How to become a Producer Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 51.104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 10:05
Lost Lagoon - Gateway to Midnight (Remastered Internet/Demo Version)

Toch wat dingen veranderd in de master, en de rev cymbal wat zachter gezet.

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 23:23

hrr

Have a nice Day

Quinie schreef op 13 August 2003 @ 15:06:
[...]

hrr: Ik vraag me een beetje af wat je bedoeling is wil je profie bezig of eerst huistuin en keuken gebruik waar je veel van kunt leren voor de eerste paar jaar tot dat je het echt in de vingers hebt. Ik vermoed het laatste.. koop gewoon een mooi SB. kan soundfonts aan en heeft daarmee wel een goed midi geluid. Geen eigen processor like een Creamware maar waarom wil je die eigenlijk (je motivatie ontbreekt). SB kan extern of intern. Maar goed ik zou dus niet iets duurs kopen als het voor huistuinkeuken is

..
Ik wil het gelijk goed doen , anders koop ik 2 geluidskaarten , 1 SB , en 1 goede .. snapje , want het komt er later toch wel van :) , en over die proc. dat is sneller, en beter :) , nu wil ik niet een kaart kopen van 700 euro ofzo , maar 2-300 moet lukken .. dus wat denkje ?

* eigen "processor"
* goede midi geluiden
* zeer lage latency
* midi , line in (liefst op rack)

zoiets :)

Anoniem: 32458

Zo, daar ben ik weer. Ben een tijdje druk geweest maar heb toch Equal In Love een andere draai kunnen geven. Het is een experimenteel melodietje wat ik erin heb gegooid, en het instrument heeft de nieging om de vorige noot na te laten galmen in de nieuwe noot (waardoor het heerlijk vals kan klinken).

Dit is de oude versie (voor diegenen die die nog niet gehoord hebben:
Equal In Love

En de nieuwe versie:
Equal In Love 2

De mastering heb ik verder weinig mee gedaan door tijdgebrek. Advies / commentaar is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 15:46

jagermeister

Artillerie magneet :-(

*Tactisch schopje*

Topic zakt weer lekker ver weg. Jammer :(

Ben nog steeds volop aan het oefenen met Reason 2.5. Merk dat het al wat beter gaat. Nu heb ik hier weer een snippet, misschien dat jullie je mening ff kunnen geven.

Klikkerdeklik

Alvast bedankt :)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32458

jagermeister1> Klinkt niet onaardig. Het bruist nog niet echt, misschien kan je er wat effectjes en hihats in gooien. Het melodietje komt trouwens me bekend voor, heb je dat ergens vandaan gekopieerd? De main-melody zou ik iets harder zetten, op het moment komt hij er nog niet echt uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 32458 op 27-08-2003 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8083

Ik heb vorige week een Behringer ddx3216 (digitale mengtafel) gekocht. Voorheen mixte ik mijn synthesizers nog op mijn Hoontech DSP2000 (8in 8uit soundkaart). Nu dus niet meer nodig ;)
Echt een wijs ding. 32 inputs, 16 bussen, 4 interne FX processors, 4 auxileries, 4 omni outs (aan alles te assignen), compressor + gate op ieder kanaal, etc.
Alle mogelijke schakelingen tussen in- en output zijn mogelijk. De galm en delay van de interne fx-processoren klinken ook erg goed. Deze week mijn lexicon lxp-1 (analoog) maar eens aansluiten.
Als ik straks een RME 9652hdsp soundkaart heb ik wil ik de ddx3216 met 32 adat sporen digitaal verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wat vind je van de kwalitiet van dat ding?? (en warshcijnlijk reageren je faders redelijk langzaam als je op computer aansluit )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Anoniem: 32458 schreef op 27 August 2003 @ 12:48:
jagermeister1> Klinkt niet onaardig. Het bruist nog niet echt, misschien kan je er wat effectjes en hihats in gooien. Het melodietje komt trouwens me bekend voor, heb je dat ergens vandaan gekopieerd? De main-melody zou ik iets harder zetten, op het moment komt hij er nog niet echt uit.
Ah thanks! Duurde ff, maar toch een reactie. Melodie heb ik zelf gemaakt, alleen mij klonk ie ook al bekend in de oren, maar waarvan? Puur toeval zullen we maar zeggen. Zal nog ff wat eq's over die melodie gooien als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

*kicker de kick*

Sjee....topic is echt dood he. Laatste reanimatie poging van mij.

Ik heb weer een snippie gemaakt. Trance....gemaakt in Reason 2.5.

klikkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gitaarwerk schreef op 27 August 2003 @ 13:29:
wat vind je van de kwalitiet van dat ding?? (en warshcijnlijk reageren je faders redelijk langzaam als je op computer aansluit )
Is een degelijke mixer. De mixer is via midi op de pc aan te sluiten. Daardoor reageert'ie niet trager ofzo. Is gewoon midi data wat naar je sequencer wordt gestuurd. Goede koop iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52977

ik ben laatst wat begonnen te maken met reason 2, nou lukken die patterns wel aardig en dan kom ik snel tot een leuk klinkende beukende ritme, probleem is alleen dat ik alleen de redrum gebruik

ik heb dus nog geen patronen achter elkaar gezet, zeg maar het opbouwen van een nummer. ik kan maar niet achter komen hoe je een aantal verschillende patronen achter elkaar laat draaien, kan iemand me daarbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:35

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
je moet 'switch pattern mode' uitvinken, en als je dan met rechts op je redrum klikt moet je 'write pattern tot track' kiezen, en dan vult ie in de sequencer het kanaal met het pattern in het gedeelte wat je als loop hebt aangegeven

even een andere vraag misschien dat iemand dit weet>

ik ben sinds een week aan het klooien met cubase sx 2.0, als ik vervolgens een vsti instrument toevoeg kan ik hem echter niet met mijn master keyboardje 'aansturen', alleen als ik een midi track toevoeg en daar die vsti aan koppel.. weet iemand hoe en of dit kan worden aangepast? want het is wel knap irri als je een vsti hebt waar geen toetsenbord op zit op het scherm zodat je die met de muis aan kan sturen, dan zit je constant te switchen tussen midi track en vsti

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52977

Ener-G schreef op 27 oktober 2003 @ 22:50:
je moet 'switch pattern mode' uitvinken, en als je dan met rechts op je redrum klikt moet je 'write pattern tot track' kiezen, en dan vult ie in de sequencer het kanaal met het pattern in het gedeelte wat je als loop hebt aangegeven

even een andere vraag misschien dat iemand dit weet>

ik ben sinds een week aan het klooien met cubase sx 2.0, als ik vervolgens een vsti instrument toevoeg kan ik hem echter niet met mijn master keyboardje 'aansturen', alleen als ik een midi track toevoeg en daar die vsti aan koppel.. weet iemand hoe en of dit kan worden aangepast? want het is wel knap irri als je een vsti hebt waar geen toetsenbord op zit op het scherm zodat je die met de muis aan kan sturen, dan zit je constant te switchen tussen midi track en vsti
ik ga het uitchecken,
ik was pas zover gekomen:
http://www.members.lycos.nl/uberkoning/Docuent.mp3

is 3 mb maar is een loop van 5 seconde ofzo, ik heb reason nog niet gemasterd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
masteren is idd wel een aanrader, bovendien heb ik het idee dat het nogal flink te hard staat en zwaar overstuurt

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
ik probeer een beetje wegwijs te worden in Reason 2.5, maar de bijgeleverde tutorials zijn niet echt super.. weet iemand nog een goede noob-tutorial waarbij je zo'n beetje door alles heen gaat? (basics dan O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
Chiron schreef op 06 augustus 2003 @ 13:10:
ik ben benieuwd :)

zijn er btw mensen die ervaring hebben met Ableton Live? ik probeer het nu een beetje te doorgronden, en het is inderdaad ideaal om een 'live' set neer te zetten
Nee, lijkt me wel erg mooi. Heb wel ooit mail gehad tijd geleden of ik keer live-set wou neerzetten maar goed geen ervaring mee zou niet weten waarmee ik het moest doen dus, kon ik het niet doen :)

Maar goed eens een kee rnaar dat programma kijken maar ja nu geen tijd voor komende tijd ook niet denk ik :) *druk *druk *druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
Topic lijkt een beetje dood, wel jammer. Maar goed ik heb weer nieuw nummer af en deze is hier te beluisteren:

http://www.baggstrom.nu/d...nal%20Mix%20-%20Demo).mp3

Gewoon weer trance zoals normaal, beetje zielige break waarna een vrolijk melodietjes komt opzetten, zelf ben ik er wel tevreden over :)

[ Voor 2% gewijzigd door Drazzic op 23-11-2003 15:39 . Reden: url verkeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67204

ik ben nog opzoek naar een programma waarmee je je stem kan bijwerken zoniet helemaal veranderen in een andere stem (computer, alain, heldere vrouwe stem enz enz.) weet iemand hier een geschikt programma voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
Anoniem: 67204 schreef op 23 november 2003 @ 17:40:
ik ben nog opzoek naar een programma waarmee je je stem kan bijwerken zoniet helemaal veranderen in een andere stem (computer, alain, heldere vrouwe stem enz enz.) weet iemand hier een geschikt programma voor?
Orange Vocoder misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Drazzic schreef op 26 november 2003 @ 19:46:
[...]

Orange Vocoder misschien?
ben hem aan het dowloaden zal laten weten of het wat is (maar 2mb lijkt me nogal onmogelijk dat dat vele stemvormen kent maar ik zeg het nog tussenhaakjes totdat ik hem geinstalleerd heb en mijn mijn eigen ogen gezien ;) )

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik ben een klein beetje bezig geweest met game-music te schrijven..

http://www.projectmojo.com/music

helaas zijn geen van alle af of allemaal netjes gemaakt nog.. dus alleen nog maar deeltjes :)

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

een vocoder veranderd niet je stemtype...
je kunt van een mannenstem nooit echt zomaar een vrouwenstem maken, en zeker niet met een vocoder.. wel kan jehem misschien pitchshiften maar dat is vaak ook niet echt fijn...
trouwens drazzic,
je melodielijn lijkt wel erg veel op dat nummer van de titanic.. :+

[ Voor 18% gewijzigd door djazete op 27-11-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
Anoniem: 67204 schreef op 26 november 2003 @ 20:31:
[...]

ben hem aan het dowloaden zal laten weten of het wat is (maar 2mb lijkt me nogal onmogelijk dat dat vele stemvormen kent maar ik zeg het nog tussenhaakjes totdat ik hem geinstalleerd heb en mijn mijn eigen ogen gezien ;) )
Benni Benassi heeft hem gebruikt bij Satisfaction, dus zal wel iets mee te maken zijn.

Welk nummer van Titanic?

[ Voor 4% gewijzigd door Drazzic op 28-11-2003 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68556

Ik ben nu ook al een tijdje met reason 1.0 & 2.5 aan het klooien. Er zijn nog niet veel nummer uitgekomen, maar 1 nummer heb ik helemaal afgemaakt :)

Hieronder kun je hem downloaden (btw, deze heb ik gemaakt met reason 1.0 en het is mijn eerste nummer).

Link

Commentaar is natuurlijk welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76218

Ik zou graag een beke d'n'b in elkaar steken. Hoe begin ik deraan?
Er van uitgaande dat ik een complete n00b ben. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 76218 op 12-12-2003 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 22:18
Anoniem: 76218 schreef op 12 december 2003 @ 23:16:
Ik zou graag een beke d'n'b in elkaar steken. Hoe begin ik deraan?
Er van uitgaande dat ik een complete n00b ben. :)
Fruityloops of reason aanschaffen. Je er lekker in verdiepen. En na een paar weken heb je je eerste d'n'b snippet. Als je een beetje gevoel hebt voor wat kan, en wat niet kan in d'n'b gaat het een stuk makkelijker. Opzich is een simpel ritme in elkaar steken nog niet zo lastig, maar wil je echt verder, dan blijkt d'n'b niet zo eenvoudig. Het vele filterwerk (HP en LP) over je sounds maakt d'n'b leuk om te maken. Succes ermee.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
inderdaad.. het begint bij veeeeeel muziek luisteren, en er een gevoel voor krijgen hoe je denkt dat het ongeveer gemaakt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
2 producersvrienden van mij hadden een nummer samen gemaakt deze rond gestuurd en uit eindelijk kregen ze een hele goede reactie van Massive Drive gevolg hun nummer zou uitgebracht worden, daarvoor hebben ze een remix wedstrijd gestart en de beste zijn gekozen uit 25 stuks en ook die van ons zit er bij, nu wordt het nog strijden wie de allerbeste is maar goed.

Over de remix, we moesten helaas de bitrate in Reason (waar alles in gemaakt is) wat omlaag zetten omdat we te veel instrumenten gebruikt hebben :) Verder hebben we er een hele tijd aan gewerkt ik weet echt niet hoelang maar zitten toch een hoop leuke uurtjes in.

Om toch jullie een idee te geven van hoe onze remix klinkt want we hebben geen previews geplaatst hier een demo versie omdat we de hele versie natuurlijk niet mogen plaatsen.

http://members.chello.nl/~w.vandijk1/Auke vs Aerodrome - Pasquinade (Lost Lagoon Remix - Demo).mp3

we zijn natuurlijk erg benieuwd wat jullie er van vinden alvast bedankt voor het luisteren

[ Voor 5% gewijzigd door Drazzic op 13-12-2003 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
* sorry dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door Drazzic op 13-12-2003 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
* dubbel post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
*dubbel shitzooi sorry!!

[ Voor 98% gewijzigd door Drazzic op 13-12-2003 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67204 schreef op 13 december 2003 @ 21:38:
[...]

lol

[...]

dubbel lol

[...]

trippel lol _/-\o_
Drazzic schreef op 13 december 2003 @ 16:00:
2 producersvrienden van mij hadden een nummer samen gemaakt deze rond gestuurd en uit eindelijk kregen ze een hele goede reactie van Massive Drive gevolg hun nummer zou uitgebracht worden, daarvoor hebben ze een remix wedstrijd gestart en de beste zijn gekozen uit 25 stuks en ook die van ons zit er bij, nu wordt het nog strijden wie de allerbeste is maar goed.

Over de remix, we moesten helaas de bitrate in Reason (waar alles in gemaakt is) wat omlaag zetten omdat we te veel instrumenten gebruikt hebben :) Verder hebben we er een hele tijd aan gewerkt ik weet echt niet hoelang maar zitten toch een hoop leuke uurtjes in.

Om toch jullie een idee te geven van hoe onze remix klinkt want we hebben geen previews geplaatst hier een demo versie omdat we de hele versie natuurlijk niet mogen plaatsen.

http://members.chello.nl/~w.vandijk1/Auke vs Aerodrome - Pasquinade (Lost Lagoon Remix - Demo).mp3

we zijn natuurlijk erg benieuwd wat jullie er van vinden alvast bedankt voor het luisteren
je link is DOOD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24301

Tadaa

Niet dood, spaties vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
ja probeerde de link heel de tijd goed te maken maarja dat lukte niet en ipv van editen deed ik quoten :S dus maar zo gelaten copy > paste in adresbalk werkt ook prima. Thankz Slizer btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76218

mercarra schreef op 13 december 2003 @ 11:59:
[...]

Fruityloops of reason aanschaffen. Je er lekker in verdiepen. En na een paar weken heb je je eerste d'n'b snippet. Als je een beetje gevoel hebt voor wat kan, en wat niet kan in d'n'b gaat het een stuk makkelijker. Opzich is een simpel ritme in elkaar steken nog niet zo lastig, maar wil je echt verder, dan blijkt d'n'b niet zo eenvoudig. Het vele filterwerk (HP en LP) over je sounds maakt d'n'b leuk om te maken. Succes ermee.
Dankuwel, ik was al wat in Fruityloops begonnen en ik moet zeggen, ik begin resultaat te boeken. Maar als ik hoor met welke genialiteit Come On My Selector in elkaar is gestoken, dat schaam ik me wel een beetje. Het is vooraal een kwestie van alles goed aan te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

Ahum produce ..... mwaah eerder remixen en bewerking van wat ik toe gespeeld krijg .

Middelen :

Reason 2.5 - met 17 apparte uit gangen
nuendo v2

Mc 303 - Mc 505 - TR505 -SP808
Vocoder van digitech waarvan het meeste gebruikt : Chordal & detune
En een dot aan andere hardware

Pc audio hardware :
Delta 1010 - SBLIVE - SB ( none live ) te zijne 17 out - 14 in
unitor 8 midi bak samen met de 1010 geeft dit 9 in - 9 out midi poorten.

Meer dan genoeg dus :)
Mijn vervelings factor is dan ook bijna 0 :*)

Ben nu ook bezig met een analoge DIY vocoder , de vorderingen zullen ook elders op het forum gepost worden , indien zo ver.
Dat voor als de verveling toch toe slaat :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 16-12-2003 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
*SCHOP*

ik was heel erg geinteresseerd in de Evolution UC-33, een midicontroller, nu zie ik ook een UC-33e staan maar ik kan zo snel de verschillen niet ontdekken er zou extra software bij zitten maar of dat echt veel uitmaakt... anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatbrother
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09-2013
Zelf ben ik ook al een hele tijd bezig met het producen.

Het materiaal waarmee ik werk :

- Roland JP-8080
- Yamaha CS1X
- Roland JD-800
- Emu E-Synth Ultra sampler
- digitale mengtafel Yamaha 02R (Adat aansluitingen)
- Acces Virus b
- Waldorf Micro Q
- Korg X3
- Waldorf Pulse
- Nordlead Nord-rack
- Yamaha A3000
- Yamaha EX-5
- Behringer SoundEnhancer
- Yamaha CS6X
- Monitors : Alesis Monitor One MKII (actieve)
- Monitors : Dynaudio BM15a (Actieve)
- Microfoon : AKG
- Microfoon : Rode NT-K
- ...

Dit is het zo ongeveer ...
Werkt allemaal heel leuk ... ;)

Greetz Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

ik heb eigenlijk een domme vraag; als je een midi controller zoals een midiman oxygen8 of evolution mk225c aansluit als USB verdwijnt dan ook het latency probleem wat je hebt met niet zulke super geluidskaarten?

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Reefer schreef op 05 januari 2004 @ 16:21:
ik heb eigenlijk een domme vraag; als je een midi controller zoals een midiman oxygen8 of evolution mk225c aansluit als USB verdwijnt dan ook het latency probleem wat je hebt met niet zulke super geluidskaarten?
Nee latency heeft alles te maken met je buffersize, en dus je geluidskaart. Een controller verandert daar niets aan.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:03

Eraser127

Nijkerk

Anoniem: 63431 schreef op 16 december 2003 @ 22:19:
Ahum produce ..... mwaah eerder remixen en bewerking van wat ik toe gespeeld krijg .

Middelen :
[...]
Ben nu ook bezig met een analoge DIY vocoder , de vorderingen zullen ook elders op het forum gepost worden , indien zo ver.
Dat voor als de verveling toch toe slaat :Y)
Waar heb je schema's oid vandaan van die vocoder? K'gebruik wel vocoder software, maar k'wil eigenlijk een mooie analoge vocoder. K'heb al een keer naar de Digitech Talker gekeken, maar die is wat "klein". Aangezien ik electronica gek ben is een DIY vocoder natuurlijk helemaal leuk. De enige die ik ken is die van Paia.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Voor de VST'ers onder ons: er is een niewe VST synth van de makers van de SuperWave Professional (updated SuperWave P8):

SuperWave Performer

Afbeeldingslocatie: http://www.superwave.co.uk/images/prod01_img.jpg
A powerful performance-orientated virtual analogue synthesizer incorporating embedded FM synthesis. If you're looking for great leads, pads, strings, basses, organs and pianos, whether for live performance work or sequencing... look no further!
Download hier een 21 dagen trial versie

Ik ben em al ff aan het checken en er zitten hele vette geluiden in :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Eraser127 op 19-01-2004 19:35 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eraser127 schreef op 19 januari 2004 @ 19:31:
Voor de VST'ers onder ons: er is een niewe VST synth van de makers van de SuperWave Professional (updated SuperWave P8):

SuperWave Performer

[afbeelding]

[...]

Download hier een 21 dagen trial versie

Ik ben em al ff aan het checken en er zitten hele vette geluiden in :9~
Ook van die uber harde en zware bassen? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Godsklere zeg wat is dat produceerspul duur. Kzat er ook aan te denken om te beginnen en als lekkere eerste synth een Access Virus C te kopen, maar dat ding kost gewoon bijna 2 ruggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
tja geen goedkope hobby idd...

vandaar dat ik het maar gewoon even bij software hou O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

Vash schreef op 25 januari 2004 @ 11:07:
Godsklere zeg wat is dat produceerspul duur. Kzat er ook aan te denken om te beginnen en als lekkere eerste synth een Access Virus C te kopen, maar dat ding kost gewoon bijna 2 ruggen :/
2ehands (zo heb ik 'm dus, 1200 euro - maar ik was er ook heeeeel snel bij en heb toen even hard blut moeten zijn) heb ik er eentje zien weg gaan voor 1350. Wat je ook kan doen : Virus B 2ehands. Die zitten rond de 800-900, en zo superveel verschil is er niet. Je mist de per-part equalizer, simultaan zit je met 24 ipv 32 stemmen (en als je met de computer zit te multitracken maakt dat toch niet veel uit, dan kun je gewoon per spoor opnemen en er effecten overkeilen).

Maar dat is nog geen 'produceerspul'. 1 synth maakt nog geen hit. Je hebt een mengpaneel nodig. Monitors (voor een goede weergave - als je niet weet wat je hoort heb je een groter probleem). Een sampler (gelukkig zijn de wat oudere modellen niet zo superduur, daar moet je echter wel wat gebruikersvriendelijkheid voor inleveren - en je kunt 'm vervangen door iets als een goede geluidskaart en Intakt of Kontakt). Een sample-playbacksynth voor de 'normale' geluiden.

Vrijwel alles kun je gewoon op je eigen systeem doen - gewoon 1g intern erin, goede cpu, doodstille kast (synthesizers hebben ook geen ventilators), goede controls (toetsenbordje + knoppenblok), en een select aantal VST-plugins (dus niet als een dolle kip alles gaan downloaden wat los en vast zit, dan kom je niet verder).

Je kunt ook bescheidener beginnen. Een Virus - tja, da's een gewilde bak. Veel dikke en vooral -veel- sounds in 1 machine. Maar een Micro Q is ook niet mis (en er zijn programmeertruukjes zodat je het onderste uit de kan kunt halen). Een Micromodular is al helemaal een Zwitsers(e) zakmes kettingzaag. Die laatste gaat voor hele leuke prijzen weg, en z'n grotere broer (al helemaal gaaf) ook. Wil je er gelijk toetsen bij : Alesis Ion, zit je gelijk onder de knoppen, of nog leuker, een Novation KS4. Die laatste is wel een beetje een poor man's Virus, zogezegd (daar beledig ik zowel Novation-luitjes als Access-luitjes mee, denk ik :D ) Ach, er zijn veel te veel opties ;).

Duur? Vroeger, toen was 't pas duur :7. Nu keilen de hardwareprijzen omlaag. Samplers krijg je aan de straatstenen niet meer kwijt. Virtueel-analoogjes ook niet echt meer. Je bent nu klaar met even downloaden en een goede computer + geluidskaart.

Gewoon goed op blijven letten op de 2ehands aanbiedingen en de muziekbeurzen volgen. Een paar dagen geleden is de NAMM geweest, en fabrikanten komen met nieuw spul uit. Gevolg : als 't op de markt komt dumpen mensen hun spul. Straks in april is er de MusikMesse in Frankfurt. Idem dito. En alles wat geintroduceerd wordt in die tijd krijg na 3 maanden toch meestal wel een leuke tik naar beneden qua prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Yoozer op 26-01-2004 05:36 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Yoozer schreef op 26 januari 2004 @ 05:33:
[...]

Maar dat is nog geen 'produceerspul'. 1 synth maakt nog geen hit. Je hebt een mengpaneel nodig. Monitors (voor een goede weergave - als je niet weet wat je hoort heb je een groter probleem). Een sampler (gelukkig zijn de wat oudere modellen niet zo superduur, daar moet je echter wel wat gebruikersvriendelijkheid voor inleveren - en je kunt 'm vervangen door iets als een goede geluidskaart en Intakt of Kontakt). Een sample-playbacksynth voor de 'normale' geluiden.
Een leuk monitorsetje heb ik al (Syrincs M3-220), kheb een Dateq XTC dus een produceermixer zal er ook wel bijkomen (zal wel een Behringer worden ofzo), en als sampler zat ik idd al aan een geluidskaart te denken.
Je kunt ook bescheidener beginnen. Een Virus - tja, da's een gewilde bak. Veel dikke en vooral -veel- sounds in 1 machine. Maar een Micro Q is ook niet mis (en er zijn programmeertruukjes zodat je het onderste uit de kan kunt halen). Een Micromodular is al helemaal een Zwitsers(e) zakmes kettingzaag. Die laatste gaat voor hele leuke prijzen weg, en z'n grotere broer (al helemaal gaaf) ook. Wil je er gelijk toetsen bij : Alesis Ion, zit je gelijk onder de knoppen, of nog leuker, een Novation KS4. Die laatste is wel een beetje een poor man's Virus, zogezegd (daar beledig ik zowel Novation-luitjes als Access-luitjes mee, denk ik :D ) Ach, er zijn veel te veel opties ;).
Kijk, da's interessant ! _o_ Bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beatbrother schreef op 05 januari 2004 @ 15:08:
Zelf ben ik ook al een hele tijd bezig met het producen.

Het materiaal waarmee ik werk :
[knip]

Greetz Bart
Yo Bart,
hier een mede synthforummer, zit je nu ook al op GOT rond te struinen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomme
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-11-2022
Jup,

Ben nieuw hier, met waarschijnlijk een vette noob vraag maar kom. Blijkbaar weten heel wat mensen hier van wanten.

Ik zoek dus een geluidskaart met een 8 of tiental stereo uitgangen, waarbij ik met bepaalde software samlpes en geluiden maak en ieder geluid individueel kan toewijzen aan een kanaal (om zo naar een externe mixer te gaan). Vraag is nu: welke geluidskaart en met welke software kan ik ze gebruiken???

Alvast bedankt

Greetz tom

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

stomme schreef op 27 januari 2004 @ 12:19:
Jup,

Ben nieuw hier, met waarschijnlijk een vette noob vraag maar kom. Blijkbaar weten heel wat mensen hier van wanten.

Ik zoek dus een geluidskaart met een 8 of tiental stereo uitgangen, waarbij ik met bepaalde software samples en geluiden maak en ieder geluid individueel kan toewijzen aan een kanaal (om zo naar een externe mixer te gaan). Vraag is nu: welke geluidskaart en met welke software kan ik ze gebruiken?
Als software zou ik eens Ableton Live uitproberen. Voor de hardware; verschillende fabrikanten hebben een zogenaamde 'break out box' voor hun geluidskaart waar (afhankelijk van het type) dan een x aantal uitgangen op zitten. Je zou kunnen kijken naar een M-Audio Delta 1010 (of als je beurs het niet toelaat een 1010LT - die heeft niet zo'n luxe break-out box). Een Hoontech DSP 2000 C-port heeft dezelfde functionaliteit als de Delta 1010 en is toch ook wel weer een hele slag goedkoper.

http://www.m-audio.com/in...cts.list&ID=pciinterfaces
Greetz tom
Die hoef je er niet onder te zetten want iedereen doet hier iedereen de groeten; zie de FAQ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomme
ja zeg bedankt hé

en die apleon met wa voor een programma kun je da zowa vergelijken. Ik zoek eigenlijk iets zoals fruity loops waarbij je iedere sample zo apart kunt aanpassen en in ritmesecties zetten. Werkt dat daarop ?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Graag gedaan :)
en die apleon met wa voor een programma kun je da zowa vergelijken.
Ik vergelijk het zelf met Sonic Foundry's ACID. Maar het is veel en veel meer dan dat alleen. Ik weet helaas niet of je ergens een demo kan scoren.

Wat gaat ermee?

- je hebt een aantal sporen.
- je hebt een aantal samples
- je hebt een aantal VST-effecten

Je kunt een sample als 'blokje' zien. Zelfs al heb je 'm in Soundforge of Wavelab niet goed afgeknipt en zitten er stiltes tussen, dan kun je zonder problemen zeggen "dit is m'n beginpunt, dit is m'n eindpunt, en de rest hoef je niet te hebben". Je sample blijft dus intact maar wordt vanaf een bepaalde plaats afgespeeld.

Op een dergelijk blokje kun je een VST-effect zetten. Bovenin staat de CPU-load meter; je kunt volgens mij ook nog gelijk resamplen (dit als je bijvoorbeeld 5 effecten erop hebt maar als die effecten dus CPU vreten; wat er dan gebeurt is dat de sample 'intern' opnieuw wordt opgenomen met de effecten, en dan krijg je een nieuwe sample die 'al zo klinkt' - maar die geen effecten meer nodig heeft.)

Blokjes worden automatisch correct getimestretched. Geen gekloot met 'synchroniseert die gesamplede echo nog wel'. De kwaliteit van timestretchen is erg aardig! Het plaatsen gaat snel (vandaar ook de naam 'live', neem ik aan). Je zou als 't goed is met een faderbank (midi-controller) een soort mixer kunnen nadoen; dan worden de volumes per spoor gelijk in de computer omhooggetrokken of omlaaggehaald zonder dat alles eerst door een mixer hoeft. Van wat ik zo heb gelezen en gezien (ik heb er gisteren voor het eerst mee mogen spelen) krijgt 't lovende kritieken en doet het de naam 'live' eer aan.
Ik zoek eigenlijk iets zoals fruity loops waarbij je iedere sample zo apart kunt aanpassen en in ritmesecties zetten. Werkt dat daarop ?
Bah, Fruity Loops >:) nee, geintje. FL is absoluut niks voor mij. Als jij 1 basdrum hebt en die 4 keer achter elkaar wilt zetten : geen probleem, daar heb je het hele grid voor. Als jij die basdrum 4 keer achter elkaar zet en daar 1 loop van wilt hebben; gaat ook. Je zit alleen dan in plaats van bij 16 knopjes de 1, 5, 9 en 13 op te laten lichten met blokjes te slepen en dan dat een paar keer achter elkaar te doen. 't Is wat dat betreft gewoon een andere interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomme
dank u wel ( leer hier meer in 5 minuten dan opt school)

zeg

en bestaan er zo'n geluidskaarten voor portables (op usb of zo) en heb je daar ook een site van.

Thx

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 23:36
Om beats te knippen in Soundforge selecteer ik nu steeds een gedeelte en plak dat in een nieuw stuk en sla het op, schiet niet op dus... Is er ook zoiets als in Recycle dat je een soort van rulers neer kan zetten en dat je dan automatisch alle gedeeltes kan saven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
zit zoiets niet in sound forge ingebouwd?

als ik in cubase zit gebruik ik gewoon intakt, hoef je niks te knippen ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 23:36
ja lijkt me wel dat er zoiets in zit, maar ik kan het nergens vinden.

edit:
heb het al voor elkaar.... regions neerpleuren en dan tools >> extract regions...
damn, dat ik daar niet eerder achter kwam

[ Voor 50% gewijzigd door psilo op 29-01-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Ow, verdrinkt 't topic bijna.
stomme schreef op 28 januari 2004 @ 20:19:
dank u wel ( leer hier meer in 5 minuten dan opt school)
Doe je ook een opleiding in die richting of heb je gewoon een onwetende of conservatieve docent? :)
zeg

en bestaan er zo'n geluidskaarten voor portables (op usb of zo) en heb je daar ook een site van.
Eh, nu weet ik even niet wat je bedoelt. Gewone USB-interfaces in plaats van PCI-kaarten? Tja, die zijn eerder voor laptops bedoeld..

http://www.m-audio.com/in....list&ID=mobileinterfaces
http://www.esi-pro.com/listProduct.php?ctgr=9

Tja, eigenlijk gewoon een kwestie van de sites afgaan van bedrijven en dan kijken of ze iets als dat aanbieden.
Thx
Hope that helps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomme
Werk in een bedrijf van klank en licht. Tschool is eigenlijk al een eindje gepasseerd. :*) :*) :*) Merci voe de info hé ;)

greetz
tom

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
heb een loopje gebakken omdat ik niet kon slapen

alle kritiek welkom!

[ Voor 4% gewijzigd door Chiron op 02-02-2004 09:37 . Reden: link gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Chiron schreef op 02 februari 2004 @ 01:42:
heb een loopje gebakken omdat ik niet kon slapen

alle kritiek welkom!
Die link is dood... jammer dat dit topic zo langzaam loopt. Maar ik heb op dit moment niets nuttigs mee te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
link gefixed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Ik heb nog een vraag: In bijv. Reason heb je een leuk moduletje om een echo te laten klinken bij je synths. Weet iemand een leuk voorbeeld van een hardwareversie van die module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Voor cleane multi-tap echo's : T.C. Electronics D-2, voor lekkere ranzige dub-echo's - Line 6 S-mod Echo. Voor budget : een van de lagere Lexiconnetjes, of als je compleet blut bent; Behringer of Zoom. In de aanbieding: Roland SRV-3030, zit veel in voor een leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61180

Nou heel lang sparen, testen en van alles bekijken en te doen ben ik tot deze set gekomen die ik nu een weekje in bezit heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.rolandus.com/images/products/groove/mc909_med.gif

-Roland Groovebox MC 909 (site & pdf)

Afbeeldingslocatie: http://www.rolandus.com/images/products/digital_mixing/vs2400cd_md.gif

-Roland VS-2400CD (site & pdf)

Afbeeldingslocatie: http://www.rolandus.com/images/products/monitors_speakers/DS-50Afront.gif

-Roland DS-50A (x2) (site)

Afbeeldingslocatie: http://www.akg.com/products/pspic/image//48/image1045317208_import3e2d905aa7478.JPG

-AKG C3000B (site & pdf)

Afbeeldingslocatie: http://home.swipnet.se/~w-44138/jv80/jv80_2.jpg

-Roland JV-80

-En de trotse bezitter van een enorme zooi met kabels :7

------------------------------------------

Op de VS-2400CD heb ik een TFT van Acer aangesloten en een zwarte muis/toetsenbord combi van logitech. De JV-80 had ik al reeds in mijn bezit en voldoet nog steeds als masterkeyboard.

Op mijn pc die ernaast draaid heb ik Logic waarmee ik gewone composities maak en dna met de zang afmaak via de VS-2400CD. Ik wil mij echter steeds meer gaan toeleggen op Dance en trance vandaar dat ik de MC909 heb aangeschaft, en dat is een zeer vermakelijke machine! 8)

Kzal zodra ik wat redelijks gemaakt heb het hier ook posten als dat mag. Tot die tijd ben ik aan het genieten waar ik zeer hard voor gespaard heb, nml: mijn eigen digitale studio 8)

Kmoet zeggen dat dit wel even een hele verandering is ten opzichte van mijn veel gebruikte atari setje :)!Samen met mijn leraar muziek ben ik al bekend in deze spullen omdat hij zelf ook een studio heeft. Vandaar dat ik zelf al bezig was met logic e.d. Maar nu wilde ik het helemaal zelf hebben en compleet af. Nou begint het wat te worden maar kmoet alleen nu weer sparen voor wat mooie modules om de juiste klanken te krijgen voor mijn orkestcomposities.. Nu alleen ook nog mijn zolder een beetje het uiterlijk geven van een echte studio. hahaha, een mens is ook nooit helemaal tevreden! Al moet ik zeggen dat ik momenteel niks te klagen heb :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Anoniem: 61180 schreef op 14 maart 2004 @ 19:55:
Nou heel lang sparen, testen en van alles bekijken en te doen ben ik tot deze set gekomen die ik nu een weekje in bezit heb:
[...]
:9~
[...]
Whaa, vet spul hoor, met dit spul moet je ook wel een mooie productie kunnen leveren (mits goed gebruikt natuurlijk :P) :)

[ Voor 80% gewijzigd door Eraser127 op 14-03-2004 21:31 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eraser127 schreef op 14 maart 2004 @ 21:29:
[...]

Whaa, vet spul hoor, met dit spul moet je ook wel een mooie productie kunnen leveren (mits goed gebruikt natuurlijk :P) :)
Precies mijn mening. Daarom ben ik al 5/6 jaar bezig met het leren produceren en alles wat erbij komt kijken (mixen, eindmix, effecten etc) bij mijn leraar. (die ook al diverse musicals heeft gemaakt en orkesten heeft gedirigeerd)!

Ik ben dus simpel begonnen met een midi studio (Atari O+ ) en heb mezelf naar deze set toegewerkt. Veel sparen en telkens de vorige modellen hiervan goed bekeken. Maar ja, hoe langer je wacht met kopen en hoe meer je gaat vergelijken des de gekker je word en kan je uit eindelijk helemaal geen keuze meer maken. Dus ik heb onlangs de knoop doorgehakt en deze set gekocht. Rede ook waarom ik voor de VS2400CD heb gekozen is omdat er een tft (of crt) op kan en zo doende er net zo op kan werken als op een PC maar dan zonder PC. En dat vind ik fijn, dan hoef ik mij niet te bekommeren om drivers, pc-perikelen etc. Lekker alles in lossen bakken en de doorslag was voor mij om op een normaal scherm te kunnen werken ipv zo'n klein LCD.

Maar genoeg theorie en mooie praatjes, kzal binnenkort is wat laten horen hier B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Ikedea - 't is dat je de JV al in je bezit had, want de XV-serie die in de 909 zit blaast 'm qua sounds denk ik uit het water ;).

Geen VA'tje erbij, of laten de financiën dat nog niet toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yoozer schreef op 15 maart 2004 @ 11:06:
Ikedea - 't is dat je de JV al in je bezit had, want de XV-serie die in de 909 zit blaast 'm qua sounds denk ik uit het water ;).

Geen VA'tje erbij, of laten de financiën dat nog niet toe?
Nou, daarom ook: Die JV had ik nog en dat ding speelt gewoon lekker. Ik ga de geluiden uit de MC909 ook via midi met de JV80 aansturen, tword allemaal smikkelen. :9

De VA serie bedoel je, wnat kweet niet precies wat je ermee bedoeld :?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 61180 op 15-03-2004 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Anoniem: 61180 schreef op 15 maart 2004 @ 11:40:
Nou, daarom ook: Die JV had ik nog en dat ding speelt gewoon lekker. Ik ga de geluiden uit de MC909 ook via midi met de JV80 aansturen, tword allemaal smikkelen. :9

De VA serie bedoel je, wnat kweet niet precies wat je ermee bedoeld :?
VA - Virtueel Analoog. Virus, Nord Lead, Supernova, Q, dat soort apparaten. Niet de Roland VA-serie met Variphrase ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Yoozer op 15-03-2004 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yoozer schreef op 15 maart 2004 @ 14:02:
[...]

VA - Virtueel Analoog. Virus, Nord Lead, Supernova, Q, dat soort apparaten. Niet de Roland VA-serie met Variphrase ;).
Ik dacht al ;)

Maar ja, nordlead zou leuk zijn, maar eerst weer even sparen. Stapje voor stapje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 11:25

Quarin

Ondertitel... wasda?

Het zal aan mij liggen maar ik ben hier in de omgeving van Zoetermeer geen enkele winkel tegen gekomen die midi-keyboards verkoopt. Vooral omdat ik toch altijd met computer werk en dus geen verterker hoef te hebben, "gewoon" een full-size aanslaggevoelig midi-keyboard. En dat is hier niet te vinden (ja, voor 550 euro maar dat is dus echt een beetje boven mn budget, het is niet meer dan een kleine hobby)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer

Reefer

madness

quarin schreef op 18 maart 2004 @ 20:23:
Het zal aan mij liggen maar ik ben hier in de omgeving van Zoetermeer geen enkele winkel tegen gekomen die midi-keyboards verkoopt. Vooral omdat ik toch altijd met computer werk en dus geen verterker hoef te hebben, "gewoon" een full-size aanslaggevoelig midi-keyboard. En dat is hier niet te vinden (ja, voor 550 euro maar dat is dus echt een beetje boven mn budget, het is niet meer dan een kleine hobby)
niet in zoetermeer maar wel goedkoop http://www.netzmarkt.de/thomann/ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

maar ik ben neit goed genoeg in duits om daar iets te kunnen vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer

Reefer

madness

quarin schreef op 18 maart 2004 @ 21:39:
[...]

maar ik ben neit goed genoeg in duits om daar iets te kunnen vinden.....
euh als je op de nederlandse vlag klikt dan is de site in het engels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

quarin schreef op 18 maart 2004 @ 20:23:
Het zal aan mij liggen maar ik ben hier in de omgeving van Zoetermeer geen enkele winkel tegen gekomen die midi-keyboards verkoopt.
Ik weet dat 't niet 'omgeving' is, maar een uurtje van je af (met de trein dan) zit Feedback Rotterdam als 't goed is. En daar kun je ook met de post bestellen.
Vooral omdat ik toch altijd met computer werk en dus geen verterker hoef te hebben, "gewoon" een full-size aanslaggevoelig midi-keyboard. En dat is hier niet te vinden (ja, voor 550 euro maar dat is dus echt een beetje boven mn budget, het is niet meer dan een kleine hobby)
Kijk maar eens op www.feedback.nl naar het spul van Evolution. Wat ook werkt; 2ehands een synth kopen, in de meeste gevallen zit je dan niet met fancy toewijsbare draaiknopjes voor je softsynths, maar fullsize toetsen heb je dan wel - denk spul zoals een Yamaha SY-22 of SY-35, of een Roland D-5/D-10. Heb je voor een prikje een heel redelijk tobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Okay bedankt voor de informatie, die duitse site ziet er wel goed uit en het prijsverschil met feedback.nl is erg groot dus ik denk dat ik dat risico maar neem, de mk-361 is verder zijn geld toch wel waard (200 euro)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik zou daar niet voor gaan. Die Evolution en Midiman keyboardjes hebben vrij brakke keybeds.

Een tweedehands Yamaha SY22/SY35 heeft hele redelijke toetsen (met aftertouch). Zijn dezelfde als op de Yamaha AN1x. Als je even zoekt, vind je een SY22/SY35 voor zo'n 120-150 euro. Heb je er gelijk wat cheesy geluidjes bij :)

De Korg M1 is ook niet duur te vinden, en heeft een prima toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik kan nu aan een Yamaha psr730 komen (tweedehands dus). Is dit goed bruikbaar en zo ja, wat is een beetje normale prijs om daarvoor te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Ik heb een PSR500, heb ik vroeger keyboardles op gehad. Zit niks bruikbaars op qua geluiden, maar is opzich wel een handig ding als MIDI keyboard (wel erg groot daarvoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

quarin schreef op 19 maart 2004 @ 16:32:
Ik kan nu aan een Yamaha psr730 komen (tweedehands dus). Is dit goed bruikbaar en zo ja, wat is een beetje normale prijs om daarvoor te betalen?
Afbeeldingslocatie: http://psrtutorial.com/Files/F_Yamaha/S_PSR730/psr730.gif
Da's best een bakbeest.. maar het is wel zo dat je dan onnodig betaalt voor

- speakers
- cheesy begeleidingsritmes
- een groot statisch display (het echte dot-matrix gedeelte is bizar klein, de rest zijn alleen dingen die aan of uit kunnen)
- een diskdrive (niet nodig bij Cubase/Logic)

Wat je dan niet hebt zijn

- draaiknopjes

Op www.prepal.com staan vaak een hele lijst aan prijzen. In bladen zoals de Duitse Keyboards en Keys worden wel vaak mooie lijsten gegeven, maar het keyboardsegment is er wegens plaatsgebrek en interessegebrek niet in opgenomen, behalve de echte topmodellen.

Voordeel van synths is dat het hele midi-gebeuren wat beter in te stellen is. Momenteel staat er op Marktplaats een leuke SY-22 voor 150. Het verschil tussen een 35 en 22 zit 'm in het FM-gedeelte.

Tips voor 2ehands :
http://xchange.interface.nl/
http://muziek.2ehands.nl/
http://www.synthforum.nl/...display.php?s=&forumid=21

Die laatste is misschien nog interessanter voor jou - er gaat momenteel heel veel bruikbaars in de verkoop :)

Vooral deze - http://www.synthforum.nl/...ead.php?s=&threadid=26116
Dan heb je een bizar grote hoop synth voor weinig geld, inclusief draaiknoppen. Compact, en ook nog eens een geluid waarvan je omvalt (bij een D-5 of D-10 doe je dat ook, maar om andere redenen :P ).

[ Voor 6% gewijzigd door Yoozer op 20-03-2004 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Heel erg bedankt voor alle links. Vooral die sy22 voor 150 klinkt erg goed. Ik kan hem echter niet vinden....

p.s. die korg is opzich ook leuk, maar mij nét wat te duur en te weinig toetsen.
(ik wil eigenlijk iig wel 61 toetsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05-2024
Quarin:

http://www.synthforum.nl/...ead.php?s=&threadid=26422

Hier staat een Yamaha SY35 voor 180 euro. Zitten voiceboards bij, daar heb je nietzoveel aan denk ik. De meeste mensen vinden de SY35 niet bepaald een spannende synth (ik wel, daarentegen) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69294

Kheb gister een phase 22 gekocht van terratec. Erg fijn ding, maar de midi heb ik tot nu toe nog niet werkend gekregen met fm7, reason, cubase sx en rebirth. Als iemand me kan helpen, graag. Er pendelt ook in het audio forum een topic over.
:)

ontopic:
Die phase 22 is echt een fijne kaart voor beginnende producers. Zit alles op wat je nodig hebt en als je uitbreidt kan je die kaart linken met andere geluidskaarten van terratec of kanalen uitbreiden met mengpanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Yoozer schreef op 20 maart 2004 @ 03:14:
[...]

Da's best een bakbeest.. maar het is wel zo dat je dan onnodig betaalt voor

- speakers
- cheesy begeleidingsritmes
- een groot statisch display (het echte dot-matrix gedeelte is bizar klein, de rest zijn alleen dingen die aan of uit kunnen)
- een diskdrive (niet nodig bij Cubase/Logic)

[quote]

Vooral die begeleidingsritmes zijn zo erg. Geen 1 fatsoenlijke producer gebruikt die dingen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Anoniem: 69294 schreef op 25 maart 2004 @ 15:44:
Vooral die begeleidingsritmes zijn zo erg. Geen 1 fatsoenlijke producer gebruikt die dingen toch?
Ik denk niet letterlijk direct uit de doos, maar er zijn genoeg mensen met een Tyros of zo die dan een stukje 'style' inladen en dat als schetsmatige basis gebruiken. Goede percussie is anders niet snel te maken en een loopje samplen is ook een beetje droog. Maar dan heb je 't ook over een Tyros ;). Ik denk dat als je door de reguliere groep van 100 ritmes stapt je een hele hoop geschikt materiaal vindt voor bruiloften en partijen, maar misschien niet zozeer om producties mee te maken; tenzij 't ding zo lelijk klinkt dat het weer leuk is (Casio-core).

[ Voor 13% gewijzigd door Yoozer op 25-03-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21388

He gasten,
eindelijk is het me gelukt iets te maken wat een beetje op een nummertje begint te lijken :P
Het genre noemen we maar Lomucore ofzo :P
Download

Op en aanmerkingen.. graag :)
Misschien dat iemand me kan vertellen hoe ik het stukje tekst (it was an outrage) wat minder abrubt erin krijg. Ook bij het laatste stukje als de bassline weer inkomt lijkt er iets nét niet goed te zitten, maar ik krijg het niet voor elkaar om dat goed te krijgen, dus tips zijn welkom :)

edit: misschien wel ff leuk om erbij te vermelden waarmee ik het gemaakt heb:
-Reason 2.5 + een zootje refills
-Technics AX7 Synthesizer/Keyboard
-3 gram wiet tot nu toe voor de inspiratie ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 21388 op 26-03-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 21:19

dominic

will code for food

Mijn huidige, nog wat rommelige setup.. Alleen de broodnodige gear nog staan, de rest komt wel weer..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~boutd/got/setup1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~boutd/got/setup2.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door dominic op 26-03-2004 13:22 ]

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69294 schreef op 25 maart 2004 @ 15:42:
Kheb gister een phase 22 gekocht van terratec. Erg fijn ding, maar de midi heb ik tot nu toe nog niet werkend gekregen met fm7, reason, cubase sx en rebirth. Als iemand me kan helpen, graag. Er pendelt ook in het audio forum een topic over.
Dammit, had'k een kapot midi-toetsenbordje geleend van iemand.
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40953

Quinie schreef op 13 augustus 2003 @ 16:08:
crookram: ten eerste bedant voor het door geven aan mikula..
Ik zou zeggen mail me :Y). .. of voeg me toe aan MSN ( sambalbadjak@hotmail.com )

Maare nog niets van Crookie gehoord hoor... Lijkt wel of die snuiter van deze aardkloot verdwenen is ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40953

Anoniem: 56924 schreef op 08 augustus 2003 @ 11:37:
.. of ben ik soms de enige non-house producer op dit forum, nee toch zeker. :(
Niet helemaal, mits je een mix van Jazz, Soul, Funk en triphop 'House muziek noemt'.
Ohh en ik maak geen gebruik van samples, wel is alles electronisch gemaakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

dat dit draadje nog steeds loopt :)
ik ben nog steeds bezig wat classic/game achtig te componeren :) alles met edirol orchestra bank :) lekker makkelijk op de computer

met mijn overige hardware doe ik niet veel op dit moment.. moet nog eens door mijn zooi synths heen bijten en wat extra controllers kopen..maar vind ik niet belangrijk nu :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeMerchant
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Ben opzich al een tijdje bezig met muziek maken, alleen tegenwoordig (nouja al een paar jaar) behoorlijk minder/niet. Sinds gister eigenlijk weer begonnen met Reason. Dit programma had ik al eens eerder gebruikt, maar toen kwam ik ook niet echt ver. Maargoed...ik wil er eigenlijk wel verder mee en hoop dat dit geen hype wordt van mezelf :)

Zelf beschik ik helaas niet over een keyboard (mn zusje wel gelukkig) dus die kan ik wel gebruiken wat ik ook al een keer gedaan heb. En verder heb ik een creative 1024 geluidskaart. Het viel me trouwens op dat toen ik het keyboard had aangesloten er een vertraging in zat als ik noten ging inspelen. Dit was, volgens de site van Reason, op te lossen door de latency te veranderen. Zelf heb ik dit nog niet geprobeerd. Tevens las ik ook in dit topic dat het van belang is dat je geluidskaart een lage xx heeft in ms. Hoe zit dat met die 1024? Ben ik genoodzaakt om een audigy / terratec te kopen?

Aangezien ik een newbie met Reason, vraag ik bij deze of het mogelijk is dat mensen me kunnen supporten via msn (merchant82@hotmail.com) ofzo. Helaas is het wel zo dat ik weinig tijd heb om er echt mee bezig te zijn, tsja baan he...dus dat worden dan de weekenden of avondjes/vrije middag. Maargoed khoop dat ik er nu wel verder mee kom dan voorheen en es een keer echt iets goed in elkaar kan zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

LeMerchant schreef op 02 juni 2004 @ 15:19:
Zelf beschik ik helaas niet over een keyboard (mn zusje wel gelukkig) dus die kan ik wel gebruiken wat ik ook al een keer gedaan heb. En verder heb ik een creative 1024 geluidskaart. Het viel me trouwens op dat toen ik het keyboard had aangesloten er een vertraging in zat als ik noten ging inspelen. Dit was, volgens de site van Reason, op te lossen door de latency te veranderen. Zelf heb ik dit nog niet geprobeerd. Tevens las ik ook in dit topic dat het van belang is dat je geluidskaart een lage xx heeft in ms. Hoe zit dat met die 1024? Ben ik genoodzaakt om een audigy / terratec te kopen?
Dan geen Audigy, maar liever die Terratec (of nog beter, een andere professionele geluidskaart zoals een M-Audio, een ESI, een Creamware of wat dan ook - ASIO is een sleutelwoord hier). Creative-gevalletjes staan er niet echt om bekend zich op musici te richten, eerder om bij games en films lekkere kwaliteit 5.1/7.1 te hebben. Latency heeft te maken met de kracht van je CPU; de juiste geluidskaart kan dat omlaag brengen tot 2ms, als je dit puur op de CPU doet kan het zijn dat het geluid gaat hakkelen en kraken.
Aangezien ik een newbie met Reason, vraag ik bij deze of het mogelijk is dat mensen me kunnen supporten via msn (snip ivm spam) ofzo.
Maar je hebt bij Reason toch wel een handleiding gekregen? Anders zijn er zat fora met Reasongebruikers waarbij je veel sneller antwoord op je vragen krijgt.
Helaas is het wel zo dat ik weinig tijd heb om er echt mee bezig te zijn, tsja baan he...dus dat worden dan de weekenden of avondjes/vrije middag. Maargoed khoop dat ik er nu wel verder mee kom dan voorheen en es een keer echt iets goed in elkaar kan zetten!
Tijd, altijd een probleem :). Maar als je er weer bezig mee wilt gaan kun je misschien beter de werking van de modules apart bestuderen in plaats van gelijk aan 1 song te beginnen. Alleen de Subtraktor al, wat daarmee te maken is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ja..audigy terratecc..en er zijn nog vele andere

je kan ook de kx drivers downloaden.maar er zijn er veel die nog problemen ermee hebben..
als je serieus met softsynths aan de slag wilt, moet je toch wel een wat stereke asio 2.0 kaart hebben

ik heb btw de ESI waveterminal 2496 .. goeie kaart..alleen zit nog geen midi op.. er zijn een hele nieuwe reeks nieuwe geluidskaarten uitgekomen laatst..
kijk even bij www.musicstorekoeln.de daar heb je gewoon een goed overzicht..de kaarten zijn wel verder allemala in NL te krijgen.. maar bij zoveel verschillende winkels weer.. gewoon daar ff kijken ;)

[ Voor 43% gewijzigd door gitaarwerk op 02-06-2004 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeMerchant
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

kep een site gevonden : http://www.dedicated.nl/ daarop heb ik wat geluidskaarten gevonden. Een terratec en een M-audio. Nou vind ik rond de 200 euro wel et max. voor een geluidskaart, maarja...

Had er wat op het oog, en de vraag is nu welke aan te raden is :)

- Audio Audiophile 2496 - 24 Bit 96 kHz, 4 in, 4 out, PCI Digital Recording Interface, MIDI -> 223,00 euro

- Terratec AudioSystem EWX 24/96 -> 209,00 euro

- Terratec SoundSystem DMX 6Fire 24/96 -> 259,00 euro

Btw nog ff een reason vraag tussendoor...Gister nog ff geprobeerd de patterns te automatiseren (combi Redrum & Matrix). Ik weet nu hoe ik de patterns moet 'automaten' met matrix. Maar als ik dan op play druk gaan de patterns in de matrix wel van 1 naar 2. Maar die van Redrum blijft gewoon op 1 staan.

Nou had ik daarvoor de Matrix al aangesloten op de Subtractor en het viel me op dat op de achterkant de draden WEL waren verbonden. Hoe zit dat met de combi Redrum / Matrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68556

LeMerchant schreef op 03 juni 2004 @ 10:07:
kep een site gevonden : http://www.dedicated.nl/ daarop heb ik wat geluidskaarten gevonden. Een terratec en een M-audio. Nou vind ik rond de 200 euro wel et max. voor een geluidskaart, maarja...

Had er wat op het oog, en de vraag is nu welke aan te raden is :)

- Audio Audiophile 2496 - 24 Bit 96 kHz, 4 in, 4 out, PCI Digital Recording Interface, MIDI -> 223,00 euro

- Terratec AudioSystem EWX 24/96 -> 209,00 euro

Btw nog ff een reason vraag tussendoor...Gister nog ff geprobeerd de patterns te automatiseren (combi Redrum & Matrix). Ik weet nu hoe ik de patterns moet 'automaten' met matrix. Maar als ik dan op play druk gaan de patterns in de matrix wel van 1 naar 2. Maar die van Redrum blijft gewoon op 1 staan.

Nou had ik daarvoor de Matrix al aangesloten op de Subtractor en het viel me op dat op de achterkant de draden WEL waren verbonden. Hoe zit dat met de combi Redrum / Matrix
Even voor de duidelijkheid, de matrix is dus een pattern maker die aangesloten moet worden op de synthesizers. Zoals de Malstrom, NN19 en wat je zelf al zei, de substractor. De matrix is voor melodien en voor bijv basslines.

Btw, ik zou dus niet weten hoe je die combinatie wilt laten werken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 68556 op 03-06-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Reddrum heeft een eigen pattern gedeelte, niet zo raar, want het is een drumcomputer, geen synth. De Matrix is pas handig als je, zoals Chiron zegt, er een synth of sampler op aansluit.

De drumcomputer in Reason is de Reddrum
De synths zijn de Subtractor en de Malstrom.
De sampler is de nn-19 en zijn grotere broer, voor het gebruiken van patches, is de nn-xt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

LE merchant, ik zal voor de m-audio gaan! kwalitief net wat beter dan terratec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 00:41

Wom

Ik heb deze geluidskaart ook, ben er dik tevreden over. Degelijk frontpanel en gewoon goed ding. Echter, waar ik voor reageer. Die prijs is belachelijk duur. Kijk eens in de pricewatch zou ik zeggen. :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste