Emule opensource edonkey, deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.942 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Thanx!

Anyway, zet net eMule aan... Zit al een kwartier te connecten maar het wil echt niet lukken. Krijg steeds van Port 4662 is not reachable blabla. Heb net nog me serverlist geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56
Illumination schreef op 09 november 2002 @ 11:10:
Thanx!

Anyway, zet net eMule aan... Zit al een kwartier te connecten maar het wil echt niet lukken. Krijg steeds van Port 4662 is not reachable blabla. Heb net nog me serverlist geupdate.
Hoe zit het met je firewall instellingen, router, enz?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
Firewall en router staan goed ingesteld (hij deed het eerst ook steeds prima), maar nu wil ie dus niet meer connecten. Naja later maar weer proberen.

EDIT: Laat maar hij doet het alweer.
Die compression is trouwens erg lekker. Kreeg daarnet een upload:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/groms/emulecompression.JPG
Dat gaat dan hard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:47
Sinds een paar weken gebruik ik emule ook met grote tevredenheid. Wat erg bizar is, is dat emule sinds een paar dagen ineens heel raar doet met connecten.

Ik gebruik zone alarm 3.1.291 en heb niks veranderd aan hard- of software settings. Alle mods deden het goed, zo ook de laatste Tarod mod. Een aantal dagen deden zich geen problemen voor, maar sinds 2 dagen kan ik af en toe ineens niet meer connecten.
Als foutmelding krijg ik: "port 4662 unreachable" en als gevolg hiervan krijg ik een laag clientid (terwijl ik normaal vrij hoog zit, ongeveer 9 cijfers).

Een aantal keer de verbinding met internet verbreken en zonealarm opnieuw opstarten verhelpt dit probleem. Heeft iemand dit probleem ook?

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2020

mahi

God bless GoT

Illumination schreef op 09 November 2002 @ 12:02:Die compression is trouwens erg lekker. Kreeg daarnet een upload:
[afbeelding]
Dat gaat dan hard. :)
Hoe krijg je die Compression kolom? Die staat er bij mij niet in emule 0.22a. Is dat een mod, zoja, welke?

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:41

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zucht, in welke file worden credits bijgehouden? Want ik kreeg net de geweldige mededeling 'creditfile corrupted' en nu mag ik dus weer opnieuw gaan beginnen, voor mij niet erg maar imho niet eerlijk.

Ik dacht dat het clients.met was maar dat is het blijkbaar niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Het werkt weer voor geen meter. Ik denk ik ga overstappen want dat edonkey is vet langzaam, wil ik nu met emule een server lijst downloaden zegt die dat die e-donkey niet kan vinden. Dat klopt want die heb ik er van af gegooid van me computer. Hoe kom ik nou aan servers? Ik heb ook al geprobeerd de server.met van mijn broer er op te zetten, ook geen effect. wat nu :?

Edit ik probeer de versie in de faq en het werkt :? Die van mijn broer heb ik gewoon overschreven maar dat werkte niet en dit wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dan heb je het zeker 'zomaar' gedelete? Ja dan gaat het mis. Dat geldt voor alle software. Alle links staan nog naar het oorspronkelijke programma te wijzen. Als je deze thread gelezen had, dan zou je weten dat je helemaal niet veel servers nodig hebt. EEN is al voldoende. Die van je broer was zeker te oud, dan staan daar geen gode servers meer in. Blijf vooral van de server lijst af en laat eMule de zaak zelf bijhouden. Dat gaat veruit het beste

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Hmm beetje weird, op de lijst van 50 servers die ik heb kan ik er gewoon naar geen 1 connecten. Lijkt net alsof ik overal gebanned ben oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

geen meldingen? Die nieuwe lugdunum servers blokken bijvoorbeeld lowid'ers als er meer dan x% van de geconnecte clients ook al een low id heeft. (lowid kost meer serverload omdat deze nu ook moet bemiddelen tussen gefirewallde clients (1 firewall, 1 zonder that is, anders wil het nog steeds niet).) Je krijgt dan een foutmelding dat de server je geblokt heeft ofzo..

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Zo te merken is het niet mogelijk om uit te schakelen dat je 'incoming files' dir niet geshared wordt in herbert v7?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Booster schreef op 09 november 2002 @ 18:59:
Zo te merken is het niet mogelijk om uit te schakelen dat je 'incoming files' dir niet geshared wordt in herbert v7?

Is ook niet echt netjes als automatisch dingen waar je mee klaar bent met downloaden 'weggehaald' worden voor andere mensen imho :).

Overigens ben ik ondertussen wel weer geconnect maar het gaat op het moment gewoon niet van harte, ID was prima (3.XXX.XXX.XXX) maar er zijn maar 3 files waar sources voor gevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ook eens emule uitgeprobeerd aangezien edonkey en overnet me na een paar seconden me isdn lijn "doden" hij wordt niet gedisconnect maar de lijn gaat gewoonweg dood, dus geen dataverkeer meer, ik heb dus nu emule geprobeerd en dat werkt al iets beter maar alle 0.20 versies crashen op me pc, en de 0.21 versie ook alleen 0.22 en mods daarvan crashen niet, maar nu valt mijn isdn lijn na een paar minuten al weg en de andere keer na 2.xx uur of weer iets anders, nu heb ik al gemerkt dat als ik mijn upload limit lager zet dat ik langer "alive" blijf, heeft iemand enig id wat dit kan zijn :S?

ik heb dit probleem gehad op bijde pc's, op de pc die in me sig staat met winxp erop en me "oude" (pci) isdn adapter en op mijn andere pc gebeurde hetzelfde met die isdn adapter, dus hoopte ik dat het verholpen was met mijn draadlose isdn usb isdn adapter + isdn centrale van kpn, die helaas alleen maar onder winme/98 loopt, wat dus op mijn andere comp draait met emule nu, maar helaas blijf ik nu nog steeds disconnecten na een tijd of mijn lijn gaat weer 'dood', en zonder emule kan ik makkelijk 50+uur zonder d/c verbonden zijn (tenzij ik een crash krijg of om andere reden moet rebooten)

maar als ik winmx gebruik gebeurd er helemaal niets, dan blijf ik gewoon de heletijd verbonden, maar hier edonkey kan ik alles vinden wat ik hebben wil, enig id wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Je lijn moet altijd nog wat upload-ruimte overhouden, om levend te blijven... Zet je max upload dus onder je fysieke max-upload, en zet het max aantal connecties niet al te hoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 20:35:
maar als ik winmx gebruik gebeurd er helemaal niets, dan blijf ik gewoon de heletijd verbonden, maar hier edonkey kan ik alles vinden wat ik hebben wil, enig id wat ik hieraan kan doen?
Heb je soms je maximale upload/download op 0 (nul) staan? Dan kan je met gemaak je hele lijn zo dicht drukken dat de ack pakketjes er niet meer door komen. Zet je maximale upload eens op 1. Dat wel heel weinig, maar dan kan je wel zien of het blijft werken. Je download is dan 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
mahi schreef op 09 november 2002 @ 14:13:
[...]
Hoe krijg je die Compression kolom? Die staat er bij mij niet in emule 0.22a. Is dat een mod, zoja, welke?
Staat alleen bij de uploads, ik zei toch ook dat het om een upload ging en niet een download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

versie 22b is uit!
Sat Nov 09, 2002 9:12 pm 0.22b released!
The eMule-DevTeam proudly presents 0.22b
Download your copy here
These changes made it into this version
Dirus: Download list now also has draggable columns.
Merkur: Fixed a bug wich caused problems when downloading und uploading from the same client
Merkur: Fixed problems with connection peaks, which ignored the max_connection setting.
Merkur: Fixed some bugs with source exchanges
Merkur: Added UDP request limit. When this is reached other servers are not asked for sources anymore per UDP. You should set this to a low value because this will decrease the servertraffic and UDP requests are not really needed that much anymore since source exchange finds most available sources.
Merkur: Added asked for another file/no needed parts file handling
Merkur: Merged the popup notifier from the enkeyDEV mod.
Team: Some minor changes / bugfixes
Dirus: Files with duplicate names are now saved correctly after download.
Dirus: size, position, and hidden status of all tables are now saved.
Unk: Added a IRC client (With help from Merkur). The standart server is irc.liquidirc.com, which makes it possible to chat with donkeyusers too.
Unk: Some server were deleted even when the option was unchecked.
Ornis: Added preferences tab for statistics-setup
Ornis: Number in front of sources-count now gives the real useful-sources count (onqueue+downloading sources)

Enjoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Niks spectaculairs voor zover ik zie?

Dit staat me zelfs een beetje tegen: "Unk: Added a IRC client (With help from Merkur). The standart server is irc.liquidirc.com, which makes it possible to chat with donkeyusers too."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Je bedoelt allemaal lui die loos tegen je aan gaan zeuren? kan ik me iets bij voorstellen..

deze vind ik geweldig:
Merkur: Fixed a bug wich caused problems when downloading und uploading from the same client
Dan hoef je niet meer 2 aparte clients te starten :+

maar idd, zie er niets bijzonders aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 14:59

backupdevice

Boeh!

IceStorm schreef op 09 November 2002 @ 14:17:
Zucht, in welke file worden credits bijgehouden? Want ik kreeg net de geweldige mededeling 'creditfile corrupted' en nu mag ik dus weer opnieuw gaan beginnen, voor mij niet erg maar imho niet eerlijk.

Ik dacht dat het clients.met was maar dat is het blijkbaar niet ;)
Zijn dat niet de scr files in je temp folder?

Ik heb 22b geinstalleerd, en ik moet zeggen dat ik zwaar onder de indruk ben.

Ik gebruikte hiervoor 22a tarod 3c en die ging al lekker. Enige nadeel van die versie is dat je handmatig die sources moest laden. En als je dat gedaan had dan kon ik niet meer surfen totdat hij daarmee klaar was. 22b doet dit automatisch ( net als die herbert versie van een tijdje geleden) Tevens gaat hij file voor file af, zodat je niet met een dichtgeslipte i-netverbinding zit.

Enige functie die ik mis is het reconnecten als je een low id hebt. :/

Ook leuk is dat hij om de 20 minuten al je sources van een file naloopt. Je zit hem dan per file alle sources checken. Enige " nadeel " is dat je van bijv 135KB naar 85 gaat op dat moment. Voordeel is dat als hij klaar is naar de 160KB gaat 8)

hmzzz, ik heb ff zitten kijken naar het bovenstaande verhaal over dat sources checken, ik dacht te zien dat hij alle sources per file afgaat en opnieuw wilt connecten, zou dat het netwerk of server overbelasten?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
Ik blijf voorlopig nog bij de Tarod versie, als er mods komen op .22b die mij aanspreken zal ik het eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 14:59

backupdevice

Boeh!

Die mods zijn allemaal gebaseerd op het orgineel, het enige wat ze doen zijn extra functies inbouwen

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik wil ook wel overstappen, maar kan hij mijn huidige edonkey downloads overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 10:26:
Hmm, ik wil ook wel overstappen, maar kan hij mijn huidige edonkey downloads overnemen?
Ja zonder enig probleem. Maar als je het niet vertouwt kan de hele zaak even in een aparte directory zetten en dan proberen. Het gaat om je 'temp' directory. Dus het is zo getest
Een link naar allerlei versies, ook de neiuwste is:
http://sourceforge.net/pr...d=53489&release_id=121378

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

In het kader van weird, toen ik eMule afsloot en weer opnieuw startte heeft ie gewoon weer van 54.000 clients credits geladen ;).

Ach, ik ben prima tevreden met 22a, ik stap morgenochtend wel weer over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Blue_White_Army schreef op 10 november 2002 @ 08:57:
hmzzz, ik heb ff zitten kijken naar het bovenstaande verhaal over dat sources checken, ik dacht te zien dat hij alle sources per file afgaat en opnieuw wilt connecten, zou dat het netwerk of server overbelasten?
De server zal hij niet overbelasten omdat hij 'weet' wie de oude sources waren. Hij kan ze dus rechtstreeks benaderen.
En 'het netwerk' bestaat niet echt, je kan eDonkey niet overbelasten. Tenzij je je het hele internet overbelast. Hooguit individuele mensen. Maar voor zover ik het verhaal begreep checked hij bij minder dan 40 sources iedereen één keer. En dat zijn per definite niet veel requests. En boven de 40 sources kijkt hij naar een random client.
Het komt er dus op neer dat als je een zeldzame file hebt, dat je weinig vragen krijgt. Hij is immers niet voor niets zeldzaam. En als je een heel polulaire file hebt zou je veel vragen kunnen krijgen, maar dan is de kans dat juist jij wordt uitgezocht weer heel klein.

Zucht...waarom heb ik zo'n zeldzame smaak. Ik probeer 5 files te downloaden. Ze hebben 16, 8, 5, 1 en NUL sources. Die van nul is een paar uur per dag beschikbaar. Dus dat wordt weer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:08
Ik update altijd tijdens het opstarten met de serverlist van OCBMaurice (zou niet nodig moeten zijn, ik weet het), maar dat lukt nu niet meer. Hij blijft heel lang zoeken en geeft het uiteindelijk op, vervolgens wordt eMule gestart. Het gekke is dat ik sinds die tijd ook langer moet wachten tot ie geconnect is... Dat zou toch helemaal niet zo moeten zijn met eMule? Hij heeft toch helemaal geen up-to-date serverlist meer nodig?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Vincent Bovelander schreef op 10 November 2002 @ 13:08:
Ik update altijd tijdens het opstarten met de serverlist van OCBMaurice (zou niet nodig moeten zijn, ik weet het)
Dat klopt, het is absoluut niet nodig
maar dat lukt nu niet meer. Hij blijft heel lang zoeken en geeft het uiteindelijk op, vervolgens wordt eMule gestart.
Ik heb de indruk dat Maurice vaker uit de lucht is dan in de lucht. Het heeft niets met eMule te maken want met de hand kan je hem in dat geval ook niet vinden.
Dat zou toch helemaal niet zo moeten zijn met eMule? Hij heeft toch helemaal geen up-to-date serverlist meer nodig?
Die heeft hij ook niet nodig. Hij update hem zelf. Maar je moet natuurlijk wel eerst eenmaal kontakt maken met een willekeurige server. Dus als je lijst echt oud is, dan krijg je geen connectie. Heb je die eenmaal, dan krijg je nieuwe servers aangeleverd en worden er oude uitgegooid.
Het kan heel lang duren als je bv een lijst hebt met 500 servers waarvan er maar 50 ook werkelijk in de lucht zijn. Je weet van te voren niet welke dat zijn, dus eMule zal gaan vragen. Steeds zijn neus stoten,
>>>>>WWW.PETERTECH.DE<<<<... (212.202.199.163:4661) appears to be dead,
en naar de volgende gaan. Dan duurt het best een tijd voor hij er een vindt die wel antwoord geeft. En die kan wel weer vol zitten. Met een beetje pech moet hij het aan 250 servers vragen. Dan ben je wel even bezig. Dan gooit hij er uiteindelijk de 450 niet werkende er uit en krijg je bv 100 nieuwe aangeleverd. Resultaat: Je hebt nu maar 150 servers, maar die werken wel allemaal

Daarom moet je juist NIET updaten aan het begin. Je hebt toch wel bij de preferences staan:

Remove dead servers after x retries
Update serverlist when connecting to server
Update serverlist when a client connects
Always remove bad IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ortep schreef op 10 november 2002 @ 12:48:
Zucht...waarom heb ik zo'n zeldzame smaak. Ik probeer 5 files te downloaden. Ze hebben 16, 8, 5, 1 en NUL sources. Die van nul is een paar uur per dag beschikbaar. Dus dat wordt weer wachten.

Uhm, wat voor smaak heb ik dan?

Ik heb 50 files (ca ;)) in mijn queue, daarvan zijn er 35 zonder sources op dit moment en daarvan zijn er 15 waar ik al meer dan 2 maanden mee bezig ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat I.C.H (Intelligent Corruption Handeler) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

IceStorm schreef op 10 november 2002 @ 13:49:
Ik heb 50 files (ca ;)) in mijn queue, daarvan zijn er 35 zonder sources op dit moment en daarvan zijn er 15 waar ik al meer dan 2 maanden mee bezig ben ;)
Oef...mijn record is iets van 8 weken voor een file die maar beschikbaar was bij één source in Frankrijk. En die was alleen maar 's avonds tussen 22-24 online.
Nu ja, meestal :)
Ssssstttttt!!!! En van mijn files is aan het transferen.... en wel met 3.5 KB/s Als dat zo door gaat is hij over 1:20 binnen. Maar dat kan ook volgende week worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 13:50:
Wat is dat I.C.H (Intelligent Corruption Handeler) ?

ICH houd in dat zodra je een corrupte chunk download eMule beseft dat de chunck corrupt is en de client waarvan dat stukje komt weggooit. Daarnaast vraagt ie die chunk opnieuw aan iemand anders.

(tenminste dat is wat ik dacht ;))

[edit]OH mijn record is 3 maanden hoor ;) Maar ja, ik kreeg hem wel binnen uiteindelijk en daar gaat het mij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

IceStorm schreef op 10 november 2002 @ 14:05:
OH mijn record is 3 maanden hoor ;) Maar ja, ik kreeg hem wel binnen uiteindelijk en daar gaat het mij om.
Voor dat iedereen denkt dat dit off-topic gaat. Je ziet hier de essentie van eMule/eDonkey. Het gaat niet om snelheid maar om betrouwbaarheid. De files die IceStorm en ik willen hebben zijn zeldzaam en nergens anders te vinden. Het kan lang duren, maar ze komen binnen. P2P netwerken zoals KaZaa zijn veel vluchtiger en meer geschikt voor snel even een MP3tje binnenhalen. Fakes bestaan bijna niet op eMule. Als je een file een andere naam geeft blijft het netwerk hem toch herkennen. Dus je kan je permiteren om ergens weken op te wachten. Het is geen verspilde tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 10:01
Nog ff een vraagje. Gebruik voor mn files sites zoals sharereactor en filenexus. Zijn er nog meer van zulke goede sites?? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op:
Mod-break:

Hier staan links naar allerlei illegale software, verwijderd.

[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 11-11-2002 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mod-break:

Hier staan links naar allerlei illegale software, verwijderd.

[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 11-11-2002 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51
zijn er mirrors van 22b?? hij wil nieteens beginnen met downen :{

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Laatst online: 18-08 10:01
Thx

[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 11-11-2002 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Maverick schreef op 10 November 2002 @ 15:08:
Had je hier:
http://sourceforge.net/pr...d=53489&release_id=121378
al gekeken? Een stuk of 10 mirrors

Oeps..ik zie het al, je komt niet eens op de pagina waar de mirrors staan :)
De link die ik gaf is niet de directe download, maar de lijst van mirrors. En zelfs die is al overbelast. Zou eMule populair zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Woei :D Na gisteren lang zeuren bij @home heb ik een firmware upgrade gehad voor mijn modempje en nou kan ik eindelijk meer dan 40 connections tegelijk hebben ;) Resultaat, net een topje van 250 kb/sec ;)

ZO, lekker overbodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Maverick schreef op 10 november 2002 @ 15:08:
Je kannem ook met emule downloaden

ed2k://|file|eMule0.22b_Installer.exe|1126958|258def2c5424606a2887c379a30e22c6|/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
IceStorm schreef op 10 november 2002 @ 15:41:
Woei :D Na gisteren lang zeuren bij @home heb ik een firmware upgrade gehad voor mijn modempje en nou kan ik eindelijk meer dan 40 connections tegelijk hebben ;) Resultaat, net een topje van 250 kb/sec ;)

ZO, lekker overbodig ;)
hm, hoe weet ik welke firmware ik heb en welke ik MOEt hebben?? wat deed ie normaliter dan als je 40con had??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
http://downloads.myphpbb.de/~emule/emule0.22b.zip >> snelle mirror :)

omg wat gaat dat lekker, mijn sources countertje loopt gewoon ontieglijk snel op, lijkt wel een toerenteller niet normaal, zo hoort het :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Maverick schreef op 10 november 2002 @ 16:00:
hm, hoe weet ik welke firmware ik heb en welke ik MOEt hebben?? wat deed ie normaliter dan als je 40con had??

Uhm geen idee heo je kunt zien welke je hebt :).

Bij 40 connections (kon ook 30 zijn hoor ;)) klapte internet er gewoon uit. Was alleen te verhelpen door de stroom van de modem te halen :).

Gaat ondertussen lekker met 750+ sources voor 1 file :).

Zijn er mensen die 22b 'anders' vinden werken oid? Want ik wil eigenlijk niet 'zomaar' overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
hm, dan heb ik al goede firmware, want internet klapt er niet uit, en heb voor bij doom3 wel meer dan 3000 sources gehad, daar is dus niets mis mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Mm, er is niet echt iets veranderd bij 22b, enige is dat er een irc-client is toegevoegd...

Hij werkt wel weer lekker hoor :)

Enige merkwaardige, waar ik nog steeds niet uit ben, is mn ID. Tot versie 19 (tijdje geleden dus al ;) ) had ik altijd een ID van 10 cijfers, 6.xxx.xxx.xxx. Vanaf versie 19 dus, heb ik steeds een ID van "maar" 9 cijfers, 8xx.xxx.xxx :(

Ben er nog steeds niet achter waarom mn ID ineens een factor 10 lager is :? Zou het kunnen komen omdat ik een ander ip heb ofzo? Of niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op 10 November 2002 @ 16:36:

[...]

Uhm geen idee heo je kunt zien welke je hebt :).

Bij 40 connections (kon ook 30 zijn hoor ;)) klapte internet er gewoon uit. Was alleen te verhelpen door de stroom van de modem te halen :).

Gaat ondertussen lekker met 750+ sources voor 1 file :).

Zijn er mensen die 22b 'anders' vinden werken oid? Want ik wil eigenlijk niet 'zomaar' overstappen.
hoe heb je die firmware gekregen? Is het een file die je moet installeren of komt er een monteur langs? en is die firmware regio gebonden (Limburg-Roermond)

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe vind je deze

[img] http://members.home.nl/day-vid/hmmm.JPG [\img]

oja hoe kan dat jullie allemaal zo'n hoge verbindingen hebben ik zit meestal rond de 20 en als het echt hoog is 60/70 en dat is dan totaal dus niet per file ofzo.

ik heb @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

neem aan dat ze dat gewoon van afstand kunnen doen, inlog modem, nieuwe firmware, hap, slik, weg, geinstalleerd, loguit. Nieuwe firmware staat erop.

anyway, heb intussen somehow een steeds kleinere serverlijst (tot ik hem herstart gooit ie zelfs mn statics weg). Heb er nu nog maar vier, waarmee hij allemaal niet kan inloggen. ff updaten dus maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 13:08

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op 08 November 2002 @ 10:56:
Het enige dat ik een beetje irritant vind is dat ie echt afsluit als je op het kruisje klikt. Logisch zul je denken, maar bij eDonkey ging ie dan juist naar je tray.... Ik zat juist op zo'n relaxte server :'(
Neem idd Tarod 3c (ga ik nu ook doen ;))

Of zet in de preferences een bevestiging aan! Dan moet je eerst op YES klikken, om écht af te sluiten...

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

SilentStorm schreef op 10 november 2002 @ 17:49:
neem aan dat ze dat gewoon van afstand kunnen doen, inlog modem, nieuwe firmware, hap, slik, weg, geinstalleerd, loguit. Nieuwe firmware staat erop.

Dat is het ook, ik heb gebelt en 's avonds zou er een upgrade mijn kant op komen (ik ga er van uit dat ze die firmwares in een soort batch uitdelen ;)).

Overigens valt het me op dat in een week tijd de verhouding emule:edonkey clients van ca 1:1 naar 8:1 is gegaan bij mij. Meer mensen 'last' van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
IceStorm schreef op 10 november 2002 @ 18:43:

[...]

Dat is het ook, ik heb gebelt en 's avonds zou er een upgrade mijn kant op komen (ik ga er van uit dat ze die firmwares in een soort batch uitdelen ;)).

Overigens valt het me op dat in een week tijd de verhouding emule:edonkey clients van ca 1:1 naar 8:1 is gegaan bij mij. Meer mensen 'last' van?
Ja, daar heb ik ook "last" van ;)

Staat nog niet zo lang aan, maar heb nu 510 eMule, 191 eDonkey en 6 onbekende clients geconnect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 17:47:
hoe vind je deze

[img] http://members.home.nl/day-vid/hmmm.JPG [\img]

oja hoe kan dat jullie allemaal zo'n hoge verbindingen hebben ik zit meestal rond de 20 en als het echt hoog is 60/70 en dat is dan totaal dus niet per file ofzo.

ik heb @home.
Wow 46 miljoen gebruikers. :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

IceStorm schreef op 09 november 2002 @ 19:13:
Is ook niet echt netjes als automatisch dingen waar je mee klaar bent met downloaden 'weggehaald' worden voor andere mensen imho :).
Ik vind het wel fijn als ik dingen eerst even kan sorteren en nakijken voor ik ze weer share. (file in use, corrupt files, virussen, zooi verspreiden, etc)

Verder komen er wel meer dingen binnen in dezelfde sorteer-dir, die ik liever gewoon niet share.

Enige oplossing in dit geval dus een aparte download dir voor eMule.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Zoefff schreef op 10 November 2002 @ 17:12:
Ben er nog steeds niet achter waarom mn ID ineens een factor 10 lager is :? Zou het kunnen komen omdat ik een ander ip heb ofzo? Of niet....
Je ID is gewoon je IP address. Maar dan op de een of andere manier versleuteld. Ik heb bij eMule ook een ander ID dan bij eDonkey. Het maakt niet uit zolang jouw client er maar tevreden over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Laatst online: 19-05 04:25
hmm sinds kort kan ik helemaal niet goed downloaden met emule :(
de upload schiet naar 10 kb/s maar de download blijft superlang op 0 staan om vervolgens bij een top van 10-15 te komen... bij veel servers kan ie niet connecten enzo.. had eerst tarod v3c maar ook met 22a standaard doet hij het niet goed :(

draai winxp met firewall uit....

plaatje voor de duidelijkheid
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/emule.gif
*klikbaar ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ortep schreef op 10 November 2002 @ 20:16:
[...]

Je ID is gewoon je IP address. Maar dan op de een of andere manier versleuteld. Ik heb bij eMule ook een ander ID dan bij eDonkey. Het maakt niet uit zolang jouw client er maar tevreden over is.
Tsja, 9 cijfers is opzich nog wel veel, dus ik klaag er maar niet over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 15:11
Het is absoluut niet zo dat een client met een ID van 10 cijfers sneller zal downloaden als eentje met 9 cijfers.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
dominator schreef op 10 november 2002 @ 21:54:
Het is absoluut niet zo dat een client met een ID van 10 cijfers sneller zal downloaden als eentje met 9 cijfers.....
Nee, dat weet ik...

Maar toch, als je ID té laag word, dan gaan bepaalde servers je weigeren, vind je minder sources, enz. wat er in resulteert dat je minder snel kan downloaden...

Maar daar had ik het ei'k helemaal niet over hoor, was alleen benieuwd waarom ik een ander ID had ineens...en dat weet ik nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Te laag is 5 cijfers of minder :)

Ik heb altijd 10 cijfers, heel soms 9 maar als er iets mis gaat is het meteen 3 cijfers oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Het blijven rare dingen die computers:

ik heb helemaal niets veranderd in mijn instellingen, maar sinds de vorige reboot meldt eMule (of liever gezegd de server waarmee ik verbind) mij vrolijk dat mijn poort 4662 niet toegankelijk is. Terwijl die poort toch echt wagenwijd open staat...

Na nog een paar keer geprobeerd te hebben een verbinding te krijgen heb ik nu client ID 0! Woohoo, dat is vast heel goed! :P

Ik ga het morgen maar weer proberen, ben het een beetje zat nu.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Ik mag dus concluderen dat mijn modem (sb4200) er nog steeds uit zal klappen met eMule?

Firmware update mag het zaakje dan misschien wel verhelpen maar zal er ook voor zorgen dat de sb4200 geen docsis config files meer via de ethernetverbinding accepteerd.

Zijn er wellicht nog andere oplossingen om eMule icm de sb4200 te laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 10:19

OMX2000

By any means necessary...

Volgens mij zijn er steeds meer connectie problemen met servers. Het duurt bij mij soms 5-10 minuten totdat ik een ID krijg... In de tussentijd krijg ik tig meldingen dat mijn internet connectie misschien dood is... Ik heb wel een firewall, maar is goed geforward... Dit is pas de afgelopen week (Tarod 3c)... Voorheen gebruikte ik altijd de nieuwste Herbert release, en dat liep als een trein...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

RolfLobker schreef op 11 November 2002 @ 01:15:
Ik mag dus concluderen dat mijn modem (sb4200) er nog steeds uit zal klappen met eMule?

Firmware update mag het zaakje dan misschien wel verhelpen maar zal er ook voor zorgen dat de sb4200 geen docsis config files meer via de ethernetverbinding accepteerd.

Zijn er wellicht nog andere oplossingen om eMule icm de sb4200 te laten draaien?
sb4200 = dat motorola geval? Weet niet hoe oud die oude firmware is, maar lijkt me heel vreemd dat ie zelfs al bij een eerste release problemen heeft met het aantal of soort verbinding dat emule maakt (docsis complient, dus moet aan bepaalde kwaliteitskenmerken voldoen). Ik zou de oplossing ook niet direct zoeken in het kabelmodem, dat feitelijk alleen maar wat pakketjes omzet in een vorm die over een coax verbinding kan worden verstuurd.

Een beter punt om te beginnen:
Probeer de instellingen voor snelheid en max connections eens heel laag te zetten. Zo zul je in ieder geval je inet pijp niet dichttrekken. Als ie het zo wel doet (en blijft doen), kun je iig alvast een paar mogelijke oorzaken uitsluiten.

Wat voor windowsversie gebruik je? Bij de 9x lijn wordt nogal inefficient omgesprongen met resources, waarbij ook bv een interne maxconnection setting (en nog wat van die ongein). In dat geval zou ik eens een bezoekje brengen aan www.speedguide.net of www.winguides.com/registry.

Ik verwacht niet dat dit een specifiek probleem is van emule of je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
ik heb de laatste tijd ook vaak een lowid, een firewall heb ik nieteens, dus het slaat helemaal nergens op, na een paar keer proberen is mijn id meestal ook gewoon weer hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
Vincent Bovelander schreef op 10 november 2002 @ 23:19:
Het blijven rare dingen die computers:

ik heb helemaal niets veranderd in mijn instellingen, maar sinds de vorige reboot meldt eMule (of liever gezegd de server waarmee ik verbind) mij vrolijk dat mijn poort 4662 niet toegankelijk is. Terwijl die poort toch echt wagenwijd open staat...

Na nog een paar keer geprobeerd te hebben een verbinding te krijgen heb ik nu client ID 0! Woohoo, dat is vast heel goed! :P

Ik ga het morgen maar weer proberen, ben het een beetje zat nu.
Zie mijn message op pagina 9 van dit topic :)
Zelfde probleem hier dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 22:32
Ik probeerde de afgelopen dagen met een gehacked alcatel modem (kpnadsl) te connecten en kreeg vaak de mededeling dat port 4662 niet toegankelijk zou zijn. Ook ahd ik begrepen dat een gehacked alcatel modempje (dus de home variant gehacked) problemen zou hebben met meer veel connecties (iets in de trend van hij kan 100 connecties aan tegelijk, elk met met een vrij lange leasetime). Ik was dit alles zat, heb mijn modem ge sip-spoofed (zie [rml][ ADSL/Alcatel] SIP Spoof, gebruikt de tweaker het?[/rml] en http://www.jelmerbarhorst.com/ ) en er een mandrake SNF tussen gegooid, porten geforward, en nu connect ie standaard binnen 5 seconden, met een hoog id. Ik heb dus het idee, alleen gebaseerd op mijn ervaring, dat het mijn modem was die de laatste tijd voor connectie problemen zorgde. Maar ik heb ook verhalen van overbelaste donkey servers gelezen, dat zou ook mee kunnen spelen.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
Heb hier ook ADSL en een alcatel modem (home ISDN versie) maar deze is niet gehacked of wat dan ook. Dus ik gok erop dat het iets met donkey servers is, maar het blijft vaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Jongens, wat is dit vreemd! Ik heb nog nooit een low id gehad, en nog nooit problemen met poort 4662 gehad. En nu, van de ene op de andere dag gaat het in een keer verkeerd...

Ik heb ook een gehackt Alcatel modem, maar nogmaals: ik heb nooit problemen gehad. Dus daaraan kan het toch niet liggen...

Kennen jullie deze testsite:
http://www.thedonkeynetwork.com/connection_test

Je moet je eMule (of donkey) aanzetten en dan op Test klikken. Bij mij komt er dan wél een hoog ID uit. Poort 4662 staat hier dus inderdaad gewoon open...

En wat denk je: net nadat ik de update over de website post maakt eMule weer een verbinding en nu heb ik wél een hoog ID...

Vreemd!

[ Voor 0% gewijzigd door posttoast op 11-11-2002 10:30 . Reden: Website en update toegevoegd ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Je kunt dit ook zonder mule testen (dus evt zonder het probleem van teveel verbindingen of andere mule interference) met bv netcat.

Als je dit programma download, vervolgens een .bat bestandje in dezelfde directory gooit met de volgende inhoud, kun je de test na een druk op de knop (je batchfiletje) uitvoeren.:

code:
1
2
3
4
5
6
7
@echo off 
echo Enabeling check: 
echo. 
start nc.exe -l -v -v -p 4662
echo getting internet explorer 
echo. 
start iexplore http://www.thedonkeynetwork.com/connection_test?port=4662

edit: deze is bedoelt voor als je je donkey uit hebt staan. Als je ondanks de eventuele emule interference (dus met de mule aan) wil proberen, kun je beter een andere poort pakken. Dat wordt dus bv de ftp poort (die bij de meeste firewalls al open staat):

code:
1
2
3
4
5
6
7
@echo off 
echo Enabeling check: 
echo. 
start nc.exe -l -v -v -p 21
echo. 
start iexplore http://www.thedonkeynetwork.com/connection_test?port=21

of een ongebruikte andere poort

code:
1
2
3
4
5
6
7
@echo off 
echo Enabeling check: 
echo. 
start nc.exe -l -v -v -p 4000
echo. 
start iexplore http://www.thedonkeynetwork.com/connection_test?port=4000

Ik heb zelf op elke poort behalve 4662 een high id :/ ik ga de donkey maar ns anders instellen bij de volgende herstart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Hoe zit het eigenlijk met eMule instellen op poort 80? Ik heb dit ooit met de donkey al eens gedaan, wat resulteerde in een hoog ID maar vreemd genoeg heel weinig sources...

Kan ik eMule gewoon op poort 80 laten werken? Dat zou mooi zijn, want dan kan ik ook met mijn laptop op school gebruik maken van eMule (en anderen laten genieten van de snelle verbinding die ik daar heb).

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Laatst online: 06-02-2016
Kan ik eMule gewoon op poort 80 laten werken?
Ja, dat kan. Ik heb daar geen problemen mee, hoog ID en genoeg servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
BadVibes schreef op 11 november 2002 @ 11:53:
[...]

Ja, dat kan. Ik heb daar geen problemen mee, hoog ID en genoeg servers.
Dat heeft dus verder helemaal geen nadelige gevolgen?

Dan snap ik niet waarom eMule, eDonkey en Overnet niet gewoon standaard op poort 80 werken? Dan heb je volgens mij minder snel het probleem met lage ID's en gesloten poorten...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb zojuist wat links naar sites voor allerlei downloads verwijderd, post deze links a.u.b. niet opnieuw.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer
  • Laatst online: 15:15
Vincent Bovelander schreef op 11 november 2002 @ 12:09:
[...]

Dat heeft dus verder helemaal geen nadelige gevolgen?

Dan snap ik niet waarom eMule, eDonkey en Overnet niet gewoon standaard op poort 80 werken? Dan heb je volgens mij minder snel het probleem met lage ID's en gesloten poorten...
Omdat er misschien soms standaard een http sever draait op het ip waar je achter zit (zoals bij mij dus)? Niet echt handig lijkt me he? Nee, laat hem wmb maar lekker op 4662 zitten, doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Jelmer Barhorst schreef op 11 November 2002 @ 16:33:
[...]

Omdat er misschien soms standaard een http sever draait op het ip waar je achter zit (zoals bij mij dus)? Niet echt handig lijkt me he? Nee, laat hem wmb maar lekker op 4662 zitten, doet het prima.
Okay, maar het is dus zo dat wanneer ik wél poort 80 gebruik en geen http server heb, dat voor mij helemaal geen nadelige gevolgen heeft? eMule werkt op poort 80 net zo goed als op alle andere poorten?

Dat is mooi, want dan kan ik op school ook van eMule gebruik maken en met een hele snelle verbinding sharen!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:51

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb versie 0.22 B met de .met file uit de faq, maar ik kan maar niet connecten. Log is:
LOG

Aaaagh wat een stomme idioot ben ik toch, ik dacht dat je de .met file in de dir van emule moest zetten |:(

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

eMAeRCe schreef op 11 november 2002 @ 16:48:
Aaaagh wat een stomme idioot ben ik toch, ik dacht dat je de .met file in de dir van emule moest zetten |:(

Uhm dat moet ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 07:31

WOmBaT

Nyaaa!!!

Je zou em ook via het servervenster kunnen updaten zodat je je oude servers niet weg zou gooien ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
WOmBaT schreef op 11 november 2002 @ 17:08:
[...]

Je zou em ook via het servervenster kunnen updaten zodat je je oude servers niet weg zou gooien ;) :P
Ja, ik zet m`n server.met en clients.met altijd over op de nieuwere versies van emule.
Waarom niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mja, misschien had ik ook wel naar de dir van emule kunnen linken op de local schijf :+

maar goed, zo werkt het (bijna :( ) ook. Bijna ja, want ik loop nu weer te fucken met dat Low_ID...

/edit: Woei, t werkt perfect _/-\o_ Haal gem 20 Kb/s, af en toe 50 kb/s :D (met ADSL Basic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik ben eigenlijk best onder de indruk. Ooit ( toen edonkey2000 nog op versie .56 zat ) heb ik gezworen nooit een opensource EDK client te gebruiken aangezien dan vrij makklijk de upload / download Ratios te wijzigen zijn.

Helaas is de officiele Edonkey2000 client na versie .59 onstabiel geworden, hij crasht regelmatig. Ookal heb ik dan de Bot aan, toch vaak corrupte temp files. Anyway ik gebruikte dus altijd .59 aangezien dat de laatste versie was die stabiel liep. Maar helaas zitten hier ook een aantal vervelende beperkingen aan.

Dus ik d8, nou, laat ik eens Emule proberen...... het programma is fantastisch! , geen crashes, sneller inloggen op servers, sneller downloaden, meer customizable, upload / download grafieken, ge-wel-dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Heb emule trouwens intussen op verschillende poorten geprobeerd, maar zodra ik deze instel, kan edonkey er geen connectie meer op krijgen.. heeft iemand een dev'statement kunnen vinden over lowids op de emule site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Klein stukje over low-id's :

Als je een low-id hebt... dan heb je die niet altijd ;), soms is Emule even van slag en zegt hij dat je een low-id zou hebben, maar zodra je dan connect heb je een high-id.

Stukje over poorten:
Alsjeblieft, als je niet weet wat het inhoud, probeer dan niet handig te zijn. JA je kan emule op poort 80, als daar een webserver op draait, zetten en dan heb je een high-id en dat is enigszins logisch. Emule checkt of er iets luistert op poort 80, en dat is zo. Alleen in de log van je webserver krijg je continu rommel. En de andere emule clients snappen er geen hout meer van.

Waar het op neer komt is dat er een verbinding van buitenaf naar je machine moet kunnen worden opgezet. Dat kan op op poort 4662, 2331 of 80. Als je emule client daar ook op luistert. Als er iets tussen zit, een router oid. moet die snappen wat ie met dat verkeer doet.
Ook die maakt het niks uit waar het vandaan komt of heen moet.

Als je hier meer over wil lezen pak dan een howto over NAT en waarom het soms werkt als firewall/beveiliging....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Wat ik nu zelf ondervonden heb met een lowid:
  • standaard situatie: lowid, enige uitzondering is één bepaalde server in mijn (static >:) ) lijst, die mij _altijd_ een high id geeft.
  • het maakt niet uit welke poort er wordt gebruikt voor de communicatie.
  • dit heeft niets te maken met het al dan niet aanwezig zijn van een firewall (op dit moment zelfs helemaal zonder)
Wat ik me nu afvraag is: niet iedereen heeft last van lowid's. Waar heeft dit mee te maken? type connectie? netwerkkaart? bep. geinstalleerde software? (aangepaste) registry settings? Wat is logisch?

Ik zou zelf zeggen dat er ergens een blok moet zitten op die inkomende emule connectie. Dit zou bv een timeout kunnen zijn omdat ie druk bezig is met initialiseren. Het vreemde is echter dat ik op welk moment van connecten ook, op een server altijd wel een verbinding krijg. Timeout zou dan moeten uitvallen, tenzij de server die extreem hoog heeft staan.

Een andere mogelijkheid die hiermee naar voren springt is de instelling van de server. Hebben jullie ook servers waarbij je _altijd_, dus zonder uitzondering een high id hebt bij het connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 00:01

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Low Id Probs?

Hier al enige tyd hetzelfde probleem ongeacht de Emule versie (vanaf 19 ofzo)
Heb inmiddels 2 routers geprobeert (port 4662 open) icm XP-SP1, allebei hetzelfde
Is imo afhankelijk van server waar je naar connect.
Krijg soms een low id melding van server, maar op testpage van Edonkey weer niet!
Of ik kan maar naar 1 bepaalde server connecten, de rest reageert niet binnen de time out.

Daar staat dan weer tegenover dat ik alles uit de searchresultaten dan ook echt binnen krijg, sooner or later, want dat wisselt nog al eens

Tot nog toe tevreden dus.... , tot het volgende leuke progje opduikt (Shareaza misschien?)

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

zal ook absoluut niet zeggen dat ik ontevreden ben over emule, zelfs met lowid haal ik de 70k/s gemiddeld wel met een paar populaire en een paar minder populaire op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

B3NN0 schreef op 12 november 2002 @ 04:44:
Low Id Probs?
Tot nog toe tevreden dus.... , tot het volgende leuke progje opduikt (Shareaza misschien?)
Pas hier mee op. Ze zeggen dat ze de eDonkey links gebruiken. Dat klopt ook wel, maar alleen om de filenaam te vinden. En daarmee gaat hij gewoon op het Gnutella netwerk zoeken. Het is dus GEEN eDonkey client het is gewoon een van de vele Gnutella clients.
En wat erger is: Daarna werken je eMule links niet meer. Ook het un-installen van Shareaze helpt niet. Op de ED2K knop van Emule druken werkt ook niet. EMule pikt dan de link wel weer op, maar je krijgt toch foutmeldingen. Een herinstallatie van eMule vanaf scratch helpt OOK niet. Ik probeer er achter te komen wat Shareaze verziekt heeft, maar voorlopig komt het er bij mij niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren emule 22b geinstalleerd. Ik heb ook Zonealarm op m'n computer staan. Nu merk ik opeens dat, ook als emule niet is opgestart, zonealarm het heel druk heeft met het blocken van binnenkomende bezoekers op port 4662. En nogmaals, emule staat dan niet aan. Kent iemand dit? of heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 11:29:
Ik heb gisteren emule 22b geinstalleerd. Ik heb ook Zonealarm op m'n computer staan. Nu merk ik opeens dat, ook als emule niet is opgestart, zonealarm het heel druk heeft met het blocken van binnenkomende bezoekers op port 4662. En nogmaals, emule staat dan niet aan. Kent iemand dit? of heeft iemand hier ervaring mee?

Is denk ik wel te verklaren. Veel mods kunnen sources onthouden van bestanden. Ik neem aan dat die sources op basis van userhash (en dus ook IP toch?) worden vastgelegt. Als zo iemand zijn sources weer 'laadt' en zijn emule gaat kijken of die mensen toevallig online zijn krijg je op je poort 4662 een request of je emule aanstaat gok ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
IceStorm schreef op 12 November 2002 @ 11:38:

[...]

Is denk ik wel te verklaren. Veel mods kunnen sources onthouden van bestanden. Ik neem aan dat die sources op basis van userhash (en dus ook IP toch?) worden vastgelegt. Als zo iemand zijn sources weer 'laadt' en zijn emule gaat kijken of die mensen toevallig online zijn krijg je op je poort 4662 een request of je emule aanstaat gok ik :).
Hmm... dat is niet zo handig. Nou ja, je kunt natuurlijk gewoon maar beter altijd emule laten draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Cannondale schreef op 12 November 2002 @ 14:27:
Hmm... dat is niet zo handig. Nou ja, je kunt natuurlijk gewoon maar beter altijd emule laten draaien :)

Nou ja, een extra pakketje op je poort merk je op zich weinig van hoor ;)
Waarbij ik moet zeggen dat deze verklaringen totaal niet gebaseerd is op feiten maar meer op mijn gedachtengang :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Laatst online: 04:42
Komt het bij jullie ook regelmatig voor dat een file compleet lijkt te zijn, 0 bytes remaining, maar emule toch begint te klagen over erroneous file enz enz..

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

eliminator007 schreef op 12 november 2002 @ 15:21:
Komt het bij jullie ook regelmatig voor dat een file compleet lijkt te zijn, 0 bytes remaining, maar emule toch begint te klagen over erroneous file enz enz..
Dat kan als er chunks corrpt zijn geraakt tijdens het overzenden. Dan zal hij die nog een keer willen hebben. Dan heb je al wel alle bytes een keer binnen gehad, maar er moet nog een stukje opnieuw. Het komt niet erg vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Ja maar hij doet gewoon niks meer hoor, hij staat op erroneous en klaar. Al 14 uur lang hoe krijg ik hem zo ver het opnieuw te proberen dan?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
eliminator007 schreef op 12 november 2002 @ 15:28:
Ja maar hij doet gewoon niks meer hoor, hij staat op erroneous en klaar. Al 14 uur lang hoe krijg ik hem zo ver het opnieuw te proberen dan?
Het kan ook zijn dat je file in gebruik was, op het moment dat ie klaar was.

Heb ik wel eens gehad, tijdens het downloaden van een film ben ik hem alvast gaan kijken (kan soms), en toen ie klaar was met downloaden was ie dus in gebruik door mediaplayer, waardoor eMule de bestandnaam niet kon veranderen van "x.part" naar "x.avi", en gaf dus erroneous aan...

Gewoon zelf renamen, en proberen te openen, grote kans dat het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Ik zal het eens gaan proberen. Dus gewoon de .part file renamen naar blablabla.bin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
eliminator007 schreef op 12 november 2002 @ 15:34:
Ik zal het eens gaan proberen. Dus gewoon de .part file renamen naar blablabla.bin ?
Ja... alleen kan je het met .bin misschien wat minder makkelijk controleren of ie wel goed is...

Ach, ik heb ook wel eens een (volgens eMule) erroneous .bin gedownload (SOFII), maar die heb ik ook gewoon gerenamed en op cd gezet, en heb het zonder problemen uitgespeeld.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb m nu op port 80 staan en mn ID is: 27106 (was eerst 10). Maar toch geeft ie een melding Low-ID. Wat zijn jullie ID's ??

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.