Het UnrealEd 3.0 topic

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.726 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Anoniem: 33687 schreef op 07 oktober 2002 @ 19:14:
[...]

Ook niet doen.....zonde van je DL tijd.
Roger ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ok, kan iemand mij helpen bij het maken van een terrein. Het is hier al eerder vermeld, maar zover kom ik niet eens. Bij de tut van UED moet je dus een alphalayer maken of zoiets met als voorbeeld de texture gras of mud. Dat doe ik dan, maar ik krijg mooi geen terrein. En ik heb ook niet zoals op dat plaatje die texture links staan (ik heb ook geen rode kruisjes), nu weet ik niet of dat aan de versie ligt of niet. Iemand enig idee wat ik verkeer doe. Of kan iemand dat stukje nog een keer uitleggen voor mij?

Afbeeldingslocatie: http://udn.epicgames.com/pub/Content/TerrainTutorial/terrainediting2.jpg

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32364

valt me op dat nog weinig mensen Face hebben proberen na te maken .. terwijl er 200000 verianten voor waren bij UT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
Anoniem: 32364 schreef op 07 oktober 2002 @ 21:57:
valt me op dat nog weinig mensen Face hebben proberen na te maken .. terwijl er 200000 verianten voor waren bij UT :)
Misschien omdat Face3 al goed genoeg is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

zo oud is het spel ook nog niet :P op een gegeven momen barst de mapmanie los en worden we overstelpt met remakes.

over dat terrain editen, die alphalayer kan je zelf maken. Maat een witte bmp van 256 bij 256 en importeer die in myLevel, met "generate mipmaps" uit, en "alpha" aan. met die geselecteerd in de texture browser maake in dat window wat je daar postte een nieuwe layer aan met die "new" knop, myLevel, naam geven, ok. Dan selecteer je die layer klik je (je moet soms op rare plekken klikken, en ik zie ook geen images) waar je daar dat grijze vak ziet (maar bij jezelf waarschijnlijk nix, dus gok maar ongeveer waar je moet klikken) rechts, dan heb je drie opties, en het is de "set alpha .. ".
Zoek dan een terrain texture uit ergens, en klik dan waar je in dat window dat gras ziet (maar bij jezelf wederom waarschijnlijk niets) rechts, en kies dan de "set texture ... ". als je dan "rebuild as per current settings" oid doet moet je een platte terrain krijgen. Ik wil anders wel ff een kale terrain test map maken?

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

ViNcE schreef op 07 oktober 2002 @ 21:49:
Ok, kan iemand mij helpen bij het maken van een terrein. Het is hier al eerder vermeld, maar zover kom ik niet eens. Bij de tut van UED moet je dus een alphalayer maken of zoiets met als voorbeeld de texture gras of mud. Dat doe ik dan, maar ik krijg mooi geen terrein. En ik heb ook niet zoals op dat plaatje die texture links staan (ik heb ook geen rode kruisjes), nu weet ik niet of dat aan de versie ligt of niet. Iemand enig idee wat ik verkeer doe. Of kan iemand dat stukje nog een keer uitleggen voor mij?

[afbeelding]
Oke hier had ik ook heel veel problemen mee, maar ik heb het vanmiddag (na veel gekloot toch voor elkaar gekregen :P).

- Je begint met een kale kamer (niet zo moeilijk :P).
- Daarna gooi je daarin een zoneinfo (actors->info->zoneinfo)
- Bij de properties van zoneinfo, ZoneInfo -> bTerrainZone -> true aanzetten
- Daarna klik je op de knop: Terrain Editing (berg knoppie)
- In Terrain editing klik op het knopje onderin: new (zelfde icoon voor nieuw document in word)
- Vul bij package dit in: MyLevel
- Bij naam kan je zelf iets verzinnen, zoiets als: heightmap
- Klik op de tab: layers
- Selecteer de eerste rij
- (laat je terrain editing window open staan)
- Ga nou naar de texture browser en selecteer een leuke texture voor je terrain (in barrensterrain.utx staan heel wat leuke terrains)
- Ga terug naar je terrain editing window en klik op new (je moet nog steeds de eerste rij geselecteerd hebben).
- Vul bij package in: MyLevel
- Vul bij naam in: Alphalayer (ofzoiets, mag je zelf verzinnen ;)).
- Nog steeds in hetzelfde scherm klik op: alphafill
- Klik op de: ... en kies wit als kleur!

Je hebt nou een terrain gemaakt. Als je het terrain nog niet ziet zijn er een paar dingen die je kan doen:
- Ga met je camera zo hoog mogelijk zitten (boven het dak van de kamer), want je ziet het terrain niet van onder.
- Klik op build all!
- Rechtermuisklik op de terrain info -> +TerrainInfo -> +TerrainScale -> Z
Verander de Z naar een lager getal zoiets als: 16 of 32. Dit is meestal met een kleine kamer.

Als je nu compileert en het is donker in je kamer (als je geen lichten hebt geplaatst) dan kan je ook effe om te testen de zoneinfo light hoger zetten:
- Rechtermuisklik op ZoneInfo -> +ZoneLight -> AmbientBrightness 128 (of een ander getal hoger als 0).

