How to become a Producer Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 51.384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

BAM
Weer 's wat materiaal van mij, is nog hevig in de WIP, maar vinden jullie het wellicht wat :?

[ Voor 3% gewijzigd door E-Mile op 27-06-2003 23:25 ]

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

en de nieuwere versie ervan
is hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foton
  • Laatst online: 11-02-2017
E-Mile schreef op 28 June 2003 @ 20:19:
en de nieuwere versie ervan
is hier
Klinkt goed, vooral de bassline. De melodie zit naar mijn idee niet helemaal lekker in 'de mix'. Misschien even verder zoeken naar een ander type instrument.
Klinkt igg beter dan de eerste versie.

BTW: lijkt me beter om niet na elke kleine aanpassing een nieuwe versie te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Na een half jaar af en aan aan dit stuk gewerkt te hebben heb ik 'm maar 's tot op zekere hoogte gefinished, graag comments en critics (hele andere categorie dan hierboven...)
Hier

[ Voor 5% gewijzigd door E-Mile op 29-06-2003 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foton
Ik heb nog een site van mij terug kunnen vinden met een aantal oude nummers (lo-fi previews) :P .
De nummers zijn ongeveer een jaar oud en ik vind ze nog best wel 'leuk' klinken.
Als er mensen zijn die de nummers volledig en in 'betere kwaliteit' willen horen, moeten die het ff zeggen. Kan ik ze eventueel opzoeken en uploaden (met mijn 56k :) ).

Zie hier de oude site die ik er binnenkort afflikker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

klinkt best aardig maar op den duur wel eentonig foton, zeker als ik de originele lengte zie :/ maar op zich is 't leuke muziek.
Had je nog C&C mbt mijn nr ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foton
E-Mile schreef op 29 June 2003 @ 21:04:
klinkt best aardig maar op den duur wel eentonig foton, zeker als ik de originele lengte zie :/ maar op zich is 't leuke muziek.
Had je nog C&C mbt mijn nr ?
Hmmm.... eentonig, misschien wel. Ik denk dat het vrij lastig is om commentaar te geven op een nummer die bv 10 minuten duurt waarvan je alleen de eerste minuut hebt kunnen beluisteren. Idd de preview van bv Subway is eentonig, maar dit is eigenlijk alleen de intro. Misschien moet ik toch eens de volledige versie uploaden.
Ik maak tegenwoordig weinig dance muziek, tenzij ik ga samenwerken en kan optreden (wat misschien binnenkort gaat gebeuren, het samenwerken dan).

C&C op Zion, hmmm...... niet echt. Klinkt wel goed, misschien een delay en flanger over de melody, zodat het net iets 'voller' klinkt. Het is maar een suggestie :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Mile schreef op 29 June 2003 @ 14:27:
Na een half jaar af en aan aan dit stuk gewerkt te hebben heb ik 'm maar 's tot op zekere hoogte gefinished, graag comments en critics (hele andere categorie dan hierboven...)
Hier
_/-\o_
Klinkt heel goed alleen de keuze van de instrumenten(geluid) zou ik anders doen en wat meer een filter gebruiken maar dat is persoonlijk,zou het niet slecht doenin een club denk ik dus verder uitwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Na veel comments en critics (en niet alleen van hier anders was 't namelijk niet zo gek veel ;) )een update

[ Voor 7% gewijzigd door E-Mile op 30-06-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

ik vind het eerlijk gezegd veel te eentonig... die stemsample komt ook wel je strot uit na een tijdje... ik mis een echt prettig opbouw met een goeie climax en ik vind je geluid echt corny (vooral je drum sounds) en je mix is ook niet echt prettig... en dan vind ik een half jaar er aan sleutelen wel erg lang eerlijk gezegd..
Is het een reason productie of heb je het met iets anders gemaakt?

[ Voor 23% gewijzigd door djazete op 03-07-2003 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

djazete schreef op 03 July 2003 @ 14:21:
ik vind het eerlijk gezegd veel te eentonig... die stemsample komt ook wel je strot uit na een tijdje... ik mis een echt prettig opbouw met een goeie climax en ik vind je geluid echt corny (vooral je drum sounds) en je mix is ook niet echt prettig... en dan vind ik een half jaar er aan sleutelen wel erg lang eerlijk gezegd..
Is het een reason productie of heb je het met iets anders gemaakt?
't was ook een half jaar af en aan sleutelen, het is niet zo dat ik hier een half jaar lang mee bezig ben geweest.
FruityLoops produktie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Heb net de Evolution UC-33 bestelt ( http://www.evolution.co.uk/moreinfo/hardware/uc33.htm ).... Een vriend heeft de voorloper er van, de uc-16 geloof ik en dies al echt handig :) vooral handig zijn de voor geprogrameerde setting voor sommige instrumenten voor Reason en sommige VST's. :) hoop dat ik em morgen of overmorgen thuis heb :) jam jam .....

Ik probeer nu trouwens in Cubase te werken, ik wil wat meer als Reason namelijk.. Maar ik krijg het nog niet voor elkaar om de effecten op te nemen met Cubase SX (1.06)

Ik maak een lege MIDI track, koppel er een VST instrument aan, neem wat noten op met men midi-keyboard. <- dit werkt allemaal perfect.
Nu ga ik weer aan het begin van de track staan, druk nog een keer op [REC] en draai wat aan de knopjes van het VST-instrument maar hij neemt er nix van op :( wat doe ik wrong? Rec enable staat ook aan van de MIDI track, dus het moeten werken :(
misschien toch maar ff de manual nog een keer doorlezen.. :'(

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 23:06

Eraser127

Nijkerk

_PoTaToX_ schreef op 06 July 2003 @ 10:41:
Heb net de Evolution UC-33 bestelt ( http://www.evolution.co.uk/moreinfo/hardware/uc33.htm ).... Een vriend heeft de voorloper er van, de uc-16 geloof ik en dies al echt handig :) vooral handig zijn de voor geprogrameerde setting voor sommige instrumenten voor Reason en sommige VST's. :) hoop dat ik em morgen of overmorgen thuis heb :) jam jam .....

Ik probeer nu trouwens in Cubase te werken, ik wil wat meer als Reason namelijk.. Maar ik krijg het nog niet voor elkaar om de effecten op te nemen met Cubase SX (1.06)

Ik maak een lege MIDI track, koppel er een VST instrument aan, neem wat noten op met men midi-keyboard. <- dit werkt allemaal perfect.
Nu ga ik weer aan het begin van de track staan, druk nog een keer op [REC] en draai wat aan de knopjes van het VST-instrument maar hij neemt er nix van op :( wat doe ik wrong? Rec enable staat ook aan van de MIDI track, dus het moeten werken :(
misschien toch maar ff de manual nog een keer doorlezen.. :'(
Heb het ff geprobeerd in de demo en idd, maar heb wat geprobeerd en:
Als je het VST-instrument ophebt, zie je links bovenin 2 knopjes R & W, als je iets opneemt zet W dan aan zodat ie de handelingen ook opneemt. Met afspelen zet je R aan zodat hij wat jij aan de knopjes doet, ook weer zo afspeelt.
Laat het ff weten als het gelukt is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Eraser127 op 06-07-2003 14:48 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Cubase lukt al aardig nu als zeg ik het zelf.. Als iemand de sample van men nieuwe track ff wil beluisteren ;) gaat alleen om het begin met melodie etc.. de rest is nog poep :)
link: http://members.home.nl/potatox2/Hier_1_4.mp3

beetje dood aan het worden hier :( echt jammer.....

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
geinig om te zien dat dit draadje toch steeds weer naar boven wordt gedregd

ik ben sinds een paar dagen ook bezig in cubase sx, gecombineerd met een berg vsti plugins... en het is ff flink wennen zeg maar je krijgt er wel een hoop vrijheid voor terug, ik denk dat ik reason uiteindelijk helemaal aan de kant ga zetten

potatox> sorry maar ik ben niet echt weg van je muziek, het zit leuk inelkaar maar het is allemaal zoooo uitgekauwd.. ik hou zelf meer van de wat experimentelere kant van de muziek en vooral warmte en funk

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga binnenkort ook is een kijkje nemen, als het echt ingewikkeld is begin ik er nog ff niet aan vanwege de verhuizing... maar anders zet ik hier ook snel een eigen eerste stuk(je) neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foton
I.p.v. oude rotzooi te uploaden, heb ik maar mijn nieuwe probeersel geupload.
Het nummer is nog lang niet af (wordt langer en moet iets meer variatie in), maar ik zou van jullie graag wat commentaar hierover willen hebben.
download hier muziekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
foton schreef op 20 July 2003 @ 19:45:
Het nummer is nog lang niet af (wordt langer en moet iets meer variatie in), maar ik zou van jullie graag wat commentaar hierover willen hebben.
klinkt chilll :D

relaxte downtempo

ik zou die opbouwende sfeer naar het begin van de eerste beats nog wat 'opbouwender' maken, net als rond de 1m40

ik denk dat het enige wat er nog aan ontbreekt een dnb versie is B) (verwachtte in het begin nl. als die beat begint dat de breaks me rond de oren zouden vliegen)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foton
Ener-G schreef op 20 July 2003 @ 20:18:
[...]

klinkt chilll :D

relaxte downtempo

ik zou die opbouwende sfeer naar het begin van de eerste beats nog wat 'opbouwender' maken, net als rond de 1m40

ik denk dat het enige wat er nog aan ontbreekt een dnb versie is B) (verwachtte in het begin nl. als die beat begint dat de breaks me rond de oren zouden vliegen)
vrij snelle reactie :)

Ik was mij er al van bewust dat het nummer vrij 'direct' begint.
Pas wanneer het nummer bijna af is, plakt ik er nog ff een 'duister' intro ervoor met effecten en dergelijke.
Heb je nog tips? Ik zit namelijk een beetje vast na 2m53.
Het is de bedoeling dat het nummer niet langer gaat worden dan 6 minuten, maar dat is altijd vrij lastig te zeggen.
Ik ben wel van plan om meer beats er in te gooien.
Hmmm.... een dnb versie, misschien in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
niet langer dan 6 minuten? juist dit soort nummers kunnen echt 10+ minuten zijn omdat ze zo voortkabbelen...

misschien dat je nog iets kan doen met de (sub) lead synths wat naar voren te halen, ze solo te draaien met alleen de beat erachter en een effectje eroverheen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foton
Ener-G schreef op 20 juli 2003 @ 23:13:
niet langer dan 6 minuten? juist dit soort nummers kunnen echt 10+ minuten zijn omdat ze zo voortkabbelen...

misschien dat je nog iets kan doen met de (sub) lead synths wat naar voren te halen, ze solo te draaien met alleen de beat erachter en een effectje eroverheen ofzo
misschien dat 6 minuten inderdaad vrij kort is voor zoŽn nummer, misschien wordt Žie ook wel langer. Als ik 6 minuten aan hou, dan wordt het meestal iets van 9 minuten (dat heeft het verleden althans bewezen :) ).
Ik denk dat ik wat andere gefilterde beats na 3m50 erin gooi en ook meer sweeps en choirs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 10:05
foton schreef op 20 juli 2003 @ 19:45:
Leuk gewerkt met panning, maar mag enigzins heel klein beetje minder, iig te erg voor als je met koptelefoon luistert. Verder erg relaxt mooie/wazige geluiden geven een mooie sfeer aan dit nummer. Stem erg cool er bij, maakt het allemaal lekker tripperig :) erg mooi nummer zeg! Netjes gedaan weinig commentaar kan ik er op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

laat ik mijn nieuwste track dan ook maar eens posten en zien wat jullie er van vinden ;) Drum and bass met reason en mc303

[DnB] hier te vinden

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een trackje van xeno, download hier (trance)

Feedback wanted !! :)

@reefer klinkt wel aardig mis alleen een stevige bassline, want natuurlijk helemaal bij dnb hoort ;) de naam zegt het al drum and bass :P :+

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

ik ben geen fan van trance maar met de bass in dat nummer zit het wel goed ;)

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reefer schreef op 23 July 2003 @ 20:06:
ik ben geen fan van trance maar met de bass in dat nummer zit het wel goed ;)
Hehe ja van mij mag er wel een beetje bass inzitten :P, met de mastering zal er wel een klein beetje laag uitgehaald worden dmv een multibandcompressor. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
Mijn laatste nummer demo/internet versie:

Lost Lagoon - Memories of Sunlight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je daar ook een langere versie van? Dan kan ik die ook een keer ergens draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
E-Mile schreef op 04 July 2003 @ 15:21:
't was ook een half jaar af en aan sleutelen, het is niet zo dat ik hier een half jaar lang mee bezig ben geweest.
FruityLoops produktie :)
Ik heb er ook es naar geluisterd, ik vind t gewoon meer een muziekje voor een computergame ofzo, ik kan me niet voorstellen dat een DJ dit in zijn/haar set zou draaien. En dat is, als ik naar muziek in dit draadje luister, toch wel mijn criterium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Klinkt zeker niet onaardig! Ik vind de hihat niet lekker klinken, daar zou ik een andere voor nemen. Melodie loopt lekker en klinkt ook goed, nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Dan even iets anders, ik draai zelf al jaren maar wil ook graag een nummer maken. Ik loop namelijk al net zo lang als ik draai met een idee en dat wil ik gaan uitwerken. In dit draadje kan ik eigenlijk geen antwoord vinden op de vraag hoe ik dan een producer word.

Het lijkt mij dat je met een aantal softwareprogramma's (bijna) alles kunt dat je ook met synths en hardwarematige mixers kunt, klopt dat allereerst?

Dan, wat heb ik nodig, of wat kan ik het beste eens proberen, als ik mijn 'stijl' (club, trance, hardtrance, hardhouse, hardstyle) muziek wil maken? Ik zat zelf te denken om eens naar een synth te kijken (of een software synth met een simpel MIDI keyboardje om op in te spelen) en bv. Digidesign DIGI 001, 002 Rack of misschien zelfs 002. Die 002 is alleen 2500 USD en da's misschien te veel. Ik wil zelf ongeveer 3000 euro uitgeven en mag ervan uitgaan dat ik een korting krijg van ongeveer 25-30 procent op apparatuur. Ik zou die 002 dus wel kunnen kopen maar dan heb ik geen geld meer voor een synth, en misschien is die 002 wel ontzettende overkill voor wat ik wil gaan doen.

Tips tips tips!

[ Voor 3% gewijzigd door TripleM op 24-07-2003 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Laatst online: 23-04 20:42
Mijn tip:
koop reason en een simpel midi keyboard en begin met vogelen.
produceren is moeilijker dan het lijkt!
ik hoor altijd gasten roepen van: "het is toch niet zo moeilijk? ik heb alle ideeën al in mijn hoofd zitten, ik hoef ze alleen maar in het programma te zetten en dan maak ik mastermuziek!" zo werkt het dus niet!!!

als ik jou was zou ik met reason2 beginnen en het hele tracker verhaal overslaan.
ik maak zelf al 7 jaar muziek. ben van FT2 > IT2.14 > MT2 > FL naar Reason2.0 gegaan en ik moet zeggen: Reason is de bom!

ik denk dat je het beste eerst ff de demo kan downen van propellerhead.se en dan kijkt of het wat voor je is... geloof me, het gaat nog een heel avontuur worden voordat je iets maakt wat door de beugel kan.

[ Voor 90% gewijzigd door Fubaruba op 24-07-2003 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clstat
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 19:03
Klinkt goed!
Heb je nog tips om met Fruityloops te werken? Ik ben net begonnen om een nummertje te maken na jaren met Fasttracker gewerkt te hebben...
Zie door de bomen het bos even niet meer... :)

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
daFubar schreef op 24 July 2003 @ 13:36:
Mijn tip:
koop reason en een simpel midi keyboard en begin met vogelen.
produceren is moeilijker dan het lijkt!
ik hoor altijd gasten roepen van: "het is toch niet zo moeilijk? ik heb alle ideeën al in mijn hoofd zitten, ik hoef ze alleen maar in het programma te zetten en dan maak ik mastermuziek!" zo werkt het dus niet!!!

als ik jou was zou ik met reason2 beginnen en het hele tracker verhaal overslaan.
ik maak zelf al 7 jaar muziek. ben van FT2 > IT2.14 > MT2 > FL naar Reason2.0 gegaan en ik moet zeggen: Reason is de bom!

ik denk dat je het beste eerst ff de demo kan downen van propellerhead.se en dan kijkt of het wat voor je is... geloof me, het gaat nog een heel avontuur worden voordat je iets maakt wat door de beugel kan.
Ik heb Reason al eens kort geprobeerd, een kennis van me heeft het in zijn studio.

Ik heb in een grijs verleden veel met Fasttracker gewerkt, maar trackers zijn volgens mij inderdaad niet echt geschikt als je professioneel muziek wil maken. Ik zal me eens gaan verdiepen in Reason.

Dan maar een keyboardje aanschaffen met MIDI OUT. Deze zal het wel worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.casio-europe.com/euro/emi/mini/images/product_photo/ph_ma150.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door TripleM op 24-07-2003 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

triplem is het niet beter voor je wallet om gewoon een midi keyboard te kopen ? en voor je imago ? :+ zie hier en hier

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heh ik had juist weer niet zulke goeie reviews van die Radium gelezen. heb zelf laatst de Evolution MK361 C gekocht. 61 touch sensitive keys en 16 controllers voor filters e.d. erg fijn! :) maar goed, niet iedereen heeft 61 keys nodig natuurlijk. als je een kleintje wil schijnt de Oxygen8 wel goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een usb keystation 61 van m-audio, bevalt goed, echter voor piano werk absluut niet geschikt hier koop ik binnnen kort een keyboard voor met piano gewogen toesten :)
Mijn alpha juno 2 is nu al zon 15 jaar oud, en diverse toesten zijn stuk en er rammelt wat binnen in :P , dus daar speel ik niet meer op, alleen via midi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Als het maar voor MIDI is, en je maakt dance, is het dan zo heel belangrijk wat voor keyboard je gebruikt om in te spelen?!

Het is beter voor mijn wallet om die goedkoopste Casio met MIDI te kopen, die krijg ik met nog veel meer korting namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foton
TripleM schreef op 25 July 2003 @ 00:58:
Als het maar voor MIDI is, en je maakt dance, is het dan zo heel belangrijk wat voor keyboard je gebruikt om in te spelen?!

Het is beter voor mijn wallet om die goedkoopste Casio met MIDI te kopen, die krijg ik met nog veel meer korting namelijk.
Beter voor je wallet??? Je hebt wel 2500 euro over voor digidesign apparatuur (wat je misschien helemaal niet nodig hebt), maar geen geld voor een fatsoenlijke keyboard :? .
Ik zou gewoon Reason kopen voor zoŽn 400 euro (verschilt per winkel) + een goede keyboard voor zoŽn 300 a 400 euro (en geen goedkoop Casio crap keyboardje).
Aangezien je niet meer dan 3000 euro uit wou geven, hou je nu nog zoŽn 2200 euro over, kan je eventueel een nog een nieuwe computer kopen ook.
Wanneer je nog een goede computer hebt, koop dan een goede geluidskaart
* kuch * Creamware * kuch *
maar een Terratec, RME of een M-Audio is meestal ook voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan natuurlijk best een bagger keyboardje van 10 euro kopen die toevallig ook een midi plug heeft. maar fantastische resultaten hoef je niet te verwachten. het kan overigens prima hoor, ik heb jaren met een heel oud Yamaha PSR keyboardje gewerkt, maar het is geen vergelijking met de Evolution die ik nu heb. je hebt niet alleen een veel betere respons, je hebt veel meer controle over de aanslag en de klank. ook in dance muziek kan dat een hele hoop uitmaken.

maar haal vooral die Casio joh. als je na een paar jaar dan eens iemand tegenkomt met een echt master keyboard zul je jezelf waarschijnlijk voor je kop slaan met die Casio, maar ok. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Hey...dit topic heeft nog stuipjes...

Ben een tijdje niet meer bezig geweest. Heb ff geen zin meer gehad om muziek te maken... het is zo veel werk, maar nu heb ik weer zin om te klooien (want dat is het vooral bij mij :) ) Ik krijg wel steeds vettere geluiden uit Reason. Heb het nu een maand of 2 (legaal) in mijn bezit, daarvoor had ik een kopie, maar ik wilde echt serieus met muziek bezig gaan. Had het in de V.S. besteld, scheelde wel aardig wat duiten. Ik ga dit topic weer volgen....

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jagermeister1 schreef op 25 July 2003 @ 16:27:
Hey...dit topic heeft nog stuipjes...

Ben een tijdje niet meer bezig geweest. Heb ff geen zin meer gehad om muziek te maken... het is zo veel werk, maar nu heb ik weer zin om te klooien (want dat is het vooral bij mij :) ) Ik krijg wel steeds vettere geluiden uit Reason. Heb het nu een maand of 2 (legaal) in mijn bezit, daarvoor had ik een kopie, maar ik wilde echt serieus met muziek bezig gaan. Had het in de V.S. besteld, scheelde wel aardig wat duiten. Ik ga dit topic weer volgen....
Wordt reason geleverd met een dongle ? of gewoon alleen een serie code ? gebruik reason zelf niet maar cubase SX, zit erover te denken om het erbij te nemen, wel handig om te weten wat voor dongle er eventueel bij zit. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Hmm iedereen loopt nu wel reason aan te prijzen, maar ik denk dat Cubase SX nog iets handiger is als je er ook nog hardware bij wil gaan gebruiken zoals synths enzo.. alhoewel veel VSTi's van tegenwoordig niet meer onderdoen voor een hardware synth en die ook wel de klus kunnen klaren, ik heb een hele tijd redelijk vruchteloos met Reason aangepield (van 1.0 t/m 2.5) maar pas sinds ik met Cubase SX ben gaan spelen heb ik echt het gevoel dat ik m'n ideen ook kwijt kan en wat 'vrijer' ben in het creeren en bepalen van m'n sound..

trouwens, als ik 3000 euro te besteden had wist ik het wel, dan kocht ik een Roland MC-909....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij moet je ook niet naar 1 programma kijken om mee te werken. de kracht van bijv. Reason is dat hij uitstekend als Rewire slave functioneert, zodat je het in combinatie met bijv. Cubase SX kan gebruiken. als je uitsluitend met 1 programma werkt leg je jezelf wel een behoorlijke beperking op. als je Cubase SX en Reason hebt dan zijn je mogelijkheden al weer veel beter, aangezien je dan zowel Reason modules als VSTi's in 1 project kan gebruiken.

ben persoonlijk niet zo'n enorme fan van Reason. het is een fantastisch programma hoor, maar de editor is echt bagger. dan is Cubase bijv weer beter. gebruik je veel loops, zoals ik, dan is bijv. ACID weer een must. gewoon veel combineren is de key. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
foton schreef op 25 July 2003 @ 09:01:
Beter voor je wallet??? Je hebt wel 2500 euro over voor digidesign apparatuur (wat je misschien helemaal niet nodig hebt), maar geen geld voor een fatsoenlijke keyboard :? .
Dat zeg ik niet. Een goed keyboard leek mij alleen niet zo belangrijk. Daarom zou ik zelf gaan voor de goedkoopste Casio met MIDI, omdat ik dat keyboard misschien toch niet zo veel zou gebruiken.
Ik zou gewoon Reason kopen voor zoŽn 400 euro (verschilt per winkel) + een goede keyboard voor zoŽn 300 a 400 euro (en geen goedkoop Casio crap keyboardje).
Casio crap keyboardje? Als je de markt voor keyboards serieus volgt, weet je dat Casio op dit moment de beste keyboards heeft. Maar dat doet er niet eens toe, aangezien ik van zo'n ding maar weinig mogelijkheden zou gebruiken behalve de MIDI OUT.
Aangezien je niet meer dan 3000 euro uit wou geven, hou je nu nog zoŽn 2200 euro over, kan je eventueel een nog een nieuwe computer kopen ook.
Wanneer je nog een goede computer hebt, koop dan een goede geluidskaart
* kuch * Creamware * kuch *
maar een Terratec, RME of een M-Audio is meestal ook voldoende.
En zo'n kaart die bij de Digi 001 zit dan? Bovendien zit daar Protools LE bij, is dat niet vergelijkbaar/beter dan Cubase SX?
Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 10:36:
je kan natuurlijk best een bagger keyboardje van 10 euro kopen die toevallig ook een midi plug heeft. maar fantastische resultaten hoef je niet te verwachten. het kan overigens prima hoor, ik heb jaren met een heel oud Yamaha PSR keyboardje gewerkt, maar het is geen vergelijking met de Evolution die ik nu heb. je hebt niet alleen een veel betere respons, je hebt veel meer controle over de aanslag en de klank. ook in dance muziek kan dat een hele hoop uitmaken.
Wat bedoel je met de klank? Meer controle over de aanslag heb je gelijk in, een full-size keyboard met touch-response is dan beter. Maar ook daar heeft Casio wel iets voor. Wat zijn nog meer goede master keyboards? Ik zag hierboven er al een paar genoemd staan van ongeveer 250-300 dollar maar daar was niet iedereen enthousiast over?
maar haal vooral die Casio joh. als je na een paar jaar dan eens iemand tegenkomt met een echt master keyboard zul je jezelf waarschijnlijk voor je kop slaan met die Casio, maar ok. ;)
Ik ken al mensen genoeg met een echt master keyboard. Die verdienen er alleen geld mee, ik (nog) niet ;)

Ook in de laatste paar replies zie ik dat Cubase SX weer opduiken. Ik heb even naar die demo-movie gekeken maar da's een crapding, zegt me niks over wat ik er nu mee kan. Het lijkt me een concurrent voor Protools (LE), klopt dat? Zijn er hier uberhaupt mensen die ervaring hebben met Protools? Die kennis van me gebruikt uitsluitend Protools in z'n studio als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Persoonlijk denk ik dat een beginner het beste meteen met een programma als Reason kan beginnen. Het is namelijk zeer compleet, ok je bent wat beperkt omdat je geen plugins of VSTi's kunt gebruiken, maar er zit al genoeg in om goede tracks te kunnen maken. Bovendien lijkt het alsof je met hardware werkt, waardoor je later eventueel makkelijker overstapt op echte hardware. In het begin is het moeilijk te snappen, maar na een tijdje intensief priegelen en klooien, kom je al een stuk verder. Ik snap het programma nu redelijk, het grootste probleem zit hem gewoon in de inspiratie. Ook mis ik de kennis van noten akkoorden waardoor ik weer erg beperkt ben in het verzinnen van melodieën. Al met al ben ik voorlopig nog niet uitgekeken op Reason. Ik moet eerst maar eens een paar fatsoenlijke tracks in elkaar kunnen zetten voordat ik naar een ander programma ga kijken.
Wordt reason geleverd met een dongle ? of gewoon alleen een serie code ? gebruik reason zelf niet maar cubase SX, zit erover te denken om het erbij te nemen, wel handig om te weten wat voor dongle er eventueel bij zit.
Wtf is een dongle? Volgens mij wordt het alleen met een seriecode geleverd. Tenminste...ik heb er verder niets bijzonders bij gekregen. Als je +/- € 260,- over hebt voor Reason, dan weet ik wel een webadres (U.S) waar je het kunt bestellen. Ze versturen het dan via UPS en je hebt het dan binnen 3 dagen in huis. Scheelde mij ongeveer €70,- euro (inclusief BTW en invoerrechten) in vergelijking tot de aanbieding bij Feedback (€329,-)

Edit: Laat maar...Reason 2.5 kost nu $349,- bij hetzelfde bedrijf. www.audiomidi.com

[ Voor 4% gewijzigd door jagermeister op 25-07-2003 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 23:06

Eraser127

Nijkerk

jagermeister1 schreef op 25 July 2003 @ 19:45:
Persoonlijk denk ik dat een beginner het beste meteen met een programma als Reason kan beginnen. Het is namelijk zeer compleet, ok je bent wat beperkt omdat je geen plugins of VSTi's kunt gebruiken, maar er zit al genoeg in om goede tracks te kunnen maken. Bovendien lijkt het alsof je met hardware werkt, waardoor je later eventueel makkelijker overstapt op echte hardware. In het begin is het moeilijk te snappen, maar na een tijdje intensief priegelen en klooien, kom je al een stuk verder. Ik snap het programma nu redelijk, het grootste probleem zit hem gewoon in de inspiratie. Ook mis ik de kennis van noten akkoorden waardoor ik weer erg beperkt ben in het verzinnen van melodieën. Al met al ben ik voorlopig nog niet uitgekeken op Reason. Ik moet eerst maar eens een paar fatsoenlijke tracks in elkaar kunnen zetten voordat ik naar een ander programma ga kijken.

[...]
Wtf is een dongle? Volgens mij wordt het alleen met een seriecode geleverd. Tenminste...ik heb er verder niets bijzonders bij gekregen. Als je +/- € 260,- over hebt voor Reason, dan weet ik wel een webadres (U.S) waar je het kunt bestellen. Ze versturen het dan via UPS en je hebt het dan binnen 3 dagen in huis. Scheelde mij ongeveer €70,- euro (inclusief BTW en invoerrechten) in vergelijking tot de aanbieding bij Feedback (€329,-)

Edit: Laat maar...Reason 2.5 kost nu $349,- bij hetzelfde bedrijf. www.audiomidi.com
Een dongle is zo'n soort printerstekker met aan beide kanten een aansluiting. In die dongle zit een bv. de chip voor Reason zodat je zonder dongle het programma niet kan gebruiken. De dongle zet je aan je LPT en daar kun je ook je printer weer aan zetten zodat dat ook gewoon blijft werken.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 18:13:
volgens mij moet je ook niet naar 1 programma kijken om mee te werken. de kracht van bijv. Reason is dat hij uitstekend als Rewire slave functioneert, zodat je het in combinatie met bijv. Cubase SX kan gebruiken. als je uitsluitend met 1 programma werkt leg je jezelf wel een behoorlijke beperking op. als je Cubase SX en Reason hebt dan zijn je mogelijkheden al weer veel beter, aangezien je dan zowel Reason modules als VSTi's in 1 project kan gebruiken.

ben persoonlijk niet zo'n enorme fan van Reason. het is een fantastisch programma hoor, maar de editor is echt bagger. dan is Cubase bijv weer beter. gebruik je veel loops, zoals ik, dan is bijv. ACID weer een must. gewoon veel combineren is de key. :)
mja maar vergeet niet dat Reason plus Cubase SX echt een enorme performance hog is, in dat opzicht is het wat handiger als je nog helemaal geen ervaring hebt met muziek maken om met Reason te beginnen vanwege het alles in 1 pakket..

en wat bedoel je met de editor? de sequencer bedoel je? dan is het niet zo gek dat Reason achter blijft.. Cubase SX is van oorsprong een sequencer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleM schreef op 25 July 2003 @ 19:20:
[...]
Wat bedoel je met de klank?
heeft eigenlijk niet zoveel met het keyboard zelf te maken, maar een hoop VSTi's zijn zo gemaakt dat je een andere klank hoort naar gelang de kracht van de toetsaanslagen. een instrument klinkt op deze manier veel natuurlijker.

je hebt met een goed touch sensitive keyboard in zekere zin dus meer controle over de klank, want met een "goedkoop" keyboard hebben alle aanslagen hetzelfde volume, en zullen deze dus ook allemaal identiek klinken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ener-G schreef op 25 July 2003 @ 20:24:
[...]
mja maar vergeet niet dat Reason plus Cubase SX echt een enorme performance hog is, in dat opzicht is het wat handiger als je nog helemaal geen ervaring hebt met muziek maken om met Reason te beginnen vanwege het alles in 1 pakket..
mee eens. ik ging echter niet uit van beginnende producers. maar je hebt gelijk, als je net begint is Reason qua gebruiksvriendelijkheid een aantrekkelijker pakket dan Cubase.
en wat bedoel je met de editor? de sequencer bedoel je? dan is het niet zo gek dat Reason achter blijft.. Cubase SX is van oorsprong een sequencer :)
ja ik bedoel de sequencer. werkelijk afschuwelijk hoe ze dat hebben gedaan. en Cubase is idd een echte sequencer, maar als je alleen met Reason werkt zou het toch wel fijn zijn als het editen van een song wat intuitiever ging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 21:46:
ja ik bedoel de sequencer. werkelijk afschuwelijk hoe ze dat hebben gedaan. en Cubase is idd een echte sequencer, maar als je alleen met Reason werkt zou het toch wel fijn zijn als het editen van een song wat intuitiever ging. :)
Motivatie?

Ik heb niet zo'n problemen met die sequencer, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog nooit met andere sequencers heb gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
uhmmm bijvoorbeeld sequencen van loopjes, in Cubase kan je gewoon een audio track invoegen, in Reason moet je heel omslachtig met de dr rex loop machine aan de gang (en dus ook Recycle om een loopje te bakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, het zal dan wel aan mij liggen, maar ik vind het bijvoorbeeld bijzonder irri dat je in zo'n klein vensterje moet editen. plus het achteraf bijwerken van midi gaat imho nogal onhandig. kweenie, ik mis aan de ene kant het overzicht een beetje, terwijl als je op detail niveau aan de slag wil dan ben je de hele tijd met de scrollbars aan het fukken om je geselecteerde time-frame in beeld te krijgen.

heb het overigens niet erg lang uitgehouden, dus ik kan niet echt zeggen dat ik het een eerlijke kans gegeven heb. maar aangezien ik Cubase al had ben ik met plezier weer terug gegaan naar het editen in dat programma. het is dus wel fantastisch dat je Reason modules direct vanuit cubase kan aansturen. :)

edit : om over het maken van loops maar niet te beginnen... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foton
Wat ik eerst ff kwijt wil:
Die nummers van XenoDaSoulJah en Drazzic zijn zeer goed.
Sturen jullie ook wel iets naar labels ofzo i.p.v. hier te posten?
Het nummer van Reefer vind ik ook zeer strak, misschien ff nog een ander melodietje er doorheen voor wat afwisseling, maar voor de rest helemaal top.

Iets anders. Ik heb zelf heel veel muziek programma's gebruikt, waaronder protools (ik heb er ook over nagedacht om zo'n digidesign 001 of 002 te kopen, maar ik vind het toch net iets te duur op dit moment), maar protools werkte toendertijd alleen nog onder win98, dus na het overstappen op win2000/XP viel deze sequencer helaas voor mij af. Ik denk dat Cubase toen wel een goed alternatief was. Ik heb nu al een paar jaar Cubase niet meer gebruikt, aangezien het voor mijn 700mhz comp de combinatie Reason en Cubase toch net iets te veel was. Nu ik al een tijdje weer een nieuwe comp heb moet ik geloof ik Cubase SX maar weer eens gaan proberen.
Ik moet zeggen dat ik de sequencer van Reason vrij prettig vindt om mee te werken ondanks de weinig mogelijkheden.

Oja, hier een update van mijn nummer (3 minuten aan toegevoegd)
download
Na het beluisteren van XenoDaSoulJah, Drazzic en Reefer hun nummers is mijn muziek nogal :O :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
Jadjong: Nee, we hebben besloten om geen hele versie's over het internet te laten zwerven omdat we serieus op zoek zijn naar een label voor dit nummer. Als hij uit is kan je natuurlijk wel de hele versie kopen ;)

TripleM: Thanks!

Clstat: Thanks, verder werk ik niet met Fruityloops het enige wat ik je kan vertellen is doe je eigen ding doe wat je zelf leuk vind en niet wat bijvoorbeeld in is op het moment, als je niet van hardstyle houd moet je dat ook nooit gaan producen omdat het zo'n hype is op het moment want dan kan je nooit goed er in worden. Verder veel oefenen luister naar profesionele nummers kijk hoe ze zijn opgebouwd en probeer het een beetje toe te passen in je eigen nummers.

Foton: Dit nummer hebben we afgelopen week op gestuurd naar wat labels we wachten nog op een reactie dus hopen dat het goed komt :)

Verder gebruik ik zelf alleen Reason, met een Evolution MK-249C dit is eigelijk een goede basis om te gaan producen het is niet veel maar het is voldoende. Ik heb een Audigy als geluidskaart ben ik niet echt bijster tevreden over maar leuk om mee te beginnen.

Nog even snel over Software vs Hardware. Iedere synth (hardware) heeft zijn eigen geluid mensen die veel met hardware werken kunnen ook vaak horen waar de geluiden uitkomen. Zo is het ook bij softsynths deze hebben ook hun eigen klank en klinken dus anders dan hardware synth's. Is dit slecht? Helemaal niet met software kan je net zo goede producties maken als met hardware, het is maar wat je zelf fijn vindt werken. De meeste zullen het fijner vinden als je gewoon met je handen de geluiden kan maken/tweaken/veranderen, andere vinden het niet erg om met de muis of een extern midi device te doen wat net zo makkelijk kan werken. Goede softsynths kosten ook heel veel geld dus daar hoef je niet heel veel op te letten. Hardware heeft zo zijn voordelen en software ook het is ene keuze die je zelf maakt. Tegenwoordig gaan mensen voor een combinatie van beide.

[ Voor 25% gewijzigd door Drazzic op 27-07-2003 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey een vriend van mijn nichte had ook een programma waarmee je eigen muziek kon maken, met daarbij zoveel plugins dat hij er zelfs naar een beurs voor is geweest, nu ben ik alleen de naam kwijt, iemand die een programma kent? (werd ook gebruikt door de echte producers volgens hem) en nee het was niet reason(2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 14:10:
hey een vriend van mijn nichte had ook een programma waarmee je eigen muziek kon maken, met daarbij zoveel plugins dat hij er zelfs naar een beurs voor is geweest, nu ben ik alleen de naam kwijt, iemand die een programma kent? (werd ook gebruikt door de echte producers volgens hem) en nee het was niet reason(2)
Cubase? Logic? Pro tools?

En wat moet ik mij voorstellen bij een echte producer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik geef het topic maar weer eens een schop onder zijn hol..

Van mijn kant ook weer twee snippets. Misschien dat jullie willen zeggen welke jullie beter vinden om aan door te werken of dat ik ze misschien maar allebei moet weg keilen. Ben nog niet zo lang bezig met producen, maar (al mag ik het zelf zeggen) ik boek enige vooruitgang. Moet ook het geduld leren op te brengen om secuur en geduldig te werk te gaan. Daar wil het bij mij nog wel eens aan schorten.

Nou ja...hier zijn ze:

Trance snippet
Trance snippet2

Oja...allebei met Reason 2.5 gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de eerste vind ik persoonlijk moooier doe er alleen een iets wat zwaardere bass in, voor de rest hoop ik dat ik hetzelfde kan als jou zodra ik begin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal me er ook maar eens mee bemoeien! Mijn geschiedenis: 10 jaar geleden begonnen en 4 jaar bezig geweest met FastTracker 2 en daarna Cubase in combinatie met mijn AWE 32. Er is toen ook wat uitgegeven (hardcore muziek) op een paar achteraf shit-cd'tjes maar heb er wel iets mee verdiend. Als ik er nu naar terugluister is het natuurlijk enorm amateuristicsh gemaakt maar dat had ik toen niet door.

Daarna aan de studie en niets meer gedaan tot vorige zomer. Toen vond ik Reason en ben daarmee aan de slag gegaan. Nu een jaartje verder heb ik het idee dat ik het een beetje door begin te krijgen. Dit nummer ben ik momenteel mee bezig. Heb het naar een label gestuurd maar die vonden het te trancy dus ga er een wat hardere versie van maken. Denk dat ik die basslijn eruit gooi en een raar geluidje erin stop. Die 303 aan het eind (voorzover het een 303 genoemd kan worden) moet je maar vergeten, die zuigt aan alle kanten. Toch maar weer eens Rebirth erop gooien!

Het nummer is dus volledig in Reason gemaakt. Verder heb ik geen apparatuur. Binnenkort komt er een Roland PC-300 zodat ik toch wat makkelijker de melodietjes kan maken (dat toetsenbord is ook niet alles...). Cubase heb ik er ook opstaan maar dat klote onboard geluid heeft een enorme delay als Cubase en Reason samenwerken en vanuit Cubase naar VST Instrumenten. Als ik daarmee verder ga moet ik dus een fatsoenlijke geluidskaart aanschaffen...

Maar hier is ie dan:
Equal In Love

Zeg me wat jullie ervan vinden!! Elk commentaar / opbouwende kritiek is welkom!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jagermeister1 schreef op 31 July 2003 @ 01:50:
Ik geef het topic maar weer eens een schop onder zijn hol..

Van mijn kant ook weer twee snippets. Misschien dat jullie willen zeggen welke jullie beter vinden om aan door te werken of dat ik ze misschien maar allebei moet weg keilen. Ben nog niet zo lang bezig met producen, maar (al mag ik het zelf zeggen) ik boek enige vooruitgang. Moet ook het geduld leren op te brengen om secuur en geduldig te werk te gaan. Daar wil het bij mij nog wel eens aan schorten.

Nou ja...hier zijn ze:

Trance snippet
Trance snippet2

Oja...allebei met Reason 2.5 gemaakt.
ik vind de 2de beter! alleen word het wel eentonig dus er moet nog het een en ander aan veranderen om het compleet te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 09:29:
Maar hier is ie dan:
Equal In Love

Ik vind hem best ok! Dat geluidje op het einde is juist lekker erin laten!!!

alleen vind ik dat je hem nog iets beter moet masteren vooral in het begin klinkt de hihat te hard dat zou nog beter kunnen voor de rest vind ik hem erg lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic

Maar hier is ie dan:
Equal In Love

Je mag er veel eerder een bassline in rammen, want nu heeft hij helemaal geen drive in het begin, verder vindt ik hem nog wat kaal mag wel wat bij. Die gekke geluidjes in de break voor de vocals zijn erg mooi (y) jammer van de vocal dat je hem niet zelf hebt gemaakt daarbij blijft het een mooie vocal. Ik mis ook echt een duidelijke melodie er in hoor wel af en toe wat kleine melodietje maar een echte hoofdmelodie heb ik nog niet gevonden. Heel nummer gezien kan je hier echt iets heel moois van maken!

Ik heb ook weer een nieuwe nummer af, ik heb maar weer een internet/demo versie geupload:

Lost Lagoon - Gateway to Midnight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drazzic schreef op 31 July 2003 @ 11:28:
[...]
Ik heb ook weer een nieuwe nummer af, ik heb maar weer een internet/demo versie geupload:

Lost Lagoon - Gateway to Midnight
Bedankt voor jullie commentaar! Ik ga eraan werken. Als ik zo dat nummer van jou hoor heb ik nog een lange weg te gaan :) Klinkt behoorlijk goed moet ik zeggen! Waar heb je dat mee gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 12:54:
[...]

Bedankt voor jullie commentaar! Ik ga eraan werken. Als ik zo dat nummer van jou hoor heb ik nog een lange weg te gaan :) Klinkt behoorlijk goed moet ik zeggen! Waar heb je dat mee gemaakt?
Reason v2.5 :) Onze (ik & Mikael Baggstrom) andere nummers kan je hier vinden http://www.mp3.com.au/lostlagoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Virtual insanity: Erg lekker nummertje.... stampt heerlijk!! Net wat Drazzic zegt, jammer van die vocal. Beetje vaak gebruikt, maar hij blijft mooi en zo is het ook.. :) Persoonlijk vind ik dat er niet zo veel moet veranderen aan dit plaatje.

Bedankt voor de reacties op mijn (nog vrij kale) snippets. Ik vraag me al een tijd af waar iedereen die effectjes voor Reason vandaan haalt. Ik bedoel die woosh geluiden e.d. Maken jullie ze zelf of zijn er goede Refills te vinden met deze effecten? Noem eens een paar goede Refills met effecten als dat mogelijk is.

En Drazzic: Jouw track klinkt ook weer super. Ik mag nog wel verder oefenen hoor ik :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
Zelf maak ik veel gebruik van de sample/refill cd's van Zero-G. http://www.zero-g.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ah daar heb ik ook een refill van ja. Trance construction kits of zo, maar dat is nog niet genoeg :P

Dus je maakt je effecten, zoals die woosh-geluiden, over het algemeen niet zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazzic
jagermeister1 schreef op 31 juli 2003 @ 14:09:
Ah daar heb ik ook een refill van ja. Trance construction kits of zo, maar dat is nog niet genoeg :P

Dus je maakt je effecten, zoals die woosh-geluiden, over het algemeen niet zelf?
Niet allemaal sommige zijn samples, andere eigen gemaakte patches, of bewerkte patches. Trance construcion Kit is super!! Gebruik ik heel veel. Er zijn zo veel goede refills gewoon beetje zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VirtuaInsanity idd hardcore beat erin, me likes hardcore :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foton

Maar hier is ie dan:
Equal In Love

Mooie vocal, alleen iets te vaak gehoord, maar een zeer zeer lekkerrr nummer (vooral vanaf 3min12).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Hier weer een kleine update van mijn nummertje.

Trance snippet

Edit: Ik heb gelijk maar die tweede snippet die ik had ook aangepast.

Trance snippet2

Zijn allebei qua kick en percussie exact hetzelfde, alleen de melodie verschilt.

Wat zouden jullie anders doen en welke vinden jullie persoonlijk lekkerder klinken?

[ Voor 50% gewijzigd door jagermeister op 01-08-2003 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Hmm kweenie de synth klinkt wat dof.. en het doet allemaal erg minimalistisch aan, ook de hele stijl is gewoon gedateerd, maak je nu muziek omdat het echt puur jouw ding is of omdat het makkelijk te maken is?
Ik betrapte me er zelf namelijk op in het begin met muziek klooien dat ik mezelf wel erg veel liet leiden door de presets en makkelijk onder de indruk was van sommige geluiden..

en wat voor tools heb je gebruikt om dit te maken?

Doorgaans ook niet mijn stijl, maar wel leuke oefening:
Wat vinden jullie van deze remix van mijn hand?

Mastermind_-_In_Love_(Ener-G_re-edit).mp3

Origineel:

Mastermind_-_In_Love_(slave_lead).mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga zo ook even mijn reason2 installeren, is het erg moeilijk om ff een leuke sample te maken zo als beginneling? (btw iemand had 2,5 waarvandaan heb je dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ener-G schreef op 03 August 2003 @ 12:31:
Hmm kweenie de synth klinkt wat dof.. en het doet allemaal erg minimalistisch aan, ook de hele stijl is gewoon gedateerd, maak je nu muziek omdat het echt puur jouw ding is of omdat het makkelijk te maken is?
Ik betrapte me er zelf namelijk op in het begin met muziek klooien dat ik mezelf wel erg veel liet leiden door de presets en makkelijk onder de indruk was van sommige geluiden..

en wat voor tools heb je gebruikt om dit te maken?

Doorgaans ook niet mijn stijl, maar wel leuke oefening:
Wat vinden jullie van deze remix van mijn hand?

Mastermind_-_In_Love_(Ener-G_re-edit).mp3

Origineel:

Mastermind_-_In_Love_(slave_lead).mp3
Idd nogal minimalistisch, maar ben nog niet zo lang bezig met producen en het is zeg maar nog een basis waar ik (misschien) nog aan verder moet werken. Producen is nu voor mij gewoon 1 grote ontdekkingsreis. Ik vindt dit soort muziek gewoon nog steeds lekker klinken, ook al is het volgens veel mensen achterhaald, uitgekauwd en grijsgedraaid. Ik heb overigens niet een vaste stroming die bij mij de voorkeur heeft. Ook vraag je of muziek producen echt mijn ding is... Uhmm...Momenteel vindt ik het dus erg tof om te doen. Ook ben ik al gek op 'housemuziek' sinds eind '80 en heb tot mijn 18de feitelijk niks anders geluisterd. Hardcore was voor mij toch wel DE favoriet. Later is dit wat afgezwakt en ben ik meerdere soorten muziek gaan waarderen. Heb me feitelijk nooit bezig gehouden met producen, dus..dit is (bijna) nieuw voor mij. Heb op een blauwe maandag weleens een hardcoretrack met FT2 gemaakt, maar dat is al gauw zo'n jaar of 5 a 6 geleden. Synthesizer geluiden hebben me altijd al waanzinnig gefascineerd en dus werd ik ook helemaal gek toen ik in Reason lekker kon spelen met de filters e.d. Dus om m'n antwoord samen te vatten: Ja producen is echt mijn ding, alleen al om lekker te kunnen pielen en klooien met de diverse apparaten. Een track afmaken is mij tot nu toe niet gelukt. Dit om de dood eenvoudige reden dat ik telkens tijdens het klooien weer op wat anders stuit en daar dan weer mee verder ga en dat herhaalt zich tot nog toe continu. Het had misschien makkelijker geweest als ik noten kon lezen e.d. maar helaas dat kan ik niet en misschien komt er nog eens een dag dat ik me ook daarin ga verdiepen.

Hier ook nog iets wat ik had gemaakt. Niet afgemaakt, omdat ik het niet meer kon horen zeg maar. Had er nog wel een betere bassline onder gezet e.d., maar die versie staat niet online. Het klinkt ook hier weer minimalistisch, maar dit is dan ook 1 van de eerste stukjes muziek die ik uit Reason kreeg. We klooien gewoon lekker verder :)
klik
Je Remix klinkt best lekker moet ik zeggen! Ook niet helemaal mijn ding, maar best aardig. Door het melodietje krijgt de hele track iets slooms over zich, maar dat zal in het origineel ook wel zo zijn. (niet geluisterd)
Verwijderd schreef op 03 augustus 2003 @ 21:19:
ik ga zo ook even mijn reason2 installeren, is het erg moeilijk om ff een leuke sample te maken zo als beginneling? (btw iemand had 2,5 waarvandaan heb je dat?)
Lijkt me niet de bedoeling om hier te vragen waar je die 2.5 versie vandaan kunt halen tenzij je een winkel bedoelt ;) Maaruh..samples maken? Reason is in feite een studio... Als je samples wilt maken moet je niet met Reason aan de slag lijkt me. Reason is om een al dan niet complete productie mee te maken, zowel stand alone of via Rewire met Cubase of bijvoorbeeld Rebirth.

[ Voor 72% gewijzigd door jagermeister op 04-08-2003 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 21:19:
(btw iemand had 2,5 waarvandaan heb je dat?)
Reason 2.5 is een gratis upgrade van versie 2.0. Je kan dus gewoon versie 2 in de winkel kopen en dan naar 2.5 upgraden. Vanaf versie 1 kan het niet gratis. Volgens mij kan je echter ook 2.5 in de winkel kopen. Verschil tussen het kopen van 2.0 of 2.5 is er dus op het moment nog niet (behalve dat 2.5 duurder is). Misschien dat je later als je 2.5 hebt gekocht kan upgraden naar 3.0 en niet als je 2.0 hebt gekocht, maar da's gokken nauturlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu 2,0 zal dus dan gewoon upgraden naar 2,5 btw ook geen 2,5 gezien dus....
ben benieuwd hoe het werkt, kan ik het vergelijken met fruity loops maar dan uitgebreider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Reason is echt een wereld van verschil vergeleken met fruity... je moet Reason echt zien als een 19" hardware rack maar dan op je scherm, je kan met een druk op de knop het rek omdraaien en zelf alle kabels pluggen en routen zoals je zelf wil.. net als in het geval van een echt midi rack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel ok ik zal het binnenkort hopelijk zelf ervaren aangezien ik nu nog hard werk op het land, zodra ik iets heb horen jullie het (of als er iets niet lukt;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
ik ben benieuwd :)

zijn er btw mensen die ervaring hebben met Ableton Live? ik probeer het nu een beetje te doorgronden, en het is inderdaad ideaal om een 'live' set neer te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foton
Ener-G schreef op 06 August 2003 @ 13:10:
ik ben benieuwd :)

zijn er btw mensen die ervaring hebben met Ableton Live? ik probeer het nu een beetje te doorgronden, en het is inderdaad ideaal om een 'live' set neer te zetten
Ik heb Live wel eens gecombineerd met Reason, maar iedere keer wanneer ik een song opende in Live moest ik al die Reason Rewire kanalen weer toewijzen :( .

Leuk programma, alleen computers en live optreden vind ik nog steeds een klein beetje een gevaarlijke combinatie. Ik moet zeggen de software wel stabieler is geworden en dat steeds meer mensen met sofware optreden.

Ik ben van plan om misschien zo'n RME Multiface te gaan kopen voor mijn laptop, tenzij iemand nog een andere/betere alternatief heeft voor een Multiface.
Misschien kan ik dan ook eens een optreden met m'n laptop :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reason 2.5 icm met een yamaha psr410
(klote keyboard maar ik gebruik hem alleen voor de midi aansturing van reason)

Ik maak niet echt fanatiek muziek ermee maar af en toe een pianosolootje of een stukje trance / club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
foton schreef op 06 August 2003 @ 15:46:
[...]

Ik ben van plan om misschien zo'n RME Multiface te gaan kopen voor mijn laptop, tenzij iemand nog een andere/betere alternatief heeft voor een Multiface.
Misschien kan ik dan ook eens een optreden met m'n laptop :D .
wat moet ik me bij zo'n multiface voorstellen, midicontroller met ingebouwde geluidskaart :?

ben daar ook naar op zoek namelijk, tegen een hopelijk niet al te dure prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foton
Ener-G schreef op 06 August 2003 @ 16:41:
[...]

wat moet ik me bij zo'n multiface voorstellen, midicontroller met ingebouwde geluidskaart :?

ben daar ook naar op zoek namelijk, tegen een hopelijk niet al te dure prijs ;)
kijk maar op de site van RME
http://www.rme-audio.de/english/hdsp/multifa.htm

Ik heb ook die 'externe geluidskaarten' van M-Audio en Terratec bekeken,
maar RME spreek mij net iets meer aan. Alleen RME is zo'n twee a drie keer zo duur dan vergelijkbare kaarten van M-Audio en Terratec.

Zo'n Multiface kost net iets meer dan 800 euro, en dan moet je ook nog een pcmcia kaartje kopen die meer dan 350 euro kost.

Een midicontroller heb ik al, namelijk een Peavey PC1600x :D .

p.s.
ik heb een aantal van jouw remixen beluisterd, maar kun je ook wat meer eigenwerk laten horen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik produceer al tijden eigen tracks, voornamelijk duistere hard/speedcore. Gebruikte daarvoor eerst Fasttracker II en Cool Edit '96 (back in the days) maar ben een paar jaar geleden overgestapt naar Jesklola Buzz (en de bijbehorende effecten en generatoren). Ik gebruik nog steeds Cool Edit, maar dat is inmiddels bij versie 2.0.

Ik heb dus eigenlijk vrijwel geen geld geïnvesteerd in mijn "studio", aangezien alles wat ik gebruik virtueel en gratis is (op een PC en Cool Edit na dan). Toch heb nu wel twee platen uit. Natuurlijk is de kwaliteit van de soort muziek die ik maak ook niet zo fantastish, maar het is allemaal underground, daar hoeft het niet super professioneel te zijn allemaal ;-). Als het maar lekker klinkt, beukt en duister is, dat is mijn motto ;-).

Anyways, ben eens bezig gegaan met een remix van 'Sean Paul - Get Busy'. Toen ik dat nummer voor het eerst hoorde heb ik mezelf gezworen het te remixen. Nu ik eindelijk eens de acappela en de instrumental heb gevonden ben ik daar dan ook aan begonnen. Het is een wat andere style dan wat ik normaal gesproken doe en zeker ook wat anders als het orginele nummer. Meer een soort high speed, jungle, beakcore mash-up remix ;-).

Het lijkt me eigenlijk het beste als jullie het gewoon even checken. (Opbouwende)kritiek is meer dan welkom!

URL: 'Sean Paul - Get Busy (Kerberos remix)'

Hij is nog niet af maar de grootste lijn zit er in, hoor graag van jullie wat er nog bij of af kan!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 01:04 . Reden: /me stoned; tekst was wat vaag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
foton schreef op 06 August 2003 @ 18:22:
[...]

p.s.
ik heb een aantal van jouw remixen beluisterd, maar kun je ook wat meer eigenwerk laten horen :) .
mja eigenwerk komt eraan... het 'remixen' gaat me momenteel wat makkelijker af omdat je wat creativiteit toch niet zo hoog moet zitten vergeleken met 'eigen werk' en het is voor mij nog 1 grote uitprobeer en leer oefening.. heb niet echt het idee dat ik alle tools voor de volle 100% beheers en er alles uit haal wat er te halen valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 00:58:
Het lijkt me eigenlijk het beste als jullie het gewoon even checken. (Opbouwende)kritiek is meer dan welkom!
Ik vind het totaal niet klinken,het klinkt alsof er 2 platen of meer door elkaar lopen,maar dan niet synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foton
Ener-G schreef op 07 August 2003 @ 01:04:
[...]

mja eigenwerk komt eraan... het 'remixen' gaat me momenteel wat makkelijker af omdat je wat creativiteit toch niet zo hoog moet zitten vergeleken met 'eigen werk' en het is voor mij nog 1 grote uitprobeer en leer oefening.. heb niet echt het idee dat ik alle tools voor de volle 100% beheers en er alles uit haal wat er te halen valt
Met het maken van eigen muziek leer je ook steeds nieuwe dingen. Ik denk dat je de software ook niet voor de volle 100% hoeft te beheersen om er iets redelijks uit te krijgen.

ff iets anders. Is zo'n RME Multiface niet iets voor jou, je was toch ook op zoek naar zo iets?

Btw: ik heb nog (van de vele) een oud nummer van mij gevonden. Ik vind 'm op zich nog wel leuk, alleen heb ik 'm toen niet afgemaakt en de mastering klopt ook niet helemaal (ik heb er al wat laag/bass uitgehaald).

download hier

Ik ben benieuwd naar de reacties. Het is nogal een oud nummer, dus ik denk dat ik 'm verder ook niet zal afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje jammer hoe dit topic nu meer lijkt te gaan over "How to become a house producer". de enige mensen die hier posten zijn dance/techno of andere house producers. maar er zijn meer elektronische stijlen dan alleen maar dance of techno ... of ben ik soms de enige non-house producer op dit forum, nee toch zeker. :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

House is ook zo'n lekker breed begrip. Maar ja je ziet hier weinig over het werken met multitrackers en bassgitaren idd. En dat terwijl ik zelf regelmatig gebruik maak van dergelijk apparaten als ik aan het producen ben. Hellaas ligt mijn studio al 2 jaar overhoop maar hoop binnenkort toch weer eens te kunnen beginnen. (de regelmaat is er dus wat uit ;) )

Voor de rest begrijp ik je punt niet helemaal wat je wil maken. Want het topic staat wel open voor non-house producers. Daarnaast blijft het natuurlijk ook zo dat de applicatie die hier worden genoemd en beschreven veelal ook door "gewone" producers worden gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door Quinie op 08-08-2003 12:30 ]

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2003 @ 11:37:
beetje jammer hoe dit topic nu meer lijkt te gaan over "How to become a house producer". de enige mensen die hier posten zijn dance/techno of andere house producers. maar er zijn meer elektronische stijlen dan alleen maar dance of techno ... of ben ik soms de enige non-house producer op dit forum, nee toch zeker. :(
mm tja ik werk met software en ben ook vanwege mijn achtergrond (techno dj) voornamelijk dance/elektronisch gericht, maar dat hoeft zich niet per se te beperken tot alleen house of techno, ben ook vaak aan het klooien met triphop en drum 'n bass

wat zijn de stijlen waar jij je mee bezig houdt dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quinie schreef op 08 August 2003 @ 12:27:
Voor de rest begrijp ik je punt niet helemaal wat je wil maken. Want het topic staat wel open voor non-house producers.
je hebt natuurlijk gelijk. vind het alleen jammer dat er voornl house mensen posten. overigens, vind het zeer interessant, dus post vooral door, maar ik zou het nog leuker vinden als er over wat meer verschillende stijlen gesproken werd. nah ja, c'est la vie.

anyway, als je dus es wat andere elektronische herrie wilt horen dan kun je wat van m'n eigen nummertjes checken op www.crookram.net. ik probeer relaxte downtempo achtige muziek te maken, of dat is gelukt is een tweede, maar goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

A lounche-achtig dus (btw ook een house style voor sommige ;) )
Zal vanavond ff downen als ik thuis ben. Downtempo is ook mijn favo style om te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me nog wel eens wat dingen af, produktie is bij mij altijd het ondergeschoven kindje geweest, componeren kan ik wel, en in veel stijlen ook, maar met het verkrijgen van een goede harmonische mix, de beste geluidskwaliteit en een goede eindmix heb ik regelmatig problemen. Het gaat wel al stukken beter dan een paar jaar terug maar tevreden ben ik nog zeker niet. Zijn er algemene tips waar je altijd bij het mixen op moet letten enzo? Sommige zal ik wel al weten maar hoe meer hoe beter!

My stuff:
Roland XP50
(+4 exp. boards: Dance, Techno, Session, Orchestral)
Roland Juno-60
Kawai K1r
Behringer Ultrafex-II

Software:
Sequencer: CakeWalk Pro Audio
Multitrack mixer: Cool Edit Pro 2.0
Soundforge

Als voorbeeldje van een eindmix:
http://www.engine-software.nl/mc/bj.mp3

ff niet letten op de kwaliteit van de vocalen, die zijn slordig geknipt, maar de plaatsing van de vocalen in de mix vind ik niet mooi bijvoorbeeld. Opmerkingen, rants & suggesties welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 12:36

hrr

Have a nice Day

Hallo allemaal ,

ff een vraagje , ik wil dus in de nabije toekomst een liedje gaan opnemen , kheb tot mijn beschikking :

Microfoons
Roland TD 6K
Keyboard (de oude yamaha psr 530 (denkik))
komt over tijdje een Yamaha P 80 oid in die trand
ook een PC (d0h) een amd 2000 , 392 intern

wat heb ik nu allemaal nodig om zegmaar redelijke muziek te kunnen opnemen ?

ohja ps. en welke geluidskaart raden jullie mij aan , een niet al te dure graag (zoals m-audio)

thnx anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 12:36

hrr

Have a nice Day

een voorzichtige kickje ,

ohja ps , op het bovenstaande post van mij een toevoeging ,

ik wil dus dat die geluidskaart aan de volgende dingen voldoed :

hij moet z'n eigen (processor) gebruiken op de geluidskaart, niet de normale processor (sorry , weet ff niet meer hoe dat heet )
Hij moet goed geluid hebben , ook zeker qua midi
hij moet ook gemakkelijk zijn dus ; OF interne kastje waar je midi , headphone , mic , line in kan pluggen , of externe , met het liefst meer dan 2 line ins , en 2 midi ...

denk iemand een beetje te weten wat ik zoek ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 16:40:
..Zijn er algemene tips waar je altijd bij het mixen op moet letten enzo? Sommige zal ik wel al weten maar hoe meer hoe beter!
..
Is altijd moeilijk hier advies in te geven geen mix is het zelfde en iedere verandering brengt weer een reactie van iets anders met zich mee. Met een iets specifiekere vraag zou dit makkelijker worden.

Maar 1 die mij goed bevalt wil ik je toch wel geven, draai met je EQ tonen weg die toch niet worden gebruikt. bv. bij hihat's het laag volledig weg halen. Hihats hebben toch geen laag (afhankelijk van gebruik ;) ). Dit voorkomt onnodig ruis en maakt die feq. vrij voor de geluiden die er echt zitten

edit: nog een tip als je een nummer maakt uit losse sampels bewaar dan ook je sampels voordat je je hdd format. en dus niet alleen je patterns en song :( :(
domme ik
edit2: crookram ik zie dat jij mikula goed kent. zou je hem willen vragen cotact met mij op te nemen of kun je mij ff zijn emailadres geven ik heb hem namelijk ooit het nummer incl samples gemaild in een zip hopelijk heeft hij die nog anders begin ik nu echt te balen

crookram : heb wat muziek van jou geluisterd. het is niet echt mijn style (te rustig) wat betreft het muzikale deel zeker in mijn ogen potentie maar ik zou veel meer doen met de drumpartijen en de filters.. maar goed ik hou dan ook van filters :).

Laat ik het zo zeggen mij handen begonnen wat te jeuken om iets aan die drums te doen. beetje te standaard en te mat voegd niet echt iets toe aan je muziek behalve een maatslag. maar zeker wel leuk gedaan. (geluid klinkt goed)

hrr: Ik vraag me een beetje af wat je bedoeling is wil je profie bezig of eerst huistuin en keuken gebruik waar je veel van kunt leren voor de eerste paar jaar tot dat je het echt in de vingers hebt. Ik vermoed het laatste.. koop gewoon een mooi SB. kan soundfonts aan en heeft daarmee wel een goed midi geluid. Geen eigen processor like een Creamware maar waarom wil je die eigenlijk (je motivatie ontbreekt). SB kan extern of intern. Maar goed ik zou dus niet iets duurs kopen als het voor huistuinkeuken is

Neem een cooledit of soundforge ofzo iets voor je mic's (wat voor zijn het eigenlijk).
En lekker opnemen, knippen, plakken, editen....

[ Voor 12% gewijzigd door Quinie op 13-08-2003 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quinie schreef op 13 August 2003 @ 15:06:
crookram : heb wat muziek van jou geluisterd. het is niet echt mijn style (te rustig) wat betreft het muzikale deel zeker in mijn ogen potentie maar ik zou veel meer doen met de drumpartijen en de filters.. maar goed ik hou dan ook van filters :).

Laat ik het zo zeggen mij handen begonnen wat te jeuken om iets aan die drums te doen. beetje te standaard en te mat voegd niet echt iets toe aan je muziek behalve een maatslag. maar zeker wel leuk gedaan. (geluid klinkt goed)
hmm dank je voor je commentaar. ik ben het persoonlijk niet eens met je opmerkingen over de drums, maar ja dat is eigenlijk ook wel logisch. ;) op zich ben ik met je eens dat het niet de meest interessante ritmes zijn, maar voor de style muziek die ik maak vind ik het zeker niet verkeerd. wellicht kun je me een voorbeeldje geven van drums die je wel goed vindt, bijv. in een nummer van jezelf? ben wel benieuwd wat jij dan een interessant ritme vindt. :)
edit2: crookram ik zie dat jij mikula goed kent. zou je hem willen vragen cotact met mij op te nemen of kun je mij ff zijn emailadres geven ik heb hem namelijk ooit het nummer incl samples gemaild in een zip hopelijk heeft hij die nog anders begin ik nu echt te balen
als ik m weer spreek zal ik m vragen contact met je op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

crookram: ten eerste bedant voor het door geven aan mikula. ten tweede ik bedoel het ook zeker niet verkeerd met je drums :). Maar ik zou wat filters over de verschillende geluiden gooien en dergelijke wat afwisseling (breaks) De drums mogen best wat toevoegen aan de melodie (maar dit is een zeer persoonlijke mening).

Ik zal wel ff zoeken naar een nummertje van mij heb alleen de laatste tijd niks meer gemaakt het is dus zeer oud als ik iets vind..

[ Voor 2% gewijzigd door Quinie op 13-08-2003 16:10 . Reden: typos ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste