luchtbus rullez, vandaar dat ik maar de 737 ga lerenVerwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 15:32:
[...]
Je ziet toch dat het een luchtbus is![]()
Geintje hoor, luchtbus is ook meuj
Verwijderd
-Sander_ schreef op 18 oktober 2002 @ 14:39:
Even een huishoudelijke mededeling:
Aanstaande zondag om 21:00 uur op Discovery Channel; High Skies. Programma gaat over de opkomst en misschien wel de ondergang van de Boeing 747 op korte termijn.
Ondergang! Vanwege de A380? Nee, de 747 blijft heersen.
Als oorzaak werd genoemd dat er veel te veel technische mankementen waren aan het apparaat waardoor het steeds vaker op de grond stond.. En ik zelf als Boeing-fan zeg zelfs dat Airbus toch aardig economischer is om te gebruiken. De A380 moet zich nog bewijzen uiteraard, en tot die tijd blijft de 747 de bekende grote jumbo.Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 16:22:
[...]
Hbe altijd iets gevoeld waar die meid....
Ondergang! Vanwege de A380? Nee, de 747 blijft heersen.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Boeings fans moeten toegeven dat de Airbussen een heel stuk zuiniger vliegen (duh! De zuinigere Airbussen zijn ook bijna geen 1 jaar oud
(ietsjes overdreven maargoe
)

Wat is ie toch mooi heh?
een gmax 757 wel te verstaan, en wat heeft dit ding toch POWER aan boor zeg, tsjezus, ik was met T/O met N1 @ 95% nog geen 5 seconden later was ik al aiborn

Wat is ie toch mooi heh?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Hier een van mijn nieuwe aanwinsten 
een B737-200 van WESTJET
Alvast voor de mensen die hem ook willen hebben
http://www.fsfreeware.com...october%2Fwestjet7372.zip
We staan op Airport Vanderhoof in Canada (B.C.) (C.A.U.4.)
en we zijn klaar voor vertrek ..
Dus even de trap naar binnen halen en laadruimen sluiten en deuren dicht en we gaan
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/WEST_JET01.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/WEST_JET02.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/WEST_JET03.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/WEST_JET04.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/WEST_JET05.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/WEST_JET06.jpg[/img]
daar zijn we dan weg
een B737-200 van WESTJET
We staan op Airport Vanderhoof in Canada (B.C.) (C.A.U.4.)
en we zijn klaar voor vertrek ..
Dus even de trap naar binnen halen en laadruimen sluiten en deuren dicht en we gaan
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/WEST_JET01.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/WEST_JET02.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/WEST_JET03.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/WEST_JET04.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/WEST_JET05.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/WEST_JET06.jpg[/img]
daar zijn we dan weg
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Heel mooi ND!
Qua vorm wint de 757 geen schoonheidsprijs naar mijn idee, maar mooie pics.
Ben je nog steeds zo bezig met de bus?
Dank uVerwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 17:43:
Heel mooi ND!
Nog steeds bezig, maar als ik moet kiezen tussen de PIC767 en de bus dan voor de PIC767.
De Airbus lijkt net een een acrade vliegtuigje, of beter nog een STUNTPLANE, dan heb ik het over de AutoPilot.
Stel er komt een bocht aan van 90 graden, komt ie bij het punt aan, en dan VOL naar rechts, om abrupt met een angle van 45 graden te banken en dat in maar liefst 0,5 seconden

M.a.w flight dynamics zijn brak
Blackhole > Wat voor engines heeft die B737?
edit :
Damn wel veel negative smileys, ff wat veranderen
Das de -200 versie, kan bijna verticaal opstijgen
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Arhg, Even opnieuw Paintshop downloaden. PIC767 KLM pics komen er aan.
Voor de mensen die aan het eten zijn, smakelijk eten
Enne, Nofri? Zin om even over msn te babbelen?
kom eraan, moment ff telefoontjuh plegenVerwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 17:52:
Arhg, Even opnieuw Paintshop downloaden. PIC767 KLM pics komen er aan.
btw, ik ga straks sporten, en alsk terug kom wil ik wel graag een verklaring van iemand over het stuntgedrag van de Airbus AP
Welk panel gebruik je bij deze kist? Er zit er standaard geen bij.Blackhole schreef op 18 oktober 2002 @ 17:43:
Hier een van mijn nieuwe aanwinsten
een B737-200 van WESTJET
Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.
Mja, kan je over discussiëren. Maar dat gaan we niet doen.rellehenk schreef op 18 oktober 2002 @ 10:53:Ja, net als jij zeker..
- [i]Zo'n verwend shellkindje zeker.[/i] O-)
Compleet offtopic natuurlijk. Ik weet het, ik hou al op.
I rest my caseND schreef op 18 oktober 2002 @ 17:48:
[...]
Dank u
Nog steeds bezig, maar als ik moet kiezen tussen de PIC767 en de bus dan voor de PIC767.
De Airbus lijkt net een een acrade vliegtuigje, of beter nog een STUNTPLANE, dan heb ik het over de AutoPilot.
Stel er komt een bocht aan van 90 graden, komt ie bij het punt aan, en dan VOL naar rechts, om abrupt met een angle van 45 graden te banken en dat in maar liefst 0,5 seconden![]()
Is dit nou IRL ook? Hoe pas ik dit aan?
M.a.w flight dynamics zijn brakof de Airbus is helemaal niet comfortabel (maar uit reacties is de Airbus juist wel comfortabel, dus............?)
Blackhole > Wat voor engines heeft die B737?
edit :
Damn wel veel negative smileys, ff wat veranderen
![]()
![]()
![]()
![]()
I know I know
Bart > ik ben pas om 21:30 klaar
Verwijderd
Om over de flaps-gedrag maar te zwijgen.ND schreef op 18 oktober 2002 @ 18:31:
[...]
I know I knowMaar er word ook niets verbeterd ofzo?
![]()
(aan de flight dynamics)
Bart > ik ben pas om 21:30 klaar
zow mijn beklag
edit:
PSS dynamics altijd al bagger gevonde, maar jah daar merk je nix van he, door al dat ge-AP
PSS dynamics altijd al bagger gevonde, maar jah daar merk je nix van he, door al dat ge-AP
Gewoon nu even de standaard PANEL en SOUND (ook die zit er niet in[Jules] schreef op 18 oktober 2002 @ 18:24:
[...]
Welk panel gebruik je bij deze kist? Er zit er standaard geen bij.
MOet je dus wel even aan werken om het goed te krijgen maar je heb wel en mooie plane ...
PS vergeet niet de knop voor de Vrachtluiken aan te zetten ...
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
zijn er betere flight dynamics?Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 18:51:
[...]
Om over de flaps-gedrag maar te zwijgen.En er wordt veel te veel motorvermogen gevraagd tijdens de approach. De pitch is niet realistisch.
zow mijn beklag
edit:
Nog even de laatste oproep; gaan er mensen om 19:30 mee naar Frankfurt vanaf EHAM op Vatsim?
Flightplan: ARNEM UL603 TEBRO T150 ETARU ETARU1W
Flightplan: ARNEM UL603 TEBRO T150 ETARU ETARU1W
edit:
genoeg gespammed
genoeg gespammed
SID = Pampus.Arnem, transition is daar niet van op toepassing. Voor Frankfurt weet ik het nog niet.Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 19:15:
Welke SID is het en welke Transition, zelfde voor STAR welke transition?
Je weet de SID natuurlijk pas als je online bent. Daarom zet je die ook niet in je vluchtplan.
Nog even een vraagje over de PIC767 FMC. Ik heb hem nu volledig geprogrammeerd, ook het Take Off gedeelte. Hoe zorg je dat het apparaat nu zelf opstijgt aan de hand van de gegevens in de FMC?
LNAV en VNAV op de runway al aan. Opstijgen doe je natuurlijk zelf: full power en bij Vr de neus tot max. 7 graden omhoog anders hebbie tailstrike. Bij positive climb neus verder omhoog de flight director volgen en je kan meteen de A/P aanknallen.-Sander_ schreef op 18 oktober 2002 @ 19:32:
Nog even een vraagje over de PIC767 FMC. Ik heb hem nu volledig geprogrammeerd, ook het Take Off gedeelte. Hoe zorg je dat het apparaat nu zelf opstijgt aan de hand van de gegevens in de FMC?
Thanksrdluca schreef op 18 oktober 2002 @ 19:43:
[...]
LNAV en VNAV op de runway al aan. Opstijgen doe je natuurlijk zelf: full power en bij Vr de neus tot max. 7 graden omhoog anders hebbie tailstrike. Bij positive climb neus verder omhoog de flight director volgen en je kan meteen de A/P aanknallen.
rollebol schreef op 18 oktober 2002 @ 18:24:
[...]
Mja, kan je over discussiëren. Maar dat gaan we niet doen.Ik heb er van 1985 tot 1988 gewoond en ik vond het een fantastische tijd. Ik heb daar ontdekt dat sinterklaas niet bestaat.
offtopic:
Rollebol, onze ouders hebben bij elkaar over de vloer gelegen, en mijn zus was bevriend met jouw zus Myrthe. Vraag maar aan je ma naar fam Hartog
Rollebol, onze ouders hebben bij elkaar over de vloer gelegen, en mijn zus was bevriend met jouw zus Myrthe. Vraag maar aan je ma naar fam Hartog
Zo, mijn A330 icm A320-panel werkt naar behoren.
Net even een klein vluchtje gemaakt van EHAM-EBBR
hier de pics

Bij gebrek aan animo zelf maar met afcad aan de slag gegaan. De cargoplanes op hun plekkie zetten 

het gaat er een beetje op lijken

Verwijderd
mooi hoor, jammer dat er wat wielen missen bij de AI-planesrdluca schreef op 18 oktober 2002 @ 21:02:
Bij gebrek aan animo zelf maar met afcad aan de slag gegaan. De cargoplanes op hun plekkie zetten
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Goed, vanavond dus gevlogen met Fly High (EHAM - EDDF). Even voorop; het is niet mijn doel iedereen met ILA te indoctrineren.
Toch hier de shots van vanavond:
En onderweg, op de Pampus departure.

Cruise @ FL250

Vind ik wel een mooi shot eigenlijk. Er waren dus veel wolkjes. Nog mooier was het in dit geval als je het bewegend plaatje had.

Kijk Co, daar gaan we zo landen! Gooi jij em even erop..?

Uiteraard...!

Lekker windje joh daar on approach!

Bats, Touchdown! Co had hem natuurlijk op de Autoland neergezet. Tja.. moet je eigenlijk niet doen met veel wind..

En daar staat m'n compangion, Fly High

Leuke vlucht.. En Chi Wai, wat kon jij Interline goed A R T I C U L E R E N
En onderweg, op de Pampus departure.

Cruise @ FL250

Vind ik wel een mooi shot eigenlijk. Er waren dus veel wolkjes. Nog mooier was het in dit geval als je het bewegend plaatje had.

Kijk Co, daar gaan we zo landen! Gooi jij em even erop..?

Uiteraard...!

Lekker windje joh daar on approach!

Bats, Touchdown! Co had hem natuurlijk op de Autoland neergezet. Tja.. moet je eigenlijk niet doen met veel wind..

En daar staat m'n compangion, Fly High

Leuke vlucht.. En Chi Wai, wat kon jij Interline goed A R T I C U L E R E N
Verwijderd
Ziet er zeer goed uit.
Kan rdluca misschien haarfijn uitleggen hoe je andere textures op de ariane installeert?
Dit gaat bij mij helemaal mis.
Waarom zie je alle andere VATSIMMERS als vage FS4 grafische kwalitiet vliegtuigen?
Kan rdluca misschien haarfijn uitleggen hoe je andere textures op de ariane installeert?
Dit gaat bij mij helemaal mis.
Waarom zie je alle andere VATSIMMERS als vage FS4 grafische kwalitiet vliegtuigen?
Whooooooooooooot!
Nice pics,
Bart ik kom eraan, moet ff douchen (maar mijn school komt op tv @ Hart van NL, en dat wil ik ff kijken, kweet niet of je om 23:00 nog op bent?
Hoe krijg ik GOED beeld in (compact)panel view van de PSS Airbus? Normal Panel --> ziet geen ruk, compact panel --> zie je ook geen ruk
Wat moet ik in de aircraft.cfg aanpasse?
Bart ik kom eraan, moet ff douchen (maar mijn school komt op tv @ Hart van NL, en dat wil ik ff kijken, kweet niet of je om 23:00 nog op bent?
Hoe krijg ik GOED beeld in (compact)panel view van de PSS Airbus? Normal Panel --> ziet geen ruk, compact panel --> zie je ook geen ruk
Nice shots, sander.
ND, wat bedoel je met GOED beeld, doet is een shotje.
Verwijderd
SHIFT+F2ND schreef op 18 oktober 2002 @ 21:58:
Whooooooooooooot!Nice pics,
Hoe krijg ik GOED beeld in (compact)panel view van de PSS Airbus? Normal Panel --> ziet geen ruk, compact panel --> zie je ook geen rukWat moet ik in de aircraft.cfg aanpasse?
Nee, ben ik waarschijnlijk naar boven geknikkerd misschien wel.
Zie je dan wel, zet HVN ook wel aan.
Verwijderd
Mooie shots Sander, kwam er net pas achter dat me Sshooter niet aan stond

Interrrrrlinerrrrrr 1765
Interrrrrlinerrrrrr 1765
Verwijderd
Paar pics van EHAM - LSZH, 767-300ER van Martinair met weer is een klote touchdown

En elke keer als ik de autoland doe dan t*ft die 'm op de baan en zakt die door z'n wielen
. Ik had misschien teveel fuel L/R 10.7 LBS in allebei. Kan het daar aan liggen?
Nou een goed beeld in de PSS Airbus heb ik nietGilly schreef op 18 oktober 2002 @ 22:00:
Nice shots, sander.
Dus :
Wat moet ik in mijn aicraft.cfg aanpassen om mijn view point in COMPACT panel view te verhogen? (dat ik dus hoger zit)
Wat moet ik in mijn aicraft.cfg aanpassen om de zoom permanent lager te zetten?
Bart > SHIFT + F2?
Verwijderd
Hogere zit is SHIFT+ENTER en lager SHIFT+BACKSPACEND schreef op 18 oktober 2002 @ 22:22:
[...]
Nou een goed beeld in de PSS Airbus heb ik niet(doh
) Maar ik doel op de beeld zoals in de PIC767, en DF737, daar als je land heb je een VISUAL op de runway, nou snap ik wel dat de Airbus een high Angle Of Attack heeft, maar IRL kun je de runway ook zie
En ook Compact View is de zoom bijna 10x (
) ofzo, als je met 400kts over de Runway gaat lijkt het net of je in een invalide wagentje zit, zo langzaam.
Dus :
Wat moet ik in mijn aicraft.cfg aanpassen om mijn view point in COMPACT panel view te verhogen? (dat ik dus hoger zit)
Wat moet ik in mijn aicraft.cfg aanpassen om de zoom permanent lager te zetten?
Bart > SHIFT + F2?
Vraag voor jullie.
Welke aanpassing moet ik maken om er voor te zorgen dat transition view standaard UIT staat?
Verwijderd
ja, maar het wordt niet gewaardeerd dat er pics worden geplaatst?Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 22:24:
Jongens is dat een trend dat de pics steeds groter worden?
Anders hoef ik dat ook niet meer te doen
Verwijderd
omdat ik me voel aangesproken fly high, zeg ik ff iets. Ik heb een 19'' monitor met FS2002 op 1280x960x32, als ik daar shots van ga maken met ScreenShooter en ze kleiner maak dan worden ze helemaal vaag en in elkaar gedrukt..
Het gaat hier toch om de mooie shots?
precies, vind ik nou ook.Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 22:32:
omdat ik me voel aangesproken fly high, zeg ik ff iets. Ik heb een 19'' monitor met FS2002 op 1280x960x32, als ik daar shots van ga maken met ScreenShooter en ze kleiner maak dan worden ze helemaal vaag en in elkaar gedrukt..
Als ik mijn pics resize, dan worden ze vaag en wat karteliger. Dan zie je nog niet die prachtige kwaliteit van mijn nieuwe Geforce 4 Ti 4200
Hey Ricardo, de Dragonair Cargo, gedownload op Avsim?rdluca schreef op 18 oktober 2002 @ 21:02:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
das goeie argumentatie, maar.......................................Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 22:32:
dit is ook geresized:
Wat een onzin zeg, je kunt toch gewoon verkleine tot 1024, en de kwaliteit en plaats vanaf max zetten.
De meest gebruikte resolutie is 1024, ik ook en als ik verklein na 800 is de kwaliteit weinig minder.
En ND je kunt toch gewoon met +/- in en uitzoomen ??
De meest gebruikte resolutie is 1024, ik ook en als ik verklein na 800 is de kwaliteit weinig minder.
En ND je kunt toch gewoon met +/- in en uitzoomen ??
rellehenk schreef op 18 oktober 2002 @ 19:45:
offtopic:
Mirthe ja.
Jouw pappie was de baas van het chemisch lab. Mijn pa wist het nog wel maar ik kan me jouw zusje niet echt voor de geest halen. Of jou, maar jij moet dan ook een bijzonder kleine uk geweest zijn.
Mirthe ja.
Het valt me elke keer weer op dat die Airbus-panels allemaal STO hebben staan bij de luchtdruk. Terwijl er op de 'real thing' wel netjes Std staat.
Want is dit nou het PSS-panel? Of een andere? Ik zie hem nooit overdag, ik vlieg met ware tijd en dan is het altijd donker.
offtopic:
Tip van de dag: een mandarijn is een slechte trackball.
Tip van de dag: een mandarijn is een slechte trackball.
Verwijderd
Ik heb niet zo'n super videokaart dus bij mij is het super lelijk als ik ze resize. Ik zal geen pics meer posten..Laat wel een keer een voorbeeldje zien
Verwijderd
Vandaag NZAA - NZCH, Auckland - Christchurch met de 767 van Air New Zealand.
Met wel erg veel fouten in de database van de 767pic
Geen SID en STAR die aansloten + foute rwy's op Christchurch. Ok, NAVDATA garandeerd geen 100% perfect dekkende database, maar dit is niet de eerste keer. Zodra je een beetje buiten het 'bewoonde gebied der wereld' komt is het mis.

Takeoff:

Initial cruise altitude FL280:

Reaching cruise altitude FL340:

Descent:

Turning final rwy 19:

Door heftige storm en rukwinden veel moeite om de kist onder controle te houden:

Takeoff:

Descent:

Turning final rwy 19:

Door heftige storm en rukwinden veel moeite om de kist onder controle te houden:

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2002 23:09 . Reden: navdata ]
FF een kleine onder bouwing.

1024, 800 en 640.
Foto's zijn kleiner, kwaliteit na mijn mening zeker niet minder.
Test verantwoording: Ati8500 AA. Op pauze, screenshooter met resize optie. Scherm resolutie 1024X768X32.

1024, 800 en 640.
Foto's zijn kleiner, kwaliteit na mijn mening zeker niet minder.
Test verantwoording: Ati8500 AA. Op pauze, screenshooter met resize optie. Scherm resolutie 1024X768X32.
Verwijderd
ok ok..zal ff kijken of ik het de volgende keer zal gebruiken. Maar ik heb duidelijk gevraagd wat de grote van de pics mag zijn hier..Er werd verteld: ''alles is goed zolang het kleiner is dan *1600x....''
Kan iemand mij vertellen waarom ik elke keer door de grond zak met autoland van PIC767?
Kan iemand mij vertellen waarom ik elke keer door de grond zak met autoland van PIC767?
Ja het mag natuurlijk ook wel, maar ik kan me zo voorstellen dat het voor de met minder bandbreedte bedeelde wat "gastvrijer" is.Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 23:20:
ok ok..zal ff kijken of ik het de volgende keer zal gebruiken. Maar ik heb duidelijk gevraagd wat de grote van de pics mag zijn hier..Er werd verteld: ''alles is goed zolang het kleiner is dan *1600x....''
En ik vind het zlef onhandig kijken naar een pic groter dan 1024, maarja.
Dat van PIC, Zal wel Posky 767 zijn. Heb ik ook altijd. We zullen wel net niet goed genoeg zijn.
Wel vreemd dat ik dat alleen met de 767 heb en verder met geen 1 toestel.
Gilly, ik ben het met je eens. Kleine plaatjes hoeven zeker niet minder mooi te zijn. Als je videokaart geen goeie AA doet kan je dat zelfs nog verdoezelen door het bicubic filter van het verkleinprogramma. 
Even een vraag. Als ik mijn zero fuel weight uitreken voor een A320 op 65308 (ik gebruik de metric load planner, maar er staat geen eenheid bij) dan moet ik toch 65.3 als ZFW invullen in de flight management and guidance dinges? Hij zegt UNABLE CRZ FL.
Mijn units in FS staan op metric (altitude in feet) en dit gaat om een vluchtje EHAM-ELLX 'dus' cruise altitude is FL170.
Even een plaatje erbij zodat ik aan mijn een-plaatje-in-de-twee-weken-quotum kom, volgende keer zal ik overwegen hem te resizen.
Even een vraag. Als ik mijn zero fuel weight uitreken voor een A320 op 65308 (ik gebruik de metric load planner, maar er staat geen eenheid bij) dan moet ik toch 65.3 als ZFW invullen in de flight management and guidance dinges? Hij zegt UNABLE CRZ FL.
Mijn units in FS staan op metric (altitude in feet) en dit gaat om een vluchtje EHAM-ELLX 'dus' cruise altitude is FL170.
Even een plaatje erbij zodat ik aan mijn een-plaatje-in-de-twee-weken-quotum kom, volgende keer zal ik overwegen hem te resizen.

Verwijderd
Ja, ok maar ik zal toch niet zo vaak pics posten (een keer in de week ofzo) dan maakt het toch niet zoveel uit. Ik weet niet of het alleen om mij gaat, maar ach.
En met de PIC, is echt een top-toestel alleen gooit die 'm op de grond....
Verwijderd
Rateltje, wasdah voor duikvlucht?
Hier mijn pics van EGPH-EGCC. Dit blijft toch echt een geil bakkie waar ik voor opzij ga als ik die in me achteruitkijkspiegel zie

Airbus fan of niet, dit is gewoon een kist met STIJL!
Hier mijn pics van EGPH-EGCC. Dit blijft toch echt een geil bakkie waar ik voor opzij ga als ik die in me achteruitkijkspiegel zie
Airbus fan of niet, dit is gewoon een kist met STIJL!
Verwijderd
Daarvoor hebben ze 1 uitvinding: HandjevliegenVerwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 23:26:
Ja, ok maar ik zal toch niet zo vaak pics posten (een keer in de week ofzo) dan maakt het toch niet zoveel uit. Ik weet niet of het alleen om mij gaat, maar ach.
Verwijderd
Ahum

Nja ik kon met die trekwinden onmogelijk gebruik maken van het ILS en was vreselijk uit koers geraakt, verticaal gezien dan *schaam*. Dit was een shot van Ratel die niet in zijn normale doen was. tsjakka ..
Inderdaad *pax-applaus*Airbus fan of niet, dit is gewoon een kist met STIJL!![]()
Ik wilt m ook eens gaan proberen heb er alleen nog geen tijd voor gehad.
Wat ik heb van de PSS CAT3 Tutorial, als je op 100feet zit, on final, moet je 3 graden trim UP bijdoen, de flare word dan zachter
Verwijderd
Vliegt heel goed, hoewel er wel wat gedaan moet worden aan de climbrate. Die staat echt te hoog. Met een volle tank is het na 9 uur nogwat, uit met de pret. Dit is way to fast, dus de fuelflow zal ook moeten worden aagepast.Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 23:46:
zeer mooi vliegtuig fly high! vliegt die ook goed?
De feeling met deze vrouw is een stuk beheersbaarder dan die PSS shit-bussen.
edit:
Deze kist is trouwens een echte fps killahhh
Deze kist is trouwens een echte fps killahhh
Verwijderd
En hoe heet dit topic?Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 00:04:
Zijn Falcon4 pics hier welkom (46 stuks)?

Kwiller best ENE zien
Ha! Die reis naar de Dom.Rep wordt georganiseerd door een vriendin van meVerwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 11:40:
EDIT:
Krijg net te horen dat Dutchbird de atlantische oceaan overgaat.
(Mexico, Dominicaanse Rep) Gaan ze dit doen met de 757!Of met een geleasde 767 aangezien deze cockpit identiek is aan de 757?
Word gevlogen met tussenlanding op Halifax.
[edit]Oeps, rdluca had het antwoord al gegeven (ja dus)
NEEEEEEEEEEEEEEEEE Ga lekker posts scoren in je falcon 4 topicVerwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 00:04:
Zijn Falcon4 pics hier welkom (46 stuks)?

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
HIer even een vluchtje naar CAU4 (canada) vanaf KLAX.
Met een B737-200 van ZIP
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU401.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU402.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU403.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU404.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU405.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU406.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU408.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU409.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU410.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU411.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU413.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU414.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU415.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU416.jpg[/img]
Gelukkig heb ik het gehaald
Was bijna bang dta ik het niet zou halen QUA FUEL ,
Daarom ook maar helemal VOL gepropt bij het weggaan van af KLAX
En ik had nog 30 % van alles over
dus gelukkig dat ik het wel gered heeft .
Met een B737-200 van ZIP
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU401.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU402.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU403.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU404.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU405.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU406.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU408.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU409.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU410.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU411.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU413.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU414.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU415.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU416.jpg[/img]
Gelukkig heb ik het gehaald
Was bijna bang dta ik het niet zou halen QUA FUEL ,
Daarom ook maar helemal VOL gepropt bij het weggaan van af KLAX
En ik had nog 30 % van alles over
dus gelukkig dat ik het wel gered heeft .
Shit wat een lelijk dingBlackhole schreef op 19 oktober 2002 @ 03:20:
Met een B737-200 van ZIP
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU401.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU402.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU403.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU404.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU405.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU406.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU408.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU409.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU410.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU411.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU413.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU414.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU415.jpg ]afbeelding[/url]]
[[url=file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPKLAX@CAU416.jpg ]afbeelding[/url]]
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
En toch bestaan ze echt hier een paar foto's van die vloot van ZIP
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPR.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPO.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPG.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ZIPB.jpg[/img]
voor de mensen die hem willen hier staat hij bij ..
http://www.fsplanet.com/10102002.htm
Met alde boven genoemde LIV
Verwijderd
Toch raar met een 757 The Atlantic over. Kon het me niet voorstellen.
Goedemorgen allemaal!Heeft er iemand plannen? Ik ga vandaag weer wat vluchtjes van EHRD doen. Begint toch mijn favoriet te worden.
Enne, ND, Weet niet zeker hoelaat ik kom maar op een zeker tijdstip ben ik er wel vandaag.
Goedemorgen allemaal!Heeft er iemand plannen? Ik ga vandaag weer wat vluchtjes van EHRD doen. Begint toch mijn favoriet te worden.
Enne, ND, Weet niet zeker hoelaat ik kom maar op een zeker tijdstip ben ik er wel vandaag.
Verwijderd
Klasse! Je leert t al!Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 09:16:
Toch raar met een 757 The Atlantic over. Kon het me niet voorstellen.
Verwijderd
Blackhole schreef op 19 oktober 2002 @ 03:32:
[...]
En toch bestaan ze echt hier een paar foto's van die vloot van ZIP
voor de mensen die hem willen hier staat hij bij ..
http://www.fsplanet.com/10102002.htm
Met alde boven genoemde LIV
Verwijderd
Ik doe deze nog een keer want het was veel te laat gister om de lezertjes nog te boeien. Ja dubbelpost. 1x.
Geen SID en STAR die aansloten + foute rwy's op Christchurch. Ok, NAVDATA garandeerd geen 100% perfect dekkende database, maar dit is niet de eerste keer. Zodra je een beetje buiten het 'bewoonde gebied der wereld' komt is het mis.

Takeoff:

Descent:

Turning final rwy 19:

Takeoff:

Descent:

Turning final rwy 19:

eh volgens mij was IK (spotter) dat. en iemand zei ook dat dat gek was om met een 757 de plomp over te vliegen. Continental heeft ook een tijd met de 757-200 EHAM-KEWR gevlogenDelphi32 schreef op 19 oktober 2002 @ 00:45:
[...]
Ha! Die reis naar de Dom.Rep wordt georganiseerd door een vriendin van meWat is het wereldje toch weer klein. Ik zal ff navragen of ze de 757 meekrijgen.
[edit]Oeps, rdluca had het antwoord al gegeven (ja dus)
Verwijderd
Ja was Spotter inderdaad. Zijn er hier zielen de een 737-230 Adv vliegen ICM met DF panel.
Zijn redelijk identiek qua overhead, AFDS panel. Afgezien van een paar analoge verschilletjes. Enne..Rateltje, maakte je nou een duikvlucht naar de runway ofzo? Wel mooie pics, maar waar zijn die afstanden voor in de DME? Afstanden tot welke stations?
http://www.airliners.net/open.file/151609/L/
Zijn redelijk identiek qua overhead, AFDS panel. Afgezien van een paar analoge verschilletjes. Enne..Rateltje, maakte je nou een duikvlucht naar de runway ofzo? Wel mooie pics, maar waar zijn die afstanden voor in de DME? Afstanden tot welke stations?
Verwijderd
Ja dat was een vette duikvlucht, die storm had me omhooggeblazen en ik had geen zin in een GoAround. Onverantwoord, maar in FS tillen de passagiers niet zo zwaarVerwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 10:02:
Ja was Spotter inderdaad. Zijn er hier zielen de een 737-230 Adv vliegen ICM met DF panel.
Je bedoelt de afstanden in de RMI de Radio Magnetic Indicator aan de linkerkant. Dat instrument peilt automatisch de dichtstbijzijnde VOR stations, DME1 NAV1 en DME2 NAV2. De wijzers geven logischerwijs de richting/bearing aan naar die stations en de DME de afstand tot die bakens. Handig voor je plaatsbepaling.
Verwijderd
Bedankt voor de uitleg, maar dat wist ik wel hoor!Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 10:14:
[...]
Ja dat was een vette duikvlucht, die storm had me omhooggeblazen en ik had geen zin in een GoAround. Onverantwoord, maar in FS tillen de passagiers niet zo zwaar![]()
Je bedoelt de afstanden in de RMI de Radio Magnetic Indicator aan de linkerkant. Dat instrument peilt automatisch de dichtstbijzijnde VOR stations, DME1 NAV1 en DME2 NAV2. De wijzers geven logischerwijs de richting/bearing aan naar die stations en de DME de afstand tot die bakens. Handig voor je plaatsbepaling.
Maar tune jijzelf altijd MANUAL naar die VOR station of waren ze ge-AUTOTUNED?
Verwijderd
Auto-Tune of course. Pas als je bijv. in NAV1 je ILS freq moet instellen ga ik over op Manual. Maar met een goed geprogrammeerde STAR doet de FMC dat voor jeVerwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 10:19:
[...]
Bedankt voor de uitleg, maar dat wist ik wel hoor!
Maar tune jijzelf altijd MANUAL naar die VOR station of waren ze ge-AUTOTUNED?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2002 10:31 . Reden: STAR ]
Verwijderd
Die info had ik hier vandaan, op het AVsim PSS forum, dus. Beetje vreemde plek voor die info: had natuurlijk ergens op de PSS site zelf moeten staan, of bijgewerkt in de manuals.. Maar ja...Evilernie schreef op 18 oktober 2002 @ 15:20:
hee hellogoodbye, ff vraagje aan jou. Jij poste een tijdje terug iets over de PSS hold functie. Ik ben dit ff aa nhet zoeken in de AOM van de airbus, maar nou zie ik op pagina 62 iets over holding staan. Is dit ook wat jij toen gepost heb, of was dat iets anders?
EHRD @ ELLX NACHT VLUCHTJE .
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73201.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73202.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73203.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73204.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73205.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73206.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73207.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73208.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73209.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73210.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73211.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73212.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73201.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73202.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73203.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73204.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73205.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73206.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73207.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73208.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73209.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73210.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73211.jpg[/img]
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/EHRD@ELLX73212.jpg[/img]
Gadverdamme! Was alle andere verf op?Blackhole schreef op 19 oktober 2002 @ 03:20:
Met een B737-200 van ZIP
Bah, bah, bah! Ik zie dat ze nog meer van die kleuren hebben! Hier stap je met goed fatsoen toch niet in? Hoewel de IRL-versie er iets beter uitziet door de glans, dat wel.
[ Voor 0% gewijzigd door rollebol op 19-10-2002 12:15 . Reden: nog meer kleurtjes ]
Ach 1 ding weet je zeker ;rollebol schreef op 19 oktober 2002 @ 12:08:
[...]
Gadverdamme! Was alle andere verf op?
Bah, bah, bah! Ik zie dat ze nog meer van die kleuren hebben! Hier stap je met goed fatsoen toch niet in? Hoewel de IRL-versie er iets beter uitziet door de glans, dat wel.
Ze vallen wel erg op
Maar hoe je het ook mag vinden het blijft wel gewaagt
Verwijderd
Ik ben vliegen, dus ND ik ben even niet op MSN.
Ik vind die 737-200 tjes niet lelijk hoor.
Ik vind die 737-200 tjes niet lelijk hoor.
weet je wat mist is??Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 13:54:
waar komen condens strepen eigenlijk vandaan?
doordat de lucht over de vleugel versneld, ontstaat er mist, en dat ziet er uit als strepen (als iemand het beter weet mag die het vertellen
ok dank...ff kijken of dat een beetje gaat lukken met die holdVerwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 11:28:
[...]
Die info had ik hier vandaan, op het AVsim PSS forum, dus. Beetje vreemde plek voor die info: had natuurlijk ergens op de PSS site zelf moeten staan, of bijgewerkt in de manuals.. Maar ja...
tampert, kriminalpolizei
Coole foto, doet me denken aan, CSI.
Die hebben toch bestwel mooie MD-11's gemaakt, alleen ze zijn niet Gmax toch? en op hun site staat al jaren dezelfde info, maar er komen wel meer "upcoming projects" bij
Heeft iemand misschien wat meer info over CSI? En hebben ze deze repaint ook?
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Verwijderd
Interline 1765 ESSA-EHAM
"Interline 1765 request IFR clearance to Amsterdam Schiphol"
"Interline 1765, you are cleared IFR to Schiphol via DKR3L departure, sq 0301"
"Cleared to Schiphol, DKR3L and 0301 on the box, Interliner 1765"

"ILA1765 lined up 01L and fully ready for departure"
"ILA1765, you're cleared for take off 01L, winds are 290@4kts"
"ILA1765 rgr, clrd for take off 01L"

Out of FL300 for FL200 to cross EEL

Pampus radial 270 to pick up localizer rwy27

Dit lijken wel Ratel-perikelen

Was weer erg nice, me eerste vlucht in ILA livery

"Interline 1765 request IFR clearance to Amsterdam Schiphol"
"Interline 1765, you are cleared IFR to Schiphol via DKR3L departure, sq 0301"
"Cleared to Schiphol, DKR3L and 0301 on the box, Interliner 1765"
"ILA1765 lined up 01L and fully ready for departure"
"ILA1765, you're cleared for take off 01L, winds are 290@4kts"
"ILA1765 rgr, clrd for take off 01L"
Out of FL300 for FL200 to cross EEL
Pampus radial 270 to pick up localizer rwy27
Dit lijken wel Ratel-perikelen
Was weer erg nice, me eerste vlucht in ILA livery
edit:
de kisten op EHAM vliegen al 2 dagen heel erg raar, ze kome supaaaahlaag over me dakkie, wazzup? (net nog een 747 op 1000ft ofzo)
de kisten op EHAM vliegen al 2 dagen heel erg raar, ze kome supaaaahlaag over me dakkie, wazzup? (net nog een 747 op 1000ft ofzo)
Misschien iets om eens met een groep te gaan doen
Bezoek aan Airbusfabrieken
Het is mogelijk de Airbusfabrieken in Toulouse te bezoeken en te zien hoe vliegtuigen worden gebouwd. Dit kan zowel op individuele basis als in groepsverband. Dagelijks -behalve zon- en feestdagen en de maandag tijdens het laagseizoen- (van 4 nov. 2002 tot 2 maart 2003) kan er worden deelgenomen aan een anderhalf uur durende tour over het complex, waar de A330 en A340 worden geassembleerd.
De rondleiding voert langs een aantal belangrijke locaties, zoals St. Martin du touch vanwaar de testvluchten plaatsvinden en waar de af te leveren vliegtuigen staan opgesteld. Ook zal er een Caravelle en een Concorde te zien zijn. Voor bezichtiging van de Concorde is een toeslag verschuldigd. Aan het eind van de tour is voldoende tijd ingeruimd voor een bezoek aan de souvenirwinkel.
EU-onderdanen dienen bij boeking (meisjes-)naam, voornaam, geboortedatum, geboorteplaats en nationaliteit op te geven, op basis waarvan een identiteitskaart wordt aangemaakt welke men bij aanvang van de tour dient te tonen. Het niet kunnen overleggen van de identiteitskaart kan voor de veiligheidsdienst aanleiding zijn de toegang te weigeren.
Helaas is het gebruik van fototoestel en camcorder niet toegestaan.
De prijzen zijn alleszins redelijk te noemen (€ 9,00 voor volwassenen),
Voor nadere informatie (in het Engels of Frans) kan men contact opnemen met: 00 33 56 11 80 601.
Het is mogelijk de Airbusfabrieken in Toulouse te bezoeken en te zien hoe vliegtuigen worden gebouwd. Dit kan zowel op individuele basis als in groepsverband. Dagelijks -behalve zon- en feestdagen en de maandag tijdens het laagseizoen- (van 4 nov. 2002 tot 2 maart 2003) kan er worden deelgenomen aan een anderhalf uur durende tour over het complex, waar de A330 en A340 worden geassembleerd.
De rondleiding voert langs een aantal belangrijke locaties, zoals St. Martin du touch vanwaar de testvluchten plaatsvinden en waar de af te leveren vliegtuigen staan opgesteld. Ook zal er een Caravelle en een Concorde te zien zijn. Voor bezichtiging van de Concorde is een toeslag verschuldigd. Aan het eind van de tour is voldoende tijd ingeruimd voor een bezoek aan de souvenirwinkel.
EU-onderdanen dienen bij boeking (meisjes-)naam, voornaam, geboortedatum, geboorteplaats en nationaliteit op te geven, op basis waarvan een identiteitskaart wordt aangemaakt welke men bij aanvang van de tour dient te tonen. Het niet kunnen overleggen van de identiteitskaart kan voor de veiligheidsdienst aanleiding zijn de toegang te weigeren.
Voor nadere informatie (in het Engels of Frans) kan men contact opnemen met: 00 33 56 11 80 601.
Uit de motoren.M_A_P schreef:
waar komen condens strepen eigenlijk vandaan?
Uitgestoten lucht == heet.
Atmosfeer @ 30.000ft == koud.
Gevolg: waterdamp.
edit:
Ow, zie nu de foto pas.
Ow, zie nu de foto pas.
Verwijderd
LFBO is zeker tha place to berdluca schreef op 19 oktober 2002 @ 14:32:
Wanneer je op een willekeurige dag daar gaat staan zie je al veel vette dingen. Heb al verscheidene malen brake tests gezien van een A340-600 en de A318(in de groene metaaluniform en alleen de staart was geschilderd).
Wa d8 je van wakker worden en dat er dan een Guppy langs komt zoeven zodra je je raam opendoet
Verwijderd
Oke m'n naam is dan wel Flight master, maarre zo'n master ben ik echt niet. Misschien komt dat ook doordat ik lekker met m'n toetsenbord IPV joystick aan het vliegen ben. Ik kreeg een vliegtuig de lucht in, en kan het daar houden, landen gaat ook al goed, maar draaien gaat erg lastig.
De enige handelingen die ik doe zijn:
- Parking brakes off
- Full throttle
- beetje naar achter "leunen" om vliegtuig recht te krijgen
Maar draaien gaat echt niet', als het leukt gaat m'n plane zo snel naar beneden dat ik bijna niet meer op kan trekken.
Nou was m'n vraag of er ergens een online ( het liefst Nederlandse ) flight guide is voor FS 2002, want al die knopjes als bv pitot heat etc.. gebruik ik niet, en dat vind ik jammer.
Oja, en zal het met zo'n cheap joystickje beter gaan?
De enige handelingen die ik doe zijn:
- Parking brakes off
- Full throttle
- beetje naar achter "leunen" om vliegtuig recht te krijgen
Maar draaien gaat echt niet', als het leukt gaat m'n plane zo snel naar beneden dat ik bijna niet meer op kan trekken.
Nou was m'n vraag of er ergens een online ( het liefst Nederlandse ) flight guide is voor FS 2002, want al die knopjes als bv pitot heat etc.. gebruik ik niet, en dat vind ik jammer.
Oja, en zal het met zo'n cheap joystickje beter gaan?
wel vet, maar dan moet je wel voor met zn alle vervoer regelen. en dat lijkt mij niet super simpel.rdluca schreef op 19 oktober 2002 @ 14:32:
verhaaltje
Verwijderd
Als we nou X-tiental mensen kunnen regelen.......charteren we een F70KIMBLE schreef op 19 oktober 2002 @ 14:44:
[...]
wel vet, maar dan moet je wel voor met zn alle vervoer regelen. en dat lijkt mij niet super simpel.
Daar vliegt de KLC nu ook op
Ik heb net weer even een vluchtje gedaan van EHAM naar ENGM (oslo)
Ook nog even geresized naar 800*600

pushback

taxiien naar runway 24

hold short @ runway 24

zwaar weer in Nederland

cruizing @ 35000 ft

We bereiken het vaste land van Noorwegen

Intercepting ILS

Touchdown!

En we zijn weer thuis
Ook nog even geresized naar 800*600

pushback

taxiien naar runway 24

hold short @ runway 24

zwaar weer in Nederland

cruizing @ 35000 ft

We bereiken het vaste land van Noorwegen

Intercepting ILS

Touchdown!

En we zijn weer thuis
hoeveel PP moet dat dan wel niet kosten?Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 14:46:
[...]
Als we nou X-tiental mensen kunnen regelen.......charteren we een F70
Daar vliegt de KLC nu ook op
[ Voor 0% gewijzigd door KIMBLE op 19-10-2002 14:47 . Reden: typo ]
ikke kan goedkoop vliegen, Fly High kan dat vast ook wel met z'n frequent flyer miles, nu de rest nogKIMBLE schreef op 19 oktober 2002 @ 14:44:
[...]
wel vet, maar dan moet je wel voor met zn alle vervoer regelen. en dat lijkt mij niet super simpel.
Verwijderd
Ik ga dat even uitzoeken, brb
dit zijn een aantal voorbeelden:
Met 50 vrienden een dagje naar Eurodisney Parijs? Als u nu boekt, betaalt u 10.500 Euro!
Iets te vieren? Met het hele bedrijf proosten in de champagnestreek in Reims kan al voor 9.995 Euro!
Kerstshoppen en Kerstmarkt in Dusseldorf met 50 vrienden. Als u voor 1 december boekt, betaalt u 8.500 Euro voor een retour vanaf Amsterdam
very nice pics rellehenk
echt sweet
tampert, kriminalpolizei
Dit topic is gesloten.