Hoop dat het nou lukt ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Mr_UnAnimouS schreef op 08 oktober 2002 @ 00:03:
[...]
- Nog steeds in hetzelfde scherm klik op: alphafill
- Klik op de: ... en kies wit als kleur!
Hoop dat het nou lukt ;).
_/-\o_
YES!! Hartstikke bedankt. Allebei.
Dat laatste had ik dus niet gedaan. Nou weet ik niet of het hieraan lag, maar het werkt nu wel. Nu eens kijken of de rest van de tutorial wel klopt :)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik ben al behoorlijk onder de indruk van de standaard levels in het spel. Kijkend naar Quake3 en UT levels van 'gewone' users, verwacht ik wederom prachtige levels van users, die mijn pc laten snakken naar meer grafische power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 23-06 20:22
grrrmbl, zit ik met die editor te prutsen, wil ik mijn creatie gaan proberen, crasht ie!
gelukkig stelde het nog niet veel voor (ik was zo ongeveer net klaar met de allereerste beginners-tutorial)
maar da's natuurlijk niet de bedoeling

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:09
Altijd al eens willen doen, mappen, ga denk ik eens in het weekend een wat proberen, lijkt me wel erg lachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:40
Schaapje_BlaaT schreef op 08 oktober 2002 @ 00:42:
grrrmbl, zit ik met die editor te prutsen, wil ik mijn creatie gaan proberen, crasht ie!
gelukkig stelde het nog niet veel voor (ik was zo ongeveer net klaar met de allereerste beginners-tutorial)
ued2 had autosave, ik neem aan dat ued3 dat ook heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 23-06 20:22
oh, nou dan zal ik es kijken of ie het nog gesaved heeft

krijg nou wat, da's ook handig :)
het staat er gewoon nog in

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 00:20
en de patch... heb je die al gedownload? :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:49
Schaapje_BlaaT schreef op 08 oktober 2002 @ 00:42:
Open es Auto1, Auto2 oid

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is het eigenlijk mogelijk om als je eenmaal een kamer hebt gesubtract nog eeen kamer te bouwen buiten die kamer? In kan n.l. alleen binnen die kamer dan nog brushes plaatsen... Zal wel ergens een vinkje/ingedrukt knoppie hebben staan, maar heb 'm nog niet gevonden... (en lijkt me stug dat je direct bij het starten van de bouw al de maximale grootte moet opgeven...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Niet online
Aaaargh :/ nu ga weer constant op school tijdens de lessen maps schetsen :)
johnnyv.nl schreef op 08 oktober 2002 @ 09:55:
Is het eigenlijk mogelijk om als je eenmaal een kamer hebt gesubtract nog eeen kamer te bouwen buiten die kamer? In kan n.l. alleen binnen die kamer dan nog brushes plaatsen... Zal wel ergens een vinkje/ingedrukt knoppie hebben staan, maar heb 'm nog niet gevonden... (en lijkt me stug dat je direct bij het starten van de bouw al de maximale grootte moet opgeven...)
gewoon steeds opnieuw een gedeelte substracten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
MaXiMizE schreef op 08 oktober 2002 @ 10:30:
Aaaargh :/ nu ga weer constant op school tijdens de lessen maps schetsen :)

[...]

gewoon steeds opnieuw een gedeelte substracten :?
Mmmm, kan zijn dat het aan de pc van m'n vriendin lag, maar ik kon dus een brush (zo'n leuke roodgerande kubus bijv.) niet buiten de eerst gecreeerde kamer slepen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Topicstarter
Je kan met die roodgekleurde brush overal heen waar je heen wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Niet online
cntrl - linker muisknop
cntrl - rechter muisknop
cntrl - allebei de muisknoppen
en er voor zorgen dat je de brush geselecteerd hebt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Had ik ook, maar hij bugte bij m'n vriendin wel meer, vanavond thuis maar f the beast uithangen... 2d shape editor is trouwens relaxed :) (werkte alleen bij haar ook niet, kon na het evolven etc. de brush niet bewegen/verplaatsen...)
edit:

2d shape editor lijkt wat op de cv curvetool in maya, maar die is toch wel ietsie beter nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56810

Ben op het moment bezig met mijn 5e CTF map genaamd Stormgate, de editor is zeker wel gaver dan de vorige.

Ik zal een linkje plaatse als ie klaar is, ik upload vanavond wel een pic.
Verwacht er nog niet te veel van in deze stage van de map, ben nog steeds bezig met het bouwen van de omgeving.

Al de fancy stuff komt later pas.

Edit Ze !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 12:14

BdR

TV is gooder then books

aargh *ook aan de slag wil* maar kheb Unreal2003 nog niet (alleen de demo)

ik wou ff de map "vertigo" uit Gore na gaan maken, is wel een erg coole CTF map

Zijn er ook al bekende Doom of Quake maps ofzo te krijgen voor UT2003? dr was ooit ook (voor Q3 dacht ik) een map met dat kasteel uit Mario64 te krijgen :D kan iemand zoiets ff maken voor Unreal? ;)

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Wat zou men hier denken van een LOTR-achtige-mod voor ut 2k3? Of we bouwen een rpg/adventure op de engine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 21:52

Glorificationer426

come we hero rush yes?

waarom krijg ik altijd zin om maps te maken als ik dit topic lees? (klikt op start-programma's-ut2k3-unrealed 3.0) :)

Wil t wel gaan leren, maar kap er na een tijdje weer mee omdat t neit doet wat ik wil :D
Wat is nou eigenlijk de beste maner om te beginnen met een map? Eerst bouwen en dan texturen? Of eerst 1 kamer maken en vanaf daar doorwerken?

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Glorificationer schreef op 08 oktober 2002 @ 13:53:
waarom krijg ik altijd zin om maps te maken als ik dit topic lees? (klikt op start-programma's-ut2k3-unrealed 3.0) :)

Wil t wel gaan leren, maar kap er na een tijdje weer mee omdat t neit doet wat ik wil :D
Wat is nou eigenlijk de beste maner om te beginnen met een map? Eerst bouwen en dan texturen? Of eerst 1 kamer maken en vanaf daar doorwerken?
Eerst bedenken wat voor soort map je wil maken (buiten/binnen, futuristisch/eigentijds/historisch, gamemode waarvoor je 'm wil maken etc.). Vervolgens kun je gaan schetsen, maar velen (waaronder ik) maken gewoon in hun fantasie een modelletje en bouwen daarop verder. Ik begin meestal met een kamer en bouw dan langzaamaan verder.

Ben nu bezig met een level waarin je begint in een kamer met een put, moet je dan inspringen en dan stukkie zwemmen naar de rest van de map..., je kan dan niet meer terug die kamer in. Misschien dat ik het ook zo doe dat je alleen in die kamer wapens kan pakken... (Survival of the fittest :) )

Hierdoor win je dus pas als je accuracy hoog is...

edit:

Vroeg me af, kan de redeemer door water heen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
Het is niet erg ontopic maar misschien handig om linkje naar de UT2003 topics erbij te zeten:
[rml]-[ Het Unreal Tournament 2003 topic deel 7]-[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

ViNcE schreef op 08 oktober 2002 @ 00:31:
[...]

_/-\o_
YES!! Hartstikke bedankt. Allebei.
Dat laatste had ik dus niet gedaan. Nou weet ik niet of het hieraan lag, maar het werkt nu wel. Nu eens kijken of de rest van de tutorial wel klopt :)
No Problem :). Blij dat het nu werkt.
En kom nu maar op met die vette outdoor mappen van je :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33687

Vraagje aan de mede mappers hier, hebben jullie ook last van het 'verveling syndroom' :P tijdens het mappen? Als ik TE lang (lees: maanden) met een map bezig ben betekend dat ook meestal dat ik hem niet afmaak..ik heb dan allang weer nieuwe ideeen....ERG irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.r.houthuijzen2/Shot00042.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.r.houthuijzen2/Shot00043.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.r.houthuijzen2/Shot00044.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.r.houthuijzen2/Shot00045.JPG

(clickable pics)

Dit heb ik nu, tis geen serieuze map hoor en moet nog texturen (iig nog alignen :)) maar ben gewoon aan t proberen hiermee

Ik zit alleen een beetje met de lighting, waar kan ik die beter plaatsen?

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.r.houthuijzen2/Shot00042.JPG%5DafbeeldingAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.r.houthuijzen2/Shot00043.JPG%5Dafbeelding
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.r.houthuijzen2/Shot00044.JPG%5Dafbeelding
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.r.houthuijzen2/Shot00045.JPG%5Dafbeelding

YEs!! allemaal kruisjes.. _/-\o_

edit:
Bovendien heden een nogal overbodige reply :X

[ Voor 0% gewijzigd door Wekkel op 08-10-2002 15:48 . Reden: zinloos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Glorificationer schreef op 08 oktober 2002 @ 15:44:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

(clickable pics)

Dit heb ik nu, tis geen serieuze map hoor en moet nog texturen (iig nog alignen :)) maar ben gewoon aan t proberen hiermee

Ik zit alleen een beetje met de lighting, waar kan ik die beter plaatsen?
Waarom niet een vette sky box bovenin? :P

Dan kan je daarin je light gooien en het ziet er nog stoerder uit ook :).
Dan lijkt het ook net alsof het een arena op een of andere planeet is ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Wekkel schreef op 08 oktober 2002 @ 15:46:
[afbeelding]afbeelding][afbeelding]afbeelding]
[afbeelding]afbeelding]
[afbeelding]afbeelding]

YEs!! allemaal kruisjes.. _/-\o_

edit:
Bovendien heden een nogal overbodige reply :X
Tering, zie je twee uur niemand, ik post per ongeluk wat gare img links en ja hoor, meteen reply :D

En Mr Unanimous, dat ga ik ff proberen, maar bedoel je dan dat ik zeg maar veel lights aan de onderkant van die skybox moet maken?

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

ja :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Glorificationer schreef op 08 oktober 2002 @ 15:51:
[...]

Tering, zie je twee uur niemand, ik post per ongeluk wat gare img links en ja hoor, meteen reply :D

En Mr Unanimous, dat ga ik ff proberen, maar bedoel je dan dat ik zeg maar veel lights aan de onderkant van die skybox moet maken?
Je kan bij de opties van de SkyZoneInfo -> ambientbrightness instellen. Ik dacht dat het dan overgenomen werd door je gewone kamer (correct me if i'm wrong).

Of je kan een sunlight actor erin gooien :) (Actor->Light->SunLight). Dan word de hele kamer zeker verlicht.

Hier kan je zien hoe je een sunlight actor moet gebruiken.

