Ok een aantal favoriete logo's van mij.
Nou één van de mooiste logo's vindt ik toch wel van Zeelandia, een hele mooi gele kleur met een zwart beeldmerk, het spreekt mij heel erg aan. Ook de rest van de huisstijl is erg mooi, alle voertuigen (auto's, vrachtwagens enz.) zijn ook allemaal volledig in het geel gespoten, daardoor vallen ze echt op op de snelweg

(ontworpen door Eden Design)
-

Een heel oud logo uit 1968, maar nog steeds een modern logo, je weet direct dat het de NS is.
(ontworpen door Studio Dumbar)
-
Dit logo is net nieuw, hoewel het bedrijf constant andere bedrijven overneemt, of fuseert blijft het beeldmerk sterk, hun identiteit valt direct op.
(ontworpen door TotalIdentity)
-
Nog niet zo heel oud, maar ik denk dat ik met dit logo wel de stijl bevestig die ik mooi vindt. Een modern beeldmerk voor het Ministerie van Binnenlandse Zaken.
(ontwerp door TelDesign)
-
En de laatste Achmea, een nieuw merk dat zich nu heel goed in de markt zet met grappige commercials op tv. Achmea is groot, en heeft een aantal andere verzekeringsmaatschappijen onder zich, al deze verzekeraars hebben sinds kort Achmea achter hun naam staan, daarvoor is een sterke identiteit nodig, ik denk dat dat wel is gelukt.
(ontworpen door TelDesign, dacht ik tenminste)
Allemaal logo's van nederlandse bedrijven, ontworpen door nederlandse ontwerpers. Internationaal zijn er zeker nog betere logo's zoals idd Nike, Coca Cola enz. enz.
Ik ben zelf nogal Eden Design fan, dus daar zijn nog wat meer logo's te zien:
www.edendesign.nl