Het UnrealEd 3.0 topic

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.686 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/edsplash.jpg

Omdat er best veel mensen bezig zijn met UnrealED (UED), is het misschien wel handig als er een UnrealEd topic + FAQ is :)

Help! Met welk programma kan je maps maken :?
Met UnrealEd 3.0. Dat zit standaard bij UT2k3, en kan je vinden in het Start menu

Help! Ik heb het gevonden, wat moet ik nu doen :?
Op het eerst gezicht lijkt het allemaal best ingewikkeld. Gelukkig heeft Epic heeft zelf een hele uitgebreide site over UED (en alle andere tools) opgezet, die kan je hier vinden.

Wat misschien wel handig is om alvast te weten, is dat je UT begin je met een gevulde ruimte (ipv een lege ruimte bij andere spellen), en die bewerk je door blokken uit te hakken.

Help! Waarom crasht UED steeds :?
Je zou denken dat UED goed getest is (de officiele maps zijn er ook mee gemaakt), maar op een of andere manier crasht het op de raarste momenten. De enige oplossing is veel saven (CTRL-L) totdat er een patch uit is Er is een patch uit, die de problemen met de AI paths oplost (lost ook het wapen plaats probleem op).

Hey! Laat eens zien wat jij gemaakt hebt :)
Ik ben natuurlijk ook druk bezig geweest, en dit is wat ik tot nu toe gemaakt heb:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Shot00040-2.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Shot00041-2.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Shot00042-2.jpg
Het is een beetje geinspireerd door DM-Morbias, en een beetje door (imho het enige leuke) Quake 3 level: Q3DM17 (alleen dat zie je nog niet :))

Als je zelf ook een screenshot plaatst, maak er aub een thumbnail van :)

Nog een paar linkjes die in het topic voorbij gekomen zijn
UnrealEd 2.0 tutorials voor de basis vaardigheden
Unreal Wiki
BeyondUnreal.com editing forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:02
Dit lijkt me een leuk topic in wording :) Als iedereen nou eens snel ging mappen heb ik tenminste wat te zien :P
Mooie map trouwens Terr!

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 23:57
Nog wel makkelijk om te vermelden: als je UT2003 heb ingesteld op OpenGL werkt UT2003 niet (volgens Tampie dan).
Zie het UT2003 topic om UT2003 weer in Direct3D te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

Ik ben voornamelijk nog aan het kutten met uitzoeken hoe alles werkt, dit is een shot van een fluidsurface, met daarop ingesteld een gefabriceerde texture met environment map / cubemap :) dat material gedoe is echt vet.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/troep/utshot2.jpg

Begin me al aardig in ued3 thuis te voelen :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:02
Clay schreef op 06 oktober 2002 @ 16:13:
Ik ben voornamelijk nog aan het kutten met uitzoeken hoe alles werkt, dit is een shot van een fluidsurface, met daarop ingesteld een gefabriceerde texture met environment map / cubemap :) dat material gedoe is echt vet.

[afbeelding]

Zo hallo, dat is mooi :7
Dat water is echt prachtig en dat zand is mooi glad :9~

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ziet er goed uit Clay!

ikzelf ben eigenlijk alleen bezig geweest met Static Meshes en lights (corona's) :P
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~adslfan/map3.jpg

Alleen als ik een weapon pickup wil plaatsen crashed unrealED bij het builden :? Iemand anders hier ook last van?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33687

Zo zeg! mooi hoor....kan niet wachten tot ik m'n UT Submarine mapje kan omzetten naar UT2k3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29882

Clay schreef op 06 oktober 2002 @ 16:13:

[afbeelding]

ziet er idd netjes uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

ja, alleen de logica is ver te zoeken :P op de achtergrond een space-amerikaans achtig desert landschap, en dan loop je rond in zoiets dergelijks, maar met sahara zandduinzand onder je voeten, en daar middenin zit een kraakheldere poel water ;) ach.

