Het UnrealEd 3.0 topic

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.768 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 19:43:
heey guys look wat ik nu krijg zomaar dikke blauwe mist ik had eerst 2 rode en 2 groene lampen gebouwt toen haalde ik de roode weg en toen hing er vage mist :S
srry ik weet het al het is water :S heb perongeluk ;lopen kutten met volume :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu heb ik een echt seriues probleem als je respawn dan zak ik meteen door me benen wat is dat ik heb 5 player start ppunten gemaakt bij allemaal heb ik het
hier is er een screeny van
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~avcomput/123.gif

sorry van het neuken van de layout.
ik weet die tag niet meer om hij kleiner te maken

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2002 11:25 . Reden: ff sorry plaatsen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
Door Module - Thursday 07 November 2002 11:24
sorry van het neuken van de layout.
ik weet die tag niet meer om hij kleiner te maken
Daar heb je toch photoshop of paint ofzo voor.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He module 1, ik stel voor dat je eerst wat tutorials door werkt, want dit zijn allemaal BASICS van de editor.

Rebuild je map eerst maar eens voordat je hem speelt.
Dan zul je merken dat de vloer een heel stuk steviger is.

Kijk maar eens op de UDN site en wees er bereid om wat moeite in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
  • Laatst online: 20-08-2007
Heb je wel op build-all geklikt?

P.S. Voor de beste beginners-tutorial die ik kon vinden klik je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

srry/thx guys ik weet ik nam de moeite niet ;)

maar heeft er iemand niet wat goede site's voor totu's over skyboxen enzo.
en is het mogenlijk om een soort poster te maken ik photoshop en die in me map te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had nu een toturial gevonden om fotoshop textures te maken maar er staat niet bij onder ewat voor soort file je hem moet opslaan weten jullie het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
Volgens mij moet je het als bitmap (bmp) opslaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galahad schreef op 08 november 2002 @ 10:21:
Volgens mij moet je het als bitmap (bmp) opslaan :?
aha dat klopt maar niet voor static meshes alleen voor textures voor static meshes moet ik een ase of lwo file nodig
hoe maak ik die ik d8 neit in photoshop :(
(nogmaals het gaar om iets van een poster te maken ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
Zover ik weet kun je met behulp van Photoshop geen static meshes maken. Maak eerst een poster althans de texture in Photshop. Vervolgens maak je in Maya PLE (of een andere 3d pakket, maar deze zit gratis op cd3 van UT2003) een flinter dunne static mesh met dezelf gemaakt texture daarop en deze exporteer je naar UED met behulp van de speciale plug-in die erbij zit. Volgens mij moet het zo ongeveer wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galahad schreef op 08 november 2002 @ 12:38:
Zover ik weet kun je met behulp van Photoshop geen static meshes maken. Maak eerst een poster althans de texture in Photshop. Vervolgens maak je in Maya PLE (of een andere 3d pakket, maar deze zit gratis op cd3 van UT2003) een flinter dunne static mesh met dezelf gemaakt texture daarop en deze exporteer je naar UED met behulp van de speciale plug-in die erbij zit. Volgens mij moet het zo ongeveer wel lukken.
maar dat maya is wel enorm moeilijk bestaad er geen mogenlijk heid dat ik photoshop kan inporteren en dan weer kan exporteren in zo'n ued bestand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en is er nog iemand die een goede site heeft met NEDERLANDSE toturials ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een engelse code tutorial voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is goed geef alles maar wat ermee te maken heeft :P

maar dat maya is wel enorm moeilijk bestaad er geen mogenlijk heid dat ik photoshop kan inporteren en dan weer kan exporteren in zo'n ued bestand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n Map is klaar :) : http://home.wanadoo.nl/bram.van.leeuwen/CTF-Vulca.zip , Het is een zware map, dus je hebt er een goede PC voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn code tutorial, al vind ik hem steeds slechter worden.

tha turtorial

ook kan je natuurlijk code vragen aan me stellen. Een special topic zou helemaal kewl zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 19:00

Wbdsgnr

Discombobulated?

Misschien beetje lompe vraag, maar ik heb dus map met water en een mooie cubemap alleen hoe krijg ik de texture in de map verwerkt zodat het zeg maar 1 file (x.ut2 ) is ipv 2(x.ut2+x.utx).

i7 - GTX760 - triple boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wbdsgnr schreef op 10 november 2002 @ 20:22:
Misschien beetje lompe vraag, maar ik heb dus map met water en een mooie cubemap alleen hoe krijg ik de texture in de map verwerkt zodat het zeg maar 1 file (x.ut2 ) is ipv 2(x.ut2+x.utx).
Misschien kun je de Cubemap + gebruikte texturen oplsaan in een al bestaande .utx file? Anders zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Ik bedoel meer zoals dit:
http://www.slayweb.freeserve.co.uk/downloads/slaywebtut1.zip
dit is gewoon 1 map bestand maar heeft toch een alternatieve textures bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 17:48:
M'n Map is klaar :) : http://home.wanadoo.nl/bram.van.leeuwen/CTF-Vulca.zip , Het is een zware map, dus je hebt er een goede PC voor nodig...
Van mij had in deze map meer licht gemogen, op de paaden zie je wat, maar daarbuiten geen roggel

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

is het eigenlijk ook mogelijk om ladders te maken in UT2003? :? ik bedoel, ladders zoals in BattleField1942, dat als je er tegen aan loopt je langs de ladder, vertikaal dus, omhoog gaat..

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BdR schreef op 10 november 2002 @ 23:44:
is het eigenlijk ook mogelijk om ladders te maken in UT2003? :? ik bedoel, ladders zoals in BattleField1942, dat als je er tegen aan loopt je langs de ladder, vertikaal dus, omhoog gaat..
http://udn.epicgames.com/pub/Content/VolumesTutorial/
Kijk bij LadderVolume.
Ladders bestaan dus in principe uit een StaticMesh (of een BSP achtige ladder) met daarvoor een LadderVolume geplaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 00:24:
http://udn.epicgames.com/pub/Content/VolumesTutorial/
Kijk bij LadderVolume.
Ladders bestaan dus in principe uit een StaticMesh (of een BSP achtige ladder) met daarvoor een LadderVolume geplaast.
hey thanks! :) die zijn onmisbaar voor de map die ik wou maken 8) *bezig gaat*

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ladder volume gedoe werkt niet.... in ieder geval niet bij mij, oplossing = gewoon een trapmaken die per treede maar 4 units breed is en 24 units hoog... (Kan je trouwens ook zien in m'n map...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i kan maar geen toturial voor sky box's vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Petergr schreef op 10 November 2002 @ 21:35:
[...]

Van mij had in deze map meer licht gemogen, op de paaden zie je wat, maar daarbuiten geen roggel
Is ook niet mijn map is alleen om ff te laten zien dat het mogelijk is om een texture bestand in de map te stoppen zodat je niet 2 lossen bestanden heb, alleen ik weet dus niet hoe je dat doet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, mappers !! 8)

Jullie gaan mij toch niet vertellen dat niemand meer aan het mappen is ?
Ik ben druk bezig geweest met een nieuwe 1on1 map, DM-DEPO genaamd.
Ik ben er nog een weekje mee bezig denk ik en dan zal ik hem wel uploaden bij UT2003HQ. >:)

Je map wordt zeker wel een stuk leuker als je ladders gebruikt.
Ik heb nu een paar ladders gebruikt in mijn nieuwe map, zeker wel gaaf.

Ik kan helaas geen screens uploaden.

Maar waar zijn jullie allemaal mee bezig ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Ehhh met niks eigenlijk geen tijd :(
Maar ik ben zelf neit zo'n liefhebber van ladders als ik fijn aan een ladder hang dan kan iemand me er zo afknallen dan kan je er nog wel afspringen maar dan ben je vaak toch al een paar keer geraakt.

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zicht wordt inderdaad wel belemmerd ja, maar het is wel een stukje tactiek.
Ik zal eens gaan uitzoeken hoe die effecten werken, lijkt me wel gaaf als je dat allemaal zo ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Ik geef toch de voorkeur aan jumppads lift en gewone trappen. Omdat je dan lekker kan blijven doorlopen zonder dat je al te kwetsbaar bent.. Een goed DM map is voor mij als je gewoon alsmaar in een hoog tempo rondjes kan blijven lopen.
Een tip voor de mensen die aan het mappen zijn zorg er altijd voor dat de boel lekker open is en dat je dus nooit doodlopende stukken hebt. Iedere kamer moet meerdere in- of uitgangen hebben (het is maar hoe je het bekijkt).

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In DM-DEPO heb ik wel een bunker gemaakt met maar 1 uitweg.
Je kunt het inderdaad bekijken als een doodlopend stuk, maar aan de andere kant zit je ook weer ingebunkerd.
Wat je natuurlijk meer bescherming geeft.
Maar DEPO is wel weer een buiten map, dat kan ook nog uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
Iemand enig idee hoe ik movers/deuren kan maken, un UED2.0 lukt het me wel maar als ik het zo doe als daar, komt er steeds die UT2003 auto te staan niet echt handig :( :P

edit:

Laat maar tutorial gevonden op een Duitse site :)

[ Voor 18% gewijzigd door Albinoraptor op 08-02-2003 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

*echoooo* O-)

ik heb een probleempje met een object dat ik eerst in 3DS MAX5 heb gemaakt en geëxporteerd naar.ASE en dit vervolgens weer geïmporteerd in UED (3.0) als static mesh.

nou zie ik hem wel doodleuk in de viewports, maar als ik het level build, en speel ik het, en zie ik alleen maar schaduwen. weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn? :?

en zijn deze objecten ook te texturen? want als ik het selecteer, en daarna een texture aanklik gebeurt er nix. :/

ennuh, keep up the mapping!! 8)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zou je log eens na kunnen kijken of misschien je object wordt gemist. Er bestaat namelijk de kans dat wanneer je via ued import je package niet goed saved (misschien heb je jouw package helmaal niet gesaved). Een oplossing is om een andere package aan te maken en daar uit je staticmesh te laden. Even wat extra werk maar hij moet het dan doen.
Doet ie het dan nog steeds niet dan wil ik weten of ej er karma op gebruikt heb.

Het Texture kan je antuurlijk in 2 delen verdelen, de shader(texture importeren) maken en de uvw doen. De UVW(het op zijn plaats zetten van de texture) doe je in max en staat na importeren in max vast. Maar je kan bv wel van skin wisselen of de de opacity veranderen van de shader in ued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe je een a: een brush/static mesh kunt laten gloeien en vatbaar te maken voor je sunlight? (ik heb nu het schaduw probleem verholpen door wat lampjes erom heeb te plaatsen)
Als ik er nu een plaats komt er veel schaduw om het object

Wat mij ook niet helemaal duidelijk is, is hoe je het beste grotere brushes, met kamers bv, realistisch met het terrein merged. Gewoon bij properties-> allign to floor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een actor vatbaar maken voor shawdows is volgens mij gewoon bCastshadows (ed) aanzetten in de light properties van die actor. Daarnaast kan je ook een projector neer gooien die de shadow neer gooit.

Die laatste vraag vat ik niet echt. Bedoel je het terrain van een height map? of staticmeshes in een uitgeholde mesh?
Bij het terrain kan je bepaalde delen onzichtbaar maken (gat maken in het terrain) en daar tegen aan gooi je een mesh; dit voor komt kartel randen en een natuurlijke overgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

thnx Cazzz, dat ik dat ding op moest slaan was iid zo!!

hmm... maar dat bied perspectieven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 22:17
Ik zit met het volgende probleem:
Hoe kan ik een voorwerp ergens op de grid plaatsen?

Dit is waarschijnlijk nogal een n00b vraagje, maar ik kom er niet uit. Ik heb deze tutorial erbij om m'n eerste level te maken http://www.planetunreal.com/architectonic/first_level.html
maar daar staat het niet.
Alleen maar dat ik m'n 'Red Marker' (geloof ik) moet verplaatsen naar een volgend punt, maar omdat dit waarschijnlijk nogal simpel is staat er niet bij hoe ik dat moet doen.

Help deze beginnende mapper aub ;)

[Edit]
Ik heb nu ook een probleem met het programma zelf.
Namelijk wanneer ik het opstart is het scherm waar alle tekeningen staan (top, front, perspective) is helemaal wit.
Ook zie ik geen mogelijkheid om dit weer terug te draaien of zo met het 'View'-menu bovenin.
Een andere map openen helpt ook niet (bestaande map).....
Hoe los ik dit dan weer op, want zonder die schermpjes kan ik ook niets editten. Trouwens alle andere schermen en vensters werken wel normaal :?

[ Voor 34% gewijzigd door Jan_V op 03-07-2003 21:58 . Reden: Probleem toevoegen ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om met het verste probleem te beginnen. Waneer al je perspecieve wit of beschadigd zijn moet je even naar View->Viewports->configure.. en een wille keurige aankliken.
Daarna moeten de perspectieve/viewports weer werken.

Rest volgt nog aangezien ik niet echt snap wat je met voorwerp op grid plaatsen bedoeld. Echter het verslepen van objecten (staticmesh, actor's) doe je met ctrl slecteren en ctrl ingedrukt houden en dan slepe maar.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Hartstikke bedankt.
Nu kan ik weer verder prutsen.

Met dat 'voorwerpen op de grid plaatsen' bedoelde ik of je ook van tevoren de coordinaten of zo kunt bepalen waar bijvoorbeeld de kubus moet komen. Dit omdat verplaatsen de hele tijd me niet echt logisch lijkt als je een mega grote map hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

* himlims_ gaat weer mappen :P na 3/4 jaar met unrealed 2 te hebben gewerkt ga ik eens met versie 3 aan de gang.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damm, ik dacht dat echt niemand meer aan het mappen was.
Maar gelukkig valt het mee :D
Ik ben ook nog steeds fanatiek bezig, maar op het moment effe de site updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Ligt het trouwens aan mij of is Unrealed 3.0 echt een beetje buggy?
Ik heb wel geregeld dat er in eens iets mist, of niet meer wil worden geselecteerd.
Wanneer ik het programma dan weer opnieuw opstart is het soms ook wel weer goed, maar dat moet niet de bedoeling zijn.
Nu heb ik bijvoorbeeld 2 kamers met een gang ertussen gemaakt, maar het wireframe van de 2e kamer mist nu in elke tekening. Ik zie hem nog steeds in de perspective, omdat er textures aan hangen, maar als ik hier de wireframes bekijk zie ik ze ook niet.

Zijn er uberhaupt updates voor dit programma of patches, want ik denk niet dat ik de enige ben met dergelijke fouten.

|
|
|
\/
@Scarecrow
PC: PIII 600MHz, 640MB SDRAM, GeForce 2 GTS/Pro, WinXP Pro
zie sig ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Jan_V op 05-07-2003 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Weet niet wat voor videokaart je hebt; maar dat ding in je agp :? slot is van groot belang voor de stabiliteit van unrealed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens de map te rebuilden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer effe bezig geweest in de editor. Ik heb een spacecraft gebouwd, deze omgezet naar een static mesh en zo in een ruimte geplaatst. Heb hem nu als achtergrond in windows ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.planetunreal.com/ai/images/pictureofweek.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

*kickje* ..........

...... tis een beetje stil hier en vroeg me af of ik de enigste ben die nog Maps aan het maken is (althans pogingen daartoe....... :) )

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Wij hier op school zijn bezig met enkele mods te maken
In totaal zijn het er 4.
Er komen:
1 Race game
1 Transformers game
1 Board game
1 Fantasy game
Allemaal hebben ze verschillende maps.

Zodra ze te downloaden zijn post ik hier wel enkele links, maar op het moment is nog niemand klaar of iets dergelijks.
Ik verwacht dat er over 3 weken wel een 4 beta's klaar zijn, want dan moeten we de mod inleveren en laten beoordelen door de leraren om er een cijfer voor te krijgen.....en 12 studiepunten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
lol een ued topic op GoT :D, ik werk al een tijdje aan maps voor Action UT 8)

[ Voor 12% gewijzigd door kevin op 19-03-2004 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

***kickje***

Echt niemand die meer aan het mappen is............ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat men weer enthousiast aan de slag gaat als UT2k4 uit is.

Zelf heb ik eigenlijk na het maken van het level wat in de startpost stond (die ik overigens kwijt ben ;() eigenlijk nooit meer gemapped voor UT2k3. Reden: Ik vind/vond het lang niet zo leuk als UT... maar misschien dat UT2k4 wel interessant wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Tja ik wil wel gaan mappen, neem ik me al 2 maanden voor. Om een map te gaan maken voor UT2003 mod Strike-Force.

Maar ja. Dit weekend toch echt eens aan beginnen. :D

(Als je wat wil zien van SF2003 kan je beste op het forum effe kijken. :))

[ Voor 26% gewijzigd door Albinoraptor op 06-02-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Nou, Unreal Tournament 2004 is uit en UnrealED staat er gewoon weer bij dus mappen maar :)

Ik heb dat unrealed nu voor het eerst ooit geprobeert. Is wel wennen dat je begint met alles solid ipv leeg. En ik vind de beweging in perspective view belachelijk slecht gedaan. Movement zoals in Maya is veel relaxter.

Is het trouwens zo dat je altijd Build all. moet doen voordat je het level kan spelen?

toen ik net namelijk spawn point gecreerd had en play game deed viel ik elke keer meteen dood neer bij spawnen. nadat ik build all had gedaan gebeurde dat niet. Moet dat elke keer voordat je het level uittest?

Anyway ik vind de interface best wel kut. Iets simpels als objecten selecteren en dan bewerken is niet zo simpel als het hoort. In Maya is het bijvoorbeeld zo dat je object klikt en dan krijg je meteen rechts alle bewerkingsopties of je kan met rechtermuisknop allemaal opties krijgen.

Wat zijn nu anno 2004 trouwens de beste guides voor deze editor? en is er ook een goede nederlandse guide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin
Hertog_Martin schreef op 19 maart 2004 @ 03:31:
Nou, Unreal Tournament 2004 is uit en UnrealED staat er gewoon weer bij dus mappen maar :)

Ik heb dat unrealed nu voor het eerst ooit geprobeert. Is wel wennen dat je begint met alles solid ipv leeg. En ik vind de beweging in perspective view belachelijk slecht gedaan. Movement zoals in Maya is veel relaxter.

Is het trouwens zo dat je altijd Build all. moet doen voordat je het level kan spelen?

toen ik net namelijk spawn point gecreerd had en play game deed viel ik elke keer meteen dood neer bij spawnen. nadat ik build all had gedaan gebeurde dat niet. Moet dat elke keer voordat je het level uittest?

Anyway ik vind de interface best wel kut. Iets simpels als objecten selecteren en dan bewerken is niet zo simpel als het hoort. In Maya is het bijvoorbeeld zo dat je object klikt en dan krijg je meteen rechts alle bewerkingsopties of je kan met rechtermuisknop allemaal opties krijgen.

Wat zijn nu anno 2004 trouwens de beste guides voor deze editor? en is er ook een goede nederlandse guide?
• Ja, je moet Build All (met of zonder lightning) doen om je map te testen anders val je idd door de grond.
• Goeie beginner tutorial -> hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Albinoraptor schreef op 06 februari 2004 @ 15:07:
Tja ik wil wel gaan mappen, neem ik me al 2 maanden voor. Om een map te gaan maken voor UT2003 mod Strike-Force.

Maar ja. Dit weekend toch echt eens aan beginnen. :D

(Als je wat wil zien van SF2003 kan je beste op het forum effe kijken. :))
en ik maar denken dat SF dood is :X
rara wie ben ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Vaag:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/leegeditor.jpg

Heb meerdere keren proberen op te starten, ook computer uit gehad maar ik krijg nu elke keer een lege inhoud.

En hebben jullie ook het vage gedoe dat als je unrealed opstart en een lichte gloed over alles op je scherm komt? kleuren van tweakers frontpage zien er dan bijvoorbeeld ineens heel anders uit (best wel mooi trouwens :) ) en alle XP balken en alles hebben ineens een lichtblauwe gloed over zich hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Die lichte gloed is wel vrij normaal, die heeft iedereen geloof ik. Kheb het op een 10-tal computers zien gebeuren. Waarschijnlijk omdat je dan de textures en zo beter kunt zien.

Die schermen kun je weer krijgen door in view->viewports->configure... een keuze te maken.

Trouwens met deze huidige comp krijg ik geen 'gloed' over m'n scherm.
Misschien ligt het aan de nVidia kaarten, want die hebben wel op school en op m'n oude computer en nu heb ik een ATi er in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Thnx, heb ze weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin
Die 'gloed' of 'vage kleuren' hebben te maken met je gamma.

Je kan dit voorkomen door -nogamma in je ued shortcut te zetten.

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ga ook maar eens een ontwerpje maken voor een level. Het wordt waarschijnlijk een Deathmatch voor UT2003.
Heb nog geen UT2004

Wat is trouwens het makkelijkste: een binnen level of een buiten level?
(ik ben nieuw in de editor...)

[ Voor 30% gewijzigd door Zeror op 19-03-2004 15:39 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik had het volgende idee voor een map:

Een hotel met lobby, trappen, liften.

Paar kamers waar je in start, en dan zo dat bij 8 personen ofzo iedereen in een aparte kamer spawnt en bij 16 je met zn 2en op een kamer start zodat dat meteen als je spawnt in begin leuk is want dan is het wie killed wie het eerst.

En dan de redeemer op de wc ofzo. En munitie in kasten die openstaan en op kastjes enzo.

En dan kan je ook nog naar buiten waar je fontijn ofzo hebt en wat bruggetjes

Goed idee? zoja; moet ik maar hopen dat niemand het jat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik zat te denken aan een gigantische ondergrondse tombe.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 17:21

Wekkie

Yeah

rakker zero schreef op 19 maart 2004 @ 15:37:
Ik ga ook maar eens een ontwerpje maken voor een level. Het wordt waarschijnlijk een Deathmatch voor UT2003.
Heb nog geen UT2004

Wat is trouwens het makkelijkste: een binnen level of een buiten level?
(ik ben nieuw in de editor...)
Ik heb gemapt voor de oude UT, uit '99 dus, en daar is binnen véél makkelijker. Ik geloof dat in UED 3.0 echter wel een veel simpelere Terrain Editor zit.

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Wekkie schreef op 19 maart 2004 @ 16:04:
[...]

Ik heb gemapt voor de oude UT, uit '99 dus, en daar is binnen véél makkelijker. Ik geloof dat in UED 3.0 echter wel een veel simpelere Terrain Editor zit.
Ik ga maar gewoon aan een level knutselen. Hoe lang het ook duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Die editor is best leuk zodra je de controls gewend bent :)

en die unreal guide is ook wel lekker duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

is er al linux support?
nog niet of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:25
ik heb in totaal nu zo'n 5 maps gemaakt voor ut2k3, sommige flutmaps, maar 2 helegoeie.....

ik zal hier een link geven:

dm-doublegreen: http://www.levels4you.com...4y?type=section&potd=4086
is daar ook te downen....

have fun :)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ut2k3 mapje, ik convert em zodra ik ut2k4 heb:

http://www.legendofvandora.net/avali.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ziet er goed uit :) Ik heb UT2K3 er niet meer opstaan, maar ga 'm zeker downen
zo gauw je hem naar 4 geconverteerd hebt.
De screenies zijn :9~ in ieder geval , klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:25
mapje?!?! damn, die ziet er echt stoer uit!
dat huisje in het eerste plaatje komt me bekend voor... van een mod ofzo... of een custom mesh?

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat huisje is een nali huisje, zo zagen ze er ook uit in unreal1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Das zeker een nette map.

En dat huisje komt volgens mij uit Unreal 1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
himlims_ schreef op 19 maart 2004 @ 12:03:
[...]

en ik maar denken dat SF dood is :X
rara wie ben ik ;)
Scarecrow. :D
;) Je mail adres verraadde het. Gaat SAS ook naar UT2004?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huisje heb ik zelf wel gemaakt hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Hij lijkt wel sterk op zo'n huisje uit Unreal. Maar goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

is de versie van UnrealEd die bij 2K4 zit ook zo "buggy"

die bij 2K3 zit crashed bij mij vaak....... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScrooLoose schreef op 20 maart 2004 @ 17:26:
is de versie van UnrealEd die bij 2K4 zit ook zo "buggy"

die bij 2K3 zit crashed bij mij vaak....... :/
unrealed 3.0 bij beide dus zal dezelfde wel wezen, wellicht met de patch erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren en Dames mede Tweakers en editors,

nu een rare ook een beetje domme vraag.
Namelijk omdat dit forum zo groot is en het allemaal niet meer kan volgen het volgende: Ik heb een UT2K3 map gemaakt en opgeslagen. Nu krijg ik hem alleen niet te zien in het spel zelf?? Why? 8)7
Weet iemand waarom of moet er nog iets gebeuren?? 8)7

Grtz.

ps: Sorry als dit al eerder gevraagd is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 19:22
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 09:04:
Heren en Dames mede Tweakers en editors,

nu een rare ook een beetje domme vraag.
Namelijk omdat dit forum zo groot is en het allemaal niet meer kan volgen het volgende: Ik heb een UT2K3 map gemaakt en opgeslagen. Nu krijg ik hem alleen niet te zien in het spel zelf?? Why? 8)7
Weet iemand waarom of moet er nog iets gebeuren?? 8)7

Grtz.

ps: Sorry als dit al eerder gevraagd is.......
Heb je em wel ge"build" ?
Staat ie in de goede directory?
Goede voor voegsel? (DM-, CTF-, ONS-,VCTF-, ASS-, DOM-)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Dit werkt sowieso als je in de game bent:
OPEN [mapname] - Opens specified map

Verder moet je volgens mij ook in de naam DM, CTF, DOM toevoegen, wil je dat hij hem goed toont in de map cycle. Dat moest iig bij onze mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 13:10:
[...]

unrealed 3.0 bij beide dus zal dezelfde wel wezen, wellicht met de patch erbij.
De build datum van deze editor is 03-03-2004, redelijk recent dus. Ik weet haast wel zeker dat de meeste irritante bugs en meest voorkomende crashes eruit gehaald zijn, omdat ik het idee heb dat ze de hele modscene toegankelijker willen maken voor mensen.

Overigens kan ik de 2de DVD die bij de Special Edition zit erg aanraden voor iedereen die wil gaan mappen/coden/modellen voor UT2k4. Er wordt enorm veel, duidelijk uitgelegd en je ziet iedere stap op je scherm gebeuren zodat er in principe niets mis kan gaan :)

Natuurlijk wordt niet alles uitgelegd, maar met die (meer dan) basiskennis kan je vanaf daar op internet een stuk makkelijker tutorials volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 14:00

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 10:41:
[...]

De build datum van deze editor is 03-03-2004, redelijk recent dus. Ik weet haast wel zeker dat de meeste irritante bugs en meest voorkomende crashes eruit gehaald zijn, omdat ik het idee heb dat ze de hele modscene toegankelijker willen maken voor mensen.

Overigens kan ik de 2de DVD die bij de Special Edition zit erg aanraden voor iedereen die wil gaan mappen/coden/modellen voor UT2k4. Er wordt enorm veel, duidelijk uitgelegd en je ziet iedere stap op je scherm gebeuren zodat er in principe niets mis kan gaan :)

Natuurlijk wordt niet alles uitgelegd, maar met die (meer dan) basiskennis kan je vanaf daar op internet een stuk makkelijker tutorials volgen.
Ik ben die dvd nu aan het volgen maar op de 1 of andere manier doen ze iets tijdens die static meshes(het verkleinen van oppervlak zodat blak tevoorschijn komt) maar dat lukt me dus voor geen meter, want als ik dus die vectors naar binnen beweeg blijft die lijn wat zou moeten verschijnen gewoon weg :S

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Hertog_Martin schreef op 19 maart 2004 @ 03:31:
...... En ik vind de beweging in perspective view belachelijk slecht gedaan. Movement zoals in Maya is veel relaxter......
ik moet eerlijk zeggen dat ik de/het movement in UnrealEd veel beter vind........ alhoewel ik net een paar weken met Maya bezig ben, met UnrealEd ben ik al 1.5 jaar bezig.........

Tis maar net wat je gewend bent......... :z

[ Voor 6% gewijzigd door ScrooLoose op 26-03-2004 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 14:17

ErA

Najah. Ik ben nu 3 daagjes bezig met de editor. Vooral veel oefenen en kutten. Ben nog niet thuis in de fancy texturing etc. Voornamelijk alles beetje proberen.

CTF-w00tabulous 2K4 wordt me 1e echte map. (echt ik weet dat jullie pro mappers een scheit hebben aan w00t, maar mij gaat het om de gameplay en niet om pracht :x)

screenie:
Afbeeldingslocatie: http://www.rutgersmit.demon.nl/AlphaStage3.jpg

Anyways. als deze klaar is over weekje dan begin ik aan me volgende UT remake. Ik ga me voornamelijk focussen op instagib mappies dus snel e.d.. Overigens heb ik wel gemerkt dat in ut2k3 je verdomd goed moet test want als je alle maten rechtstreeks uit UT'99 overneemt krijg je echt veel te kleine maps :D. Ut2k3 dudes lopen sneller en dodgen VEEEeeeeeel verder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

Ik ben ook even bezig met de editor die bij UT2004 zat.
Ik heb ruzie met n trap. :X

(280 kb per plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26921/thumb.jpg
als ik deze trap Add, dan verdwijnen mn vloer en mn muur, allemaal errors...
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26922/thumb.jpg

iemand de verlossende tip?
ik ben al uren aan het kloten met die trap!
heb al tutorials gelezen maar ik kan dit niet echt plaatsen....

die brush5 error is omdatie nog geen texture heeft, ok.
maar de player start zit helemaal aan het andere end van t veld, en werkt wel voordat ik de trap Add.

(undo werkt ook niet helemaal geloof ik)

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, bsp errors.

Tja, je moet met bsp ook gewoon alleen simpele dingen maken. Als je teveel bsp gebruikt dan krijg je dit soort dingen. Vooral als je erg complexe bsp maakt zoals zo'n trap.

Je moet static meshes voor dit soort werk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos

bratos

Meh.

okidoki. ik zal es kijken of ik er wat van kan bakken.

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Die DVD is erg handig. Khad nooit eerder een level gemaakt voor UT (of welk spel dan ook:p).
Op die dvd-leggen ze alles perfect en goed begrijpbaar uit. Heb vandaag maar meteen de eerste VTM doorgenomen, en mn eerste map was klaar :) (als was et maar een map die ik aan de hand van die tutor heb gemaakt :p)

Iemand toevallig al een AND-Action gemaakt voor UT2k4?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos

bratos

Meh.

ik heb helaas met mn domme kop de cd versie gekocht 8)7
ruilen? :> ;)

Anyway, ik ben maar aan de slag gegaan met de static meshes. Dit is het geworden. (Bedankt, noz!)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26925/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26926/thumb.jpg

Ik moet nog n mooie kroonluchter ophangen en wat ammo en guns strooien.
Eigelijk moeten er ook nog teleporters komen , (maar daar moet ik ff de boeken voor in duiken zeg maar ) En dan even testen. Heeft er iemand nog tips voor deze n00b?

[ Voor 81% gewijzigd door bratos op 27-03-2004 03:51 ]

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

bratos schreef op 27 maart 2004 @ 03:37:
ik heb helaas met mn domme kop de cd versie gekocht 8)7
ruilen? :> ;)
http://www.leveldesigner.com/ ......... is vast al een keer genoemd, maar hier kom je heel ver mee met de tutorials die hier staan......... zo ben ik ook begonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos

bratos

Meh.

oh nee meer input
aargh 8)7
ik ga eerst slapen want morgen moet ik werken....
zondag ga ik weer verder. Badankt voor de link, zal m es checken! _/-\o_

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Ik krijg het niet voor elkaar om "lucht" te maken. Ik wil zegmaar een map maken die zweeft in bv de ruimte zoals die van ErAdiCToR. Maar dan een andere lucht zegmaar. Ik zag in AnubisSky.utx een aantal mooie textures zitten die hier hopelijk voor gebruikt kunnen worden.

Ik ben erachter dat dat met een skybox moet, maar alle tutorials die ik vind op het net vind ik onduidelijk. Ook zie ik in dit topic een aantal keer de vraag hoe dit moet, maar de meeste links etc zijn al dood (topic loopt al een tijdje). Ik heb CTF-FaceClassic.ut2 geopend, maar daar zie ik alleen maar een hele grote brush aan de buitenkant met de woorden "Sky" erop. Ik snap niet hoe ze dat gedaan hebben. Als ik eigenschappen van die brush opvraag word ik ook niet veel wijzer.

Kan iemand hier wat tips+evt links voor geven? Zit er een avi toturial op de extra DVD hierover? Ik heb dat namelijk niet kunnen vinden, ik heb tot nu toe alles tot het begin van Level Design 1 - Bot Navigation intensief doorgenomen, alles wat daarna komt heb ik even snel geopend om te kijken of ik iets kon vinden over skyboxen, maar helaas.

Hellup? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 14:17

ErA

MeHorny schreef op 27 maart 2004 @ 02:49:
Iemand toevallig al een AND-Action gemaakt voor UT2k4?
Ongeveer wel jah:
Afbeeldingslocatie: http://www.rutgersmit.demon.nl/anda.jpg
Binnen nu en een week verschijnt er van mij een betere versie. Ben er samen met w00t aan bezig.
Mike Jarod schreef op 28 maart 2004 @ 11:40:
Ik krijg het niet voor elkaar om "lucht" te maken. Ik wil zegmaar een map maken die zweeft in bv de ruimte
Drie keer raden :x Die skybox die ik gebruik is regelrecht gejat van CTF-FaceClassic.ut2...
Ik weet zelf ook niet 100% hoe het werkt. Maar dit weet ik wel:
1: Skybox Tutorial(Engels maar zeer goed, lees ook de rest van de Tutorials)
2: Die blauwe "Sky" die jij ziet is een Texture die de maker heeft gebruik om het duidelijk te maken. Je kan iedere texture tegen die muur knallen in principe. Lees goed de tutorial door :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos

bratos

Meh.

ik heb weer wat raars. Ik heb mn map aangepast met playerstarts, ammo en weaponpickups, teleporters, health en zo. De boel getest, alles ok.

Toen ging ik 'even' 2 jumppadsmaken. die doen het nu goed.
In de Editor ziet alles eruit zoals ik wil, maar als ik dan 'build-play level' doe, dan heb ik in UT2004 geen health/ammo/wapens. De spawnpoints voor die dingen zijn ook pleite. Ik begin dan wel spontaan met n rocketlauncher. Enig Idee?

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Laatst online: 05-08 20:16

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Wat je moet doen is bij view --> level properties kijken (F6). En dan bij LevelInfo --> DefaultGameType. Zet die op xGame.xDeathMatch (als je een deathmatch level aan het maken bent) en dan werkt alles weer.
Als je deze regel leeghaalt dan vult ie hem later zelf weer in en maakt ie er zelf een gametype van waardoor je met een rocketlauncher opstart.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos

bratos

Meh.

ok thanks, dat was het inderdaad.
staan dit soort dingen ergens gedocumenteerd, of moet je elke keer de fora doorspitten?

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Laatst online: 05-08 20:16

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Bovenstaand probleem heb ik opgelost door trial and error, ik weet niet of dit gedocumenteerd ergens staat.
Ik weet ook niet of je de SE versie hebt, want die tutorial videos die daarbij zitten zijn erg uitgebreidt en ik denk dat het daar ook wel in wordt vermeldt.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kort vraagje, hoe kan ik meerdere skyboxen gebruiken?

Kun je in een 'fake background' zeggen welke skybox deze moet gebruiken?

Andere vraag: kun je botpaths automagisch genereren? (ivm redelijk groot terrein en dus heel veel botpaths indien ik het een beetje afwisselend wil hebben)

[ Voor 3% gewijzigd door Agent-X op 30-03-2004 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos

bratos

Meh.

Kramers schreef op 30 maart 2004 @ 11:46:
Bovenstaand probleem heb ik opgelost door trial and error, ik weet niet of dit gedocumenteerd ergens staat.
Ik weet ook niet of je de SE versie hebt, want die tutorial videos die daarbij zitten zijn erg uitgebreidt en ik denk dat het daar ook wel in wordt vermeldt.
Ik heb helaas de cd versie gekocht. Maar er zijn veel tutorials op internet gelukkig. alleen je zoekt je we de tering naar n goeie.

hier is overigens het 'eindresulaat'.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/27245/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/27244/full.jpg

mappie: http://members.chello.nl/bcorbet/DM-Bratos.rar

eerst kijken dan zeiken

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste