Nog een voorbeeld waarom de situatie zo belangrijk is:RM-rf schreef op 01 oktober 2002 @ 20:02:
[...]
zelfs met het simpelste logo is het van belang om een zwartwit variant ervan te maken, dit ivm weergave over de fax, maar nog belangrijker, wegens drukkosten.
Zoals je misschien niet wist betaal je per drukgang.
als je jouw logo gaat drukken zit je met het probleem dat de gele kleur erg beeldbepalend is, maar voor rekeningenpapier, faxpapier, enveloppen allemaal een extra drukgang kan aardig in de kosten lopen.
Ik laat niets drukken, maar print alles zelf; briefpapier, enveloppen, facturen, etc. Sowieso veel goedkoper, perfecte kwaliteit (Canon S900) en meer controle: ik bepaal immers alles zelf.
En die gele kleur over de fax wordt gewoon wit, dat het er dan wat minder mooi uit ziet lijkt me niet erg relevant. Fax afdrukken zien er sowieso niet mooi uit, daar is het ook niet voor bedoeld, enkel om het functionele aspect om informatie over te zenden. Verder fax ik niet zoveel, hooguit met mijn leveranciers. Maar weinig consumenten hebben een fax.
Ook hier geldt weer: dit ligt aan de situatie.internet is absoluut geen belangrijke reden voor het design van een logo, zelfs verloopjes kun je nog redelijk met geditherde gifjes simuleren.
Misschien voor een doorsnee bedrijf, mijn bedrijf is anders. Ik heb geen winkelpand. Communicatie met mijn (toekomstige) klanten verloopt hoofdzakelijk via internet. De website zal het centrale aanspreekpunt worden waar mijn klanten hun keuze op zullen baseren. Bestellen is enkel mogelijk via de website, afgezien van telefoon kontakt. De uitstraling van mijn website is dus enorm belangrijk. Ik zou zelfs zo ver willen gaan door te zeggen dat mijn website mijn bedrijf IS. Dit is immers het enige waar de klant mijn bedrijf op kan beoordelen.
Ruimtegebrek, ik vind dat wel mee vallen hoor. Ik vind de layout waar ik nu mee bezig ben erg ruim ogend.Mn opmerking over centrering van een logo, dit is iets dat niet snel aan te raden valt, het ruimtegebruik van een gecentraliseerd logo is zeker niet optimaal, alhoewel het typisch een regel is waarop veel uitzonderingen te bedenken is, is het vaak een kenmerk voor eenmaanszaakjes, met een op een warme namiddag in elkaar geflansd logo.
Ondanks jouw charmerende opmerkingen heb ik toch de moeite genomen de layout op een website te zetten zodat je het eens zelf kunt bekijken: http://62.216.6.28/goldenelite:8000
Dit is de layout waar ik op dit moment aan het werken ben, volop in development dus; niks werkt nog.
N.B. Ik wil duidelijk benadrukken dat bovenstaande URL niet de website is van mijn bedrijf en ook geen links daarnaartoe bevat. Ik verkoop op de site niets, en is enkel bedoeld een voorbeeld te geven van de context waarin mijn bedrijfslogo gebruikt zal worden.