't is trouwens wel een gedoe, die textures maken. naast de gewone textures heb je nu dus shaders, wettextures en nog een hele stamp meer dingen, waarbij je texture meer een soort super psd bestand is met meerdere lagen met allerhande instellingen. Vooral die cubemap maken duurt ff :P eerst moet je 6 shots maken van je cube, en die moeten in de goede volgorde en hoek staan (zie udn, ongeveer op de helft) en per se in een vierkante resolutie, anders past het niet. Dat moet je an als nieuwe cubemap aanmaken in (meestal) je myLevel, waarna je die weer in een texEnvMap moet stoppen om het ueberhaupt als cubemap in te kunnen zetten.

maar het resultaat is wel tof ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ClaY:

Kan jij een xPickUpBase -> xWeaponBase pawn neerzetten, en dan je map compilen? Bij mij en Tampie crasht ie dan op het eind :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

zal het ff proberen, moment...

[ even later ]

mjah, dat crasht :{ kan misschien aan instellingen liggen. ff kijken hoe dat in andere maps zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmz ik denk dat ik een woestijn of jungle map ga bouwen met in het midden een gecrasht spaceship....UT2k3 moet dat wel aankunnen (Ut niet namelijk..al geprobeerd maar bagger FPS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

toevoegen van pathnodes en player starts helpt ook niet. hij crasht iig op het pathbuilden. ff verderzoeken dan :{ di's best "cruciaal" aan je map zeg maar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
nouja we kunnen iig nog instagib spelen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3003

Hoe moet ik een map van UT naar UT2003 omzetten? iemand ervaring hiermee. Als ik bijvoorbeeld Liandri in UnrealEd3.0 probeer te laden crasht deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51640

weet iemand wat de gemidelde polly count is voor een player-model in ut2003?
Het is wel mooi om te zien dat het zo goed lukt, klasse ga zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
Anoniem: 51640 schreef op 06 oktober 2002 @ 16:57:
weet iemand wat de gemidelde polly count is voor een player-model in ut2003?
Het is wel mooi om te zien dat het zo goed lukt, klasse ga zo door.
2000-3000 polys is gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WOW das lekker.
Is er ook nog zoiets als een apart hoofd model? zoals ik me van quake kan herineren?
IK heb ut2003 namelijk nog niet maar als ik het zo hoor is het super om een beetje te deven/modden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Zo he !
Mooi werk. Is eens iets anders als Worldcraft :)

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[oude opa modus]ik werk(te) heel veeel met de unrealed 1.0 en later 2.0
Persoonlijk vind ik dat je dit geen 'level design' kunt noemen. Het is meer 3d tekenen in maya oid invergelijking tot eerst waarin je alles zelf moest maken.[/oude opa modus]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Iemand een idee hoe je maya 4.5 -> unrealed voor elkaar kan krijgen? Heb geen zin om m'n unlimited te verklooien door PLE te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 19:53
Ik wil jullie even 2 links doneren:
Ten eerste Unreal Wiki, ze zijn druk bezig uit te breiden voor ut2k3
En ten tweede BeyondUnreal.com editing forum, een ut-mapping forum waar ze imho al vrij veel kennis van ued3 hebben en waar je altijd goede reakties krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Voor mensen met 3ds max, ga naar http://unreal.aodmeagain.com/upitup2.php?ID=54
This zip contains every character mesh that can be used in UT2003, including 3 skeletons (alien, human male and female) which are used for special effects like the Ion Cannon Blast. Files were created in 3d Studio Max R4 using Character studio for the rigging so you will need that in order to use them. If you plan on using these reference poses for your own characters and sharing the animations from UT2003 you'll need to remove the original meshes from the skeletons and replace them with your own. Make sure you unlink the weapon bone from the right hand before applying physique to your new meshes, and relink it before exporting with actorx. These meshes are provided without texture files in order to make your downloads a little easier. You can find the original source textures on your UT2003 extras cd if you'd like to reassign them to the models.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Karp schreef op 06 oktober 2002 @ 18:21:
Ik wil jullie even 2 links doneren:
Ten eerste Unreal Wiki, ze zijn druk bezig uit te breiden voor ut2k3
En ten tweede BeyondUnreal.com editing forum, een ut-mapping forum waar ze imho al vrij veel kennis van ued3 hebben en waar je altijd goede reakties krijgt
Tnx voor de links Karp. Ik was al effe bezig en kon ineens geen water meer maken, maar ze hebben de zones dus omgezet in volumes (wat op die site stond :P).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Scarecrow schreef op 06 oktober 2002 @ 17:58:
[oude opa modus]ik werk(te) heel veeel met de unrealed 1.0 en later 2.0
Persoonlijk vind ik dat je dit geen 'level design' kunt noemen. Het is meer 3d tekenen in maya oid invergelijking tot eerst waarin je alles zelf moest maken.[/oude opa modus]
im maya maak ik ook alles zelf. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
ebborazor schreef op 06 oktober 2002 @ 18:43:
[...]

