Emule opensource edonkey, deel 2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.950 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:06

greatgonzo

schit-te-rend!

hoe kan het dan dat ik bestanden wel vind in 24, maar niet in 23

en bestanden die ik bij beide vind, worden in 23 het langzaamst gedownload?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:25
greatgonzo schreef op 18 december 2002 @ 21:00:
hoe kan het dan dat ik bestanden wel vind in 24, maar niet in 23

en bestanden die ik bij beide vind, worden in 23 het langzaamst gedownload?!
Het ligt ook aan de server waarmee je connected bent wat voor bestanden je vindt (blame me if I`m wrong). Als ik bijv. op Ogg - server (zoiets?) ben, vind ik veel .ogg bestanden. Als ik connected ben met bijv. Silent - Bob server dan vind ik lang niet zoveel .ogg bestanden.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:30
Cannondale schreef op 18 December 2002 @ 21:38:
[...]

Het ligt ook aan de server waarmee je connected bent wat voor bestanden je vindt (blame me if I`m wrong). Als ik bijv. op Ogg - server (zoiets?) ben, vind ik veel .ogg bestanden. Als ik connected ben met bijv. Silent - Bob server dan vind ik lang niet zoveel .ogg bestanden.
Blame you, it's wrong!! :P

Het ligt niet aan de server, wat je voor bestanden vind. Je zoekt wel eerst op de server waarmee je verbonden bent, maar vervolgens zoek je alle andere servers ook af...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
Zoefff schreef op 18 December 2002 @ 22:36:
[...]

Blame you, it's wrong!! :P

Het ligt niet aan de server, wat je voor bestanden vind. Je zoekt wel eerst op de server waarmee je verbonden bent, maar vervolgens zoek je alle andere servers ook af...
Okee, je zal wel gelijk hebben. Toch is het vaag: ik kan sommige bestanden echt alleen vinden als ik op bepaalde servers zit. Pas als ik ga downloaden merk ik dat er gaandeweg meer sources komen (ook volledige sources die niet in de search waren weergegeven). Maybe I`m losing m mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Cannondale schreef op 18 december 2002 @ 22:47:
[...]

Okee, je zal wel gelijk hebben. Toch is het vaag: ik kan sommige bestanden echt alleen vinden als ik op bepaalde servers zit. Pas als ik ga downloaden merk ik dat er gaandeweg meer sources komen (ook volledige sources die niet in de search waren weergegeven). Maybe I`m losing m mind?
Nej, dat klopt ook wel hoor. Als je een search uitvoert, worden meestal niet alle servers doorzocht, als ie genoeg heeft gevonden stopt ie er volgens mij mee.

Maar het is dus niet zo, dat als je een bepaald bestand wil hebben, je op een bepaalde server ingelogd moet zijn. Uiteindelijk zal je het altijd vinden, misschien zal het ff wat langer duren...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik moet zeggen dat 0.24a lekker werkt hoor :) Loopt nou iets meer dan een dag, niks aan de hand, vind veel sources etc.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:47
Ik heb ook maar eens zo'n mod erop gezet, Tarod 11e om precies te zijn. Tot nu toe merk ik eigenlijk weinig verschil

Wat ik me afvraag: als die mod's echt zo fantastisch zijn, waarom wordt dan niet al die functionaliteit in de regular eMule gestopt? Het is toch allemaal opensource, dus ik zie niet waarom dat niet zou kunnen...

omniscale.nl

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:29

Opa

Nu Multifocaal!

Vincent Bovelander schreef op 19 December 2002 @ 15:00:
Ik heb ook maar eens zo'n mod erop gezet, Tarod 11e om precies te zijn. Tot nu toe merk ik eigenlijk weinig verschil
Ik zie wel degelijk verschil. Met de standaard client slibt mijn verbinding dicht, zelfs met heel weinig connections open. Met Tarod of Emule+ kan ik gewoon 600 of 800 connections aanhouden onder Win2k en ADSL512/128.

Verder zijn er natuurlijk de GUI addons, zoals Drop not needed, A4AF en de sorteermogelijkheden.
Wat ik me afvraag: als die mod's echt zo fantastisch zijn, waarom wordt dan niet al die functionaliteit in de regular eMule gestopt? Het is toch allemaal opensource, dus ik zie niet waarom dat niet zou kunnen...
Het gebeurt wel degelijk. Kijk er de changelog van 0.24a maar eens op na:

(relevante stukken)

----------------------
- December 13th, 2002-
----------------------

Juanjo: Close buttons in search tabs [enkeyDev]

Ornis: Added [eMule+] idea of Sources-Sorting by QueueRating.

Unk: Several bug and gui fixes. Merged some code from Mods..

----------------------
- December 5th, 2002-
----------------------
Juanjo: Added autopriority patch [Thanks to Tarod]

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• posttoast
Potdrie, ik haal met Tarod inderdaad veel sneller een hogere snelheid (met eMule regular was het uitzonderlijk als ik hoger dan 10kbps haalde, nu opeens niet meer).

Waarom implementeren ze dit niet in de normale eMule?

omniscale.nl

• IceStorm

IceStorm

Vincent Bovelander schreef op 19 december 2002 @ 15:20:
Potdrie, ik haal met Tarod inderdaad veel sneller een hogere snelheid (met eMule regular was het uitzonderlijk als ik hoger dan 10kbps haalde, nu opeens niet meer).
Waarom implementeren ze dit niet in de normale eMule?

Persoonlijk waardeer ik het werk van Tarod maar hij is imho af en toe gewoon te snel. Over die snelheid, dat is gewoon toeval, ik had met Tarod versie E de laatste paar dagen last van 'traagheid' maar met 24a is dat helemaal weg.

Overigens connect 0.24a wel echt SNEL bij mij met een server.

• Chadi
  • Laatst online: 16-07 19:12
Nou met de Tarod connecte ik best snel en met de gewenste server. Met de ouwe 23 originele versie ging het trager en zocht meestal zelf een server op.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

victorvo schreef op 19 december 2002 @ 15:20:
Ik zie wel degelijk verschil. Met de standaard client slibt mijn verbinding dicht, zelfs met heel weinig connections open. Met Tarod of Emule+ kan ik gewoon 600 of 800 connections aanhouden onder Win2k en ADSL512/128.
Dat heeft helemaal niets met het aantal connecties te maken. Dat is alleen voor belang voor een gammele IP stack zoals in win9X. De connecties staan bij mij al tijden op 2500 op XP en ADSL. Het loopt dicht omdat je upload te veel in beslag neemt en daardoor komt de download niet meer aan de beurt. Het is het bekende wachtrijen probleem wat je ook bij de supermarkt mee kan maken. Als er gemiddeld 1 klant per 5 minuten bij de kassa komt en je hebt gemiddeld 4 minuten nodig om hem te helpen, zou je geen rij moeten hebben...denk je. In de praktijk heb je dan eindeloze rijen omdat de mensen niet netjes om de 5 minuten binnenkomen maar met groepjes tegelijk. Dan komen ze bij de kassa en gaan ze elkaar in de weg staan waardoor de 'afhandeltijd' stijgt tot boven de 5 minuten en het loopt dan volkomen uit de hand.
In de Mods wordt wat aan de regulering van de upload gedaan zodat de IP paketten elkaar niet in de weg zitten. Je kan dat ook bereiken door het aantal connecties erg laag te zetten. Maar dat is hetzelfde als bij die supermarkt de straat exteem smal te maken zodat er maar 1 auto per 10 minuiten door kan. Dan heb je bij de kassa ook geen rijen meer.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

IceStorm schreef op 19 December 2002 @ 15:22:
Persoonlijk waardeer ik het werk van Tarod maar hij is imho af en toe gewoon te snel. Over die snelheid, dat is gewoon toeval, ik had met Tarod versie E de laatste paar dagen last van 'traagheid' maar met 24a is dat helemaal weg.
Je kan het werk van Tarod niet meer gebruiken. Hij is er mee gestopt. Ze vechten elkaar de tent uit in de Emule development hoek. Kijk maar eens in de fora daar.

• IceStorm

IceStorm

Ortep schreef op 19 december 2002 @ 15:48:
Je kan het werk van Tarod niet meer gebruiken. Hij is er mee gestopt. Ze vechten elkaar de tent uit in de Emule development hoek. Kijk maar eens in de fora daar.

Ik kom niet meer op het forum, dat was al een puinhoop toen ik net kwam kijken (ID 339 8) ). Ik gebruik tegenwoordig gewoon standaard een van de nieuwste versie en als ik toevallig een keer moet reboten dan gooi ik er een nieuwe op :).

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Ortep schreef op 19 December 2002 @ 15:46:
[...]

Dat heeft helemaal niets met het aantal connecties te maken. Dat is alleen voor belang voor een gammele IP stack zoals in win9X. De connecties staan bij mij al tijden op 2500 op XP en ADSL. Het loopt dicht omdat je upload te veel in beslag neemt en daardoor komt de download niet meer aan de beurt.
Het is een combinatie van factoren, heb ik gemerkt na veel sleutelen.

Normaliter is een upload van 12k goed te doen (Imesh, Kazaa, FTP) maar met de unmodded EMule niet. Dan is zelfs 8 k al te veel. Of hij houdt zich niet aan die limiet (zou ik met een DUMeter of zo moeten meten) of hij doet ergens iets heel inefficiënt.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Ortep schreef op 19 December 2002 @ 15:48:
[...]

Gisteravond anders vertelde een lid van het Spaanse EMule team echter van niets te weten omtrent evt stoppen van Tarod.

Er gaan geruchten dat hij te weinig credit zou krijgen voor zijn ideeën die in nieuwe EMule versies komen:
Pues eso, un post suyo en el foro oficial diciendo que esta harto de hacer codigo sin que se le reconozca(debe ser codigo suyo en la 0.24 que no se lo agradecen o algo asi) y se despide con un simple goodbye
Vrij vertaald:
Kan het zijn? Een post van hem in het officiële forum waarin hij zegt dat hij ff kapt totdat ze zijn werk erkennen (dat zou dan zijn codes in 0.24 moeten zijn) en dat hij idereen de groeten doet.

Antwoord van the-Emuleitor (die o.a. steeds de nieuwe tarod's host):
Pues yo hace 30 minutos hablé con el por el mIRC y no me dijo nada sobre el tema, no se ...
Vertaling:
Ik heb 30 minuten geleden met hem gesproken op IRC en hij heeft niets daaromtrent gezegd. Ik zou het niet weten...

M.a.w. er zal wel enorm gedonder in de rijen zijn, maar Tarod heeft nog niets besloten lijkt mij...

• Chadi
wel een 24 versie van Tarod??? want zijn versies zijn gewoon vet :)

Verwijderd

Wat ik nog steeds niet helemaal vat is dat QR.. Ik zat net te kijken, het ene moment sta ik op 1. 10 min. later op 22...

Heeft dat toch wat te maken met de credits van anderen dat zij ineens voorrang krijgen ofzo?

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

victorvo schreef op 19 december 2002 @ 15:52:
Of hij houdt zich niet aan die limiet (zou ik met een DUMeter of zo moeten meten) of hij doet ergens iets heel inefficiënt.
Hij schijnt het juist heel efficient te willen doen. Door hele grote blokken te versturen. Grote blokken hebben immers minder overhead dan kleine blokken. Tenminste, de overhead per blok is gelijk, maar als je het in de vorm van 100*1000 doet is het dus slechter dan 10*10000

Dan ben je gemiddeld per minuut wel op bv 10 K bezig. Maar per 10 seconden kan je dan wel eens je volle lijn capaciteit gebruiken. En dan heb je dus dat wachtrijen probleem wat ik noemde. Want dan komen de acq pakketjes van je download er ook niet meer door en dan gaan die een retry proberen waardoor het volkomen uit de hand loopt

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

victorvo schreef op 19 december 2002 @ 16:01:
Vrij vertaald:
Kan het zijn? Een post van hem in het officiële forum waarin hij zegt dat hij ff kapt totdat ze zijn werk erkennen (dat zou dan zijn codes in 0.24 moeten zijn) en dat hij idereen de groeten doet.
Die post staat dus luid en duidelijk op het forum. En daarna starte er een flameware waarbij iedereen iedereen voor gek, achterelijk, leecher en kleuter uitmaakt

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Iemand trouwens een idee over het volgende probleem?
Als de *.part file wordt omgezet naar een normaal file stopt mijn verbinding ermee. :(
Snelheid is er niet meer zowel geen upload als geen download. |:(
Alles begint weer van voren af aan. Dus ook mijn QR. |:(
Als de transfer gedaan is komt de verbinding weer op gang maar het duurt weer een tijdje voordat hij weer op een beetje normale snelheid staat. :Z

Specs:
Emule V 0.22C [Tarod 3] (Nog steeds de snelste meestal 30 - 60 Kb soms > 100 Kb) (Totale snelheid)
WindowsXP Pro SP 1
AMD AthlonXP 1700+
256 MB
@Home kabelinternet.

Wie weet wat ik hier aan kan doen? _/-\o_

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Chadi
een hogere versie misschien?

• MarElo
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Ik zie zo af en toe mensen bij mij downloaden met compression.
Wat bepaalt die compressie nou eigenlijk,want het is bij iedereen weer een andere waarde (zelfs voor de zelfde file) ?

Verwijderd

FF eeen vraagje: Waarom krijg ik geen results met het zoeken???

• IceStorm

IceStorm

MarElo schreef op 19 December 2002 @ 22:56:
Ik zie zo af en toe mensen bij mij downloaden met compression.
Wat bepaalt die compressie nou eigenlijk,want het is bij iedereen weer een andere waarde (zelfs voor de zelfde file) ?

Elke chunck (stukje) dat je upload is 'anders' en wordt dus ook anders gecompressed.

• JEV

JEV

Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 23:12:
Ben je conected?????????
Zo niet dan geen search resultaten. :(

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• JEV

JEV

Chadi schreef op 19 December 2002 @ 20:29:
een hogere versie misschien?
Met een hogere versie krijg ik geen snelheden.
Geprobeerd zelfs 24a maar snelheden van 20 Kb vindt ik te weinig. 8)7

• IceStorm

IceStorm

JEV schreef op 19 december 2002 @ 23:26:
Met een hogere versie krijg ik geen snelheden.
Geprobeerd zelfs 24a maar snelheden van 20 Kb vindt ik te weinig. 8)7

Nogmaals, eMule is niet om binnen 1 uur je film binnen te halen, simpel.
Kwaliteit telt.

• JEV

JEV

IceStorm schreef op 19 december 2002 @ 23:30:

[...]

Nogmaals, eMule is niet om binnen 1 uur je film binnen te halen, simpel.
Kwaliteit telt.
Weet ik. :+
Maar die 20 Kb is voor +/- 5 file dus 4 Kb per file. :(
Bij een film van 700 MB ongeveer 8 dagen. Oops!!!!!!!!!!! |:( |:(

Verwijderd

Ondertussen sta je wel in de wachtrij bij andere personen, en als je daar aan de beurt bent dan gaat je snelheid wat meer omhoog...

/me wil het niet zeggen maar wordt soms een beetje moe van dit soort loze klachten. :{ :P
Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 23:12:
Je kan beter via jingle of filedonkey zoeken dan met de standaard search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 16:30
Shit, ik zit met een klein probleempje. ik had eerst een win2kserver epia bakje met @home eraan geknoopt, altijd braaf werkend, 8K up en 30-80K down, nu heb ik sinds vandaag TweakDSL 1024/512, en de epia bak van .net rc2 voorzien. gevolg: altijd lowid's en poort 4662 is compleet niet te bereiken van buitenaf :(. ondertussen werkt Soulseek prima, gamen werkt prima (soulseek op de epia bak, gamen geroute), maar als ik een lowid-check doe op elke willekeurige poort dan wilt het niet, potverdrie :(. Ik bM'n modem is gewoon bridged en emule draait op de server zelf dus zou geen forwardingproblemen oid moeten kunnen hebben, en firewals staan ook niet aan. Een frisse blik op de situatie zou me een hoop helpen want ik weet het niet meer zo 123 :|.

lowid error:
code:
1
2
3
4
timeout : timeout on ip 213.239.171.76 (6 sec)

this means, that we even did not receive a
RESET signal; maybe due to a 'stealth' firewall

Edit: nevermind, de NAT troep van .net server bevat een verstopte basic firewall functionaliteit, blijkt achteraf :(. En dat vind ik dan net nadat ik dit hele verhaal typ, typisch... (8>

[ Voor 26% gewijzigd door P5ycho op 20-12-2002 23:34 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

P5ycho schreef op 20 December 2002 @ 23:25:Edit: nevermind, de NAT troep van .net server bevat een verstopte basic firewall functionaliteit, blijkt achteraf :(. En dat vind ik dan net nadat ik dit hele verhaal typ, typisch... (8>

Hehe, dat hoort zo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even kijken of ik niet de enige ben: ik heb met de V.024a versie dat als ik een file in mijn transfer scherm cancel, eMule crashed. De file wordt wel verwijderd zo te zien.

Verder nogal vaag, dat je van divx alleen bij de spaanse en franse versie veel sources vind :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:22
Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 18:07:
Verder nogal vaag, dat je van divx alleen bij de spaanse en franse versie veel sources vind :?
ja idd, viel mij laatst ook al op, ligt misschien aan de server ofzo denk ik.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn log zie ik dit veel staan:

Gebruiker 'XXXXXXX' veroorzaakt een fout bij het aanmaken van pakket (Gevraagd om een incompleet deel ) - verbreek verbinding met client

Weet iemand wat dit is, of wat het inhoudt?

En nu iets vaags. Ik was net niet verbonden, ik had geen userid & het hoofdje was grijs, en toch gingen een zooi downloads gewoon door. Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Het is me wel opgevallen dat ik tegenwoordig een stuk minder snel download dan in de tijden van versie .19. Nou is het nog niet zo erg als eDonkey zelf maar toch een noemenswaardig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:37
Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 19:25:
In mijn log zie ik dit veel staan:

Gebruiker 'XXXXXXX' veroorzaakt een fout bij het aanmaken van pakket (Gevraagd om een incompleet deel ) - verbreek verbinding met client

Weet iemand wat dit is, of wat het inhoudt?

En nu iets vaags. Ik was net niet verbonden, ik had geen userid & het hoofdje was grijs, en toch gingen een zooi downloads gewoon door. Weet iemand hoe dit kan?
Dan was je dus wel verbonden en heeft emule verbinding gemaakt met die anderen waar je van downloadt. Als je van de server afgaat gaan die downloads nog gewoon door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen userid hebt, en het ezel hoofdje is ook nog grijs, dan heb je toch geen verbinding :?

Ik zie trouwens weer een melding staan in mijn log waar ik niets van begrijp:

Waarschuwing: Onmogelijk het overgehaalde bestandsdeel te hashen - hashset is incompleet (XXXXXXXX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:22
niet met de server, wel met de andere mensen

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 20:17:
Ik zie trouwens weer een melding staan in mijn log waar ik niets van begrijp:

Waarschuwing: Onmogelijk het overgehaalde bestandsdeel te hashen - hashset is incompleet (XXXXXXXX)
Dat is precis wat het is een waarschuwing niet meer en niet minder. Er is iets mis gegaan met het overhalen van het deel en dus gooit hij het waarschijnlijk weg en probeert het opnieuw. Hij laat het je gewoon even weten
Het heeft trouwens voordelen om NIET met Nederlandse versies van software te werken. Dan kom je wat minder onbegrijpelijke foutmeldingen tegen. De Engelse foutmeldingen kun je nl gewoon opzoeken op het net. De Nederlandstalige niet. Tenzij jij ze weer in het Engels gaat vertalen. En dan hoef je niet op de oorspronkelijke foutmelding uit te komen.

Ik weet bijna zeker dat
"It is impossible to hash the persuaded file part"
niet als foutmelding in de Engelse versie voorkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep, het is als het goed is gewoon de Engelse versie van eMule v0.24a, alleen heb ik de taal op Nederlands staan.
Even kijken of ik niet de enige ben: ik heb met de V.024a versie dat als ik een file in mijn transfer scherm cancel, eMule crashed. De file wordt wel verwijderd zo te zien.
Is net bij mij ook gebeurd, dus waarschijnlijk een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 21:56:
Ortep, het is als het goed is gewoon de Engelse versie van eMule v0.24a, alleen heb ik de taal op Nederlands staan.
Dat weet ik wel ;) Maar je krijgt dan toch foutmeldingen die je alleen maar in Nederland kijgt. En waar je dan op de algemene FAQ's niets van kunt vinden. Een Engels sprekende persoon gaat vanzelf al uit van Engels. Maar ook de Duitsers en de Spanjaarden weten niet waar je het over hebt. In het Duits heb je meer kans op een antwoord. Er zijn immers meer dan 100 miljoen mensen die Duits spreken. En ook hier heeft een zeer groot deel de zaak op Engels staan. Je hebt zelfs een dikke kans dat de auteur van het programma niet eens weet wat de foutmelding betekent. Want het vertaal werk is door anderen gedaan.

Dit slaat trouwens niet alleen op eMule maar op alle software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 12-09 21:46
Illumination schreef op 21 december 2002 @ 19:52:
Het is me wel opgevallen dat ik tegenwoordig een stuk minder snel download dan in de tijden van versie .19. Nou is het nog niet zo erg als eDonkey zelf maar toch een noemenswaardig verschil.
zou me niks verbazen als de gemiddelde upload van de gebruikers omlaag is gegaan nu veel mensen dit kennen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Martinus schreef op 21 december 2002 @ 22:33:
zou me niks verbazen als de gemiddelde upload van de gebruikers omlaag is gegaan nu veel mensen dit kennen.
Per definitie is de gemiddelde download gelijk aan de gemiddelde upload.

Je kan immers niet downloaden als niet iemand anders aan het uploaden is. En je kan niet uploaden naar het niets.

Natuurlijk kan één persoon snel een file downloaden en hem weer verwijderen. Met een beetje geluk heeft hij dan meer gedownload dan geupload. Maar de andere kant heeft dan net het omgekeerde gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
Hmm ik download eigenlijk veel meer dan ik upload. Ongeveer een 1:3 ratio. En als de meeste mensen zo hoor ben ik niet de enige. Er zijn dus gewoon mensen die nouwelijk downloaden en alleen maar uploaden. Gelukkig maar, anders zou het hele netwerk niet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Laatst online: 19-05 04:25
Illumination schreef op 22 December 2002 @ 20:20:
Hmm ik download eigenlijk veel meer dan ik upload. Ongeveer een 1:3 ratio. En als de meeste mensen zo hoor ben ik niet de enige. Er zijn dus gewoon mensen die nouwelijk downloaden en alleen maar uploaden. Gelukkig maar, anders zou het hele netwerk niet lopen.
Dat lijkt me vrij logisch aangezien je upload snelheid veel minder is dan je download snelheid... :) ik upload altijd met 12kB/s en download zit ik na een uur al boven de 20 kB/s :) ligt er ook aan welke bestanden je download natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Illumination schreef op 22 december 2002 @ 20:20:
Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat de gemiddelde gebruiker hier kabel of adsl heeft...

Er hoeven maar een paar mensen te zijn met een dikke 100Mbit verbinding, om een hele hoop "kleinere" gebruikers te kunnen voorzien...

Ik download exact 2 keer zoveel als dat ik upload, best netjes imo. Als er nou nog 50 mensen zijn ofzo, die net zo'n ratio als ik hebben, kunnen die makkelijk gecompenseerd worden door 1 persoon die een 100Mbit lijntje heeft...

Tot nu toe word het iig netjes opgevangen, anders hadden jij en ik niet sneller kunnen downloaden dan uploaden...toch?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

The System schreef op 22 december 2002 @ 21:48:
Dat lijkt me vrij logisch aangezien je upload snelheid veel minder is dan je download snelheid... :) ik upload altijd met 12kB/s en download zit ik na een uur al boven de 20 kB/s :) ligt er ook aan welke bestanden je download natuurlijk.
Denk nog eens goed na en leg me dan uit wat er zou gebeuren als iedereen dat zou doen.
Stel je het allekleinste P2P netwerk eens voor dat mogelijk is, met twee gebruikers. Hoe kunnen die nu alletwee tegelijk meer downloaden dan uploaden? En dat wordt niet anders als je 20, 200, 2000 of 20000000000 gebruikers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik heb bij sommige bestanden, zo'n 350 bronnen, waarbij zo'n 300 bronnen geladen zijn, maar toch begint ie niet met downloaden of download ie maar met 2k, de status blijft: wachten

wat kan ik hier aan doen? mijn connectie specs:

download: 280k
upload: 10k (die bijna ook altijd "vol" zit)
max connecties: 1000

verbinding: Chello

[ Voor 9% gewijzigd door greatgonzo op 23-12-2002 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Gewoon wachten totdat een van die 300 sources 'vrij' komt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
Jep soms kan het heel lang duren voordat een source vrij komt. Vooral als van die sources veel eMule-gebruikers zijn, zo heb ik vernomen. Die hebben over het algemeen een langere que dan Donkey-gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Illumination schreef op 23 december 2002 @ 13:58:
Die hebben over het algemeen een langere que dan Donkey-gebruikers.
Dat is een VOORdeel geen nadeel. Bij de eMule gebruiker sta je op de queue misschien wel op de 1700ste plaats, maar je staat er wel op. De queue bij een eMule gebruiker is maar 50 lang. Daar kom je dus niet eens op de queue. Die zie je niet eens als je nummer 51 bent. Terwijl er 10 seconden later wel ruimte kan zijn. En er wordt zo ongeveer om de 20 minuten opnieuw gekenen of er ruimte voor je. Je kan best vette pech hebben zodat er intussen al 5 anderen je zijn voorgegaan.

De lange queue heeft ook nut voor het 'bonus' systeem. Als je veel upload ga je sneller door de queue dan als je weinig upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

toch blijf ik het vaag vinden, als ik zo'n 400 bronnen heb, moeten er toch wel een paar bij zijn waardoor ik kan downen met zo'n 20k?

ik weet, zoals boven staat beschreven, dat je niet tegen de 100k gemiddeld moet verwachten, maar hoger dan 2 a 5 verwacht ik toch wel?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
geduld is een schone zaak, jongeman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
greatgonzo schreef op 23 December 2002 @ 17:39:
toch blijf ik het vaag vinden, als ik zo'n 400 bronnen heb, moeten er toch wel een paar bij zijn waardoor ik kan downen met zo'n 20k?

ik weet, zoals boven staat beschreven, dat je niet tegen de 100k gemiddeld moet verwachten, maar hoger dan 2 a 5 verwacht ik toch wel?!
Hoeft niet perse natuurlijk. Soms wordt een file door iemand online gezet, maar niet 100% bij een tweede persoon afgeleverd. Als degene die als eerste met die file niet meer online komt en de incomplete file wordt gaandeweg verspreid dan zul je met honderden mensen wachten op die file tot je een ons weegt.

Ik heb dit zelf weleens gehad, een maand lang 24/7 op 4 procent van een file gewacht en uiteindelijk maar gecancelled. Kijk voordat je aan een download begint even heel goed of 'ie wel voor 100% available is (kun je ook aan de kleur zien, hoe donkerder blauw en voller de balk, des te beter beschikbaar de file is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Das een kwestie van snel verspreiden, de eerste bron moet gewoon een dikke lijn hebben en de betreffende files als 'release' markeren en dan meot dat aardig rap gaan. Op het moment wacht ik ook al een week op t laatste stukkie van een album, mooi balen is dat. De kans dat ik dat laatste stukkie nog krijg is nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
Daar heeft het eMule-protocol toch een oplossing voor dat de meest zeldzame chunks het eerst worden verspreid door de source die ze wel heeft? Of vergis ik me nou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Illumination schreef op 23 December 2002 @ 23:24:
Daar heeft het eMule-protocol toch een oplossing voor dat de meest zeldzame chunks het eerst worden verspreid door de source die ze wel heeft? Of vergis ik me nou.
Dat gebeurt ook, maar als je met 400 man staat te vechten om de zeldzame chunks dan gaat het nog niet snel hoor. Dan hebben misschien wel 40 mensen die chunk (Dat is niet eens weinig) Maar de andere 360 willen die ook hebben en concureren met jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Cannondale schreef op 23 December 2002 @ 19:33:
Kijk voordat je aan een download begint even heel goed of 'ie wel voor 100% available is (kun je ook aan de kleur zien, hoe donkerder blauw en voller de balk, des te beter beschikbaar de file is).
Als je 100 sources ziet en die missen allemaal hetzelfde stukje, maar verder zijn ze aardig compleet: Begin er dan niet aan. Dan krijg je het ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Naja, bij zeldzame dingetjes (anime bijv.) kunnen er wel 100 sources zijn, maar gaat het toch nog redelijk traag, ik kom vaak niet boven een 4:1 ratio uit, dit is dan wel met heel veel files in queue (25 eps tegelijkertijd) maar standaard is het 3:1 ofzo, 3gig down 1 gig up bijv.
Opzich best netjes, maar ik denk dat het stuk beter kan.
Ik weet niet of iemand bittorrent kent?
Maar dat werkt volgens eenzelfde principe, een bestand is opgedeeld in blokken en je upload de blokken die je binnenkrijft naar andere users (wordt nu veel gebruikt op dalnet en is erg makkelijk als je snel een grote file naar veel mensen moet krijgen) en je upload terwijl je download. Maar het voordeel (en voor een aantal mensen ook aan nadeel) is dat je niet met je upload kan knoeien, die wordt gewoon benut zoveel als nodig is, maar als ik dan met @home op 7 tot 10 kb/s upload zit dan zit ik vaak genoeg op een dikke 150kb/s down en als ik ff niet upload schiet mijn snelheid soms richting de 300kb/s.

Dus opzich hebben dit soort systemen wel de toekomst, al heb ik het gevoel dat die van edonkey/emule nog iets van een tweak zou kunnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crap die tarod 11e mod crasht bij na een paar uur als ik iets resume of als ik aan die scrollbar zit te schuiven. Welke mods van andere makers zijn ook goed qua snelheid/sources/stabiliteit? Ik hoop ondertussen dat tarod snel terugkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Raar, op mijn laptop en bij mijn schoonmoeder van tarod 11e geupgrade naar 24a, geen probs. Maar op mijn pc de zelfde upgrade gedaan en loopt 24a om de haverklap vast, meer mensen met dat probleem?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
MeNTaL_TO schreef op 24 December 2002 @ 09:51:
Raar, op mijn laptop en bij mijn schoonmoeder van tarod 11e geupgrade naar 24a, geen probs. Maar op mijn pc de zelfde upgrade gedaan en loopt 24a om de haverklap vast, meer mensen met dat probleem?
Zelfde probleem hier, om de zoveel tijd klapt `ie eruit. Ook als ik niks doe, als emule rustig geminimaliseerd staat dan slaat ie nog wel eens vast. Ik werk weer met Tarod 9, die loopt nog steeds het beste hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cannondale schreef op 24 December 2002 @ 10:24:
[...]

Zelfde probleem hier, om de zoveel tijd klapt `ie eruit. Ook als ik niks doe, als emule rustig geminimaliseerd staat dan slaat ie nog wel eens vast. Ik werk weer met Tarod 9, die loopt nog steeds het beste hier.
welke versie (aub link) want bij loopt het ook voor geen meter
en die 0.24a loopt al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd. Ik start net mijn eMule v0.24a op en er wordt steeds gezegd dat de 'port 4662 not reachable' is. Ik heb helemaal niets veranderd in mijn instellingen, gisteren deed alles het nog. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Herstarten heb ik al 3x gedaan, maar dit geeft geen effect (ik heb nu een laag id van xxxx cijfers).

edit:

Ik heb net ook even die ID check gedaan, en die check zegt eigenlijk hetzelfde:

timeout : timeout on ip xx.xx.xx.xx (6 sec)

this means, that we even did not receive a
RESET signal; maybe due to a 'stealth' firewall

Mijn router staat zo ingesteld dat TCP porten 4661 & 4662 open staan. Daarnaast staan UDP porten 4665 & 4672 open. Verder heb ik mijn ZoneAlarm Pro firewall zo ingesteld dat eMule volledig wordt doorgelaten (btw: zelfs ZoneAlarm afsluiten verhelpt het probleem niet) en de Windows XP Pro firewall staat ook uit.

edit 2:

Het is al opgelost. Ik heb een gedeelde internet verbinding en na het herstarten van mijn PC heb ik een ander intern IP adres toegewezen gekregen. Aangezien de router nog steeds ingesteld stond op dat eerdere IP adres had ik met het nieuwe IP adres nog steeds geen porten open staan.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 12-09 21:46
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 01:13:
Crap die tarod 11e mod crasht bij na een paar uur als ik iets resume of als ik aan die scrollbar zit te schuiven. Welke mods van andere makers zijn ook goed qua snelheid/sources/stabiliteit? Ik hoop ondertussen dat tarod snel terugkeert.
Een frisse install doet wonderen, vreemd dat die het bij mij wel goed doet(ff afkloppen)
Sorcerer@ schreef op 24 december 2002 @ 00:01:
Naja, bij zeldzame dingetjes (anime bijv.) kunnen er wel 100 sources zijn, maar gaat het toch nog redelijk traag, ik kom vaak niet boven een 4:1 ratio uit, dit is dan wel met heel veel files in queue (25 eps tegelijkertijd) maar standaard is het 3:1 ofzo, 3gig down 1 gig up bijv.
Opzich best netjes, maar ik denk dat het stuk beter kan.
Ik weet niet of iemand bittorrent kent?
Maar dat werkt volgens eenzelfde principe, een bestand is opgedeeld in blokken en je upload de blokken die je binnenkrijft naar andere users (wordt nu veel gebruikt op dalnet en is erg makkelijk als je snel een grote file naar veel mensen moet krijgen) en je upload terwijl je download. Maar het voordeel (en voor een aantal mensen ook aan nadeel) is dat je niet met je upload kan knoeien, die wordt gewoon benut zoveel als nodig is, maar als ik dan met @home op 7 tot 10 kb/s upload zit dan zit ik vaak genoeg op een dikke 150kb/s down en als ik ff niet upload schiet mijn snelheid soms richting de 300kb/s.

Dus opzich hebben dit soort systemen wel de toekomst, al heb ik het gevoel dat die van edonkey/emule nog iets van een tweak zou kunnen gebruiken :)
neigt dit niet naar leechen?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 11:24:
[...]

welke versie (aub link) want bij loopt het ook voor geen meter
en die 0.24a loopt al helemaal niet.
Hier staan een aantal emule mods op een rijtje (ook om te downloaden):

http://www.emule-mods.de/?archiv=show

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Net een droge 'bug' gevonden in eMule Tarod.11e. Als je een file met veel sources (500 a 600) op pauze zet, een kwariertje later resumed kan je +- een halve minuut downen met 2500Kb/sec :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
Sow das niet mis. Haal je mooi wel even 75 mb binnen in een halve minuut. ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

ik heb net eMule Plus MODs V0.24a gedownload... maar wat is nou eigenlijk het voordeel van een mod? en welke is het best?????

verder zou ik graag willen weten, waar je dat bonus systeem kan vinden.. dus hoeveel punten ik heb....

ow jah... ook nog iets... als ik op een edonkey link klik dan krijg ik 2 fout meldingen... maar de file komt wel in me downloads te staan... dus hij werkt wel... alleen die error die ik krijg vind ik best irri is daar niets aan te doen?

de error die ik krijg is: windows kan het bestand (en dan hier
de edonkey link) niet vinden. contorleer of u de naam bla bla bla bla

en de 2e error die ik krijg is: dat het protocool niet goed zit of zo iets...

thnx

[ Voor 50% gewijzigd door Dark4ever op 24-12-2002 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 14:07

backupdevice

Boeh!

Als je upgrade van 23 naar 24 moet je je known.met wegtieven. Dan heb je ook geen troubles meer.

(deze tip is gesponserd door BWA )

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Blue_White_Army schreef op 24 December 2002 @ 13:03:
Als je upgrade van 23 naar 24 moet je je known.met wegtieven. Dan heb je ook geen troubles meer.

(deze tip is gesponserd door BWA )
Je know.met wegtieven?! Daar staan toch al je bekende gebruikers in?! Lijkt me niet echt handig... kan je weer helemaal overnieuw beginnen...

Of verwissel ik nu 2 files met elkaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vast al een keertje uitgelegd, maar ik heb het niet kunnen vinden in deel 2. Deel 1 heb ik bijna niet gevolgd, dus het zou daar in kunnen staan. Ik heb niet echt zin om al die pagina's door te gaan spitten, dus ik hieronder mijn vraag.

Onthoudt eMule de gevonden sources als je hem afsluit, of moet alles weer opnieuw gevonden worden? Ik heb mijn eMule vandaag opnieuw gestart, en ik zie dat er veel minder sources worden gevonden dan gisteren. Mijn UL:DL ratio staat al enige uren op +- 27:1. Natuurlijk wil ik best wat delen, maar op dit moment krijg ik er zo weinig voor terug. Hoe kan ik weer dezelfde snelheid als gisteren halen? Is het gewoon een kwestie van wachten totdat de sources weer zijn gevonden, of kan ik iets anders doen om de snelheid te verhogen?

edit:

Oja, nog wat. Als ik iets aan het downloaden ben dan heb ik vaak dat het maar enkele minuten doorgaat, daarna word ik alweer afgekapt heb ik het idee. Wel vreemd, want de sources zijn gewoon nog aanwezig waarvan ik eerst wel kon downloaden. Best irritant, want je hebt lang lopen wachten om te kunnen downloaden van die source, en dan wordt je vrij snel 'afgekapt'. Wat kan ik hier aan doen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 13:31:
Oja, nog wat. Als ik iets aan het downloaden ben dan heb ik vaak dat het maar enkele minuten doorgaat, daarna word ik alweer afgekapt heb ik het idee. Wel vreemd, want de sources zijn gewoon nog aanwezig waarvan ik eerst wel kon downloaden. Best irritant, want je hebt lang lopen wachten om te kunnen downloaden van die source, en dan wordt je vrij snel 'afgekapt'. Wat kan ik hier aan doen?
Goeie vraag, ik heb er ook last van. Vooral het stuk wat ik hier gequote heb heb ik vaak last van. Je wordt ineens van je plaats gekicked bij die andere client ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 13:31:
Het is vast al een keertje uitgelegd, maar ik heb het niet kunnen vinden in deel 2. Deel 1 heb ik bijna niet gevolgd, dus het zou daar in kunnen staan. Ik heb niet echt zin om al die pagina's door te gaan spitten, dus ik hieronder mijn vraag.

Onthoudt eMule de gevonden sources als je hem afsluit, of moet alles weer opnieuw gevonden worden? Ik heb mijn eMule vandaag opnieuw gestart, en ik zie dat er veel minder sources worden gevonden dan gisteren. Mijn UL:DL ratio staat al enige uren op +- 27:1. Natuurlijk wil ik best wat delen, maar op dit moment krijg ik er zo weinig voor terug. Hoe kan ik weer dezelfde snelheid als gisteren halen? Is het gewoon een kwestie van wachten totdat de sources weer zijn gevonden, of kan ik iets anders doen om de snelheid te verhogen?
Ja, eMule onthoud de sources die je hebt als je het programma afsluit. Hij onthoudt echter niet dat je ook van die sources aan het downloaden bent. Als die sources dus aan andere mensen aan het uploaden zijn kom jij gewoon achter in de rij te staan. Dat ie niet alle sources terugvind ik ook niet zo raar want niet alle mensen laten hun eMule 24/7 aan. Veel sources kunnen dus offline zijn gegaan sinds jij bent gestopt. Je moet dus gewoon wachten tot ie nieuwe sources vind en bij de oude sources door de queue heen is, dan kan je weer snel downloaden. Geduld hebben en eMule gewoon een paar nachtjes aan laten staan, dan werkt het het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

dark4ever schreef op 24 December 2002 @ 12:54:
ik heb net eMule Plus MODs V0.24a gedownload... maar wat is nou eigenlijk het voordeel van een mod? en welke is het best?????
Mods zijn MODificaties van de oorspronkelijke versie. Er is geen 'beste' Dat hangt van je smaak af. Volkswagen en Opel zijn mods van AUTO. De mods van eMule zijn ook zo iets. De een wil er een chat client in, een ander wil er avi viewers en weer een ander een web server in.
verder zou ik graag willen weten, waar je dat bonus systeem kan vinden.. dus hoeveel punten ik heb....
Die vind je niet. Die heb je bij een ander. Als jij veel naar iemand upload dan onthoudt hij dat je dat gedaan hebt en krijg je van hem en hem alleen voorrang.
Zoefff schreef op 24 december 2002 @ 13:14:
Je know.met wegtieven?! Daar staan toch al je bekende gebruikers in?! Lijkt me niet echt handig... kan je weer helemaal overnieuw beginnen...
Of verwissel ik nu 2 files met elkaar :?
Daar heb je geen 'last' van. Het zijn mensen die JIJ kent. Het is niet andersom. Het is wel vervelend voor die mensen ze verliezen hun credit. Maar als het de stabiliteit van je systeem ten goed komt is het natuurlijk wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

zie net dat me UL/DL ratio 1:2,35 is....(dus ik deel nog al wat toch???) maar zitten hier ook voor delen aan? bv. dat ik voorrang krijg?

[ Voor 13% gewijzigd door Dark4ever op 24-12-2002 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je deelt i.i.g. minder dan dat je download. Je ratio geeft aan dat je 2,35x meer download, dan hetgeen dat je upload. Bij mij is het trouwens zwaar omgekeerd. Ik heb gemiddeld een UL:DL ratio van 27:1. Ik upload dus 27x zoveel dan dat ik download :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ortep schreef op 24 December 2002 @ 14:19:
Daar heb je geen 'last' van. Het zijn mensen die JIJ kent. Het is niet andersom. Het is wel vervelend voor die mensen ze verliezen hun credit. Maar als het de stabiliteit van je systeem ten goed komt is het natuurlijk wel beter.
Daar heb je dan toch wel last van? Volgens mij is het zo, dat als jij een download aanklikt, dat eMule allereerst bij de bekende mensen gaat kijken voor sources. Maar misschien heb ik dat wel helemaal fout hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

:D en zitten daar ook voordelen aan? dus dat je voorrang krijgt? ze maar ik en Vertex staan in de w8 bij iemand... en Vertex komt er iets later bij... maar issie dan wel sneller aan de beurt? omdat ie 27:1 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is bouw ik wel meer credit op dan jij. Overigens zegt het niet zoveel als ik je verbinding niet weet, want jij kan wel een dikke internet connectie hebben, en dan kan het zijn dat je nog meer geeft dan ik met mijn 27:1 ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

dus wie heeft nou meer voorrang: gast a met UL 10mb/DL 20mb ratio = 1:2

of gast b met UL 100MB/DL 500MB??? ratio =1:5

dus wie krijgt voorrang gast a of b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
b. Het gaat om de hoeveelheden per persoon niet de ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor antwoord "a".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Het gaat niet om de hoeveelheden, het gaat om naar wie je upload. Als je eerst 10 mb naar persoon X upload krijg je van die meneer later voorrang als je van hem een keer wat kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit mag of niet, maar weet iemand een site met wat leuke ed2k quicklinks? Als dit niet mag alvast mijn excuses hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Vertaal het eerste woord naar het engels:

www.deelreactor.com :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ken ik al, maar bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
www.bestandnexus.com :D

Je kent de handleiding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken ik ook al :)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
Als je die alletwee al kent en toch nog naar links zoekt moet je maar eens een beetje rondneuzen op het forum van "deelreactor.com". Daar staat meer dan op de frontpage, ook wel leuke dingen die gebruikers zelf 'releasen'
Happy hunting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cannondale, ik wil van een aantal van mijn PSX spellen backups hebben, en daarvoor zijn die sites niet zo geschikt. Misschien dat ik op dat forum wel wat kan vinden, maar ik verwacht het niet. Ik zoek eigenlijk een site met veel quicklinks naar PSX backups. Nogmaals, ik weet niet of ik dit wel kan/mag vragen, maar ik denk het wel (waarom bestaat sharereactor anders al zolang?). Als dit toch niet mag dan mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Anders kan je ook nog searches gebruiken, zoals www.jigle.com (gehost @ sharereactor, redelijk traag dus) en www.filedonkey.com

Ik ga er even vanuit dat ik deze sites hier mag noemen. Het zijn namelijk alleen maar zoeksites, net zoiets als google, en de links hier geven lijkt me even (il)legaal als het geven van www.emule-project.com of www.kazaa.com :)

Mocht een mod er anders over denken, haal het dan maar weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
Er zit op deelreactor wel een forum gedeelte voor games en consoles, maar ik verdiep me daar niet zo in. Ik dacht wel dat er daar dergelijke dingen released worden. Misschien kun je beter daar registreren en vragen hoe het zit, ze weten daar meer over dergelijke zaken en hier wordt het niet echt op prijs gesteld denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik het heb gevraagd. Ik zie dat andere links eerder in deze thread ook zijn weggehaald door mods. Ik denk overigens dat Jigle & Filedonkey wel mogen, dat is net zoiets als een FTP search, maar dan voor ed2k quicklinks.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

hebben de mods wel of geen invloed op je download snelheid eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

greatgonzo schreef op 24 December 2002 @ 17:43:
hebben de mods wel of geen invloed op je download snelheid eigenlijk?
Nee...hoe kan dat ook? Het is en blijft het zelfde netwerk. Zoials al een keer of 100 is uitgelegd hier: De gemiddelde upload is de gemiddelde download. Er kunnen geen bytes uit het niets komen en ze verdwijnen ook niet in een zwart gat

Een mod kan hooguit iets beter sources onthouden. Er zijn leecher mod's die proberen wat vaker 'te vragen' in de hoop voor te dringen. Jammer dan, dan krijg je een ban van de gewone clients en krijg je helemaal niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee...hoe kan dat ook?
Het kan wel. Je geeft het eigenlijk zelf al aan in je reactie, want als een mod meer sources kan vinden, en als een mod sources beter kan onthouden, dan heeft dat wel degelijk invloed op je DL snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. Ik ben nu een aantal grote bestanden van +- 350MB aan het downloaden. Nu heb ik op de partitie waar mijn 'Temp' map staat maar 1,1GB over, maar op de partitie waar de bestanden heen gemoved worden wel voldoende. Wat doet eMule precies als de 'Temp' map vol is? Ik hoop niet dat ik dan niet meer verder kan downloaden.

edit:

Nog even een ander vraagje. Maakt het iets uit als je je eMule afsluit? Ik bedoel, duurt het dan weer erg lang voordat je een leuke snelheid hebt, of hoor je dat normaal gesproken weer snel terug te hebben?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 20:58:
Even een vraagje. Ik ben nu een aantal grote bestanden van +- 350MB aan het downloaden. Nu heb ik op de partitie waar mijn 'Temp' map staat maar 1,1GB over, maar op de partitie waar de bestanden heen gemoved worden wel voldoende. Wat doet eMule precies als de 'Temp' map vol is? Ik hoop niet dat ik dan niet meer verder kan downloaden.

edit:

Nog even een ander vraagje. Maakt het iets uit als je je eMule afsluit? Ik bedoel, duurt het dan weer erg lang voordat je een leuke snelheid hebt, of hoor je dat normaal gesproken weer snel terug te hebben?
Vraag 1: Het is mijns inziens sowieso handiger om de temp en de shared folder op dezelfde partitie te zetten, hoeft ie een stuk minder te ratelen als een download klaar is.

Vraag 2: Ik denk dat je dan weer onderaan in de queues begint.

omniscale.nl

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.