rating heeft
En verder zou ik graag in overweging willen geven of het misschien een goed idee is om voortaan in de openingspost een statement op te nemen, dat we hier, net als op GoT in z'n algemeenheid, niet houden van warez requests. Wellicht dat daardoor de hoeveelheid 'domme' posts naar beneden kan brengen.. laatste tijd is het redelijk vaak raak
Voor morgen staan er weer 6 veldjes op het programma, oa die ene die ik vandaag niet kon vinden
ja maar vergeet niet dat ik in mijn examenajaar zit, weinig tijd heb en al die shit Ik heb echt niet zo maar paar uur niks te doen dat ik alles in 1x keer ga iztten vertalenVerwijderd schreef op 16 November 2002 @ 00:37:
[...]
Zeker bij ieder woord het woordenboek nodig![]()
![]()
edit:
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
mja da's waar.Evilernie schreef op 16 november 2002 @ 00:52:
[...]
ja maar vergeet niet dat ik in mijn examenajaar zit, weinig tijd heb en al die shit Ik heb echt niet zo maar paar uur niks te doen dat ik alles in 1x keer ga iztten vertalen

Halo simmers .
Welke videokaart voor een nieuw snel systeem.
voor FS2002.
GF4 of ATI9700 pro.
Kon met search niet veel vinden.
Welke videokaart voor een nieuw snel systeem.
voor FS2002.
GF4 of ATI9700 pro.
Kon met search niet veel vinden.
Verwijderd
Klotescenery, ze maken je lekker met rondracende karretjes maar ze komen never nooit naar je toe. Fairknowledge? Die term heb ik eerder gehoordEvilernie schreef op 16 November 2002 @ 00:26:
[...]
Warez request...oppassen geblazen![]()
mooie pics iedereen
Iets anders op de zaterdagmorgen:
Ik approachte EDDF gister op RWY07R, gebruikte ook die chart, maar er waren een paar "misverstanden". Na 16DME RID moest ik draaien tot HDG 305. Heb ik gedaan, maar misschien iets te licht zodat ik niet 100% op base lag zoals published. Nou goed, ik draaide blijkbaar te licht dus ik draaide gewoon zelf op 345 HDG zodat ik wel visueel zou landen. Is uiteindelijk ook gelukt, maar wat moet ik dan zeggen van die approach chart? Ik draaide naar 305 HDG maar echt goed voor zoals ik moest lag ik niet. Nog iets, waarom kan ik als ik LNAV uitschakel en op HDG select door wil gaan dat niet door de A/P laten doen?En als ik dan naar 305 op A/P draai, kom ik er dan wel goed voor? Want er staat nergens de turn rate ofzo.
Kwam gister trouwens van EDDM, best een leuk veld
De chart:
APPROACH PROCEDURE 07R :
- At RID (112.2) turn right heading 305
- Descent to FL40
- Put NAV on localizer 111.1 for ILS approach RWY 07R.
- After 14 Nm outbound RID turn right heading 071 to intercept vectors
for ILS on RWY 07R.
- Establish on ILS and execute final with RWY 07R at a distance of 13.6 Nm.
Misschien helpt dat. En om dit verhaal nog langer te maken, op m´n FP staan de koersen voor de SID met Radial aan gegeven, voorbeeld:
DEPARTURE PROCEDURE ALBN2:
- Climb straight ahead to 3.5 DME outbound DMN (116.0)
- Turn right on WLD R-120 inbound WLD (112.8)
- When passing 14 DME WLD turn right on ALB R-169 to ALB (111.2)
- Climb to FL50.
En op mijn geprinte charts staan de koersen in HDG. Welke moet ik nou nemen? In het algemeen? Want zoals ik al eerder zei: Met HDG vliegen kom je niet altijd uit zoals het moet. Probeer anders zelf de PSA1E eens, en vanaf RID moet je dan de appr. chart RWY 07L/R eens proberen. Kijken of jullie god uitkomen
rdluca schreef op 16 november 2002 @ 09:55:
This morning arrived...
Good work
Voordat ik domme dingen ga zeggen... de 744 Gmax POSKY kist zou vandaag toch gereleased worden?
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Toch maar dat vervloekte PSS747 panel opgezocht en een vluchtje naar London aan het maken.

Waar blijft die 744 Gmax POSKY KLM 
IK zit maar te W88, w88, w88 en nog eens w88
Verwijderd
With all due respect maar ik vind m er niet uitzien. Vliegtuigen kunnen 'dirty' zijn, maar het lijkt wel of er een zak kolen over uitgestort is. De neus klopt niet en de motoren zijn ook uit verhouding. Als dit dan de Posky G-max is, geen compliment naar de makers had echt veel meer verwachtrdluca schreef op 16 November 2002 @ 09:55:
This morning arrived...
Echt jammer want de 747 is voor mij nog steeds de Queen of the Skies.
Ik vlieg door met de standaard PSS 747.
check www.avsim.com/library (en dan new files), ik heb em alBlackhole schreef op 16 november 2002 @ 11:13:
en ik maar vliegen, vliegen en nog eens vliegen ermeeBlackhole schreef op 16 November 2002 @ 11:13:
arrival op Heathrow

verder dikke mist op Heathrow dus weinig te zien..

Ik ben ook ff met de 747 v3 van Posky een rondje EHAM wezen maken, pic's mislukt, helaas 
Ik had idd ook wat mooiers verwacht, de "smerige" vlekken lijken deuken bij de cargo deur loopt een horizontale streep, jammer.
Op naar de PSS Dash8-300
Ik had idd ook wat mooiers verwacht, de "smerige" vlekken lijken deuken bij de cargo deur loopt een horizontale streep, jammer.
Op naar de PSS Dash8-300
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 11:19:
[...]
With all due respect maar ik vind m er niet uitzien. Vliegtuigen kunnen 'dirty' zijn, maar het lijkt wel of er een zak kolen over uitgestort is. De neus klopt niet en de motoren zijn ook uit verhouding. Als dit dan de Posky G-max is, geen compliment naar de makers had echt veel meer verwacht![]()
Daarom wacht ik even wijselijk af met m'n commentaar-Sander_ schreef op 16 november 2002 @ 10:52:
[...]
Voordat ik domme dingen ga zeggen... de 744 Gmax POSKY kist zou vandaag toch gereleased worden?
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Maar de air-file is weer van Posky Kwaliteit: SuperbVerwijderd schreef op 16 november 2002 @ 11:19:
[...]
With all due respect maar ik vind m er niet uitzien. Vliegtuigen kunnen 'dirty' zijn, maar het lijkt wel of er een zak kolen over uitgestort is. De neus klopt niet en de motoren zijn ook uit verhouding. Als dit dan de Posky G-max is, geen compliment naar de makers had echt veel meer verwacht![]()
Verwijderd
Dan ga ik die zeker gebruikenrdluca schreef op 16 November 2002 @ 11:43:
[...]
Maar de air-file is weer van Posky Kwaliteit: Superb
wow rdluca nice shots
ik vind hem eigenlijk wel mooi, maar in de loop van de tijd zullen er toch nog wel neiuwe liveries worden uitgebracht hoor...

Dat reuzenrad (millenium eye) staat helemaal niet naast de millenium dome
die scenery klopt niet

Dat reuzenrad (millenium eye) staat helemaal niet naast de millenium dome

tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Goedemorgen iedereen. 
Volgens mij wordt avsim helemaal platgeleeched. Me download requests komen niet echt door
Nog ff w8en dan maar.
Volgens mij wordt avsim helemaal platgeleeched. Me download requests komen niet echt door
Nog ff w8en dan maar.
Ik heb em ook meteen FF gedownload
Nu nog FF testen
Het is toch rustig op EHAM bij IVAO
Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje
Verwijderd
Klotescenery, ze maken je lekker met rondracende karretjes maar ze komen never nooit naar je toe. Fairknowledge? Die term heb ik eerder gehoordEvilernie schreef op 16 November 2002 @ 00:26:
[...]
Warez request...oppassen geblazen![]()
mooie pics iedereen
Iets anders op de zaterdagmorgen:
Ik approachte EDDF gister op RWY07R, gebruikte ook die chart, maar er waren een paar "misverstanden". Na 16DME RID moest ik draaien tot HDG 305. Heb ik gedaan, maar misschien iets te licht zodat ik niet 100% op base lag zoals published. Nou goed, ik draaide blijkbaar te licht dus ik draaide gewoon zelf op 345 HDG zodat ik wel visueel zou landen. Is uiteindelijk ook gelukt, maar wat moet ik dan zeggen van die approach chart? Ik draaide naar 305 HDG maar echt goed voor zoals ik moest lag ik niet. Nog iets, waarom kan ik als ik LNAV uitschakel en op HDG select door wil gaan dat niet door de A/P laten doen?En als ik dan naar 305 op A/P draai, kom ik er dan wel goed voor? Want er staat nergens de turn rate ofzo.
Kwam gister trouwens van EDDM, best een leuk veld
De chart:
APPROACH PROCEDURE 07R :
- Descent to FL40
for ILS on RWY 07R.
Misschien helpt dat. En om dit verhaal nog langer te maken, op m*n FP staan de koersen voor de SID met Radial aan gegeven, voorbeeld:
- Climb to FL50.
En op mijn geprinte charts staan de koersen in HDG. Welke moet ik nou nemen? In het algemeen? Want zoals ik al eerder zei: Met HDG vliegen kom je niet altijd uit zoals het moet. Probeer anders zelf de PSA1E eens, en vanaf RID moet je dan de appr. chart RWY 07L/R eens proberen. Kijken of jullie goed uitkomen
wow, gave plaatjes. Maar hoe krijg je die condens bij de landing?rdluca schreef op 16 november 2002 @ 11:36:
[...]
en ik maar vliegen, vliegen en nog eens vliegen ermee
arrival op Heathrow
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
verder dikke mist op Heathrow dus weinig te zien..
[afbeelding]
[afbeelding]
Er zit zo'n bestandje 744-effects.zip bij. (naar welke dir moet je dat uitpakken?)Heeft het daar mee te maken. En krijg je die effecten dan automatisch of zijn daar toetsencombo's voor?
Zip uitpakken en de .fx bestanden naar FS2002\Effects moven.
*.xml naar ..\FS2002\GaugesDroogKloot schreef op 16 November 2002 @ 13:01:
Zip uitpakken en de .fx bestanden naar FS2002\Effects moven.
Volgens mij is dat het smoke effect toets I dusrellehenk schreef op 16 november 2002 @ 12:55:
[...]
wow, gave plaatjes. Maar hoe krijg je die condens bij de landing?
Er zit zo'n bestandje 744-effects.zip bij. (naar welke dir moet je dat uitpakken?)Heeft het daar mee te maken. En krijg je die effecten dan automatisch of zijn daar toetsencombo's voor?
Als ik op Z druk dan gaat ie op disengage
hey hoe krijg je die wingview rdluca ? met die posky gmax ? dat je zeg maar echt naast de vleugel zit...
nice shots
allleen ging het vliegen niet helemaal goed

tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Nee man , ware chaosEvilernie schreef op 16 november 2002 @ 13:53:
nice shotsallleen ging het vliegen niet helemaal goed
![]()
ik krijg dus alleen maar een shot van voren:jos_zwa schreef op 16 November 2002 @ 13:41:
hey hoe krijg je die wingview rdluca ? met die posky gmax ? dat je zeg maar echt naast de vleugel zit...

En dat doe ik door in de virtual cockpit de view te veranderen.
Maar mijn vraag is ook hoe ik die wingview van rdluca krijg
Nou ik kon natuurlijk niet achter blijven zonder het te testen 
Dit vind ik nou een gaaf view
kan iemand mij vertellen hoe ik naast die vleugel kom te zitten? En hoe krijg ik die cargo doors open? heb alle cijfers geprobeerd.

*klikbaar*
Erg leuk is in dit view als je 160kts gaat je de vleugel ziet buigen
Dit vind ik nou een gaaf view

*klikbaar*
Erg leuk is in dit view als je 160kts gaat je de vleugel ziet buigen
Kan iemand mij vertellen hoe het met de regeling van lichten zit?
Wanneer strope lights, wing lights? enz.
Wanneer strope lights, wing lights? enz.
Verwijderd
Ik geloof dat ie mijn landingskunsten niet leuk vindt...kan me beter bij kleinere kisten houden...wel raar, alleen rook uit twee motoren, en de rode vonken die er uit kwamen zie je niet op dit screenie...en de wingtip lichten zitten boven de vleugel (kijk bij linkervleugel)...maar ik vind het wel mooi werk...

En deuken zitten er dit keer niet in...

En deuken zitten er dit keer niet in...

Ik kom ff het 747 werk verstoren.
Heb de VG weer eens gepakt bij gebrek aan een ILA liverie om Milaan eens te bezoeken.

Terug ga ik denk ik met de 747.
Heb de VG weer eens gepakt bij gebrek aan een ILA liverie om Milaan eens te bezoeken.

Terug ga ik denk ik met de 747.
Ik vind het zo irritant dat je met die PSS 747 niet snel een flightplan kunnen invullen. Waar kan je nu hele routes vinden?
Weer lekker in mijn vetrouwde 737 Op naar Italia
Groningen op een vochtige morgen

pushing back

taxi to active runway 05

flaps 5

spoilers check

vanaf de spottersplaats, ready for departure

Er zit duidelijk een hoop vocht in de lucht

flaps 1

climbing

climb checks completed

climbing to FL140
Groningen op een vochtige morgen

pushing back

taxi to active runway 05

flaps 5

spoilers check

vanaf de spottersplaats, ready for departure

Er zit duidelijk een hoop vocht in de lucht

flaps 1

climbing

climb checks completed

climbing to FL140

door bij de assignments van je knoppen de Wing Fold en tail hook in te stellen,The_FrankO schreef op 16 November 2002 @ 14:02:
En hoe krijg ik die cargo doors open? heb alle cijfers geprobeerd.
de normale vrachtdeuren zijn de tail hook, de grote bij de cargo/combi versie met wings fold
en dit is ook weer een kwestie van RTFM die erbij zat
Ja of RTFF(Forum)Spotter schreef op 16 november 2002 @ 15:07:
[...]
door bij de assignments van je knoppen de Wing Fold en tail hook in te stellen,
de normale vrachtdeuren zijn de tail hook, de grote bij de cargo/combi versie met wings fold
http://www.projectopensky.com/forum/
Weet ik nog niet wat hiermee bedoeld word. En die manual (Spotter schreef op 16 november 2002 @ 15:07:
door bij de assignments van je knoppen de Wing Fold en tail hook in te stellen,
idd ja daar staat niets inuit "manual"
Operation:
Opening Passenger door: Shift + E ( Opening door )
Opening Cargo Bay door: ( Arrest hook )
Opening Cargo door (Combi and Cargo only): ( Folding Wing )

Evenals de installatie. Daar staat dus ook niet wat er met die effects moet gebeuren

Verdomde traag en moet je nog reggen ook

Hier de rest van mijn vlucht naar Malpensa.

Beetje veel zij wind doordat ik AktiveSky
hoog in de lucht had uitgezet

Beetje veel zij wind doordat ik AktiveSky

PS je zit wel veel te hoog bij de landingGilly schreef op 16 november 2002 @ 15:48:
Hier de rest van mijn vlucht naar Malpensa.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Beetje veel zij wind doordat ik AktiveSkyhoog in de lucht had uitgezet
Voortaan iets lager komen aan vliegen
gaat iemand mij nu nog vertellen hoe je die wingview krijgt ?
Ricardo kan jij je aircraft.cfg is hier posten aub?
door eyepoint in aircraft.cfg te veranderenjos_zwa schreef:
en hoe ?
text file openen, veranderen, weer sluiten, en weer vliegen
probeer deze eensjos_zwa schreef op 16 November 2002 @ 16:34:
[Views]
eyepoint=-23.000, -2.000, 14.800
thnx
Hoe bedoel jejos_zwa schreef op 16 November 2002 @ 17:37:
heb jij je pss panel er al helemaal inzitten rico ? met eyepoints ook goed ? zo ja kan je die dan ff online zetten ?
[fltsim]
alias=PSS-747\panel.ge
in je panel.cfg en verder een beetje met de eyepoints zitten klooien vanmorgen, maar meer ook niet.
Er is trouwens een hele nieuwe bups 747-400V3 op AVSIM te vinden.
nieuwe bups ?
de rest is uploaded naar AVSIMjos_zwa schreef op 16 November 2002 @ 17:43:
nieuwe bups ?
Hier de rest van LIMC-EHAM

Leuke kist, jammer van het PSS panel altijd nog.

Leuke kist, jammer van het PSS panel altijd nog.
they will bu at avsim as soon as the library updates.jos_zwa schreef op 16 November 2002 @ 17:43:
nieuwe bups ?
Thai Royal Barge
Thai
Northwest
Korean
Asiana Combi
Asiana
Air New Aealand RR
Air New Zealand GE
Air France Combi
Air France
B-HOY CX
B-HOX CX
Qantas F1
British Airways UJ
British Airways Scotland
British Airways USA
Ja deze allemaal
rdluca kan jij je aircraft.cfg is sturen?
Voor de automatiche effects :
they do work auto
you have to have the POSKY conden...XML file in the gauges folder
Ze hadden er toch beter ff een Readme bij kunnen doen.
they do work auto
you have to have the POSKY conden...XML file in the gauges folder
Ze hadden er toch beter ff een Readme bij kunnen doen.
Natuurlijk kunnen we niet achterblijven met het 747 geweld 
EDDM - LFPG

Was wel een beetje erg mistig, de baan kwam echt op het allerlaatste moment te voorschijn
EDDM - LFPG

Was wel een beetje erg mistig, de baan kwam echt op het allerlaatste moment te voorschijn
als je die ene view wilt die rdluca heeft dan kun je die niet meer die andere view zien he ? omdat je eyepoint veranderd is (die standaard view dat je in de motoren kijkt)
Verwijderd
Wat een overvloed van fotos hier :0
Niemand heeft daardoor mijn lap tekst gelezen, neem het jullie ook niet kwalijk. Ik vraag het nog maar een keer:
Kwam gister trouwens van EDDM, best een leuk veld Deed de ALBN4 SID, gegeven op de charts was: bij ALB moet je op 5000 zijn Dat betekent dus dat ik een kwart van m*n vlucht op 5000 vlieg. Leek me een beetje raar dus ik ben gewoon zelf doorgestoomd naar FL265 hoe pakken jullie dit aan? Want een hele tijd op 5000 zitten is een beetje raar.
De chart:
APPROACH PROCEDURE 07R :
- Descent to FL40
for ILS on RWY 07R.
Misschien helpt dat. En om dit verhaal nog langer te maken, op m*n FP staan de koersen voor de SID met Radial aan gegeven, voorbeeld:
- Climb to FL50.
En op mijn geprinte charts staan de koersen in HDG. Welke moet ik nou nemen? In het algemeen? Want zoals ik al eerder zei: Met HDG vliegen kom je niet altijd uit zoals het moet. Probeer anders zelf de PSA1E eens, en vanaf RID moet je dan de appr. chart RWY 07L/R eens proberen. Kijken of jullie goed uitkomen
Niemand heeft daardoor mijn lap tekst gelezen, neem het jullie ook niet kwalijk. Ik vraag het nog maar een keer:
Kwam gister trouwens van EDDM, best een leuk veld Deed de ALBN4 SID, gegeven op de charts was: bij ALB moet je op 5000 zijn Dat betekent dus dat ik een kwart van m*n vlucht op 5000 vlieg. Leek me een beetje raar dus ik ben gewoon zelf doorgestoomd naar FL265 hoe pakken jullie dit aan? Want een hele tijd op 5000 zitten is een beetje raar.
De chart:
APPROACH PROCEDURE 07R :
- Descent to FL40
for ILS on RWY 07R.
- Climb to FL50.
Ik heb fs2002 besteld. Dinsdag komt ie op z'n vroegst aan. 
Ik geniet altijd van jullie mooie pics!
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
*me is back from opendag HvA*
Ben ook bij de 747 sim geweest..........
Ik snap het doel niet hoor, de sim word gebruikt om voorkomende problemen optelossen, en te begrijpen hoe dingen werken, hoe kun je dat laatste nou doen als er geen 1 metertje of wat dan ook werkt???

Anyways, ik moet als 747 fanaat ook de Posky747 proberen. Ik ben met Rateltje eens dat de KLM747 niet zo mooi is
Heeft iemand de posky747v3 *.air en *.cfg files geprobeerd icm met de Meljet?
Ben ook bij de 747 sim geweest..........

Anyways, ik moet als 747 fanaat ook de Posky747 proberen. Ik ben met Rateltje eens dat de KLM747 niet zo mooi is
Heeft iemand de posky747v3 *.air en *.cfg files geprobeerd icm met de Meljet?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
Bartje, je blijft doordrammen op die charts van je he?

offtopic:
Net ff naar Parijs geweest in een 735 en A321 van AF
Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 18:36:
Bartje, je blijft doordrammen op die charts van je he?![]()
![]()
offtopic:
offtopic:
Die A321 zat zeker wel heel lekker ??
Die A321 zat zeker wel heel lekker ??
Nou maar hopen dat jij volgende week ook van die mooie pics kan makenQylos schreef op 16 November 2002 @ 18:19:
Ik heb fs2002 besteld. Dinsdag komt ie op z'n vroegst aan.
Nee, de 'motorenview' is gewoon handmatig met de virtual cockpit gedaanjos_zwa schreef op 16 November 2002 @ 18:05:
als je die ene view wilt die rdluca heeft dan kun je die niet meer die andere view zien he ? omdat je eyepoint veranderd is (die standaard view dat je in de motoren kijkt)
Ja 1002 berichten alrellehenk schreef op 16 november 2002 @ 18:51:
Tijd voor een nieuw topic
Nu 1003.
Wie voelt zich geroepen
Ìk wil wel doen. ok?
Antwoord op het eerste gedeelte van je vraag: je kan blijkbaar gewoon niet vliegenVerwijderd schreef op 16 November 2002 @ 18:12:
Wat een overvloed van fotos hier :0
- Climb to FL50.

Antwoord op tweede gedeelte van je vraag: blijkbaar heb je nog steeds niet door dat die SID en STAR bedoelt zijn voor ATC vluchten. Als er in een SID een hoogte zit betekent dat je wordt geacht naar die hoogte te klimmen, tenzij de ATC anders instrueert. Standaard Instrument Departure --> zoek het woord voor de grap anders eens op in een woordenboek. Doe ik ook wel eens, scheelt stukken

Ga toch eens leren hoe die charts werken voordat je iedere paar dagen weer met exact dezelfde vraag komt; "ik ben te lui te leren hoe ik een chart lees dus ik kan die chart niet lezen, help me aub"

Wat verwacht je nou van ons? Dat we iedere keer opnieuw gaan uitleggen hoe een SID/STAR werkt om een paar dagen later we dezelfde vraag te moeten beantwoorden.
Je komt met een lap onsamenhangende onzin en als daar niet binnen een paar uur op gereageerd is kom je nog maar eens met dezelfde nonsense.
Als je niet zelf wat uit wil zoeken lijkt me voorlopig een playmobil vliegtuig het meest op zijn plaats.
Dit topic is gesloten.