[IA] VIA Eden platform

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 880 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:18
Tjah, laat ik het zo zeggen: die voeding zal er wel op berekent zijn om OF met OF zonder slimline cd/dvd drive te werken. Een conventionele zal dan wel te zwaar zijn ofzo?

Scarp: rechtermuisknop image => properties => URL => mini-itx.com :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf denk ik dat een gewone cdrom de 12volt te ver omlaag trekt tijdens t lezen. maar ik ga strax er ff 4 hd's aan hangen. es kijken of ie dat trekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Oke dan, mooi projectje :D Ben erg benieuwd moet ik zeggen :)

Je kan er natuurlijk ook nog altijd ff een multimetertje tussenhangen om te kijken wat er gebeurd (mocht je niet kunnen booten oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb geen multimeter. :/ slecht he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zou sneller zijn ? Celeron 433 of een Epia ?

een epia koop ik zoiezo maar ik kan goedkoop een celeronnetje kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 18:37:

EPIA lijkt me....

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het procase 2688R trekt 3 hd's. Ik heb er nu een 60gb 5400rpm, 10gb 5400rpm en een 20gb 7200rpm aanhange. De 4e hd is verdwenen. Alsk morgen de tijd heb dan hang ik er op mijn werk ff 4x 80gb aan. Es kijken of ie da trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 17:25
Zoow, ook ff HF ToBo'tje ge-orderd. Die dingen zijn nog best lomp aan de afmetingen te zien!
En die 'trackball', das zeker zo een vlakke joystick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 18:37:

wat heb je aan een Epia en een Celeron? je kan de processor toch niet van de Epia afhalen?

[ Voor 0% gewijzigd door Tsunami op 07-10-2002 10:05 . Reden: verkeerde ge-quote 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
CPU op zo'n epia board zit vast gesoldeerd. Kan er niet af dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 21:46

themaxter

Bugged..

Solosmots schreef op 06 oktober 2002 @ 21:18:
Zoow, ook ff HF ToBo'tje ge-orderd. Die dingen zijn nog best lomp aan de afmetingen te zien!
En die 'trackball', das zeker zo een vlakke joystick?
Ik heb dat hf toetsenbord al (zie sig voor plaatjes).
Het is even wennen met die muis, is gewoon een soort van rubbervlag dat je kan bewegen, het formaat is niet erg klein ja, maar die handgrepen zijn erg handig en (dat is niet te zien) in de onderkant zit een model in, waardoor je hem precies op je benen kan leggen, zoiets: -^-^-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Misantrophia: dat vind ik eigenlijk een geweldige score voor 56Wattjes :)

Solosmots: wat moet je nou? Hem verzonden hebben, of kom je hem ophalen? :p

Scarp: zou het - een gek plan - eventueel niet mogelijk zijn om dat ding eraf te solderen, en er zo'n socket met PIII op te zetten? Ok, 378(?) puntjes los en vast solderen is even werk, maar daarna kun je er wel een aardige processor op kwijt :D

themaxter: hij is iig toch niet groter dan een conventioneel TB? Zo'n been-inkeping lijkt me wel geinig, dondert'ie iig niet zo snel op de vloer :)

[edit]
Mijn afhandelingswijze toegelicht:
Als iedereen een 1 of wat meer eurotjes wil storten graag. Alles kwam toch wat duurder uit dan geplant. Doosjes wat duurder, verzenden wat duurder (alleen handtekening kan niet meer , moet aangetekend is gelijk 8,50 ipv 7.50)

Dit is mijn eerste inkoopactie dus was allemaal nog wat uitvinden en dan loop je tegen dit soort tegenvallers aan.
Uit de GP-IA van Macer. Dit wil ik dus tegengaan, vandaar dat ik 15euro verzendkosten reken, en dat later terug- bereken/stort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
[...]
Scarp: zou het - een gek plan - eventueel niet mogelijk zijn om dat ding eraf te solderen, en er zo'n socket met PIII op te zetten? Ok, 378(?) puntjes los en vast solderen is even werk, maar daarna kun je er wel een aardige processor op kwijt :D
[...]
Proberen kan je het altijd. Hij kan er vast wel af, maar ik denk niet dat de pinnen dezelfde plaatsing hebben als een PIII, etc. Misschien ook wel. Ik waag het er niet op :) Het gaat er ook om dat deze cpu zeer weinig energie gebruikt, zodat je minder voeding en minder koeling nodig hebt. Een PIII heeft toch weer meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Laatst online: 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

kunnen we bij de inkoop actie ook een btw bon krijgen ?? (kan ik het ook nog eens in mijn pc-prive project meenemen !!)

ik vind die procase met exerne voeding cool !!!!

http://www.alternate.nl/html/nodes_info/tqxh82.html

Voor mensen die gewoon goedkoop willen!
Ook wil ik graag wat meer info over passief koelen.
Als die 800 niet passief te koelen is kan de 533 dan nog besteld worden?

Ik wil namelijke een stille router/server

er moet een CF > IDE bij komen (ben ik zelf al naar opzoek) dan kan er een 256 MB CF als HD in !!!

dan heb ik GEEN bewegende onderdelen meer in het pc'tje !!! dus GEEN geluid !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
xychix schreef op 07 oktober 2002 @ 06:51:
[...]
Ook wil ik graag wat meer info over passief koelen.
Als die 800 niet passief te koelen is kan de 533 dan nog besteld worden?

Ik wil namelijke een stille router/server

er moet een CF > IDE bij komen (ben ik zelf al naar opzoek) dan kan er een 256 MB CF als HD in !!!

Er is een animocheck voor deze IA geweest en daarin gaf niemand aan, een 533 MHz machine te willen, daarom zit deze niet in de IA. Misschien is er wat te regelen.

[ Voor 0% gewijzigd door Scarp op 07-10-2002 07:29 . Reden: cf = compactflash :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Scarp schreef op 07 oktober 2002 @ 07:21:
[...]

Er is een animocheck voor deze IA geweest en daarin gaf niemand aan, een 533 MHz machine te willen, daarom zit deze niet in de IA. Misschien is er wat te regelen.
hmm 800 is natuurlijk wel snelle = beter maar is deze echt niet passief te koelen ?? (in een kleine procase kast ! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

xychix schreef op 07 oktober 2002 @ 07:46:
[...]

hmm 800 is natuurlijk wel snelle = beter maar is deze echt niet passief te koelen ?? (in een kleine procase kast ! )
Ik d8 dat het wel mogelijk is met een speciale heatsink (Zalman?). Er is een keer wat over genoemd in 1 van de EPIA topics dacht ik.... Ik ben te lui om het nu te gaan zoeken ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Hermanvh schreef op 07 oktober 2002 @ 08:02:
[...]

Ik d8 dat het wel mogelijk is met een speciale heatsink (Zalman?). Er is een keer wat over genoemd in 1 van de EPIA topics dacht ik.... Ik ben te lui om het nu te gaan zoeken ;)
is er daar in dat topic ook rekening gehouden met een zo'n platte kleine kast ??

Afbeeldingslocatie: http://www.highgreen.nl/images/products/pccase_prod_cubid2688w.jpg

of moet ik er dan een stuk afdremelen met als gevolg dat ie toch weer te heet word ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

xychix schreef op 07 oktober 2002 @ 08:25:
[...]

is er daar in dat topic ook rekening gehouden met een zo'n platte kleine kast ??

[afbeelding]

of moet ik er dan een stuk afdremelen met als gevolg dat ie toch weer te heet word ??
Weet ik niet, maar volgens mij moet ie met een goede heatsink met wat koelpasta best passief te koelen zijn! Zo heel groot hoef ie niet te zijn... Gewoon ff zoeken zou ik zeggen!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

BaRF

bijna kerst

die keyboards zijn in elk geval wel lekker >:)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Hmm zal het allemaal nog eens overdenken, al met al word het wel een duur pc'tje..
een gewone pc bouw je voor €300,- maar dan issie niet zo stil / mooi !
het is vooral bedoelt als dag en nacht server.. (op mijn slaapkamer)

Als ik nu een flatfee internetverbinding had dan wist ik het wel maar ik heb slechts isdn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 17:25
Rickbv schreef op 06 oktober 2002 @ 22:43:

Solosmots: wat moet je nou? Hem verzonden hebben, of kom je hem ophalen? :p
Oow w8 ff, ik d8 dat een standaard bijdrage was voor Laupro, ik zie nu dat dat voor afhalen is :P

Nee ja mag em versturen, ik haal afhalen weg, die 10ct extra is al overgemaakt, hou maar ;) das je fooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

xychix schreef op 07 oktober 2002 @ 06:51:
...

Dit is volgens mij wat je zoekt.
Perfect solution for accessing various Flash cards on desktop computers via IDE port.
Supports all types of Flash cards that are widely used on many popular applications,
such as digital camera, video camcorder, PDAs and handheld devices.
Supports CompactFlash, SmartMedia, Memory Stick,
Secure Digital Memory Card, MultiMedia Card (No additional hardware is required)
Fully compatible with ATAPI Removable and Re-writeable Media interface, and DMA mode
Supports BOOT function just like booting from the hard disk drive
Supports Card Hot-Swapping.
PCMCIA front panel fits both 3.5" and 5.25" (optional mounting bracket required) desktop drive bays.
Active LED indication of Busy (Read/Write)
Adopts native driver provided by Windows 98/98SE/Me/NT 4.0 +SP6/2000/XP and Linux
Afbeeldingslocatie: http://www.magicram.com/images/IISDMA.jpg

* Gutteguttegut vind dit ook wel interessant!

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Het loopt iig nog niet heel erg hard...

Er hebben inmiddels 4 mensen betaald, 1 iemand moet nog iets erbij storten.

Toch hoop ik nog wel dat er minstens 20 voedingen gehaald gaan worden, anders hebben er toch een paar pech denk ik... en iig dat er ook minstens 10-20 Epia's besteld gaan worden. Onder de 10 zou helemaal rampzalig zijn, want dan zijn de bordjes opeens 6euro duurder. Daarnaast lijkt er wel meer interesse te zijn in toetsenborden dan in Epia's :/ En in totaal 2 cases dat valt me ook zwaaaar tegen eerlijk gezegd, nee, een Epia boom wordt het niet dit jaar...

Nog geen mail van Alexander over die andere minicube iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 10-09 22:54

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

* zwahiel wil ook mee doen!!!!!

k heb alleen niet zoveel pieken op dit moment :( :'( :'(

Grrr. telkens als die EPIA inkoopacties komen zit Zwahiel met minder liquiden... :(

Maar nog even over dat keyboard... Werkt dat bij jullie goed?
Ik heb 't namelijk ook gehad, maar meteen weer doorverkocht! Wat een kl*te ding!

Ga er eens een game mee spelen, het tikt wel heerlijk dat wel... maar als je een knop te lang in houdt hangt die vast, en blijft ie totdat je weer op die toets drukt dat signaal doorgeven, dus bijvoorbeeld 1 minuut lang de z of zow...
Lastig als je aan 't typen bent...

En ja die muis, da's wel een geinig ding, werkt op zich wel goed, alleen af en toe te langzaam... Dan moet je 'm langer in houden en dan gaat ie ineens wel heel erg snel ;)

Ik heb mijn board toendertijd gemod zodat de antenne (een gekrulde spiraal in 't doosje) wat beter bereik had (langere spiraal erin :Y) ) en dat hielp wel een beetje, het bereik is over 't algemeen vrij goed dat wel! Ik kon onder op de plee gaan zitten en dan naar 't volgende mp3'tje zappen via 't toetsenbord terwijl mijn pc een verdieping hoger stond met een betonnenvloer van 30 cm dik ertussen! :)

Ik heb nog niet gezien voor hoeveel ie hier weg gaat, maar ik heb 'm destijds (dik anderhalf jaar geleden!) gekocht voor zo'n fl. 110,- en toen wassie echt niet nieuw! :D
Iedereen keek me jaloers aan, omdat ie er best mag wezen! Ik heb 'm verkocht, maar ik denk dat als ik zo'n klein mamaplankje heb, dat ik 'm ff terug ga kopen die jongen die 'm nu heeft vind 't maar nix, heeft te weinig bereik volgens hem... Moet er gewoon nieuwe batterijen in doen... Ow ja, die vreet ie dus wel snel op hé! Je ziet 't als je er op typt aan 't lampje en aan de reactie snelheid van 't lampie op 't toetsenbord zelf..

Al met al, voor de tijd die ik 'm had was 't wel een geinige gadget... Ik zou 'm zeker nog eens kopen voor die prijs als ik zo'n mini mobo'tje heb ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Rickbv schreef op 07 oktober 2002 @ 15:12:
Het loopt iig nog niet heel erg hard...

Er hebben inmiddels 4 mensen betaald, 1 iemand moet nog iets erbij storten.

Toch hoop ik nog wel dat er minstens 20 voedingen gehaald gaan worden, anders hebben er toch een paar pech denk ik... en iig dat er ook minstens 10-20 Epia's besteld gaan worden. Onder de 10 zou helemaal rampzalig zijn, want dan zijn de bordjes opeens 6euro duurder. Daarnaast lijkt er wel meer interesse te zijn in toetsenborden dan in Epia's :/ En in totaal 2 cases dat valt me ook zwaaaar tegen eerlijk gezegd, nee, een Epia boom wordt het niet dit jaar...

Nog geen mail van Alexander over die andere minicube iig...
de 2o ste is nog ver weg... ik ga miybe ook voor kastje en mobo maar ben nog niet zeker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 22:23
Rickbv schreef op 07 oktober 2002 @ 15:12:
Daarnaast lijkt er wel meer interesse te zijn in toetsenborden dan in Epia's :/
Mijn epia is net afgelopen zaterdag binnen en die hoef ik dus niet meer ;) Heb wel zo'n toetsenbord besteld, lijkt me wel relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 21:26

TMDevil

Blaat

Ik heb een beetje het idee dat er een aantal mensen zijn die hun bestelling hebben weg gehaald... en dan bedoel ik er dus meer als 2.... jammer..... k hoop toch dat er nog genoeg mensen bij komen zodat het toch nog een suc6 kan worden...

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
misschien dat veel mensen liever wachten op de Epia M ofzo...

edit:
maar het lijkt erop dat je (Rickbv) zelf ook niet echt veel meer koopt. Je vond die Procase zo mooi, maar je koopt hem niet... (het enigste wat je koopt is de Epia en geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
dj_tsunami: ik heb idd eerst ff m'n hele lijst leeggegooid, en kijk wel een dag van te voren of er nog dingen overblijven ofzo. Daarnaast zit ik erg te twijfelen tussen zo'n minicube en een procase.

TMDevil: er zijn idd heeeel wat mensen waarbij de status: "niks besteld" is (geworden). Beetje jammer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Ach, er zijn genoeg die op het laatste moment nog bestellen. Ik ben ook nog ff aan het kijken wat ik neem (vooral tav mijn financiele situatie). Dus misschien op de valreep nog bestellingen.
Dus gewoon afw88 wat het word en deze topic levend houden :)

Wie heeft er al ideeen voor z'n mod?
Ik ga me epia in een Sparcstation 5 kast inbouwen. DVD speler aan de zijkant. Riser voor 2 pci kaarten erop. Op de ene plaats komt een Hercules Fortissimo III met optical digital out. 30 GB hd (die heb ik nog liggen) erin en dan als mp3 bak gebruiken. Misschien ooit nog eens een Sigma Designs X-card ofzo erin voor betere dvd afspeel mogelijkheden.
Ook komt er nog een grafische LCD bij (via IA van mail.eve), zodat ik zie wat ie speelt.
Infrarood ontvanger van de keyboard ga ik gebruiken om aan te sturen via me Philips Pronto. Word wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Nog geen idee wat mijn castmod gaat worden. Er komen in ieder geval led's in (zie de Led IA)...
Ik heb al zitten denken over een soort van rol deur of zo..... eerst ff mijn baby-bus nog afmaken btw... (ben ik ook nog maar 1/2 jaar mee bezig...)

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Scarp schreef op 07 oktober 2002 @ 19:22:
Ook komt er nog een grafische LCD bij (via IA van mail.eve), zodat ik zie wat ie speelt.
is die IA er nu nog steeds? ik wil namelijk ook nog een LCD voor m'n casemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
dj_tsunami schreef op 07 oktober 2002 @ 20:07:
[...]
is die IA er nu nog steeds? ik wil namelijk ook nog een LCD voor m'n casemod.
De IA zelf is afgelopen, dus voor de originele (lage) prijs is er niet meer te bestellen, wel kan je voor een vele hogere prijs nog zo'n lcd kopen, moet je alleen een tijdje op wachten. Zie het topic wat er nog wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cube update??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Pureoptical: Alexander heeft me nog niet gemaild. Ik ga hem strax nog ff een reminder mailen, maar ik denk dat hij gewoon druk was. En daarbij, aanmelden bij een distributeur duurt ook altijd ff...

Als algemene update: inmiddels hebben 8 mensen volledig betaald, 1 iemand moet nog iets bijstorten, maar dat is inmiddels gebeurd heb ik begrepen :) Voor je actuele status kun je dus beter eerst op LauPro kijken, zie je het daar niet staan of heb je nog een vraag -> mail maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMM, als het niet mee zit dan wordt het waarschijnlijk toch een shutlle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Zo'n shuttle is echt een stuk duurder. Dan is kast en mobo zo'n 400 pleuro, terwijl een mini-itx samen 200 tot 250 pleuro zijn. Natuurlijk is die shuttle dan krachtiger, maar jah... voor me mp3 bakje boeit dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik wil echt zo'n via met zo'n procase, maar die procase is gewoon ffjes te duur voor mijn bankrekening! :( :'(

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 22:23
Zoals gezegd heb ik m'n Epia al binnen. Ga hem inbouwen in een oude VCR. Niet echt origineel meer, maar wel erg functioneel. Er komen een 80 GB hard disk, een DVD-rom en een 4x40 LCD in. Heb nu alle onderdelen (op het toetsenbord na, wat ik hier besteld heb) en ga binnenkort dus maar eens alles in elkaar prutsen.
De knopjes van de videorecorder heb ik al bewerkt en die kan ik dus echt gaan gebruiken om het geheel aan te sturen (via lpt kabel, beetje omweg, maar werkt goed)
Verder moet ik nog ff kijken hoe ik de dvd-rom netjes aan de voorkant inbouw. Hij moet komen op de plek waar eerst de videobanden erin gingen, maar het is allemaal nogal krap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:54

spacy

+++

hier worden er straks 3 epia pc's gebouwd, 2 mobo waren al elders besteld, en 1 voeding hebben we ook al, 2 keyboard aren net zo goed al elders besteld, en het geheugen ehbben we ook al.
cdrw dvd hebben we goedkoper kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 08 oktober 2002 @ 07:20:
Zo'n shuttle is echt een stuk duurder. Dan is kast en mobo zo'n 400 pleuro, terwijl een mini-itx samen 200 tot 250 pleuro zijn. Natuurlijk is die shuttle dan krachtiger, maar jah... voor me mp3 bakje boeit dat niet :)
Er is al een shuttle voor 188 euro, dus dat valt wel mee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 11:42:
[...]

Zonder CPU :'(

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Laatst online: 25-08 21:46

themaxter

Bugged..

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 11:42:
[...]

Als ik vragen mag, waar heb je een shuttle voor die prijs gezien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

themaxter schreef op 08 oktober 2002 @ 11:46:
[...]

Als ik vragen mag, waar heb je een shuttle voor die prijs gezien???
Pricewatch

edit:

Omdat ik ook niet de lulligste ben, heb ik ff linkje toegevoegd ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

das ook nog niet zo'n gek idee maar die moet zeker actief gekoeld worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

jeps dat wel ja... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xychix schreef op 08 oktober 2002 @ 12:12:
das ook nog niet zo'n gek idee maar die moet zeker actief gekoeld worden ?
Maar wel een strakke cube zonder flopspleet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Update!! (ook voor jou, Pureoptical -flopspleet- :p )

Cubes
Uit het mailtje van Alexander:
Zij gaan mij een prijslijst sturen, maar de 7989 kon hij wel leveren zei hij en de 7789 moest hij nog opzoeken.
Prijzen heb ik helaas nog niet.
De 7989:
Afbeeldingslocatie: http://www.mini-itx.com/news/images/story0062a.jpg

De 7789:
Afbeeldingslocatie: http://www.mini-itx.com/news/images/story0062b.jpg

Dagprijzen
Verder heb ik even gevraagd naar de prijs van het geheugen, omdat ik die op een aantal plaatsen goedkoper tegenkwam. Op dit moment kan het geheugen geleverd worden voor 37euro. Dit zijn echter dagprijzen, dus dat kan in principe nog iets veranderen. Dit geldt alleen voor PC133 256MB (non-low-profile). De prijs laat ik eerst gewoon 43euro, ik moet waarschijnlijk toch nog een heel zooitje terugstorten (verzendkosten, etc).

Betalingen:
-mbrain
-Solidex
-Kippenijzer
-The_Resetter
-BlackSash
-Kresh
-Solosmots
-Misanthropia
-Bolk

Dit valt uiteraard ook terug te zien op de LauPro pagina :)

/Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Rickbv schreef op 08 oktober 2002 @ 15:17:

Betalingen:
-mbrain
-Solidex
-Kippenijzer
-The_Resetter
-BlackSash
-Kresh
-Solosmots
-Misanthropia
-Bolk

Dit valt uiteraard ook terug te zien op de LauPro pagina :)

/Update
Ik denk dat je mijn tweede betaling morgen wel kan verwachten. Ik had hem 1-dag na de andere gestuurt dus die zal zeer binnen kort wel binnen komen....

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Misschien een tip maar als je een oude laptop sloopt (wat ik dus vandaag gedaan heb) dan zit daar vaak een heel mooi klein zeer effectief coolblokje op de processor.

* Gutteguttegut denk dat dit misschien te gebruiken is om de EPIA fanloos temaken.

[ Voor 0% gewijzigd door Gutteguttegut op 08-10-2002 19:46 . Reden: Post no. 1373 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Totale bedrag dat er omgaat in deze inkoopactie bedraagt € 4.188,00 dat zijn 59 producten.
Gaat best redelijk zo te zien. Nog 4 voedingen te gaan dan zitten we op 20.
Er zijn 13 mobo'tjes besteld.

Overigens, voor mensen die nog twijfelen:
een EPIA C3-800 board komt inclusief backboard (waar de parallele poort, etc tegenaan zitten), inclusief CPU en inclusief CPU koelblokje en Fan. Dus zelf te te voegen: pc133 geheugen (max 2), Harddisk (max 130 GB hd's), DVD/CDROM drive en ATX compatible voeding.
Elke willekeurige ATX voeding voldoet (ja, ook een 500 Watt), maar een kleine voeding zoals in deze IA is natuurlijk mooier om je mod klein te krijgen.
Er is plaats voor 1 PCI kaart, maar met riser (zie een andere IA hier) kan je er twee op doen (let op die riser, die gaat de verkeerde kant op).

Zow, hopelijk een paar vragen van mensen beantwoord die ik eerder voorbij zag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
SCHOP!

kleine update
De prijzen van de cases komen waarschijnlijk morgen, de leverancier werkt niet zo hard mee...

uitbereiding
-Ik heb op dit moment nog geen nieuwe betalingen binnen gekregen

-Er zijn inmiddels 18 voedingen besteld, ik denk dat ik dit item bij 20 stuks op uitverkocht zet... Wil je er nog eentje: op=op (jaja, net de etos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Ik ben benieuwd voor de prijs. Als het redelijk is, neem ik er misschien ook wel 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 10:02
Zo, ik zat is een beetje rond te kijken, look this, gewoon ff showen, niks ergs, helaas is het Jetway, als het nou een iets groter en bekender merk was geweest zou het zo gek nog niet zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.jetway.com.tw/evisn/product/socket370/B615DF/B615df.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jetway.com.tw/evisn/product/socket370/B860T/B860T.jpg

Denk dat het grote voordeel van die borden is dat er een socket opzit, misschien wat voor een volgende IA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:51
En DOC :9~ hoezo ultra stil ?

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
En met floppendrive-aansluiting zeker? Ziet er zeker wel goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

wat is die DiskonChip ??? 3 posts hierboven op het plaatje ???!!??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

xychix schreef op 09 oktober 2002 @ 22:26:
Harde schijf op je RAM geheugen ofzow :D Of flash geheugen :9~

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiskOnChip is a family of high-performance, single-chip flash disks available in a wide range of capacities. This unique data-storage solution offers a faster, low cost solution for applications with limited space. Our patented TrueFFS technology is built-in to provide full read/write disk emulation.
http://www.m-sys.com/content/products/prodFam.asp#1
http://www.tri-m.com/products/msystems/doc2000.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Mannen, ff een quick-update from school...

Ik moet even het een en ander weten. Ik kreeg net een mail van Alexander, en die wist mij te melden dat ACAL erg traag is met aanmelden van hun dealerschap... Daarnaast vertelde ze bij ACAL niets te weten van een Epia M, maar wel dat er een Epia op 933Mhz aan zit te komen (dat is volgens mij dan toch echt de M). Deze wordt in week 43 verwacht...

De Chyang Fun minicubes kunnen hoogst waarschijnlijk alleen per 4(!), dus ik hoop dat dat aantal dan ook gehaald kan worden. Die Chyang Fun gasten zijn echter ook niet zo snel, waardoor het waarschijnlijk pas volgende week wordt wanneer de definitieve info er is... :(

Dus zeg maar, wat jullie willen. Geld wat ik al heb ontvangen en eventueel veranderd moet worden wil ik zo terug sturen etc, dus dat is geen probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat een groot deel wel voor de M gaat, klinkt imo iets interressanter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 13:22:
Denk dat een groot deel wel voor de M gaat, klinkt imo iets interressanter
is ook wat duurder... maar hij is zeker mooi!!! maar ik ga toch voor de C800 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Laatst online: 08:12
nou ik ga gewoon voor de normale Epia hoor :) Dies meer dan goed genoeg.

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Zolang ie maar DivX doet, dan is Zwahiel al blij :)

DISKOPCHIP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Woei!
Ik heb hiero 2 chippies van DiskOnChip van M Systems... die zijn zoooow relaxed! :)
Ik moet er nog een topic over openen omdat ik een ISA kaartje ervoor wil maken, moet ik de pinouts voor ISA zoeken, maar ik heb nog nix gevonden, maar dat in een apart topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Ik ben eigenlijk wel berijd om te wachten, eigenlijk ging ik voor die nieuwe.... maar k zou zeggen de meerderheid beslist...

btw, You Got Mail...

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Hmm... week 43. Dat valt mee, maar je rekt de boel wel erg lang zo.
Ik heb al een epia boardje via een andere route kunnen bemachtigen, maar wil graag die voeding en toetsenbord om het geheel af te maken, dus lang wachten lijkt me niets voor mij.
Maar jah, wie weet zeggen ze in week 43, dat het toch later word. Lijkt me handiger om deze IA gewoon af te maken en dan in november voor de EPIA m een IA te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

zwahiel schreef op 10 oktober 2002 @ 16:23:
Zolang ie maar DivX doet, dan is Zwahiel al blij :)

DISKOPCHIP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Woei!
Ik heb hiero 2 chippies van DiskOnChip van M Systems... die zijn zoooow relaxed! :)
Ik moet er nog een topic over openen omdat ik een ISA kaartje ervoor wil maken, moet ik de pinouts voor ISA zoeken, maar ik heb nog nix gevonden, maar dat in een apart topic!
cool wat kost zo'n 1 gig ding ??? waar kan ik prijzen vinden ??
zit dit mobo in de inkoop actie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 17:00
Rickbv schreef op 10 oktober 2002 @ 13:15:

Ik moet even het een en ander weten. Ik kreeg net een mail van Alexander, en die wist mij te melden dat ACAL erg traag is met aanmelden van hun dealerschap... Daarnaast vertelde ze bij ACAL niets te weten van een Epia M, maar wel dat er een Epia op 933Mhz aan zit te komen (dat is volgens mij dan toch echt de M). Deze wordt in week 43 verwacht...
Het is waarschijnlijk niet de dealeraanvraag zelf die zo lang duurt maar de krediet controle. Duurt altijd een dag of 4 voordat dat rond is. Anders moet de afnemer voorruit betalen of onder rembours afnemen.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
KlereBak: ik heb ook gehoord dat ACAL zelfs een keer de hele aanmelding kwijt geraakt is, dit is dus niet het enige...

Daarnaast heb ik van *iemand* 49euro overgeschreven gekregen, maar kan dit niet controleren: Rabobank Telebankieren uit de lucht ??? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Gerritjuh schreef op 10 oktober 2002 @ 19:55:
[...]

Het is waarschijnlijk niet de dealeraanvraag zelf die zo lang duurt maar de krediet controle. Duurt altijd een dag of 4 voordat dat rond is. Anders moet de afnemer voorruit betalen of onder rembours afnemen.
Krediet controle duurt zo'n 10 minuutjes... Ik doe het op m'n werk bijna dagelijks... Er zijn gewoon bij bedrijven zoals Dun & Bradstreet via Internet rapportjes op te vragen...

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerritjuh schreef op 10 oktober 2002 @ 19:55:
[...]

In beide gevallen zou het geen dagen moeten gaan duren lijkt mij. Als je een aanmeldformulier faxt op de 25ste en eind vorige week gebeld of er al iets bekend is, zijn de aanmeldformulier kwijtgeraakt. (Of volgens hun "hebben we niet ontvangen")
Kennelijk staat er zo'n fax waar meerdere dingen op binnenkomen en misschien wel zo'n mulitfunctional waar afdrukken en faxen samen op een stapel komen.
ACAL is niet de enige overigens, LifeWare ken er ook een potje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Ik kreeg vandaag me (halve) conrad bestelling binnen,
deze had ik al gedaan voordat deze actie begon,
maar helaas hebben ze maar 1 bordje geleverd ipv de 2 die ik besteld had,
dus heb hun gebeld, dat ze de order af kunnen ronden,
en dat ik de ander wel ergens anders haal, hier dus.

(ja ik heb in totaal 3 epia bordjes nodig, 1 voor mij, 1 voor een neef, en 1 voor een vriend)

owja de leveringsomvang zoals ik hem binnenkreeg via ups.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ouwetroep/got/epiac800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rickbv schreef op 10 oktober 2002 @ 13:15:

De Chyang Fun minicubes kunnen hoogst waarschijnlijk alleen per 4(!), dus ik hoop dat dat aantal dan ook gehaald kan worden. Die Chyang Fun gasten zijn echter ook niet zo snel, waardoor het waarschijnlijk pas volgende week wordt wanneer de definitieve info er is... :(

Dus zeg maar, wat jullie willen. Geld wat ik al heb ontvangen en eventueel veranderd moet worden wil ik zo terug sturen etc, dus dat is geen probleem....
Weet je al de prijzen van de Chyan Fun minicube (de 7989, zonder floppy)? In deze cube ben ik wel geïnteresseerd namelijk. Eventueel wil ik het aantal ook wel aanvullen zodat je een veelvoud van 4 krijgt. Dit moeten we dan wel even goed regelen. Maar eerst is makkelijker als je zeker weet dat je ze kunt leveren en dat je de (definitieve) prijs weet.

Mail me of ICQ #102555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is die DoC??? 3 posts hierboven op het plaatje ???!!??!
Die hard & overclocking koeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Laatst online: 06:51
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 16:28:
[...]

Die hard & overclocking koeling ?
Disk on chip?

ontopic. Ik heb dus een laag kastje, en daar moet alles in. Kast is van ijzer/metaal oid. hoe kan ik het beste het epiaatje erin monteren. dan bedoel ik dus het stuk tussen mobo en kast, moet dat met iets niet geleidend ofzo?

Afbeeldingslocatie: http://www.wlg.nl/rhetorica/fotoboek/spookslot/images/IMG_4348_JPG.jpg

je kunt aan de linker kant goed de bevestingspunten van et oude mobo zien.

Nog een voeding en ik denk dat ze dan wel uitverkocht zijn of niet? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
Ikke heeft toch maar de 20e voeding besteld :)
Equa.nl reageert niet, en de prijs is omhooggegaan naar 45 euro :/ kennen de pot dus op, deze is iets groter, maar dat modden we wel, bij deze, betaling zal ik zo is ff doorlezen, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Ok, de 20e voeding is besteld... ja...

Een aantal opties:
-we laten het gewoon zo gaan (de nummers 21-26e voeding hebben pech)
-we zetten het op "uitverkocht" (nadeel: geen kans om alsnog 30 te halen, als er mensen afhaken door niet te betalen heb ik er alsnog te weinig)

Dus, zeg het maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
ok da's waar. en het staat er al bij, dus laat maar doorgaan. denk ik zo.

Kan het kwaad als het kastje om de voeding er niet omblijft?
Hoeveel interferentie veroorzaakt een voeding dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien om geinterresserden in te laten schrijven voor voedingen, misschien haken er af of haal je de 30 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Ja denk wel dat de voedingen beschikbaar moeten blijfen, ik verwacht namelijk wel dat er nog een paar toch geen voeding willen en dan is het toch jammer voor de 8/9 die wel een voeding wouden.
De "eXtra" betelden kunnen gewoon ondervoorbehoud zijn en valt er iemand af dan mag zo iemand een voeding...

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Verdicampo schreef op 11 oktober 2002 @ 21:35:
ok da's waar. en het staat er al bij, dus laat maar doorgaan. denk ik zo.

Kan het kwaad als het kastje om de voeding er niet omblijft?
Hoeveel interferentie veroorzaakt een voeding dan?
Ken geen enkel kwaad, mijne draait al maanden met een onverpakte voeding...
Die Epia bordjes zijn echt makkelijk, en niet veeleisend.

[ Voor 0% gewijzigd door Bart_Banaan op 11-10-2002 23:48 . Reden: typos... ]

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Rick, kheb me geld overgemaakt. ut is dus onderweg :) Afgerond naar boven (40 cent erbij :P). Maandag is officieel de laatste dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
petit update:

-garantie: ik moet al jullie namen, adressen en woonplaatsen doorgeven aan Maraex, zodat hij jullie allemaal een aparte bon voor de garantie kunnen geven. Dit is makkelijker voor jullie maar ook voor mij :)

-MiniCubes Chyang Fun, de distributeur is errug traag bezig. Er zou deze week een afspraak worden gemaakt voor komende week, maar de distributeur laat niets van zich horen. Maandag gaat Alexander er met superspeed achteraan geloof ik :) Mocht het iets te laat worden, dan kijk ik wel of ik voor diegene iets kan regelen ofzo. Of er een riser nodig is, is nog niet helemaal zeker, ook dat hoor je nog.

Scarp: ik zie het wel verschijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is kun je al die gegevens via Laupro bemachtigen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
Overschrijvingskaart @ TPG Brievenbus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Geen riser in die cubes.... pci kaart staat rechtop lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
Scarp schreef op 12 oktober 2002 @ 13:57:
Met riser kun je er 2 pci kaartjes op schuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verdicampo schreef op 12 oktober 2002 @ 15:12:
[...]
Met riser kun je er 2 pci kaartjes op schuiven
Klopt, maar past dat wel in zo'n klein kastje? En er moeten dan ook verticale gleuven in zitten. Krapjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Scarp schreef op 12 oktober 2002 @ 13:57:
Dit weet ik zo net nog niet eigenlijk :/ Op de website van Chyang Fun staat namelijk een model die speciaal voor hun eigen barebone bordje is... (link gevonden via mini-itx.com). Maar dit hoop ik ASAP te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 13:21:
Als het goed is kun je al die gegevens via Laupro bemachtigen! ;)
dat kan alleen als die persoon heeft ingesteld dat andere mensen dat mogen zien... dus bij sommige mensen zie je het wel, en bij sommige mensen niet.

P.S. is morgen nou de laatste dag van de IA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick je hebt mail voor mijn adres suc6 met de IA
1 mobo voor in de auto wat is ie toch lekker klein, mooi om een zeer kleine case te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Woei!!! T-Mug (voor mij ook) betaald !! Laat maar komen dat bordje...

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
NAW gegevens mailen is niet nodig, ik kan alle adressen zien (als organisator)!

peter-wendy: ik heb nog geen mail gezien, maar het kan ook zijn dat Wanadoo brak is :/

Kloppen die gegevens nou niet, stuur me dan wel even een mailtje.

Inprincipe stopt de IA dus morgen ("vandaag"), maar omdat de meeste betalingen even op zich laten wachten bestel ik pas 21 oktober (een week erna). Ook blijken er nogal wat ramptoeristen te zijn die of altijd NET optijd zijn, of altijd NET te laat. Deze hebben de mogelijkheid om nog te bestellen en het geld als de donder over te maken. Zonder betaling doe je iig niet meer mee, het geld krijg je dan ASAP terug.

Voor de minicube bestellers moet ik nog even kijken hoe ik dat ga doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
aaaaaaaaaaaah, LauPro is down!!!

edit:
hij doet het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Is het schadelijk om een 5400rpm 80gig maxtor schijf verticaal in te bouwen?
ik zie tegenwoordig nooit meer verticaal ingebouwde schijven wat je vroeger wel vaker tegen kwam, daarom vraag ik het maar even.
dit kan voor mijn behuizing er wel es voor zorgen dat ik hem net een tikkie kleiner kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn Lian draaien 3 HDD vertikaal!! NP mijns inziens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 13:15:
In mijn Lian draaien 3 HDD vertikaal!! NP mijns inziens
wacht nu je het zecht schiet me idd ook te binnen dat er van die scsi oplossingen zijn om 3 hdd in 2 5,25" sloten te zetten, dan moet het idd geen probleem worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
HD's kunnen verticaal of horizontaal. Ik dacht dat schuin minder goed was (hoek van 45 bv).
In mijn Lian Li kast zitten ook 2 hd's verticaal, geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Moet gewoon kunnen (behalve met een Quantum BigFoot dan... maar ja daar kan je eigenlijk nix mee....)
Schuin lijkt me zoals Scarp al zegt niet echt goed voor de schijf....

n54 power!

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.