Het UnrealEd 3.0 topic

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.766 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 19:47:
Albino: Nee, ik kon ook al geen optie vinden over transparency, terwijl dit toch wel bij UDN vermeld staat:
[afbeelding]

Bij mij staat er echter dit in de editor:
[afbeelding]

Das toch gek ofnie?
Bij UDN gebruiken ze build 927 van de editer en wij hebben 21xx dus er kunnen verschillen zijn.. Staat ook op de UDN frontpage :) Oftwel je moet het zelf nog een beetje uitzoeken

Please take note! The Unreal Developer Network is a group of sites providing support for licensees of the latest Unreal engine builds, not for the end-user. For mod developers working with Unreal Tournament 2003, this documentation is meant to be a starting point for your own explorations into UT2003, not a definitive guide. UT2003 uses Unreal engine build 2107; most documentation on the site is for build 927, so there will be differences. You may have to figure out quite a bit for yourself. Try visiting the Infogrames, Inc. Community Forums if you're having problems. UDN cannot provide technical support or game-specific assistance.

Ze adviseren om voor problemen naar het infogrames forum te gaan
http://www.ina-community....umdisplay.php?forumid=249

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:47
Nog een vraagje nu over 2D shape editor, ik heb daar geen grid hoe krijg ik die wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoeha!!! die terrain editing mogelijkheden zijn ongelooflijk!!!!
Ben ff bezig geweest in mijn sahara met verschillende textuurlagen overelkaar heen. Dat ziet er echt super goed uit!! En HEEEEL makkelijk om te bewerken.
Je kiest gewoon een texture uit, creert een nieuwe layer, bij 'Layers' (onder terrain editing he!) en stelt de alphamap in op zwart (dat is ie standaard al gelukkig, dus hoef je nix te doen). Vervolgens selecteer je de betreffende Layer en bij 'Tools' selecteer je 'Painting'.
Nu kun je op je 3D viewport heel makkelijk de gekozen textuur door laten schijnen en zelfs helemaal over de oorspronkelijke texture heen laten gaan. (CTRL+LMB = textuur meer doorlaten schijnen, CTRL+RMB = textuur minder laten doorschijnen)

Het mooie ervan is dat je 32 verschillende texturen over elkaar heen kan leggen per terrain!! De alphamap bepaalt per Layer of deze zichtbaar is of niet. Simpel toch??? En het ziet er supermooi uit!!

edit:
En toen liep de editor vast en kon ik weer helemaal van voor af aan beginnen.... zucht. Daar moeten ze toch echt een keer een patch voor maken. En handig is ook wel de weergave van welke texturen en alphamaps je Layers gebruiken... Zo is het vaak gissen welke textuur je gebruikt op je terrain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
EDIT: Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
edit, al gevonden

waar staan de texturen voor muren ergens?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Als ik ik m'n eigen mappen kom ben ik steeds dood???

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op 11 oktober 2002 @ 19:52:
Als ik ik m'n eigen mappen kom ben ik steeds dood???
Eerst Rebuilden voor je gaat spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:02
misschien domme opmerking maar men zei dat het de makkelijkste editor zou zijn ooit maar ik vind die van halflie (quark) tohc echt makkelijker :(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Beetje zitten kloten met huisjes en brugje maken :D
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Map1_7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Map1_6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Map1_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Map1_4.jpg

Textures enzo zijn niet goed gedaan had ik geen zin meer in :)

Ga morgen eens beginnen met terrain editor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Zo ik ben ook weer is effe verder gegaan :).

Ik heb nu de geweldige "Static Meshes" ontdekt :P. Echt heel makkelijk te gebruiken :).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/ut2k3-map2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/ut2k3-map3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/ut2k3-map4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/ut2k3-map5.jpg

Zoals je kan zien wordt het licht van de muren niet geprojecteerd op de walkway en wordt het licht van de walkway niet geprojecteerd op de muren/vloer/plafond ;).
Daar is een heel makkelijk trucje voor. Je kan per surface de properties instellen en dan staat er in het eerste scherm een vinkje voor "Special Lit" die vink je aan en dan wordt die muur alleen verlicht door een "Light" die in zijn properties -> bSpecialLit op true heeft staan :).
Dit zag ik op UDN staan.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
Help! Hoe krijg ik een waterzone? Ik kan het echt nergens vinden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Mr_UnAnimouS schreef op 11 oktober 2002 @ 21:26:
Zo ik ben ook weer is effe verder gegaan :).

Ik heb nu de geweldige "Static Meshes" ontdekt :P. Echt heel makkelijk te gebruiken :).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoals je kan zien wordt het licht van de muren niet geprojecteerd op de walkway en wordt het licht van de walkway niet geprojecteerd op de muren/vloer/plafond ;).
Daar is een heel makkelijk trucje voor. Je kan per surface de properties instellen en dan staat er in het eerste scherm een vinkje voor "Special Lit" die vink je aan en dan wordt die muur alleen verlicht door een "Light" die in zijn properties -> bSpecialLit op true heeft staan :).
Dit zag ik op UDN staan.
Ziet er iig beter uit als mijn pruts gedoe 8)7 :P

Maar zijn die walkway's static meshes??
Zie zo veel mensen die er in hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Illumination schreef op 11 oktober 2002 @ 21:44:
Help! Hoe krijg ik een waterzone? Ik kan het echt nergens vinden. :?
Maak in je level een Brush waarin je de waterzone wilt hebben zitten (cube, cylinder, custom, whatever...) en selecteer deze brush. Klik op 'Volume' (paar icoontjes onder 'Add' en 'Subtract') en selecteer 'Watervolume'.

En tada.. Klaar ben je. De brush is nu roze (als ie nog steed licht rood is, dan moet je die licht rode brush ff aan de kant slepen, de roze zit er wel degelijk onder verstopt) en heeft alle eigenschappen van een waterzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
@KillerB_the_Supreme
Thanx!

Maar toch vind ik het allemaal nog erg lastig. Hoe begin je nou eigenlijk met een level te bouwen?
Op dit gebied ben ik een volledige n00b, ik heb ook geen ervaring met eerdere UED's. Is er niet een simpele tutorial die echte leken een eindje op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 20:23:
[...]

Eerst Rebuilden voor je gaat spelen!
Hey ben je al bezig met nieuwe map :?
Ik heb het hele middelste gedeelte van m'n LBA eiland met UnrealED2 als 1 brush geexporteerd en in UnrealED3 geimporteerd... nou heb ik een enorme brush maar het werkt wel en het scheelt een hoop werk :) moet alleen alles opnieuw texturen :(

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Illumination schreef op 11 oktober 2002 @ 22:50:
@KillerB_the_Supreme
Thanx!

Maar toch vind ik het allemaal nog erg lastig. Hoe begin je nou eigenlijk met een level te bouwen?
Op dit gebied ben ik een volledige n00b, ik heb ook geen ervaring met eerdere UED's. Is er niet een simpele tutorial die echte leken een eindje op weg kan helpen?
Tja ik ook, volgens mij kan je beste gewoon eerst wat tekenen op papier of opeens een geniale inval krijgen.

Maar ik wil sowieso realistische maps, dus wordt ook eigen textures maken, maar dat moet ik ook leren :P

En dan maar meteen een vraag.
Dat huisje wat ik gemaakt heb zijn dus 12 brushes hoe kan ik er daar 1 van maken en hoe kan ik meerdere brushes in eens selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taliesin
  • Laatst online: 07-10-2022
Hebben jullie er ook last van dat wanneer je wat langer met ued bezig bent geweest dat je pc elke minuut ongeveer 3x binnen een [aar sec blijft hangen en dan weer verder gaat ongeacht hoe lang ued aanstaat( opnieuw opstarten van ued helpt dus niet) ?
En als ik Build All doe met pickups in de mape loopt ued vast en word ie afgesloten door windows :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illumination
Albinoraptor schreef op 11 oktober 2002 @ 23:10:
[...]

Tja ik ook, volgens mij kan je beste gewoon eerst wat tekenen op papier of opeens een geniale inval krijgen.
Ik weet al helemaal wat voor map ik wil gaan maken, zit al helemaal in mijn hoofd. Maar hoe doe ik het? Begin je gewoon met een grote kubus en bouw je daar alles in, of bouw je eerst alles en zet je er daarna een kubus omheen? Of hoef je helemaal geen kubus te gebruiken voor de grenzen van de map? En zo nee, hoe begrens je je map dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:59
Illumination schreef op 12 oktober 2002 @ 12:16:
[...]

Ik weet al helemaal wat voor map ik wil gaan maken, zit al helemaal in mijn hoofd. Maar hoe doe ik het? Begin je gewoon met een grote kubus en bouw je daar alles in, of bouw je eerst alles en zet je er daarna een kubus omheen? Of hoef je helemaal geen kubus te gebruiken voor de grenzen van de map? En zo nee, hoe begrens je je map dan?
Je moet wel eerst een kubus substracten, en daarin gaan bouwen.
Als je eerst overal huisjes enz. gaat neerzetten en dan daarom 1 grote kubus substracten dan gaat het goed fout... in ieder geval in eerdere UnrealED's wel en 't lijkt me dat dat niets veranderd is.

Zie het alsof je een massief stuk klei hebt. Met substract haal je er dingen uit, met add voeg je weer wat toe.
Dus eerst substract je een grote box en dan voeg je daar weer dingetjes aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

offtopic:
hoi xtuv

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
offtopic:
Hoi R&B m8's.
R&B group hug :P

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/waterlol.jpg
Beetje zitten spelen met FluidSurface :D

Alleen is het beetje overdreven, schoot er alleen een nade in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:59
lol fin :D

Ik probeer een terrain te maken, maar met de tutorial van UDN gaat 't niet echt goed :( klopt niet echt helemaal... even op zoek naar een andere (ik sta open voor tips :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

die UDN tut deed het gewoon bij mij hoor, je moet er alleen voor zorgen dat je je MyLevel dingen even opslaat dat gebeurt niet automatisch.

oftewel je maakt zo'n heightmap en texture in MyLevel dan moet je daarna in je texturebrowser MyLevel package opzoeken en in je texture browser opslaan, anders werkt het niet

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 20:58:
Weet iemand toevallig of je gewonen Brushes mooi rond kan maken (curves), of is dat alleen weggelegd voor Static Meshes? :)
Sorry dat ik mezelf reply, maar ik kan het zelf nog steeds niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sinds wanneer zit onze halve clan op got :D
lol
anyway ik ga 'm volgende week testen die editor :) - goed testen.
Iemand suggesties voor een remake??/ of moet ik iets nieuws gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

ik zat te denken aan een egypte versie van badcargo :D

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 15:00:
[...]

Sorry dat ik mezelf reply, maar ik kan het zelf nog steeds niet vinden
als je een cirkel maakt staat er een optie in de trand van number of faces ofzo als dat omhoog gooit word het ronder

als je complexere rondingen wil maken moet je gaan werken met de 2d-shape editor

je kan ook brush clipping gebruiken (dan hak je telkens een stukje van je brush af. Bijvoorbeeld een vierkante brush, je geeft 2 punten aan waartussen hij weghakt als het ware, nu zet je de hoek van je brush erin klik en weg stukje, dan kan je je brush selecteren en telkens een stukje doordraaien en weer "clipping" weer stukje draaien, weer clippen etc. krijg je ook een afronding (beetje lastig uitleggen)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

even linkjes naar wat ik bedoel

2d shape editor

advanced brush clipping trucje <--onderaan

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
ik ben niet zo creatief, dus ik ga me maar niet aan de leveleditor wagen, hoewel ik wel een paar leuke ideeën heb voor mutators, weet iemand goede tutorials voor mutators? liefst ut2k3 specifiek, maar als gewone ut-tutorials ook nog kunnen, dan maakt het niet uit.
google levert zoveel zooi op, dat is niet handig meer.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Woei 2D shape editor is wel erg handig :D

Dat ga ik meer gebruiken.
Eerste brouwsel met 2D shape editor:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/hummerzondertexture.jpg

Alleen heb een probleem mijn brightness wordt ineens hoger als UEd opstart en zie daarom geen grid bij 2D shape editor erg vervelend iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Albinoraptor schreef op 12 oktober 2002 @ 16:42:
Woei 2D shape editor is wel erg handig :D

Dat ga ik meer gebruiken.
Eerste brouwsel met 2D shape editor:

[afbeelding]

Alleen heb een probleem mijn brightness wordt ineens hoger als UEd opstart en zie daarom geen grid bij 2D shape editor erg vervelend iemand een oplossing?
Ja, dat probleem heb ik ook. Ik kan nu dus ook geen grid zien in de 2D shape editor.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Hoe maak je trouwens een brush doorzichtig? Bij UED2.0 stond dat nog tussen de Surface Props van een texture. (nadat je deze hebt toegewezen aan een brush)

Ik moet namelijk ff glas maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Illumination schreef op 11 oktober 2002 @ 22:50:
@KillerB_the_Supreme
Thanx!

Check deze: http://www.student.kuleuv...963/sticky/first_room.htm
Zitten een stuk of 40 screenies in dus moet te begrijpen zijn :P.
Albinoraptor schreef op 11 oktober 2002 @ 23:10:
[...]
En dan maar meteen een vraag.
Dat huisje wat ik gemaakt heb zijn dus 12 brushes hoe kan ik er daar 1 van maken en hoe kan ik meerdere brushes in eens selecteren?
Meerdere brushes selecteren met CTRL+linkermuisknop of een rechthoek eromheen slepen met CTRL+ALT.
Taliesin schreef op 12 oktober 2002 @ 01:53:
Hebben jullie er ook last van dat wanneer je wat langer met ued bezig bent geweest dat je pc elke minuut ongeveer 3x binnen een [aar sec blijft hangen en dan weer verder gaat ongeacht hoe lang ued aanstaat( opnieuw opstarten van ued helpt dus niet) ?
En als ik Build All doe met pickups in de mape loopt ued vast en word ie afgesloten door windows :X
Nope geen last van. En ik heb toch een paar dagen geleden 3 uur achter elkaar met UED gewerkt :P.
Albinoraptor schreef op 12 oktober 2002 @ 16:42:
Ga naar View -> Advanced Options -> +Display -> Brightness
En zet die dan op 0.7/0.8 (ik heb hem op 0.7 staan). Let wel dat UT2003 zelf ook wat donkerder wordt.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Mr_UnAnimouS schreef op 12 oktober 2002 @ 18:30:
[...]

En zet die dan op 0.7/0.8 (ik heb hem op 0.7 staan). Let wel dat UT2003 zelf ook wat donkerder wordt.
Hehe had het net gevonden :D
Wou het net posten had het al onder CTRL+C zitten :D

En ik moet het op 0.6 en contrast op 0.4 staan voordat grid beetje goed zochtbaar is maar is editor zelf zou grauw :/

Dus dan maar alleen wisselen als ik naar 2D editor ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Hmz, bij mij is 0.7 nog te licht. Ik zie dan geen grid in 2D Shape Editor. Pas als hem op 0.3 zet, zie ik de grid, maar dan geeft UED3.0 steeds een fout. Ik werk onder WinXP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
MelvinB schreef op 12 oktober 2002 @ 18:51:
[...]

Hmz, bij mij is 0.7 nog te licht. Ik zie dan geen grid in 2D Shape Editor. Pas als hem op 0.3 zet, zie ik de grid, maar dan geeft UED3.0 steeds een fout. Ik werk onder WinXP...
Zet contrast ook lager werkte goed bij mij.
En heb ook XP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ja, maar dan moet ik et ook weer instellen in UT2k3, anders is het mij te donker.
Epic komt maar weer es snel met een patch hiervoor, want dit zuigt echt.

En hoe maak ik nou een doorzichtige texture? Translucent staat niet meer tussen de Surface Props...Ik moet namelijk ff glas maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Magic schreef op 12 oktober 2002 @ 15:25:
ik ben niet zo creatief, dus ik ga me maar niet aan de leveleditor wagen, hoewel ik wel een paar leuke ideeën heb voor mutators, weet iemand goede tutorials voor mutators? liefst ut2k3 specifiek, maar als gewone ut-tutorials ook nog kunnen, dan maakt het niet uit.
google levert zoveel zooi op, dat is niet handig meer.
ik kwoot mezelf even, ik heb nu UDE gedownload, en het bewerken van de source lukt ook wel, maar zodra ik hem compile en run, dan start UT2003 niet meer omdat de MD5 sum niet klopt, dan denkt ie dus dat ik aan het cheaten ben. weet iemand hier een oplossing voor, voor UDE is op google namelijk geen een tutorial te vinden. :(

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Een level preview, maak je dat ook met de editor?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/betapics/levelpreview.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Hacku schreef op 13 oktober 2002 @ 18:43:

[afbeelding]
Ja, maar zorg wel ff dat je de nieuwste UT2k3-Build hebt......Zo te zien heb jij nog de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
MelvinB schreef op 13 oktober 2002 @ 19:18:
[...]

Ja, maar zorg wel ff dat je de nieuwste UT2k3-Build hebt......Zo te zien heb jij nog de beta.
Ik heb de full versie.

Hoe maak je nu zo een level preview?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik ben niet zo goed in het editten, noem eerlijk gezegd maar gewoon slecht. Maar zou iemand het leuk vinden om die map killingfields te voorzien van een beetje water? :) dan zou die mapnamelijk helemaal perfect zijn

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Hacku schreef op 13 oktober 2002 @ 18:43:

[afbeelding]
Jup dat doe je met de editor. Check deze site maar is: http://www.planetunreal.c...ls/UnrealEd-Tutorial8.htm

Dit is wel met UED 2, maar volgens mij werkt het ook bij UED 3.0.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie deze link... :
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Screenie.jpg
Op het hogere gelege gedeelte komt een high-tech militare basis, de rest van de map word oerwoud waarvan een stukkie is weggeschroeid door lava. Ergens aan de andere kant maak ik een soort fort van palen muren. (to be continued...) (word een CTF-map)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Laatst online: 26-08 11:52
sja niet echt veel af van die map dus kan ik niet echt over oordelen
wel mooie desktop heb je hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIj's lekker groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe de fluidsurfaces zijn idd heel leuk, maar ik zet met een probleem bij het maken van de Cubemap. Het zal wel heel stom zijn hoor, maar hoe krijg je in godsnaam je wapen uit het beeld???
Plaatje van mijn water (met een Assault Rifle in de Cubemap):

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/killerbsup/ut2003water.jpg

ziet er wel grappig uit ofnie?? Nou nog zonder het wapen in de reflectie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 21:16

Glorificationer426

come we hero rush yes?

ja idd, nu is t net een HOM effect :)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voordat mijn vorige probleem is opgelost heb ik al weer een nieuw probleem. Ik wil het water dus iets meer transparant maken. Ik heb al geprobeerd een nieuw materiaal te maken waarin ik de Environment Texture van het water probeer doorzichtig te maken met een Final Blend. Dit werkt echter voor geen meter. Is er een goede materiaal type die dit wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 22:33:
Zie deze link... :
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Screenie.jpg
Op het hogere gelege gedeelte komt een high-tech militare basis, de rest van de map word oerwoud waarvan een stukkie is weggeschroeid door lava. Ergens aan de andere kant maak ik een soort fort van palen muren. (to be continued...) (word een CTF-map)
aiai, test dat ding ook eens met 16 spelers op een 1GHz pc ofzo ;(

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 00:13:
Hehehe de fluidsurfaces zijn idd heel leuk, maar ik zet met een probleem bij het maken van de Cubemap. Het zal wel heel stom zijn hoor, maar hoe krijg je in godsnaam je wapen uit het beeld???

[afbeelding]

Je kan in je prefs gewoon je weapon op hidden zetten. Hud en Crosshair kunnen ook uit.
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 00:41:
En voordat mijn vorige probleem is opgelost heb ik al weer een nieuw probleem. Ik wil het water dus iets meer transparant maken. Ik heb al geprobeerd een nieuw materiaal te maken waarin ik de Environment Texture van het water probeer doorzichtig te maken met een Final Blend. Dit werkt echter voor geen meter. Is er een goede materiaal type die dit wel kan?
Wat ik zelf geprobeerd heb is de volledige material die als water fungeert in een finalblend te stoppen, dus niet alleen de envmap, maar de complete shader, dan ziet het er al aardig uit.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Hoe kan het dat mijn heuvels weg zijn als ik mijn map opnieuw open in UED3.0? Ik save de boel bij elke verandering.
Dan sluit ik UEd.30 helemaal af, start hem opnieuw, open mij map en dan zijn mijn heuvels met plateau's erop pleitte. Hoe kan dat nou, ik ga niet elke x opnieuw beginne....O ja, rebuilden doe ik ook altijd...

-edit-

Me terrain is er wel, maar als ik terrain ophoog tot heuvels en heb daar Static Meshes op staan, dan is dat, bij de volgende keer openen van me map, weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 00:13:

[afbeelding]

Je kan ook gewoon het commando: "playersonly" in de console intikken (wel voordat je op fire klikt). Dan verdwijnt "Press fire to start" langzaam en kan je vliegen en screenshots maken :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK thanx, ik ga weer opnieuw proberen mijn Cubemap opnieuw te maken. Als het goed is hoef ik alleen de huidige originele texturen te vervangen en dan wordt de Cubemap en Environment map toch automatisch geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taliesin
Weet iemand hoe je meshes kan exporteren naar de editor ?
Heb het met actorx geprobeert maar dan krijg ik een foutmelding dat mn mesh geen botten heeft :(
En die uneditor.mll plugin werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Taliesin schreef op 14 oktober 2002 @ 19:28:
Weet iemand hoe je meshes kan exporteren naar de editor ?
Heb het met actorx geprobeert maar dan krijg ik een foutmelding dat mn mesh geen botten heeft :(
En die uneditor.mll plugin werkt niet :(
Die uneditor.mll plugin werkt idd niet in MayaPLE. maar ik heb Lightwave Discovery Edition besteld. (is gratis) Dus ik hoop dat het hiermee beter wil dan met MayaPLE....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Hier is de link voor de geinteresseerden onder ons:

http://www.newtek.com/discovery.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taliesin
Ik heb de volledige versie van maya.
Zou de plug-in daar wel mee moeten werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ehmz, aangezien jij de volledige hebt (is Maya PLE ook), denk ik van wel. Maar ik vind et wel kut, precies de plugin die belangrijk is, werkt weer es niet.

Maarre, hoe kan het dat mijn heuvels weg zijn als ik mijn map opnieuw open in UED3.0? Ik save de boel bij elke verandering.
Dan sluit ik UEd.30 helemaal af, start hem opnieuw, open mij map en dan zijn mijn heuvels met plateau's erop pleitte. Hoe kan dat nou, ik ga niet elke x opnieuw beginne....O ja, rebuilden doe ik ook altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update van m'n Vulcaan Eiland map:
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Screenie2.jpg, ben nu bezig met water...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Laatst online: 27-08 10:37
Ziet er zeer goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Probeer es een Static Mesh op die allerhoogste heuvel neer te zetten. Save em dan ff onder een andere naam, sluit UED3.0, start UED3.0 dan weer opnieuw en open dan ff weer die aangepaste map. Zie je die heuvel nog?

Bij mij verdwijnt die heuvel dan, nadat ik die heb opgehoogd en een Static Mesh op heb gezet..... :(

-edit-

Hij doet et nu trouwens ook als er geen Static Mesh op staat.

Ik maak een terrain, maak de aanwezig heuvels zo als ik het wil. Sla de map op, open hem opnieuw en die aangepaste heuvels zijn weg. Hij staat dan weer op ''standaard'' zeg maar..... Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Ziet er netjes uit :). Ik moet ook toch is een nieuwe monitor aanschaffen (nu 15"), want dan wordt het mappen ook een stuk makkelijker :P (niet zoveel te scrollen).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MelvinB schreef op 14 oktober 2002 @ 22:39:
[...]

Probeer es een Static Mesh op die allerhoogste heuvel neer te zetten. Save em dan ff onder een andere naam, sluit UED3.0, start UED3.0 dan weer opnieuw en open dan ff weer die aangepaste map. Zie je die heuvel nog?

Bij mij verdwijnt die heuvel dan, nadat ik die heb opgehoogd en een Static Mesh op heb gezet..... :(

-edit-

Hij doet et nu trouwens ook als er geen Static Mesh op staat.

Ik maak een terrain, maak de aanwezig heuvels zo als ik het wil. Sla de map op, open hem opnieuw en die aangepaste heuvels zijn weg. Hij staat dan weer op ''standaard'' zeg maar..... Wat doe ik fout?
OK, het volgende moet je doen: Kijk in welke Package je Heightmap is aangemaakt. Als je de UDN site gevolgd hebt, dan is het hoogstwaarschijnlijk 'Mylevel'.
Ga nu naar de texture browser en open daar de 'Mylevel' texturefile. Als het goed is hoort daar de textureheightmap in te staan. Zo niet, maak dan eerst je terrein weer opnieuw aan, en geef ook aan dat de Package dus 'Mylevel' is. Na het aanmaken van je terrein hoort de heightmap iig in de betreffende Package te staan. Klik in de texturebrowser op opslaan, terwijl je de Mylevel package hebt geopend. Nu is de heightmap iig opgeslagen. Zo moet het goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Had ik net zon mooie skybox gebouwt, als ik dan in-game mn skybox inbeeld krijg krijg ik bij het maken van eens screenie enkel alles van de skybox te zien en niet de omgeving van het 'venster' waar ik doorheen kijk :(

Beetje vaag uitgelegd, maar khoop dat iemand me ken helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik snap er niets van sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 00:10:
[...]

OK, het volgende moet je doen: Kijk in welke Package je Heightmap is aangemaakt. Als je de UDN site gevolgd hebt, dan is het hoogstwaarschijnlijk 'Mylevel'.
Ga nu naar de texture browser en open daar de 'Mylevel' texturefile. Als het goed is hoort daar de textureheightmap in te staan. Zo niet, maak dan eerst je terrein weer opnieuw aan, en geef ook aan dat de Package dus 'Mylevel' is. Na het aanmaken van je terrein hoort de heightmap iig in de betreffende Package te staan. Klik in de texturebrowser op opslaan, terwijl je de Mylevel package hebt geopend. Nu is de heightmap iig opgeslagen. Zo moet het goed werken.
Hah, het werkt! Thnx dude. Maar nu heb ik tussen alle textures-files wel een MyLevel.utx staan. Dit hoort toch niet? Waar staan dan die Alphamaps/Heightmaps van de standaard UT2k3-levels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

myLevel hoef je niet op te slaan, misschien dat je dat een keer per ongeluk gedaan hebt oid. (weggooien onder voorbehoud :P je weet maar nooit, maar het zou moeten kunnen)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

offtopic:
iemand die gedreven is in het coden van UT(2003) zou die mij willen contacten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Clay schreef op 15 oktober 2002 @ 11:46:
myLevel hoef je niet op te slaan, misschien dat je dat een keer per ongeluk gedaan hebt oid. (weggooien onder voorbehoud :P je weet maar nooit, maar het zou moeten kunnen)
Hehe, je hebt nog gelijk ook! Ik had em ff verplaatst naar buiten de Textures-map en me map doet het gewoon. Jij ook bedankt he! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

die leveleditor patch is uit voor win98* himlims_ oid :
http://www.ina-community....b9c72aa84&threadid=215608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Wie heeft hier een beetje goede _werkende_ tutorial voor het maken van terrains.. de tutorial van UDN werkt niet echt... wie o wie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Hier staat ook een aardige goeie tut over terrain-editing:

http://www.epicgames.com/UnrealEngine/Build633Tutorial.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
wow, bedankt! :)
kga es kijken of deze wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Is er ook een manier om de terrain weer te geven in de Top, Front -en Side-view? Nu moet ik steeds in de 3D-view kijken of alles goed op elkaar aan sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
rechtermuisknop op schermpje -> View -> Show terrain.
Mocht dat helpen.
Krijg hier die terrains nog steeds niet aan de praat.
Krijg gewoon potdikkie niets te zien in mn 3D view :(

EDIT:

Welke alphalayers (ofzo) gebruiken jullie voor jullie terrain, ik geloof dat ie het neit doet omdat ik elke keer de verkeerde kies 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gehaktbal schreef op 15 oktober 2002 @ 14:59:
rechtermuisknop op schermpje -> View -> Show terrain.
Mocht dat helpen.
Krijg hier die terrains nog steeds niet aan de praat.
Krijg gewoon potdikkie niets te zien in mn 3D view :(

EDIT:

Welke alphalayers (ofzo) gebruiken jullie voor jullie terrain, ik geloof dat ie het neit doet omdat ik elke keer de verkeerde kies 8)7
Bedoel je voor de Heightmap of voor de Layers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
ehm, ja, klinkt wel als het geen ik bedoel ja :)

edit, dom moest ff lezen: bedoel hightmaps ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ik ga ook maar es me map q3dm17+ (ja die van Quake3) voor UT porten naar UT2k3. Lijkt me wel kicke met die goeie bot-A.I van UT2k3.

Hier staat me map: http://www.levelz.nl/bank/map20020821a.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil dit spel ook ik wil ook een map maken
lijkt me ver strak om te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Beetje offtopic maar ik las dat er geen Tactical Ops zal komen voor UT 2k3, dus is mijn vraag hoe moeilijk is het om zelf een TO mapje te maken ?
Moet ik hiervoor allemaal codes kennen ? of is het net zo simpels als teken in paint en race banen aanleggen in het 10jaar oude spel Stunts ;) :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Eigen modje maken is niet zo simpel denk ik hoor. En je moet idd script aanpassen of zelfs schrijven. Maar ik denk al dat er mensen bezig zijn met TO voor UT2k3.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

lol ernst, allereerst moet je de mod zelf schrijven, daarnaast moet je daarvoor nog eens maps voor maken, en uit je ervaring maak ik op dat ik nu ga lachen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Trouwens, moet elke map/kubus waar terrain in komt, persé minimaal 65536x65536x65536 zijn?
Als ik em kleiner maak, dan zie ik me terrain niet meer. Hoe kan je deze afstellen op de grote van je kubus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

MelvinB schreef op 15 oktober 2002 @ 18:12:
Trouwens, moet elke map/kubus waar terrain in komt, persé minimaal 65536x65536x65536 zijn?
Als ik em kleiner maak, dan zie ik me terrain niet meer. Hoe kan je deze afstellen op de grote van je kubus?
Nope die hoeft niet 65536x65536x65536 te zijn.

Ga naar: Terrain info -> Properties -> +TerrainInfo -> +TerrainScale
En zet je Z-value effe wat lager zoals: 32 of 16. Dan moet je hem wel zien :).
suc6

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Is het bij jullie ook dat de gebruikte textures in de Layer-tab ook gewoon wit is? Ik zie er zo geen reet van welk soort texture ik dan pak. De naam staat er wel bij, maar dat zegt nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MelvinB: Ja dat klopt, je kunt idd niet zien welke texture (en alphamap) je geselecteerd hebt voor de bepaalde Layer. Erg irritant en hopelijk wordt dit gefixed in een volgende patch. De enige oplossing nu is om de Layers duidelijke namen te geven zodat je direct weet welke texture je gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ik hoop dat de fix hiervoor in de aankomende patch is verwerkt. Dan moet ik het er nu nog maar ff zo meedoen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ik snap werkelijk geen HOL van die editor. Sorry maar layers etc .. vind het handig bij fotoshoep ofzo maar neit bij een map editor :(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Layers maken is opzich niet zo moeilijk, als je de tuts een paar keer doorneemt/volgt, dan lukt het op een gegeven moment wel. Ik maak de Alphamaps/Heightmaps ook zelf met Paintshop 7 (sorry, heb geen betere bewerkingssoftware...) en dat wil aardig. Alleen als ik ze laad in UED3.0, dan zijn de bergen erg puntig. Dus ik moet de Alphamaps nog wat beter maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus zojuist verder gegaan met de Static Meshes en omdat ik weet dat iedereen hier van screenies houdt heb ik er maar weer 1 gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/killerbsup/ut2003mesh.jpg

Het is dus een compleet leeg gebouw van binnen, op een trap na dan, met voor de rest 4 StaticMeshes en een terrain. Ik ben er in totaal 10 minuten mee bezig geweest, waaruit wel blijkt dat ik de basisvaardigheden van de editor al aardig onder de knie begin te krijgen. FPS is ook nog aangegeven, maar vanwege VSync gelimiteerd op 100FPS. Ondanks de complexiteit van de meshes draait het dus nog behoorlijk goed! (1024x768x32, alles op max)

Ik zit overigens weer met een nieuw probleem en wel het toeveoegen van wapens. In de vorige editor kon je die gewoon bij de Actors uitkiezen en vervolgens direct toevoegen, maar hiero zie ik er geen opties voor. Wel Ammo en Health ed., maar geen wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Allochtoon schreef op 15 oktober 2002 @ 17:33:
lol ernst, allereerst moet je de mod zelf schrijven, daarnaast moet je daarvoor nog eens maps voor maken, en uit je ervaring maak ik op dat ik nu ga lachen :P
hmm niet liev ;(
iig beter nog maar ff w8en dan :P

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
hoe kun je heel simpel met fotosoep zo'n file maken dat als je die in die editor laad dat dat dan een landschap word.. zou ik wel willen weten :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
whoei, mn terrain doet et eindelijk (goed) :)
Kzal morgen es wat screenies posten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ik heb ff op www.LevelZ.nl een kort overzichtje gemaakt van een Heightmap/Alphamap-indeling.

Hier staat ie:

http://www.levelz.nl/foru...tion=display;threadid=295

(link ff kopieren naar je browser)

Het is wel een beetje een klote kwaliteit, maar ik denk dat er nog wel wat van op te maken is. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Domme vraag, maar hoe post je hier een screennie? Moet je die uploaden of moet die gelinkt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gehaktbal schreef op 15 oktober 2002 @ 22:59:
whoei, mn terrain doet et eindelijk (goed) :)
Kzal morgen es wat screenies posten! :D
We love screenies _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MelvinB schreef op 15 oktober 2002 @ 23:13:
Domme vraag, maar hoe post je hier een screennie? Moet je die uploaden of moet die gelinkt zijn?
Zoe ergens wat serverruimte (probeer Lycos) en dan kun je vervolgens via het vogende:

code:
1
[img] URL van het plaatje [/img]

een screenie neer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taliesin
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 22:29:
Ik ben dus zojuist verder gegaan met de Static Meshes en omdat ik weet dat iedereen hier van screenies houdt heb ik er maar weer 1 gemaakt:
[plaatje

Ik zit overigens weer met een nieuw probleem en wel het toeveoegen van wapens. In de vorige editor kon je die gewoon bij de Actors uitkiezen en vervolgens direct toevoegen, maar hiero zie ik er geen opties voor. Wel Ammo en Health ed., maar geen wapens.
Klik op de tab Xpickup (ergens onderaan) en daar kan je Xweapon kiezen.
Als je die eenmaal geadd hebt kan je de wapensoort instellen met rmuis menuutje.
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste