FF de volgorde omdraaien. Maak een brush. Sla hem (liefst in myLevel) op als een static mesh. En add hem dan als mover. Dan moet het geen probleem zijn.
OK, dit werkt inderdaad. heb t even getest met en simpele brush.ErAdiCToR schreef op 14 april 2004 @ 08:02:
FF de volgorde omdraaien. Maak een brush. Sla hem (liefst in myLevel) op als een static mesh. En add hem dan als mover. Dan moet het geen probleem zijn.
Heel erg bedankt!
Waarom moet ik deze opslaan in myLevel, en niet zomaar n naam? krijg ik dan later geen problemen als ik de map wil disribueren?
Wat is er zo bijzonder aan 'myLevel'? ik vind t nergens terug in mn ut2004 folder?
eerst kijken dan zeiken
Alles in myLevel wordt opgeslagen in je map, die package zal je dan ook niet kunnen vinden
Anoniem: 5646
kijk.. weer wat geleerd ;-)
vraagje:
hoe krijg ik een logo (van onze clan bijvoorbeeld) als transparent (texture) op een muur ofzow? (dus over een andere texture heen)
ik heb al ff zitten spelen met die import functie van textures.. maar kreeg em niet zo 123 transparant.
met de terrain editor heb ik al wel gezien dat je met layers kan werken.. kan dit ook met normale textures?
vraagje:
hoe krijg ik een logo (van onze clan bijvoorbeeld) als transparent (texture) op een muur ofzow? (dus over een andere texture heen)
ik heb al ff zitten spelen met die import functie van textures.. maar kreeg em niet zo 123 transparant.
met de terrain editor heb ik al wel gezien dat je met layers kan werken.. kan dit ook met normale textures?
Kun je de logo niet in photoshop of een ander prog transparant maken en dan importeren ?Anoniem: 5646 schreef op 14 april 2004 @ 12:10:
kijk.. weer wat geleerd ;-)
vraagje:
Smiling as the shit comes down...
nee, dat lukt niet.. je kan alleen pcx, tga etc importeren..
geen formaat waarmee je een transparency kan opslaan
heb al wel gezien dat alle textures die transparant zijn dtx5 zijn...
dus dat lijkt me een vereiste.. dan denk ik goed de alpha layer configgen...
gaat me wel lukken
mn map schiet trouwens al aardig op.
het is nu een basis op mars. heb een terrain met een rode gloed gemaakt met rotsen, wrakken van de marslander etc
in het midden staat dus basis ala flux2/gael stijl.
zal binnenkort ff nieuwe screenies maken.
gaat me wel lukken
het is nu een basis op mars. heb een terrain met een rode gloed gemaakt met rotsen, wrakken van de marslander etc
Ook geen transparantie kleur. bijv zwart=transaparantAnoniem: 5646 schreef op 16 april 2004 @ 13:56:
nee, dat lukt niet.. je kan alleen pcx, tga etc importeren..
gaat me wel lukken
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Zijn er mensen die net als ik bezig zijn met het invoegen van botpaths in hun level? Ik heb de tutorial video's gevolgd en volgens mij doe ik het zelfde als ze daar doen, maar de bots in mijn level weigeren gewoon om een lift te gebruiken.
Ik heb vandaag zelfs een apart mini-testleveltje gemaakt met een lift erin, maar zelfs daar krijg ik het niet werkend.
Zijn er meer mensen die tegen dit probleem zijn aangelopen? Voor de rest doen de bots het aardig in het level, maar ik krijg dit echt niet aan de praat.
Ik heb vandaag zelfs een apart mini-testleveltje gemaakt met een lift erin, maar zelfs daar krijg ik het niet werkend.
Zijn er meer mensen die tegen dit probleem zijn aangelopen? Voor de rest doen de bots het aardig in het level, maar ik krijg dit echt niet aan de praat.
Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?
Ben ben een noob op Ut level creatie gebied. Wat is makkelijker, een buiten level of een binnen level? En waar (kweenie of er al links op dit forum genoemd zijn) zijn goeie tutorials?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Ligt eraan of je een grote buitenlocatie wilt hebben
Binnenlocaties kun je veel meer detail aan toevoegen zonder dat de engine er problemen mee heeft
Binnenlocaties kun je veel meer detail aan toevoegen zonder dat de engine er problemen mee heeft
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
ok.. het is gelukt om een transparante texture te maken.
je moet dus in je texture zelf via psp of ps je alpha layer bijvoegen.
(had ik werkelijk nog nooit gedaan
)
dan opslaan als 24 bit tga en importeren maar.
ff met de inport alpha layer aanvinken en hij is transparant.
als er mensen geintreseerd zijn kan ik wel een kleine tut maken met wat plaatjes.
je moet dus in je texture zelf via psp of ps je alpha layer bijvoegen.
(had ik werkelijk nog nooit gedaan
dan opslaan als 24 bit tga en importeren maar.
ff met de inport alpha layer aanvinken en hij is transparant.
als er mensen geintreseerd zijn kan ik wel een kleine tut maken met wat plaatjes.
Ik heb even een vraag over hoe ik muziek als achtergrondmuziek kan laten lopen zodra iemand het level betreedt;
- ik heb een wav file ( loopsample van ca 20 sec) die ik in unreal als achtergrond wil laten lopen zodra iemand het level inkomt. En dat deze gewoon 'loopt' zolang als je aan het spelen ben.
- wat moet ik doen om een wav file zo om te zetten ( als dit sowieso al nodig is ) zodat ik hem in de unreal ed kan importeren.
- ten tweede, waar geef ik aan dat dit het geluid is dat je constant als achtergrond muziek zal horen ??
ik heb al gewerkt met ambient sounds, om bij bijv. een fan of electriciteit geluid te laten horen. Maar muziek op de achtergrond zou ik echt niet weten.
ik " hoor " het hopelijk snel ...
- ik heb een wav file ( loopsample van ca 20 sec) die ik in unreal als achtergrond wil laten lopen zodra iemand het level inkomt. En dat deze gewoon 'loopt' zolang als je aan het spelen ben.
- wat moet ik doen om een wav file zo om te zetten ( als dit sowieso al nodig is ) zodat ik hem in de unreal ed kan importeren.
- ten tweede, waar geef ik aan dat dit het geluid is dat je constant als achtergrond muziek zal horen ??
ik heb al gewerkt met ambient sounds, om bij bijv. een fan of electriciteit geluid te laten horen. Maar muziek op de achtergrond zou ik echt niet weten.
ik " hoor " het hopelijk snel ...
Anoniem: 92154
.wav converteren naar .ogg
Vervolgens naar level properties (alles de-selecteren en dan rechte muis klik). Hier vind je ergens een keuze sound of song of music ofzo. Daar vul je de filename van je .ogg in. De .ogg file doe je in ut2004/music.
Voor alle andere vragen:
Alle vragen de afgelopen paar posts zijn zeer basic, probeer eens wat tutorials te gebruiken:
http://wiki.beyondunreal.com
http://www.leveldesigner.com
http://www.unrealops.com
http://udn.epicgames.com/Content/WebHome
http://www.planetunreal.com/architectonic
http://www.planetunreal.com/fordy
http://www.ataricommunity.com ---> ut2003/2004 ---> level design forum
http://www.google.nl
Vervolgens naar level properties (alles de-selecteren en dan rechte muis klik). Hier vind je ergens een keuze sound of song of music ofzo. Daar vul je de filename van je .ogg in. De .ogg file doe je in ut2004/music.
Voor alle andere vragen:
Alle vragen de afgelopen paar posts zijn zeer basic, probeer eens wat tutorials te gebruiken:
http://wiki.beyondunreal.com
http://www.leveldesigner.com
http://www.unrealops.com
http://udn.epicgames.com/Content/WebHome
http://www.planetunreal.com/architectonic
http://www.planetunreal.com/fordy
http://www.ataricommunity.com ---> ut2003/2004 ---> level design forum
http://www.google.nl
Hey thnx ... ut werkt nu !!
maakte eerst nog de fout door er ogg achter te zetten bij levelproperties .. maar nu werkt ut ..!!
thnx .. is echt kicke, zelf nummer gemaakt, en die laten loopen .. echt megavet
maakte eerst nog de fout door er ogg achter te zetten bij levelproperties .. maar nu werkt ut ..!!
thnx .. is echt kicke, zelf nummer gemaakt, en die laten loopen .. echt megavet
Even een update van mijn level tonen met wat screenshots:

Helaas blijven mijn bots de liften niet nemen, ondanks dat er goede paden lijken te liggen. Qua geometrie is zijn er een aantal dingen bijgekomen, en verder ben ik veel bezig geweest met emitters en geluid, en ben ik nog de verlichting verder aan het tweaken.
Al met al vermaak ik me erg met de editor.

Helaas blijven mijn bots de liften niet nemen, ondanks dat er goede paden lijken te liggen. Qua geometrie is zijn er een aantal dingen bijgekomen, en verder ben ik veel bezig geweest met emitters en geluid, en ben ik nog de verlichting verder aan het tweaken.
Heb je wel een liftCenter en een LiftExit ?, liftcenter moet zoals de naam het zegt in het midden van de lift/mover en liftExit miet je naast het "eindstation" van de lift plaatsen (niet er bovenop !!!)Kramers schreef op 18 april 2004 @ 12:11:
Helaas blijven mijn bots de liften niet nemen, ondanks dat er goede paden lijken te liggen.
Jups, allemaal gedaan. De tutorial video die bij de SE zit is er heel duidelijk in hoe het zou moeten, en die stappen heb ik gevolgd. Vervolgens ben ik in wat bestaande UT2004 levels gaan kijken om te zien of ik kon ontdekken of er iets veranderd was in de builds sinds die video geschoten was. Kan ik ook niets in ontdekken. Als laatste heb ik nog wat tut's op het internet gelezen, en daar geven ze hetzelfde aan als in de video.ScrooLoose schreef op 19 april 2004 @ 11:41:
[...]
Heb je wel een liftCenter en een LiftExit ?, liftcenter moet zoals de naam het zegt in het midden van de lift/mover en liftExit miet je naast het "eindstation" van de lift plaatsen (niet er bovenop !!!)
Ik weet niet waar het aan ligt, of dat ik iets over het hoofd zie wat ik fout doe en vergeet of dat het buggy is ofzo.
BTW: Tegen het einde van het jaar zouden de VTM's (tutorials voor Unrealed 3), voor iedereen beschikbaar moeten komen, dus dat is goed nieuws voor de non-SE mensen zoals ik (Heb er inmiddels ook spijt van dat ik niet voor de SE ben gegaan)
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
18327
Hmm, ik snap het principe van UnrealED nu een beetje, maar weet iemand hoe hoog een standaard player is? Ik zou nu bijvoorbeeld bij god niet weten hoe hoog je een kubus minimaal moet maken, en wat voor afmetingen gewenst zijn voor een beetje goed combatwerk.
En ik kan geen goede texturepack vinden...zijn er wel Egyptische textures?
En ik kan geen goede texturepack vinden...zijn er wel Egyptische textures?
[ Voor 14% gewijzigd door 18327 op 25-04-2004 19:58 ]
Ik ben nog steeds een NooB op Ut level editting gebied, maar ik begin het aardig te leren (lees prutsen). klein vraagje: Hoe kan je textures aan een object plakken?
Edit:
Ik kwam overgens dit tegen. Heeft iemadn daar al mee gespeeld?
Edit:
Ik kwam overgens dit tegen. Heeft iemadn daar al mee gespeeld?
[ Voor 30% gewijzigd door Zeror op 27-04-2004 16:42 ]
Ik heb ff vraagje over catalyst drivers en UnrealEd ...
weekie geleden had ik nog geforce 4 kaart in mun pc ( tijdelijk ) maar nu heb ik dan eindelijk mun 9800pro. Maar nu heb ik het probleem in de editor dat ik nix meer kan selecteren en / of rechtermuisknop doen. ( gebeurt nix als ik rmb doe ). Ik draai nu op de ati 4.4, hiervoor met 4.2 en bij allebei doet de editor hetzelfde.
Aangezien ik geen zin heb om tig drivers te installen, wil ik graag weten met welke driver dit probleem is verholpen. Wel best kl..te aangezien de nieuwe drivers ook weer problemen fixen in far cry enzo ... zo blijf je beetje heen en weer gaan ....
Ik heb al dit topic zitten doorspitten, maar kon nix vinden ...
** oh en Asmodeus ... een player is 83 hoog ... en er zijn egyptische textures te vinden hoor zover ik weet, precieze naam weet ik niet van texture pack ... sorry **
weekie geleden had ik nog geforce 4 kaart in mun pc ( tijdelijk ) maar nu heb ik dan eindelijk mun 9800pro. Maar nu heb ik het probleem in de editor dat ik nix meer kan selecteren en / of rechtermuisknop doen. ( gebeurt nix als ik rmb doe ). Ik draai nu op de ati 4.4, hiervoor met 4.2 en bij allebei doet de editor hetzelfde.
Aangezien ik geen zin heb om tig drivers te installen, wil ik graag weten met welke driver dit probleem is verholpen. Wel best kl..te aangezien de nieuwe drivers ook weer problemen fixen in far cry enzo ... zo blijf je beetje heen en weer gaan ....
Ik heb al dit topic zitten doorspitten, maar kon nix vinden ...
** oh en Asmodeus ... een player is 83 hoog ... en er zijn egyptische textures te vinden hoor zover ik weet, precieze naam weet ik niet van texture pack ... sorry **
[ Voor 11% gewijzigd door JediUberknaft op 27-04-2004 17:27 ]
egypt textures:
-barrenshardware
probleem voor niks kunnen selecteren:
-zet AA uit in de opties van je kaart
-barrenshardware
probleem voor niks kunnen selecteren:
-zet AA uit in de opties van je kaart
18327
Ik wil even een puntje voor verbetering aandragen: ik vind dat rode licht een beetje misplaatst. Het past veel beter in het level om dat gewoon blauw te laten.Kramers schreef op 18 april 2004 @ 12:11:
Even een update van mijn level tonen met wat screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
update van mn map..

moet nog aardig wat aan gebeuren, maar het begint al ergens op te lijken
moet nog aardig wat aan gebeuren, maar het begint al ergens op te lijken
Anoniem: 103905
Beste mede editors,
even 2 vragen waar ik niet uit kom met mijn Unrealed 3.0
namelijk:
1
Als ik een langwerpige cube make (bijv h128 b128 en l1000) en dan deze schuin af wil laten lopen doet hij dit niet. Dan loop ik met dat pitch en Roll gebeurente kloten en heb ik hem mooi schuin staan maar als je hem dan substract of add is hij gewoon recht. Moet dit soms anders of moet ik een optie aan/uit zetten??
2
Hoe kan je de zwaartekracht op je map hoger of lager zetten??
Ik heb me het lazarus gezocht en van alles geprobeerd maar ik krijg hetniet voor elkaar. Iemand die me kan helpen??
Grtz Bram
even 2 vragen waar ik niet uit kom met mijn Unrealed 3.0
namelijk:
1
Als ik een langwerpige cube make (bijv h128 b128 en l1000) en dan deze schuin af wil laten lopen doet hij dit niet. Dan loop ik met dat pitch en Roll gebeurente kloten en heb ik hem mooi schuin staan maar als je hem dan substract of add is hij gewoon recht. Moet dit soms anders of moet ik een optie aan/uit zetten??
2
Hoe kan je de zwaartekracht op je map hoger of lager zetten??
Ik heb me het lazarus gezocht en van alles geprobeerd maar ik krijg hetniet voor elkaar. Iemand die me kan helpen??
Grtz Bram
Ik heb hier twee screenies voor je die ik ff naar aanleiding van je vraag heb gemaakt, zat er zelf ook tijdje mee.
Je hebt je selectie gemaakt van 128x128x1000 ( rechtermuisklik op cube) -- heb ik in voorbeeldje ook gedaan--
-daarna klik je op het icoontje linksbovenin (vertex editing) en dan klik je in je views het icoontje aan wat ik omcirkeld heb, en dan kun je het schuintrekken. Daarna substract en voila !!
Zie hier de screenies:
hier maak je de selectie zoals je wilt:

Hier substract je 'm:

Succes, moet wel lukken zo heh ??
** ohh en over die zwaartekr8, daar ben ik ook nog nie helemaal uit, maar zover ik weet werkt dat met Volumes (check maar eens op volumes tutorials). Met een volume kun je aangeven wat het volume doet met een speler. Want je hebt natuurlijk niet overal bijvoorbeeld dat je zweeft, maar ook stukken dat je gewoon kunt lopen. Heeft volgens mij met volumes te maken. Maar zover ben ik zelf ook nog niet helemaal.
Je hebt je selectie gemaakt van 128x128x1000 ( rechtermuisklik op cube) -- heb ik in voorbeeldje ook gedaan--
-daarna klik je op het icoontje linksbovenin (vertex editing) en dan klik je in je views het icoontje aan wat ik omcirkeld heb, en dan kun je het schuintrekken. Daarna substract en voila !!
Zie hier de screenies:
hier maak je de selectie zoals je wilt:

Hier substract je 'm:

