Je favoriete logo

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.069 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04 08:41

MankE NeliZ

Geen matches

Naast de eerder genoemde logo's van Aphex Twin en Sun vind ik ook de volgende logo's mooi:

Bush Records (http://www.bushrecords.com)

>> Apart lettertype en strakke vormgeving.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~danielb/GoT/logo_bush.gif

EBV (http://raft.vmg.co.uk/fsol/lev4/page4.html)

>> Pictogrammen die op letters lijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~danielb/GoT/logo_ebv.gif

BTW:
Geen replies zonder motivatie graag. Deze zullen worden verwijderd, daar dit topic best interessant kan zijn, als er maar ruimte is voor discussie.
Da's best wel eng, om zoiets te zeggen - ook al wordt er geen uitleg gegeven, kan iemand altijd nog een mooi logo posten dat iemand anders inspireert. Ik heb echt vaak het idee dat de modjes hier een beetje teveel geldingsdrang hebben (en dan druk ik mij zeer politiek correct uit :) ).

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOL
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Scighera schreef op 01 oktober 2002 @ 15:38:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het Dune logo :P

[afbeelding]
[afbeelding]
en het bekende oude en nieuwe C&C GDI-logo, de nieuwste(eerste plaatje) is toch de mooiste
* FoOL begint zich behoorlijk dood te ergeren aan het zootje users dat niet eerst even leest wat de bedoeling is van deze thread alvorens te posten :/

Het is nu volgens mij al meer dan vijf keer genoemd en nog steeds wordt er gereageerd met "moet je deze eens zien!" of iets soortgelijks. Ik quote Cheatah nog eens een keer:
Anoniem: 26306 schreef op 30 september 2002 @ 00:59:
géén logo's zonder goede onderbouwing plaatsen

[..]

Als je niet helemaal snapt wat de bedoeling is van dit topic, reageer dan gewoon niet. Reageer ook niet als je alleen maar even een post wilt plaatsen. Reageer alleen als je het écht interessant vindt, en als je met de discussie wilt meedoen.

Posts met logo's zonder onderbouwing worden verwijderd. Onzinnige onderbouwingen zoals hierboven genoemd leveren een OW op.
Ik vrees allereerst dus het ergste voor Scighera :/

De bedoeling is dat hier onderbouwd wordt wat een logo nou zo goed maakt. Zo kun je bijvoorbeeld wanneer je deze thread via de search vindt nog eens goed doorlezen waar je zelf allemaal op zou kunnen / moeten letten bij het maken van een logo.

Nu genoeg hierover; ik wilde ook nog het een en ander kwijt over een logo :)

het nieuwe brandweer logo:
ik vind dit zo ongeveer het sterkste logo dat ik tot nu toe gezien heb. Al voordat ik in de bijbehorende post las waar het logo van was, zag ik al dat het voor de brandweer moest zijn. Ontzettend sterk zijn de toegepaste kleurcombinaties en de eenvoud van deze (slechts twee kleuren). Ook de simplistische vorm doet het ontzettend goed. Hulde aan de designer die dit logo ontworpen heeft!

Die site, www.brandweerhuisstijl.nl, is trouwens ook van hoogstaand niveau :)

Het nieuwe logo van BN vind ik trouwens ook fantastisch, in principe om dezelfde redenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:10

Qwerty-273

Meukposter

Afbeeldingslocatie: http://www.teambentley.com/2002/blacklogo2.jpg

Een mooi hedendaags logo met toch nog een terug koppeling naar hun eerste logo's tentijde van hun eerste modellen.

Klassiek en mooi weer gegeven. Al is het icm meteen witte achtergrond niet echt een mooi logo (deze versie dan).

De teksts. Team Bently onder het logo is mooi weergegeven in de zelfde kleurschakering als de vleugels.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 16:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

MankE NeliZ schreef op 01 oktober 2002 @ 15:31:
BTW:
[...]
Da's best wel eng, om zoiets te zeggen - ook al wordt er geen uitleg gegeven, kan iemand altijd nog een mooi logo posten dat iemand anders inspireert. Ik heb echt vaak het idee dat de modjes hier een beetje teveel geldingsdrang hebben (en dan druk ik mij zeer politiek correct uit :) ).
als je het topic al een beetje gevolgd zou hebben zou je niet zo flamen (modjes die geldingsdrang hebben, bah wat een rot-opmerking en zonder onderbouwing)

zonder actieve modjes in deze thread zou hij volstaan met leuke 'eigen'-gemaakte frutseltjes; kijk eens wat ik gemaakt heb.
Dat er een discussie mogelijk is doordat er al zo'n ongeveer 35 posts ertussenuit gehaald zijn, bv met een viper-logo -> 'omdat ik het coole auto's vind'
of 'het logo van het bedrijf waar ik werk, gewoon omdat ik er werk

opsomtopics zelf horen niet hier in W&G omdat iedereen gewoon een andere mening heeft, zo'n thread heeft geen toegevoegde waarde, als ik een opsomming van logo's wil kan ik ook een middag uit het raam kijken,
de toegevoegde waarde komt juist uit de onderbouwing, daarop kan men reageren

zo is die serie pictogrammen best interessant maar ik begrijp er niks van, is die volgorde random, zijn het eigenlijk drie losstaande vormen of horen ze samen (de stijl is nl. wel flink anders); de eb en V zijn gewoon letters, de wereldbol lijkt ook nauwelijks op een O; en wat is de communicerende waarde ervan?

over dat bush logo, als autonome vorm best wel interessant en experimenteel, maar ook onleesbaar dat zie je helemaal aan het platte kleine variantje dat onderin staat; het is zelfs zo erg dat de naam herhaald word in een standaard univers links verticaal, dat is wel erg slecht en een teken van een slechte communicerende waarde

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 02:10

Qwerty-273

Meukposter

Afbeeldingslocatie: http://www.hannovermesse.de/img/intro/hm-logo.gif

DIt is ook een heel mooi logo vind ik persoonlijk. Duidelijk met de naam inbeeld.

-edit-
grrr kat die op enter springt :(

Maar een 'simpel' herkenbaar gezicht slechts twee lijnen en 1 kleur. Duidelijk. herkenbaar en opvallend. Geschikt voorzowel digitaal als op birefpapier (al zal dan het roze wel eenlichte tint grijs worden)

[ Voor 0% gewijzigd door Qwerty-273 op 01-10-2002 16:44 . Reden: Een katje die irri liep te doen op een toetsenbord ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Afbeeldingslocatie: http://www.hear.nl/winkels/hificorner/shop_img/logo.gif

Dit vind in een simpel maar een leuk logo, omdat als men goed kijkt het woord HI-FI er in ziet staan.
dat vind ik toch wel de mooiste eigenschap van dit logo :D

verder vind ik het apple LOGO mooi (die met die kleurtjes)
omdat het er lekker speels uit ziet.

hijs lekker klein:P
Afbeeldingslocatie: http://www.ah.nl/_images/ah_logo.gif

het albert heijn logo vind ik leuk omdat je er AH in ziet :D
en het heeft een mooie blauwe kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

TheLunatic schreef op 01 oktober 2002 @ 10:23:
[...]

|:( Sorry hoor, maar je komt hier in W&G en komt dan met zulke argumenten :X Het is toch puur afhankelijk van het aantal pixels wat je gebruikt (en de sterkte van eventuele jpeg-compressie) hoeveel kilobyte je logo in beslag neemt :) Natuurlijk, het aantal kleuren en verlopen daarvan doen er ook toe, maar jouw logo (3 kleuren, smalle lettertjes) zal zeker niet het beste 'compressible' (hoe zeg je dat?) zijn...

Dit moest er even uit :)
Als je de moeite had genomen om te kijken, had je gezien dat mijn logo een GIF is, en niet een JPEG. GIF is uitermate geschikt voor graphics met weinig (< 255) unieke kleuren. Mijn logo bestaat uit zo'n 16 kleuren (ja 3 primaire kleuren, met nog een aantal tinten erbij), waardoor het GIF bestand slechts 4.9KB wordt. Niet gek voor een LOSSLESS compressed image van 292x100 pixels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

men...wat is dit topic een eind in de stront gezakt zeg.. ;(

je kunt trouwens wel duidelijk de 2-deling zien tussen peeps die een grafische achtergrond/baan hebben en degen die daar niets mee te maken hebben.

De grafici kiezen allemal logo's die kleurtechnisch, vormtechnisch enz. goed in elkaar steken terwijl de rest allemaal gevoelsmatig kiest..neem nou dat HiFi-logo; tis grafisch te ranzig voor woorden maar toch kiest iemand dat omdat het iets oproept, humor, of gebondenheid bij spel en autologo's...

jaja, over smaak valt niet te twisten ;)

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Anoniem: 15758 schreef op 01 oktober 2002 @ 17:13:

Als je de moeite had genomen om te kijken, had je gezien dat mijn logo een GIF is, en niet een JPEG. GIF is uitermate geschikt voor graphics met weinig (< 255) unieke kleuren. Mijn logo bestaat uit zo'n 16 kleuren (ja 3 primaire kleuren, met nog een aantal tinten erbij), waardoor het GIF bestand slechts 4.9KB wordt. Niet gek voor een LOSSLESS compressed image van 292x100 pixels. :)
* RM-rf vind het knap een 16kleuren gif 4,9Kb te laten innemen, bij mij zijn die 2,56 Kb groot (no-dither)
snap je nu echt niet dat de grootte van een webversie van een logo niks-nada-nakkes met het design ervan te maken heeft, hooguit ergens ver met de huisstijl, maar eerder de verantwoordelijkheid is van een webdesigner, die een andere taak heeft dan een huistijl/logo vormgever.

overigens over je logo, de opzet ziet uit naar een gecentraliseerde plaatsing op pagina's, juist grote professionele bedrijven zien lever geen gecentraliseerde logo's meer, maar ontwerpen liever logo's die functioneren tegen de kantlijn, en aan randen, dit ivm ruimtewinst die dat oplevert.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RM-rf schreef op 01 oktober 2002 @ 17:28:
* RM-rf vind het knap een 16kleuren gif 4,9Kb te laten innemen, bij mij zijn die 2,56 Kb groot (no-dither)
snap je nu echt niet dat de grootte van een webversie van een logo niks-nada-nakkes met het design ervan te maken heeft, hooguit ergens ver met de huisstijl, maar eerder de verantwoordelijkheid is van een webdesigner, die een andere taak heeft dan een huistijl/logo vormgever.
Ik heb even gekeken met PS, en het zijn idd. 252 kleuren :o. 16 kleuren zou uitkomen op 2.45KB, maar dan zie ik toch een klein verschil bij de letters, dan begint 'ie te ditheren en dat vind ik niet mooi.

Dat de grootte van een logo niets te maken heeft met het design, heb je opzich gelijk in. Maar nu de praktijk: bedrijf laat logo maken door ontwerpbureau. Komt mooi logo uit met 60.000+ unieke kleuren. Webmaster converteerd naar GIF en je van het mooie logo blijft slechts een lelijk geditherde versie over. :/

Een logo ontwerpen doe je met het doel van het logo in je achterhoofd. Als het enkel voor briefpapier oid. gebruikt zal gaan worden, is de grootte niet relevant. Als het echter (ook) voor een website gebruikt zal worden, is het wel degelijk relevant. Zeker als je m.b.v. lossless compressie de grootte enigszins hanteerbaar voor 56K'ers wilt houden.

Dat bovengenoemde argumenten niets te maken hebben met het doel van deze thread ben ik met je eens, ik reageer enkel omdat anderen me aanspreken hier op. :)
overigens over je logo, de opzet ziet uit naar een gecentraliseerde plaatsing op pagina's, juist grote professionele bedrijven zien lever geen gecentraliseerde logo's meer, maar ontwerpen liever logo's die functioneren tegen de kantlijn, en aan randen, dit ivm ruimtewinst die dat oplevert.
Dit lijkt me geheel afhankelijk van de situatie, en is ook heel subjectief. Wat wil je hiermee zeggen, dat een gecentraliseerd logo per definitie niet professioneel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hangloozz schreef op 01 oktober 2002 @ 17:24:
men...wat is dit topic een eind in de stront gezakt zeg.. ;(

je kunt trouwens wel duidelijk de 2-deling zien tussen peeps die een grafische achtergrond/baan hebben en degen die daar niets mee te maken hebben.

De grafici kiezen allemal logo's die kleurtechnisch, vormtechnisch enz. goed in elkaar steken terwijl de rest allemaal gevoelsmatig kiest..neem nou dat HiFi-logo; tis grafisch te ranzig voor woorden maar toch kiest iemand dat omdat het iets oproept, humor, of gebondenheid bij spel en autologo's...

jaja, over smaak valt niet te twisten ;)
Deze thread gaat over het favoriete logo van users. Voor de een is een logo favoriet omdat deze kleurtechnisch, vormtechnisch mooi/perfect zijn in hun ogen, anderen omdat een logo een bepaalde uitstraling heeft of dat ze er iets in zien.

Ik vind persoonlijk dat een logo helemaal niet mooi hoeft te zijn. Een origineel, goed gevonden logo is m.i. veel effectiever, dan een kleurtechnisch en vormtechnisch perfect logo, maar waar de doorsnee mens niets of weinig in ziet. Een logo moet m.i. een duidelijke impressie achterlaten, om succesvol te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

sprak ik dat tegen dan :/

Ik illustreerde, of probeerde te illustreren, dat je een duidelijke 2-deling ziet in de keuzes.
Wat de 1 mooi vindt hoeft een ander niet mooi te vinden, toch denk ik dat de topicstarter met dit topic te weten wilde komen hoe grafici (W&G he ;) ) over logo's denken.

Ik kan er alleen niet over uit dat iemand het UT-logo (gejat van de Burton snowboards Disc uit 1992) of het logo van z'n eigen bedrijf als favoriet heeft..
Maar ook dat is smaak; de 1 neemt eerder genoegen met een logo dan een ander.

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 23:03
Afbeeldingslocatie: http://www.roha-surfing.nl/kitesurfen/bb_logo.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.quicktel.com/users/ladyvegas/toyota.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pocklington.co.uk/images/toyota.logo.gif

Ik vindt deze logo's erg mooi. Niet alleen omdat ik in een Toyota rij ;-). Het F1 logo van toyota is mooi gemaakt. Het is een T en een F in één. Het logo van Brunotti is ook erg mooi. Simpel maar wel erg goed gemaakt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
TheLunatic schreef op 01 oktober 2002 @ 10:28:
[...]

Ik vind dit echt een fout logo voor wat het moet aangeven. Het gaat hier om een teken dat de film die het logo draagt discriminatie bevat. En wat doen de makers zelf met die logo? Juist, discrimineren. Ze lijken aan te geven dat het altijd blanken zijn die de donkeren discrimineren. Door het zo neer te zetten discrimineren ze - vind ik - zelf ook. Fout logo dus.
Ben ik het niet mee eens, met een zwart-wit logo heb je 50% kan dat of het poppetje zwart of juist wit wordt. Als je het plaatje invert (de kleuren omdraait) ziet het er niet meer uit imho. Het witte aan de buitenkant is dan weg, zodat je het alleen op donkere achtergrond kan gebruiken, terwijl juist lichtere achtergronden beter staan op websites en dergelijke.

Dan nog ff ons logo, ik vind hem niet helemaal, maar er zitten toch een aantal goede punten in, ik zal ze opnoemen:
Afbeeldingslocatie: http://www.imagelichtreclame.nl/img/head_r3_c10.gif
+ Oog is duidelijk herkenbaar
+ Strakke vormen
+ niet helemaal gelijke ovalen; speelser

- kleuren (logo kan niet in zwart-wit)
- kleurencombinatie vind ik niet echt super
- het straalt niet echt uit; het blijft niet echt hangen

Misschien dat jullie wat tips kunnen geven

als ik te offtopic ga met het onderste gedeelte wil ik dat wel weghalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Ik vind het logo van Blaupunkt zeer sterk. Het is het toppunt van eenvoud, en je weet meteen bij welk bedrijf het hoort. (Nadeel van zo'n simpel logo is dat het product niet duidelijk is.)

Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:kDxpmZl6L4oC:www.bluespot.co.uk/images/bp_logo.gif

Ook het logo van Philips is simpel, maar intussen zo vertrouwd (na de 'let's make things better'-campagne wat minder, maar op veel electrowinkels hangt het nog) dat je weet waar het van is.

Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:03udf4BTaewC:web.tiscali.it/leradiodisophie/Immagini-1/Philips-logo.jpg

Ik heb ooit nog eens de betekenis ervan geweten, maar weet alleen nog dat die golfjes radiogolven zijn (de sterretjes ben ik vergeten).

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Het logo van Red Hat Linux behoort zeker tot mijn favorieten.

Afbeeldingslocatie: http://www.trovaguide.it/winlinux/images/10-04_7-0_redhat_logo.jpg
-Edit-
Duidelijker plaatje gevonden, let niet op de brakke compressie.

Het logo spreekt mij aan omdat het uitbeeldt wat de naam zegt, een rode hoed.
Simpel, doeltreffend en herkenbaar. Geen fratsen :)

Maar wat ik me afvraag: waarom zou men voor deze uitstraling gekozen hebben? Het lijkt nogal op een spion. Zit er een bepaalde filosofie achter?

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Environmental Audio
Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~quake99/misc/ea.jpg

Het Creative Labs logo zelf vind ik ook wel mooi, met de kenmerkende A en E

[ Voor 0% gewijzigd door Tyrian op 01-10-2002 20:37 . Reden: Gij zult geen typfouten maken. ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Anoniem: 15758 schreef op 01 oktober 2002 @ 17:59:
.... Maar nu de praktijk: bedrijf laat logo maken door ontwerpbureau. Komt mooi logo uit met 60.000+ unieke kleuren. Webmaster converteerd naar GIF en je van het mooie logo blijft slechts een lelijk geditherde versie over. :/

Een logo ontwerpen doe je met het doel van het logo in je achterhoofd. Als het enkel voor briefpapier oid. gebruikt zal gaan worden, is de grootte niet relevant.
da's natuurlijk grote kul, misschien heb je het niet door maar enkele mensen in deze thread hebben misschien wel wat meer professionele ervaring in de grafische wereld, mn jongen.

logo's met duizenden kleuren worden enkel ontworpen door gebr. Ed & Willem Bever B.V.; zelfs de meeste beunhazen weten iets meer over kleurscheidingen.

zelfs met het simpelste logo is het van belang om een zwartwit variant ervan te maken, dit ivm weergave over de fax, maar nog belangrijker, wegens drukkosten.
Zoals je misschien niet wist betaal je per drukgang.
als je jouw logo gaat drukken zit je met het probleem dat de gele kleur erg beeldbepalend is, maar voor rekeningenpapier, faxpapier, enveloppen allemaal een extra drukgang kan aardig in de kosten lopen.

internet is absoluut geen belangrijke reden voor het design van een logo, zelfs verloopjes kun je nog redelijk met geditherde gifjes simuleren.
Eerder ben ik wel van mening binnen een corporate identity wel strakke regels aan internet-presence gesteld word (met bewust gebruik van zowel websafe, als exacte webkleuren), definieringen over plaatsing logo's en verhoudingen.
Met vanuit de huisstijl vormgever voorgemaakte GiFjes heb ik slechte ervaringen, zelfs redelijk grote bedrijven halen het dan in hun hoofd om opeens een werkelijk brak GiFje beschikbaar te stellen, of zelfs logo's uitwisselen in jpeg-formaat.

Mn opmerking over centrering van een logo, dit is iets dat niet snel aan te raden valt, het ruimtegebruik van een gecentraliseerd logo is zeker niet optimaal, alhoewel het typisch een regel is waarop veel uitzonderingen te bedenken is, is het vaak een kenmerk voor eenmaanszaakjes, met een op een warme namiddag in elkaar geflansd logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOL
  • Niet online
UDuckling5 schreef op 01 oktober 2002 @ 19:45:
[..]
[afbeelding]

Ik heb ooit nog eens de betekenis ervan geweten, maar weet alleen nog dat die golfjes radiogolven zijn (de sterretjes ben ik vergeten).
Het moet de ether uitbeelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54377

Goeie thread.. Logo's vind ik echt geweldig..

Dit zijn wat persoonlijke favo's die ik ff kan bedenken:

Afbeeldingslocatie: http://www.brandweer.nl/images_add/nvbr/nieuwlogo.gif
-Al eerder uitgelegd hier. Sprekend, simpel, krachtig logo. Past zeer goed bij het politiecorps logo.

Afbeeldingslocatie: http://mercurio.iet.unipi.it/tgv/gif/thalyslogo.gif
-Heel strak, die lijn, de snelheid en beweging in het logo. Vooral mooi als je hem ziet op de voorbijrazende trein.

Afbeeldingslocatie: http://www.nstravel.nl/parijs/images/thalys.jpg

Ook eerder getoond:

Afbeeldingslocatie: http://www.franke-sloothaak.de/home/se1.gif
zeer mooi logo. Ik was heel erg onder de indruk toen ik dit logo voor het eerst zag.

Nu ff deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.ben-online.nl/images/headers/hd_logo_login.gif

Maar het Ben logo vind ik in alle vormen mooi. Het simpelst, het fraaist. Vooral in combinatie met de naam en de reclame campagnes.
Dit was in mijn ogen de sterkste naam op de Nerderlandse markt, met de beste campagne.
Helaas gaan ze de nieuwe naam voeren: T- Mobile. Een mindere naam met een minder logo...

Afbeeldingslocatie: http://www.t-mobile.de/T-D1/gfx/design_attribute/0,1009,2,00.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23035

Niet om iemands mening af te kraken maar ben ik echt de enige die dat logo van Sony Ericsson een beetje erg vindt lijken op toiletverfrisser :)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54377

Anoniem: 23035 schreef op 01 oktober 2002 @ 20:22:
Niet om iemands mening af te kraken maar ben ik echt de enige die dat logo van Sony Ericsson een beetje erg vindt lijken op toiletverfrisser :)??
bekijk de site eens of de commercial op tv. Bewegend is ie helemaal top.

Maar goed, smaken verschillen zeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04 08:41

MankE NeliZ

Geen matches

als je het topic al een beetje gevolgd zou hebben zou je niet zo flamen (modjes die geldingsdrang hebben, bah wat een rot-opmerking en zonder onderbouwing)
Mijn onderbouwing lijkt mij duidelijk - om het minste of geringste posts deleten is wat mij betreft geldingsdrang. En als jij dit flamen vindt dan kan ik jouw op mijn beurt weer beschuldigen van stemmingmakerij :) Sorry dat ik niet de schoenen van de modjes gelikt en gekust heb (en DIT was nu flamen! :) ). Maar ff alle gekheid terzeide - een beetje kritiek moet toch kunnen?
zonder actieve modjes in deze thread zou hij volstaan met leuke 'eigen'-gemaakte frutseltjes; kijk eens wat ik gemaakt heb.
Dat er een discussie mogelijk is doordat er al zo'n ongeveer 35 posts ertussenuit gehaald zijn, bv met een viper-logo -> 'omdat ik het coole auto's vind'
of 'het logo van het bedrijf waar ik werk, gewoon omdat ik er werk
Daar ben ik het ook helemaal mee eens - maar om nu coole corporate logo's te deleten omdat er geen lulverhaal bij staat vind ik echt te ver gaan.
opsomtopics zelf horen niet hier in W&G omdat iedereen gewoon een andere mening heeft, zo'n thread heeft geen toegevoegde waarde, als ik een opsomming van logo's wil kan ik ook een middag uit het raam kijken,
de toegevoegde waarde komt juist uit de onderbouwing, daarop kan men reageren
En als er geen verhaal bij staat kan niemand er op reageren? Overigens ga ik er van uit dat er in een dergelijk forum, waar het potentieel redelijk goed is, de kwaliteit iets hoger ligt dan als je ff naaar buiten kijkt - heb een beetje vertrouwen in de menseheid! :)
zo is die serie pictogrammen best interessant maar ik begrijp er niks van, is die volgorde random, zijn het eigenlijk drie losstaande vormen of horen ze samen (de stijl is nl. wel flink anders); de eb en V zijn gewoon letters, de wereldbol lijkt ook nauwelijks op een O; en wat is de communicerende waarde ervan?

over dat bush logo, als autonome vorm best wel interessant en experimenteel, maar ook onleesbaar dat zie je helemaal aan het platte kleine variantje dat onderin staat; het is zelfs zo erg dat de naam herhaald word in een standaard univers links verticaal, dat is wel erg slecht en een teken van een slechte communicerende waarde
Bush logo is een eigenwijze creatie dat er goed past bij het label - Je hebt gelijk dat het niet direct duidelijk is wat de eerste letter is - de reden is denk ik eerder dat ze wilden opvallen en niet een gebrek aan communicerende waarde zoals jij zegt - vooral in de platenindustrie, waar je veel concurrentie hebt is je hoes een uitstekend middel om de attentie van een DJ te grijpen, zo'n afwijkende hoes doet dat IMO erg goed.

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Anoniem: 54377 schreef op 01 oktober 2002 @ 20:33:
[...]

bekijk de site eens of de commercial op tv. Bewegend is ie helemaal top.

Maar goed, smaken verschillen zeer :)
Misschien heeft die ontwerper de zin "We willen een nieuw, zakelijk en vooral FRIS logo" wat te letterlijke genomen ;)
[/offtopic]

Vinden jullie trouwens ook dat er veel logo's erg op elkaar lijken.

Zo viel het me op dat die van de gamecube veel op enkele anderen lijkt.

Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:0HenCYSUpVwC:www.cnn.com/2001/BUSINESS/asia/11/27/japan.games/story.cube.logo%255B1%255D.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://shopip.com/images/crunchbox_logo.gif

en nog een, maar die weet ik niet meer.

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

RM-rf schreef op 01 oktober 2002 @ 20:02:
[...]
da's natuurlijk grote kul, misschien heb je het niet door maar enkele mensen in deze thread hebben misschien wel wat meer professionele ervaring in de grafische wereld, mn jongen.

logo's met duizenden kleuren worden enkel ontworpen door gebr. Ed & Willem Bever B.V.; zelfs de meeste beunhazen weten iets meer over kleurscheidingen.
(onderdrukt gegrinnik)
(uitbundig gelach)

excellent :P.
zelfs met het simpelste logo is het van belang om een zwartwit variant ervan te maken, dit ivm weergave over de fax, maar nog belangrijker, wegens drukkosten.
als je jouw logo gaat drukken zit je met het probleem dat de gele kleur erg beeldbepalend is, maar voor rekeningenpapier, faxpapier, enveloppen allemaal een extra drukgang kan aardig in de kosten lopen.
hou ook in het achterhoofd dat het 'grijs' wat geel wordt 't totaal niet overleeft onder de kopieermachine.
internet is absoluut geen belangrijke reden voor het design van een logo, zelfs verloopjes kun je nog redelijk met geditherde gifjes simuleren.
Eerder ben ik wel van mening binnen een corporate identity wel strakke regels aan internet-presence gesteld word (met bewust gebruik van zowel websafe, als exacte webkleuren), definieringen over plaatsing logo's en verhoudingen.
Met vanuit de huisstijl vormgever voorgemaakte GiFjes heb ik slechte ervaringen, zelfs redelijk grote bedrijven halen het dan in hun hoofd om opeens een werkelijk brak GiFje beschikbaar te stellen, of zelfs logo's uitwisselen in jpeg-formaat.

Mn opmerking over centrering van een logo, dit is iets dat niet snel aan te raden valt, het ruimtegebruik van een gecentraliseerd logo is zeker niet optimaal, alhoewel het typisch een regel is waarop veel uitzonderingen te bedenken is, is het vaak een kenmerk voor eenmaanszaakjes, met een op een warme namiddag in elkaar geflansd logo.
de 'ruimte' die een logo trouwens inneemt in kb is volledig irrelevant omdat het bij de pro's vrijwel altijd gaat om een logo in vectorformaat. vector is per definitie makkelijk te zippen (bezier curves), en houdt zich op elk formaat goed. als je er van uit mocht gaan dat je logo in VML of in flash altijd weergegeven zou worden dan was het ruimte-argument al compleet weg.

gaan we even terug naar je logo.

Afbeeldingslocatie: http://www.goldenelite.com/images/gec_logo.gif

wat is er nu zo verkeerd aan?

- er zit geen beeldmerk in. er is geen figuurtje, er is alleen tekst en omlijning.
- het woordje 'computers' staat erg verloren in het midden - absoluut niet uitgebalanceerd.
- dat je het woordje 'computers' er nog eens onder moet zetten illustreert het schrijnende gebrek aan het beeldmerk.
- het overleeft 't niet echt op de kopieermachine (het geel tenminste, dan). kan natuurlijk worden tegengegaan door het wit te maken, maar dan is het hele effect weg.

wat kun je er aan verbeteren?

- verzin een beeldmerk.
- verzin een beeldmerk en een andere naam. 'golden elite' klinkt als een taiwanese spelletjesfabrikant voor gehackte 8-bit nintendo games.
- doe iets aan het 'computers'. in hetzelfde font achter 'golden elite' zetten.
- verzin in vredesnaam nou dat beeldmerk >:)
- over smaak valt niet te twisten. over professionaliteit wel. ik vind dat je het tot nu toch echt heel redelijk hebt opgenomen (zware kritiek, toch?) dus daarvoor krijg je van mij wel een pluim.

dawas'd.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

MankE NeliZ schreef op 01 oktober 2002 @ 20:50:
... een beetje kritiek moet toch kunnen?
natuurlijk, daarin is mijn opmerking over flamen overdreven, zo zwaar was het niet, wel geniepig, aangezien het lastig is je te verdedigen tegenover jouw opmerking.

je kunt zo'n thread als deze niet achteraf modden, of je doet het en verwijderd volgens regels, of je doet het niet en je moved de thread naar de HK (en ik ben erg benieuwd wat er gebeurd als je deze thread daar opstart, doe het gerust)

maar laten we het daarbij laten, ik reageerde erop om aan te geven dat ik wel duidelijk van mening ben dat actieve moderatie in de draad hier nodig is * RM-rf is suckking-up to Pelle and Cheatah, lebber, lebber
Bush logo is een eigenwijze creatie dat er goed past bij het label - Je hebt gelijk dat het niet direct duidelijk is wat de eerste letter is - de reden is denk ik eerder dat ze wilden opvallen en niet een gebrek aan communicerende waarde zoals jij zegt - vooral in de platenindustrie, waar je veel concurrentie hebt is je hoes een uitstekend middel om de attentie van een DJ te grijpen, zo'n afwijkende hoes doet dat IMO erg goed.
daar heb je gelijk in, ik vind hem ook wel mooi en eigenzinnig, ook zijn issie opvallend flexibel; waarschijnlijk juist als (min-of-meer underground) platenfirma werkt dit logo goed
vergelijk het met parfum's; die kennen vaak ook een onlogische vormgeving, tegen regels in, te dure verpakking, dat is juist vanuit de behoefte aan exclusiviteit:
dit logo is ook juist door zijn enigszin lastig leesbaarheid een beeldmerk voor 'enkel voor een selecte groep' muziekliefhebbers (het Aphex Twin logo heeft ook zoiets, veel Neville Brody-achtige vormgeving voldoet er ook aan)

de voornaamste reden dat ik enigszins negatief erover was, was wegens het herhalen van de naam in duidelijk leesbare letters, dat doet nu net weer afbreuk aan het concept en bewijst dat daar iemand juist het logo _niet begrijpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:45
MankE NeliZ schreef op 01 oktober 2002 @ 20:50:
[...]

Mijn onderbouwing lijkt mij duidelijk - om het minste of geringste posts deleten is wat mij betreft geldingsdrang. En als jij dit flamen vindt dan kan ik jouw op mijn beurt weer beschuldigen van stemmingmakerij :) Sorry dat ik niet de schoenen van de modjes gelikt en gekust heb (en DIT was nu flamen! :) ). Maar ff alle gekheid terzeide - een beetje kritiek moet toch kunnen?

[...]

Daar ben ik het ook helemaal mee eens - maar om nu coole corporate logo's te deleten omdat er geen lulverhaal bij staat vind ik echt te ver gaan.

[...]

En als er geen verhaal bij staat kan niemand er op reageren? Overigens ga ik er van uit dat er in een dergelijk forum, waar het potentieel redelijk goed is, de kwaliteit iets hoger ligt dan als je ff naaar buiten kijkt - heb een beetje vertrouwen in de menseheid! :)

[...]

Het gaat niet om vertrouwen in mensen. Het probleem is, dat er duidelijk is gezegd dat een post een onderbouwing moet hebben.
Geen opsomtopics hier. Doe dat maar in de HK.
Het spijt me, maar dat zijn nou eenmaal de regels. Er zijn hier mensen die meer willen dan een logo zien; met wat rondsurven kan dat ook wel. Maar juist de onderbouwing is het interessante; anders heeft het hele topic verder geen 'waarde'.

Dat je het geldingsdrang van de modjes noemt vind ik daarom overdreven. Er is goed gezegd dat er onderbouwing moet zijn waaróm je je logo mooi vind. Dan heb je je daar aan te houden. (8>

edit:

[flame arg="kon het niet laten >:)"]
Waarom hebben mensen met >1000 posts meestal niet zulke posts :? :P
[/flame]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RM-rf schreef op 01 oktober 2002 @ 20:02:
[...]
Nog een voorbeeld waarom de situatie zo belangrijk is:
Ik laat niets drukken, maar print alles zelf; briefpapier, enveloppen, facturen, etc. Sowieso veel goedkoper, perfecte kwaliteit (Canon S900) en meer controle: ik bepaal immers alles zelf. :)

En die gele kleur over de fax wordt gewoon wit, dat het er dan wat minder mooi uit ziet lijkt me niet erg relevant. Fax afdrukken zien er sowieso niet mooi uit, daar is het ook niet voor bedoeld, enkel om het functionele aspect om informatie over te zenden. Verder fax ik niet zoveel, hooguit met mijn leveranciers. Maar weinig consumenten hebben een fax.
Ook hier geldt weer: dit ligt aan de situatie. :)

Misschien voor een doorsnee bedrijf, mijn bedrijf is anders. Ik heb geen winkelpand. Communicatie met mijn (toekomstige) klanten verloopt hoofdzakelijk via internet. De website zal het centrale aanspreekpunt worden waar mijn klanten hun keuze op zullen baseren. Bestellen is enkel mogelijk via de website, afgezien van telefoon kontakt. De uitstraling van mijn website is dus enorm belangrijk. Ik zou zelfs zo ver willen gaan door te zeggen dat mijn website mijn bedrijf IS. Dit is immers het enige waar de klant mijn bedrijf op kan beoordelen.
Ruimtegebrek, ik vind dat wel mee vallen hoor. Ik vind de layout waar ik nu mee bezig ben erg ruim ogend.

Ondanks jouw charmerende opmerkingen heb ik toch de moeite genomen de layout op een website te zetten zodat je het eens zelf kunt bekijken: http://62.216.6.28/goldenelite:8000

Dit is de layout waar ik op dit moment aan het werken ben, volop in development dus; niks werkt nog.

N.B. Ik wil duidelijk benadrukken dat bovenstaande URL niet de website is van mijn bedrijf en ook geen links daarnaartoe bevat. Ik verkoop op de site niets, en is enkel bedoeld een voorbeeld te geven van de context waarin mijn bedrijfslogo gebruikt zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Bij deze wil ik even verzoeken om te stoppen met het hebben van commentaar op het moderatiebeleid in dit topic. Als je wilt klagen dat één van de mods zijn werk niet goed doet, spreek hem dan zelf aan, of mail naar Tom, HGA Devschuur.

Ik waarschuw niet omdat ik dat zo cool vindt, ik waarschuw omdat ik dat nodig acht. Achteraf een goede inschatting, naar ik meen. En dan nog doe ik het voor users als RM-rf die hier geduldig hun reply tikken, en niet voor mezelf.

In dit topic hebben we het over logo's, niet over incompetente of statusgeile mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yoozer schreef op 01 oktober 2002 @ 20:58:
[...]
de 'ruimte' die een logo trouwens inneemt in kb is volledig irrelevant omdat het bij de pro's vrijwel altijd gaat om een logo in vectorformaat. vector is per definitie makkelijk te zippen (bezier curves), en houdt zich op elk formaat goed. als je er van uit mocht gaan dat je logo in VML of in flash altijd weergegeven zou worden dan was het ruimte-argument al compleet weg.
Vectoren zijn heel leuk. Vooral als je dingen gaat drukken, en daarbij wordt bijna altijd geresized. Bij dat resizen blijft het beeld/logo scherp, omdat hij in feite opnieuw opgemaakt wordt. Vectoren zeggen hóe een beeld/logo gemaakt wordt, zodat de drukmachine zelf naar hartelust kan resizen.

Echter één probleem: ik druk niets. :+ ;)

Ik print alles zelf. En op de website, zowel als op het briefpapier / enveloppes, zal het logo in breedte en hoogte niet veranderen. Dus vectoren hebben geen voordeel bij mij. Mocht ik de grootte willen veranderen, dan kan ik dit met Photoshop doen. :)
gaan we even terug naar je logo.

[afbeelding]

wat is er nu zo verkeerd aan?

- er zit geen beeldmerk in. er is geen figuurtje, er is alleen tekst en omlijning.
- het woordje 'computers' staat erg verloren in het midden - absoluut niet uitgebalanceerd.
- dat je het woordje 'computers' er nog eens onder moet zetten illustreert het schrijnende gebrek aan het beeldmerk.
- het overleeft 't niet echt op de kopieermachine (het geel tenminste, dan). kan natuurlijk worden tegengegaan door het wit te maken, maar dan is het hele effect weg.
Geen beeldmerk nee, misschien komt dat later.
Verder zijn het eigenlijk twee bedrijven: Golden Elite Computers en Golden Elite Internet Services, waarbij enkel het bovenste gedeelte van het logo (Golden Elite) gelijk blijft.
En voor zover ik weet, zet een kopiëermachine het geel om in wit, iets wat ik nog uit zal proberen.
wat kun je er aan verbeteren?

- verzin een beeldmerk.
- verzin een beeldmerk en een andere naam. 'golden elite' klinkt als een taiwanese spelletjesfabrikant voor gehackte 8-bit nintendo games.
- doe iets aan het 'computers'. in hetzelfde font achter 'golden elite' zetten.
- verzin in vredesnaam nou dat beeldmerk >:)
Een Taiwanese spelletjesfabrikant voor gehackte 8-bit nintendo games? :'(

Ik vind het juist een coole naam, ook was het domein nog vrij. Maar de naam staat voor mij vast, dus helaas voor mensen die zoeken naar gehackte 8-bit nintendo games...
ik verkoop alleen i386-compatible computers. :)

Verder zijn de namen van de computersystemen die ik aanbied - Value, Balance & Performance - allemaal in hetzelfde lettertype als Computers. Ik vind dit zelf juist wel mooi. Helaas kan ik dit nog niet illustreren op de URL van m'n vorige post.
- over smaak valt niet te twisten. over professionaliteit wel. ik vind dat je het tot nu toch echt heel redelijk hebt opgenomen (zware kritiek, toch?) dus daarvoor krijg je van mij wel een pluim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

jongens, wat heeft dit nog met je favoriete logo te maken? Dit is geen sitecheck of logocheck-voor-je-eigen-bedrijf topic...

dus cut the crap en graag zou ik nog van wat designgoden een uitgesproken mening over wat logomateriaal horen.

Mocht het postgedrag aan strontgooien blijven grenzen dan hebik hierbij gestemd voor een groot slot op dit topic ;)

ik dank u..

offtopic:
P.S.: RM-rf: zie ik je nu ordinair flamen :? altijd gedacht dat je je wel zou beheersen in zulke situaties ;)

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 23:34
Een erg geinig logo vind ik dat van thinkahead:
Afbeeldingslocatie: http://www.thinkahead.nl/images/bord_think.gif
Het lijkt alsof er juist niet over na is gedacht, omdat die D er niet op past.

Misschien leuk om te weten dat het logo van ASML: Afbeeldingslocatie: http://www.asml.com/images/logos/ASML_logo.jpg door hun machines wordt gebruikt om de wafers in de juist positie te krijgen: de smalle lijntjes zo dicht naast elkaar gaan namelijk interfereren, en daarmee kan je heel nauwkeurig een positie vaststellen. Zo wordt geen ruimte verspilt om toch op elke wafer reclame te maken :).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 10:43

klaaz

it's me!

Afbeeldingslocatie: http://www.akzo.nl/_common/images/logo_akzo2.gif
Ook een leuke. Logo zegt ook iets:
De blik gericht en de hand open voor de toekomst. Ondertussen vasthoudend aan het verleden.

In mijn ogen een herkenbaar logo, voor een niet consumentengericht bedrijf een hele opgave soms. Dit logo is echter sterk geënt op de mens in plaats van het product, wat ongetwijfeld te maken heeft met de veelheid aan producten die men produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 02-05 17:21

Mentalist

[avdD]

ajvdvegt schreef op 01 oktober 2002 @ 23:42:
Een erg geinig logo vind ik dat van thinkahead:
[afbeelding]
Het lijkt alsof er juist niet over na is gedacht, omdat die D er niet op past.
Ziet er wel grappig uit :)

Maar kun je dit logo dan uitleggen, want ik vat 'm verder eigenlijk niet ;(
Roland schreef op 02 oktober 2002 @ 00:39:
Even een andere vraag, heb het topic nou 3 keer doorgeworsteld... maar volgens mij is mijn Post verwijderd. Waarom?
Waarschijnlijk door gebrek aan onderbouwing.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Laatst online: 28-04 22:48

tie-rep

nu met ir. !

Ok, ik kom ook nog even wat platgetreden paden aanharken:

Lucky Strike:
Afbeeldingslocatie: http://perival.com/delillo/lucky_strike.jpeg

Door de grote ontwerper zelf!
Ik weet niet wat het zo bijzonder maakt, maar het is precies goed.

Lekker font, goede verhoudingen met de cirkels en vooral dat de uitlijning en spatiëring niet met een lineaal bepaald is.

moderne stijl: Burton (snowboards)
Dit logo van Burton is nog niet zo heel oud, maar inmiddels ook al weer door verschillende andere merken gejat.
Afbeeldingslocatie: http://www.burton.it/sito/logo.gif

en helaas door Burton nu weer vervangen door het volgende logo
Afbeeldingslocatie: http://mirror03.burton.com/images/common/hub/burton_tag.gif

Het oude logo had een stijl die mij het gevoel geeft van 'een spoor in de sneeuw carven'. Het ultieme snowboarden dus! Ook daarbij een stoer font, met een leuk grapje, maken het plaatje compleet.
Ook ben ik wel voorstander van een 'kader'/omlijning en daarbij een gevoel dat er iets afgedekt wordt. Dit straalt een kracht uit die heel veel logo's missen.

Nieuwe logo van Burton vind ik zelf een beetje gezocht. Het is qua totaal beeld wel sterk, maar het geknutselde 'b'-tje in die pijl vind ik een grote misser...

Nu ik hier naar zit te kijken moet ik ook meteen aan nike ACG denken. (jatwerk of goed gekeken naar Burton??!)
Afbeeldingslocatie: http://www.utemountaineer.com/images_vendors/nike_acg_logo.gif
niet zo sterk, maar beetje hetzelfde gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17618

jeetje bartje.
best leuk dat je de creatiefste bij scouting bent, maar dat hoort dus niet in deze draad

edit1:
dat wasdan ook geen onderbouwing:
probeer eens: waarom blauw.. wat is het effect van dat gele (onleesbare) lettertype erop.. waarom is dat lettertype zo groot, hoe zit het met de balans. de kleurstellingen, de beweging etcetera.

een logo is niet leuk omdat er een bepaald plaatje instaat.

edit2:
en bovendien loopt dus dat 'stanleystam' door die zwarte lijnen heen waardoor het ookalbagger te lezen is.
EN niet schaalbaar.

* Anoniem: 17618 moet hier eerlijk toegeven dat ik dat ook allemaal niet kan maar ik post hier dan ook niet mijn eigen logos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35302

Afbeeldingslocatie: http://i.cnn.net/cnn/.element/img/1.0/logo/cnn.gif

Briljant. waarom? omdat het zo ontzettend herkenbaar is. en tuurlijk is dat makkelijk te zeggen omdat het ook elke dag continue op het scherm te zien valt. Maar dan nog blijft deze beter bij dan sommige andere tv logo's. (grafisch gezien vind ik het overigens een hondslelijk ding :) maargoed ik denk niet dat iemand een product niet afneemt omdat het logo niet mooi is (ik bedoel niet onprofessioneel) belangrijker is de herkenbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46753

Simpeler kan haast niet. Neem gewoon de fonetische uitspraak van je initialen en gebruik dat als logo.

Afbeeldingslocatie: http://www.doorbreaker.com/Brandshistory/aemkei.gif

MK oftewel de naam van de in 1995 begonnen ontwerper van hiphop-wear Martin Klosseck. Van oorsprong Duits maar woont in New York vanwaar meerdere kledinglijnen van het merk komen.

Simpel, strak en de kleding zit nog lekker ook! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 19:21

waxle

Schavuit & Schobbejak

Anoniem: 46753 schreef op 02 oktober 2002 @ 11:07:
Simpeler kan haast niet. Neem gewoon de fonetische uitspraak van je initialen en gebruik dat als logo.

[afbeelding]
Vind dat wel een voorbeeld van leuk concept en mindere uitvoering... vooral het gebruik van die versleten en o-zo has-been-hippe Serpentine :P

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

Afbeeldingslocatie: http://www.uva.nl/template/gfx/uvalogo_top.gif
Universiteit van Amsterdam
Op zichzelf is het niet eens zo'n heel bijzonder logo, maar in combinatie met de rest van de huisstijl vind ik 'm erg sterk. Duidelijk ontworpen voor de vele z/w publicaties die de UvA uitbrengt. Dit logo kan sterk verkleind worden en is dan nog steeds heel herkenbaar, bijvoorbeeld op de rug van een boek.

Afbeeldingslocatie: http://www.citroen.nl/frontoffice/grfx/logo.gif
Citroen
Het mooiste aan dit logo is, vind ik, dat het refereert aan de geschiedenis van innovaties waar Citroen verantwoordelijk voor is. Dit logo stelt namelijk een 'gehoekt' tandwiel voor (een tandwiel waarbij de tanden niet recht zijn, maar geknikt). Dit zou een vinding zijn van de oprichter, Andre Citroen. Dit logo is al bijna 100 jaar oud.

Afbeeldingslocatie: http://www.nationalgeographic.org/images/logo_new.gif
National Geographic
Pure eenvoud en herkenbaarheid. Zelfs al zou je de "National Geographic" van de voorkant van het blad weglaten, dan nog herken je ze in no time vanwege de dikke gele rand.

Afbeeldingslocatie: http://www.mtv.com/sitewide/headerfooter/images/icn_mtv_box_logo.gif
MTV
Eigenlijk vind ik dit een oerlelijk logo. Wat ik wel leuk vind is dat ze, in tegenstelling tot 99% van alle logo's, alles met het logo kunnen doen wat ze willen. Juist die variatie die ze op die manier aanbrengen maakt het logo zo leuk. Een van de leukste die ik tot nu toe heb gezien was een parachutist die in twee delen op de 'M' viel. Een deel met de armen wijd (de 'T') en een deel met de benen wijd (de 'V'). Hulde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
  • Laatst online: 22-08-2020
Maar waarom heeft MTV altijd van die sterke filmpjes tussen de videoclips door (tegenworodig minder dan voor een paar jaar terug overigens)? omdat ze destijds kunstacademies en freelancers vroegen voor dit soort kleine filmpjes ... Hierdoor was hun stijl altijd bijna uniek, vooruitstrefend en gewaagd: iets wat ik altijd zeer gewaardeerd heb aan MTV, ze gaven onbekende mensen de kans ...

Weet iemand ook alweer van wie het filmpje kwam van dat het MTV logo in een gloeilampzat en er vliegjes omheen vlogen. Dat bureau (ja, nu is hjet een reclamebureau ;) heeft echt geweldige dingen destijds gedaan voor MTV ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 17:10

phizzie

always look on the bright side

[quote]MankE NeliZ schreef op 01 oktober 2002 @ 15:31:
Naast de eerder genoemde logo's van Aphex Twin en Sun vind ik ook de volgende logo's mooi:

<knip bush plaatje>

>> Pictogrammen die op letters lijken.

[afbeelding]

Deze pictogrammen die op letters lijken, zijn inderdaad letters! In het CorelDRAW! pakket zit die er standaard als font bij, en wel het lettertype Amelia.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/phizzie/amelia.gif

aw snap, was dat het alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het is trouwens wel belangrijk om 3 categorieën te onderscheiden binnen de Logo's. Je hebt nl:
  • Tekst
  • Tekst met afbeelding (o.i.d.)
  • Alleen afbeelding
Wat mij trouwens opvalt is dat veel mensen kiezen voor Logo's die bestaan uit alleen letters. Met andere woorden ze zijn ook tevreden als ik bijvoorbeeld Woudloper in Arial Bold zet, mooi lijntje eronder en klaar ik kees...

Persoonlijk vind ik de laatste categorie altijd wel erg goed, aangezien je hiervoor gaat dat mensen dus jou merk gaan herkennen op basis van een afbeelding. Veelal gebeurd dit dus bij de autobranche al zeg ik hetzelf. Kijk maar naar de logo's van:
  • Citroën
  • Audi
  • Opel
  • etc.. etc..
* Woudloper vroeg zich af hoe andere hier over dachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

PatrickPietens schreef op 02 oktober 2002 @ 11:44:
Weet iemand ook alweer van wie het filmpje kwam van dat het MTV logo in een gloeilampzat en er vliegjes omheen vlogen. Dat bureau (ja, nu is hjet een reclamebureau ;) heeft echt geweldige dingen destijds gedaan voor MTV ...
offtopic:
geen idee. Maar Daan, een kennis van mij, heeft de Kodak award gewonnen op het filmfestival met Schimmelpenninck. En dat is heel wat!

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

wow. Er zijn meer mensen die Sony/Ericson een luchtverfrisser als logo vinden hebben :)

Maar wat ik niet helemaal begrijp: WAT vinden mensen goed aan dat logo? Ik vind het zelf een zwaar loos onhandig en volstrekt zijn doel missend logo, maarja, ik ben geen professioneel designer. :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
(jarig!)
Ik heb al heel wat mooie logo's gezien.. Ik vind soms de simpele logo's erg mooi en soms ook de 3D-look-met-met-dropshadows-en-andere-meuk.. Die van de brandweer vind ik geweldig, simpeler maar moderner..

Deze is eigenlijk niet echt een logo, hoewel het visje wel het beeldmerk is van OpenSSH en da's toch nagenoeg hetzelfde:

Afbeeldingslocatie: http://www.openbsd.org/art/sublow.jpg

Visje bij OpenBSD logo:

Afbeeldingslocatie: http://www.openbsd.org/images/puffy31.gif

Leuk vanwege de vergelijking met de echte blowfish, deze Blowfish (compressie dinges bij SSH)

Verder vind ik het Navision logo mooi.. Strak, simpel, zakelijk maar toch apart..

Afbeeldingslocatie: http://www.albany.co.uk/partners/navision_logo.gif

Mooier dan het oude iig:

Afbeeldingslocatie: http://www.masi.com/images/navision.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54602

Afbeeldingslocatie: http://www.zeeman.com/internet/internet.nsf/koosStart.gif

En dit is een van 's lands bekendere logo's waar niemand mee geassocieerd wil worden. Toch grappig, want als de winkelformule niet zou werken, zou Zeeman al lang opgedoekt zijn. Het logo straalt goedkoopheid uit door kleurgebruik, en door het gebruik van een kind in het logo zouden ouders kunnen denken dat er kinderkleding kopen nog wel kan, maar voor hun eigen outfit zoeken ze wel wat duurders... Ook zelden een winkel gezien waar de meeste mensen de plastic tas (met vastgeniete kassabon) al in een andere tas gestopt hebben voor ze buiten zijn.

Mijn advies aan zeeman luidt dan ook: verkoop naast zeemantasjes ook blancotasjes voor 2 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17618

lieve triple M.
waarom zijn in hemelsnaam jouw logos goed?
omdat ze simpel-zakelijk en apart zijN?? wa's dat?
en vanwege de vergelijking met blowfish???
*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 16:06

spacy

+++

ziet niemand anders de"e" (ericson) en de "s" (sony) in het logo ?
vind ik best wel grappig gedaan eigenlijk voor een wc blokje ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/sony.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/ericson.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
(jarig!)
Anoniem: 17618 schreef op 02 oktober 2002 @ 15:43:
lieve triple M.
waarom zijn in hemelsnaam jouw logos goed?
omdat ze simpel-zakelijk en apart zijN?? wa's dat?
en vanwege de vergelijking met blowfish???
*zucht*
Allereerst, 'lieve' Lotte, zijn het niet mijn logo's. Verder is er bij het editten bij mijn reactie het een en ander weggevallen, maar dat lijkt me nauwelijks reden om te zuchten. Doe dus in hemelsnaam niet zo overdreven.

Het SSH visje vind ik mooi vanwege het strip-uiterlijk, een grappige maar toch professionele tekenstijl, en de link die wordt gelegd met de daadwerkelijke blowfish. Dat had er moeten staan. Zo beter? Zo niet, jammer dan.

Verder kan ik een logo toch hoop ik mooi vinden omdat het de combinatie simpel, zakelijk en strak heeft? Een logo heeft een bepaald doel, lees maar eens wat marketing en/of communicatie boeken, de kennis zal je goed doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

DarkX schreef op 30 september 2002 @ 15:30:
Ben nu zelf ook weer ff met illustrator aan het schetsen voor logotjes, deze zag er wel vrij strak en stabiel uit imo :)
[afbeelding]
Ik krijg er jeuk van, doet me denken aan de combinatie van de NS en een 1 of andere fascistische organisatie, de SSen spelen mee.

Beiden niet echt positief. Hoewel de NS wel een duidelijk logo heeft, straalt ook een beetje lompheid uit, iets wat past bij de houding van de NS.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

OzBoz schreef op 02 oktober 2002 @ 17:29:
[...]
Ik krijg er jeuk van, doet me denken aan de combinatie van de NS en een 1 of andere fascistische organisatie, de SSen spelen mee.
"kaartjes kaufen macht frei?" >:)

nog een bijdrage van de ultieme designersgroep (lik, lik, maar niet altijd - het is gewoon dat ik spul in '97 heb gezien dat pas aansloeg in 2001 - en dat vind ik erg knap, het wil gewoon zeggen dat je een gruwelijk grote invloed hebt) - het logodesign van designer's republic in wipeout, en dan speciaal de 'AngryMan(tm)'.

http://www.thedesignersrepublic.com/ < zichtbaar op de frontpage. de manier waarop zij vectors gebruiken en voorwerpen snel en duidelijk in een icoon verpakken dat zowel vervreemdend als vertrouwelijk werkt verteld mij dat er een hoop talent achter zit- iconen en pictogrammen maken die gelijk vertellen wat iets is of wat iets doet, en dan nog zo simplistisch als dat - da's lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Laatst online: 29-03 23:34
W3ird_N3rd schreef op 02 oktober 2002 @ 01:25:
[...]
Maar kun je dit logo dan uitleggen, want ik vat 'm verder eigenlijk niet ;(
[...]
Is dat een serieuse opmerking? Laat ik daar maar wel vanuit gaan.
Even voor degenen die het engels niet volledig machtig zijn: 'think ahead' = 'vooruit denken'. Dus eerst denken, dan doen, zeg maar - wat jij ook had moeten doen voor je op 'verstuur bericht' klikte 8).
En het getuigd juist niet van vooruitdenken als je een bord maakt met daarop je bedrijfsnaam, en dan de letters te groot maken zodat de laatste er niet meer op past. Dat ze juist zoiets als logo gebruiken getuigt van twee stappen vooruit denken, maar dat ga ik maar niet uitleggen denk ik....

Mocht je ooit nog een spandoek gaan maken ofzo, dan raad ik je aan eerst even uit te meten hoeveel ruimte je per letter hebt, want het staat zo onprofessioneel als je steeds kleiner moet gaan schrijven. ;)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
http://www.thedesignersrepublic.com/ < zichtbaar op de frontpage. de manier waarop zij vectors gebruiken en voorwerpen snel en duidelijk in een icoon verpakken dat zowel vervreemdend als vertrouwelijk werkt verteld mij dat er een hoop talent achter zit- iconen en pictogrammen maken die gelijk vertellen wat iets is of wat iets doet, en dan nog zo simplistisch als dat - da's lastig.
ondanks dat het hier over pictrogrammen en iconen gaat, moet ik je gelijk geven dat ik ook altijd fan geweest ben van thedesignersrepublic ... zo vreemd, maar toch ook weer zo herkenbaar, en dit is dan ook precies waar hun kracht ligt!

briljant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
spacy_ schreef op 02 oktober 2002 @ 15:52:
ziet niemand anders de"e" (ericson) en de "s" (sony) in het logo ?
vind ik best wel grappig gedaan eigenlijk voor een wc blokje ;)

[afbeelding]
[afbeelding]
leuk gevonden, alhoewel ik betwijfel of dit achter het logo zit. Want dan zie ik ook nog wel meer letters en cijfers erin ... ze hebben nl. dan hetzelfde principe als een LED-display ... dus je zou inprincipe elke letter/cijfer ermee kunnen maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

OzBoz schreef op 02 oktober 2002 @ 17:29:
[...]

Beiden niet echt positief. Hoewel de NS wel een duidelijk logo heeft, straalt ook een beetje lompheid uit, iets wat past bij de houding van de NS.
:)

Dan heeft het zijn doel wel gehaald eigenlijk :P

ok, fascistisch vin ik trouwens wat overdreven, maar het moest wel beetje de secretive evil organisatie uitstralen, en das toch wel beetje de richting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman
  • Laatst online: 05-08-2024

Fireman

We talk about luxury problems

Afbeeldingslocatie: http://www.dynaudio.nl/logo2.gif

En daarnast past mijn user icon er ook wel bij. Pure and simple en als:

Afbeeldingslocatie: http://www.andbenelux.com/images/logo_nad.gif

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Fireman schreef op 03 oktober 2002 @ 14:19:
[afbeelding]

En daarnast past mijn user icon er ook wel bij. Pure and simple en als:

[afbeelding]
beetje korte motivatie :X

de laatste heeft niet eens een logo nodig, hun producten staan opzichzelf en ook zonder logo zou het duidelijk zijn dat het een NAD is.

idd is hun logo net zo strak en eenvoudig van uiterlijk als hun producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 15:47

Tim Schuhmacher

abasios

Inderdaad ik wou ook het logo van NAD plaatsen. Door de strakke letters en simpliciteit komt het logo erg degelijk over. Net zo als zijn hun audio appararatuur maken. Zij hebben strak gevormde audiocomponenten zonder poespas.

Eigenlijk steekt de rode kleur wat af tegen hun visie. Rood vind ik nogal een erg 'krachtige' kleur (beetje schreeuwerig), maar ze gebruiken het logo op de audioapparatuur zelf met wit/donkergrijs. Dat vind ik persoonlijker een betere versie van het logo.
Afbeeldingslocatie: http://www.andbenelux.com/images/logo_nad.gif

hier staat de grijs/witte logo her duidelijkst op: http://www.nadelectronics.com/Special/PP1.html

Veel mensen noemen hier 'herkenbaarheid' van hun favorietes logo als goed kenmerk. Ik snap opzich wel dat je logo herkenbaar is. Maar eigenlijk is toch alles herkenbaar. Het is zo'n vaag / abstract begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:0F4kxWQZZR8C:www.whatcomsoccer.com/images/Puma_logo.gif
Mooi lettertype, ik houw van erg bold.
En dan zo'n gespierd pumabeest erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Anoniem: 58 schreef op 28 september 2002 @ 22:40:
[over de mac...]

Blegh. Lauwe slappe patat gecombineerd met "papiersmaak" hamburgers. Om nog maar te zwijgen over de fritesaus ;)
offtopic, sowwy, maarrehhh Barbaar! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman
  • Laatst online: 05-08-2024

Fireman

We talk about luxury problems

spacy_ schreef op 03 oktober 2002 @ 16:20:
[...]

beetje korte motivatie :X

de laatste heeft niet eens een logo nodig, hun producten staan opzichzelf en ook zonder logo zou het duidelijk zijn dat het een NAD is.

idd is hun logo net zo strak en eenvoudig van uiterlijk als hun producten.
Pure and simple. Je geeft zelf aan van NAD, dat geld eveneens als Dynaudio. Als bekend bent in dat "wereldje" dan weet je waar het voor staat. Net als wat jij weer geeft over NAD.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Fireman schreef op 03 oktober 2002 @ 19:16:
Pure and simple. Je geeft zelf aan van NAD, dat geld eveneens als Dynaudio. Als bekend bent in dat "wereldje" dan weet je waar het voor staat. Net als wat jij weer geeft over NAD.
en daarom het verzoek de werking van het logo uit te leggen, ik (en met mij anderen) 'zitten niet in het audio-wereldje'; en heb dus de extra uitleg van spacy_ en Tim Schuhmacher dus nodig om dit te kunnen begrijpen, zie het als een dienst aan mensen die een thread proberen te lezen (en die zijn er).

ik moet ook zeggen dat ik bij het logo de werking van de outline variant erg mooi vind, waar ipv de rode vierkant enkel een dunne witte lijn het vierkant aangeeft;
dit zetten ze bijvoorbeeld op hun apparaten, dat heeft een veel minder grote signaal functie en is juist op de zwarte 'dozen' heel stylistisch en bijna klassiek (doet me ook een beetje aan BRAUN-vormgeving denken, elektrische appartuur, super functioneel vormgegeven, veel klassiekers uit de 60er en 70er jaren)

een perfect voorbeeld van hoe verschillende versies van een beeldmerk dienen te bestaan en het geen goede gewoonte is dar 1-op-1 kopieen van te maken, de rode variant zullen ze toepassen op drukwerk en in lichtbakken, die een hogere attentie-waarde dienen te hebben, terwijl op apparaten de outline-variant staat, die is ook goedkoper te drukken (het rode logo kan enkel op wite ondergrond gedrukt worden en dan in steunkleur (bordeaux)-rood)

apparaat met wit-op-zwart logo (linksbovenin):
Afbeeldingslocatie: http://www.nadelectronics.com/Gfx/AMP/C270.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ik moet trouwens zeggen dat het logo van Alec Empire er ook super strak uit ziet op een cd hoesje (zie icon) :) Ik weet dat het 4 6-en voorstelt, maar het idee ontgaat me ff, maar het maakt gewoon een hele stoere strakke uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33453

Ik vind het logo van Philips toch wel erg mooi.

Het lettertype doet vaak al genoeg. Want ik durf te wedden dat het logo van Philips minder goed onthouden wordt dan het lettertype zelf.
Philips laat soms het echte logo gewoon weg aangezien alleen Philips (in dat lettertype) al voldoende is. Dus niet zoals in het logo hier onder.

Afbeeldingslocatie: http://www.shipmate.nl/divers/philips.gif

Maar in combinatie met het logo is het helemaal in het geheugen gebrandt :)

Ook logo's als dat van Macromedia vindt ik persoonlijk erg goed. En zoals mensen hiervoor al zeiden komt dat vooral door de simpelheid ervan.

Afbeeldingslocatie: http://www.macromedia.com/uber/nav/pure_images/gn_mm_logo.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Och, het logo was goed, maar het is niet echt meer gangbaar in de huidige trend :) Daarom gebruikt Philips meestal nog alleen het woordmerk, wat wel strak genoeg is. Maar dat neemt niet weg dat het oude logo evengoed een begrip is, waardoor het evengoed overal nog een keer opstaat :)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 26306 op 07-10-2002 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOL
  • Niet online
DarkX schreef op 06 oktober 2002 @ 15:04:
[...]

Och, het logo was goed, maar het is niet echt meer gangbaar in de huidige trend :) Daarom gebruikt Philips meestal nog alleen het woordmerk, wat wel strak genoeg is. Maar dat neemt niet weg dat het oude logo evengoed een begrip is, waardoor het evengoed overal nog een keer opstaat :)
Ik denk ook niet dat de schoonheid van een logo het belangrijkste selectiecriterium is. Logo's nemen een zeer belangrijke plek in in de economie (marketing, communicatie, etc.) Ik denk dat het voor een bedrijf het belangrijkst is dat een logo goed blijft hangen, en wat dat betreft moet ik zeggen dat Philips en bijvoorbeeld Fortis het zeker niet slecht doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

FoOL schreef op 06 oktober 2002 @ 15:49:
[...]

Ik denk ook niet dat de schoonheid van een logo het belangrijkste selectiecriterium is. Logo's nemen een zeer belangrijke plek in in de economie (marketing, communicatie, etc.) Ik denk dat het voor een bedrijf het belangrijkst is dat een logo goed blijft hangen, en wat dat betreft moet ik zeggen dat Philips en bijvoorbeeld Fortis het zeker niet slecht doen :)
Nou. Ben ik niet helemaal eens. Philips blijft hangen omdat het zo oud is, en omdat het in zijn tijd wel een goed logo was. Fortis blijft hangen omdat het enorm veel geld aan reclame en promotie uitgeeft. Maar dat zegt nix over de kwaliteit van het logo imo. Een goed logo moet de eerste keer al strak uitzien, de stijl van het produkt goed uitstralen, en moet in welke vorm ook nog herkenbaar zijn. Na 2/3 keer zien moet het eigenlijk al behoorlijk blijven hangen in het ideale geval. Maar uiteindelijk is natuurlijk elk logo herkenbaar te maken wanneer je het in elke reclamecampange en op elk billboard kwakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOL
  • Niet online
DarkX schreef op 06 oktober 2002 @ 15:57:
[...]

Nou. Ben ik niet helemaal eens. Philips blijft hangen omdat het zo oud is, en omdat het in zijn tijd wel een goed logo was. Fortis blijft hangen omdat het enorm veel geld aan reclame en promotie uitgeeft. Maar dat zegt nix over de kwaliteit van het logo imo. Een goed logo moet de eerste keer al strak uitzien, de stijl van het produkt goed uitstralen, en moet in welke vorm ook nog herkenbaar zijn. Na 2/3 keer zien moet het eigenlijk al behoorlijk blijven hangen in het ideale geval. Maar uiteindelijk is natuurlijk elk logo herkenbaar te maken wanneer je het in elke reclamecampange en op elk billboard kwakt :)
Philips is ook een ongelukkig voorbeeld eigenlijk. Het is idd al zo antiek dat er niet meer na te gaan valt of het goed blijft hangen. Het Fortis logo daarentegen ben ik nadat ik het voor het eerst gezien heb, nooit meer vergeten ("bah, weer dat vreselijke logo van Fortis"). Het beste logo blijft uiteraard een logo wat zowel een zekere schoonheid heeft, goed blijft hangen, en zoals jij al zei, moet het ook een zekere verwantschap hebben met het bedrijf waardoor je in het beste geval (zoals ik dat had bij de brandweer) het logo zelfs bij een bedrijf / instantie kunt plaatsen zonder dat je ooit hebt gehoord dat het logo van dat bedrijf is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6803

Afbeeldingslocatie: http://www.sas.com/usergroups/sugi/sugi26/images/compred.jpg
blijft een mooi logo, jammer dat het niet meer gecommuniceerd wordt na de fusie met HP. De Q is in dit logo het opvallendst, vaak is het afbeelden van de Q al voldoende om duidelijk te maken dat het om Compaq gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

FoOL schreef op 06 oktober 2002 @ 16:09:
[...]

Philips is ook een ongelukkig voorbeeld eigenlijk. Het is idd al zo antiek dat er niet meer na te gaan valt of het goed blijft hangen. Het Fortis logo daarentegen ben ik nadat ik het voor het eerst gezien heb, nooit meer vergeten ("bah, weer dat vreselijke logo van Fortis"). Het beste logo blijft uiteraard een logo wat zowel een zekere schoonheid heeft, goed blijft hangen, en zoals jij al zei, moet het ook een zekere verwantschap hebben met het bedrijf waardoor je in het beste geval (zoals ik dat had bij de brandweer) het logo zelfs bij een bedrijf / instantie kunt plaatsen zonder dat je ooit hebt gehoord dat het logo van dat bedrijf is :)
Philips heeft idd een logo dat vnl te lijden heeft aan z'n leeftijd, maar neemt niet weg dat het goed was. Maar fortis vind ik ronduit lelijk persoonlijk, en ook niet echt een goed logo imo. De eigenlijke vorm blijft ook niet echt hangen vind ik trouwens, je weet alleen dat het zo'n ranzige blokkendoos is :)

Maar wat ik eerder zei, bijv het DSM logo is ook al vrij oud, maar dat vind ik nogsteeds een superstrak herkenbaar EN functioneel logo. AH is trouwens ook al op leeftijd, en is na wat minimie restyles nogsteeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58

Blaise schreef op 03 oktober 2002 @ 17:33:
[...]
offtopic, sowwy, maarrehhh Barbaar! :(
<offtopic>Was bedoelt als spot op de vergelijking, uiteraard waag ik me wel eens aan het eten en drinken verkrijgbaar bij deze junkfood keten. De milkshakes zijn wel erg okay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 02-05 17:21

Mentalist

[avdD]

ajvdvegt schreef op 02 oktober 2002 @ 22:54:

Is dat een serieuse opmerking? Laat ik daar maar wel vanuit gaan.
Even voor degenen die het engels niet volledig machtig zijn: 'think ahead' = 'vooruit denken'. Dus eerst denken, dan doen, zeg maar - wat jij ook had moeten doen voor je op 'verstuur bericht' klikte 8).
En het getuigd juist niet van vooruitdenken als je een bord maakt met daarop je bedrijfsnaam, en dan de letters te groot maken zodat de laatste er niet meer op past. Dat ze juist zoiets als logo gebruiken getuigt van twee stappen vooruit denken, maar dat ga ik maar niet uitleggen denk ik....

Mocht je ooit nog een spandoek gaan maken ofzo, dan raad ik je aan eerst even uit te meten hoeveel ruimte je per letter hebt, want het staat zo onprofessioneel als je steeds kleiner moet gaan schrijven. ;)
Nu snap ik 'm :*

Ik ken wel Engels en snap de tekst op het bord wel, maar ik ben niet bepaald snel van begrip :)

Hij is wel goed ja :)
En dat van 2 stappen vooruit denken snap ik weer wel, doe ik zelf ook wel eens maar dan snappen anders het weer nite 8)7 :P

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 26306 op 07-10-2002 11:36 . Reden: quote verwijderd ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36147

<-- _/-\o_

M'n Icon, hét Ramms+ein logo...

De R en de aangepaste t (= +) perfect in elkaar verwerkt, met maagdelijk wit (hoe
ironisch) en een perfecte, Duitse kleur groen. Mijn #1 band, mét een #1 logo :)

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/36147/rammstein.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 36147 op 06-10-2002 18:30 . Reden: Ach jaaa :Z... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Anoniem: 36147 schreef op 06 oktober 2002 @ 18:27:
<--

De R en de aangepaste t (= +) perfect in elkaar verwerkt, met maagdelijk wit (hoe ironisch)
en een perfecte, Duitse Rammstein kleur groen. Mijn #1 band, mét een #1 logo :)
De kleuren zijn trouwens wel es anders uitgevoerd hoor :) Maar het is wel een okay logo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36147

DarkX schreef op 06 oktober 2002 @ 18:29:
[...]

De kleuren zijn trouwens wel es anders uitgevoerd hoor :) Maar het is wel een okay logo :)
Mutter groen is het :) Check de Flashcards, hun site, wat van hun logo's...

GÉWELDIG logo gewoon, zo simpel, en zo geweldig over nagedacht :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

Anoniem: 36147 schreef op 06 oktober 2002 @ 18:27:
<-- _/-\o_

De R en de aangepaste t (= +) perfect in elkaar verwerkt, met maagdelijk wit (hoe
ironisch) en een perfecte, Duitse kleur groen. Mijn #1 band, mét een #1 logo :)

Deze dus:
[afbeelding]
Je vergeet wel de belangrijkste ironie binnen dat logo; het werd namelijk eerder meestal wit op zwart met rood gebruikt; terwijl de R en de T een kruis vormen.
Een referentie naar overbekende duitse beeldmerken uit de eerste en tweede wereldoorlog. ( links 123 :P )

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

waxle schreef op 06 oktober 2002 @ 21:45:
[...]

Je vergeet wel de belangrijkste ironie binnen dat logo; het werd namelijk eerder meestal wit op zwart met rood gebruikt; terwijl de R en de T een kruis vormen.
Een referentie naar overbekende duitse beeldmerken uit de eerste en tweede wereldoorlog. ( links 123 :P )
Mwa. Dat valt wel mee. De tijd dat het op zwart was was sowieso voor links, want dat is van mutter. Verder was de swastika in de eerste wereldoorlog nog helemaal geen fascistisch symbool, aangezien fascisme in WOI nog helemaal niet aan de orde was. En hoewel Rammstein wel vaker flirt met foute dingen, van militairistische geintjes ala links, grappen met fascisme tot geinen met kontneuken, Rammstein is nooit een fascistische band geweest. Vaak beschuldigd ervoor, maar het is echt absoluut niet waar imo. Daarbij vind ik het logo trouwens niet echt lijken op een swastika/hakenkruis, het lijkt nog eerder op het rooie kruis kruis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

Wie zegt dat ik het over swastika's heb? Ga maar eens kijken naar de vlag van het Duitse Keizerrijk van voor 1918; en naar de oorlogskruizen ( dus NIET hakenkruizen) op vliegtuigen en tanks... (zelf de huidige Luftwaffe gebruikt die kruizen nog) dan weet je wel wat ik bedoel.
Rammstein flirt ook graag met 'foute' dingen als Necrofilie, Blasfemie, Machtswellust en Fascisme en wordt daar ook nog wel eens verkeerd om begrepen, wat logisch is want niet iedereen zie daar de humor van. Ik praat ook over ironie; dus beter lezen gaarne :)

kijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.crwflags.com/fotw/images/d/de-impwa.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.tankmuseum.ru/images/pav6-5.jpg

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374
  • Laatst online: 19-03 12:19

Iken374

webhostingtalk.nl

spaceboy schreef op 28 september 2002 @ 22:25:
Alhoewel het een van de meest misselijke bedrijven van Nederland is, blijf ik deze mooi vinden. Erg eenvoudig en toch, als je iemand vraagt uit z'n hoofd dit logo te tekenen lukt dat soms maar met moeite!

[afbeelding]

En een goeie tweede, simpel maar superherkenbaar: Nike. Ik heb pas ergens gelezen waar het logo voor stond, maar zelfs zonder die uitleg is het al sterk.

[afbeelding]
Wat betreft het NS logo heb je het helemaal mis.
Ok, dit logo rules en iedereen kent het. Maar als je vraagt om het te tekenen gaat iedereen de fout in. Heh, we hebben er nog over gepraat tijdens een college in mijn psychologie tijd. Anyways, vraag maar eens aan vrienden om het te tekenen. Ze zullen het allemaal fout doen...

Achja. En wat vinden jullie van het superman logo dat ook hier gebruikt wordt als avatar?

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Iken schreef op 07 oktober 2002 @ 17:43:
[...]

Wat betreft het NS logo heb je het helemaal mis.
Ok, dit logo rules en iedereen kent het. Maar als je vraagt om het te tekenen gaat iedereen de fout in.
spaceboy schreef op 28 september 2002 @ 22:25:
Alhoewel het een van de meest misselijke bedrijven van Nederland is, blijf ik deze mooi vinden. Erg eenvoudig en toch, als je iemand vraagt uit z'n hoofd dit logo te tekenen lukt dat soms maar met moeite!
dat zei hij toch? :)
Achja. En wat vinden jullie van het superman logo dat ook hier gebruikt wordt als avatar?
niet 'strak', erg lastig te moderniseren. het moet het wel hebben van die blauw-rood-geel combinatie, en dat is eigenlijk wel een groot nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

Vind je het logo niet modern (meer)?
Ik vind het een tijdloos logo met erg veel kracht en verhaal. Het logo staat ergens voor en straalt kracht uit wat me brengt op een volgend punt.

Maakt het logo het product of is het andersom? Kijk naar het superman logo en wat is het Nike logo zonder het product Nike erachter?

EDIT: is min of meer al eerder genoemd kom ik net achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.superjob.nl/images/otop_logodirk.gif

Een heel groot supermarkt concern, dat vroeger begonnen is met een klein winkeltje, uitgegroeit tot landelijkste goedkoopste, en sinds kort met een gloednieuw logo.

kort maar krachtig in witte letters DIRK en rood op de achtergrond.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

waxle schreef op 06 oktober 2002 @ 23:52:
Wie zegt dat ik het over swastika's heb? Ga maar eens kijken naar de vlag van het Duitse Keizerrijk van voor 1918; en naar de oorlogskruizen ( dus NIET hakenkruizen) op vliegtuigen en tanks... (zelf de huidige Luftwaffe gebruikt die kruizen nog) dan weet je wel wat ik bedoel.
Rammstein flirt ook graag met 'foute' dingen als Necrofilie, Blasfemie, Machtswellust en Fascisme en wordt daar ook nog wel eens verkeerd om begrepen, wat logisch is want niet iedereen zie daar de humor van. Ik praat ook over ironie; dus beter lezen gaarne :)

kijk:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ah ok, zoals je het straks beschreef leek het wel een beetje een eufemisme voor een hakenkruis :) Denk dan die onzin over swastikas in mijn stukje maar weg :) Maar dan nog, het is echt het meest neutrale kruis dat je je kunt voorstellen, ik vind de link niet erg duidelijk. Het rooie kruis kruis heeft eigenlijk veel psieser die vorm dan dat duitse kruis. Maar rammstein flirt idd met foute dingen, dat zei ik ook al, maar mensen zien rammstein vaak als fascistoide band en dat is zeker NIET waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Waarom komen mensen toch steeds met eigen logo's? :?

Lijkt me sterk dat steeds uitgerekend het bedrijf waar jij werkt het mooiste logo heeft. Dan moet je daar OF zijn gaan werken vanwege het logo, wat me sterk lijkt, OF het is puur toeval, lijkt me ook sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-05 17:14

pistole

Frutter

heuh.. ik had net ook een logo gepost, en is zo maar weg :?
Als er een modje wilt opschonen prima, maar laat wel ff weten waarom! :(

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
BMW

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw.nl/img_site/idmodul_logo.gif

Strak, simpel, zeer herkenbaar en al bijna 100 jaar oud.
De blauw/witte vlakken symboliseren een vliegtuigpropellor (BMW maakte vroeger vliegtuigmotoren).

Adidas

Afbeeldingslocatie: http://www.adidas.com/images/gfxLogo.gif

Wederom strak, simpel, en heel erg herkenbaar. Het 'nieuwe' logo is zelfs beter dan het oude. De 3 strepen symboliseren dynamiek en kracht.

Duitsers zijn wel goed in logo's IMHO (er zijn dan ook al veel meer Duitse merken gepost in dit topic) ;)

[ Voor 0% gewijzigd door warp op 08-10-2002 14:24 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 22-01-2021
pistole:
heuh.. ik had net ook een logo gepost, en is zo maar weg :?
Als er een modje wilt opschonen prima, maar laat wel ff weten waarom! :(

Een oud en wijs man zei ooit "Lees de draad voor je blaat"

Er wordt gewoon streng gemod in dit topic, om rotzooi te voorkomen. Weinig tot geen argumentatie is gewoon *kloenk, deleten. Best als je het nog eens plaatst, maar licht het dan gewoon wat beter toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Oh, en even over die swastika, dat is van origine een al duizenden jaren oud Indiaas symbool voor de Zon, het Geboortewiel en Reincarnatie.

Omdat het toevallig door Hitler 'misbruikt' is wil dat nog niet zeggen dat het een 'slecht' symbool is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

warp schreef op 08 oktober 2002 @ 14:20:
Oh, en even over die swastika, dat is van origine een al duizenden jaren oud Indiaas symbool voor de Zon, het Geboortewiel en Reincarnatie.

Omdat het toevallig door Hitler 'misbruikt' is wil dat nog niet zeggen dat het een 'slecht' symbool is.
Daarom gebruikte ik ook expres het woord swastika en niet hakenkruis, ik wou even beklemtonen dat dat symbool wel meer inhoud dan de betekenis die het rond de 2e wereldoorlog heeft gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022

Het is zelfs al ouder, het schijnt dat bepaalde kometen een soort van swastika vorm achter zich laten, heeft keer in kijk gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

'het' logo van sony ericsson is mijn favorite;
Afbeeldingslocatie: http://www.sonyericsson.com/T68i/images/sonyericsson_logo2.gif
omdat het zo strak in elkaar zit
weinig kleuren bevat (zelfs zwart / wit / grijs) behoudt 't z'n kracht
het betekend niet specials (taal en zo)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

Je kan zeggen wat je wil en ik weet dat het symbool heel erg ver terug gaat maar dit symbool/teken/logo is niet meer te redden en zal nog heel lang zo niet altijd staan voor kwaad en wat al nog niet meer.

Heh, maar verwerk het gerust in een van je nieuwe logo's hoor. Ik kan je nu al vertellen wat de uitslag zal zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Iken schreef op 08 oktober 2002 @ 17:32:
Heh, maar verwerk het gerust in een van je nieuwe logo's hoor. Ik kan je nu al vertellen wat de uitslag zal zijn. ;)
Wees maar niet bang, ik vind het zelf n.l. een lelijk symbool ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40328

het Sony Ericson logo vind ik persoonlijk ook erg strak,
het straalt echt de high tech van SE uit....

ik vind het logo van maglite ook erg goed:
Afbeeldingslocatie: http://www.cjs.ath.cx/maglite.jpg
het steentje links laat zien dat de maglite sterk is (wat klopt :))
ook straat het kracht uit dat MAG zo vet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Volgens mij is dat een ram ipv een steentje... :/

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40328

ja nu je het zegt :)
ik altijd denken dat het een steendje is...
zie je wel dat ik er geen verstand van heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

UDuckling5 schreef op 10 oktober 2002 @ 13:32:
Volgens mij is dat een ram ipv een steentje... :/
volgens mij een katachtige (die zien goed in het donker) bijv een lynx ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 06-05 15:47

Tim Schuhmacher

abasios

Maakt het daarmee al niet een 'slecht' logo als hier al meerdere personen niet weten wat het voorstelt.
Alhoewel we hebben het er nu wel over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5

UDuckling5

Nachteend

Lynx of Poema kan idd ook :D

Flap

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.