[ Voor 0% gewijzigd door Jerry op 08-10-2002 16:00 . Reden: linkje ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27945

is er misschien ergends een manual te downloaden??? ik ben namelijk totale n00b en wil wel heel graag gaan mappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59168

Ik ben dus ook sinds kort ff begonnen met het maken van maps. Maar ik snap er de ballen nog niet van.
Ruimtes maken enzo lukt wel aardig, maar als ik dan wil spelen gaat het mis. Ik kan wel rondvliegen in de level, maar zodra het spel echt begint dan blijf ik dood neervallen. Misschien is dit wel een hele domme vraag 8)7 maar ik weet niet hoe ik het moet oplossen.
Het gaat hier overigens om de meest basic level, een Cube met textures en een PlayerStart (ook lichtjes natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

heb ik ook, erg vaag ik weet wel een beetje hoe te mappen, maar als ik bijvoorbeeld een outdoor landschap maak, heel simpel dan is die zichtbaar in ued, alles werkt en is gebuild en opgeslagen ga je je map testen....weg landschap en val ik vrolijk naar beneden tot ik de onderkant van de box bereik....vaag gecrap, sunlights werken ook niet, de rode boxen kan ik niet bewegen...oftewel erg buggy hieor

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

hmm, bij mij krijg ik die sunlight alleen niet werkend...

/edit
tutorial gelezen, en begrijp daaruit dat sunlgiht alleen light cast in de brush waar ie geplaatst is. klopt dat?

//edit 2
vaag, als ik sunlight plaats, dan geeft ie licht enzo, maar zodra ik de map rebuild staat ie uit

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VOORDAT JE JE MAP BEGINT TE TESTEN/SPELEN EERST REBUILDEN !!!! ( click op de kubus rechtsbovenin )

Anders val je inderdaad dood neer, en tijdens het spawnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

zoals ik al zei dat is al 8 keer gebeurd :)

maar het is dus net alsof hij de rebuild niet goed doet

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer eens een totale rebuild ( kubus met het lampje ), daarna weer een gewone rebuild anders zie je niets ;)

Bij de gewone rebuild pas ie namelijk niet de BSP aan, je ziet b.v. het omhulsel van een geplaatst hek. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

was al gebeurd ik snap er geen reet van, maar de helft van de andere functies, normale brushes verslepen dat soort dingen werkt ook niet, vaag

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch een keer opnieuw installeren zou ik aanraden.

Ik heb er wel eens last van dat ik de camera op zijn kop zie , heel vaag.

gebruik in ieder geval veel de save knop.
Dit heeft natuurlijk geen zin bij een half werkende editor ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Glorificationer schreef op 08 oktober 2002 @ 16:21:
hmm, bij mij krijg ik die sunlight alleen niet werkend...

/edit
tutorial gelezen, en begrijp daaruit dat sunlgiht alleen light cast in de brush waar ie geplaatst is. klopt dat?

//edit 2
vaag, als ik sunlight plaats, dan geeft ie licht enzo, maar zodra ik de map rebuild staat ie uit
heb je in de SkyZoneInfo de ambientbrightness lager gezet?

En je moet de sunlight niet in de skybox zetten, maar in de kamer waar je de skybox ziet ingame.

[edit]
He he, ik heb het eindelijk voor elkaar, doorzichtig water :P.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/ut2003-8.JPG

Alleen nou nog de cubemap goed instellen, want hij beeld antalus af ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426

Glorificationer426

come we hero rush yes?

ik heb nu de sunlight vlak boven de grond op de grond gericht, ambient light is 0, en als ik de sunlight net plaats, of verplaats dan geeft ie licht, maar zodra ik rebuild is ie gewoon uit. Moet ik geen lichtsterkte opgeven ofzo?

(@DiscWout) omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het probleem met doodgaan is opgelost. Ik denk dat ik de PlayerStart gewoon te dicht bij de grond had zitten ofzo... Dat ik dus direct vermorzeld werd door de vloer.
Ik ga nu iig verder met terrain ontwerpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat geeft zeker wel een gaaf effect dat water :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23203

Hoe kan ik een Brush roteren in Unrealed, kwil namelijk een trap maken. Maar die staat de verkeerde kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

ik neem aan da dat nog steeds hetzelfde is als in ued2 (dunno omdat mijn ued dus brak is)

brush selecteren (lichtrood) ctrl + rechtermuisknop indrukken en muis naar links of rechts bewegen

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Mr_UnAnimouS schreef op 08 oktober 2002 @ 16:44:
[...]

heb je in de SkyZoneInfo de ambientbrightness lager gezet?

En je moet de sunlight niet in de skybox zetten, maar in de kamer waar je de skybox ziet ingame.

[edit]
He he, ik heb het eindelijk voor elkaar, doorzichtig water :P.

[afbeelding]

Alleen nou nog de cubemap goed instellen, want hij beeld antalus af ;).
hehe daar had ik ook al last van ik dacht eindelijk een goeie water texture blijkt de reflectie van antalus dr in te zitten :(

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

H-Alien schreef op 08 oktober 2002 @ 18:27:
ik neem aan da dat nog steeds hetzelfde is als in ued2 (dunno omdat mijn ued dus brak is)

brush selecteren (lichtrood) ctrl + rechtermuisknop indrukken en muis naar links of rechts bewegen
klopt!

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

U gaat door voor de koelkast :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarK_M schreef op 08 oktober 2002 @ 18:51:
[...]

hehe daar had ik ook al last van ik dacht eindelijk een goeie water texture blijkt de reflectie van antalus dr in te zitten :(
Meeeuuhh }:O hihi :+ Maare is het je al gelukt om die LBA map te porten naar UED3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

vraagje tussendoor ik krijg als ik een terrain probeer te maken vervolgens hetvolgende:

Ik maak terrain etc. zoals de tutorial zegt, schijnt in ued te lukken (en ja alles gebuild) maar als ik de map probeer te openen geeft hij aan

Failed opening url
Can't find file for package "naam"

die package is de terrain layer die ik aangemaakt heb, ook het heropenen van mijn map lukt niet aangezien hij weer het bovenstaande zegt dan. En toch zie ik geen optie om ergens apart je teraainlayers te saven..iemand die wat meer weet?

Ps. update er opnieuw overheen gegooid en het bewegen van brushes lukt nu wel, lights moet ik even testen...

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UED mist de texture file die bij je map hoort, heb je de texture file verplaatst ofziets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Erg goede terrain tutorial

stukje uit die tutorial:

But when I want to play the map UT tells me that it can't find one of the texture package.

If you are getting an error saying "Can't find package xxxx" It usually means you don't have the package saved. Simply open your texture browser, navigate to the MyLayer Package (Which should be in the package list after you start adding layers and such), and then click on the disk icon in the window. This will save the package... I think you need to keep the name of the file the same as the package name.

en dat was dus mijn probleem :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Anoniem: 33687 schreef op 08 oktober 2002 @ 19:06:
[...]

Meeeuuhh }:O hihi :+ Maare is het je al gelukt om die LBA map te porten naar UED3.0?
Ehh nee niet echt maar dat was de bedoeling ook niet ik zat er meer aan te denken om opnieuw te beginnen das nl. stukken makkelijker..
Omdat je nu veel makkelijk een eiland kunt gaan maken met die teraintool. :) maar ik moet eerst maar ff oefenen want ik begrijp nog niet echt veel van het texturen met die meerdere layers enzo... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit weer met een nieuw probleem... tzal vast wel weer erg simpel zijn om op te lossen maarja... Zie hier (oh jeee 56K modemers opgepast!)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/killerbsup/ut2003.jpg

De skyline bestaat dus uit aparte texturen geprojecteerd op een Cube. Als je echter goed kijkt dan zie je de overgang van de texturen. Uiteraard wil ik dat niet... is hier een makkelijke oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

^^ lol precies zelfde textures als ik :P.

Maar hier zou ik ook graag het antwoord op willen weten.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 20:40
geloof dat dat ligt aan welke renderer je gebruikt
bij d3d schijnt het iets erger te zijn als bij OGL, is niks aan te doen voor zo ver ik weet
gooi er een maan voor ofzo ;)

trouwens wel, hoe hoger je texture/world detail, hoe minder het opvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Je moet de wand aanklikken met rechter muisknop, dan alignment, walls... Dat moet overigens bij kamers e.d. ook gewoon. Plafond en vloer align je als floor...

(ga nu ff testen of je dan die randjes niet meer ziet)

edit:

Grrrr, krijg de zon niet werkend... Maarre, misschien dat je de textures iets te ver van de rand af hebt staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Anoniem: 59168 schreef op 08 oktober 2002 @ 22:07:
Ik zit weer met een nieuw probleem... tzal vast wel weer erg simpel zijn om op te lossen maarja... Zie hier (oh jeee 56K modemers opgepast!)

[afbeelding]

De skyline bestaat dus uit aparte texturen geprojecteerd op een Cube. Als je echter goed kijkt dan zie je de overgang van de texturen. Uiteraard wil ik dat niet... is hier een makkelijke oplossing voor?
Denk niet dat je dat echt weg gaat krijgen sommige orginele UT2003 mappen hebben dat zelfs dus ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Over die zon, die werkt _alleen_ in een zone waar je een oppervlak hebt met "fake backdrop" voor de skybox, anders zit je ook niet buiten en gaat de zon niet veel doen ;)
Anoniem: 33687 schreef op 08 oktober 2002 @ 15:43:
Vraagje aan de mede mappers hier, hebben jullie ook last van het 'verveling syndroom' :P tijdens het mappen? Als ik TE lang (lees: maanden) met een map bezig ben betekend dat ook meestal dat ik hem niet afmaak..ik heb dan allang weer nieuwe ideeen....ERG irritant
ja :) daarom moet je zo'n map eigenlijk ook redelijk snel proberen af te maken, niet maanden over doen. Misschien ook wat plannen (bv. 1. floorplan 2. (utlra)basis architectuur & gameplay testen 3. versieren en afmaken). Zeker aan het eind (als je je map echt af wil maken en online wil zetten) kan het zelfs stierlijk vervelend zijn :P met bot pathing, ambient sounds, tweaken en bugtracken, yak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Laatst online: 31-12-2023
is de editor makkelijker geworden in gebruik etc.?
ik kan niet wachten tot ik mijn nieuwe pc heb ;)

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Op zich is die niet makkelijker of moeilijker geworden, alleen zijn er nu VEEL meer opties. Eigenlijk zit je scherm nu gewoon vol met knoppen, toeters en bellen. 'T is dat ik zowiezo al veel met ued gedaan heb, maar anders zou ik het er even best zwaar mee hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Laatst online: 31-12-2023
hmm ik heb in UED 2.0 ook wel basiservaring ik was bezig met een map maar ik dacht ik ka nbeter wachten tot UT2 ;) dus heb alleen basiskennis.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gisteren avond mijn Poorten werkende gekregen, best simpel, 4 poorten en 1 trigger.

Mover sounds ingesteld, stayopentime aangepast en onder object bij de mover de inisalisatie status naar Triggeropentimed gezet.
En je krijgt een bericht in beeld wanneer je de trigger activeerd.

Zal even uitleggen hoe je een simpele mover maakt die je aan kunt sturen met een trigger.

Stap 1 :

Als je een static mesh selecteert in de mesh browser kun je hem in je map plaatsen, druk je echter op de add mover knop komt de geselecteerde mesh in MOVER vorm.

Als je de Mover geplaatst hebt ga je de begin stand instellen en de stand waarin de mover zich bevindt tijdens het activeren van de mover.

Dus : plaats de mover op de stand waarop hij moet beginnen ( gesloten deur ) druk op de rechtermuistoets en selecteer <mover> < keyframe 1> plaats nu de mover in de eindstand ( deur open ) rechtermuistoets
<mover> <keyframe 0 (base)>

Nu schiet de mover terug naar zijn beginstand en zo kun je gelijk zien dat hij werkt.
Loop je nu tegen je mover aan dan zal hij gaan bewegen. ( deur gaat open )

We kunnen nu een trigger plaatsen, stel we lopen over de trigger heen, dan gaat de deur open.

Dit doen we zo :

We laten de mover zoals we hem in stap 1 gemaakt hebben, roepen de properties op van de mover, er verschijnt een menutje.

In het menutje drukken we op de + voor EVENTS, er verschijnen nu een paar veldjes.

Vul in voor TAG : de naam van je mover ( deur )
Vul in voor EVENT : de naam van de trigger ( trigger )

Dat was het voor de EVENTS instellingen.

Er staat ook nog een tabje in dat OBJECT heet.
klap deze uit en maak van de inisalisatie status : Triggeropentimed ( zo zeggen we tegen de mover dat hij alleen geactiveerd mag worden door de trigger. )

Dat was het voor de mover.

Plaats nu een trigger in de map waar je overheen wilt lopen, maakt niet uit waar.
( Actors --> triggers --> trigger )

Kies de properties van de trigger en klik weer op de tabje EVENTS.

Vul in voor TAG : de naam van je trigger ( trigger )
Vul in voor EVENT : de naam van de deur ( deur )

Oke dat was het , rebuild je map totaal en test je mover met de trigger.

Problemen ? gewoon effe posten war :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eindelijk weer wat activiteit in de topic, was zo dood als een pier vanmiddag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Meer screenies... please ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer later nog wel eens, 56k sucks :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehehe ik ga es ff bezig om ook wat water toe te voegen aan mijn 'sahara in de nacht'. Als het me gelukt is post ik ook wel wat screenies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59168 schreef op 09 oktober 2002 @ 17:56:
Hehehe ik ga es ff bezig om ook wat water toe te voegen aan mijn 'sahara in de nacht'. Als het me gelukt is post ik ook wel wat screenies!
Wij eisen PICZ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Clay schreef op 06 oktober 2002 @ 16:13:
Ik ben voornamelijk nog aan het kutten met uitzoeken hoe alles werkt, dit is een shot van een fluidsurface, met daarop ingesteld een gefabriceerde texture met environment map / cubemap :) dat material gedoe is echt vet.

[afbeelding]

Begin me al aardig in ued3 thuis te voelen :)
Ik ben dus nu ff bezig met fixen van water in mn sahara... Enne ik ben wel in staat op zich om water enzo te maken, maar ik heb het dan in een soort uitstekende put zitten. Een put die dus uitsteekt uit het terrein. Watertexturen pleur je gewoon op een sheet ed. Watervolume eronder en klaar.
Dit is vrij simpel, maar ik ben nu benieuwd naar hoe jij aan zo'n mooie texture komt voor je water. En hoe gebruik je die Cubemap precies?
Is dit netzoals gewoon water allemaal texturen op een sheet en daaronder een watervolume???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Topicstarter
Weet iemand toevallig of je gewonen Brushes mooi rond kan maken (curves), of is dat alleen weggelegd voor Static Meshes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
weet iemand et password voor de maya personal learning editie op cd3? ik kan et nergens vinden in mn manual..

en heeft iemand een goede UED (3 dus!!) tutorial... met name over de wireframes bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk eerst hier eens even:
http://www.planetunreal.com/squacky/unrealed.htm
Tis wel een UED 2.0 tutorial, maar daar staan de basisbeginselen wel in! Met name over wireframes, actors ed.

Als je het wireframe gedeelte snapt, dan kun je het beste op het Unreal Developer Network kijken voor uitgebreidere zaken als terrain, volumes, triggers, lighting en materials:
http://udn.epicgames.com/pub/Content/WebHome/

Ik ben hierzelf ook net mee begonnen omdat ik het wireframe gebeuren al aardig onde de knie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Anoniem: 59168 schreef op 09 oktober 2002 @ 20:10:
[...]

Ik ben dus nu ff bezig met fixen van water in mn sahara... Enne ik ben wel in staat op zich om water enzo te maken, maar ik heb het dan in een soort uitstekende put zitten. Een put die dus uitsteekt uit het terrein. Watertexturen pleur je gewoon op een sheet ed. Watervolume eronder en klaar.
Dit is vrij simpel, maar ik ben nu benieuwd naar hoe jij aan zo'n mooie texture komt voor je water. En hoe gebruik je die Cubemap precies?
Is dit netzoals gewoon water allemaal texturen op een sheet en daaronder een watervolume???
Het water in die shot is een material op een fluidsurface En daardoor komen die toffe golfjes erin (en door die cubemap). Voor die reflectie moet je dus eerst 6 shots maken in je level. In die tuto op udn staat de makkelijkste manier; alt-enter voor windowed mode, dan in de console setres 256*256 (ik doe 512, 256 is te priegelig, ik resize het wel later). bij je numpad deel zijn 0 - 5 nu de 6 hoeken die je nodig hebt. Die moet je draaien voor de juiste cubempa hoek (zie tuto) en dan importeren als textures in myLevel.
Daarna maak je een new material (ook in myLevel, alles altijd in myLevel), type cubemap, en in de properties van die nieuwe cubemap moet je op de goeie volgorde de textures instellen. Om die texture uiteindelijk te gebruiken moet je het ook nog combineren met een environtentmap, en ik heb er nog een waterige texture (ik dacht uit XceptOne.utx) doorheen gemixt, maar die cubemap is toch wel het belangrijkste.
Die material mogelijkheden zijn gewoon verder vet tof, daar moet je gewoon mee gaan spelen, dat heb ik ook gedaan. uiteindelijk kwam er iets semi transparant waterachtigs uit wat me wel ok leek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:03
als ik dat zo lees is dus die reflectie eigenlijk dus gewoon gelul. zijn gewoon texturs du.. verklaart dat misschien ook waarom als je het water inkijkt je jezelf niet kunt zien? (als dit offtopic is l.. sorry)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Hmmm ik krijg een error:
Failed to enter Autoplay.ut2?NumBots=0: Can't find file for package 'Detail'
History: UGameEngine::Init <- InitEngine
Weet absoluut niet wat ik fout doe, ben ondertussen al een half uur aan het rotzooien.
Dus daarom vraag ik het maar hier.
Is eerste keer dat ik bezich ben met Unreal map editen :)
Het zal wel weer ontiechelijk simpel zijn, maarja.
(deze editor gebruik ik, uit 1th post
http://www.planetunreal.com/squacky/unrealed.htm)

Al gevonden, kon geen muren vinden bij UT2003 Textures dus had texure gepakt van UT, (ook in texture map van UT2003 gezet) alleen moest er nog 1 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49135

ued deed het eerst fatsoendelijk bij mij maar nu krijg ik een fout als it ued opstart krijg ik wel de menus te zien maar het midden blijft wit dus geen front,side,top,3d view windiows ook niet als ik een map open ,heb de patch gedowned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boost: ha ja dat heb ik dus ook af en toe... Dat kun je oplossen in 'View' --> 'Viewports' --> 'Configure' en dan een indeling kiezen. Maar bij mij lijkt het een terugkerend probleem.

Clay: Thanx! Ik ga direct ff kijke op UDN hoe dat precies zit met FluidSurfaces en Materials. Zover was ik namelijk nog niet gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Zo naar 2 uur begin ik het beetje te begrijpen :D

Zo dit is mijn pruts map, vind het alleen erg rottig om goede textures te vinden.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/firsttry.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/firsttry2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-06 22:05
Ik heb een tijdje geleden intensief met UT ed 1.0 en 2.0 gewerkt, nu vraag ik mij 3 dingen af:

Hoe zit het met complexe brushes (voor versiering etc), zijn daar extra tools voor die het makkelijker maken (of alleen wat templates), is 3.0 veel anders dan 2.0, zitten er nog steeds zoveel fouten in (crashes, verneuken van complexe brushes, bsp holes etc)

Ik vind ut2k3 na het spelen een stuk mindere gameplay hebben (lijkt naar mijn gevoel teveel op quake 3), maar ik wil opzich wel weer eens gaan mappen

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terr : Dat kan zekers te weten wel ;)

Zo heb ik ook mijn trappen gang gemaakt, ziet er gelikt uit.
Op UDN staat de tutorial daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
G33RT schreef op 09 oktober 2002 @ 21:16:
weet iemand et password voor de maya personal learning editie op cd3? ik kan et nergens vinden in mn manual..
Als je de Maya PLE setup opstart, staat er in het eerste schermpje een link om je te reggen. Als je jezelf geregistreerd heb, krijg je een password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Weet er al iemand of er een plugin voor maya unlimited 4.5 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

goezo albino, ik zie al een watertje (met volume?) een skybox, en een cone, vraag me alleen af waar de cargo is? :p

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
H-Alien schreef op 10 oktober 2002 @ 11:39:
goezo albino, ik zie al een watertje (met volume?) een skybox, en een cone, vraag me alleen af waar de cargo is? :p
Whehehe, alleen zit er geen water gewoon een dom gat :D
Water wil niet zoals in die UEd2-tutorial zit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

klopt maar in ued3 is het ook erg easy

1) maak een brush ter groote van je gat en positioneer die
2) helemaal linksonder heb je een kubus-knopje (volume)
3) klik daarop en kies watervolume
4) klaar

de brush geeft aan waar het water effect allemaal actief moet zijn, het werkt hetzelfde voor lava, slime of wat dan ook

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

goed systeem btw zo heb je veel meer controle over je volumes, geen compleet onderwater levels meer omdat er ergens een mega klein bsp-hole zit...woei

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Ik heb nog een vraagje aan Clay (en een subtiel kickje :P).

Waar kan je het beste staan om die screenshots voor een cubemap te maken?

- In het midden van het water?
- Aan de zijkanten?

Want het wordt niet echt lekker afgebeeld bij mij :(.

[ Voor 0% gewijzigd door Jerry op 10-10-2002 18:28 . Reden: typo ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
EN ik heb een vraagje over transparency van textures, ik heb het dus op manier gedaan zoals ik tutorial van Squaky staat (wel UEd2) maar als ik een texture pak voor water kan ik hem niet transparant maken, iemand een idee hoe wel?
Of misschien een texture die transparant is?

Gebruik XCeptOne BarrenWaterMov, heb het ook geprobeerd met textures van oude UT maar die krijg ik ook niet transparant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

FF een waarschijnlijk dom vraagje, maar werkt UED3 hetzelfde als UED2? Want daar kon ik dus absoluut geen wijs uit worden. Ik vind de Quake 3 editor (Q3Radiant) veel makkelijker...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Albino: Nee, ik kon ook al geen optie vinden over transparency, terwijl dit toch wel bij UDN vermeld staat:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/killerbsup/addspecialoud.jpg

Bij mij staat er echter dit in de editor:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/killerbsup/addspecialnieuw.jpg

Das toch gek ofnie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Niet online
Demoniac schreef op 10 oktober 2002 @ 19:36:
FF een waarschijnlijk dom vraagje, maar werkt UED3 hetzelfde als UED2? Want daar kon ik dus absoluut geen wijs uit worden. Ik vind de Quake 3 editor (Q3Radiant) veel makkelijker...
ja hij werkt hetzelfde
ik snap helemaal niks van de quake editor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Mr_UnAnimouS schreef op 10 oktober 2002 @ 18:28:
Ik heb nog een vraagje aan Clay (en een subtiel kickje :P).

Waar kan je het beste staan om die screenshots voor een cubemap te maken?

- In het midden van het water?
- Aan de zijkanten?

Want het wordt niet echt lekker afgebeeld bij mij :(.
Mwah ik heb ook nog maar 1 experimentele cubemap gemaakt, ook niet in vierkante resolutie, dus hij past niet helemaal netjes, maar volgens mij maakt het op zich niet zoveel uit als je het een stukje van het water vandaan doet. Ik denk dat ik de volgende erboven doe, maar je kan altijd de textures opnieuw maken, en als je ze import en de oude dus "overschrijft" worden je cube- en envmap automagisch geupdate, dus experimenteer er mee :)

Transparante textures kan je met finalBlend materials doen;
maak in myLevel een new material aan, en zet het type of finalblend, stel dan de texture in die je transparant wil hebben, en zet de blendingmode van je finablend op iets wat aan je transparantie ideeen voldoet (zijn er meerdere ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Anoniem: 59168 schreef op 10 oktober 2002 @ 19:47:
Albino: Nee, ik kon ook al geen optie vinden over transparency, terwijl dit toch wel bij UDN vermeld staat:
[afbeelding]

Bij mij staat er echter dit in de editor:
[afbeelding]

Das toch gek ofnie?
Juist idd das ook mijn probleem, het is wel logische want die tutorial die wij gebruiken zijn van de oude UnrealEd., maar ik kan het echt helemaal nergens vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Clay schreef op 10 oktober 2002 @ 21:16:
[...]

Mwah ik heb ook nog maar 1 experimentele cubemap gemaakt, ook niet in vierkante resolutie, dus hij past niet helemaal netjes, maar volgens mij maakt het op zich niet zoveel uit als je het een stukje van het water vandaan doet. Ik denk dat ik de volgende erboven doe, maar je kan altijd de textures opnieuw maken, en als je ze import en de oude dus "overschrijft" worden je cube- en envmap automagisch geupdate, dus experimenteer er mee :)

Transparante textures kan je met finalBlend materials doen;
maak in myLevel een new material aan, en zet het type of finalblend, stel dan de texture in die je transparant wil hebben, en zet de blendingmode van je finablend op iets wat aan je transparantie ideeen voldoet (zijn er meerdere ja)
Ok, tnx. Ik dacht misschien had jij al een goeie manier uitgevonden om het goed te passen :P. Maar dan ga ik zelf nog een beetje door experimenteren.
Het zal denk ik het beste zijn om boven je water oppervlak te zweven (met ghost) en dan die screenies te maken (en ook effe het water uit schakelen :P).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoY-z0nDeRMaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-04 11:59

BoY-z0nDeRMaN

Sacre Bleu

Albinoraptor schreef op 10 oktober 2002 @ 23:07:
[...]

Juist idd das ook mijn probleem, het is wel logische want die tutorial die wij gebruiken zijn van de oude UnrealEd., maar ik kan het echt helemaal nergens vinden :/
Volgens mij is het bovenste plaatje een screenshot van de ut 2.0 editor.
De onderste is van de ut3.0 editor.
Zal wel een schijt tutorial zijn ofzo.
8)7

Manolo ???!?!? ||$p€ec$|| diablo II account = ASK!!

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste