Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Als de *.part file wordt omgezet naar een normaal file stopt mijn verbinding ermee.
Snelheid is er niet meer zowel geen upload als geen download.

Alles begint weer van voren af aan. Dus ook mijn QR.

Als de transfer gedaan is komt de verbinding weer op gang maar het duurt weer een tijdje voordat hij weer op een beetje normale snelheid staat.

Specs:
Emule V 0.22C [Tarod 3] (Nog steeds de snelste meestal 30 - 60 Kb soms > 100 Kb) (Totale snelheid)
WindowsXP Pro SP 1
AMD AthlonXP 1700+
256 MB
@Home kabelinternet.
Wie weet wat ik hier aan kan doen?
There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
Wat bepaalt die compressie nou eigenlijk,want het is bij iedereen weer een andere waarde (zelfs voor de zelfde file) ?
MarElo schreef op 19 December 2002 @ 22:56:
Ik zie zo af en toe mensen bij mij downloaden met compression.
Wat bepaalt die compressie nou eigenlijk,want het is bij iedereen weer een andere waarde (zelfs voor de zelfde file) ?
Elke chunck (stukje) dat je upload is 'anders' en wordt dus ook anders gecompressed.
Ben je conected?????????Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 23:12:
FF eeen vraagje: Waarom krijg ik geen results met het zoeken???
Zo niet dan geen search resultaten.
There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
Met een hogere versie krijg ik geen snelheden.Chadi schreef op 19 December 2002 @ 20:29:
een hogere versie misschien?
Geprobeerd zelfs 24a maar snelheden van 20 Kb vindt ik te weinig.

JEV schreef op 19 december 2002 @ 23:26:
Met een hogere versie krijg ik geen snelheden.
Geprobeerd zelfs 24a maar snelheden van 20 Kb vindt ik te weinig.
Nogmaals, eMule is niet om binnen 1 uur je film binnen te halen, simpel.
Kwaliteit telt.
Weet ik.IceStorm schreef op 19 december 2002 @ 23:30:
[...]
Nogmaals, eMule is niet om binnen 1 uur je film binnen te halen, simpel.
Kwaliteit telt.
Maar die 20 Kb is voor +/- 5 file dus 4 Kb per file.
Bij een film van 700 MB ongeveer 8 dagen. Oops!!!!!!!!!!!

Verwijderd
/me wil het niet zeggen maar wordt soms een beetje moe van dit soort loze klachten.

Je kan beter via jingle of filedonkey zoeken dan met de standaard searchVerwijderd schreef op 19 December 2002 @ 23:12:
FF eeen vraagje: Waarom krijg ik geen results met het zoeken???
lowid error:
1
2
3
4
| timeout : timeout on ip 213.239.171.76 (6 sec) this means, that we even did not receive a RESET signal; maybe due to a 'stealth' firewall |
Edit: nevermind, de NAT troep van .net server bevat een verstopte basic firewall functionaliteit, blijkt achteraf
[ Voor 26% gewijzigd door P5ycho op 20-12-2002 23:34 ]
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
P5ycho schreef op 20 December 2002 @ 23:25:Edit: nevermind, de NAT troep van .net server bevat een verstopte basic firewall functionaliteit, blijkt achteraf. En dat vind ik dan net nadat ik dit hele verhaal typ, typisch...
Hehe, dat hoort zo
Verwijderd
Verder nogal vaag, dat je van divx alleen bij de spaanse en franse versie veel sources vind
ja idd, viel mij laatst ook al op, ligt misschien aan de server ofzo denk ik.Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 18:07:
Verder nogal vaag, dat je van divx alleen bij de spaanse en franse versie veel sources vind
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
Gebruiker 'XXXXXXX' veroorzaakt een fout bij het aanmaken van pakket (Gevraagd om een incompleet deel ) - verbreek verbinding met client
Weet iemand wat dit is, of wat het inhoudt?
En nu iets vaags. Ik was net niet verbonden, ik had geen userid & het hoofdje was grijs, en toch gingen een zooi downloads gewoon door. Weet iemand hoe dit kan?
Dan was je dus wel verbonden en heeft emule verbinding gemaakt met die anderen waar je van downloadt. Als je van de server afgaat gaan die downloads nog gewoon doorVerwijderd schreef op 21 December 2002 @ 19:25:
In mijn log zie ik dit veel staan:
Gebruiker 'XXXXXXX' veroorzaakt een fout bij het aanmaken van pakket (Gevraagd om een incompleet deel ) - verbreek verbinding met client
Weet iemand wat dit is, of wat het inhoudt?
En nu iets vaags. Ik was net niet verbonden, ik had geen userid & het hoofdje was grijs, en toch gingen een zooi downloads gewoon door. Weet iemand hoe dit kan?
Verwijderd
Ik zie trouwens weer een melding staan in mijn log waar ik niets van begrijp:
Waarschuwing: Onmogelijk het overgehaalde bestandsdeel te hashen - hashset is incompleet (XXXXXXXX)
Dat is precis wat het is een waarschuwing niet meer en niet minder. Er is iets mis gegaan met het overhalen van het deel en dus gooit hij het waarschijnlijk weg en probeert het opnieuw. Hij laat het je gewoon even wetenVerwijderd schreef op 21 december 2002 @ 20:17:
Ik zie trouwens weer een melding staan in mijn log waar ik niets van begrijp:
Waarschuwing: Onmogelijk het overgehaalde bestandsdeel te hashen - hashset is incompleet (XXXXXXXX)
Het heeft trouwens voordelen om NIET met Nederlandse versies van software te werken. Dan kom je wat minder onbegrijpelijke foutmeldingen tegen. De Engelse foutmeldingen kun je nl gewoon opzoeken op het net. De Nederlandstalige niet. Tenzij jij ze weer in het Engels gaat vertalen. En dan hoef je niet op de oorspronkelijke foutmelding uit te komen.
Ik weet bijna zeker dat
"It is impossible to hash the persuaded file part"
niet als foutmelding in de Engelse versie voorkomt
Verwijderd
Is net bij mij ook gebeurd, dus waarschijnlijk een bug.Even kijken of ik niet de enige ben: ik heb met de V.024a versie dat als ik een file in mijn transfer scherm cancel, eMule crashed. De file wordt wel verwijderd zo te zien.
Dat weet ik welVerwijderd schreef op 21 December 2002 @ 21:56:
Ortep, het is als het goed is gewoon de Engelse versie van eMule v0.24a, alleen heb ik de taal op Nederlands staan.
Dit slaat trouwens niet alleen op eMule maar op alle software
zou me niks verbazen als de gemiddelde upload van de gebruikers omlaag is gegaan nu veel mensen dit kennen.Illumination schreef op 21 december 2002 @ 19:52:
Het is me wel opgevallen dat ik tegenwoordig een stuk minder snel download dan in de tijden van versie .19. Nou is het nog niet zo erg als eDonkey zelf maar toch een noemenswaardig verschil.
no comment
Per definitie is de gemiddelde download gelijk aan de gemiddelde upload.Martinus schreef op 21 december 2002 @ 22:33:
zou me niks verbazen als de gemiddelde upload van de gebruikers omlaag is gegaan nu veel mensen dit kennen.
Je kan immers niet downloaden als niet iemand anders aan het uploaden is. En je kan niet uploaden naar het niets.
Natuurlijk kan één persoon snel een file downloaden en hem weer verwijderen. Met een beetje geluk heeft hij dan meer gedownload dan geupload. Maar de andere kant heeft dan net het omgekeerde gedaan.
Dat lijkt me vrij logisch aangezien je upload snelheid veel minder is dan je download snelheid...Illumination schreef op 22 December 2002 @ 20:20:
Hmm ik download eigenlijk veel meer dan ik upload. Ongeveer een 1:3 ratio. En als de meeste mensen zo hoor ben ik niet de enige. Er zijn dus gewoon mensen die nouwelijk downloaden en alleen maar uploaden. Gelukkig maar, anders zou het hele netwerk niet lopen.
Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat de gemiddelde gebruiker hier kabel of adsl heeft...Illumination schreef op 22 december 2002 @ 20:20:
Hmm ik download eigenlijk veel meer dan ik upload. Ongeveer een 1:3 ratio. En als de meeste mensen zo hoor ben ik niet de enige. Er zijn dus gewoon mensen die nouwelijk downloaden en alleen maar uploaden. Gelukkig maar, anders zou het hele netwerk niet lopen.
Er hoeven maar een paar mensen te zijn met een dikke 100Mbit verbinding, om een hele hoop "kleinere" gebruikers te kunnen voorzien...
Ik download exact 2 keer zoveel als dat ik upload, best netjes imo. Als er nou nog 50 mensen zijn ofzo, die net zo'n ratio als ik hebben, kunnen die makkelijk gecompenseerd worden door 1 persoon die een 100Mbit lijntje heeft...
Tot nu toe word het iig netjes opgevangen, anders hadden jij en ik niet sneller kunnen downloaden dan uploaden...toch?!
Denk nog eens goed na en leg me dan uit wat er zou gebeuren als iedereen dat zou doen.The System schreef op 22 december 2002 @ 21:48:
Dat lijkt me vrij logisch aangezien je upload snelheid veel minder is dan je download snelheid...ik upload altijd met 12kB/s en download zit ik na een uur al boven de 20 kB/s
ligt er ook aan welke bestanden je download natuurlijk.
Stel je het allekleinste P2P netwerk eens voor dat mogelijk is, met twee gebruikers. Hoe kunnen die nu alletwee tegelijk meer downloaden dan uploaden? En dat wordt niet anders als je 20, 200, 2000 of 20000000000 gebruikers hebt.
wat kan ik hier aan doen? mijn connectie specs:
download: 280k
upload: 10k (die bijna ook altijd "vol" zit)
max connecties: 1000
verbinding: Chello
[ Voor 9% gewijzigd door greatgonzo op 23-12-2002 11:12 ]
Dat is een VOORdeel geen nadeel. Bij de eMule gebruiker sta je op de queue misschien wel op de 1700ste plaats, maar je staat er wel op. De queue bij een eMule gebruiker is maar 50 lang. Daar kom je dus niet eens op de queue. Die zie je niet eens als je nummer 51 bent. Terwijl er 10 seconden later wel ruimte kan zijn. En er wordt zo ongeveer om de 20 minuten opnieuw gekenen of er ruimte voor je. Je kan best vette pech hebben zodat er intussen al 5 anderen je zijn voorgegaan.Illumination schreef op 23 december 2002 @ 13:58:
Die hebben over het algemeen een langere que dan Donkey-gebruikers.
De lange queue heeft ook nut voor het 'bonus' systeem. Als je veel upload ga je sneller door de queue dan als je weinig upload.
ik weet, zoals boven staat beschreven, dat je niet tegen de 100k gemiddeld moet verwachten, maar hoger dan 2 a 5 verwacht ik toch wel?!
Hoeft niet perse natuurlijk. Soms wordt een file door iemand online gezet, maar niet 100% bij een tweede persoon afgeleverd. Als degene die als eerste met die file niet meer online komt en de incomplete file wordt gaandeweg verspreid dan zul je met honderden mensen wachten op die file tot je een ons weegt.greatgonzo schreef op 23 December 2002 @ 17:39:
toch blijf ik het vaag vinden, als ik zo'n 400 bronnen heb, moeten er toch wel een paar bij zijn waardoor ik kan downen met zo'n 20k?
ik weet, zoals boven staat beschreven, dat je niet tegen de 100k gemiddeld moet verwachten, maar hoger dan 2 a 5 verwacht ik toch wel?!
Ik heb dit zelf weleens gehad, een maand lang 24/7 op 4 procent van een file gewacht en uiteindelijk maar gecancelled. Kijk voordat je aan een download begint even heel goed of 'ie wel voor 100% available is (kun je ook aan de kleur zien, hoe donkerder blauw en voller de balk, des te beter beschikbaar de file is).
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
Dat gebeurt ook, maar als je met 400 man staat te vechten om de zeldzame chunks dan gaat het nog niet snel hoor. Dan hebben misschien wel 40 mensen die chunk (Dat is niet eens weinig) Maar de andere 360 willen die ook hebben en concureren met jouIllumination schreef op 23 December 2002 @ 23:24:
Daar heeft het eMule-protocol toch een oplossing voor dat de meest zeldzame chunks het eerst worden verspreid door de source die ze wel heeft? Of vergis ik me nou.
Als je 100 sources ziet en die missen allemaal hetzelfde stukje, maar verder zijn ze aardig compleet: Begin er dan niet aan. Dan krijg je het ook niet meerCannondale schreef op 23 December 2002 @ 19:33:
Kijk voordat je aan een download begint even heel goed of 'ie wel voor 100% available is (kun je ook aan de kleur zien, hoe donkerder blauw en voller de balk, des te beter beschikbaar de file is).
Opzich best netjes, maar ik denk dat het stuk beter kan.
Ik weet niet of iemand bittorrent kent?
Maar dat werkt volgens eenzelfde principe, een bestand is opgedeeld in blokken en je upload de blokken die je binnenkrijft naar andere users (wordt nu veel gebruikt op dalnet en is erg makkelijk als je snel een grote file naar veel mensen moet krijgen) en je upload terwijl je download. Maar het voordeel (en voor een aantal mensen ook aan nadeel) is dat je niet met je upload kan knoeien, die wordt gewoon benut zoveel als nodig is, maar als ik dan met @home op 7 tot 10 kb/s upload zit dan zit ik vaak genoeg op een dikke 150kb/s down en als ik ff niet upload schiet mijn snelheid soms richting de 300kb/s.
Dus opzich hebben dit soort systemen wel de toekomst, al heb ik het gevoel dat die van edonkey/emule nog iets van een tweak zou kunnen gebruiken
Verwijderd
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Zelfde probleem hier, om de zoveel tijd klapt `ie eruit. Ook als ik niks doe, als emule rustig geminimaliseerd staat dan slaat ie nog wel eens vast. Ik werk weer met Tarod 9, die loopt nog steeds het beste hier.MeNTaL_TO schreef op 24 December 2002 @ 09:51:
Raar, op mijn laptop en bij mijn schoonmoeder van tarod 11e geupgrade naar 24a, geen probs. Maar op mijn pc de zelfde upgrade gedaan en loopt 24a om de haverklap vast, meer mensen met dat probleem?
Verwijderd
welke versie (aub link) want bij loopt het ook voor geen meterCannondale schreef op 24 December 2002 @ 10:24:
[...]
Zelfde probleem hier, om de zoveel tijd klapt `ie eruit. Ook als ik niks doe, als emule rustig geminimaliseerd staat dan slaat ie nog wel eens vast. Ik werk weer met Tarod 9, die loopt nog steeds het beste hier.
en die 0.24a loopt al helemaal niet.
Verwijderd
edit:
Ik heb net ook even die ID check gedaan, en die check zegt eigenlijk hetzelfde:
timeout : timeout on ip xx.xx.xx.xx (6 sec)
this means, that we even did not receive a
RESET signal; maybe due to a 'stealth' firewall
Mijn router staat zo ingesteld dat TCP porten 4661 & 4662 open staan. Daarnaast staan UDP porten 4665 & 4672 open. Verder heb ik mijn ZoneAlarm Pro firewall zo ingesteld dat eMule volledig wordt doorgelaten (btw: zelfs ZoneAlarm afsluiten verhelpt het probleem niet) en de Windows XP Pro firewall staat ook uit.
edit 2:
Het is al opgelost. Ik heb een gedeelde internet verbinding en na het herstarten van mijn PC heb ik een ander intern IP adres toegewezen gekregen. Aangezien de router nog steeds ingesteld stond op dat eerdere IP adres had ik met het nieuwe IP adres nog steeds geen porten open staan.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 11:47 ]
Een frisse install doet wonderen, vreemd dat die het bij mij wel goed doet(ff afkloppen)Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 01:13:
Crap die tarod 11e mod crasht bij na een paar uur als ik iets resume of als ik aan die scrollbar zit te schuiven. Welke mods van andere makers zijn ook goed qua snelheid/sources/stabiliteit? Ik hoop ondertussen dat tarod snel terugkeert.
neigt dit niet naar leechen?Sorcerer@ schreef op 24 december 2002 @ 00:01:
Naja, bij zeldzame dingetjes (anime bijv.) kunnen er wel 100 sources zijn, maar gaat het toch nog redelijk traag, ik kom vaak niet boven een 4:1 ratio uit, dit is dan wel met heel veel files in queue (25 eps tegelijkertijd) maar standaard is het 3:1 ofzo, 3gig down 1 gig up bijv.
Opzich best netjes, maar ik denk dat het stuk beter kan.
Ik weet niet of iemand bittorrent kent?
Maar dat werkt volgens eenzelfde principe, een bestand is opgedeeld in blokken en je upload de blokken die je binnenkrijft naar andere users (wordt nu veel gebruikt op dalnet en is erg makkelijk als je snel een grote file naar veel mensen moet krijgen) en je upload terwijl je download. Maar het voordeel (en voor een aantal mensen ook aan nadeel) is dat je niet met je upload kan knoeien, die wordt gewoon benut zoveel als nodig is, maar als ik dan met @home op 7 tot 10 kb/s upload zit dan zit ik vaak genoeg op een dikke 150kb/s down en als ik ff niet upload schiet mijn snelheid soms richting de 300kb/s.
Dus opzich hebben dit soort systemen wel de toekomst, al heb ik het gevoel dat die van edonkey/emule nog iets van een tweak zou kunnen gebruiken
no comment
Hier staan een aantal emule mods op een rijtje (ook om te downloaden):Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 11:24:
[...]
welke versie (aub link) want bij loopt het ook voor geen meter
en die 0.24a loopt al helemaal niet.
http://www.emule-mods.de/?archiv=show
verder zou ik graag willen weten, waar je dat bonus systeem kan vinden.. dus hoeveel punten ik heb....
ow jah... ook nog iets... als ik op een edonkey link klik dan krijg ik 2 fout meldingen... maar de file komt wel in me downloads te staan... dus hij werkt wel... alleen die error die ik krijg vind ik best irri is daar niets aan te doen?
de error die ik krijg is: windows kan het bestand (en dan hier
de edonkey link) niet vinden. contorleer of u de naam bla bla bla bla
en de 2e error die ik krijg is: dat het protocool niet goed zit of zo iets...
thnx
[ Voor 50% gewijzigd door Dark4ever op 24-12-2002 13:06 ]
(deze tip is gesponserd door BWA )
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Je know.met wegtieven?! Daar staan toch al je bekende gebruikers in?! Lijkt me niet echt handig... kan je weer helemaal overnieuw beginnen...Blue_White_Army schreef op 24 December 2002 @ 13:03:
Als je upgrade van 23 naar 24 moet je je known.met wegtieven. Dan heb je ook geen troubles meer.
(deze tip is gesponserd door BWA )
Of verwissel ik nu 2 files met elkaar
Verwijderd
Onthoudt eMule de gevonden sources als je hem afsluit, of moet alles weer opnieuw gevonden worden? Ik heb mijn eMule vandaag opnieuw gestart, en ik zie dat er veel minder sources worden gevonden dan gisteren. Mijn UL:DL ratio staat al enige uren op +- 27:1. Natuurlijk wil ik best wat delen, maar op dit moment krijg ik er zo weinig voor terug. Hoe kan ik weer dezelfde snelheid als gisteren halen? Is het gewoon een kwestie van wachten totdat de sources weer zijn gevonden, of kan ik iets anders doen om de snelheid te verhogen?
edit:
Oja, nog wat. Als ik iets aan het downloaden ben dan heb ik vaak dat het maar enkele minuten doorgaat, daarna word ik alweer afgekapt heb ik het idee. Wel vreemd, want de sources zijn gewoon nog aanwezig waarvan ik eerst wel kon downloaden. Best irritant, want je hebt lang lopen wachten om te kunnen downloaden van die source, en dan wordt je vrij snel 'afgekapt'. Wat kan ik hier aan doen?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 13:34 ]
Goeie vraag, ik heb er ook last van. Vooral het stuk wat ik hier gequote heb heb ik vaak last van. Je wordt ineens van je plaats gekicked bij die andere client ofzo?Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 13:31:
Oja, nog wat. Als ik iets aan het downloaden ben dan heb ik vaak dat het maar enkele minuten doorgaat, daarna word ik alweer afgekapt heb ik het idee. Wel vreemd, want de sources zijn gewoon nog aanwezig waarvan ik eerst wel kon downloaden. Best irritant, want je hebt lang lopen wachten om te kunnen downloaden van die source, en dan wordt je vrij snel 'afgekapt'. Wat kan ik hier aan doen?
Ja, eMule onthoud de sources die je hebt als je het programma afsluit. Hij onthoudt echter niet dat je ook van die sources aan het downloaden bent. Als die sources dus aan andere mensen aan het uploaden zijn kom jij gewoon achter in de rij te staan. Dat ie niet alle sources terugvind ik ook niet zo raar want niet alle mensen laten hun eMule 24/7 aan. Veel sources kunnen dus offline zijn gegaan sinds jij bent gestopt. Je moet dus gewoon wachten tot ie nieuwe sources vind en bij de oude sources door de queue heen is, dan kan je weer snel downloaden. Geduld hebben en eMule gewoon een paar nachtjes aan laten staan, dan werkt het het beste.Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 13:31:
Het is vast al een keertje uitgelegd, maar ik heb het niet kunnen vinden in deel 2. Deel 1 heb ik bijna niet gevolgd, dus het zou daar in kunnen staan. Ik heb niet echt zin om al die pagina's door te gaan spitten, dus ik hieronder mijn vraag.
Onthoudt eMule de gevonden sources als je hem afsluit, of moet alles weer opnieuw gevonden worden? Ik heb mijn eMule vandaag opnieuw gestart, en ik zie dat er veel minder sources worden gevonden dan gisteren. Mijn UL:DL ratio staat al enige uren op +- 27:1. Natuurlijk wil ik best wat delen, maar op dit moment krijg ik er zo weinig voor terug. Hoe kan ik weer dezelfde snelheid als gisteren halen? Is het gewoon een kwestie van wachten totdat de sources weer zijn gevonden, of kan ik iets anders doen om de snelheid te verhogen?
Mods zijn MODificaties van de oorspronkelijke versie. Er is geen 'beste' Dat hangt van je smaak af. Volkswagen en Opel zijn mods van AUTO. De mods van eMule zijn ook zo iets. De een wil er een chat client in, een ander wil er avi viewers en weer een ander een web server in.dark4ever schreef op 24 December 2002 @ 12:54:
ik heb net eMule Plus MODs V0.24a gedownload... maar wat is nou eigenlijk het voordeel van een mod? en welke is het best?????
Die vind je niet. Die heb je bij een ander. Als jij veel naar iemand upload dan onthoudt hij dat je dat gedaan hebt en krijg je van hem en hem alleen voorrang.verder zou ik graag willen weten, waar je dat bonus systeem kan vinden.. dus hoeveel punten ik heb....
Daar heb je geen 'last' van. Het zijn mensen die JIJ kent. Het is niet andersom. Het is wel vervelend voor die mensen ze verliezen hun credit. Maar als het de stabiliteit van je systeem ten goed komt is het natuurlijk wel beter.Zoefff schreef op 24 december 2002 @ 13:14:
Je know.met wegtieven?! Daar staan toch al je bekende gebruikers in?! Lijkt me niet echt handig... kan je weer helemaal overnieuw beginnen...
Of verwissel ik nu 2 files met elkaar
[ Voor 13% gewijzigd door Dark4ever op 24-12-2002 14:25 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 14:25 ]
Daar heb je dan toch wel last van? Volgens mij is het zo, dat als jij een download aanklikt, dat eMule allereerst bij de bekende mensen gaat kijken voor sources. Maar misschien heb ik dat wel helemaal fout hoor...Ortep schreef op 24 December 2002 @ 14:19:
Daar heb je geen 'last' van. Het zijn mensen die JIJ kent. Het is niet andersom. Het is wel vervelend voor die mensen ze verliezen hun credit. Maar als het de stabiliteit van je systeem ten goed komt is het natuurlijk wel beter.
Verwijderd
of gast b met UL 100MB/DL 500MB??? ratio =1:5
dus wie krijgt voorrang gast a of b?
Verwijderd
Als je die alletwee al kent en toch nog naar links zoekt moet je maar eens een beetje rondneuzen op het forum van "deelreactor.com". Daar staat meer dan op de frontpage, ook wel leuke dingen die gebruikers zelf 'releasen'
Happy hunting
Verwijderd
Ik ga er even vanuit dat ik deze sites hier mag noemen. Het zijn namelijk alleen maar zoeksites, net zoiets als google, en de links hier geven lijkt me even (il)legaal als het geven van www.emule-project.com of www.kazaa.com
Mocht een mod er anders over denken, haal het dan maar weg....
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 17:35 ]
Nee...hoe kan dat ook? Het is en blijft het zelfde netwerk. Zoials al een keer of 100 is uitgelegd hier: De gemiddelde upload is de gemiddelde download. Er kunnen geen bytes uit het niets komen en ze verdwijnen ook niet in een zwart gatgreatgonzo schreef op 24 December 2002 @ 17:43:
hebben de mods wel of geen invloed op je download snelheid eigenlijk?
Een mod kan hooguit iets beter sources onthouden. Er zijn leecher mod's die proberen wat vaker 'te vragen' in de hoop voor te dringen. Jammer dan, dan krijg je een ban van de gewone clients en krijg je helemaal niets meer.
Verwijderd
Het kan wel. Je geeft het eigenlijk zelf al aan in je reactie, want als een mod meer sources kan vinden, en als een mod sources beter kan onthouden, dan heeft dat wel degelijk invloed op je DL snelheid.Nee...hoe kan dat ook?
Verwijderd
edit:
Nog even een ander vraagje. Maakt het iets uit als je je eMule afsluit? Ik bedoel, duurt het dan weer erg lang voordat je een leuke snelheid hebt, of hoor je dat normaal gesproken weer snel terug te hebben?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 21:06 ]
Vraag 1: Het is mijns inziens sowieso handiger om de temp en de shared folder op dezelfde partitie te zetten, hoeft ie een stuk minder te ratelen als een download klaar is.Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 20:58:
Even een vraagje. Ik ben nu een aantal grote bestanden van +- 350MB aan het downloaden. Nu heb ik op de partitie waar mijn 'Temp' map staat maar 1,1GB over, maar op de partitie waar de bestanden heen gemoved worden wel voldoende. Wat doet eMule precies als de 'Temp' map vol is? Ik hoop niet dat ik dan niet meer verder kan downloaden.
edit:
Nog even een ander vraagje. Maakt het iets uit als je je eMule afsluit? Ik bedoel, duurt het dan weer erg lang voordat je een leuke snelheid hebt, of hoor je dat normaal gesproken weer snel terug te hebben?
Vraag 2: Ik denk dat je dan weer onderaan in de queues begint.
Niet dus, je vindt altijd dezelfde sources. Je vindt ze hooguit wat sneller. En als je over flinke files een paar dagen doet om ze binnen te halen dan maakt het niet uit of je de sources in 15 minuten hebt of in een uur. Reken maar na: 15 minuten is 1% van een dag. Dus als er een uur over doet om je sources te vinden ipv 15 minuten om ze uit een file te halen ben je 3% eerder op volle snelheid. Let wel: voor die tijd heb je ook al sources en kan je ook al aan de gang. . Het heeft dus heel weinig invloed. Je praat over een (mogelijke) 1-2% invloed op de totale tijd. Als er al zo'n groot verschil zou zijn. In de praktijk krijg je alle sources aangeleverd van iedere nieuwe source. Dus zodra je er één hebt krijg je er gelijk een heleboel. En zodra je daar weer kontakt mee hebt krijg je de sources van die mensen weer. Je ziet het gebeuren als je een nieuwe file aanvraagd. Een paar minuten gebeurd er niets, dan krijg je er 1...2...5....20....80...500. Totale winst als je ze van te voren had gehad? Hooguit 10 minuten.Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 18:36:
[...]
Het kan wel. Je geeft het eigenlijk zelf al aan in je reactie, want als een mod meer sources kan vinden, en als een mod sources beter kan onthouden, dan heeft dat wel degelijk invloed op je DL snelheid.
Vergelijk het maar met een autorit van Maastricht naar Groningen. Twee auto's een Ferarri en een Lelijke eend. Ze zijn alletwee begrensd op 120 km/h (Je netwerk kan niet sneller dan dat er geleverd wordt) Wie komt het eerste aan? De Ferrari natuurlijk. Want die gaat van 0-120 in 6 seconden. De eend doet daar 26 seconden over. En dat is en blijft het verschil.
En je moet er ook nog rekening mee houden dat er nog erg veel mensen geen vast ip adres hebben. Die vind je dus niet terug als je ze zou hebben opgeslagen. Die moet je dus van een ander aangeleverd krijgen.
deel3?
Verwijderd
Wat is daar het voordeel van? Zo sluit je 99% van de sources uitVerwijderd schreef op 24 December 2002 @ 22:39:
Er is daar tevens een eMule versie beschikbaar waarmee het mogelijk is om op servers in te loggen die alleen toegangkelijk zijn voor NL-ers.
Verwijderd
Je blijft je uitsluiten van het grootste deel van de sources. Je vindt immers altijd ALLES op welke server je ook zit. Je hoeft helemaal niet op een speciale Nederlandse server te zitten. Dat was alleen maar (een klein beetje) handig in de tijd van de eDonkey, die moest stuk voor stuk alle servers aflopen. En als je dan met zijn alle met dezelfde belangstelling op dezelfde server ging zitten dan had je er voordeel van. Maar tegenwoordig is dat volkomen overbodig. De mule vindt immers via de sources ook alle andere sources. Al zit je op een server in Tokyo of Brazilie. Servers zijn alleen maar nodig om 'online' te komen. Daarna ga je het hele netwerk overVerwijderd schreef op 24 december 2002 @ 22:54:
Als je op zoek bent naar Nederlandstalige software is het wel handig. Als hier van steeds meer mensen gebruik maken is het gemakkelijker om Nederlandse software te sharen.
[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 24-12-2002 23:02 ]
theoretisch wel ja, helaas werkt het in de praktijk niet zo perfect als jij het voorspiegeltOrtep schreef op 24 December 2002 @ 23:00:
[...]
Je blijft je uitsluiten van het grootste deel van de sources. Je vindt immers altijd ALLES op welke server je ook zit. Je hoeft helemaal niet op een speciale Nederlandse server te zitten. Dat was alleen maar (een klein beetje) handig in de tijd van de eDonkey, die moest stuk voor stuk alle servers aflopen. En als je dan met zijn alle met dezelfde belangstelling op dezelfde server ging zitten dan had je er voordeel van. Maar tegenwoordig is dat volkomen overbodig. De mule vindt immers via de sources ook alle andere sources. Al zit je op een server in Tokyo of Brazilie. Servers zijn alleen maar nodig om 'online' te komen. Daarna ga je het hele netwerk over
Dan leef ik met een andere praktijk dan jij. Het werkt uitstekend hier. Ik zie files en connecties van over de hele wereld. Ik kijk wel uit dat ik me ga beperken tot een uithoek van een uithoek. Is er iets te noemen wat niet te vinden zou zijn? Ja...als het iets is wat door één persoon geshared wordt en die zit in het reservaat wat jij noemde. Dan kan dus echt niemand het vinden. Want hij zit achter een muur en niemand kan er in kijken. Tenzij je heel toevallig op die hele bijzondere server aanlogd. Maar waarom zou je dat doen? Je sluit dan direkt de rest van de wereld af. Dus als de file die je zoekt 'buiten' te vinden is heb je gewoon pech. Dan zijn je sources zelfs omlaag gegaan.Maverick schreef op 24 december 2002 @ 23:03:
theoretisch wel ja, helaas werkt het in de praktijk niet zo perfect als jij het voorspiegelt
Je zal inderdaad geen 100% halen. Maar ik heb liever 50% van 100 sources dan 80% van 50 sourcesMaverick schreef op 24 december 2002 @ 23:29:
ik zeg niet dat het slim is om alleen met bepaalde servers te connecten, alleen die 100% van alle sources die er zijn haal je gewoon niet, dit heeft meerdere redenen.
Neemt niet weg de eMule best goed in staat is om sources 'achterna' te gaan.
Uiteraard is het gewoon stom om reservaatjes te kweken, ja het helpt als je heel snel een NL versie van file "X" wil hebben maar ja, helpt het het principe van eMule/Donkey? Nee.
Het verschil tussen mods en de gewone versies zijn is niet zo groot, het is zeker niet zo dat mods beter zijn (want dan zou het meteen in de officiele versie gegooit worden). Alleen werken alle versies net even iets anders (bij wijze van) en voor sommige mensen/verbindingen werkt versie A nou eenmaal beter dan B. Probeer gewoon versies uit, is het niks pak je een nieuwe, werkt het prima, lekker laten staan.
Overigens, als je afsluit ben je uiteraard je plekje in een queue kwijt (tenminste als je lang uitlogt en het 'peilsignaal' mist
En Zoefff maakt een nieuw topic (deel 3) en niemand anders
Neu niet echt denk ik als je 20+ GB geshared hebt staan en een limiet van nu 12kb/s upload hebt. Ik maak alleen de vergelijking bittorrent - emule/donkey zelfde soort systeem, alleen haalt bittorrent er een stuk meer uit (kwa snelheid).
Als ik connect heb ik binnen 2 secs 3 man al aan het downloaden van mij, dan heb ik nog geen sources gevonden, dus ik share netjes
Hoe kan ik emule updaten maar wel zodat ik mijn ID kan behouden.
En welke mod kan ik het beste gebruiken denken jullie?
Chell verbinding in R,dam
Als je je eMule update, behoud je zowieso je ID. Je ID veranderd alleen als je IP Adres veranderd, of als je instellingen van je router/server/firewall veranderd (zodat er een aantal poorten geblokkeerd worden ofzo)Blijepeen schreef op 25 December 2002 @ 12:32:
Eyu, vraagje ik heb 0.20 herbert emule versie.
En welke mod kan ik het beste gebruiken denken jullie?
Chell verbinding in R,dam
Updaten kan dus gewoon zonder probleem
En welke mod je het beste kan gebruiken...tsja, ik denk dat je dat zelf ff moet uitzoeken. De Tarod mod is verruit de populairste, maar ikzelf gebruik gewoon de officiele eMule, doet het voor mij prima
Je ID veranderd niet bij een update. Je ID is (indirect) je IP nummer. Het is geloof ik de decimale 'vertaling' van je IP maar dan achterstvoren ofzoBlijepeen schreef op 25 december 2002 @ 12:32:
Eyu, vraagje ik heb 0.20 herbert emule versie.
Dirus: Fixed a bug that could cause eMule to ask the same person for sources instead of a new person after a set time.
Dirus: Fixed a bug that allowed eMule to respond too often (as often as asked) to source sharing requests, rather than according to our preset limits.
Dirus: Fixed a bug that prevented people who use UDP from getting sources from those with complete files.
Unk: Changing max source per file bug fixed.
Unk: Highest and Release priority bug fixed.
Unk: Search results added to a search list with no tab fixed.
Unk: Some of the connection statistics wasn't updated while not in the statistic window.. Fixed.
Dirus: Made source exchange use compression more aggressively.
Dirus: Fixed crash due to stopped/canceled file corrupting the download list controller and the shared file list.
Dirus: Partial fix for preventing ourselves from being readded to a sourcelist when someone sends us back as a source. (some code by Lord KiRon)
Ornis: Connectionattempts restart when reaching the serverlist-end
Ornis: Added statistics: Clientversions (# of clients using the 4 latest edonkey-/emule-versions) [xrmb] ; server occupation (% of userload on servers with known userlimit)
Dirus: Fixed crash that can occur from a corrupted part.met file.
Dirus: Accepted fix for possible garbage displayed in labels when run with multibyte character set. (by pooz)
www.emule-project.net
Procesprutser
Shit...je bent me net voorhunterxl schreef op 25 december 2002 @ 13:09:
v.24b is uit en dit is de changelog :
Dirus: Fixed a bug that could cause eMule to ask the same person for sources instead of a new person after a set time.
Dirus: Fixed a bug that allowed eMule to respond too often (as often as asked) to source sharing requests, rather than according to our preset limits.
Dirus: Fixed a bug that prevented people who use UDP from getting sources from those with complete files.
Unk: Changing max source per file bug fixed.
Unk: Highest and Release priority bug fixed.
Unk: Search results added to a search list with no tab fixed.
Unk: Some of the connection statistics wasn't updated while not in the statistic window.. Fixed.
Dirus: Made source exchange use compression more aggressively.
Dirus: Fixed crash due to stopped/canceled file corrupting the download list controller and the shared file list.
Dirus: Partial fix for preventing ourselves from being readded to a sourcelist when someone sends us back as a source. (some code by Lord KiRon)
Ornis: Connectionattempts restart when reaching the serverlist-end
Ornis: Added statistics: Clientversions (# of clients using the 4 latest edonkey-/emule-versions) [xrmb] ; server occupation (% of userload on servers with known userlimit)
Dirus: Accepted fix for possible garbage displayed in labels when run with multibyte character set. (by pooz)
www.emule-project.net
Hier ben ik erg blij mee, is me een aantal keer overkomen namelijk....verder ziet het er niet echt spektaculair uit, voornamelijk bugfixes volgens mij... k zie wel wat het is, zal m ff installeren na de volgende restart
Dit topic is gesloten.