im maya maak ik ook alles zelf. :?
Hij bedoelt dat je een level compleet moest programmeren, en dus ook de engine en dergelijke moest kennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:26
Hmm...kan wel merken dat ik gister voor 't eerst de editor (de allereerste ever die ik heb aangeraakt) heb gepakt. Probeer twee kamers van 256x1024x1024 met elkaar de verbinden met een gang. Heb Inersect gedaan....maar er komt geen gang...iemand een goede tut?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
substract... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

http://www.planetunreal.com/squacky/unrealed.htm

Dit is wel een goeie beginners tutorial, Toastingnow!

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
en anders die link zo'n 5 posts terug, unreal wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:54

Glorificationer426

come we hero rush yes?

toastingnow schreef op 06 oktober 2002 @ 19:13:
Hmm...kan wel merken dat ik gister voor 't eerst de editor (de allereerste ever die ik heb aangeraakt) heb gepakt. Probeer twee kamers van 256x1024x1024 met elkaar de verbinden met een gang. Heb Inersect gedaan....maar er komt geen gang...iemand een goede tut?
Dan moet je tussen de kamers een blok maken en die subtracten, veel dieper gaat mijn kennis helaas niet :)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Glorificationer schreef op 06 oktober 2002 @ 19:30:
[...]

Dan moet je tussen de kamers een blok maken en die subtracten, veel dieper gaat mijn kennis helaas niet :)
Je kan ook alles in een grote brush plaatsen (is dan zo'n beetje je wereld), kun je vervolgens steeds adden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij doet het niet :'(
Zijn er al plannen voor een mod?
Ik had zelf nog een master idee, alleen moet ik dan eerst ut hebben.
Het heeft met de film Batleroyal te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Battle Royal roeleert... Heb wel interesse om mee te werken... (Liefst wel m.b.v. maya, daar kan ik tenminste mee overweg...)

[ Voor 0% gewijzigd door pagani op 06-10-2002 19:34 . Reden: Tiepvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Woei, nu ik dit zo zie MOET ik 't spel gewoon kopen. Maar ik zit nog te twijfelen tussen andere spellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
Tnx, ik ga nu ff kijken!

Karp, andere links zijn echt heel traag hier...lijkt wel dat er nog een paar anderen ook bezig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

johnnyv.nl SHOW ME SOME ACTION.
Ik ben al bezig met een mannelijk karakter in 3dsmax. Ik denk dat het concept erg kick kan zijn. De code van unreal is net zo als java en dat lukt me wel.
Aller eerst moet ik 'nog steeds' unreal kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
jezus ik snap nog immer geen hol van die tut :|

ik krijg nooit van die wrede vormpjes die je ziet als je maps opent enzo... kan alleen gare rechte levels maken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.battleroyalethemovie.com/ Als iemand ook intresse mocht hebben.
Kort komt het hier op neer, Een klas jonge scholieren die op een eiland zitten. met random wapens meot er een als de winnaar er uit komen. btw alle andere zijn dan dead.
Gruwelijke film echt leuk, ook als spel(denk ik zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

G33RT schreef op 06 oktober 2002 @ 19:58:
jezus ik snap nog immer geen hol van die tut :|

ik krijg nooit van die wrede vormpjes die je ziet als je maps opent enzo... kan alleen gare rechte levels maken :'(
Daar heb je de 2d editor voor ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Anoniem: 51640 schreef op 06 oktober 2002 @ 20:03:
http://www.battleroyalethemovie.com/ Als iemand ook intresse mocht hebben.
Kort komt het hier op neer, Een klas jonge scholieren die op een eiland zitten. met random wapens meot er een als de winnaar er uit komen. btw alle andere zijn dan dead.
Gruwelijke film echt leuk, ook als spel(denk ik zo)
is dus gewoon last man standing......

btw... ik vraag me af of het ook mogelijk is een eigen HUD te maken DMV UScript enzo. Ik wil bijvoorbeeld afstanden tussen teksten onderling, plaatsing van teksten, transparency en lettergrootte (kunnen) aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
M'n map schiet al aardig op, ik heb net met Scale Map (eerst alles selecteren) het level 25% verkleind, en nu zit er nog meer actie in :)

Ik heb de Map/mod linkjes die voorbij zijn gekomen in de startpost gezet :)

Clay & Tampie: gaan jullie van jullie map een level maken, of is dit alleen maar een test? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
Ik dank u voor de tip, eindelijk een gang naar een ander kamer kunen maken :D Vind het nog leuk ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

over dat crashen met een weapondinges, dan moet je ff een patch downloaden, wordt ook hier genoemd, die had ik op zich al wel voordat ik de game zelf had, maar die engine.dll die daarin zat was op de byte af even groot, dus ik vond het maar raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Clay schreef op 06 oktober 2002 @ 20:27:
over dat crashen met een weapondinges, dan moet je ff een patch downloaden, wordt ook hier genoemd, die had ik op zich al wel voordat ik de game zelf had, maar die engine.dll die daarin zat was op de byte af even groot, dus ik vond het maar raar.
Lol. Dat dacht ik dus ook :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Clay schreef op 06 oktober 2002 @ 20:27:
1337, kan ik m'n map al wat meer af maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Die update is nu effe niet te downloaden van unreal.epicgames.com ivm down zijn.
Maar hier kan je hem ook downloaden :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Over Terr's map gesproken, ik heb hem net gespeeld met 3-5 bots (weet ik niet meer precies)
Dikke lol!
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dewater/Rafe/Screenshots/UT2K3_Circle3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31054

Is het eigenlijk mogelijk een level te maken waarin je kunt zwemmen in UT2003? Of kun je alleen maar pootje baden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Anoniem: 31054 schreef op 06 oktober 2002 @ 20:47:
Is het eigenlijk mogelijk een level te maken waarin je kunt zwemmen in UT2003? Of kun je alleen maar pootje baden ;).
Je kan een level maken met alleen water :). Ze hebben er ook voor gezorgd dat er swimming animaties zijn.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Anoniem: 31054 schreef op 06 oktober 2002 @ 20:47:
tuurlijk is dat mogelijk.

Ik weet alleen niet of UT2k3 een 'swimsuit' dingetje heeft maar dat zal haast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rafe schreef op 06 oktober 2002 @ 20:44:
Over Terr's map gesproken, ik heb hem net gespeeld met 3-5 bots (weet ik niet meer precies)
Dikke lol!
[afbeelding]
[gemiermodus] Wat zie ik daar? zo'n simpele map en dan maar 30 fps? zoow word ff optimaliseren imo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Anoniem: 33687 schreef op 06 oktober 2002 @ 20:57:
[...]

[gemiermodus] Wat zie ik daar? zo'n simpele map en dan maar 30 fps? zoow word ff optimaliseren imo :P
ik haal 1/3 fps das pas gamen :P :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Effe een tunneltje gemaakt :P.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/ut2k3-map.jpg

Het is wel effe wennen vergeleken met Worldcraft :D.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Laatst online: 03-06-2024

Kramers

Tijd voor iets nieuws

In Unreal had je van die portals, die je ook in Quake3 tegenkomt. Is het in UT2003 mogelijk om deze portals nog te maken?, aangezien ze niet in Unreal Tournament zaten.

Ik had destijds voor Unreal levels zitten bouwen, maar die portal techniek was voor mij noodzakelijk om het level te maken wat ik wilde.

Iemand meer info hierover?

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

van die portals waar je doorheen kon kijken naar waar je uit zou komen? die kon je in UT ook gewoon maken. en in U03 ook. warpzoneinfo, met 2 zones voor de portals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 33687 schreef op 06 oktober 2002 @ 20:57:
[...]

De map kan idd nog wat geoptimaliseerd worden, maar hier loopt het (met een matig videokaart) goed hoor... dus het ligt meer aan zijn bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
snel vraagje, hoe show je die fps??

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De patch voor editor werkt trouwens, nu kan je eindelijk wapens neergooien :D
Joep schreef op 06 oktober 2002 @ 23:26:
snel vraagje, hoe show je die fps??
tab -> stat fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Clay schreef op 06 oktober 2002 @ 23:04:
van die portals waar je doorheen kon kijken naar waar je uit zou komen? die kon je in UT ook gewoon maken. en in U03 ook. warpzoneinfo, met 2 zones voor de portals.
Serieus, dat kon gewoon? :D

Dat wist ik niet, maar dat bied mij wel perspectieven. Ik ga maar eens op zoek naar een aantal tutorials e.d., want UnrealEd is wel een hele tijd geleden.

Ik ben ook benieuwd in welke mate de editor is verbeterd, want die van unreal I... :X

[edit]
Owja, hoeveel warpzones (ik geloof dat dat het juiste woord ervoor was) wordt nu maximaal ondersteund? Want in U1 was dat (diep graven in geheugen) geloof ik 64. In ieder geval te weinig voor wat ik wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ik kan er op udn nix over vinden, maar doordat ze water, lava, gravity e.d. effecten nu met volumes oplossen ben je wat dat betreft wel van de 64 zones limitatie af, alleen hebben die warpzones dus nog wel zones nodig (misschien dat het ook met volumes kan, weenie) en met 64 zones zouden dat "maar" 32 portals zijn, dus als die limitatie er nog inzit heb je er nog steeds niets aan. Ik kreeg het trouwens niet voor elkaar om een warp te maken waar je ook letterlijk doorheen kan kijken :{ het ging eigenlijk fout, en je zag door de portal wat er werkelijk achter zat, met uizondering van de warpzone en bijbehorende brush zelf. Het warpen werkte verder wel, ook granaten enzo gingen er mooi doorheen :P

Ik kan me overigens geen speelbaar level voorstellen waar je meer dan 32 warpzones voor nodig hebt :D wat wou je doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Is dr ook een soort overzicht van wat voor soort textures in welke texture-pakket zitten?
Ik kan dr nl. maar weinig logica in vinden... :?

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Misschien een simpele vraag, maar hoe zoeken jullie de geschikte texture uit? Bij de tutorial (hierboven ergens gepost), hebben ze het over texture map water en zo. Maar die heb je bij 2003 niet meer (zijn meer onderverdeeld per map). Ik moet echt elke file openen, en daar dan een beetje leuke texture uit halen. Dat schiet ook niet op.
En water maken lukte me ook niet, want dat gaat ook niet meer op de oude manier. Dat moet ik ook uitzoeken, maar als iemand het weet en snel wil opschrijven mag dat ook ;)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ViNcE: ik zal strax even een mailtje sturen naar een maat van me die 'de' texture browser heeft gemaakt voor UT. Of ie nog lang werk heeft :D

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ViNcE schreef op 07 oktober 2002 @ 09:51:
Misschien een simpele vraag, maar hoe zoeken jullie de geschikte texture uit? Bij de tutorial (hierboven ergens gepost), hebben ze het over texture map water en zo. Maar die heb je bij 2003 niet meer (zijn meer onderverdeeld per map). Ik moet echt elke file openen, en daar dan een beetje leuke texture uit halen. Dat schiet ook niet op.
En water maken lukte me ook niet, want dat gaat ook niet meer op de oude manier. Dat moet ik ook uitzoeken, maar als iemand het weet en snel wil opschrijven mag dat ook ;)
UDN heeft een duidelijke tutorial over het maken van water en andere narigheden :)
Ik vraag me alleen af welke watertexture hij gebruikt heeft... ik vind het idd ook erg lastig om textures te zoeken, maar ik ga gewoon wat willekeurige packs af, en kies een leuke uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

ViNcE schreef op 07 oktober 2002 @ 09:51:
Ik gebruik meestal: shiptech.utx en shiptech2.utx
Hier zitten wel leuke textures in :).

Btw: Water maken is ongeveer hetzelfde als in UT.
- Maak een gat
- Maak een sheet
- Vul het gat met een water volume (Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/uted3-volume.JPG)

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Mensen,

Ik ben op zoek naar zoveel mogelijk tut's voor unrealed3.0 :)
Ik heb wat vrije tijd hier over op me werk ;) dus ben ik een mapje aan het samenstellen. De tut's uit de eerder genoemde sites heb ik al uitgeprint. Zijn er nog meer? En een beetje basic graag :P

thanx

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Mr_UnAnimouS schreef op 07 oktober 2002 @ 10:43:
[...]

Ik gebruik meestal: shiptech.utx en shiptech2.utx
Hier zitten wel leuke textures in :).

Btw: Water maken is ongeveer hetzelfde als in UT.
- Maak een gat
- Maak een sheet
- Vul het gat met een water volume ([afbeelding])
Ja dat is de simpelste manier om water te maken maar het kan ook nog anders...
http://udn.epicgames.com/pub/Content/FluidSurfaceTutorial/ Is de wat ingewikkeldere manier maar ziet er wel stukken beter uit.. Het water beweegt hier ook echt. 8) en je ka nog meer dingen toevoegen zoals rimpels etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Inderdaad :) het is nu flink zoeken in die utx'en, fireEngine.utx heeft ook een aantal textures, en in in exceptOne.utx (dacht ik) zit ook water. Maar op een gegeven moment weet je wel wat waar in zit, en waar je nooit hoeft te kijken, net als met ut zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Kan iemand een lijstje met de textures die je op muren, vloeren en plafonds kan zetten plaatsen?
Ik kan echt de goede niet vinden die ik wil hebben, alleen een rotswand kan ik vinden, maar voor de rest kom ik er niet uit....

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Je kan ook ff textures maken en importeren overigens...
* pagani vindt het ook een beetje een kl***-editor, gaat toch maar maya PLE installeren en hopen dat unlimited dan nog blijft werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor UED (UT) had je zo'n handig proggie waarmee je losse .utx bestanden kon openen en bekijken, wat ik dan deed was gewoon ALLE textures exporteren die me interesant leken en ze in een .utx file dumpen..later sorteer je ze gewoon.....wel een nadeeltje...ik had eens een .utx file van 20 MB lol!

Ik geloof dat dat proggie UTX viewer heette, zal ff zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

ja ok, als ik ze zelf maak ziet t er neit uit, en ICBM, met dat proggie als ik dan een map maak met zo'n uitgesorteerd texture filetje van 20mb, moet ik dan die utx niet erbij leveren?
Heb liever dat ie ze gewoon uit de standaard packs haalt,vandaar mijn vraag welke .utx bestanden de goede walls, floors en ceiling textures heeft.
Maar ik wacht ff af :)

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Voor de utx viewer:
http://utx-viewer.sourceforge.net/

Maar hij geeft de textures heel raar weer in die viewer :?
Glorificationer schreef op 07 oktober 2002 @ 12:17:
ja ok, als ik ze zelf maak ziet t er neit uit, en ICBM, met dat proggie als ik dan een map maak met zo'n uitgesorteerd texture filetje van 20mb, moet ik dan die utx niet erbij leveren?
Heb liever dat ie ze gewoon uit de standaard packs haalt,vandaar mijn vraag welke .utx bestanden de goede walls, floors en ceiling textures heeft.
Tja, je hebt niet 1 utx file die alle goeie walls, floor en ceiling textures heeft.
Je moet eerst weten wat voor soort map je wilt maken.
Egyptisch, onderwater, woestijn, ruimteschip, enz.

ik zit zelf meestal in shiptech.utx en shiptech2.utx daar zitten heel wat leuke muren, vloeren en plafonds in :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Mr_UnAnimouS schreef op 07 oktober 2002 @ 12:18:
Voor de utx viewer:

[...]

Tja, je hebt niet 1 utx file die alle goeie walls, floor en ceiling textures heeft.
Je moet eerst weten wat voor soort map je wilt maken.
Egyptisch, onderwater, woestijn, ruimteschip, enz.

ik zit zelf meestal in shiptech.utx en shiptech2.utx daar zitten heel wat leuke muren, vloeren en plafonds in :).
Kan zijn omdat de textures in ut 2k3 anders zijn dan in ut? (Hogere res, meer kleuren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Ja ik weet dat t niet allemaal in 1 file staat, maar voor zover ik t snap nu heb je bijv. het Anubis.utx voor egyptische textures Industrial.utx voor tech textures (ruim gezegd).
Lastige klus dat texturen...
Ik ga wel ff klooien met die UTX viewer :)

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

johnnyv.nl schreef op 07 oktober 2002 @ 12:23:
[...]

Kan zijn omdat de textures in ut 2k3 anders zijn dan in ut? (Hogere res, meer kleuren?)
Ik denk het ja. Jammer :(.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Nog een klein vraagje:

Hoe kan je zelf heuvels maken in een terrain?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/ut2k3-terrain.JPG

Dit heb ik geselecteerd. En op UDN staat dat je beide muisknoppen+control in moet houden om de heuvel eruit te trekken. Maar dat werkt dus niet bij mij :?
Of er is iets fout gegaan bij het maken van het terrain, maar dat denk ik niet.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Mr_UnAnimouS schreef op 07 oktober 2002 @ 12:18:
Voor de utx viewer:

Dat is heel erg logisch dat komt omdat de textures van UT1 gewoon plain pcx plaatjes zijn.. De textures van UT2003 zijn DirectX Texture Xompressed zie voor meer info http://udn.epicgames.com/pub/Content/TextureSpecifications/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Mr_UnAnimouS schreef op 07 oktober 2002 @ 13:53:
Nog een klein vraagje:

Hoe kan je zelf heuvels maken in een terrain?

[afbeelding]

Dit heb ik geselecteerd. En op UDN staat dat je beide muisknoppen+control in moet houden om de heuvel eruit te trekken. Maar dat werkt dus niet bij mij :?
Of er is iets fout gegaan bij het maken van het terrain, maar dat denk ik niet.
Gewoon ergens klikken zodat die bolletjes verschijnen vervolgens ctrl indrukken dan beide muisknoppen en dan de muis naar voren of naar achter bewegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

DarK_M schreef op 07 oktober 2002 @ 13:56:
[...]

Gewoon ergens klikken zodat die bolletjes verschijnen vervolgens ctrl indrukken dan beide muisknoppen en dan de muis naar voren of naar achter bewegen
Dat probeer ik al de hele tijd, maar er gebeurt niks. Grmblm dan maar overnieuw beginnen :(.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

het terrain edit window heeft 3 tabs, klik de eerste aan en selecteer die heigthmap (om te voorkomen dat de tools op de texture layers in de layertab slaan), en selecteer dan in het tools rijtje iets met "painting"

Afbeeldingslocatie: http://udn.epicgames.com/pub/Content/TerrainTutorial/terrainediting.jpg

dan krijg je in je 3D view als je met je muis over je terrain gaat als het goed is 2 circels. De radius van alletwee kan je met die slider aanpassen. Met ctrl kan je nu "painten", ctrl-leftmouse haalt het omhoog, ctrl-rightmouse weer omlaag. met de smoothtool kan je wazige pieken een beetje toonbaarder maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Hm had ik eerst ook last van heb toen ff de editor opnieuw gestart en toen werkte het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Hmmmm ik weet niet wat ik precies gedaan heb, maar het werkt nu eindelijk :).
Misschien dat het aan de heightmap lag, want die was 8bits. En nu heb ik hem op 16bits staan. Of het lag misschien toch aan de alpha layers.
Ik heb gelukkig alle handelingen die ik heb gedaan opgeschreven :P.

Ik ga weer effe verder met de volgende tutorial: Fluid Surface ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 15:19

mindcre8r

Tradepedia

een match onder de tweakers wie als eerst deck 16 heeft geport?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
nee want die is al gepoort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

mindcre8r schreef op 07 oktober 2002 @ 15:21:
een match onder de tweakers wie als eerst deck 16 heeft geport?
Die kan je hier vinden:
http://ut2k3maps.tk/

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glorificationer schreef op 07 oktober 2002 @ 12:17:
Je bedoelt die 20 MB? dat is geen probleem want UED zal ALLEEN de textures laden die je gebruikt hebt in je map..dus als je helemaal klaar bent save je gewoon de texture file die je gebruikt hebt en tadaa, alleen maar de tex die je voor je map gemaakt hebt zitten in je .utx file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Heb net een half uren zitten kloten om dat defaultfluid aan de praat te krijgen en het wilde maar niet lukken. Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik alle detail settings laag had gezat en dan krijg je die effecten dus niet te zien |:(
Uiteindelijk is het dus wel gelukt...

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61849

vraagje ( het is het enige unrealed 3 topic dus moet ik hem wel hier stellen of doorzoeken en niets vinden) : werkt die editor ook met de demo.dus kan ik ook gewoon men maps in de demo draaien.zo ja waar kan ik de editor vinden.Sorry voor de n00b post

edit:
en ja ik weet het : koop het spel of zo , maar ik heb het geld gewoon niet.Maar wil wel graag modelen voor 2k3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 61849 schreef op 07 oktober 2002 @ 16:48:
vraagje ( het is het enige unrealed 3 topic dus moet ik hem wel hier stellen of doorzoeken en niets vinden) : werkt die editor ook met de demo.dus kan ik ook gewoon men maps in de demo draaien.zo ja waar kan ik de editor vinden.Sorry voor de n00b post

edit:
en ja ik weet het : koop het spel of zo , maar ik heb het geld gewoon niet.Maar wil wel graag modelen voor 2k3
Zou zeggen: probeer het. Zet een map in de maps dir, ga naar je console en tik open mapnaam, en afwachten. Als ze een beetje slim geprogd hebben zit er wel een beveiliging op, maar ja...

Het is overigens niet aan te raden nu voor het editen een illegale versie te installeren als je nog het origineel wil kopen (als je weer geld hebt), schijnen nogal wat mensen problemen te hebben om er vervolgens de originele weer op te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Clay schreef op 07 oktober 2002 @ 09:37:

Ik kan me overigens geen speelbaar level voorstellen waar je meer dan 32 warpzones voor nodig hebt :D wat wou je doen dan?
Nou, ik wilde altijd al eens een soort "Alice in Wonderland" effect creeëren. Je weet wel, een megagrote kamer in een boom bouwen oid. Maar dat lukt dus waarschijnlijk nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Anoniem: 12316 schreef op 06 oktober 2002 @ 23:22:
[...]

De map kan idd nog wat geoptimaliseerd worden, maar hier loopt het (met een matig videokaart) goed hoor... dus het ligt meer aan zijn bak :)
Ja joh, kraak mijn PC maar af :(
Lees specs maar, ik heb verder niks getweaked ofzo, na reinstall PC eens doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die is echt heel slecht :)

Het is veels te donker, zit vol met bugs en de textures zijn niet mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
Jongens jongens wat vin ik UtEd 3.0 brak zeg! Geef mij maar lekker 2.0 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61849

johnnyv.nl schreef op 07 oktober 2002 @ 17:16:
[...]

Zou zeggen: probeer het. Zet een map in de maps dir, ga naar je console en tik open mapnaam, en afwachten. Als ze een beetje slim geprogd hebben zit er wel een beveiliging op, maar ja...

Het is overigens niet aan te raden nu voor het editen een illegale versie te installeren als je nog het origineel wil kopen (als je weer geld hebt), schijnen nogal wat mensen problemen te hebben om er vervolgens de originele weer op te zetten...
nog een vraagje : Moet ik daaruit concluderen dat UnrealEd 3 ook geen freeware is?Want dan wacht ik wel tot ik geld heb idd.In iedergeval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
#!$#@!$!!!$#@#!!!

:( Patch geinstaleerd, nu start zowel UT al UTed niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Anoniem: 12316 schreef op 07 oktober 2002 @ 17:44:
[...]

Die is echt heel slecht :)

Het is veels te donker, zit vol met bugs en de textures zijn niet mooi :)
Ik heb hem nog niet geprobeerd :). Ik zag hem alleen op die pagina staan.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr_UnAnimouS schreef op 07 oktober 2002 @ 18:45:
[...]

Ik heb hem nog niet geprobeerd :). Ik zag hem alleen op die pagina staan.
Ook niet doen.....zonde van je DL tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Anoniem: 61849 schreef op 07 oktober 2002 @ 18:23:
[...]

nog een vraagje : Moet ik daaruit concluderen dat UnrealEd 3 ook geen freeware is?Want dan wacht ik wel tot ik geld heb idd.In iedergeval bedankt
UnrealEd en alle andere tools voor ut2k3 zitten bij het spel en draaien volgens mij ook niet zonder vrij veel van de ut2k3 bestanden
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste