Wou net zeggen, het feit dat we het er nu hier over hebben is in principe al prima genoeg en het doel is bereikt -lijkt me- Bekendheid, herkenbaarheid als je straks dat logo weer ergens ziet opduiken.
dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, je logo als beeldmerk moet ook een duidelijke boodschap brengen, waar daar twijfel over bestaat kan dat een bedrijf veel schade brengen.willem169 schreef op 11 oktober 2002 @ 08:35:
Wou net zeggen, het feit dat we het er nu hier over hebben is in principe al prima genoeg en het doel is bereikt -lijkt me- Bekendheid, herkenbaarheid als je straks dat logo weer ergens ziet opduiken.
een voorbeeld daarvan is het Proctor & Gamble logo:

er ontstond het gerucht dat hierin 3 maal een 6 verwerkt was (door de 13 sterren), en de man horens had (in de kunsttraditie zou dat op een afbeelding van Mozes kunnen wijzen).
Daarbij een hardnekkige hoax waarin de directeur van P&G in een amerikaanse talkshow (Sally Jesse Rafael ofwel Phil Donahue) zou hebben bekend een Satanist te zijn en 10% van de opbrengst van P&G hieraan te besteden.
In 1992 besloot P&G tot een restyling, onder meer omdat ze in 10 jaar 150.000 vragen hierover moesten beantwoorden, eerst bleek dat een 'ajax'-achtig redesign nog meer reactie bleek op te roepen; nu was de baard waarin 3 6-en te vinden waren.
uiteindelijhk heeft men bewust gekozen voor een neutraal text-only logo:

zulk soort zaken zijn een belangrijke reden waarom abstracte vormen in een logo vaak de voorkeur hebben, enkel text of hooguit abstracte vormen, echter zelfs dat voldoet soms niet, zo zijn de pijlen van de doorgedraaide amerikaanse christenen nu gericht op het Disney-logo, waar (na een flinke avond doorzakken) 3 6-vormen in te ontdekken zijn, of de M van MacDonalds, waarin je als je het op zn kant zet een 13 kunt zien (een getal van vrijmetselaars).. tjah;
ook met zulke zaken dien je rekening te houden bi het ontwikkelen van een logo
(heb ik al gemeld dat een ramskop overigens ook een symbool van de duivel is
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Ik weet niet of hij er al bij staat maar mijn fav logo blijft het GameCube Logo 
Hier staat alles over het logo:
http://www.gamecubicle.com/features-gamecube-logo.htm
Waarom:
Het is op zich zo simpel. Het is een G maar ook weer 2 kubesen in 1.
Prachtig !
Hier staat alles over het logo:
http://www.gamecubicle.com/features-gamecube-logo.htm
Waarom:
Het is op zich zo simpel. Het is een G maar ook weer 2 kubesen in 1.
Prachtig !
Tsja, de mijne is niet echt een logo, meer een, ehm, logo van een film ofzow, maar ik vind en echt mooi.
Elke keer dat ik em weer zie voel ik de kracht van de film weer (Voor de mensen die de film niet kennen: Akira is een cyberpunk/horror/thriller anime (japanse tekenfilm) uit 1988).
[link naar plaatje die het niet meer doet]
Misschien is het wel een [censuur]logo als je de film niet gezien hebt, maar ja, ik heb de film nu gezien en ben niet meer objectief hè
Elke keer dat ik em weer zie voel ik de kracht van de film weer (Voor de mensen die de film niet kennen: Akira is een cyberpunk/horror/thriller anime (japanse tekenfilm) uit 1988).
[link naar plaatje die het niet meer doet]
Misschien is het wel een [censuur]logo als je de film niet gezien hebt, maar ja, ik heb de film nu gezien en ben niet meer objectief hè
edit:
sh*t ik mag niet van mijn site doorlinken... eerst maar es ff uitzoeken waar dat wel kan...
Hier _stond_ de grote versie van mijn logo dus...
sh*t ik mag niet van mijn site doorlinken... eerst maar es ff uitzoeken waar dat wel kan...
Hier _stond_ de grote versie van mijn logo dus...
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
even wat recycle-logo's

Ik vind dit beiden erg sterke logo's omdat ze duidelijk recycling uitbeelden. Maar ook omdat ze in welke kleurschakering dan ook duidelijk zijn. Vooral omdat dit logo op zoveel producten bruikbaar moet zijn is dat erg belangerijk [tegen een lichte verpakkingsachtergrond bijvoorbeeld kan het logo donker gemaakt worden en verliest daarmee niks van zijn herkenbaarheid.]
Natuurlijk zijn waarschuwing symbolen ook natuurlijk erg goed gemaakt, maar ja daar hebben ze vroeger wel over nagedacht. [geel/zwart contrast, simpele strakke vormen.] Wie is er in voor een redesign van het Nuclear Warning symbool ?

hier staan er wel wat, je kan ze ook meteen bestellen als je daar op de univ. zit
http://www.uow.edu.au/admin/personnel/ohs/hazsymb.html

Ik vind dit beiden erg sterke logo's omdat ze duidelijk recycling uitbeelden. Maar ook omdat ze in welke kleurschakering dan ook duidelijk zijn. Vooral omdat dit logo op zoveel producten bruikbaar moet zijn is dat erg belangerijk [tegen een lichte verpakkingsachtergrond bijvoorbeeld kan het logo donker gemaakt worden en verliest daarmee niks van zijn herkenbaarheid.]
Natuurlijk zijn waarschuwing symbolen ook natuurlijk erg goed gemaakt, maar ja daar hebben ze vroeger wel over nagedacht. [geel/zwart contrast, simpele strakke vormen.] Wie is er in voor een redesign van het Nuclear Warning symbool ?
hier staan er wel wat, je kan ze ook meteen bestellen als je daar op de univ. zit
LOL:
Do not wear thongs:

Dat dat echt bestaat zeg.....
Do not wear thongs:
Dat dat echt bestaat zeg.....
edit:
plaatje gefixt
plaatje gefixt
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
voor mij blijft NIKE een van de toppers omdat deze voldoet aan alle criteria die een logo tot een goed logo maken (naar mijn mening dan). Eenvoud, herkenbaarheid, bruikbaarheid, krachtig en perfect aansluitend bij het merk.
Hieronder een paar logo's waar ikzelf verantwoordelijk voor ben:
Hieronder een paar logo's waar ikzelf verantwoordelijk voor ben:

Verwijderd
human solutions staat 1 nederlands woord tussen, da's een beetje raar (hoewel training en consultancy natuurlijk ook als "nederlands" bedoeld zijn)
RM-rf:
dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, je logo als beeldmerk moet ook een duidelijke boodschap brengen, waar daar twijfel over bestaat kan dat een bedrijf veel schade brengen.
Eens, had slechts als intentie de associatie wat een beeldmerk op kan roepen bij het zien ervan. Als ik nu in het vervolg die "ramskop" zie, zonder Maglite erbij weet ik wel dat het over die zaklampen toko gaat.
Daarnaast zal het mij een worst wezen dat je dingen kunt zoeken in een symbool, want dat kun je ook in bijvoorbeeld Disney's Lion King, en in filmpjes van de WTC crash evengoed. Maar denk dat dat gewoon een ander verhaal is wat meer naar bijgeloof ruikt.
Voorbeeld: Akzo Nobel;

Je zou het natuurlijk (bijvoorbeeld) als Jezus figuur kunnen zien.. see my point?
Denk overigens dat het hele verhaal hierboven van dat logo met 2x 3x een 6 erin nog redelijk betrekkelijk is. Ligt volgens mij aan een aantal factoren, o.a. te weten de grootte van het bedrijf, de klantenkring enzovoorts. Denk dat een logootje voor laten we zeggen een hosting bedijf geenszins kwaad kan, of wil. Wie zou het opvallen?.. Maar zodra je over UUNET/Worldcom of NetworkSolutions gaat praten is het al weer wat anders.
Heel wat filosofisch gemelp weer over een stom tekeningetje
ja, klopt. Is ook besproken met de klant. Maar dit zijn zulke herkenbare en veel gebruikte termen in die wereld dat het op deze manier toch het beste is.Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 13:02:
human solutions staat 1 nederlands woord tussen, da's een beetje raar (hoewel training en consultancy natuurlijk ook als "nederlands" bedoeld zijn)
Verwijderd
Volgens mij staat het voor Achterlijk Kereltje Zonder Onderlichaam...willem169 schreef op 11 oktober 2002 @ 13:24:
[...]
Voorbeeld: Akzo Nobel;
[afbeelding]
Je zou het natuurlijk (bijvoorbeeld) als Jezus figuur kunnen zien.. see my point?
Ik zal zo fff op zoek gaan naar wat leuke logo's.. Heb nog wel een aantal favorites
Was deze kick ergens voor nodig? Lees de waarschuwingen nog even hier in dit topic, bullshit replies en nutteloze posts worden in dit topic net even wat strenger behandeld als normaal. Kijk even uit wat je post dus
mijn favo:

het is simpel en de naam is gewoon letterlijk gebruikt.

het is simpel en de naam is gewoon letterlijk gebruikt.
Ik vind het logo van IBM erg sterk en herkenbaar...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
[sub/me quote willem169 nog even[/ME]
[..]
Er wordt gewoon streng gemod in dit topic, om rotzooi te voorkomen. Weinig tot geen argumentatie is gewoon *kloenk, deleten. Best als je het nog eens plaatst, maar licht het dan gewoon wat beter toe.
het design van het IBM logo staat op naam van Paul Rand (vanaf 1956 in dienst van IBM),Mooooody schreef op 28 oktober 2002 @ 10:13:
Ik vind het logo van IBM erg sterk en herkenbaar...
[afbeelding]
sinds 1947 had IBM een outline logo in Beton Bold outline, een egyptienne die al veel overeenkomsten had, maar zeker de outline en het font zelf was enigszins 'onevenwichtig';
Rand verving het door de City Medium en haalde de outline weg:
in 1974 werden de blauwe lijnen geplaatst, dit was een verwijzing naar terminal regels.
knap aan het logo is hoe houdbaar het is op allerlei verschillende soorten van druk, zowel op kartonnen verpakkingsdozen alswel op high-quality drukwerk houd het zijn kracht.
Voor een overzicht in de ontwikkeling van het IBM-logo:
http://www-1.ibm.com/ibm/history/exhibits/logo/logo_8.html
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Allereerst natuurlijk onze tux, omdat dit het enige echte besturingssysteem is dat altijd werkt!

Dan hebben we natuurlijk nog hobbies, dus het volgende logo is van Fendt. Dit is een van de beste tractor merken op de wereld! In mijn vrije tijd werk ik bij een loonwerker om een beetje bij te verdienen wat computers is een veel te dure hobby.

En als laatste Lely (in maasland) zij maken landbouw machines waar wij dan weer graag gebruik van maken.

Dan hebben we natuurlijk nog hobbies, dus het volgende logo is van Fendt. Dit is een van de beste tractor merken op de wereld! In mijn vrije tijd werk ik bij een loonwerker om een beetje bij te verdienen wat computers is een veel te dure hobby.

En als laatste Lely (in maasland) zij maken landbouw machines waar wij dan weer graag gebruik van maken.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5
* Pelle gaat het gewoon nog maar een keer roepen:
Lees de draad voor je blaat!
Dat een bedrijf toevallig goed is in z'n core-business (besturingssystemen, tracktors, maandverband, geitewollensokken, I don't care) wil niet zeggen dat het daarom ook een goed logo heeft. Sterker nog, dat zijn niet de dingen die er toe doen.
Dingen als 'Ik vind het logo van Hertog Jan mooi omdat ze zulk lekker bier maken' willen we hier dus niet horen!
Lees de draad voor je blaat!
Dat een bedrijf toevallig goed is in z'n core-business (besturingssystemen, tracktors, maandverband, geitewollensokken, I don't care) wil niet zeggen dat het daarom ook een goed logo heeft. Sterker nog, dat zijn niet de dingen die er toe doen.
Dingen als 'Ik vind het logo van Hertog Jan mooi omdat ze zulk lekker bier maken' willen we hier dus niet horen!
vind het logo van Grolsch mooierPelle schreef op 28 oktober 2002 @ 11:11:
een van de betere 'bier-logo's'
erg herkenbaar door het kleurgebruik, overzichtelijk en stijlvol...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Een swastika is trouwens van origine het japanse teken voor de opkomst van de zon (een soort radar wiel). Dus waarom iedereen gelijk altijd loopt te gillen als ze dit zien. (IMO.. denk eens wat verder dan je neus lang is)waxle schreef op 06 oktober 2002 @ 23:52:
Wie zegt dat ik het over swastika's heb? Ga maar eens kijken naar de vlag van het Duitse Keizerrijk van voor 1918; en naar de oorlogskruizen ( dus NIET hakenkruizen) op vliegtuigen en tanks... (zelf de huidige Luftwaffe gebruikt die kruizen nog) dan weet je wel wat ik bedoel.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Roeligan schreef op 28 oktober 2002 @ 12:12:
Een swastika is trouwens van origine het japanse teken voor de opkomst van de zon (een soort radar wiel). Dus waarom iedereen gelijk altijd loopt te gillen als ze dit zien. (IMO.. denk eens wat verder dan je neus lang is)
overigens is het flink begrijpelijk dat mensen emotioneel op bepaalde tekens reageren, en denk ik dat, hoewel je best kritisch mag denken en vrage mag stellen, je respect dient te hebben voor mensen die emtoioneel reageren bij aanblik van een hakenkruis, evenzo hebben nog steeds een groot aantal oud-indie-gangers problemen met de japanse keizer en aanverwante symboliek
dat begrijp ik niet? wat is er zo mooi aan het kleurgebruik? juist Grolsch heeft geen duidelijke kleurherkenning, wdb is Heineken beter (groen is hun kleur, samen met zwart-wit contrast van het 'Heineken'-schild) of Amstel met de rood-witte cirkel (waar dat Dommelsch logo wer veels teveel op lijkt)Mooooody schreef op 28 oktober 2002 @ 12:06:
vind het logo van Grolsch mooier![]()
een van de betere 'bier-logo's'
erg herkenbaar door het kleurgebruik, overzichtelijk en stijlvol...
Grolsch is nogal weinig eenduidig, zo zijn de beugelflessen enkel aan hun aparte vorm herkenbaar.
het lettertype van Grolsch is een schrijfletter, weinig stijlvol, het wapenschild daarboven onherkenbaar.
Nee ik vind Grolsch (alhoewel lekker bier) allerminst een 'goed' logo of eenduidige huisstijl hebben.
een goed test voor een logo is om een detail eruit te nemen en deze uit te vergroten, of te kijken hoever je een logo kan abstraheren terwijl het herkenbaar blijft, met Grolsch loopt dat al direct mis.
op de link die zelf gaf :RM-rf schreef op 28 oktober 2002 @ 10:42:
[...]
Rand verving het door de City Medium en haalde de outline weg:
in 1974 werden de blauwe lijnen geplaatst, dit was een verwijzing naar terminal regels.
horizontal stripes now replaced the solid letters to suggest "speed and dynamism."
toch kan ik me meer vinden in het gegeven wat jij geeft
Verwijderd

het logo van studievereniging "Van der Waals" voor technische natuurkunde aan de tu eindhoven
ik vind dit logo erg krachtig door een aantal dingen
- herkenbaarheid, zelfs op grote afstand nog herkenbaar door de 2 cirkels, het profiel is ook los te gebruiken en zeer herkenbaar.
- symboliek. Van der Waals is een nederlandse natuurkundige waarnaar de vereniging genoemd is. Ontdekker van de vanderwaalskrachten die moleculen bij elkaar houden, gesymboliseerd in die twee bollen die door het hoofd (profiel van Van der Waals) bij elkaar gehouden wordt. De grafiek is een beroemde potentiaal kromme van Van der Waals
monotone logo, dus zeer handig in gebruik op allerlei uitingen zoals shirts, briefpapier fax etc

Beetje groot, sorry daarvoor.
Dit is een mooi logo en volgens mij nog niet langsgekomen. Een exacte representatie van de band.
We see things as we are, not as they are
Verwijderd
heb je het nou over het woordbeeld of over dat schild met leeuwen en draak? die tweede vind ik dus absoluut geen goed logo, mist herkenbaarheid
het naambeeld is volgens mij ook niet consistent door de jaren heen, dus ik zou eigenlijk durven zeggen dat Queen helemaal geen logo heeft
het naambeeld is volgens mij ook niet consistent door de jaren heen, dus ik zou eigenlijk durven zeggen dat Queen helemaal geen logo heeft
Verwijderd
Het topic is even dicht, er moet nog wat 'onderhoud' worden gepleegd, en ik wil nog eens overleggen wat we nou met dit topic moeten...
Dit topic is gesloten.