Intel E7205 Granite Bay en E7505 Placer topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 813 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19787

Ik heb nu de asus p4g8x binnen. Nu alleen nog een cpu halen. En dan testen met corsair twinx geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Ik kan morgen ook zo'n bordje je halen, maar hier moet dus speciaal dual channel DDR in om 4,2 gb/sec te halen, of kan je elk DDR geheugen gebruiken als je het in paren zet net als bij de P4T533c?

[ Voor 9% gewijzigd door edward2 op 08-02-2003 00:11 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56345

Jup je kunt gewoon normaal ddr geheugen pakken vanaf pc2100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24791

The Source schreef op 07 February 2003 @ 01:15:
[...]

Nee, Sis655 is in nagenoeg meeste gevallen sneller dan E7205 chipset. Zie bijvoorbeeld de review op http://www.anandtech.com/printarticle.html?i=1781
Jah, maar ze hebben de Gigabyte inxp niet meegenomen in de test :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 19:50
Ik had het over een chipset vergelijking, niet over een merk vergelijking... van al de 1 tier mobo makers mag je verwachten dat de snelheid niet veel meer dan 1% uit elkaar ligt als het mobo gebaseerd is op hetzelfde chipset. Dus dan ga je kijken naar features, prijs, en voorkeur. Dus die Gigabyte zal niet sneller zijn dan geteste MSI 655 of de Asus Granite Bay (eerder iets trager). Dus uit bovenstaande test weet je of je een Sis 655 of een E7205 chipset mainboard wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu een 2e hands p4 2.8 gekocht voor op de asus p4g8x. Op de cpu staat intel confidential met qrb4es uit Malay. Is dit nu (es) een enginering sample? Multiplyer is gewoon gelocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Anoniem: 19787 schreef op 08 February 2003 @ 16:26:
Ik heb nu een 2e hands p4 2.8 gekocht voor op de asus p4g8x. Op de cpu staat intel confidential met qrb4es uit Malay. Is dit nu (es) een enginering sample? Multiplyer is gewoon gelocked.
Een niet gelockte P4 is een engineering sample, maar niet iedere engineering sample is unlocked... Helaas voor jou.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
JumpStart schreef op 08 februari 2003 @ 16:35:
[...]

Een niet gelockte P4 is een engineering sample, maar niet iedere engineering sample is unlocked... Helaas voor jou.
Zegt helemaal niets... Ik heb genoeg engineerings samples in mijn handen gehad die gelocked waren. Maar als er confidential op staat dan gaat het iig niet om een (final) retail versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Hier mijn mem score met asus p4g8x deluxe moederbord:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwcheung/benchmark/naamloos.JPG

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

The Source schreef op 08 februari 2003 @ 17:14:
[...]

Zegt helemaal niets... Ik heb genoeg engineerings samples in mijn handen gehad die gelocked waren. Maar als er confidential op staat dan gaat het iig niet om een (final) retail versie.
Erhh, dat zei ik toch ?

ALS je een niet-gelockte P4 hebt, dan moet het wel een engineering sample zijn. Maar de andere kant op werkt de redenering niet: ALS het een engineering sample is, dan betekent dat nog niet dat 'ie ook unlocked is...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-07 15:29

jjwa

CZ3 tentmuis

Afbeeldingslocatie: http://www.annot.net/jjwa/Benchmarks/Not_Overclocked/SiSoft_Sandra/Sandra_mem_bandwidth.JPG
dit is even een score van mijn Gigabyte GA-8INXP, en er is dus niks overgeclocked.
Deze draait dus gewoon op DDR266 snelheid, ga het dus niet met de score van Ken vergelijken want bij hem loopt het geheugen op een snelheid van bijna DDR350.

Mijn verdere specs zijn hier te vinden:
http://www.annot.net/jjwa/specs/

Mooie FSB ken, is dat met gelockte multiplier?

[ Voor 16% gewijzigd door jjwa op 11-02-2003 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

jjwa schreef op 10 februari 2003 @ 23:57:
[afbeelding]
dit is even een score van mijn Gigabyte GA-8INXP, en er is dus niks overgeclocked.
Deze draait dus gewoon op DDR266 snelheid, ga het dus niet met de score van Ken vergelijken want bij hem loopt het geheugen op een snelheid van bijna DDR350.

Mijn verdere specs zijn hier te vinden:
http://www.annot.net/jjwa/specs/

Mooie FSB ken, is dat met gelockte multiplier?
Yup gewoon met locked P4 CPU :)

Ben benieuwd wat jij gaat halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

ken schreef op 11 februari 2003 @ 00:09:
[...]

Yup gewoon met locked P4 CPU :)

Ben benieuwd wat jij gaat halen :)
lang niet zo veel, zit nu nog standaard intel fan op en het is een B0 stepping (SL6EV).
over een tijdje ga ik waterkoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

jjwa schreef op 11 February 2003 @ 00:26:
[...]

lang niet zo veel, zit nu nog standaard intel fan op en het is een B0 stepping (SL6EV).
over een tijdje ga ik waterkoelen...
Jammer geen c1 stepping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-06 07:30
Ok, ik weet dat het niet helemaal ontopic is, maar ik zit gewoon weg met zo'n groot probleem dat ik het er toch maar op waag.

Ik heb dus ook een GB mobo besteld. Ik was achteraf te optimistisch: sommige w88 immers al sinds januari ofzo en ik pas 1,5 week. Tja, ze maken er overal reclame voor, maar leveren is schijnbaar te moeilijk (er zijn bugs, ik weet het, maar die zijn er al sinds december).
Ik ben dus nu een poging aan het doen om mijn geld terug te krijgen (ik heb vooruit betaald omdat ivm krap budget dat het voordeligste is). Ik heb nog geen cpu, geheugen, voeding, etc. besteld omdat ik misschien wel 1 week moest w88 (en met dalende prijzen scheelt dat weer 10tallen euros). Het lijkt er echter op dat ik kan w88 tot eind maart ofzo.
Nu heb ik dus 3 opties:
1. Ik w8 tot ik een ons weeg op een GB bord (met risico op bugs/veroudering ivm Prescott)
2. Ik krijg geld terug en koop een SiS 655 bord (GigaByte Ultra2). Heeft iets betere specs dan GB en zover ik kan zien geen problemen (meer -> nieuwe revisie).
3. Ik krijg geld terug en w8 tot (maart/)april op springdale/canterwood (i865 of i875). Op deze manier heb ik meteen een bord wat ook 800Mhz aankan en klaar is voor de volgende generatie cpu's (prescott, en hoelang die bestaat weet je maar nooit ;)). Let wel: deze datum (april) kan ik nergens bevestigd zien, maar het aantal geruchten en demo's loopt op, dus het is ongeveer wel zeker.

Nou zou ik graag jullie mening willen over wat ik moet doen. Het gaat toch over E 245, en voor een student is dat errug veel.
Persoonlijk w8 ik liever tot april. Met een beetje geluk komt dan ook de Radeon 9900 uit, en heb ik dus weer ff een hightech pctje (of koop dan alsnog 9700, die dan weer aanzienlijke goedkoper is).
Nou weet je natuurlijk nooit of canterwood ook problemen krijgt, maar ik gok er maar op dat dat niet zo is. Voor cpu maakt het niet veel uit, prijs/ghz verhouding is voor mij de enigste optie de 2,4Ghz met 533Mhz. Maar ik zou dan eventueel over een jaar een nieuwe cpu kunnen kopen (met HyperThreading 2, 800Mhz, etc.) en alleen een bios update nodig is (ipv een heel nieuw mobo in geval van GB).

Ik zou ook graag willen weten wie er nog meer w8 op een GB mobo (en hoe lang je al w8).
Als dit te erg offtopic is, dan hoor ik dat graag van de modjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 20:40

|sWORDs|

vSphere/ESXi

[quote]FlamerX schreef op 11 februari 2003 @ 22:49:
...
[/qoute]

Ik ben eigenlijk met precies dezelfde dingen bezig, heb alleen wel op het sis bordje gewacht. En wacht ook op de 9900 en 10k SATA schijven van WD.

Letop! De SIS borden zijn er volgens een leverancier (EASY COM) vanaf vandaag of morgen. Echter beweert gigabyte dat ze pas vanaf eind deze maand leverbaar zijn. Misschien dat de 1e borden toch een a0 chippie hebben.

Daarnaast lijkt het me geen slecht idee om je bestelling te annuleren, je staat ook in je recht als het langer dan twee weken duurt. (vanaf bestelling tot aan levering)
Maar doe dat dan na dat je weet of de sis borden er nu al zijn of eind deze maand.

Tot eind april wachten gaat denk ik te ver. Voor die tijd worden er weer gelijkwaardige producten van andere leveranciers bekend en betere ontworpen. Op zo'n manier blijf je wachten. Op een gegeven moment moet je de knoop gewoon doorhakken.

[ Voor 15% gewijzigd door |sWORDs| op 12-02-2003 11:55 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 07-07 15:38
FlamerX schreef op 11 februari 2003 @ 22:49:

-knip-

Dit is idd redelijk offtopic. Probeer eerst maar eens je centen terug te krijgen en overweeg dan je opties. Adviseren over toekomstige zaken, tja, wie weet loopt het met de aankomende chipsets net zoals met de GB (duur, lang wachten etc.) zodat dat onbegonnen werk is. Enige toekomstige advies wat ik je kan geven: betaal indien mogelijk niet van te voren en ga niet over één nacht ijs ;) (inkopper misschien maar velen doen juist het tegenovergestelde, echt)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• ken

ken

mijne Asus staat inmiddels alweer te koop in V&A
ga nu een AMD 3000+ proberen :)

[ Voor 7% gewijzigd door ken op 13-02-2003 12:40 ]

FlamerX schreef op 11 February 2003 @ 22:49:
KNIP
Ik heb net een postbode met pakje (Gigabyte 8INXP) terug gestuurd.
(had wel afgemailt, maar het bedrijf heeft pakje toch opgestuurd, waarschijnlijk mis communicatie.)
Reden : omdat ik voor de845PE ga want Granite bay is me te duur.

Heb de Computertotaal net ook gekregen.
Hun zijn lovend over de Granite bay.
Ze adverteren er zelfs mee op de voor pagina.

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 24791 op 13-02-2003 13:02 ]

• Postman
Ik heb vandaag mijn bestelling geannuleerd. Ze storten het geld terug. Bedrijf waar ik had besteld konden niet binnen 1 week leveren (ik w8 al 2 weken nu, dus dan zo het in totaal 3 weken worden).
Ik ga nu voor de SiS 655. Easycom krijgt deze of anders volgende week een zending binnen. Ik w8 nu alleen af ofdat ook alle borden daatwerkelijk een B0 chipset hebben (A0 ondersteunt namelijk geen HT).

Ik heb die review over de GB in CT! ook gelezen (titel is trouwens over de ondergang van Rambus). Ze zijn idd zeer lovend, maar ze zeggen er niet bij dat GB mobo's bijna niet aan te komen zijn (wel dat ze duur zijn).

Anoniem: 77348

FlamerX schreef op 13 februari 2003 @ 16:14:
Ik heb vandaag mijn bestelling geannuleerd. Ze storten het geld terug. Bedrijf waar ik had besteld konden niet binnen 1 week leveren (ik w8 al 2 weken nu, dus dan zo het in totaal 3 weken worden).
Ik ga nu voor de SiS 655. Easycom krijgt deze of anders volgende week een zending binnen. Ik w8 nu alleen af ofdat ook alle borden daatwerkelijk een B0 chipset hebben (A0 ondersteunt namelijk geen HT).

Ik heb die review over de GB in CT! ook gelezen (titel is trouwens over de ondergang van Rambus). Ze zijn idd zeer lovend, maar ze zeggen er niet bij dat GB mobo's bijna niet aan te komen zijn (wel dat ze duur zijn).
net ontvangen van easycom

Goedemiddag,

Ik neem u op in de (steeds groter wordende ) lijst van klanten, die hierover geinformeerd willen worden! Wij verwachten het moederbord zaterdag / begin volgende week.

Met vriendelijke groet,

R.P. van Eijkeren
EasyCom Systems (http://www.easy-com.nl)

trouwens volgens gigabyte worden alle sis655 moederborden met B0 chip geleverd.

• Postman
@ witpen: Waar haal jij die info vandaan? Ik heb dezelfde mail gekregen van easycom ('zaterdag' was bij 'deze week'), met als extra (had ik ook om gevraagd) dat ze niet wist of het om de A of B revisie gaat. GigaByte zelf zegt op hun website dat het bord (de SiS655 Ultra 2) HT ondersteunt, maar ze zeggen ook dat de 655 A0 chip van SiS geen HT ondersteunt. Dus of ze het nu standaard hebben of niet is niet echt duidelijk.
GigaByte site link met HT support
GigaByte site link zonder HT support (A0 chip)

• Norbert
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 12:24
FlamerX schreef op 13 februari 2003 @ 17:23:
@ witpen: Waar haal jij die info vandaan? Ik heb dezelfde mail gekregen van easycom ('zaterdag' was bij 'deze week'), met als extra (had ik ook om gevraagd) dat ze niet wist of het om de A of B revisie gaat. GigaByte zelf zegt op hun website dat het bord (de SiS655 Ultra 2) HT ondersteunt, maar ze zeggen ook dat de 655 A0 chip van SiS geen HT ondersteunt. Dus of ze het nu standaard hebben of niet is niet echt duidelijk.
GigaByte site link met HT support
GigaByte site link zonder HT support (A0 chip)
Ik denk dat de info hier vandaan komt:
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1784&p=14

Anoniem: 77348

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
-12-2003 UDPATE: Gigabyte sends word that, even though the vast majority of SINXP1394 motherboards will be B0 stepping, there will be a small amount of A0 stepping SINXP1394 motherboards sold too. Gigabyte says they have made a particular modification to the BIOS of A0 stepping motherboards that allows full support for Hyper Threading (all B0 SINXP1394 boards support Hyper Threading of course). We have also received information that, while the SINXP1394 is capable of 800MHz FSB support through overclocking, Gigabyte cannot guarantee that the upcoming 800MHz FSB Pentium 4 processors will operate correctly in Gigabyte SINXP1394 motherboards until they find out exactly what changes Intel makes to mass production 800MHz FSB Pentium 4 silicon.

Van anandtech.. dus A0 zou nog niet eens een ramp moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Thnx, Thermo. Ik heb je post ook maar ff in het grote SiS 655 topic gezet (is daar meer op zijn plaats).

@ Chop2000: idd, dus daarom heb ik zijn post ook in de SiS 655 topic gezet.

Ik weet dat ik mede verantwoordelijk ben voor het opnieuw afdwalen, maar ik verzeker dat het nu niet meer zal gebeuren.

[ Voor 50% gewijzigd door Postman op 14-02-2003 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-07 21:25

Chop2000

Vroem

ehmmmm ff ontopic, dit is niet het sis 655 topic maaar het intel e7205 topic!

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Sorry, ik zag wat dingen over sis655 staan die vroegen om een reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Post deze dan in Het SiS 655 topic ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 14-02-2003 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik probeer met biosview een op asusboards.forum gepostte bios van de GA-8INXP te bekijken om te zien wat er is gemod, maar het programma crasht bij het openen van het Biosbestand. Heeft iemand suggesties om de bios te viewen?

link

[ Voor 23% gewijzigd door joh14vers6 op 16-02-2003 17:47 . Reden: Link toegevoegd ]

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds ik de asus p4g8x heb, heb ik soms dat me syteem blijft hangen. Dit vond ik in dit topic:

2. AGP Prefetch Cache Must Be Disabled
Problem: System hangs can occur during AGP transactions when the AGP Prefetcher is enabled.
Implication: System hangs.
Workaround: Disable AGP Prefetch Cache by clearing bit 0 of AGP Miscellaneous Register (Device 1 Function 0
Offset A0–A3h).
Status: No fix planned for this erratum. Issue resolved by BIOS workaround.

Waar kan je agp prefetch cache disablen?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 19787 op 16-02-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:46

Convoy

g44p

heeft die Asus P4G8X Deluxe eigenlijk een 4:6 optie in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anoniem: 19787 schreef op 16 februari 2003 @ 20:43:
Waar kan je agp prefetch cache disablen?
Heb je al in de handleiding/BIOS gekeken :? Als het goed is staat deze default op disabled (mobofabrikanten zijn bekend met dit fenomeen van de E7205). Verder kunnen hangertjes zoveel oorzaken hebben, zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het kan alleen maar door dit bord komen. Hiervoor had ik een bord met de intel 845pe chipset en die deed het perfect. Ik heb dezelfde drivers gebruikt. Zowel w2k als xp heeft spontane hangers. In de bios zie ik ook geen optie hiervoor. Ik breng het bord gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 21:55
The Source schreef op 07 februari 2003 @ 01:15:
[...]

Nee, Sis655 is in nagenoeg meeste gevallen sneller dan E7205 chipset. Zie bijvoorbeeld de review op http://www.anandtech.com/printarticle.html?i=1781
Eh in dat artikel staan toch geen E7205's overclocked in ?
alleen de standaard DDR266

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:19

lonkhuijzen

100% ADH

Ik was van plan om de asus P4G8X te kopen...

Alleen nu lees ik dat deze tot en met ata100 ondersteund.
ATA100 heeft naar mijn weten 137GB maximum behalve als het moederbord 48bits LBA adressering mogelijk maakt.
Het lijkt mij wel logisch dat dit mobo dat heeft maar ik wil het toch even checken :)

Kan dit mobo dus schijven aan groter dan 137GB of gaat ie dan over de rooie?

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Pluk schreef op 17 February 2003 @ 21:42:
Ik was van plan om de asus P4G8X te kopen...
[...]
Kan dit mobo dus schijven aan groter dan 137GB of gaat ie dan over de rooie?
Ik denk het niet. Ze zeggen zelf op hun site dat ze geen ATA/133 support hebben. Dit lijkt er dus op te duiden dat ze ook geen 137GB aan kunnen. Wat ze wel zeggen is dat schijven met zo'n interface als ATA/100 worden gezien, maar hiermee kunnen ze ook 120GB schijven bedoelen.
Er is 1 site die een review had met een ATA/133 interface, maar Asus zelf zegt van niet dus die geloof ik.
Waar ze het wel over hebben is dat je met een S-ATA RAID (Deluxe versie only) een parralle RAID kunt maken. Misschien kun dus alsnog een 180GB schijf aan je S-ATA knopen met zo'n verloop-stuk-dingetje. Maar voor dat geld kun je eigenlijk net zo goed een GigaByte 8INXP kopen :/

[edit]
Na een kleine search door de manual ben ik er achter gekomen dat de P4G8X (Deluxe) alleen maar 28bit ATA-100 ondersteund. Dus jammer, maar helaas: geen ATA-133.

[ Voor 10% gewijzigd door Postman op 17-02-2003 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:19

lonkhuijzen

100% ADH

heb toch iets gevonden .. |:( stond gewoon in de tech support van asus:

http://www.asus.com/suppo...chref/48bithdd/index.aspx

Hij heeft dus 48bit LBA adressering en kan dus grotere schijven aan dan 137gb..

Thx anyway voort meedenken!! :)

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daarnaast is er nog altijd de OM FAQ, omdat dit betrekking heeft op de I/O controller :Y)
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een vraagje aan de mensen die een ASUS P4G8X hebben: Die AGP bug is dus niet gefixed. Als ik alles op AGP 4x zet heb ik toch geen last van die bug?

[ Voor 13% gewijzigd door Joni op 18-02-2003 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met agp4x crashed windows bij mij ook (tijdens interneten). Vreemd genoeg in spellen nooit gehad. Ik heb inmiddels het bord terug gebracht naar de winkel na 10 dagen testen. Heb nu weer een epox e4pea+. Een bios update hielp ook niet. Ik had beta 1004 getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik heb helemaal geen last gehad van lockups etc
Alles deed het gewoon perfect
Had een AGP 4X kaart erin hangen

Volgens de leverancier zijn de bugs eruit gehaald bij de laatste zending.
Mijn moederbord is komt dus uit de laatste zending. Misschien dat het hier iets mee te maken heeft :?

[ Voor 45% gewijzigd door ken op 18-02-2003 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had revisie 1.02 met bios 1003 met een ati9700 agp8x en agp4x getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik weet niet welke rev ik had. Heb mijn bord inmiddels al verkocht wegens aanschaf AMD 3000+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Hmm, dat wordt keus toch moeilijk EPoX 4PEA+ of P4G8X? (Andere keus heb ik niet omdat ik een brakke P4PE om moet ruilen)

* Joni gaat nog is alle reviews lezen om te kijken of daar iets in staat over AGP problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik zou gewoon voor de P4G8X gaan :) Als je veel problemen mee krijgt, deze weer ruilen voor 4PEA+. Ik heb er in iedergeval geen problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79027

Heb gisteren m'n P4G8X ontvangen in ben nu up'n'running ;-)
Na wat driver probs met de radeon 9700 (non pro) werkt nu alles prima...
Score 3999 in 3DMark'03, zonder aanpassingen.. is toch best aardig?
Ik heb agp op 4x gezet ivm stabiliteitsproblemen. Performance geen verschil met 8x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 05-07 20:40

|sWORDs|

vSphere/ESXi

ken schreef op 18 februari 2003 @ 15:17:
Ik weet niet welke rev ik had. Heb mijn bord inmiddels al verkocht wegens aanschaf AMD 3000+ :)
Een AMD??? ;) :P

Maar wat zou beter te klokken zijn in Granite Bay of SIS 655 bordje een PIV 2.4, of een 2.53. Ik denk de 2.4 vanwege de lagere multiplier, iemand ervaringen of een mening?

[ Voor 31% gewijzigd door |sWORDs| op 19-02-2003 07:33 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64451

Ik heb net mijn P4G8X binnen samen met een P4 2.66 en 2*512 Mb.

In de handleiding van het MB staat dat Double-sided x16 modules niet worden ondersteund door het bord. De 512 Mb modulkes die ik heb zijn aan twee kanten voorzien van chips, 16 in totaal. Mis ik iets of is dit idd. Double-sided x16?

Ik heb de modules in het bord geprikt en ze werken gewoon, ik het 1024 Mb ter beschikking???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 07-07 15:38
s.r.d.jans, dat er 16 chips op zitten maakt het niet per definitie een DIMM met #Mx16 chips ;) Zie voor uitleg de RAM FAQ :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Anoniem: 64451 schreef op 19 February 2003 @ 20:22:
Ik heb net mijn P4G8X binnen samen met een P4 2.66 en 2*512 Mb.

In de handleiding van het MB staat dat Double-sided x16 modules niet worden ondersteund door het bord. De 512 Mb modulkes die ik heb zijn aan twee kanten voorzien van chips, 16 in totaal. Mis ik iets of is dit idd. Double-sided x16?

Ik heb de modules in het bord geprikt en ze werken gewoon, ik het 1024 Mb ter beschikking???
jah je hebt gewoon 1024 MB ter beschikking.
bij mij (op de SINXP) staat bij het booten 1024 MB 128bit.
Je moet alleen wel ff in het mobo boekje kijken hoe je de dimms moet plaatsen
Bij mij in slot 1en3 of 2en4 of 1en4 anders heb je geen dual channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:06
tsja, de keuze wordt wel heel lastig zo ;) Kan mijn 4PEAE mobo goed verkopen, en dan wat moet ik dan nemen? Een E7205 of een 655 chipset mobo :? Erg lastig! En feit is da ik wel HT support wil hebben zoals iedereen natuurlijk :P

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IK draai nu weer een paar dagen met de epox e4pea+ met een ati9700 pro en heb nu geen last meer van hangers. Met dezelfde config en drivers,os had ik wel last van hangers met de i7205. Ik vermoed dat het dus wel door de bug in het bord kwam. Voor mij dus geen i7205.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 23:21

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een Tyan i7505, hopelijk is dit niet te off-topic. Als ik de Intel USB2 drivers installeer gaat alles schijnbaar goed, alleen vind winXP dat er een probleem is (in zo'n geel tooltip wolkje bij de iconbar). M'n digicam, scanner, printer en DV video camera werken allen goed via de USB poort, maar m'n Eizo T765 kan niet meer ingesteld worden via de ScreenManager (USB). En dat terwijl de scanner en de printer op de USB bay van de monitor aangesloten zijn (waar dus ook de monitor z'n USB signaal vandaan haalt). Wat zou er fout kunnen zijn?

Trouwens over die AGP bug. Ik draai gewoon in AGP8x mode met m'n Radeon 9500 en heb nog geen crash gehad. Heeft de i7505 (dual CPU versie van i7205) ook deze bug? Of zou ie echt opgelost zijn....

[ Voor 18% gewijzigd door zonoskar op 23-02-2003 14:32 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
zonoskar: misschien teveel dingen op 1 USB kanaal?? Er is namelijk wel een limiet aan stroom dat zo'n kanaal kan leveren. Ook werken bepaalde USB dingen niet goed samen.
Je monitor zend volgens mij gewoon via je monitorkabel een USB signaal mee. Hoe dat precies werkt weet ik ook niet, maar hij zal niet uit het luchtledige zijn signaal verkrijgen.

De I7505 is niet te vergelijken met de I7205. Volgens mij is er bij die chip van jou ook nooit een AGP bug geweest, die bug was immers specifiek voor de Granite Bay chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 23:21

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Er loopt een USB kabel van de PC naar de monitor, het USB signaal gaat niet via de normale video kabel. Op m'n vorige mobo werkte dit wel (MSI K7T turbo), maar die had alleen USB1.1. Ik heb in principe dezelfde opstelling, alleen een ander mobo (ja, en geheugen en CPU enzo).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
FlamerX schreef op 23 February 2003 @ 17:27:
<knip>

De I7505 is niet te vergelijken met de I7205. Volgens mij is er bij die chip van jou ook nooit een AGP bug geweest, die bug was immers specifiek voor de Granite Bay chip.
Helaas had/heeft ook de E7505 er last van, zie http://www.tweakers.net/nieuws/24555/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64623

Vandaag eindelijk m'n Asus p4g8x binnen gehad :-)
Net de 1st plaats geclaimed voor ti4400 kaarten op 3dmark01se!!

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6050540

Ben nog niet uitgetweakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

ik heb gister ook mijn P4G8X Deluxe binnen gekregen, draaid perfect stabiel hier :D en lekker snel ! ;)

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Anoniem: 64623 schreef op 28 February 2003 @ 00:17:
Vandaag eindelijk m'n Asus p4g8x binnen gehad :-)
Net de 1st plaats geclaimed voor ti4400 kaarten op 3dmark01se!!

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6050540

Ben nog niet uitgetweakt.
show us in 2003 :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doe ik vannavond na m'n werk :) Het was gisteren wat te laat om ook 03 nog te installeren en te draaien.

Ik moet wel zeggen dat niet alles sneller is dan m'n vorige bordje. Maar 3d is wel sneller. M'n vorige bordje was een p4t533 met rimm4200 op 3x.

Wat me al is opgevallen is dat het met de p4g8x veel makkelijker is om veel druk op die prometeia verdamperkop te krijgen. De temps van die kop zijn een stuk hoger dus lagere cpu temps.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 64623 op 28-02-2003 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, 2165 3d punten in 3dmark03. 5de plaats voor ti4400 kaarten. Vreemd genoeg zou ik veel sneller moeten zijn dan degene die voor me staan. Maar ik vind die 03 toch al niets.
Wel m'n voorsprong in 01se vergroot :)
Ik ben prima in m'n nopjes met m'n granietbaai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61988

Past er trouwens ook aan Alpha 8942 op een Asus P4G8X ??
Ik kon dit niet zo snel vinden in dit topic........
Maar misschien kijk ik er over heen hoor, in dat geval sorry.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40008

ik weet niet of deze vraag als is geweest, maar ik kon hem niet vinden...

Ik heb de p4g8x deluxe besteld in de veronderstelling dat er ook ide raid op zat. Maar het blijkt dat er alleen sata raid op zit!
Kan iemand mij met spoed vertellen of het mogelijk is om met 2 sata->ide adapters er gewone ide schijven op te zetten voor de sata raid feature??? Ik heb namelijk vrij kostbare hd's al besteld + binnen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Anoniem: 40008 schreef op 05 maart 2003 @ 18:33:
ik weet niet of deze vraag als is geweest, maar ik kon hem niet vinden...

Ik heb de p4g8x deluxe besteld in de veronderstelling dat er ook ide raid op zat. Maar het blijkt dat er alleen sata raid op zit!
Kan iemand mij met spoed vertellen of het mogelijk is om met 2 sata->ide adapters er gewone ide schijven op te zetten voor de sata raid feature??? Ik heb namelijk vrij kostbare hd's al besteld + binnen!!
Denk het wel. De omgang met de data wordt denk ik verzorgt door de SATA adapters, dus voor de RAID controller moet dit niets uitmaken (die krijgt namelijk nog steeds dezelfde data binnen). Maar misschien kun je dit beter vragen in Opslagmedia & I/O Controllers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

flamerX: ik vroeg het hier omdat ik hoopte uitsluitsel te krijgen van iemand die dit daadwerkelijk heeft gedaan met dit moederbord ;-)
Maar je hebt gelijk, ik vraag het daar nogmaals. Het is vrij belangrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Anoniem: 40008 schreef op 05 March 2003 @ 20:04:
flamerX: ik vroeg het hier omdat ik hoopte uitsluitsel te krijgen van iemand die dit daadwerkelijk heeft gedaan met dit moederbord ;-)
Maar je hebt gelijk, ik vraag het daar nogmaals. Het is vrij belangrijk!
Het moederbord zal er op zich niet zoveel mee te maken hebben. De controller des te meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch altijd prettig om een antwoord te krijgen van iemand die exact dezelfde config heeft. Maar je hebt gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24404

Aangezien dit topic behoorlijk weggezakt is, maar naar ik aanneem nu toch wel wat tweakertjes een GB mobo hebben:

Hoe staat het nu met de AGP bug? Iemand er nog last van gehad? Heeft iemand zich al aan het overklokken gewaagd?

Hoe is de algehele performance van de borden? en de stabiliteit?

Zo langzamerhand wil ik van het AMD platform af en ben nu aan het kijken naar een Intel setje. Hierbij valt Rambus af vanwege het feit dat ik in bezit ben van prima DDR geheugen. De keuze ligt nu tussen een i845PE of een E7205 mobo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

Anoniem: 24404 schreef op 08 March 2003 @ 07:58:
Aangezien dit topic behoorlijk weggezakt is, maar naar ik aanneem nu toch wel wat tweakertjes een GB mobo hebben:

Hoe staat het nu met de AGP bug? Iemand er nog last van gehad? Heeft iemand zich al aan het overklokken gewaagd?

Hoe is de algehele performance van de borden? en de stabiliteit?

Zo langzamerhand wil ik van het AMD platform af en ben nu aan het kijken naar een Intel setje. Hierbij valt Rambus af vanwege het feit dat ik in bezit ben van prima DDR geheugen. De keuze ligt nu tussen een i845PE of een E7205 mobo!
Ik heb zelf ook een GB mobo (P4G8X Deluxe) en heb geen last van de agp bug (komt waarschijnlijk omdat ik agp 4x draai, gf4 ti4400) het bordje is zeer stabiel, heb nog geen rare vastlopers/crashes gehad, en mijn p4 2.66 mhz loop makkelijk op 3100Mhz op dit bordje, maar dan word ie wat warm>ik heb betere cooling nodig wil ik verder overclocken.

ik zou zeker een e7205 mobo aanraden, omdat hij nu gewoon leverbaar is, en gewoon meer geheugen bandbreedte heeft (dual channel ddr)

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Ik heb sinds gisterochtend ipv een P4PE een P4G8X en tot nu toe draait alles (3D Mark, Games, Burn In Wizard) perfect met een Radeon 9700 Pro op AGP8X. Ik ben er erg tevreden mee. :)

Wat ik wel raar vind is dat de E7205 niet bij de supported chipsets van de Intel Application Accelerator staat, maar die Application Accelerator staat wel op de CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
jradelaar schreef op 08 March 2003 @ 13:48:
Wat ik wel raar vind is dat de E7205 niet bij de supported chipsets van de Intel Application Accelerator staat, maar die Application Accelerator staat wel op de CD.
Misschien de site nog niet aangepast. Helaas is dat voor grote bedrijven vaak geen noodzaak :( (sites updaten).

@ HPE : waarom koop je geen SiS 655 plank?? Asus heeft er nu ook een (gegarandeerd met B0 chip), Giga-Byte is goed leverbaar, maar je weet daar niet zeker van of je een B0 of A0 hebt. Performance is gelijk aan GB, alleen prijs is minder (chip is iets van $ 20 goedkoper). Zie Het SiS 655 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24404

FlamerX schreef op 08 March 2003 @ 14:21:
[...]
@ HPE : waarom koop je geen SiS 655 plank?? Asus heeft er nu ook een (gegarandeerd met B0 chip), Giga-Byte is goed leverbaar, maar je weet daar niet zeker van of je een B0 of A0 hebt. Performance is gelijk aan GB, alleen prijs is minder (chip is iets van $ 20 goedkoper). Zie Het SiS 655 topic
Tja waarom geen SiS? Om eerlijk te zijn ben ik met SiS chipsets nog steeds bang voor slechte performance en instabiliteit. Behoorlijke vooroordelen en niet gebaseerd op enige representatieve ervaring moet ik eerlijk zeggen :o Ik ga het SiS 655 topic maar eens doorlezen O-) Misschien helpt dat over mijn SiS vrees heen te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29783

Anoniem: 24404 schreef op 09 March 2003 @ 10:09:
[...]

Tja waarom geen SiS? Om eerlijk te zijn ben ik met SiS chipsets nog steeds bang voor slechte performance en instabiliteit. Behoorlijke vooroordelen en niet gebaseerd op enige representatieve ervaring moet ik eerlijk zeggen :o Ik ga het SiS 655 topic maar eens doorlezen O-) Misschien helpt dat over mijn SiS vrees heen te komen!
Ik heb inderdaad ook voor die afweging gestaan. Ik had nog Corsair PC3200 geheugen en een P42.4 en wilde daarom in eerste instantie ook een SIS655 aanschaffen. De overclock potentie van die SIS moederbodenis nou echter niet echt om over naar huis te schrijven.

Heb daarom nu toch maar een (te dure) Gigabyte 8GINXP(E7205) aangeschaft. Loop nu standaard een FSB van 168 mhz, dik 3 GHZ dus. Verder ook geen problemen met AGP of wat dan ook gekent.

Te duur maar wel overkompleet. Een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen last gehad van crashes mbt een mogelijke agp bug. Maar m'n videokaart kan maar agp 4x aan. Enige negatieve dat ik aan dit moederbord kan opmerken is de vcore. Er zit een groot verschil tussen load en idle. Bij 1.7v is dit respectievelijk ongeveer 1.7 - 1.87 En onder load is die vcore ook niet echt stabiel. zo'n .1v variaties. Maar ik haal wel meer als met m'n Asus p4t533 welke ook dit probleem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellfire
  • Niet online
Anoniem: 29783 schreef op 10 maart 2003 @ 09:34:
[...]

Heb daarom nu toch maar een (te dure) Gigabyte 8GINXP(E7205) aangeschaft.
Waar heb je hem vandaan als ik vragen mag? De mijne staat nog steeds in bestelling en is nog niet binnen namelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Hellfire schreef op 10 March 2003 @ 14:02:
[...]

Waar heb je hem vandaan als ik vragen mag? De mijne staat nog steeds in bestelling en is nog niet binnen namelijk :(
Ff kijken in de pricewatch en dan alle winkels afgaan die hem aanbieden. De meeste sites hebben tegenwoordig wel een soort van voorraad indicatie. Of anders stuur je wat emails. Dat je hem nu ergens kunt kopen, hoeft niet te zeggen dat ze hem volgende week nog op voorraad hebben (dus de winkel die hij zegt kan hem goed al niet meer hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschijnlijk had ik een vroege versie van de asus p4g8x die wel last had van crashes. Nu draai ik rocket stable met een intel845pe chipset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FlamerX schreef op 10 March 2003 @ 14:13:
[...]

Ff kijken in de pricewatch en dan alle winkels afgaan die hem aanbieden. ....
Yup zo heb ik het ook aangepakt. Iedereen mailtjes gestuurd met het verzoek of ze hem echt hadden. Op dat moment had alleen AS computers hem op voorraad.
Dat was 2weken terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37570

Nou nu lijkt het er anders wel op of dat 8INXP bordje bijna nergens meer te krijgen is!!

Heb hem zelf al bij een leverancier in bestelling staan (6 weken bijna)
Heb zowat alle winkels gemaild die in de pricewatch stonden, maar niemand heeft hem of verwacht hem binnen een week te krijgen.

Ik heb al mail gehad waarin ze adviseren om een ander bord te kiezen zelfs! Dit vanwege dat ie terug gestuurd zou moeten worden wegens fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Anoniem: 37570 schreef op 11 March 2003 @ 10:02:
Nou nu lijkt het er anders wel op of dat 8INXP bordje bijna nergens meer te krijgen is!!

Heb hem zelf al bij een leverancier in bestelling staan (6 weken bijna)
Heb zowat alle winkels gemaild die in de pricewatch stonden, maar niemand heeft hem of verwacht hem binnen een week te krijgen.

Ik heb al mail gehad waarin ze adviseren om een ander bord te kiezen zelfs! Dit vanwege dat ie terug gestuurd zou moeten worden wegens fouten.
Tja, dit had ik je eigenlijk al meteen kunnen vertellen. Ik heb dit echter maar niet gedaan, omdat er misschien toch wel ergens een winkel kon zijn die hem heeft.
Waarom is de GB niet goed leverbaar?? Ten eerste omdat de problemen (zoals de AGP bug) niet echt opgelost zijn. Ten tweede schijnt een grote OEM bijna al de borden gekocht te hebben, en lijken ze dus maar in een beperkte oplage te zijn gemaakt.
Waarom er maar zo weinig zijn kan 2 redenen hebben:
1. Ivm de gevonden bugs, en de oplossing daarvoor, is de productie stop gezet, en pas veel later hervat.
2. Met de komst van de Springdale en Canterwood binnen een paar weken/maanden is de GB al weer achterhaald. De SiS 655 kan misschien nog redelijk meekomen (Giga-Byte zegt dat je misschien 800Mhz Prescotts kunt gebruiken, mits de silicon indeling niet te erg is verandert).
De GB heeft dus mede door zijn problemen (al gevonden in dec. 2002, nog steeds niet opgelost in feb. 2003), een hoge chipset prijs en slechte beschikbaarheid zichzelf uit de markt geprezen. Mobo-fabrikanten zoeken dus hun heil ergens anders. Giga-Byte heeft de GB al van zijn frontpage gehaald, en vervangen voor de SiS 655. Asus wacht schijnbaar nog op een goede distrubutie van zijn SiS 655 (B0 revisie) en zal dus binnenkort ook wel zijn GB versie van de frontpage halen.

Erg onpartijdig ben ik niet (na 2 weken w88 op een buggy bord, had ik wel genoeg gehad van de Granite Bay), maar ik zou je dus adviseren om óf te w88 op Canterwood (Springdale mist waarschijnlijk opties zoals RAID, etc), óf een SiS 655 te kopen. Heb je nog even de tijd, w8 dan op Canterwood. Wil je nu een nieuwe pc (je hebt geheugen, cpu, etc. al gekocht bijv.), koop dan de SiS 655. Rambus zal wel geen optie zijn, anders kies je niet voor een dual channel DDR mobo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FlamerX schreef op 11 maart 2003 @ 10:35:
[...]

2. Met de komst van de Springdale en Canterwood binnen een paar weken/maanden is de GB al weer achterhaald. De SiS 655 kan misschien nog redelijk meekomen (Giga-Byte zegt dat je misschien 800Mhz Prescotts kunt gebruiken, mits de silicon indeling niet te erg is verandert).
Misschien is het dan ook wel mogelijk om op de GB een 800Mhz Prescott weer synchroon te laten lopen met 200Mhz PC3200 geheugen })
200Mhz x 2(DDR) x 2(Dual channel)

Of zeg ik nu iets stoms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Omdat de GB nu al max. DDR266 aan kan, lijkt het me sterk dat ie dan wel DDR400 kan (overclock van 50%). Die berekening van jouw klopt dus ook niet helemaal. PC3200 is 400Mhz en dat maal 2 (dual channel) is 800Mhz. Maar de GB kan max. 266 x 2 = 533Mhz aan (oftewel Northwood).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

lol die 655 kan het officieel toch ook niet? de gb schijnt erg stabiel te zijn op hogere fsb's hoor...

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat die berekening wel klopt. Dit moederbord heeft standaard een fsb van 133 mhz. En dat is dus met DDR266. Om dan synchroon met een Northwood te lopen gebeurt er volgens mij dit:
133mhz(fsb) maal 2(DDR)= 266 maal 2 (dual channel) is 533
Wanneer je de fsb dus naar 200 Mhz zou gaan verhogen kom je op 800 mhz...

Inderdaad, een beetje een cowboy theorie en het is een stevige overclock maar hey, zijn we daar geen tweakers voor? :)

Heb nu immers ook de 180Mhz al wel gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Check deze site eens uit:
http://pifast.hexus.net/pifast.php
Staan een aantal p4g8x-en die flink overklokt zijn (inclusief de mijne) dus dat max 266 is dikke onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik ben de laatste tijd bezig om een systeem te bouwen voor me neef, Gamefreak maar omdat ik dingen wil gaan bestellen bij Mycom en ik hoorde van die verkopers dat de Asus P4G8X Deluxe heel slecht leverbaar is, nu is mijn vraag is dit tijdelijk of gaat dit nog lang duren, want ik zit er ernstig over na te denken om een ander systeem te gaan samenstellen een AMD bak dus.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je dit topic had gelezen had je geweten dat niemand hier dat zeker weet.

Koop anders gewoon een SIS655 mobo. Zijn echt vette moederborden, sneller en veel goedkoper dan Granite Bays. Alleen als je echt goed wilt overclocken zijn ze niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Zat ik ook aan te denken, maarja SIS ik weet het nie anders ga ik voor de 845PE moederboren van Asus en MSI

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Slecht leverbaar bij Mycom?. Mycom Amersfoort had er zat 15 maart nog enkele van op voorraad (heb er 1 gekocht, ga ik vanmiddag inbouwen).

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

Bart-01 schreef op 16 March 2003 @ 01:54:
Slecht leverbaar bij Mycom?. Mycom Amersfoort had er zat 15 maart nog enkele van op voorraad (heb er 1 gekocht, ga ik vanmiddag inbouwen).
jah, ze hebben ze nu pas, als je nagaat dat hij als sinds december vorig jaar op hun website stond :(

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15677

Ik heb sinds twee weken mijn P4G8X deluxe, en ik ben echt helemaal verliefd hierop!damn wat een heerlijk bordje, doet alles braaf en is rock solid. Draai nu nog braaf 266, maar ga binnenkort overklokken naar hoger.
Op zich is de prijs best hoog €260, maar heb zulke goede ervaringen met Asus en de wat betere mamaplanken, dat ik het er best voor over heb.
Nou moest ik een nieuwe pc hebben, maar had best op de canterwood willen wachten als ik de tijd had. SIs is ook een aardig alternatief, maar ik ben nog steeds van de oude stempel, asus en intelchipsets, heb je tenminste goede ondersteuning.

Ben benieuwd of inetl op de GB ook een beetje life time ondersteuning gaat bieden (zoals bij mijn oude bxje), want als ik dit zo allemaal hoor... ;-(

Anyways, ik ben er gelukkig mee, heb geen ruzie met de agp en alles doet het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Laatst online: 21:24

star-saber

Ryzen

Ik heb op het moment een P4T533-C met 1024MB Rambus Pc800.
Nu kan ik overstappen naar een P4G8X met 1024MB DDR.
ga ik er wat op vooruit ?
ik heb er een P4 2.8Ghz op draaien.

rest van de specs staan onderin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gisteren is mijn nieuwe moederbord binnengekomen :9
De Iwill DP533-S met de E7505 Placer chipset.

Pics:
http://crew.tweakers.net/BalusC/IwillDP533S-01.jpg
http://crew.tweakers.net/BalusC/IwillDP533S-02.jpg
http://crew.tweakers.net/BalusC/IwillDP533S-03.jpg
http://crew.tweakers.net/BalusC/IwillDP533S-04.jpg
http://crew.tweakers.net/BalusC/IwillDP533S-05.jpg
http://crew.tweakers.net/BalusC/IwillDP533S-06.jpg
http://crew.tweakers.net/BalusC/IwillDP533S-07.jpg

Ik kijk nog even aan wat de deze maand uit te brengen Opteron met de prijzen van de Xeon's gaat doen; pas daarna bestel ik de beste/snelste Xeon's qua prijs/prestatie en kan ik hier een mini-reviewje en wat benches posten :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 10-04-2003 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De Xeon's zijn toch eerder binnen dan verwacht :P De afgelopen week had ik een paar SiSoft Sandra Professional 2003 benchmarks gedraaid:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/BalusC/SandraCPUHT.gif Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/BalusC/SandraCPU.gif Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/BalusC/SandraCPUMMHT.gif Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/BalusC/SandraCPUMM.gif
1. CPU Arithmetric benchmark met HT
2. CPU Arithmetric benchmark zonder HT
3. CPU Multimedia benchmark met HT
4. CPU Multimedia benchmark zonder HT

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/BalusC/SandraMemory25336HT.gif Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/BalusC/SandraMemory20225HT.gif Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/BalusC/SandraMemory20225ECCHT.gif Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/BalusC/SandraMemory20225.gif
1. Memory Bandwidth benchmark op 2,5-3-3-6 (by SPD) zonder ECC en met HT
2. Memory Bandwidth benchmark op 2-2-2-5 (agressive) zonder ECC en met HT
3. Memory Bandwidth benchmark op 2-2-2-5 (agressive) met ECC en met HT
4. Memory Bandwidth benchmark op 2-2-2-5 (agressive) zonder ECC en zonder HT

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/BalusC/SandraCache25336HT.gif Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/BalusC/SandraCache20225HT.gif Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/BalusC/SandraCache20225ECCHT.gif Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/BalusC/SandraCache20225.gif
1. Cache & Memory benchmark op 2,5-3-3-6 (by SPD) zonder ECC en met HT
2. Cache & Memory benchmark op 2-2-2-5 (agressive) zonder ECC en met HT
3. Cache & Memory benchmark op 2-2-2-5 (agressive) met ECC en met HT
4. Cache & Memory benchmark op 2-2-2-5 (agressive) zonder ECC en zonder HT

In de BIOS kon ik de CAS latency op 1,5 zetten, maar helaas wil hij dan niet eens posten, ondanks dat de overige timings op z'n hoogst staan.

Korte samenvatting: HT heeft een relatief groot invloed op de benchmarks en de snelheidsverlies dat door ECC optreedt valt achteraf best wel erg mee :) Sterker, de Cache & Memory benchmark is mét ECC iets sneller en dan vooral met grote datablokken. Ik kan hiervoor zo gauw nog niet een echte verklaring bedenken :?

Belangrijkste specs:
Iwill DP533-S mobo met E7505 placer chipset
2 x Intel Xeon 3,06GHz
4 x Corsair 512MB PC2100 DDR unbuffered met ECC
De rest van de specs staan in de gallery en op mijn site (onder 'Computers') B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Zoals je zegt, HT heeft een grote invloed op de benchmarks... maar of dat zich ook vertaald in performance winst bij reallife apps? Het zal minimaal zijn. Het is inderdaad erg gek dat ECC in sommige test sneller uit de bus komt.

Ik dacht dat je ging wachten totdat Intel haar prijzen omlaag zou gooien ivm de Opeteron launch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80939

Is een moederbord met I875 chipset(Canterwood) niet beter als een moederbord met een I7205? Of heeft een granite bay extra's die de Canterwood niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Technische PMG FAQ >> overzicht chipsets

Daarin zul je zien dat de i865/i875 t.o.v. de E7205 enkel verschillen in de FSB/geheugen ondersteuning en de features van de southbridge B)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 24-04-2003 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

heeft iemand al geprobeerd om een 800mhz-FSB Pentium 4 op de Gigabyte GA-8INXP op een andere Granite Bay mobo te runnen?

Het moederbord (de Gigabyte) kan de fsb namelijk wel aan...
Zou wel erg mooi zijn als ik mijn proc (en ram) kan upgraden zonder dat ik daar dit dure moederbord voor moet verkopen en een nieuwe kopen!

(ja, hiermee haal ik een oud topic uit de sloot, maar als ik een apart topic hiervoor zou maken zou ik denk ik ook weer naar deze doorverwezen worden :P)

[ Voor 27% gewijzigd door jjwa op 11-06-2003 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59762

Ik heb een 2.8c op een P4G8X Deluxe gehad. Heb de cpu maar weer omgeruild voor een 2.8b. Kon niet hoger dan 195 FSB stabiel draaien. Nu kan ik overclocken naar 160 FSB zonder problemen en voltages aan te passen.
Mobo werd ook erg warm met de 2.8c.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste