Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
en ik moet toch eens gaan loften...
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Sorry, ik bedoelde dat het plaatjes niet erg goed te zien wasmpegernie schreef op 28 oktober 2002 @ 16:59:
ja die mirror en de schadum was me ook opgevallen. maar tis een wipje he.
en ik moet toch eens gaan loften...
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
en over het logo, wat ik hier zie is ook in illustrator te doen. ik bedoel, het 3D voegt niet veel toe
elite studentenvereniging? hmmm

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Anoniem: 54755
heh nooit gedacht hiero ook 3d geshowed kon worden!
geh!
ok,
www.rain3danimator.com
mijn site met spullen.
Mijn select and move tool werkt niet meer zo dat ik restricted to xyz whatever kan doen. Kan iemand mij even vertellen hoe ik dit goed krijg ?
Hoe werkt dat?Appel:
ik hoop gauw me renderen te beginne aangezien ik hier via netwerk kan renderen en dat gaat een stuk sneller..
In 3DMax neem ik aan...Stalkert schreef op 28 oktober 2002 @ 21:42:
Ik heb een probleem maar ik vind het niet nodig om een apart topic hiervoor te openen. Vandaar hier:
Mijn select and move tool werkt niet meer zo dat ik restricted to xyz whatever kan doen. Kan iemand mij even vertellen hoe ik dit goed krijg ?
Jah das een probleem ook wel eens gehad...
Moest opnieuw einstallen (wel backup van je werk maken!!)
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Is al de 2e keer dat ik dit heb (btw 3dsmax versie 5). Weet niemand een oplossing hiervoor ? Is het niet gewoon een setting die stiekum veranderd wordt ?ReCreator schreef op 28 oktober 2002 @ 22:43:
[...]
In 3DMax neem ik aan...
Jah das een probleem ook wel eens gehad...
Moest opnieuw einstallen (wel backup van je werk maken!!)
Bedoel je die pijltjes die oplichten als je een object wil verplaatsen over een xyz-as?Stalkert schreef op 28 oktober 2002 @ 21:42:
[..]
Zoja, dan kun je dit oplossen door op X te drukken... althans, in Max4 is dat wel zo. Ik weet niet hoe dat is in Max5..
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
ik heb het probleem op het moment ook. het probleem is (voor de mensen die niet weten wat er bedoelt wordt) dat, als je op een object klikt, zie je wel die assen verschijnen, maar ze zijn niet aanklikbaar. zoiets als in selectmodus. dit werkt heel irritant omdat je dan steeds in je toolmenu x/y/z/xy/yz/xz moet aanklikken. ik kan dus ook nergens vinden hoe het komt want ik had niks aan instellingen veranderd en plotseling had ik het probleem.. reinstallen is zo *grrr* omdat het probleem vaak terug komtStalkert schreef op 28 oktober 2002 @ 21:42:
Ik heb een probleem maar ik vind het niet nodig om een apart topic hiervoor te openen. Vandaar hier:
Ik gebruik max R3
[ Voor 0% gewijzigd door supermidget op 28-10-2002 23:55 . Reden: max R3 ]
Zonder GI

Met GI

FF radiosity testen:

En nog wat GI testjes

Iemand nog tips? tis nog lang niet perfect! Maar snap eindelijk MR een beetje

tja...
in Brazil R/S zou ik meer photons gebruiken en de accuratie wat omhoog schroeven+ de bounces.
Anoniem: 63976
bij max 5 is dat precies hetzelfde, als je X indrukt moet alles het volgens mij weer gewoon doen.Scipionyx schreef op 28 oktober 2002 @ 23:50:
[...]
Bedoel je die pijltjes die oplichten als je een object wil verplaatsen over een xyz-as?
Zoja, dan kun je dit oplossen door op X te drukken... althans, in Max4 is dat wel zo. Ik weet niet hoe dat is in Max5..
Anoniem: 32226
Waarom sucked MR??? ik vind hem juist stukken sneller en mooier dan de standaard renderer van MAYA.Anoniem: 54755 schreef op 29 oktober 2002 @ 00:52:
hmm.. buiten dat MR sucked? en laaaangzaaam is, ik zou wat meer photons gebruiken(kweet niet meer precies hoe het werkt in MR voor het laatst 5 maanden geleden ermee gewerkt) de "radiosity"ziet er nameliujk een beetje "blotchy" uit..
in Brazil R/S zou ik meer photons gebruiken en de accuratie wat omhoog schroeven+ de bounces.
Het aantal photons zit nu op 100.000, zal et wat omhoog schroeven
tja...
Ik heb met MR gewerkt op school in SoftImage|3d en XSI en ook op stages(met Max en met SoftImage|3d) en ik liep tegen een aantal rare dingen aan in bv radiosity, en Final Gathering, en snelheid.
tegenwoordig zijn er zoveel snellere renderengines op de markt dat je je af gaat vragen waarom MR naar Maya is gekomen(voor bijna gratis) en dat A|W geen geld heeft gestoken in een poort van een ander programma.
de MR in maya is eigenlijk dezelfde als je gebruikt met de connection voor MAX, hij heeft dus niet alle features(bv de shaders/ volume effecten) en de snelheid die de softimage versie wel heeft.
photon performance is een van die langzamere dingen in MR. als je die naast een V-Ray, of Brazil R/S legt, dan wordtie weggeblazen en niet zo'n klein beetje ook!
maar misschien ben ik een beetje Biased.
Een andere optie zou nog zijn Renderman van Pixar maar die schijnt een hele slechte integratie te hebben....
Ik ben wel nog bezig met het exporten naar lightscape, maar dan moet je alle materialen in lightscape toe gaan wijzen...
Met raytracing is MR trouwens stukken sneller dan de maya render dus dat is al een pre
Weet jij nog andere maya renders ? (met GI en radiosity natuurlijk)
tja...
werken Final Render of Brazil niet onder MAYA?Sander0105 schreef op 29 oktober 2002 @ 12:56:
Helaas zijn brazil en v-ray niet voor maya beschikbaar... en om nu alles eerst naar max te exporteren![]()
Een andere optie zou nog zijn Renderman van Pixar maar die schijnt een hele slechte integratie te hebben....
Ik ben wel nog bezig met het exporten naar lightscape, maar dan moet je alle materialen in lightscape toe gaan wijzen...
Met raytracing is MR trouwens stukken sneller dan de maya render dus dat is al een pre
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
tja...
Renderman is de beste voor maya. Maar ja. Is ook meteen weer een hele studie van een paar jaartjes erbij. Ik weet dat ik er voorlopig niet aan ga beginnen.
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
ik heb ze geinstalleerd, maar kan ze nergens terugvinden als ik ze in mijn quad menu wil adden, waar moet ik zoeken ?
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
dat weet Atgast wel, maar ik weet niet waar ik ze moet vinden, of hoe ze heten...gladiool schreef op 29 oktober 2002 @ 16:53:
atgast, je moet "configure user interface", en dan kun je ze daat aan je quads toevoegen, ik zelf zet ze altijd in menu's boven aan....
ik heb de mapjes gewoon gecopied zoals in de readme stond, maar ik kan nerges iets terugvinden van meshtools oid...
ben ik nu gek ?
ik heb toch echt gewoon alles naar de Max dir gecopierd, en toen max opgestart
Ik weet nog niet precies wat het moet worden, maar wellicht een soort wachtkamertje met receptie oid...

Die 'blokken' zijn ervoor om te kijken hoe de schaduw er uit ziet.
Anoniem: 9542
Juist daarom ben ik met MR ray begonnen dat is nog enigzins te doenMaDDoG schreef op 29 oktober 2002 @ 16:28:
nope, final render ook niet. Zijn tot op heden beide Max addons/plugins etc.
Renderman is de beste voor maya. Maar ja. Is ook meteen weer een hele studie van een paar jaartjes erbij. Ik weet dat ik er voorlopig niet aan ga beginnen.
tja...
Ja, daar komen nog spotjes.Anoniem: 9542 schreef op 29 oktober 2002 @ 17:38:
als dat realistisch moet worden is de nerf van de vloer dus echt veel te groot, verder ziet 't 'r wel lekker uit, wat zijn alleen die twee vlekjes op het plafond achteraan? restant omni?
Ziet er mooi uit, alleen wat zijn die lichtere puntjes in het plafond???FragNeck schreef op 29 oktober 2002 @ 17:35:
Ben bezig met een probeersel van een fotorealistische kamer...
Ik weet nog niet precies wat het moet worden, maar wellicht een soort wachtkamertje met receptie oid...
[afbeelding]
Die 'blokken' zijn ervoor om te kijken hoe de schaduw er uit ziet.
(en nog iets heel kleins... die plint die onder de kolommen zit zou ik door de hele kamer gebruiken
tja...
Jep, is reeds gebeurd. was ik nog niet aan toe gekomen.Sander0105 schreef op 29 oktober 2002 @ 17:51:
[...]
Ziet er mooi uit, alleen wat zijn die lichtere puntjes in het plafond???
(en nog iets heel kleins... die plint die onder de kolommen zit zou ik door de hele kamer gebruiken)
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
btw.. mag ik de max file ook hebben??
Nijntje roelt !!
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Ik heb 2 splines.
1 met de lengte doorsnee van een boot, en 1 met de breedte doorsnee.
En daar moet een bootje uitkomen.
Ik heb Max 5 en Bevel Profile doet niet wat ik dacht dat het zou doen.
Iemand?
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
beetje dikte hebben? loften, weinig segments geven, kopiëren, mesh select op de kopie, alle polys selecteren, face extrude op de kopie en een stukje laten extruden, kopie collapsen. Origineel collapsen en er een vertex weld modifier opzetten.
een nederlandse gast is "Mystique" aan het programeren die is voor maya en max maar ik heb daar al een tijdje niets nieuws van gehoord.Sander0105 schreef op 29 oktober 2002 @ 12:56:
verder is Prman natuurlijk voor maya en versie 11 heeft raytracing en GI... maar dat zijn alleen maar extras die toegevoegd zijn aan de REYES architectuur.
en elke render engine heeft zijn voors en tegens maar waar het uiteindelijk om draait is de artist(natuurlijk)
ikzelf render nu al bijna meer als 3/4 jaar niet meer met scanline, doordat ik Brazil gebruik(van beta versies to 1.xx nu).
het is sneller met alles, en belangrijker: veel betere quality.
een van mijn renders btw:

Bedankt voor die mirror!
Dat lijkt maarzo. Dat komt omdat ik over de letters en figuren een cartoon map gedaan heb. Die plugin kun je bij blur studios krijgen. Zie sig.mpegernie schreef op 28 oktober 2002 @ 17:02:
erm, digtal death, ik had het dus over Appels post, of die van XLerator.
en over het logo, wat ik hier zie is ook in illustrator te doen. ik bedoel, het 3D voegt niet veel toe
elite studentenvereniging? hmmm
studentenvereniging ja!
http://hawvie.deviantart.com/
ik zie er echt niets bijzonders aan hoor.HawVer schreef op 30 oktober 2002 @ 10:52:
[...]
Dat lijkt maarzo. Dat komt omdat ik over de letters en figuren een cartoon map gedaan heb. Die plugin kun je bij blur studios krijgen. Zie sig.
studentenvereniging ja!
Anoniem: 26421
?
3dsmax5? zit er al inAnoniem: 26421 schreef op 30 oktober 2002 @ 14:51:
Ik ga er geen nieuw topic voor openen dus vandaar de vraag hier: weet iemand hoe ik een shortcut kan instellen voor vertex-, edge-, face-, poly-, element-mode? Dus dat als ik in de mesheditor werk dat ik dan kan switchen van bijv edge naar face. Dus dat ik dat onder een stel toetsen zet? Ik weet zeer zeker wel hoe ik de shortcuts kan veranderen, maar ik kan simpelweg niet vinden waar die functie staat in de lijst met functies....
?
3dsmax4; kan je instellen alleen voor editable mesh, gewoon bij customize user interface en dan een key binden aan vertex-level, edge-level enz. voor editable poly heb ik ook niks kunnen vinden...
Ik heb inderdaad versie 4 hier, kan het niet vindenLiToKi schreef op 30 oktober 2002 @ 15:16:
[...]
3dsmax5? zit er al in1 = vertex, 2 = edge, 3 = face enzovoort
3dsmax4 ga ik ff voor kijken
* Anoniem: 26421 begint net een beetje fanatiek te worden dus vindt dat hij wel shortcuts moet hebben voor die functies......!
Ga nu naar huis, maar ga morgen zeker even kijken of je het gevonden hebt....

Die reflecties op de grond zijn wel erg onnatuurlijk. Normaal gesproken zou je die schilderijen in die kleuren nooit zien.
Verder wel mooi, zeker voor een fotorealistische kamer.
hij is nog lang niet klaar hoorDiMension schreef op 30 oktober 2002 @ 16:33:
[...]
Die reflecties op de grond zijn wel erg onnatuurlijk. Normaal gesproken zou je die schilderijen in die kleuren nooit zien.
Verder wel mooi, zeker voor een fotorealistische kamer.
Dat begint er goed op te lijken, alleenop de vloer zie je telkens dezelfde texture terugkomen.. misschien dat je daar wat aan kan doen?
keep up the good work
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Ja, ben op zoek naar een goeie parket houtvloer HiRes versie...messi schreef op 30 oktober 2002 @ 17:06:
[...]
Dat begint er goed op te lijken, alleenop de vloer zie je telkens dezelfde texture terugkomen.. misschien dat je daar wat aan kan doen?
keep up the good work
btw oximoron tis misschien heel zeikerig van mezelf maar je leert er meer van als je de mesh zelf maakt, want zo gecompliceerd is nijntje niet...
Weet ik wel.. maarAllochtoon schreef op 30 oktober 2002 @ 17:11:
Als ik het goed begrijp is er kwalitatief bijna geen verschil tussen Finalrender en Brazil (betaalversie?)
btw oximoron tis misschien heel zeikerig van mezelf maar je leert er meer van als je de mesh zelf maakt, want zo gecompliceerd is nijntje niet...
1. ben lui
2. heb het erg druk
maar dan maak ik hem haar later wel een keer
Wat zoek je ongeveer, ik heb hier nog wel wat seamless tileabale textures liggen, en ook wat grote van 2048*2048 en hogerFragNeck schreef op 30 oktober 2002 @ 17:09:
[...]
Ja, ben op zoek naar een goeie parket houtvloer HiRes versie...
Mail me
tja...
Waar heb je die vandaan dan? Mag ik je daar ook ff voor mailen dan? Zoek zulks ook al een tijdSander0105 schreef op 30 oktober 2002 @ 17:15:
[...]
Wat zoek je ongeveer, ik heb hier nog wel wat seamless tileabale textures liggen, en ook wat grote van 2048*2048 en hoger
Mail me
\
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Hmm ik kom er niet uitLiToKi schreef op 29 oktober 2002 @ 20:47:
loften
beetje dikte hebben? loften, weinig segments geven, kopiëren, mesh select op de kopie, alle polys selecteren, face extrude op de kopie en een stukje laten extruden, kopie collapsen. Origineel collapsen en er een vertex weld modifier opzetten.
Ik heb nu dit, maar wat en hoe ik het ook doe, hij wordt nooit goed.

ik spaar al een tijdje van dat soort texturesXLerator schreef op 30 oktober 2002 @ 17:31:
[...]
Waar heb je die vandaan dan? Mag ik je daar ook ff voor mailen dan? Zoek zulks ook al een tijd
\
tja...
Weet iemand trouwens goede tutorials voor Maya 4 Personal Learning Edition? Ik heb alle bijgeleverde tuts doorgelopen en heb me een ongeluk gezocht naar goede tuts op het inet, maar er zijn er bar weinig te vinden.
www.highend3d.com
www.3dcafe.com
Hier staan ook wel handige links:
http://www.highend3d.com/...=0&view=collapsed&sb=5&o=
tja...
haha! lol, netjes gedaan
Hmm je hebt de boot aan de bovenkant "dichtgemaakt", als je de bovenste segmenten nu es delete en dan de lange kant als path van een loft en de korte kant als shape van de loft gebruikt, ben je al een eindje. Dan nog een paar keer die shape pakken, op 50 en 100 procent en die shapen dan scalen, desnoods ff een andere shape pakken voor de punt van de boot.XLerator schreef op 30 oktober 2002 @ 17:45:
[...]
Hmm ik kom er niet uit
Ik heb nu dit, maar wat en hoe ik het ook doe, hij wordt nooit goed.
[afbeelding]
Wat je ook kan doen is een rand tekenen, gewoon de rand van de boot en die op een goede plek zetten. dan zorg je ervoor dat die rand uit 5 vertices bestaat. En dan lees je de tutorial over spline-modelling.
die laatste link is niet alleen handig voor maya gebruikers (staan ook een aantal max tutorials tussen) en er staan wat mooie links naar tekeninkjes over hoofd verhoudingen, handig!Sander0105 schreef op 30 oktober 2002 @ 18:41:
waarom speciaal voor de PLE edition, voor maya zijn er zeker wel tuts te vinden, probeer gewoon de standaard sites zoals:
www.highend3d.com
www.3dcafe.com
Hier staan ook wel handige links:
http://www.highend3d.com/...=0&view=collapsed&sb=5&o=
hehe, yeah en ik ben de paashaas!Allochtoon schreef op 30 oktober 2002 @ 17:11:
Als ik het goed begrijp is er kwalitatief bijna geen verschil tussen Finalrender en Brazil (betaalversie?)
het grote verschil zit hem in de qualiteit en de manier waarop FR en Brazil omgaan met scenes.
waar FR nog aan de scanline vasthangt(nog wel) is Brazil altijd al een bucketrenderer geweest, dit heeft veel voordeel als het gaat om geheugengebruik en snelheid..
verder is FR erg sloom als het gaat om GI en indoor rendering.
maarja ik ben een beetje biased.
cheers
Anoniem: 40013
niet toevallig deze tut:zr0 schreef op 30 oktober 2002 @ 22:11:
klein tutorialtje in cinema4d gedaan![]()
[afbeelding]
ga nu nog een dik boek met tutorials enz doen en dan hoop ik dat ik zelf iets kleins kan maken

edit: ja ik weet het, fout material, foute belichting, foute kleur maar ik ben er nog aan bezig en het is m'n eerste aanraking met dit programma
het heeft weinig zin om tegen Brazil in te gaan tegen jouAnoniem: 54755 schreef op 30 oktober 2002 @ 22:51:
[...]
hehe, yeah en ik ben de paashaas!
het grote verschil zit hem in de qualiteit en de manier waarop FR en Brazil omgaan met scenes.
waar FR nog aan de scanline vasthangt(nog wel) is Brazil altijd al een bucketrenderer geweest, dit heeft veel voordeel als het gaat om geheugengebruik en snelheid..
verder is FR erg sloom als het gaat om GI en indoor rendering.
maarja ik ben een beetje biased.
cheers
mooie aan finalRender vond ik altijd dat 't zo netjes geïntergreerd was in max.
verder doet Brazil 't erg netjes natuurlijk
1 puntje, als je dan toch als support crew daar rondhangt; zorg er es voor dat die gare, blauwe Brazil skylight renders van simpele, ongetexurde models incl. banners van 't internet verdwijnen, man wat is die optie overdone zeg... sorry moest er ff uit...
Sja, you've got that right..LiToKi schreef op 30 oktober 2002 @ 23:14:
[...]
het heeft weinig zin om tegen Brazil in te gaan tegen jou
verder doet Brazil 't erg netjes natuurlijk![]()
1 puntje, als je dan toch als support crew daar rondhangt; zorg er es voor dat die gare, blauwe Brazil skylight renders van simpele, ongetexurde models incl. banners van 't internet verdwijnen, man wat is die optie overdone zeg... sorry moest er ff uit...
ik vind fR persoonlijk ook niets... het draait super onstabiel (versie 1.0) bij mij.
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar Brazil is voor mij veel gemakkelijker te begrijpen.
Het enige nadeel is dat je niet bijvoorbeeld een soort PRESET kan maken, zodat elke keer als je rendert, je een persoonlijke default krijgt... (of zit ik er naast?)
3Ds Max?Anoniem: 40013 schreef op 30 oktober 2002 @ 22:56:
[...]
niet toevallig deze tut:
[afbeelding]
edit: ja ik weet het, fout material, foute belichting, foute kleur maar ik ben er nog aan bezig en het is m'n eerste aanraking met dit programma
lol!LiToKi schreef op 30 oktober 2002 @ 23:14:
[...]
het heeft weinig zin om tegen Brazil in te gaan tegen jou
verder doet Brazil 't erg netjes natuurlijk![]()
ik sta open voor alles hoor, en ik probeer kritiek altijd te accepteren, ik heb voor deze engine gekozen, en tot nu toe doet het alles wat ik wil.
hehe
gi, jah, en Brazil is er niet mee begonne
daarvoor moet je bij "Arnold global illumination renderer" zijn >:)(over Mental Ray nog maar niet gesproken)
NeeAnoniem: 40013 schreef op 30 oktober 2002 @ 23:44:
[...]
c4d
Hoezo? Je gaat me vast niet vertellen dat je onder de indruk bent
Jammer dat hij hem niet heeft opgeslagen met wat hogere kwaliteit. De kleuren rechts zien eruit of hij het plaatje uit een brakke divx film gehaald heeft. Verder ziet hij er g!!!d uit.Anoniem: 26421 schreef op 31 oktober 2002 @ 09:09:
Ik weet dat het niets toevoegd aan dit topic, excuse me, maar ik zag me toch een ongelofelijk mooie render van een hal van een gebouw. Dus hier de link, in de trend van 'fotorealistische interrieurs'. Is overigens gemaakt in autocad + lightscape.
Jep, heb laatst een beter versie gezien van deze ... zal kijken of ik hem nog kan vinden.Anoniem: 26421 schreef op 31 oktober 2002 @ 09:09:
Ik weet dat het niets toevoegd aan dit topic, excuse me, maar ik zag me toch een ongelofelijk mooie render van een hal van een gebouw. Dus hier de link, in de trend van 'fotorealistische interrieurs'. Is overigens gemaakt in autocad + lightscape.
Met wat Photoshop-werk kun je dit soort textures doorgaans copieren en vorvormen en vage copiën eruit halen en over andere delen leggen en zo, en dan kun je er een map van maken van elke grootte die je maar wilt, die niet meer zo enorm lelijk tiled.FragNeck schreef op 30 oktober 2002 @ 17:09:
[...]
Ja, ben op zoek naar een goeie parket houtvloer HiRes versie...
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Hmz, ik ben niet zo'n fotosoep held... maar ik zal er idd wat tuts tegenaan gooien.Oogst schreef op 31 oktober 2002 @ 11:47:
[...]
Met wat Photoshop-werk kun je dit soort textures doorgaans copieren en vorvormen en vage copiën eruit halen en over andere delen leggen en zo, en dan kun je er een map van maken van elke grootte die je maar wilt, die niet meer zo enorm lelijk tiled.
Ondertussen heb ik al wat moois van sander gehad
-gewoon het hele ding een vier keer zo grote canvas geven en het hele plaatje drie keer copieren om alles te vullen;
-willekeurig stukken copieren met een zeer sterke feather en die op andere plekken dumpen (gezien de schijnbare willekeurigheid van houtstructuren valt dit de kijker absoluut niet op in een 3d-plaatje);
-een non-seamless-texture kan dan ook nog seamless gemaakt worden door de copiën naar de hoeken toe niet gewoon te doen, maar te spiegelen en over de spiegelnaden weer stukken te copieren met een sterke feather.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
And there's more where that came from!gladiool schreef op 31 oktober 2002 @ 13:00:
zozo das niet mis gais.
ff zonder gekheid, project begint inderdaad nu wel vorm te krijgen. Nog een maandje denk ik en dan kan ik gaan belichten, textureren en voornamelijk renderen. Maar het model begint nu wel vorm te krijgen.
de betaler vervuilt
Dat is een gebouw. Nou ja, een complex van gebouwen eigenlijk. Een bioscoop en een concertzaal onder een oud metrostation.Anoniem: 26421 schreef op 31 oktober 2002 @ 13:31:
Het zal wel aan Ivy liggen, maarruh Ga!s, wattiesdath? Lijkt wel een spel overigens. Mooi gemaakt..!
Nee, die is nog veel ouder, komt er ook nog in.LiToKi schreef op 31 oktober 2002 @ 13:44:
wasset geen bioscoop?
de betaler vervuilt
ja.. dat is emAnoniem: 40013 schreef op 30 oktober 2002 @ 22:56:
[...]
niet toevallig deze tut:
[afbeelding]
heel mooi apparaatMJC schreef op 31 oktober 2002 @ 20:07:
Mijn stoommobiel begint al bijna af te komen.
Modelled in Maya, rendered in MR
[afbeelding]
t grappige van dit soort dingen is dat je ze vaak uit hele simpele voorwerpen opbouwd, maar het eindresult is echt mooi
doe wel nog iets aan die 'slangen' een bumpmap is eigelijk niet zo mooi hiervoor
Echt klasse
Alles is mesh wat je ziet, geen bumpAtgast schreef op 31 oktober 2002 @ 20:09:
[...]
heel mooi apparaat
t grappige van dit soort dingen is dat je ze vaak uit hele simpele voorwerpen opbouwd, maar het eindresult is echt mooi
doe wel nog iets aan die 'slangen' een bumpmap is eigelijk niet zo mooi hiervoor
Cool! Stoom roeleert. Ik ben zelf bezig met de BigBoy van union pacificMJC schreef op 31 oktober 2002 @ 20:07:
Mijn stoommobiel begint al bijna af te komen.
Modelled in Maya, rendered in MR
[afbeelding]

met dank aan Sander voor de vloer texture
in dat geval vind de geboren kritikus dat de slangen iets mooier kunnen, maar zou niet weten hoe
Ja, het is ook nog een wip... (work in progress)Anoniem: 26421 schreef op 01 november 2002 @ 13:19:
wel mooie(re) vloer zo!
maarruh, komt er nog meer in de kamer?
Er komen nog 2 stoffen stoelen in, rechts, en links op het bureau komt ook nog het een en ander.
Ook spotjes in het plafond, en nog wat andere zaken...
Ik wilde de plinten ook nog een andere kleur geven, of evt een texture.
Op het oog: naar mijn idee moeten de tiles op de vloer iets groter, en de structuur op de muur iets fijner.FragNeck schreef op 01 november 2002 @ 13:05:
wip:
[afbeelding]
met dank aan Sander voor de vloer texture
En het kan dat ik mij vergis.. maar als ik naar de balie (of zo?) kijk denk ik een bumpmap te zien op de vloer. Die is denk ik niet nodig voor een gepolijste vloer.
to repetitive music."
Anoniem: 43530
filmpje
geef maar eens goeie harde kritiek!
Plafont lijkt me erg laag vergeleken met de relingen. Verder netjes gedaan, dat water ziet er nog niet eens zo heel beroerd uit (ik ben skeptisch tegenover 3d water)Anoniem: 43530 schreef op 01 november 2002 @ 16:22:
oke ik had weer eens wat zitten prutsen voor een kamertje en kwam geheel toevallig met dit zwembadje (gedachtenloos modellen is een nieuwe vorm van creativiteit)
filmpje
geef maar eens goeie harde kritiek!
to repetitive music."
Dit topic is gesloten.