Emule opensource edonkey, deel 2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.947 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 18:36:
[...]
Het kan wel. Je geeft het eigenlijk zelf al aan in je reactie, want als een mod meer sources kan vinden, en als een mod sources beter kan onthouden, dan heeft dat wel degelijk invloed op je DL snelheid.
Niet dus, je vindt altijd dezelfde sources. Je vindt ze hooguit wat sneller. En als je over flinke files een paar dagen doet om ze binnen te halen dan maakt het niet uit of je de sources in 15 minuten hebt of in een uur. Reken maar na: 15 minuten is 1% van een dag. Dus als er een uur over doet om je sources te vinden ipv 15 minuten om ze uit een file te halen ben je 3% eerder op volle snelheid. Let wel: voor die tijd heb je ook al sources en kan je ook al aan de gang. . Het heeft dus heel weinig invloed. Je praat over een (mogelijke) 1-2% invloed op de totale tijd. Als er al zo'n groot verschil zou zijn. In de praktijk krijg je alle sources aangeleverd van iedere nieuwe source. Dus zodra je er één hebt krijg je er gelijk een heleboel. En zodra je daar weer kontakt mee hebt krijg je de sources van die mensen weer. Je ziet het gebeuren als je een nieuwe file aanvraagd. Een paar minuten gebeurd er niets, dan krijg je er 1...2...5....20....80...500. Totale winst als je ze van te voren had gehad? Hooguit 10 minuten.
Vergelijk het maar met een autorit van Maastricht naar Groningen. Twee auto's een Ferarri en een Lelijke eend. Ze zijn alletwee begrensd op 120 km/h (Je netwerk kan niet sneller dan dat er geleverd wordt) Wie komt het eerste aan? De Ferrari natuurlijk. Want die gaat van 0-120 in 6 seconden. De eend doet daar 26 seconden over. En dat is en blijft het verschil.
En je moet er ook nog rekening mee houden dat er nog erg veel mensen geen vast ip adres hebben. Die vind je dus niet terug als je ze zou hebben opgeslagen. Die moet je dus van een ander aangeleverd krijgen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
als je emule niet 100% van de dag aan kunt laten staan is een mod best handig imho.

offtopic:
deel3?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als he vooral op zoek bent naar Nederlandse software (Nederlandstalig) kun je eens een kijkje nemen op www.donkeynl.com. Er is daar tevens een eMule versie beschikbaar waarmee het mogelijk is om op servers in te loggen die alleen toegangkelijk zijn voor NL-ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 22:39:
Er is daar tevens een eMule versie beschikbaar waarmee het mogelijk is om op servers in te loggen die alleen toegangkelijk zijn voor NL-ers.
Wat is daar het voordeel van? Zo sluit je 99% van de sources uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op zoek bent naar Nederlandstalige software is het wel handig. Als hier van steeds meer mensen gebruik maken is het gemakkelijker om Nederlandse software te sharen. Je kunt overigens wel met deze NL-eMule versie op buitenlandse servers inloggen en buitenlandse sources gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 22:54:
Als je op zoek bent naar Nederlandstalige software is het wel handig. Als hier van steeds meer mensen gebruik maken is het gemakkelijker om Nederlandse software te sharen.
Je blijft je uitsluiten van het grootste deel van de sources. Je vindt immers altijd ALLES op welke server je ook zit. Je hoeft helemaal niet op een speciale Nederlandse server te zitten. Dat was alleen maar (een klein beetje) handig in de tijd van de eDonkey, die moest stuk voor stuk alle servers aflopen. En als je dan met zijn alle met dezelfde belangstelling op dezelfde server ging zitten dan had je er voordeel van. Maar tegenwoordig is dat volkomen overbodig. De mule vindt immers via de sources ook alle andere sources. Al zit je op een server in Tokyo of Brazilie. Servers zijn alleen maar nodig om 'online' te komen. Daarna ga je het hele netwerk over

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 24-12-2002 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
Ortep schreef op 24 December 2002 @ 23:00:
[...]

Je blijft je uitsluiten van het grootste deel van de sources. Je vindt immers altijd ALLES op welke server je ook zit. Je hoeft helemaal niet op een speciale Nederlandse server te zitten. Dat was alleen maar (een klein beetje) handig in de tijd van de eDonkey, die moest stuk voor stuk alle servers aflopen. En als je dan met zijn alle met dezelfde belangstelling op dezelfde server ging zitten dan had je er voordeel van. Maar tegenwoordig is dat volkomen overbodig. De mule vindt immers via de sources ook alle andere sources. Al zit je op een server in Tokyo of Brazilie. Servers zijn alleen maar nodig om 'online' te komen. Daarna ga je het hele netwerk over
theoretisch wel ja, helaas werkt het in de praktijk niet zo perfect als jij het voorspiegelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Maverick schreef op 24 december 2002 @ 23:03:
theoretisch wel ja, helaas werkt het in de praktijk niet zo perfect als jij het voorspiegelt
Dan leef ik met een andere praktijk dan jij. Het werkt uitstekend hier. Ik zie files en connecties van over de hele wereld. Ik kijk wel uit dat ik me ga beperken tot een uithoek van een uithoek. Is er iets te noemen wat niet te vinden zou zijn? Ja...als het iets is wat door één persoon geshared wordt en die zit in het reservaat wat jij noemde. Dan kan dus echt niemand het vinden. Want hij zit achter een muur en niemand kan er in kijken. Tenzij je heel toevallig op die hele bijzondere server aanlogd. Maar waarom zou je dat doen? Je sluit dan direkt de rest van de wereld af. Dus als de file die je zoekt 'buiten' te vinden is heb je gewoon pech. Dan zijn je sources zelfs omlaag gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
ik zeg niet dat het slim is om alleen met bepaalde servers te connecten, alleen die 100% van alle sources die er zijn haal je gewoon niet, dit heeft meerdere redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Maverick schreef op 24 december 2002 @ 23:29:
ik zeg niet dat het slim is om alleen met bepaalde servers te connecten, alleen die 100% van alle sources die er zijn haal je gewoon niet, dit heeft meerdere redenen.
Je zal inderdaad geen 100% halen. Maar ik heb liever 50% van 100 sources dan 80% van 50 sources

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:26

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ortep en Maverick, jullie hebben beide gelijk. Alle sources vind je alleen als internet een ideaal netwerk zou zijn, zonder problemen, zonder fouten, zonder mensen die over stekkers struikelen etc.
Neemt niet weg de eMule best goed in staat is om sources 'achterna' te gaan.

Uiteraard is het gewoon stom om reservaatjes te kweken, ja het helpt als je heel snel een NL versie van file "X" wil hebben maar ja, helpt het het principe van eMule/Donkey? Nee.

Het verschil tussen mods en de gewone versies zijn is niet zo groot, het is zeker niet zo dat mods beter zijn (want dan zou het meteen in de officiele versie gegooit worden). Alleen werken alle versies net even iets anders (bij wijze van) en voor sommige mensen/verbindingen werkt versie A nou eenmaal beter dan B. Probeer gewoon versies uit, is het niks pak je een nieuwe, werkt het prima, lekker laten staan.

Overigens, als je afsluit ben je uiteraard je plekje in een queue kwijt (tenminste als je lang uitlogt en het 'peilsignaal' mist ;)).

En Zoefff maakt een nieuw topic (deel 3) en niemand anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Martinus schreef op 24 December 2002 @ 12:03:

neigt dit niet naar leechen?
Neu niet echt denk ik als je 20+ GB geshared hebt staan en een limiet van nu 12kb/s upload hebt. Ik maak alleen de vergelijking bittorrent - emule/donkey zelfde soort systeem, alleen haalt bittorrent er een stuk meer uit (kwa snelheid).

Als ik connect heb ik binnen 2 secs 3 man al aan het downloaden van mij, dan heb ik nog geen sources gevonden, dus ik share netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 11:00
Eyu, vraagje ik heb 0.20 herbert emule versie.
Hoe kan ik emule updaten maar wel zodat ik mijn ID kan behouden.
En welke mod kan ik het beste gebruiken denken jullie?
Chell verbinding in R,dam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:44
Blijepeen schreef op 25 December 2002 @ 12:32:
En welke mod kan ik het beste gebruiken denken jullie?
Chell verbinding in R,dam
Als je je eMule update, behoud je zowieso je ID. Je ID veranderd alleen als je IP Adres veranderd, of als je instellingen van je router/server/firewall veranderd (zodat er een aantal poorten geblokkeerd worden ofzo)

Updaten kan dus gewoon zonder probleem

En welke mod je het beste kan gebruiken...tsja, ik denk dat je dat zelf ff moet uitzoeken. De Tarod mod is verruit de populairste, maar ikzelf gebruik gewoon de officiele eMule, doet het voor mij prima :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Blijepeen schreef op 25 december 2002 @ 12:32:
Je ID veranderd niet bij een update. Je ID is (indirect) je IP nummer. Het is geloof ik de decimale 'vertaling' van je IP maar dan achterstvoren ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hunterxl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 20:04
v.24b is uit en dit is de changelog :

Dirus: Fixed a bug that could cause eMule to ask the same person for sources instead of a new person after a set time.
Dirus: Fixed a bug that allowed eMule to respond too often (as often as asked) to source sharing requests, rather than according to our preset limits.
Dirus: Fixed a bug that prevented people who use UDP from getting sources from those with complete files.
Unk: Changing max source per file bug fixed.
Unk: Highest and Release priority bug fixed.
Unk: Search results added to a search list with no tab fixed.
Unk: Some of the connection statistics wasn't updated while not in the statistic window.. Fixed.
Dirus: Made source exchange use compression more aggressively.
Dirus: Fixed crash due to stopped/canceled file corrupting the download list controller and the shared file list.
Dirus: Partial fix for preventing ourselves from being readded to a sourcelist when someone sends us back as a source. (some code by Lord KiRon)
Ornis: Connectionattempts restart when reaching the serverlist-end
Ornis: Added statistics: Clientversions (# of clients using the 4 latest edonkey-/emule-versions) [xrmb] ; server occupation (% of userload on servers with known userlimit)
Dirus: Fixed crash that can occur from a corrupted part.met file.
Dirus: Accepted fix for possible garbage displayed in labels when run with multibyte character set. (by pooz)

www.emule-project.net

Procesprutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
hunterxl schreef op 25 december 2002 @ 13:09:
v.24b is uit en dit is de changelog :

Dirus: Fixed a bug that could cause eMule to ask the same person for sources instead of a new person after a set time.
Dirus: Fixed a bug that allowed eMule to respond too often (as often as asked) to source sharing requests, rather than according to our preset limits.
Dirus: Fixed a bug that prevented people who use UDP from getting sources from those with complete files.
Unk: Changing max source per file bug fixed.
Unk: Highest and Release priority bug fixed.
Unk: Search results added to a search list with no tab fixed.
Unk: Some of the connection statistics wasn't updated while not in the statistic window.. Fixed.
Dirus: Made source exchange use compression more aggressively.
Dirus: Fixed crash due to stopped/canceled file corrupting the download list controller and the shared file list.
Dirus: Partial fix for preventing ourselves from being readded to a sourcelist when someone sends us back as a source. (some code by Lord KiRon)
Ornis: Connectionattempts restart when reaching the serverlist-end
Ornis: Added statistics: Clientversions (# of clients using the 4 latest edonkey-/emule-versions) [xrmb] ; server occupation (% of userload on servers with known userlimit)
Dirus: Accepted fix for possible garbage displayed in labels when run with multibyte character set. (by pooz)

www.emule-project.net
Shit...je bent me net voor :( :>

Hier ben ik erg blij mee, is me een aantal keer overkomen namelijk....verder ziet het er niet echt spektaculair uit, voornamelijk bugfixes volgens mij... k zie wel wat het is, zal m ff installeren na de volgende restart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ik heb een nieuw topic geopend, Emule opensource edonkey, deel 3, graag daar in verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.