Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
Aangezien ie de platen zelf niet meer heeft post ik ze maar even..

Terran Wraiths uit Starcraft ;]

btw de iglo sukt idd
hey ik zie net dat er iets niet klopt aan die plaatje
[ Voor 0% gewijzigd door Allochtoon op 21-10-2002 23:41 . Reden: findit mordico ]
Je kan een glow gewoon keyframen hoor, staat allemaal in de help-files van max....Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 23:20:
Ow dan greetz ik niet..
En ja het wordt max script..
..
de betaler vervuilt
Verwijderd
omg, zooi uit mn "gebruik honderden primitives" tijdMeer werk van Ojah
Aangezien ie de platen zelf niet meer heeft post ik ze maar even..
das toch zeker 1.5 jaar geleden
Ja iglo suckt daarom gaan ze weg toch ?Allochtoon schreef op 21 oktober 2002 @ 23:30:
ikkon het niet laten, kijk dan hoe lievO-):'(
[afbeelding]
btw de iglo sukt idd
offtopic:
hey ik zie net dat er iets niet klopt aan die plaatje
[ Voor 0% gewijzigd door Martink op 22-10-2002 00:06 . Reden: Ik drukte perongeluk op verstuur bericht zonder dat ik iets getypt had ]
De complete user reference in het Nederlands, ik gok zo dat die niet bestaat. Voor NL tuts: zie mijn sig.amdrulezzz schreef op 21 oktober 2002 @ 23:06:
weet iemand waar ik een nederlandse userguide kan vinden voor 3dsmax 5? Vind dat 3d gedoe errug mooi, en heb sinds vanmiddag dit programmas dus. En ik heb zelf al wel zitten klooien (schiet niet echt op) , de help in het engels is wel te volgens maar in het nederlands zou het wel wat makkelijker gaan.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
komt die deel 3 ooit nogeens eigenlijk?Oogst schreef op 22 oktober 2002 @ 11:29:
[...]
De complete user reference in het Nederlands, ik gok zo dat die niet bestaat. Voor NL tuts: zie mijn sig.
daar zit ik al tijden op te wachten..
Bier, Whiskey en Metal!!
Ik zit net ff te kijken, maar waar staan die opties van ring, connect en loop dan?LiToKi schreef op 19 oktober 2002 @ 15:14:
[...]
hmm misschien ff wat ondersteunende plaatjes
je selecteert;
[afbeelding]
je drukt op ring en krijgt;
[afbeelding]
dan druk je op connect en je krijgt;
[afbeelding]
de nieuwe edge kan je weer selecteren met een loop;
je selecteert;
[afbeelding]
je drukt op loop en krijgt;
[afbeelding]
misschien is 't nut van de acties niet helemaal duidelijk, maar ze zijn een verademingje zal toch maar alles moeten cutten en 1 voor 1 telkens een edgeje moeten selecteren
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Is alleen bij een Editable PolyXLerator schreef op 22 oktober 2002 @ 18:33:
[...]
Ik zit net ff te kijken, maar waar staan die opties van ring, connect en loop dan?
Btw.. F1 zit er niet voor niets
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
lijkt wel of ze zweven? verder wel cool gemaaktHellhound schreef op 22 oktober 2002 @ 19:43:
Dit is mn laatste Lightwave rendertje, aangezien ik geen geld heb om op dit moment nieuwe speakers te kopen heb ik ze maar ff gemoddeld.Wel geresized, maar clickable naar de 1024 versie
, enjoy!.
[afbeelding]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Nee , zitten spikes onder , neem van mij aan dat ze goed vlak staan
M`n eerste, aller eerste gezicht

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
hehe, doet me denken aan het masker van The Mask
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Verwijderd
doe jij het dan beter !! (NOFI
(het is 2:10 , vergeef mij hoor maar dan ben je nu eenmaal vreemd)
Verwijderd
ik geef toch geen comentaar..Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 02:11:
[...]
doe jij het dan beter !! (NOFI)
(het is 2:10 , vergeef mij hoor maar dan ben je nu eenmaal vreemd)
btw.. wat is er mis met het tijdstip?
Deel 3 komt in ieder geval niet voor ik MAX 5 heb geïnstalleerd en dat wordt waarschijnlijk volgende week. Ik weet namelijk al ruim genoeg van gewone belichting voor een hele lange tutorial erover, maar ik wil er graag ook een beschouwing bij doen over GI en op het moment ken ik alleen nog Brazil, terwijl veel van de MAXers met MAX 5 juist diens engine zullen gebruiken. Dus ik wel eerst even de GI-engine van MAX 5 uitpluizen voor deel 3 komt.Lord_Mithril schreef op 22 oktober 2002 @ 11:39:
[...]
komt die deel 3 ooit nogeens eigenlijk?
daar zit ik al tijden op te wachten..
En tijd hebben is ook belangrijk, want het schrijven van een tut kost erg veel tijd.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
http://80.61.77.217/webcam/tux.avi 1.5mb divx5
Verwijderd
Super gaaf gemaakt zeg !!! petje afAllochtoon schreef op 23 oktober 2002 @ 18:21:
hey peeples, ik heb een animatieje in elkaar geflanst WIP nog altijd, ik ga er nu stemmetjes onder proberen leggen, grote vraag is hoe klinkt TUX, en hoe kan ik dat het beste zo'n stem krijgen (ik MOET het wel zelf inspreken).Verder weet ik ook wel dat de oogjes van tux op een gegeven moment niet goed staan daar wou ik niet voor opniew renderen, maar critize plz voor de rest de anim.
http://80.61.77.217/webcam/tux.avi 1.5mb divx5
Hoe kan ik, nadat ik een model getextured heb (met bijvoorbeeld meerdere materials) de texture van het object exporteren naar b.v. een bmp? Met texporter lukt dit niet en in Max zit geloof ik niet zo'n functie. Is hier een plugin voor? Want ik wil voor het spel Morrowind dan de complete texture exporteren, wat het allemaal een stuk makkelijker maakt.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Click naar de 1024 versie.
P.S , mn nick is anders , maar zo heet ik op Hifi.nl

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
en wederom; MAX5 kan 't ookOogst schreef op 23 oktober 2002 @ 19:57:
TBaker in finalRender kan het in ieder geval, die is er speciaal voor geschreven geloof ik.
screw it, reprise.
teveel zooi, te weinig tijd
Zit er strak uitgladiool schreef op 24 oktober 2002 @ 00:18:
Ik moest laatst wat brillen visualiseren voor iemand:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
beetje groot vandaar de link...anders is de layout hiero weer verne*kt he
Hoe heb je die schaduw gedaan? (dat ie de kleur van de glazen in de schaduw laat zien)gladiool schreef op 24 oktober 2002 @ 00:18:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hey, leuk begin, maar beetje donker.Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 16:33:
http://members.chello.nl/~g.oostendorp2/robotwip1.jpg
beetje groot vandaar de link...anders is de layout hiero weer verne*kt he
[miereneukmodus]
en die bouten aan de punten van z'n voet hebben weinig 'nut' aangezien ze alleen in plaat op de schoen zitten en niet erdoorheen.
[/miereneukmodus]
oh en nog wat; gebruik nooit alleen een skylight om je scene te belichten, zet er op z'n minst nog een omni of spotlight in, al is 't alleen maar voor de speculars.
Verwijderd
en bedankt voor de tip voor het licht....zal er de volgende x een omni ofzo erbij doen!
Mooi modelwerk. Alleen de reflecties in de bodemplaat zijn iets te. Bij de bovenste bril lijkt het net alsof het een stuk van de bril is.gladiool schreef op 24 oktober 2002 @ 00:18:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://hawvie.deviantart.com/
Verwijderd
een enorme n00b z'n eerste filmpje:
http://nietzman.endoria.net/flim.avi
ik ben zeer benieuwd wat jullie ervan vinden. het is een kasteeltje dus dan weet je dat vast.
Oh en ja het is met plasma gemaakt omdat ik dat hier op m'n werkplek nou eenmaal heb en geen 3dsmax.....

weet iemand hoe ik zorg dat die ogen passen? (stomme vraag... de kas beter rond maken...)
Netjes gemaakt man dat kasteel!!!Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 15:32:
na een hele tijd kijken wat de masters hier produceren en tutorials doorwerken en goede raad "beluisteren" en een beetje pielen besluit ik dan toch maar wat te posten:
een enorme n00b z'n eerste filmpje:
http://nietzman.endoria.net/flim.avi
ik ben zeer benieuwd wat jullie ervan vinden. het is een kasteeltje dus dan weet je dat vast.
Oh en ja het is met plasma gemaakt omdat ik dat hier op m'n werkplek nou eenmaal heb en geen 3dsmax.....
Leuk filmpje
Verwijderd
Dat heeft niks met lui te maken. Dat kan diverse redenen hebben:Allochtoon schreef op 25 oktober 2002 @ 16:23:
leuk gedaan dat kasteeltje, valt mij trouwens op dat de rest hier te lui is om filmpjes te bekijken
1) bandbreedte
2) codec
3) snelheid pc
4) tijd
5) etc
screenshotje ipv een clickable text... nodigt meer uit om erop te klikken :-) het is trouwens denk ik dat de mensen het wel bekijken maar er niet op reageren...Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 19:26:
[...]
Dat heeft niks met lui te maken. Dat kan diverse redenen hebben:
1) bandbreedte
2) codec
3) snelheid pc
4) tijd
5) etc
Mindless Blobs:

[ Voor 0% gewijzigd door RunaR op 25-10-2002 19:36 . Reden: typo ]
3d studio? benieuwd hoe je het heb gedaan..RunaR schreef op 25 oktober 2002 @ 19:35:
even 5 minuten zitten spelen met spheres en materialen. Displacement mapping is goed
Mindless Blobs:
[afbeelding]
Materiaal 1: Cells displacement map in zwart wit. Zelfde cells in diffuse, even kleurtjes gegeven. In de main kleur daarvan een aangepast vain (ader) darktree materiaal.
Materiaal 2: Weer de cells displacment map + wittig kleurtje in diffuse.
Zo-iets geloof ik.
En je hebt niet heel "toevallig" deze tutorial gebruikt:
http://www.neilblevins.co.../complex_mats_falloff.htm
Maar dit materiaal kom je wel vaker tegen. Die van hem lijkt wel natter. Maar mijn aders zijn mooier
die je niet echt zelf hebt gemaaktRunaR schreef op 25 oktober 2002 @ 20:57:
Nee, eigenlijk niet. Lijkt er wel verdacht veel op.
Maar dit materiaal kom je wel vaker tegen. Die van hem lijkt wel natter. Maar mijn aders zijn mooier
http://www.misterx.cistron.nl/tweakers/bone.avi
oja, de "belangrijke" gewrichten lijken niet te kunnen draaien/bewegen, zoals uiteinden (voeten/ruggengraat(daar was ik begonnen)). Nu krijg ik dus ook de schenen niet (opzettelijk) anders dan verticaal...
edit:
waarom maakt hij trouwens soms WEL een keyframe en soms niet?
neil blevins is goed! Hij weet echt erg veel over materialen en hoe je die kunt naboosten in 3Dsteve_jacks schreef op 25 oktober 2002 @ 20:48:
RunaR:
En je hebt niet heel "toevallig" deze tutorial gebruikt:
http://www.neilblevins.co.../complex_mats_falloff.htm
![]()
* mpegernie kijkt naar z'n rode bloedcellen die hij ooit gemaakt heeft nav deze site
en Runar. die aders zijn wel een goed id. leuk plaatje ook maar niet helemaal overtuigend. het lijkt of er een falloff in je diffuse zit ofzo. naar de zijkant worden de bolletjes compleet licht en dat vind ik het hele plaatje een beetje verpesten eigenlijk. en als het gewoon een falloff in de illumination is zou ik deze wat minder extreem maken of ff op fresnell zetten.
waar heb je die aders vandaan trouwens? misschien kun je er nog een bumb mapje voor maken dat ze wat dikker lijken
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Het filmpje is trouwens die diablo waar ik vorig week mee was begonnen en die heb ik nu rondjes laten rijden (16sec).
tnx, en ik weet het maar ik had geen zin om nog eens 5 uur te w8en
Het instellen van Ik is een heleboel werk, want: hoe weet jouw computer welke gewrichten welke kant op mogen draaien en welke juist niet? Je pc weet nog niet wat een mannetje is en IK kent dat ook niet automatisch. Dus je zult een heleboel in moeten stellen, zoals: draai-limieten, uitrek-limieten (allemaal uitzetten, botten rekken niet), lievelingshoudingen, en meer. Er komt veel bij kijken hoor!supermidget schreef op 26 oktober 2002 @ 01:21:
Blabla over IK...
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Euh, ik zie een icon bij jou die mij verbaasd. Is het een error van GoT, of heb jij echt mijn icon gecopieerd, dat GroenLinks-ding? Mocht je dit echt als icon hebben: weet je dat dat zwarte ding achter de letters mijn teken is? Zal ik dat maar beschouwen als een soort fandom?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik zal `m wel aanpassen, ik vond `m goed, ben je ook voor GroenLinks??
Haha, ok dan!XLerator schreef op 26 oktober 2002 @ 15:29:
Ooooh ja nog niet eens gezien hahaha
Ik zal `m wel aanpassen, ik vond `m goed, ben je ook voor GroenLinks??

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Het hoeft trouwens niet per se een Nederlandstalige te zijn
Sorry, die van Oogst doet het wel
Verwijderd
Ik heb dus 64 vakjes die getextured moeten worden. Vanwege persoonlijk redenen zijn alle vakjes afzonderlijke objecten. Ik heb nu meerdere marble textures geprobeerd maar allemaal hebben ze hetzelfde probleem dat ze precies hetzelfde op ieder vakje terecht komt dus vakje a1 heeft exact dezelfde marbleveins als a3 als a5. Er zit dus geen random op.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
persoonlijke redenen... dat klinkt alsof het volgens je overtuigin niet mag ofzoVerwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 19:22:
Ok heren 3dmax gurus ik heb een probleempje. Ik ben een schaakbord aan het maken want zonder dat je een schaakbord hebt gemaakt hoor je er niet bij. Ik kan even geen plaatje hosten dus ik moet het probleem beschrijven.
Ik heb dus 64 vakjes die getextured moeten worden. Vanwege persoonlijk redenen zijn alle vakjes afzonderlijke objecten. Ik heb nu meerdere marble textures geprobeerd maar allemaal hebben ze hetzelfde probleem dat ze precies hetzelfde op ieder vakje terecht komt dus vakje a1 heeft exact dezelfde marbleveins als a3 als a5. Er zit dus geen random op.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Verwijderd
Ik maak een "duur" schaakbord. Ieder vakje is een apart stukje marmer (top van een chamferbox voor de afrondingen) en tussen de vakjes liggen goud-draden om het geheel op te leuken.
Ik heb hem gemapped met fotorealistische textures

En daar verneuk ik de layout....
Check hoe ik op www.morrowind.nl op de frontpage sta:
www.morrowind.nl
ik ben trots
Zwaard ziet er in-game ook wel ok uit, wat minder detail maar wel cool.
Met gizmo bedoel je de "pivot point" neem ik aan. Wat voor schaal moet je verder aanhouden? En zijn er limieten qua grootte? en qua hoeveelheid poly's? En waar vind je hem in het spel?(heb je anders een linkje met info voor me ofzo)
Een mannetje in Morrowind is 128 units groot. Mijn zwaard was dus ongeveer 70.
Ik kan je mijn .max (3ds max 5) wel even geven anders.
Heb je de mod al gedownload?
Het zwaard staat nog gewoon tegen een kist aan naast de Mages Guild in Balmora.
Have Phun!
Mail anders even naar gladiool31@hotmail.com
ahem nou zo dankbaar ook weer niet, maar ik ga het wel even lezen, heb altijd al kick ass zwaardjes willen maken.
http://wieringen.dyndns.org/arjan/morrowind/max
kan zijn dat de textures in de verkeerde dir komen te staan.
gladiool schreef op 28 oktober 2002 @ 15:49:
"You da man litoki" *zegt gladiool terwijl hij zijn broek uittrekt en verleidelijk litoki's kant op kijkt*
ahem nou zo dankbaar ook weer niet, maar ik ga het wel even lezen, heb altijd al kick ass zwaardjes willen maken.
heb er zelf weleens 1 geprobeerd, bij gebrek aan ambitie niet mee doorgegaan, maar maak je textures DONKER! misschien ligt 't aan mij en maak ik ze altijd te licht, maar m'n zwaardje stak lelijk af met de morrowind omgeving, veel te flets, veel te licht.
moet 'm btw maar es gaan spelen, helemaal overnieuw helaas, maar dan tot 't eind
Gebruik MLCad te vinden op www.ldraw.orgzr0 schreef op 28 oktober 2002 @ 16:18:
ik ben 3d n00b, maar leocad kan ik nog wel![]()
[afbeelding]
maar wie weet hoe ik em kan importeren in 3dsmax.. of iig met een prog mooier renderen
Is toch iets beter
Iets van mij

Appel:
Aldus appel.Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met mijn "stargate" aangezien ik een tijd terug heel vaak wips posten kreeg ik een opmerking dat ik beter geen wips meer kon posten want dan werd het eind gesultaat betermaar ik kon het niet laten toch een wip te posten.. dus bij deze:
![]()
Het word dus een sort van mini film.. het gaat over de "Stargate" ik heb de "Gateroom" tot in de grootste presiesie uitgewerkt en dit is het resultaat.. natuurlijk is dit maar een simpele shot uit het Filmpje dat ik ga maken, alles in het plaatje is 3d geen bumpmapping ect.. er kon veel met LOFT gedaan worden zoals de draden en de hekjes.. maar natuurlijk was de stargate zelf heel wat model werk.. en andere kleine models.. de stargate is nog niet helemaal af dus heb gedult..
ik hoop gauw me renderen te beginne aangezien ik hier via netwerk kan renderen en dat gaat een stuk sneller..
maareh gebanned? omdat hij zich wat lomp uitdrukt?! dat dat al een OW moet opleveren zeg...
Ziehier wat werk van mij nog. Ik hoop dat het plaatje te zien is.

Excuses voor de layout v*****king. Ow het is trouwens het logo van een dispuut van elite studentenvereniging
http://hawvie.deviantart.com/
Maar wat is er zo cool aan loft? die draadjes zou ik persoonlijk gewoon met een renderable spline maken... of is dat wat te simpel?
Ziet er goed uit! Details rule!
1 klein dingetje zit me dwars; die schaduw van de boog op de achtermuur, da's imho niet zo mooi.
En Appel ging wel over de scheef in contest 3.0, beetje spam en schoppen hier en daar tegen de modjes

En loften biedt meer opties van renderable spline, voor een paar van die buisjes niet, maar voor ingewikkeldere vormen wel...
je ziet duidelijk dat ze gemirrord zijn wat natuurlijk het realisme sterk aantast
Dit topic is gesloten.