Succes, moet wel lukken zo heh ??
** ohh en over die zwaartekr8, daar ben ik ook nog nie helemaal uit, maar zover ik weet werkt dat met Volumes (check maar eens op volumes tutorials). Met een volume kun je aangeven wat het volume doet met een speler. Want je hebt natuurlijk niet overal bijvoorbeeld dat je zweeft, maar ook stukken dat je gewoon kunt lopen. Heeft volgens mij met volumes te maken. Maar zover ben ik zelf ook nog niet helemaal.
[ Voor 26% gewijzigd door JediUberknaft op 06-05-2004 20:22 ]
met volumes kan het het idd doen.. maar volgens mij moet je het ook gewoon bij je zoneinfo in kunnen stellen... maar dat weet ik niet zeker.
met volumes kan je iig veel meer instellen dan alleen grav..
is leuk om eens mee te spelen.. hehe
met volumes kan je iig veel meer instellen dan alleen grav..
is leuk om eens mee te spelen.. hehe
Nou het leeft lekker hier...
d8 toch echt wel dat dit topic zou ' leven' ... maar iedereen is aan ut editen zeker ....
Maar goed, had toch wel gehoopt op meer leven hier. Helaas .... level edting is vet man, ook al heb je het nog nooit gedaan. Het gaat supergoed hiero met levels bouwen met zun allen van de clan. Maar ik zou ut nog toffer vinden als dit topic beetje meer leven zou hebben. Elkaaars kennis delen en tips geven zodat ze allemaal betere levels kennen bouwen.
Xie ut wel !!
d8 toch echt wel dat dit topic zou ' leven' ... maar iedereen is aan ut editen zeker ....
Maar goed, had toch wel gehoopt op meer leven hier. Helaas .... level edting is vet man, ook al heb je het nog nooit gedaan. Het gaat supergoed hiero met levels bouwen met zun allen van de clan. Maar ik zou ut nog toffer vinden als dit topic beetje meer leven zou hebben. Elkaaars kennis delen en tips geven zodat ze allemaal betere levels kennen bouwen.
Xie ut wel !!
Ik zit sinds kort bij het team wat werkt aan het community bonus pack 2. Het pack wordt gereleased op 17 mei en de levels die erin zitten zijn allemaal van topkwaliteit!
Echt een must have dus
.
http://www.planetunreal.com/cbp
Mijn map in het pack zal ons-cbp2-valarna zijn.
Echt een must have dus
ff vraagje,
kben bezig met een level, waar ik graag 2 mantra's in zou willen plaatsen. Maar ik weet niet goed hoe ik het voor elkaar krijg dat ze erin zitten en werken. Ik had er gewoon 1 gekopieerd uit n ONS utmap, maar als ik mun level opstart zie ik nix. Ik heb de map als n ONS gesaved. Wat moet ik doen om de mantra's werken te krijgen ?? Misschien ingewikkeld om uit te leggen, maar een link naar goede tutorial is ook ok. Ik ben zelf uiteraard flink aan het zoeken al, maar any help is welcome !
kheb ut al gevonden ... linkje:
http://forums.beyondunrea...d22735dfbd3d63e6&t=130697
kben bezig met een level, waar ik graag 2 mantra's in zou willen plaatsen. Maar ik weet niet goed hoe ik het voor elkaar krijg dat ze erin zitten en werken. Ik had er gewoon 1 gekopieerd uit n ONS utmap, maar als ik mun level opstart zie ik nix. Ik heb de map als n ONS gesaved. Wat moet ik doen om de mantra's werken te krijgen ?? Misschien ingewikkeld om uit te leggen, maar een link naar goede tutorial is ook ok. Ik ben zelf uiteraard flink aan het zoeken al, maar any help is welcome !
kheb ut al gevonden ... linkje:
http://forums.beyondunrea...d22735dfbd3d63e6&t=130697
[ Voor 14% gewijzigd door JediUberknaft op 09-05-2004 18:05 ]
Anoniem: 86399
Zozo, de maker van Valarna is een nederlander. Zit er goed uit man!Anoniem: 92154 schreef op 09 mei 2004 @ 04:20:
Ik zit sinds kort bij het team wat werkt aan het community bonus pack 2. Het pack wordt gereleased op 17 mei en de levels die erin zitten zijn allemaal van topkwaliteit!
Echt een must have dus.
ik heb nu sinds de patch dat als ik met unrealED mn map wil saven hij eruit klapt.
gelukkig save'd ie em wel.. maar het is niet echt fijn.
gelukkig save'd ie em wel.. maar het is niet echt fijn.
meer mensen hier last van?Build UT2004_Patch_[2004-05-10_17.18]
CPU: GenuineIntel Unknown processor @ 3647 MHz with 1023MB RAM
Video: RADEON 9800 XT (6444)
Assertion failed: GObjBeginLoadCount==0 [File:.\UnObj.cpp] [Line: 2331]
History: UObject::StaticTick <- UEditorEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop
Hoi,
ik heb ff vraagje met betrekking tot Anisotropic Filtering en OpenGL aan of uitzetten zodat je dingen wel weer kunt selecteren in de UnrealEd.
Ik heb het aantal posts terug gevraagd, dat ik nix kon selecteren, toen heb ik beide op Application Controlled gezet en toen werkte het inderdaad weer wel. Maar nu heb ik de ene keer dat het wel werkt, en de andere keer weer niet. Zwaar, zwaar frusti is dat. Ik kan nu nix selecteren met beide op App controlled of juist op 2x beide. Wat nu ??Wordt er beetje moe van, zo is ut natuurlijk kl**te werken.
Ik draai op catalyst 4.4, en heb Unreal patch geinstalled ( maar voor de patch had ik het ook al )
Verder nog een vraagje over lichten: Ik heb een licht wat een strobe effect geeft, dit zie ik in de editor wel, maar ingame niet. Heb al gekeken bij levelproperties of ik misschien daar nog iets moest instellen ( dynamic lightning enzo ) maar het werkt tot nu toe nog nie. Iemand een tip voor me, waar ik de instelling moet doen zodat ingame ik ook het strobe effect zie ??
ik heb ff vraagje met betrekking tot Anisotropic Filtering en OpenGL aan of uitzetten zodat je dingen wel weer kunt selecteren in de UnrealEd.
Ik heb het aantal posts terug gevraagd, dat ik nix kon selecteren, toen heb ik beide op Application Controlled gezet en toen werkte het inderdaad weer wel. Maar nu heb ik de ene keer dat het wel werkt, en de andere keer weer niet. Zwaar, zwaar frusti is dat. Ik kan nu nix selecteren met beide op App controlled of juist op 2x beide. Wat nu ??Wordt er beetje moe van, zo is ut natuurlijk kl**te werken.
Ik draai op catalyst 4.4, en heb Unreal patch geinstalled ( maar voor de patch had ik het ook al )
Verder nog een vraagje over lichten: Ik heb een licht wat een strobe effect geeft, dit zie ik in de editor wel, maar ingame niet. Heb al gekeken bij levelproperties of ik misschien daar nog iets moest instellen ( dynamic lightning enzo ) maar het werkt tot nu toe nog nie. Iemand een tip voor me, waar ik de instelling moet doen zodat ingame ik ook het strobe effect zie ??
dan moet je dus dynamic lightning aan hebben staan.
ik heb het zelf trouwens ook... had er ff snel mee gespeeld.
(strobe light onder een walkway)
in de editor zag ik em wel... (ook met vlagen niet)
maar ingame zag ik in eerste instantie niets... daarna DL aangezet, en hij begon licht te geven... maar dus geen geknipper..
heb daarna de lamp er weer uitgegooid omdat ik daar toch niet aan toe ben in mn level ;-)
ik heb het zelf trouwens ook... had er ff snel mee gespeeld.
(strobe light onder een walkway)
in de editor zag ik em wel... (ook met vlagen niet)
maar ingame zag ik in eerste instantie niets... daarna DL aangezet, en hij begon licht te geven... maar dus geen geknipper..
heb daarna de lamp er weer uitgegooid omdat ik daar toch niet aan toe ben in mn level ;-)
Kortom ... we weten dus niet hoe het moet !
Damn, dit forum moet meer leven...
Het is zo geil om te editen, vind het echt fantastisch, gaat ook zeer ok. Maar tips en tricks & tuts van anderen is erg nodig om het nog vetter te maken... Gewoon elkaars kennis delen, kom je allemaal verder mee...
Damn, dit forum moet meer leven...
Het is zo geil om te editen, vind het echt fantastisch, gaat ook zeer ok. Maar tips en tricks & tuts van anderen is erg nodig om het nog vetter te maken... Gewoon elkaars kennis delen, kom je allemaal verder mee...
Dynamic lighting werkt niet (goed) in ut2k3/4. Je kan dezelfde (en mooiere) effecten bereiken met projectors. Kijk op udn.epicgames.com.
ok thnx ... ga ik me brains daar maar eens over breken !
Had er al dingen over gelezen ja, nu maar eens echt in verdiepen ..
Ow ja ... kheb nog 1 dingetje over een ONS map waar ik mee bezig ben ... Heb een tutorial helemaal nagedaan voor ONS .. maar zit met 1 probleempje...
Alles werkt ( links naar nodes enzo en alle andere normale mapdingen ) Maar op 1 of andere manier kunnen de bots van blauwe team de voertuigen niet gebruiken. Ze weten wel dat ze ze moeten gebruiken, maar kunnen er niet in ofzo. Ik zie ze erheen rennen, hoor het starten maar vervolgens gebeurt er nix. Ikzelf kan er wel in. Ik heb meerdere dingen geprobeert:
- zoals in tutorial de voertuigen geplaatst en configureerd
- voertuigen uit UT2004 map gekopieerd en in mijn map geplaatst
Maar het werkt nie ! Heb je misschien hier een tip voor ?? Anders bouw ik ff snel een nieuwe ONs test map weer (had al gedaan) en kijken of het dan wel weer werkt.
Had er al dingen over gelezen ja, nu maar eens echt in verdiepen ..
Ow ja ... kheb nog 1 dingetje over een ONS map waar ik mee bezig ben ... Heb een tutorial helemaal nagedaan voor ONS .. maar zit met 1 probleempje...
Alles werkt ( links naar nodes enzo en alle andere normale mapdingen ) Maar op 1 of andere manier kunnen de bots van blauwe team de voertuigen niet gebruiken. Ze weten wel dat ze ze moeten gebruiken, maar kunnen er niet in ofzo. Ik zie ze erheen rennen, hoor het starten maar vervolgens gebeurt er nix. Ikzelf kan er wel in. Ik heb meerdere dingen geprobeert:
- zoals in tutorial de voertuigen geplaatst en configureerd
- voertuigen uit UT2004 map gekopieerd en in mijn map geplaatst
Maar het werkt nie ! Heb je misschien hier een tip voor ?? Anders bouw ik ff snel een nieuwe ONs test map weer (had al gedaan) en kijken of het dan wel weer werkt.
ik zag dat er in de patch een fix stond voor de bots in ONS maps dat ze niet de voertuigen in kunnen omdat ze er niet te dicht naartoe lopen.
wellicht heeft het daar iets mee te maken?
wellicht heeft het daar iets mee te maken?
Je bedoelt de patch voor UT2004 ?? Want die heb ik wel installed al, zijn er ook nog parches voor UnrealEd ? Heb wel een en ander zien staan aan soort patches, maar durfde het nie zo snel aan.
Vreemde bug (als het bug is natuurlijk), want zover als ik kan zien zit het toch goed in elkaar die map.
Maar we gaan vrolijk weer verder kijken.
Vreemde bug (als het bug is natuurlijk), want zover als ik kan zien zit het toch goed in elkaar die map.
Maar we gaan vrolijk weer verder kijken.
He Noz ... ff petje(s) af voor je level !!
Ziet er zeer goed uit en is lekker spelen !! Cool die healing plantjes uit Unreal 1 !
En gewoon hele level is vet. Ik ben nog lang nie zover, maar hoop levels van dit kaliber toch ook wel eens te kunnen maken. Maar rustig aan... ja toch ?
Vet level ... punt !
Ziet er zeer goed uit en is lekker spelen !! Cool die healing plantjes uit Unreal 1 !
En gewoon hele level is vet. Ik ben nog lang nie zover, maar hoop levels van dit kaliber toch ook wel eens te kunnen maken. Maar rustig aan... ja toch ?
Vet level ... punt !
Thx
. Wat betreft bots en vehicles. Je moet wel eerst roadpathnodes neergooien over je hele map. De bots moeten een route kunnen vinden naar de powernodes/core. Open een retail map om te zien hoe ver die roadpathnodes uit elkaar moeten.
Noz my man .... Thnx ! Dankzij die tip werkt ut nu dus gewoon perfect !!! Nog effe de paden mooi neerleggen ( is onwijs lachuh, met die buggy rijden de bots telkens tegen een muur ... lol)
Maar dit was het probleem dus ... Muchos thnx again ...
-- ps
ik zal binnenkort wat screenies plaatsen van mijn 1ste ( nu eindelijk werkende ) ONS map ok. Ik maak ook muziek, dus ga een vette achtergrondtrack maken.
Hey weet je trouwens hoe ik mijn eigen samples voor bijv. machines kan gebruiken ?? Kheb mega veel eigengemaakte sounds voor machines enzo, die ik wil importeren in de editor. Ik heb al heel vaak zitten kutten met eigen package maken en dan sounds importen, maar krijg het nog niet voor elkaar. Sorry als ik je beetje hemd van het lijf vraag hoor, maar ik vind dit echt megatof, en gaat lekker. Maar middels tuts kom je toch niet overal helemaal uit altijd.
volgens mij ownen wij beetje dit topic btw ...
Maar dit was het probleem dus ... Muchos thnx again ...
-- ps
ik zal binnenkort wat screenies plaatsen van mijn 1ste ( nu eindelijk werkende ) ONS map ok. Ik maak ook muziek, dus ga een vette achtergrondtrack maken.
Hey weet je trouwens hoe ik mijn eigen samples voor bijv. machines kan gebruiken ?? Kheb mega veel eigengemaakte sounds voor machines enzo, die ik wil importeren in de editor. Ik heb al heel vaak zitten kutten met eigen package maken en dan sounds importen, maar krijg het nog niet voor elkaar. Sorry als ik je beetje hemd van het lijf vraag hoor, maar ik vind dit echt megatof, en gaat lekker. Maar middels tuts kom je toch niet overal helemaal uit altijd.
volgens mij ownen wij beetje dit topic btw ...
[ Voor 60% gewijzigd door JediUberknaft op 22-05-2004 01:36 ]
Heh, ga naar het sounds tabblad in je browser (textures, staticmeshes). Dan druk je op een van die knopjes daarboven waar normaal bestand/bewerken/beeld etc staan en daar staat import. Je kan dan gewoon wav'jes importeren.
ik heb ff snel wat screens op n paginaatje gezet om te laten zien waar ik mee bezig ben.
linkie:http://home.wanadoo.nl/knaft25/Gamez/spacebattle.html
We spelen hem hiero al hele avond ... lachuh ! Maar dit is dus echt beginfase, er komen nog 2 plateaus bij met elk een powernode erbij, en waar je niet met voertuigen kan komen. De plateaus komen in het midden erbij, lager dan de middelste plateau. Maar gaat best lekker !!
Ben ook met een spacy nummer bezig voor op de achtergrond.
linkie:http://home.wanadoo.nl/knaft25/Gamez/spacebattle.html
We spelen hem hiero al hele avond ... lachuh ! Maar dit is dus echt beginfase, er komen nog 2 plateaus bij met elk een powernode erbij, en waar je niet met voertuigen kan komen. De plateaus komen in het midden erbij, lager dan de middelste plateau. Maar gaat best lekker !!
Ben ook met een spacy nummer bezig voor op de achtergrond.
Ook mun eerste echte goedwerkende DM level af !
zie hier voor screenies:
http://home.wanadoo.nl/knaft25/Gamez/New_Arena.htm
zie hier voor screenies:
Die ziet er wel heel vet uit
Thnx !
Heb hem vanavond met paar mensen flink getest, om te weten hoe iedreen de sfeer zou vinden, en de gameplay. Hij is ideaal voor een mannetje of 5. En goede reacties gehad. Ik moet nog 1 en ander aanpassen, maar hij zal snel online staan, dan zal ik hier wel een linkie plaatsen !!
ben er erg druk mee bezig, maar is over een weekie klaar denk ik!
Heb hem vanavond met paar mensen flink getest, om te weten hoe iedreen de sfeer zou vinden, en de gameplay. Hij is ideaal voor een mannetje of 5. En goede reacties gehad. Ik moet nog 1 en ander aanpassen, maar hij zal snel online staan, dan zal ik hier wel een linkie plaatsen !!
ben er erg druk mee bezig, maar is over een weekie klaar denk ik!
[ Voor 5% gewijzigd door JediUberknaft op 31-05-2004 23:15 ]
Is dat level nou zo groot of lijkt dat alleen maar zo?
ik zou op die 'kruis' brug wel een hele vette powerup/superweapon neerleggen..JediUberknaft schreef op 31 mei 2004 @ 22:56:
Ook mun eerste echte goedwerkende DM level af !
zie hier voor screenies:
anders gaat daar nooit iemand over heen lopen... = schietschijf.
tziet er wel groenig uit
dat beeld is wel errug mooi gemaak.. zelf gemodeld?
zal snel ook weer es ff nieuwe screenies van mn map maken... ondertussen al erg veel veranderd
is inderdaad een goede tip ja van superpowerup, maar tot nu toe sprong iedereen er gelijk heen aangezien er de enige rocketlauncher ligt, en je vanaf de brug naar beneden ken springen naar redeemer. En qua aankleding ga ik de map inderdaad nog wat meer opvullen ja. Daar was ik van plan me de komende week mee bezig te houden, maar level moest eerst bugvrij zijn en goed speelbaar.
Verder dat beeld is door Clanmember (petje af voor TinuZ de 3d animator onder ons) van ons gemaakt, en hebben we tevens als skin! Is ons Clanlogo poppetje.
Post ook ff screenies ja, ben ook erg benieuwd naar je level. Verder, wilde ik juist het level wel die groene tint geven en zo houden. Ik hou van groen. Groen doet goed zeggen ze ...
****** oh enne Rakkerzero [ Dorstlesser ], het is level is niet groot hoor ! Met 4- 6 man is het leuk om te spelen, meer wordt teveel beetje. *****
Verder dat beeld is door Clanmember (petje af voor TinuZ de 3d animator onder ons) van ons gemaakt, en hebben we tevens als skin! Is ons Clanlogo poppetje.
Post ook ff screenies ja, ben ook erg benieuwd naar je level. Verder, wilde ik juist het level wel die groene tint geven en zo houden. Ik hou van groen. Groen doet goed zeggen ze ...
****** oh enne Rakkerzero [ Dorstlesser ], het is level is niet groot hoor ! Met 4- 6 man is het leuk om te spelen, meer wordt teveel beetje. *****
[ Voor 10% gewijzigd door JediUberknaft op 01-06-2004 17:13 ]
mijn binnenlocatie van mn map is ook groen getint.. daarom haalde ik het even aan ;-)
3d modelen ga ik na mn 1e map wel es aan beginnen.. eerst maar eens een beetje de aankleding ala emitters etc onder de knie krijgen.
ons clanlogo heb ik iets subtieler verwerkt
zie hier
gedaan met een projector.
3d modelen ga ik na mn 1e map wel es aan beginnen.. eerst maar eens een beetje de aankleding ala emitters etc onder de knie krijgen.
ons clanlogo heb ik iets subtieler verwerkt
zie hier
gedaan met een projector.
Jij hebt dus ook al groene vingers ... :-) ...
Ja dat emitter en projector verhaal ben ik nu ook druk mee bezig ... kan je echt vet veel mee doen man !!
Ik maak gewoon veel oefen mapjes om te leren en te testen. En daarna dat in de echte maps toepassen. Oefening baart kinderen ... ja toch ?
Ik ga binnenkort ook met terrain beginnen, nogmaal eigenlijk ... maar wilde eerst nog niet echt lukken. Maar gaat het jou makkelijk af of nie ?? Vind over het algemeen alles niet echt enorm moeilijk, zolang je maar netjes werkt, en goed vooraf bedenkt. Maar een goed level bouwen is aardige job !! Maar houd wel van uitdaging ... Gewoon alles op je gemakkie doen.
Ja dat emitter en projector verhaal ben ik nu ook druk mee bezig ... kan je echt vet veel mee doen man !!
Ik maak gewoon veel oefen mapjes om te leren en te testen. En daarna dat in de echte maps toepassen. Oefening baart kinderen ... ja toch ?
Ik ga binnenkort ook met terrain beginnen, nogmaal eigenlijk ... maar wilde eerst nog niet echt lukken. Maar gaat het jou makkelijk af of nie ?? Vind over het algemeen alles niet echt enorm moeilijk, zolang je maar netjes werkt, en goed vooraf bedenkt. Maar een goed level bouwen is aardige job !! Maar houd wel van uitdaging ... Gewoon alles op je gemakkie doen.
terrain is niet echt moeilijk... ik heb gewoon ff die tuts van de 2e dvd gekeken
(wel saai op het eind hoor
)
echte problemen ben ik nog niet tegengekomen... als iets me in 3 keer niet lukt ga ik op zoek naar een map waar iets dergelijks in zit, kijk ik hoe ze het gedaan hebben en maak ik het na (dus geen copy/paste shet)
het kost wat tijd idd... maar ik heb geen haast.. ik maak mn map in de uurtjes die ik er voor vrij kan maken.
zal zo es ff nieuwe screens maken ;-)
jawel
.. zijn ze dan

en.. nog steeds... nog lang niet af
(wel saai op het eind hoor
echte problemen ben ik nog niet tegengekomen... als iets me in 3 keer niet lukt ga ik op zoek naar een map waar iets dergelijks in zit, kijk ik hoe ze het gedaan hebben en maak ik het na (dus geen copy/paste shet)
het kost wat tijd idd... maar ik heb geen haast.. ik maak mn map in de uurtjes die ik er voor vrij kan maken.
zal zo es ff nieuwe screens maken ;-)
jawel

en.. nog steeds... nog lang niet af
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 5646 op 01-06-2004 20:31 ]
Begint er zeker wel strak uit te zien ja ! Ben benieuwd naar de uiteindelijke "af" versie ! Die deuren werken die ook al ?? Heb me daar nog helemaal niet mee bezig gehouden. Met movers enzo. En die buizen binnen, zijn dat bestaande meshes ?? Want ik vroeg me af hoe je nou precies bochten kan maken.
Maar keep it going the good work !!
Maar keep it going the good work !!
yep... die deuren doen het...
het is eigenlijk gewoon een simpele mover met 2 posities en daaraan een trigger die 'ziet' dat als je in de buurt bent de mover op positie 2 moet zetten..
ben je dat niet...positie 1
en die buizen zijn idd static meshes.. geen id waar ze zitten, ik open meestal cp_stevetest als package.. dan heb je dus veel static mesh packages in 1 keer geopend..
moet nu alleen oppassen dat ik geen objects uit de CBP2 zut haal.. krijg je van die rare dingen als iemand dat ding niet heeft..
het is eigenlijk gewoon een simpele mover met 2 posities en daaraan een trigger die 'ziet' dat als je in de buurt bent de mover op positie 2 moet zetten..
en die buizen zijn idd static meshes.. geen id waar ze zitten, ik open meestal cp_stevetest als package.. dan heb je dus veel static mesh packages in 1 keer geopend..
moet nu alleen oppassen dat ik geen objects uit de CBP2 zut haal.. krijg je van die rare dingen als iemand dat ding niet heeft..
Die bestanden kan je toch met je map mee leveren.Anoniem: 5646 schreef op 02 juni 2004 @ 09:03:
yep... die deuren doen het...![]()
Vaag probleem hier met paths nu in mun ONS level.
Ik ben zoals ik stukje terug in topic heb vermeld, bezig met een ONS level. Ik ben het level nu aan het uitbreiden qua groote en extra nodes.
In de eerdere versies, werkte (na tip van NoZ) alles gewoon perfect:
- bots konden alle voertuigen gebruiken
- bots konden jumppads gebruiken
- bots wisten echt alle paths die ik dmv pathnodes had aangegeven vinden en gebruikten ze ook.
Nu heb ik hetzelfde level onder andere naam gesaved, met extra nodes en ruimte erbij. Heb rebuild paths gedaan, en zie ook alle paths. Rebuild all gedaan, gewoon alles wat ik moet doen. En werkt ook altijd perfect. Maar nu werkt nix meer qua paths. De bots kunnen in 1x niet meer in de voertuigen, jumppads zien ze nie enzovoort. Ik heb in de editor gekeken of de paden er nog zijn, en die zijn er gewoon (zie onderstaand linkje voor screenie ervan). Ik krijg bij klikken op build changed paths melding dat in 1x allemaal nodes geen forced paths meer hebben, maar als ik dat ga checken hebben ze het allemaal gewoon! Is dit een bug ofzo ?? Wel erg vervelend dan. Want dat kan dus betekenen dat ik alle roadpaths etc eruit moet gooien en het helemaal opnieuw doen !!
Please, vertel me dat dit niet hoeft ! En zoja, so be it dan maar ... Level begint net zo vet te worden !!
Linkie naar screenshot:
http://home.wanadoo.nl/kn...K%20ONS%20level/paths.jpg
Ik ben zoals ik stukje terug in topic heb vermeld, bezig met een ONS level. Ik ben het level nu aan het uitbreiden qua groote en extra nodes.
In de eerdere versies, werkte (na tip van NoZ) alles gewoon perfect:
- bots konden alle voertuigen gebruiken
- bots konden jumppads gebruiken
- bots wisten echt alle paths die ik dmv pathnodes had aangegeven vinden en gebruikten ze ook.
Nu heb ik hetzelfde level onder andere naam gesaved, met extra nodes en ruimte erbij. Heb rebuild paths gedaan, en zie ook alle paths. Rebuild all gedaan, gewoon alles wat ik moet doen. En werkt ook altijd perfect. Maar nu werkt nix meer qua paths. De bots kunnen in 1x niet meer in de voertuigen, jumppads zien ze nie enzovoort. Ik heb in de editor gekeken of de paden er nog zijn, en die zijn er gewoon (zie onderstaand linkje voor screenie ervan). Ik krijg bij klikken op build changed paths melding dat in 1x allemaal nodes geen forced paths meer hebben, maar als ik dat ga checken hebben ze het allemaal gewoon! Is dit een bug ofzo ?? Wel erg vervelend dan. Want dat kan dus betekenen dat ik alle roadpaths etc eruit moet gooien en het helemaal opnieuw doen !!
Please, vertel me dat dit niet hoeft ! En zoja, so be it dan maar ... Level begint net zo vet te worden !!
Linkie naar screenshot:
http://home.wanadoo.nl/kn...K%20ONS%20level/paths.jpg
[ Voor 7% gewijzigd door JediUberknaft op 07-06-2004 22:44 ]
Delete je link-setups uit je level en maak nieuwe in ut2k4.
Dit probleem had ik dus ook. Wat je ook moet doen:
De jouwlevel.ucl file uit je ut2004/system directory gooien. Die file is een soort van log hoe de link setups van je level zijn. Gewoon deleten want ut2k4 maakt gewoon een nieuwe aan als je je level speelt.
Dit probleem had ik dus ook. Wat je ook moet doen:
De jouwlevel.ucl file uit je ut2004/system directory gooien. Die file is een soort van log hoe de link setups van je level zijn. Gewoon deleten want ut2k4 maakt gewoon een nieuwe aan als je je level speelt.
Ok, thnx. Kga ut gelijk zo proberen. Godzijdank, had echtgeen zin in nieuwe paths maken. Maar aan andere kant, kan je dan wel netjes opnieuw doen. Maar het werkte allemaal perfect. En die roadpaths is toch aardig wat werk ...
TNHX again Noz
TNHX again Noz
Anoniem: 115621
mijn maps:
ut2k4 dm-old hallways:
http://ut.filefront.com/file/DMOldHallways;25276
ut2k4 dm-underwater fights(ik weet t,bots werke niet,ik maak binnekort wel niewe versie :0 ):
http://ut.filefront.com/file/DMunderwater_fights;25340
ut2k4 dm-old hallways:
http://ut.filefront.com/file/DMOldHallways;25276
ut2k4 dm-underwater fights(ik weet t,bots werke niet,ik maak binnekort wel niewe versie :0 ):
http://ut.filefront.com/file/DMunderwater_fights;25340
Hmmmz .. het werkt dus nog niet met die paths ... anders ga ik ze wel weer opnieuw aanleggen. Wat heb ik gedaan:
- als eerste die link set ups weggegooid in mun level ( in editor )
- map gesaved
- die UCL file van het level weggegooid
- UT opgestart, nieuwe link set up gemaakt en gecopyed
- in editor de setup geplakt
- map opnieuw gesaved
- ut opgestart en gekeken of het nu weer werkte ... Maar helaas ...
Zal het zo nog een keer doen, maar anders zit er denk ik toch nix anders op dan opnieuw die paths allemaal aanleggen ... Wel teeering veel werk weer, maar goed. Het level wordt best erg vet, en over maandje heb ik lanparty met de clan ...
- als eerste die link set ups weggegooid in mun level ( in editor )
- map gesaved
- die UCL file van het level weggegooid
- UT opgestart, nieuwe link set up gemaakt en gecopyed
- in editor de setup geplakt
- map opnieuw gesaved
- ut opgestart en gekeken of het nu weer werkte ... Maar helaas ...
Zal het zo nog een keer doen, maar anders zit er denk ik toch nix anders op dan opnieuw die paths allemaal aanleggen ... Wel teeering veel werk weer, maar goed. Het level wordt best erg vet, en over maandje heb ik lanparty met de clan ...
Nope ... werkt helaas nie.
Kga wel alles opnieuw maken dan. Psies zelfde problemen weer. Maar lijkt me toch dat het moet werken, aangezien jij (Noz) het ook voor elkaar hebt gekregen. Ik heb het toch goed gedaan zoals ik hierboven zei ? Misschien andere volgorde ? Anders save ik m eens voor de gein onder andere versie naam, heb gemerkt dat dat ook wel eens helpt met problemen. Doe ik sowieso veel, aangezien de editor toch wel wat bugs heeft. Maar tot nu toe (laatste weken, sinds ik editor beter door heb) totaal nergens problemen meer mee gehad .. tot dat ik dit kreeg
Maar goed, je leert er wel veel van, is nooit erg om nog een keer alle paden aan te leggen. Kan ik het strax dromen ...
Kga wel alles opnieuw maken dan. Psies zelfde problemen weer. Maar lijkt me toch dat het moet werken, aangezien jij (Noz) het ook voor elkaar hebt gekregen. Ik heb het toch goed gedaan zoals ik hierboven zei ? Misschien andere volgorde ? Anders save ik m eens voor de gein onder andere versie naam, heb gemerkt dat dat ook wel eens helpt met problemen. Doe ik sowieso veel, aangezien de editor toch wel wat bugs heeft. Maar tot nu toe (laatste weken, sinds ik editor beter door heb) totaal nergens problemen meer mee gehad .. tot dat ik dit kreeg
Maar goed, je leert er wel veel van, is nooit erg om nog een keer alle paden aan te leggen. Kan ik het strax dromen ...
[ Voor 7% gewijzigd door JediUberknaft op 08-06-2004 17:34 ]
Anoniem: 115621
op de unreal 2k4 se dvd staan een paar heel mooie tutorial filmpjes over bots code,heb je dat al geprobeerd?
Nope, nog nie naar gekeken. Zal waarschijnlijk erg goed werken. Maar ik wil alles op zun tijd doen. En op deze manier die ik nu geleerd had, werkte het perfect. En wil dat eerst nog beter onder de knie krijgen voordat ik echt coding ga doen.
Alleen door een vage bug, werkt het nu dus niet meer. Maar ik ga nu alle paden opnieuw maken en dan moet het gewoon weer werken lijkt me.
Thnx hoor voor je tip, maar ik wil gewoon alles rustig aan leren, lijkt mij ook het beste als ik gewoon veel leer over het path gebeuren, en in een later stadium me meer bezig houden met coding. En het werkte gewoon. Maar na het uitbreiden van mun map nie meer ...
Maar ik zal die filmpjes wel ff gaan bekijken morgen ... wie weet heb ik er toch meer aan dan ik dacht. Het ging me puur erom, dat ik nie duizend-en-een dingen tegelijk ga leren, begrijp je.
Alleen door een vage bug, werkt het nu dus niet meer. Maar ik ga nu alle paden opnieuw maken en dan moet het gewoon weer werken lijkt me.
Thnx hoor voor je tip, maar ik wil gewoon alles rustig aan leren, lijkt mij ook het beste als ik gewoon veel leer over het path gebeuren, en in een later stadium me meer bezig houden met coding. En het werkte gewoon. Maar na het uitbreiden van mun map nie meer ...
Maar ik zal die filmpjes wel ff gaan bekijken morgen ... wie weet heb ik er toch meer aan dan ik dacht. Het ging me puur erom, dat ik nie duizend-en-een dingen tegelijk ga leren, begrijp je.
[ Voor 14% gewijzigd door JediUberknaft op 09-06-2004 00:00 ]
Wel eerst een full rebuild doen als je nieuwe link-setups gedaan hebt. Daarna weer saven.
Ja dat heb ik gedaan ook !! Daarom begrijp ik het niet, nog een keer precies wat ik precies gedaan heb op volgorde:
- de link set up weggegooid in de editor, rebuild all gedaan, en gesaved
- ucl file weggegooid
- ut opgestart, nieuwe link set up gemaakt, en gekopieerd
- in map geplakt, rebuild all gedaan en opnieuw gesaved
- editor uitgezet, en ut opgestart ... probleem nog steeds daar ...
Doe het toch goed zo ? Alltijd als ik ook maar iets verander in level, doe ik eigenlijk altijd ook gelijk rebuild all. Is standaard geworden voor me. Ik zie nu toch echt niet wat ik nog fout doe. Damn, als het ik echt niks fout doe, ga ik dit weekend alle paden eruit knallen en opnieuw aanleggen, dan MOET het toch gewoon weer werken lijkt me !!!
- de link set up weggegooid in de editor, rebuild all gedaan, en gesaved
- ucl file weggegooid
- ut opgestart, nieuwe link set up gemaakt, en gekopieerd
- in map geplakt, rebuild all gedaan en opnieuw gesaved
- editor uitgezet, en ut opgestart ... probleem nog steeds daar ...
Doe het toch goed zo ? Alltijd als ik ook maar iets verander in level, doe ik eigenlijk altijd ook gelijk rebuild all. Is standaard geworden voor me. Ik zie nu toch echt niet wat ik nog fout doe. Damn, als het ik echt niks fout doe, ga ik dit weekend alle paden eruit knallen en opnieuw aanleggen, dan MOET het toch gewoon weer werken lijkt me !!!
Ja vaag, snap niet waarom ie het niet doet. Als je je nieuwe link setup maakt, eerst saven, dan export to unrealed en dan plakken in unrealed, dat doe je toch?
Heel raar. Tja, je pathnodes weggooien zal waarschijnlijk nutteloos zijn dus probeer eerst maar wat anders zou ik zeggen.
Heel raar. Tja, je pathnodes weggooien zal waarschijnlijk nutteloos zijn dus probeer eerst maar wat anders zou ik zeggen.
kweet niet helemaal zeker of ik dat saven eerst gedaan heb eigenlijk .. maar volgens mij wel. Kga nog een keer helemaal opnieuw doen. Misschien toch iets te snel geweest daarmee. Het zou best kunnen dat dat het probleem toch is .. Maar ik ga niet te vroeg juichen ... zoals als altijd met computers/hardware & software ...
klaat het zometeen weten of het gelukt is !! Zit jij trouwens op msn ?? Niet dat als ik je add dat ik je dood ga gooien met mun vragen hoor, maar ik heb een ideetje voor als je weer een vet level gaat maken dat ik geluiden doe en muziek .. Als je interesseerd bent let me know ... lijkt me megavet namelijk...
Maar ik ga nu gelijk ff testen ok !! I'll let you know !
klaat het zometeen weten of het gelukt is !! Zit jij trouwens op msn ?? Niet dat als ik je add dat ik je dood ga gooien met mun vragen hoor, maar ik heb een ideetje voor als je weer een vet level gaat maken dat ik geluiden doe en muziek .. Als je interesseerd bent let me know ... lijkt me megavet namelijk...
Maar ik ga nu gelijk ff testen ok !! I'll let you know !
gvd ... werkt dus nog nie .... maar goed, het level is oook vooral gemaakt voor onze lanparty ... maar het is toch wel beter als je eerst met bots kan testen wat er allemaal gebeurt in het level. Maar ja erg jammer deze toch wel klote bug. Want ik kan echt niks meer bedenken dan dat dit gewoon een megabug is! Ja toch ??
Ik ga het level nu gewoon helemaal afdecoreren, zodat ie gewoon perfect is voor mun lanparties. En misschien ga ik nog een andere versie maken, zonder eerst die uitbreiding, en dan uitbreiden en kijken of het dan toch wel werkt. Ik zal screenies plaatsen van het level (de versie waar de bots niet weten wat ze moeten doen, maar wij als hardcore gamers wel .. lol). Want hij wordt wel erg vet, vind ik zelf dan ...
Raar maar waar dit .... Heb nu toch echt wel alles geprobeerd en goed gedaan toch Noz ?
Enne ik hoor het wel of ik je mag adden bij msn, of dat je sowieso mun email wil enzo ok ??
Ik ga het level nu gewoon helemaal afdecoreren, zodat ie gewoon perfect is voor mun lanparties. En misschien ga ik nog een andere versie maken, zonder eerst die uitbreiding, en dan uitbreiden en kijken of het dan toch wel werkt. Ik zal screenies plaatsen van het level (de versie waar de bots niet weten wat ze moeten doen, maar wij als hardcore gamers wel .. lol). Want hij wordt wel erg vet, vind ik zelf dan ...
Raar maar waar dit .... Heb nu toch echt wel alles geprobeerd en goed gedaan toch Noz ?
Enne ik hoor het wel of ik je mag adden bij msn, of dat je sowieso mun email wil enzo ok ??
Weet iemand hoe je een muur moet maken die wel zichtbaar is, maar waar je zo doorheen kan lopen?
Volgens mij heet zo-iets Nonsolid, maar dat werkt niet...
Kan ik tenminste ergens een superwapen verbergen
Volgens mij heet zo-iets Nonsolid, maar dat werkt niet...
Kan ik tenminste ergens een superwapen verbergen
Anoniem: 86399
Plaats een sheet (in hetzelfde rijtje als de box primitive) en geef hem een mooi muur textuurtje.
Hier is mijn email: fm_bakker@hotmail.com
Tja, waarom ie het niet doet snap ik niet, heel vaag. Probeer anders gewoon ff opnieuw je powernodes en cores neer te gooien. Daar kan het probleem ook in liggen.
Voor die muur waar je doorheen kan lopen, inderdaad een sheet of een static mesh waar je de collision van uit zet.
Tja, waarom ie het niet doet snap ik niet, heel vaag. Probeer anders gewoon ff opnieuw je powernodes en cores neer te gooien. Daar kan het probleem ook in liggen.
Voor die muur waar je doorheen kan lopen, inderdaad een sheet of een static mesh waar je de collision van uit zet.
Nou ik zie het niet meer nu hoor ...
heb wat je net nog tegen me zei op msn over die nodes/cores eruit enzo gedaan, maar werkt gewoon nog nie ...
Ben het voor vandaag echt wel ff zat .. en dan deze week toch maar eens kijken wat er gebeurt als ik alles eruit knal (egt alle path dingen, nodes etc.) en dan opnieuw d.m.v tutorials er weer in zet ... Echt vreemd, maar kzit r behoorlijk mee !
gewoon K.U.T !
Kga nou wel weer ff gamen ... maar geen UT2004 .... lol ..
heb wat je net nog tegen me zei op msn over die nodes/cores eruit enzo gedaan, maar werkt gewoon nog nie ...
Ben het voor vandaag echt wel ff zat .. en dan deze week toch maar eens kijken wat er gebeurt als ik alles eruit knal (egt alle path dingen, nodes etc.) en dan opnieuw d.m.v tutorials er weer in zet ... Echt vreemd, maar kzit r behoorlijk mee !
gewoon K.U.T !
Kga nou wel weer ff gamen ... maar geen UT2004 .... lol ..
Even wat leven schoppen in dit topic!
Hier n update, ben weer begonnen sinds n week of 2
added:
Skybox.
Extra ruimte met 2e deemer, via teleport toegankelijk
Enige ambient geluiden.
Zoot Static

Wie wil commenaar geven als ie t gedownload en gespeeld heeft?
In de pipeline:
Randen van de Arena opleuken, licht in de tunnel fixen, en vast nog veel meer. Ik kan geen texture goed krijgen in de skybox(midden), en de Fluidsurfaceinfo's van de waterkamer moeten wat blauwer...
toe maar:
http://members.chello.nl/bcorbet/DM-Bratos15.rar
Hier n update, ben weer begonnen sinds n week of 2
added:
Skybox.
Extra ruimte met 2e deemer, via teleport toegankelijk
Enige ambient geluiden.
Zoot Static

Wie wil commenaar geven als ie t gedownload en gespeeld heeft?
In de pipeline:
Randen van de Arena opleuken, licht in de tunnel fixen, en vast nog veel meer. Ik kan geen texture goed krijgen in de skybox(midden), en de Fluidsurfaceinfo's van de waterkamer moeten wat blauwer...
toe maar:
http://members.chello.nl/bcorbet/DM-Bratos15.rar
[ Voor 3% gewijzigd door bratos op 09-08-2004 23:06 ]
eerst kijken dan zeiken
18327
* 18327 doet 's een ontzettend grote rotschop richting active topics
Ik zit namelijk met een probleempje qua editten en een nieuw topic openen is niet nodig zolang dit topic nog bestaat.
Probleem: ik snap even helemaal niks van de namen die je "Package", "Group" en "Name" moet geven als je een terrein aanmaakt. Ik heb bij "Package" gewoon Level ingevoerd, bij Group ook zoiets en bij "Name" Hermen. Hiermee heb ik gewoon een terrein aangemaakt, met vertex editing allemaal heuvels, textures aangebracht, etc, etc. Toen heb ik het opgeslagen, en nu probeer ik het te laden, en nu is mijn hele terrein weg?
Het vreemde is dat een ander terrein, dat ik snel in elkaar geflanst heb op basis van een tutorial wél werkt, met namen als "myLevel", "Terrain" en "Baby_Huey". Hoe werkt dat in godsnaam?
Ik zit namelijk met een probleempje qua editten en een nieuw topic openen is niet nodig zolang dit topic nog bestaat.
Probleem: ik snap even helemaal niks van de namen die je "Package", "Group" en "Name" moet geven als je een terrein aanmaakt. Ik heb bij "Package" gewoon Level ingevoerd, bij Group ook zoiets en bij "Name" Hermen. Hiermee heb ik gewoon een terrein aangemaakt, met vertex editing allemaal heuvels, textures aangebracht, etc, etc. Toen heb ik het opgeslagen, en nu probeer ik het te laden, en nu is mijn hele terrein weg?
Het vreemde is dat een ander terrein, dat ik snel in elkaar geflanst heb op basis van een tutorial wél werkt, met namen als "myLevel", "Terrain" en "Baby_Huey". Hoe werkt dat in godsnaam?
ga eens kijken op www.3dbuzz.com, de beste site voor unreal editting imho.
o hier is ook een mapje die ik heb gemaakt jaartje trug ofzo. O en er zitten geen zones in dus de fps is erg laag.
http://sv3.3dbuzz.com/vbf...ment.php?s=&postid=535133
o hier is ook een mapje die ik heb gemaakt jaartje trug ofzo. O en er zitten geen zones in dus de fps is erg laag.
http://sv3.3dbuzz.com/vbf...ment.php?s=&postid=535133
[ Voor 56% gewijzigd door Proqzor op 20-02-2005 15:12 ]
what he ^^^ saidDrProctor schreef op zondag 20 februari 2005 @ 15:03:
ga eens kijken op www.3dbuzz.com, de beste site voor unreal editting imho.
stel je vraag es op het forum daar, de beste mappers "lopen" daar rond
Ik ben al bezig met UnrealED sinds UT99, maar heb eigenlijk nog nooit een map afgemaakt omdat ik telkens nieuwe ideeen krijg en dus de map waar ik mee bezig was, op een laag pitje zet. Ik weet et, da's niet goed, maar ik vind et gewoon al leuk op zich om iets te maken wat in me opkomt zonder dat et uberhaupt ooit afkomt.
Toch heb ik een maand geleden een UT2004-map gereleased die gemaakt is voor 1on1:
Uitgebreide topic:
http://www.ataricommunity...ad.php?s=&threadid=436920
De screenies:

En de Doom3-versie waar ik sinds kort mee bezig ben: (screens inside)
http://www.forumplanet.co....asp?fid=8330&tid=1604497
of:
http://www.doom3world.org/phpbb2/viewtopic.php?t=8823
Toch heb ik een maand geleden een UT2004-map gereleased die gemaakt is voor 1on1:
Uitgebreide topic:
http://www.ataricommunity...ad.php?s=&threadid=436920
De screenies:

En de Doom3-versie waar ik sinds kort mee bezig ben: (screens inside)
http://www.forumplanet.co....asp?fid=8330&tid=1604497
of:
http://www.doom3world.org/phpbb2/viewtopic.php?t=8823
[ Voor 4% gewijzigd door MelvinB op 20-02-2005 17:54 ]
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
18327
Ziet er absoluut goed uit, MelvinB, en tot mijn verbazing speelt het verdomd lekker. Ik had eigenlijk verwacht dat je te snel van het platform af zou vallen, maar dat valt heel erg mee. Alleen een beetje jammer dat er een rocketlauncher in zit, imo, want dan is het een makkelijke tactiek om iemand gewoon ervan af te schieten.
Ik heb nou niet echt zin om me te registreren op zo'n forum...verder kon ik ook helemaal niks op die site vinden.stel je vraag es op het forum daar, de beste mappers "lopen" daar rond
Ik had op de plaats van de RL eerst de ShockRifle, maar dat was 3x nix. 1x je tegenstander raken hiermee en je duwt em over de rand. Aangezien je veel in beweging en veel jumpt, past een RL beter. Je kan namelijk hiermee nauwelijks je tegenstander uit de lucht schieten als het ware.18327 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:50:
Ziet er absoluut goed uit, MelvinB, en tot mijn verbazing speelt het verdomd lekker. Ik had eigenlijk verwacht dat je te snel van het platform af zou vallen, maar dat valt heel erg mee. Alleen een beetje jammer dat er een rocketlauncher in zit, imo, want dan is het een makkelijke tactiek om iemand gewoon ervan af te schieten.
[...]
Ik heb nou niet echt zin om me te registreren op zo'n forum...verder kon ik ook helemaal niks op die site vinden.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
ik zweer het het is zeker de moeite waard je kan er alles vinden er zijn zelfs gratis lessen die je kan volgen. Je moet alleen ff wat posten op et forum en een "star" verdienen hiermee krijg je toegang tot "VTMs". Dit zijn filmpjes waarin de makers van 3dbuzz stap voor stap voordoen hoe je iets moet maken. HEEL erg handig!.18327 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:50:
[...]
Ik heb nou niet echt zin om me te registreren op zo'n forum...verder kon ik ook helemaal niks op die site vinden.
*schop*
Ik ben ook wat aan het spelen met de Unreal Editor en wou wat gebouwen namaken als UT2004 map
Bepaalde ingewikkelde vormen zijn makkelijker te maken met 3D Studio, vind ik. Dus dacht ik, dan exporteer ik het vanuit 3DS naar DXF bestand (of ASE of ASC) en dan in UnrealEditor weer importeren als brush.
Dat werk op zich wel, maar nou loop ik tegen het volgende probleem aan. Als je een brush importeert dan zijn het allemaal driehoeken, zelfs bij een simpele cubus. Hierdoor zijn de textures zeer moeilijk goed te krijgen, zeker bij ingewikkeldere vormen.
als voorbeeld, een standaard cubus-brush ziet er zo uit

maar een cubus geimporteerd uit 3D studio ziet er zo uit:

Ik heb al na import de "deintersect" geprobeerd, maar dan verdwijnt de brush. Bij import de optie "merge faces" helpt ook niet. Is er geen mogelijkheid om bij het importeren er gewoon weer vierkanten/rechthoeken van te maken?
Ik ben ook wat aan het spelen met de Unreal Editor en wou wat gebouwen namaken als UT2004 map
Dat werk op zich wel, maar nou loop ik tegen het volgende probleem aan. Als je een brush importeert dan zijn het allemaal driehoeken, zelfs bij een simpele cubus. Hierdoor zijn de textures zeer moeilijk goed te krijgen, zeker bij ingewikkeldere vormen.
als voorbeeld, een standaard cubus-brush ziet er zo uit

maar een cubus geimporteerd uit 3D studio ziet er zo uit:

Ik heb al na import de "deintersect" geprobeerd, maar dan verdwijnt de brush. Bij import de optie "merge faces" helpt ook niet. Is er geen mogelijkheid om bij het importeren er gewoon weer vierkanten/rechthoeken van te maken?
mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider
Geen idee, maar ik gok dat 3Max puur de triangles exporteerd, terwijl de Unreal-brush gewoon met hele faces rekent intern...
www.avpnews.com
mijn creatie, voor de mensen die de UT2004 SE hebben en de tutorial DVD eens gekeken hebben moet dit bekend voorkomen
maar ffies een thumbnail want tis 1600x1200 
van boven naar beneden

van beneden naar boven
van boven naar beneden

van beneden naar boven

[ Voor 24% gewijzigd door Gaargod op 08-05-2005 12:30 ]
Is die tutorial nou moeilijk? (en hoelang durt ie?) Ik heb wel de editors choice edition gekocht, maar nog geen tijd gehad om de tuts te doen.Gaargod schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:28:
mijn creatie, voor de mensen die de UT2004 SE hebben en de tutorial DVD eens gekeken hebben moet dit bekend voorkomenmaar ffies een thumbnail want tis 1600x1200
van boven naar beneden
[afbeelding]
van beneden naar boven
[afbeelding]
I see red pixels.
hoelang het duurt hangt af van jouw mapping skills... deze map is echt heel simpel te maken, maar je moet wel weten wat te doen.
Anoniem: 144085
marre ik heb een vraagje zit die map editor alleen bij ut 2003 of ook bij 2004 als ie alleen bij 2003 is kan ik hem anders los downloaden? of kan je met niet gebruiken bij 2004?
gr. Giz
gr. Giz
Editor staat in je UT200X map in het mapje system. Daar kun je een groen icoon vinden met UT ED of iets dergelijks.Anoniem: 144085 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:49:
marre ik heb een vraagje zit die map editor alleen bij ut 2003 of ook bij 2004 als ie alleen bij 2003 is kan ik hem anders los downloaden? of kan je met niet gebruiken bij 2004?
gr. Giz
Anoniem: 74288
Ik heb vandaag Unreal Tournament 2004 gekocht om levels te kunnen maken in UnrealEd 3. Als ik UnrealEd 3 opstart dan gooit ie automatisch de brightness van mijn scherm omhoog. Als ik vervolgens op mijn taakbalk (of een ander programma) klik, gaat de brightness van mijn LCD scherm weer op normaal. Klopt dit? Zo ja, kan ik dit uitzetten?
-edit-
Ik heb Unreal Tournament 2004 al een keer gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Ook heb ik de laatste patch gedownload. Dit lost het probleem helaas niet op.
-edit-
Ik heb Unreal Tournament 2004 al een keer gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Ook heb ik de laatste patch gedownload. Dit lost het probleem helaas niet op.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 74288 op 25-09-2006 19:23 . Reden: Informatie toegevoegd ]
Gamma van het spel zelf verlagenAnoniem: 74288 schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:17:
Ik heb vandaag Unreal Tournament 2004 gekocht om levels te kunnen maken in UnrealEd 3. Als ik UnrealEd 3 opstart dan gooit ie automatisch de brightness van mijn scherm omhoog. Als ik vervolgens op mijn taakbalk (of een ander programma) klik, gaat de brightness van mijn LCD scherm weer op normaal. Klopt dit? Zo ja, kan ik dit uitzetten?
-edit-
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Dat klopt, nix aan de hand .. maak je maar geen zorgen dus
Wij zijn ook een beetje met mappen bezig geweest (Satan vooral), en we hebben dit een tijdje geleden ook op internet gezet.
zie http://www.ut2007world.com/forum392/thread6663.html

zeer leuk om te spelen
zie http://www.ut2007world.com/forum392/thread6663.html

zeer leuk om te spelen
Hell / 0
Valt wel mee, binnen 10min zie je alles in wireframe. Ik kan nu gewoon weer met de sniper riffle gaatjes in mensen prikkenAnoniem: 74288 schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:36:
Hallo zegDamn, doet dat geen pijn aan den ogen?
Hell / 0
Heb jaartje geleden ook een DM level gemaakt (nog een hele zooi meer ook btw .. ) Maar deze vonden ik en al mijn mate necht ontzettend vet. Om te spelen en qua sfeeer van het level.
Let niet op de layout van de pagina, heb het heel snel in elkaar gezet en binnenkort (vanaaf wrschnlk komt het level er ook op zodat je hem kunt downloaden ..
Ik en al mijn maten vinden hem echt te gek in ieder geval
http://home.wanadoo.nl/knaft25/mylevels/New_Arena.html
Let niet op de layout van de pagina, heb het heel snel in elkaar gezet en binnenkort (vanaaf wrschnlk komt het level er ook op zodat je hem kunt downloaden ..
Ik en al mijn maten vinden hem echt te gek in ieder geval
http://home.wanadoo.nl/knaft25/mylevels/New_Arena.html
MelvinB die map die jij gebuild hebt
ik had hem ook al een tijdje en geen idee dat ie van een got forummer kwam. Gewoon masterlijk gedaan
* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz