Anoniem: 55387 schreef op 15 november 2002 @ 23:04:
Het wordt pas echt interessant wanneer je echte procedures kan/wil nabootsen. En vliegen volgens de echte regels mbt airways en overige restricties (250kts below Fl100 om maar een zijweg te noemen) kan het alleen nog maar leuker maken.
Ja, da's het mooie van FS: je kan net zover gaan als je zelf maar wilt. Gewoon een beetje simpel sighseeing op de zondagmiddag in een Cessna met damage off? Okay! Superrealistisch een airliner rond de wereld manouvreren met online ATC en realistisch takkeweer? Okay! Je kan het (haast) zo gek niet bedenken of het kan.
Het mooie is verder dat er elke dag wel weer een of andere add-on uitkomt om de boel interessant te houden. Your wallet is the limit. Maar er is ook genoeg freeware zooi om FS uit te breiden.
Ik zelf beleef de meeste lol aan het leren van nieuwe dingen. De DF 737-400 onder de knie krijgen vond ik prachtig. Echt heerlijk. Daarna de PSS Airbus: nog mooier (

). Ik ben verslaafd aan die handleidingen!
De laatste tijd vloog ik niet meer heel vaak: soms maar een keer per week, meestal met de Airbus. En soms als ik weer eens een leuk add-on plane te pakken had. Maar onlangs heb ik de VA Interline ontdekt (ook weer iets heel anders en heel leuk!) en nu zit ik weer helemaal in FS 2002! En ik vlieg enkel en alleen maar met de Airbus: ik heb 'm helemaal onder de knie en toch vind ik het niet saai!
Ik vlieg nog geeneens online, dus wat dat betreft kan ik nog maanden en maanden vooruit, als ik wil!
Die laatste drie woorden zijn wel heel belangrijk: 'als ik wil'. Je moet het namelijk wel leuk vinden. Simpel, voor de hand liggend maar zo is het wel. Als je niet van virtueel vliegen houdt, is FS niks voor je. Punt uit. Ik heb het vanaf mijn eerste stappen op de computer al leuk gevonden om te vliegen. Ik vind het leuk om die dingen onder de knie te krijgen. Ook gewoon het opstijgen en landen, de basisdingen, vond ik leuk.
Als ik jou zo hoor (Eliminator007) dan vraag ik me af of FS wat voor je is... Als je er vrij veel tijd in stopt maar je vind het nog niet leuk... tja, dan vraag ik me echt af of je het straks nog wel leuk gaat vinden.
Datgene wat je nu aan het doen bent, dat is nou PRECIES wat wij HEEL LEUK vinden: dingen leren en zo. Het is inderdaad vet als je het kan, maar da's niet alles: het leren op zich moet je ook leuk vinden. De meeste hier vinden dat prachtig. (Toch...?) Als je nu een vliegtuig vliegt en je vindt er geen moer aan dan vind je het ook niet leuk als je uiteindelijk weet hoe die werkt: hoogst waarschijnlijk vind je het dan nog saaier omdat je het allemaal al weet...! Als je begrijpt wat ik bedoel...
Volgens mij denk je ook, dat als je eenmaal alles onder de knie hebt, dat dan de lol pas gaat beginnen. Nou, dat is misschien wel gedeeltelijk zo: je kunt online gaan en zo, maar... de basis van het spel blijft hetzelfde: je vliegt. Dus dat wat je nu doet doe je straks ook. En als je dat nu al saai vindt...
Ik wil absoluut geen FS'er in spe ontmoedigen, maar ik wil je ook niet voor de gek houden. Als je er geen reet aan vindt, kap er dan mee: dan is dit gewoon je game niet. Simpel. Duidelijk. Maar als je nu nog steeds denkt: ja, maar ik wil toch dat vliegtuig onder de knie krijgen...: ga dan door! En begrijp dan heel goed dat dat gevoel verder willen komen nou juist de lol van FS is. Kijk niet te ver naar voren maar geniet van wat je nu doet.
Tjonge, het lijkt wel alsof ik een pastoraal gesprek over de dingen des levens aan het houden ben... Het betreft hier een spelletje, jongens! (Excuses als ik nu weer anderen tegen de schenen heb geschopt...

)