Omdat er best veel mensen bezig zijn met UnrealED (UED), is het misschien wel handig als er een UnrealEd topic + FAQ is
• Help! Met welk programma kan je maps maken
Met UnrealEd 3.0. Dat zit standaard bij UT2k3, en kan je vinden in het Start menu
• Help! Ik heb het gevonden, wat moet ik nu doen
Op het eerst gezicht lijkt het allemaal best ingewikkeld. Gelukkig heeft Epic heeft zelf een hele uitgebreide site over UED (en alle andere tools) opgezet, die kan je hier vinden.
Wat misschien wel handig is om alvast te weten, is dat je UT begin je met een gevulde ruimte (ipv een lege ruimte bij andere spellen), en die bewerk je door blokken uit te hakken.
• Help! Waarom crasht UED steeds
Je zou denken dat UED goed getest is (de officiele maps zijn er ook mee gemaakt), maar op een of andere manier crasht het op de raarste momenten. De enige oplossing is veel saven (CTRL-L) totdat er een patch uit is Er is een patch uit, die de problemen met de AI paths oplost (lost ook het wapen plaats probleem op).
• Hey! Laat eens zien wat jij gemaakt hebt
Ik ben natuurlijk ook druk bezig geweest, en dit is wat ik tot nu toe gemaakt heb:

Het is een beetje geinspireerd door DM-Morbias, en een beetje door (imho het enige leuke) Quake 3 level: Q3DM17 (alleen dat zie je nog niet
Als je zelf ook een screenshot plaatst, maak er aub een thumbnail van
• Nog een paar linkjes die in het topic voorbij gekomen zijn
UnrealEd 2.0 tutorials voor de basis vaardigheden
Unreal Wiki
BeyondUnreal.com editing forum