- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Verwijderd
Nou uuh nee LOLjagermeister1 schreef op 16 May 2003 @ 15:55:
Hoe nemen jullie eigenlijk je eigen vocals op? Kun je dat direct in Reason doen, of gebruiken jullie een ander proggie en importeren jullie het opgenomen Wav-je dan in bijv. de NN19?
Ik werk uitsluitend met Cubase SX/Pro Tools.
Opstelling : Condensator mic - tube pre-amp - tube compressor - naar soundcard in
Meestal 24 bit opname 44.1khz uitzondering 32 bit true-tape wel eens.
Verder wordt de vocal dan bewerkt in SX en uiteindelijk pro-tools.
Luister maar wat demo's op http://yardcure.netfirms.com/
Kortom in een DAW en niet in een progje als Reason.
Dus mijn DAW bestaat oa. uit Reason.
Maaruh.... er zijn vast ook legio andere manieren om het te doen. Ik geloof dat je met de standaard software van de SB-live ook al aardig wat kan, maar hoe neem je dan op?
De Samplers in Reason kunnen alleen afspelen.
Maar daar kun je toch ook weer effecten en filters op los laten?Redje schreef op 16 mei 2003 @ 16:47:
Simpel gewoon met een proggie als Wavelab/Soundforge en lullen in de microfoon.
De Samplers in Reason kunnen alleen afspelen.
Kun je met soundforge/wavelab je stem ook vervormen?
Zo'n tool is echt een must, samplen, samples verbeteren, de eind mix normalizen etc etc.
Desnoods hak je de vocals in stukken en gooi je deze in een NNXT sampler.
[ Voor 33% gewijzigd door Redje op 16-05-2003 16:59 ]
Aha..klinkt goed! Ga ik als ik tijd heb eens op mijn gemak bekijken.Redje schreef op 16 May 2003 @ 16:56:
Tuurlijk kan dat.
Zo'n tool is echt een must, samplen, samples verbeteren, de eind mix normalizen etc etc.
Desnoods hak je de vocals in stukken en gooi je deze in een NNXT sampler.
Wat voor mic. gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb een gewoon simpel PC microfoontje. Ruis e.d. kun je dan gewoon weg halen via wavelab/soundforge neem ik aan of is een professionele Mic. aan te raden (ik ben geen zanger, weet je)?
Verwijderd
Ik ben al een hele tijd bezig met Reason, maar de synths kunnen gewoon niet tippen aan de VST plugins die ik met Cubase gebruik. Op een of andere manier beperkt Reason het geluid, wat ontzettend irritant is. Ik snap wel dat je de synths moet uitdiepen, maar ik heb al meerdere dingen geprobeerd (diverse effecten/tweaken) en toch hoor je op sommige stukken echt goed dat het "net-niet" is. Waarom snapt Propellerheads nou niet dat VST support een must is?!!Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 11:04:
[...]
Reason 2.5 is uit, maar daar zitten geen nieuwe synths bij. Wel een aantal hele gave effecten (Stream 4, advance reverb RV7000, unision, etc).
Wat betreft geluid uit reason, zal je zelf veel moeten 'tweaken' om er vette geluiden uit te krijgen. Het is zeker wel mogelijk, maar je moet er soms meer moeite voor doen en de synths goed kennen (maar dat is met ander softsynths ook). Layeren van geluiden en effecten wil ook altijd wel helpen. Ik vind het raar dat je er snel op uitgekeken bent, want er is echt veeeeel mogelijk met reason.
En over wat voor 'n vette sound heb je het?
Overigens vind ik Reason wel perfect om bijv. funky/disco house, gebaseerd op samples mee te produceren.
Inderdaad dat klinkt goed! Zo krijg ik et zelf nooit he
Ohja ik heb hier nog een (demo) track gevonden gemaakt in buzz.
http://www.lemerchant.net...emo%20track%2016-7-02.mp3
Oefening baart kunst jongeman.Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 11:17:
[...]
Ik ben al een hele tijd bezig met Reason, maar de synths kunnen gewoon niet tippen aan de VST plugins die ik met Cubase gebruik. Op een of andere manier beperkt Reason het geluid, wat ontzettend irritant is. Ik snap wel dat je de synths moet uitdiepen, maar ik heb al meerdere dingen geprobeerd (diverse effecten/tweaken) en toch hoor je op sommige stukken echt goed dat het "net-niet" is. Waarom snapt Propellerheads nou niet dat VST support een must is?!!
Overigens vind ik Reason wel perfect om bijv. funky/disco house, gebaseerd op samples mee te produceren.
Verwijderd
o.a produceer ik rap en hiphop.
die zou je kunnen gebruiken!
ps.
iemand geinterreseerd in mijn laatste nog-niet-helemaal-affe-maar-geen-tijd-voorlopige-creatie..?
[ Voor 31% gewijzigd door djazete op 26-05-2003 23:05 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
http://www2.hku.nl/~jan5/muziek/Zignut.MP3
gemaakt met:
Logic Audio
O2R
RME Hammerfall DSP Digiface
Waves + Timeworks plugins
VSTi's: superquartet, FM7, EVP 88, Waldorf Attack, EVD6
Gitaar en bas zelf gespeelt en opgenomen...
Zang is mn zusje, allemaal met knipoog gezongen want zowel zij als ik hebben ietwat een hekel aan dit soort 'doorsnee' muziek, maar voor de lol kan het geen kwaad...
Laat de kritiek maar komen (of de lovende woorden
edit:
aan de mix moet nog wel wat gebeuren.....
[ Voor 7% gewijzigd door djazete op 27-05-2003 10:29 ]
bij doorsnee muziek verwacht ik de zoveelste 13 in een dozijn trance riedel
de eindmix kan idd veeel beter, gooi het tempo ook wat omlaag, en je zusje mag iets zwoeler proberen te zingen.. dan is het echt een cool nr.. en zeker geen doorsnee muziek hoor!
het doet mij een beetje aan Bastian denken.. (maar dan minder eentonig
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
djazete schreef op 27 May 2003 @ 10:26:
Okay... zoals ik al zeg, nog niet helemaal af, en dr zijn vast een boel dingen die jullie anders zouden doen.. Tips hoor ik graag, gegronde (!) kritiek ook. Let wel: ik heb _geen_ ambities met dit soort dingen, ik doe het gewoon voor de lol... Neem de muziek dus vooral niet te serieus
gemaakt met:
Logic Audio
O2R
RME Hammerfall DSP Digiface
Waves + Timeworks plugins
VSTi's: superquartet, FM7, EVP 88, Waldorf Attack, EVD6
Gitaar en bas zelf gespeelt en opgenomen...
Zang is mn zusje, allemaal met knipoog gezongen want zowel zij als ik hebben ietwat een hekel aan dit soort 'doorsnee' muziek, maar voor de lol kan het geen kwaad...
Laat de kritiek maar komen (of de lovende woorden)!
edit:
Klinkt lekker zeg. Je zusje heeft ook wel een aparte stem. Muzikaal en vocaal vindt ik het in iedergeval vrij orgineel. Misschien kan de tekst nog iets uitgebreider. Heerlijk plaatje!! Petje af!
Edit:
Heb hem nog ff 2x geluisterd en iets doet mij denken aan Moloko ofzo. Het zal dat basslijntje wel zijn. Ook complimenten voor je zusje trouwens.
[ Voor 8% gewijzigd door jagermeister op 27-05-2003 13:17 ]
Moloko heb ik als eens iemand horen zeggen ja
Ook daar deed het me wel aan denken
Als ik de final heb zal ik hem wel weer posten
(eigenlijk is doorsnee niet wat ik bedoel, maar mn zusje houd en luistert veel naar singer songwriter muziek, en ik zelf ook wel... dan is deze electronische toch wel enigzins commercieel klinkende muziek voor haar toch iets te...commercieel... vandaar.)
[ Voor 21% gewijzigd door djazete op 27-05-2003 15:31 ]
Verwijderd
commercieel klinkende muziek
Commercieel is voor mij een cd met een barcode erop
/miereneuker modus/
Serious mode/
Wat is je email ? (djazete)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 15:56 ]
met commercieel bedoel ik: top 100..
het blijft een vaag begrip, maar als je dit vergelijkt met singer songwriter begrijpt men hopelijk wel wat ik bedoel... ik zelf heb er niet zo'n aversie tegen (als het maar goede muziek is)...
Ik heb er ook zeker geen aversie tegen. Waar ik wel aversie tegen heb is mensen die continu zitten te zeiken over commerciële muziek. Kan ik echt niet tegendjazete schreef op 27 May 2003 @ 16:20:
zie je hotmail...
met commercieel bedoel ik: top 100..
het blijft een vaag begrip, maar als je dit vergelijkt met singer songwriter begrijpt men hopelijk wel wat ik bedoel... ik zelf heb er niet zo'n aversie tegen (als het maar goede muziek is)...

Zusje van je wil ik ook wel eens zien

Zo, klinkt goed.djazete schreef op 27 mei 2003 @ 10:26:
Okay... zoals ik al zeg, nog niet helemaal af, en dr zijn vast een boel dingen die jullie anders zouden doen.. Tips hoor ik graag, gegronde (!) kritiek ook. Let wel: ik heb _geen_ ambities met dit soort dingen, ik doe het gewoon voor de lol... Neem de muziek dus vooral niet te serieus
edit:
Lekker fris, idd beetje Moloko, maar iig zeker geen 13 in een dozijn.
Als je er een hardere basedrum en baseline tegenaan gooit heb je een lekkere danceplaat. (Room5, Armand van Helden, Phats & Small style.)
Niet dat ie nu niet goed is, maar je kan veel kanten op
Ik zat zelf eerst ook aldoor op Reason 1.0, 2.0 en Cool Edit.
Begin nu samen met een maat van mij meer door te slaan op Cubase SX met alle soort VSTi-s plugins etc.
Ik wil binnenkort ook eens een kijkje nemen naar Cakewalk Project 5.
Masterkeys op Korg en zelfs nog een Casio-tje.
Ik zal kijken of ik binnenkort ook nog wat leuks kan laten horen hier.
...:::everybeat.nl
Verwijderd
Hardware:
- Ibanez GSA-60 elektrische gitaar
- el cheapo spaanse gitaar van mn moeder
- el cheapo Casio keyboardje (kan je nog verbazend veel mee!)
- el cheopo mic
- een Behringer shark dsp110 als microfoon/gitaar voorversterker.
- binnenkort een electrisch/akoustische gitaar. (staalsnarig met element)
- binnenkort een Boss GT-6/5/3 voor effecten etc
Als software dus Fruityloops. Voor knippen/plakke in wav gebruik ik het open-source programma AudaCity. Simpel maar doeltreffend. Verder nog wat plugins en een (zelf opgebouwde!) sample library.
Interessant topic. Vreemd dat ik het nog nooit eerder heb gezien. Maar goed, beter laat dan nooit
wat gaaf misschien is is om het snarengekletter van een leuke acoustiesche gitaar er af en toe doorheen te doen.. haal die door een chorus (heel klein beetje) en laat em verzinken in een diepe galm met een beetje pre-delay..en je nummer is af
--
Trakje van Djazate is ook erg lekker.. kan hier nu helaas niet goed luisteren.. straming kan ik niet op mijn hifi set doorsturen for some reason
---
anyway..
ik wou em eigenlijk net weer omhoog gaan schoppen
vandaag heb ik even 2 el cheapo leuke monitoren gekocht..
feedback heeft ze in de aanbeiding staan... 270 euro voor een paar tannoy reveal passief
(nu even een wat oudere quad amp opzoeken.. de versterking nu sux een beetje... (men oude akai amp)
het was eigenlijk de bedoeling om alleen te kijken naar een masterkeyboard.. ik spaar nog maar even verder
mijn laatste creatie
http://www.jordyhoutman.nl/piano.mp3
dit is niet zelf gecomponeerd.. dit is het pianostuk van"Final Fantasy X - To Zanarkand"
hij klopt nog niet helemaal..want dat moet ik nog even oefenen.. het is best wle moeilijk als je een tijd niet hebt gespeelt, geen noten meer gelzen hebt.. en NOOIT met 2 handen zelfs hebt gespeeld dat nu dit dingetje ineens te doen...

jammer dat reason een brakke piano heeft... en mijn keyboard geen aanslaggevoeligheid en gewogen toetsen heeft .. lekker dynamische & gevoelig dus (not!
op naar een nieuwe dus (gelijk maar ff met steinberg the grand erbij)
helaas heb ik nog steeds niet de meoite genomen om de waldorf MW uit te proberen
[ Voor 71% gewijzigd door gitaarwerk op 27-05-2003 23:25 ]
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
Moet idd nog gitaar in. Helaas heb ik nog geen akoustische gitaar die ik fatsoenlijk kan opnemen maar daar komt binnekort verandering in. Ik zal wel ff elektrisch iets inspelen.Gitaarwerk schreef op 27 mei 2003 @ 23:16:
wat gaaf misschien is is om het snarengekletter van een leuke acoustiesche gitaar er af en toe doorheen te doen.. haal die door een chorus (heel klein beetje) en laat em verzinken in een diepe galm met een beetje pre-delay..en je nummer is af..maar dat zou ik doen.. hehe
Je kan best wel pingelen. Verder dan "Fur Elise" ben ik nooit gekomen (ken dat verdomde stuk nog steeds voor de helft uit mijn hoofdGitaarwerk schreef op 27 mei 2003 @ 23:16:mijn laatste creatie
http://www.jordyhoutman.nl/piano.mp3
dit is niet zelf gecomponeerd.. dit is het pianostuk van"Final Fantasy X - To Zanarkand"
hij klopt nog niet helemaal..want dat moet ik nog even oefenen.. het is best wle moeilijk als je een tijd niet hebt gespeelt, geen noten meer gelzen hebt.. en NOOIT met 2 handen zelfs hebt gespeeld dat nu dit dingetje ineens te doen...![]()
jammer dat reason een brakke piano heeft... en mijn keyboard geen aanslaggevoeligheid en gewogen toetsen heeft .. lekker dynamische & gevoelig dus (not!)

Verder snap ik niet waarom je nou altijd "monitors" nodig hebt. Zeker niet als ze goedkoop zijn. Naar mijn weten zijnd ie bedoeld om het geluid zo "echt" mogelijk weer te geven maar zolang je toch een "normale" versterker gebruikt heeft dat niet echt veel zin lijkt mij. Verder kun je net zo goed een paar kwalitatief goede hifi speakers gebruiken die een redelijk natuurgetrouwe weergave hebben. Ik heb het gevoel dat zulke monitors alleen voor het echte fijne werk nodig zijn en dat je voor de rest ook wel zonder ze kan.
redje: andere kick moet inderdaad.... er zit juist nu een akoestische kick in, en ik denk juist dat er een electrische (of flink geprocesde akoestische) kick in moet...
Plus misschien nog wat andere dingen.. maar zoals ik hierboven al zeg... ideeen zijn er wel
wie weet binnenkort!
gitaarwerk: kunnen we nu binnenkort eindelijk jouw mix en productie werk bewonderen nu je betere monitors hebt..?
Ik ben zeer benieuwd!
[ Voor 59% gewijzigd door djazete op 28-05-2003 00:19 ]
"besaid island" en "eternal harvest" (tenminste..voor een beginner is het lastig)
maar nee..scheelt echt wel..
ik heb een stel b&w cm4 van een goeie 800 de stuk met een leuke mooie eindtrap erop.. en dan die reveals op een gare akai..
jij mag raden welke er gedetailleerder is.. (ik wil niet zeggen welke lekkerder klinkt
ik merkte gewoon dat je met hifispeakers minder kon 'inkijken' hoe het moet klinken.. terwijl met de reveals je dat eigenlijk meteen hoort.. hoe vreemd het ook lijkt..
voor componeren.. kan je alles gebruiken.. voor sounds maken..heb je ze wel nodig... dat heb ik nu ook wel gemerkt hoeveel ikheb aan zitten passen aan alles
delay op drums doet al wonderen.. bas soundreplacen met eoa kinky dnb bas.. (je kent ze wel..) en je bent al een heel eind.. maar opzich, de kracht van de track ligt denk ik in de bassline icm het tempo en de drum groove, niet zo zeer de harmonische inhoud, en aangezien je voornamelijk dat laatste overhoud bij het breaken van de beats, vraag ik me af of het werkt, maar kzal het eens proberen (ben altijd wel in voor wat intelligente beats
voor dnb-achtige-whatever en ander gezever van mij (voor de geinterreseerden):
zie http://www2.hku.nl/~jan5/muziek/
[ Voor 27% gewijzigd door djazete op 28-05-2003 00:28 ]
Heel misschien.. iig.. de piano dingetjedjazete schreef op 28 May 2003 @ 00:16:
gitaarwerk: kunnen we nu binnenkort eindelijk jouw mix en productie werk bewonderen nu je betere monitors hebt..?
Ik ben zeer benieuwd!
met reason piano wil ik ECHT niet wat opnemen..dat serieus is.. bah

anyway.. ik probeer die MW eens goed uit in mijn vakantie..ik ben voor een spelletje dat ik heb/ben aan het programmeren wat game (ala megaman) aan het componeren..(als het eens een keertje opschiet) dan zou je wel wat van me horen..hopelijk
(is springtime met een waldorfje gemaakt?? (Q ? ))
[ Voor 5% gewijzigd door gitaarwerk op 28-05-2003 00:28 ]
Verwijderd
en nu ga ik nar bed
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 00:35 ]
Verwijderd
WAT??? Bastian??? Yeah right!Ener-G schreef op 27 May 2003 @ 11:50:
het doet mij een beetje aan Bastian denken.. (maar dan minder eentonig)
En ook zeker geen Armand Van Helden enzoRedje schreef op 27 May 2003 @ 19:12:
Als je er een hardere basedrum en baseline tegenaan gooit heb je een lekkere danceplaat. (Room5, Armand van Helden, Phats & Small style.)
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 00:39 ]
monitorspeakers horen een zo 'ongekleurd' mogelijk geluid weer te geven, dus de muziek zonder enige vorm van vervorming door speakers/versterkers etc.Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 00:33:
Mischien een domme opmerking maar: mensen luisteren toch niet op monitorspeakers naar jouw muziek. Waarom zou jij die dan wel gebruiken bij het maken van die muziek. Naja, het zal wel aaan mij liggen. Ik investeer gewoon liever in microfoons/instrumenten etc dan in versterkers/speakers etc.
offtopic:
en nu ga ik nar bedHelaas de komende twee dagen "unplugged" dus reacties van mijn kant pas weer op vrijdag. Dit is echt het meest boeiende topic dat ik ooit op GoT ben tegengekomen.
als je dus gaat afmixen op een speakerset die wat 'extra' bass geeft standaard, heeft je track in feite te weinig bass.. en als je hem dan gaat luisteren op een setje met wat als 'kleur' minder bass heeft, heeft ie dus nog minder bass omdat ie al is afgemixed voor een set die juist wat rijker is aan bass.. (hallo bent u daar nog?)
dit is ook een van de redenen dat afmixen over een koptelefoon een dikke nono is, omdat het klankbeeld van een koptelefoon echt mijlenver verwijderd is dan dat van gewone luidsprekers
dus als je zo 'neutraal' mogelijk afmixed, klinkt het gemiddeld het beste over verschillende installaties/speakers
[ Voor 10% gewijzigd door Chiron op 28-05-2003 01:46 ]
Ik ben benieuwd!Gitaarwerk schreef op 28 May 2003 @ 00:25:
[...]
Heel misschien.. iig.. de piano dingetje
met reason piano wil ik ECHT niet wat opnemen..dat serieus is.. bah![]()
anyway.. ik probeer die MW eens goed uit in mijn vakantie..ik ben voor een spelletje dat ik heb/ben aan het programmeren wat game (ala megaman) aan het componeren..(als het eens een keertje opschiet) dan zou je wel wat van me horen..hopelijk
(is springtime met een waldorfje gemaakt?? (Q ? ))
En nee, springtime is ook met softsynths gemaakt (zo'n beetje alles, een aantal dingen die ik doe zijn met een tr 707 en een rd 700)
"U dont know me" is toch redelijk disco/dance achtigVerwijderd schreef op 28 May 2003 @ 00:33:
Over die track van Djazete...
[...]
WAT??? Bastian??? Yeah right!Dit is toch geen electro/synth pop! Dit klinkt meer in de richting van Moloko oid! (Nofi trouwens)
[...]
En ook zeker geen Armand Van Helden enzo
Het gaat een beetje om het idee, jij neemt het weer te serieus...
Verwijderd
Ja, maar deze track is zeker geen dance of disco... En zo serieus ben ik ook weer niet, maar ik vond dat jullie verkeerde vergelijkingen maakten, nofi.Redje schreef op 28 mei 2003 @ 16:24:
[...]
"U dont know me" is toch redelijk disco/dance achtig
Het gaat een beetje om het idee, jij neemt het weer te serieus...
OwVerwijderd schreef op 28 May 2003 @ 18:19:
[...]
Ja, maar deze track is zeker geen dance of disco... En zo serieus ben ik ook weer niet, maar ik vond dat jullie verkeerde vergelijkingen maakten, nofi.
Maar ik zou niet weten welke style het dan is, ik probeer het maar simpel te houden
btw. ik maakte een vergelijking van "wat je er van kan maken", niet "het lijkt op".
[ Voor 12% gewijzigd door Redje op 28-05-2003 18:27 ]
Verwijderd
OK dan, duidelijk.Redje schreef op 28 May 2003 @ 18:26:
[...]
Ow
Maar ik zou niet weten welke style het dan is, ik probeer het maar simpel te houden("U dont know me" welteverstaan)
btw. ik maakte een vergelijking van "wat je er van kan maken", niet "het lijkt op".
Verwijderd
ik bedoel hiermee een kastje dat je aan kunt sluiten aan de computer, met faders/knoppen om cubase oid aan te sturen?? bvd
zoals de Evolution UC-33
idd, gewoon een hardware midi-controller
Verwijderd
hmmz dit begint al moeilijk te klinken alleen klinkt het wel alsof fruityloops veel mogelijkheden geeft samen met reason2Gitaarwerk schreef op 27 May 2003 @ 23:16:
even geluisterd snel.. klinkt best aardigik zou misschien zelf de baskick wat minder boemerig maken en em net wat dieper en zachter laten klinken..
wat gaaf misschien is is om het snarengekletter van een leuke acoustiesche gitaar er af en toe doorheen te doen.. haal die door een chorus (heel klein beetje) en laat em verzinken in een diepe galm met een beetje pre-delay..en je nummer is af..maar dat zou ik doen.. hehe.
Verwijderd
ik ben dus nu net trials aan het downe van deze progs en ben erg beniewd ik hou veel van hardcore (zowel oldschool als de trent van tegenwoordig) en trance, is dit een beetje te maken met dit soort programma's of heb ik bepaalde plug-ins nodig?Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 13:42:
[...]
hmmz dit begint al moeilijk te klinken alleen klinkt het wel alsof fruityloops veel mogelijkheden geeft samen met reason2
edit: SHIT dat was het quote knopje i.p.v. de EDIT
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 13:45 ]
voor fruityloops heb je dan wel wat extra VST plugins nodig denk ik, met reason kun je in 2 minuten een hardcore nummer uitpoepenVerwijderd schreef op 01 June 2003 @ 13:45:
[...]
ik ben dus nu net trials aan het downe van deze progs en ben erg beniewd ik hou veel van hardcore (zowel oldschool als de trent van tegenwoordig) en trance, is dit een beetje te maken met dit soort programma's of heb ik bepaalde plug-ins nodig?
edit: SHIT dat was het quote knopje i.p.v. de EDIT
A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.
Verwijderd
aha, ik kan niet w8en, alleen hijs wel groot zeg reason2, maarja zullen er wel veel geluiden bij zittenReefer schreef op 01 June 2003 @ 17:07:
[...]
voor fruityloops heb je dan wel wat extra VST plugins nodig denk ik, met reason kun je in 2 minuten een hardcore nummer uitpoepen
edit: heb nu wel fruityloops maar moet zegeen vaag hoor, dan voeg ik een geluidje toen en hoor ik hem wel, dan niet, wil ik meerdere van die geluiden tegelijk afspelen, staat het groene lampje ervoor wel aan hoor ik nogsteeds maar 1 sampe, ja dit word hard uitproberen heb ik al door
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 22:10 ]
Er zitten 2 soundbank CD's bij en als je 2.5 hebt dan krijg je ook nog eens een berg presets voor de nieuwe effectenbakkies. Heb hem nu maar gekocht na een week of 3 a 4 met de niet zo legale versie gestoeid te hebbenVerwijderd schreef op 01 June 2003 @ 17:31:
[...]
aha, ik kan niet w8en, alleen hijs wel groot zeg reason2, maarja zullen er wel veel geluiden bij zitten
edit: heb nu wel fruityloops maar moet zegeen vaag hoor, dan voeg ik een geluidje toen en hoor ik hem wel, dan niet, wil ik meerdere van die geluiden tegelijk afspelen, staat het groene lampje ervoor wel aan hoor ik nogsteeds maar 1 sampe, ja dit word hard uitproberen heb ik al door

Ik heb weer effe een stukje Trance gemaakt.
KLIK
Wat vinden jullie ervan? Commentaar welkom. Misschien is het geheel nog een beetje kaal, maar het is nog niet af he. Als jullie suggesties hebben dan hoor ik het graag
Edit: Ik vind het trouwens super moeilijk om naar een break toe te werken. Neem nou het stukje muziek dat ik gemaakt heb...werk ik zo goed naar de break toe? Moet ik verder gaan met dat stuk waarbij de freq.cutoff is open gegooid of moet ik dat abrubt afbreken en dan met 1 of ander fall-effect de intro als het ware inleiden?
En dan in de break: Moet ik daar met dezelfde "plongetjes" verder gaan of zal ik iets met zo'n commercieel synth geluid gaan doen... Help me out please.
[ Voor 19% gewijzigd door jagermeister op 05-06-2003 02:22 ]
Verwijderd
Ik zou het zo laten, bij de break er later vette strings onder gooien (akkoorden that is) en dan op 1 of andere manier je "plongetjes" enzo wegfaden/filteren, dat je alleen de strings hoort (deze moeten dan wel op dat punt op 1 akkoord "blijven hangen"), deze ook wegfilteren na een aantal beats (4 of 8 perhaps) er dan met 1 of andere beukend effect de "plongetjes" in 1 keer laten terugkeren met de bassdrum en beats eronder, terwijl de strings stoppen. Wel een vette reverb of delay op dit punt erbij doen (voor de strings), zodat ze lekker wegfaden... Maarja, ik ben geen echte trance kenner, dus het is puur mijn eigen visie.jagermeister1 schreef op 05 June 2003 @ 01:19:
En dan in de break: Moet ik daar met dezelfde "plongetjes" verder gaan of zal ik iets met zo'n commercieel synth geluid gaan doen... Help me out please.
Desnoods stuur je me ff de break op, kan ik je wel laten horen wat ik bedoel.
Met zoiets was ik dus net bezig. Wat ik nu heb is het volgende:
Dat laatste stuk synth waarbij die cutoff open gezet wordt heb ik nog wat langer door laten gaan terwijl er langzaam een synth (zo'n trance saw) de melodie als het ware komt verdikken en het langzaam overneemt (jij hebt het over strings....Hmm ook een goed idee). Alleen het probleem is dat ik gewoon dezelfde melodie gebruik en dat zou inderdaad een andere melodie moeten worden anders dan wordt het geheel nogal eentonig, maar ik denk dat ik idd eerst met vette strings aan de slag ga. Vervolgens die "Plongetjes" d.m.v. een zware Bassdrum (B00M B00M) weer terug laten keren (nu als Saw ofzo) met een begeleidende melodie ofzo en dan langzaam de Bass erbij en opbouwen naar het hoogtepunt ofzo.....
Nah jah....ik kijk wel op dit moment pleur ik zowat van m'n stoel, dus misschien komt bovenstaande wel een beetje vaag over... Moet nog 2 uur en dan lekker maffen.
[ Voor 3% gewijzigd door jagermeister op 05-06-2003 04:57 ]
Verwijderd
Thanks!Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 07:12:
woei goede opbouw in je nummer jagermeister, ik heb nu ook reason2, zodra ik weer 8er mijn eigen comp kan ga ik dat oook is ff gauw bekijken, hoe speel je trouwens in fruityloops je hele nummer af i.p.v. 1bank?
Reason is
Edit: Hier trouwens een UPDATE
Is die break zo een beetje relaxed of moet het anders....u roept maar!
[ Voor 46% gewijzigd door jagermeister op 05-06-2003 08:27 ]
Verwijderd
aha, het is reason2 trouwens, ik laat wel weten wat het is, lijkt me iig ook moeilijk met al die functies.jagermeister1 schreef op 05 June 2003 @ 07:51:
[...]
Thanks!![]()
Reason isEcht volgens mij kun je er zowat alles mee wat je wilt op muziek gebied. Heb verder weinig verstand van producen enzo, maar Reason belooft veel als ik op mijn gevoel en de berichten van anderen afga.
btw..even misschien wat ertussendoor... Programmeert hier iemand toevallig in C++ en zo ja.. ook VST plugins??..
over reason.. tja. . (ik heb 1 dan nog) behalve de synth kan ik er gigantisch veel mee.. ik vind die drumsamples over het algemeen niet echt een mooie kick geven.. ook als ik wat speel met een compressor.. mijn pc is net te zwak om er nog eens een fm7 naast tegaan zetten en nog wat TC reverbjes

buiten dat .. vind ik het componeren erg gemakkelijk in reason.. als je goed genoeg kan spelen is die sequencer echt de bom vind ik (ik vind em eerlijk gezegd (buiten de mindere mogelijkheden) toch echt wel fijner werken dan die van cubase/nuendo))
Verwijderd
Wel eens gedaan ja maar ik ben geen fantastisch C++ programmeur...Gitaarwerk schreef op 05 June 2003 @ 09:34:
de echte vent sampled zelf
btw..even misschien wat ertussendoor... Programmeert hier iemand toevallig in C++ en zo ja.. ook VST plugins??..
Hoezo dan?
Thanks voor je commentaar. Ik vond het zelf ook een beetje kaal ja. Ik ga er denk ik wat percussie aan toevoegen. Dat bedoel jij toch ook? Verder is die break voor mij 1 groot experiment, dus je hebt de kans dat het van de week ineens weer helemaal anders is. Paar effectjes erdoor en inderdaad een opkomende snare enzo....we gaan weer fijn verder klooien.Drazzic schreef op 05 June 2003 @ 16:44:
jagermeister1: eens kijken, vind de beat wat minimaal mag je best wat uitbreiden, vind wel beetje eentonig worden na een tijdje, dat geluidje steeds het zelfde, synth klinkt erg lekker en helder, wel mooi, hmmz break komt wel in 1x zou ik iets meer naar toe werken, dmv een snare bijv. maar verder wel leuk gemaakt.
ik wil een waldorf controllertje maken voor vstdjazete schreef op 05 June 2003 @ 17:49:
[...]
Wel eens gedaan ja maar ik ben geen fantastisch C++ programmeur...
Hoezo dan?
Nog geen percussie toegevoegd en de bassdrum is waarschijnlijk wat te zwaar. Verder heb ik ook nog geen effecten toegevoegd, maar ik wil ff weten of ik de break zo goed doe.....
Cheers....
[ Voor 4% gewijzigd door jagermeister op 06-06-2003 08:32 ]
Verwijderd
Fruityloops is IMO het beste voor het pure loop/sample/drum/sequence werk. Ik weet niet hoe je dat noemt maar gewoon dat gedoe met vakjes zal ik maar zeggenVerwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 13:42:
[...]
hmmz dit begint al moeilijk te klinken alleen klinkt het wel alsof fruityloops veel mogelijkheden geeft samen met reason2
Reason komt om de hoek kijken zodra je cht een nummer wilt maken met ook analoge geluiden die niet worden geloopt en die langer duren (vocal, gitaar etc).
Verwijderd
ik wil hardcore gaan maken en mij is verteld dat het met reason2 onwijs goed te maken is.Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 21:02:
[...]
Fruityloops is IMO het beste voor het pure loop/sample/drum/sequence werk. Ik weet niet hoe je dat noemt maar gewoon dat gedoe met vakjes zal ik maar zeggen
Reason komt om de hoek kijken zodra je cht een nummer wilt maken met ook analoge geluiden die niet worden geloopt en die langer duren (vocal, gitaar etc).
Verwijderd
Het is nooit zo dat het ene programme "beter" is voor een bepaalde soort muziek. In het ene programma kun je mischien makkelijker beats maken of zijn de standaard samples beter etc maar wat je met het ene programma kan kun je vaak ook in het andere. Het verschil van programma's zit hem in andere dingen (interfaces, support voor formaten etc) en niet in de "soort" muziek die je ermee kunt maken.Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 21:52:
[...]
ik wil hardcore gaan maken en mij is verteld dat het met reason2 onwijs goed te maken is.
Kortom, probeer gewoon een aantal programma's en koop degene waarmee je het lekkerst werkt en niet degene waarvan mensen zeggen dat je daar het beste hardcore mee kan maken want ik kan met geluidsrecorder nog wel hardcore maken
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 23:22 ]
Verwijderd
Gooi die gabber bassdrum er maar uit,na de break klinkt het wel goed maar daar voor wat eentonig,komt waarschijnlijk ook door die bassdrum die te hard is.jagermeister1 schreef op 06 June 2003 @ 08:30:
Weer ff een update: Klik hier alsjeblieft
Nog geen percussie toegevoegd en de bassdrum is waarschijnlijk wat te zwaar. Verder heb ik ook nog geen effecten toegevoegd, maar ik wil ff weten of ik de break zo goed doe.....
Cheers....
Verwijderd

Dus ik d8 laat ik hem hier maar even posten, en kijken wat julie er van vinden.
ik weet niet eens als ik hem zelf wel leuk vind heb hem al meer dan 1000 keer geluisterd
Ik heb hier Cubase Sx voor gebruikt (Gewedig Programma)
en allemaal softsynth en teveel effecten zoals, Reverb Ring Modular, chorus, enz. mn computer trekt het nog net. het is Hardstyle ik weet niet als jujie daar van houden
Hij is nog niet helemaal af, moet nog wat stereo effecten er in gooien enz.
hier is de link http://wdhmf.gamepoint.net/snip.mp3
ik ga nu slapen

Trusten.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 05:00 ]
Verwijderd
op die laatste opmerking ga ik nieteens in maar volgens mij is het wel degelijk makkelijker met het ene programma een muziekstyle mooier te maken dan het ander, gewoon weg omdat het meerdere samples bevat in die style omdat het meer instrumenten heeft enz. enz.Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 23:22:
[...]
Het is nooit zo dat het ene programme "beter" is voor een bepaalde soort muziek. In het ene programma kun je mischien makkelijker beats maken of zijn de standaard samples beter etc maar wat je met het ene programma kan kun je vaak ook in het andere. Het verschil van programma's zit hem in andere dingen (interfaces, support voor formaten etc) en niet in de "soort" muziek die je ermee kunt maken.
Kortom, probeer gewoon een aantal programma's en koop degene waarmee je het lekkerst werkt en niet degene waarvan mensen zeggen dat je daar het beste hardcore mee kan maken want ik kan met geluidsrecorder nog wel hardcore maken
Hmmm? De 1 zegt haal die bassdrum er maar uit en op een ander forum zegt de ander weer gooi wat meer power in de bassdrum. Wat voor soort bassdrum zou er dan volgens jou in moeten. Misschien kun je een bestaand nummer als voorbeeld aanhalen. Wat vindt je verder van de opbouw...te langdradig of juist niet?Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 23:59:
[...]
Gooi die gabber bassdrum er maar uit,na de break klinkt het wel goed maar daar voor wat eentonig,komt waarschijnlijk ook door die bassdrum die te hard is.
Thanks....
Verwijderd
Als je trance wilt maken, lijkt mij een gabber actige BassDrum niet echt een optie, (Hoewel ik zelf echt gek ben van distortionjagermeister1 schreef op 07 June 2003 @ 12:39:
[...]
Hmmm? De 1 zegt haal die bassdrum er maar uit en op een ander forum zegt de ander weer gooi wat meer power in de bassdrum. Wat voor soort bassdrum zou er dan volgens jou in moeten. Misschien kun je een bestaand nummer als voorbeeld aanhalen. Wat vindt je verder van de opbouw...te langdradig of juist niet?
Thanks....
Verder klinkt het nummer wel aardig, aleen zal ik wel na de 32ste tel weer met een cymbal beginnen.
vaak is het namelijk zo, dat na elk 32 tel weer begint met een Cymbal op de eerste tel (Handig voor de DJ's) en er weer iets nieuws bij voegd, zoals een ander achtergrond geluidje, of hihat.
En ik zal wel even een Reverb over je Cymbal gooien want nu klinkt is heel snel afgebroken.
OMG, dit klinkt waanzinnig lekkerVerwijderd schreef op 07 June 2003 @ 04:53:
Ik ben de hele nacht weer verslavend bezig geweest met muziek tekenen,
Dus ik d8 laat ik hem hier maar even posten, en kijken wat julie er van vinden.
ik weet niet eens als ik hem zelf wel leuk vind heb hem al meer dan 1000 keer geluisterd, tja... dat komt julie vast wel bekend voor
![]()
Ik heb hier Cubase Sx voor gebruikt (Gewedig Programma)
en allemaal softsynth en teveel effecten zoals, Reverb Ring Modular, chorus, enz. mn computer trekt het nog net. het is Hardstyle ik weet niet als jujie daar van houdenmaar ik in iedergeval wel
![]()
Hij is nog niet helemaal af, moet nog wat stereo effecten er in gooien enz.
hier is de link http://wdhmf.gamepoint.net/snip.mp3
ik ga nu slapen. kijk maar hoelaat ik dit gepost heb
![]()
Trusten.
Kijk hier heb ik wat aan. Ga ik proberen na het weekendVerwijderd schreef op 07 June 2003 @ 13:57:
[...]
Als je trance wilt maken, lijkt mij een gabber actige BassDrum niet echt een optie, (Hoewel ik zelf echt gek ben van distortion)
Verder klinkt het nummer wel aardig, aleen zal ik wel na de 32ste tel weer met een cymbal beginnen.
vaak is het namelijk zo, dat na elk 32 tel weer begint met een Cymbal op de eerste tel (Handig voor de DJ's) en er weer iets nieuws bij voegd, zoals een ander achtergrond geluidje, of hihat.
En ik zal wel even een Reverb over je Cymbal gooien want nu klinkt is heel snel afgebroken.
Cheers!
Verwijderd
http://www.e-phonic.com
Geef het een oor: Water-Gain
Verwijderd
Ik heb zelf een Pulsar 2.
zie hier
Alle effecten en synths gaan hardware matig en klinkt bijzonder vet.
Ik ben altijd wel een beetje met muziek bezig geweest, begonnen met een yamaha DB50XG add-on boardje, kom je snel de limitaties tegen.
Tegen deze Pulsar 2 kan weinig op (qua geluidskaarten), kost ook wat, maar dan hebbie wat
Ik heb alleen nooit het geduld kunnen opbrengen om een nummer helemaal af te maken
Een yamaha sw1000xg kaart met plg-150an addon, die digitaal door gelust is aan een yamaha dspfactory. Als midi controller heb ik een yamaha cs1x. Ik heb ook nog een akai cd3000xl liggen. Maar die gebruik ik niet echt veel meer.
De 32 bit asio drivers lopen af en toe een beetje vast onder windows xp prof
Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch
gooi de bpm nog ff wat omlaag... afmix kan idd wat beter, maar hij klinkt zeker wel vetUltiemeLeek schreef op 10 June 2003 @ 13:30:
Altijd leuk om muziek te maken die je eigenlijk nooit zelf maakt; ik heb als drum'n bass producer voor de grap een trance-nummer in elkaar geschroefd, muziek waar ik eigenlijk niet zo van houd. Het componeren en geluiden maken viel heel erg mee, het afmixen en masteren is moeilijker dan bij breakbeats (zoals waarschijnlijk te horen is aan de foutieve compressie in het nummer)
Geef het een oor: Water-Gain
Heey Gitaarwerk,
Heb je wel eens via een guitarport (van bijvoorbeeld Line 6) gebruik gemaakt van de Amplitube VST (van IK) binnen Cubase SX?
Ik weet niet of je dan nog een Waldorf wil?
LoL
Das echt een ultiem genot kwa geluid.
...:::everybeat.nl
Verwijderd
ik gebruik trouwens meestal Cubase, ACID, een hoop VSTi's en veel eigen gebrouwde samples. ik zou graag ACID nog als VSTi in Cubase willen zien, dan ben ik helemaal gelukkig.
www.crookram.net
Inderdaaddjazete schreef op 11 juni 2003 @ 15:42:
heeft toch geen reet met lekaar te maken...????
anyway.. ik heb zelf een line6 pod 2.3, waarom zou ik dan nog amplitube willen gebruiken? Uiteraardmoet ik em nog steeds een keer testen (voor de site) maar waarom moet zoiets via de line6 guitarport?
djazete schreef op 12 juni 2003 @ 09:59:
vooral de combinatie amplitube als vervanging van een waldorf lijkt me vreemd..

btw..een waldorf verschilt veel per apparaat van ze vind ik hoor
Verwijderd
Count me inVerwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 23:28:
zijn er hier ook downtempo/lounge producers of liefhebbers?
Kga nu je nummertjes checke.
uh, nee, ik ga eerst slapen. Ik moet morgen nog werken.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 01:55 ]
Ik ben geen trance producerVerwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 15:48:
Ik heb alleen nooit het geduld kunnen opbrengen om een nummer helemaal af te makentriest maar waar....Kennen jullie dat probleem ook ?
ik heb altijd de melodie en een hele kleine opbouw.. leuk basje en een apperigator..en daar blijft et meestal hangen
Ben net een dikke week met mijn eerste serieuze trekkie bezig en ik ben hem nu al zat...
Verwijderd
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
ik ben zelf niet echt tevreden en dat komt door de bassline,die is een beetje slapjes maar die krijg ik niet in orde.
Misschien dat mensen tips voor me hebben.
ik werk nog steeds met modplug tracker en ik ben dus behoorlijk beperkt in mijn mogelijkheden.
Mastering in wavelab met een gare koptelefoon
plugins in de juiste volgorde
Steinberg leveler -6DB
waves bassmax preset boombaxx
Steinberg EQ 4KHZ center freq +3db( q factor weer ik niet )
Steinberg stereo expander 66%
Waves RC preset mastering opto treshold-7 DB gain +5 db ratio 2
http://www.exploitation.nl/download.asp?tracknr=907
ik dacht ik volg dit topic al een tijdje laat ik ook mijn eerste "normale" ahum.. track horen dat ik met Reason heb gemaakt. Ik heb impulse tracker een tijd gebruikt, maar er op uitgekeken toe in reason uitprobeerde
link: http://members.home.nl/po...dit_promo_26-05-03_b5.mp3
plz tell me wat jullie ervan vinden.. ik weet dat het nog erg "kaal" klinkt en amateuristisch, maar dan had je mijn impulse zooi eens moeten horen
hier ook nog een voorbeeldje van een andere van me: http://members.home.nl/potatox2/Summer_-_29-05-03_2.mp3
Ik gebruik Reason 2.5 met een GEM MIDI-Keyboard op een Audigy 1 trouwens..
[ Voor 19% gewijzigd door potatox op 17-06-2003 16:25 . Reden: typoos ]
--
Check the melody vind ik eigenlijk wel aardig maar het punt is dat er geen power in zit ,dat is voor een groot deel te wijten aan het feit dat je geen zware bassline gebruikt( bassgeluid tussen 2 bassdrums ) je mix heeft geen power in het laag en er zitten teveel breaks in het nummer,voor de rest vind ik de melodieen echt wel gaaf hoor zekers te weten_PoTaToX_ schreef op 17 juni 2003 @ 16:19:
damn die remix van clocks klinkt echt lekkerecht klasse
ik dacht ik volg dit topic al een tijdje laat ik ook mijn eerste "normale" ahum.. track horen dat ik met Reason heb gemaakt. Ik heb impulse tracker een tijd gebruikt, maar er op uitgekeken toe in reason uitprobeerde
link: http://members.home.nl/po...dit_promo_26-05-03_b5.mp3
plz tell me wat jullie ervan vinden.. ik weet dat het nog erg "kaal" klinkt en amateuristisch, maar dan had je mijn impulse zooi eens moeten horendat was 100x slechter als dit
hier ook nog een voorbeeldje van een andere van me: http://members.home.nl/potatox2/Summer_-_29-05-03_2.mp3
Ik gebruik Reason 2.5 met een GEM MIDI-Keyboard op een Audigy 1 trouwens..
Je moet maar eens goed luisten naar trancenummers,daar hoor je IDD vaak zo'n bassgeluid wat jij met die delay gebruikt dat heb je goied gedaan,dat zorgt voor een lekker stereobeeld maar als je goed bij veel nummers luistert hoor je ook nog een bassline en dat is de bass die de body aan het nummer geeft!
[ Voor 4% gewijzigd door FX16 op 19-06-2003 20:46 ]
Verwijderd
ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
tsja, er wordt idd, niet veel meer gepost
je zal bij Reason bij preferences-->midi de poort moeten aangeven waar je controller op zit aangesloten
[ Voor 35% gewijzigd door Eraser127 op 26-06-2003 16:25 ]
de rest van de setup:
-Roland JD800 (blijft toch wel een hele goeie synth)
-Akai S950 Sampler
-Roland R8m
ik maak voornamelijk Electro in combinatie met Deep House. heb helaas nog geen nummers online ,maar zal binnenkort wel iets online gaan zetten.
inderdaad, wat betreft keyboardje installeren in windows ik neem aan dat er een handleiding + driver cd bij zatEraser127 schreef op 26 June 2003 @ 16:02:
[...]
tsja, er wordt idd, niet veel meer gepost
je zal bij Reason bij preferences-->midi de poort moeten aangeven waar je controller op zit aangesloten
en in Reason is het verder bij de Preferences selecteren wat je als midi input wil
(tip: ook bij Reason zit een handleiding
ik ben zelf de laatste weken weer wat aan het aanprutsen, en onder andere bezig in Reason 2.5 met een goa/acid track samen met iemand die daarvoor een basis in ImpulseTracker gebouwd heeft:
luister naar de work in progress
[ Voor 7% gewijzigd door Chiron op 27-06-2003 11:15 ]